Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• sailing
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 06-10-2018
Allen,
Dank voor jullie info. Nuttig! Nu nog even zoeken waar te kopen. Wat is de 'spanje' prijs?

• runnert
  • Laatst online: 19-10-2018
Raznov schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 09:28:
[...]

Ik heb hem toen via Aliexpress, Spanje warehouse, besteld en kon hem gewoon volgen. Er zat wel even een dag extra tussen het punt waarin hij in NL was aangekomen en waarna hij weer "bewoog", maar uiteindelijk wel kunnen volgen.
Bedankt voor je reactie.
In de Ali app stond dat hij door PostNL zou worden bezorgd. Maar na wat proberen kwam ik erachter dat hij aan GLS is overgedragen. Daar kreeg ik meer tracking informatie. Als het goed is wordt hij vandaag bezorgd. Dat zou betekenen dat hij binnen 5 dagen na aankoop is bezorgd. Niet slecht :)

Na wat proberen zal ik hier nog wat gebruikerservaringen delen!

• runnert
sailing schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 11:31:
Allen,
Dank voor jullie info. Nuttig! Nu nog even zoeken waar te kopen. Wat is de 'spanje' prijs?
Afgelopen zaterdag heb ik hem gekocht voor €152 incl. verzendkosten. Als je het horloge opzoekt bij Ali staat hij volgens mij gelijk bovenaan. Ik heb hem bij de verkoper gekocht die inmiddels meer dan 6000 bestellingen heeft afgehandeld. Dat leek mij wel te vertrouwen.

• runnert
Nu een Paar dagen de stratos in gebruik. Hier in het kort mijn ervaring, wellicht handig voor toekomstige kopers.

Mooi klokje, sportief maar toch ook mooi om dagelijks te dragen. Ik vond het wat aan de grote kant. Maar dat went snel.

Mooi scherm, jammer dat hij wel erg snel op de besparingstand gaat.
Het horloge Heeft veel sportfuncties en veel statistieken na je sport.

Ik heb 2 loopjes gedaan en helaas ben ik niet erg tevreden over de gps. Wanneer ik langzaam versnel duurt het lang voordat hij het juiste tempo weergeeft. Bij een sprint pakt hij hem juist wel weer snel op. Sneller dan mijn Forerunner 230.
Allebei de loopjes heb ik gesynchroniseerd naar strava, en strava geeft andere tempo’s weer. De meeste schelen een paar seconden per km. maar vanmiddag was km 2, 1 minuut sneller gelopen volgens strava dan in werkelijkheid en in de amazfit app. Strava plakt op een loopje van 5km er ook nog eens 200 meter aan.
Ik ben benieuwd of iemand dit herkent?
Als dit een bekend probleem is van de stratos gaat hij denk ik de deur weer uit. Ik gebruik strava erg veel.
Jammer want verder is het echt een fijn klokje.
runnert schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 22:20:
Nu een Paar dagen de stratos in gebruik. Hier in het kort mijn ervaring, wellicht handig voor toekomstige kopers.
...
Als dit een bekend probleem is van de stratos gaat hij denk ik de deur weer uit. Ik gebruik strava erg veel.
Ik doe zelf niet aan hardlopen, dus kan dat niet testen. Bij mijn fietsrit van gisteren was het verschil tussen Strava en de Stratos ongeveer 1%. Strava geeft aan: 56,87km bij 2:25 uur, Stratos 56,21km bij 2:25 uur. Dit wijkt iets af van mijn kilometertellertje op de fiets, maar die staat nu niet bepaald bekend als accuraat.

Voor wat betreft de low-power mode, dit is best begrijpelijk vanwege het batterij verbruik. Ik ben ooit is de apk voor PaceOn tegengekomen welke hier wat moest kunnen aanpassen, maar vond deze niet interessant genoeg om te testen.

• coldasice
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 23-02 15:05
runnert schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 22:20:

Mooi klokje, sportief maar toch ook mooi om dagelijks te dragen. Ik vond het wat aan de grote kant. Maar dat went snel.

Mooi scherm, jammer dat hij wel erg snel op de besparingstand gaat.
Het horloge Heeft veel sportfuncties en veel statistieken na je sport.

Ik heb 2 loopjes gedaan en helaas ben ik niet erg tevreden over de gps. Wanneer ik langzaam versnel duurt het lang voordat hij het juiste tempo weergeeft. Bij een sprint pakt hij hem juist wel weer snel op. Sneller dan mijn Forerunner 230.
Allebei de loopjes heb ik gesynchroniseerd naar strava, en strava geeft andere tempo’s weer. De meeste schelen een paar seconden per km. maar vanmiddag was km 2, 1 minuut sneller gelopen volgens strava dan in werkelijkheid en in de amazfit app. Strava plakt op een loopje van 5km er ook nog eens 200 meter aan.
Ik gebruik dezelfde combinatie maar extra meters in strava heb ik nog nooit gezien, soms wel minder door het smoothing algoritme van strava, live pace is een van de moeilijkste dingen voor een horloge, ook mijn stratos doet dit niet goed. Ik heb hem sinds juni en gebruik hem 4 keer per week..

• Shiver23
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Mijn ervaring met alle horloges en apps die ik gehad heb is dat er altijd wel verschil zit in GPS. Regelmatig ook met hardloopwedstrijden dat andere lopers met zelfs hetzelfde horloge een andere afstand hebben.
Ik zie vaak de grootste verschillen als er de nodige hoogtemeters worden gemaakt. Polar gaat hier duidelijk anders mee om dan Strava.

Ik heb de Stratos nu ongeveer een maand bevalt mij erg goed. Ik had een Polar M600. Een scherm dat altijd aan is en een fatsoenlijke batterij zijn toch wel een groot verschil. Ik heb bij mijn eerste runs wat uitschieters gehad met de hartslag, maar daarna (bij duurlopen) niet meer.

PSN: Shiver23 //

• CaptainKansloos
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 19:37
Strava is sowieso een beetje eigenwijs als je het mij vraagt. Ik sync al jaren 'losse .GPX' bestanden naar Strava om mijn fietstochten in kaart te brengen. Die files bestaan toch echt alleen uit platte tekst, met coördinaten, tijdstippen en wat andere data (afhankelijk vd logging tool die je gebruikt). Strava lijkt een eigen interpretatie van de geuploade data te doen.

Zo komt het regelmatig voor - bij mij althans - dat Strava een hogere max. snelheid over het hele traject berekend, dan de GPS tool op mijn telefoon rechtstreeks uit de data haalt. Beetje vaag, maar de waarheid zal ergens in het midden liggen.

Ik neem Strava daarom maar met een korreltje zout (evenals de data uit de GPS tool van mn telefoon). GPS is m.i. sowieso niet precies genoeg om bij relatief lage snelheden extreem betrouwbaar te zijn qua snelheid en afstand. Als je aan het hardlopen bent met 12 per uur (3,33 m/s) dan is een gemiddelde afwijking (HDOP) van ~4m (wat aardig nauwkeurig is voor een gemiddelde GPS ontvanger) best ruim. Daar staat of valt de meting van versnelling of vertraging ook mee.

• runnert
Hmmm, toch vreemd dat jullie er minder last van hebben. Ik begrijp dat de snelheidsmetingen niet exact zijn en dat verwacht ik ook niet. Maar ik vind het toch wel fijn als strava de exacte waarden van het horloge overneemt. Vooral ivm segmenten. Van de Garmin nam hij alles tot op de seconde precies over. Dus dat vind ik eigenaardig. Ik zal straks de stratos en de forerunner eens tegelijk dragen. Kijken wat ze doen.

Edit:
Zojuist een 5km gedaan met beide horloges om. De verschillen waren nu erg klein. Enkele seconden per km, Dat is te overzien.
Ik denk dat het grote verschil wat ik eerder heb beschreven komt door de 'auto pause' functie. Die heb ik gisteren gebruikt voor wat loopoefeningen. De stratos weet dat je pauzeert maar houd wel bij waar je ondertussen loopt. De afstand wordt gewoon doorgezet naar strava waarbij deze waarschijnlijk de pauze niet door krijgt en de afstand gewoon mee berekend. Dat is de enige verklaring die ik kan bedenken.

