De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Bij mij wel. Het is overigens niet heel veel groter, maar wel beter te lezen.SideShow schreef op zondag 22 april 2018 @ 16:33:
[...]
doet toch niks? heb de size op 10 gezet en herstart, zie geen verschil
ik weet niet hoe ver je bent en op welk niveau je speelt, maar ik heb echt veel punten in mn zoon gepompt. die is nu echt super handig vooral bij boss fights.Nieuwevolger schreef op zondag 22 april 2018 @ 19:06:
Net een uur lang een optional boss proberen te verslaan. Kwam een paar keer heel dicht in de buurt maar daarna gebeurd er gewoon te veel op je scherm.
[ Voor 3% gewijzigd door Ambition88 op 22-04-2018 19:10 ]
Ben al aardig ver, heb ook aardig wat geinvesteerd in dat joch, die pijlen zijn inderdaad heel sterk op een gegeven moment. Maar voor deze boss moet ik denk ik maar gewoon 1 of 2 levels hoger komen.Ambition88 schreef op zondag 22 april 2018 @ 19:10:
[...]
ik weet niet hoe ver je bent en op welk niveau je speelt, maar ik heb echt veel punten in mn zoon gepompt. die is nu echt super handig vooral bij boss fights.
Atreus zijn 'skill trees' zijn bij mij als eerste allemaal unlocked. De 'stun' van de pijlen is super handig.Ambition88 schreef op zondag 22 april 2018 @ 19:10:
[...]
ik weet niet hoe ver je bent en op welk niveau je speelt, maar ik heb echt veel punten in mn zoon gepompt. die is nu echt super handig vooral bij boss fights.
Blijkbaar is de game toch wat erop vooruit gegaan qua framerate. Eaar bij digital foundry hij in de mid 44 fps zat met gevecht met die grote oger in het begin. Zit hij toch wat hoger hier. En zitten al op patch 1.12.
Ik speel nu ook met de performance modus aan want merk in combat we8nig van de judder.
Tuurlijk in kalmere scenes heb je wel eens een hickup of stottertje. Maar toen ik weer naar 30fps modus schakelde dacht ik nee dit trek ik niet meer.
Super blij met de keuze ervoor. Qua graphics maakt het op 1080p ook amper uit.
Ben nu al wat verder gegaan en geniet steeds meer en meer. Krijg combat steeds meer onder de knie. En word zelfs met bepaalde soort enemies echt goed.
En ja alla thor rondgooien met mn bijl is gewoon te verslavend.
Ook leuk om te doen gooi hem ver weg in het water. En dan weer oproepen en dat ziet er zo vet uit.
Blijf me echt verbazen in de diepgang van de game. Zoveel te doen en zoveel te zien.
En elke omgeving ziet er echt fenomenaal uit.
Ik geef de game nu echt een dikke 9.5.
En krijgt een 10 als het verhaal dan aan het einde nog goed blijft.
Voelt tot nu toe echt aan als een hele bijzondere game.
Vorige gow games vond ik leuk. Maar deze vind ik echt super. Misschien wel beter dan the last of us. Maar dat is dan ook weer een last gen spel van origine. Maar game van generatie zou goed kunnen!!
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
[ Voor 22% gewijzigd door Anton.net op 22-04-2018 20:45 ]
Ik ga ervan uit dat dalijk zodra je dus wel de middelen hebt om bepaalde plekken te openen en enemies te ownen dat deze plekken wel weer terug komen.mister_S schreef op zondag 22 april 2018 @ 20:34:
Is er een beste tijd om te verkennen? Ik ben inmiddels in Alfheim beland. Ik probeer altijd zoveel mogelijk te verkennen, maar ik kom steeds meer gesloten deuren en obstakels tegen. Ik ben ook een paar keer met één slag gedoodPrachtig dit maar ook frustrerend omdat je achteraf niet meer weet precies welk gebied je helemaal hebt gedaan en waar je nog terug moet (geen custom markers).
Maar als ik het goed heb als je dengame uitspeelt krijg je optie om gewoon verder te spelen om alles 100% te halen. Zal eens zoeken.
Edit ;
https://guides.gamepressu...of_war/guide.asp?ID=44338
Yes - you can explore the world even after completing the main storyline. What is more, you unlock a few additional challenges.
Niflheim is unlocked at the end of the campaign. This realm is covered in mist - there, you can craft the best equipment and face a randomly generated labyrinth full of enemies.
[ Voor 19% gewijzigd door v8power67 op 22-04-2018 20:52 ]
En over de Troll achtige enemies; zijn die oranje plekken weak spots? Lukt me niet ze te raken. Kun je die trolls stunnen? Heb er nog geen moeite mee, maar mss mis ik iets
Vind het mikken met Atreus mid combat wel lastig, dan raak ik uit mijn ritme ...
Maar verder, wat een brute game! Heb continue het idee dat ik een cut scene aan het spelen ben ...
Daarom houd ik bij dit soort games altijd een notitieblokje bij (notes app op iOS/macOS), waarin ik alles noteer waar ik nog naar terug moetmister_S schreef op zondag 22 april 2018 @ 20:34:
Is er een beste tijd om te verkennen? Ik ben inmiddels in Alfheim beland. Ik probeer altijd zoveel mogelijk te verkennen, maar ik kom steeds meer gesloten deuren en obstakels tegen. Ik ben ook een paar keer met één slag gedoodPrachtig dit maar ook frustrerend omdat je achteraf niet meer weet precies welk gebied je helemaal hebt gedaan en waar je nog terug moet (geen custom markers).
[ Voor 34% gewijzigd door -SaveMe- op 22-04-2018 21:22 ]
GamiQ, de game notes app met game maps!
Daarnaar schiet atreus automatisch raak als je de goeie kant op kijkt.
Ik ben net bij de smith geweest, maar durfde het nog niet aan om voor 10k betere armors te kopen. Dus dat heb ik nog niet gedaan. En ik heb wel skills gekocht, maar ik blijf maar level 1 ??Nieuwevolger schreef op zondag 22 april 2018 @ 21:22:
@-SaveMe- met upgraden van wapons/armour of beter armour dragen ga je level up. Ik denk ook door je skill tree uit te breiden.
