Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie76
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-05 16:46
Is dat A1929 een ios dingetje? Ik heb android, maar zie dat nergens staan. Mijn app versie is 5.0.2

Ik heb geen signature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-06 16:56

GerkeP

Vragen mag altijd........

Appie76 schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 17:52:
Is dat A1929 een ios dingetje? Ik heb android, maar zie dat nergens staan. Mijn app versie is 5.0.2
A1929 is het typenummer van mijn Stratos 3 horloge
De eerste batch was de A1928.

Op je horloge naar instellingen en dan about, daar staat je romversie en de versie van je horloge
Ik heb app versie 5.0.3 op Android

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DTwice
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-06 19:13
Ik ben een Amazfit Pace gebruiker van het eerste uur (Jan 2017) en ben er altijd zeer tevreden over geweest maar wil me toch eens verdiepen in de Stratos. Wat zijn nu eigenlijk de grootste wezenlijke verschillen? Ik begrijp dat de Stratos 3 waterdicht is tot 50 meter maar verder? Is het de stap überhaupt waard om van een Pace over te stappen naar de Stratos 3? Het prijsverschil is nog behoorlijk. In eerste instantie vind ik de Stratos er wel mooier uitzien (Ook als casual horloge). Geeft het mij meer feedback en tools voor wat ik voornamelijk doe, hardlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie76
Volgens mij is de software hetzelfde, maar ik heb me er niet in verdiept.

Ik heb geen signature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank Brouwers
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 19-06 16:26
De Stratos heeft veel meer individuele instellingen op gebied van training. Je kunt je eigen doelen instellen en ook tijdens de training in signalen omzetten. De software geeft informatie over de algemene trainingssituatie. Met name het bijhouden van VO2 max is interessant. De GPS is super omdat je kunt kiezen uit Galileo, Glonas en beidou. Ik heb in de meeste gevallen binnen 20 seconden een fix. De nauwkeurigheid ( afwijking op de kaart) blijft redelijk maar is voor mij niet zo'n punt. Het horloge heeft een fantastisch scherm, always on, wat buiten supergoed is af te lezen. Ook kun je zelf de waardes op je horloge kiezen tijdens workout zodat je ziet wat je belangrijk vindt. Batterij is prima en gaat ook met elke dag sporten en GPS gebruik 4 tot 5 dagen mee. Het horloge is licht en je merkt het niet tijdens het sporten. Ik heb ook een kleinere GTR 42 mm maar ik ervaar nauwelijks verschil in gewicht. Afgezien van de problemen met de app (data verlies) vind ik dit een super horloge. Op YouTube zijn er veel reviews en over het algemeen komt de Stratos er ten opzichte van duurdere merken zoals Garmin goed uit. Andere merken zijn veel duurder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Ik vergat nog de mogelijkheid om makkelijk rondetijden te klokken en de handige bediening tijdens de training via drie fysieke knoppen ipv touchscreen bediening 🤗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DTwice
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-06 19:13
Bedankt voor je uitgebreide reactie. Het klinkt goed. Ik zat ook te kijken naar de GTR maar begrijp dat deze problemen heeft met GPS en daarnaast geen interne opslag heeft voor muziek. Daarnaast heeft hij geen vo2max, is dit echt een goede indicatie van algehele fitness of is het meer een gimmick? Zit er nu aan te denken om de GTR te kopen en te gebruiken voor casual en de Pace voor hardlopen. Waarom heb jij bijvoorbeeld zowel de Stratos als de GTR? Het niet hoeven meenemen van een telefoon bij het hardlopen en wel muziek kunnen afspelen heb ik altijd als zeer prettig ervaren. Hoe verhoudt de stratos zich t.o.v de GTR? Zijn er betere alternatieven voor de Stratos? / GTR? Voor hetzelfde geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Ik heb na een aantal goedkope smartwaches o.a Kingwear in 1e instantie gekozen voor de GTR 42 mm. Ik zag wat op tegen de grootte van 46 mm. Een superfijn all round horloge. GPS is niet de sterke kant. Fix: 2 minuten of een enkele keer helemaal niet. Het amoled scherm is super helder en ook buiten goed af te lezen. Het GTR horloge is ook goed te dragen in combinatie met wat formele outfit zoals kolbert of kostuum. Aangezien hardlopen al heel lang mijn sport is, ooit gestart met de running horloges van Casio, bleef ik onder de indruk van de vele mogelijkheden van de Stratos. Met name de mogelijkheden om individuele instellingen te maken. Muziek is voor mij geen issue. Lopen en stilte zijn wat mij betreft aan elkaar gekoppeld. Het algoritme dat onder liggend is voor je prestaties en vooruitgang wordt ook door andere merken gebruikt. Stratos is mijn sport horloge en de GTR voor werk en de rest van de dag. De software laat je makkelijk switchen tussen twee Amazfit devices. In het najaar schijnt nieuwe versie van GTR uitgebracht te worden. Ongetwijfeld zal GPS daarin verbeterd zijn en mogelijk nog andere features. Op bellen met je horloge met sim kaart zit ik niet te wachten. Heb zo'n horloge gehad maar dat beviel niet. Batterij capaciteit van GTR is onovertroffen. Alles wat op Android based software draait gaat max een dag mee.qua batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie76
Mbt Android en accuduur: ik begrijp wat je bedoelt, ik heb zelf ook wel eens zo'n KingWear smartwatch gehad en die hield het idd 1 dag uit. Echter, de Stratos is onder water ook gewoon Android, zij het behoorlijk stripped down. Maar toch heb ik over de accuduur niets te klagen.