De stratos pakt langzame tempowisselingen van bijvoorbeeld 0,5km/h oftewel van bijv. 5:30 p/km naar 5:00 p/km wel heel erg langzaam op. Waarbij mijn forerunner dit na enkele sec oppakt duurt het bij de stratos echt minimaal 20sec. en gaat dan in stapjes omhoog of omlaag. Ik liep in de polder dus geen last van hoge gebouwen of bomen.
Bij intervallen of prestatieloopjes kan ik dat echt niet gebruiken. Hebben jullie hier echt geen last van? of ben ik gewoon te veeleisend? :p haha.

runnert wijzigde deze reactie 09-10-2018 19:06 (55%)
Reden: update

• runnert
Shiver23 schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 10:45:
Mijn ervaring met alle horloges en apps die ik gehad heb is dat er altijd wel verschil zit in GPS. Regelmatig ook met hardloopwedstrijden dat andere lopers met zelfs hetzelfde horloge een andere afstand hebben.
Ik zie vaak de grootste verschillen als er de nodige hoogtemeters worden gemaakt. Polar gaat hier duidelijk anders mee om dan Strava.

Ik heb de Stratos nu ongeveer een maand bevalt mij erg goed. Ik had een Polar M600. Een scherm dat altijd aan is en een fatsoenlijke batterij zijn toch wel een groot verschil. Ik heb bij mijn eerste runs wat uitschieters gehad met de hartslag, maar daarna (bij duurlopen) niet meer.
Het klopt idd wat je zegt. Vaak scheelt het toch wel een aantal tientallen meters wanneer je met iemand anders hebt hardgelopen. Dat vind ik ook niet zo erg.
Maar gisteren liep ik volgens de stratos km 2 in 5:39 min/km. (Wat naar gevoel ook klopte) En strava maakte daar 4:32 min/km van. Dat vond ik toch wel erg vreemd.

• vvo
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 08-02 10:04
@runnert Tijdens mijn laatste obstacle run heb ik gelopen in de trail running stand. Mijn kameraad deed ook mee en had zijn Polar M600 om.

Als wij bij een obstacle even moesten wachten op andere deelnemers vergelijken wij de metingen, waaronder GPS. De verschillen gingen van enkele meters tot wel 800 meter verschil. Bij mijn weten had ik geen auto-pause aan. Op dat moment vonden wij de verschillen best wel groot.

Tijdens de run werden de afstanden wel doorgegeven middels borden. Daar zat ik met Stratos er boven ..de Polar naar beneden.

De afstand volgens de organisatie: 15km; het laatste bord op het parcours gaf 13km aan. De Stratos zat op 14.89km en de Polar op 12.92km. Ik heb ook Strava en na inladen zou de gemeten afstand 13.8km zijn.

Ik kan hier wel mee leven. Ben geen wedstrijd/prestatieloper. Als recreatieve loper neem ik deze gps data als leuke indicatie.

• runnert
vvo schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 15:40:
@runnert Tijdens mijn laatste obstacle run heb ik gelopen in de trail running stand. Mijn kameraad deed ook mee en had zijn Polar M600 om.

Als wij bij een obstacle even moesten wachten op andere deelnemers vergelijken wij de metingen, waaronder GPS. De verschillen gingen van enkele meters tot wel 800 meter verschil. Bij mijn weten had ik geen auto-pause aan. Op dat moment vonden wij de verschillen best wel groot.

Tijdens de run werden de afstanden wel doorgegeven middels borden. Daar zat ik met Stratos er boven ..de Polar naar beneden.

De afstand volgens de organisatie: 15km; het laatste bord op het parcours gaf 13km aan. De Stratos zat op 14.89km en de Polar op 12.92km. Ik heb ook Strava en na inladen zou de gemeten afstand 13.8km zijn.

Ik kan hier wel mee leven. Ben geen wedstrijd/prestatieloper. Als recreatieve loper neem ik deze gps data als leuke indicatie.
Ik snap het helemaal :). Het is verder ook gewoon een goed en mooi horloge, zeker voor de prijs. Maar toch net niet goed genoeg voor mijn eisen.

*knip*. Daar hebben we de V&A voor. :)

rens-br wijzigde deze reactie 15-10-2018 10:46 (5%)

• lekzzz
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 21-02 19:51
runnert schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 14:07:
[...]

Het klopt idd wat je zegt. Vaak scheelt het toch wel een aantal tientallen meters wanneer je met iemand anders hebt hardgelopen. Dat vind ik ook niet zo erg.
Maar gisteren liep ik volgens de stratos km 2 in 5:39 min/km. (Wat naar gevoel ook klopte) En strava maakte daar 4:32 min/km van. Dat vond ik toch wel erg vreemd.
Strava rekent je pauze niet mee ;) >:)

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ OnePlus Two 64GB / OnePlus3 64GB / Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB

• dslaghuis
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 20-01 15:31
Ik heb m’n horloge nu zo’n drie maanden en ik kwam er vandaag achter dat ik niet meer in settings kan komen. De knop aanraken resulteert in niets. Op internet lees ik dit meer, maar nog nergens een oplossing voor het probleem. De fabrieksrest helpt ook niet helaas.
Ook de laatste twee dagen van het weer kan ik niet aanklikken. Echter het kompas wel weer. Al deze functies zitten aan de rechter onderkant, dus het screen werkt nog wel.
Iemand een idee wat ik kan doen

• henkb123
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 21-02 22:00
Ik heb de laatste twee weken behoorlijk last van power drops. Eerst kon ik drie dagen met een lading daarna zelfs 5 dagen maar nu sinds twee weken nog maar een dag of anderhalf. Ik heb niets veranderd in de settings en ook een reset helpt niet echt.

Kan zijn dat hij spanning verliest omdat ik de gsm niet altijd meer in de buurt heb en de stratos dan erg gaat zoeken wat mogelijk power kost. Kan dat echter niet goed herleiden.

• Frenz64
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 18:27
Het is me wel eens opgevallen dat hij ineens veel batterij verliest ja. Maar dat is bij mij maar een keer of twee voorgekomen en zonder dat ik daarvoor een duidelijk aanwijsbare oorzaak kon vinden.

• coldasice
Frenz64 schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 17:51:
Het is me wel eens opgevallen dat hij ineens veel batterij verliest ja. Maar dat is bij mij maar een keer of twee voorgekomen en zonder dat ik daarvoor een duidelijk aanwijsbare oorzaak kon vinden.
Wat bij mij helpt is een restart na een rondje hardlopen, ik heb het idee dat mijn oordopjes verbinding aan blijft staan en mss wel meer, een restart op zijn tijd helpt sowieso... Zou niet moeten, maar het helpt wel

• Millert
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 15:50
Ik herken hetgene coldasice omschrijft. Tijdens een rondje hardlopen zijn mijn Bluetooth oortjes leeg gegaan. Vervolgens na het hardlopen liep het horloge snel leeg, wanneer ik naar muziek ging op het horloge kreeg ik een melding dat om muziek te spelen er een headset verbonden moet zijn. Ik denk dus dat hij constant verbinding heeft proberen te maken waardoor de batterij snel leeg ging. Sindsdien zet ik eerst de muziek uit op het horloge en zet vervolgens de headset uit. Hierna heb ik geen last meer gehad van de battery drain.

• vvo
Sinds kort een nieuwe type lader. Zo'n met een micro usb aansluiting. Kan weer normaal laden zonder fratsen uit te halen om de connectoren goed op elkaar te laten aansluiten. Nadeel; deze lader kan niet als data verbinding gebruikt worden.

Mijn batterij duur is weer verlengd. Heb wel de amazmod service draaien en gebruik de Greatfit watchface.
Kan weer ongeveer 5 dagen doen met de Stratos. Alleen bij 30% of lager ..en ik weet dat ik een trailrun ga doen laad ik hem toch weer bij. Bij een workout/GPS gaat de batterij echt snel leeg.

• ikdedinges
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 00:21
vvo schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 13:18:
Sinds kort een nieuwe type lader. Zo'n met een micro usb aansluiting. Kan weer normaal laden zonder fratsen uit te halen om de connectoren goed op elkaar te laten aansluiten. Nadeel; deze lader kan niet als data verbinding gebruikt worden.

Mijn batterij duur is weer verlengd. Heb wel de amazmod service draaien en gebruik de Greatfit watchface.
Kan weer ongeveer 5 dagen doen met de Stratos. Alleen bij 30% of lager ..en ik weet dat ik een trailrun ga doen laad ik hem toch weer bij. Bij een workout/GPS gaat de batterij echt snel leeg.
Zijn al wat problemen geweest met 3rd party opladers.
Mijn stratos gaat ook tussen de 5- 6 dagen mee, ik herstart em alleen wel af en toe.

