Allen,
Dank voor jullie info. Nuttig! Nu nog even zoeken waar te kopen. Wat is de 'spanje' prijs?
Dank voor jullie info. Nuttig! Nu nog even zoeken waar te kopen. Wat is de 'spanje' prijs?
Verwijderd
Bedankt voor je reactie.Raznov schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 09:28:
[...]
Ik heb hem toen via Aliexpress, Spanje warehouse, besteld en kon hem gewoon volgen. Er zat wel even een dag extra tussen het punt waarin hij in NL was aangekomen en waarna hij weer "bewoog", maar uiteindelijk wel kunnen volgen.
Afgelopen zaterdag heb ik hem gekocht voor €152 incl. verzendkosten. Als je het horloge opzoekt bij Ali staat hij volgens mij gelijk bovenaan. Ik heb hem bij de verkoper gekocht die inmiddels meer dan 6000 bestellingen heeft afgehandeld. Dat leek mij wel te vertrouwen.Verwijderd schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 11:31:
Allen,
Ik doe zelf niet aan hardlopen, dus kan dat niet testen. Bij mijn fietsrit van gisteren was het verschil tussen Strava en de Stratos ongeveer 1%. Strava geeft aan: 56,87km bij 2:25 uur, Stratos 56,21km bij 2:25 uur. Dit wijkt iets af van mijn kilometertellertje op de fiets, maar die staat nu niet bepaald bekend als accuraat.runnert schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 22:20:
Nu een Paar dagen de stratos in gebruik. Hier in het kort mijn ervaring, wellicht handig voor toekomstige kopers.
...
Ik ben benieuwd of iemand dit herkent?
Als dit een bekend probleem is van de stratos gaat hij denk ik de deur weer uit. Ik gebruik strava erg veel.
Jammer want verder is het echt een fijn klokje.
Ik gebruik dezelfde combinatie maar extra meters in strava heb ik nog nooit gezien, soms wel minder door het smoothing algoritme van strava, live pace is een van de moeilijkste dingen voor een horloge, ook mijn stratos doet dit niet goed. Ik heb hem sinds juni en gebruik hem 4 keer per week..runnert schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 22:20:
Nu een Paar dagen de stratos in gebruik. Hier in het kort mijn ervaring, wellicht handig voor toekomstige kopers.
Mooi klokje, sportief maar toch ook mooi om dagelijks te dragen. Ik vond het wat aan de grote kant. Maar dat went snel.
Mooi scherm, jammer dat hij wel erg snel op de besparingstand gaat.
Het horloge Heeft veel sportfuncties en veel statistieken na je sport.
Ik heb 2 loopjes gedaan en helaas ben ik niet erg tevreden over de gps. Wanneer ik langzaam versnel duurt het lang voordat hij het juiste tempo weergeeft. Bij een sprint pakt hij hem juist wel weer snel op. Sneller dan mijn Forerunner 230.
Allebei de loopjes heb ik gesynchroniseerd naar strava, en strava geeft andere tempo’s weer. De meeste schelen een paar seconden per km. maar vanmiddag was km 2, 1 minuut sneller gelopen volgens strava dan in werkelijkheid en in de amazfit app. Strava plakt op een loopje van 5km er ook nog eens 200 meter aan.
Als dit een bekend probleem is van de stratos gaat hij denk ik de deur weer uit. Ik gebruik strava erg veel.
PSN: Shiver23
Strava is sowieso een beetje eigenwijs als je het mij vraagt. Ik sync al jaren 'losse .GPX' bestanden naar Strava om mijn fietstochten in kaart te brengen. Die files bestaan toch echt alleen uit platte tekst, met coördinaten, tijdstippen en wat andere data (afhankelijk vd logging tool die je gebruikt). Strava lijkt een eigen interpretatie van de geuploade data te doen.Allebei de loopjes heb ik gesynchroniseerd naar strava, en strava geeft andere tempo’s weer. De meeste schelen een paar seconden per km. maar vanmiddag was km 2, 1 minuut sneller gelopen volgens strava dan in werkelijkheid en in de amazfit app. Strava plakt op een loopje van 5km er ook nog eens 200 meter aan.
