Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)
Vrees ook dat linux een lage prioriteit heeft, hoewel HP natuurlijk afhankelijk is van de medewerking van de kernel- en distributie developers om de driver issues aan te pakken.gregor160300 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 12:05:
[...]
Ik heb geen idee hoe hoog de prioriteit hiervoor zal zijn of waar we dit kunnen melden. Zoals wel in de hardware matrix staat werkt het touchpad niet in Linux (inmiddels wel met mainline kernel, maar dat zullen ze niet als stabiel zien). Ik denk dat onder andere het touchpad hogere prioriteit heeft. Ook vraag ik me af waarom er niks over de vingerafdruk scanner staat. Het is een Synaptics VFS7552, die ook in de oudere Dell XPS laptops zat, echter is hier geen Linux Driver voor (en de reverse enginering is gestagneerd)
Ik had de validity{90,91} projecten gezien op github maar wist niet dat 138a:00ab een VFS7552 was. Ik vreesde dat het ging om een nieuw type met beveiligde communicatie met een management chip.
Het power management/tdp/throttle issue wordt volgens mij niet door msr instellingen maar door de "embedded controller" op het moederbord geregeld. De laagste limiet is de beperking die de CPU volgt.
Omdat het om een complexer linux issue gaat is dit een lastig issue om op het goede plek te melden.
Bios van 5-10 maakte dit in ieder geval niet beter
Een model met een 4k-scherm konden ze niet leveren.
En nogmaaks hoe gaat dat het probleem oplossen?Frozen schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 12:42:
Contact gehad met HP en we zijn tot de volgende oplossing gekomen: CRT bestelt een laptop rechtstreeks vanuit de fabriek met een levertijd van 3 weken.
Een model met een 4k-scherm konden ze niet leveren.
Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)
Dan weten ze in ieder geval zeker dat ik een "vers" model krijg. Als het ergens opgelost moet zijn, moet dat bij die laptops zijn.Mr Pingu schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 19:01:
[...]
En nogmaaks hoe gaat dat het probleem oplossen?
Laten we het voor je hopen. Maar dat kunnen ze nog niet zeggen?Frozen schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 19:25:
[...]
Dan weten ze in ieder geval zeker dat ik een "vers" model krijg. Als het ergens opgelost moet zijn, moet dat bij die laptops zijn.
Hoop het ten zeerste voor je, (quality control daar moet er toch op kunnen toezien of t is opgelost).Mr Pingu schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 21:13:
[...]
Laten we het voor je hopen. Maar dat kunnen ze nog niet zeggen?
Morgen zou "normale" g5 hier binnen moeten komen. Benieuwd of kinderziektes daar opgelost zijn...dit forum heeft me de afgelopen 2 maanden wachten niet positief gestemd hierover....
Ik heb helaas geen usb sticks/schijven met usb c, echter via mijn dongle/hub werkt een normale usb stick welGangrrio99 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 10:18:
Is het iemand al opgevallen dat je geen usb's en externe harde schijven op je usb-c poorten aan kan sluiten? Of ben ik de enige met dat probleem?
Ik heb geen problemen met deze: https://www.amazon.de/gp/product/B01CU1FU9M (gekocht voor €2/stuk dus shop around).Gangrrio99 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 10:18:
Is het iemand al opgevallen dat je geen usb's en externe harde schijven op je usb-c poorten aan kan sluiten? Of ben ik de enige met dat probleem?
Dit.gregor160300 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 10:35:
[...]
Ik heb helaas geen usb sticks/schijven met usb c, echter via mijn dongle/hub werkt een normale usb stick wel
Ik zal eens kijken dankjeElle13 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 14:36:
[...]
Ik heb geen problemen met deze: https://www.amazon.de/gp/product/B01CU1FU9M (gekocht voor €2/stuk dus shop around).

Dus ja, je kunt er 12 uur mee halen als je heel erg zuinig bent. Tijdens normaal gebruik moet je eerder tussen de 6 en 8 uur denken.
Dus je kunt er zonder te laden van 9 tot 5 op werken als je niet te veel gekkigheid ermee doet.
[ Voor 12% gewijzigd door Frozen op 27-10-2018 00:37 ]
Ik haal gemiddeld zo'n 8 uurFrozen schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 00:36:
Voor iedereen die twijfelde aan mijn 6 uur gemiddelde accuduur uit mijn review, hier mijn resultaten met een compleet andere maar toch dezelfde HP Zbook Studio G5 x360:
[Afbeelding]
Dus ja, je kunt er 12 uur mee halen als je heel erg zuinig bent. Tijdens normaal gebruik moet je eerder tussen de 6 en 8 uur denken.
Dus je kunt er zonder te laden van 9 tot 5 op werken als je niet te veel gekkigheid ermee doet.
Wat is bij jou de full charge capacity na twee maanden? Bij mij is deze van 96 naar 93 mWh gedaald..
97, maar deze laptop wordt ook niet zo vaak gebruikt.H92! schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 10:31:
[...]
Ik haal gemiddeld zo'n 8 uur
Wat is bij jou de full charge capacity na twee maanden? Bij mij is deze van 96 naar 93 mWh gedaald..
Dit is waarom ik steeds meer haat krijg aan deze HP's, ze lopen volledig vast en de vingerafsdrukscanner is simpelweg shit.
[ Voor 25% gewijzigd door Frozen op 27-10-2018 14:53 ]
Anoniem: 1107603
Ik gebruik de x360 inmiddels een maand (nadat ik een DOA kreeg) en op de coil whine na heb ik nergens last van. Nog geen vastlopers (alleen FLOW dat tegenwerkte) en de vingerafdrukscanner werkt perfect.Frozen schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 12:42:
[...]
Dit is waarom ik steeds meer haat krijg aan deze HP's, ze lopen volledig vast en de vingerafsdrukscanner is simpelweg shit.
Tevens valt de coilwhine mee bij dagelijks gebruik, ik merk het alleen als het echt doodstil is en als ik muziek aan zet gaat het ook weg.
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 1107603 op 27-10-2018 17:19 ]
Eens! Met de vingerafdrukscanner heb ik echter geen problemen sinds een update of 3 geleden.Frozen schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 12:42:
[YouTube: HP ZBook Studio x360 G5 problems]
Ik heb ook nog een nieuwe ontdekt. Ik heb de gewoonte om hem in sluimerstand te zetten en het is de voorbije 2 weken nu al minstens 3 keer gebeurd dat de fans opeens beginnen te loeien pakweg 15-30 minuten nadat ik hem in sluimerstand heb gezet. Het duurt een minuut of zo en daarna gaat hij alsnog in sluimerstand. De eerste keer lag ik bijna in slaap dus dacht dat ik me iets had ingebeeld. De tweede keer zag ik de aan-/uitknop branden, dus dacht ik dat ik hem misschien per ongeluk had doen heropstarten. Maar gisteravond is het weer gebeurd. Ik snap er echt helemaal niks van.