• emiel74
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 23-02 12:35

emiel74

Brand new start...

Momenteel heb ik een niet werkende Stratos :/ Ik had 'm gisteren naar de fabrieksinstellingen teruggezet. Bij het opnieuw pairen met gebruik van de QR-code geeft mijn telefoon aan dat hij niet kan pairen met het advies om hem te te vergeten in mijn bluetooth instellingen.

Zo gezegd, zo gedaan. Maar ondanks dat krijg ik nog steeds dezelfde melding.

Wat ik nog meer heb gedaan:
- app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd op m'n telefoon;
- nieuw account aangemaakt voor de Amazfit Watch app;
- Stratos weer een keer naar fabrieksinstellingen teruggezet;
- Stratos volledig opgeladen.

Heeft iemand nog een idee wat ik nog meer zou kunnen ondernemen? Een Stratos met alleen een QR-code op het scherm is ook niet alles. :X

emiel74 wijzigde deze reactie 15-10-2018 18:57 (4%)

111,111,111 x 111,111,111 = 12,345,678,987,654,321

• vvo
emiel74 schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 18:53:

Wat ik nog meer heb gedaan:
- app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd op m'n telefoon;
- nieuw account aangemaakt voor de Amazfit Watch app;
- Stratos weer een keer naar fabrieksinstellingen teruggezet;
- Stratos volledig opgeladen.
Voor de zekerheid; ik mis de optie dat je de telefoon een reset hebt gegeven. Just to be sure ...

• emiel74
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 23-02 12:35

emiel74

Brand new start...

vvo schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 19:22:
[...]

Voor de zekerheid; ik mis de optie dat je de telefoon een reset hebt gegeven. Just to be sure ...
Held!! _/-\o_ _/-\o_
Die optie helemaal over het hoofd gezien. Hij doet het weer na een reset :)

111,111,111 x 111,111,111 = 12,345,678,987,654,321

• dslaghuis
Heeft niemand een oplossing voor het half werkende touchscreen?(zie een paar berichten hiervoor) Flink balen dat dit al binnen 3 maanden gebeurd is. Hopelijk is iemand mijn redder in nood.
Een andere optie zou terug sturen zijn voor reparatie. Hoe zijn jullie ervaringen daarmee?

• CaptainKansloos
dslaghuis schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 13:58:
Een andere optie zou terug sturen zijn voor reparatie. Hoe zijn jullie ervaringen daarmee?
Geen ervaring met een halfwerkend touchscreen, maar reparatie / RMA via de Amerikaanse Amazfit site (email contact opgenomen) verloopt vooralsnog prima. Ik heb na een vertraging van een week of 3 gister te horen gekregen dat mijn overleden Stratos vervangen wordt 'door een andere'. Inmiddels ook de Track & Trace van UPS ontvangen. Geen idee of ik een gerepareerd, refurbished of nieuw toestel krijg, maar ik ga het zien.

Contact via de reseller op AliExpress was dramatisch, maar ik weet niet waar jouw exemplaar gekocht is. Sowieso is opsturen naar het land van herkomst meestal op eigen kosten. Naar Amerika was ik - als brievenpost / enveloppe zonder track&trace - €13,- euro kwijt. Nog even afwachten of daar douane kosten bijkomen bij het opnieuw ontvangen/invoeren. Heb de eerste keer niets hoeven te betalen.

Succes iig!

• dslaghuis
CaptainKansloos schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 14:38:
[...]

Geen ervaring met een halfwerkend touchscreen, maar reparatie / RMA via de Amerikaanse Amazfit site (email contact opgenomen) verloopt vooralsnog prima. Ik heb na een vertraging van een week of 3 gister te horen gekregen dat mijn overleden Stratos vervangen wordt 'door een andere'. Inmiddels ook de Track & Trace van UPS ontvangen. Geen idee of ik een gerepareerd, refurbished of nieuw toestel krijg, maar ik ga het zien.

Contact via de reseller op AliExpress was dramatisch, maar ik weet niet waar jouw exemplaar gekocht is. Sowieso is opsturen naar het land van herkomst meestal op eigen kosten. Naar Amerika was ik - als brievenpost / enveloppe zonder track&trace - €13,- euro kwijt. Nog even afwachten of daar douane kosten bijkomen bij het opnieuw ontvangen/invoeren. Heb de eerste keer niets hoeven te betalen.

Succes iig!
Ooh top, bedankt voor je reactie. Dus jij hebt het horloge ook niet via de us.amazfit site gekocht maar mocht het dus wel daar naar opsturen ter reparatie? Dan ga ik dat ook proberen in eerste instantie.
Ik had vanuit Spanje op AliExpress besteld, maar kreeg via customerservice een adres in China. Kan ik ook nog proberen uiteraard.
Nogmaals bedankt man!

• henkb123
Ondertussen weer een rondje gelopen.

Mijn Stratos is niet meer bruikbaar. Ik heb een enorme powerdrain. De Stratos houdt het met een volle lading nog geen dag uit. Diverse reboots en uitschakelen van alle functies helpt niets. Ik heb nu een factory reset gedaan. Kijken of dat helpt.

De hartslagmeter geeft ook een erg hoge waarde aan welke duidelijk niet klopt. Bij begin van het hardlopen al een hartslag van 126bpm na een 10 minuten 156 en na een half uurtje 171. Overduidelijk onjuist.

Ik denk dat ik een RMA aanvraag bij de leverancier of anders via de creditcard een vergoeding probeer los te peuteren.

Wel jammer want ik hoor van diverse mensen hier goede berichten over de prestaties. Wie weet heb ik gewoon pech en een slecht exemplaar gekregen.

• Kasj
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 20:31
henkb123 schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 11:09:
Ondertussen weer een rondje gelopen.

Mijn Stratos is niet meer bruikbaar. Ik heb een enorme powerdrain. De Stratos houdt het met een volle lading nog geen dag uit. Diverse reboots en uitschakelen van alle functies helpt niets. Ik heb nu een factory reset gedaan. Kijken of dat helpt.

De hartslagmeter geeft ook een erg hoge waarde aan welke duidelijk niet klopt. Bij begin van het hardlopen al een hartslag van 126bpm na een 10 minuten 156 en na een half uurtje 171. Overduidelijk onjuist.

Ik denk dat ik een RMA aanvraag bij de leverancier of anders via de creditcard een vergoeding probeer los te peuteren.

Wel jammer want ik hoor van diverse mensen hier goede berichten over de prestaties. Wie weet heb ik gewoon pech en een slecht exemplaar gekregen.
Ik ga er van uit dat je eerdere ervaring hebt met je eigen hartslag, want mij klinken die waarden niet heel raar.

De drain is natuurlijk wel vreemd.

• Gunth
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 20:43
Get your chargers yo!
2.3.6.0 Stratos International version - Change log:

- Added support for Italian and French
- Added Rope skipping sport mode
- Add a location app to instantly save the current location point while outdoors, and navigate to that location via sport mode
- Added running, walking, outdoor riding, trail running, mountaineering mode track interface lock screen to display saved position points
- Added support for setting daily step counts on the Amazfit Watch App
- Optimize English descriptions
- Optimized speed algorithm
- Optimized step counting algorithm
- Optimized altitude algorithm
- Optimized climbing strategy
- Optimized automatic intervals, manual intervals interface rendering
- Fixed dial showing calories error
- Fixed step frequency stride curve synchronization problem
- Fixed several bugs

 Macbook pro 2017 TB|  ipad2 | iPad air 2 | | time capsule1tb| new time capsule 2 tb|  tv4 64| watch 2 gold|oneplus 6 midnight black 256GB

• ikdedinges
Kreeg de update net aangeboden, ben nu aan het updaten. Vooral dat locatie opslaan lijkt me wel erg handig.

• florijn11
  • Laatst online: 16-02 10:04
Gunth schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 18:10:
Get your chargers yo!
2.3.6.0 Stratos International version - Change log:
Iemand al ervaring?

• ikdedinges
Interface lijkt iets vloeiender en watch lijkt iets beter en sneller te reageren op aanraking. Verder is die locatie app erbij gekomen.

