Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-10 17:29
Hallo allemaal

Na een lang online onderzoek heb ik de Amazfit Stratos aangeschaft. De uiteindelijke keuze heb gemaakt door de allways on scherm, vele sensoren, goede batterijduur en de 4GB interne geheugen voor o.a. MP3 bestanden. De ervaringen die ik hier lees (ik heb ongeveer de helft gelezen) komen overeen met die van mij. Het fletse scherm valt tegen, maar ik heb niet laten verleiden door de Vergo met zijn amoled scherm. ook de oplaad gradle is niet geweldig, dunne fragile korte USB kabel en een gepiel om de Stratos erin te klikken. Ik heb uit China een alternatief in bestelling.

Vandaag wil ik met de Stratos gaan rennen om de smartphone en hartband thuis te laten. een paar gigabyte aan muziek bestanden op de Stratos gezet in folders. Incl, die van mijn coach Evy Gruyaert :-) . Na het pairen van mijn hoofdtelefoon verwachtte ik een soort file manager te zien. niets blijkt minder waar. de Stratos begint random mp3 bestanden te spelen. :-( . Ik heb shuffle uit kunnen schakelen maar zou de hele muziekcollectie moeten skippen om bij de juiste mp3 file te komen. Dit kan toch niet waar zijn .... Ik heb echter geen manier kunnen ontdekken om snel een bepaald nummer te kunnen selecteren. HELP

For the time beeing alle muziek files eraf gehaald en alleen de Evy-files. superonhandig

[ Voor 3% gewijzigd door pandit op 21-06-2019 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainKansloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 03-10 11:15
Ik heb echter geen manier kunnen ontdekken om snel een bepaald nummer te kunnen selecteren. HELP
Volgens mij worden ze op volgorde van filenaam afgespeeld, niet evt. info in de MP3 tag. Dus:

01_opstarten.mp3
02_eeste les.mp3

Maw, als je de files van namen met (alfabetische) nummering voorziet, dan zou je volgens mij invloed moeten hebben. Ik neem wel aan dat ie altijd start bij het eerste nummer; als je dus met nummer 22, 38 of 46 wil starten, dus zul je door de lijst moeten 'skippen' denk ik.

Houd er wel rekening mee dat de koppeling met een BT headset er behoorlijk inhakt qua accutijd. Binnen een uurtje of 4 à 5 is ie dan wel leeg volgens mij (ipv 10-tallen uren of dagen).

[ Voor 18% gewijzigd door CaptainKansloos op 21-06-2019 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainKansloos
Ik zie vaak dat Stravo wordt genoemd, dat dit klokje daar zo lekker mee samen werkt.
Zelf heb ik een account op Runtastic. Kan de Amazfit Stratos daar ook mee communiceren?
De Stratos icm met de originele app van Huami synced volgens mij alleen met Strava. Er zijn 3rd party apps voor de Stratos, maar die hebben volgens mij altijd de originele app nodig en syncen hoogstens ook alleen maar naar Strava of Google Fit (Notify & Fitness for Amazfit, Gadgetbridge).

Je kunt met een omweg wel syncen naar Runtastic, via een webservice:
https://tapiriik.com/

Of een extra 'sync-app':
http://syncmytracks.com/

Ik heb hier persoonlijk _geen_ ervaring mee. Maar linksom of rechtsom ben je volgens mij afhankelijk van een Strava account; geen van die services kan direct uit de Amazfit 'cloud' of app naar Runtastic syncen volgens mij (maar niet helemaal in verdiept eerlijk gezegd). Eenmaal gesynced vanuit Amazfit naar Strava (native) kun je het vanuit Strava alle kanten op syncen volgens mij.

De Runtastic app kan ook data syncen _naar_ Google Fit, maar geen idee of dit andersom ook werkt.:
https://www.runtastic.com...atch-and-app-integration/

[ Voor 8% gewijzigd door CaptainKansloos op 21-06-2019 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
CaptainKansloos schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 11:15:
[...]

Volgens mij worden ze op volgorde van filenaam afgespeeld, niet evt. info in de MP3 tag. Dus:

01_opstarten.mp3
02_eeste les.mp3

Maw, als je de files van namen met (alfabetische) nummering voorziet, dan zou je volgens mij invloed moeten hebben. Ik neem wel aan dat ie altijd start bij het eerste nummer; als je dus met nummer 22, 38 of 46 wil starten, dus zul je door de lijst moeten 'skippen' denk ik.

Houd er wel rekening mee dat de koppeling met een BT headset er behoorlijk inhakt qua accutijd. Binnen een uurtje of 4 à 5 is ie dan wel leeg volgens mij (ipv 10-tallen uren of dagen).
Daar was ik ook achter gekomen. maar met 500 mp3 files waarvan veel met 01 ... beginnen is het één puinhoop. Dit is echt een afknapper. Ik heb nu alleen de run files erop staan. Ik hoop een update of een app met een filemanager o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
Zojuist voor het eerst met de Stratos en BT headset hard gelopen. eerst het run programma gestart, na de GPS fix deze app gestopt en de betreffende mp3 file gestart en snel weer de run app gestart en gaan rennen. omslachtig maar werkbaar. het scherm was onderweg in de zon zeer goed leesbaar, erg prettig is dat alle sensor informatie zichtbaar zijn. Heerlijk om zonder zware smartphone op pad te moeten gaan. Helaas thuis bij het stoppen van de run-app kreeg ik de melding "Running has stopped" en alle informatie pleite. dus erg betrouwbaar werkt het allemaal dus nog niet. De volgende keer toch de smartphone met endomondo als back-up meezeulen.

Is er misschien een instelling die de informatie tijdens het sporten al opslaat?

[ Voor 6% gewijzigd door pandit op 21-06-2019 13:16 . Reden: Extra vraag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainKansloos
Helaas thuis bij het stoppen van de run-app kreeg ik de melding "Running has stopped" en alle informatie pleite. dus erg betrouwbaar werkt het allemaal dus nog niet.
Was het duidelijk een foutmelding, of ben je vergeten de resultaten te saven? En weet je zeker dat je de laatste firmware (2.3.10.4) hebt? Daarvoor (het updaten) moet je 'm volgens mij wel aan wifi koppelen.

Voor wat betreft de muziekspeler interface; het is ook geen pure Android Wear smartwatch natuurlijk. Dus sommige functies zijn wat spartaans. In ruil daarvoor krijg je een prima accutijd en uitgebreide sports tracking terug. Ik vind dat persoonlijk een prima tradeoff, maar ik gebruik de muziek functie verder ook niet en al helemaal niet tijdens het sporten (ik vind dat levensgevaarlijk, maar goed.)

Je kunt overwegen je files te hernoemen met iets als MP3tag ofzo, da's een klusje van niks. Maar ideaal is anders, dat ben ik met je eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
CaptainKansloos schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 13:35:
[...]
Was het duidelijk een foutmelding, of ben je vergeten de resultaten te saven? En weet je zeker dat je de laatste firmware (2.3.10.4) hebt? Daarvoor (het updaten) moet je 'm volgens mij wel aan wifi koppelen.
Toen ik van de week de watch uit de doos haalde en koppelde kreeg ik twee firmware versies achter elkaar binnen en zit ik nu inderdaad op 2.3.10.4. het zou kunnen zijn dat ik de verkeerde knoppen heb ingedrukt na de ren activiteit. De drie knoppen zijn nog een beetje verwarrend voor me.
Voor wat betreft de muziekspeler interface; het is ook geen pure Android Wear smartwatch natuurlijk. Dus sommige functies zijn wat spartaans. In ruil daarvoor krijg je een prima accutijd en uitgebreide sports tracking terug. Ik vind dat persoonlijk een prima tradeoff, maar ik gebruik de muziek functie verder ook niet en al helemaal niet tijdens het sporten (ik vind dat levensgevaarlijk, maar goed.)
Je kunt overwegen je files te hernoemen met iets als MP3tag ofzo, da's een klusje van niks. Maar ideaal is anders, dat ben ik met je eens.
Als alledag horloge zou het handig zijn een album te kunnen kiezen, maar ja, dat doe ik al met mijn ipod en die heeft 30 keermeer opslag capaciteit. Vooralsnog kan ik er mee dealen en hoop wel op een verbetering op dit vlak.

Nog twee dingetjes:. Tijdens de wizard van installatie heb ik gekozen om de watch rechts te dragen. Nu blijkt links handiger te zijn, Zoek me suf om dit weer aan te passen. Tenslotte de waterbestendigheid. 5ATM suggereert dat de Stratos 5ATM waterdruk aankan, dus je er 40 meter diep mee kan duiken. Mijn duikcomputer kan dat wel, maar ziet er een stuk degelijker uit. Ik lees hier en daar dat je met de Stratos kan zwemmen en douchen, de maximale diepte ben ik nog nergens tegengekomen. Omdat we bij zwem conditietraining baantjes onder water moeten gaan zwemmen op 2 meter diepte in het zwembad vraag ik me af om dit met de Stratos te doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaptainKansloos
Links/rechts kun je aanpassen op het horloge zelf: scherm activeren, swipe-down > tandwiel icoon > General > laatste optie in dat menu.

Ik zou er geen 40m diep mee duiken. Hier staat wat meer info over "waterproof": http://amazfitcentral.com/amazfit-pace-2-faq/

Hij lijkt duidelijk niet bedoeld voor duiken, maar is meer 'waterdicht voor oppervlakte zwemmen'. Of ie het op 2m diep droog houdt is een beetje de vraag (wss wel, maar persoonlijk zou ik het er niet op wagen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
CaptainKansloos schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 16:03:
Links/rechts kun je aanpassen op het horloge zelf: scherm activeren, swipe-down > tandwiel icoon > General > laatste optie in dat menu.
Super, bedankt weer wat geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnV03
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 29-09 19:10
Aankomende zondag een obstacle-run.
Wat zeggen jullie: omhouden of niet?
Vraag me af of die modder baden wel goed zijn.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sibrand
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:59
MartijnV03 schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 02:47:
Heb er al twee met het horloge om gedaan, geen enkel probleem.
Alleen even er om denken dat je nergens achter blijft haken met het ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Je zou er evt een zweetbandje omheen kunnen doen. Voor de meest lompe dingen beschermt dat wel en als je in de bagger wil zien hoe ver je bent, kan je ook je schermpje er nog een beetje mee poetsen.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-10 09:44
@pandit Ik hou 'm om tijdens het windsurfen en dan maak je ook beste klappers op het water, waarbij je echt wel aan die 5ATM komt (door de klap), horloge geeft geen krimp. Ben m'n eerste wel op zee kwijtgeraakt, maar die ligt nu wss ergens waterdicht te wezen in de Noordzee :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-10 21:40
Heb afgelopen zondag 19km strong viking gedaan, geen enkel probleem....water edition, dus genoeg modder gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:46
Welke lader gebruiken jullie?
Over de originele lees ik her en der dat die nog strak zit, en de watch beschadigd.
Iemand ervaringen met andere uitvoeringen?

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
hansie_k schreef op zondag 23 juni 2019 @ 15:10:
Welke lader gebruiken jullie?
Over de originele lees ik her en der dat die nog strak zit, en de watch beschadigd.
Iemand ervaringen met andere uitvoeringen?
De originele lader vind ik slecht. De watch erin klikken is nog een gevecht voor me. er zal wel een truuk voor zijn (hoop ik), de usb kabel is kort en het ziet er fragiel uit. Ik heb deze in bestelling, maar nog niet binnen en kan dus geen ervaringen melden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
Hmm, ik zou bij de originele lader blijven @hansie_k , die is vervelend, maar houdt wel je horloge heel. Ik heb die jij besteld hebt ook @pandit , maar gebruik 'm nooit (hoewel hij veel praktischer is) omdat er een user hier z'n horloge mee gesloopt heeft (doorgebrand, zoek maar terug).

Ik neem liever het risico niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
Frenz64 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 09:33:
Hmm, ik zou bij de originele lader blijven @hansie_k , die is vervelend, maar houdt wel je horloge heel. Ik heb die jij besteld hebt ook @pandit , maar gebruik 'm nooit (hoewel hij veel praktischer is) omdat er een user hier z'n horloge mee gesloopt heeft (doorgebrand, zoek maar terug).

Bedankt voor de waarschuwing. Ik was begonnen met het lezen van alle reacties in deze thread en was gebleven bij pagina 12. De waarschuwing stond op pagina 13 :-(

Ik heb hem nog niet binnen en zal hem bij aankomst grondig inspecteren en nameten. Ik quote de betreffende reactie van @CaptainKansloos even in.
CaptainKansloos schreef op maandag 3 september 2018 @ 12:17:
Ik weet niet precies welke lader je gebruikt, maar mijn horloge is afgelopen vrijdag in een goedkope AliExpress lader gesneuveld. Lijkt te zijn doorgebrand. Had 'm met 13% accu in de lader gezet, na een tijdje gaan kijken en scherm uit. De 2 buitenste contacten op het horloge lijken kortsluiting te hebben gemaakt; lader en horloge hebben smeltplekken.

Horloge doet niks meer. Ik heb al contact gezocht met de verkoper op AliExpress, maar nog geen antwoord gehad. Ik vrees dat ik kan fluiten naar m'n geld, want aan garantie doet AliExpress zèlf volgens mij niks, tenzij je het in een order expliciet toevoegd (al weet ik niet hoe).

Bij de verkoper kan ik niks vinden over garantie. Amazfit/Xiaomi/Huami zelf lijken niks met garantie te doen als het niet bij een geselecteerde reseller is gekocht. Iemand nog tips? Of een adres waar je hetzelfde ding kunt kopen _met_ garantie?

Ik zal nog 2 foto's plaatsen vd schade. Kijk dus uit met goedkope alternatieve laders!
CaptainKansloos schreef op maandag 3 september 2018 @ 20:09:
Mmm. Foto's plaatsen kan niet, want ik heb onvoldoende karmapunten. How sad.

poging via imgposting:

https://postimg.cc/image/4ldu1zk2p/
https://postimg.cc/image/rbhk8dkup/

De lader "killed in the name of science" ziet er niet echt als boosdoener uit:

https://postimg.cc/image/wmwgt4wnl/

Beetje vaag. Of de QuickCharge 3.0 lader waar ie aan hing moet de boosdoener zijn, maar die doet het nog.
Iets anders. gisterenavond legde in de watch neer met 50% accu en vanmorgen had ik geen bluetooth connectie. De Stratos bleek zo dood als een pier en later bleek de accu 0% te zijn. Hij ligt nu aan de oplader. raar? iemand een clue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:38
pandit schreef op maandag 24 juni 2019 @ 10:07:
[knip]

Iets anders. gisterenavond legde in de watch neer met 50% accu en vanmorgen had ik geen bluetooth connectie. De Stratos bleek zo dood als een pier en later bleek de accu 0% te zijn. Hij ligt nu aan de oplader. raar? iemand een clue?
Ligt het horloge dicht bij de telefoon? Zelf heb ik het horloge wel eens op een andere verdieping liggen (boven in de kast, telefoon beneden andersom). Dan heb ik ook het idee dat de accu sneller leeg is.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
alesandro_46 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 10:11:
[...]

Ligt het horloge dicht bij de telefoon? Zelf heb ik het horloge wel eens op een andere verdieping liggen (boven in de kast, telefoon beneden andersom). Dan heb ik ook het idee dat de accu sneller leeg is.
normaal wel, maar afgelopen nacht vrijwel naast elkaar. hmm. Misschien moet de accu nog inwerken of in zijn calibratie komen, die 50% gisterenavond was misschien werkelijk 5% . Ik heb de Stratos pas een paar dagen en pas 1 keer opgeladen, vaak moet een apparaat een paar keer opgeladen en ontladen worden om tot zijn capaciteit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:46
Frenz64 schreef op maandag 24 juni 2019 @ 09:33:

Bedankt voor de tip!
Heb wel een filmpje gevonden op YouTube, hoe je de watch er makkelijk in en uit haalt. ( Scheef eerst 1 kant er in klikken, dan de andere kant).

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainKansloos
Misschien moet de accu nog inwerken of in zijn calibratie komen, die 50% gisterenavond was misschien werkelijk 5% . Ik heb de Stratos pas een paar dagen en pas 1 keer opgeladen, vaak moet een apparaat een paar keer opgeladen en ontladen worden om tot zijn capaciteit te komen.
Ik denk eerder dat 1 vd de apps (muziekspeler?) zich even niet zo netjes gedragen heeft. De afstand tussen watch en telefoon is wss wel enigzins van invloed (qua zendvermogen), maar de verbinding staat niet continu 'open' volgens mij. Het lijkt me bijzonder stug dat dit de batterij voor 50% heeft leeggetrokken in 1 nacht. Voor de zekerheid mss even een reboot geven?

Ik zet 'm tussen 22:00 en 7:00 trouwens altijd automatisch in flightmode; scheelt notificaties en onnodig batterijverbruik tijdens het slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryslanboy
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 13:31
Ik zit met een vraag. Is er een mogelijkheid om het scherm te laten dimmen na verloop van tijd, als je 'm gewoon om hebt? Of staat het scherm altijd aan?

Nu net een paar dagen in het bezit van de Stratos, bevalt goed, maar vroeg me dit af. Heb het nergens kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Het backlight kan je uitzetten @Fryslanboy maar dat bedoel je denk ik niet. De Stratos heeft een transreflective scherm dat altijd aan staat, echt uitzetten gaat dus niet (net zoals vrijwel alle Garmins & Suunto's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
krijg zojuist firmware 2.3.10.5 binnen. ben benieuwd naar de veranderingen. Is er overigens een plek waar feature requests kunnen worden gedaan? Ik vind de mp3 speler zwaar onder de maat. Gisteren ging ik een stukje rennen met Evy moest ik door tig keer pijltje naar rechts tikken om naar de juiste track opzoeken, een browse\keuze schermpje lijkt me geen rocket science en zeer wenselijk.

[ Voor 45% gewijzigd door pandit op 27-06-2019 07:30 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sibrand
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:59
pandit schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 07:26:
krijg zojuist firmware 2.3.10.5 binnen. ben benieuwd naar de veranderingen. Is er overigens een plek waar feature requests kunnen worden gedaan? Ik vind de mp3 speler zwaar onder de maat. Gisteren ging ik een stukje rennen met Evy moest ik door tig keer pijltje naar rechts tikken om naar de juiste track opzoeken, een browse\keuze schermpje lijkt me geen rocket science en zeer wenselijk.
Het enige wat ik zie in de veranderingen is de toevoeging van koreaanse vertalingen. Normaal gesproken staan er ook wel optimalisaties tussen...

Zelf heb ik eens via de amazfit website zelf contact gezocht met een vraag over een fitness mode, kraag hier netjes een mailtje over terug. Helaas geen speciale fitness mode gekomen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florijn11
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 30-09 18:00
Ja zie ook dat men alleen melding maakt van de Koreaanse taal.
Is upgrade nu zinvol?
Al iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Nope, ook geen relaease notes gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomis
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-10 15:30
Mijn stratos krijgt helaas niets meer binnen. Na een kort snorkel tochtje is hij uit gevallen en gaat niet meer aan. Op de lader wordt hij nu gloeiend heet dus ik vermoed lekkage en kortsluiting. Na de eerder loskomende hoekjes ben ik nu toch echt teleurgesteld in de bouwkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Terecht, snorkelen moet makkelijk kunnen, garantie @Nomis ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomis
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-10 15:30
Gekocht op aliexpress. Dus naar garantie kun je fluiten. De verkoper reageerde ook al niet op mijn berichten toen er een hoekje los kwam.

Gewoon verlies nemen en een mooie nieuwe uitzoeken van een ander merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 27-09 13:20
Hoe lang is het geleden dat je de watch gekocht hebt en hoe heb je betaald? Als je via creditcard hebt betaald heb je een half jaar garantie via de CC maatschappij.

Klopt idd niet dat hij nu al stuk is. Echter ook ik heb mijn horloge terug moeten sturen ivm een kapotte BT. Dat kost je altijd de verzendkosten naar China helaas. Maar als de verkoper niet meer reageert dan is wellicht een dispute bij Aliexpress nog te overwegen.
Nomis schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 05:21:
Gekocht op aliexpress. Dus naar garantie kun je fluiten. De verkoper reageerde ook al niet op mijn berichten toen er een hoekje los kwam.

Gewoon verlies nemen en een mooie nieuwe uitzoeken van een ander merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainKansloos
Ik heb redelijk goede ervaringen met Amazfit support in Amerika. Maar opsturen is niet goedkoop en als je pech hebt moet je invoerrechten betalen bij een retourzebding vanuit Amerika. Tenzij je kunt aantonen dat je dat vanuit China al gedaan had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
Helaas,

Mijn gerepareerde stratos is alweer defect. Nu is het scherm stuk. Lijkt of er beeldlijnen missen.

Toch na alle goede ervaringen binnen twee jaar beide stuk. Ik denk nu maar wat beters aan te schaffen in NL zodat ik wat minder gedonder heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainKansloos
Je koopt 'm momenteel nieuw vanaf €150,- in NL met NL garantie, neem ik aan. Maar ik kan me voorstellen dat je er na 2 exemplaren een beetje het vertrouwen in kwijt bent.

Ben persoonlijk na de laatste 2 FW updates wel een tevreden gebruiker moet ik zeggen. Mocht je een vervanger hebben gekozen, dan ben ik wel benieuwd wat het is geworden. Ik zou zelf wss iets kiezen met de features die me wèl bevallen (transflective LCD, battery life, en stiekem zijn 100-en verschillende watchfaces ook wel leuk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
Mijn dochter heeft de Fitbit Verse. Die bevalt haar erg goed.

Wat ik echter echt een MUST vind:
-Goed waterdicht (niet enkel spat en regen maar ook dieper onder water)
-GPS tracking zodat GSM niet mee hoeft bij de activiteit
-Batterijduur
-muziek op watch streamen via BT

Ik laat jullie weten wat het wordt.
CaptainKansloos schreef op maandag 1 juli 2019 @ 13:23:
Je koopt 'm momenteel nieuw vanaf €150,- in NL met NL garantie, neem ik aan. Maar ik kan me voorstellen dat je er na 2 exemplaren een beetje het vertrouwen in kwijt bent.

Ben persoonlijk na de laatste 2 FW updates wel een tevreden gebruiker moet ik zeggen. Mocht je een vervanger hebben gekozen, dan ben ik wel benieuwd wat het is geworden. Ik zou zelf wss iets kiezen met de features die me wèl bevallen (transflective LCD, battery life, en stiekem zijn 100-en verschillende watchfaces ook wel leuk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
Na 2 weken ben ik best tevreden met de Stratos. zo tevreden dat ik voor mijn vrouw de Pace heb besteld voor haar verjaardag. vooral de lange accuduur van een paar dagen (5 dagen is een utopie) en het scherm dat juist in zonlicht zo goed leesbaar is. met de minpuntjes kan ik vooralsnog leven, zoals de zeer beperkte audio speler en het niet kunnen wisselen tussen apps tijdens een workout. vraagje: Je kan in de settings de secondenwijzer permanent aanzetten, ik vind dat wel mooi. maar kost dit misschien extra stroom? Ik heb het uiteraard over de anologe watchfaces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainKansloos
pandit schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 07:40:vraagje: Je kan in de settings de secondenwijzer permanent aanzetten, ik vind dat wel mooi. maar kost dit misschien extra stroom? Ik heb het uiteraard over de anologe watchfaces.
Ja, dat kost vast extra stroom. Hoeveel impact dat heeft op de totale batterijtijd weet ik niet. De HR sensor 'continu' aan kost bv. zo'n 8% per 24 uur. Ik kan me niet voorstellen dat het daar bij in de buurt komt, maar dat zal je zelf even moeten testen.

Overigens hebben niet alle (custom) analoge watchfaces die feature. Had je al ontdekt dat je van een aantal van de standaard watchfaces de wijzers en achtergronden etc. kunt wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-10 11:09
Ik hoor verschillende verhalen of het mogelijk is om bijvoorbeeld cadans- of snelheidmeters (voor de racefiets) te koppelen aan de Amazfit Stratos of Pace. Bijvoorbeeld via bluetooth. Volgens mij is een hartslagmeter (band) wel mogelijk. Heeft iemand ervaring met de eerste twee soorten meters en de Amazfit horloges?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Dan ben ik eigenlijk wel benieuwd waar die verschillende verhalen staan @Perzikvrucht , want bij mijn weten kun je alleen een BT HSM koppelen aan een Stratos. Niet bedoeld als afzeiker, ik ben werkelijk geïnteresseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
Perzikvrucht schreef op maandag 8 juli 2019 @ 12:10:
Ik hoor verschillende verhalen of het mogelijk is om bijvoorbeeld cadans- of snelheidmeters (voor de racefiets) te koppelen aan de Amazfit Stratos of Pace. Bijvoorbeeld via bluetooth. Volgens mij is een hartslagmeter (band) wel mogelijk. Heeft iemand ervaring met de eerste twee soorten meters en de Amazfit horloges?
Ik heb de hartslagmeter band van scosche, de rhythm24, doet het altijd, werkt erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florijn11
Ik heb de polar h7 en de koppeling met de stratos werkt prima

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coldasice
Op 16 juli krijgen we een mogelijke opvolger van de stratos:

https://www.gsmarena.com/...on_july_16-news-38020.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gooddaddy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-07 08:26
Zal dan toch nog wel een tijdje duren voordat ie hier verkrijgbaar is.
Net de Stratos bestel bij Belsimpel. Gewoon morgen in huis en als er iets is heb ik gewoon Nederlandse Garantie. geen gezeik met terugsturen naar het buitenland.
Ben heel erg benieuwd. Ben mij Pebble Time inmiddels zat. Helemaal als je bedenkt wat je tegenwoordig moet doen om nieuwe watchfaces of apps er op te krijgen

Edit 1:
En hij is binnen. Direct twee updates er overheen gekregen. Het is nog even wennen allemaal. Wat me een beetje tegevalt is de backlight. Kun je die instellen? Zo ja waar? Ik vindt het horloge binnen slecht afleesbaar als ik er recht bovenop kijk. Buiten is het wel goed.
Net een paar whatsappjes binnengekregen, maar niet op mijn telefoon. In de app gekeken en daar staat de switch voor push notifications en incomming calls gewoon aan. Maar die whatsapp berichten zijn dus niet op mijn telefoon binnengekomen.

Edit 2:
En natuurlijk net nadat ik "Verstuur" klik komt er in dezelfde app-groep een berichtje binnen en die wordt dan wel getoond op mijn telefoon :?

[ Voor 47% gewijzigd door gooddaddy op 11-07-2019 11:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-10 09:49
gooddaddy schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 13:08:

Edit 1:
En hij is binnen. Direct twee updates er overheen gekregen. Het is nog even wennen allemaal. Wat me een beetje tegevalt is de backlight. Kun je die instellen? Zo ja waar? Ik vindt het horloge binnen slecht afleesbaar als ik er recht bovenop kijk. Buiten is het wel goed.
Horloge unlocken en van boven naar beneden swipen. Daar moet je dan bij het 3de van links je backlight sterkte selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Ik lees zelfs dat ze de komende tijd 10 (tien!) nieuwe horloges gaan brengen, o.a. Verge 2 en Verge lite

Ben wel benieuwd naar de feature set van de GTR, 24-day battery life klinkt wel heel veelbelovend. Die Verge 2 schijnt ook een spectaculaire ECG chip te hebben en acurate HSM, we gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
Gisteren was ik mijn persoonlijke duurloop record aan het verbeteren en na 10km stopte de audio en werd de workout bruusk gestopt. Ik had een mogelijkheid om te saven, maar achteraf werd er niets gesynchroniseerd. ben hier ontstemt over. het komt overigens vaker voor dat tijdens een workout de audio (koptelefoon via bluetooth) een halve seconde stopt en weer verder gaat. maar de logging ging gewoon door. Is dit een bekend verschijnsel. IS het mogelijk dat de logging nog gewoon op de horloge staat?

Inmiddels gekeken en ik zie geen data op het horloge staan. dat is jammer. dit moet niet te vaak gaan gebeuren. Logt de Stratos in RAM of? een autosave zou wel handig zijn.

Krijg zojuist de nieuwe app binnen op min Android telefoon. De UI is helemaal op de schop gegaan.

[ Voor 21% gewijzigd door pandit op 12-07-2019 11:38 . Reden: gekeken op de watch en nieuwe app ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
pandit schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 09:19:
Gisteren was ik mijn persoonlijke duurloop record aan het verbeteren en na 10km stopte de audio en werd de workout bruusk gestopt. Ik had een mogelijkheid om te saven, maar achteraf werd er niets gesynchroniseerd. ben hier ontstemt over. het komt overigens vaker voor dat tijdens een workout de audio (koptelefoon via bluetooth) een halve seconde stopt en weer verder gaat. maar de logging ging gewoon door. Is dit een bekend verschijnsel. IS het mogelijk dat de logging nog gewoon op de horloge staat?

Inmiddels gekeken en ik zie geen data op het horloge staan. dat is jammer. dit moet niet te vaak gaan gebeuren. Logt de Stratos in RAM of? een autosave zou wel handig zijn.

Krijg zojuist de nieuwe app binnen op min Android telefoon. De UI is helemaal op de schop gegaan.
gps gegevens worden in een soort database gestopt, daarmee kun je het eerste stuk herstellen. Ik heb dit ooit gedaan, maar is niet heel makkelijk....ik zal eens kijken of ik dit destijds gepost heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
coldasice schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 12:47:
[...]

gps gegevens worden in een soort database gestopt, daarmee kun je het eerste stuk herstellen. Ik heb dit ooit gedaan, maar is niet heel makkelijk....ik zal eens kijken of ik dit destijds gepost heb...
graag. voor de volgende keer. Ik ben met de nieuwe app aan de slag gegaan. Wat een draak zeg. hij wil dat de GPS aangaat van de telefoon 8)7 , en oude workouts zijn niet meer te vinden. Ik ga maar op zoek naar de vorige versie.

Ik heb de vorige versie van 6 juni hier kunnen downloaden en installeren. wel heb ik de oude moeten de-instaleren voor installatie, en opnieuw inloggen. na een sync weer alle in fo terug

[ Voor 23% gewijzigd door pandit op 12-07-2019 23:20 . Reden: aanvullende info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-09 22:06

Eric_Cantona

"Au Revoir"

pandit schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 22:46:
[...]

graag. voor de volgende keer. Ik ben met de nieuwe app aan de slag gegaan. Wat een draak zeg. hij wil dat de GPS aangaat van de telefoon 8)7 , en oude workouts zijn niet meer te vinden. Ik ga maar op zoek naar de vorige versie.

Ik heb de vorige versie van 6 juni hier kunnen downloaden en installeren. wel heb ik de oude moeten de-instaleren voor installatie, en opnieuw inloggen. na een sync weer alle in fo terug
Ik ben alle info kwijt, syncen lost dat niet op. Bedankt Amazfit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
Eric_Cantona schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 09:21:
[...]

Ik ben alle info kwijt, syncen lost dat niet op. Bedankt Amazfit :(
vreemd: Na het invullen van mijn amazfit inlog gegevens begon hij direct te syncen en mijn geschiedenis van workouts waren weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-09 22:06

Eric_Cantona

"Au Revoir"

pandit schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 11:05:
[...]

vreemd: Na het invullen van mijn amazfit inlog gegevens begon hij direct te syncen en mijn geschiedenis van workouts waren weer terug.
Er werd bij mij sowieso niet gesynct, ook niet wat ik vandaag al heb gedaan. Ik dacht ik unpair m'n stratos even, nu ben ik alles kwijt, ook op m'n horloge :')

Wat een farce dit, met 1 klote update alles kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Laatst online: 19:31

Nicap

Tsssk....

Ik krijg na de update van de app op de telefoon geen notificaties meet binnen. Met testen gaat het wél goed. Bellen krijg ik wel te zien, maar whatsapp en telegram niet. Vond de vorige amazfit app wel fijner tot nu toe.

Heb ook maar de oude app terug gezet. Nu werkt alles weer.

[ Voor 12% gewijzigd door Nicap op 14-07-2019 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gooddaddy
Ik krijg gewoon notificaties binnen, maar heb er toch wel een issue bij. Niet iedere app waarvan ik notificaties binnenkrijg is zichtbaar in de Amazfit. Whatsapp bijvoorbeeld is hier niet zichtbaar. Maar ik krijg daar wel gewoon notificaties van binnen. En zo zijn er nog een paar applicaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-10 14:53
Ik kan met de nieuwe app niet eens meer inloggen via mijn mi account. Ook inloggen op een andere manier geeft fouten met de verbinding. Is dit tijdelijk een server error, of hebben meer mensen hier last van? Wel een slechte update tot nu toe inderdaad.

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-10 15:08
YdieresiS schreef op maandag 15 juli 2019 @ 11:39:
Ik kan met de nieuwe app niet eens meer inloggen via mijn mi account. Ook inloggen op een andere manier geeft fouten met de verbinding. Is dit tijdelijk een server error, of hebben meer mensen hier last van? Wel een slechte update tot nu toe inderdaad.
Nee hier het zelfde. Kan niet inloggen, heb geen toegang tot de Stratos en uiteindelijk is de app daardoor nu redelijk waardeloos. Hoop op een snelle fix.

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
Raznov schreef op maandag 15 juli 2019 @ 13:59:
[...]

Nee hier het zelfde. Kan niet inloggen, heb geen toegang tot de Stratos en uiteindelijk is de app daardoor nu redelijk waardeloos. Hoop op een snelle fix.
Ik kan de watch zelf nog wel gebruiken, maar nu komen er idd geen notificaties en dergelijke meer door. Behoorlijk slechte update wat dat betreft. Ik hoop met je mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
YdieresiS schreef op maandag 15 juli 2019 @ 14:12:
[...]

Ik kan de watch zelf nog wel gebruiken, maar nu komen er idd geen notificaties en dergelijke meer door. Behoorlijk slechte update wat dat betreft. Ik hoop met je mee.
Heb de v2.9 apk gedownload en die geïnstalleerd, de v3.0 heeft wat mij betreft te veel problemen, dus voor nu ook over op een oude versie.
Ook v2.9 heeft bij mij nu problemen met sync. Alles lijkt goed te gaan, sportdata gaat over, alleen de dagelijks "steps"syncen niet, dus geen beeld op de telefoon wat ik heb gelopen, die blijft gewoon op 0 staan.
edit: en ook versie 2.7 werkt wat betreft stappen op dit moment niet, vreemd allemaal.

[ Voor 26% gewijzigd door Raznov op 15-07-2019 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
Blij dat ik de auto update uit heb staan...ik wacht nog wel 1 of 2 versies voordat ik ga updaten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• betonnerd
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14-09 20:13
Hier ook problemen met de versie 3 van de app. Gelukkig gaat synchroniseren nog wel goed, hopen dat ze dit snel oplossen. Opgelost na 2 dagen. Best wel goed.

[ Voor 15% gewijzigd door betonnerd op 16-07-2019 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
Raznov schreef op maandag 15 juli 2019 @ 14:13:
"steps"syncen niet, dus geen beeld op de telefoon wat ik heb gelopen, die blijft gewoon op 0 staan.
edit: en ook versie 2.7 werkt wat betreft stappen op dit moment niet, vreemd allemaal.
Nu je dit schrijft zie ik dat mijn stappen wel worden bijgehouden op de watch maar niet worden gesynct in de app. wel een rommeltje zeg. Ik ben ook van 3.0 teruggegaan naar 2.9. naar maar hopen dat er snel een 3.1 komt die goed werkt. zucht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
Ik kan sinds gisteravond wel weer inloggen in de app. Synchronisatie doet het nog niet (al zegt het horloge wel dat hij synchroniseert en doet de app ook wel wat, de stappen worden in ieder geval niet gesyncrhoniseerd). Ook de notificaties doen het nog niet, alle apps stonden uitgeschakeld in de notificatielijst, maar ook na inschakelen gebeurt er nog niets. Binnenkomende telefoongesprekken komen wel door naar het horloge, dus het doorsturen van informatie doet het nog wel. Benieuwd wanneer er een goede fix komt.

---edit---
Correctie, bij mij komen de stappen en de slaapgegevens nu ook weer door, alleen de notificaties van WhatsApp en dergelijke nog niet.

[ Voor 12% gewijzigd door YdieresiS op 16-07-2019 08:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:22
Ik had ook problemen met het ontvangen van notificaties op de Stratos. Eerst via de app de notificaties getest, geen reactie van het horloge. Vervolgens mijn telefoon opnieuw opgestart (Xiaomi Mi9T), test notificaties kwamen binnen. Echter nog geen echte notificaties. Bleek dat de Amazfit app geen toegang had tot notificaties van het toestel, deze rechten zijn wellicht bij de update terug getrokken. Aangepast en nu komen notificaties weer binnen op het horloge.

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
Millert schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 08:27:
Ik had ook problemen met het ontvangen van notificaties op de Stratos. Eerst via de app de notificaties getest, geen reactie van het horloge. Vervolgens mijn telefoon opnieuw opgestart (Xiaomi Mi9T), test notificaties kwamen binnen. Echter nog geen echte notificaties. Bleek dat de Amazfit app geen toegang had tot notificaties van het toestel, deze rechten zijn wellicht bij de update terug getrokken. Aangepast en nu komen notificaties weer binnen op het horloge.
De test notificaties kwamen hier wel binnen. In de instellingen van mijn Redmi Note 7 zie ik niet iets staan voor notificaties. Hier heet de optie toegang tot meldingen denk ik. Deze staat nu aan en het werkt nu inderdaad weer.

Super bedankt voor deze tip. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
Na een update naar de laatste versie (want 2.7 en 2.9 werkten ook niet lekker) een herstart gedaan van de telefoon en de Stratos. Ook nog een controle uitgevoerd voor de meldingen van notificaties en yes, toen uiteindelijk alles werkende. Beetje slechte opzet zo, je verwacht toch dat een app goed getest wordt voordat deze uitgegeven wordt, maar het werkt weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
Biometrics HSM, Amoled, 326ppi, 24 day battery, NFC, in 42 en 47mm

Maar vooral heel fraai: https://cn.amazfit.com/gtr.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
Frenz64 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 12:47:
Biometrics HSM, Amoled, 326ppi, 24 day battery, NFC, in 42 en 47mm

Maar vooral heel fraai: https://cn.amazfit.com/gtr.html
Dat ziet er echt goed uit ja! Mooie opvolger, hopelijk ook goed wat prijs betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieR
  • Laatst online: 17:42
Raznov schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 13:11:
[...]

Dat ziet er echt goed uit ja! Mooie opvolger, hopelijk ook goed wat prijs betreft.
Als ik deze website moet geloven, weet niet hoe betrouwbaar die is, worden dit de prijzen. Dus dat zouden prima prijzen worden, als de dollarprijs ook ongeveer de euro prijs wordt:
The Amazfit GTR 42mm standard version with black, pink or white strap is priced at 799 yuan (US$ 119 / Rs. 7,975 approx.), and the special edition with white leather strap is priced at 999 yuan (US$ 145 / Rs. 9,970 approx.). The Amazfit GTR 47mm aluminum alloy and stainless steel versions with brown leather strap are priced at 999 yuan (US$ 145 / Rs. 9,970 approx.) and the titanium version with fluoro rubber strap and Iron Man special edition are priced at 1399 yuan (US$ 203 / Rs. 13,965 approx.). These are available for order starting today in China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Ik zit al te meten of 47mm past :+

Oh wacht, hetzelfde als de Stratos, Iron Man special edition, diemoejehebbe

[ Voor 56% gewijzigd door Frenz64 op 16-07-2019 13:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:27

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Ik ga binnenkort maar eens ergens een 47mm horloge passen om te zien hoe dat staat. En daarna eens nadenken of ik ga voor de Alu of Staal versie, neig naar de Alu versie omdat deze 12 gram lichter is en dat donkergrijs is wel erg mooi!
StaalAfbeeldingslocatie: https://cn.amazfit.com/images/gtr/watch/1.png?v=ac776b
AluAfbeeldingslocatie: https://cn.amazfit.com/images/gtr/watch/2.png?v=7779cf

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-10 15:46
Doe mij de titanium maar, al is 47 wel erg groot...

Edit:valt nog wel mee t.o.v. de pace: 45.72 x 45.72 x 12.7mm

[ Voor 38% gewijzigd door Taigu op 16-07-2019 14:35 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Taigu schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 14:24:
Doe mij de titanium maar, al is 47 wel erg groot...
Uhh, je Stratos is 47,5 mm groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Frenz64 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 14:33:
[...]

Uhh, je Stratos is 47,5 mm groot
Heb geen Stratos, maar een BIP. Wel een Pace gehad, maar stoorde me aan de flat tyre. Eindelijk een interessant alternatief voor de BIP.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
Ah, sorry, je hoeft geen Stratos te hebben om hier in het topic te posten naturellement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Mijn Chinees is wat roestig. Zijn er al opties die de GTR niet heeft die de Stratos wel heeft? Het lijkt iets minder een sporthorloge en meer een smartwatch.

Multi-sport mist (triathlon).
En ik ben niet zeker dat er ook navigatie op zit (gpx import)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
Multi sport heb ik nog niet kunnen vinden, maar een horloge Iron Man Edition noemen en dan geen triatlon ondersteunen zou ik wel straf vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Frenz64 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 15:51:
Multi sport heb ik nog niet kunnen vinden, maar een horloge Iron Man Edition noemen en dan geen triatlon ondersteunen zou ik wel straf vinden
Ze bedoelen deze Iron Man O-)
Afbeeldingslocatie: https://amazfitwatchfaces.com/blog/bl-content/uploads/pages/7b49808d5a9e3bac98f2773e9d4f063b/pic_005.png

https://amazfitwatchfaces...xkc#.XS3hu8Om0q0.facebook

[ Voor 15% gewijzigd door Shiver23 op 16-07-2019 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeArt
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09 16:39
Was net aan het rondkijken voor een opvolger van men BIP (die naar de schoonmoeder is gegaan).
De GTR ziet er ideaal uit voor mijn gebruik, ben benieuwd wanneer ik die kan bestellen!

Maar dit is volledig off-topic eigenlijk :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taigu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
pandit schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 07:24:
[...]Ik ben ook van 3.0 teruggegaan naar 2.9. naar maar hopen dat er snel een 3.1 komt die goed werkt. zucht..
Ik zie een 3.1 in de playstore staan en sta voor een dilemma. Ik heb voor mijn vrouw nl een pace gekocht en die ben ik nu aan het instellen, moet ik de stabiele 2.9 of the ??? 3.1 installeren. keuzes..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Laatst online: 19:31

Nicap

Tsssk....

pandit schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 09:05:
[...]

Ik zie een 3.1 in de playstore staan en sta voor een dilemma. Ik heb voor mijn vrouw nl een pace gekocht en die ben ik nu aan het instellen, moet ik de stabiele 2.9 of the ??? 3.1 installeren. keuzes..........
Heb net 3.1 geinstalleerd en na het activeren van de stratos is de app werkt alles weer zoals vanouds.
Op de gui wijziging van de app na dan.

Hoefde zelfs niet opnieuw in te loggen in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Giovanni
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-10 09:26
Er ontbreken toch wel een aantal dingen in de nieuwe app:
Resting heartrate staat er niet meer tussen;
Het is niet meer mogelijk om na een sessie in te zoemen op de grafieken, bv hearrate of een van de andere;
Het is niet meer mogelijk om grafieken te combineren, bv. hearrate+pace oid.
De splittijden zijn niet meer te lezen met de kleurinstellingen.
En nog wat andere kleine irritaties...

Geen vooruitgang de nieuwe app tot nu toe :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Giovanni
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-10 09:26
Vraagje over het workout gps plaatje, krijgen jullie een gekleurde lijn te zien zoals in het plaatje, of slechts een kleur? Bij mij is de lijn een kleur oranje. Op internet zie ik diverse plaatjes waarbij de kleur bij andere snelheid verandert:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/FdOBTaMkwAaeF-YahHnZd1AR6hi1Yur8aX5hhvBQMXWVuA662V7NSgy0k12pLZQuH_yG=w1536-h722-rw

Is dit ergens in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
Don Giovanni schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 10:54:
Geen vooruitgang de nieuwe app tot nu toe :|
Ik heb toch maar 2.9 gebruikt voor de pace van mijn vrouw. ik wacht tot er een stabiele en full feature versie komt.

Iets anders: bij mijn downgrade van 3.1 naar 2.9 worden de stappen bij mij ook niet meer gesynct naar de app. Ik heb hierover contact gehad met Amazfit support en die adviseerde me een unpair en pair uit te voeren. Dat heb ik gedaan, waarbij de complete installatie wizzard weer gevolgd moet worden en de watch herstart werd. Helaas zonder resultaat, vervolgens heb ik op een ander Android device de app (2.9) geïnstalleerd en gekoppeld. en ook nu werden de stappen niet gesynct. Op de watch zelf worden de stappen overigens wel goed bijgehouden. Omdat deze functionaliteit voor de upgrade naar 3.0 wel werkte lijkt het erop dat versie 3.0 ook een wijziging heeft doorgevoerd op de watch zelf. Tenslotte de stoute schoenen aangedaan en een factory reset uitgevoerd. Tot zover ik zie staan alle workouts in de Amazfit cloud , fingers crossed. :| . na een langdurige herstart de installatieprocedure weer gevolgd: pairen lukt zoals gewoonlijk pas na een paar keer en de data werd vanuit de Amazfit cloud netjes naar de phone gesynct. de stappen waren op de telefoon (logisch) wel op nul gezet. na een stukje lopen gekeken of de stappen nu wel worden gesynct.... NEE dus. :? 8)7

Bij de pace van mijn vrouw met dezelfde 2.9 app (van APKmirror) worden de stappen wel gesynct.

Weird allemaal. Ik denk toch dat de 3.0 app iets op de watch heeft aangepast die een factory reset niet weg heeft gehaald en me twee opties geeft... upgraden dan 3.1 of accepteren dat de stappen niet worden gesynct.

Op mijn andere Android device heb ik de app geupgrade naar 3.1 om te kijken wat er gebeurd met dit probleem. wederom fingers crosses.

Hij vraagt eerst voor toegang tot mijn locatie (aka GPS aanzetten). nutteloze permissie, maar zet de GPS toch aan, ondanks dit komt hij steeds terug met deze melding. Ik zie dat hij de stappen die ik voor de factoryreset had gelopen weergeeft. dus vanuit de Amazfit cloud blijkbaar. een sync met de watch geeft geen wijziging. blijkbaar snapt hij niet waarom het stappen minder is geworden ... ik ben maar gaan lopen totdat de stappen hoger zijn dan in de app.helaas stappen worden niet bijgewerkt..

Ik weet het niet meer. het zijn een stelletje knoeiers daar bij Amzafit. het lijkt of er een aanpassing is doorgevoerd in het schema van de database en dat data niet meer past...

[ Voor 1% gewijzigd door pandit op 17-07-2019 14:05 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
pandit schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 13:54:
[...]

Ik heb toch maar 2.9 gebruikt voor de pace van mijn vrouw. ik wacht tot er een stabiele en full feature versie komt.

Iets anders: bij mijn downgrade van 3.1 naar 2.9 worden de stappen bij mij ook niet meer gesynct naar de app. Ik heb hierover contact gehad met Amazfit support en die adviseerde me een unpair en pair uit te voeren. Dat heb ik gedaan, waarbij de complete installatie wizzard weer gevolgd moet worden en de watch herstart werd. Helaas zonder resultaat, vervolgens heb ik op een ander Android device de app (2.9) geïnstalleerd en gekoppeld. en ook nu werden de stappen niet gesynct. Op de watch zelf worden de stappen overigens wel goed bijgehouden. Omdat deze functionaliteit voor de upgrade naar 3.0 wel werkte lijkt het erop dat versie 3.0 ook een wijziging heeft doorgevoerd op de watch zelf. Tenslotte de stoute schoenen aangedaan en een factory reset uitgevoerd. Tot zover ik zie staan alle workouts in de Amazfit cloud , fingers crossed. :| . na een langdurige herstart de installatieprocedure weer gevolgd: pairen lukt zoals gewoonlijk pas na een paar keer en de data werd vanuit de Amazfit cloud netjes naar de phone gesynct. de stappen waren op de telefoon (logisch) wel op nul gezet. na een stukje lopen gekeken of de stappen nu wel worden gesynct.... NEE dus. :? 8)7

Bij de pace van mijn vrouw met dezelfde 2.9 app (van APKmirror) worden de stappen wel gesynct.

Weird allemaal. Ik denk toch dat de 3.0 app iets op de watch heeft aangepast die een factory reset niet weg heeft gehaald en me twee opties geeft... upgraden dan 3.1 of accepteren dat de stappen niet worden gesynct.

Op mijn andere Android device heb ik de app geupgrade naar 3.1 om te kijken wat er gebeurd met dit probleem. wederom fingers crosses.

Hij vraagt eerst voor toegang tot mijn locatie (aka GPS aanzetten). nutteloze permissie, maar zet de GPS toch aan, ondanks dit komt hij steeds terug met deze melding. Ik zie dat hij de stappen die ik voor de factoryreset had gelopen weergeeft. dus vanuit de Amazfit cloud blijkbaar. een sync met de watch geeft geen wijziging. blijkbaar snapt hij niet waarom het stappen minder is geworden ... ik ben maar gaan lopen totdat de stappen hoger zijn dan in de app.helaas stappen worden niet bijgewerkt..

Ik weet het niet meer. het zijn een stelletje knoeiers daar bij Amzafit. het lijkt of er een aanpassing is doorgevoerd in het schema van de database en dat data niet meer past...
Ik had ook het probleem dat mijn app automatisch geupdate was naar 3.0, ik toen geen notificaties meer ontving. Handmatig terug gegaan naar 2.9, wel notificaties, geen stappen meer in de app. Naar 2.9 gegaan, nog altijd geen stappen, dus helemaal terug naar 2.7, en ook daar, geen stappen. Restart gedaan van telefoon, geen effect. Uiteindelijk toch maar weer naar 3.0 toe gegaan en toen had hij ineens wel de mogelijkheid om stappen bij te houden. Beide (telefoon en Stratos) restart gegeven en de notificaties weergeven optie nogmaals geactiveerd in de telefoon, sindsdien geen probleem meer. Ik deel dus je beeld dat versie 3 mogelijk iets heeft gewijzigd in de Stratos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
Raznov schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 16:03:
Ik deel dus je beeld dat versie 3 mogelijk iets heeft gewijzigd in de Stratos.
Ik ben nu dit aan het lezen op xda

https://forum.xda-develop...0-play-holy-crap-t3947945

we zijn niet de enigen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
Het lijkt erop dat bij de stap van app 2.x naar 3.x er een database conversie plaatsvindt op de servers van Amazfit om compatibel te worden met de xiaomi Miband. Xiaomi is natuurlijk de moederorganisatie waar ook Amazfit vandaan komt. Gebruikers zoals ik die terug zijn gegaan naar app versie 2.x kregen te maken dat de stappen niet gesynct werden. en dat de geschiedenis niet ingezien kon worden. Verklaarbaar als er een database wijziging heeft plaatsgevonden waarbij de frontend (app) en de backend (Amazfit cloud services) niet meer compatible zijn. Na opnieuw een upgrade te doen naar app 3.x is de geschiedenis wel te zien. Verklaarbaar want de app is compatible met de backend. Alleen werkt het updaten niet meer. Hier heb ik nog geen sluitende verklaring voor. Mogelijk zit de watch zelf nog in de 2.* app compatibiliteit.

Vooralsnog zit ik nog op 2.x omdat de rest wel allemaal werkt. Het bovenstaande ga ik voorleggen aan Amazfit support en hopelijk hebben zijn een oplossing, die ik hier uiteraard zal delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
pandit schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 11:11:
Het lijkt erop dat bij de stap van app 2.x naar 3.x er een database conversie plaatsvindt op de servers van Amazfit om compatibel te worden met de xiaomi Miband. Xiaomi is natuurlijk de moederorganisatie waar ook Amazfit vandaan komt. Gebruikers zoals ik die terug zijn gegaan naar app versie 2.x kregen te maken dat de stappen niet gesynct werden. en dat de geschiedenis niet ingezien kon worden. Verklaarbaar als er een database wijziging heeft plaatsgevonden waarbij de frontend (app) en de backend (Amazfit cloud services) niet meer compatible zijn. Na opnieuw een upgrade te doen naar app 3.x is de geschiedenis wel te zien. Verklaarbaar want de app is compatible met de backend. Alleen werkt het updaten niet meer. Hier heb ik nog geen sluitende verklaring voor. Mogelijk zit de watch zelf nog in de 2.* app compatibiliteit.

Vooralsnog zit ik nog op 2.x omdat de rest wel allemaal werkt. Het bovenstaande ga ik voorleggen aan Amazfit support en hopelijk hebben zijn een oplossing, die ik hier uiteraard zal delen.
Bij mij zat er ook een update van de watch aan vast. De watch zit nu op Rom versie 2.3.10.5 bij mij. Misschien nog eens zoeken naar updates? Bij mij werkt alles namelijk op dit moment wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
YdieresiS schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 11:44:
[...]Bij mij zat er ook een update van de watch aan vast. De watch zit nu op Rom versie 2.3.10.5 bij mij. Misschien nog eens zoeken naar updates? Bij mij werkt alles namelijk op dit moment wel.
Firmware 2.3.10.5 kreeg ik op 27 juni al binnen, misschien toeval bij jou dat dit op hetzelfde moment kwam. Zit jij op app 2.9 of 3.1 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
pandit schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 12:01:
[...]

Firmware 2.3.10.5 kreeg ik op 27 juni al binnen, misschien toeval bij jou dat dit op hetzelfde moment kwam. Zit jij op app 2.9 of 3.1 ?
Dan liep ik nog achter en was dat inderdaad toeval. Mijn app zit op 3.1.0.

Stappen worden nu bij mij zelfs beter gesynchroniseerd tussen app en horloge dan op eerdere versies. Dat er wijzigingen zijn om meer aan te sluiten op Xiaomi producten zie ik, aangezien het gewicht van mijn Mi Scale nu ook in de Amazfit app staat. Ik moet binnenkort weer eens hardlopen om te kijken of de rest ook nog allemaal goed werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coldasice
Voor de personen die overwegen een amazfit gtr te kopen, hold your horses.... Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PoOby4n1XnTFhGsbR1nPSzQY/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pandit
pandit schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 11:11:

De volgende dag bleek de watch keurig de stappen te syncen met de 3.1 app op mijn Android tablet maar niet op mijn telefoon met versie 2.9 . Mijn analyse lijkt juist te zijn. Wil ik de stappen synchronisatie op mijn normale telefoon terugkrijgen moet ik upgraden naar de buggie versie 3.1 met een verminderde functionaliteit. lastige keuze. Van Amazfit support nog geen antwoord ontvangen, maar die zullen waarschijnlijk met dezelfde ""oplossing"" komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
coldasice schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 19:04:
Voor de personen die overwegen een amazfit gtr te kopen, hold your horses.... [Afbeelding]
Syncen met Strava is dus niet waarschijnlijk en daarom zal die Huawei Watch GT ook wel zo lang meegaan. Hmmm, eerst inderdaad die Nexo maar eens afwachten.

[edit] de nexo is er natuurlijk al, da's de opvolger van de Verge, er komen nog andere modellen aan blijkbaar, waaronder dan een echte Stratos opvolger?

[ Voor 15% gewijzigd door Frenz64 op 19-07-2019 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florijn11
pandit schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 08:21:
[...]

Wil ik de stappen synchronisatie op mijn normale telefoon terugkrijgen moet ik upgraden naar de buggie versie 3.1 met een verminderde functionaliteit. lastige keuze. Van Amazfit support nog geen antwoord ontvangen, maar die zullen waarschijnlijk met dezelfde ""oplossing"" komen.
Zelfde ervaring
App is inderdaad veel minder.
Gelukkig hebben we een connectie met Strava
Kun je nog terug naar de vorige situatie?
De oude app zal wel niet meer ondersteund worden?

mvg
Marius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
Gelukkig hebben we een connectie met Strava
Kun je nog terug naar de vorige situatie?
De oude app zal wel niet meer ondersteund worden?
Ik heb Strava geïnstalleerd. Begrijp ik het goed dat Strava een abonnement is van 60 euro per jaar en dat er een gratis variant is? Ik hoop dat de gratis variant voldoende is om te gebruiken samen met amazfit watch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florijn11
pandit schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 18:17:
[...]

Ik heb Strava geïnstalleerd. Begrijp ik het goed dat Strava een abonnement is van 60 euro per jaar en dat er een gratis variant is? Ik hoop dat de gratis variant voldoende is om te gebruiken samen met amazfit watch.
De gratis variant werkt goed samen met de Amazfit app.
Met de betaalde versie heb je meer analyse mogelijkheden vooral voor wielrenners.
Zie strava.com
Wel even de apps koppelen.
Op de pc werk je nog makkelijker met strava.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:27

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Frenz64 schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 09:55:
[...]

Syncen met Strava is dus niet waarschijnlijk en daarom zal die Huawei Watch GT ook wel zo lang meegaan. Hmmm, eerst inderdaad die Nexo maar eens afwachten.

[edit] de nexo is er natuurlijk al, da's de opvolger van de Verge, er komen nog andere modellen aan blijkbaar, waaronder dan een echte Stratos opvolger?
Ik vraag met toch wat af. Ik begrijp uit de berichten hier boven dat Strava synced met de Amazfit app. Waarom zal dit dan niet met de GTR werken aangezien deze in dezelfde Amazfit app staat?

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
Is een logische aanname @OzzieMann , maar het is een feature op de Stratos die ze duidelijk communiceren, net als triatlon of multi-sport functionaliteit (= simpele software). Beide zijn niet vermeld bij de GTR. Kan me niet voorstellen dat ze dat weglaten omdat ze dat niet zo relevant vinden. Bovendien wordt er vaak geroepen dat de GTR een kloon is van de Watch GT (vind ik overigens niet) en die kan het ook niet.

We gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gooddaddy
Misschien denken ze wel hetzelfde als ik. Waarom syncen met Strava? Als ik ga fietsen of rennen neem ik mijn telefoon toch wel mee. Stel je voor ik krijg een ongeluk tijdens het fietsen, of ik verstap me en breek mijn enkel in the middle of nowhere.
En als ik mijn telefoon toch bij me heb, dan zet ik daar Strava wel op aan. Ik vertrouw de GPS van mijn telefoon eerlijk gezegd ook meer dan die op mijn Stratos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Frenz64 schreef op zondag 21 juli 2019 @ 10:18:
Is een logische aanname @OzzieMann , maar het is een feature op de Stratos die ze duidelijk communiceren, net als triatlon of multi-sport functionaliteit (= simpele software). Beide zijn niet vermeld bij de GTR. Kan me niet voorstellen dat ze dat weglaten omdat ze dat niet zo relevant vinden. Bovendien wordt er vaak geroepen dat de GTR een kloon is van de Watch GT (vind ik overigens niet) en die kan het ook niet.

We gaan het zien.
Mijn BIP synct nu ook direct met Strava via de Amazfit App, zou daarom toch durven aannemen dat de GTR dit ook gaat kunnen.

Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Cases, bandjes, protectors, e.d.: [Xiaomi Amazfit Stratos] Accessoires
- Winkels, aanbiedingen, prijzen: [Xiaomi Amazfit Stratos] Levertijden & Prijzen