[TU Delft] Laptopproject 2018-2019 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste
Acties:

• bramosditaljano
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 29-01-2022
Halleluja, vanochtend is de top cover vervangen en alles werkt weer zoals het hoort. Waar ze nu dat onderdeel vandaan hebben kunnen toveren weet ik niet - maar da's ook niet mijn zorg.

Monteur gaf aan dat ze gisteren al (onaangekondigd) thuis had aangebeld en daar niemand had aangetroffen. Anderen die nog op monteurs o.i.d. wachten: ik kreeg vanochtend 'n SMS-je, dus houd ook die kanalen in de gaten en bel daar even naar terug. Dat werkte in mijn geval beter dan met HP/CRT als middle man.

Ik heb overigens wel begrepen dat het CRT mij nog gaat terugbellen om over afhandeling van de case te praten. @Frozen (of anderen): enig idee in hoeverre daar nog over compensatie te onderhandelen is? Zal al wat onsuccesvolle pogingen voor 4K-scherm voorbij komen, maar 'n extra oplader o.i.d. kan ik nog best gebruiken (A).

• Sneakerdead
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 28-01-2024
Net voor de 3e keer een monteur langs gehad. Ze merkte op dat het juiste moederbord en smart card reader er al in zat en dat ze dus niks eraan kon doen. Na bellen met hp bood ze me de keuze aan om of beide weer te laten vervangen of om een officiele klacht in te dienen bij CRT. Ik koos voor de 2e aangezien de juiste onderdelen er al in zitten en ik het nut er niet van in zag. Nu kom ik op de grote stapel van klachten terecht. De monteur zei al dat er ~9 mensen op deze stapel zitten. Bij deze mensen is het moederbord en smart card reader tegelijk vervangen en het probleem bleef volhouden. Ze zei ook dat zij (de monteurs) weinig er aan kunnen doen en dat HP echt dit moet oplossen. Wat fijn dit allemaal

• ironhydrax
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 19-10-2024
ThaBlueOne schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 22:01:
Ik heb nu het volgende probleem:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De rubbertjes die het scherm ondersteunen zijn weg gedrukt, waarbij een zelfs helemaal in de laptop verdwenen is. Vermoedelijk is er een te hoge druk op gekomen in m'n tas, maar ik ben van mening dat dit niet zou mogen gebeuren. Hopelijk is het makkelijk terug te 'duwen' en is het geen afgebroken plastic.
Nu eerst maar is de HP garantie benaderen.
Heb je die x360? Ik heb namelijk helemaal geen scherm rubbertjes.

• LogEnd28
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
ThaBlueOne schreef op donderdag 8 november 2018 @ 22:46:
Een update: ondertussen is netjes door HP de hele top cover vervangen. Dus prima afgehandeld.

[...]
Ik heb het bij de bovenste 2 bijna, zijn je nieuwe rubbertjes nu nog intact of is het zinloos ze te laten vervangen?

• gregor160300
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-07 13:16
bramosditaljano schreef op donderdag 22 november 2018 @ 10:34:
Halleluja, vanochtend is de top cover vervangen en alles werkt weer zoals het hoort. Waar ze nu dat onderdeel vandaan hebben kunnen toveren weet ik niet - maar da's ook niet mijn zorg.

Monteur gaf aan dat ze gisteren al (onaangekondigd) thuis had aangebeld en daar niemand had aangetroffen. Anderen die nog op monteurs o.i.d. wachten: ik kreeg vanochtend 'n SMS-je, dus houd ook die kanalen in de gaten en bel daar even naar terug. Dat werkte in mijn geval beter dan met HP/CRT als middle man.

Ik heb overigens wel begrepen dat het CRT mij nog gaat terugbellen om over afhandeling van de case te praten. @Frozen (of anderen): enig idee in hoeverre daar nog over compensatie te onderhandelen is? Zal al wat onsuccesvolle pogingen voor 4K-scherm voorbij komen, maar 'n extra oplader o.i.d. kan ik nog best gebruiken (A).
Heb je de x360 of de normale en is door het vervangen van de topcover nu ook de ruis op audio jack weg en de hoge pieptoon?
Lijkt me wel een bijzondere oplossing, maar als het werkt dan werkt het.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ellhound
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 31-03-2024
Bij mij is op dit moment het lichtje van de caps lock permanent aan. Terwijl de laptop uit staat, en als hij aan staat ongeacht de daadwerkelijke staat van de caps lock. Tijdens elke toetsaanslag wordt het lampje iets minder fel.

Ik heb er op zich niet super veel last van maar het is wel vervelend dat de batterij dus (langzaam) leeg loopt terwijl hij uit staat, en het debuggen van hardware problemen zal waarschijnlijk lastiger zijn aangezien dat gebruik maakt van knipper sequences op de capslock.

Nog iemand anders die dit heeft gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gregor160300
Ellhound schreef op zondag 25 november 2018 @ 19:32:
Bij mij is op dit moment het lichtje van de caps lock permanent aan. Terwijl de laptop uit staat, en als hij aan staat ongeacht de daadwerkelijke staat van de caps lock. Tijdens elke toetsaanslag wordt het lampje iets minder fel.

Ik heb er op zich niet super veel last van maar het is wel vervelend dat de batterij dus (langzaam) leeg loopt terwijl hij uit staat, en het debuggen van hardware problemen zal waarschijnlijk lastiger zijn aangezien dat gebruik maakt van knipper sequences op de capslock.

Ik heb precies hetzelfde gehad nadat ik een paar toetsen tegelijk had ingedrukt (geen idee welke) echter was het na een biosupdate weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-05 11:51

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Heb ik ook last van!

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:45

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Was bij mij ook na vervangen van moederbord door monteur. Bijkomstigheid was dat bij mij het toetsenbord het niet deed... BIOS update zou het moeten fixen maar dat was bij mij niet het geval helaas...

Vandaag weer erg genoten van het CRT: "binnen een kwartier heb je een mailtje". 10 uur later en en nog steeds geen mail. Kansloos...

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• camiel1997
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-10-2024
gregor160300 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 22:39:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem bij 1 vd 4, alleen gelukkig is die nog niet helemaal naar binnen.
same for me :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Zojuist heb ik contact gehad met HP's CRT en ze bieden mij ter compensatie een model aan met een i9 processor maar verder dezelfde specs. Ook zit daar geen 3 jaar lang NBD-on site en geen stylus bij.

Zoals je kunt begrijpen ben ik daar natuurlijk niet mee akkoord gegaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gregor160300
Frozen schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 01:25:
Zojuist heb ik contact gehad met HP's CRT en ze bieden mij ter compensatie een model aan met een i9 processor maar verder dezelfde specs. Ook zit daar geen 3 jaar lang NBD-on site en geen stylus bij.

Zoals je kunt begrijpen ben ik daar natuurlijk niet mee akkoord gegaan.
Waarschijnlijk throttlet die i9 ook nog eens zo dat je er niks extra's aan hebt, die pen kan ik nog begrijpen maar dat je dan je volledige garantie kwijt bent is gewoon een asociaal voorstel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

gregor160300 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 17:33:
[...]

Waarschijnlijk throttlet die i9 ook nog eens zo dat je er niks extra's aan hebt, die pen kan ik nog begrijpen maar dat je dan je volledige garantie kwijt bent is gewoon een asociaal voorstel
Dat was ook mijn gedachte. Hoewel je kunt rekenen op een performanceboost van 5 tot 10%. Dat is toch niet mis, maar zonder de NBD-onsite gaan we daar niet mee akkoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Frozen schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 17:35:
[...]

Dat was ook mijn gedachte. Hoewel je kunt rekenen op een performanceboost van 5 tot 10%. Dat is toch niet mis, maar zonder de NBD-onsite gaan we daar niet mee akkoord.
Dan ben ik benieuwd wat ze voor mij gaan voorstellen.

Heb al bevestigd gekregen dat ik 100 euro aan accessoires mocht uitzoeken, maar daar ben ik niet mee akkoord gegaan omdat dat uiteraard het probleem niet oplost. Daarnaast heb ik 1,5 week terug voor het laatste contact gehad met het CRT. Kom op zeg, het kost toch geen 2 weken om een oplossing zoals dit te bedenken en te communiceren. Ook al zijn ze understaffed, op deze manier houden ze zich zelf wel aan het werk met van die kansloze oplossingen. Maargoed ik laat me verassen.

