Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIKKEHENK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-09 20:31
Janet_ schreef op zondag 3 juni 2018 @ 19:09:
[...]

Ik vind het echt nog steeds lastig. De stratos is wel echt een mega horloge vergeleken met de bip. Misschien komt dat omdat hij rond is.
Ik ben er echt nog niet over uit. De versa kan ik idd gewoon in de winkel halen en dan heb ik normale garantie. Mijn bip is bijv vanaf het begin erg slecht. Hij meet te vee stappen en de batterij gaat maar 3 dagen mee. Zelfs als ik hem alleen als horloge gebruik met een standaard watchface. En de verkoper reageert gewoon niet. Dus daar ben ik huiverig voor met de stratos. Wil niet 150 euro door de plee spoelen bij wijze van spreken.

Ik heb overigens de galaxy s8 dus de versa moet wel werken.
Ik heb hier ook een bip, en die gaat ruim 4 weken mee op 1 lading. Wel een watchface erop gezet met sec tijd, datum, accu en hartslag.
De Statos is wel van een ander niveautje zeg maar. Aparte app, en alles loopt veel vlotter en vloeiender.

Betreffende fitbit, zojuist ook mn account daar opgeheven. Kijk anders even op hun tech support forum hoe enorm brak hun huidige OS voor de versa en ionic is? Want ook al heb je volgens hun een compatible telefoon, dan nog is vooral het notificatie gedeelte het grootste probleem.
Ik verdenk ze er zelfs van dat je notificaties eerst langs hun servers gaan, voordat ze naar je klokje gaan. Fitbit is vooral en bovenmatig geïnteresseerd in je data.
Bij de stratos is het gewoon direct 1 op 1, van je tel naar je klok.

maarre ik zeg koop een fitbit, en ervaar het zelf :) Succes iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIKKEHENK
snipeer schreef op maandag 4 juni 2018 @ 17:21:
ik heb nog een vraagje over de stratos, als de backlight uitgaat wordt de skin ( vooral bij analoge ) lelijk, het is net ofdat de resolutie ineens een stuk lager is. zijn er meer mensen die dit hebben ?
Zeker.. Dat heeft denk ik te maken met het energie management. Op t moment dat je scherm continue en per seconde iets gaat veranderen, eet het ook meer stroom? Dus gaat het in de low modus, en krijg je een soort freeze frame te zien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland_otto
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-08 18:29
voorstad schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 08:29:
Heb je Data Upload aan staan in de settings? Wanneer je in de app het scherm ververst (en een wielrennertje bovenin ziet fietsen), komt de data ook niet binnen?

Op mijn Stratos werkt de upload ieder keer perfect, zowel naar de App zelf, als naar Strava. Juist één van de zaken dat prima functioneert!

*update* ik lees net dat er gisteren inderdaad een issue is geweest met de Pace.
  • Gisteren:
  • " For the first time my pace didn't sync my run with Strava. The run is synced with the app and I see it it also uploaded it to the cloud. Everything is normal but it doesn't show on Strava. Any suggestions?"
  • Vandaag:
  • "It is fixed. New activities will sync almost instantly, old ones must be exported on watch to GPX and uploaded manually to Strava."
Ja de data komt dus wel binnen bij Amazfit maar niet bij Strava, onderin staat wel gewoon dat hij gekoppeld is maar voor de rest gebeurd er niks als ik op sync druk. Voor de fix krijg je geen update toch aangezien ik de laatste firmware heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-10 14:25
roland_otto schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 11:46:
[...]

Ja de data komt dus wel binnen bij Amazfit maar niet bij Strava, onderin staat wel gewoon dat hij gekoppeld is maar voor de rest gebeurd er niks als ik op sync druk. Voor de fix krijg je geen update toch aangezien ik de laatste firmware heb.
Geldt dat ook voor een NIEUWE activiteit? Dus loop even een rondje, klik op bewaren en kijk of het in Strava komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland_otto
voorstad schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 12:11:
[...]

Geldt dat ook voor een NIEUWE activiteit? Dus loop even een rondje, klik op bewaren en kijk of het in Strava komt.
Ik heb inderdaad net even een rondje gelopen en die synct hij wel direct met strava..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-10 14:25
roland_otto schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 13:09:
[...]

Ik heb inderdaad net even een rondje gelopen en die synct hij wel direct met strava..
"New activities will sync almost instantly, old ones must be exported on watch to GPX and uploaded manually to Strava.""

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland_otto
voorstad schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 13:29:
[...]

"New activities will sync almost instantly, old ones must be exported on watch to GPX and uploaded manually to Strava.""

:)
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sannie!
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 08-01-2020
roland_otto schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 17:35:
Ik heb nu 3x met de Stratos hardgelopen maar hij heeft maar 1x de activiteit gesynchroniseerd met Strava. Hebben jullie een idee hoe dit kan en eventueel een fix?
Als je zorgt dat je een gps fix hebt (groene notificatie) en dan pas op start drukt dan lukt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet_
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-12-2022
DIKKEHENK schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 11:10:
[...]

Ik heb hier ook een bip, en die gaat ruim 4 weken mee op 1 lading. Wel een watchface erop gezet met sec tijd, datum, accu en hartslag.
De Statos is wel van een ander niveautje zeg maar. Aparte app, en alles loopt veel vlotter en vloeiender.

Betreffende fitbit, zojuist ook mn account daar opgeheven. Kijk anders even op hun tech support forum hoe enorm brak hun huidige OS voor de versa en ionic is? Want ook al heb je volgens hun een compatible telefoon, dan nog is vooral het notificatie gedeelte het grootste probleem.
Ik verdenk ze er zelfs van dat je notificaties eerst langs hun servers gaan, voordat ze naar je klokje gaan. Fitbit is vooral en bovenmatig geïnteresseerd in je data.
Bij de stratos is het gewoon direct 1 op 1, van je tel naar je klok.

maarre ik zeg koop een fitbit, en ervaar het zelf :) Succes iig!
Haha overduidelijk geen dan van Fitbit dus. Duidelijk 😋

Ik vind het lastig. De Stratos is echt perfect voor wat ik wil. Ik wil het liefst ook gewoon GPS wat handig is met rennen in het buitenland en ik wil er ook mee kunnen zwemmen (is geen must maar als het kan zou het fijn zij). Maar hij is gewoon echt te groot en te dik voor mn mini pols. Hij is nu 140 dus zou hem op zich wel kunnen proberen (verkoopt iemand hem toevallig? 😋)
En ik zit ook een beetje met de garantie, het is natuurlijk zltijd een gok, maar als het niet goed werkt, zoals mn bip, dan wordt het niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:03

Nicap

Tsssk....