Toevallig een MS office 365 programma openstaan? Ik ervaar da op mijn oude 8570w dat soms ook en ik *verdenk* outlook of OneNote ervan, maar weet het niet zeker. Wat ik wel zeker weet is dat het wordt veroorzaakt door een 'software wakeup' alleen weet niet zeker welk programma dat doet.Elle13 schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 17:19:
[...]
Eens! Met de vingerafdrukscanner heb ik echter geen problemen sinds een update of 3 geleden.
Ik heb ook nog een nieuwe ontdekt. Ik heb de gewoonte om hem in sluimerstand te zetten en het is de voorbije 2 weken nu al minstens 3 keer gebeurd dat de fans opeens beginnen te loeien pakweg 15-30 minuten nadat ik hem in sluimerstand heb gezet. Het duurt een minuut of zo en daarna gaat hij alsnog in sluimerstand. De eerste keer lag ik bijna in slaap dus dacht dat ik me iets had ingebeeld. De tweede keer zag ik de aan-/uitknop branden, dus dacht ik dat ik hem misschien per ongeluk had doen heropstarten. Maar gisteravond is het weer gebeurd. Ik snap er echt helemaal niks van.
Dank je voor de tip, maar nee, niks van office open. Zet ie zichzelf bij jou ook weer zelf in sluimertoestand?Mr Pingu schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 21:24:
[...]
Toevallig een MS office 365 programma openstaan? Ik ervaar da op mijn oude 8570w dat soms ook en ik *verdenk* outlook of OneNote ervan, maar weet het niet zeker. Wat ik wel zeker weet is dat het wordt veroorzaakt door een 'software wakeup' alleen weet niet zeker welk programma dat doet.
Ik zal morgen even uitzoeken wat het kan zijn.

(Na 10+ jaar mac ben ik bijna genezen weer terug te gaan, ...alleen al die reclame animaties (games troep) van bloatware in je besturingssysteem waar niemand om vraagt, te triest voor woorden.
Het afdwingen van services, een pin code (anders kan je geen vinger scan instellen zo 123) ).
Echt bizarre wereld dit.
Heeft iemand ervaring met osx hierop installeren &(triple boot (ubuntu +osx))...hoor graag.
[ Voor 6% gewijzigd door The emperor op 27-10-2018 22:43 ]
Aan die bloatware heeft iedereen een hekel, maar daar had ik je al voor gewaarschuwd.The emperor schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 22:21:
Ding nu al dag binnen (normale niet x360). Hele nacht gehangen op 53% updaten windows, vandaag ook 2x....weet iemand hoe ik in hemelsnaam de software update? (dit forum doorgelezen, nog niet algemene fora) shame on me, de ethernet dongle gaf wss problemen.......![]()
![]()
![]()
(Na 10+ jaar mac ben ik bijna genezen weer terug te gaan, ...alleen al die reclame animaties (games troep) van bloatware in je besturingssysteem waar niemand om vraagt, te triest voor woorden.
Het afdwingen van services, een pin code (anders kan je geen vinger scan instellen zo 123) ).
Echt bizarre wereld dit.
Heeft iemand ervaring met osx hierop installeren &(triple boot (ubuntu +osx))...hoor graag.
Ik heb ervaring met Ubuntu (en Linux) en het werlt eindelijk redelijk stabiel. Verder heb ik gekeken naar Mac OS, maar gezien de status voor andere apparaten met een i7-8750H denk ik dat het hem voorlopig nog niet gaat worden. (zie b.v. https://www.google.nl/amp...zephyrusm_i7_8750h_build/)The emperor schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 22:21:
Ding nu al dag binnen (normale niet x360). Hele nacht gehangen op 53% updaten windows, vandaag ook 2x....weet iemand hoe ik in hemelsnaam de software update? (dit forum doorgelezen, nog niet algemene fora) shame on me, de ethernet dongle gaf wss problemen.......![]()
![]()
![]()
Echt bizarre wereld dit.
Die status valt mij mee!gregor160300 schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 23:02:
[...]
Ik heb ervaring met Ubuntu (en Linux) en het werlt eindelijk redelijk stabiel. Verder heb ik gekeken naar Mac OS, maar gezien de status voor andere apparaten met een i7-8750H denk ik dat het hem voorlopig nog niet gaat worden. (zie b.v. https://www.google.nl/amp...zephyrusm_i7_8750h_build/)
Voor de WLAN adapter is de beste oplossing het vervangen door een andere die ook op de whitelist staat (die er waarschijnlijk is).
Touchpads zijn een lastig issue maar voor deze post zag ik de GPU als een groter probleem.
Maar zo stabiel/zuinige/handig als OSX op een mac wordt het niet...
Ja zolang je intel integrated graphics gebruikt is alles in orde. Touchpad is inderdaad nogal een dealbreaker, wat de accu betreft zal het minder efficient zijn, aan de andere kant zit er in geen enkele macbook een 96Wh accu.ANdrode schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 14:48:
[...]
Die status valt mij mee!
Voor de WLAN adapter is de beste oplossing het vervangen door een andere die ook op de whitelist staat (die er waarschijnlijk is).
Touchpads zijn een lastig issue maar voor deze post zag ik de GPU als een groter probleem.
Maar zo stabiel/zuinige/handig als OSX op een mac wordt het niet...
Touchpad op linux is overigens boven verwachting goed! Ik had verwacht dat de touchpad voor mij een dealbreaker zou zijn bij deze laptop (maar wilde hem proberen ivm prijs tov een goed gespecte macbook).gregor160300 schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 15:44:
[...]
Ja zolang je intel integrated graphics gebruikt is alles in orde. Touchpad is inderdaad nogal een dealbreaker, wat de accu betreft zal het minder efficient zijn, aan de andere kant zit er in geen enkele macbook een 96Wh accu.
Op dit moment is mijn irritatie het lage resolutie scherm, ik ga zodra het kan een 4K scherm proberen…
Ja het touchpad werkt inderdaad erg goed. Het scherm heb ik niet zo'n problemen mee, maar dat kan komen doordat mijn vorige laptop een HD scherm hadANdrode schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 16:29:
[...]