Wat zeiden ze toen je niet akkoord ging of gaat het weer per mail zodat je weer 2 weken kan wachten?

[ Voor 5% gewijzigd door Mr Pingu op 11-12-2018 21:03 ]

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Mr Pingu schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 21:01:
[...]

Dan ben ik benieuwd wat ze voor mij gaan voorstellen.

Heb al bevestigd gekregen dat ik 100 euro aan accessoires mocht uitzoeken, maar daar ben ik niet mee akkoord gegaan omdat dat uiteraard het probleem niet oplost. Daarnaast heb ik 1,5 week terug voor het laatste contact gehad met het CRT. Kom op zeg, het kost toch geen 2 weken om een oplossing zoals dit te bedenken en te communiceren. Ook al zijn ze understaffed, op deze manier houden ze zich zelf wel aan het werk met van die kansloze oplossingen. Maargoed ik laat me verassen.

Wat zeiden ze toen je niet akkoord ging of gaat het weer per mail zodat je weer 2 weken kan wachten?
Ze hebben een nieuwe medewerker welke alle zaken langzaam maar zeker oppakt. Er werd tegen mij gezegd dat hij het ging overleggen met het management.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Salomon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-07 13:54
Medewerker kwam vandaag mijn moederbord enzo vervangen. Daarbij is t toetsenbord stuk gegaan (aantal toetsen werken niet meer), wifi kabel onbruikbaar geworden (geen wifi dus meer) en het probleem niet opgelost. Terwijl dat gebeurde kreeg ik per mail t aanbod van een omruil, zonder upgrade en zonder verdere compensatie. Ik probeer nu dus weer met CRT in contact te komen want ik vind het langzamerhand te gek worden.
Op de drebbelweg hebben ze geen complete leenlaptops (ze offeren die op om onderdelen bij andere laptops te vervangen) dus dat is ook geen optie.
Nieuwe laptops hebben een levertijd van 4 weken aldus Misco, die erbij vertelden dat met kerst de fabrieken stilliggen dus dat er nog wel wat weken bij opgeteld kunnen worden.

Monteur vertelde overigens dat ze deze repair vaak uitvoert maar het bijna nooit het probleem oplost wat haar ook mateloos frustreerde.

Al met al: lekker bezig HP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechib12
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-07 19:33

thechib12

aka ChiB

Deze laptop nu na 3 maanden weer een keer aangezet. Nog steeds last van stutter bij videos op internet. Iemand hier voor al een fix gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

thechib12 schreef op maandag 17 december 2018 @ 19:22:
Deze laptop nu na 3 maanden weer een keer aangezet. Nog steeds last van stutter bij videos op internet. Iemand hier voor al een fix gevonden?
Heb je al een biosupdate gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneakerdead
Salomon schreef op maandag 17 december 2018 @ 16:14:
Medewerker kwam vandaag mijn moederbord enzo vervangen. Daarbij is t toetsenbord stuk gegaan (aantal toetsen werken niet meer), wifi kabel onbruikbaar geworden (geen wifi dus meer) en het probleem niet opgelost. Terwijl dat gebeurde kreeg ik per mail t aanbod van een omruil, zonder upgrade en zonder verdere compensatie. Ik probeer nu dus weer met CRT in contact te komen want ik vind het langzamerhand te gek worden.
Op de drebbelweg hebben ze geen complete leenlaptops (ze offeren die op om onderdelen bij andere laptops te vervangen) dus dat is ook geen optie.
Nieuwe laptops hebben een levertijd van 4 weken aldus Misco, die erbij vertelden dat met kerst de fabrieken stilliggen dus dat er nog wel wat weken bij opgeteld kunnen worden.

Monteur vertelde overigens dat ze deze repair vaak uitvoert maar het bijna nooit het probleem oplost wat haar ook mateloos frustreerde.

Al met al: lekker bezig HP.
Doen sommige letters het altijd niet of alleen af en toe niet? Ik heb namelijk na een reparatie het probleem dat heel af en toe sommige letters het niet doen en dat de wifi het ook niet deed maar dat bleek te liggen aan een losse kabeltje. Heb nu nog steeds het probleem met coil whine dus dit schiet idd niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maik.devries
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Alright, heb al een tijdje het topic in de gaten gehouden en wil nu toch maar even kijken of dit vaker voorkomt en if so, wat jullie er mee hebben gedaan.

Ik heb last van 2 dingen met mijn laptop, de zBook Studio G5 (non-touch). Ten eerste viel het mij op dat als ik in een redelijk stile ruimte ben, er een high-pitch noise uit m'n laptop komt, at all times.

Daarbij heeft hij last van interference op de 3.5mm jack, wat erg vervelend is.

Al een update hierover of wat is de plan van aanpak bij anderen geweest?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

maik.devries schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 22:59:
Alright, heb al een tijdje het topic in de gaten gehouden en wil nu toch maar even kijken of dit vaker voorkomt en if so, wat jullie er mee hebben gedaan.

Ik heb last van 2 dingen met mijn laptop, de zBook Studio G5 (non-touch). Ten eerste viel het mij op dat als ik in een redelijk stile ruimte ben, er een high-pitch noise uit m'n laptop komt, at all times.

Daarbij heeft hij last van interference op de 3.5mm jack, wat erg vervelend is.

Al een update hierover of wat is de plan van aanpak bij anderen geweest?
blijkbaar dan niet lang genoeg ;) Zoek maar eens op "Frozen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Frozen schreef op woensdag 19 december 2018 @ 00:13:
[...]

blijkbaar dan niet lang genoeg ;) Zoek maar eens op "Frozen"
To be fair: Veel laptops hebben deze ruis [behalve apple]. Dat is één van de voordelen van bluetooth of een eigen DAC in de praktijk :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salomon
Sneakerdead schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 17:07:
[...]

Doen sommige letters het altijd niet of alleen af en toe niet? Ik heb namelijk na een reparatie het probleem dat heel af en toe sommige letters het niet doen en dat de wifi het ook niet deed maar dat bleek te liggen aan een losse kabeltje. Heb nu nog steeds het probleem met coil whine dus dit schiet idd niet op.
Bij mij is het altijd de d, die vrij consistent niet werkt maar soms na een reboot opeens wel. Power cable lijkt significant verschil te maken.

• bramosditaljano
Sneakerdead schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 17:07:
[...]

Linker controltoets, opgelost met vervanging van de top cover (incl. keyboard), dus daarmee hardwareprobleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salomon
bramosditaljano schreef op donderdag 20 december 2018 @ 20:48:
[...]

Linker controltoets, opgelost met vervanging van de top cover (incl. keyboard), dus daarmee hardwareprobleem.
Lucky you dat die op voorraad was. Is momenteel niet zo. Bij mij doen inmiddels meer toetsen het niet, dus ik loop nu rond met een laptop met extern toetsenbord en externe wifi connector.

Mijn wifi probleem wordt morgen hopelijk opgelost: op de x360 kan dat niet met alleen de kabels vervangen (monteur vloekte toen hij zag dat alleen die onderdelen waren opgestuurd), want het scherm zou daarvoor los moeten en dat kan niet zomaar. Morgen komt er dus een geheel nieuw scherm. En dat allemaal omdat er 1 coax-connector is afgebroken door de monteur. Volgen jullie het nog?

Overigens heb ik nu van 2 verschillende monteurs 2 verschillende 'eigen' verklaringen voor de high pitch audio noise gehoord. Monteur 1 dacht dat het deels ook met de batterij te maken had (then again, dit was de monteur die mijn toetsenbord en connectiviteit gesloopt heeft); monteur 2 vermoedde dat het door de heatsink kwam (vibraties die niet genoeg gedempt werden, veroorzaakt door ontoereikende hoeveelheid koelpasta. Hij neemt altijd extra mee en voegt dat toe).

Finally hoorde ik nog van HP support dat het probleem van de high pitch noise inmiddels niet meer bij 1elijns, niet meer bij 2elijns, maar bij 3elijns support terecht is gekomen, en dat die nu dingen aan het uitzoeken zijn.

