Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2tweak
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 09-09 20:38
Ik sta op het punt eentje te bestellen.

Ik twijfel tussen..

-Amazfit Stratos
-ticwatch Pro

3x per week lopen, 3x per week fietsen, 3x per week fitness.
Niet nodig voor volledig smartwatch maar is wel leuk natuurlijk.
Ervaringen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vvo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:02

vvo

Sinds vandaag een nieuwe ROM update voor de Stratos.
Net geinstalleerd en een middagwandeling gedaan. Stappen en HR zijn nu veel realistischer.

Moet even wachten totdat ik thuis met een borstband de HR kan meten. Dan kan ik goed vergelijken of de HR idd verbeterd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florijn11
  • Laatst online: 30-09 18:00
vvo schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 13:51:
Sinds vandaag een nieuwe ROM update voor de Stratos.
Net geinstalleerd en een middagwandeling gedaan. Stappen en HR zijn nu veel realistischer.

Moet even wachten totdat ik thuis met een borstband de HR kan meten. Dan kan ik goed vergelijken of de HR idd verbeterd is.
Hallo

Ben zeer geïnteresseerd in het vergelijk met je borstband
Vooral tijdens het fietsen
laat even weten.

mvg

marius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vvo

vvo

florijn11 schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 13:55:
[...]Hallo

laat even weten.

mvg

marius
Ja prima. Ik moet even kijken hoe ik het precies ga doen. Het is namelijk een oude Polar met bluetooth ..alleen output via een horloge ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:56
Er is een nieuwe internationale update beschikbaar, met flink wat verbeteringen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7vHHKPytfFyxqRdFPkqdv1Py/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet_
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-12-2022
Ik heb hem er ook opstaan. Zo maar eens kijken hoe de stappen zijn. Koppeling met mi fit lukt helaas nog steeds niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIKKEHENK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-09 20:31
2tweak schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 13:26:
Ik sta op het punt eentje te bestellen.

Ik twijfel tussen..

-Amazfit Stratos
-ticwatch Pro

3x per week lopen, 3x per week fietsen, 3x per week fitness.
Niet nodig voor volledig smartwatch maar is wel leuk natuurlijk.
Ervaringen?
Zat ook al naar de tick pro te kijken, en heb efkes de nodige reviews doorgespit. wat ik tot nu toe kan vinden is dat de tick bv geen continue HR monitoring heeft ( voor slaap ) als je niet een fitness ding draait. je kan dat wel activeren via een apart appie, maar dat vreet weer stroom.
verder heeft het wel een zillion aan appies, omdat het wear OS is van google. En dat heeft de Stratos dan weer niet.
Wat de tick ook heeft is veel meer display/font ed settings. En dat is wel interessant wat mij betreft.

Verder las ik bij de amazon reviews wel dat de accuduur bij normaal gebruik net 3 dagen is. En de stratos doet toch zeker 5. Stratos is ook lichter.
Nu is de tick net uit, dus ook daar zal software matig vast nog wel t 1 en ander aan verbeteren.

Over hun dubbele display modes, dat is een apart verhaal. Hij kan 30 dagen mee, maar dan staat het in een soort van zombie modes. Dan kun je dus geen notificaties zien, of iets gerelateerd aan je telefoon. Dan is het een dom horloge. Die modus is niet bv nachts in te stellen, want als je daar uit wil, moet het klokje rebooten. Daarom is de gemm accuduur dus 2.5/3 dagen als je hem in af en toe OLED, en meestal LCD modes hebt. En met GPS en toeters en bellen, 1 dag.
Overigens is die dual display modes niet nieuw, Casio had dat al veel langer, maar tegen een hogere prijs.

En oh ja, blijkbaar moet met de tick de ''locatie delen'' van je tel altijd aanstaan, iets wat bv fitbit ook heeft als je wil syncen met je telefoon. Persoonlijk vind ik dat vrij irritant, want die staat standaard hier altijd uit ivm de tracking ( lees data ) behoefte van android. Plus het eet batterij van je tel.

Kortom, als je veel met appies wil klieren ( muziek streamen, spelletjes, weet ik veel wat allemaal ) is de tick dus de keuze, als je een simpele SW wil met ingebouwde fitnesreut ( wat prima werkt ) en 5 dagen bij normaal gebruik, dan de goedkopere stratos :)

[ Voor 16% gewijzigd door DIKKEHENK op 24-08-2018 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:44
Update hier ook binnen, althans, als ik 'm opgeladen had (zat ruim in dag 4 op 16%).

Ben benieuwd of die zwemaanpassingen werken (voorlopig ga ik m'n knie rust geven, maar nog wel zwemmen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikdedinges
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-06 21:29
Janet_ schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 15:03:
Ik heb hem er ook opstaan. Zo maar eens kijken hoe de stappen zijn. Koppeling met mi fit lukt helaas nog steeds niet :(
wat lukt er niet aan de koppeling met Mifit?
ik moest mn miband verwijderen en toen kon ik de stratos gewoon toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06:06
Ben zeer geïnteresseerd in het vergelijk met je borstband Vooral tijdens het fietsen[...]
HR van de Stratos is in mijn ogen ondermaats, heb de mijne paar keer vergeleken met een Scosche Rhythym en reguliere borstband (icm Garmin FR920XT) tijdens hardlopen. De Stratos bakt er maar weinig van, zie m’n eerdere post voor plaatjes driedees in "[Xiaomi Amazfit Stratos] Ervaringen & Discussie"

Zal met fietsen alleen maar beroerder zijn, aangezien je onderarmen daarbij echt belast worden.

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Zitten prutsen met een Mi fit account, maar volgens mij is het via die route wel gelukt te koppelen met Google fit @Janet_ . Er staat dat het ff duurt voordat de data binnenkomt, we gaan het zien (of niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florijn11
  • Laatst online: 30-09 18:00
driedees schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 17:53:
[...]