[ Voor 55% gewijzigd door runnert op 09-10-2018 19:06 . Reden: update ]
Het klopt idd wat je zegt. Vaak scheelt het toch wel een aantal tientallen meters wanneer je met iemand anders hebt hardgelopen. Dat vind ik ook niet zo erg.Shiver23 schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 10:45:
Mijn ervaring met alle horloges en apps die ik gehad heb is dat er altijd wel verschil zit in GPS. Regelmatig ook met hardloopwedstrijden dat andere lopers met zelfs hetzelfde horloge een andere afstand hebben.
Ik zie vaak de grootste verschillen als er de nodige hoogtemeters worden gemaakt. Polar gaat hier duidelijk anders mee om dan Strava.
Ik heb de Stratos nu ongeveer een maand bevalt mij erg goed. Ik had een Polar M600. Een scherm dat altijd aan is en een fatsoenlijke batterij zijn toch wel een groot verschil. Ik heb bij mijn eerste runs wat uitschieters gehad met de hartslag, maar daarna (bij duurlopen) niet meer.
Ik snap het helemaalvvo schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 15:40:
@runnert Tijdens mijn laatste obstacle run heb ik gelopen in de trail running stand. Mijn kameraad deed ook mee en had zijn Polar M600 om.
Als wij bij een obstacle even moesten wachten op andere deelnemers vergelijken wij de metingen, waaronder GPS. De verschillen gingen van enkele meters tot wel 800 meter verschil. Bij mijn weten had ik geen auto-pause aan. Op dat moment vonden wij de verschillen best wel groot.
Tijdens de run werden de afstanden wel doorgegeven middels borden. Daar zat ik met Stratos er boven ..de Polar naar beneden.
De afstand volgens de organisatie: 15km; het laatste bord op het parcours gaf 13km aan. De Stratos zat op 14.89km en de Polar op 12.92km. Ik heb ook Strava en na inladen zou de gemeten afstand 13.8km zijn.
Ik kan hier wel mee leven. Ben geen wedstrijd/prestatieloper. Als recreatieve loper neem ik deze gps data als leuke indicatie.
[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 15-10-2018 10:46 ]
Strava rekent je pauze niet meerunnert schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 14:07:
[...]
Het klopt idd wat je zegt. Vaak scheelt het toch wel een aantal tientallen meters wanneer je met iemand anders hebt hardgelopen. Dat vind ik ook niet zo erg.
Maar gisteren liep ik volgens de stratos km 2 in 5:39 min/km. (Wat naar gevoel ook klopte) En strava maakte daar 4:32 min/km van. Dat vond ik toch wel erg vreemd.
Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic
Wat bij mij helpt is een restart na een rondje hardlopen, ik heb het idee dat mijn oordopjes verbinding aan blijft staan en mss wel meer, een restart op zijn tijd helpt sowieso... Zou niet moeten, maar het helpt welFrenz64 schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 17:51:
Het is me wel eens opgevallen dat hij ineens veel batterij verliest ja. Maar dat is bij mij maar een keer of twee voorgekomen en zonder dat ik daarvoor een duidelijk aanwijsbare oorzaak kon vinden.
EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh
Zijn al wat problemen geweest met 3rd party opladers.vvo schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 13:18:
Sinds kort een nieuwe type lader. Zo'n met een micro usb aansluiting. Kan weer normaal laden zonder fratsen uit te halen om de connectoren goed op elkaar te laten aansluiten. Nadeel; deze lader kan niet als data verbinding gebruikt worden.
Mijn batterij duur is weer verlengd. Heb wel de amazmod service draaien en gebruik de Greatfit watchface.
Kan weer ongeveer 5 dagen doen met de Stratos. Alleen bij 30% of lager ..en ik weet dat ik een trailrun ga doen laad ik hem toch weer bij. Bij een workout/GPS gaat de batterij echt snel leeg.
[ Voor 4% gewijzigd door emiel74 op 15-10-2018 18:57 ]
Voor de zekerheid; ik mis de optie dat je de telefoon een reset hebt gegeven. Just to be sure ...emiel74 schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 18:53:
Wat ik nog meer heb gedaan:
- app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd op m'n telefoon;
- nieuw account aangemaakt voor de Amazfit Watch app;
- Stratos weer een keer naar fabrieksinstellingen teruggezet;
- Stratos volledig opgeladen.
Held!!vvo schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 19:22:
[...]
Voor de zekerheid; ik mis de optie dat je de telefoon een reset hebt gegeven. Just to be sure ...