[ Voor 66% gewijzigd door Salomon op 20-12-2018 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Salomon schreef op donderdag 20 december 2018 @ 22:37:
Overigens heb ik nu van 2 verschillende monteurs 2 verschillende 'eigen' verklaringen voor de high pitch audio noise gehoord. Monteur 1 dacht dat het deels ook met de batterij te maken had (then again, dit was de monteur die mijn toetsenbord en connectiviteit gesloopt heeft); monteur 2 vermoedde dat het door de heatsink kwam (vibraties die niet genoeg gedempt werden, veroorzaakt door ontoereikende hoeveelheid koelpasta. Hij neemt altijd extra mee en voegt dat toe).

Finally hoorde ik nog van HP support dat het probleem van de high pitch noise inmiddels niet meer bij 1elijns, niet meer bij 2elijns, maar bij 3elijns support terecht is gekomen, en dat die nu dingen aan het uitzoeken zijn.
Het is een standaard probleem met waarschijnlijk een oorzaak in de hardware. Daarom is dit onwaarschijnlijk dat dit met een hardware revisie opgelost kan worden.

Ik vind het zelf ondertussen best frustrerend. In linux is bluetooth audio niet stabiel & de 3.5mm jack onbruikbaar door de hoeveelheid noise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramosditaljano
Salomon schreef op donderdag 20 december 2018 @ 22:37:
[...]

Lucky you dat die op voorraad was. Is momenteel niet zo. Bij mij doen inmiddels meer toetsen het niet, dus ik loop nu rond met een laptop met extern toetsenbord en externe wifi connector.
[...]
Haha. Dat heeft dus 4 maanden bellen gekost en is uiteindelijk opgelost vanwege escalatie naar het CRT. Daar moet ik overigens nog steeds van horen over verdere afhandeling... 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellhound
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 31-03-2024

Dit is net opgelost door een BIOS update.

• MdB1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-09-2024
Goedemiddag,

Na een paar maanden de X360 gebruikt te hebben zonder problemen is het nu weer raak: het toetsenbord en touchpad functioneren niet meer. Gisteravond de laptop in slaapstand gezet, en zojuist toen ik hem aan deed viel me op dat ik ineens niet meer kon typen. Touchpad werkte eerst nog wel, maar nadat ik hem opnieuw had opgestart weigerde deze ook dienst. Opvallend is dat het lichtje van de numlocktoets constant aan staat (onder F10). Heb even door de laatste pagina's van de thread gescrolled en zie inderdaad dat ik niet de enige ben die last heeft van toetsen die niet uit willen. Vingerafdrukscanner werkt gewoon zoals het hoort.

Zijn er anderen met vergelijkbare problemen? Wellicht zelfs een fix?

• gregor160300
MdB1 schreef op donderdag 27 december 2018 @ 13:44:
Goedemiddag,

Na een paar maanden de X360 gebruikt te hebben zonder problemen is het nu weer raak: het toetsenbord en touchpad functioneren niet meer. Gisteravond de laptop in slaapstand gezet, en zojuist toen ik hem aan deed viel me op dat ik ineens niet meer kon typen. Touchpad werkte eerst nog wel, maar nadat ik hem opnieuw had opgestart weigerde deze ook dienst. Opvallend is dat het lichtje van de numlocktoets constant aan staat (onder F10). Heb even door de laatste pagina's van de thread gescrolled en zie inderdaad dat ik niet de enige ben die last heeft van toetsen die niet uit willen. Vingerafdrukscanner werkt gewoon zoals het hoort.

Ik heb dit probleem niet, maar je zou kunnen proberen de bios te updaten/herinstalleren.

• Rcc93
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 07-07 22:19
Iemand enig idee welk HP ramgeheugen er in de x360 zit? Wil wat bijbestellen maar kom er niet helemaal uit. sparepart number voor een 16 gb reepje is 937438-850 maar dat levert geen hits op de hp website zelf. Bestel het liefst bij hp zelf aangezien ik daar nog een bon van heb liggen. Ik zou zeggen dat deze wel moet werken maar dat is volgensmij niet exact hetzelfde als wat er nu in zit. iemand een idee?

• Elle13
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 11-11-2019
Rcc93 schreef op donderdag 27 december 2018 @ 14:37:
Iemand enig idee welk HP ramgeheugen er in de x360 zit? Wil wat bijbestellen maar kom er niet helemaal uit. sparepart number voor een 16 gb reepje is 937438-850 maar dat levert geen hits op de hp website zelf. Bestel het liefst bij hp zelf aangezien ik daar nog een bon van heb liggen. Ik zou zeggen dat deze wel moet werken maar dat is volgensmij niet exact hetzelfde als wat er nu in zit. iemand een idee?
In de mijne zit deze: pricewatch: Samsung M471A2K43CB1-CTD. Het is dus 2666MHz en niet 2400MHz zoals bij het product dat je zelf aanhaalt.

Je kan echter zelf even CPU-Z draaien als je zeker wilt zijn dat de jouwe ook het reepje van Samsung heeft.

Ik heb zelf deze bijgeplaatst en dat verloopt prima: pricewatch: Crucial CT16G4SFD8266.

Je kan bij de part store van HP bestellen op part number, maar daar betaal je waarschijnlijk het dubbele dus misschien kan je die bon voor iets anders gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdB1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-09-2024
Goedemiddag,

Zojuist een mail terug gehad van Misco. Krijg het advies om de laptop binnen 5 dagen in te leveren bij SID. Ga ik niet doen aangezien het nu vakantie is, en het aardig ver reizen is voor mij.

Ik heb inmiddels geprobeerd de bios te updaten, maar dat hielp niet. Wil nog proberen de bios opnieuw te installeren, maar weet niet precies hoe ik dat zou moeten doen. Iemand advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Elle13 schreef op donderdag 27 december 2018 @ 14:50:
[...]

In de mijne zit deze: pricewatch: Samsung M471A2K43CB1-CTD. Het is dus 2666MHz en niet 2400MHz zoals bij het product dat je zelf aanhaalt.

Je kan echter zelf even CPU-Z draaien als je zeker wilt zijn dat de jouwe ook het reepje van Samsung heeft.

Ik heb zelf deze bijgeplaatst en dat verloopt prima: pricewatch: Crucial CT16G4SFD8266.

Je kan bij de part store van HP bestellen op part number, maar daar betaal je waarschijnlijk het dubbele dus misschien kan je die bon voor iets anders gebruiken.
Zou het wel even checken. Ik heb namelijk een sk hynix reepje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salomon
MdB1 schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 18:47:
[...]

Zojuist een mail terug gehad van Misco. Krijg het advies om de laptop binnen 5 dagen in te leveren bij SID. Ga ik niet doen aangezien het nu vakantie is, en het aardig ver reizen is voor mij.

Ik heb inmiddels geprobeerd de bios te updaten, maar dat hielp niet. Wil nog proberen de bios opnieuw te installeren, maar weet niet precies hoe ik dat zou moeten doen. Iemand advies?
Bel (tijdens kantooruren) gewoon HP business support, je hebt next business day on-site garantie. Dat next-business day moet je met een korreltje zout nemen gezien de schaarse aan onderdelen, maar ze komen dus wel langs op de plek die jij wilt (vooraf aangeven, later wijzigen is erg lastig heb ik ervaren...) op de dag dat jij wilt (tijdstip kan je helaas niet kiezen dus je moet wel de hele dag thuis zijn).

Uit ervaring kan ik je wel vertellen dat de top cover niet op voorraad is, dus het zal wel eventjes duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramosditaljano
Salomon schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 08:57:
[...]

Uit ervaring kan ik je wel vertellen dat de top cover niet op voorraad is, dus het zal wel eventjes duren.
Zorgen dat je vroeg escaleert naar het CRT, dan is er ineens een stuk meer mogelijk.