Touchpad op linux is overigens boven verwachting goed! Ik had verwacht dat de touchpad voor mij een dealbreaker zou zijn bij deze laptop (maar wilde hem proberen ivm prijs tov een goed gespecte macbook).
Op dit moment is mijn irritatie het lage resolutie scherm, ik ga zodra het kan een 4K scherm proberen…
FixesFrozen schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 17:31:
Zojuist BIOS-update Q71 binnengekregen. IK kan niet testen of de ruis weg is, kan iemand anders dat doen alsjeblieft?
- Fixes an issue on a system run with administrator privileges where the HP Docking station is not detected after the One Click Tool runs the command, HPFirmwareInstaller.exe -silent.
- Updates the AMD and NVIDIA VBIOS to support VRAM tuning.
- Updates the Intel Management Engine Firmware to version 12.0.7.1122.
- Updates Intel Reference Code to version 7.0.35.42.
- Provides support for the i9 CPU.
Bron: https://support.hp.com/us...5826/swItemId/ob-219805-1
Ruis heb ik niet meer sinds de DOA, enkel een piep van een seconde of 5 na bv. het einde van een video. Die piep is er nog steeds en hij loopt ook nog steeds vast op de meest idiote dingen (Windows photo viewer, Chrome, ...). Geen fix dus.
Ik heb deze bios gisteren handmatig geïnstalleerd omdat deze al van 5 oktober is. Echter helaas nog steeds de piep en ruis. Ik zag echter wel dat de quick specs guide op de site was aangepast voor "Oktober refresh" dus dit zou kunnen betkeken dat er ergens in Oktober een nieuwe batch is gemaakt bij de fabriek.Frozen schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 17:31:
Zojuist BIOS-update Q71 binnengekregen. IK kan niet testen of de ruis weg is, kan iemand anders dat doen alsjeblieft?
Bovendien ben ik er inmiddels achter dat de changelog op de HP website niet echt volledig is, zo heb ik een volledig niewe optie gevonden die nergens in de changelog stond

Dat werkt bij mij niet meer en ik krijg het advies om contact op te nemen van HP

In mijn geval valt de Wifi soms weg nadat de laptop ontwaakt is.
- Laptop compleet opnieuw opstarten.
- Laptop in flight mode zetten en flight mode weer uitzetten.

De rubbertjes die het scherm ondersteunen zijn weg gedrukt, waarbij een zelfs helemaal in de laptop verdwenen is. Vermoedelijk is er een te hoge druk op gekomen in m'n tas, maar ik ben van mening dat dit niet zou mogen gebeuren. Hopelijk is het makkelijk terug te 'duwen' en is het geen afgebroken plastic.
Nu eerst maar is de HP garantie benaderen.
Ik heb hetzelfde probleem bij 1 vd 4, alleen gelukkig is die nog niet helemaal naar binnen.ThaBlueOne schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 22:01:
Ik heb nu het volgende probleem:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De rubbertjes die het scherm ondersteunen zijn weg gedrukt, waarbij een zelfs helemaal in de laptop verdwenen is. Vermoedelijk is er een te hoge druk op gekomen in m'n tas, maar ik ben van mening dat dit niet zou mogen gebeuren. Hopelijk is het makkelijk terug te 'duwen' en is het geen afgebroken plastic.
Noob vraag (als mac user): Heb kale windows 10 iso gedownload om van bloatware af te zijn. Herkent windows automatisch digitale licentie meegeleverd aan de laptop of werkt dat anders?bramosditaljano schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 12:52:
Pro-tip voor de mensen die 'n verse installatie doen: er is op de driver download pagina (onder 'Restore') een Cloud Recovery Client waarmee je een USB-stick in één keer kan volladen met alle benodigde drivers. Installatie daarvan is dan per stuk - zodat je de bloatware buiten houdt.
Werkte bij mij beter dan losse installaties, want daarvan runden er 'n aantal niet en gaf de NVIDIA-driver aan niet compatibel te zijn met mijn versie van Windows (10).

Volgensmij hebben ze je post gelezen, inmiddels 8,33Elle13 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 14:36:
[...]
Ik heb geen problemen met deze: https://www.amazon.de/gp/product/B01CU1FU9M (gekocht voor €2/stuk dus shop around).

Mooi!gregor160300 schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 19:25:
Bovendien ben ik er inmiddels achter dat de changelog op de HP website niet echt volledig is, zo heb ik een volledig niewe optie gevonden die nergens in de changelog stond
[Afbeelding]
Magic sysrq had ik al een keer nodig toen ik mijn undervolt te laag had staan maar kon nog niet
Ja, Windows herkent dat je al een licentie hebt. Als je toevallig nog ergens een oude laptop hebt liggen met Windows 7 of 8 Pro kan je daar de licentie nog van hergebruiken om Windows 10 Home te upgraden naar Windows 10 Pro: https://www.zdnet.com/art...-10-home-without-hassles/The emperor schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 10:28:
[...]
Noob vraag (als mac user): Heb kale windows 10 iso gedownload om van bloatware af te zijn. Herkent windows automatisch digitale licentie meegeleverd aan de laptop of werkt dat anders?
Pro geeft je weer wat meer controle over de dingen die Windows allemaal automatisch wil doen, zoals updates.
In principe kan je ook via MSDNAA (https://www.academicshop.be/msdnaa/) een gratis licentie aanvragen als het nodig zou zijn.The emperor schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 10:28:
[...]
Noob vraag (als mac user): Heb kale windows 10 iso gedownload om van bloatware af te zijn. Herkent windows automatisch digitale licentie meegeleverd aan de laptop of werkt dat anders?![]()
[...]
Volgensmij hebben ze je post gelezen, inmiddels 8,33
Wat betreft de dongle: ik heb hem 2 jaar geleden bij Amazon gekocht voor €2 en nu zijn ze idd veel duurder, vandaar de tip om even rond te kijken.
Klein linux issue met deze laptop: Bij het gebruik van i915.fastboot=1 en alleen de iGPU werken bepaalde USB-C naar displayport adapters niet met bepaalde schermen.
Hmm ik heb dit nog niet gemerkt, maar ik moet ook toegeven dat ik maar 1 adapter en 1 scherm heb gebruikt.ANdrode schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 14:08:
Ik hoorde hem en bij mij speelt het ook:
Klein linux issue met deze laptop: Bij het gebruik van i915.fastboot=1 en alleen de iGPU werken bepaalde USB-C naar displayport adapters niet met bepaalde schermen.