Geen ervaring met een halfwerkend touchscreen, maar reparatie / RMA via de Amerikaanse Amazfit site (email contact opgenomen) verloopt vooralsnog prima. Ik heb na een vertraging van een week of 3 gister te horen gekregen dat mijn overleden Stratos vervangen wordt 'door een andere'. Inmiddels ook de Track & Trace van UPS ontvangen. Geen idee of ik een gerepareerd, refurbished of nieuw toestel krijg, maar ik ga het zien.dslaghuis schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 13:58:
Een andere optie zou terug sturen zijn voor reparatie. Hoe zijn jullie ervaringen daarmee?
Ooh top, bedankt voor je reactie. Dus jij hebt het horloge ook niet via de us.amazfit site gekocht maar mocht het dus wel daar naar opsturen ter reparatie? Dan ga ik dat ook proberen in eerste instantie.CaptainKansloos schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 14:38:
[...]
Geen ervaring met een halfwerkend touchscreen, maar reparatie / RMA via de Amerikaanse Amazfit site (email contact opgenomen) verloopt vooralsnog prima. Ik heb na een vertraging van een week of 3 gister te horen gekregen dat mijn overleden Stratos vervangen wordt 'door een andere'. Inmiddels ook de Track & Trace van UPS ontvangen. Geen idee of ik een gerepareerd, refurbished of nieuw toestel krijg, maar ik ga het zien.
Contact via de reseller op AliExpress was dramatisch, maar ik weet niet waar jouw exemplaar gekocht is. Sowieso is opsturen naar het land van herkomst meestal op eigen kosten. Naar Amerika was ik - als brievenpost / enveloppe zonder track&trace - €13,- euro kwijt. Nog even afwachten of daar douane kosten bijkomen bij het opnieuw ontvangen/invoeren. Heb de eerste keer niets hoeven te betalen.
Succes iig!
Ik ga er van uit dat je eerdere ervaring hebt met je eigen hartslag, want mij klinken die waarden niet heel raar.henkb123 schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 11:09:
Ondertussen weer een rondje gelopen.
Mijn Stratos is niet meer bruikbaar. Ik heb een enorme powerdrain. De Stratos houdt het met een volle lading nog geen dag uit. Diverse reboots en uitschakelen van alle functies helpt niets. Ik heb nu een factory reset gedaan. Kijken of dat helpt.
De hartslagmeter geeft ook een erg hoge waarde aan welke duidelijk niet klopt. Bij begin van het hardlopen al een hartslag van 126bpm na een 10 minuten 156 en na een half uurtje 171. Overduidelijk onjuist.
Ik denk dat ik een RMA aanvraag bij de leverancier of anders via de creditcard een vergoeding probeer los te peuteren.
Wel jammer want ik hoor van diverse mensen hier goede berichten over de prestaties. Wie weet heb ik gewoon pech en een slecht exemplaar gekregen.
iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|
Iemand al ervaring?Gunth schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 18:10:
Get your chargers yo!
2.3.6.0 Stratos International version - Change log:
Interface lijkt iets vloeiender en watch lijkt iets beter en sneller te reageren op aanraking. Verder is die locatie app erbij gekomen.
Morgenvroeg 07:30, erg benieuwd. Van de week interval training gedaan, maar de hartslag readings sloegen nergens op....hopelijk nu beter, al wordt het morgen een zone1 rondje, relatief makkelijk voor de stratos, gelukkig gaat dat wel goed...
[ Voor 10% gewijzigd door coldasice op 19-10-2018 20:27 ]
[ Voor 3% gewijzigd door coldasice op 20-10-2018 11:24 ]
Ik gebruik al een tijdje de borstband van de Decathlon. Erg betrouwbaar als je HF nodig hebt. Voor de loopjes dat ik geen HF nodig heb laat ik de band lekker thuiscoldasice schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 11:23:
Inmiddels mijn loopje gedaan, tot aan de 3km zat de registratie veel te hoog. Ik liep een Z1, rond de 10km per uur, dit zou normaal rond de 135 moeten starten en ergens richting 144 op het einde moeten gaan. Paar slagen hoger vanwege wat extra training van de week zou kunnen. Eerste kilometer gemiddeld 135, prima, 2e kilometer 148, derde 146, vierde, vijfde en zesde 142. Vermoedelijk zit er een ander/verbeterd algoritme in het horloge waardoor het begin niet helemaal lekker gaat met de zelf lerende algoritmes.
