Straattaal voor gast/dude/gangsta...
te lekkere chick... Zo heb ik nooit naar kratos gekeken eerlijk gezegd...Lapras schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 10:30:
[...]
https://straatwoordenboek.nl/letter/K/kil
Hij gebruikte een L te veel.
[ Voor 3% gewijzigd door v8power67 op 24-04-2018 10:32 ]
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Alles is mogelijk tegenwoordig, gender fluid, i identify as..........v8power67 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 10:31:
[...]
te lekkere chick... Zo heb ik nooit naar kratos gekeken eerlijk gezegd...
10 second ninja DONE
Sagat schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 10:35:
[...]
Alles is mogelijk tegenwoordig, gender fluid, i identify as..........
![]()

Ike. schreef op maandag 23 april 2018 @ 19:56:
Bug in Helheim!?![]()
![]()
spoiler:Ik ben nu in Helheim met de Blades of Chaos
Vanaf het moment dat er een zeer korte cutscene start en dat je naar beneden moet springen voor het gevecht tegen de Bridge Keeper verdwijnen mijn Blades of Chaos. Ik kan dan alleen nog maar met de Axe en mijn vuisten vechten, ook na het gevecht keren ze niet terug. Als ik de Keeper versla dan verschijnen ze wel in de cutscene maar daarna zijn ze weer foetsie.
Ik heb een eerdere auto-save geladen en had hetzelfde.
Net de oudst mogelijkte auto-save geladen en een nieuwe manual save gemaakt.
Ik durf nog niet verder te spelen omdat ik bang ben dat de blades niet meer terug keren.
Laatste manual save is van minimaal 3 speeluren terug![]()
Iemand met hetzelfde meegemaakt?
spoiler:
Vanochtend al mijn oude manual save files getest en het blijkt dat de bug al eerder start. Zodra ik de Blades of Chaos heb en ik wissel van wapen dan zijn mijn Blades of Chaos foetsie.
Al mijn save files hebben dit probleem.
Ik heb contact gehad via e-mail met Santa Monica Studios, ik kreeg een reactie dat ze het hadden doorgestuurd naar het team dus ik hoop dat er een fix voor komt.
Na 10+ uur spelen kan ik nu dus niet verder

Al mijn save files hebben dit probleem.
Ik heb contact gehad via e-mail met Santa Monica Studios, ik kreeg een reactie dat ze het hadden doorgestuurd naar het team dus ik hoop dat er een fix voor komt.
Na 10+ uur spelen kan ik nu dus niet verder

Veel belangrijke fights zijn timebased dus je kan idd lafbekken achter je schild maar Atreus gaat ze niet allemaal op tijd kunnen killen wat resulteert in death en mag je het hele stuk opnieuw doen, dus die vlieger gaat niet altijd op.Blaat schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 10:08:
Ik baal echt vreselijk van het feit dat het soms beter is gewoon achter je schild te blijven lafbekken terwijl Atreus de boel kapot schiet.
Als de God of war die ik ken zijn vechten door een 8 jarig kind moet laten doen is hij wel gruwelijk diep gezonken.
Waar is de kratos die titanen, goden en demonen slacht alsof het niets is?
Daarnaast kies je daar toch zelf voor? als jij wilt rammen als een godensloper dan doe je dat toch.
Als jij het idee hebt dat het spel te moeilijk is en je je ''gedwongen'' voelt om te moeten schuilen achter je schild dan zou ik zeggen doe het niveau een tandje lager.
Zie het probleem niet zo.
[ Voor 9% gewijzigd door Ambition88 op 24-04-2018 10:50 ]
Hersenloos rammen (zoals in de vorige games, waar ik ontzettend fan van ben) is er niet meer bij. Er komt een stuk meer taktiek, timing en controle bij de gevechten kijken dan in de vorige games.Ambition88 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 10:47:
[...]
Veel belangrijke fights zijn timebased dus je kan idd lafbekken achter je schild maar Atreus gaat ze niet allemaal op tijd kunnen killen wat resulteert in death en mag je dus het hele stuk opnieuw doen. dus die vlieger gaat niet altijd op.
Daarnaast kies je daar toch zelf voor? als jij wilt rammen als een godensloper dan doe je dat toch.
Zie het probleem niet zo.
Voor het gros van de gamers is dat een plus, voor mij voelt dat als jammer want ik houd van games waarin de protagonist gewoon belachelijk overpowered is.
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Wat ik vooral merk is dat dit steeds makkelijker word naarmate je meer skills unlocked. Een uitgebreider arsenaal aan moves maakt het button/goden bashen een stuk leuker en relaxter om te doen. En juist je schild gebruiken als wapen levert je veel op! Niet hiden maar blocken en counteren.Blaat schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 10:08:
Ik baal echt vreselijk van het feit dat het soms beter is gewoon achter je schild te blijven lafbekken terwijl Atreus de boel kapot schiet.
Als de God of war die ik ken zijn vechten door een 8 jarig kind moet laten doen is hij wel gruwelijk diep gezonken.
Waar is de kratos die titanen, goden en demonen slacht alsof het niets is?
Kwam gisteravond filmpjes op YouTube tegen over de voice acting en motion capture voor gevechten, toch maar weer even gespeeld. Blijkbaar was 2 dagen genoeg pauze om HZD uit het systeem te krijgen, moet alleen nog steeds een beetje wennen aan de camera.
Tot nu toe vermaak ik me wel, ben net bij het punt dat je wat zelf rond mag varen. Het minst leuke tot nu toe vind ik de eerste bossfight, deze werd toch wel erg eentonig halverwege. De cutscenes tussendoor zijn echt supervet, maar het gevecht zelf duurde veel te lang met weinig afwisseling. Denk dat het mijn grootste minpunt tot nu toe is voor het spel.
Verder natuurlijk echt mooi werk met de camera, vloeiende animaties, geen laadschermen, de relatie tussen Kratos en Atreus. Combat begint steeds beter te gaan, misschien toch maar eens een stapje hoger proberen dan balanced. Hopelijk kunnen we ooit spellen als dit spelen als in de film Gamer
Vind het ook wel grappig dat ik af en toe de bijl vergeet. Dan heb ik dat ding ergens heen gegooid en daarna lekker alles doodgeslagen met de vuisten. Daarna verder lopen en dan ineens de bijl op de rug missen, sta je weer een tijdje te wachten op een vliegende bijl
Ben er ook achter dat ik die vliegende zwart-witte bolletjes maar even moet laten, 3 lvl 4 monsters op een klein plateautje was niet zo'n goed idee. Misschien had ik het kunnen winnen, maar als je na een tijdje nog niet eens kan zien dat het monster al leven verloren is, gaat de lol er snel af.
Dit spel spelen en tegelijk Punisher kijken, geeft wel wat motivatie om de gewichten weer eens uit het rek te pakken.
Tot nu toe vermaak ik me wel, ben net bij het punt dat je wat zelf rond mag varen. Het minst leuke tot nu toe vind ik de eerste bossfight, deze werd toch wel erg eentonig halverwege. De cutscenes tussendoor zijn echt supervet, maar het gevecht zelf duurde veel te lang met weinig afwisseling. Denk dat het mijn grootste minpunt tot nu toe is voor het spel.
