De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
GamiQ, de game notes app met game maps!
Vanaf dat moment enAidacra schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 09:58:
Ik heb gisteren de draak verslagen en ga nu met het hoofd van Mimir naar de Witch toe.
Wat ik me afvroeg of ik nu eerst meer moet exploren? Ik heb de twee zij missies van Brock en Sindri gedaan maar meer heb ik er niet. Ik ben bang dat ik het verhaal te ver uitspeel voordat ik overal rondgekeken heb.
Hoe hebben jullie dit gedaan?
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
-SaveMe- schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 15:29:
Komt er nu wel of geen DLC voor de game?
God of War Has No Plans for a DLC Expansion at the Moment, Director Says
[ Voor 27% gewijzigd door Ike. op 08-05-2018 17:31 ]
Jammer, had nog wel wat Realms willen doen
EDIT
Niflheim ook voltooid!
Blijft de Queen over. Paar pogingen gedaan, maar gaat werkelijk waar nergens over, zo snel, zoveel, er zit amper een rust moment tussen. En dan is zo ook nog eens in staat je rage attacks te interupten, tsja, hallooo!!
Ben tot 75% gekomen en misschien met heel veel tries zou het lukken, maar echt geen zin in.
Gevecht begint al in je nadeel; je start ineens met haar op je keel, dus je kunt niet net als bij de andere Valkyries starten met een all out attack!
Een overigens irritante bug (?) van de game is dat de target lock heel vaak weer los laat. Bij gewonen gevechten niet zo erg, bij de valkyries al erg irritant, maar bij de Queen echt belachelijk, dat kost gewoon je health! Steeds moet ik haar weer targetten met R3 en dan gaat het even goed en dan is de lock weer verdwenen ... Overigens belachelijk moeilijk gevecht voor give me a story mode!
Heb geweldig genoten van de game, sfeer, graphics, verhaal, combat. Zeker een 9+. Er is altijd ruimte voor verbetering, maar dit is wel zo'n game die je blij maakt dat je gamer bent
[ Voor 76% gewijzigd door -SaveMe- op 08-05-2018 20:26 ]
Het is natuurlijk geen slecht spel, maar alle hosanna vind ik ook wat overdreven. Het begon nog zo lekker met die sterke gast in het begin. Dat vond ik het vetste stukje so far.
[ Voor 6% gewijzigd door steefje op 08-05-2018 19:39 ]
PSN ID Binloading_nl
Er zitten zulke mooie cinematic momenten in! En hoe de camera is gebruikt mogen ze bij meer games toepassen, echt zo immersive! En ik vind de 'kleine' story juist heel erg mooi. Hoeft niet zo over de top allemaal ...steefje schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 19:38:
Ik moet zeggen dat ik niet zo impressed ben. Ziet er top uit hoor en speelt opzich lekker weg, maar merk dat het me niet zo heel erg boeit.
Het is natuurlijk geen slecht spel, maar alle hosanna vind ik ook wat overdreven. Het begon nog zo lekker met die sterke gast in het begin. Dat vond ik het vetste stukje so far.
Ben erg benieuwd naar het verhaal in deel 2, zeker gezien
Ik ben het eens met je ten opzichte van het gevecht met The Stranger in het begin tegenover de rest van de game. Had toch wel verwacht dat er meer uitdagende gevechten tegen andere goden in zouden zitten. In de oude God of war games werd je bij ieder gevecht wel op een iets andere manier uitgedaagd.steefje schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 19:38:
Ik moet zeggen dat ik niet zo impressed ben. Ziet er top uit hoor en speelt opzich lekker weg, maar merk dat het me niet zo heel erg boeit.
Los daarvan vind ik het een erg goede game, de oudere Kratos in een vaderrol waar hij niet mee kan omgaan in het begin is best leuk gedaan. Niks nieuws, maar wel leuk gedaan, juist omdat het Kratos is
Stiekem had ik de "hoop" dat deze game Bloodborne van de troon ging stoten als mijn favo PS4 game, maar dat is niet gelukt. Ik zal deze game niet vaak meer opnieuw gaan spelen denk ik. Eventuele DLC zal er zeker wel komen.
PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."
Hoop upgrades bij Sindri weten te craften, nu pas achtergekomen dat ik ook oude gear kan verkopen en hoe het exact met die enchants/runes werkt. Best veel om uit te vogelen allemaal. Daarna meteen gestopt.
De "band" tussen Kratos en Atreus is geweldig, de dialogen zijn erg vermakelijk. Evenals de cutscenes (voor bosses) maar ook bijv met de Witch zijn erg goed.
Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character
Inderdaad de immersive vond ik ook geweldig. Soms vond ik het gewoon jammer dat een cinematic afgelopen was-SaveMe- schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 20:28:
[...]
Er zitten zulke mooie cinematic momenten in! En hoe de camera is gebruikt mogen ze bij meer games toepassen, echt zo immersive! En ik vind de 'kleine' story juist heel erg mooi. Hoeft niet zo over de top allemaal ...
Ben erg benieuwd naar het verhaal in deel 2, zeker gezienspoiler:Atreus Loki is !?! En half Giant?