• coldasice
Morgenvroeg 07:30, erg benieuwd. Van de week interval training gedaan, maar de hartslag readings sloegen nergens op....hopelijk nu beter, al wordt het morgen een zone1 rondje, relatief makkelijk voor de stratos, gelukkig gaat dat wel goed...

Zojuist even het touwtje springen geprobeerd, voor mij niet meer dan een gimmick...

coldasice wijzigde deze reactie 19-10-2018 20:27 (10%)

• Frenz64
Morgen fietsen met m'n broers, 's kijken hoe de HR gaat (en hopen dat ik ze kan volgen, bijna geen fietskilometers gemaakt afgelopen maanden, we gaan toch 100km doen)

• coldasice
Inmiddels mijn loopje gedaan, tot aan de 3km zat de registratie veel te hoog. Ik liep een Z1, rond de 10km per uur, dit zou normaal rond de 135 moeten starten en ergens richting 144 op het einde moeten gaan. Paar slagen hoger vanwege wat extra training van de week zou kunnen. Eerste kilometer gemiddeld 135, prima, 2e kilometer 148, derde 146, vierde, vijfde en zesde 142. Vermoedelijk zit er een ander/verbeterd algoritme in het horloge waardoor het begin niet helemaal lekker gaat met de zelf lerende algoritmes.

Vanaf 7 kilometer 20 sec sprints gedaan, een moeilijke opgave voor het horloge omdat er een piekmoment plaats vindt en de meeste algorimtes zich langzaam aanpassen. Stratos kwam er niet heel best uit, je zag wel een verhoging nadat ik klaar was met sprinten maar niet echt consistent.

Komende week een interval met 400meters, kijken of het dan beter gaat, ik vermoed van wel maar of het erg betrouwbaar is...ik weet het niet....mss toch maar een borstband aanschaffen voor intervals, afgelopen week met de vorige versie van stratos sloeg de registratie helemaal nergens op....

voor meer detail
https://www.strava.com/activities/1915665918/overview

coldasice wijzigde deze reactie 20-10-2018 11:24 (3%)

• lekzzz
coldasice schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 11:23:
Inmiddels mijn loopje gedaan, tot aan de 3km zat de registratie veel te hoog. Ik liep een Z1, rond de 10km per uur, dit zou normaal rond de 135 moeten starten en ergens richting 144 op het einde moeten gaan. Paar slagen hoger vanwege wat extra training van de week zou kunnen. Eerste kilometer gemiddeld 135, prima, 2e kilometer 148, derde 146, vierde, vijfde en zesde 142. Vermoedelijk zit er een ander/verbeterd algoritme in het horloge waardoor het begin niet helemaal lekker gaat met de zelf lerende algoritmes.

Vanaf 7 kilometer 20 sec sprints gedaan, een moeilijke opgave voor het horloge omdat er een piekmoment plaats vindt en de meeste algorimtes zich langzaam aanpassen. Stratos kwam er niet heel best uit, je zag wel een verhoging nadat ik klaar was met sprinten maar niet echt consistent.

Komende week een interval met 400meters, kijken of het dan beter gaat, ik vermoed van wel maar of het erg betrouwbaar is...ik weet het niet....mss toch maar een borstband aanschaffen voor intervals, afgelopen week met de vorige versie van stratos sloeg de registratie helemaal nergens op....

voor meer detail
https://www.strava.com/activities/1915665918/overview
Ik gebruik al een tijdje de borstband van de Decathlon. Erg betrouwbaar als je HF nodig hebt. Voor de loopjes dat ik geen HF nodig heb laat ik de band lekker thuis :*)

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ OnePlus Two 64GB / OnePlus3 64GB / Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB

• Gunth
Ik weet niet hoe het is met Garmin en andere merken icm polshartslag maar registratie hartslag, ground speed distance is idd huilen met de pet op.
Ik doe iedere dag het zelfde traject met de fiets naar het werk. De ene keer heb ik 100 gemiddeld dan 150. Ground speed distance tss de 300 en 1000. Zelfde met fitness en stappen. Ik haal met moeite de 8000 terwijl ik met mijn fenix 3 rond de 11000 zit. Knap horloge algemeen maar er is nog werk aan

 Macbook pro 2017 TB|  ipad2 | iPad air 2 | | time capsule1tb| new time capsule 2 tb|  tv4 64| watch 2 gold|oneplus 6 midnight black 256GB

• Frenz64
Wat bedoel je met ground speed distance?

Heb net gefietst, op mijn beider broers Garmin (een 1000 en een Explorer) was het 102.1 km, op mijn horloge 102.8, niks mee dus.

De HR meting daarentegen was dubieus (fietsen en OHR is geen goede kombi), veel fluctuaties terwijl het tempo constant en het terrein vlak was (en mijn inspanning behoorlijk gelijkmatig). Soms ruim onder de 100 en meerdere malen iets boven de 170! Ter vergelijk, met hardlopen gebeurt dat alleen bij een eindsprint waarbij ik voluit ga.

Hart slag tijdens het fietsen is me eerlijk ook nogal worst, met lopen wil ik alleen zien of mezelf niet over de kop loop (lees boven de 155 kom) en dat doettie prima.

Frenz64 wijzigde deze reactie 20-10-2018 18:04 (12%)

• Gunth
Frenz64 schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 17:48:
Wat bedoel je met ground speed distance?
Ik moet 2 bruggen over en dat is de snelheid van boven naar beneden.
Kan wel kloppen ga niet altijd zo snel naar beneden :P

Heb net gefietst, op mijn beider broers Garmin (een 1000 en een Explorer) was het 102.1 km, op mijn horloge 102.8, niks mee dus.
Idd gps werkt volgens mij correct. Ik denk dat de afstand zo goed als klopt.

De HR meting daarentegen was dubieus (fietsen en OHR is geen goede kombi), veel fluctuaties terwijl het tempo constant en het terrein vlak was (en mijn inspanning behoorlijk gelijkmatig). Soms ruim onder de 100 en meerdere malen iets boven de 170! Ter vergelijk, met hardlopen gebeurt dat alleen bij een eindsprint waarbij ik voluit ga.[/quote]
Met fietsen klopt het hier zeker niet.
Heb een rit waar mijn max 110 was 8)7
Fitness net het zelfde, gisteren benen getraind en ging met moeite boven de 100.
Doe dit al 24j en weet dat dit echt niet klopt :)

Hart slag tijdens het fietsen is me eerlijk ook nogal worst, met lopen wil ik alleen zien of mezelf niet over de kop loop (lees boven de 155 kom) en dat doettie prima.[/quote]
Lopen kan ik niks over zeggen, daar gebruik ik nog steeds mijn fenix 3met band voor.
Deze namiddag eens gezwommen, na 250m is horloge in pauze gegaan waardoor ik de rest niet heb kunnen registreren.
Kan ook aan mij liggen maar voorlopig na een week ben ik niet enthousiast.

[/quote]

• Gunth
edit

Gunth wijzigde deze reactie 20-10-2018 19:36 (99%)

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Vandaag 29km gerend. Geen klachten over de hartslagmeter. Geen rare waarden en lijkt niet beter of slechter dan mijn Polar m600. Ook optische meting.

• Frenz64
@Gunth Ah helder, tja de hoogtemeter is ook niet het meest betrouwbare deel van de Stratos.

Je kan de hartslagband toch ook aan de Stratos koppelen? Als ik behoefte heb aan betrouwbare interval hr-data, dan schaf ik wel een decathlon band aan.

Ik heb veel gezwommen deze zomer, ging altijd prima, afgezien van hilarische gps data. Dat schijnt verbeterd te zijn, maar ik kom nu uiteraard niet verder dan mijn vrijdagochtend-frisse duik (15-20 meter zwemmen de winter door)

• lekzzz
Er is geen één horloge die de hf in de pols goed detecteert. Ik loop veel en hoor veel van mijn teamgenoten die het weleens geprobeerd hebben met hf in de pols. Garmin, Tom Tom etc allen niet nauwkeurig zonder borstband.

• Gunth
Frenz64 schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 22:11:
@Gunth Ah helder, tja de hoogtemeter is ook niet het meest betrouwbare deel van de Stratos.