Daarnaar schiet atreus automatisch raak als je de goeie kant op kijkt.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Na meer dan 10 uur ben ik volgens mij ook nog maar level 4 of 5 dacht ik. Als die ruit waar je level instaat helemaal vol is gevuld ga je level up. Weet niet hoe ver die bij jou gevuld is, maar als er steeds wat bij komt zit je goed.-SaveMe- schreef op zondag 22 april 2018 @ 21:23:
[...]
Ik ben net bij de smith geweest, maar durfde het nog niet aan om voor 10k betere armors te kopen. Dus dat heb ik nog niet gedaan. En ik heb wel skills gekocht, maar ik blijf maar level 1 ??

Ik voel me net een Greenpeace activist
Oeps
[ Voor 43% gewijzigd door Vrijdag op 23-04-2018 09:45 ]
Die is nog voor geen 1/10 gevuld ?? Ben net voorbij de eerste smithy ....Nieuwevolger schreef op zondag 22 april 2018 @ 22:12:
[...]
Na meer dan 10 uur ben ik volgens mij ook nog maar level 4 of 5 dacht ik. Als die ruit waar je level instaat helemaal vol is gevuld ga je level up. Weet niet hoe ver die bij jou gevuld is, maar als er steeds wat bij komt zit je goed.
En je stats gaan alleen omhoog door gear? Die kun je niet zelf uppen ?
[ Voor 7% gewijzigd door -SaveMe- op 22-04-2018 23:35 ]
Gebruik spoilertags verdomme!Vrijdag schreef op zondag 22 april 2018 @ 23:05:
Ik ben een lambal!![]()
Ik voel me net een Greenpeace activist
[ Voor 3% gewijzigd door Vinnocchio op 23-04-2018 03:06 ]
Anyone?Anton.net schreef op zondag 22 april 2018 @ 20:45:
Wel jammer dat er geen optie is om je gespeelde tijd te checken. Of zie ik dat ergens over het hoofd?
PSN: MrMistral
Same here, ik zie geen enkel verschil.SideShow schreef op zondag 22 april 2018 @ 16:33:
[...]
doet toch niks? heb de size op 10 gezet en herstart, zie geen verschil
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Vrijdag was het zo ver, mijn eerste God of War game. Ooit. Ik had de game op "give me a challenge" gezet en ben ongeveer 30 keer dood gegaan bij de eerste combat encounter. Okay this game is hard. De 200 uur Monster Hunter in me vingers met compleet andere controls hielpen ook niet echt mee.
Het eerste gedeelte van de game ging langzaam, het is redelijk lineair en het tempo is niet aanwezig. Ik was op een punt zelfs zo verveeld dat ik echt begon te twijfelen aan de 10/10 en 9/10 die het overal krijgt.
Gelukkig kwam daar de "open world". Ik moet zeggen, ik ben redelijk open world moe op het moment en probeer die games dan ook te skippen. Maar hier, het werkt. Geen 100 duizend icoontjes op de kaart is een goede zaak. Ik merk dat ik eigenlijk nooit naar de kaart kijk. Ik ben gewoon begonnen in het oosten en zo met de klok mee alles gedaan en gezien wat ik kon en dat vergezeld met goede gesprekken onderweg.
Toen ik het gevoel had niet meer verder te kunnen met exploration, verder met main story, wat ineens een heel stuk beter werd. Nog steeds lineair, maar door de tijd die ik in het verkennen gestopt had een stuk leuker qua verhaal en een paar epic battles.
Daarna opent de open wereld verder op 1 van de beste manieren ooit, waardoor ik weer uren ben rond gegaan om alles te halen wat ik kon.
Daarna weer verder met main story en OH MAN de shit die gebeurd. Maar vooral de reden waarom Kratos iets doet wat hij niet wil.
Ik ben nu op het punt waar ik weer meer kan doen in de open world, want ik kan dingen openen en interacten met spullen waar ik al heel de game van afvroeg: met welk item/spell/ding/iets kan ik daar wat mee doen en hoe? Maar toen was het 23.30, viel me controller uit en dat was een goed moment om te gaan slapen.
*einde dagboek*
Dan nu wat spoilers, want ja, dat moet gewoon. Plus, in aparte tags voor makkelijkere discussie.
Achter de spiegel deuren
Ik ben daarna nog wel naar een andere gegaan en die een paar tries gegeven. Die had veel minder HP dan de eerste, maar was wel veel irritanter en niet zulke goede parry windows. Plus het was 22.00 en had al sinds 9.00 zitten gamen dus ik was niet meer de snelste. Ik doe dat later wel.
Inmiddels level 5, maar puur omdat ik ineens wat er bij kreeg, zie volgende spoiler.
Hello old friend
Is er dan niets negatiefs? Nou ja, wat ik al zei in het dagboek. Het begin van het spel is erg langzaam. Het duurt ff voordat het op stoom komt. Plus de main plot point: "Ik moet de as naar de hoogste berg in all the realms brengen" is niet een plot point waar ik invested in ben. Ik bedoel, ik moet de as van iemand die ik niet ken, waar ik geen connectie mee heb naar de hoogste berg brengen omdat ??
Ook de combat encounters zijn nou niet echt top notch, Er zijn zo weinig verschillende type vijanden. Waarbij de meeste niet moeilijk zijn maar wel vaak bullet sponsjes. Ook de boss fights zijn niet echt iets om over naar huis te schrijven muv van *zie eerste spoiler*. Er had van mij wel iets meer variatie in vijanden gemogen, ipv reskins en recolours. Al word combat wel leuker dankzij *zie 2de spoiler*.
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
Op het begin voelde ik het nog niet helemaal. De game is gewoon lineair en speelt als Uncharted met een Souls/Lord of the Rings/Game of Thrones sausje eroverheen, maar na een paar uur valt alles op zijn plek. De game "opent" zich op een vrij unieke wijze en verandert in een soort van lineaire/semi-open wereld hybride game met vette side quests waarbij exploratie flink beloond wordt. En wat is het vet en verslavend zeg. De combat is echt next level shit en wordt alleen maar bruter als je Kratos en Atreus van wat upgrades voorziet. Alles oogt smooth en de animaties zijn briljant gedaan.