Ik heb geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Ik bedoel ook Google wear. Het kunnen installeren op die horloges van allerlei apps die op de achtegrond blijven draaien zorgt natuurlijk ook voor een forse belasting van batterij. Het hangt van je persoonlijke wensen af. Sommige mensen willen op hun smartwatch alles kunnen wat op de smartphone ook kan. Voor mij is de functie van fitness tracker en binnen krijgen van notificaties en telefoontjes kunnen afwijzen precies alles wat ik met een smartwatch wil doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank Brouwers
firmware update 4.2.8.0 fix system reset during work out

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appie76
Ik heb 'm meteen maar even geupdate. Wie weet heeft mijn error report toch nog ergens toe geleid dan...

Ik heb geen signature

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:47
Hoi weet iemand hoe ik bij de Stratos 2 de caller id kan tonen als ik een belletje ontvang? Ik krijg nu steeds unknown. Dank

• Frank Brouwers
FJP84 schreef op woensdag 16 september 2020 @ 07:07:
Hoi weet iemand hoe ik bij de Stratos 2 de caller id kan tonen als ik een belletje ontvang? Ik krijg nu steeds unknown. Dank
instelling op smartphone en app kun je aanpassen. Bij mij werkt het.

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:47
Frank Brouwers schreef op woensdag 16 september 2020 @ 10:28:
[...]

instelling op smartphone en app kun je aanpassen. Bij mij werkt het.
Dank voor je reactie. Om elke instellingen gaat het dan? Ik heb alle permissies aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Ik heb stratos 3 misschien zit daar het verschil in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie76
Ik heb nu al een paar keer dat in de app er niets klopt van de "tijd in HR zones": ik loop een rustige duurloop in zone 2 (horloge bevestigt dit), maar in de app staat dat ik veel tijd anearobe heb gelopen. Hebben jullie dit ook?

Ik heb geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Klopt ik heb/had ook vaak verschillende waardes tussen watch en app. Sinds ik mijn horloge strakker op de pols draag, minder verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie76
Maar de data komt toch van het horloge, dus dan zou het geen verschil moeten maken hoe strak ie om de pols zit.

Overigens doe ik 'm altijd een tandje strakker als ik ga sporten tov dagelijks gebruik. Ik zal eens mijn borstband omdoen, eens zien of dat verschil maakt.

Ik heb dit probleem overigens pas sinds een paar weken (laatste update?), daarvoor nooit last van gehad. Ik heb via de app melding gemaakt (,bv feedback functie), maar nooit respons op gehad. Voorheen kreeg ik altijd een auto-generated mailtje dat de ontvangst vd feedback bevestigt. Dit krijg ik sinds een paar weken ook niet meer...