Gebeurt niet consistent... In mijn geval met een aliexpress usb-c naar dp adapter en een eizo scherm. Andere schermen werken meestal wel.gregor160300 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 14:41:
[...]
Hmm ik heb dit nog niet gemerkt, maar ik moet ook toegeven dat ik maar 1 adapter en 1 scherm heb gebruikt.
Een ander scherm geeft issues met mijn usb-c naar hdmi adapter (en enkel intel gpu) alleen ik denk dat die blijven met de fastboot optie uit.
Ik vind zelf de USB poorten aan de linkerkant irritant dicht op elkaar naast zitten. Een USB stick + muis past meestal al niet meer. Vandaar dat ik deze heb gekocht en het werkt prima met oa externe harde schijf:Elle13 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 14:36:
[...]
https://nl.aliexpress.com...pe-c-OTG/32829008241.html
(Wel USB 3.0 versie kiezen!)
Alle browsers behalve Edge werken niet (IE minimaal). De webpaginas laden niet. Iemand een idee wat dit kan zijn?
Hiernaast heb ik sowieso geen stabiele internetverbinding met de melding: ''The DNS server isn't responding''
Verder zeer tevreden met de laptop btw.
[ Voor 23% gewijzigd door ingenieurboon op 02-11-2018 20:15 ]
Bas
i5 6600k @ 4.6GHz | Cryorig A40 Ultimate | ASUS VIII Ranger | Kingston HyperX 16GB 2667Mhz | ASUS 1080TI Strix | Corsair RM650x | 2x Samsung EVO 500GB | Corsair Carbide 400C
Ik heb hetzelfde (soms), het is weg bij mij als ik hem op 'hoge performance' zet of aan de stroom doe.camiel1997 schreef op zondag 4 november 2018 @ 19:34:
Hoi! Ik heb de x360 versie nu een kleine week, maar ik merk dat mijn speakers af en toe nogal kraken. Heeft iemand een verklaring/opslossing hiervoor?
Nu wachten op weer nieuwe moederbord en topcover!
Neem aan langsgekomen vanwege die hoge pieptoon?battia schreef op maandag 5 november 2018 @ 11:15:
Nou, HP is deze week 2 keer langsgekomen om moederbord te vervangen en smartcard reader. Eerste keer moederbord DOA omdat toetsenbord het niet deed, daarna weer met nieuwe moederbord gekomen, weer toetsenbord niet werkend.
Daar ben ik weer, met deel 2 uit de Trilogie 'Hoe dan, HP'. Nadat de vorige keer alleen de smartcardreader vervangen is en de monteur het verkeerde moederbord bij zich had, had deze monteur wél het goede moederbord bij zich.battia schreef op maandag 5 november 2018 @ 11:15:
Nou, HP is deze week 2 keer langsgekomen om moederbord te vervangen en smartcard reader. Eerste keer moederbord DOA omdat toetsenbord het niet deed, daarna weer met nieuwe moederbord gekomen, weer toetsenbord niet werkend.

De monteur had het overigens over een soortgelijke case bij een TU Delft student civiele techniek in Rotterdam, dus ik zag enige gelijkenis met jouw profiel
Yup!LogEnd28 schreef op maandag 5 november 2018 @ 12:10:
[...]
Neem aan langsgekomen vanwege die hoge pieptoon?
Ik had Misco overigens aan de lijn en hij zei dat niet iedereen er last van had. Volgens mij heeft wel iedereen er last van, maar valt het niet iedereen op...Ivanovski schreef op maandag 5 november 2018 @ 15:20:
[...]
Daar ben ik weer, met deel 2 uit de Trilogie 'Hoe dan, HP'. Nadat de vorige keer alleen de smartcardreader vervangen is en de monteur het verkeerde moederbord bij zich had, had deze monteur wél het goede moederbord bij zich.. Maar het mocht niet baten, want de steady pieptoon galmt nog steeds mooi over de AUX-poort. De oplossing: de smartcardreader en het moederbord tegelijkertijd vervangen in plaats van na elkaar. We gaan het zien...
De monteur had het overigens over een soortgelijke case bij een TU Delft student civiele techniek in Rotterdam, dus ik zag enige gelijkenis met jouw profiel. Bij mij raadde hij ook aan de topcover te vervangen, maar de man aan de andere kant van de lijn bij HP raadde dat weer af. And the soap continues...
Mijn laptop heeft er ook last van maar ik heb niet zo'n zin om nu een repareertraject te starten als de oplossing nog niet vast staatFrozen schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 17:08:
[...]
Ik had Misco overigens aan de lijn en hij zei dat niet iedereen er last van had. Volgens mij heeft wel iedereen er last van, maar valt het niet iedereen op...

[ Voor 5% gewijzigd door LogEnd28 op 06-11-2018 20:14 ]
Ja, dat heb ik ook. Ik heb zelfs al een paar keer gehad dat de laptop uit is gegaan door een thermal failure tijdens een film kijken... Mijn angst is dat ze de koelpasta zijn vergeten oid.The emperor schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 22:34:
Hebben anderen ook continu random dat fans gaan loeien? Ben niks op laptop aan t doen, 1 tab open, spontaan gaat ie enorm blazen.
Heb het bios geüpdatet en het lijkt beter, maar heb de laptop ook iets verhoogd zodat er meer ruimte voor koeling is.
Dat is absoluut geen nornaal gedrag. Gebruikte je de laptop op een deken?TF0 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 07:17:
[...]
Ja, dat heb ik ook. Ik heb zelfs al een paar keer gehad dat de laptop uit is gegaan door een thermal failure tijdens een film kijken... Mijn angst is dat ze de koelpasta zijn vergeten oid.
Heb het bios geüpdatet en het lijkt beter, maar heb de laptop ook iets verhoogd zodat er meer ruimte voor koeling is.
Vorige week maandag werd ik opeens gebeld dat de monteur er binnen 20 minuten zou zijn, zonder berichtgeving vooraf. Gelukkig was ik thuis en kwam er dit keer wel een monteur. Deze heeft en moederbord vervangen maar de laptop wilde niet opstarten en gaf nu een paar pieptonen tijdens het opstarten. Volgens de monteur een bekend probleem wat inhoud dat het werkgeheugen stuk is. Hij heeft direct aan de telefoon overlegd en er is een nieuwe geheugendim besteld. Deze zou hij de volgende dag komen installeren. De volgende dag belde hij op met het slechte nieuws dat ze niet meer op voorraad waren en dat er eerst moest worden gewacht op een nieuwe voorraad. Later op de dag heeft het servicecenter ook nog gebeld met dezelfde mededeling maar dan officieel. Een indicatie wanneer ze weer beschikbaar zouden zijn konden ze niet geven.HUIPI3 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 09:05:
[...]
