Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:44
Of zelfs een Amazfit bip, nog goedkoperderder (ca. €50) en die geeft ook notificaties door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 27-09 13:20
De ticwatch heb ik ook bekeken voor ik de stratos kocht. Echter deze is nauwlijks waterproof te noemen. Zeker voor mijn lompe manier van dragen is de Ticwatch geen optie. Tevens is de batterij na een dag leeg. Dan is de Stratos met drie dagen voor mij iig een beter alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joaaaa
  • Laatst online: 27-08 12:48
Net eentje besteld van Ali via Spanje :D Eerst naar een Samsung Gear Sport en Garmin Vivoactive 3 gekeken voor 250 euro, uiteindelijk deze gekocht voor 138. Door het prijsverschil lijkt me dit al een goeie deal, maar toevallig iemand die hem echt kan vergelijken met die 2 anderen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 11:21
Joaaaa schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 19:52:
Net eentje besteld van Ali via Spanje :D Eerst naar een Samsung Gear Sport en Garmin Vivoactive 3 gekeken voor 250 euro, uiteindelijk deze gekocht voor 138. Door het prijsverschil lijkt me dit al een goeie deal, maar toevallig iemand die hem echt kan vergelijken met die 2 anderen? :)
Een paar goede reviews kun je hier vinden:
The5krunner music smartwatches (algemeen overzicht), Samsung Gear Sport (geen review, vooral specs), Garmin Vivoactive 3 review en Xiaomi Amazfit Stratos review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannx1986
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-08 11:53
coldasice schreef op zondag 8 juli 2018 @ 21:36:
Zonder Sport mogelijkheden zou ik verder kijken naar een horloge met een helderder scherm, eentje met oled. Check goed of het samenwerkt met iphone, moeilijker te vinden dan android...
Er zijn genoeg smartwatches met een beter scherm, let er wel op dat die vaak niet het einde van de dag halen op een accu lading. Ik zou beginnen met wat je zoekt, dan een longlist opstellen, dan flink wat youtube reviews bekijken...
Is het niet al Oled? Kom verschillende dingen tegen :?

Oled: https://www.smartwatchspe...fit-pace-2-stratos-specs/
(https://www.smartwatchspe...ip-vs-amazfit-pace-specs/)

LCD: https://us.amazfit.com/shop/stratos?variant=373265

[ Voor 7% gewijzigd door dannx1986 op 13-07-2018 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet_
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-12-2022
Vandaag had ik iets geks. Ik vind het altijd leuk om mn shopping tochtjes te tracken om te kijken hoeveel km ik loop, alleen op een gegeven moment zat ik in de McDonalds en mn horloge stond nog op "walk"
Tijdens het eten is er 3km bijgekomen. En dat terwijl ik gewoon een patatje aan het eten was. Hoe kan dat eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Heel apart, hoe dat kan? Tja, niet, zou ik zeggen. Hoe zag de GPS route eruit van die 3 km dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janet_
Frenz64 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 23:25:
Heel apart, hoe dat kan? Tja, niet, zou ik zeggen. Hoe zag de GPS route eruit van die 3 km dan?
Een soort van rare kras, ik at bij 2.

Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/cEkxK8/Screenshot_20180713_233137_Amazfit_Watch.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJWB
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-04-2023
Goedemorgen!

Kan iemand de exacte afmetingen doorgeven van de stratos? Op internet kan ik niet echt een sluitend antwoord vinden. 46mm of 1,32" en ergens tussen de 1 en 2cm dik zijn zo'n beetje de maten die ik vind, terwijl het horloge er VEEL groter uitziet op foto's.

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
46 mm klopt wel, 50 mm als je de middelste knop meerekent. Dikte is13 mm (horloge zelf, de 'pootjes' waar het bandje inzit steken uit wat uit, maar dat valt om je pols.

Grootte irl viel mij mee, ik heb best dunne/gemiddelde polsen voor iemand van bijna 2mtr, maar mij zit hij perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:43
Frenz64 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 14:03:
46 mm klopt wel, 50 mm als je de middelste knop meerekent. Dikte is13 mm (horloge zelf, de 'pootjes' waar het bandje inzit steken uit wat uit, maar dat valt om je pols.

Grootte irl viel mij mee, ik heb best dunne/gemiddelde polsen voor iemand van bijna 2mtr, maar mij zit hij perfect.
Voor mij hetzelfde, verder is het horloge erg licht. Ik heb een vergelijkbaar horloge van Fossil dat ietsje groter is, maar door zijn gewicht van 130gram, mij te lomp overkomt. Hij is te aanwezig aan mijn arm. Daar heeft dit horloge helemaal geen last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJWB
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-04-2023
Bedankt! @coldasice @Frenz64 . Nu maar eens gaan zoeken naar een mooie deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-10 11:50
Ik ben sinds kort ook bezitter van de Stratos. Had hiervoor een Pace, maar die heeft het niet zo goed volgehouden in het zwembad... tja.. dom van mezelf, ik dacht dat die echt waterdicht was.
Nu kijken of de Stratos zich aan de belofte houdt.

Vraag me wel af hoe de Stratos de luchtdruk weet te meten, er zit geen gaatje in namelijk zoals de pace.
Overigens wel een mooier horloge dan de Pace en de knoppen zijn een welkome toevoeging, gezien tijdens sporten het touchscreen gebruiken niet altijd even prettig werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibrand
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:59
FunFair schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 10:29:
Ik ben sinds kort ook bezitter van de Stratos. Had hiervoor een Pace, maar die heeft het niet zo goed volgehouden in het zwembad... tja.. dom van mezelf, ik dacht dat die echt waterdicht was.
Nu kijken of de Stratos zich aan de belofte houdt.