Ik heb geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Klopt wat je zegt. Ik zie nu wel ( strakker bandje) hr registratie die meer gelijkmatig is. voorheen had ik bij het hardlopen max HR van 188. Wel veel voor een 65 jarige 🤗 nu waardes die passen bij leeftijd. Feedback van Amazfit is niet sterk. Doen weinig aan klantenbinding door support. Jammer, zou veel kunnen opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie76
Inderdaad, en dat terwijl software betrekkelijk gemakkelijk te verbwteren en over-the-air te verspreiden is (tov hardware die de klant al in zijn bezit heeft). En juist die software is het zwakke punt vd Stratos 3. Het device vind ik erg fijn: touchscreen + voldoende knoppen, goed zichtbaar scherm (ok, backlicht zou minder blauw mogen, maar is een minor issue), gps + hr is voldoende nauwkeurig, maar de software laat veel steken vallen: regelmatig werkt de data sync niet, en qua gebruiksgemak zijn er nog wel wat dingen te verbeteren die het device naar een veel hoger niveau zouden kunnen brengen...

Ik heb geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Weer problemen met data loss en app herkent stratos niet meer. Factory reset en alle data kwijt. Nu een handige tool gevonden om QR code te tonen op watch zonder factory reset. Ik post de link later.zepp heeft alweer een update gehad dus het zal wel aan de gammele software liggen ☹️

YouTube: Amazfit pairing QR invoker - pair your watch without resetting it -P...

[ Voor 30% gewijzigd door Frank Brouwers op 19-10-2020 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Iemand tips voor extra laders voor mijn Stratos3?

Originele werkt perfect, heb er ook 2 bijbesteld via alibaba, maar die werken meer niet dan wel :-(
Originelen kan ik nergens los vinden.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Deze week Stratos 3 terug gestuurd omdat connectie problemen steeds erger werden en al eerder gerapporteerde data verlies. Xiaomiproducts heeft ernaar gekeken en niets gevonden. Sturen hem weer retour. Ben benieuwd, begin zo langzamerhand vertrouwen in Amazfit kwijt te raken. Overwoog om Gtr2 aan te schaffen maar recensies hierover beloven weinig verbeteringen tov Gtr1. Denk nu serieus om Huawei GT2 aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie76
Iemand die weet hoe je rondetijden (laps) in Strava krijgt obv data uit de Stratos (3)? volgens mij zitten de lap-gegevens niet in de GPX die naar Strava gestuurd wordt, maar de Amazfit app (nou ja, hoe dat ding nu ook heet dan) laat wel de rondetijden zien. Ik zou ze ook wel in Strava willen (Garmins doen dat volgens mij wel).

Ik heb geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Klopt, er zit sowieso een afwijking tussen de geregistreerde tijden op de watch en wat er in Strava terecht komt. Heel vervelend, zal wel aan de database van Amazfit of de Zepp app liggen. Ik heb gisteren na het zoveelste verlies van records ook Strava geinstalleerd om data verlies te voorkomen en dan doet het volgende probleem zich alweer voor. Ik begrijp niet waarom Amazfit het niet voor elkaar krijgt om de database op orde te krijgen. Investeren veel in productontwikkeling maar app en database blijven de uiterst krakkemikkig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Appie76
Ik geloof dat Strava zélf ook nog een slag over de data heen gooit voordat je workout getoond wordt, Strava neemt de data niet 1-op-1 over volgens mij. Dit kan ook een oorzaak zijn voor het verschil tussen Strava en Amazfit, en daar kan Amazfit natuurlijk niets aan doen.