Wat RAM betreft (@Rcc93
bramosditaljano schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 16:38:
Deze (pricewatch: Kingston KCP426SD8/16, module met laagste latency voor enigszins redelijke prijs) zit er sinds zojuist in. Zelf bijplaatsen was met behulp van de handleiding goed te doen, maar let op dat je de RAM cover weer goed terugzet. Ik heb het idee dat er anders 'n circuitje onderbroken blijft en de laptop niet doorstart (blijft hangen op 5 keer knipperende caps/num lock lampjes - de bekende "ik weet het ook niet maar iets is fout" HP-code).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerjunior
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 07-06 19:58
Mijn fn key is om een of andere reden gelocked. Ik moet hem steeds indrukken om bijvoorbeeld het volume aan te passen. Ik heb het ook in de bios uitgezet maar het probleem blijft nog helaas. Mijn fn key heeft een lampje dat constant brandt. Heeft iemand enig idee hoe ik dit moet oplossen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gregor160300
tweakerjunior schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 16:59:
Mijn fn key is om een of andere reden gelocked. Ik moet hem steeds indrukken om bijvoorbeeld het volume aan te passen. Ik heb het ook in de bios uitgezet maar het probleem blijft nog helaas. Mijn fn key heeft een lampje dat constant brandt. Heeft iemand enig idee hoe ik dit moet oplossen ?
Ik denk dat dit ook weer een geval bios opnieuw installeren is. Ik heb hetzelfde gehad met de caps lock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerjunior
gregor160300 schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 19:13:
[...]

Ik denk dat dit ook weer een geval bios opnieuw installeren is. Ik heb hetzelfde gehad met de caps lock
Na wat googelen kwam ik erachter dat je uit uitzet door fn+ shift te drukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salomon
tweakerjunior schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 19:43:
[...]

Na wat googelen kwam ik erachter dat je uit uitzet door fn+ shift te drukken.
Dat is gewoon de fn-lock dan: je kan kiezen of je de (f-)toetsen standaard op hun fn-waardes zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerjunior
Duurt het bij jullie ook lang totdat de laptop weer aangaat nadat je de laptop dichtklapt? Ik moet best lang wachten en heb dan een zwart scherm. Het begint na een tijdje best irritant te worden. Weet iemand hoe je dit moet oplossen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Nogmaasl contact gehad met het CRT en ze kunnen niet beloven dat ze het kunnen repareren dus boden ze een refund aan.
Toen verteld dat ik dat geen oplossing vind ook aangezien dat ze eerder hadden beloofd om compensatie aan te bieden middels een upgrade en accessoires. Zit dus nu weer in de wachtkamer.

Waarschijnlijk kunnen/willen ze het bij HP niet oplossen dus bieden ze dit aan...
Hoe verloopt het bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 645841

Goedemiddag,

Dit had ik ook opeens een keer! Van alles geprobeerd, maar uiteindelijk heel makkelijk gefixed met een harde reset, zodat de stroom er compleet afgaat. (aan/uit knop ongeveer 15 seconden indrukken, als de laptop uit staat). Daarna nooit meer last van gehad.

Ik heb zelf nu weer wat anders raars: Bij het omdraaien van het scherm in de tabletstand naar de laptopstand gaat soms opeens de rechterspeaker uit. Draai ik weer terug naar de tabletstand, gaat juist de linkerspeaker uit en de rechterspeaker weer aan. Herkent iemand dit?

En nog een dingetje: als ik de HP pen op de laptop leg, vlak bij het B&O logo, gaat opeens het scherm uit. Is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gregor160300
Anoniem: 645841 schreef op zondag 6 januari 2019 @ 22:02:
[...]

En nog een dingetje: als ik de HP pen op de laptop leg, vlak bij het B&O logo, gaat opeens het scherm uit. Is dit normaal?
Ik heb dit zojuist geprobeerd en hier gaat het scherm ook uit, het zal niet een bewuste keuze zijn geweest bij HP om dit in te bouwen (ik vermoed dat het te maken heeft met de magneten), maar het zit dus niet alleen in jouw laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBlueOne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-12-2024
Heeft iemand toevallig geprobeerd om de 'skype for business' (telefoon opnemen en neerleggen bijvoorbeeld, agenda) toetsenboard knoppen te re-mappen naar multimedia knoppen? Ik gebruik ze nu namelijk helemaal niet.

Ik ga zelf proberen de drivers van een ander HP toetsenbord te installeren, welke voor consumenten bedoelt is (de nieuwe Spectre 15). Alleen verwacht dat het niet gaat werken omdat er waarschijnlijk andere codes doorgestuurd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneakerdead
Mr Pingu schreef op zondag 6 januari 2019 @ 14:13:
Nogmaasl contact gehad met het CRT en ze kunnen niet beloven dat ze het kunnen repareren dus boden ze een refund aan.
Toen verteld dat ik dat geen oplossing vind ook aangezien dat ze eerder hadden beloofd om compensatie aan te bieden middels een upgrade en accessoires. Zit dus nu weer in de wachtkamer.

Waarschijnlijk kunnen/willen ze het bij HP niet oplossen dus bieden ze dit aan...
Hoe verloopt het bij jullie?
Ben 1x afgelopen week gebeld door een onbekend nummer afkomstig uit Frankrijk. Heb het niet opgenomen. Bleek later HP CRT te zijn geweest aangezien ze mij half uur later een mail sturen waarin stond vermeld dat ze mij meerdere malen hebben proberen te bereiken op mijn telefoonnummer en of dit wel de juiste nummer was. Heb gelijk teruggemaild dat het de juiste nummer was maar nu al een week niks meer van ze gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangrrio99
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21-08-2023
Iemand al ervaring gehad met waterschade aan deze laptop, 360, en de verzekering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluis
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-03-2023
Is iemand op dit forum het al gelukt om het toetsenbord te blijven gebruiken in 360 graden geflipte modus bij de x360? Zou enorm veel bureauruimte schelen bij een extern scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Aan de anderen die bij CRT liggen, hoe vergaat het jullie?

Bij mij hebben ze nu een HP x2 G4 aangeboden met:
I7-7600U
32 Gb RAM
1 TB SSD
3/3/0 garantie.

Helaas is een i7-7600u natuurlijk wel een stukje minder dus ben niet akkoord gegaan en verwacht eigenlijk ook 3/3/3 garantie. Dus gemeld als ze er een i7-8650 inzetten en even dezelfde garantie geven dat ik dan akkoord ga. Nu weer in de wachtkamer, hopend deze week op een antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivanovski
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 04-07 15:07
Mr Pingu schreef op zondag 27 januari 2019 @ 21:55:
Aan de anderen die bij CRT liggen, hoe vergaat het jullie?

Bij mij hebben ze nu een HP x2 G4 aangeboden met:
I7-7600U
32 Gb RAM
1 TB SSD
3/3/0 garantie.

Helaas is een i7-7600u natuurlijk wel een stukje minder dus ben niet akkoord gegaan en verwacht eigenlijk ook 3/3/3 garantie. Dus gemeld als ze er een i7-8650 inzetten en even dezelfde garantie geven dat ik dan akkoord ga. Nu weer in de wachtkamer, hopend deze week op een antwoord.
Groot gelijk. Vorige week werd ik gebeld dat er 'goed nieuws' was - ik zou een nieuw model krijgen (ZBook 15 G5). Deze zou ietsje goedkoper zijn dan de huidige laptop (bijzondere keuze). Vervolgens kreeg ik een lijst met parts doorgestuurd, en daarin stond ook de 3/3/0 garantie (aan de telefoon vertelde de medewerker dat ik de on-site support zou houden). Hij is echter al begonnen met de omruilprocedure (zonder toestemming), dus ik ga er nu achteraan om dat tegen te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Ivanovski schreef op maandag 28 januari 2019 @ 13:24:
[...]
Groot gelijk. Vorige week werd ik gebeld dat er 'goed nieuws' was - ik zou een nieuw model krijgen (ZBook 15 G5). Deze zou ietsje goedkoper zijn dan de huidige laptop (bijzondere keuze)
ZBook non-Studio G5?

Dat is op zich wel een interessant alternatief als je het verschil in formfactor ok vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivanovski
ANdrode schreef op maandag 28 januari 2019 @ 14:18:
[...]

ZBook non-Studio G5?