En grafisch is het de mooiste game die ik ooit gezien heb. De HDR implementatie is echt next level. Ik moet soms met mijn ogen knijpen als ik bijvoorbeeld vanuit een grot weer buiten kom. Maar ook gewoon de vista's, de character models, alle details in de omgeving, de belichting als een van de dwergen een wapen slijpt in zijn tent. Het lijkt soms wel CGI. Ik speel nu in resolution mode (ik stoor me niet aan 30fps) en ben van plan om een 2e playthrough op performance mode en een hogere difficulty te doen.
Ik speel nu op balanced en dat is vaak al flink pittig.
Al met al: als de kwaliteit aanhoudt, gaat deze game bij mij in het rijtje Half-Life, Bloodborne en The Last of Us. Hopelijk gaat SSM door met de franchise en kunnen we op de PS5 het volgende deel zien.
nu krijg ik die open wereld voorgeschoteld maar vind het maar niets. alles voelt ook zo fantasy achtig aan. er komt teveel onzin op me af lol
Ook mijn speelstijl is lame geworden. Continu bijltje afschieten op van die fantasy enemys.
Geef my cycloopsen en vette grondgevechten gvd. zoals ik nu speel is het een shooter
Dit is eigenlijk exact mijn ervaring met GoW. In het begin voelde ik 'm ook niet direct, maar inmiddels vind ik het echt een ijzersterke game. Ik heb de game, ondanks mijn Oled-scherm, wel op performance gezet. Zie echt nauwelijks verschil qua graphics, dus dat leek me de betere keuze bij een game die op combat leunt. Zeker nu de performance nog verder is verbeterd met de patches.
Ik denk wel dat GoW bij mij net onder Bloodborne eindigt uiteindelijk (smaakding), maar desalniettemin is dit een hele knappe game.
[ Voor 6% gewijzigd door Spud82 op 23-04-2018 10:14 ]
@Anton.net Zocht dit gistermiddag ook maar kan het nergens vinden.. Iemand?
mijn eerste indrukken zijn..
Vooral WOW, niet nor-maal, zo polished, alles klopt voor mijn gevoel.
Characters, wereld, voice acting, combat, pfffff..
9,7/10
p.s.
Voor degene die een special edition hebben gekocht, steelbook bevat wat noorse tekst.
https://www.polygon.com/p...nes-translation-steelbook
[ Voor 22% gewijzigd door BigF25 op 23-04-2018 10:31 ]
Tja het is God of War en Kratos draait daar zijn hand niet voor om. Het vraagt om een beetje inbeeldingsvermogen. Ik heb persoonlijk het idee dat zij (overleden vrouw/moeder) nog wel een grotere rol gaat spelen. Ik vermoed dat het bewust is gedaan dat je op het begin weinig van haar weet.ye-roon schreef op maandag 23 april 2018 @ 10:03:
@bram1984 Ik begrijp best dat je dat wil doen. Maar "vermoord alles in je pad om as boven op een berg te brengen" is niet echt een sterk plot punt. Plus ik heb als speler niets met die as. Kratos en Atreus wel, maar als speler ben je niet invested in haar. Je weet niet wie ze was, hoe ze was etc. Dus voor Kratos snap ik het, maar als speler heb je gewoon 0 band daarmee. Als ze een soort van verhaaltje hadden gemaakt in de intro. Hoe Kratos haar ontmoet had, wanneer atreus geboren is, wanneer ze ziek word etc. Gewoon iets meer informatie over deze persoon waardoor je kan zien dat het een tof persoon was en daarom naar de top van de berg gaat. Dan had ik als speler er veel meer ingezeten dan nu.
Edit: Nog een vraag over Alfheim trouwens:
[ Voor 14% gewijzigd door bram1984 op 23-04-2018 10:30 ]
Ik ben overigens wel opnieuw begonnen. Ik was al een uur of 5 onderweg, maar had de rune chest op het begin laten staan, omdat ik niet wist hoe deze geopend moest worden. Autist die ik ben, bleef dat maar bij me knagen. TOen dacht ik van, fuck it, ik begin opnieuw. Dit keer overigens nog meer exploring gedaan en ik had een hoop shit gemist, dus alleen maar goed geweest.
Moest wel effen lachen. Zijn games niet per definitie CGI ?bram1984 schreef op maandag 23 april 2018 @ 09:50:
Het lijkt soms wel CGI.
Ik vind het wel lekker spelen eigenlijk. Ook de setting spreekt me wel aan. In de eerste GoW's was het de Griekse mythologie en nu de Noorse, dat vind ik ook gewoon leuker dan de zoveelste LotR achtige fantasy setting.Scifo83 schreef op maandag 23 april 2018 @ 10:01:
ik heb het tegenovergestelde gevoel. ik vind het begin vet en lineair is juist goed -.-
nu krijg ik die open wereld voorgeschoteld maar vind het maar niets. alles voelt ook zo fantasy achtig aan. er komt teveel onzin op me af lol
Ook mijn speelstijl is lame geworden. Continu bijltje afschieten op van die fantasy enemys.
Geef my cycloopsen en vette grondgevechten gvd. zoals ik nu speel is het een shooter
Ben lekker aan het exploren, geen haast met de mainquest. Soms kom je toevallig ergens terecht en ik vind het ook best goed gedaan dat je niet meteen overal bij kan. Daarbij vind ik Atreus echt een aanvulling en zijn interactie met Kratos (of het gebrek daaraan) voegt veel toe aan de sfeer. Ik denk dat Atreus een jaar of dertien is maar ik zie wel een redelijk logische ontwikkeling in hem. Hij is een beetje een beginnend puber maar kan ook nog heel erg verwonderd over dingen zijn. Zeker als hij wat herkent uit de verhalen van zijn moeder.
@bram1984 : Heb je al wel die
@Blaat Ik heb anders best veel zilver en XP. Als je gaat exploren gewoon echt álles kapot maken wat je ziet. Ook de collectibles geven veel zilver en er hangen veel tonnetjes in de lucht en er drijven ook veel tonnen in het water. De laatste respawnen volgens mij ook na X tijd, hoewel ze wel random geplaatst worden.
