2tweak schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 13:26:
Ik sta op het punt eentje te bestellen.
Ik twijfel tussen..
-Amazfit Stratos
-ticwatch Pro
3x per week lopen, 3x per week fietsen, 3x per week fitness.
Niet nodig voor volledig smartwatch maar is wel leuk natuurlijk.
Ervaringen?
Zat ook al naar de tick pro te kijken, en heb efkes de nodige reviews doorgespit. wat ik tot nu toe kan vinden is dat de tick bv geen continue HR monitoring heeft ( voor slaap ) als je niet een fitness ding draait. je kan dat wel activeren via een apart appie, maar dat vreet weer stroom.
verder heeft het wel een zillion aan appies, omdat het wear OS is van google. En dat heeft de Stratos dan weer niet.
Wat de tick ook heeft is veel meer display/font ed settings. En dat is wel interessant wat mij betreft.
Verder las ik bij de amazon reviews wel dat de accuduur bij normaal gebruik net 3 dagen is. En de stratos doet toch zeker 5. Stratos is ook lichter.
Nu is de tick net uit, dus ook daar zal software matig vast nog wel t 1 en ander aan verbeteren.
Over hun dubbele display modes, dat is een apart verhaal. Hij kan 30 dagen mee, maar dan staat het in een soort van zombie modes. Dan kun je dus geen notificaties zien, of iets gerelateerd aan je telefoon. Dan is het een dom horloge. Die modus is niet bv nachts in te stellen, want als je daar uit wil, moet het klokje rebooten. Daarom is de gemm accuduur dus 2.5/3 dagen als je hem in af en toe OLED, en meestal LCD modes hebt. En met GPS en toeters en bellen, 1 dag.
Overigens is die dual display modes niet nieuw, Casio had dat al veel langer, maar tegen een hogere prijs.
En oh ja, blijkbaar moet met de tick de ''locatie delen'' van je tel altijd aanstaan, iets wat bv fitbit ook heeft als je wil syncen met je telefoon. Persoonlijk vind ik dat vrij irritant, want die staat standaard hier altijd uit ivm de tracking ( lees data ) behoefte van android. Plus het eet batterij van je tel.
Kortom, als je veel met appies wil klieren ( muziek streamen, spelletjes, weet ik veel wat allemaal ) is de tick dus de keuze, als je een simpele SW wil met ingebouwde fitnesreut ( wat prima werkt ) en 5 dagen bij normaal gebruik, dan de goedkopere stratos
[
Voor 16% gewijzigd door
DIKKEHENK op 24-08-2018 16:40
]