Vraag me wel af hoe de Stratos de luchtdruk weet te meten, er zit geen gaatje in namelijk zoals de pace.
Overigens wel een mooier horloge dan de Pace en de knoppen zijn een welkome toevoeging, gezien tijdens sporten het touchscreen gebruiken niet altijd even prettig werkt.
Al een paar keer gezwommen met de Stratos en nog geen enkel probleem. Ook niet met pekelwater.

Het gaatje wat in de Linker- zij en onderkant zit is dat het niet? Zie als ik recht op de onderkant kijk wel iets zitten onderaan dat gaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:50
Ik ben al langere tijd een beetje rond aan het kijken naar een mooie smartwatch. Is dit horloge ook een beetje (klein beetje) geschikt voor iemand met een dunnere pols?

Reden dat ik nog steeds geen watch gekocht heb is de featureset + waterdichtheid, waar deze wel aan lijkt te voldoen.
Is het ding ook geschikt om als "horloge" te gebruiken (bijvoorbeeld op vakantie als je niet iedere dag kan laden)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-09 22:06

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Suicyder schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 12:58:
Ik ben al langere tijd een beetje rond aan het kijken naar een mooie smartwatch. Is dit horloge ook een beetje (klein beetje) geschikt voor iemand met een dunnere pols?

Reden dat ik nog steeds geen watch gekocht heb is de featureset + waterdichtheid, waar deze wel aan lijkt te voldoen.
Is het ding ook geschikt om als "horloge" te gebruiken (bijvoorbeeld op vakantie als je niet iedere dag kan laden)?
Ik heb 'n gemiddelde pols en daar vind ik 'm prima om passen. En verder gebruik ik 'm ook niet dagelijks als "sporthorloge" en dus ook voor dagelijks gebruik. Gaat ongeveer 'n week mee op 'n acculading (6 dagen gok ik zo). Ik heb wel alle notificaties uitstaan.

Ik ben er erg blij mee, vooral na m'n Tic-watch S. Ondanks dat ik 'n iets andere watchface zou willen, maar daar ben ik nog niet aan toegekomen om te bekijken hoe dat werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
Da's echt liederlijk simpel @Eric_Cantona , open de app op je telefoon, tik op je horloge [connected] , vervolgens op watchfaces en degene die je vervolgens selecteert verschijnt automagisch op je horloge. 14 smaken.

@Suicyder en @FunFair , ik heb drie dagen op rij resp. 14, 50 en 8 minuten gezommen in zoet water weliswaar, hij geeft geen krimp, bij een 5ATM horloge verwacht ik dat ook wel trouwens

[ Voor 29% gewijzigd door Frenz64 op 17-07-2018 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Frenz64 schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 20:20:
Da's echt liederlijk simpel @Eric_Cantona , open de app op je telefoon, tik op je horloge [connected] , vervolgens op watchfaces en degene die je vervolgens selecteert verschijnt automagisch op je horloge. 14 smaken.
Klopt, maar we zitten hier op Tweakers en ik ben bekend met xda, dus heb al gelezen dat er meer mogelijk is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Je zette me op het verkeerde been, skjuuz me (kon me ook al niet voorstellen, maar er zitten ook geitebreiers tussen hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Dank voor de reacties, brengt me toch weer wat dichterbij aanschaf, enige wat ik vrees is de dikte, maar denk dat ik dat moet accepteren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
Vorige week een interval training gedaan met 8x400m met minuutje rust, helaas na 6 herhalingen bleef mijn horloge hangen. De tijd liep gewoon door en ook de gps afstand, na de sessie te stoppen kon ik gewoon een nieuwe sessie starten. Tot zover dacht ik dat het een incident was. Maar vanochtend na 12x300m interval, helaas ook weer na 6 herhalingen een horloge dat niet verder wil naar de volgende stap.

Iemand dit ook al gehad of gebruiken jullie geen interval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannx1986
Eric_Cantona schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 20:31:
[...]

Klopt, maar we zitten hier op Tweakers en ik ben bekend met xda, dus heb al gelezen dat er meer mogelijk is :D
Zo iets? https://forum.xda-developers.com/smartwatch/amazfit/how-to-make-watch-amazfit-t3571751

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janet_
Suicyder schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 10:04:
Dank voor de reacties, brengt me toch weer wat dichterbij aanschaf, enige wat ik vrees is de dikte, maar denk dat ik dat moet accepteren :P
Ik heb een vrouwenpolsje en ik draag hem iok gewoon dagelijks. Enige wanneer ik hem niet draag is bij een zomerjurkje, maar ik denk niet dat jij die draagt 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chamek
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-12-2020
Heb er lang over getwijfeld maar ik zie de meerwaarde niet van een smartwatch.
Nu ook de ervaringen lees dat de GPS ruk is en ik zo mijn vraagtekens heb bij de hartsensor en het werkeljk nut ervan...

Ik pas wellicht in een later stadium maar voor nu ga ik gewoon voor een horloge uit Zwitserland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannx1986
Chamek schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 13:44:
Nu ook de ervaringen lees dat de GPS ruk is en ik zo mijn vraagtekens heb bij de hartsensor en het werkeljk nut ervan...

Ik pas wellicht in een later stadium maar voor nu ga ik gewoon voor een horloge uit Zwitserland :)
Lekker analoog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chamek
Ja :P nu nog even wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
Volgens mij is er welgeteld 1 vermelding van een GPS rariteit, ik heb inmiddels 10 loopjes gehad met meer dan 80km en nog nooit een rariteit waargenomen, dus nogal een vreemde conclusie. Dat je voor een analoog klokje gaat, prima, maar je samenvatting klopt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIKKEHENK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-09 20:31

Doen. Als je geen behoefte hebt aan een SW, vooral niet kopen. ver weg van blijven.

Ik kan de mijne nu helaas even een week niet gebruiken vanwege gedoe met de telefoon, maar wat een gemis. Vooral notificaties. Nooit meer zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Laatst online: 11-04 06:30

Ik begrijp het dat je het niet moet doen maar gps ruk? Die is gewoonweg perfect hoor. Navigeren tijdens een trailrun was nog nooit zo nauwkeurig _/-\o_

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chamek
lekzzz schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 07:14:
[...]