Steam: Desutoroiya || PSN: Kamikaza
Desutoroiya schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 09:43:
[...]
spoiler:Vooral het stukje op de muur waar je Arteus en Kratos dood ziet door een paar Vines! Dat gaf mij een open einde gevoel
Ik had het idee dat Kratos daar dood lag te gaan in de schoot van Atreus
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Camera: Adjust the Field of View, Focal Length, and Camera Roll.
Aperture: Adjust the Depth of Field, Focus Distance, and F-Stop.
Filters: Adjust the Film Grain, Exposure, Filter, and Filter Intensity options.
Borders: Add a Vignette and adjust the Vignette Intensity, and Vignette Falloff. This includes a variety of Border styles and the official God of War logo.
Characters: Toggle the visibility of Kratos, Atreus, and all other characters in the scene. And my personal favorite, we’ve added the ability to change Kratos and Atreus’s facial expressions!
De patch is in ieder geval live! (1.21) Zometeen maar eens gaan aanrommelen met de photomode en ook naar de text size ben ik wel benieuwd.bram1984 schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 21:15:
Vroeg me al af of de patch al live is. Ben vooral benieuwd naar de text size increase.
Geen idee of het klopt.Some of the changes that are being mentioned by the users include access to the final weapon upgrades before finishing the game. Previously, you weren’t able to purchase the last upgrades for you weapons until you finished the game while it is possible to do so now.

Opstarten en eerste laadscherm zijn nog wel goed fullscreen..
[ Voor 15% gewijzigd door co2301 op 10-05-2018 10:13 ]
Misschien heb je hier wat aan.co2301 schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 10:08:
Zojuist een update gehad, nu is m'n game niet meer volledig gevuld in het schermKan ook geen setting in game vinden om het aan te passen. Ps4 menu ziet er nog wel uit hoe het hoort, display area settings staan daar ook goed. Sigh.
Opstarten en eerste laadscherm zijn nog wel goed fullscreen..
Nee, thanks. Die settings staan gewoon goed, vermoed dat het door die photo mode komt. Alle settings al geprobeerd en paar keer herstart. Hopelijk snel een fix, anders game maar opnieuw installeren zonder updates ofzo

Als je deze tijdens je eerste keer in Helheim niet oppakte dan was deze niet meer te vinden.
Nu kan je deze uit de shop halen als je de enhancement eerder gemist had.
[ Voor 32% gewijzigd door Ike. op 10-05-2018 11:05 ]
Game verwijderd en opnieuw geïnstalleerd (incl. Updates), gaat nu weer goed.co2301 schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 10:44:
[...]
Nee, thanks. Die settings staan gewoon goed, vermoed dat het door die photo mode komt. Alle settings al geprobeerd en paar keer herstart. Hopelijk snel een fix, anders game maar opnieuw installeren zonder updates ofzo
En hier zit ik vast: Want deze raderen blijven stokvast staan. Zij bewegen niet naar links en rechts zoals de hints op de web dat aangeeft.
Ik kan helaas geen foto toevoegen
.
Ik ben daar net geweest, maar ik heb geen idee wat je bedoelt.Goofmetdebril schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 12:16:
Ik ben nu in de Tempel van Tyr aangekomen.
En hier zit ik vast: Want deze raderen blijven stokvast staan. Zij bewegen niet naar links en rechts zoals de hints op de web dat aangeeft.
Ik kan helaas geen foto toevoegen![]()
.
En kan via de shareknop gewoon foto's en video's uploaden hoor.
Je komt daar twee keer, in welk stuk zit je precies ?Goofmetdebril schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 12:16:
Ik ben nu in de Tempel van Tyr aangekomen.
Ik kan helaas geen foto toevoegen![]()
.
Sorry ik zie geen shareknop hier..bram1984 schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 12:35:
[...]
Ik ben daar net geweest, maar ik heb geen idee wat je bedoelt.
En kan via de shareknop gewoon foto's en video's uploaden hoor.
En ik zie bij afbeelding toevoegen dat ik dan een url moet toevoegen..
Ik ben even de spoor bijster.
Ik weet het niet..-SaveMe- schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 14:29:
[...]
Je komt daar twee keer, in welk stuk zit je precies ?
Ik zga daar naar beneden,
dan een centrale hal met in de midden een drietal ringen.
en in de zij-ingangen: 1 radwiel die ik naar beneden moet draaien.
Dan opent een 2 tal hekken.
recht tegenover de radwiel is een hek met raderwielen met tanden.
De eerste 2 zou naar links en rechts moeten bewegen waarna ik in de midden doorheen kan rollen. Maar dat naar links en rechts bewegen doen de eerste 2 niet.
En anders deze:
[ Voor 44% gewijzigd door -SaveMe- op 10-05-2018 14:36 ]
Klopt.-SaveMe- schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 14:34:
@Goofmetdebril Dat is toch wat er in dit filmpje gebeurt ?
je ziet bij de tijd 2.05 dat de radwielen naar linsk en rechts bewegen. En dat doet ie bij mij juist helemaal niet. De wielen blijven stijf op hun plaats zitten.
Even reload checkpoint doen? Als dat niet werkt game afsluiten en weer opnieuw starten? Als dat niet werkt een andere (auto)save pakken?Goofmetdebril schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 14:36:
[...]