Verder natuurlijk echt mooi werk met de camera, vloeiende animaties, geen laadschermen, de relatie tussen Kratos en Atreus. Combat begint steeds beter te gaan, misschien toch maar eens een stapje hoger proberen dan balanced. Hopelijk kunnen we ooit spellen als dit spelen als in de film Gamer
Vind het ook wel grappig dat ik af en toe de bijl vergeet. Dan heb ik dat ding ergens heen gegooid en daarna lekker alles doodgeslagen met de vuisten. Daarna verder lopen en dan ineens de bijl op de rug missen, sta je weer een tijdje te wachten op een vliegende bijl
Ben er ook achter dat ik die vliegende zwart-witte bolletjes maar even moet laten, 3 lvl 4 monsters op een klein plateautje was niet zo'n goed idee. Misschien had ik het kunnen winnen, maar als je na een tijdje nog niet eens kan zien dat het monster al leven verloren is, gaat de lol er snel af.
Dit spel spelen en tegelijk Punisher kijken, geeft wel wat motivatie om de gewichten weer eens uit het rek te pakken.
Sowieso is je eigen gameplay heel anders dan van een ander.
Broertje en ik zijn gelijktijdig gestart maar doen compleet anders spelen. Waar hij mega moeite mee had loop ik doorheen omdat ik bv meer Side-Quest gedaan heb en dus betere gear.
Plus zonder te spoilen want er is mega veel te spoilen, er zijn bepaalde invloeden die je gameplay anders maken maar dan moet je dat wel gedaan hebben(missie). Plus de kleine detailtjes in gesprekken enz. Ik speel heel graag games met groots verhaal enz. Naar zelden heb ik de details gezien die in gow naar boven komen.
Nee de game is niet perfect. Zou ook raar zijn want dan kan iedereen stoppen met games developen.
Maar deze game verdiend een Playthrough voordat er geoordeeld word.
De emoties soms icm voice acting en graphics is gewoon ziekelijk hoogstaand.
En waar ik eerst heel sceptisch was over het rpg gedeelte en levelen enz. Ben ik nu echt heel erg tevreden ermee. Ik vind het leuk om loot te zoeken. En betere gear te verzamelen.
Heb nog een paar encounters uit moeten stellen omdat ze van extreme niveau waren. Verheug me erop terug te komen en ze hellemaal kapot te maken.
Deze game staat ondanks dat ik echt mega fan ben van the last of us en Uncharted en horizon op moment er toch boven. Misschien dat the ladt of us een gedeelde eerste plek want damn wat een game was dat.
Maar tot nu toe is goe gewoon echt genieten van bovenste plank. En ik heb nooit eerder zulke games gespeeld. Games alla bloodborne souls games enz nooit aangeraakt.
Ben dan ook echt meer dan blij met de switch die ze gemaakt hebben in gow. Vind dit 10x bruter dan gow 3. Was ook goede game maar niet speciaal.
Dit is echt speciaal!!
Broertje en ik zijn gelijktijdig gestart maar doen compleet anders spelen. Waar hij mega moeite mee had loop ik doorheen omdat ik bv meer Side-Quest gedaan heb en dus betere gear.
Plus zonder te spoilen want er is mega veel te spoilen, er zijn bepaalde invloeden die je gameplay anders maken maar dan moet je dat wel gedaan hebben(missie). Plus de kleine detailtjes in gesprekken enz. Ik speel heel graag games met groots verhaal enz. Naar zelden heb ik de details gezien die in gow naar boven komen.
Nee de game is niet perfect. Zou ook raar zijn want dan kan iedereen stoppen met games developen.
En waar ik eerst heel sceptisch was over het rpg gedeelte en levelen enz. Ben ik nu echt heel erg tevreden ermee. Ik vind het leuk om loot te zoeken. En betere gear te verzamelen.
Heb nog een paar encounters uit moeten stellen omdat ze van extreme niveau waren. Verheug me erop terug te komen en ze hellemaal kapot te maken.
Deze game staat ondanks dat ik echt mega fan ben van the last of us en Uncharted en horizon op moment er toch boven. Misschien dat the ladt of us een gedeelde eerste plek want damn wat een game was dat.
Maar tot nu toe is goe gewoon echt genieten van bovenste plank. En ik heb nooit eerder zulke games gespeeld. Games alla bloodborne souls games enz nooit aangeraakt.
Ben dan ook echt meer dan blij met de switch die ze gemaakt hebben in gow. Vind dit 10x bruter dan gow 3. Was ook goede game maar niet speciaal.
Dit is echt speciaal!!
Vraagje: wanneer beginnen de side quests? Ik ben lvl 3, nog niet zolang bezig. Net bij de heks geweest, maar ik heb het gevoel dat het levelen/upgraden heel traag gaat bij mij, maar ik ben nog geen tegenstanders tegengekomen die veel te sterk zijn. Ik heb het gevoel dat ik e.e.a. mis ofzo.v8power67 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 11:13:
Sowieso is je eigen gameplay heel anders dan van een ander.
Plus zonder te spoilen want er is mega veel te spoilen, er zijn belaalde invloeden die je gameplay anders maken maar dan moet je dat wel gedaan hebben(missie). Plus de kleine detailtjes in gesprekken enz. Ik speel heel graag games met groots verhaal enz. Naar zelden heb ik de details gezien die in gow naar boven komen.
Dit is echt speciaal!!
Dan ben je er bijnaCyrax0508 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 11:17:
[...]
Vraagje: wanneer beginnen de side quests? Ik ben lvl 3, nog niet zolang bezig. Net bij de heks geweest, maar ik heb het gevoel dat het levelen/upgraden heel traag gaat bij mij, maar ik ben nog geen tegenstanders tegengekomen die veel te sterk zijn. Ik heb het gevoel dat ik e.e.a. mis ofzo.
spoiler:
komt dan een groot open wereld gedeelte. Daar kan je vrij rondvaren en aanmeren op plaatsen en daar zitten side quests enz.
Ben daar al niveau 7 enemies tegen gekomen en die kreeg ik net niveau 3 niet kapot haha. Ben nu niveau 4.
Ben daar al niveau 7 enemies tegen gekomen en die kreeg ik net niveau 3 niet kapot haha. Ben nu niveau 4.
Je bent er echt bijna
[ Voor 7% gewijzigd door v8power67 op 24-04-2018 11:19 ]
@Cyrax0508 Je bent er inderdaad bijna. Het spel moet nog beginnen.
Zo echt he haha letterlijk.bram1984 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 11:20:
@Cyrax0508 Je bent er inderdaad bijna. Het spel moet nog beginnen.
Gisteren de verhaal lijn uitgespeeld.
Heerlijke game met goed verhaal, humor en leuke gevechten.
Op normal (of balanced) was de moeilijkheidsgraad voor mij voldoende In het begin misschien wel erg makkelijk, maar later toch wel uitdagender.
Nu nog even de side quests en de verzameldingetjes wegwerken.
Heerlijke game met goed verhaal, humor en leuke gevechten.
Op normal (of balanced) was de moeilijkheidsgraad voor mij voldoende In het begin misschien wel erg makkelijk, maar later toch wel uitdagender.