Ik begrijp het er je het niet moet doen maar gps ruk? Die is gewoonweg project hoor. Navigeren tijdens een trailrun was nog nooit zo nauwkeurig _/-\o_
wat mijn mening enigszins kan beïnvloeden is of het mogelijk is om reminder apps zoals any.do te kunnen zien op de display van de smartwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Chamek schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 08:31:
[...]

wat mijn mening enigszins kan beïnvloeden is of het mogelijk is om reminder apps zoals any.do te kunnen zien op de display van de smartwatch
moet mogelijk zijn. Waze meldingen komen ook op het display. Je kan zelf die instellingen toegang geven

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chamek
lekzzz schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 10:39:
[...]
moet mogelijk zijn. Waze meldingen komen ook op het display. Je kan zelf die instellingen toegang geven
Oehh hmm nu ga ik weer twijfelen. Ik zal dit eens gaan uitzoeken. Ofja kan het net zo goed hier vragen iemand die Any.Do gebruikt icm de Amazfit stratos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Denk dat je iets meer kans hebt op het XDA forum, da's ook een best levendig gebeuren rondom de Stratos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Alle gekheid op een stokje, besteld. Ben heel erg benieuwd naar de ervaringen met mijn eerst smartwatch (heb er al 2 gekocht, maar aan mijn pa cadeau gegeven haha, 2 want de 1e was nat geworden, mocht niet).

Hoop op de oneplus onder de smartwatches natuurlijk. Dank iedereen voor de info!
Janet_ schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 13:31:
[...]

Ik heb een vrouwenpolsje en ik draag hem iok gewoon dagelijks. Enige wanneer ik hem niet draag is bij een zomerjurkje, maar ik denk niet dat jij die draagt 😉
Ik draag geen jurkjes inderdaad, maar ik ga het meemaken met die dunne polsjes van mij :D

[ Voor 39% gewijzigd door Suicyder op 20-07-2018 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Suicyder schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 15:28:

Hoop op de oneplus onder de smartwatches natuurlijk. Dank iedereen voor de info!
Die's leuk, de One Plus onder de sportwatches dan

Net voor het eerst weer hardgelopen met het horloge (na 4 weken pijnlijke knie door een val). Prima gebruiksgemak, (na die k&*knoppen van de M600) en de hartslag zag er ook realistisch uit. Wel teleurstellend dat je conditie met sprongen achteruit gaat als je 4 weken stilstaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lekzzz
Chamek schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 11:17:
[...]

Oehh hmm nu ga ik weer twijfelen. Ik zal dit eens gaan uitzoeken. Ofja kan het net zo goed hier vragen iemand die Any.Do gebruikt icm de Amazfit stratos?
Even getest voor je
Afbeeldingslocatie: https://i1098.photobucket.com/albums/g378/lekzzz/Forum/Xiaomi%20Mi8/IMG_20180720_163545_zpsdigjzfhw.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
Frenz64 schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 15:51:
[...]

Net voor het eerst weer hardgelopen met het horloge (na 4 weken pijnlijke knie door een val). Prima gebruiksgemak, (na die k&*knoppen van de M600) en de hartslag zag er ook realistisch uit. Wel teleurstellend dat je conditie met sprongen achteruit gaat als je 4 weken stilstaat.
Tja, andersom natuurlijk ook. Stel je voor dat je het hele jaar traint, en iemand anders traint 4 weken met je mee, en kan je alweer bijhouden....zou ook niet leuk zijn he...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Suicyder
Frenz64 schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 15:51:
[...]

Nja... ik vind het op de foto's (ook die hierboven) een best mooi ding om te zien. Dus mag best smartwatch/sportwatch genoemd worden :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:17
Zojuist de autopauze optie ontdekt bij de activiteit fietsen. Je kunt zelf de snelheid instellen wanneer de autopauze aanslaat. Erg fijn dat dit met de laatste firmware update is meegekomen, ondanks dat het niet in de release notes stond (voor zover ik gelezen heb).

Autopauze

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chamek
Top man! Ziet er goed uit nou maar weer wat reviews bekijken. Heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

voorstad schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 19:47:
Zojuist de autopauze optie ontdekt bij de activiteit fietsen. Je kunt zelf de snelheid instellen wanneer de autopauze aanslaat. Erg fijn dat dit met de laatste firmware update is meegekomen, ondanks dat het niet in de release notes stond (voor zover ik gelezen heb).

[afbeelding]
Werkt inderdaad fijn, werd hier volgens mij al aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vvo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-10 12:58

vvo

Hoi allemaal,
Sinds vorige week gebruiker van deze mooie smartwatch.

Ben er super tevreden over. Wat zit ie prachtig om je pols zeg.
Helaas heb ik een hele lichte kras op het scherm. Ik weet niet eens (meer) waar ik dit opgelopen heb.

Had wel een screenprotector besteld, maar die was helaas nog niet binnen.

Iemand anders ook beschadigingen opgelopen aan het glaswerk?

Groet,

Johan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibrand
Bij een korte pitstop tijden het mountainbiken langs een metalen staaf geschraapt. Ook een mooie kras op mijn Stratos.
Die eerste doet altijd pijn. Zal binnenkort ook maar een screenprotector bestellen, waar heb jij hem vandaan @vvo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vvo

vvo

Sibrand schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 13:51:
Bij een korte pitstop tijden het mountainbiken langs een metalen staaf geschraapt. Ook een mooie kras op mijn Stratos.
Die eerste doet altijd pijn. Zal binnenkort ook maar een screenprotector bestellen, waar heb jij hem vandaan @vvo
@Sibrand Geekbuying, warehouse Duitsland. Was binnen 7 dagen in huis.

Oeps lees net dat je de screenprotector bedoeld. Die gaat uit China komen ..duurt ff wat langer. Ook Geekbuying btw.