Je kan de hartslagband toch ook aan de Stratos koppelen?
Ik heb een Garmin band dus ant+ en niet te koppelen met de Stratos en om nu een andere aan te schaffen.
Er komen regelmatig updates dus kan alleen maar beter worden.
Trouwens Bevestiging gekregen dat er een gym/strength modus zal komen
Auto pauze stond aan,volgende week eens zwemmen met auto off.
Met de nieuwe update gaat de batterij wel snel achteruit,nog 40% over na 1d en 4u.
Zijn Nog mensen die klagen op fb

• Millert
Ik heb sinds eind juli de Stratos, hiervoor een Garmin Forerunner 235 gehad. Vanaf het begin bleef het aantal geregistreerde stappen op de Stratos ver achter bij die van de Garmin. Vooral stappen binnenshuis of op het werk, even een honderd meter lopen leek hij vaak niet te registreren. Gisteren de laatste update geïnstalleerd en lijkt het aantal stappen goed overeen te komen met waarden die ik voorheen zag (gemiddelde zaterdag). Hiernaast is de interface vloeiender heb ik het idee.

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

lekzzz schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 22:40:
Er is geen één horloge die de hf in de pols goed detecteert. Ik loop veel en hoor veel van mijn teamgenoten die het weleens geprobeerd hebben met hf in de pols. Garmin, Tom Tom etc allen niet nauwkeurig zonder borstband.
Dit dus. Vraag me af of mensen die klagen over de hr van de stratos wel eens optische hr van een ander horloge hebben geprobeerd.
Maar voor mij zijn borstbanden ook niet heilig. Met een bos haar op de borst registreerde dat bij mij ook niet altijd goed. Geklooi met koppelen. En het zit me altijd in de weg.

• vvo
Naast Stratos ook OHR evaring met een Atlas I wearable. Dat is een tracker die gym oefeningen herkent.
De HR daarvan is redelijk accuraat. Op de fb pagina lees je weinig problemen daarover. Maar hoe betrouwbaar deze dan is.

Ik gebruik nu voor trainingen en workouts een Wahoo tickrX. Die bevalt prima en kan ik goed vergelijken met een oudere Polar/borstband combinatie. De readings zijn vrijwel gelijk.

• coldasice
lekzzz schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 22:40:
Ik heb anders 1.5jaar met een tomtom gelopen en die gaf toch heel veel betere waarde dan stratos, al had die soms last van cadance lock.. En tomtom techniek is alweer 2 jaar oud, had gehoopt dat het allemaal beter zou worden, zoals gps tegenwoordig veel beter is dan 10 jaar geleden met de eerste windows phone smartphones

• lekzzz
coldasice schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 10:41:
[...]

Ik heb anders 1.5jaar met een tomtom gelopen en die gaf toch heel veel betere waarde dan stratos, al had die soms last van cadance lock.. En tomtom techniek is alweer 2 jaar oud, had gehoopt dat het allemaal beter zou worden, zoals gps tegenwoordig veel beter is dan 10 jaar geleden met de eerste windows phone smartphones
Betere waarde betekend niet altijd juist ;)
Anyway, polswaarde kan nooit zo accuraat als de borstband zijn :+

• coldasice
lekzzz schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 15:01:
[...]

Betere waarde betekend niet altijd juist ;)
Anyway, polswaarde kan nooit zo accuraat als de borstband zijn :+
Een stijgende hartslag bij een stijgend tempo is beter dan geen enkele correlatie, zoals die laatste training, tomtom vond ik acceptabel, maar idd, borstband is beter

• Sibrand
  • Laatst online: 21:36
Edit: nog niet wakker op de maandagochtend

Sibrand wijzigde deze reactie 22-10-2018 13:51 (94%)

• Nicap
  • Laatst online: 21:17

Nicap

Tsssk....

Sibrand schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 08:20:
Krijg net een update voor de stratos.
2.3.6.0

Volgens reddit:
Added support for Italian and French
Added Rope skipping sport mode
.....
Is de 19e reeds gemeld. :o

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

• Sibrand
  • Laatst online: 21:36
Nicap schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 13:17:
[...]

Is de 19e reeds gemeld. :o
Wow... Goedemorgen. Heb ik die net gemist.. excuus!

• lekzzz
coldasice schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 15:03:
[...]

Een stijgende hartslag bij een stijgend tempo is beter dan geen enkele correlatie, zoals die laatste training, tomtom vond ik acceptabel, maar idd, borstband is beter
Nou ik ging vandaag even rustig een trail lopen. Mijn hartslag in de pols varieerde tussen de 200 - 220 8)7

• Neusd00rn
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 15-01 11:47
Ik heb nu een 4 tal weken de Stratos2.
Maar ik begrijp niets van de apps die erbij horen.

Ik had eerst de Amazefit app, vanuit de app geregistreerd. Tot hier ging alles goed.
Toen vond ik Amazefit tools op de play store, 3 euro betaald en toen had deze de Mi Fit app nodig.
Ok dan, ik installeer de Mi Fit, die eigenlijk compleet hetzelfde is als Amazefit app.
Na het openen van Mi Fit springt hij over naar de Amazefit app

Eerste probleem, ik kon niet inloggen met mijn gegevens in de Mi Fit app.
Tweede probleem, Amazefit tools kon dus niet connecteren.
Derde probleem, Google Fit werkt enkel met de Mi Fit, niet met Amazefit app.

Ik probeer hier dus al dagen die Mi cloud te vinden waar mijn gegevens staan, zodat ik al mijn accounts kan kopelen of migreren met elkaar.

Naar mijn gevoel hangt het hele app gebeuren met haken en ogen aan elkaar.
Is er iemand die deze dingen werkend heeft gekregen zonder verlies van data?

• Krize18
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 21-02 14:41
Slaap tracking lijkt niet te werken bij mij. Iemand hier nog problemen mee gehad? En hoe heb je deze kunnen oplossen? Thx!

• CaptainKansloos
Neusd00rn schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 11:01:Ik had eerst de Amazefit app, vanuit de app geregistreerd. Tot hier ging alles goed.
Toen vond ik Amazefit tools op de play store, 3 euro betaald en toen had deze de Mi Fit app nodig.
Volgens mij is de enige off. gesupporte app voor de Stratos: Amazfit Watch
Tools&Amazfit is een 3rd party app, niet geschikt voor de Stratos, maar alleen voor de Cor, Arc en Bip. Dat zijn andere trackers, ook van Huami (Amazfit).Mi Fit hoort origineel ook bij deze trackers, niet bij de Stratos

Dus; terug naar de Amazfit Watch app, daar je spullen invullen en syncen met je watch. Er is - zover ik weet - geen losse website waar je in kunt loggen om je profiel in te zien / andere zaken te koppelen. Dat kan alleen met de app, dat is je enige toegang.

• Neusd00rn
Ah alright, bonkers dat ze de boel opsplitsen en de mogelijkheden minder zijn dan op de Mi fit, maar ik kan ten minste stoppen met zoeken wat ik verkeerd doe ;)

• Frenz64
CaptainKansloos schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 15:28:
[...]

Volgens mij is de enige off. gesupporte app voor de Stratos: Amazfit Watch
Tools&Amazfit is een 3rd party app, niet geschikt voor de Stratos, maar alleen voor de Cor, Arc en Bip. Dat zijn andere trackers, ook van Huami (Amazfit).Mi Fit hoort origineel ook bij deze trackers, niet bij de Stratos

Dus; terug naar de Amazfit Watch app, daar je spullen invullen en syncen met je watch. Er is - zover ik weet - geen losse website waar je in kunt loggen om je profiel in te zien / andere zaken te koppelen. Dat kan alleen met de app, dat is je enige toegang.
Met risico dat het onduidelijker wordt, @CaptainKansloos heeft helemaal gelijk, maarrrr, in een poging Google fit te koppelen aan de Stratos heb ik ook een Mi Fit account aangemaakt, dan springt hij idd over naar de Stratos app, maar ik kan wel koppelen met Google fit. Niet dat de koppeling tot nu toe werkt, dat dan weer niet. Gek genoeg komt er soms wel een Strava activiteit over naar Google fit, terwijl ik die koppeling niet gemaakt heb. Kortom, hier valt nog veel winst te behalen.

Zitten jullie trouwend ook met een scheef oog naar de Huawei Watch GT te kijken? Amoled & nog betere accuduur. Eerst maar eens kijken hoe die getest wordt door Desfit 8)

• coldasice
Neusd00rn schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 11:01:
Ik heb nu een 4 tal weken de Stratos2.
Maar ik begrijp niets van de apps die erbij horen.