Nu nog even de side quests en de verzameldingetjes wegwerken.
psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"
Ik ben daar echt net beland, gisteravond. Even 2 minuten rondgelopen en daarna gaan slapen. Tot nu toe vind ik het echt heerlijk, en dat terwijl ik vaak niet hou van levellen in games. Dat upgraden is vaak niet mijn ding. Ik heb altijd wel een issue met echte open wereld games, het is vaak te groots, teveel up te graden waardoor ik het overzicht ga verliezen. Dit is natuurlijk niet echt een open wereldgame, maar je dient wel je wapens e.d. up te graden. Dat heb ik hier niet, ik vind het leuk om up te graden. Het mooie is dat je ook niet alles nodig hebt om verder te komen (denk ik hahaha)v8power67 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 11:19:
[...]
Dan ben je er bijnaeven doorgaan.
spoiler:komt dan een groot open wereld gedeelte. Daar kan je vrij rondvaren en aanmeren op plaatsen en daar zitten side quests enz.
Je bent er echt bijna
Fijn om te horen dat ik net begonnen ben, terwijl ik mezelf al heel wat vond :-)
Volgens mij wel, of ik moet mij vergissen? Ik kijk vanavond wel even, straks zit ik hier op te scheppen met mijn level 1 Kratos :-)Yukidaruma schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 11:34:
[...]
Wuh, level 3 al. Ik ben nog level 1 en net voorbij het stukje waar jij nu bent.
Zou zomaar kunnen dat je al level 3 bent hoor. Als ik het goed heb begrepen, ga je in level omhoog als je genoeg skills koopt. Daar heb ik zelf nog niets mee gedaan, dus dat ruitje is nog zo ongeveer helemaal leeg bij mij.Cyrax0508 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 11:37:
[...]
Volgens mij wel, of ik moet mij vergissen? Ik kijk vanavond wel even, straks zit ik hier op te scheppen met mijn level 1 Kratos :-)
Thanks! Inderdaad netjes de 15 maanden erbij gekregen.dutchgio schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 11:38:
Nu kopen, de maanden komen er dan bij op.
Verder automatisch verlengen uitzetten, niet opzeggen. Dan krijg je die 15 maanden en stopt het daarna.
[ Voor 24% gewijzigd door Yukidaruma op 24-04-2018 11:42 ]
Aaah, ik snap hem. Dan ben ik idd lvl 3, want ik koop me suf en ben daar echt actief mee bezig. Ruitjes zitten aardig vol :-) (voor een beginneling dan)Yukidaruma schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 11:39:
[...]
Zou zomaar kunnen dat je al level 3 bent hoor. Als ik het goed heb begrepen, ga je in level omhoog als je genoeg skills koopt. Daar heb ik zelf nog niets mee gedaan, dus dat ruitje is nog zo ongeveer helemaal leeg bij mij.
Damn, wat een game. Ik vond hem al erg goed, maar ik kwam gisteravond in het verhaal op een bepaald punt waar ik als fan toch echt even met kippenvel voor mijn TV zat. Controller neergelegd en een biertje gepakt, lol.
Eén van de beste momenten in gaming van de afgelopen jaren. Ik speelde deze games al op de PS2 vroeger, dit was echt puur genieten. 10/10.
spoiler:
Ik had het eigenlijk al niet meer verwacht doordat ik die Axe zo briljant in de game vind passen en misschien ook wel doordat er gewoon nog niets gespoilerd is voor me door trailers/gameplay vids... Maar het moment dat Kratos terug naar huis gaat om de Blades of Chaos op te halen. En hoe, holy shit! Bootreis er naartoe zit je echt al zo van "Wow, wat? Gaat ie echt die Blades ophalen? WTF". En dan dat stuk in Helheim erna. Fuck man.
Eén van de beste momenten in gaming van de afgelopen jaren. Ik speelde deze games al op de PS2 vroeger, dit was echt puur genieten. 10/10.
[ Voor 7% gewijzigd door Voxalizer op 24-04-2018 11:50 ]
PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.
En er is al weer een patch, 1.13, die wat bugjes plet
GamiQ, de game notes app met game maps!
Een ding dat me nog wel opvalt, Hacksilver. Waarom alle getallen lekker klein houden en dan ineens met Hacksilver strooien, had wat mij betreft ook wel in lijn mogen zijn met de rest van de getallen.
Hmmm, doe je knap, vraag me af hoe? Ik ben net in het open gedeelte en nog steeds level 1??? Heb echt alles tot op dat punt gedaan, maar meer zit er nog niet in qua level ???Cyrax0508 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 11:17:
[...]
Vraagje: wanneer beginnen de side quests? Ik ben lvl 3, nog niet zolang bezig. Net bij de heks geweest, maar ik heb het gevoel dat het levelen/upgraden heel traag gaat bij mij, maar ik ben nog geen tegenstanders tegengekomen die veel te sterk zijn. Ik heb het gevoel dat ik e.e.a. mis ofzo.
Vraag me sowieso af in hoeverre level iets betekent in deze game, krijg de indruk dat het niet zoveel zegt ...
[ Voor 8% gewijzigd door -SaveMe- op 24-04-2018 12:03 ]
Dat doen ze wel goed en snel, zijn redelijk kleine patches, sinds release al nummer 3-SaveMe- schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 11:55:
En er is al weer een patch, 1.13, die wat bugjes plet
Inderdaad, ze zitten er boven opBigF25 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 12:05:
[...]
Dat doen ze wel goed en snel, zijn redelijk kleine patches, sinds release al nummer 3
Ik kijk vanavond ff, mogelijk vergis ik me en is het mijn bijl ofzo. Ik zag het ergens staan iig-SaveMe- schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 12:03:
[...]
Hmmm, doe je knap, vraag me af hoe? Ik ben net in het open gedeelte en nog steeds level 1??? Heb echt alles tot op dat punt gedaan, maar meer zit er nog niet in qua level ???
Vraag me sowieso af in hoeverre level iets betekent in deze game, krijg de indruk dat het niet zoveel zegt ...
Idd nog niks geks meegemaakt. Zit net trouwens metacritic te checken. 100+ reviews en gemiddelde blijft lekker op 9,5
Killer
Killer
Ben je nog in het begin? Als je later de sterkere vijanden en grotere/snellere groepen tegen gaat komen werkt schuilen achter je schild niet lang meer. Op hard wordt dat moeilijk in ieder geval.Blaat schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 10:08:
Ik ben net voorbij Alfheim. En ook daar had het nog zin om dat te doen.mister_S schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 12:20:
[...]
Ben je nog in het begin? Als je later de sterkere vijanden en grotere/snellere groepen tegen gaat komen werkt schuilen achter je schild niet lang meer. Op hard wordt dat moeilijk in ieder geval.
Ik ben wel blij met de spoiler van @Voxalizer, dat maakt het gelijk de moeite waard om door te spelen.
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Hmmz nou ik ben al een aantal keer volledig kansloos kapotgemaakt door vijanden met een paars level. Die slopen je met 1 á 2 hits.-SaveMe- schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 12:03:
[...]
Hmmm, doe je knap, vraag me af hoe? Ik ben net in het open gedeelte en nog steeds level 1??? Heb echt alles tot op dat punt gedaan, maar meer zit er nog niet in qua level ???