Helaas, HP faalt weer. Ik had gister nog geen bevestiging gekregen. Wel had ik contact met CRT oom een vergoeding te krijgen. Aan hen had ik ook gevraagd wanneer de monteur langs zou komen, dat was gister rond 16:45 uiterlijk 17:00. Ik ben speciaal eerder naar huis gegaan (want de order naar mijn werkadres overzetten zou betekenen dat het moederbord opnieuw besteld moest worden). Wat denk je, niemand langs gekomen.
Zonet gebeld met HP, er schijnt een storing te zijn waardoor de werkorders niet zijn doorgestuurd naar de monteurs.Wanneer dit opgelost word is ook niet bekend.
Nu meer dan een week later heb ik nog steeds niks gehoord, zal er zelf vandaag nog weer achteraan bellen.
Weet iemand precies welk geheugendim erin zit, het lijkt mij niet normaal dat er zo een lange levertijd op die dingen zitten, bij het moederbord had ik daar nog enig begrip voor.
Ja, met name als ie aangesloten is op de stekker. Heb t nauwelijks als ik 'm op de accu heb draaien, komt miss ook doordat ik de prestaties dan naar batterijbesparend zetThe emperor schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 22:34:
Hebben anderen ook continu random dat fans gaan loeien? Ben niks op laptop aan t doen, 1 tab open, spontaan gaat ie enorm blazen.
Niet helemaal. De koelstrategie volgt uit een instelling van je power plan, waarin je (voor zowel netspanning als accu) kunt kiezen voor passief/actief koelen. Voor zover ik weet sluit high-/low-performance passief/actief koelen echter niet uit.LogEnd28 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 12:18:
[...]
Ja, met name als ie aangesloten is op de stekker. Heb t nauwelijks als ik 'm op de accu heb draaien, komt miss ook doordat ik de prestaties dan naar batterijbesparend zet
Weet ik, punt is dat ik niet in Nederland ben en ik dus niet even terug kan. Ben niet op zoek naar een moeilijk verhaal met HP in het buitenlandFrozen schreef op woensdag 7 november 2018 @ 08:24:
[...]
Dat is absoluut geen nornaal gedrag. Gebruikte je de laptop op een deken?
De laptop stond eerst op een tv-meubel en daarna op een subwoofer waarbij de zijkanten van de laptop zelfs ‘in de lucht’ waren. Beide zijn van glad hout, dus dat zou absoluut geen probleem moeten zijn.
Had al geprobeerd om de CPU-temperatuur uit te lezen, maar kon zo geen programma vinden welke dat kan (CPU Z en open hardware monitor), suggesties zijn welkom.
Logisch dat de laptop dan oververhit raakte. De intake zit aan de onderkant, dus als de onderkant is afgedekt door een plat geheel en de laptop niet omhoog wordt gehouden door pootjes, dan is er geen lucht om aan te zuigen en kan er dus niet gekoeld worden.TF0 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 21:34:
[...]
Weet ik, punt is dat ik niet in Nederland ben en ik dus niet even terug kan. Ben niet op zoek naar een moeilijk verhaal met HP in het buitenland.
De laptop stond eerst op een tv-meubel en daarna op een subwoofer waarbij de zijkanten van de laptop zelfs ‘in de lucht’ waren. Beide zijn van glad hout, dus dat zou absoluut geen probleem moeten zijn.
Had al geprobeerd om de CPU-temperatuur uit te lezen, maar kon zo geen programma vinden welke dat kan (CPU Z en open hardware monitor), suggesties zijn welkom.
Huh, maar dan zou ik hem ook nooit op een tafel kunnen zettenFrozen schreef op woensdag 7 november 2018 @ 22:40:
[...]
Logisch dat de laptop dan oververhit raakte. De intake zit aan de onderkant, dus als de onderkant is afgedekt door een plat geheel en de laptop niet omhoog wordt gehouden door pootjes, dan is er geen lucht om aan te zuigen en kan er dus niet gekoeld worden.
Jawel, zolang de laptop omhoog wordt gehouden door de pootjes. Het leek erop alsof je zei dat de onderkant was afgedekt omdat de laptop ergens op stond met de zijkanten vrij. Dan rust de laptop namelijk niet op de pootjes en wordt de onderkant van de laptop afgedekt!TF0 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 07:19:
[...]
Huh, maar dan zou ik hem ook nooit op een tafel kunnen zetten? De onderkant is nooit afgedekt geweest, de zijkanten waren in de lucht aan de onderkant (zeg 5 cm), maar in de diepterichting was de laptop volledig ondersteund. Dus er was gewoon een afstand gedefinieerd door de twee ribbels aan de onderkant.
Bij mij zit deze DIMM er in: https://tweakers.net/pric...ung-m471a2k43cb1-ctd.htmlHUIPI3 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 09:37:
Ik zie dat er een paar reparaties hebben plaatsgevonden. Ik wilde ff afwachten tot mijn reparatie compleet was maar hier alvast een update.
[...]
Vorige week maandag werd ik opeens gebeld dat de monteur er binnen 20 minuten zou zijn, zonder berichtgeving vooraf. Gelukkig was ik thuis en kwam er dit keer wel een monteur. Deze heeft en moederbord vervangen maar de laptop wilde niet opstarten en gaf nu een paar pieptonen tijdens het opstarten. Volgens de monteur een bekend probleem wat inhoud dat het werkgeheugen stuk is. Hij heeft direct aan de telefoon overlegd en er is een nieuwe geheugendim besteld. Deze zou hij de volgende dag komen installeren. De volgende dag belde hij op met het slechte nieuws dat ze niet meer op voorraad waren en dat er eerst moest worden gewacht op een nieuwe voorraad. Later op de dag heeft het servicecenter ook nog gebeld met dezelfde mededeling maar dan officieel. Een indicatie wanneer ze weer beschikbaar zouden zijn konden ze niet geven.
Nu meer dan een week later heb ik nog steeds niks gehoord, zal er zelf vandaag nog weer achteraan bellen.
Weet iemand precies welk geheugendim erin zit, het lijkt mij niet normaal dat er zo een lange levertijd op die dingen zitten, bij het moederbord had ik daar nog enig begrip voor.
Ik heb overigens nog geen piepgeluiden gehoord met mijn x360. Wel merk ik dat er af en toe een kraak geluidje langs komt op de aux, maar dat is niet vaak genoeg om nu al over te gaan klagen zonder een duidelijke oplossing.