[ Voor 16% gewijzigd door Vrijdag op 23-04-2018 11:00 ]
Ik was altijd enorme fan van de God of War series maar dat is nu wel over. Het is duidelijk een AAA titel, dat druipt er in elk opzicht vanaf, maar ik heb 2 enorme kritiekpunten:
- Progressie is TE traag. Ik wil alsmaar dikke upgrades kopen en sparen voor nieuwe moves. De XP en Silver druppelt echter te traag binnen en de upgrades voelen maar marginaal aan zodat ik het idee heb dat het min of meer niks toevoegt.
- Het vechten heeft een forse stap achteruit gedaan imo. GoW was altijd dikke over de top actie met lekkere knoppencombo's die je kon gebruiken om op steeds creatievere wijze je vijanden kapot te maken. Nu heb ik het idee een normale hack en slash te spelen en dat vind ik erg jammer.
Wat minder groot minpuntje: De stem van Christopher Judge lijkt, hoe goed geacteerd ook, niet op de stem van de eerdere games en dat doet ook af van de nostalgie.
Al met al moet ik moeite doen om me ertoe te zetten door te spelen...
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Ik speelde hem op HARD maar wordt continu gekilled, maar even op medium gezet. Dit terwijl ik bloodborne & dark souls helemaal doorlopen heb.
Vet spel.
Oh en mensen, upgrade Atreus. Zeker zodra je die magic line unlocked. Hij heeft voor mij level 7 mobs pretty much gesolod toen ik level 3 was en alleen maar kon dodgen want 1 hit en ik was dood. Waar hij gewoon lekker aant schieten was(wel vierkantje gebruiken) en met 3 van zijn pijlen vloog het hp er vanaf, maar 8 axe swings deden niets.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het echt een gruwelijke game... Toch had ik meer combat en geweld verwacht. Milde jongen geworden, die Kratos.
PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.
@Vrijdag Ja die krijg je sowieso voordat je Alfheim in gaat, alleen die doet nog niet erg veel. Er is een portal in die tempel op het meer, maar die werkt niet meteen. Je kunt wel de map inzien, maar er zijn geen andere portals om naartoe te gaan.
Die specifieke kist weet ik niet. Na het gevecht met..Yukidaruma schreef op maandag 23 april 2018 @ 10:30:
Maar je kunt later toch gewoon terug om alsnog die kist te openen? Anders maak ik ook nog even een rondje de volgende keer dat ik weer speel, ben net voor het eerst terug bij het huis.
@Twixie Ik bedoel hiermee vanzelfsprekend de CGI die we kennen uit Pixar films. Daarmee wil ik zeggen dat het bijna niet meer te zien is dat je een spel speelt, maar het lijkt alsof je naar een film of cutscene kijkt.
Alle hoopjes stenen zij portals volgens mij. Ik ben al een aantal van die hoopjes (een korte en een lange, zeg maar Atreus en Kratos' hoogte) tegengekomen her en der, ook in het begin als ik het me herinner.bram1984 schreef op maandag 23 april 2018 @ 11:21:
@Vrijdag Ja die krijg je sowieso voordat je Alfheim in gaat, alleen die doet nog niet erg veel. Er is een portal in die tempel op het meer, maar die werkt niet meteen. Je kunt wel de map inzien, maar er zijn geen andere portals om naartoe te gaan.
Holy shit. Ik realiseer me zojuist dat ik die dingen altijd om probeer te hakken. Ik zie alleen geen button prompt als ik erbij in de buurt kom. Zal er eens op letten. Pfff, volgens mij moet je deze game wel een tweede keer doorspelen om alles eruit te halen.Vrijdag schreef op maandag 23 april 2018 @ 11:25:
[...]
Alle hoopjes stenen zij portals volgens mij. Ik ben al een aantal van die hoopjes (een korte en een lange, zeg maar Atreus en Kratos' hoogte) tegengekomen her en der, ook in het begin als ik het me herinner.
spoiler:Alleen zegt Brok dat je alleen van daar naar hem kan komen, one way. Geen idee of je ook kan heen en weren tussen de portals, dat moet ik nog uitproberen
Haha, dat deed ik in het begin ook. Vond het al zo raar dat je die lullige hoopjes stenen niet om kon meppenbram1984 schreef op maandag 23 april 2018 @ 11:32:
[...]
Holy shit. Ik realiseer me zojuist dat ik die dingen altijd om probeer te hakken. Ik zie alleen geen button prompt als ik erbij in de buurt kom. Zal er eens op letten. Pfff, volgens mij moet je deze game wel een tweede keer doorspelen om alles eruit te halen.
@bram1984 Ja met vierkantje inderdaad
Trouwens, op deze site staan wat handige tips. Zijn ook spoilervrij voor zover ik dat kan zien:
https://www.forbes.com/si...-god-of-war/#d8c21854104a
Handig om te weten:
9. Yes, You Will Be Able To Fast Travel Eventually
For a good long while during God of War you will keep running into magical portals that can only do one thing: take you back to the weapons shop in one specific spot. That’s all well and good, but it means travel between the portals is out of reach. Without getting into specific story reasons, near the end of the campaign you will get the ability to fast travel between the portals, which will really open up exploration. So don’t break your back trying to explore the entire map before this happens. But do activate every portal you see for later use, as all will come in handy eventually.
[ Voor 34% gewijzigd door Vrijdag op 23-04-2018 11:46 ]
Dit heb ik dus ook, ik gooi constant mijn bijl en probeer Atreus zo veel mogelijk pijlen te laten schieten. Veel vijanden zijn makkelijker uit te schakelen door te gooien i.p.v. hack and slash, vind ik best jammer. Het dodgen gaat prima, maar zodra ze snel klappen uitdelen en je blijft maar dodgen, ga ik liever op een afstandje mijn bijl gooien.Scifo83 schreef op maandag 23 april 2018 @ 10:01:
wanneer krijg je open wereld? op dat water ? met al die hoeken ?Scifo83 schreef op maandag 23 april 2018 @ 10:01:
ik heb het tegenovergestelde gevoel. ik vind het begin vet en lineair is juist goed -.-
En activeren gaat dan gewoon met vierkantje ofzo?