[ Voor 12% gewijzigd door vvo op 24-07-2018 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-V-O
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-09 08:23

I-V-O

powerpoker

Vanmorgen een update van de iOS app gehad, daardoor moest ik opnieuw inloggen en was al mijn data verdwenen. De app moest opnieuw pairen en dat kan alleen door het horloge te resetten (factory reset), daar dus ook alle data van kwijt. Nogal waardeloos.
Iemand anders deze ervaring ook? Als je apps handmatig update zou ik deze update nog even laten liggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• coldasice
Via facebook worden er enorm veel watchfaces gedeeld:
https://www.facebook.com/....Pace.Smartwarch/?fref=nf

echt een aanrader, wel een beetje doorbijten tussen alle non-informatieve updates

laatste aanwinst:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/mSRTxFxeJ2mBBJxvuQSDVQNTwjpCODlCQUQ4t1iiwMgYjdJ_pad2Kx-9k28pNqRAT2ydf2dhHN911MBOiO3pooxDvBUkFXA-4wUmfNqvGt5emWCUeG_Dl6YUH7SjmaLTO2t4EplJXCdUIyhPEz2qjIL-BwH1r6-azAZ28iCIvhX-9-GMwI_qleP_IDDqfGkJBIc-koDcpgVE4LWMDc8UIkxvkQZQkbTBesWYFdbdfOleBYw0NQeHVj8w-CWNrv51q0aRcB9Dj4ru52EyuoWWZ23ywLsyGom33F9XceSW0fEkvxDpvyFZZbzIqsqteqkxg-A8ItCFwsRj0BeDpcyGXzCWRx42Tj9qRPIVDakU7GcGKOBTJVU8oMAqOh-MgPPDFxbes0KAa7nme_zvSalTS2tbWUWwqGNuJdxKPVgRTgBEmOdFWueV-2wI8WqbX2AJ8Lqzag2R6OAgggqXX61P0e58_DNxOzyejdPbyFKZQdpp0n_K-wPiiKKZiTCLF8C40JiQnxrOt6Gt0l_uQUffnQrxeUSJQlgpP3VfyNmlfPV3W-YdtJiyht6yszXTcorcA_KSyFifnLCoU6kIB8Shro2W7Jnj31qWrkJQtL3U-AzuKHMBscaiIcHk_0ogce1OPeo_AbwQjVHA9kP3grtWcvUXp_0ZAcWlBQ=w363-h645-no

Volledig configureerbaar, achtergrond, dials, subdials, datumvelden etc.

https://mega.nz/#!wGJUVSg...59oKWV5AGqXw9fYALk0stgmxI

[ Voor 3% gewijzigd door coldasice op 26-07-2018 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Heb nu een paar keer flinke stukken gezwommen, maar daar klopt niet veel van. De gps route komt niet echt in de buurt en de afstand zit er ook fors naast, zowel naar boven als naar beneden. Bovendien gaat er consequent met de synchronisatie met Strava iets fout, de gps route klopt wel redelijk op beide platformen, maar de tijd die de activiteit duurt blijft op Strava weinig van over. Zo zwom ik dik 50 minuten, bijna 2 km en op Stava bleef daar 12 minuten en 700 nog wat meter van over. Duik ik nog wel een keer in, geen idee hoe dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
Frenz64 schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 23:59:
Heb nu een paar keer flinke stukken gezwommen, maar daar klopt niet veel van. De gps route komt niet echt in de buurt en de afstand zit er ook fors naast, zowel naar boven als naar beneden. Bovendien gaat er consequent met de synchronisatie met Strava iets fout, de gps route klopt wel redelijk op beide platformen, maar de tijd die de activiteit duurt blijft op Strava weinig van over. Zo zwom ik dik 50 minuten, bijna 2 km en op Stava bleef daar 12 minuten en 700 nog wat meter van over. Duik ik nog wel een keer in, geen idee hoe dat kan.
Er zijn heel weinig horloges die open water GPS goed registreren, helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Gisteren is mijn Stratos gearriveerd. 1e indruk, mooi design, goed draagcomfort en gisteravond al 7000 stappen erop zitten.
Geen last van het toestel gehad in de nacht, leuk die gegevens nu ook bij te kunnen houden.

Nu ik hem om heb, ja ik wil het een smartwatch/sporthorloge noemen, ding ziet er gewoon goed uit.

Moet wel een beetje wennen aan de leesbaarheid, want soms kan ik onder een hoek de tijd beter aflezen dan recht van voren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vvo

vvo

coldasice schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 21:25:
Volledig configureerbaar, achtergrond, dials, subdials, datumvelden etc.

https://mega.nz/#!wGJUVSg...59oKWV5AGqXw9fYALk0stgmxI
Hey ziet er gaaf uit. Hoe installeer je dit eigenlijk?

Groet,

Johan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibrand
vvo schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 12:00:
[...]

Groet,

Johan.
In de amazfit app. Op je telefoon (bluetooth) verbinden met het horloge. In de app kun je dan het horloge selecteren en verschillende watchfaces kiezen.
In dat menu kan ook een eigen image naar het horloge geüpload worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:17
Sibrand schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 12:24:
[...]

In de amazfit app. Op je telefoon (bluetooth) verbinden met het horloge. In de app kun je dan het horloge selecteren en verschillende watchfaces kiezen.
In dat menu kan ook een eigen image naar het horloge geüpload worden.
Maar een .wfz kun je alleen maar installeren door je horloge rechtstreeks aan je pc te hangen. Vervolgens kun je de .wfz naar de map Watchface kopiëren.

Ik heb geen optie gevonden om dit via de app of Android phone te doen. (Zonder aangepaste firmware of app).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
https://amazfitwatchfaces.com/pace/

Hier staan er ook heel veel, maar er zitten ook verschrikkingen tussen zeg haha.

Ik zit nog een beetje te zoeken of ik helderheid etc. ook kan instellen? Of in zijn algemeen meer settings voor het device zelf.

edit:
Nevermind, gevonden, longpress op bovenste HW knop :)

[ Voor 11% gewijzigd door Suicyder op 27-07-2018 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
vvo schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 12:00:
[...]

Groet,

Johan.
Via een usb kabel aansluiten op je computer, vervolgens het bestand in de watchface map zetten. Daarna kun je hem selecteren via je horloge.

hier vind je een enorme collectie:
https://sawfb.fabiobarbon.click/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibrand
coldasice schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 12:53:
[...]

Via een usb kabel aansluiten op je computer, vervolgens het bestand in de watchface map zetten. Daarna kun je hem selecteren via je horloge.

Kun je al wat zeggen over de accuduur bij custom watchfaces?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vvo

vvo

Aha ..ik snap hum voor wat betreft het overzetten.
Ga het vanavond eens proberen. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
New chinese development release 2.0.30.0

- Add a location application, you can save the current location point when you are outdoors, and you can move through Mode navigation to this location
- Added running, walking, outdoor riding, trail running, mountaineering pauses to save current location points, and support for selecting destination points for navigation in these sports
- Optimizing system stability
- Fixing several bug

Sometime I skip versions if they do not contain interesting stuff....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
Sibrand schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 13:19:
[...]

Kun je al wat zeggen over de accuduur bij custom watchfaces?
Lastig, mijn gebruik varieert nogal per dag, met soms loopjes van 1,5uur inclusief muziek kan het snel gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
coldasice schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 09:24:
[...]

Eens, maar dat verklaart de verschillende waarden tussen het Amazfit en het Strava platform niet, dat vind ik zo vreemd. Ik zal wel wat screenshotjes plaatsen als het minder warm is. Van typen ga ik nogal zweten namellijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
Ik ervaar de laatste week trouwens een behoorlijk energieverbruik van mijn Stratos. Kon ik er eerst drie dagen mee, het is nu net anderhalve dag. Kan misschien door de warmte komen. Heb hem al opnieuw opgestart etc. Zal hem ook eens naar fabrieksinstellingen resetten. kijken wat hij dan doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
henkb123 schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 23:18:
Ik ervaar de laatste week trouwens een behoorlijk energieverbruik van mijn Stratos. Kon ik er eerst drie dagen mee, het is nu net anderhalve dag. Kan misschien door de warmte komen. Heb hem al opnieuw opgestart etc. Zal hem ook eens naar fabrieksinstellingen resetten. kijken wat hij dan doet.
Hier nog steeds gewoon 4 tot 5 dagen met om de dag +/- 7km loopje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
Dat haal ik niet, ik haal tussen de 2 en 3 dagen met 1,5uur hardlopen incl muziek erbij...daarnaast draai ik Watch droid, een betere notification app, maar die vind ik nog erg beta, met wel heel veel potentie. Ik krijg veel notificaties die zorgen voor wat meer verbruik.

Verder heb ik last van outlook agenda notifications, ik gebruik outlook van mijn werk incl 15min waarschuwing vooraf aan een meeting. Maar Android zelf geeft deze waarschuwingen iedere minuut door aan mijn horloge. Een bekend probleem bij heel veel wearables waar microsoft (te) weinig aandacht aan besteedt.

Ik denk met wat finetuning van de notificaties dat ik dan 3 dagen haal, maar ik vind het prima. Mijn telefoon hangt ook iedere dag aan het infuus en dat vind ik ook geen probleem, ik slaap niet met mijn horloge dus tijd zat om te laden. Extra lader op mijn werkplek, nog nooit zonder sap gezeten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
Je kunt nu met de laatste app versie ook via filemanager mp3 bestanden uploaden naar je horloge en gpx bestanden uploaden, beetje vreemd dat je vanaf je telefoon gpx bestanden zou kunnen uploaden, waarom zou je dit willen, of is dit een voorbereiding om routes te volgen. Hopelijk snel genoeg ook watchfaces

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet_
coldasice schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 15:59:
Je kunt nu met de laatste app versie ook via filemanager mp3 bestanden uploaden naar je horloge en gpx bestanden uploaden, beetje vreemd dat je vanaf je telefoon gpx bestanden zou kunnen uploaden, waarom zou je dit willen, of is dit een voorbereiding om routes te volgen. Hopelijk snel genoeg ook watchfaces
Dit kon toch al vanaf het begin?

Ik zit op het moment in Duitsland en ik kan met geen mogelijk een gps fix krijgen. Heb hrt horloge al opnieuw geconnect maar niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
GPX uploaden is erg handig. Gebruik ik regelmatig op mijn Garmin zodat ik. Is de Garmin Connect app een route kan maken en direct kan syncen met mijn Fenix zonder dat ik een pc nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
Janet_ schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 18:49:
[...]

Dit kon toch al vanaf het begin?

Ik zit op het moment in Duitsland en ik kan met geen mogelijk een gps fix krijgen. Heb hrt horloge al opnieuw geconnect maar niks...
Dan kende ik het nog niet, ik zag in het Pace forum een vermelding dat dit nu mogelijk was, vandaar dat ik dit vond en dacht dat het nieuw was. Ik zie dat de Pace steeds meer qua software lijkt op de stratos. Zou mooi zijn als ze de software versies gelijk kunnen trekken, daarmee hoeven developers niks dubbel te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vvo

vvo

Dikke pech. Mijn Stratos kan niet meer opgeladen worden.

Heb van alles geprobeerd.

- Stevig in de houder gedrukt.
- Contacten schoongemaakt
- Horloge uitgezet, reboot gedaan
- Diverse oplaadstekkers, powerbanks, laptops
- Via Google kwam ik erachter dat er meerdere mensen hetzelfde probleem hebben

Iemand nog een gouden tip?

Heb Geekbuying al aangeschreven. Echt balen, ga volgende week op vakantie en dacht ff lekker mijn activiteiten te kunnen tracken :(

Johan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibrand
vvo schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 18:25:
Dikke pech. Mijn Stratos kan niet meer opgeladen worden.

Heb van alles geprobeerd.

- Stevig in de houder gedrukt.
- Contacten schoongemaakt
- Horloge uitgezet, reboot gedaan
- Diverse oplaadstekkers, powerbanks, laptops
- Via Google kwam ik erachter dat er meerdere mensen hetzelfde probleem hebben

Iemand nog een gouden tip?

Heb Geekbuying al aangeschreven. Echt balen, ga volgende week op vakantie en dacht ff lekker mijn activiteiten te kunnen tracken :(

Johan.
Ook al geprobeerd de stratos op verschillende manieren in zijn cradle te drukken? Zoals alleen de kant met de 'pinnetjes' in de cradle te drukken, andere kant niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vvo

vvo

Sibrand schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 18:27:
[...]

Ook al geprobeerd de stratos op verschillende manieren in zijn cradle te drukken? Zoals alleen de kant met de 'pinnetjes' in de cradle te drukken, andere kant niet.
Zonet geprobeerd. Echt aan 1 kant aandrukken gaat niet goed. Maakt dan echt geen contact.

Heb er een tussenstekker zitten ...maar gewoon 0A.

Afbeeldingslocatie: https://vvo.stackstorage.com/s/hKIrWWM2qcaCtp3

Dank voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Ik heb een ander soort oplader besteld, is hierboven ergens terug te vinden (nog niet binnen). Daar wordt hij tussengeklemd, misschien dat dat wel werkt

Deze

[ Voor 41% gewijzigd door Frenz64 op 31-07-2018 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vvo

vvo

Frenz64 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 23:23:
Ik heb een ander soort oplader besteld, is hierboven ergens terug te vinden (nog niet binnen). Daar wordt hij tussengeklemd, misschien dat dat wel werkt

Deze
Tx. Inmiddels na veel moeite gisteren tot 50% kunnen opladen. Daarna kapte het laden ermee. Geen idee waarom.

Ik heb zonet de contacten op de Stratos met een cocktailprikker wat schoongemaakt. Daarna een beetje alcohol gebruikt om het schoner te maken. Op de lader geklikt ...en ja hoor een trilling. Begon gelijk met opladen.

Ik ga op twee paarden wedden. Ik ga ook zo'n alternatieve lader bestellen. Tevens heb ik bericht van Geekbuying. Kijken wat we daaruit kunnen slepen.

Heb er weer een beetje vertrouwen in ...want ondanks dat ik hem pas 2 weken heb miste ik de Stratos best wel :)

laters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
coldasice schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 09:24:
[...]

@Frenz64
hier nog een test van DC Rainmaker in Amsterdam, redelijk dramatisch....
YouTube: Fenix 5 Plus vs Suunto 9: Openwater Swim Shootout (Failboat)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
Oh, als ik dat zie, dat sluit m'n Stratos daar prima bij aan :D

Niet bruikbaar dus, geen enkele, tenzij je 'm vastknoopt aan een boei.Heb ik nog niet, maar gaat er wel komen als ik serieus ga trainen voor de halve. Vandaag in de hitte iig weer een redelijke 10k gedaan (zonder te struikelen, hihi).

@vvo Vandaag de lader binnen gekregen, voor zo'n el cheapo ladertje zit hij prima in elkaar. Hij is makkelijk aan de lader te leggen dan die standaard pruts klemlader en hij klemt zeker beter.

Een aanrader voor iedereen, voor iets meer dan €3 weet je alles (en ik heb nu een reservelader voor op m'n werk, mocht ik een keer vergeten te laden thuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Vanochtend voor het eerst gebruikt met zwemmen in open water. Ik vind er niets mis mee hoor.

Afbeeldingslocatie: https://i1098.photobucket.com/albums/g378/lekzzz/Forum/Xiaomi%20Mi8/Screenshot_2018-08-02-14-45-20-181_com.huami.watch.hmwatchmanager_zpsuohehrua.jpeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

coldasice schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 12:53:
[...]

Zit wel wat tussen inderdaad, thanks!

Is 't lastig om zelf zo'n watchface in elkaar te zetten? Genoeg inspiratie gekregen, maar ik zie de ideale er nog niet tussen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FXX
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-08 23:26

FXX

Kan Flitsmeister ook meldingen doorgeven aan de Stratos? Een snelle zoektocht gaf mij weinig duidelijkheid en als totale wearables-n00b zag ik onlangs het volgende op een Apple Watch:
https://www.onemorething....nu-ook-op-de-apple-watch/

Dat lijkt me een fijne uitbreiding voor het woon/werk verkeer waarbij navigatie niet nodig is en de telefoon in je broekzak kan blijven zitten..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coldasice
Er is een nieuwe stabiele versie uitgekomen in het chinees met een flinke lijst met verbeteringen:

Version number: 2.0.28.6
- Added "crossing the interstellar" dial
- Added real-time track in the real-time track page lock screen under outdoor sports
- Update tennis algorithm
- Optimize altitude output in motion
- Optimize the problem of the distance from the last lap of the swimming pool
- Optimize the problem of miscalculation in swimming mode
- Optimize the problem of inaccurate swimming distance in open waters
- Optimize the problem of inaccurate output of running strides in some cases
- Optimize calorie consumption calculations in some cases during exercise
- Optimized walking heart rate
- Optimize the low heart rate in certain situations
- Optimize the indoor running calibration process and put it into the motion pause interface
- Optimize the stability of motor function
- Optimize heart rate throughout the day
- Optimize data synchronization for android phones (wait for watch app stable version update)
- Fix sporadic power consumption issues
- Fixed some issues with call reminders
- Fixed several bugs