HR van de Stratos is in mijn ogen ondermaats, heb de mijne paar keer vergeleken met een Scosche Rhythym en reguliere borstband (icm Garmin FR920XT) tijdens hardlopen. De Stratos bakt er maar weinig van, zie m’n eerdere post voor plaatjes driedees in "[Xiaomi Amazfit Stratos] Ervaringen & Discussie"

Zal met fietsen alleen maar beroerder zijn, aangezien je onderarmen daarbij echt belast worden.
En met de te koppelen borstband?
Ik heb een polar H7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Dan is hij net zo nauwkeurig als je borstband, lijkt me, da's alleen een data verbindig. De onnauwkeurigheid wordt veroorzaakt door de polsmeting en dat is bij het fietsen overigens erger dan bij het hardlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet_
Frenz64 schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 18:03:
Zitten prutsen met een Mi fit account, maar volgens mij is het via die route wel gelukt te koppelen met Google fit @Janet_ . Er staat dat het ff duurt voordat de data binnenkomt, we gaan het zien (of niet)
Mij lukt het niet om de stappen en slaap te synchen. Super irritant!

Ik heb nu overigens het probleem dat mijn stappen helemaal niet meer gesynct worden met de amazfit app 🙄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06:06
florijn11 schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 19:34:
En met de te koppelen borstband?
Ik heb een polar H7
Wat @Frenz64 ook zegt, dat gaat prima. Heb ook weleens de Rhythym + aan de Stratos gekoppeld, prima en stabiele verbinding tijdens het lopen.

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet_
ikdedinges schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 17:39:
[...]

wat lukt er niet aan de koppeling met Mifit?
ik moest mn miband verwijderen en toen kon ik de stratos gewoon toevoegen.
Staat hij bij jou ook onder gekoppelde apparaten? Bij mij staat er niks. Maar de activiteiten synct hij wel.

Ik heb nu overigens een factory reset gedaan. Kijken of hij dan wel normaal synchroniseert in de Amazfit app

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikdedinges
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-06 21:29
Janet_ schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 22:09:
[...]

Staat hij bij jou ook onder gekoppelde apparaten? Bij mij staat er niks. Maar de activiteiten synct hij wel.

Ik heb nu overigens een factory reset gedaan. Kijken of hij dan wel normaal synchroniseert in de Amazfit app
Ja hij werkt in mifit hetzelfde als de miband, je moet hem alleen wel handmatig toevoegen.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NFU9FBL.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Sty9KJ8.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dslaghuis
  • Laatst online: 27-09-2022
CaptainKansloos schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 10:08:
[...]

Nee, juist eigenlijk niet. Ik gebruik een oude, aangepaste Android smartphone als fietscomputer&navigatie en heb mijn standaard smartphone ook altijd bij. Ik track mijn fietstochten (MTB&Race op alledrie de devices (ook Stratos). Ze zitten alledrie vaak zeer dicht bij elkaar; op een typische MTB rit van ~50km scheelt dat geen 700m. Begin en eindpunt liggen keurig op dezelfde punten ook.

Alleen hoogtemeters wijken zo nu en dan echt heel veel af op de Stratos; de barometer fluctueert kennelijk nogal. Strava kan dat echter corrigeren. Maar het is een beetje hit or mis; soms vrij accuraat, soms hm afwijking (met name op relatief vlakke parcoursen zoals hier in NL; in de Ardennen bv werkt dat kennelijk wat betrouwbaarder.
Mijn km’s komen ook aardig overeen, op een tocht van 70km is het ongeveer een km verschil. Maar het gekke is dus dat de vlaggetjes van start en finish als ik een rondje heb gefietst, nooit op hetzelfde punt liggen en zelfs een paar km uit elkaar(op het kaartje in de app), maar het aantal gereden kilometers wel klopt. Ik kan helaas geen foto’s ter verduidelijking plaatsen vanwege punten die ik moet scoren?!(gelukkig mag ik wel vragen stellen :P) Iemand anders een idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIKKEHENK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-09 20:31
heeft dat niet te maken met t feit dat je gps niet onmiddellijk locked, en je daarom altijd een verschil tussen start/eind hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dslaghuis
  • Laatst online: 27-09-2022
DIKKEHENK schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 07:56:
heeft dat niet te maken met t feit dat je gps niet onmiddellijk locked, en je daarom altijd een verschil tussen start/eind hebt?
Nee, want het startpunt is goed. Het vlaggetje van het einde is een paar km voordat ik daadwerkelijk gestopt ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vvo

vvo

[...]

Hallo

laat even weten.

mvg

marius
Ja beetje lastig met mijn oude Polar. Batterij leeg van het polshorloge. Ook een beetje lastig vergelijken.

Ik zit te denken om een nieuwe externe Bluetooth/ANT+ aan te schaffen. Wahoo Tickr of Bontrager.

Johan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
vvo schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:18:
[...]

Ja beetje lastig met mijn oude Polar. Batterij leeg van het polshorloge. Ook een beetje lastig vergelijken.

Ik zit te denken om een nieuwe externe Bluetooth/ANT+ aan te schaffen. Wahoo Tickr of Bontrager.

Johan.
Ik heb er eentje van de Decathlon. Werkt top

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vvo

vvo

Krijg vandaag de Wahoo tickr X binnen.
Decathlon helemaal vergeten te checken. Was een stuk goedkoper uitgeweest anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
dslaghuis schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 12:54:
[...]

Nee, want het startpunt is goed. Het vlaggetje van het einde is een paar km voordat ik daadwerkelijk gestopt ben.
Ik heb dit een keer aan het begin gehad van een run, eind juni ofzo, daarna nooit meer voorgekomen

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:05
Momenteel al een hele tijd een Garmin Vivoactive HR, moet wel zeggen dat de Amazfit Stratos me interesseert. Ziet er knap uit.

Acitiviteiten: lopen en fietsen + strava icm Wahoo tickr hartslagband.

Is het een upgrade of ga ik buiten het uiterlijk weinig merken? De Garmin doet het wel goed qua GPS lijkt me, zou je ook verwachten van zo'n fabrikant. Bij de Amazfit is de GPS wat wisselvallig lees ik regelmatig terugkomen.

[ Voor 13% gewijzigd door Drwho1 op 30-08-2018 10:24 ]

• vvo

vvo

Drwho1 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 10:23:
Is het een upgrade of ga ik buiten het uiterlijk weinig merken? De Garmin doet het wel goed qua GPS lijkt me, zou je ook verwachten van zo'n fabrikant. Bij de Amazfit is de GPS wat wisselvallig lees ik regelmatig terugkomen.
Ik ken de Garmin niet. Mijn 1e tracker met GPS is de Stratos.
Ik ben zelf tevreden over de GPS. Altijd een snelle fix en voor mij nauwkeurig genoeg. Een paar meter verschil boeit mij niet zo erg.