Janet_ schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 22:38:
[...]

Haha overduidelijk geen dan van Fitbit dus. Duidelijk 😋

Ik vind het lastig. De Stratos is echt perfect voor wat ik wil. Ik wil het liefst ook gewoon GPS wat handig is met rennen in het buitenland en ik wil er ook mee kunnen zwemmen (is geen must maar als het kan zou het fijn zij). Maar hij is gewoon echt te groot en te dik voor mn mini pols. Hij is nu 140 dus zou hem op zich wel kunnen proberen (verkoopt iemand hem toevallig? 😋)
En ik zit ook een beetje met de garantie, het is natuurlijk zltijd een gok, maar als het niet goed werkt, zoals mn bip, dan wordt het niks.
Geen eigenaar van een Stratos in je buurt? Ik woon in Meppel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet_
Nicap schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 09:13:
[...]

Geen eigenaar van een Stratos in je buurt? Ik woon in Meppel
Oei dat is aan de andere kant van de wereld 😂 ik woon in Den Hsag 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
  • Laatst online: 08:43
Nieuwe Chinese update versienummer: 2.0.23.0

- Nieuwe terugkeer naar het beginpunt, ondersteuning voor hardlopen, wandelen, buiten rijden, trail lopen, bergbeklimmen na de onderbreking van de oefening, ervoor kiezen om terug te keren naar het beginpunt naar aanleiding van de oorspronkelijke traject terug naar het begin
- zwemmen optimalisatie algoritme verbetering
- bugfixes

Lijkt erop dat er een routefunctie toegevoegd wordt om zo dezelfde route terug te kunnen lopen, verder bugfixes. Wel mooi dat ze consequent iedere week een nieuwe versie uitbrengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:55

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
Ik heb even wat berichten verplaatst naar: [Xiaomi Amazfit Stratos] Levertijden & Prijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
Ik heb de Amazfit Stratos nu een paar maanden en heb hem eigenlijk voor veel functies al gebruikt. Wat betreft sporten was het hardlopen voor mij het belangrijkste. Naast m'n Garmin Forerunner 630 ( € 349,- destijds ) is dit een super watch. Vorige week een trail gelopen van Zeist naar Rhenen, zeer accuraat wat de route betreft. Bijzonder genoeg zei een vriend van me dat hij het beter deed dan de Suunto a € 800,-) :9

Wat voor mij nog wel belangrijk is dat ik beter m'n loopschema's erin kwijt kan. Garmin is daarvoor echt perfect. Maar voor de loopjes zonder schema is hij zeer goed. Kortom voor 140,00 echt een aanrader _/-\o_

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 27-09 13:20
Paar keer hardgelopen nu met de Stratos. Ik heb een BT oorje en speel muziek via de Startos.

Hij geeft zeer goed de route weer. Tevens per km een rondetijd. Hartslag is duidelijk af te lezen. Geeft met kleuren weer in welke zone je zit. Werkt allemaal wel feilloos.

Wat opviel is dat elke keer na ongeveer 35 minuten lopen mijn afgelezen hartslag daalt tot 117-130 bpm, zelfs als ik sprintjes trek. Binnen die 35 minuten loopt mijn hartslag wel op tot max 162bpm. Het horloge zit op dezelfde manier om mijn pols.

Wat verder opvalt is dat je tijdens een run geen andere apps kunt raadplegen. Tenminste ik heb dat nog niet kunnen ontdekken. Elke keer als je unlocked en het scherm aanraakt moet je pauzeren met de runapp voor je even iets anders zoals muziek kunt raadplegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

@henkb123
Dat van die apps niet kunnen raadplegen tijdens een workout vond ik ook jammer. Nou werkt het nummer skippen ook wel met de oortjes, maar het zou wel handig kunnen zijn om te switchen van app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
henkb123 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 12:44:
Paar keer hardgelopen nu met de Stratos. Ik heb een BT oorje en speel muziek via de Startos.

Hij geeft zeer goed de route weer. Tevens per km een rondetijd. Hartslag is duidelijk af te lezen. Geeft met kleuren weer in welke zone je zit. Werkt allemaal wel feilloos.

Wat opviel is dat elke keer na ongeveer 35 minuten lopen mijn afgelezen hartslag daalt tot 117-130 bpm, zelfs als ik sprintjes trek. Binnen die 35 minuten loopt mijn hartslag wel op tot max 162bpm. Het horloge zit op dezelfde manier om mijn pols.

Wat verder opvalt is dat je tijdens een run geen andere apps kunt raadplegen. Tenminste ik heb dat nog niet kunnen ontdekken. Elke keer als je unlocked en het scherm aanraakt moet je pauzeren met de runapp voor je even iets anders zoals muziek kunt raadplegen.
HF vind ik niet accuraat genoeg. Ik heb toen meteen bij decathlon een band besteld voor 35,- dat werkt beter tijdens inspanning

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-09 22:06

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Gisteren binnengekregen vanuit magazijn in Spanje (AliExpress). Vanmorgen m'n fietsrondje al "weggegooid" door op verkeerde knopjes te drukken :D

Even wennen na m'n Ticwatch S, vooral 't gemis van sync met Google Fit en/of Endomondo vind ik wel jammer. Maar voor de rest oogt 't allemaal intuïtief en vind ik 't horloge er echt gelikt uitzien. Chique ding aan m'n pols en zeker niet te groot voor m'n gemiddelde polsen! Al hou ik wel 'n beetje van grote klokken :Y

De komende dagen e.e.a. nog eens verder uitvogelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
lekzzz schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 16:23:
[...]

HF vind ik niet accuraat genoeg. Ik ben bij decathlon een band besteld voor 35,- dat werkt beter tijdens inspanning
Zou je je bevindingen betreffende de BT borstband willen delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06:06
Stratos en Scosche Rhythym+ (BT optische hartslag-armband) gaan prima samen. Pairen gaat makkelijk, maar de band moet wel bij iedere activiteit weer even geselecteerd worden. Verbinding tussen beiden is gewoon stabiel.

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
henkb123 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 21:21:
[...]

Zou je je bevindingen betreffende de BT borstband willen delen?
De band gebruik ik nu al een maand en is net zo goed als die van m'n Garmin. Voordeel is dat het Bluetooth is en ant+ dus ik kan ze voor beide horloges gebruiken :)

Overigens kan je de HF om de pols gewoon goed gebruiken voor als je de Stratos gewoon draagt.