Ik had eerst de Amazefit app, vanuit de app geregistreerd. Tot hier ging alles goed.
Ok dan, ik installeer de Mi Fit, die eigenlijk compleet hetzelfde is als Amazefit app.
Na het openen van Mi Fit springt hij over naar de Amazefit app

Eerste probleem, ik kon niet inloggen met mijn gegevens in de Mi Fit app.
Tweede probleem, Amazefit tools kon dus niet connecteren.
Derde probleem, Google Fit werkt enkel met de Mi Fit, niet met Amazefit app.

Ik probeer hier dus al dagen die Mi cloud te vinden waar mijn gegevens staan, zodat ik al mijn accounts kan kopelen of migreren met elkaar.

Naar mijn gevoel hangt het hele app gebeuren met haken en ogen aan elkaar.
Is er iemand die deze dingen werkend heeft gekregen zonder verlies van data?
Ultimate Account/Sync FAQ

To make things shorter: CN = Chinese / EN = English or International.

- The QR code shown in the watch is always the same is a myth. It seems that it always identify the same watch, probably based on the Bluetooth MAC address of the device, but every time it is shown the chances are it will be different. It's a token actually: it allows the device identification in a unique way, without disclosing the real information(the MAC address). You can actually save one image and it will always refer to your watch, so for safety precaution, if you want to save the QR code, keep it safe.

- The QR code generated when the device is unpaired or factory reset actually shows if the device is a Chinese or International model, and Amazfit app in English (current versions, at least) won't pair if the watch is a CN model. I don't remember having this issue with CN Amazfit, but I am not sure.

- By the other hand, the QR code generated with the app on watch called BLE Connect is a "generic" one, so it can always be used to pair the watch.

- Now the fun begins... You can only bind a watch to one Amazfit app account, each account in the app has an unique ID. So if you ever paired your watch with a Mi account using a CN Amazfit app, all the data sent to the cloud will be bound to your Mi account. This means that if you pair the watch using another account without first unpairing it with the previous one, all the new data will be sent to the cloud using the old account as an identifier, because the watch is actually still bound to the old account. So if you delete the app and install again, sign in using the new account, the new data will be gone. You must be careful when changing accounts.

- To bind the watch to another account, you must unpair it with the old account using Amazfit app. You don't need to factory reset the watch, but it will be easier to show the QR code to pair with the new account, of course. You can put the watch in airplane mode, unpair in Amazfit app and the watch won't be erased. But then you need to manually show the QR code on watch to pair again (see tips below).

- Once the activity data is saved to the cloud, it is bound to the account that the watch was also bound to at that moment forever, using a token that identifies the account bound to the watch, and not necessarily the current account used in Amazfit app. So you cannot simply pair the device in Amazfit app hoping that the data on watch will go to the new account, it won't happen. It may show in the new app, but it's bound to the old account, so if you re-install the app using the same account the new data won't show up as explained previously.

- Now this explains why some people can sync data with MiFit while other can't: the watch must be bound/paired to the same account used in MiFit. The sync with MiFit isn't done via Amazfit app, but via the cloud, so MiFit will only show the data if the watch is bound to the same account in Amazfit app.

- It seems that this is the case for Strava too, and this explains why some people can use CN Amazfit app and still have the activities sent to Strava. But the data will be bound to the account used in the EN app, so if you re-install Amazfit the data is gone too. CONFIRMED: data is sent to Strava even when phone is in Airplane mode and data is uploaded using the watch. AmazMod seems to work with Mi accounts to enable Strava sync too.

- This also explains the fact that if you re-install the app using the same account that is bound to the watch, it will already show the watch connected (if you didn't erase the watch, of course), or simply ask to pair the Bluetooth again if it was erased, because the account still have the watch bound to it.

- When you pair a watch that isn't bind to any account, Amazfit app will ask if you want to restore the data from the cloud to the watch.

- If you unpair the watch while it is connected to Amazfit app, it will be erased (factory reset). Also if you do a factory reset in watch settings while connected to the app, it will be unpaired.

• Neusd00rn
Waw, wat een zooitje :)
Dat is waarschijnlijk de reden waarom hij zoveel goedkoper is dan de Garmin.

Ik ga wachten en hopen dat ze de amazefit app doorontwikkelen

bedankt voor de uitleg

• lekzzz
Neusd00rn schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 08:44:
Waw, wat een zooitje :)
Dat is waarschijnlijk de reden waarom hij zoveel goedkoper is dan de Garmin.

Ik ga wachten en hopen dat ze de amazefit app doorontwikkelen

bedankt voor de uitleg
Zooitje? Ik vind het best veel waar voor je geld. Er kan ontzettend veel mee en ik heb zelfs m'n Garmin ervoor aan de kant gelegd :w

• Krize18
Krize18 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 15:18:
Slaap tracking lijkt niet te werken bij mij. Iemand hier nog problemen mee gehad? En hoe heb je deze kunnen oplossen? Thx!
Even research gedaan. De conclusie is een dikke tegenvaller. Ik werk in de nachtpost, dus slaap in de voormiddag. Blijkbaar tracked de Stratos alleen maar slaap tussen bepaalde uren. Deze uren kunnen niet veranderd worden.

Dutjes door de dag zouden ook niet getracked kunnen worden.

🤐

• coldasice
Krize18 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 14:57:
[...]

Even research gedaan. De conclusie is een dikke tegenvaller. Ik werk in de nachtpost, dus slaap in de voormiddag. Blijkbaar tracked de Stratos alleen maar slaap tussen bepaalde uren. Deze uren kunnen niet veranderd worden.

Dutjes door de dag zouden ook niet getracked kunnen worden.

🤐
Tijdzone aanpassen🤣

• CaptainKansloos
Krize18 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 14:57:
[...]Blijkbaar tracked de Stratos alleen maar slaap tussen bepaalde uren. Deze uren kunnen niet veranderd worden.
Heb je daar een bron van? Ik zou denken dat ie dat aan de hand van bewegingen en de positie van het horloge zou bepalen.

Ik weet wel dat als je HR tracking door de dag heen _uit_ heb staan, en je legt je horloge op bv een nachtkastje ofzo, dan knippert de HR sensor na een minuut of 5 een paar keer. Ik dacht dat dat was als 1 vd tests om te bepalen of je gaat slapen. Ik weet niet of ie dat overdag ook doet; nooit gechecked (dan valt het knipperende HR lampje natuurlijk ook minder op, maar goed.

Edit: Ik neem aan dat je dit gevonden hebt: https://forum.xda-develop...eep-sleep-detect-t3667090

Gaat primair over de Pace, de voorganger vd Stratos. Maar zou kunnen dat de Stratos hetzelfde werkt natuurlijk (vooropgesteld dat de aannames / tests genoemd in de XDA link kloppen.)

CaptainKansloos wijzigde deze reactie 25-10-2018 19:42 (18%)

• Krize18
CaptainKansloos schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 19:34:
[...]
Heb je daar een bron van? Ik zou denken dat ie dat aan de hand van bewegingen en de positie van het horloge zou bepalen.
Dat is inderdaad de bron. Ik ga het morgenavond weten, dan ga ik op een normaal uur slapen. Bizar dat dit nergens aangepast kan worden. Ik heb ook nog een Fossil Q Nate, die heeft geen problemen met sleeptracking door de dag.

Ik dacht ook dat de slaapdetectie via een bepaald algoritme zou werken, maar dat is dus niet het geval. Het enige wat ik nu zie is een verlaagde hartslag tijdens mijn slaap.

Eens kijken of ik dit ergens bij Amazfit kan aankaarten. Best stom 😅

Edit: de Pace draait op dezelfde software als de Stratos, dus ik ga er van uit dat sleeptracking voor beiden hetzelfde werkt

Krize18 wijzigde deze reactie 25-10-2018 20:43 (8%)

• soskes
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 21:32
Ik heb anders geen probleem met sleeptracking. Dit meet hij bij mij gewoon standaard wanneer ik hem om de pols heb.