Enige waar ik de Stratos nog niet kan inzetten is in de gym en dan met name de krachtoefeningen. Hiervoor gebruik ik nog mijn good old Atlas tracker. Ik heb begrepen dat er mogelijk wat krachtoefeningen bij gaan komen in de Stratos.

Tot nu toe ervaren met de Stratos; Run, Trail run, Walk, Swimming, Open water swimming en indoor cycling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lekzzz
Drwho1 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 10:23:
Momenteel al een hele tijd een Garmin Vivoactive HR, moet wel zeggen dat de Amazfit Stratos me interesseert. Ziet er knap uit.

Acitiviteiten: lopen en fietsen + strava icm Wahoo tickr hartslagband.

Heel eerlijk vind ik het enige gemis dat ik geen fatsoenlijke trainingschema's erin kan zetten. Het is nog iets te beperkt wat dat betreft. Verder gebruik ik m'n Garmin helemaal niet meer voor het lopen. Ik loop erg divers wat dat betreft. Op de weg, door het bos etc. Van mij mag je wel in m'n Strava account kijken voor hoe of wat.

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Janet_ schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 21:12:
[...]

Mij lukt het niet om de stappen en slaap te synchen. Super irritant!

Ik heb nu overigens het probleem dat mijn stappen helemaal niet meer gesynct worden met de amazfit app 🙄
Deed er tot nu toe niks mee, maar toen ik Google Fit checkte, bleek dat er niks gesynct wordt met de Mi Fit app. Het vreemde is ook dat als ik die app open, hij automatisch overschakelt naar de Stratos app. Overigens is de koppeling weg als ik Mi Fit afsluit en moet ik die elke keer tot stand brengen.

Wel zag ik dat net een wijziging van m'n gewicht door gegeven werd van Mi Fit bij Google Fit, maar geen HR data. Ook de stappen neem hij niet over, kan ook niet, want die zijn van een andere grootheid dan de stappen bij Google Fit (die registreert de tijd dat je fietst en wandelt met je telefoon op zak).

[Edit-toevoeging]

Hmmmm, die goedkope lader, waar hij beter in klikt heeft ook z'n nadelen. D vorige keer dacht ik dat hij er niet goed in zat,maar nu heeft hij weer een hele nacht erin gezeten: 89% maar.

Hij hangt nu aan de originele, ik hoop niet dat het aan het horloge ligt (na 10 minuten nog steeds 89%)

[ Voor 14% gewijzigd door Frenz64 op 02-09-2018 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Vreemd, hij laadde niet verder op, ben (voor eerst weer na m'n knieblessure) 8km wezen hardlopen (heerlijk loopweer btw) en bij terugkomst (van 89 naar) 88%, yeah rite.

Even in de gaten houden, mss laadde hij wel naar 100%, maar gaf dat niet aan ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Frenz64 schreef op zondag 2 september 2018 @ 14:22:
Vreemd, hij laadde niet verder op, ben (voor eerst weer na m'n knieblessure) 8km wezen hardlopen (heerlijk loopweer btw) en bij terugkomst (van 89 naar) 88%, yeah rite.

Even in de gaten houden, mss laadde hij wel naar 100%, maar gaf dat niet aan ofzo.
Keertje herstarten/resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainKansloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09 09:30
Frenz64 schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 17:02:

Hmmmm, die goedkope lader, waar hij beter in klikt heeft ook z'n nadelen. D vorige keer dacht ik dat hij er niet goed in zat,maar nu heeft hij weer een hele nacht erin gezeten: 89% maar.
Ik weet niet precies welke lader je gebruikt, maar mijn horloge is afgelopen vrijdag in een goedkope AliExpress lader gesneuveld. Lijkt te zijn doorgebrand. Had 'm met 13% accu in de lader gezet, na een tijdje gaan kijken en scherm uit. De 2 buitenste contacten op het horloge lijken kortsluiting te hebben gemaakt; lader en horloge hebben smeltplekken.

Horloge doet niks meer. Ik heb al contact gezocht met de verkoper op AliExpress, maar nog geen antwoord gehad. Ik vrees dat ik kan fluiten naar m'n geld, want aan garantie doet AliExpress zèlf volgens mij niks, tenzij je het in een order expliciet toevoegd (al weet ik niet hoe).

Bij de verkoper kan ik niks vinden over garantie. Amazfit/Xiaomi/Huami zelf lijken niks met garantie te doen als het niet bij een geselecteerde reseller is gekocht. Iemand nog tips? Of een adres waar je hetzelfde ding kunt kopen _met_ garantie?

Ik zal nog 2 foto's plaatsen vd schade. Kijk dus uit met goedkope alternatieve laders!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:50
CaptainKansloos schreef op maandag 3 september 2018 @ 12:17:
[...]

Ik weet niet precies welke lader je gebruikt, maar mijn horloge is afgelopen vrijdag in een goedkope AliExpress lader gesneuveld. Lijkt te zijn doorgebrand. Had 'm met 13% accu in de lader gezet, na een tijdje gaan kijken en scherm uit. De 2 buitenste contacten op het horloge lijken kortsluiting te hebben gemaakt; lader en horloge hebben smeltplekken.

Horloge doet niks meer. Ik heb al contact gezocht met de verkoper op AliExpress, maar nog geen antwoord gehad. Ik vrees dat ik kan fluiten naar m'n geld, want aan garantie doet AliExpress zèlf volgens mij niks, tenzij je het in een order expliciet toevoegd (al weet ik niet hoe).

Bij de verkoper kan ik niks vinden over garantie. Amazfit/Xiaomi/Huami zelf lijken niks met garantie te doen als het niet bij een geselecteerde reseller is gekocht. Iemand nog tips? Of een adres waar je hetzelfde ding kunt kopen _met_ garantie?

Ik zal nog 2 foto's plaatsen vd schade. Kijk dus uit met goedkope alternatieve laders!
Mmmm, niet zo fraai. Ik zie graag de foto's, want ik gebruik ook alternatieve laders (het model dat er precies hetzelfde uitziet als de originele lader, maar dan met micro-usb aansluiting ipv vaste kabel). Heb je dat model, of het type met een klem die over het scherm heen gaat?