@shakespeare
Bedankt voor je antwoord. Ik ben niet iemand die een spel verder speelt na het verhaal, 100% alles doen boeit me niet.v8power67 schreef op zondag 22 april 2018 @ 20:48:
[...]
Ik ga ervan uit dat dalijk zodra je dus wel de middelen hebt om bepaalde plekken te openen en enemies te ownen dat deze plekken wel weer terug komen.
Maar als ik het goed heb als je dengame uitspeelt krijg je optie om gewoon verder te spelen om alles 100% te halen. Zal eens zoeken.
Edit ;
https://guides.gamepressu...of_war/guide.asp?ID=44338
Yes - you can explore the world even after completing the main storyline. What is more, you unlock a few additional challenges.
Niflheim is unlocked at the end of the campaign. This realm is covered in mist - there, you can craft the best equipment and face a randomly generated labyrinth full of enemies.
Ik vroeg me alleen af of er een sweet spot is voor het echt beginnen aan verkennen. Een punt waar je veel 'tools' en genoeg kracht hebt om lekker rond te lopen. Nu kom ik dus steeds vaker hindernisses tegen en word ik lekker mooi in elkaar geslagen. Mooi level design vind ik dat, semi-open, maar steeds moeten teruglopen omdat je niet verder kunt begint wel te irriteren. Ik denk dat ik even de MQ volg op Alfheim en dan verder ga kijken.
Ik heb het idee dat de progressie bewust op deze tempo is doorgevoerd. Ja er is focus op maar het hoeft allemaal niet meteen meteen, je kracht is redelijk voldoende om de vijanden te lijf te gaan, if you know what im saying.
Combat dan.. ja de vorige GoWs was het vet om bepaalde combos uit te voeren (vaak erg makkelijk overigens) en je vijanden in de pan te hakken. Ik persoonlijk vind de combat veel beter geworden, stukje strategie die er bij komt kijken en er zijn zoveel upgrades beschikbaar wat het dynamiek van de combat ten goede komt
[ Voor 6% gewijzigd door BigF25 op 23-04-2018 11:59 ]
ik veronderstel dat want daar krijg ik opties van verschillende werelden -.-shakespeare schreef op maandag 23 april 2018 @ 11:43:
[...]
wanneer krijg je open wereld? op dat water ? met al die hoeken ?
Echt ver zit ik zelf niet. Net Alfheim wel binnegestapt
Was wel eerste keer dat ik echt heel lang bezig was. Was wel frustrerend maar toch ook wel leuk.
En als dan lukt dat gevoel is machtig.
Ik ben nog totaal niet ver, maar het lijkt me ook dat door het verdwijnen vanye-roon schreef op maandag 23 april 2018 @ 10:03:
@bram1984 Ik begrijp best dat je dat wil doen. Maar "vermoord alles in je pad om as boven op een berg te brengen" is niet echt een sterk plot punt. Plus ik heb als speler niets met die as. Kratos en Atreus wel, maar als speler ben je niet invested in haar. Je weet niet wie ze was, hoe ze was etc. Dus voor Kratos snap ik het, maar als speler heb je gewoon 0 band daarmee. Als ze een soort van verhaaltje hadden gemaakt in de intro. Hoe Kratos haar ontmoet had, wanneer atreus geboren is, wanneer ze ziek word etc. Gewoon iets meer informatie over deze persoon waardoor je kan zien dat het een tof persoon was en daarom naar de top van de berg gaat. Dan had ik als speler er veel meer ingezeten dan nu.
Ik was trouwens blij verrast dat er al een God of War audio preset was voor de Platinum headset.
Haha ik heb meteen de headset app geopend en was ook blij verrast. Goed om te zien dat de first party titels de headset nog volop ondersteunen. De audio is echt heel goed door de headset.NikkiNailz schreef op maandag 23 april 2018 @ 12:49:
[...]
Ik ben nog totaal niet ver, maar het lijkt me ook dat door het verdwijnen vanspoiler:ze wel weg moeten. Dus er zit imo wel iets meer achter dan alleen as uitstrooien.De beschermende ring om het huis van Kratos door het omhakken van de marked boom
Ik was trouwens blij verrast dat er al een God of War audio preset was voor de Platinum headset.Bij Horizon kwam hij veel te laat.
Ook voor de Gold toevallig?NikkiNailz schreef op maandag 23 april 2018 @ 12:49:
[...]
Ik was trouwens blij verrast dat er al een God of War audio preset was voor de Platinum headset.Bij Horizon kwam hij veel te laat.
PSN/Steam: FlyLighter Origin: FlyLight3r Uplay: FlyLight3r
Die doet toch ook audio presets? Zou gek zijn als die het niet zou hebben.
Ik ben ook nog niet zo ver, maar ik weet haast zeker dat die overleden vrouw (moeder van Atreus?) nog een rol gaat spelen. Als ze er net op uittrekken en ze over de vallei kijken zegt Atreus dat er een gat zit in de beschermende circel (die gele rand). Hij vraagt aan Kratos of hij die bomen heeft weg gehakt, waarop deze zegt dat zij heel precies had aangegeven welke bomen gekapt moesten worden! Dat ruikt naar een plot ietsbram1984 schreef op maandag 23 april 2018 @ 10:14:
[...]
Tja het is God of War en Kratos draait daar zijn hand niet voor om. Het vraagt om een beetje inbeeldingsvermogen. Ik heb persoonlijk het idee dat zij (overleden vrouw/moeder) nog wel een grotere rol gaat spelen. Ik vermoed dat het bewust is gedaan dat je op het begin weinig van haar weet.
En begrijp ik nu goed dat die hoopjes stenen portals zijn? Hoe activeer je die daan. Ik sla altijd die lange kapot en met die kleintjes kan ik niks doen ?
-SaveMe- schreef op maandag 23 april 2018 @ 13:36:
[...]