Sony Xperia Z3 - Chuwi Hi9 Air - Lenovo Thinkpad T460

• Blasterke
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 18:46
Slaap tracken werkt inderdaad alleen als je voor 6u smorgens gaat slapen. Had ik ook al gemerkt wanneer ik met de nacht ga werken. Dan heb ik een hele week niet geslapen volgens horloge :)

• obimk1
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 14-02 00:01
Hallo

Sinds een paar weken heb ik een Amazfit stratos 2, ik ben helaas invalide, dus een aanrtal sport functies zullen niet werken, daar heb ik vrede mee. Hartslag meting werkt goed, echter wordt er geen 'slaap' gedetecteerd, ondanks mijn handicap slaap ik vrij 'normaal', en zou dat ook gedecteeerd moeten worden door de stratos.

Ik maak gebruik van een rolstoel (trippelen) en een scootmobiel, kan de 'fiets monitor functie' van de amazfit stratos 'misbruikt' worden voor m'n scootmobiel?

Mogelijk heb ik een instelling niet goed gedaan (en wordt slaap niet goed gedetecteerd). Ik heb door hoe ik de stratos moet bedienen, maar het is ook mijn eerste android device (wou het een keer uitproberen). Andere functies zoals notificaties werken verder prima, maar het lijkt erop dat bepaalde functies niet 'aan' gezet krijg..

alvast bedankt,

groetjes

obimk1

• CaptainKansloos
obimk1 schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 11:15:
Ik maak gebruik van een rolstoel (trippelen) en een scootmobiel, kan de 'fiets monitor functie' van de amazfit stratos 'misbruikt' worden voor m'n scootmobiel?
Ik verwacht dat dat geen probleem moet zijn. Het fiets profiel zet GPS aan en meet je hartslag. Op basis darvan worden snelheid en inspanning gemeten, naast hoogte meting door de barometer. Al die zaken zijn geldig als je in je rolstoel zit. Overigens verwacht ik dat het wandel profiel net zo goed geschikt is voor dat doel. Ik denk zelfs dat je langer met je batterij kunt doen (aangenomen dat GPS minder frequent hoeft te meten, omdat je snelheid lager is). Beetje experimenteren denk ik.

GPS is uiteraard afhankelijk van een goed 'zicht' op de GPS satellieten, dus dat werkt niet zo best binnenshuis of onder de grond (metro?). Je kunt bij zoewel het fiets als wandel profiel nog instellen dat hij bij stilstand pauseert (auto pause). Dat knop naar dat settings menu komt te voorschijn als je het profiel selecteerd, tijdens het wachten op een GPS fix.

• Frenz64
Vreemd dat hij je slaap niet detecteert, ik neem aan dat je van je rolstoel je bed in gaat (en op normale slaaptijden, hierboven blijkt de Stratos niet goed om te gaan met mensen met nachtdienst doen en overdag slapen).

Maar uhh, in de scootmobiel een activiteit tracken? Is dat niet cheaten ;) Of wil je je route terug kunnen zien?

• obimk1
Nog wat toelichting,

Ik slaap 'normaal', ga meestal rond 24:00 ~ 01:00 naar bed, en ben meestal rond 08:15 wakker, heb wel een sanitaire stop (aan bed met een hulpmiddel) ergens in de nacht. Horloge ligt nu aan de oplader ( Iphone schakelde wel 'automatisch' naar wintertijd, de stratos niet?), ook geen probleem opzich, kijk of ik bepaalde activeiten eerst moet aanzetten, heb nog niet veel geprobeerd in de 'sport sectie'.

Nog een edit,

ik gebruik al enige tijd het gratis 'tracking programma'

raah.co

los van de stratos en heb ik al enige tijd..

Bedankt voor het meedenken..

obimk1 wijzigde deze reactie 28-10-2018 12:48 (13%)

• Frenz64
Mogelijk is er iets niet helemaal fris met je horloge, de mijne schakelde wel automagisch naar wintertijd (gekoppeld aan Android, dat kan het verschil zijn)

Maar slaap moet hij sowieso doen, daar hoor je niets voor hoeven in te stellen

• obimk1
Frenz64 schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 12:24:
Mogelijk is er iets niet helemaal fris met je horloge, de mijne schakelde wel automagisch naar wintertijd (gekoppeld aan Android, dat kan het verschil zijn)

Maar slaap moet hij sowieso doen, daar hoor je niets voor hoeven in te stellen
Ja, daar heb ik ook aanzitten denken, dat het horloge mogelijk wat 'kuren' had, bv een week geleden of zo kon ik het time format niet van 12 naar 24 veranderen, opeens was dat wel mogelijk,,,

Kan ik Xiamomi ergens 'direct' voor hiervoor benaderen?

• Frenz64
Als je met 'direct' bedoelt de retailer waar je hem gekocht heb, dan kan dat natuurlijk per chat of mail, alleen niet alle wederverkopende partijen reageren even adequaat. Als je vraag is of er een adres in NL is waar Xiaomi vertegenwoordigd is, moet ik het antwoord schuldig blijven. Vlgs mij heeft Xiaomi nog geen officiële vestiging hier

• obimk1
Heb inmiddels een US home pagina gevonden met een support link.

support@huami.com

heb ze ge-emailed met een uitleg.

Als daar een antwoord op komt, laat ik het hier wel even weten..

• coldasice
Frenz64 schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 12:24:
De wintertijd heeft er soms voor gezorgd dat je in not active mode de oude tijd ziet, en in de active mode, de wintertijd ziet. Een herstart verhelpt dit....

• Eric_Cantona
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 23:33

Eric_Cantona

"Au Revoir"

coldasice schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 20:02:
[...]

De wintertijd heeft er soms voor gezorgd dat je in not active mode de oude tijd ziet, en in de active mode, de wintertijd ziet. Een herstart verhelpt dit....
Ik kwam net hiervoor om te vragen of meer dat probleem hadden, meteen proberen.

Werkt!

• obimk1
Na opladen had ie de juiste tijd (misschien batterij leeg, geen sync, geen goede tijd)

Hieronder het antwoord van support:
Amazfit Support (Amazfit)
Oct 28, 22:28 PDT

Hello Han,

Thank you for contacting Amazfit. We are very sorry that you have trouble with your device.

Amazfit watch automatically detect your sleep, meaning you just need to wear your watch to bed. After you sync your watch in the morning you'll see your sleep information (including light sleep, deep sleep, when you awake, when you asleep etc.) from the watch and amazfit watch app.

Could you please go to the Sleep widget on your watch to check if you can see the sleep data?

If your watch does display the data, please connect WiFi on the watch and go to settings--common--upload. Tap upload on the watch to upload data to amazfit watch app. After that, please report error from your amazfit watch app, submit a feedback from amazfit watch app and send us your amazfit ID here. Then, log out from amazfit watch app and log in again to see if it solves your issue.

Hope this info helps. Please let us know if you need any additional assistance. Thank you very much!

Sincerely,
Seven

• henkb123
Ik heb een euforie momentje.

Sinds ik een andere GSM heb (Xiaomi MiA2) is mijn stratos weer helemaal ok. Probleem was een batterydrain, kon nog geen dag op een volle lading. Nu is het zelfs meer dan de drie dagen voorheen, haal de 5 dagen nu.

Ik heb de stratos wel drie dagen aan de lader gehad. Had een foutenrapport geupload naar Xiaomi en dus een andere GSM. Wat nu de doorslag heeft gegeven weet ik niet maar ik schat zo in dat mijn oude GSM de verbinding steeds wilde maken oid en dat daardoor de batterij zeer snel leeg liep.

Maar goed, alles is dus weer in orde. Het lag dus kennelijk niet aan de stratos. Even ter info voor anderen die ook een snel leeglopende batterij hebben.

• hsnrsy
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 17-02 12:09
Ik denk dat velen van jullie al het contactloos betalen gehoord hebben. Stratos heeft volgens mij ook een NFC chip in. Betekend dit dan dat je zo via je Stratos met ABN conctactloos kunt betalen? Ik bedoel ik hoor overal Garmin Pay. Geldt dit dus alleen voor de Garmin wearables of voor de rest ook die over een NFC chip beschikken? Ik ben al op de site van ABN geweest en daar staat niet perse dat je een Garmin moet hebben maar een device met een NFC chip.. aan de andere kant wordt nu alleen Garmin Pay aangekaart.. Misschien dat Garminhouders als eerst hier van start kunnen en dan andere wearables met een NFC chip? Het is een beetje vaag. Jullie enig idee over hoe en wat? Zou geniaal zijn als we zodalijk bij de Appie met ons Stratos een koppie koffie kunnen halen :D Dat 50 cent per maand wat je er weer voor moet betalen vind ik dan weer minder maar goed je krijgt weer een dienst..