Vanaf 7 kilometer 20 sec sprints gedaan, een moeilijke opgave voor het horloge omdat er een piekmoment plaats vindt en de meeste algorimtes zich langzaam aanpassen. Stratos kwam er niet heel best uit, je zag wel een verhoging nadat ik klaar was met sprinten maar niet echt consistent.
Komende week een interval met 400meters, kijken of het dan beter gaat, ik vermoed van wel maar of het erg betrouwbaar is...ik weet het niet....mss toch maar een borstband aanschaffen voor intervals, afgelopen week met de vorige versie van stratos sloeg de registratie helemaal nergens op....
voor meer detail
https://www.strava.com/activities/1915665918/overview
Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic
iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|
[ Voor 12% gewijzigd door Frenz64 op 20-10-2018 18:04 ]
Ik moet 2 bruggen over en dat is de snelheid van boven naar beneden.Frenz64 schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 17:48:
Wat bedoel je met ground speed distance?
[ Voor 99% gewijzigd door Gunth op 20-10-2018 19:36 ]
Ik heb een Garmin band dus ant+ en niet te koppelen met de Stratos en om nu een andere aan te schaffen.Frenz64 schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 22:11:
@Gunth Ah helder, tja de hoogtemeter is ook niet het meest betrouwbare deel van de Stratos.
Je kan de hartslagband toch ook aan de Stratos koppelen?
EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh
Dit dus. Vraag me af of mensen die klagen over de hr van de stratos wel eens optische hr van een ander horloge hebben geprobeerd.lekzzz schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 22:40:
Er is geen één horloge die de hf in de pols goed detecteert. Ik loop veel en hoor veel van mijn teamgenoten die het weleens geprobeerd hebben met hf in de pols. Garmin, Tom Tom etc allen niet nauwkeurig zonder borstband.
Ik heb anders 1.5jaar met een tomtom gelopen en die gaf toch heel veel betere waarde dan stratos, al had die soms last van cadance lock.. En tomtom techniek is alweer 2 jaar oud, had gehoopt dat het allemaal beter zou worden, zoals gps tegenwoordig veel beter is dan 10 jaar geleden met de eerste windows phone smartphoneslekzzz schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 22:40:
Er is geen één horloge die de hf in de pols goed detecteert. Ik loop veel en hoor veel van mijn teamgenoten die het weleens geprobeerd hebben met hf in de pols. Garmin, Tom Tom etc allen niet nauwkeurig zonder borstband.
Betere waarde betekend niet altijd juistcoldasice schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 10:41:
[...]
Ik heb anders 1.5jaar met een tomtom gelopen en die gaf toch heel veel betere waarde dan stratos, al had die soms last van cadance lock.. En tomtom techniek is alweer 2 jaar oud, had gehoopt dat het allemaal beter zou worden, zoals gps tegenwoordig veel beter is dan 10 jaar geleden met de eerste windows phone smartphones
Een stijgende hartslag bij een stijgend tempo is beter dan geen enkele correlatie, zoals die laatste training, tomtom vond ik acceptabel, maar idd, borstband is beterlekzzz schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 15:01:
[...]
Betere waarde betekend niet altijd juist![]()
Anyway, polswaarde kan nooit zo accuraat als de borstband zijn
[ Voor 94% gewijzigd door Sibrand op 22-10-2018 13:51 ]
Is de 19e reeds gemeld.Sibrand schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 08:20:
Krijg net een update voor de stratos.
2.3.6.0
Volgens reddit:
Added support for Italian and French
Added Rope skipping sport mode
.....
Nou ik ging vandaag even rustig een trail lopen. Mijn hartslag in de pols varieerde tussen de 200 - 220coldasice schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 15:03:
[...]
Een stijgende hartslag bij een stijgend tempo is beter dan geen enkele correlatie, zoals die laatste training, tomtom vond ik acceptabel, maar idd, borstband is beter
Volgens mij is de enige off. gesupporte app voor de Stratos: Amazfit WatchNeusd00rn schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 11:01:Ik had eerst de Amazefit app, vanuit de app geregistreerd. Tot hier ging alles goed.
Toen vond ik Amazefit tools op de play store, 3 euro betaald en toen had deze de Mi Fit app nodig.