Dat is op zich wel een interessant alternatief als je het verschil in formfactor ok vindt.
Zeker waar - vooral als ze de on-site support bijstellen naar de volledige 3 jaar. Voor zover ik kon zien zit in de G5 non-studio een Xeon E-2176M als processor, Quadro p1000 als videokaart en in totaal 16GB RAM. Toch is het een stapje terug t.o.v. de studio (geen NFC, grotere behuizing). Al zijn dat details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Ivanovski schreef op maandag 28 januari 2019 @ 14:32:
[...]
Zeker waar - vooral als ze de on-site support bijstellen naar de volledige 3 jaar. Voor zover ik kon zien zit in de G5 non-studio een Xeon E-2176M als processor, Quadro p1000 als videokaart en in totaal 16GB RAM. Toch is het een stapje terug t.o.v. de studio (geen NFC, grotere behuizing). Al zijn dat details.
Ik zou die upgrade pakken om eerlijk te zijn. Je ruilt details voor hogere peak performance + een chassis dat waarschijnlijk beter met de warmte overweg kan - hoewel dat bij de Zbook ook wel OK gaat als je hem undervolt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gregor160300
Ik zou toch niet zomaar mijn touchscreen op willen geven en is het dan de 15v? Want naar mijn weten is dat de enige andere naast de u series, maar de v heeft een consumenten bios en een consumenten support (wat updates en alles betreft)

EDIT: zo te zien staat de normale G5 wel op de amerikaanse site

[ Voor 12% gewijzigd door gregor160300 op 28-01-2019 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

En ze krabbelden terug en kreeg ongeveer hetzelfde aangeboden als hierboven maar dan wel een gewoon een x360.

Alleen zonder de 3/3/3 garantie. Geen Pen. Mis ik verder nog iets aan deze specs?

Part Number Description
2YS52AV HP IDS DSC E-2176M Studiox360 G5 Base NB PC
4AD12AV Standard Packaging
2YT52AV#ABH Windows 10 Pro 64 Workstations Plus NL
2YS76AV Win10 Driver DVD
2YT30AV Integrated HD 720p DualAryMic Webcam
2YS88AV MISC No ZBook Studio x360 Pen
2YS66AV 15.6 inch FHD (1920x1080) LED UWVA for HD Webcam slim Touchscreen Ambient Light Sensor
2YS91AV 16GB (1x16GB) DDR4 2666
2YT15AV 512GB PCIe NVMe Three Layer Cell Solid State Drive
2YS81AV No Near Field Communication (No NFC)
2YT32AV Intel 9560 ac 2x2 +Bluetooth 5 WW
2YS87AV No WWAN
2YT00AV Fingerprint Sensor
2YS47AV 6 Cell 95.6 WHr Long Life
2YS45AV 150 Watt Smart Slim AC Adapter
2YT41AV#ABH C5 1.0m Tag Power Cord NL
2YT38AV#ABB 3/3/0 Warranty EURO
2KY02AV DIB No Adobe Software
2YS77AV AMT Enabled
2YT45AV#ABH Country Localization NL
2YT43AV#ABH Clickpad Backlit Collaboration NL
X9H35AV eStar Enable IOPT
1AF06AV Intel Xeon Label
Ivanovski schreef op maandag 28 januari 2019 @ 14:32:
[...]

Heeft de Studio g5 x360 dan NFC? Zover ik weet niet, of wel?

[ Voor 18% gewijzigd door Mr Pingu op 28-01-2019 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivanovski
Mr Pingu schreef op maandag 28 januari 2019 @ 18:57:

[...]

Heeft de Studio g5 x360 dan NFC? Zover ik weet niet, of wel?
Zelf heb ik niet de x360, maar de 'gewone' Studio g5 - volgens de specs die ik bij het kopen ervan heb gezien, is dit het geval. (het feit dat ik dit niet zeker weet geeft al aan hoe 'belangrijk' het is :P).

De lijst die ik heb gekregen:

2YN57AV HP IDS DSC P1000 4GB E-2176M Studio G5 Base NB PC
2YP70AV#ABH Windows 10 Pro 64 Workstations Plus NL
2YN89AV Win10 Driver DVD
2YP44AV Integrated HD 720p DualAryMic Webcam
2YN81AV 15.6 inch FHD (1920x1080) Anti-Glare LED UWVA 400 for HD Webcam slim ALSensor
2YP00AV 16GB (1x16GB) DDR4 2666
2YP31AV 512GB PCIe NVMe Three Layer Cell Solid State Drive
2YN94AV No Near Field Communication (No NFC)
2YP46AV Intel 9560 ac 2x2 +Bluetooth 5 WW
2YP16AV Fingerprint Sensor
2YN52AV 6 Cell 95.6 WHr Long Life
2YN50AV 150 Watt Smart Slim AC Adapter
2YP54AV#ABH C5 1.0m Tag Power Cord NL
2YP51AV#ABB 3/3/0 Warranty EURO
2YN90AV AMT Enabled
2YP64AV#ABH Country Localization NL
2YP58AV#ABH Clickpad Backlit Collaboration NL
1AF06AV Intel Xeon Label

Dus gruwelijk vergelijkbaar, behalve de x360-stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Inderdaad ligt er heel dicht bij. Overigens gaat het bij jou ook gewoon om de studio hoor. Zie eerste regel van de speclijst.

Wat ik wel opmerkelijk vind is dat ze eerst een totaal ander model aanboden en daar ineens van terugkrabbelden en nu hier soortgelijke opties geboden zie worden. Misschien hebben ze de ruis uiteindelijk opgelost en zit dat in de i7?

Daarnaast had ik al aangegeven niet akkoord te gaan met de 3/3/0 garantie bieden ze me dat doodleuk nog een keer aan. Wat een gasten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gregor160300
Mr Pingu schreef op maandag 28 januari 2019 @ 23:45:
Inderdaad ligt er heel dicht bij. Overigens gaat het bij jou ook gewoon om de studio hoor. Zie eerste regel van de speclijst.

Wat ik wel opmerkelijk vind is dat ze eerst een totaal ander model aanboden en daar ineens van terugkrabbelden en nu hier soortgelijke opties geboden zie worden. Misschien hebben ze de ruis uiteindelijk opgelost en zit dat in de i7?

Daarnaast had ik al aangegeven niet akkoord te gaan met de 3/3/0 garantie bieden ze me dat doodleuk nog een keer aan. Wat een gasten...
Voor zover ik weet zit op de laptops die door misco zijn uitgeleverd eigenlijk ook 3/3/0 garantie (staat op de bottom cover) echter hebben ze om de een of andere reden toch die onsite er later bij gedaan (denk dat hp hier redelijk spijt van heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salomon
Ook ik heb een 'betete' laptop aangeboden gekregen maar ik heb qua specificaties geen significant verschil kunnen vinden met wat ik al had, jullie wel? Behalve dan de windows versie (van home naar Pro) en de garantie.

Op de misco-website staat overigens wel next business day garantie dus denk niet dat het een actie op initiatief van HP is geweest, vermoed dat dit in het contract met de tu is vastgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Salomon schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 10:04:
Op de misco-website staat overigens wel next business day garantie dus denk niet dat het een actie op initiatief van HP is geweest, vermoed dat dit in het contract met de tu is vastgelegd.
NBD support is ook nodig om de support te kunnen leveren die zo'n laptop service punt bij de universiteit wil leveren?

Dat het niet op de laptops staat snap ik wel. Dit is het extra'tje waarop HP erg veel kan verdienen of juist erg veel korting op kan geven :)
Of verlies op maken als je brakke laptops levert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivanovski
Mr Pingu schreef op maandag 28 januari 2019 @ 23:45:

O wauw, dat heb ik echt helemaal genegeerd... Goed dat je het zegt. Eerder in zijn e-mail heeft hij het over de "ZBook 15 G5 mobiel workstation" - dus vandaar dat ik er vanuit ging dat het de non-studio zou zijn.

Die garantie lijkt vooralsnog niet onderhandelbaar, dus ik ben overgestapt op de tactiek van HP: vaak genoeg herhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

gregor160300 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 06:20:
[...]

Voor zover ik weet zit op de laptops die door misco zijn uitgeleverd eigenlijk ook 3/3/0 garantie (staat op de bottom cover) echter hebben ze om de een of andere reden toch die onsite er later bij gedaan (denk dat hp hier redelijk spijt van heeft)
Ja klopt, duurde ook even voordat je aanspraak kon maken op reparatie. Misco moest toen de productcodes uploaden.
Salomon schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 10:04:
Ook ik heb een 'betete' laptop aangeboden gekregen maar ik heb qua specificaties geen significant verschil kunnen vinden met wat ik al had, jullie wel? Behalve dan de windows versie (van home naar Pro) en de garantie.