[ Voor 8% gewijzigd door voorstad op 03-09-2018 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainKansloos
voorstad schreef op maandag 3 september 2018 @ 13:40:
[...]

Mmmm, niet zo fraai. Ik zie graag de foto's, want ik gebruik ook alternatieve laders (het model dat er precies hetzelfde uitziet als de originele lader, maar dan met micro-usb aansluiting ipv vaste kabel). Heb je dat model, of het type met een klem die over het scherm heen gaat?
Ik gebruik kennelijk deze. Foto's post ik vanavond even denk ik, nu spulletjes niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Ai, die heb ik ook, maar met pensioen sturen dan.

Horloge doet inmiddels wel weer normaal, maar vanaf nu weer opladen met de originele lader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainKansloos
Mmm. Foto's plaatsen kan niet, want ik heb onvoldoende karmapunten. How sad.

poging via imgposting:

https://postimg.cc/image/4ldu1zk2p/
https://postimg.cc/image/rbhk8dkup/

De lader "killed in the name of science" ziet er niet echt als boosdoener uit:

https://postimg.cc/image/wmwgt4wnl/

Beetje vaag. Of de QuickCharge 3.0 lader waar ie aan hing moet de boosdoener zijn, maar die doet het nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
CaptainKansloos schreef op maandag 3 september 2018 @ 20:09:
Mmm. Foto's plaatsen kan niet, want ik heb onvoldoende karmapunten. How sad.

poging via imgposting:

https://postimg.cc/image/4ldu1zk2p/
https://postimg.cc/image/rbhk8dkup/

De lader "killed in the name of science" ziet er niet echt als boosdoener uit:

https://postimg.cc/image/wmwgt4wnl/

Beetje vaag. Of de QuickCharge 3.0 lader waar ie aan hing moet de boosdoener zijn, maar die doet het nog.
Die is gemaakt voor Hogere amperage, dus niet heel raar dat die nog leeft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Geen sluiting imo, gewoon te hoog amerage idd, daardoor is zowel de lader als je horloge gesmolten lijkt het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainKansloos
Ja, maar quickcharge zou alleen met compatible apparaten met een hogere spanning moeten laden volgens mij. Zolang het apparaat het niet vraagt, leverd de lader een standaard spanning van 5.0V. En volgens mij - maar dat kan.ik me niet helemaal herinneren - heeft het horloge er al eerder aangehangen. Hoewel ik ook niet zeker weet of de originele cradle er dan aanzat. Enfin, het effect is er niet minder om iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vvo

vvo

Crap hier schrik ik ff van zeg :(

Ik heb ook zo'n cheap Ali alternatief gekocht, maar daar heb ik de Stratos nooit mee kunnen opladen. Gebruik nu nog steeds de originele lader en moet voorzichtig frotten om de Stratos er goed op te krijgen.

Succes eventueel met de garantie ..mocht het lukken.

Johan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorstad
  • Laatst online: 11:50
Ik gebruik deze lader: Afbeeldingslocatie: https://img.dxcdn.com/productimages/sku_530452_3_small.jpg

Klikt er net iets makkelijker in dan de originele, en laadt prima op. Er kan een losse micro-usb kabel gebruikt worden, net iets handiger voor onderweg. Ik hang er trouwens ook geen QuickCharger aan.

[ Voor 11% gewijzigd door voorstad op 04-09-2018 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannx1986
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-08 11:53
Ook ik heb die lader met de vergrendeling van Ali :X

Vanavond toch maar weer de originele opsnorren ;w

• coldasice
CaptainKansloos schreef op maandag 3 september 2018 @ 21:43:
Ja, maar quickcharge zou alleen met compatible apparaten met een hogere spanning moeten laden volgens mij. Zolang het apparaat het niet vraagt, leverd de lader een standaard spanning van 5.0V. En volgens mij - maar dat kan.ik me niet helemaal herinneren - heeft het horloge er al eerder aangehangen. Hoewel ik ook niet zeker weet of de originele cradle er dan aanzat. Enfin, het effect is er niet minder om iig.
Als je het horloge niet goed hebt vastgezet, of er zit iets tussen de contact punten, kan er weerstand zitten, weerstanden worden heet, hierdoor kan een quickcharger extra power gaan geven waardoor uiteindelijk alles doorsmelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainKansloos
coldasice schreef op donderdag 6 september 2018 @ 19:46:
[...]Als je het horloge niet goed hebt vastgezet, of er zit iets tussen de contact punten, kan er weerstand zitten, weerstanden worden heet, hierdoor kan een quickcharger extra power gaan geven waardoor uiteindelijk alles doorsmelt.
Klopt allemaal. Maar dat is een beetje 'after the facts' denk ik. Voor zover ik me kan herinneren heb ik niks geks gedaan. Maar de electronica in de lader zèlf lijkt niet de directe aanleiding in ieder geval. Nog steeds geen bruikbare reactie van de verkoper BTW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey jongens (en meisjes ook uiteraard).

Ik heb ondertussen de stratos 1 week in gebruik, maar het valt me op dat de stappenteller niet echt acuraat is.
Dan heb ik het vooral over korte afstanden (bijvoorbeeld binnenshuis).

Heeft nog iemand dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Geen idee eigenlijk, ik kan het nergens tegen afzetten. Ik heb ook Google Fit meelopen, maar mijn telefoon en horloge willen nog wel eens een andere route volgen, bovendien registreert/beloont Fit ook fietsen met stappen en de Stratos niet (tenzij ik een activiteit start natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-09 22:06

Eric_Cantona

"Au Revoir"

M'n Stratos is in ieder geval minder gul met stappen dan m'n mifit en ticwatch. Waar ik voorheen ruim over de 8000 stappen ging (en daarmee m'n doel) heen ik nu moeite om er 4000 te halen. En er is niet veel veranderd in m'n dagelijkse leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies dit.

Als je van de woonkamer een paar stappen naar de koelkast loopt, wordt dit zo goed als nooit opgeteld.
Soms ook langere afstanden binnen, over verdiepen gespreid.
Bizar dit toch wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poplitius
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-10 14:00
-edit- crap, die intervallen zijn toch vrij netjes vooraf in te voeren..