Met risico dat het onduidelijker wordt, @CaptainKansloos heeft helemaal gelijk, maarrrr, in een poging Google fit te koppelen aan de Stratos heb ik ook een Mi Fit account aangemaakt, dan springt hij idd over naar de Stratos app, maar ik kan wel koppelen met Google fit. Niet dat de koppeling tot nu toe werkt, dat dan weer niet. Gek genoeg komt er soms wel een Strava activiteit over naar Google fit, terwijl ik die koppeling niet gemaakt heb. Kortom, hier valt nog veel winst te behalen.CaptainKansloos schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 15:28:
[...]
Volgens mij is de enige off. gesupporte app voor de Stratos: Amazfit Watch
Tools&Amazfit is een 3rd party app, niet geschikt voor de Stratos, maar alleen voor de Cor, Arc en Bip. Dat zijn andere trackers, ook van Huami (Amazfit).Mi Fit hoort origineel ook bij deze trackers, niet bij de Stratos
Dus; terug naar de Amazfit Watch app, daar je spullen invullen en syncen met je watch. Er is - zover ik weet - geen losse website waar je in kunt loggen om je profiel in te zien / andere zaken te koppelen. Dat kan alleen met de app, dat is je enige toegang.
Ultimate Account/Sync FAQNeusd00rn schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 11:01:
Ik heb nu een 4 tal weken de Stratos2.
Maar ik begrijp niets van de apps die erbij horen.
Ik had eerst de Amazefit app, vanuit de app geregistreerd. Tot hier ging alles goed.
Toen vond ik Amazefit tools op de play store, 3 euro betaald en toen had deze de Mi Fit app nodig.
Ok dan, ik installeer de Mi Fit, die eigenlijk compleet hetzelfde is als Amazefit app.
Na het openen van Mi Fit springt hij over naar de Amazefit app
Eerste probleem, ik kon niet inloggen met mijn gegevens in de Mi Fit app.
Tweede probleem, Amazefit tools kon dus niet connecteren.
Derde probleem, Google Fit werkt enkel met de Mi Fit, niet met Amazefit app.
Ik probeer hier dus al dagen die Mi cloud te vinden waar mijn gegevens staan, zodat ik al mijn accounts kan kopelen of migreren met elkaar.
Naar mijn gevoel hangt het hele app gebeuren met haken en ogen aan elkaar.
Is er iemand die deze dingen werkend heeft gekregen zonder verlies van data?
Zooitje? Ik vind het best veel waar voor je geld. Er kan ontzettend veel mee en ik heb zelfs m'n Garmin ervoor aan de kant gelegdNeusd00rn schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 08:44:
Waw, wat een zooitje
Dat is waarschijnlijk de reden waarom hij zoveel goedkoper is dan de Garmin.
Ik ga wachten en hopen dat ze de amazefit app doorontwikkelen
bedankt voor de uitleg
Even research gedaan. De conclusie is een dikke tegenvaller. Ik werk in de nachtpost, dus slaap in de voormiddag. Blijkbaar tracked de Stratos alleen maar slaap tussen bepaalde uren. Deze uren kunnen niet veranderd worden.Krize18 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 15:18:
Slaap tracking lijkt niet te werken bij mij. Iemand hier nog problemen mee gehad? En hoe heb je deze kunnen oplossen? Thx!
Tijdzone aanpassen🤣Krize18 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 14:57:
[...]
Even research gedaan. De conclusie is een dikke tegenvaller. Ik werk in de nachtpost, dus slaap in de voormiddag. Blijkbaar tracked de Stratos alleen maar slaap tussen bepaalde uren. Deze uren kunnen niet veranderd worden.
Dutjes door de dag zouden ook niet getracked kunnen worden.
🤐
Heb je daar een bron van? Ik zou denken dat ie dat aan de hand van bewegingen en de positie van het horloge zou bepalen.Krize18 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 14:57:
[...]Blijkbaar tracked de Stratos alleen maar slaap tussen bepaalde uren. Deze uren kunnen niet veranderd worden.
[ Voor 18% gewijzigd door CaptainKansloos op 25-10-2018 19:42 ]
Dat is inderdaad de bron. Ik ga het morgenavond weten, dan ga ik op een normaal uur slapen. Bizar dat dit nergens aangepast kan worden. Ik heb ook nog een Fossil Q Nate, die heeft geen problemen met sleeptracking door de dag.CaptainKansloos schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 19:34:
[...]