Daarnaast een development versie

version numbers: 2.0.31.0
- Add skipping rope Sports mode (data synchronization needs to wait for the latest development version of the App release)
- Added running, walking, outdoor riding, trail running, mountaineering mode track interface screen display after the saved position points
- Optimized step algorithm
- Optimization Altitude Algorithm
- Optimized Climbing Algorithm
- Fixed several bug

De vorige stabiele versie in het chinees is uitgekomen op 14 juni, een week erna de internationale versie. Hopelijk krijgen we volgende week ook een update

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• celica2001
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-07-2024
Frenz64 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 23:12:
Oh, als ik dat zie, dat sluit m'n Stratos daar prima bij aan :D

Niet bruikbaar dus, geen enkele, tenzij je 'm vastknoopt aan een boei.Heb ik nog niet, maar gaat er wel komen als ik serieus ga trainen voor de halve. Vandaag in de hitte iig weer een redelijke 10k gedaan (zonder te struikelen, hihi).

@vvo Vandaag de lader binnen gekregen, voor zo'n el cheapo ladertje zit hij prima in elkaar. Hij is makkelijk aan de lader te leggen dan die standaard pruts klemlader en hij klemt zeker beter.

Een aanrader voor iedereen, voor iets meer dan €3 weet je alles (en ik heb nu een reservelader voor op m'n werk, mocht ik een keer vergeten te laden thuis
Ik heb de lader vandaag ook binnen gekregen via Aliexpress voor € 2,63, besteld op 26 juli jl.Werkt inderdaad perfect en klemt goed.

Momenteel gebruik ik een screen protector van plastic, ben ik echter niet echt tevreden over. Heeft er iemand ervaring met Tempered Glass protectors en waar zijn deze te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Hmm, ik zie de filemanager nergens terug in de app. Waar kan ik hem vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Kasj schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 15:08:
Hmm, ik zie de filemanager nergens terug in de app. Waar kan ik hem vinden?
App openen en op % kikken en voila

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
Ik heb die lader ook besteld. Ik ben minder happy met deze. Hij klemt wel maar maakt slechter contact dan het orgineel.
celica2001 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 16:30:
[...]

Ik heb de lader vandaag ook binnen gekregen via Aliexpress voor € 2,63, besteld op 26 juli jl.Werkt inderdaad perfect en klemt goed.

Momenteel gebruik ik een screen protector van plastic, ben ik echter niet echt tevreden over. Heeft er iemand ervaring met Tempered Glass protectors en waar zijn deze te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vvo

vvo

[b][message=56023645,noline]
Net voordat ik op vakantie ging kwam de plastic screenprotector bij mij binnen.
Er netjes op gekregen. Zag er goed uit.

Vandaag na de 1e duik in het zwembad ....screenprotector verdwenen :P

Moet verder op zoek naar een betere oplossing.

PS. ...open water en pool swimming ...ben er tevreden over. Ben geen sportzwemmer dus niet alle data zegt mij wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celica2001
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-07-2024
[quote]henkb123 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 01:46:
Ik heb die lader ook besteld. Ik ben minder happy met deze. Hij klemt wel maar maakt slechter contact dan het orgineel.

Lader klemt inderdaad goed maar ik heb ook de indruk dat het opladen niet zo goed gaat, langzamer en elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Langzamer ben ik het ook wel mee eens, de pinnetjes zijn ook iets dunner/fragieler dan bij de originele lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pippietje
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 12-11-2024
Kan je de amazfit watch app ook op de ipad gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
Iemand al een update gezien van de Stratos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
henkb123 schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 20:35:
Iemand al een update gezien van de Stratos?
Testfase duurt wat langer dan gepland, op het huami forum is de kritiek op de bugs ook niet mals.
Stratos update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allen,

Ik heb sinds gisteren een Stratos Watch.

Als ik een "enkele" whatsapp melding krijg, dan kan ik die gewoon lezen op mijn stratos.

Echter als ik er meerdere whatsapp berichten krijg, dan zie ik alleen "x nieuwe berichten".

Meer kan ik dan niet inzien.

Iemand een idee hoe ik die berichten 1-voor-1 kan inzien op het horloge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vvo

vvo

Verwijderd schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 20:28:
Echter als ik er meerdere whatsapp berichten krijg, dan zie ik alleen "x nieuwe berichten".

Meer kan ik dan niet inzien.

Iemand een idee hoe ik die berichten 1-voor-1 kan inzien op het horloge?
Voor android is er een aparte app voor gemaakt door iemand. Het heet AMAZMOD. Kan niet missen als je ff googled. Het bestaat uit 2 delen; een app in de playstore en een aparte APK die je als service op je Stratos moet installeren.

Helaas werkt het niet bij mij; Samsung S8.

Johan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
vvo schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 21:23:
[...]

Voor android is er een aparte app voor gemaakt door iemand. Het heet AMAZMOD. Kan niet missen als je ff googled. Het bestaat uit 2 delen; een app in de playstore en een aparte APK die je als service op je Stratos moet installeren.

Helaas werkt het niet bij mij; Samsung S8.

Johan.
Samsung S7 gaat prima, ook erg blij met de app. Veel beter dan de standaard en gelukkig blijven er continue verbeteringen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Ik zou graag een notification app willen gebruiken die alleen whatsapp berichten van bepaalde personen doorgeeft. Iemand een idee? AMAZMOD kan dat volgens mij niet wat ik heb gezien. Daarnaast zou het fijn zijn als ik ook een auto-reply kan doen op binnenkomende oproepen als ik in gesprek ben.

EDIT: Ik gebruik nu Notify & Fitness for Amazfit. Die kan de whatsapp inderdaad scheiden. :)

[ Voor 14% gewijzigd door lekzzz op 20-08-2018 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richardt64
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-01-2021
Werkt de Stratos samen met Runkeeper?

Je vraag op meerdere plekken stellen is niet gewenst, graag hier verder: werkt Runkeeper samen met de STRATOS Watch?(amazfit).