Heeft er iemand al meer uitgevonden over het 15w throttlen op linux?
Het valt mij ook vaker op, zowel de speakers als de jack-plug. Batterij-instelling (@ThaBlueOne) maakt bij mij niet uit. Wél heb ik het idee dat het samenhangt met sleep/hibernation en of 'ie weer ontwaakt met de jack erin of niet. Anders gezegd: toen ik m'n in-ears net uit- en weer inplugde was het gekraak, dat tijdens de koffiepauze was ontstaan, weg.camiel1997 schreef op zondag 4 november 2018 @ 19:34:
Hoi! Ik heb de x360 versie nu een kleine week, maar ik merk dat mijn speakers af en toe nogal kraken. Heeft iemand een verklaring/opslossing hiervoor?
ThaBlueOne schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 22:01:
Ik heb nu het volgende probleem:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dankje, levertijd 4-7 dagen en genoeg op voorraad bij de leverancier. Ik heb net HP weer gebeld en daar is de status nog "pending" met een verwachte leverdatum van 22 decemberEllhound schreef op donderdag 8 november 2018 @ 18:57:
[...]
Bij mij zit deze DIMM er in: https://tweakers.net/pric...ung-m471a2k43cb1-ctd.html
Waar kan je zulke schroefjes kopen? Ik ben erachter dat je voor de tweede m.2 een Philips m2, 3mm nodig hebt alleen ik kan deze nergens vinden (Gamma geprobeerd, en online zie ik het ook niet).TF0 schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 10:09:
Kost het openen van de High end UT laptop belachelijk veel kracht/moeite of ligt dat aan mij? Dat kliksysteem is veel te goed als je het mij vraagt.
Wat hebben jullie hiervoor gebruikt? Ik ben bang dat als ik een mes gebruik, ik de laptop beschadig, maar met de plastic tools die ik gebruik blijft een deel van de tool in de laptop omdat het zo (achterlijk) strak zit 😳.
Update
Nou, ik heb hem open, veel kleine haakjes en op een gegeven moment zat hij alleen in het midden vast. Alle schroefjes waren los, maar was dat er een klik mechanisme was, maar ik vond onderstaande handleiding, daar staat er niets over in, dus beetje wrikken en hij kwam los.
http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c06048523
Nu een schroefje kopen om de SSD vast te zetten.
Klopt, je hebt die maat nodig. Ik heb er wat gratis bij de reparatie-afdeling van een computerzaak meegekregen (je hebt er maar één nodig).ThaBlueOne schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 22:10:
[...]
Waar kan je zulke schroefjes kopen? Ik ben erachter dat je voor de tweede m.2 een Philips m2, 3mm nodig hebt alleen ik kan deze nergens vinden (Gamma geprobeerd, en online zie ik het ook niet).
Het is echt klein, dat ga je nooit bij een bouwmarkt vinden (daar was ik ook begonnen
Anoniem: 1107603
Ik heb ze bij rvspaleis.nl gekocht.ThaBlueOne schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 22:10:
[...]
Waar kan je zulke schroefjes kopen? Ik ben erachter dat je voor de tweede m.2 een Philips m2, 3mm nodig hebt alleen ik kan deze nergens vinden (Gamma geprobeerd, en online zie ik het ook niet).
Even navraag gedaan betreft de October Refresh en dit is wat ik als antwoord kreeg:gregor160300 schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 19:25:
[...]
Ik heb deze bios gisteren handmatig geïnstalleerd omdat deze al van 5 oktober is. Echter helaas nog steeds de piep en ruis. Ik zag echter wel dat de quick specs guide op de site was aangepast voor "Oktober refresh" dus dit zou kunnen betkeken dat er ergens in Oktober een nieuwe batch is gemaakt bij de fabriek.
https://support.hp.com/rs-en/document/c06156180
Ik wacht nog steeds op reparatie. Maandag maar weer eens bellen of ze mij niet vergeten zijn..
Dit lijkt me een nogal nutteloze verwijzing, dit is gaat namelijk over software (en niet hardware) en geldt alleen voor oudere zbooks t/m G4Mr Pingu schreef op zondag 11 november 2018 @ 11:58:
[...]
Even navraag gedaan betreft de October Refresh en dit is wat ik als antwoord kreeg:
https://support.hp.com/rs-en/document/c06156180
Ik wacht nog steeds op reparatie. Maandag maar weer eens bellen of ze mij niet vergeten zijn..
Inderdaad onzin wat ze zeggen. Dus zelf op onderzoek uitgegaan. Er zijn hier wat dingetjes aangepast en het model is bijna geschikt voor 64GB RAM.gregor160300 schreef op zondag 11 november 2018 @ 15:21:
[...]
Dit lijkt me een nogal nutteloze verwijzing, dit is gaat namelijk over software (en niet hardware) en geldt alleen voor oudere zbooks t/m G4
Zie de volgende vergelijkin:
https://draftable.com/compare/HSOsmrWMyYlD
Anyway het lijkt er op dat er hier en daar ook wat aan het audio gedeelte is aangepast. Zie p33:
Namelijk een onderscheid in top & bottom speaker en een three-way vs dual-way mic.
Zelfs wat opmerkelijke veranderingen:
Battery: Lithium vs Polymer (p37)
Ik weet dat het document van de "gewone" zbook is maar in beide quickspecs is de october refresh
Erg leuke vergelijking en goede tool daarvoor! Wat betreft formfactor (platte cellen) was het altijd al lithium polymer, denk dat dit eerder een fout was.Mr Pingu schreef op zondag 11 november 2018 @ 23:31:
[...]
Misschien interessant om het geluid van eventuele nieuwe modellen te vergelijken. Misschien zouden we ook gewoon nieuwe speakertjes opgestuurd kunnen krijgen. Degene aan de onderkant zijn makkelijk te vervangen.Mr Pingu schreef op zondag 11 november 2018 @ 23:31:
[...]
Inderdaad onzin wat ze zeggen. Dus zelf op onderzoek uitgegaan. Er zijn hier wat dingetjes aangepast en het model is bijna geschikt voor 64GB RAM.
Zie de volgende vergelijkin:
https://draftable.com/compare/HSOsmrWMyYlD
Anyway het lijkt er op dat er hier en daar ook wat aan het audio gedeelte is aangepast. Zie p33:
Namelijk een onderscheid in top & bottom speaker en een three-way vs dual-way mic.