Die verhalen van Kratos in het roeibootje

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
spoiler:
"Papa, vertel eens een verhaal!"
"Er was eens... en einde".
"Jij hebt zeker niet zovaak verhalen verteld hè?"
"Grmbl"
"Er was eens... en einde".
"Jij hebt zeker niet zovaak verhalen verteld hè?"
"Grmbl"

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Jezus Bram wat heb je nou weer met het PS4 topic gedaan
Heb ik net even tijd om me met de discussie te bemoeien, is het topic dicht.
Paar kleuters die uitgebreid GOW in een verkeerd topic gingen spammen, hopelijk gaat het nu weer hier over de game verder
Ik begrijp niet zo goed waarom het ding op slot zit. Alles was gewoon inhoudelijk.Spud82 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 13:45:
Jezus Bram wat heb je nou weer met het PS4 topic gedaanHeb ik net even tijd om me met de discussie te bemoeien, is het topic dicht.
Edit: LOL, anders ga je even op YT playthroughs van God of War en Bloodborne zitten kijken. Hoe vern€uk je 2 van de beste games ooit voor jezelf.

[ Voor 19% gewijzigd door bram1984 op 24-04-2018 13:51 ]
Olie op het vuur gooien he boefs0kkie schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 13:47:
Paar kleuters die uitgebreid GOW in een verkeerd topic gingen spammen, hopelijk gaat het nu weer hier over de game verder
De game idd. Prachtig.. Ik begreep net, in het verkeerde topic, dat ik echt nog maar net begonnen ben. Ik was al echt aan het twijfelen waarom het upgraden zo traag ging, maar blijkbaar heb ik na een paar uur alleen de intro gespeeld ofzo. Ik kan in elk geval niet wachten op de rest van de game.
Als ik dan toch een puntje van kritiek mag leveren: soms, heel soms, lijkt het wel alsof niet iedere omgeving met evenveel zorg is gemaakt. Soms is het bloedjemooi maar soms lijkt het dan wel weer mee te vallen.
@Cyrax0508
Daar kan ik me wel in vinden, al is de grafische ondergrens qua omgevingen nog steeds bovengemiddeld.
Ik ben ook nog nauwelijks begonnen (heb ik het idee), pas net bij het meer aangekomen. Ik vind het een geweldige game verder en nog best pittig soms op balanced. Het enige waar ik nooit zo kapot van ben zijn die Uncharted/Tomb Raider achtige flauwe puzzels. Doe dan maar gewoon meer combat. En klimmen/ Quick time events hoeven van mij ook niet zo. Maar ach het zijn nauwelijks smetjes. Daar zet ik me wel een keer overheen, daar is de game echt te vet voor.
Daar kan ik me wel in vinden, al is de grafische ondergrens qua omgevingen nog steeds bovengemiddeld.
Ik ben ook nog nauwelijks begonnen (heb ik het idee), pas net bij het meer aangekomen. Ik vind het een geweldige game verder en nog best pittig soms op balanced. Het enige waar ik nooit zo kapot van ben zijn die Uncharted/Tomb Raider achtige flauwe puzzels. Doe dan maar gewoon meer combat. En klimmen/ Quick time events hoeven van mij ook niet zo. Maar ach het zijn nauwelijks smetjes. Daar zet ik me wel een keer overheen, daar is de game echt te vet voor.
Dat heb ik ook wel een klein beetje. Eén tikkie minder "bijlgooipuzzels" en één tikkie minder combat. Echter vind ik het langzamere karakter wel echt weer relaxed, net als ik dat in Uncharted 4 ook vind.Spud82 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 13:57:
@Cyrax0508
https://kotaku.com/lets-j...w-for-a-second-1825482723
Hier was ik gister en kon er ook echt van genieten, the smallest things hehe
Hier was ik gister en kon er ook echt van genieten, the smallest things hehe
nu zo'n 5 a 6 uur inzitten. bevindingen:
1. sfeer en voiceacting zijn top.
2. de gezichten/bewegingen van characters zijn in lijn met hun stem of emoties. Voorbeeld in de spoiler.
3. combat voelt mij juist wat clunky aan. Ik vind het feit dat kratos zo beperkt is in zijn bewegingen (geen springen etc) toch wat stroef aanvoelen.
4. het is hier en daar een beetje ala gears of war. je gaat van kamer naar kamer waar dan weer een groep enemies spawned om ze in de pan te hakken. dit voelt wat repetitief.
nog geen cijfer, daar zit ik nog niet ver genoeg voor in de game.
2. de gezichten/bewegingen van characters zijn in lijn met hun stem of emoties. Voorbeeld in de spoiler.
3. combat voelt mij juist wat clunky aan. Ik vind het feit dat kratos zo beperkt is in zijn bewegingen (geen springen etc) toch wat stroef aanvoelen.
4. het is hier en daar een beetje ala gears of war. je gaat van kamer naar kamer waar dan weer een groep enemies spawned om ze in de pan te hakken. dit voelt wat repetitief.
spoiler: title
Wanneer de witch zegt: "target practise?!"
Dat langzame werkt imo alleen goed als er in die rustmomentjes tijd wordt gestopt in het schetsen van de wereld waarin je je avontuur beleeft. En dat is iets wat GoW heel goed doet, zeker in vergelijking met GoW3 die een grote climax van actiespektakel was in vergelijking. Het enige wat ik daar aan nog een beetje mis soms zijn andere mensen op de planeet aarde, of ik bedoel Midgard.bram1984 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 14:02:
[...]
Dat heb ik ook wel een klein beetje. Eén tikkie minder "bijlgooipuzzels" en één tikkie minder combat. Echter vind ik het langzamere karakter wel echt weer relaxed, net als ik dat in Uncharted 4 ook vind.
Maar goed om een klein persoonlijk plasje te doen op de discussie in het PS4 topic, deze GoW is misschien een betere game dan de overige PS4 exclusives maar tot nu toe wel minder leuk voor mij.
Ik kan soms ontzettend veel plezier beleven aan games die eigenlijk helemaal niet zo goed zijn (zoals bijvoorbeeld Deadpool).
Bij mij blijft TW3 bovenaan staan van beste single player ooit. GoW kan die helaas niet van z'n troon stoten voor mij.
Ik heb maar 2 minpuntjes tot op hedenFrankoNL schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 14:08:
spoiler: titleWanneer de witch zegt: "target practise?!"
-geen stats, wil weten hoeveel uur ik er in heb zitten etc
-geen foto modus vooralsnog (in ontwikkeling)
Zoals ik zei... ik heb er plezier van. En top dat je me afzeikt zonder me te quoten.bram1984 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 13:48:
[...]
Ik begrijp niet zo goed waarom het ding op slot zit. Alles was gewoon inhoudelijk.
Edit: LOL, anders ga je even op YT playthroughs van God of War en Bloodborne zitten kijken. Hoe vern€uk je 2 van de beste games ooit voor jezelf.![]()
![]()
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Ik zeik je nergens af en je moet vooral doen waar je zin in hebt. Ik mag het op mijn beurt onbegrijpelijk vinden.uchiha tijntje schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 14:19:
[...]
Zoals ik zei... ik heb er plezier van. En top dat je me afzeikt zonder me te quoten.