Ik ben ook nog niet zo ver, maar ik weet haast zeker dat die overleden vrouw (moeder van Atreus?) nog een rol gaat spelen. Als ze er net op uittrekken en ze over de valei kijken zegt Atreus dat er een gat zit in de beschermende circel (die gele rand). Hij vraagt aan Kratos of hij die bomen heeft weg gehakt, waarop deze zegt dat zij heel precies had aangegeven welke bomen gekapt moesten worden! Dat ruikt naar een plot iets
En begrijp ik nu goed dat die hoopjes stenen portals zijn? Hoe activeer je die daan. Ik sla altijd die lange kapot en met die kleintjes kan ik niks doen ?
Daar ben ik voor het eerst langs geweest, maar nog niks gekregen. Heb ook nog geen nieuwe armor gekocht, dus ik hoop dat ik daardoor niet in de problemen kom, kan nu niet terug volgens mijbram1984 schreef op maandag 23 april 2018 @ 13:37:
[...]
spoiler:Op een gegeven moment krijg je van Brock een soort van magische steen, waarmee je die portals kan activeren.
[ Voor 200% gewijzigd door Xerox op 23-04-2018 13:43 ]
PSN: Redrafted
-SaveMe- schreef op maandag 23 april 2018 @ 13:38:
[...]
Daar ben ik voor het eerst langs geweest, maar nog niks gekregen. Heb ook nog geen nieuwe armor gekocht, dus ik hoop dat ik daardoor niet in de problemen kom, kan nu niet terug volgens mij
Daar ja. Zover ben ik nog nietbram1984 schreef op maandag 23 april 2018 @ 13:40:
[...]
spoiler:Jij bedoelt op het begin op die brug als zijn "paard" vast zit? Daar krijg je 'm inderdaad niet. Later als je het meer op gaat, heb je dat bouwwerk in het midden. Daar kom je hem opnieuw tegen en geeft hij de steen aan je.
Wat ik overigens ook lastig vind; in games als BB en DS ben ik echt van het dodgen, meer dan van het shield. Maar in deze game gebruik ik ook de shield voor parries, maar daardoor raak ik compleet uit mijn dodge ritme
[ Voor 27% gewijzigd door -SaveMe- op 23-04-2018 13:44 ]
Ik speel nu op ''give me god of war''. Ik had eerste 1.5 uur beetje spijt omdat ik eerste encounter nauwelijks voorbij kwam. Maar het gevoel dat elke encounter ontzettend voelt als overwinning is heerlijk! Het is ''best te doen'' op deze difficulty alles kost het meestal wel een keer of 3 voordat je weet hoe je het aan moet pakken.
Ik vermaak me zover nog wel en ben erg beniewd of er encounters komen waarbij ik het echt zwaar ga afzien.
Worst case moet ik maar new game doen
Ik ben juist van Balanced naar Hard gegaan. Begon vrijdag op Hard, toen kwam ik een paar mobs niet voorbij. Op Balanced gezet. Dan vind ik het echt te simpel.bram1984 schreef op maandag 23 april 2018 @ 09:50:
Dit weekend flink wat uurtjes in God of War kunnen steken, ondanks het mooie weer.
Op het begin voelde ik het nog niet helemaal. De game is gewoon lineair en speelt als Uncharted met een Souls/Lord of the Rings/Game of Thrones sausje eroverheen, maar na een paar uur valt alles op zijn plek. De game "opent" zich op een vrij unieke wijze en verandert in een soort van lineaire/semi-open wereld hybride game met vette side quests waarbij exploratie flink beloond wordt. En wat is het vet en verslavend zeg. De combat is echt next level shit en wordt alleen maar bruter als je Kratos en Atreus van wat upgrades voorziet. Alles oogt smooth en de animaties zijn briljant gedaan.
En grafisch is het de mooiste game die ik ooit gezien heb. De HDR implementatie is echt next level. Ik moet soms met mijn ogen knijpen als ik bijvoorbeeld vanuit een grot weer buiten kom. Maar ook gewoon de vista's, de character models, alle details in de omgeving, de belichting als een van de dwergen een wapen slijpt in zijn tent. Het lijkt soms wel CGI. Ik speel nu in resolution mode (ik stoor me niet aan 30fps) en ben van plan om een 2e playthrough op performance mode en een hogere difficulty te doen.
Ik speel nu op balanced en dat is vaak al flink pittig.
Al met al: als de kwaliteit aanhoudt, gaat deze game bij mij in het rijtje Half-Life, Bloodborne en The Last of Us. Hopelijk gaat SSM door met de franchise en kunnen we op de PS5 het volgende deel zien.
Ik had ook wat jij had, had pas later door hoe die kisten open gingen, dus ook na ongeveer 5 uur opnieuw begonnen
PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."
Ik had hem eerst op challenge staan, maar ook ik kwam inderdaad niet voorbij de eerste encounter. Toen terug gezet op balanced. Geen zin om overal meerdere keren dood te gaan, eigenlijk.Lipst3r schreef op maandag 23 april 2018 @ 13:52:
Wat voor difficulty spelen jullie op eigenlijk?
Ik speel nu op ''give me god of war''. Ik had eerste 1.5 uur beetje spijt omdat ik eerste encounter nauwelijks voorbij kwam. Maar het gevoel dat elke encounter ontzettend voelt als overwinning is heerlijk! Het is ''best te doen'' op deze difficulty alles kost het meestal wel een keer of 3 voordat je weet hoe je het aan moet pakken.
Ik vermaak me zover nog wel en ben erg beniewd of er encounters komen waarbij ik het echt zwaar ga afzien.
Worst case moet ik maar new game doen
Ik ga nu ook al regelmatig dood.
De volgende playthrough wil ik proberen op de moeilijkste stand.
[ Voor 3% gewijzigd door bram1984 op 23-04-2018 13:59 ]
Ik vond wel dat je weinig info kreeg over combat bij eerste encounter.. pas na paar encounters is alles een beetje uitgelegd. Vandaar dat ik die eerste echt moeilijk vond.. plus geen hulp van je zoontje..bram1984 schreef op maandag 23 april 2018 @ 13:59:
[...]
Ik had hem eerst op challenge staan, maar ook ik kwam inderdaad niet voorbij de eerste encounter. Toen terug gezet op balanced. Geen zin om overal meerdere keren dood te gaan, eigenlijk.
Ik ga nu ook al regelmatig dood.
De volgende playthrough wil ik proberen op de moeilijkste stand.