[ Voor 62% gewijzigd door rens-br op 22-08-2018 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dslaghuis
  • Laatst online: 27-09-2022
Hoi allemaal,

Vlak voor mijn vakantie ook een gelukkig eigenaar geworden van de Amazfit stratos.
Hij bevalt zeer goed, wat me echter opvalt is dat als ik gefietst heb, het aantal km’s wel aardig overeenkomen met de fietscomputer, maar als ik op het kaartje in de app kijk dat klopt de finishplaats nooit. Hebben jullie daar ook last van?

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij uitleggen hoe is de .wfz bestanden makkelijk via mijn mac op het horloge te krijgen. ik gebruik nu android file transfer, maar krijg de watchface niet zichtbaar op mijn horloge....

Alvast dank

• CaptainKansloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09 09:30
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 23:03:maar krijg de watchface niet zichtbaar op mijn horloge....
Ik neem aan dat je het horloge wel eerst reboot na de transfer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaptainKansloos
dslaghuis schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 21:38:
Hoi allemaal,

Vlak voor mijn vakantie ook een gelukkig eigenaar geworden van de Amazfit stratos.
Hij bevalt zeer goed, wat me echter opvalt is dat als ik gefietst heb, het aantal km’s wel aardig overeenkomen met de fietscomputer, maar als ik op het kaartje in de app kijk dat klopt de finishplaats nooit. Hebben jullie daar ook last van?

Groeten
Nee, juist eigenlijk niet. Ik gebruik een oude, aangepaste Android smartphone als fietscomputer&navigatie en heb mijn standaard smartphone ook altijd bij. Ik track mijn fietstochten (MTB&Race op alledrie de devices (ook Stratos). Ze zitten alledrie vaak zeer dicht bij elkaar; op een typische MTB rit van ~50km scheelt dat geen 700m. Begin en eindpunt liggen keurig op dezelfde punten ook.

Alleen hoogtemeters wijken zo nu en dan echt heel veel af op de Stratos; de barometer fluctueert kennelijk nogal. Strava kan dat echter corrigeren. Maar het is een beetje hit or mis; soms vrij accuraat, soms hm afwijking (met name op relatief vlakke parcoursen zoals hier in NL; in de Ardennen bv werkt dat kennelijk wat betrouwbaarder.

• florijn11
  • Laatst online: 30-09 18:00
CaptainKansloos schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 10:08:
[...]

Ik gebruik een oude, aangepaste Android smartphone als fietscomputer&navigatie en heb mijn standaard smartphone ook altijd bij. Ik track mijn fietstochten (MTB&Race op alledrie de devices (ook Stratos). Ze zitten alledrie vaak zeer dicht bij elkaar; op een typische MTB rit van ~50km scheelt dat geen 700m. Begin en eindpunt liggen keurig op dezelfde punten ook.
Hallo
Ik ben ook een fietser Race en MTB en overweeg de Stratos.
Hoe is de HR afwijking van de Stratos .

Bvd

Marius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainKansloos
florijn11 schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 21:38:
Hoe is de HR afwijking van de Stratos.
DE HR meting is 'OK' maar zoals wel vaker gesteld is een meting met borstband wss nauwkeuriger onder de meeste omstandigheden. Dat is volgens mij een generiek probleem van 'optische' HR meting op de pols.

Sinds de laatste update in juni ofzo is de HR meting wel wat consistenter geworden; voor die tijd dropte hij na een uur of anderhalf a 2 wel eens naar een onwaarschijnlijk lage waarde bij de behorende inspanning (op de racefiets 25+ tegen 5Bft in en dan een HR van 90?). Van de andere kant, bij een kort testrondje van 4km met de Statos en een ' dumb' Sigma horloge met borstband kwam ik op ongeveer dezelfde gemiddelde HR uit. (De Sigma doet geen piekmeting).

Ik begrijp uit diverse reviews dat bv een Polar M430 of een Garmin Forerunner 645 wat nauwkeuriger kan zijn, maar die zitten echt in een ander prijssegment. Bovendien hebben die ook - maar mss in mindere mate - last van dezelfde problematiek; horloge kan draaien om je pols, veel vuil en zweet op de sensor, valse lichtinval. Maar de sensoren op beide smartwatches zijn groter volgens mij.

Desondanks dat is het niet zo dat de HR data van de Stratos dramatisch slecht of onbruikbaar is. Het is m.i. ruim voldoende voor 'enthousiast recreatief gebruik', maar ik weet niet of het de ideale kandidaat is om te trainen voor een top 10 notering op het NK MTB zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIKKEHENK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-09 20:31
florijn11 schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 21:38:
[...]

Hallo
Hoe is de HR afwijking van de Stratos .

Bvd

Marius
Wat Capt kansloos zegt, het voldoet prima. MB zelf, en nu 3 ritten gedaan. En het geeft een prima te gebruiken overzicht, incluis gps route, en HR. De hoogtemeting is tikkeltje gammel, maar voor een 140 € SW is het het beste wat ik tot nu toe gehad heb.
Wat betreft HR is het voor mij iig relevant dat het een soort van gemm geeft, ipv een exacte meting op een bepaald moment. Als je dat wilt zul je met een losse HR meter moeten werken , een borstband oid.

Voor een recreatieve MB er is het een perfect klokje iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Vandaag ging ik een interval training doen. Ik gebruikt hiervoor de lap knop (rechts onder) bij iedere 200m indrukken om de intervals te registreren. Na dit vier keer gedaan te hebben ging het niet meer. Daarna deed de stratos het alleen zelf nog bij iedere km automatisch. Heeft iemand dit ook al geprobeerd en zo ervaren?

Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Cases, bandjes, protectors, e.d.: [Xiaomi Amazfit Stratos] Accessoires
- Winkels, aanbiedingen, prijzen: [Xiaomi Amazfit Stratos] Levertijden & Prijzen