Hier kan ik me volledig in vinden, afgezien van punt 3 dan. Het vechten vind ik juist lekker aanvoelen. Qua springen heb je dan wel volledig gelijk wat mij betreft . Dat vind ik zelf misschien nog wel het grootste probleem m.b.t. de geloofwaardigheid van Kratos. De man kan bomen tillen, stenen werpen alsof het karton is, slacht monsters van mythische proporties af, maar een meter omhoog springen kan hij niet. Ik weet niet, dat voelt gewoon een beetje raar als je erover nadenkt.FrankoNL schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 14:08:
spoiler: titleWanneer de witch zegt: "target practise?!"
Of op z'n minst van een klif af lazeren als je daar zin in hebt zoals in de vorige games.Cyrax0508 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 14:21:
[...]
Hier kan ik me volledig in vinden, afgezien van punt 3 dan. Het vechten vind ik juist lekker aanvoelen. Qua springen heb je dan wel volledig gelijk wat mij betreft . Dat vind ik zelf misschien nog wel het grootste probleem m.b.t. de geloofwaardigheid van Kratos. De man kan bomen tillen, stenen werpen alsof het karton is, slacht monsters van mythische proporties af, maar een meter omhoog springen kan hij niet. Ik weet niet, dat voelt gewoon een beetje raar als je erover nadenkt.
Maar zelfs dat kan niet meer in deze, vonden ze misschien te frustrerend oid.
Ik denk dat dat gewoon een bewuste design keuze is geweest om wat extra interactie met Atreus mogelijk te maken en anderzijds zou het niet echt passen in het langzame karakter van de game als je als Kratos als een gek rond zou kunnen springen. Bovendien zou het hele design van de wereld dan anders moeten zijn (onzichtbare muren etc.) en dat zou de geloofwaardigheid niet ten goede komen.
De wat tragere combat is bewust gedaan omdat Kratos ook een dagje ouder is geworden. Maar als je dat eenmaal onder de knie hebt, voelt het behoorlijk snel aan. Het is geen dodge ballet zoals Bloodborne, maar dat zou ook niet passen, denk ik.
De wat tragere combat is bewust gedaan omdat Kratos ook een dagje ouder is geworden. Maar als je dat eenmaal onder de knie hebt, voelt het behoorlijk snel aan. Het is geen dodge ballet zoals Bloodborne, maar dat zou ook niet passen, denk ik.
Laten we dit topic open houden please ...

Ja, snap ik hoor. Ik denk ook dat het een bewuste keuze is geweest. Het is ook wel logisch, maar toch, voor het gehele gevoel, het verhaal, komt het als je er even bij stilstaat toch wel heel raar over.bram1984 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 14:33:
Ik denk dat dat gewoon een bewuste design keuze is geweest om wat extra interactie met Atreus mogelijk te maken en anderzijds zou het niet echt passen in het langzame karakter van de game als je als Kratos als een gek rond zou kunnen springen. Bovendien zou het hele design van de wereld dan anders moeten zijn (onzichtbare muren etc.) en dat zou de geloofwaardigheid niet ten goede komen.
Ik denk niet dat je je daarover druk hoeft te maken met de bovenstaande-tamme-ontopic-uitwisseling.
ik zag toch echt een lichte voortzetting uit het PS$ topicBlaat schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 14:51:
[...]
Ik denk niet dat je je daarover druk hoeft te maken met de bovenstaande-tamme-ontopic-uitwisseling.

Je ziet spoken-SaveMe- schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 14:54:
[...]
ik zag toch echt een lichte voortzetting uit het PS$ topicWaar ik mijn bevindengen over Detroit graag wilde posten
Dat hoor ik wel vaker. En ik heb er in GoW ook last van
De positieve reacties hier, plus de belachelijk hoge cijfers van de "bekende" review sites hebben mij doen belsuiten GoW te kopen. Vanavond eens checken of het de hoge verwachtingen waar kan maken
.
9,3 metacritic user reviews based on 3161 ratings.. Dat is niet normaal hoog ook. Lang niet gezien.
9,3 metacritic user reviews based on 3161 ratings.. Dat is niet normaal hoog ook. Lang niet gezien.
Ik zit die mini reviews even te lezen van mensen die een 0 geven. Echt hilarisch.overdoseh schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 15:28:
De positieve reacties hier, plus de belachelijk hoge cijfers van de "bekende" review sites hebben mij doen belsuiten GoW te kopen. Vanavond eens checken of het de hoge verwachtingen waar kan maken.
Vind je? Een 0 is onterecht maar sommige argumenten die worden aangedragen begrijp ik wel.bram1984 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 15:48:
[...]
Ik zit die mini reviews even te lezen van mensen die een 0 geven. Echt hilarisch.
De essentie van de meeste 0-reviews is dat God of War geen God of War meer is. Het is nu een soort The last of us met God of war opsmuk. Dat maakt het geen slechte game (verre van) maar niet wat die-hard fans van de vorige games hadden verwacht/gewild.
Maar is het niet begrijpelijk dat een studio iets anders wil doen na het afwerken van de originele GoW verhaal? Moeten ze maar blijven vastzitten aan de spelstijl waarmee ze bekend waren?
Zeker niet onbegrijpelijk!mister_S schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 16:06:
Maar is het niet begrijpelijk dat een studio iets anders wil doen na het afwerken van de originele GoW verhaal? Moeten ze maar blijven vastzitten aan de spelstijl waarmee ze bekend waren?
Maar als je het concept dermate ingrijpend wijzigt kan je verwachten dat er mensen teleurgesteld gaan zijn.
Ook als je het niet ingrijpend zou wijzigen in mijn optiek. Er zullen altijd mensen teleurstelling ervaren, je kunt onmogelijk iedereen gelukkig maken. Of je nou weinig of heel veel veranderd.Blaat schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 16:08:
[...]
Zeker niet!
Maar als je het concept dermate ingrijpend wijzigt kan je verwachten dat er mensen teleurgesteld gaan zijn.
Precies!Cyrax0508 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 16:11:
[...]
Ook als je het niet ingrijpend zou wijzigen in mijn optiek. Er zullen altijd mensen teleurstelling ervaren, je kunt onmogelijk iedereen gelukkig maken. Of je nou weinig of heel veel veranderd.
Als ze het min of meer hetzelfde hadden gelaten hadden mensen het een inhoudsloze slachtgame gevonden en had het gemiddelde cijfer waarschijnlijk lager uitgevallen.
Meningen zijn als poepgaatjes. Iedereen heeft een andere maar je hoeft ze niet altijd te horen.
Persoonlijk denk ik dat de meeste van deze personen de game niet eens hebben, laat staan hebben gespeeld. Kan me haast niet voorstellen dat dit die hard fans zijn. 95% is een troll, maar dat is met alle user reviews op MC waarbij absurde cijfers worden gegeven.Blaat schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 16:01:
[...]
Vind je? Een 0 is onterecht maar sommige argumenten die worden aangedragen begrijp ik wel.
De essentie van de meeste 0-reviews is dat God of War geen God of War meer is. Het is nu een soort The last of us met God of war opsmuk. Dat maakt het geen slechte game (verre van) maar niet wat die-hard fans van de vorige games hadden verwacht.