[ Voor 9% gewijzigd door lekzzz op 12-06-2018 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet_
Net toch maar de Stratos besteld op AE voor 139 euro incl, zag op facebook op de Amazfit stratos fanpagina een vrouw die hem omhad en het stond eigenlijk best goed.

Zijn er ook mensen die hem gebruiken icm Mi Home? Ben benieuwd wat je er dan mee kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
Nieuwe Chinese firmware update versienummer: : 2.0.24.0

- Added World Cup The event reminder function needs to be upgraded to the latest mobile app, and set reminders in the live World Cup page
- optimization part of the interface
- bigfixes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Janet_ schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 14:12:
Net toch maar de Stratos besteld op AE voor 139 euro incl, zag op facebook op de Amazfit stratos fanpagina een vrouw die hem omhad en het stond eigenlijk best goed.

Zijn er ook mensen die hem gebruiken icm Mi Home? Ben benieuwd wat je er dan mee kan doen.
Volgens mij kun je de Engelse versie niet verbinden met mi home. Het lukt mij in elk geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet_
Nicap schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 23:13:
[...]

Volgens mij kun je de Engelse versie niet verbinden met mi home. Het lukt mij in elk geval niet.
Jammer, maar misschien komt dat nog wel.
coldasice schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 21:25:
Nieuwe Chinese firmware update versienummer: : 2.0.24.0

- Added World Cup The event reminder function needs to be upgraded to the latest mobile app, and set reminders in the live World Cup page
- optimization part of the interface
- bigfixes
Hmm wat me opvalt is dat de chinese software elke week een update krijgt maar de international versie niet. Best jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
Klopt, de internationale krijgt iedere maand ofzo een update, samen raapsel van de chinese updates. De chinese updates worden regelmatig in de stratosfied rom verwekt, die bevat nu versie 22. Vaka afhankelijk of de developer van stratosfied een download van de laatste versie te pakken kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PTiTDaV
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-01 21:40
Ik heb opgemerkt dat als mijn horloge de verbinding met mijn phone kwijt is de batterij pijlsnel naar beneden gaat. hebben jullie ook dit probleem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
PTiTDaV schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 10:28:
Ik heb opgemerkt dat als mijn horloge de verbinding met mijn phone kwijt is de batterij pijlsnel naar beneden gaat. hebben jullie ook dit probleem ?
Schijnt in de laatste chinese firmware versie opgelost te worden. Hij blijft continue een nieuwe verbinding aanmaken/zoeken waardoor dit gebeurt. Bekend probleem. Geen idee wanneer dit naar de engelse versie komt. Zal eens kijken naar de release cycle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
Na een paar uurtjes testen kom ik erachter dat ik mijn SONOS 5 gewoon kan bedienen met de stratos, zal wel standaard zijn, maar dit is voor mij wel een mooie toevoeging :D

Verder erg mooie watch faces gevonden hier: https://amazfitwatchfaces.com/pace/top/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is een leuk ding. Had wel een iets beter scherm verwacht eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die weet hoe je een activiteit kan exporteren als gpx bestand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 19:48:
Iemand die weet hoe je een activiteit kan exporteren als gpx bestand?
Op de activiteit klikken en dan 2x naar rechts swipen (staan 3 bolletjes bovenin). Dan krijg je de optie export of of delete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:02
Crap, ik heb volgens mij dus een Chinese Stratos geleverd gekregen en mijn mandarijn is maar zo zo.

Nu lees ik een bericht van Amazfit dat de huidig geleverde Stratossen (Stratii?) niet omgezet kunnen worden naar Engels.

Maar je kan 'm toch wel rooten?

Of terugsturen en nieuwe bestellen? Lekker man, weer een maand verder |:( ;w

Edit: heb het XDA draadje al gevonden hoe je 'm op de officiele internationale ROM kan krijgen (incl. nieuwe productnaam 1619 ipv 1609).

Zag in de bestelling dat ik blijkbaar zelf heb zitten pitten, daar staat duidelijk Chinese version zie ik nu, maar hey, beetje tweaken moet kunnen

Edit 2: pffff, een beetje? twee uur lopen klooien om de bootloader versie te krijgen en bij gods gratie krijg ik tussen 24 en 48 uur een e-mail met de unlock code

Edit 3: maar in dit geval heb ik 'm na een uurtje al.

[ Voor 43% gewijzigd door Frenz64 op 19-06-2018 23:56 . Reden: Nieuwe info gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onderduikert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-10-2023
Gisteren binnen gekregen (Geekbuying Italie).
Via DHL duurde 2 dagen >:)

Gisterenavond een uur gezwommen.
Hij heeft slechts 1 baan vergeten te tellen. Een prima resultaat. Het is alleen jammer dat ik nergens kan zien welke slagen ik heb gezwommen. Hij geeft aan bij Trip & Type, Type Mixed.
Ik heb bijna het hele uur borstcrawl gezwommen, de laatste 200m schoolslag en rugcrawl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet_
Mijn Stratos is ook binnen, ik had hem eerlijk gezegd groter verwacht. Hij past prima om mijn mini vrouwenpols heen. Wel vind ik dat hij goedkoop aanvoelt. Bij de bip vond ik dat niet zo erg gezien de prijs maar bijv die 4 "hoekjes" die de band vasthouden zijn echt van plastic lijkt het en op de Stratos fb pagina zie ik dat deze bij een aantal users is afgebroken.

Uit de box kreeg ikeen horloge met 70% batterij en meteen een software update. Na installeren was mijn batterij nog maar 60%.

Nu nog even uitzoeken hoe ik hem aan mi fit krijg. Volgens berichten als ik beide accounts koppel aan hetzelfde mi account zou het moeten lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

Stratos2 binnen en werkt op mijn 1e fiets training prima! Iemand enig idee of er ergens een auto pause functie in zit?

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1802/41109616490_88d9a87a68_n.jpg

Yaayyyy, hè hè, eindelijk gelukt. Nou, wel tweaker met een kleine t hier. Bootloader unlocken ging prima, US ROM erop flashen niet bepaald. Keer op keer bleef hij hangen op de launcher en kon ik niks meer met het horloge. Zo nu en dan heel even de watchface en hup, weer die bootloop. Verschillende ROM's geflash tot aan Italiaanse, niks lukte. Ik was al bang m soort van gebricked te hebben, want ik vond op XDA een aantal verhalen van mensen die 'm terugstuurden omdat hij in die bootloop bleef hangen. Uiteindelijk gelukt met een andere tool.