[ Voor 89% gewijzigd door Poplitius op 11-09-2018 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberbot
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-08 12:40
Beste allemaal,
ik gebruik nu de amazfit stratos en het werkt prima.
na een uurtje fietsen geeft die aan dat de verband calorien 1120 zijn , na de synco met strava het geeft aan dat het 140 calorien.
heeft iemand last ervan ?

dank je wel

• argon007
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-10 21:49
Iemand die deze smartwatch al effectief heeft gebruikt om te zwemmen in een zwembad? Ik ben zelf een zwemmer en vraag me af hoe goed het werkt...

De ene keer zwem ik lange stukken aan elkaar, de andere keer korte (100m) spurtjes enzo. Met andere woorden kan je de tijd/afstand makkelijk pauzeren/hervatten tussen verschillende oefeningen?

Bijkomende vraag: als ik ga lopen, kan ik de watch verbinding laten maken met een bluetooth koptelefoon en muziek afspelen vanop de Stratos?

[ Voor 17% gewijzigd door argon007 op 12-09-2018 22:33 ]

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Vandaag 'n horlogebandje binnen gekregen via AE. Ziet er goed uit! Benieuwd naar de duurzaamheid.

http://s.aliexpress.com/2miARzU3?fromSns

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hSIw4q6.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Eric_Cantona op 12-09-2018 22:51 ]

• PatrickvL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:32
argon007 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 21:24:
Bijkomende vraag: als ik ga lopen, kan ik de watch verbinding laten maken met een bluetooth koptelefoon en muziek afspelen vanop de Stratos?
Ik zit ook te kijken naar dit horloge. In de reviews die ik gezien heb wordt inderdaad gemeld dat je rechtstreeks vanaf het horloge muziek kunt afspelen naar een bluetooth koptelefoon.

Er is binnenkort een event van Huami. Er gaan geruchten dat er dan nieuwe devices worden aangekondigd.

Dit is de tweet met de aankondiging:
"We will see you on September 17th in Beijing! The third anniversary of the @Amazfit brand. Writing a new chapter for Huami! $HMI #huami #amazfit"

https://twitter.com/huami_inc/status/1039621746632998912

• argon007
Hmm, dus de aankoop nog een weekje uitstellen... :-)

Ondertussen teruggevonden dat het inderdaad mogelijk is om muziek af te spelen vanaf de smartwatch naar een bluetooth koptelefoon.

• Frenz64
Eric_Cantona schreef op woensdag 12 september 2018 @ 22:50:
Vandaag 'n horlogebandje binnen gekregen via AE. Ziet er goed uit! Benieuwd naar de duurzaamheid.

[Afbeelding]
Nice, geen geld voor een leren bandje, zit het een beetje?

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Frenz64 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 12:45:
[...]

Nice, geen geld voor een leren bandje, zit het een beetje?
Prima! Ziet er wat meer luxe uit :Y

• Frenz64
De misses heeft 'm ook goedgekeurd, ga 'm ook bestellen. heb 'm ook besteld in Brown

Ben er trouwens ook achter dat je de timer/stopwatch niet aan moet laten: serieuze batterijvreter (wat ik wel heel raar vind overigens, zo'n tellertje kan toch nooit zover mAmp trekken?)

Had het al een keer eerder zomaar batterydrain, maar legde het verband met de stopwatch niet

[ Voor 74% gewijzigd door Frenz64 op 13-09-2018 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
Voor de mensen die problemen hebben met het niet meer opladen van de Stratos. Ik las het volgendeo p XDA. Misschien eens proberen?
Hi folks,

you can try to 'move' the internal pins manually. since they are friction contacts that are soldered to a flex cable they seem to be able to move/shift a bit.
So instead of opening your watch (and ruining it's seal/warranty) just give it some harder taps with your knuckles!
My watch was dead for two days and I tried everything, but nothing helped. I saw the internals of the watch in the link above and thought: it might really be the contacts inside.. let's try to move them before opening the watch. I started by softly hitting the watch on my table, but I was afraid to leave marks (either on the table or watch) so I took my knuckles.
5 strikes and it worked! Watch started loading again!

Since the watch get's a lot of stress while wearing it, this might be a problem that happens more often..

Let me know if t his worked for you, too!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Klinkt een beetje als een Uri Geller-methode, maar dan minder subtiel

Maar als het werkt is het beter dan opsturen naar het Verre Oosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-10 11:50
Mijn Stratos is soms aan het spoken als ik aan het autorijden ben.
Wordt er ineens een sportprogramma actief... terwijl ik volgens mij geen knoppen indruk tijdens het sturen...
iemand anders dit al meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Eric_Cantona schreef op donderdag 13 september 2018 @ 18:05:
[...]

Prima! Ziet er wat meer luxe uit :Y
Sport je hier dan ook mee? Lijkt mij nogal zweterig.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Shiver23 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 12:49:
[...]

Sport je hier dan ook mee? Lijkt mij nogal zweterig.
Ook gebruik 'm momenteel als daily driver, sport op 'n laag pitje, dus ik ging even voor de iets chiquere look. Intensief sporten lijkt me idd niet zo handig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coldasice
Amazfit heeft alweer een opvolger uitgebracht, de verge met enkele voordelen boven de stratos:
- 1.3-inch circular AMOLED display with a resolution of 360 x 360 pixels and a Gorilla Glass 3 protection.
- Similar to the Amazfit Bip, the Verge is made of reinforced plastic of a 42mm form factor and silicone straps which are easy to remove and replace.
- offers continuous all-day heart rate monitoring,
- abnormal hear rate notification,
- GPS
- NFC
- prijs wordt geschat op 110 dollar, niet heel veel

Ik denk met een AMOLED scherm dat dit echt wel een verbetering is ten opzichte van de stratos, jammer dat de buitenkant van plastic gemaakt is. Gaat hem niet worden voor mij...

Afbeeldingslocatie: https://www.themobileindian.com/public/uploads/editor/2018-09-17/amazfitverge3.jpg

https://www.themobileindi...y-battery-announced-23745

[ Voor 6% gewijzigd door coldasice op 17-09-2018 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
In feite niet echt een opvolger/vervanger van de Stratos als ik het zo lees.
The watch is certified with IP68 water resistance meaning it can survive underwater at within 2 metres for 30 minutes.
Dus zwemmen met deze watch zit er niet in, ik bedoel ik zou er mij niet gerust mee voelen... :-)

Ik was nog aan het afwachten maar dan zal het toch maar de Stratos 2 worden denk ik.
Al twijfel ik soms tussen een tweedehands Garmin/polar/tomtom/... die zich reeds bewezen heeft.