Niet helemaal terecht, GoW doet zoveel dingen anders, de interactie tussen vader en zoon heeft er wat weg van maar is ook geheel zijn eigen ding imo. Vwb wat de die-hard fans hadden gewild, wellicht, maar als gamer zijnde wil je ook vernieuwing en had echt niet weer dat zelfde type gameplay gewild. Voelt vrij verouderd aan inmiddels. Daarnaast is dat groepje lang niet zo groot heb ik het idee en spreek dit een groter groep aan, ja ook grotendeel van de die-hard fans lijkt me, is niet alsof ze deel op deel hetzelfde willen want zelfs dat groepje gaat dan klagen.Blaat schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 16:01:
[...]
Vind je? Een 0 is onterecht maar sommige argumenten die worden aangedragen begrijp ik wel.
De essentie van de meeste 0-reviews is dat God of War geen God of War meer is. Het is nu een soort The last of us met God of war opsmuk. Dat maakt het geen slechte game (verre van) maar niet wat die-hard fans van de vorige games hadden verwacht/gewild.
Over het algemeen zijn we als mens snel verveeld en willen we meteen wat anders, dan kijk ik vooral naar me zelf maar je ziet het ook om je heen.
De 0 reviews zullen her en der best wat valide punten hebben maar hameren snel enkel op 1/2 aspecten en niet op wat het wel goed doet. Je gaat me niet vertellen dat al het mooie wat deze game op je scherm tovert dat je daar blind voor bent, zo ja, noem ik hem/haar gewoon een Hater
Ik ben het met jullie eens hoor. Laten we het als volgt samenvatten; je kan het als game maker niet voor iedereen goed doen.
Verder is het een dijk van een game die nu een breder publiek aanspreekt dan voorheen en dat is niet verkeerd.
Het is wat minder mijn smaak! Jammer maar helaas.
Verder is het een dijk van een game die nu een breder publiek aanspreekt dan voorheen en dat is niet verkeerd.
Het is wat minder mijn smaak! Jammer maar helaas.
Die mensen hebben de game maar heel even gespeeld danBlaat schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 16:01:
[...]
Juist het meer verhalende en de nieuwe camera vind ik een pluspunt tov de oude delen.
psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"
Game uitgespeeld 
Wat een geweldige game! als fan van de serie was dit voor mij een een hele mooie vernieuwing, de serie had iets nieuws nodig, de oude formule was op en klaar, en wat een game hebben ze het publiek gegeven.
Van begin tot het einde op het puntje van mijn stoel gezeten, en de tijd vaak ook niet eens door gehad, ik heb ook niets gehaast, maar alles lekker op mijn gemakje gedaan.
Sidequests etc, zoveel mogelijk oppakken onderweg en de main missions.. maar dan wat een rit zeg, werkelijk fantastisch!!
Voor mij de beste game deze generatie, en simpel weg met afstand de beste God of War ooit, ik durf zelf wel aan dat dit misschien wel mijn favo game allertijde is.
Alles klopte gewoon aan deze game, de oude Kratos, zijn band tijdens de reis met zijn zoon, de omgeving.
En ik blijf me verbazen hoe mooi deze game is, dan heb je niet de sterkste console op de markt, maar dan laat je (Sony) al jaren zien dat je gewoon de mooiste (en naar mijn mening beste) games maakt en de concurrent daar maar niet bij in de buurt kan komen.
De combat, hoe gevarieerd die is, dat je je hele eigen style eraan kan geven, de mogelijkheden voor je skill three.. absoluut awesome!
Voor mij een dikke 10.
Wat ik nog moet doen:
Wat een geweldige game! als fan van de serie was dit voor mij een een hele mooie vernieuwing, de serie had iets nieuws nodig, de oude formule was op en klaar, en wat een game hebben ze het publiek gegeven.
Van begin tot het einde op het puntje van mijn stoel gezeten, en de tijd vaak ook niet eens door gehad, ik heb ook niets gehaast, maar alles lekker op mijn gemakje gedaan.
Sidequests etc, zoveel mogelijk oppakken onderweg en de main missions.. maar dan wat een rit zeg, werkelijk fantastisch!!
Voor mij de beste game deze generatie, en simpel weg met afstand de beste God of War ooit, ik durf zelf wel aan dat dit misschien wel mijn favo game allertijde is.
Alles klopte gewoon aan deze game, de oude Kratos, zijn band tijdens de reis met zijn zoon, de omgeving.
En ik blijf me verbazen hoe mooi deze game is, dan heb je niet de sterkste console op de markt, maar dan laat je (Sony) al jaren zien dat je gewoon de mooiste (en naar mijn mening beste) games maakt en de concurrent daar maar niet bij in de buurt kan komen.
De combat, hoe gevarieerd die is, dat je je hele eigen style eraan kan geven, de mogelijkheden voor je skill three.. absoluut awesome!
Voor mij een dikke 10.
Wat ik nog moet doen:
spoiler:
- paar artifacts
- odin's ravens (ongeveer de helft)
- nog 4 schatkisten
- 3 Jötnar shrines
- 5 Valkyries
En als laatste nog die Nilfheim echoes farmen voor die 3 bosses.
Denk daar nog een avondje of 2 voor nodig te hebben.
- nog 4 schatkisten
- 3 Jötnar shrines
- 5 Valkyries
[ Voor 17% gewijzigd door Origins op 24-04-2018 18:02 ]
@Origins Heb je snel gedaan. Ik ga echt super slow, maar ik doorzoek en bekijk dan ook elke millimeter 
Welke moeilijkheidsgraad heb je gespeeld en hoe vond je het te doen ?
Ik ben bij deze game de hele tijd bang dat het op een gegeven moment te moeilijk voor me wordt
Ik ben bij deze game de hele tijd bang dat het op een gegeven moment te moeilijk voor me wordt

Op welke difficulty speel jij? Ik moet zeggen dat ik heeeeel graag de ''give me god of war'' wil uitspelen. Maar man sommige encounters zijn echt zooo pittig. Gelukkig nu alles wel gehaald en geeft heerlijk gevoel. Ben alleen bang voor de encounter dat het me teveel wordt haha.-SaveMe- schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 18:39:
@Origins Heb je snel gedaan. Ik ga echt super slow, maar ik doorzoek en bekijk dan ook elke millimeter
Daarom toch ook in twijfel om gewoon daarnaast balanced toch te pakken. Maar for so far gewoon doorknokken. Heerlijke game
PSN/Steam: FlyLighter Origin: FlyLight3r Uplay: FlyLight3r
@Lipst3r Ik speel op balanced, hoop dat dat goed te doen is
Ik had het weekend oproep dienst, dus ik kon thuis niet echt weggaan (verjaardagen etc) dus ik heb er lekker door heen geknald, ik moet zeggen achteraf heb ik alles prima gedaan met zoveel mogelijk de omgeving uitgepluisd.-SaveMe- schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 18:39:
Ik hoef gelukkig niet veel collectibles meer dus dat scheelt.
Zelf ben ik op normal begonnen, maar dit omhoog gezet.
En voor dat laatste hoef je echt niet bang voor te zijn.
Ik dacht al, dit verhaal in exact dezelfde bewoording, heb ik al gelezen. Xbw bro 😀Origins schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 17:54:
Game uitgespeeld
Voor mij een dikke 10.