Ikke blij, nu maar eens een keer mee gaan sporten O-)

@Verwijderd Wel een beetje mee eens dat dit scherm bij weinig licht (binnen bijvoorbeeld) nogal flets is. Wel zit hij bij mij erg prettig om m'n pols, lekker licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

phoentje schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 15:37:
Stratos2 binnen en werkt op mijn 1e fiets training prima! Iemand enig idee of er ergens een auto pause functie in zit?
Heb ik ook nog niet kunnen ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Was ook een incorrecte link, ging over de bip (ik kon het op mijn horloge ook niet vinden)

Zit er blijkbaar niet op, maar is wel een request om toe te voegen aan de internationale versie las ik ergens (geen idee waar meer, teveel sites afgestruind de afgelopen dagen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

Die had ik ook gevonden inderdaad maar zag hem op de watch zelf niet... hopelijk komt ie nog dan!

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
Chinese version numbers: 2.6.0.20
- Added World Cup event reminder function , need to upgrade to the latest mobile app, and set a reminder in the live World Cup page
- new virtual rabbit mode, support for running, indoor running, outdoor riding, cross-country running sports, open in Sports Settings > Motion Control
- New Reserve Heart Rate Heart Rate Interval, App> My> My Info> Set in Heart Rate Interval
- Add New Segments for Speed, Segment Speed, etc. to support Running, Trail Running, Walking, Outdoor Ride
- Optimized heart rate output abnormality after disconnection of Bluetooth heart rate belt
- Repairing third-party dial lock screen second hand display
- Fixing several bug

Mooie update, zal nog even duren voordat we hem in de internationale versie zien, maar komt er wel aan.

edit: tussen de 2.3.2.7 en 2.3.2.8 Internationale versie zat 5 weken verschil
2.3.2.7: 13 april ongeveer
2.3.2.8: 18 mei ongeveer

Hopelijk komende week weer een update, bovenstaande zitten in de development versie dus hoeven we nog niet te verwachten....

[ Voor 13% gewijzigd door coldasice op 21-06-2018 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet_
Hmm na 1 dag met de stratos moet ik zeggen dat ik wel gek word van die knopjes haha. De bip was een stuk simpeler met 1 knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
Gebruik je de knoppen veel dan? De bovenste voor unlock, de rest swipen... Gebruik de andere zelden...

Gisteren een rustige run gedaan, hartslag mooi vlak tot het einde, geen wegvallen, geen cadence lock. Erg tevreden. Onderweg muziekje aan, ook hier minder storing dan mijn tomtom. Verder op het einde een mooie samenvatting. Ik ben zeker tevreden, morgenvroeg een langere run met beide horloges....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet_
Ik raakte tijdens het lopen in de war door die unlock knop. Ik blijf dus uit gewenning die middelste indrukken, en dan de bovenste en de onderste (en dan krijg je een lap wat ik niet wil) 😂 en dan raak ik dus gefrustreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoentje
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

Je schijnt overigens in het display van een aantal watchfaces dingen zoals de stappen etc. te kunnen aanpassen? Of is dit ook onmogelijk. Ik zie ten alle tijden namelijk een hardloop icoon. Dit terwijl ik de sneltoets ingesteld heb op fietsen. Iemand enig idee hoe dit aan te passen is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
Als je de watchface verandert krijg je settings in beeld. Als je dan naar rechts swiped, kom je eerst bij battery, dan steps en dan mileage. Die laatste is een icoontje met hardlopen, maar staat voor afgelegde afstand... Ik denk dat je dat bedoeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
Inmiddels zit de volgende US international firmware eraan te komen volgens de amazfit stratos facebook groep. Vandaag gepost door de beheerder:

Pavel Zeldin
Beheerder · 6 uur
so what do we have for today ....
.....

2. International Stratos update - 2.3.4.0
Change log:
- Added multilingual switching support (English, Traditional Chinese, Simplified Chinese, Spanish, Russian)
- Added Heart Rate Interval to Reserve Heart Rate Mode, App> My> My Info> Heart Rate Interval Settings
- Optimized pedometer algorithm
- Optimized heart rate algorithm
- Optimize the accuracy of swimming algorithms
- Distance compensation algorithm after optimization of signal dropping
- Optimize system stability
- Bug fixes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Vandaag wilde ik (eindelijk) gaan hardlopen, maar het waaide: surfspullen inladen en gaan. De Stratos omgehouden, alleen is er niet echt een wind- of watersport profiel. Een sessie gedaan als wandelen en eentje als zwemmen. Beide gpx'en kwamen op Strava. Hij maakte bij het 'zwemmen' wel iets van strokes en SWOLF (???).

Anyway, morgen wel hardlopen. Wil nog wel kwijt dat ik 'm nauwelijks voel als ik 'm draag, zelfs 's nachts heb ik 'm omgehad (waar ik de M600 vreselijk irritant vond).

Inmiddels ook gewend aan de bediening, die knoppen zijn prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet_
De nieuwe update voor de stratos staat online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIKKEHENK
Zo, die zit erin. en vlekkeloos. Bij mijn fitbit ionic duurde dit ruim 20/30 minuten, en had je een totale reboot van zowel je telefoon, als je klokje nodig, en dan maar duimen... Enfin.
zoek me enkel wel suf naar Added Heart Rate Interval to Reserve Heart Rate Mode, App> My> My Info> Heart Rate Interval Settings...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet_
Bij mij gaat mn batterij wel erg snel leeg nu.
Ik had 51 voor de uodate, daarna 46 en nu 37 een uur later. Even kijken of het zo blijft anders een fabrieksreset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Hier ook, update ingedraaid. Kreeg nog een aanbod van DX om de Stratos om te ruilen voor een internationale versie. Op zich aardig dat ze het aanbieden, maar ik ga niet nog een keer zitten wachten, zeker niet nu ook updates goed gaan.