Ik heb geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Dat zou beste kunnen, blijft voor mij staan dat Amazfit het beter zou kunnen doen als het gaat om beheer eigen data. Ik voeg nu handmatig in de toelichting maar mijn afstand en tijd toe in Strava...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florijn11
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 16-06 12:00
Syncing naar strava werkt niet
iemand anders ook problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-06 07:40
Frank Brouwers schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:38:
Dat zou beste kunnen, blijft voor mij staan dat Amazfit het beter zou kunnen doen als het gaat om beheer eigen data. Ik voeg nu handmatig in de toelichting maar mijn afstand en tijd toe in Strava...
Dit is wat strava bij elke upload doet, als je dit niet wil, moet je geen strava gebruiken. Dit is een manier van strava om de ongelijkheid in de algoritmes een beetje gelijk te trekken. Ik erger me er ook altijd behoorlijk aan, iedere officiele wedstrijd eindigt op mijn horloge netjes boven de officiele afstand en dan komt het greedy algoritme van strava er overheen en zakt die onder de officiele afstand. Terwijl een iphone altijd heel dik er boven zit, dit resulteert soms wel in een minuut op 10km verschil als je het strava record aanhoudt. (Omdat 10.2km teruggerekend wordt naar 10km)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Behind_You
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:33

Behind_You

Kijk altijd achter je

florijn11 schreef op zondag 6 december 2020 @ 14:22:
Syncing naar strava werkt niet
iemand anders ook problemen?
Vanochtend geen probleem gehad met sync'en. Gisteren duurde het wel een paar uur voordat m'n loopje op Strava zichtbaar werd.

Everything you say can, and will be used against you!!
Een mooi rood kruisje is niet lelijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Brouwers
Ik had zaterdag ook synchronisatie problemen met Strava. Handmatig gpx gebruikt. Vandaag en gisteren werkte het weer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frank Brouwers
coldasice schreef op zondag 6 december 2020 @ 15:04:
[...]

Dit is wat strava bij elke upload doet, als je dit niet wil, moet je geen strava gebruiken. Dit is een manier van strava om de ongelijkheid in de algoritmes een beetje gelijk te trekken. Ik erger me er ook altijd behoorlijk aan, iedere officiele wedstrijd eindigt op mijn horloge netjes boven de officiele afstand en dan komt het greedy algoritme van strava er overheen en zakt die onder de officiele afstand. Terwijl een iphone altijd heel dik er boven zit, dit resulteert soms wel in een minuut op 10km verschil als je het strava record aanhoudt. (Omdat 10.2km teruggerekend wordt naar 10km)
Amazfit is onbetrouwbaar ivm verlies datarecords en Strava is zuinig en eigenwijs. Toch bizar als je officiële wedstrijd loopt en dan de afstand en tijd wordt aangepast. Serieuze sporters willen graag tot op de seconde nauwkeurig registreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florijn11
Behind_You schreef op zondag 6 december 2020 @ 17:33:
[...]

Vanochtend geen probleem gehad met sync'en. Gisteren duurde het wel een paar uur voordat m'n loopje op Strava zichtbaar werd.
Ja nu ook hier weer prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Laatst online: 07:03

Nicap

Tsssk....

Sinds gister ineens geen notificaties meer op mijn stratos 2. Zepp geeft wel aan dat hij verbonden is.

Bij test notificaties zie ik alles behalve incoming call.
Zou het een rechtenkwestie zijn ofzo?

Vreemd, want er lijkt geen update ofzo te zijn geweest van Zepp of stratos 2. Heb verder ook geen wijzigingen gedaan voor zover ik weet.

Heb zowel de telefoon(mi mix 3), als de stratos 2 verschillende keten opgestart. Ook al unpaired met factory reset mocht niets baten.

Heel vervelend, want ik haat geluidjes uit m'n telefoon
:(

Iemand nog tips?

[ Voor 17% gewijzigd door Nicap op 29-12-2020 19:08 ]

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florijn11
Nicap schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 19:05:
Sinds gister ineens geen notificaties meer op mijn stratos 2. Zepp geeft wel aan dat hij verbonden is.

Bij test notificaties zie ik alles behalve incoming call.
Zou het een rechtenkwestie zijn ofzo?

Vreemd, want er lijkt geen update ofzo te zijn geweest van Zepp of stratos 2. Heb verder ook geen wijzigingen gedaan voor zover ik weet.

Heb zowel de telefoon(mi mix 3), als de stratos 2 verschillende keten opgestart. Ook al unpaired met factory reset mocht niets baten.