Wat ik nog moet doen:
spoiler:- paar artifacts
- nog 4 schatkisten
- 3 Jötnar shrines
- 5 Valkyries
En doen alsof je niet weet wie ik ben 😎
haha twijfelde wel hoorCyrax0508 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 19:00:
[...]
Ik dacht al, dit verhaal in exact dezelfde bewoording, heb ik al gelezen. Xbw bro 😀
En doen alsof je niet weet wie ik ben 😎
Sssst, dat heb ik hier niet verteldOrigins schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 19:04:
[...]
haha twijfelde wel hoorzat al te zoeken in het PS4 topic naar een "ik mag vanavond met de playstation aan de slag van mijn vrouw"
Ik kwam klaar op dat moment.Voxalizer schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 11:47:
Damn, wat een game. Ik vond hem al erg goed, maar ik kwam gisteravond in het verhaal op een bepaald punt waar ik als fan toch echt even met kippenvel voor mijn TV zat. Controller neergelegd en een biertje gepakt, lol.
spoiler:Ik had het eigenlijk al niet meer verwacht doordat ik die Axe zo briljant in de game vind passen en misschien ook wel doordat er gewoon nog niets gespoilerd is voor me door trailers/gameplay vids... Maar het moment dat Kratos terug naar huis gaat om de Blades of Chaos op te halen. En hoe, holy shit! Bootreis er naartoe zit je echt al zo van "Wow, wat? Gaat ie echt die Blades ophalen? WTF". En dan dat stuk in Helheim erna. Fuck man.
Ja dit ook net gedaan en broertje en ik zaten echt met onze bek open te kijken.Voxalizer schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 11:47:
spoiler:Ik had het eigenlijk al niet meer verwacht doordat ik die Axe zo briljant in de game vind passen en misschien ook wel doordat er gewoon nog niets gespoilerd is voor me door trailers/gameplay vids... Maar het moment dat Kratos terug naar huis gaat om de Blades of Chaos op te halen. En hoe, holy shit! Bootreis er naartoe zit je echt al zo van "Wow, wat? Gaat ie echt die Blades ophalen? WTF". En dan dat stuk in Helheim erna. Fuck man.
Was echt een fenomenaal stukje gaming. En idd wat je zegt in de spoiler compleet zelfde gevoel.
Wat een machtig stuk en de manier hoe. Echt meesterlijk!!
Ben nu niveau 5 en heb al veel geupgrade enz.
Blijf bij mijn dikke 9.5, en hoop aan het einde als verhaal goed blijft een 10 te geven!!
Hebben meer mensen hier last van bij god of war? Ik hoor alles behalve cutscenes. Nu kan ik het verhaal nietmeer volgen.
[ Voor 3% gewijzigd door DeeSung op 24-04-2018 22:06 ]
je krijgt wel redelijk wat gear die nutteloos is... gewoon verkopen zeker?
Holy shit goeie genade. Spoiler voor mensen die nog niet voorbij de summit zijn.
En of dit God of War is, zeg. Geen twijfel meer over mogelijk.
Santa Monica is ook per direct een van mijn favoriete studio's geworden. Wat een meesterwerk.
spoiler:
Het gevecht met die draak dat in de lift begint. Ik heb een staande ovatie gegeven. Echt ongeëvenaard dit.
En of dit God of War is, zeg. Geen twijfel meer over mogelijk.
Santa Monica is ook per direct een van mijn favoriete studio's geworden. Wat een meesterwerk.
En dan te bedenken dat je God of War 3 maar zo zo vond 
Dat was mijn eerste GoW game en gelijk al de meest epische game die ik ooit gespeeld heb.
Gelijk daarna de Collection (deel 1&2) gekocht en ook die waren érg prima.
Een klein vraagje:
Hebben jullie deze gelijk bij aankomst aangepakt of zijn jullie daarvoor later terug gekomen?
Ik heb 'm twee keer geprobeerd maar hij is zo ontzettend sterk dat ik me afvraag of ik 'm nu (ik ben net level2) wel aan zou moeten pakken
Dat was mijn eerste GoW game en gelijk al de meest epische game die ik ooit gespeeld heb.
Een klein vraagje:
spoiler:
in het stuk waar je de eerste draak bevrijdt kun je een grote deur openen met runes, waarachter een stukje verderop een vuurtroll gevangen zit in een put in de grond
Hebben jullie deze gelijk bij aankomst aangepakt of zijn jullie daarvoor later terug gekomen?
Ik heb 'm twee keer geprobeerd maar hij is zo ontzettend sterk dat ik me afvraag of ik 'm nu (ik ben net level2) wel aan zou moeten pakken

Ik heb 'm meteen aangepakt. Was inderdaad wel pittig, maar wel in één keer gehaald.dvdkiwi schreef op woensdag 25 april 2018 @ 00:17:
En dan te bedenken dat je God of War 3 maar zo zo vond
Een klein vraagje:
spoiler:in het stuk waar je de eerste draak bevrijdt kun je een grote deur openen met runes, waarachter een stukje verderop een vuurtroll gevangen zit in een put in de grond
Alleen de
spoiler:
gevechten red ik niet in één keer en moet ik vaak later voor terugkomen.
realm shift en traveler's
PSN: Redrafted
Oké, dan doe ik morgen weer een poging 
Heb ondertussen al wat legendary gear gevonden en zelfs één stuks epic gear dus ik ben al iets sterker.
Iemand al van de klif afgesprongen in een Mystic Gateway?
Heb ondertussen al wat legendary gear gevonden en zelfs één stuks epic gear dus ik ben al iets sterker.
Iemand al van de klif afgesprongen in een Mystic Gateway?

Iemand hier alle muspelheim challenges compleet gedaan?
Ik moet zeggen dat ik die erg leuk (soms zelfs pittig) vind. Ook de items die je kan krijgen lijken me behoorlijk end game of niet?
Ik moet zeggen dat ik die erg leuk (soms zelfs pittig) vind. Ook de items die je kan krijgen lijken me behoorlijk end game of niet?
@dvdkiwi Die heb ik meteen gedaan. Kostte me wel een paar pogingen.
Gateway ook naar beneden gesprongen. Wist ik veel dat het een veredeld laadscherm is.
Gateway ook naar beneden gesprongen. Wist ik veel dat het een veredeld laadscherm is.
Ik zie wel de prompt waar ik een knopje zou kunnen in drukken, maar die kan ik nooit indrukken. Waarschijnlijk omdat ik bijna niet fast travel en er een verhaaltje bezig is tussen de personages 
In ander nieuws, minder kunnen gamen gister dan gepland, krijg je als je plots uit eten gaat
Maar wel vette sidequest gedaan wat me met goed armor beloonde. Deze heeft best wel wat runic en ik met m'n simple minded gedachte was ik dat aan het skippen. Maar ik had na die side quest nog wel wat tijd om wat andere dingen te doen, dus ben ik maar naar wat hidden rooms gegaan. Eentje had niet wat ik verwachtte, maar wel goede items geloot daar. Maar de echte vijanden daar, ik deed al m'n runic attacks vlak na elkaar en had het met die ene combo op minder dan 50% van de hp bar en dan was ik vergeten om atreus te laten schieten. Runic is echt super sterk holy shit. Vanavond ga ik de andere hidden rooms die ik ken langs en wil nog iets verkennen waar ik eerst niet kon verkennen. Misschien wat main story, maar als ik de trophy list kijk, heb nog 2 hidden trophies onder degene staan die je voor story quests krijgt. Dan bewaar ik dat liever voor een moment waar ik dat op m'n gemak kan doen.