Ook een GPX file geëxporteerd van het horloge en geïmporteerd in Strava, ging ook probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIKKEHENK
vraag me ook af nu de taal versies dus blijkbaar opgeven zijn, of de updates dan sneller komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
DIKKEHENK schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 14:06:
vraag me ook af nu de taal versies dus blijkbaar opgeven zijn, of de updates dan sneller komen?
Best een reeele kans, dev versies komen iedere week in het chinees uit. Stabiele versies iedere 2 weken. Lijkt me logisch om een van de versies te stoppen en de taalafhankelijkheid via configuratie te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet_
Volgens mij blijven er, als ik het goed heb gezien 2 versies.
De Chinese versie met alleen ondersteuning voor Chinees, en de internationale versie met multi talen ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
Janet_ schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 15:43:
Volgens mij blijven er, als ik het goed heb gezien 2 versies.
De Chinese versie met alleen ondersteuning voor Chinees, en de internationale versie met multi talen ondersteuning.
Als je meerdere talen kunt ondersteunen, waarom zou je Chinees niet toevoegen als extra taal? Bij volledige zinnen en opbouw is het heel anders, maar het zijn enkel woorden en commando's die je prima kunt overzetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibrand
  • Laatst online: 08:59
Janet_ schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 13:47:
Bij mij gaat mn batterij wel erg snel leeg nu.
Ik had 51 voor de uodate, daarna 46 en nu 37 een uur later. Even kijken of het zo blijft anders een fabrieksreset
Zijn er meer mensen met batterijproblemen? Twijfel nu om te updaten. Gisterochtend nog 29 procent met 6 dagen en 18 uur zonder opladen! Uiteraard geen activiteiten gelogd, maar wel elke dag (en elke nacht) om gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Heb 'm nog te kort om daar wat zinnigs over te zeggen, voor de update maar 1 keer opgeladen. Maar het zou zo maar kunnen, want het valt me wel op dat ik nu op 32% zit, terwijl ik ging slapen met meer dan 60% (maar weet 't niet zeker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DraregK
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 04-08-2018
Hebben er meer mensen problemen gehad met het dock waar je het horloge in plaatst?
Ik heb een keer gezien dat onder my computer een amazfit stratos gedetecteerd werd en daarna helemaal niet meer. Opladen doet ie wel prima in het dock.
Ik heb ook op de macbook met android file transfer geprobeerd een usb connectie te maken, maar ook hier lukt dit niet en wordt er gevraagd om het android apparaat aan te sluiten via Usb, terwijl deze er al inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibrand
DraregK schreef op zondag 24 juni 2018 @ 13:59:
Hebben er meer mensen problemen gehad met het dock waar je het horloge in plaatst?
Ik heb een keer gezien dat onder my computer een amazfit stratos gedetecteerd werd en daarna helemaal niet meer. Opladen doet ie wel prima in het dock.
Ik heb ook op de macbook met android file transfer geprobeerd een usb connectie te maken, maar ook hier lukt dit niet en wordt er gevraagd om het android apparaat aan te sluiten via Usb, terwijl deze er al inzit.
Voor mijn gevoel is het dock niet super precies gemaakt. Als ik het horloge er helemaal in druk heb ik dezelfde problemen als jij beschrijft.
Als ik alleen de kant met de contactpunten er in druk, zodat het horloge er schuin in zit heb ik in 90% van de gevallen een stabiele USB verbinding op mijn laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Ik krijg m'n Stratos niet opgeladen, zou de 2e keer zijn dat ik 'm moet opladen. 1e keer verliep ook niet vlekkeloos maar uiteindelijk kreeg ik 't voor elkaar. Nu heb ik al vanalles geprobeerd, contactpunten schoongemaakt, verschillende laders/powerbank/computer, aan één kant in de dock drukken, beide kanten erin. Niks helpt.

Hoe kunnen ze zoiets onbetrouwbaars maken :/

Edit: na flink schoonmaken van de contactpunten en nog wat gerommel lijkt 't nu te werken, wat 'n gevoelig ding :/

[ Voor 13% gewijzigd door Eric_Cantona op 24-06-2018 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DraregK
Sibrand bedankt.

Jouw oplossing werkt voor mij ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsnrsy
  • Laatst online: 27-12-2021
Na al jullie berichtjes gelezen te hebben en de aantrekkelijke prijs ben ik ook overgegaan tot het aanschaffen. 19 juni besteld voor 144,67 bij Aliexprss vanuit Spanje. Volgens mij gaat t hierbij wel om de Engelse versie, aangezien bij de feedback dat te zien was. Hoop dat hij zsm komt zodat ik eindelijk iets fatsoenlijks om mn pols heb:D Hoe zit het trouwens met activity tracking? Stel ik ben gewoon (flink) aan het lopen voor mijn werk en heb uiteraard hem om. Registreert hij dan vanzelf hoe het allemaal is gegaan of moet ik perse een activiteit starten: ''Walking'' Go! of so? Dit wordt mijn eerste sporthorloge en heb eerlijk gezegd geen ervaringen er mee:)

Zijn er daarnaast ook mensen die hem voor het Fietsen/wielrennen gebruiken? Heb je er veel baat bij tijdens het fietsen? Ik bedoel kun je bv je cadans/snelheid zien op je horloge nadat je dit gepaird heb via bluetooth?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-V-O
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-09 08:23

I-V-O

powerpoker

Ik had een Pebble2 HR, die is er vorige week mee gestopt, nu heb ik nog steeds een Pebble Time, maar die heeft geen heartrate monitor. Eind deze maand zet Fitbit de pebble-servers uit dus dan zal ik het zonder clouddiensten moeten doen.
Een Fitbit zie ik niet zitten, al is het maar omdat ze Pebble users binnenkort in de kou laten staan. Dus ik heb net ook Stratos besteld, via Aliexpress, vanuit Spanje. Er staat dat ie binnen 5 dagen geleverd zou worden, ben benieuwd of dat ook echt lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
hsnrsy schreef op zondag 24 juni 2018 @ 17:06:
Na al jullie berichtjes gelezen te hebben en de aantrekkelijke prijs ben ik ook overgegaan tot het aanschaffen. 19 juni besteld voor 144,67 bij Aliexprss vanuit Spanje. Volgens mij gaat t hierbij wel om de Engelse versie, aangezien bij de feedback dat te zien was. Hoop dat hij zsm komt zodat ik eindelijk iets fatsoenlijks om mn pols heb:D Hoe zit het trouwens met activity tracking? Stel ik ben gewoon (flink) aan het lopen voor mijn werk en heb uiteraard hem om. Registreert hij dan vanzelf hoe het allemaal is gegaan of moet ik perse een activiteit starten: ''Walking'' Go! of so? Dit wordt mijn eerste sporthorloge en heb eerlijk gezegd geen ervaringen er mee:)

Zijn er daarnaast ook mensen die hem voor het Fietsen/wielrennen gebruiken? Heb je er veel baat bij tijdens het fietsen? Ik bedoel kun je bv je cadans/snelheid zien op je horloge nadat je dit gepaird heb via bluetooth?
Als je geen activiteit start, registreert hij volgens mij alleen de stappen. Wanneer je idd wandelen als activiteit start, dan krijg je uiteraard meer data via gps (kost ook meer sap).