Dodge en parry leggen ze toch uit? En bijltje gooien ken je dan al. Meer heb je daar niet echt nodig. Stun en Atreus komen later pas aan bod.Lipst3r schreef op maandag 23 april 2018 @ 14:01:
[...]
Ik vond wel dat je weinig info kreeg over combat bij eerste encounter.. pas na paar encounters is alles een beetje uitgelegd. Vandaar dat ik die eerste echt moeilijk vond.. plus geen hulp van je zoontje..
Ik speel ook op Hard, vind het niet heel moeilijk. Zeker niet meer sinds ik die R2 jump attack heb unlocked. Ergens heb ik overwogen om opnieuw te beginnen op de hoogste moeilijkheidsgraad maar dat laat ik liever voor een tweede playthrough.Scrisissszzz schreef op maandag 23 april 2018 @ 13:58:
[...]
Ik ben juist van Balanced naar Hard gegaan. Begon vrijdag op Hard, toen kwam ik een paar mobs niet voorbij. Op Balanced gezet. Dan vind ik het echt te simpel.
Ik had ook wat jij had, had pas later door hoe die kisten open gingen, dus ook na ongeveer 5 uur opnieuw begonnenWeer op Hard, en nu gaat het een stuk beter. Bossfights zijn helemaal niet zo lastig, omdat het maar 1 enemy is, mobs is uitdagender, al zijn die steeds beter te doen als je een paar handige skills unlocked hebt.
Ik had die kisten in het begin ook gemist, haha. Eigenlijk bijna niet explored het eerste stuk. Maarja, verwacht dat je daar wel weer terugkomt op een gegeven moment.
Het is vooral zaak om vijanden te lijf te gaan op de juiste manier. Verschillende vijanden, verschillende zwaktes. En vooral dat zoontje veel laten 'oefenen'.
[ Voor 7% gewijzigd door Voxalizer op 23-04-2018 14:17 ]
PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.
Anders kan je nog beetje verzamelen en levellen. Zit er hier ook niet echt in.. zover ik weet dan
Nouja, je kunt sidequests doen om sterker te worden. Daarmee krijg je nieuwe items en mats voor upgrades van wapens, gear, etc. Waardoor je sterker dus wordt. Daarin lijkt het eigenlijk juist wel op een BB of DS.Lipst3r schreef op maandag 23 april 2018 @ 14:20:
Het moeilijkste van GoW is dat er ook niet een progressie inzit zoals BB of DS. Je houdt niks over aan een encounter die je niet haalt.. gewoon terug naar af.
Anders kan je nog beetje verzamelen en levellen. Zit er hier ook niet echt in.. zover ik weet dan
Echter, je verliest niets in deze game. Er staat vrij weinig op het spel. Er is nooit een risico dat je gold of XP verliest. Dood? Whatever, try again. Casual Souls.
Ik druk tegenwoordig gewoon op vierkantje als ik doodga.Voxalizer schreef op maandag 23 april 2018 @ 14:27:
[...]
Nouja, je kunt sidequests doen om sterker te worden. Daarmee krijg je nieuwe items en mats voor upgrades van wapens, gear, etc. Waardoor je sterker dus wordt. Daarin lijkt het eigenlijk juist wel op een BB of DS.
Echter, je verliest niets in deze game. Er staat vrij weinig op het spel. Er is nooit een risico dat je gold of XP verliest. Dood? Whatever, try again. Casual Souls.
Ik moet dat mss nog wat meer doen dan. Heb soms wel gevoel dat ik mn level niet hoger krijg. Vanavond maar weer eens kijken!Voxalizer schreef op maandag 23 april 2018 @ 14:27:
[...]
Nouja, je kunt sidequests doen om sterker te worden. Daarmee krijg je nieuwe items en mats voor upgrades van wapens, gear, etc. Waardoor je sterker dus wordt. Daarin lijkt het eigenlijk juist wel op een BB of DS.
En risico klopt wel.. het is gewoon rammen.. lukt het niet.. jammer en opnieuw! Maar ik vind de difficulty wel boven DS en BB liggen tot nu toe xD Beestjes hebben gewoon veel hp en schieten na 3 hits naar ''elite''...
Ik hou wel van uitdaging dus ik ga gewoon door. gitgut
Kheb voorlopig nog geen problemen gekend in God of War. ik sterf soms wel es. Meestal als ik met 5% HP aan een gevecht begin lol. Pas ontdekt dat als ge vazen kapot slaagt, hier ook health potions kunnen inzitten -.-
De hoogste difficulty is zonder twijfel moeilijker dan Bloodborne. Vooral op het begin.Scifo83 schreef op maandag 23 april 2018 @ 16:28:
Difficulty boven Bloodborne? Laat me aub niet herinneren aan dat schijtspelIn BB kunde geen klote afweren en heel die omgeving is rete irritant door veel te smalle straatjes lol
Kheb voorlopig nog geen problemen gekend in God of War. ik sterf soms wel es. Meestal als ik met 5% HP aan een gevecht begin lol. Pas ontdekt dat als ge vazen kapot slaagt, hier ook health potions kunnen inzitten -.-
In BB kun je trouwens prima "afweren" met je gun. Maar dodgen werkt ook goed. Bij BB heb je ook veel beter en meer overzicht.
[ Voor 3% gewijzigd door bram1984 op 23-04-2018 16:47 ]
Ontopic:
Wat een briljante game damn! Van mij mocht de kompas die je later krijgt wel achterwegen blijven, zelf exploren in deze game is leuk om te doen en de combat is goed uitgewerkt en de graphics zijn bloedje mooi
Immersive mode gebruikens0kkie schreef op maandag 23 april 2018 @ 17:05:
Ja inderdaad lekker offtopic allemaal, het PS4 topic is ondertussen ook het Bloodborne topic geworden
Ontopic:
Wat een briljante game damn! Van mij mocht de kompas die je later krijgt wel achterwegen blijven, zelf exploren in deze game is leuk om te doen en de combat is goed uitgewerkt en de graphics zijn bloedje mooi
Combat vergelijken met een andere game is tegenwoordig al off topic, oké...s0kkie schreef op maandag 23 april 2018 @ 17:05:
Ja inderdaad lekker offtopic allemaal, het PS4 topic is ondertussen ook het Bloodborne topic geworden
Ontopic:
@BigF25 Briljant idee. Nooit aan gedacht, maar dat werkt als een malle.
[ Voor 7% gewijzigd door bram1984 op 23-04-2018 19:52 ]
Vanaf het moment dat er een zeer korte cutscene start en dat je naar beneden moet springen voor het gevecht tegen de Bridge Keeper verdwijnen mijn Blades of Chaos. Ik kan dan alleen nog maar met de Axe en mijn vuisten vechten, ook na het gevecht keren ze niet terug. Als ik de Keeper versla dan verschijnen ze wel in de cutscene maar daarna zijn ze weer foetsie.
Ik heb een eerdere auto-save geladen en had hetzelfde.
Net de oudst mogelijkte auto-save geladen en een nieuwe manual save gemaakt.
Ik durf nog niet verder te spelen omdat ik bang ben dat de blades niet meer terug keren.
Laatste manual save is van minimaal 3 speeluren terug
Iemand met hetzelfde meegemaakt?
[ Voor 4% gewijzigd door Ike. op 23-04-2018 20:08 ]
Ike. schreef op maandag 23 april 2018 @ 19:56:
Bug in Helheim!?![]()
![]()
spoiler:Ik ben nu in Helheim met de Blades of Chaos
Vanaf het moment dat er een zeer korte cutscene start en dat je naar beneden moet springen voor het gevecht tegen de Bridge Keeper verdwijnen mijn Blades of Chaos. Ik kan dan alleen nog maar met de Axe en mijn vuisten vechten, ook na het gevecht keren ze niet terug. Als ik de Keeper versla dan verschijnen ze wel in de cutscene maar daarna zijn ze weer foetsie.
Ik heb een eerdere auto-save geladen en had hetzelfde.
Net de oudst mogelijkte auto-save geladen en een nieuwe manual save gemaakt.
Ik durf nog niet verder te spelen omdat ik bang ben dat de blades niet meer terug keren.
Iemand met hetzelfde meegemaakt?
Ja weet ik. Op die manier kan ik het ook niet selecteren.Nieuwevolger schreef op maandag 23 april 2018 @ 20:09:
[...]
spoiler:je weet dat je met pijltje naar links kan switchen van wapen toevallig? Anders ben je de lul
Waar is het stuk waar je kunt gaan free roamen...
game is volgens mij ook best groot heb ik de indruk, zeker als je net als ik alles probeert te vinden enzo ...
Qua stats ga ik voorlopig voor strength en luck. Ik kill liever iemand snel en dodge dan dat ik geraakt word
35 toetsencombinaties... ga ik echt niet zitten proberen te onthouden hoor
ik hou het wel bij de basics, lukt ook gewoon tot nu toe
Je kan toch altijd naar het menu.Hoe hadden ze het dan beter kunnen doen voor jou ?SideShow schreef op maandag 23 april 2018 @ 21:50:
hmz de skill tree is toch totaal ruk ... ?
35 toetsencombinaties... ga ik echt niet zitten proberen te onthouden hoor
ik hou het wel bij de basics, lukt ook gewoon tot nu toe
De game begint nu ook een beetje meer "open" te worden met enkele sidequests hier en daar.
Nu ik mijn spullen wat aan het upgraden ben begint mijn progressieruitje ook eindelijk wat voller te lopen,
ben nu bijna level 2. @-SaveMe- ik twijfelde ook omdat ik zo lang op "Level 1" bleef staan
Qua difficulty staat ie hier op balanced en dat werkt prima. Ik krijg toch wel redelijk wat damage te verduren en leg af en toe het loodje. Prima difficulty voor een eerste blinde playthrough.
Het hele craften en upgraden is vrij uitgebreid maar het meeste spreekt gelukkig wel voor zich.
En ik blijf me verbazen over het feit dat ik tot nu toe naar één lang shot heb zitten kijken, heel tof gedaan
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Soepele gameplay, prachtig leveldesign en zit helemaal in het verhaal
PSN: MrMistral
Prachtige landschappen, goed verhaal en leuke afwisseling van puzzels en vijanden, hier ben ik nog wel een poosje zoet mee.
Valt me vooral ook op hoe soepel het draait op een originele PS4.
[ Voor 20% gewijzigd door DeeSung op 24-04-2018 09:36 ]
Als de God of war die ik ken zijn vechten door een 8 jarig kind moet laten doen is hij wel gruwelijk diep gezonken.
Waar is de kratos die titanen, goden en demonen slacht alsof het niets is?
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Naar mijn weten kun je daar idd vanuit de 'main hub' met je boot overal naar toe varenshakespeare schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 10:05:
ligt het nou aan mij of blijf ik alleen de main quests doen.. ben nu op het water ga zo'n tempel in.falheim volgens mij. moet ik nu terug naar die hub met die witch om daar naar andere realms te gaan ofzo ?
Lol, je hebt 'Opties' zullen we maar zeggen. Ik heb met Kratos al redelijk wat mogen bashen, Choose your play style!Blaat schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 10:08:
Ik baal echt vreselijk van het feit dat het soms beter is gewoon achter je schild te blijven lafbekken terwijl Atreus de boel kapot schiet.
Als de God of war die ik ken zijn vechten door een 8 jarig kind moet laten doen is hij wel gruwelijk diep gezonken.
Waar is de kratos die titanen, goden en demonen slacht alsof het niets is?
wat is de mainhub? op dat water of in die room met die portals ?BigF25 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 10:10:
[...]
Naar mijn weten kun je daar idd vanuit de 'main hub' met je boot overal naar toe varen
Yep dieshakespeare schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 10:13:
[...]
wat is de mainhub? op dat water of in die room met die portals ?
Kill ?DeeSung schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 09:34:
Het enige waar ik me aan irriteer met god of war is dattie niet eens een paar meter de lucht in kan springen of naar beneden. Hij kan wel door steen beuken en weet ik t allemaal. Maar klimmen is zo traag en super irritant. Of dat zijn zoontje dus een ketting naar beneden moet gooien om erop te klimmen. Kill gebruik die axe om te klimmen.