In ander nieuws, minder kunnen gamen gister dan gepland, krijg je als je plots uit eten gaat
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
Ik zal mezelf corrigeren - heb 'm net uitgespeeld, man man wat een game - er zat een plot-twist in die ik nodig hadOrigins schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 10:52:
[...]
Dan pas het hele verhaal er niet meer in, er wordt echt veel duidelijk gemaakt in de game.
Trouwens.. Je weet dat bij het einde van God of War 3.. wat er gebeurt toch? Volgens mij verklaart dat ook een hoop waarom hij grotendeels zijn krachten kwijt is en waarom hij oud is nu.
Dat hoeft niet nog een keer uitgelegd te worden.
Was ik de enige die enorm veel moeite had met:
spoiler:
met 3 Dark Elf lords waarmee je in 1 ruimte zit die naar boven gaat ? Daar heb ik aardig wat tijd+dood aan moeten besteden
[ Voor 14% gewijzigd door z1rconium op 25-04-2018 08:17 ]
Gisterenavond begonnen. Wow.. wat een game. Ik vraag me af "hoe ver" ik nu ben in de game. Heb toch bijna de hele avond gespeeld.. Waarschijnlijk nog totaal niet ver als ik zie wat ik moet unlocken
.
Ik ben nu:

Ik ben nu:
spoiler:
.
net aangekomen bij de Witch met haar machtig toffe schilpad(huis)
Je zit ongeveer op 3,5 kilometer als ik een ruwe schatting moet maken.overdoseh schreef op woensdag 25 april 2018 @ 09:34:
Gisterenavond begonnen. Wow.. wat een game. Ik vraag me af "hoe ver" ik nu ben in de game. Heb toch bijna de hele avond gespeeld.. Waarschijnlijk nog totaal niet ver als ik zie wat ik moet unlocken.
Ik ben nu:
spoiler:.net aangekomen bij de Witch met haar machtig toffe schilpad(huis)
Zonder gekheid: dit is geloof ik tot irritatie van velen aan toe, de meest gestelde vraag op ResetERA. "Ik zit nu daar en daar, hoe ver ben ik"? Boeiend, geniet lekker van de game. Als je alles uitpluist ben je zo 50 uur bezig.
Gisteravond aardig verder gekomen weer. Eventjes dacht ik dat ik hem bijna had uitgespeeld, maar nee. Inmiddels ben ik wel op een punt gekomen waarop ik gewoon geen normale attacks meer gebruik. Alleen maar skills en runic powers. Wat een geweld.
Toch vind ik de vader-zoon relatie een beetje cliche worden. Ben er nog niet echt over uit of ik de story wel zo goed vind eigenlijk. De setting van de game en dat die vader Kratos is maakt het bijzonder, het verhaal an sich is vrij matig vind ik. Toch doen ze gameplay technisch wat grappige dingen die direct met het zijn ontwikkeling te maken hebben. Milde spoiler, later in de game.
Toch vind ik de vader-zoon relatie een beetje cliche worden. Ben er nog niet echt over uit of ik de story wel zo goed vind eigenlijk. De setting van de game en dat die vader Kratos is maakt het bijzonder, het verhaal an sich is vrij matig vind ik. Toch doen ze gameplay technisch wat grappige dingen die direct met het zijn ontwikkeling te maken hebben. Milde spoiler, later in de game.
spoiler:
Dat soort dingen vind ik toch erg strak gedaan.
Atreus doet op een gegeven moment niet meer wat je zegt, of doet het met tegenzin met een enorme vertraging. Wordt overmoedig, waardoor hij meer gered/bevrijd moet worden van mobs. Waarschuwt je minder voor attacks from behind.
PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.
Het lijkt voor sommigen wel werken, dat gamen. "Hoe lang moet ik nog" en obsessief backlogs wegwerken en weet ik veel wat allemaal.bram1984 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 09:39:
[...]
Je zit ongeveer op 3,5 kilometer als ik een ruwe schatting moet maken.
Zonder gekheid: dit is geloof ik tot irritatie van velen aan toe, de meest gestelde vraag op ResetERA. "Ik zit nu daar en daar, hoe ver ben ik"? Boeiend, geniet lekker van de game. Als je alles uitpluist ben je zo 50 uur bezig.
1.13 zou het geluid van de fan moeten verminderen, maar ik merk er weinig van. Jullie wel?
Met name in de menu's gaat het ding best tekeer.
Is dat het? Ja, ik merk het zeker, een stuk stiller! Alleen in de menus blijft het een straaljager ....bram1984 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 11:01:
1.13 zou het geluid van de fan moeten verminderen, maar ik merk er weinig van. Jullie wel?
Je kunt het ook andersom zien. "Hoe lang moet ik nog'' , als in 'Hoe lang kan ik nog genieten van deze game'Spud82 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 10:11:
[...]
Het lijkt voor sommigen wel werken, dat gamen. "Hoe lang moet ik nog" en obsessief backlogs wegwerken en weet ik veel wat allemaal.
Aaargh! Heb Veithurgard op 95% staan maar kan die laatste groene kraai niet vinden

Ik ben gisteren begonnen aan deze game na de patch maar echt stil kan ik de console niet noemen. Vooral in het startmenu lijkt mijn Pro haast wel een hoovercraft en ik maakte me er zelfs een beetje zorgen over want zo erg heb ik hem nog nooit horen blazen. Ik speel trouwens op performance mode.-SaveMe- schreef op woensdag 25 april 2018 @ 11:07:
[...]
Is dat het? Ja, ik merk het zeker, een stuk stiller! Alleen in de menus blijft het een straaljager ....
Maargoed, verder echt een fantastisch game hoor. Ben overigens nog niet heel ver (ca 2 uurtjes gespeeld) Vanavond maar weer eens verder
Valt me bij op dat bij meerdere games fans tekeer gaan in het menu of de map. Ik meen ergens gelezen te hebben dat dat kan komen als de devs een unlocked framerate toepassen in de menu's waardoor de CPU/GPU het zwaar te verduren hebben.
Als je googled op ps4 fans in menus zie je een hele rits aan games met hetzelfde euvel.
Als je googled op ps4 fans in menus zie je een hele rits aan games met hetzelfde euvel.
Dat is dan ook exact de reden waarom ik het vroeg. Maar chagrijnige/negatieve Tweakers zijn hier altijd te vinden, let it go. Zo is de Nederlandse "online cultuur" nu eenmaal geworden.Vincedf schreef op woensdag 25 april 2018 @ 11:31:
[...]
Je kunt het ook andersom zien. "Hoe lang moet ik nog'' , als in 'Hoe lang kan ik nog genieten van deze game'
Altijd fijn als iemand zijn prioriteiten op een rijtje heeft

Hahaha, Golden!-SaveMe- schreef op woensdag 25 april 2018 @ 14:02:
Altijd fijn als iemand zijn prioriteiten op een rijtje heeft![]()
[afbeelding]