Heel vervelend, want ik haat geluidjes uit m'n telefoon
:(

Iemand nog tips?
Mijn stratos 2 werkt prima
Heb je de notificaties niet uitgezet op je GSM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Laatst online: 07:03

Nicap

Tsssk....

@florijn11 nee, heb daar niets aan veranderd. Heb nu aan andere app geïnstalleerd en die werkt wel prima met notificaties. Rechten staan exact hetzelfde bij beide apps. Echt vreemd.

Alleen de andere app trekt de accu nogal snel leeg. Das wel een nadeeltje.

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnV03
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 06-06 11:07
Afgelopen weekend mijn stratos2 weer eens uit de kast gepakt. En ben er ook alweer achter waarom dat die daar beland was.
Ik krijg gewoon geen juiste synchronisatie met de Zepp app.

Een activiteit heeft is wel overgezet naar de app, maar stappen-teller en slaapgegevens worden niet gedaan.
Krijg ook steeds een fout-melding "connection failed. Swipe down to try again"

Wat zou ik hieraan nog kunnen doen/proberen?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Firmware etc al naar de laatste versie gebracht?
Keer een reset van je horloge uitvoeren?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-06 06:09

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Met welke externe apps kun je de Stratos gebruiken?
Strava, mapmyrun, fitness pal etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie76
Ik gebruik het voor Strava, dat werkt over het algemeen goed voor gps- en HR-gegevens, maar helaas geen lap-info. Andere apps gebruik ik niet maar ik zie dat je ook accountgegevens kunt invullen voor Google Fit, WeChat en Relive (geen idee wat die laatste 2 zijn/doen).

Ik heb geen signature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:12
Afgelopen weekend mijn Amazfit stratos vervangen voor de Amazfit GTR3. Mijn Stratos begon kuren te vertonen. Als het licht van het scherm aanging zag je niets meer en zonder licht was het als onderstaande (dit gebeurde binnen 2 dagen):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MBz2j0sdMApzA0_oMFJDoNwRdfw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/j6ZF8xqFLB1WZaNSMq3TUnb6.jpg?f=user_large

Ik heb erg veel plezier gehad van dit horloge en heb er ook erg veel gebruik van gemaakt, echter heeft hij dus blijkbaar zijn ouderdomsleeftijd gehad en was het tijd voor een nieuwe. De reden dat de Stratos zo goed bevallen is, is wel de reden dat ik weer voor een Amazfit ben gegaan. Benieuwd of deze me net zo lang gaat bekoren als de Stratos.

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florijn11
YdieresiS schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 07:43:
Afgelopen weekend mijn Amazfit stratos vervangen voor de Amazfit GTR3. Mijn Stratos begon kuren te vertonen. Als het licht van het scherm aanging zag je niets meer en zonder licht was het als onderstaande (dit gebeurde binnen 2 dagen):
[Afbeelding]

Ik heb erg veel plezier gehad van dit horloge en heb er ook erg veel gebruik van gemaakt, echter heeft hij dus blijkbaar zijn ouderdomsleeftijd gehad en was het tijd voor een nieuwe. De reden dat de Stratos zo goed bevallen is, is wel de reden dat ik weer voor een Amazfit ben gegaan. Benieuwd of deze me net zo lang gaat bekoren als de Stratos.
Waarom de GTR een nieuwe Stratos is er al rond 70Euro ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:12
florijn11 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 15:59:
[...]

Waarom de GTR een nieuwe Stratos is er al rond 70Euro ?
Dat klopt, maar als ik iets nieuw aanschaf wil ik ook weer wat nieuwe functies. De GTR3 kwam in mijn zoektocht langs en het OLED scherm inclusief de aangepaste software trokken mij wel. Het werkt net wat vloeiender en makkelijker dan de software van de stratos.

Latin capital letter y with diaeresis

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Cases, bandjes, protectors, e.d.: [Xiaomi Amazfit Stratos] Accessoires
- Winkels, aanbiedingen, prijzen: [Xiaomi Amazfit Stratos] Levertijden & Prijzen