[ Voor 22% gewijzigd door argon007 op 17-09-2018 19:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarcelP102
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Erg jammer van die kinderachtige look door de plastic behuizing en het ontbreken van de zwem modus. Dat word wachten op de opvolger.. Stratos look maar dan met amoled scherm was perfect geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannx1986

• FerdinLi
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-11-2023
Vandaag Stratos besteld via huami USA officiele shop. Ik ben wat terughoudend om bij niet officieel online shops te bestellen (garantie, retouren, ...). Nog geen verwachte levertijd gekregen. Horloge kost 199$ en shipping costs naar Nederland zijn 45$. Als je op de Huami shop in je winkelmandje 'WELCOME' invuld bij veld discount, krijg je 20% korting (40$). Dus in principe zijn de shipping costs dan gratis. Voor diegene die ook via de officiele shop willen bestellen.

• Frenz64
Opvolger van de Pace, niet van de Stratos imo

Maar Amoled en 5 dagen batterij, niet verkeerd, alleen zal dat wss zonder GPS en HR aan zijn en dan is het toch wel een stuk minder. Ik heb liever langere batterijduur dan Amoled, het huidige scherm bevalt prima, geen klachten, zeker buiten niet.

• coldasice
Frenz64 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 20:35:
Opvolger van de Pace, niet van de Stratos imo

Maar Amoled en 5 dagen batterij, niet verkeerd, alleen zal dat wss zonder GPS en HR aan zijn en dan is het toch wel een stuk minder. Ik heb liever langere batterijduur dan Amoled, het huidige scherm bevalt prima, geen klachten, zeker buiten niet.
Inclusief continuous heart ...staat erin vermeld....

• FerdinLi
Op de Stratos kan er een bluetooth hartslag meter/band gekoppeld worden. Sommigen registreren slagen per minuut EN hartslag variabiliteit. Kan Stratos beide 'lezen' en verwerken? En worden beide variabelen dan ook gebruikt voor de First Beat resultaten? Heb hier uitvoerig naar gezocht op internet, maar tot zover niets over gevonden.

[ Voor 6% gewijzigd door FerdinLi op 19-09-2018 23:54 ]

• Raznov
  • Laatst online: 30-09 13:21
coldasice schreef op maandag 17 september 2018 @ 19:31:
Amazfit heeft alweer een opvolger uitgebracht, de verge met enkele voordelen boven de stratos:
- NFC
...
De opvolger ziet er op zich prima uit, jammer dat er niet gebruik is gemaakt van de carbon-look van de Stratos, maar AMOLED kan wel een stuk beter uit komen. Ook wordt het gehele scherm gebruikt wat ik zelf wel wat fijner vind ten opzichte van de flat tire op de Stratos. Zwemmen moet ik eerlijk bekennen is bij mij geen grote toegevoegde waarde van de Stratos, gebruik ik te weinig er voor. Waar ik vooral benieuwd naar ben is de NFC. Als deze écht gaat werken voor NL betalingen, kan dit het perfecte horloge worden naast mijn toekomstige (Poco) telefoon. Even de echte prijzen afwachten en mogelijk dan toch overstag gaan. Een van de enige dingen die ik nog niet duidelijk heb gevonden is het bandje op de Verge. Er staat bij "easy to remove and replace" maar dit ziet er voor mij niet uit als een standaard horloge-strap maat (18-24 mm)?

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainKansloos
FerdinLi schreef op woensdag 19 september 2018 @ 19:21:
Vandaag Stratos besteld via huami USA officiele shop. Ik ben wat terughoudend om bij niet officieel online shops te bestellen (garantie, retouren, ...).
Na het overlijden cvan mijn Stratos en tevergeefse pogingen de reseller op AliExpress aan te spreken heb ik in een laatste poging contact opgenomen met het Amazfit support mail addres in de VS. Vandaag is mn Stratos onder RMA naar de VS gestuurd. Moet even afwachten wat ze er van gaan zeggen en of ik bij een zending retour importheffingen moet betalen. De officiele reactie was:
Once we receive your returned unit and review the contents, we issue a replacement device in 5-7 business days.
.
De support van de reseller via AliExpress sucks big time dus, maar er gloort iig hoop aan de horizon...

Overigens; _mijn_ reseller gaf nergens 'warranty' aan. Er zijn resellers op AliExpress die dat expliciet wel doen. Hoe de ervaring dan is weet ik niet, maar ze bestaan dus kennelijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awtendolle
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 25-02-2024
Ik gebruik op het moment de vivoactive hr van garmin voornamelijk voor het suppen (peddelen).
Hopelijk kan iemand mij vertellen of dit ook mogelijk is op de xiaomi stratos 2 (s)?
Wellicht is het mogelijk om een externe app te installeren.
Ik ben vooral geïnteresseerd in het aantal slagen per minuut en afgelegde afstand per peddel slag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
Nope, SUP is geen activiteit op de Stratos, of een externe app het wel kan weet ik niet, maar dat zou je kunnen zoeken op het XDA forum (als het er is, weten ze het daar wel)

Heb vandaag ge(wind)surfd, is ook geen activiteit voor, maar met hardlopen registreert hij wel snelheid en route.

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online
Hallo ook hier staat de Stratos op de shortlist. Ik heb nu een Fitbit Charge 2, maar zoek toch een ronde form factor.

De Stratos vind ik er erg mooi uit zien, echt als een horloge. Zeker ook door de hardware buttons. De verge heeft dat minder helaas.

Batterijduur is voor mij ook een grote plus tov bijvoorbeeld een Ticwatch E.

Zwemmen doe ik niet als sport, maar volledig waterdicht vind ik wel een voordeel. Kan hem bij zwemmen in ieder geval aanhouden en hoef ik nergens op te letten. Geldt dit ook voor in zee?

Qua sport doe ik wel een aan mountainbiken en bootcamp. Is de Stratos hiervoor goed toepasbaar? De tweede is ook een trainingsoptie op de fitbit namelijk.

Tot slot: Is er iemand die de overstap heeft gemaakt van Fitbit naar deze Stratos. En hoe is globaal de ervaring?

Dank maar weer.

• coldasice
CaptainKansloos schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 14:11:
[...]

Na het overlijden cvan mijn Stratos en tevergeefse pogingen de reseller op AliExpress aan te spreken heb ik in een laatste poging contact opgenomen met het Amazfit support mail addres in de VS. Vandaag is mn Stratos onder RMA naar de VS gestuurd. Moet even afwachten wat ze er van gaan zeggen en of ik bij een zending retour importheffingen moet betalen. De officiele reactie was:
[...]
.
De support van de reseller via AliExpress sucks big time dus, maar er gloort iig hoop aan de horizon...

Overigens; _mijn_ reseller gaf nergens 'warranty' aan. Er zijn resellers op AliExpress die dat expliciet wel doen. Hoe de ervaring dan is weet ik niet, maar ze bestaan dus kennelijk wel.
Hopelijk lukt het, dhgate is. Ook. Dramatisch als de Seller van het platform is verdwenen, dan kun je ook fluiten naar je geld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
FJP84 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 07:56:
Hallo ook hier staat de Stratos op de shortlist. Ik heb nu een Fitbit Charge 2, maar zoek toch een ronde form factor.

De Stratos vind ik er erg mooi uit zien, echt als een horloge. Zeker ook door de hardware buttons. De verge heeft dat minder helaas.

Batterijduur is voor mij ook een grote plus tov bijvoorbeeld een Ticwatch E.

Zwemmen doe ik niet als sport, maar volledig waterdicht vind ik wel een voordeel. Kan hem bij zwemmen in ieder geval aanhouden en hoef ik nergens op te letten. Geldt dit ook voor in zee?

Qua sport doe ik wel een aan mountainbiken en bootcamp. Is de Stratos hiervoor goed toepasbaar? De tweede is ook een trainingsoptie op de fitbit namelijk.

Tot slot: Is er iemand die de overstap heeft gemaakt van Fitbit naar deze Stratos. En hoe is globaal de ervaring?

Dank maar weer.
Heb er van de zomer ruim mee in de zee gezwommen, geen enkel probleem. Mountainbiken is geen probleem (via cycling), voor bootcamp is zover ik weet geen activiteit. Wat overigens niet willen zeggen dat het er nooit komt, er worden maandelijks updates gedaan, waarbij soms ook nieuwe activiteiten toegevoegd worden.

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Is er 'n manier om regelmatig polsmeting te doen in standby? Gewoon 3 of 4x per 24u of zo? Ik heb die mogelijkheid niet kunnen vinden tot nu toe.

• coldasice
Nieuwe chinese ontwikkelversie 2.0.37.0:
- Add running New walking heart rate broadcast in walking, cycling, indoor running full-mile voice broadcast
- Optimized all-day heart rate algorithm
- Optimized GPS positioning accuracy
- Optimized track display in trail running mode
- Fixed several bug version numbers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 27-09 13:20
Tijdens het duiken het horloge gedragen. Ben op 10 meter diepte geweest en daar een tijdje rondgezwommen. Het horloge heeft de test goed doorstaan, geen centje pijn of mankementen. het was zoutwater. Nu twee weken later nog steeds geen problemen dus ik kan zeggen dat het horloge goed waterbestendig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
Ik ben een zwemmer en ben donderdag voor de eerste keer gaan zwemmen met de Stratos 2. Ik ben wat teleurgesteld door volgende punte:
- het minimum aantal velden is 4 waardoor de tekst op het schermpje zeer klein is
- tijdens het zwemmen (borstcrawl) is het praktisch onmogelijk om het aantal lengtes/meters af te lezen daar het schermpje te donker is. Ik heb het backlight op stand 5 gezet, maar na x aantal slagen gaat het backligt gewoon uit. Ik heb geen manier gevonden om het backlight continue te laten branden. Mocht ik het toch nog vinden, dan zit ik nog vast het met kleine lettertype bij het zwemmen.

Los van bovenstaande zaken werd het aantal lengtes/meters en tijd wel correct geregistreerd, dus daar geen klachten over!

*knip*. Daar hebben we de V&A voor.

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 24-09-2018 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
*knip*. Zie hierboven.

[ Voor 95% gewijzigd door rens-br op 24-09-2018 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannx1986
henkb123 schreef op zondag 23 september 2018 @ 13:19:
Tijdens het duiken het horloge gedragen. Ben op 10 meter diepte geweest en daar een tijdje rondgezwommen. Het horloge heeft de test goed doorstaan, geen centje pijn of mankementen. het was zoutwater. Nu twee weken later nog steeds geen problemen dus ik kan zeggen dat het horloge goed waterbestendig is.
Living on the edge :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Eric_Cantona schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 14:01:
Is er 'n manier om regelmatig polsmeting te doen in standby? Gewoon 3 of 4x per 24u of zo? Ik heb die mogelijkheid niet kunnen vinden tot nu toe.
Ik heb 'm nu maar op continuous HR gezet, valt me nog best mee qua verbruik. Ik dacht dat je accu daar binnen 'n dag mee leeg was. Sinds zondag aangezet, nu ongeveer 30% minder accu.

• lekzzz
henkb123 schreef op zondag 23 september 2018 @ 13:19:
hier ook nergens last van gehad :)

• jurre35
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 27-07 20:04
Wat super om al jullie ervaringen te lezen! Ik twijfel nog een klein beetje.
Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om Spotify op je telefoon te draaien en te bedienen via je watch.
Heeft iemand ervaring?

• Sibrand
  • Laatst online: 11:49
jurre35 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 14:20:
Wat super om al jullie ervaringen te lezen! Ik twijfel nog een klein beetje.
Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om Spotify op je telefoon te draaien en te bedienen via je watch.
Heeft iemand ervaring?
Ja dat kan. Heb alleen tot nu toe wat moeite met de bediening, het komt voor mijn gevoel aardig precies met de positie van indrukken om knopjes in te bedienen. Pauze/previous/next en volume harder/zachter kun je met de watch doen.

• jurre35
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 27-07 20:04
Sibrand schreef op donderdag 27 september 2018 @ 14:44:
[...]

Ja dat kan. Heb alleen tot nu toe wat moeite met de bediening, het komt voor mijn gevoel aardig precies met de positie van indrukken om knopjes in te bedienen. Pauze/previous/next en volume harder/zachter kun je met de watch doen.
Thnx Sibrand!! Dat wou ik weten :)
Gebruik jij dan je koptelefoon gekoppeld met je mobiel of ben je draadloos verbonden met je watch? Misschien wel een leuke toevoeging voor dit forum.