Wielrennen ga ik er ook mee doen, nog geen kans gehad, maar cadans is er niet (wel running cadans)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DIKKEHENK
I-V-O schreef op zondag 24 juni 2018 @ 17:15:
Ik had een Pebble2 HR, die is er vorige week mee gestopt, nu heb ik nog steeds een Pebble Time, maar die heeft geen heartrate monitor. Eind deze maand zet Fitbit de pebble-servers uit dus dan zal ik het zonder clouddiensten moeten doen.
Een Fitbit zie ik niet zitten, al is het maar omdat ze Pebble users binnenkort in de kou laten staan. Dus ik heb net ook Stratos besteld, via Aliexpress, vanuit Spanje. Er staat dat ie binnen 5 dagen geleverd zou worden, ben benieuwd of dat ook echt lukt.
De Spanje route werkt prima. Sturen via GLS, en het is allemaal keurig te tracken. En ook ik kom van pebble. Een zeer kostbaar uitstapje gemaakt naar fitbit, en dat is eens maar nooit meer. Fitbit's focus ligt op t dataminen, en niet op de brakke hardware.
De Stratos is een waardige opvolger van de pebble. always on display, iets betere resolutie, en een bijna bugvrije werking. Updates ed gaan met t zelfde tempo erin, wifi werkt, etc etc. Notificaties is een feest, HR werkt , Weer werkt. Prima grote knoppen, touchscreen werkt etc etc.

[ Voor 3% gewijzigd door DIKKEHENK op 25-06-2018 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIKKEHENK
Eric_Cantona schreef op zondag 24 juni 2018 @ 15:25:
Ik krijg m'n Stratos niet opgeladen, zou de 2e keer zijn dat ik 'm moet opladen. 1e keer verliep ook niet vlekkeloos maar uiteindelijk kreeg ik 't voor elkaar. Nu heb ik al vanalles geprobeerd, contactpunten schoongemaakt, verschillende laders/powerbank/computer, aan één kant in de dock drukken, beide kanten erin. Niks helpt.

Hoe kunnen ze zoiets onbetrouwbaars maken :/

Edit: na flink schoonmaken van de contactpunten en nog wat gerommel lijkt 't nu te werken, wat 'n gevoelig ding :/
Wat mij opviel is dat zodra je hem in de lader prakt, je altijd wel even moet wachten. pas na x seconden gaat hij laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.G
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-10-2022

M.G

Ik overweeg om mijn Polar M400 in te wisselen voor een Stratos. Waar ik me bij mijn M400 aan irriteer is dat de huidige snelheid erg langzaam is met bijwerken bij tempowisselingen, vaak duurt het zo'n 20-30 seconden voordat de juiste snelheid weergegeven wordt. Binnen die 20-30 seconden bouwt de snelheid dan langzaam op.
Hoe accuraat is de huidige snelheid bij de Stratos en hoe gaat deze met tempowisselingen om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hoe kijken jullie naar deze review van 5krunner over de Stratos? Kloppen zijn bevindingen over het gebrek aan echte nauwkeurigheid van de sensoren?

"Whilst a decent, external Bluetooth heart rate sensor CAN resolve the HR issue I have no way of seeing sufficiently accurate running pace or cycling power. I simply can’t use the device for a lot of the time as my main training device."

Een borstband voor HR-metingen gebruik ik sowieso dus dat is geen probleem maar ik vind zijn opmerking over de running pace wel vervelend. Is jullie ervaring dat het horloge niet nauwkeurig genoeg is voor 'serieus' sporten?

Alternatief voor mij is een Fenix 5 aangezien die dezelfde (en meer) Firstbeat features biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Collega van me vroeg vandaag hoeveel stappen ik gezet had en hoeveel km dat dan was, maar ik moest haar 't antwoord schuldig blijven. Ik kon 't niet vinden. Of kijk ik er overheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibrand
Eric_Cantona schreef op maandag 25 juni 2018 @ 21:58:
Collega van me vroeg vandaag hoeveel stappen ik gezet had en hoeveel km dat dan was, maar ik moest haar 't antwoord schuldig blijven. Ik kon 't niet vinden. Of kijk ik er overheen?
Stappen zijn gemakkelijk af te lezen met de Everest watchface. Helemaal naar het meest linkse scherm swipen. Kilometers zijn helaas niet af te lezen, maar de gemiddelde staplengte van de (relatief lange) Nederlander ligt geloof ik op zo'n 70 cm. Tel uit je winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Sibrand schreef op zondag 24 juni 2018 @ 06:18:
[...]

Zijn er meer mensen met batterijproblemen? Twijfel nu om te updaten. Gisterochtend nog 29 procent met 6 dagen en 18 uur zonder opladen! Uiteraard geen activiteiten gelogd, maar wel elke dag (en elke nacht) om gehad.
Inmiddels wat beter zicht: gisteren rond 18:00 uur opgeladen, nu na ruim een dag: 87%

Heel netjes dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet_
Frenz64 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 23:55:
[...]

Inmiddels wat beter zicht: gisteren rond 18:00 uur opgeladen, nu na ruim een dag: 87%

Heel netjes dus
Ik zit na precies 2 dagen op 49%.
In deze 2 dagen eigenlijk niks gedaan met het horloge. Het enige wat is gebeurd is dat hij vanzelf een fietsrit heeft bedacht terwijl ik oo dat moment sliep in de trein 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
Sibrand schreef op maandag 25 juni 2018 @ 22:34:
[...]

Stappen zijn gemakkelijk af te lezen met de Everest watchface. Helemaal naar het meest linkse scherm swipen. Kilometers zijn helaas niet af te lezen, maar de gemiddelde staplengte van de (relatief lange) Nederlander ligt geloof ik op zo'n 70 cm. Tel uit je winst.
Met de neptune watchface heb je beide, erg mooie watchface ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibrand
coldasice schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 06:30:
[...]

Met de neptune watchface heb je beide, erg mooie watchface ook
Is dat niet de afstand die je sportend hebt afgelegd? Bij mij geeft hij in ieder geval geen afstand als ik geen activiteiten heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
Sibrand schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 07:00:
[...]

Is dat niet de afstand die je sportend hebt afgelegd? Bij mij geeft hij in ieder geval geen afstand als ik geen activiteiten heb gedaan.
Idd, steps zijn geteld, afstand op 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
Het opladen van mijn stratos aan een "hoog vermogen" lader van samsung geeft iedere minuut een tril en het lijkt vanwege het opnieuw aansluiten van de oplader. Heel irritant als je erbij zit. Vervolgens kabel in de laptop gestopt, daarmee stopte dit wegvallen. Het is te kort om meteen conclusies te trekken maar mogelijk helpt dit voor jullie ook.