Wat heb jij dan aan specs aangeboden gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ironhydrax
Is het enige probleem nog steeds de audio of zijn er meer dingen? Heb je hem al een keer DOA gemeld en later overgegaan op reparatie en dat verzoek via CRT omdat reparatie niet werkt/kan/etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salomon
Dit is wat ik aangeboden heb gekregen (mind you, dit is nadat hp bij reparatie mijn toesenbord en wifi antenne heeft gesloopt en ik dus al ruim een maand met een onbruikbare laptop zit). Mis ik iets en is het wel een upgrade?

Model Name: Custom build unit build on
HP IDS DSC P1000 4GB i7-8750H

Studiox360 G5 Base NB PC

Model Number 3AX13AV#UUG

Specifications below:
Part Number Description
2YS50AV HP IDS DSC P1000 4GB i7-8750H Studiox360 G5 Base NB PC
4AD11AV Premium Packaging
2YT51AV#ABH Windows 10 Pro 64 NL
2YS76AV Win10 Driver DVD
2YS89AV ZBook Studio x360 Pen
2YS66AV
15.6 inch FHD (1920x1080) LED UWVA for HD Webcam slim Touchscreen Ambient
Light Sensor
2YT33AV Intel 9560 ac 2x2 nvP +Bluetooth 5 WW
2YS87AV No WWAN
X9H49AV No vPro AMT supported
1QE43AV Core i7 G8 Label

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

ironhydrax schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 21:57:
Is het enige probleem nog steeds de audio of zijn er meer dingen? Heb je hem al een keer DOA gemeld en later overgegaan op reparatie en dat verzoek via CRT omdat reparatie niet werkt/kan/etc.?
Bij mij is het audio en het feit dat ik 2x een nieuwe gehad heb en 3x een reparatie aangeboden gekregen en dit in geen gevallen het probleem oploste. Heel gek he? als je 3maal een doa moederbord meekrijgt als monteur... HP weigerde echter een 4e reparatie uit te voeren en sindsdien lig ik bij het CRT alleen daar ben ik ook al bij het 3e contact persoon en geen van allen kan een fatsoenlijke oplossing bedenken.

4 weken terug weigerden ze hetzelfde model aan te bieden gezien bovenstaande geschiedenis.
Dus gingen ze op zoek naar een ander model, boden ze aan met belabberde processor terwijl ze wel 4k scherm en 32gb RAM en 1 TB SSD aanboden. Dus ik zei dat ik akkoord ging als ze de processor even upgraden naar wat fatsoenlijks.

Toen kreeg ik dus vorige week weer een mail waarin ze dus weer een nieuwe Studio G5 x360 aanboden ditmaal met de Xeon processor en zeiden dat vorig aanbod totaal verkeerd was.

Daarnaast heb ik ook ooit nog een aanbod van 100 euro hp store tegoed gehad als compensatie voor het ongemak, daarvan heb ik afgesproken met het CRT dat ze dat zouden stoppen in een hardware upgrade wanneer ze mij een nieuwe laptop zouden aanbieden die bovenstaand audio probleem niet zou hebben.

Kortom ze weten volgens mij niet wat ze aan het doen zijn.
Salomon schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 22:08:
Dit is wat ik aangeboden heb gekregen (mind you, dit is nadat hp bij reparatie mijn toesenbord en wifi antenne heeft gesloopt en ik dus al ruim een maand met een onbruikbare laptop zit). Mis ik iets en is het wel een upgrade?

Studiox360 G5 Base NB PC

Model Number 3AX13AV#UUG

Specifications below:
Part Number Description
2YS76AV Win10 Driver DVD
2YS66AV
Light Sensor
2YS87AV No WWAN
1QE43AV Core i7 G8 Label
Volgens mij geheel dezelfde specs als oorspronkelijk, alleen mogelijk de NFC ontbreekt maar weet niet of dat er uberhaupt op heeft gezeten.

Overigens is mij opgevallen dat het modelnummer dat ik nu heb, nergens meer online met voorraad te vinden is, het lijkt er dus op dat er wel iets van een refresh of wijziging geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elle13
Salomon schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 22:08:

Studiox360 G5 Base NB PC

Model Number 3AX13AV#UUG

Specifications below:
Part Number Description
2YS76AV Win10 Driver DVD
2YS66AV
Light Sensor
2YS87AV No WWAN
1QE43AV Core i7 G8 Label
Dit zijn toch precies dezelfde specs als die van de TU? En zelfs zonder NBD.
Mr Pingu schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 23:23:
[...]

Volgens mij geheel dezelfde specs als oorspronkelijk, alleen mogelijk de NFC ontbreekt maar weet niet of dat er uberhaupt op heeft gezeten.

Overigens is mij opgevallen dat het modelnummer dat ik nu heb, nergens meer online met voorraad te vinden is, het lijkt er dus op dat er wel iets van een refresh of wijziging geweest.
Volgens mij hebben noch de gewone Studio, noch de x360 van de TU NFC.
Heb je je modelnummer voorheen wel online gevonden? Ik dacht dat je via de TU altijd een modelnummer kreeg dat niet online te vinden is. Althans, dat was zo met de G3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleTo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-07 21:47
Hier de non-360 studio G5, tot vandaag (half augustus aangeschaft) nooit problemen gehad met de ruis op de 3.5mm poort dus vroeg me altijd af waar jullie het over hadden :?. Helaas heb ik sinds vandaag ook last van dit probleem en zo te lezen is er nog geen duidelijke oplossing... Wat zouden jullie aanraden op dit moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Elle13 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 11:08:
[...]

[...]

Heb je je modelnummer voorheen wel online gevonden? Ik dacht dat je via de TU altijd een modelnummer kreeg dat niet online te vinden is. Althans, dat was zo met de G3.
Eigenlijk niet gecheckt, dacht van wel maar nu ben ik niet zeker meer.
tonyto_tp schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 17:59:
Hier de non-360 studio G5, tot vandaag (half augustus aangeschaft) nooit problemen gehad met de ruis op de 3.5mm poort dus vroeg me altijd af waar jullie het over hadden :?. Helaas heb ik sinds vandaag ook last van dit probleem en zo te lezen is er nog geen duidelijke oplossing... Wat zouden jullie aanraden op dit moment?
Tja raad niet zo veel aan eigenlijk.

Zou beginnen even informeren bij Misco en kijken wat zij zeggen. Dan heb je misschien de optie om geld terug te krijgen maar dat ligt omdat je wat later bent met melden wat moeilijker schat ik in. Dus of zij bieden reparatie aan of je moet HP bellen en dan reparatie van HP aanvragen waarbij ik nog een opgelost toestel moet zien...
Pas na 3 mislukte reparaties kom je bij het CRT terecht en dan kan je nog een eeuwigheid wachten.

Dus afhankelijk wat je wilt zou en je geduld zou ik of het issue accepteren en genieten van een snelle laptop of geld terug en wat anders kopen of geduldig zijn en hopen op geluk. Al kan dat geduldig zijn zo maar maanden duren...

Dus hoe dan ook succes gewenst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Elle13
Mr Pingu schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 20:08:
[...]

Eigenlijk niet gecheckt, dacht van wel maar nu ben ik niet zeker meer.

[...]

Tja raad niet zo veel aan eigenlijk.

Zou beginnen even informeren bij Misco en kijken wat zij zeggen. Dan heb je misschien de optie om geld terug te krijgen maar dat ligt omdat je wat later bent met melden wat moeilijker schat ik in. Dus of zij bieden reparatie aan of je moet HP bellen en dan reparatie van HP aanvragen waarbij ik nog een opgelost toestel moet zien...
Pas na 3 mislukte reparaties kom je bij het CRT terecht en dan kan je nog een eeuwigheid wachten.

Dus afhankelijk wat je wilt zou en je geduld zou ik of het issue accepteren en genieten van een snelle laptop of geld terug en wat anders kopen of geduldig zijn en hopen op geluk. Al kan dat geduldig zijn zo maar maanden duren...

Dus hoe dan ook succes gewenst.
Ik kan met zekerheid zeggen dat mijn x360 geen NFC heeft. Er zit nl. niks in de NFC-poort op het moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
In Linux loopt de klok van mijn laptop na standby niet meer op tijd. Dit stuk "karakter" van linux is nieuw en heeft er al een keer voor gezorgd dat ik bijna te laat was :P. Heeft iemand anders dit issue ook @gregor160300?