• Frenz64
Als je je koptelefoon koppelt aan de Stratos, dan kan je alleen lokale muziek luisteren, geen spotify. De spotify bediening via de Stratos is alleen een soort van afstandsbediening van de telefoon.

• Raznov
Wat je wel kan doen is de koptelefoon koppelen aan je telefoon en zo afspelen, dan kan de Stratos gewoon als afstandbediening werken.
Ben het wel met Sibrand eens dat de bediening soms wat te wensen over laat. Het standaard scherm toont Play / Pauze en previous en next. Met een settings knop kan je het volume aanpassen. Nu zal je voor Spotify vooral het volume via de telefoon laten lopen, maar mocht je de Stratos gaan gebruiken als mediaspeler laat het een beetje te wensen over en vond ik het wat lastig om hem op het juiste volume te krijgen, aangezien het wel heel specifiek werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
M'n leren bandje is ook binnen, valt niet tegen qua kwaliteit en maakt het horloge nog meer wearable tijdens het niet-sporten.

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1971/44252477194_246be828e4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdinLi
Frenz64 schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 19:19:
M'n leren bandje is ook binnen, valt niet tegen qua kwaliteit en maakt het horloge nog meer wearable tijdens het niet-sporten.

[Afbeelding]
Ziet er fraai uit. Waar heb je het besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Eric_Cantona schreef op woensdag 12 september 2018 @ 22:50:

[Afbeelding]
Van deze link

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vvo

vvo

vvo schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 09:39:
[...]Krijg vandaag de Wahoo tickr X binnen.
Even mijzelf quoten :)

Ik heb afgelopen zaterdag in Brasschaat de Battlefield militairy obstacle run gelopen.

Ik heb de combo Stratos en Wahoo Tickr X gebruikt. De run was geweldige en de Stratos en tickr hebben het uitstekend gedaan. Ook veel door water heen gegaan (lopend, wadend, zwemmend). Had de workout TrailRun aangezet.

Wat mij betreft een uitstekende combinatie ..voor degene die graag met een nauwkeurige hartslagband willen sporten.

Johan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Ik zeil wedstrijden en wil terug zien welk traject ik heb gevaren tijdens de wedstrijd. Achteraf dus.Ik heb iPhone , iPad, etc
Na lezing van al het bovenstaande houd ik de volgende vragen:
- slaat de Stratos het gevaren traject op?
- kan ik dat met een app downloaden op iPhone/ipad?

Ik heb gezien dat de Garmin F5 dat kan maar die is ong 2x zo duur.

bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Laatst online: 07:03

Nicap

Tsssk....

Verwijderd schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 17:47:
Hallo,
Ik zeil wedstrijden en wil terug zien welk traject ik heb gevaren tijdens de wedstrijd. Achteraf dus.Ik heb iPhone , iPad, etc
Na lezing van al het bovenstaande houd ik de volgende vragen:
- slaat de Stratos het gevaren traject op?
- kan ik dat met een app downloaden op iPhone/ipad?

Ik heb gezien dat de Garmin F5 dat kan maar die is ong 2x zo duur.

bij voorbaat dank
Dat zou allemaal moeten werken. Hij logged gewoon de GPS route. Of dat nou op zee is of op land maakt niet zoveel uit. Je hebt alleen geen activiteit zeilen, dus daar zou je een ander voor moeten pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Ik windsurf ook en daar heb ik de activiteit opgenomen als wandelen en een keer als hardlopen, krijg je gratis je hartslag erbij @Verwijderd

Je kan de route zien op de app op je telefoon, je kunt ook een gpx bestand exporteren van je horloge naar elk gewenst programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runnert
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 10-04-2021
Leuk om alle ervaringen te lezen! Afgelopen zaterdag heb ik er ook 1 besteld via de Spanje weg. De levertijd stond tot max vandaag! Spannend! Een behoorlijke upgrade ten opzichte van mijn forerunner 230 denk ik. Maar ik vroeg mij af, is het pakket in Nederland ook nog te tracken? Hij staat bij mij al sinds maandagavond op 'aangekomen in distributiecentrum Nederland'. Hierna is er geen update meer geweest. Iemand ditzelfde gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vvo

vvo

runnert schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 08:31:Maar ik vroeg mij af, is het pakket in Nederland ook nog te tracken? Hij staat bij mij al sinds maandagavond op 'aangekomen in distributiecentrum Nederland'. Hierna is er geen update meer geweest. Iemand ditzelfde gehad?
Via Ebay gekocht? Ik heb de Duitse weg gedaan. Pakket was gewoon te tracken, ook in NL (UPS).
Ik weet niet meer welke site het was, maar daar kan je het trace nummer invullen welke gecheckt wordt bij meerdere transporteurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runnert
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 10-04-2021
vvo schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 09:21:
[...]

Via Ebay gekocht? Ik heb de Duitse weg gedaan. Pakket was gewoon te tracken, ook in NL (UPS).
Ik weet niet meer welke site het was, maar daar kan je het trace nummer invullen welke gecheckt wordt bij meerdere transporteurs.
Bedankt voor je reactie. Nee via Ali Express.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
runnert schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 08:31:
Leuk om alle ervaringen te lezen! Afgelopen zaterdag heb ik er ook 1 besteld via de Spanje weg. De levertijd stond tot max vandaag! Spannend! Een behoorlijke upgrade ten opzichte van mijn forerunner 230 denk ik. Maar ik vroeg mij af, is het pakket in Nederland ook nog te tracken? Hij staat bij mij al sinds maandagavond op 'aangekomen in distributiecentrum Nederland'. Hierna is er geen update meer geweest. Iemand ditzelfde gehad?
Ik heb hem toen via Aliexpress, Spanje warehouse, besteld en kon hem gewoon volgen. Er zat wel even een dag extra tussen het punt waarin hij in NL was aangekomen en waarna hij weer "bewoog", maar uiteindelijk wel kunnen volgen.

Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Cases, bandjes, protectors, e.d.: [Xiaomi Amazfit Stratos] Accessoires
- Winkels, aanbiedingen, prijzen: [Xiaomi Amazfit Stratos] Levertijden & Prijzen