@DraregK @Eric_Cantona
Benieuwd naar jullie ervaringen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Sibrand schreef op maandag 25 juni 2018 @ 22:34:
[...]

Ik gebruik Prototype Source, voor nu 'n prima watchface (nog niet echt verdiept in 't toevoegen van WF's). Maar de "gestapte" afstand mis ik wel, ik wil 't niet elke keer x 70cm moeten hoeven doen :)

Klein gemis t.o.v. m'n Ticwatch, maar voor de rest vind ik 'm echt heerlijk werken. Vooral blij met de accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Vandaag weer eens een route ingepland en willen lopen. Bijzonder genoeg stopte m'n stratos iedere keer automatisch. Dat had ik niet voor de laatste update :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DraregK
coldasice schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 19:21:
Het opladen van mijn stratos aan een "hoog vermogen" lader van samsung geeft iedere minuut een tril en het lijkt vanwege het opnieuw aansluiten van de oplader. Heel irritant als je erbij zit. Vervolgens kabel in de laptop gestopt, daarmee stopte dit wegvallen. Het is te kort om meteen conclusies te trekken maar mogelijk helpt dit voor jullie ook.

@DraregK @Eric_Cantona
Benieuwd naar jullie ervaringen...
Heb geen slechte ervaringen met opladen van de stratos. Wel om zichtbaar te voor voor My PC. Daar werkt het trucje van Sibrand ook voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet_
Is er toevallig al een workaround om de stratos te koppelen aan Mi Fit / Google fit? Ik merk dat ik de koppeling behoorlijk mis (mijn sportschool app is gekoppeld aan google fit) .

Hier overigens geen problemen met opladen, behalve dat hij ongeveer 3 dagen op een volle lading doet. Iets minder dan verwacht.

Knoppen ben ik ondertussen wel gewend aan geraakt. Watchface heb ik van NENO Amazfit op facebook (neno k face)

[ Voor 7% gewijzigd door Janet_ op 27-06-2018 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIKKEHENK
Janet_ schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 00:31:
[...]

Ik zit na precies 2 dagen op 49%.
In deze 2 dagen eigenlijk niks gedaan met het horloge. Het enige wat is gebeurd is dat hij vanzelf een fietsrit heeft bedacht terwijl ik oo dat moment sliep in de trein 😂
Dat is veel, heel veel. Ik zou al je settings op het klokje eens doorlopen, en dan vooral het scherm. backight ed gedeelte. Hier zit ik op 11 % per dag. Met een zeer minimale watchface. Dus geen HR ed. Enkel stappen, tijd en datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Vandaag 90 km gefietst, GPS accuraat (hoewel ik geen alternatieve meting gedaan heb) de route klopte. Maar de hartslag was nogal grillig en ik zag 'm regelmatig ruim onder de 90 bpm, onzin dus. Het gemiddelde van 115 en een piek van 145 is weer wel aannemelijk. Hartslag is voor mij gelukkig alleen relevant bij het hardlopen.
Daarnaast is Nederland ineens een bergland geworden, maar liefst bijna 1600 hoogtemeters! Na correctie door Strava bleef er 163m over :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Frenz64 schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 22:17:
Vandaag 90 km gefietst, GPS accuraat (hoewel ik geen alternatieve meting gedaan heb) de route klopte. Maar de hartslag was nogal grillig en ik zag 'm regelmatig ruim onder de 90 bpm, onzin dus. Het gemiddelde van 115 en een piek van 145 is weer wel aannemelijk. Hartslag is voor mij gelukkig alleen relevant bij het hardlopen.
Daarnaast is Nederland ineens een bergland geworden, maar liefst bijna 1600 hoogtemeters! Na correctie door Strava bleef er 163m over :+
Ik weet niet of het bewust is maar een gemiddelde van 115 is wel erg laag. Als ik op mijn mountainbike over de weg in rustig tempo naar het bos fiets (25km/u) zit ik op 140bpm. Tenzij het bij jou enorm afwijkt klinkt het als een verkeerde meting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
Mijn hartslag met 22km/uur fietsen, dus rustig, zit ook tussen de 100 en 110. Niet heel gek.

Maar loop ook 40km per week, dus best een goeie conditie...

Mijn hoogtemeters kloppen meestal wel, blijf onder de 10 hoogtemeters op een run van 10km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Aghanim schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 22:47:
[...]

Ik weet niet of het bewust is maar een gemiddelde van 115 is wel erg laag. Als ik op mijn mountainbike over de weg in rustig tempo naar het bos fiets (25km/u) zit ik op 140bpm. Tenzij het bij jou enorm afwijkt klinkt het als een verkeerde meting.
Ben hiervoor vrij lullig gevallen met hardlopen en m'n linkerknie is nog steeds wat pijnlijk (horloge nog heel 8) ). Echt tempo draaien ging dus niet, maar ik ben een vrij ervaren wielrenner en bij het tempo dat ik reed (26kmh) klopt die hartslag wel. Nog steeds wat aan de lage kant idd, maar als ik dat compenseer voor de keren dt hij een heel erg lage waarde aangaf, dan zal het werkelijk ook wat hoger uitkomen. Moutainbiken is overigens een veel en veel intensievere activiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
Gisterochtend 15km gerend, na uploaden richting strava stond er ineens 14km. Blijkt dat de eerste kilometer niet meegenomen is bij het uploaden, staat nog wel op het horloge...

edit: zojuist een gpx export gedaan, die komt ook op 14km uit. Een vergelijk met de tijd blijk ik ook 5 min te missen...nu weet ik dat activiteiten worden geupload naar de cloud. Zou die daar dan verkeerd staan?

Dit is wel heel bijzonder.... iemand vaker gezien?

[ Voor 32% gewijzigd door coldasice op 30-06-2018 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Da's idd vreemd. De gpx file gaat niet via de cloud, die import je rechtstreeks in Strava, tenminste, ik neem dat je het zo gedaan hebt.

Hoe kan je nou een verschil hebben tussen wat je op het horloge ziet als file en wat hij exporteert op basis van die file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-V-O
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-09 08:23

I-V-O

powerpoker

Ik heb mijn Stratos nu sinds vrijdag in gebruik, en ik vraag me af of het accugebruik wel klopt. Ik heb HR monitoring niet de hele dag aan, hooguit een uur in de sportschool en daarnaast GPS ong. 40 min per dag. Tevens gedurende deze tijd (grofweg 1u45m) luister ik via bluetooth muziek. M'n stratos gaat met dit gebruik van 100% naar 35% in ongeveer 16 uur tijd. Lijkt me veel te snel, of klopt dat wel met dit gebruik?
Anders overweeg ik een RMA aan te vragen, dan zou er iets mis mee kunnen zijn.
In de nacht heb ik airplane mode aan, hij's verbonden met een iPhone8

[ Voor 6% gewijzigd door I-V-O op 03-07-2018 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIKKEHENK
Ik gebruik al die toeters en bellen amper, maar kan me voorstellen dat als je BT muziek gaat streamen en GPS gebruikt, het heel snel leeg zal gaan. Je kan het een weekje zonder al dit soort grappen proberen, en dan zal hij ongetwijfeld langer meegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emiel74
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:02
Probeerde zojuist m'n Stratos op te laden, maar hij kon geen connectie maken met de lader. Toen ik de oorzaak probeerde te achterhalen, zag ik dat er een stuk mist bij de aansluiting met de bovenste band. Vanochtend was hij nog intact (kon ik 'm nog probleemloos opladen) en vziw ben ik sindsdien nergens tegenaan gestoten. Iemand een soortgelijke ervaring en eventuele oplossing?

https://imgur.com/a/hncnmlI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coldasice
Nieuwe Chinese development software update beschikbaar
versie 2.0.26.0 (vorige week)
- Optimize the calorie consumption calculation in some cases during exercise
- Optimize the altitude output during exercise
- Optimize swimming The problem of miscalculation in the mode
- Optimize the indoor running calibration process, put it into the motion pause interface
- Optimize the data synchronization of the android phone (wait for the watch app development version update)
- Optimize some interfaces
- Fix several bug

versie 2.0.27.0
- Add outdoor Motion real-time trajectory page shows the imported GPX track under the lock screen
- Update the tennis motion algorithm
- Optimize the altitude output in the sport
- Optimize the problem of the distance of the last lap of the swimming pool
- Optimize the problem of inaccurate distance in the open water swimming
- Optimize In some cases, the running step output is not accurate
- Optimize the motion function stability
- Fix several bug

Geen hele nieuwe spannende functies, wel verbeteringen aan allerlei algoritmen en bugs.

Over een week of 3 zullen we hiervan de meeste zaken in de internationale versie terugzien...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sibrand
Nog even over de oplaad/verbind perikelen met het oplaad dock.
Vandaag deze bestelling in ontvangst mogen nemen.
Even getest door de stratos hiermee aan de laptop te hangen. Meteen een stabiele verbinding in tegenstelling tot het originele cradle.
Voor deze prijs zeker een aanrader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
@emiel74 Hierboven staat je oplossing volgens mij, deze klemt op een andere manier zo te zien.

Thanks voor de tip @Sibrand ga 'm ook bestellen, alleen al om ook een lader op het werk te hebben, zeker voor die prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straydog_50
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-02 18:19
Hallo

Heb altijd een analoge horloge gehad en wil nu ook wel een een smartwatch. had de volgende vragen

- Geeft het horloge de notificaties goed door ( ik hoef niet terug te beantwoorden via de watch, maar wil wel de tekst lezen ) dus binnenkomen op de phone, ook gelijk op de watch.
- Kan je alles wat met sport te maken heeft ook uit zetten ? misschien een rare vraag maar ik wil de horloge echt als verlengstuk gebruiken met mijn Iphone. alles wat binnenkomt op de iphone wil ik zien als notificatie op mijn horloge, voor de rest is het niet zo belangrijk.

dit is ook de reden waarom ik nooit een smartwatch heb gekocht omdat voor waar ik het alleen gebruik het dan een hoop geld is. dit horloge spreekt me wel aan ( goede prijs / kwaliteit verhouding ) maar hij moet wel kunnen samen werken met een Iphone

Iemand die graag ervaring wilt delen, zou me helpen met mijn keuze _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
Zonder Sport mogelijkheden zou ik verder kijken naar een horloge met een helderder scherm, eentje met oled. Check goed of het samenwerkt met iphone, moeilijker te vinden dan android...
Er zijn genoeg smartwatches met een beter scherm, let er wel op dat die vaak niet het einde van de dag halen op een accu lading. Ik zou beginnen met wat je zoekt, dan een longlist opstellen, dan flink wat youtube reviews bekijken...

[ Voor 10% gewijzigd door coldasice op 08-07-2018 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
@straydog_50

Als ik jou zo hoor kun je het best een apple watch kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Budha
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-09 19:28

Budha

Online ergo sum

straydog_50 schreef op zondag 8 juli 2018 @ 21:09:
Hallo

Heb altijd een analoge horloge gehad en wil nu ook wel een een smartwatch. had de volgende vragen

- Geeft het horloge de notificaties goed door ( ik hoef niet terug te beantwoorden via de watch, maar wil wel de tekst lezen ) dus binnenkomen op de phone, ook gelijk op de watch.
- Kan je alles wat met sport te maken heeft ook uit zetten ? misschien een rare vraag maar ik wil de horloge echt als verlengstuk gebruiken met mijn Iphone. alles wat binnenkomt op de iphone wil ik zien als notificatie op mijn horloge, voor de rest is het niet zo belangrijk.

dit is ook de reden waarom ik nooit een smartwatch heb gekocht omdat voor waar ik het alleen gebruik het dan een hoop geld is. dit horloge spreekt me wel aan ( goede prijs / kwaliteit verhouding ) maar hij moet wel kunnen samen werken met een Iphone

Iemand die graag ervaring wilt delen, zou me helpen met mijn keuze _/-\o_
De Amazfit Stratos geeft alle mogelijke notificaties prima door, maar als je er meerdere achter elkaar ontvangt, bijvoorbeeld meerdere WhatsApp-berichten, dan zie je de inhoud niet meer op het horloge.

Als jij geen interesse hebt in sporttracking, maar niet de premium wilt betalen voor een Apple Watch, dan zou je ook eens kunnen kijken naar de Ticwatch E. Die zit op een vergelijkbaar prijspunt als de Stratos. Er komt ook een Ticwatch Pro aan al zal die wel een stukje duurder zijn.

Wil je gewoon eens ervaren of een smartwatch wel iets voor je is, overweeg dan de Amazfit Pace eens. Die moet je kunnen krijgen voor ongeveer de helft van de Stratos en het is in feite dezelfde hardware.
Pagina: 1 2 ... 12 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Cases, bandjes, protectors, e.d.: [Xiaomi Amazfit Stratos] Accessoires
- Winkels, aanbiedingen, prijzen: [Xiaomi Amazfit Stratos] Levertijden & Prijzen