[ Voor 28% gewijzigd door ANdrode op 31-01-2019 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gregor160300
ANdrode schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 12:41:
In Linux loopt de klok van mijn laptop na standby niet meer op tijd. Dit stuk "karakter" van linux is nieuw en heeft er al een keer voor gezorgd dat ik bijna te laat was :P. Heeft iemand anders dit issue ook @gregor160300?
Ik heb dit probleem niet, maar dit is een bekend probleem als je dualboot met Windows https://www.google.com/am...es-when-dual-booting/amp/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
gregor160300 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 14:00:
[...]
Ik heb dit probleem niet, maar dit is een bekend probleem als je dualboot met Windows https://www.google.com/am...es-when-dual-booting/amp/
Dit issue heb ik met Fedora niet. Wel een goede blogpost over dit issue. Ken veel Ubuntu gebruikers die dit issue kennen (#linuxlife19).

Wat zie ik?
  • laptop boot, tijd in UEFI klopt
  • laptop staat aan, tijd klopt
  • laptop suspend (lock + een tijd weglopen)
  • wakeup -> de klok loopt 8-15 minuten achter.
Ik weet niet of dit na een tijdje gecorrigeerd wordt. Mogelijk komt het doordat de daemon die de klok bijstelt geen te grote stappen in de tijd wil maken en dat juist daardoor de tijd verkeerd loopt.

Wat merk je? 2factor tokens die je met yubikey maakt werken niet, certificaten worden gewijgerd omdat ze in de toekomst gemaakt zijn.

Commando om een NTP sync te forceren terwijl de tijd door chronyd wordt bijgehouden is overigens
timedatectl --adjust-system-clock

[ Voor 3% gewijzigd door ANdrode op 31-01-2019 14:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gregor160300
ANdrode schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 14:54:
[...]

Dit issue heb ik met Fedora niet. Wel een goede blogpost over dit issue. Ken veel Ubuntu gebruikers die dit issue kennen (#linuxlife19).

Wat zie ik?
  • laptop boot, tijd in UEFI klopt
  • laptop staat aan, tijd klopt
  • laptop suspend (lock + een tijd weglopen)
  • wakeup -> de klok loopt 8-15 minuten achter.
Ik weet niet of dit na een tijdje gecorrigeerd wordt. Mogelijk komt het doordat de daemon die de klok bijstelt geen te grote stappen in de tijd wil maken en dat juist daardoor de tijd verkeerd loopt.

Wat merk je? 2factor tokens die je met yubikey maakt werken niet, certificaten worden gewijgerd omdat ze in de toekomst gemaakt zijn.

Commando om een NTP sync te forceren terwijl de tijd door chronyd wordt bijgehouden is overigens
timedatectl --adjust-system-clock
Hmm dan weet ik het niet echt, ik heb er op Fedora geen last van en op Manjaro had ik er ook geen last van, dus ik heb helaas geen idee wat het dan kan zijn (behalve dat de synchronisatie niet constant plaatsvindt, maar eens in de x minuten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
gregor160300 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 15:48:
[...]
Hmm dan weet ik het niet echt, ik heb er op Fedora geen last van en op Manjaro had ik er ook geen last van, dus ik heb helaas geen idee wat het dan kan zijn (behalve dat de synchronisatie niet constant plaatsvindt, maar eens in de x minuten)
Ik bedenk mij net dat jij de x360 hebt? Ik heb de non-x360.

Misschien ligt het aan deze fix: Na standby namen IRQ's van de synaptics driver een volledige CPU core in beslag. Dit heb ik "opgelost" door met een systemd hook de touchpad driver te laden/ontladen:
Bash:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
# /usr/lib/systemd/system-sleep/00-synaptics-mods.sh
#!/bin/bash
if [ "${1}" == "pre" ]; then
  echo "[synaptics-systemd hook]: pre-sleep, removing modules"
  modprobe -r intel_lpss_pci
  modprobe -r intel_lpss
elif [ "${1}" == "post" ]; then
  echo "[synaptics-systemd hook]: post-sleep, loading modules"
  modprobe intel_lpss
  modprobe intel_lpss_pci
fi

Ik moet sowieso voor een RMA omdat windows niet meer wil activeren en het bios wachtwoord niet meer ingesteld kan worden. Maar adhv deze thread heb ik daar geen zin in :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gregor160300
ANdrode schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 12:52:
[...]

Ik bedenk mij net dat jij de x360 hebt? Ik heb de non-x360.

Misschien ligt het aan deze fix: Na standby namen IRQ's van de synaptics driver een volledige CPU core in beslag. Dit heb ik "opgelost" door met een systemd hook de touchpad driver te laden/ontladen:
Bash:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
# /usr/lib/systemd/system-sleep/00-synaptics-mods.sh
#!/bin/bash
if [ "${1}" == "pre" ]; then
  echo "[synaptics-systemd hook]: pre-sleep, removing modules"
  modprobe -r intel_lpss_pci
  modprobe -r intel_lpss
elif [ "${1}" == "post" ]; then
  echo "[synaptics-systemd hook]: post-sleep, loading modules"
  modprobe intel_lpss
  modprobe intel_lpss_pci
fi

Ik moet sowieso voor een RMA omdat windows niet meer wil activeren en het bios wachtwoord niet meer ingesteld kan worden. Maar adhv deze thread heb ik daar geen zin in :X
Ik heb inderdaad de x360, ik heb ook wel eens met die irq die een core in beslag nam te maken gehad, maar meestal was dat icm een niet langer werkend toetsenbord dus moest ik toch gelijk rebooten. Misschien kan je eens libinput ipv synaptics proberen, werkt in mijn opzicht even goed en minder problemen mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
gregor160300 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 14:31:
[...]
Ik heb inderdaad de x360, ik heb ook wel eens met die irq die een core in beslag nam te maken gehad, maar meestal was dat icm een niet langer werkend toetsenbord dus moest ik toch gelijk rebooten. Misschien kan je eens libinput ipv synaptics proberen, werkt in mijn opzicht even goed en minder problemen mee
Als het toetsenbord meteen ook niet meer werkt is dat inderdaad onbruikbaar.

De IRQ's worden door de kernel afgehandeld in de driver. Daardoor werkt het module ontladen trucje. Heeft mogelijk wel te maken met mijn tijd issue.

Als het goed is gebruikt Wayland (Nvidia gpu staat uit) standaard libinput, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gregor160300
ANdrode schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 15:41:
[...]

Als het toetsenbord meteen ook niet meer werkt is dat inderdaad onbruikbaar.

De IRQ's worden door de kernel afgehandeld in de driver. Daardoor werkt het module ontladen trucje. Heeft mogelijk wel te maken met mijn tijd issue.

Als het goed is gebruikt Wayland (Nvidia gpu staat uit) standaard libinput, toch?
Ja wayland gebruikt idd libinput, bij mij staat de nvidia gpu trouwens wel uit in de bios, dus dat zou ook een flink verschil kunnen maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salomon
Ik krijg zojuist dit te horen van HP:
De specificaties van de laptop voldoen aan de specificaties van uw huidige laptop, maar het toestel komt van een nieuwere productielijn.
Dit wordt door HP Customer Relations Team als een upgrade van uw toestel beschouwd.
Het leveren van een nieuw toestel, met de daarbijkomende nieuwe garantie wordt door ons beschouwd als een voldoen aan onze garantievoorwaarde

Als u hier niet akkoord mee gaat kunnen wij u helaas geen ander toestel aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elle13
Salomon schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 22:51:

De specificaties van de laptop voldoen aan de specificaties van uw huidige laptop, maar het toestel komt van een nieuwere productielijn.
Dit wordt door HP Customer Relations Team als een upgrade van uw toestel beschouwd.
Het leveren van een nieuw toestel, met de daarbijkomende nieuwe garantie wordt door ons beschouwd als een voldoen aan onze garantievoorwaarde

Als u hier niet akkoord mee gaat kunnen wij u helaas geen ander toestel aanbieden.
Zouden ze hiermee bedoelen dat ze de oorzaak gevonden hebben en het probleem zich bij nieuwe leveringen niet meer voordoet? If so, dan zouden in theorie ook nieuwe onderdelen moeten kunnen krijgen om het te verhelpen bij de oudere versies. Maar waarschijnlijk ben ik nu te optimistisch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Salomon schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 22:51:

[...]
Bijbehorende garantie, betekent dat 3/3/3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
gregor160300 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 21:59:
[...]