• Millert
Volgens mij heeft de Stratos geen NFC.

It is not clear at the moment how the payment will take place because the NFC sensor is absent.
https://www.google.be/amp...pagamento-mobile.html/amp

Wel lees ik hier over een update van de Stratos met NFC.
https://gadgetsandwearables.com/2018/09/16/amazfit-x-watch/

• FJP84
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 16:22
hsnrsy schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 20:11:
Zou geniaal zijn als we zodalijk bij de Appie met ons Stratos een koppie koffie kunnen halen :D Dat 50 cent per maand wat je er weer voor moet betalen vind ik dan weer minder maar goed je krijgt weer een dienst..
Dat gaat met de Stratos niet lukken. Die heeft men NFC. De Verge krijgt wel NFC en ook ondersteuning voor payment, maar dat lijkt zich te gaan beperken tot AliPay en UnionPay. Ten minste dat is wat ik gelezen heb.

Zelf moet ik nog een knoop doorhakken, maar waarschijnlijk wordt een toch een Stratos. Nieuw of tweedehands.

• Krize18
Ik ga ook eens een contact opnemen met de klantenservice met de vraag om sleep tracking door de dag te activeren.

AliPay werkt met een barcode. Geen NFC nodig, de handelaar kan dan waarschijnlijk een barcode op de Stratos scannen. Onbruikbaar bij ons dus.

• lekzzz
Update 2.3.6.1 een zeer kleine update om enkele tijdzone-problemen op te lossen in Brazilië. Verder geen bijzonderheden.

• CaptainKansloos
FJP84 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 22:46:
[...]Dat gaat met de Stratos niet lukken. Die heeft men NFC. De Verge krijgt wel NFC en ook ondersteuning voor payment, maar dat lijkt zich te gaan beperken tot AliPay en UnionPay. Ten minste dat is wat ik gelezen heb.
AliPay werkt ook zonder NFC. Voor de Stratos zit AliPay alleen in de chinese ROMs voor zover ik weet. En er zijn een aantal andere voorwaarden kennelijk
TL:DR gaat hier (vooralsnog) niet werken op de internationale / engelse versie vd Stratos.

• voorstad
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 21:41
Nee, dat is een erg magere (slechte) update van de Amazfit Pace. Het heeft een LCD scherm en geen transflective LCD en is maar net spatwaterdicht. Oftewel, vaak opladen en vaak afdoen.

• CaptainKansloos
voorstad schreef op donderdag 1 november 2018 @ 12:23:
Nee, dat is een erg magere (slechte) update van de Amazfit Pace. Het heeft een LCD scherm en geen transflective LCD en is maar net spatwaterdicht. Oftewel, vaak opladen en vaak afdoen.
Nee, dat is de Verge, een model naast de Stratos en de Pace. Ja, met met een AMOLED LCD scherm, wat op zichzelf minder zuinig is dan transflective LCD (want zonder backlight zie je niks) maar de accu is wel ongeveer 33% groter (390-400mAh vs 280/290mAh) dan bij de Pace/Stratos. En de HR sensor zou betere continue meting moeten kunnen doen. Bovendien is hij IP68 gecertificeerd; daar zou je mee moeten kunnen zwemmen (da's wat anders dan 'spatwaterdicht', zie wikipedia).

Batterylife is sterk afhankelijk van het gebruik; persoonlijk ben ik (ook) fan van het transflective LCD van o.a. de Stratos; always on scherm, prima afleesbaar overdag. Maar een amoled watch is niet per definitie sneller leeg.

• lekzzz
Iemand enig idee of je terug kan naar een oudere firmware versie? Eigenlijk wil ik twee versies terug maar ik zou niet weten of dat zomaar kan.

• coldasice
lekzzz schreef op donderdag 1 november 2018 @ 07:06:
Update 2.3.6.1 een zeer kleine update om enkele tijdzone-problemen op te lossen in Brazilië. Verder geen bijzonderheden.
Mijn interval training vanochtend ging zonder problemen...iig geen problemen met het horloge en vastlopers, volgens mij de eerste keer sinds de aanschaf. Helaas sloeg de hartslag weer nergens op....

• lekzzz
coldasice schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 20:02:
[...]

Mijn interval training vanochtend ging zonder problemen...iig geen problemen met het horloge en vastlopers, volgens mij de eerste keer sinds de aanschaf. Helaas sloeg de hartslag weer nergens op....
De hf is bedroevend inderdaad. Dit was bij de vorige versie niet zo.

• CaptainKansloos
lekzzz schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 19:23:
Iemand enig idee of je terug kan naar een oudere firmware versie? Eigenlijk wil ik twee versies terug maar ik zou niet weten of dat zomaar kan.
Is dit wat?: https://forum.xda-develop...ational-firmware-t3764636

• JOhnnyDW
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 17-02 11:19
je Stratos 2 unlocken en APKs installeren, zijn daar riscos aan verbonden?

• JOhnnyDW
heb nog een vraagje, ben al 2 maal gaan mountainbiken, alles staat in de file, hartslag, afstand.. alles ok, maar als ik dan naar de VO2 max kijk geeft hij no data aan. Wat doe ik fout?

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

JOhnnyDW schreef op zondag 4 november 2018 @ 19:15:
heb nog een vraagje, ben al 2 maal gaan mountainbiken, alles staat in de file, hartslag, afstand.. alles ok, maar als ik dan naar de VO2 max kijk geeft hij no data aan. Wat doe ik fout?
Dat je niet bent gaan rennen. Vo2max kan alleen bepaald worden met specifieke sporten.

• elchorro
  • Laatst online: 16-02 19:53
Na het lezen van het forum bleef er bij mij toch een vraag over:

Ik zie verschillende verhalen over Whatsapp notificaties via Android devices. Echter was ik benieuwd of er ook mensen zijn met ervaring rondom IOS en of het mogelijk is om alle whatsapp berichten te lezen dus ook wanneer er meerdere berichten binnen komen?

• henkb123
elchorro schreef op zondag 4 november 2018 @ 22:16:
Na het lezen van het forum bleef er bij mij toch een vraag over:

Ik zie verschillende verhalen over Whatsapp notificaties via Android devices. Echter was ik benieuwd of er ook mensen zijn met ervaring rondom IOS en of het mogelijk is om alle whatsapp berichten te lezen dus ook wanneer er meerdere berichten binnen komen?
Ik heb net egzien dat je een melding krijgt van meerdere WA berichten. Als je er op klikt krijg je een lijstje van alle nieuwe WA die je hebt ontvangen. Is dus wel wat aan gesleuteld sinds de laatste update

• JOhnnyDW
Shiver23 schreef op zondag 4 november 2018 @ 20:45:
[...]

Dat je niet bent gaan rennen. Vo2max kan alleen bepaald worden met specifieke sporten.
Ok, dus ik moet gaan rennen :-( . maar als het moet, dan moet het...

• lekzzz
JOhnnyDW schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 08:12:
[...]

Ok, dus ik moet gaan rennen :-( . maar als het moet, dan moet het...
Bijzonder genoeg worden de meeste VO2Max metingen bij een erkend centrum op de fiets gedaan. Ook zijn er inderdaad mogelijkheden om dit op de loopband te doen. Ik begrijp dus ook niet goed waarom de Stratos dit niet meet.

• CaptainKansloos
lekzzz schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 21:04:
[...]De hf is bedroevend inderdaad. Dit was bij de vorige versie niet zo.
Ik heb gister deze oplossing geprobeerd en dat lijkt wel te helpen. Gisteravond bij een rondje hardlopen HR gem. op 147 en max 170. Dat is voor mij - voor zover ik weet - nog wel zo'n 5 slagen boven wat het eerst was, maar het zou best kunnen kloppen. Iig beter dan de 2 MTB tochten die ik onlangs deed waarbij HR tot 218 opliep.

Sleutel is kennelijk dat je oude data niet terug synchroniseert naar je watch. Je kunt je historie tot dat punt dus alleen nog in de app zien, wanneer die opnieuw ingesteld is. En je moet je voorkeuren in je watch even opnieuw instellen (wifi pwd, watchfaces, schermlayouts etc). Afhankelijk van hoeveel je aangepast hebt een klusje van een paar minuten. Beetje onhandig, maar ik kan er wel mee leven.
Pagina: 1 ... 5 6 7 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True