Heb je daar een bron van? Ik zou denken dat ie dat aan de hand van bewegingen en de positie van het horloge zou bepalen.
[ Voor 8% gewijzigd door Krize18 op 25-10-2018 20:43 ]
Ik verwacht dat dat geen probleem moet zijn. Het fiets profiel zet GPS aan en meet je hartslag. Op basis darvan worden snelheid en inspanning gemeten, naast hoogte meting door de barometer. Al die zaken zijn geldig als je in je rolstoel zit. Overigens verwacht ik dat het wandel profiel net zo goed geschikt is voor dat doel. Ik denk zelfs dat je langer met je batterij kunt doen (aangenomen dat GPS minder frequent hoeft te meten, omdat je snelheid lager is). Beetje experimenteren denk ik.obimk1 schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 11:15:
Ik maak gebruik van een rolstoel (trippelen) en een scootmobiel, kan de 'fiets monitor functie' van de amazfit stratos 'misbruikt' worden voor m'n scootmobiel?
[ Voor 13% gewijzigd door obimk1 op 28-10-2018 12:48 ]
Ja, daar heb ik ook aanzitten denken, dat het horloge mogelijk wat 'kuren' had, bv een week geleden of zo kon ik het time format niet van 12 naar 24 veranderen, opeens was dat wel mogelijk,,,Frenz64 schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 12:24:
Mogelijk is er iets niet helemaal fris met je horloge, de mijne schakelde wel automagisch naar wintertijd (gekoppeld aan Android, dat kan het verschil zijn)
Maar slaap moet hij sowieso doen, daar hoor je niets voor hoeven in te stellen
De wintertijd heeft er soms voor gezorgd dat je in not active mode de oude tijd ziet, en in de active mode, de wintertijd ziet. Een herstart verhelpt dit....Frenz64 schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 12:24:
Mogelijk is er iets niet helemaal fris met je horloge, de mijne schakelde wel automagisch naar wintertijd (gekoppeld aan Android, dat kan het verschil zijn)
Ik kwam net hiervoor om te vragen of meer dat probleem hadden, meteen proberen.coldasice schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 20:02:
[...]
De wintertijd heeft er soms voor gezorgd dat je in not active mode de oude tijd ziet, en in de active mode, de wintertijd ziet. Een herstart verhelpt dit....
Amazfit Support (Amazfit)
Oct 28, 22:28 PDT
Hello Han,
Thank you for contacting Amazfit. We are very sorry that you have trouble with your device.
Amazfit watch automatically detect your sleep, meaning you just need to wear your watch to bed. After you sync your watch in the morning you'll see your sleep information (including light sleep, deep sleep, when you awake, when you asleep etc.) from the watch and amazfit watch app.
Could you please go to the Sleep widget on your watch to check if you can see the sleep data?
If your watch does display the data, please connect WiFi on the watch and go to settings--common--upload. Tap upload on the watch to upload data to amazfit watch app. After that, please report error from your amazfit watch app, submit a feedback from amazfit watch app and send us your amazfit ID here. Then, log out from amazfit watch app and log in again to see if it solves your issue.
Hope this info helps. Please let us know if you need any additional assistance. Thank you very much!
Sincerely,
Seven
Dat gaat met de Stratos niet lukken. Die heeft men NFC. De Verge krijgt wel NFC en ook ondersteuning voor payment, maar dat lijkt zich te gaan beperken tot AliPay en UnionPay. Ten minste dat is wat ik gelezen heb.hsnrsy schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 20:11:
Zou geniaal zijn als we zodalijk bij de Appie met ons Stratos een koppie koffie kunnen halenDat 50 cent per maand wat je er weer voor moet betalen vind ik dan weer minder maar goed je krijgt weer een dienst..
AliPay werkt ook zonder NFC. Voor de Stratos zit AliPay alleen in de chinese ROMs voor zover ik weet. En er zijn een aantal andere voorwaarden kennelijkFJP84 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 22:46:
[...]Dat gaat met de Stratos niet lukken. Die heeft men NFC. De Verge krijgt wel NFC en ook ondersteuning voor payment, maar dat lijkt zich te gaan beperken tot AliPay en UnionPay. Ten minste dat is wat ik gelezen heb.