Ik weet dat het document van de "gewone" zbook is maar in beide quickspecs is de october refresh
Met erpalma/lenovo-throttling-fix kom ik over deze limiet heen. Dit is na een EC reset (15s power button) en met HWP=performance aan & relevante setpoints in de config file.gregor160300 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 10:39:
[...]
EDIT: Zojuist aan netstroom geprobeerd, ik turbo nu naar 60W voor 15 seconden en daarna ook terug naar 35W
Wel raar dat ik dit eerder met MSR schrijven niet voor elkaar kreeg.
[ Voor 3% gewijzigd door ANdrode op 14-11-2018 10:30 ]
Haha, dan is ie daarna naar mij gekomen denk ik. Ik hoorde hem bellen over deze case volgens mij. Ik wist inderdaad ook niet dat ze zouden komen. Nieuwe moederbord gaf aan de fans niet werkten terwijl deze wel draaiden, toen het oude weer terug laten zetten. Was wel een symphatieke vent vond ik.Sneakerdead schreef op woensdag 14 november 2018 @ 17:08:
Erg lekker dit. Monteur net langs geweest zonder een mailtje of dergelijke. Ik had GEEN idee dat iemand zou langs komen. Heeft net 3 uur zitten knutselen, smart card reader en mobo vervangen. Er is nog steeds ruis/gepiep EN mijn fingerprint scanner werkt nu niet meer. Hij zei dat de mobo misschien de verkeerde was maar heeft daarna niet de oude mobo erin gezet ik zit nu dus met een niet werkende finger print scanner EN geruis dat uit mijn laptop komt. Lekkere customer service/support dit. Waar kan ik een officiele klacht in dienen want dit is toch echt niet te geloven?
Zelfde verhaal hier ongeveer. Na het vervangen van MoBo deed heel de frontcover het niet meer. Oude moederbord teruggeplaatst maar nog steeds een ruis dus en de monteur heeft de SIM cover niet teruggeplaatst. Wel eeen nieuwe smartcard geplaatst maar dat mocht niet baten.Sneakerdead schreef op woensdag 14 november 2018 @ 17:08:
Erg lekker dit. Monteur net langs geweest zonder een mailtje of dergelijke. Ik had GEEN idee dat iemand zou langs komen. Heeft net 3 uur zitten knutselen, smart card reader en mobo vervangen. Er is nog steeds ruis/gepiep EN mijn fingerprint scanner werkt nu niet meer. Hij zei dat de mobo misschien de verkeerde was maar heeft daarna niet de oude mobo erin gezet ik zit nu dus met een niet werkende finger print scanner EN geruis dat uit mijn laptop komt. Lekkere customer service/support dit. Waar kan ik een officiele klacht in dienen want dit is toch echt niet te geloven?
Nu wachten op nieuw moederbord reparatie.
Daarnaast kon de monteur het kapje van het RAM niet meer terugplaatsen. Het klikte niet meer vast... Was dat bij jullie ook het geval?
Mijn laptop is zojuist aangekomen vanuit China na een order aangemaakt door CRT. Nog steeds zit er ruis op de 3,5mm jack.Mr Pingu schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 14:11:
[...]
Zelfde verhaal hier ongeveer. Na het vervangen van MoBo deed heel de frontcover het niet meer. Oude moederbord teruggeplaatst maar nog steeds een ruis dus en de monteur heeft de SIM cover niet teruggeplaatst. Wel eeen nieuwe smartcard geplaatst maar dat mocht niet baten.
Nu wachten op nieuw moederbord reparatie.
Daarnaast kon de monteur het kapje van het RAM niet meer terugplaatsen. Het klikte niet meer vast... Was dat bij jullie ook het geval?
Zodra je muziek afspeelt en een seconde later stopt, blijft de ruis aanhouden voor 10 seconden waarna de geluidsadapter wordt uitgeschakeld en de ruis stopt. Herkennen jullie dit ook?
Exact het probleem hier.Frozen schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 14:15:
[...]
Mijn laptop is zojuist aangekomen vanuit China na een order aangemaakt door CRT. Nog steeds zit er ruis op de 3,5mm jack.
Zodra je muziek afspeelt en een seconde later stopt, blijft de ruis aanhouden voor 10 seconden waarna de geluidsadapter wordt uitgeschakeld en de ruis stopt. Herkennen jullie dit ook?
Heeft iemand hier ervaring met het laden van de laptop via USB-C? Kan dit werken? Op dit moment weet ik niet of het issue in de lapto [firmware] zit of in het dock.
Thunderbolt USB-C dock werkt wel in Fedora
Secure boot kan ik niet testen; als ik dat aanzet geeft de laptop aan dat hij naar HP moet voor service
Mijn ruis is constant, dus als ik mijn oortjes erin doe blijf ik dat geruis te horen en het stopt niet. Dit is ook het geval als ik mijn geluid helemaal uit heb staan of gewoon iets aan heb staan.Frozen schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 14:15:
[...]
Mijn laptop is zojuist aangekomen vanuit China na een order aangemaakt door CRT. Nog steeds zit er ruis op de 3,5mm jack.
Ja hetzelfde hier, na een paar seconden geen geluid op de jack is de ruis weg, zodra ik weer afspeel is die ruis terug. Is de hoge pieptoon wel weg op jouw model? Want die vindt ik 10x erger dan de ruis persoonlijk.Frozen schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 14:15:
[...]
Nee, hoge pieptoon zit er nog in!gregor160300 schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 21:14:
[...]
Ja hetzelfde hier, na een paar seconden geen geluid op de jack is de ruis weg, zodra ik weer afspeel is die ruis terug. Is de hoge pieptoon wel weg op jouw model? Want die vindt ik 10x erger dan de ruis persoonlijk.
Dat geeft mij nog niet echt vertrouwen erin dat HP dit probleem kan oplossen. Helaas, maar verder zijn er voor de 1300 euro niet echt vergelijkbare laptops (Dell XPS zit al snel op 1600 en MacBook nog veel meer) en zeker geen convertables.
Toen ik zelf RAM heb bijgeplaatst was het wel even pielen, maar prima gelukt. Het komt echter wel nauw.Mr Pingu schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 14:11:
[...]
gregor160300 schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 07:37:
[...]
Dat geeft mij nog niet echt vertrouwen erin dat HP dit probleem kan oplossen. Helaas, maar verder zijn er voor de 1300 euro niet echt vergelijkbare laptops (Dell XPS zit al snel op 1600 en MacBook nog veel meer) en zeker geen convertables.
Heb jij wel betrouwbare bluetooth audio vanuit linux? Dat ontbreekt bij mij en dat is behoorlijk irritant.
Voor de piep + een bios issue wil ik het moederbord laten swappen maar van tevoren wil ik graag weten dat het issue is opgelost
Ik heb geen bluetooth audio devices (heb wel de xiaomi airdots besteld) dus ik kan hier nu nog niks over zeggen. Zodra ik meer weet zal ik het postenANdrode schreef op maandag 19 november 2018 @ 10:04:
[...]
offtopic:
Heb jij wel betrouwbare bluetooth audio vanuit linux? Dat ontbreekt bij mij en dat is behoorlijk irritant.
Ik heb een Bose Quietcomfort 35 die issues geeft. Hij kan wel gepaired worden maar vaak is de verbinding later weg. Mijn workaround is muziek spelen vanaf telefoon.gregor160300 schreef op maandag 19 november 2018 @ 12:41:
[...]
Ik heb geen bluetooth audio devices (heb wel de xiaomi airdots besteld) dus ik kan hier nu nog niks over zeggen. Zodra ik meer weet zal ik het posten
Lijkt geen bluetooth-wifi coexistence probleem te zijn. Geen verandering door
1
2
3
| # /etc/modprobe.d/iwlwifi.conf /etc/modprobe.d options iwlwifi 11n_disable=8 bt_coex_active=0 |
Ondertussen bij de klantenservice een officiele klacht laten indienen en krijg volgende week antwoord daarover, tenminste dat is de bedoeling. Als ik geen antwoord kreeg moest ik even terugbellen...
edit: het gaat om de fibocom l850-gl lt4210, gebaseerd op Intel xmm 7360
[ Voor 16% gewijzigd door ThaBlueOne op 19-11-2018 23:48 ]
En weer verder... vandaag monteur langs, moederbord geinstalleerd blijkt dat er Geforce 1050 max-Q op zit en geen quadro P1000.Mr Pingu schreef op maandag 19 november 2018 @ 21:34:
Story continus. Stond vandaag weer een monteur op de stoep, opnieuw een moederbord bij zich maar deze was DOA... Ook bleek dat de eerste monteur een scheurtje in mn backcover had gemaakt. Dus morgen komt ie weer langs met nieuw moederbord en een nieuwe backcover.
Ondertussen bij de klantenservice een officiele klacht laten indienen en krijg volgende week antwoord daarover, tenminste dat is de bedoeling. Als ik geen antwoord kreeg moest ik even terugbellen...
Weer gebeld naar HP naar HP en wisten ze over de monteur te roepen dat hij zijn 'branding' niet goed deed, en het moederbord 100% goed is. Dat terwijl CE-assist aangaf dat het moederbord niet juist was. De monteur ging ook voor me bellen en kon bevestigen dat mijn case nu echt bij het CRT ligt.
De vraag is wat kan ik van het CRT verwachten?
@Frozen, hoe is het nu met jouw geval?
Bij CRT kan je vooral lange wachttijden verwachten en mensen die amper met je meedenken.Mr Pingu schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 20:54:
[...]
En weer verder... vandaag monteur langs, moederbord geinstalleerd blijkt dat er Geforce 1050 max-Q op zit en geen quadro P1000.
Weer gebeld naar HP naar HP en wisten ze over de monteur te roepen dat hij zijn 'branding' niet goed deed, en het moederbord 100% goed is. Dat terwijl CE-assist aangaf dat het moederbord niet juist was. De monteur ging ook voor me bellen en kon bevestigen dat mijn case nu echt bij het CRT ligt.
De vraag is wat kan ik van het CRT verwachten?
@Frozen, hoe is het nu met jouw geval?
Ah dat beloofd veel goeds danFrozen schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 20:57:
[...]
Bij CRT kan je vooral lange wachttijden verwachten en mensen die amper met je meedenken.

PS: Wellicht is dit de verklaring voor de lange wachttijden, deel van het team moet nog worden opgetuigd: https://h30631.www3.hp.co...-netherlands/3544/9746650
Klopt, ik hoop voor je dat je Engels kunt spreken want mijn contact bij CRT spreekt alleen engels. Ik heb ondertussen 3 defecte laptops sinds juli.Mr Pingu schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 22:02:
[...]
Ah dat beloofd veel goeds dan![]()
PS: Wellicht is dit de verklaring voor de lange wachttijden, deel van het team moet nog worden opgetuigd: https://h30631.www3.hp.co...-netherlands/3544/9746650
Dat Engels komt wel goed. De vraag is of het ook met mijn laptop ooit een keer goed komt.Frozen schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 23:08:
[...]
Klopt, ik hoop voor je dat je Engels kunt spreken want mijn contact bij CRT spreekt alleen engels. Ik heb ondertussen 3 defecte laptops sinds juli.
Mijn teller staat op 3 laptops en 3 gefaalde reparaties op de 3e laptop...
Waar wacht jij nu concreet op en wat hebben ze oa aangeboden als oplossing?
[ Voor 7% gewijzigd door Mr Pingu op 20-11-2018 23:21 ]
Tot zover overigens nog geen contact gehad met het CRT. Ze zouden (na doorverwijzing vorige week maandag) vorige week vrijdag bellen, maar omdat dat niet is gebeurd ben ik er gisteren zelf achteraan gegaan. College van normale servicedesk had geen nummer van CRT. Hij gaf wél aan dat een collega van hem 3 keer per dag met CRT belt om wat druk te zetten / high-priority cases door te spreken (en nam mijne daarin mee). Dat bleek nodig, want CRT was nogal understaffed.
Crt is inderdaad understaffed. Ik heb op een gegeven moment 2 weken lang elke dag naar hp gebeld om druk te zetten.bramosditaljano schreef op woensdag 21 november 2018 @ 11:39:
Ik ben sinds 'n paar dagen ook bij Team CRT. Nieuw toetsenbord is (waarschijnlijk) pas leverbaar vanaf eind januari en de helpdesk-meneer maakte de correcte aanname dat ik dat wat al te gortig vond - dus doorgezet. Ik ga aansturen op verlaten DOA, met overplaatsing van HDD.
Tot zover overigens nog geen contact gehad met het CRT. Ze zouden (na doorverwijzing vorige week maandag) vorige week vrijdag bellen, maar omdat dat niet is gebeurd ben ik er gisteren zelf achteraan gegaan. College van normale servicedesk had geen nummer van CRT. Hij gaf wél aan dat een collega van hem 3 keer per dag met CRT belt om wat druk te zetten / high-priority cases door te spreken (en nam mijne daarin mee). Dat bleek nodig, want CRT was nogal understaffed.