Klopt.
je ziet bij de tijd 2.05 dat de radwielen naar linsk en rechts bewegen. En dat doet ie bij mij juist helemaal niet. De wielen blijven stijf op hun plaats zitten.
Ja.. dat is de eerste wat ik altijd doe..-SaveMe- schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 14:38:
[...]
Even reload checkpoint doen? Als dat niet werkt game afsluiten en weer opnieuw starten? Als dat niet werkt een ander (autosave) pakken?
Een ander autosave pakken.. ik ken dat optie niet.
Dank voor reply trouwens
O dat, nee, ik heb helaas geen internetaccount met mijn PS4bram1984 schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 14:51:
@Goofmetdebril De share knop op je controller..
Klinkt als een bug in ieder geval.
Bug.. daar vreesde ik al voor.
Ook jij dank voor reply.
Compleet off topic verder, maar volgens mij heb je daar geen Plus voor nodig, als je dat bedoelt. En anders maak je een foto met je telefoon.Goofmetdebril schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 15:06:
[...]
O dat, nee, ik heb helaas geen internetaccount met mijn PS4
Ook jij dank voor reply.
Problem solved..Goofmetdebril schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 15:06:
[...]
Ook jij dank voor reply.
Ik keek op laden.. en er waren diverse opgeslagen..
Dus 1 autosave terug.
En ja hoor.. daarna de radwielen bewegen hier wel naar links en rechts.
Weer wat geleerd.
Dank & groet.
foto met je telefoon.bram1984 schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 15:09:
[...]
Compleet off topic verder, maar volgens mij heb je daar geen Plus voor nodig, als je dat bedoelt. En anders maak je een foto met je telefoon.
idd ook gedaan... maar krijg dat niet hier gepost.
Just like I saidGoofmetdebril schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 15:18:
[...]
Problem solved..
Ik keek op laden.. en er waren diverse opgeslagen..
Dus 1 autosave terug.
En ja hoor.. daarna de radwielen bewegen hier wel naar links en rechts.
Is je PS4 wel verbonden met internet zodat je (spel)updates kan downloaden?Goofmetdebril schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 15:06:
[...]
Ook jij dank voor reply.
Updaten van het spel: ja. Net vanmiddag gedaan. Bracht geen soelaas, vandaar ik daarna hier mijn vraag inbracht.Ike. schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 16:07:
[...]
Is je PS4 wel verbonden met internet zodat je (spel)updates kan downloaden?
Dank
PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."
YouTube: God of War - Alfheim All Collectible Locations (Ravens, Chests, Arte...Scrisissszzz schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 18:29:
Godsamme moet nog 1 chest en 1 artifact in Alfheim en volgens mij liggen die in die tempel. Maar geen idee hoe ik er helemaal doorheen kan.. kan door die grote deur en dan terug naar het middendeel bij die grote straal, maar verder geen idee... iemand een tip hoe je dieper die tempel in kan?
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Dat filmpje ken ik, maar daar is die lift links voor de tempel nog actief. Dat is bij mij niet meer... de eerste kist na die ligt is iig degene die ik nog moet...
De lift op dat kleine eilandje? Vandaag heb ik die realm 100% gehaald en ik kon gewoon naar beneden.Scrisissszzz schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 19:24:
[...]
Dat filmpje ken ik, maar daar is die lift links voor de tempel nog actief. Dat is bij mij niet meer... de eerste kist na die ligt is iig degene die ik nog moet...
Die kist hoef je volgens mij niet te openen om alle Trophies te behalen.
[ Voor 16% gewijzigd door Ike. op 10-05-2018 20:09 ]
Binnen een paar uur de hele Ivaldi set bijna helemaal kunnen upgraden en die realm tears kunnen dichten. Nu staat alleen Sigrun nog op het programma.
Good luck! Daar had ik na een paar pogingen geen zin meer in ... Denk niet dat ik nog een keer ga wagenyinx84 schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 21:45:
Binnen een paar uur de hele Ivaldi set bijna helemaal kunnen upgraden en die realm tears kunnen dichten. Nu staat alleen Sigrun nog op het programma.
Voxalizer gaf mij de tip om het eens via de sand bowl op het kleine eilandje ervoor te proberen, waar je initieel de tempel opent.Scrisissszzz schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 19:24:
[...]
En warempel, daar kun je gewoon naar beneden
*edit
precies wat Ike al zei dus
[ Voor 4% gewijzigd door Superkiwi op 11-05-2018 00:43 ]
Overall wel een goed spel, maar wat mij betreft is HZD veel beter.
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Net 10 minuten door Nilfheim gelopen. Dat hebben we dan ook weet gezien. Daar kan naast Muspelheim ook meteen een streep doorheen. Kleine kans dat ik daar nog terugkom.
Ik ga denk ik maar gewoon de story verder afmaken en dan vind ik het mooi geweest.
Ik deel je mening wel. Maar ik wil die platinum welbram1984 schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 09:40:
Ik begin me eerlijk gezegd nu toch langzamerhand wel te irriteren aan al het grinden en backtracken. Ik vind Lake of Nine ook gewoon niet echt een hele mooie omgeving waardoor het exploren ook niet heel boeiend is.
Net 10 minuten door Nilfheim gelopen. Dat hebben we dan ook weet gezien. Daar kan naast Muspelheim ook meteen een streep doorheen. Kleine kans dat ik daar nog terugkom.
Ik ga denk ik maar gewoon de story verder afmaken en dan vind ik het mooi geweest.
Niflheim is het enige grindwerk. Muspelheim is echt zo klaar als je hoog level bent. En gelukkig miste ik echt maar 1 artifact en 5 ravens ofzo, dus die had ik zo verzameld. Moet nog 1 realm tear in Niflheim en dan Sigrun, daar heb ik toch wel zin in, nog ff een uitdagende boss fight. Daarna zal ik de game denk ik niet snel meer aanraken.
Valkyrie Queen na 6 pogingen verslagen op 'Give Me A Story' (Easy).
Kwam de eerste 5 rondes net 1 HP blokje tekort voordat ik werd verslagen.

Uiteindelijk heb ik de laatste upgrade voor Ivaldi's Gauntlets of Deadly Mist niet meer gehaald. Ik had geen zin om nog één keer te grinden in Niflheim en Muspelheim.

Stats hadden iets beter gekund door andere enchantments te gebruiken maar onder andere de +25% burn damage perks en de Shattered Gauntlet of Ages talisman met de 'Infinity War Gauntlet' enchantments waren naar mijn mening beter dan extra points in STR, DEF of RUNIC.
[ Voor 5% gewijzigd door Ike. op 11-05-2018 12:37 ]
Kan in de shop. Ik heb dat nooit gedaan.jaaoie17 schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 13:00:
Ik speel game echt maar af en toe. Ik heb al redelijk van die World Serpent Fragments, maar wanneer kun je daar scales van maken? Want heb gehoord dat dat moet kunnen.
Kan het kloppen dat het nog niet direct kan?
geen idee.
Je kunt er alleen common en rare axe of blade Pommels van craften. Deze zijn minder goed dan degene die je in het spel vindt dus ik zou er niet teveel tijd insteken
[ Voor 6% gewijzigd door Ike. op 11-05-2018 13:46 ]
Iemand een idee wat dat groen pijltje naast het level inhoudt?
Dat is dat ie een resurrection stone heeft.dvdkiwi schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 15:11:
[...]
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
dvdkiwi schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 15:11:
[...]
A small green up or down arrow next to the level indicates whether or not a new piece of gear will benefit your overall power level; however, new gear that isn’t upgraded might be better than current gear once you invest in it. So don’t automatically assume something is worse.
Dit dus! Kleur veranderd naargelang welke van de drie resurrection stones je nu bij je hebt ...
Ik heb ongeveer ander half uur gedaan over Sigrun gister en vandaag heb ik de laatste twee muspelheim Realm Tears gesloten. Had geen zin meer om 20k aan mist te verzamelen dus heb maar alle materials die je verzameld verpatst voor mist om zo de 20k te halen.
Ik heb het hele spel gespeeld op de 1na hoogste moeilijkheidsgraad, was aan het begin ff pittig maar zodra je goeie shit krijgt is het een stuk makkelijker.
Wat een top game
Ben het met een aantal eens dat het einde "meh" is, maar wel goed is voor een vervolg. Heb geen enkele runic chest kunnen openen vanwege de "onhandigheid" met de controller, misschien dat ik daar nu wel voor terug ga om er een aantal te doen.
De laatste 2 gebieden ga ik zeker effe checken, heb nog niets met die valkyrie's gedaan. Maar heb sowieso geen zin in ellende lange grindfests.
Volgende projectje wordt HZD, eens kijken hoe dat bevalt.
[ Voor 4% gewijzigd door enira op 12-05-2018 11:06 ]
Je hoeft niet ellende lang te grindfesten, dat valt allemaal best wel meeenira schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 10:58:
Maar heb sowieso geen zin in ellende lange grindfests.
Laatste trophy voor de platinum iig.
God of War is naar mijn mening echt een klasse hoger dan HZD, ben benieuwd of je het nog kan waarderen na GoW.enira schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 10:58:
Vanaf woensdagavond ook echt heel veel gespeeld hier, gister ook uitgespeeld (binnen 1 weekje dus).
Ben het met een aantal eens dat het einde "meh" is, maar wel goed is voor een vervolg. Heb geen enkele runic chest kunnen openen vanwege de "onhandigheid" met de controller, misschien dat ik daar nu wel voor terug ga om er een aantal te doen.
De laatste 2 gebieden ga ik zeker effe checken, heb nog niets met die valkyrie's gedaan. Maar heb sowieso geen zin in ellende lange grindfests.
Volgende projectje wordt HZD, eens kijken hoe dat bevalt.
Ik vind ze redelijk gelijkwaardig. En HZD is gewoon weer een ander type game, maar ook fantastisch!SCIxX schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 22:53:
[...]
God of War is naar mijn mening echt een klasse hoger dan HZD, ben benieuwd of je het nog kan waarderen na GoW.
Noted.-SaveMe- schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 13:44:
@enira Als je die runic (nornic) chest niet heb gedaan heb je ook health upgrades gemist dus. Succes met de Valkyries
Ik heb er nu 2 van de 7 (8?) dood. Man man man.. Wat een schijtgevechten zijn dat over het algemeen. Ik probeer dat met grof geweld te bruteforcen, maar da's niet altijd de juiste manier. En ik weet het 100% zeker; vanaf 10% hp is zo'n beest ineens dubbel zo sterk

Ik kan het niet echt vinden, maar misschien weet 1 van jullie het. Ik heb nu voornamelijk strength/defense en een beetje runic op mijn gear zitten. En de gemiddelde cooldown van mijn l1/r1 en l1/r2 attacks is ruim 35 seconden. Hoeveel lager kan ik dat krijgen als ik meer punten in andere stats steek?
Het duurt ook ontiegelijk lang voordat mijn rage bar gevuld is, in zo'n valkyrie fight krijg ik net 20% erbij ofzo (al is die super saiyan mode best nutteloos tegen die beesten). Kan dat ook beter?
Net ook niflheim binnen gestapt, grappig gedaan. Eens kijken of ik straks mijn eerste piece daar uit kan looten, maar het gebrek aan hp is wel een dingetje ja. Ik ben nu al een stuk beter met de camera, dus ik denk dat ik die chests inmiddels wel kan halen, een groot aantal.
Equip eens een of meerdere enchantments die je extra cooldown geven en kijk wat dat doet met je cooldown tijd.enira schreef op zondag 13 mei 2018 @ 14:11:
[...]
Hoeveel lager kan ik dat krijgen als ik meer punten in andere stats steek?
Het duurt ook ontiegelijk lang voordat mijn rage bar gevuld is, in zo'n valkyrie fight krijg ik net 20% erbij ofzo (al is die super saiyan mode best nutteloos tegen die beesten). Kan dat ook beter?
Met rage net zo: er zijn enchantments die je rage meter sneller laten opladen. Of je dan tijdens die relatief korte gevechten de rage bar nóg een keer vol kunt krijgen vraag ik me af, een optie zou kunnen zijn om de bezerk ressurection stone mee te nemen.Tip is om sowieso altijd met een volle rage bar een gevecht met een Valyrie aan te gaan.
[ Voor 10% gewijzigd door Superkiwi op 13-05-2018 14:20 ]
Wachten tot je betere armor hebt?enira schreef op zondag 13 mei 2018 @ 14:11:
[...]
Noted.
Ik heb er nu 2 van de 7 (8?) dood. Man man man.. Wat een schijtgevechten zijn dat over het algemeen. Ik probeer dat met grof geweld te bruteforcen, maar da's niet altijd de juiste manier. En ik weet het 100% zeker; vanaf 10% hp is zo'n beest ineens dubbel zo sterk. Hoevaak dat ik al wel niet dood ben gegaan op < 10% hp van dat ding.. Ressurection stones zijn zeker handig bij deze gevechten.
Ik kan het niet echt vinden, maar misschien weet 1 van jullie het. Ik heb nu voornamelijk strength/defense en een beetje runic op mijn gear zitten. En de gemiddelde cooldown van mijn l1/r1 en l1/r2 attacks is ruim 35 seconden. Hoeveel lager kan ik dat krijgen als ik meer punten in andere stats steek?
Vergeet ook niet de beste runic aanvallen te selecteren en deze te upgraden tot max.
Gevechten alleen starten met max rage.
Zodra de vleugels opengaan al je runic attacks doen + de aanval van ‘Boy’ door [ ] ingedrukt te houden.
+15% of +25% (max 50%) burn en/of frost DMG enchantments gebruiken.
Er zijn er ook die -15% valkyrie DMG geven.
Enchantment gebruiken die rage minder snel laten ‘leeglopen’.
[ Voor 4% gewijzigd door Ike. op 13-05-2018 15:07 ]
Gevecht in gaan met 100% rage. En een paarse resurrection stone bij je hebben> Als je dood gaat revived Atreus je met een volle Rage bar. Bij de start all in gaan: Op haar afrennen en een charged Heavy (cleave) attack doen, dan gelijk je light runic attack, dan je heavy runic attack en dan rage mode. Bij de meeste Valyries was er dan al 3/4 health weg. En dan beetje dodgen, Atreus gebruiken, weer je runic Attacks en indien nodig, dood gaan, reviven en nog een keer vol ragenenira schreef op zondag 13 mei 2018 @ 14:11:
[...]
Zo heb ik alle 8 valkyries gedaan, op 1 na allemaal 1ste try (op story mode difficulty). De Queen is echt een ander verhaal, die heb ik na een poging of 10 opgegeven, die is echt on Steroids en zoveel moeilijker dan de rest van de game. Daar had ik echt geen zin meer in
Nou, ik vind HZD beter dan GoW om eerlijk te zijn...SCIxX schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 22:53:
[...]
God of War is naar mijn mening echt een klasse hoger dan HZD, ben benieuwd of je het nog kan waarderen na GoW.
En waarom?Acid_Burn schreef op maandag 14 mei 2018 @ 00:01:
[...]
Nou, ik vind HZD beter dan GoW om eerlijk te zijn...
Ik vind ze aardig gelijkwaardig.
Het zijn verschillende type games maar waar HZD het wat mij betreft miste qua characters heb ik hier in GoW weer veel meer mee. GoW combat vind ik erg gaaf en vloeiend en ben blij dat ze de Axe en shield hebben supertof en wat meer tactisch ipv hack en slash combos. HZD had daarintegen weer veel meer afwisseling qua tegenstanders. Na 4 soorten ''draugers'' was ik wel beetje klaar mee. Maar heeft me niet tegen gehouden om lekker door te spelen.
Ik vond GoW story erg sterk en hoop ook zeker op een waardig vervolg. Leuk gedaan met de Lore van Mimir en alles tussendoor wat je leest en kan vinden.
Ik moet nog 2 treasure maps en dan heb ik de game platinum. Gisteren Valk Queen down en de laatste raven gevonden. Vanavond platinum binnentikken en laatste 5% van Midgard halen. Dan alles 100%
PSN/Steam: FlyLighter Origin: FlyLight3r Uplay: FlyLight3r
Dat vind ik tot nu toe niet. Ben met GoW halverwege het verhaal.SCIxX schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 22:53:
[...]
De wereld van deze GoW (en de gehele game) mag wat mij betreft tot nu toe de veters niet strikken van HZD. Ik kom hier mogelijk op terug als ik GoW uit heb
[ Voor 18% gewijzigd door Hulleman op 14-05-2018 10:27 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Zelf van het weekend het verhaal uitgespeeld en de meeste van de sidequests gedaan. Valkyries ga ik me verder niet mee bezig houden en het grinden in die twee realms die je unlocked met de talen is ook niet echt boeiend, ben dus na het verhaal wel klaar met de game, maar dat is bij mij met vrijwel elke game zo.
Qua vergelijking met HZD vond ik zelf ook HZD net even wat beter omdat de wereld mij meer trekt maar ze zitten heel dicht bij elkaar. Beide games zitten gewoon zo ontzettend sterk in elkaar en beide met heel veel plezier gespeeld. Bij HZD had ik gewoon net wat meer "wow, wat gaaf" gevoel.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Afgezien van de vette vijanden en de intense gevechten vond ik het best boring.
Verhaal vond ik ook niet speciaal. Side quest waren ook mehh.
En die bijpersonages zijn ook niet echt boeiend.
Leuk als je alleen naar de combat en graphics kijkt. Maar als complete package valt hij wel wat tegen. The Witcher 3 doet het op die vlakken veel beter.
Maar goed, ik ben dan ook een beetje openwereld moe.
Ik zie wel een franchise met potentie. Dus ik ben benieuwd naar deel 2.
Maar we gaan nu een beetje offtopic.
[ Voor 3% gewijzigd door Sefaex op 14-05-2018 10:30 ]
GelukkigPhydomir schreef op maandag 14 mei 2018 @ 10:27:
@Hulleman Als je daar in de story bent dan moet het mooiste nog wel komen hoor.
Qua vergelijking met HZD vond ik zelf ook HZD net even wat beter omdat de wereld mij meer trekt maar ze zitten heel dicht bij elkaar. Beide games zitten gewoon zo ontzettend sterk in elkaar en beide met heel veel plezier gespeeld. Bij HZD had ik gewoon net wat meer "wow, wat gaaf" gevoel.
Als PS4 gamers hebben we het maar goed dat we twee van deze dikke games op de PS4 hebben. Hopelijk doet guerrilla nog wat met het horizon universum. Killzone heb ik wel gezien nu. Aan de andere kant, als elke IP vanaf nu het niveau horizon heeft, damn....
Nee echt, heb me aan GoW verkeken. En dit ligt echt niet aan GoW want ik zie de klasse, alleen het hele thema kan mij heel moeilijk boeien. Heb ook werkelijk helemaal niets met Souls achtige games. Ik speel de story van GoW uit( denk dat ik op 75/80% zit) en dan mag ie op MP.
Zowiezo ga ik Detroit: Become Human halen want zit door Beyond Two Souls weer helemaal in het Quantic Dream sfeertje. En zeer waarschijnlijk komt Yakuza 6 er ook nog wel. Spreken mij veel meer aan.
Ik vond zowel God of War als Horizon als Assassin's Creed Origins niet veel voor elkaar onder doen. Qua grafisch stijltje en gameplay doen ze alle drie een beetje hetzelfde, er zijn flink wat raakvlakken tussen die games en ze hebben alle drie hun sterktes en zwaktes.
Ik durf echt niet te zeggen welke ik beter vond, heb me met alle drie erg prima vermaakt
God of War is alles behalve een souls achtige game imo (al eens een souls-like game gespeeld?). Misschien als je de difficulty op z'n hoogst zet maar anders vind ik de vergelijking wel wat overtrokken. Combat komt eerder in de buurt van AC Origins.DutchOwnage schreef op maandag 14 mei 2018 @ 10:33:
Heb ook werkelijk helemaal niets met Souls achtige games.
Als je de vergelijking al maakt en zegt er niks mee te hebben, waarom dan uberhaupt doorspelen?
[ Voor 4% gewijzigd door Superkiwi op 14-05-2018 15:15 ]
Ik vond het verhaal in HZD beter/leuker. De side characters veel afwisselender. GoW is een top spel, daar niet van. Ik denk dat het ook wel neerkomt op wat je meer aanspreekt. Ik heb ook ruim 4 keer meer tijd aan HZD gespendeerd dan aan GoWLipst3r schreef op maandag 14 mei 2018 @ 09:11:
[...]
En waarom?
Ik vind ze aardig gelijkwaardig.
Het zijn verschillende type games maar waar HZD het wat mij betreft miste qua characters heb ik hier in GoW weer veel meer mee. GoW combat vind ik erg gaaf en vloeiend en ben blij dat ze de Axe en shield hebben supertof en wat meer tactisch ipv hack en slash combos. HZD had daarintegen weer veel meer afwisseling qua tegenstanders. Na 4 soorten ''draugers'' was ik wel beetje klaar mee. Maar heeft me niet tegen gehouden om lekker door te spelen.
Ik vond GoW story erg sterk en hoop ook zeker op een waardig vervolg. Leuk gedaan met de Lore van Mimir en alles tussendoor wat je leest en kan vinden.
Ik moet nog 2 treasure maps en dan heb ik de game platinum. Gisteren Valk Queen down en de laatste raven gevonden. Vanavond platinum binnentikken en laatste 5% van Midgard halen. Dan alles 100%
Ik vind het ook lastig om deze 2 met elkaar te vergelijken. Het zijn 2 totaal verschillende spellen. GoW is nou ook niet echt 'open world' vind ik. Je zit eigenlijk altijd in gangetjes met hier en daar een kleine arena. Het enige open stuk is het grote meer.
Ik heb nu ook bijna alles. Mis nog ergens een lore marker geloof ik. Ik moet nog een paar valkyries, maar daar moet ik eerst nog wat beter gear voor hebben, maar ik zie op tegen het grinden in niflheim.
Op easy doen, dan is het zo gebeurdAcid_Burn schreef op maandag 14 mei 2018 @ 11:13:
[...]
maar ik zie op tegen het grinden in niflheim.
Appeltje eitje.
Tja.. enkele tienduizenden mist echoes verzamelen is gewoon een grind. Elke keer hetzelde rondje is saai en vervelend.dvdkiwi schreef op maandag 14 mei 2018 @ 11:18:
[...]
Op easy doen, dan is het zo gebeurd
Appeltje eitje.
Valt wel mee.Acid_Burn schreef op maandag 14 mei 2018 @ 11:22:
[...]
Tja.. enkele tienduizenden mist echoes verzamelen is gewoon een grind. Elke keer hetzelde rondje is saai en vervelend.
In RPGs is het grinden vaak velen malen erger.
In GoW had ik na 2-4 uur grinden mijn Deadly mist armor volledig geüpgraded. Daarnaast is de combat verslavend. Dus zo boring is het echt niet. Maar goed, het is en blijft grinden. En dat is niet voor iedereen weggelegd.
Gaat sneller dan je denk, als je wat anti mist enchants aan heb kan je makkelijk een volledige ronde rennen.Acid_Burn schreef op maandag 14 mei 2018 @ 11:22:
[...]
Tja.. enkele tienduizenden mist echoes verzamelen is gewoon een grind. Elke keer hetzelde rondje is saai en vervelend.
Ik had in 6-7 rondes het idee dat het mij vele uren ging kosten, maar toen hoorde ik dat je ook materiaal kan verkopen en poof, ik kon opeens 2 van die tears openen.
Die puzzle chests leveren trouwens veel mist op, altijd doen.
Heb van het weekend ook maar even mijn laatste trophy gehaald, moest nog even 4 treasure maps afronden.
Als je dan zo bezig ben miste ik wel een optie om snel terug te komen bij een TP i.p.v. een stuk terug rennen.
PSN: MaxxusNL
Gewoon een top game, net als HZD, Origins en vele anderen, ieder op zijn eigen manier
De combat lijkt er een beetje op, maar ik begrijp niet helemaal waarom je dit een Souls achtige game noemt. Dit is net zo min een Souls achtige game als AC Origins.DutchOwnage schreef op maandag 14 mei 2018 @ 10:33:
Ik heb eigenlijk meer plezier met Beyond Two Souls die bij PS Plus zit dan met GoW. Ow jee wat zeg ik nou![]()
Nee echt, heb me aan GoW verkeken. En dit ligt echt niet aan GoW want ik zie de klasse, alleen het hele thema kan mij heel moeilijk boeien. Heb ook werkelijk helemaal niets met Souls achtige games. Ik speel de story van GoW uit( denk dat ik op 75/80% zit) en dan mag ie op MP.
Zowiezo ga ik Detroit: Become Human halen want zit door Beyond Two Souls weer helemaal in het Quantic Dream sfeertje. En zeer waarschijnlijk komt Yakuza 6 er ook nog wel. Spreken mij veel meer aan.
Tja 3rd person dodge, slash, block, parry, lockon, R1, R2.. en beetje moeilijk.. alles wordt souls achtig genoemd. En zo kan je alles wel ''souls'' achtig noemen inderdaadbram1984 schreef op maandag 14 mei 2018 @ 15:05:
[...]
De combat lijkt er een beetje op, maar ik begrijp niet helemaal waarom je dit een Souls achtige game noemt. Dit is net zo min een Souls achtige game als AC Origins.
PSN/Steam: FlyLighter Origin: FlyLight3r Uplay: FlyLight3r

God of War is een action rpg (en voornamelijk vanaf halverwege ook een beetje hack&slash), niks meer niks minder.
[ Voor 14% gewijzigd door Superkiwi op 14-05-2018 16:05 ]
En waarom ik doorspeel? Omdat ik het einde wil zien en ik die 60 euro niet door de plee wil spoelen
[ Voor 5% gewijzigd door DutchOwnage op 14-05-2018 16:07 ]

[ Voor 20% gewijzigd door DutchOwnage op 14-05-2018 16:10 ]
De gebieden in Dark Souls zitten vol met shortcuts en verborgen gebieden, in tegenstelling tot GoW waar alle gebieden vrij lineair zijn en samenkomen in één hub (lake of the nine).
Qua opzet? Ook niet echt met je eens. Dan kun je dan alles wat een beetje moeilijk is en tactiek vereist wel een Dark Souls game noemen, zo ook AC origins.
Maar het boeit verder ook niet
Veel plezier met uitspelen vanavond!
[ Voor 8% gewijzigd door Superkiwi op 14-05-2018 16:17 ]
Maar goed, het zal allemaal wel een beetje in het midden liggen
Thx
[ Voor 22% gewijzigd door DutchOwnage op 14-05-2018 16:23 ]
En ja, even naar huis als het klaar is
[ Voor 51% gewijzigd door Superkiwi op 14-05-2018 16:24 ]
Ik vind het een leuke game, maar om nu te zeggen dat ik hem 60 euro waard vond? Nee, sorryDutchOwnage schreef op maandag 14 mei 2018 @ 10:33:
Ik heb eigenlijk meer plezier met Beyond Two Souls die bij PS Plus zit dan met GoW. Ow jee wat zeg ik nou![]()
Ik vond HZD betere en kleurrijkere graphics hebben, maar daar vond ik het verhaal ook niet denderend interessant. De opzet van GoW is goed, ik begrijp het 'leuke' eraan, en ik vind de oude goden wel super interessant, maar vind dat er op sommige gebieden weer te weinig mee gedaan is. De verhalen van Mimir kan ik echt aandachtig naar luisteren en vind ik oprecht interessant, of ze nu feit of fictie zijn.
Voor mij staat The last of us toch nog steeds op nummer 1, daarna komen de Uncharted games.
Een vriendin is GoW komen spelen en na 2 uur had ze hetzelfde als ik "pff wat langdradig". En dan zijn we geen gamers die vooral FPS's spelen of andere games met veel actie.
[ Voor 6% gewijzigd door Kuusj op 14-05-2018 16:27 ]
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Sowieso ook geen hack & slash. Maar als je het per se een naampje wilt geven: een 3rd person action adventure met RPG lite invloeden. Dit is verder ook veel meer filmisch.DutchOwnage schreef op maandag 14 mei 2018 @ 16:02:
Je gaat me niet vertellen dat GoW meer weg heeft van Origins toch? Onder wat voor noemer moet GoW geschaard worden dan? Ja 3rd person actie/hack&slasch uiteraard, volgens mij komt Souls daar dan toch het meeste bij in de buurt.
De hele Souls mechaniek die Souls Souls maakt is hierbij afwezig (Souls verdienen met het verslaan van vijanden, vijanden die weer respawnen als je de hub wereld bezoekt, mysterieuze diepe en vooral vage lore, ver uit elkaar liggende checkpoints en een interconnected wereld vol shurtcuts). Souls is toch wel een echte RPG verder met hele diverse build mogelijkheden en equipment load.
@kuusj98 Qua productiewaarde, inhoud en lengte vind ik dit objectief gezien € 60,- ruimschoots waard. Ik vind persoonlijk TLoU ook toffer, maar als ik de waarde echt op bovenstaande punten moet inschatten, vind ik GoW eerder € 60,- waard dan TLoU. Je kan een hoop zeggen, maar alles is echt van een uitzonderlijk hoog niveau.
Dat ben ik met je eens, de game zit ontzettend goed in elkaar. Maar ik heb een hoop games gehad voor minder dan 60 euro waar ik meer plezier aan heb gehad. Het is ook niet dat ik de game niet graag speel, ik weet niet waar ik nu in de story ben, maar ik hoop dat het nog lang duurtbram1984 schreef op maandag 14 mei 2018 @ 16:45:
[...]
Sowieso ook geen hack & slash. Maar als je het per se een naampje wilt geven: een 3rd person action adventure met RPG lite invloeden. Dit is verder ook veel meer filmisch.
De hele Souls mechaniek die Souls Souls maakt is hierbij afwezig (Souls verdienen met het verslaan van vijanden, vijanden die weer respawnen als je de hub wereld bezoekt, mysterieuze diepe en vooral vage lore, ver uit elkaar liggende checkpoints en een interconnected wereld vol shurtcuts). Souls is toch wel een echte RPG verder met hele diverse build mogelijkheden en equipment load.
@kuusj98 Qua productiewaarde, inhoud en lengte vind ik dit objectief gezien € 60,- ruimschoots waard. Ik vind persoonlijk TLoU ook toffer, maar als ik de waarde echt op bovenstaande punten moet inschatten, vind ik GoW eerder € 60,- waard dan TLoU. Je kan een hoop zeggen, maar alles is echt van een uitzonderlijk hoog niveau.
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74