Nee, dat is een erg magere (slechte) update van de Amazfit Pace. Het heeft een LCD scherm en geen transflective LCD en is maar net spatwaterdicht. Oftewel, vaak opladen en vaak afdoen.Millert schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 22:40:
Wel lees ik hier over een update van de Stratos met NFC.
https://gadgetsandwearables.com/2018/09/16/amazfit-x-watch/
Nee, dat is de Verge, een model naast de Stratos en de Pace. Ja, met met een AMOLED LCD scherm, wat op zichzelf minder zuinig is dan transflective LCD (want zonder backlight zie je niks) maar de accu is wel ongeveer 33% groter (390-400mAh vs 280/290mAh) dan bij de Pace/Stratos. En de HR sensor zou betere continue meting moeten kunnen doen. Bovendien is hij IP68 gecertificeerd; daar zou je mee moeten kunnen zwemmen (da's wat anders dan 'spatwaterdicht', zie wikipedia).voorstad schreef op donderdag 1 november 2018 @ 12:23:
Nee, dat is een erg magere (slechte) update van de Amazfit Pace. Het heeft een LCD scherm en geen transflective LCD en is maar net spatwaterdicht. Oftewel, vaak opladen en vaak afdoen.
Mijn interval training vanochtend ging zonder problemen...iig geen problemen met het horloge en vastlopers, volgens mij de eerste keer sinds de aanschaf. Helaas sloeg de hartslag weer nergens op....lekzzz schreef op donderdag 1 november 2018 @ 07:06:
Update 2.3.6.1 een zeer kleine update om enkele tijdzone-problemen op te lossen in Brazilië. Verder geen bijzonderheden.
De hf is bedroevend inderdaad. Dit was bij de vorige versie niet zo.coldasice schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 20:02:
[...]
Mijn interval training vanochtend ging zonder problemen...iig geen problemen met het horloge en vastlopers, volgens mij de eerste keer sinds de aanschaf. Helaas sloeg de hartslag weer nergens op....
Is dit wat?: https://forum.xda-develop...ational-firmware-t3764636lekzzz schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 19:23:
Iemand enig idee of je terug kan naar een oudere firmware versie? Eigenlijk wil ik twee versies terug maar ik zou niet weten of dat zomaar kan.
Dat je niet bent gaan rennen. Vo2max kan alleen bepaald worden met specifieke sporten.JOhnnyDW schreef op zondag 4 november 2018 @ 19:15:
heb nog een vraagje, ben al 2 maal gaan mountainbiken, alles staat in de file, hartslag, afstand.. alles ok, maar als ik dan naar de VO2 max kijk geeft hij no data aan. Wat doe ik fout?
Ik heb net egzien dat je een melding krijgt van meerdere WA berichten. Als je er op klikt krijg je een lijstje van alle nieuwe WA die je hebt ontvangen. Is dus wel wat aan gesleuteld sinds de laatste updateelchorro schreef op zondag 4 november 2018 @ 22:16:
Na het lezen van het forum bleef er bij mij toch een vraag over:
Ik zie verschillende verhalen over Whatsapp notificaties via Android devices. Echter was ik benieuwd of er ook mensen zijn met ervaring rondom IOS en of het mogelijk is om alle whatsapp berichten te lezen dus ook wanneer er meerdere berichten binnen komen?
Ok, dus ik moet gaan rennenShiver23 schreef op zondag 4 november 2018 @ 20:45:
[...]
Dat je niet bent gaan rennen. Vo2max kan alleen bepaald worden met specifieke sporten.
Bijzonder genoeg worden de meeste VO2Max metingen bij een erkend centrum op de fiets gedaan. Ook zijn er inderdaad mogelijkheden om dit op de loopband te doen. Ik begrijp dus ook niet goed waarom de Stratos dit niet meet.JOhnnyDW schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 08:12:
[...]
Ok, dus ik moet gaan rennen. maar als het moet, dan moet het...
Ik heb gister deze oplossing geprobeerd en dat lijkt wel te helpen. Gisteravond bij een rondje hardlopen HR gem. op 147 en max 170. Dat is voor mij - voor zover ik weet - nog wel zo'n 5 slagen boven wat het eerst was, maar het zou best kunnen kloppen. Iig beter dan de 2 MTB tochten die ik onlangs deed waarbij HR tot 218 opliep.lekzzz schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 21:04:
[...]De hf is bedroevend inderdaad. Dit was bij de vorige versie niet zo.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq