Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakhaas
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 24-03 11:36
verkocht

[ Voor 92% gewijzigd door Pakhaas op 20-03-2019 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:07
Het lijkt me dat de meesten 'm hier al hebben, zou 't voorzichtig in het sporthorloge topic droppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Ik weet niet of dit het juiste topic is, maar ik zit even met mijn handen in het haar...

Mijn vrouw heeft mij dit horloge kado gedaan, en van de ene op de andere dag laad het horloge niet meer op.

Het begon ermee dat hij eerst heel traag oplaad, en nu dus helemaal niet meer.

Ik heb al rondgekeken, meerdere docks gebruikt, meerdere kabels, meerdere laders, maar niets helpt. Ik heb zelfs de XDA "sla het heel hard met je knokel totdat intern het contactje weer contact maakt" oplossing geprobeerd.

Heeft iemand hier toevallig dezelfde ervaring, en zo ja, hoe is dit verholpen?

Mvg,

D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:05
Waar heeft ze het horloge gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
bottom line schreef op zondag 17 maart 2019 @ 16:11:
Waar heeft ze het horloge gekocht?
Haar kennende Aliexpress :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Maestro
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 22:08
Mijn ervaring is dat de laadcontacten vervuilen en daardoor het horloge traag/niet oplaad.
Lichtelijk schuren/schoonkrabben was voor mij de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Lijkt me niet helemaal het geval als @Darkangle zegt dat het van de ene op de andere dag gebeurd is, dan zou je eerst al wat laadissues gehad hebben.

Gezien het feit dat je zo te horen elke truc gebruikt hebt, blijft er over: gewoon stuk?

Hoe oud istie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Frenz64 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 09:28:
Lijkt me niet helemaal het geval als @Darkangle zegt dat het van de ene op de andere dag gebeurd is, dan zou je eerst al wat laadissues gehad hebben.

Gezien het feit dat je zo te horen elke truc gebruikt hebt, blijft er over: gewoon stuk?

Hoe oud istie?
Ik vrees het ook, hij is 5-6 maanden oud.

Ik had de hoop dat stiekum een tweaker een betere oplossing had dan ik zelf kon bedenken/vinden. bij doormeten blijt dat de meest rechter contactpunt op het horloge geen waardes geeft :(.

Ik zal haar vragen om een RMA aan te maken en hopelijk gaat dat goed via ali.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik heb nu de bip maar wil kijken naar de stratos. Ik vind die UI wat mooier.
En je kan ook zwemmen tracken.

Zijn er ook mensen die hij fitness krachttraining tracken? Ik doe naast krachttraining op apparaten ook cardio met een crosstrainer en roeiapparaat kan je dat ook tracken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
Da Maestro schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 16:41:
Mijn ervaring is dat de laadcontacten vervuilen en daardoor het horloge traag/niet oplaad.
Lichtelijk schuren/schoonkrabben was voor mij de oplossing
Gewoon een klein beetje alcohol gebruiken en alles is schoon zonder krabben of schuren :)

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
kaasaanfiets schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 14:49:
Ik heb nu de bip maar wil kijken naar de stratos. Ik vind die UI wat mooier.
En je kan ook zwemmen tracken.

Zijn er ook mensen die hij fitness krachttraining tracken? Ik doe naast krachttraining op apparaten ook cardio met een crosstrainer en roeiapparaat kan je dat ook tracken ?
Nee, niet echt. Als je terugzoekt in dit topic wordt er wel iets over gezegd kan ik me (vaag) herinneren. Maar is geen fitness activiteit gedefinieerd. Alleen jump ropes en wat indoor dingetjes als treadmill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07:18
Ik ben op zoek naar een smartwatch, vooral om m'n wandelingen te monitoren, en eenvoudige (offline) navigatie.
Nu las ik in een review dat de Stratos een breadcrump optie heeft...?
Iemand hier ervaring mee?

8*400 ZO + 7*400 NW = 6kWp | 40° | Flevoland

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CaptainKansloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-05 08:12
hansie_k schreef op zondag 24 maart 2019 @ 11:21:
Ik ben op zoek naar een smartwatch, vooral om m'n wandelingen te monitoren, en eenvoudige (offline) navigatie.
Nu las ik in een review dat de Stratos een breadcrump optie heeft...?
Iemand hier ervaring mee?
Ja, soort van. Het toont een lijn op een rasterkaart (dus zonder landschapdetails).Daarnaast heb je 2 zoomknoppen, een kompas (N) en een schaalverdeling. Als je een GPX geïmporteerd hebt, is deze lijn grijs en het GPS spoor dat je opneemt terwijl je wandelt is groen.

Het is denk ik wel bruikbaar, maar verwacht geen turn-by-turn navigatie. Bovendien is een spoorweergave zonder kaartdetails niet altijd even bruikbaar denk ik; je kunt niet persé zien of je de juiste straat/pad inloopt; je kunt alleen zien of je 'bij benadering' op het juiste GPS spoor zit. Bovendien is mijn ervaring dat het kompas (en daarmee de kaart) wel even een paar seconden nodig hebben om 'uit te lijnen' wanneer je er op kijkt. anders roteert de kaart alle kanten op en weet je niet of je goed loopt.

Toch maar even extra getest; als je screen gelocked is (dat gebeurt automatisch na een aantal seconden) dan update de route niet snel genoeg en is je heading niet nauwkeurig. Als je het scherm activiveert met een druk op de middelste knop kun je vrijwel meteen zien waar je bent en of je nog op het spoor zit.

Voordeel is natuurlijk wel dat je scherm altijd aan is en je niet eerst een telefoon uit je broekzak hoeft te halen. Bovendien wordt het spoor dat je loopt ook meteen opgenomen en moet je wel de nodige uren kunnen wandelen (10? 20?) op 1 batterijlading.

Het plaatje geeft je een idee van hoe het eruit ziet:

Afbeeldingslocatie: http://chasethesummit.com/wp-content/uploads/2018/06/Amazfit-Stratos13-800x450.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door CaptainKansloos op 25-03-2019 09:27 . Reden: Plaatje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07:18
@CaptainKansloos bedankt voor je uitleg en het uit proberen!! Zo mooi zijn als er een iets wat gedetailleerde kaart bij zat ,maar dan kom je denk ik op duurdere uitvoeringen uit, en zit je idd met de accu. Ik ga me er nog even in verdiepen.

8*400 ZO + 7*400 NW = 6kWp | 40° | Flevoland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-05 13:33

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Ik heb sinds gisteren de amazmod app erop gezet voor de degroepering van de apps bijvoorbeeld. Versie 1880 staat erop zonder dat ik verder heb zitten tweaken maar nu ga ik van 5 dagen batterij naar nog geen 24 uur...
Iemand enig idee of tips? An sich ideale app maar meer dan mijn HR bijhouden en berichten doorgeven heeft hij in die 24hr niet gedaan.

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

CaptainKansloos schreef op maandag 25 maart 2019 @ 09:22:
[...]

Ja, soort van. Het toont een lijn op een rasterkaart (dus zonder landschapdetails).Daarnaast heb je 2 zoomknoppen, een kompas (N) en een schaalverdeling. Als je een GPX geïmporteerd hebt, is deze lijn grijs en het GPS spoor dat je opneemt terwijl je wandelt is groen.

Het is denk ik wel bruikbaar, maar verwacht geen turn-by-turn navigatie. Bovendien is een spoorweergave zonder kaartdetails niet altijd even bruikbaar denk ik; je kunt niet persé zien of je de juiste straat/pad inloopt; je kunt alleen zien of je 'bij benadering' op het juiste GPS spoor zit. Bovendien is mijn ervaring dat het kompas (en daarmee de kaart) wel even een paar seconden nodig hebben om 'uit te lijnen' wanneer je er op kijkt. anders roteert de kaart alle kanten op en weet je niet of je goed loopt.

Toch maar even extra getest; als je screen gelocked is (dat gebeurt automatisch na een aantal seconden) dan update de route niet snel genoeg en is je heading niet nauwkeurig. Als je het scherm activiveert met een druk op de middelste knop kun je vrijwel meteen zien waar je bent en of je nog op het spoor zit.

Voordeel is natuurlijk wel dat je scherm altijd aan is en je niet eerst een telefoon uit je broekzak hoeft te halen. Bovendien wordt het spoor dat je loopt ook meteen opgenomen en moet je wel de nodige uren kunnen wandelen (10? 20?) op 1 batterijlading.

Het plaatje geeft je een idee van hoe het eruit ziet:

[Afbeelding]
Ik gebruik het met hardlopen. En mijn ervaring is dat het goed genoeg werkt. Niet perfect, maar als je echt verkeerd gaat dan zal die dat ook melden.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:43
Shiver23 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 19:57:
[...]

Ik gebruik het met hardlopen. En mijn ervaring is dat het goed genoeg werkt. Niet perfect, maar als je echt verkeerd gaat dan zal die dat ook melden.
Ik heb hem maar een keer gebruikt, wat me opviel is dat het zoomen in veel te grote stappen gaat, bruikbaarheid viel daardoor erg tegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-05 13:43
DRuw schreef op maandag 25 maart 2019 @ 18:07:
Ik heb sinds gisteren de amazmod app erop gezet voor de degroepering van de apps bijvoorbeeld. Versie 1880 staat erop zonder dat ik verder heb zitten tweaken maar nu ga ik van 5 dagen batterij naar nog geen 24 uur...
Iemand enig idee of tips? An sich ideale app maar meer dan mijn HR bijhouden en berichten doorgeven heeft hij in die 24hr niet gedaan.
Ik merkte een tijdje terug ook dat de batterij sneller leeg ging hierdoor, daardoor weer verwijderd en terug naar af gegaan.

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Gebruik jij iets anders nu voor standaard retour berichten en het spitsen van meerdere berichten van 1 persoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Correctie, heb een Factory reset gedaan en daarna direct versie 1880 erop gezet ipv eerst degene die op xda in de ts stond. Nu valt het reuze mee zo te zien: na een dag inclusief sporten (sportschool ellips enzo) met continue heartrate aan nog 80% over. Sneller dan normaal maar prima acceptabel voor de bonus van de berichten spitsen en standaard antwoorden terugsturen met de stratos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
Nadat vandaag wederom mijn stratos, na 10km hardlopen, ermee kapte. Heb ik besloten dit ding aan de wilgen te hangen. Regelmatig komt het voor een ik ben er wel klaar mee. Garmin nooit gezeur mee gehad dus ik ga voor de fenix5x. Jammer van het prijskaartje maar het scheelt een hoop gezeur.

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
Als hij niet betrouwbaar is, geef ik je groot gelijk (hoewel ik wel denk dat het exemplarisch is, want ik hoor er anderen niet over).

Aan de andere kant, bij Garmin lees je ook verhalen over reboots tijdens het lopen (FR645, Fenix ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainKansloos
Ik heb er gister nog 140km mee gefietst en hij heeft het prima gedaan. De eerder genoemde bugs sinds de laatste fw release in januari zitten er nog steeds in (auto pauze problemen, gps loss bij viaducten etc) maar een nieuwe fw release zit volgens mij in de pijplijn.

maar ik snap je frustratie wel. Al denk ik iid dat bv Garmin etc ook niet foutloos zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
Bij mijn eerste fietskilometers dit jaar deed zelfs de OHR het prima en autopauze doe ik niet aan. GPS functioneert sowieso goed, kan me alleen 1 glitch herinneren met hardlopen waar hij het startpunt 7 km verlegde van de werkelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JOhnnyDW
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 10-08-2022
Toen ik mijn Stratos 2 kocht ergens eind vorig jaar, gaf hij na het sporten telkens de recovery time aan tot de volgende training. nu valt me op dat ik sinds de laatste (of voorlaatste) update die recovery tijd niet meer krijg na een fiets training. Ik vind dit wel erg vervelend. Wat ik nog vervelender vind is dat ik mijn training afsluit, alles save en hij telkens als de backlite stopt hij terug op het training scherm springt, ook loopt dan gewoon de trainingstijd verder. Dan moet ik of hem resetten of een andere watchface kiezen en dan doet hij weer normaal.
Ook werkt de trainingsload last 7 days ook niet meer...

Is er nog iemand die hier last van heeft? misschien dat er iemand een oplossing weet voor deze problemen,..

[ Voor 4% gewijzigd door JOhnnyDW op 06-04-2019 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Wachten op de volgende update en hopen dat het gefixt is? Niet echt een oplossing, maar je hebt drie problemen en het klinkt een beetje alsof deze firmware versie niet helemaal okselfris is. Het zijn vlgs mij ongerelateerde problemen.
Andere optie is een firmware terug gaan en kijken of dat helpt (ik herken de issues namelijk niet, gisteren sloot hij prima af en gaf hij nog 24hr hersteltijd aan. Na het hardlopen weliswaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainKansloos
[b]JOhnnyDW in "[Xiaomi Amazfit Stratos] Ervaringen & Discussie"gaf hij na het sporten telkens de recovery time aan tot de volgende training. nu valt me op dat ik sinds de laatste (of voorlaatste) update die recovery tijd niet meer krijg na een fiets training.
Ik herken dit iig ook niet, gister na een fietstocht gaf hij keurig recovery tijd aan. Vandaag geeft hij in het overzicht van gister nog steeds de Trainig load aan onder de samenvatting van activiteiten (swipe rechts vanaf watchface) Niet dat ik daar echt iets mee doe trouwens, na 88KM op de MTB met 3000+ kcal is mn trainingsload kennelijk 'Low'. Daar zijn mijn benen het niet helemaal mee eens volgens mij...

In het Sports overzicht (daar waar je de activiteit kiest) staat bovenaan de actuele recovery tijd bij mij, dus vandaag, nu, is dat klaarblijkelijk nog 9 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Misschien een beetje geneuzelvraagje, maar sinds de laatste update van de amazfit watch app staat er een rood notificatiebolletje. Iemand een idee hoe je die wegkrijgt? De melding is namelijk "Amazfit Watch Connected" en ik krijg 'm niet weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Giovanni
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-05 10:17
Je kan proberen voor de app de berichten uit te zetten. Heb ik zelf ook gedaan vanwege de irritatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pxltrx
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 30-05 21:26
Op m'n pocophone kan ik "app icoon badge" apart uitschakelen, dan krijg je die rode stip niet meer.
Zal ook wel lukken op andere android phone veronderstel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Ah, dat werkt iig ook op een S7 @pxltrx & @Don Giovanni thx, eindelijk weg dat irritante rode bolletje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Dus ik scroll wat door reviews van the 5krunner en kom die van de Stratos tegen. Nou stoorde me die 6 field running face me altijd een beetje, net te kleine cijfertjes tijdens het lopen. Kun je dus gewoon aanpassen naar 3 of 4, kom ik ook lekker snel achter.

Bovendien heb ik de interval die ik afgelopen week voor het eerst liep nu ook in m'n horloge gezet, toch een stuk handiger dan gecombineerd kijken naar lantarenpalen en op het horloge of ik bijv. al bij 4,2 of 4,6 kilometer ben voor de 400 meter interval stukjes. ben benieuwd hoe dat gaat de volgende keer.

Wel een badge hebben maar amper de mogelijkheden van je horloge gebruiken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
Frenz64 schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 14:02:
Dus ik scroll wat door reviews van the 5krunner en kom die van de Stratos tegen. Nou stoorde me die 6 field running face me altijd een beetje, net te kleine cijfertjes tijdens het lopen. Kun je dus gewoon aanpassen naar 3 of 4, kom ik ook lekker snel achter.

Bovendien heb ik de interval die ik afgelopen week voor het eerst liep nu ook in m'n horloge gezet, toch een stuk handiger dan gecombineerd kijken naar lantarenpalen en op het horloge of ik bijv. al bij 4,2 of 4,6 kilometer ben voor de 400 meter interval stukjes. ben benieuwd hoe dat gaat de volgende keer.

Wel een badge hebben maar amper de mogelijkheden van je horloge gebruiken 8)7
Heb je de gps functie ook al ontdekt zonder interval of doe je daar ook lantarenpalen tellen😜😜

Zonder gekheid, ik herken dit wel, goede tutorials bekijken helpt soms enorm voor dat ene kleine dingetje dat eigenlijk al mogelijk is, maar je niet wist

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
gp-watte?

Maar aan de kritische kant, de laatste tijd wil de hartslag nogal enthousiast worden, altijd aan het begin van een training. Tot maximaal rond de 1 km ofzo en dan geeft hij weer realistische waarden door. Ook niet altijd en er zit ook niet echt consistentie is de overdrijving. Ik zat toch al te denken aan een HR belt, moet er nu maar eens van komen nu ik sowieso interval trainingen ga toevoegen. Alleen ben ik er nog niet uit of het de el cheapo variant van de Decathlon wordt of dat zo'n OH1 van Polar meerwaarde biedt.

Of een tweedehands Scosche voor 40-ish, ik had een Suunto borstband ooit, maar dat zit niet lekker, vind ik.

[ Voor 9% gewijzigd door Frenz64 op 20-04-2019 16:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coldasice
Ik heb de scosche rhythm24 aangeschaft, ik had er genoeg van, ook al was die 90% betrouwbaar in normale runs, de afwijking in het begin had ik ook, leek op cadence lock, en ik miste interval en bootcamp training hartslag,was gewoon niet goed genoeg. En ik wilde idd ook niet met borstband lopen, teveel irritatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Hmm, betere accu is wel fijn idd (tov de +) geheugen in HSM boeit niet zo en de rest (cadence bijv.) kan het horloge toch niet oppikken, hij registreert alleen het het hartsignaal toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
Frenz64 schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 19:11:
Hmm, betere accu is wel fijn idd (tov de +) geheugen in HSM boeit niet zo en de rest (cadence bijv.) kan het horloge toch niet oppikken, hij registreert alleen het het hartsignaal toch?
Cadence is er toch al? Standalone werkt de scosche inmiddels ook na de meest recente software upgrade, maar verwacht geen gepolijste app, beetje houtje touwtje, maar je zou hiermee een voetbalwedstrijd of iets dergelijks kunnen registreren zonder het dragen van een horloge....daarn syncen met strava bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Ja, cadence was een slecht voorbeeld, ik bedoelde meer dat ik begrepen heb dat de Stratos alleen het HR signaal oppikt uit de BT 'zending' van een HR band en niet de overige data (als die er is zoals bij een HRM Run van Garmin). Dan moet je weer apart gaan syncen. Data en gadgets zijn leuk maar het gaat uiteindelijk wel om het sporten en niet daarna drie kwartier syncen, updaten, matchen en hoe ik me voelde bijvoegen.

Cadence bij een voetbalwedstrijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
Frenz64 schreef op zondag 21 april 2019 @ 12:15:

Cadence bij een voetbalwedstrijd?
Nee, cadence stond los van het andere verhaal. Standalone bedoelde ik enkel de band dragen, afstand wordt volgens mij bepaald door cadence en pas lengte zoals footpods dit ook doen, en hartslag. Daarmee heb je een beeld welke afstand je aflegt in een voetbalwedstrijd, ik denk echter dat de nauwkeurigheid niet hetzelfde is als bij een rondje hardlopen door alle variatie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
coldasice schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 18:55:
Ik heb de scosche rhythm24 aangeschaft, ik had er genoeg van, ook al was die 90% betrouwbaar in normale runs, de afwijking in het begin had ik ook, leek op cadence lock, en ik miste interval en bootcamp training hartslag,was gewoon niet goed genoeg. En ik wilde idd ook niet met borstband lopen, teveel irritatie...
Nou, ik kan een dezer dagen een Rhythm + ophalen voor €35. Met laatste firmware en een recent geteste accuduur (aldus de verkopert) van 7+ uur. Qua budget past het mooi bij de Stratos 8) en geen borstband, ook fijn, beter dan die borstband van de Decthlon

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• coldasice
Ik post niet snel een watchface maar dit is er wel eentje die de moeite waard is om te delen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zhH7f4iODKuaIqkLa4fN2MOq/full.jpg

https://mega.nz/?fbclid=I...n2DPE8e8mqjp0pok1HROJjMTc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkb123
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-05 20:59
[quote]coldasice schreef op woensdag 24 april 2019 @ 19:55:
Ik post niet snel een watchface maar dit is er wel eentje die de moeite waard is om te delen

Mooie watchface. Ik heb hem meegenomen.ga hem proberen zodra mijn gerepareerde stratos uit China terug is. (nieuwe dus ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 29-05 19:50
coldasice schreef op woensdag 24 april 2019 @ 19:55:

[Afbeelding]

https://mega.nz/?fbclid=I...n2DPE8e8mqjp0pok1HROJjMTc
Waar/Hoe heb je deze watchface gevonden? Dit om te kijken wat voor watchfaces daar nog meer te vinden zijn. Ik ben ook wel benieuwd wat bandje je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
FJP84 schreef op maandag 29 april 2019 @ 22:06:
[...]

Waar/Hoe heb je deze watchface gevonden? Dit om te kijken wat voor watchfaces daar nog meer te vinden zijn. Ik ben ook wel benieuwd wat bandje je hebt.
Via de facebook groep van amazift stratos, maar er komt vooral gezeik voorbij over afwijkingen tussen stratos en strava (vaak veroorzaakt door de optimalisatie die strava nog een keer doet)...verder is er een forum voor amazfit watches, die inmiddels ook een app heeft op playstore (AmaziftWatchFace). Dit is geen screenshot van mezelf, ik heb zelf 2 lederen bandjes (bruin en zwart via dhgate)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainKansloos
Via de facebook groep van amazift stratos
Is iemand hier lid van die Facebook groep? Ik heb zelf geen FB account (en dat wil ik ook niet), maar heb wel gezien dat het een gesloten group is en schijnbaar worden daar ook FW beta's verspreid / aangekondigd?

Ik ben met name geinteresseerd in of er al een een nieuwe FW in de pijplijn zit. Heb al 3 maanden een horloge dat de nodige manko's in de FW heeft die storend zijn en begin maart lekte via een aantal kanalen al daar een beta update voor getest ging worden:

https://gadgetsandwearabl...-stratos-firmware-update/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Dat is de laatste info die ook op Facebook bekend is, maar het laat nogal lang op zich wachten totdat de update wordt uitgerold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenvz99
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 25-03-2023
Ik mijn amazfit stratos net 1 dag maar nu zie ik bij sportprofielen nergens een profiel staan die ik bij fitness/CrossFit kan gebruiken iemand hier oplossing voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Ander horloge kopen...
Dit is toch wel een groot gemis en lijkt ook niet toegevoegd te gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-05 07:55
svenvz99 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 15:18:
Ik mijn amazfit stratos net 1 dag maar nu zie ik bij sportprofielen nergens een profiel staan die ik bij fitness/CrossFit kan gebruiken iemand hier oplossing voor ?
Heel lang geleden is het mij belooft via facebook maar tot op heden idd nog niks.
Ik gebruik elleptical voor mijn trainingen.
Binnenkort gaat deze Stratos wel de deur uit.
Vorig weekend gaan fietsen en continu hartslag van 210 en meer.
Sloeg alle kanten uit

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
Gunth schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 18:16:
[...]

Heel lang geleden is het mij belooft via facebook maar tot op heden idd nog niks.
Ik gebruik elleptical voor mijn trainingen.
Binnenkort gaat deze Stratos wel de deur uit.
Vorig weekend gaan fietsen en continu hartslag van 210 en meer.
Sloeg alle kanten uit
Fietsen en polshartslag meting is een slechte combi, beter een borstband of armband kopen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coldasice
CaptainKansloos schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 11:21:
[...]
Is iemand hier lid van die Facebook groep? Ik heb zelf geen FB account (en dat wil ik ook niet), maar heb wel gezien dat het een gesloten group is en schijnbaar worden daar ook FW beta's verspreid / aangekondigd?

Ik ben met name geinteresseerd in of er al een een nieuwe FW in de pijplijn zit. Heb al 3 maanden een horloge dat de nodige manko's in de FW heeft die storend zijn en begin maart lekte via een aantal kanalen al daar een beta update voor getest ging worden:

https://gadgetsandwearabl...-stratos-firmware-update/
Laatste versie staan altijd hier:
https://bbs.huami.com/forum-41-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
coldasice schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 18:53:
[...]

Fietsen en polshartslag meting is een slechte combi, beter een borstband of armband kopen...
Idd ik weet het, maar het is niet enkel met fietsen.
Het is een leuk horloge maar toch net niet voor de iets wat serieuze sporter

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
Gunth schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 19:04:
[...]

Idd ik weet het, maar het is niet enkel met fietsen.
Het is een leuk horloge maar toch net niet voor de iets wat serieuze sporter
Wat mis je dan dat een serieuze sporter persee nodig heeft? Ik sport 5 a 6 keer in de week, ik mis eigenlijk niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
coldasice schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 19:30:
[...]

Wat mis je dan dat een serieuze sporter persee nodig heeft? Ik sport 5 a 6 keer in de week, ik mis eigenlijk niks...
Wat meer accuratere gegevens mss.
Stappen bv, je moet er een aantal zetten voor hij begint te tellen.
Met mijn Garmin heb ik altijd 5000 meer of hij is te vrijgevig.
Hartslag,vo2 max,
Gaan fietsen of lopen en stopt er soms mee en ben je u gegevens kwijt.
Mss heb ik een slecht exemplaar maar als je leest op het www ,fb ben ik niet de enige.
Ik heb het horloge bijna een jaar dus wel wat ervaring mee.
Als het voor jou voldoet zoveel te beter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frenz64
Of dan hebben @coldasice en ik een goed exemplaar, want hij doet bij mij precies wat hij moet doen, zeker nu ik een externe HR band heb.

Stappen en met name traplopen zijn notoire slechte gegevens bij Garmin, dus reken jezelf niet rijk. @Gunth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenvz99
Ik heb hem maar weer terug gestuurd vindt toch dat ik er te weinig mee kan. Als je alleen hardloopt of fietst dan is het misschien een fijn horloge maar ik had er meer van verwacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
Gisteren Amazfit Maps gekocht: https://play.google.com/s...ils?id=com.re.amazfitmaps.
Werkt met de google maps op de telefoon, getest door op de telefoon maps te starten en te laten navigeren, krijg prima de meldingen binnen op de Stratos. Eerdaags eens testen tijdens het wielrennen of dit werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 29-05 19:50
Raznov schreef op maandag 6 mei 2019 @ 15:47:
Gisteren Amazfit Maps gekocht: https://play.google.com/s...ils?id=com.re.amazfitmaps.
Werkt met de google maps op de telefoon, getest door op de telefoon maps te starten en te laten navigeren, krijg prima de meldingen binnen op de Stratos. Eerdaags eens testen tijdens het wielrennen of dit werkt.
Ik heb hem ook aangeschaft. Ik zag wel dat bij de navigatie instellingen alleen car en walking zijn ondersteund, maar als ik Google maps start met fiets navigatie. Binnenkort maar eens uitproberen. Zou wel prettig zijn als reeds afgeronde waypoint notificaties automatisch worden verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-05 14:04
svenvz99 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 15:16:
Ik heb hem maar weer terug gestuurd vindt toch dat ik er te weinig mee kan. Als je alleen hardloopt of fietst dan is het misschien een fijn horloge maar ik had er meer van verwacht
Ben wel benieuwd waar je dan in vind dat hij te weinig kan. Ik zag juist in reviews dat hij best veel kon. Ik zit erover te denken om deze te bestellen en kom zelf van een horloge in combinatie met een Mi Band 3, ik krijg er waarschijnlijk veel opties bij. Ben gewoon benieuwd naar je ervaringen hierin.

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Giovanni
Heb je ook wat aan de maps app als je geen telefoon bij je hebt? Of moet je die altijd bij je hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:49
Hier geen problemen met de HR meter eigenlijk, heel soms heb ik hem tijdens sporten niet helemaal goed om en is de meting een beetje "off", maar over het algemeen dezelfde metingen als met HR band.

Daarnaast ook geen GPS problemen bij fietsen, kan de route altijd netjes tot in den treuren nalopen. Hij is bij mij heel iets minder accuraat dan de telefoon (op fietsrit van 37 km, 800m minder, vooral stop/start momenten, daar is hij relatief traag met weer doorgaan).

Stappenteller, meh…. maar die vind ik dan ook niet belangrijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaptainKansloos
Don Giovanni schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 08:12:
Heb je ook wat aan de maps app als je geen telefoon bij je hebt?
Volgens mij heb je je telefoon nodig; ik denk dat de navigatie schermen als notificaties gestuurd worden zoals dat ook bij WhatsApp, mail en SMS werkt. Die dingen werken ook niet zonder telefoon binnen bereik.

De meerwaarde zit hem denk ik in dat je bij 'on the fly' gegenereerde routes in GMaps ook notificaties om je pols ontvangt. Da's beter dan niks, maar ik vermoed dat het volgen van een ingeladen GPX spoor op je horloge in de praktijk handiger is (hoewel ook niet helemaal ideaal, zie mijn eerdere comment).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainKansloos
Suicyder schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 08:23:
Hij is bij mij heel iets minder accuraat dan de telefoon (op fietsrit van 37 km, 800m minder, vooral stop/start momenten, daar is hij relatief traag met weer doorgaan).
Vwb dat stoppen en starten; gebruik je auto pauze? Bij mij werkt dat bij fietsen nl. dramatisch met de laatste FW versie.

Ik heb daar een aantal dagen geleden maar een support ticket over geopend bij de amerikaanse support desk, omdat de nieuwe FW die dat op zou kunnen lossen al een maand of 3 op zich laat wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-05 14:04
Vrijdag mijn Amazfit Stratos binnen gekregen en zaterdag direct in de zon uitproberen tijdens een stukje hardlopen. Wat een verademing na een Mi Band 3 wat betreft aflezen van de gegevens in de zon. Ik kan nu alles aflezen en bijhouden tijdens het sporten. Geeft mij wat meer mogelijkheden om een vastere gemiddelde tijd aan te houden. De afleesbaarheid in wat donkerdere situaties is soms wel lastig, maar het doel waarvoor ik hem heb blinkt hij momenteel in uit (al heb ik niet veel vergelijkingsmateriaal). En ook de overige functies die ik gebruik werken goed (notificaties op het horloge, wakker worden middels de tril en dergelijke). Ben blij met deze aanwinst.

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-05 20:47
Is het mogelijk om met de Amazfit Stratos, i.c.m. bluetoothverbinding met telefoon, turn-by-turn navigatie in te zetten? Bijvoorbeeld op de racefiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
barzi schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 20:49:
Is het mogelijk om met de Amazfit Stratos, i.c.m. bluetoothverbinding met telefoon, turn-by-turn navigatie in te zetten? Bijvoorbeeld op de racefiets?
Ik gebruik zelf maps op de telefoon icm Bluedio TN headset, en dan de eerder genoemde Amazfit Maps (gekochte app) er bij. Krijg via de koptelefoon door wanneer ik af moet slaan / iets moet doen. Zie op het horloge ook de richting welke ik op moet. Werkt prima, vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinski
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-12-2023
Zijn er eigenlijk al plannen van wanneer er hier een nieuwere versie van uitkomt? Ik heb proberen te zoeken op internet naar Amazfit stratos 3 release date etc maar kan hier weinig bruikbare info over terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
kevinski schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 10:28:
Zijn er eigenlijk al plannen van wanneer er hier een nieuwere versie van uitkomt? Ik heb proberen te zoeken op internet naar Amazfit stratos 3 release date etc maar kan hier weinig bruikbare info over terugvinden.
Laatste versie is 2.3.10.4, ik weet niet zeker of die voor iedereen beschikbaar is. Ik ben onderdeel van het beta programma, dus mogelijk is die niet voor iedereen beschikbaar. Versie hiervoor was 2.3.9.2, die was volgens mij (ook) beta.

[ Voor 5% gewijzigd door coldasice op 15-05-2019 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florijn11
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 24-05 14:28
mijn versie is 2.3.9.0 en vlgs de update app de laatste versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Giovanni
Ik heb nu ook de laatste versie binnen: 2.3.10.4
Klopt het dat je nu nog maar 2 widgets kan selecteren? De rest van de apps komen dan als icoontjes op het laatste schermpje te staan. Erg jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pxltrx
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 30-05 21:26
Vreemd. Sinds laatste update is interface bij mij niet veranderd.

edit: na reboot heb ik toch andere interface.
in de Amazfit app kun je bij Manage widgets and apps dit wel aanpassen.
Wel met een maximum aan 2 widgets. :/

[ Voor 57% gewijzigd door pxltrx op 17-05-2019 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainKansloos
Na nog een reboot heb ik eerst 2 widgets aan de rechterzijde van de watchface, en daarna in een 3e 'widget' een lijstje aan overige 'widgets'. In versie 2.3.10.4 voor de duidelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florijn11
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 24-05 14:28
Hartslag In versie 2.3.10.4 veel te laag bij fietsen.

Hallo met de nieuwe versie is mijn hartslag bij fietsen ca 30 BPM te laag.
Iemand zelfde ervaring ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Gisteren (rustig) Lage Vuursche gedaan met de MTB: ik was m'n Scosche Rhythm vergeten, dus dit is van de OHR van de Stratos: AVG HR 172 met een piek van 206 (!). Mijn HR max is 175-180 ofzo. Dus uh, nee, geen last van 'te laag'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
Frenz64 schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 08:39:
Gisteren (rustig) Lage Vuursche gedaan met de MTB: ik was m'n Scosche Rhythm vergeten, dus dit is van de OHR van de Stratos: AVG HR 172 met een piek van 206 (!). Mijn HR max is 175-180 ofzo. Dus uh, nee, geen last van 'te laag'.
Je viel bijna dood op je fiets 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevinski
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-12-2023
coldasice schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 19:52:
[...]

Laatste versie is 2.3.10.4, ik weet niet zeker of die voor iedereen beschikbaar is. Ik ben onderdeel van het beta programma, dus mogelijk is die niet voor iedereen beschikbaar. Versie hiervoor was 2.3.9.2, die was volgens mij (ook) beta.
Nou dat is wel niet wat ik bedoelde 😂. Jij hebt het over de software.

Ik bedoel een redesign. Nieuwe hardware. Als ik het goed heb is deze watch al een jaar oud. Lijkt me dat er binnen de kortste keren dan wel is een nieuwe zou kunnen verschijnen.

Ps gezien de prijzen en levertijden topic niet meer up to date is, waar bestel ik best?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-05 20:47
kevinski schreef op zondag 19 mei 2019 @ 16:27:
[...]

Nou dat is wel niet wat ik bedoelde 😂. Jij hebt het over de software.

Ik bedoel een redesign. Nieuwe hardware. Als ik het goed heb is deze watch al een jaar oud. Lijkt me dat er binnen de kortste keren dan wel is een nieuwe zou kunnen verschijnen.

Ps gezien de prijzen en levertijden topic niet meer up to date is, waar bestel ik best?
De Amazfit Verge is de opvolger, die is al een tijdje beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
In mijn ogen is de Verge niet vergelijkbaar met de Stratos. Met de Verge kun je bijv niet zwemmen en is deze niet echt waterdicht te noemen helaas.
barzi schreef op zondag 19 mei 2019 @ 17:03:
[...]

De Amazfit Verge is de opvolger, die is al een tijdje beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon Kits
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 03-05 12:17
florijn11 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 20:27:
Hartslag In versie 2.3.10.4 veel te laag bij fietsen.

Hallo met de nieuwe versie is mijn hartslag bij fietsen ca 30 BPM te laag.
Iemand zelfde ervaring ?
Ik heb hetzelfde, lang stuk erg intensief gefietst maar hartslag bleef staan rond 60 bij de nieuwe update. Na een uur fietsen leek hij het pas weer te doen. Deze update zorgde niet voor een 'verbetering van de heart rate monitor'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• svenvz99
YdieresiS schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 07:31:
[...]

Ben wel benieuwd waar je dan in vind dat hij te weinig kan. Ik zag juist in reviews dat hij best veel kon. Ik zit erover te denken om deze te bestellen en kom zelf van een horloge in combinatie met een Mi Band 3, ik krijg er waarschijnlijk veel opties bij. Ben gewoon benieuwd naar je ervaringen hierin.
Voor mij is vooral irritant dat ik een normale fitness workout niet kan tracken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
svenvz99 schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 09:51:
[...]

Voor mij is vooral irritant dat ik een normale fitness workout niet kan tracken
Voor fitness is geen enkele pols hartslagmeter geschikt, enkel een borstband of een scosche rhythm of polar h10. Fitness zorgt voor teveel polsbewegingen waardoor hartslag niet goed gemeten kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:28

MazeWing

The plot thickens...

Zojuist om Amazon.de de Stratos 2s (met saffieglas en lederen band) voor €213

Die €63 extra zijn het mij wel waard om krasvrij glas te hebben en een lederen band. Ben erg benieuwd naar hoe die in de praktijk gaat bevallen. Heb 2 jaar gebruik gemaakt van een Gear S3 en stoorde me daar uiteindelijk aan de batterij en het scherm dat in de zon slecht af te lezen was. Ook de smartfuncties gebruikte ik nauwelijks en alle tracking functies (hartslag, etc.) waren erg onnauwkeurig waardoor ik ook die nauwelijks gebruikte.

Heb de afgelopen week flink lopen zoeken naar een fatsoenlijk horloge dat ook als daily te gebruiken is en dus een mooie uitstraling heeft. Zat heel erg te twijfelen tussen deze en de ticwatch pro, echter lijkt de Stratos de betere van de 2. Ook hecht ik zeer veel waarde aan een always on display...

[ Voor 3% gewijzigd door MazeWing op 27-05-2019 13:59 ]

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• betonnerd
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 05-05 10:49
Ik heb de Stratos nu ruim een maand in gebruik (gekocht voor iets minder dan 150 euro via AliExpress in Spanje) en heb mijn ervaringen tot nu toe in een review gezet: productreview: Amazfit Stratos Zwart (Zwart) review door betonnerd
Tot nu toe bevalt ie erg goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Vandaag horloge binnen gekregen en na 5 minuten weer retour! Wat een donker scherm! Zelfs in de zon is het nauwelijks te zien, tenzij ik het horloge scheef houd. Ongetwijfeld zorgt het saffieglas ervoor dat het iets minder goed af te lezen is, echter is dit wel heel absurd.

Compleet onbruikbaar en dus weer braaf retour...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
En ik ben 'm vandaag op zee kwijtgeraakt (ik denk dat je behoorlijk alleen staat in je mening over het scherm @MazeWing , zeker in de zon is tie juist heel goed zichtbaar)

Wil op zich wel een nieuwe, maar wil vooral snel een vervanger, wss tweedehands ofzo, mss Suunto of zelfs een Garmin??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Ik denk ook echt dat het of een probleem met dit model was, of dat het saffierglas oorzaak is.

Waarschijnlijk ga ik vandaag de normale bestellen en het nog een kans geven!

edit: zojuist besteld bij belsimpel en krijg 'm morgen binnen. Ik heb ook nog eens andere (Garmin) smartwatches gekeken en die maken gebruik van dezelfde schermtechniek. Die waren gewoon goed te zien in het winkellicht. Echt stukken beter dan mijn Stratos.

[ Voor 42% gewijzigd door MazeWing op 31-05-2019 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckytrebor
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-03-2023
ik heb de stratos nu een jaar. Via Spanje. gekocht. Na mijn eerste update werkte de middelste knop niet meer. Na de volgende wel weer.Scherm via back light lukt vaak niet. De letters te zijn moeilijk leesbaar. het grootste probleem was het veranderen van de tijd hoe ik de zomertijd kan invoeren is mij een raadsel. Ik gebruik de stratos nu als dure stappenteller en hartslagmeter. Kopen zou ik hem nooit meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Ik heb sinds gisteren de Stratos met normaal (lees: geen saffierscherm) en die is een stuk beter af te lezen. Ook wanneer je recht op het scherm kijkt is het nog steeds goed te zien.

Inmiddels het horloge een dagje in gebruik en eigenlijk wel tevreden. Heb er nog niet mee gesport, maar volgens mij is ie redelijk nauwkeurig qua hartslagmeting (heb 'm op continu) en sleeptracking. Wel viel het me op dat ik volgens de app 0 minuten wakker heb gelegen. Dit terwijl ik 100% zeker weet dat ik wel degelijk even wakker heb gelegen. Ook ben ik naar de wc gegaan 's nachts...

Verder nog weinig met het horloge gedaan. Dit zal volgende week gebeuren en dan zal ik een update geven over hoe ie bevalt.
Hiervoor had ik een galaxy gear s3 en daarvoor een Apple Watch series 2. De gear s3 viel vooral negatief op qua betrouwbaarheid van sensors, etc. Naar verwachting is dat bij de Stratos stukken beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
luckytrebor schreef op zondag 2 juni 2019 @ 13:40:
ik heb de stratos nu een jaar. Via Spanje. gekocht. Na mijn eerste update werkte de middelste knop niet meer. Na de volgende wel weer.Scherm via back light lukt vaak niet. De letters te zijn moeilijk leesbaar. het grootste probleem was het veranderen van de tijd hoe ik de zomertijd kan invoeren is mij een raadsel. Ik gebruik de stratos nu als dure stappenteller en hartslagmeter. Kopen zou ik hem nooit meer.
Klinkt als een maandagmorgen exemplaar (zomertijd ging helemaal automagisch bij mij).

Heb besloten de Stratos trouw te blijven en 'm over te nemen van een mede-tweaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
Mijn Stratos kreeg na een half jaar BT issues. BT viel vaak uit en later was de BT afstand een halve meter. Bij verkoper via Aliexpress een neiwue gekregen. Kost je wel een keer verzendkosten a 22 euro maar goed. Deze nieuwe is perfect. Blijkt dat de oude eigenlijk altijd BT problemen heeft gehad. Dus het kan wel dat er een probleem is maar het is zeker de moeite waard even bij de verkoper aan te kloppen denk.
Frenz64 schreef op zondag 2 juni 2019 @ 16:46:
[...]

Klinkt als een maandagmorgen exemplaar (zomertijd ging helemaal automagisch bij mij).

Heb besloten de Stratos trouw te blijven en 'm over te nemen van een mede-tweaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainKansloos
Tot nu toe was wisseling naar zomertijd bij mij gewoon een reboot vah horloge 's ochtends. Dan staat ie daarna automagisch goed. Ik heb nooit afgewacht of het zonder reboot ook (uiteindelijk) goed komt, maar 's ochtends na wisseling van de tijd stond ie een uur verkeerd.

Mss dat dit in de huidige FW wel opgelost is, al heb ik daar niks specifieks over gelezen. Ben zowieso wel content met deze laatste release(v2.3.10.4); HR is gemiddeld genomen redelijk spot-on volgens mij en mijn GPS issues zijn allemaal als sneeuw voor de zon verdwenen. Ook auto-pauze doet het weer prima. De FW release had alleen wel een maandje of 3 eerder mogen komen wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorenleferink
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-03 14:06
Hoi allen, voor wielrennen, zwemmen en hardlopen, ben ik op zoek naar een sporthorloge. Mijn ogen waren gevallen op de garmin 735xt. Nadelig vind ik echter dat er eind dit jaar een opvolger schijnt te komen, en hij inmiddels drie jaar oud is.
Toen zag ik deze Stratos, waarbij natuurlijk de prijs aanspreekt, en ook dat je er muziek op kunt zetten.

Ik vraag me vooral af wat jullie ervaringen op het gebied van zwemmen zijn. Kan het in vele reviews niet helemaal duidelijk vinden. Registreert hij bijv. de slagen goed?
Ook las ik ergens dat zwemmen niet met Strava te syncen is, ik neem aan dat dit ondertussen wel goed mogelijk moet zijn?
Dat de hartslagmeter minder accuraat is dan de Garmin, vind ik minder erg.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Ik heb er regelmatig mee gezwommen, in natuurwater dan, niet in een zwembad @jorenleferink

GPS gaat alle kanten op, maar slagen registreert hij wel. Ik kon er weinig chocola van maken, qua stijl (borstcrawl). Dus niet echt briljant, verwacht niet te veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorenleferink
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-03 14:06
Hmm da's balen, toch maar naar de 735 of polar vantage m kijken dan. Dank voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainKansloos
jorenleferink schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 11:14:
Hmm da's balen, toch maar naar de 735 of polar vantage m kijken dan. Dank voor je reactie!
Een kennis van me heeft een Garmin Fenix en gaat regelmatig in open water of zwembad zwemmen. Voor zover ik weet zijn zijn ervaringen ook niet volledig positief. GPS in / onderwater is sowieso een beetje discutabel, het signaal reikt kennelijk max. 2mm(!) onder water.

De Stratos heeft een Open water en Pool profiel, wss staat bij de tweede GPS gewoon uit. In beide gevallen zal het leeuwedeel van de registratie uit de bewegings sensoren moeten komen. Hoe nauwkeurig dat is zal ook een beetje afhangen van hoe je de beweging maakt. En het algoritme uiteraard. Denk dat HR meten met water tussen optische sensor en huid wss ook niet zo denderend gaat.

Persoonlijk denk ik dat dit - bij horloges met gelijksoortige techniek - allemaal in 'leuk als het een beetje in de buurt komt" categorie valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeFizz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-01-2024
Iemand die me kan helpen met de Amazfit Verge? Deze vraagt bij de eerste keer opstarten om de QR code op het display te scannen met de Amazfit Watch app. Ik kom alleen met geen mogelijkheid in die app, hij blijft aangeven dat mijn account 'suspended' is, ongeacht of ik inlog met mi account, Facebook, Google of Line. En bij een account op een nieuw email adres aanmaken loopt ie vast.

Als ik de app op de telefoon van m'n vriendin installeer, precies hetzelfde probleem. Iemand een idee hoe dat komt en hoe ik het op kan lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Bizar, vooral omdat het blijkbaar ook via je vriendin's telefoon gebeurt, het enige dat ik kan verzinnen is dat het allemaal via hetzelfd ip adres van je router gaat en die suspended staat? Lijkt me sterk overigens, heb je enig idee waarom je account suspended staat (lees: mailtje naar Huami/Xiaomi) @PeeFizz ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeFizz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-01-2024
Frenz64 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 19:52:
Bizar, vooral omdat het blijkbaar ook via je vriendin's telefoon gebeurt, het enige dat ik kan verzinnen is dat het allemaal via hetzelfd ip adres van je router gaat en die suspended staat? Lijkt me sterk overigens, heb je enig idee waarom je account suspended staat (lees: mailtje naar Huami/Xiaomi) @PeeFizz ?
Via 4G doet 'ie het ook niet. Jaren geleden heb ik wel 's een Xiaomi telefoon voorzien van een Europese rom meen ik, waarvoor je online de mogelijkheid moest aanvragen. Lijkt me niet dat ik daarom een cybercrimineel ben die geen hardloophorloge mag hebben ;-)

EDIT:
In een topic op Reddit hebben zich meer mensen gemeld met dit probleem, lijkt aan de app te liggen.

[ Voor 7% gewijzigd door PeeFizz op 08-06-2019 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Dus ik wil gaan fietsen en lopen, biatlon style

Nu snap ik de triatlon mode, maar ik ga niet zwemmen, kan ik doorheen drukken en dan met fietsen beginnen, maar er zit ook een multisport mode op. Vervelende is alleen dat ik geen release notes kan vinden en deze mode nergens beschreven staat, omdat die later is toegevoegd.

Iemand ervaring hoe die werkt of waar ik iets kan vinden? (blijf ik nog ff zoeken)

[Edit, niks gevonden, maar gewoon op het horloge geprobeerd, vrij eenvoudig selecteer je 2 of 3 sporten en de bediening zal wel identiek zijn aan de triatlon mode]

[ Voor 16% gewijzigd door Frenz64 op 16-06-2019 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abmannetje
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-01 22:23
Hallo, ik ben helemaal nieuw in deze zaken.

Ik zie vaak dat Stravo wordt genoemd, dat dit klokje daar zo lekker mee samen werkt.
Zelf heb ik een account op Runtastic. Kan de Amazfit Stratos daar ook mee communiceren?

Of is het voor mij beter om ook op een andere app over te stappen, als ik deze watch heb aangeschaft?
Bedankt voor het antwoord
Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Cases, bandjes, protectors, e.d.: [Xiaomi Amazfit Stratos] Accessoires
- Winkels, aanbiedingen, prijzen: [Xiaomi Amazfit Stratos] Levertijden & Prijzen