Ja wayland gebruikt idd libinput, bij mij staat de nvidia gpu trouwens wel uit in de bios, dus dat zou ook een flink verschil kunnen maken
Bij mij dus ook. Ik gok op een bios verschil tussen de x360 en de normale G5, dat is de simpelste verklaring nu.

Of configuratie en/of gebruik. Het gebeurt namelijk alleen wanneer de laptop op standby gaat door hem te locken en daarna lang genoeg weg te zijn zodat hij sleept. Hier zijn gewoon teveel variabelen.

Misschien ga ik maar voor een nieuwe installatie maar mijn Fedora 29 installatie is pas een maand oud :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gregor160300
ANdrode schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 12:38:
[...]

Bij mij dus ook. Ik gok op een bios verschil tussen de x360 en de normale G5, dat is de simpelste verklaring nu.

Of configuratie en/of gebruik. Het gebeurt namelijk alleen wanneer de laptop op standby gaat door hem te locken en daarna lang genoeg weg te zijn zodat hij sleept. Hier zijn gewoon teveel variabelen.

Misschien ga ik maar voor een nieuwe installatie maar mijn Fedora 29 installatie is pas een maand oud :X
Dat scenario van lock en dan sleep klinkt wel bekend, dat is namelijk ook de enige manier waardoor mijn keyboard niet meer werkt.

Ik zit inmiddels weer op Arch, vind ik toch fijner dan Fedora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
gregor160300 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 14:57:
[...]
Dat scenario van lock en dan sleep klinkt wel bekend, dat is namelijk ook de enige manier waardoor mijn keyboard niet meer werkt.
In dat geval kan je eventueel die systemd hook die ik postte proberen. Die haalt de kernel module van de interface waarover het touchpad communiceert weg en herlaadt hem.
Ik zit inmiddels weer op Arch, vind ik toch fijner dan Fedora
offtopic:
Ik vind arch leuker maar wil eigenlijk vooral een werkende laptop :+. Wat dat betreft scoort fedora goed. Heb sinds november geen situatie meer gehad waarin hij niet meer bootte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gregor160300
ANdrode schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 16:40:
[...]

In dat geval kan je eventueel die systemd hook die ik postte proberen. Die haalt de kernel module van de interface waarover het touchpad communiceert weg en herlaadt hem.

[...]

offtopic:
Ik vind arch leuker maar wil eigenlijk vooral een werkende laptop :+. Wat dat betreft scoort fedora goed. Heb sinds november geen situatie meer gehad waarin hij niet meer bootte.
Helaas zit de module voor het toetsenbord op Fedora builtin in de kernel en kan je hem dus niet unloaden.

Arch is voor mij redelijk stabiel als je geen gekke configuraties of programma's draait heb je hooguit 2x per jaar een update die misgaat (minder dan Windows 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
gregor160300 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 17:26:
[...]
Helaas zit de module voor het toetsenbord op Fedora builtin in de kernel en kan je hem dus niet unloaden.
offtopic:
rmmod lukte bij mij niet, modprobe -r wel. Maar ik kon niet direct de touchpad driver herladen, alleen de interface waar hij in zit. Voelt een beetje als magie.
Arch is voor mij redelijk stabiel als je geen gekke configuraties of programma's draait heb je hooguit 2x per jaar een update die misgaat (minder dan Windows 8)7 )
Waarschijnlijk valt het inderdaad wel mee. In mijn geval heb ik ook vooral issues die met een linux gecertificeerde lenovo of Dell geen probleem waren geweest. Maar ja: De deal voor deze HP was goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janjelmer1
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-06 21:11
In een thread op het forum van HP laat iemand weten dat een 'krakend geluid door de headphone jack' bij hem werd veroorzaakt door HP Sure Run (onderdeel van HP Secure Client). HP Sure Run deactiveren lost het probleem volgens hem op.

Kan iemand misschien testen of de ruis op de headphone jack ook op deze manier kan worden opgelost? (al verwacht ik van niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gregor160300
janjelmer1 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 13:09:
In een thread op het forum van HP laat iemand weten dat een 'krakend geluid door de headphone jack' bij hem werd veroorzaakt door HP Sure Run (onderdeel van HP Secure Client). HP Sure Run deactiveren lost het probleem volgens hem op.

Kan iemand misschien testen of de ruis op de headphone jack ook op deze manier kan worden opgelost? (al verwacht ik van niet)
Zit dit in de bios? Want op Linux bestaat het probleem ook en daar zit 0 hp software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janjelmer1
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-06 21:11
gregor160300 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 16:24:
[...]

Zit dit in de bios? Want op Linux bestaat het probleem ook en daar zit 0 hp software
Ik neem aan dat het HP software is, zal vast niet in de bios zitten. Als het probleem ook in Linux bestaat zal dit helaas geen oplossing voor de ruis zijn denk ik.

[ Voor 43% gewijzigd door janjelmer1 op 04-02-2019 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
janjelmer1 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 16:45:
[...]

Ik neem aan dat het HP software is, zal vast niet in de bios zitten. Als het probleem ook in Linux bestaat zal dit helaas geen oplossing voor de ruis zijn denk ik.
Dit klinkt als "ploppende geluiden" met een bepaald interval en niet als (hoogfrequente) ruis:
Second ZBook in one month produces cracking sound with speakers and headphones. Cracking is with an 30-60 seconds interval.

Narrowed the problem down to HP Sure Run; if enabled it produces the audio cracks.

Disabled all the checked boxes of HP Sure Run, but left the main checkbox of HP Sure Run checked to keep the application enabled. The audio cracking stays.

After disabling HP Sure Run completly the audio is perfect, no more cracking sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleTo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-07 21:47
tonyto_tp schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 17:59:
Vandaag langs de IT desk op de Drebbelweg geweest, probleem is hoogstwaarschijnlijk toch een software probleem. Na het updaten van de audio driver is de ruis weg maar nu is een lage brom te horen op wat hogere volumes. Op normaal volume valt er prima mee te leven. Medewerker vertelde me dat dit bij iemand anders ook is voorgekomen bij wie de SSD in een andere laptop is geplaatst en het probleem zich nog steeds voordeed (windows update mogelijk de boosdoener). Opnieuw installeren van de laptop heeft dat bij hem verholpen, ik heb het maar even gelaten voor wat het is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iklucas
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:30
Ik zag deze twee dingen op de hp website:

de flow.exe issue lijkt opgelost:
https://support.hp.com/us...02_usen_c-001_title_r0001

en daarnaast zag ik dat er ook een nieuwe bios is die dit als mention had:
Fixed issue where audio output distortion while plugging in a 3rd party AC adapter.
Zie de bios update nog niet beschikbaar, en geen idee of dat hiermee te maken heeft, maar vond het wel interessant dat dit via een bios update blijkbaar op te lossen is.
https://support.hp.com/us...tofSaleSystems_routine__/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdrial
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-05 23:22
Weet iemand toevallig iets af van de lange levertijden (naast wat er per E-mail wordt medegedeeld)? Heb begin december een bestelling geplaatst (de G5 x360) en ben nog steeds aan het wachten. Is het de overweging waard mijn bestelling te annuleren en te wachten op het volgende laptopproject?

[ Voor 3% gewijzigd door Amdrial op 06-02-2019 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ironhydrax
HP January 2019 BIOS Refresh (for 2018 Notebook PCs)
Release date : 30-Jan-2019
Last updated : 01-Feb-2019
De bios update zou al beschikbaar moeten zijn?
Ik kan hem ook niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ironhydrax
ANdrode schreef op maandag 4 februari 2019 @ 19:08:
[...]

Dit klinkt als "ploppende geluiden" met een bepaald interval en niet als (hoogfrequente) ruis:

[...]
Raar dat het geluid op Linux ander zou zijn. Wanneer heb je de laptop ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ironhydrax
Dus je hebt die ruil/ upgrade gedaan?
Elle13 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 11:08:
[...]

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
ironhydrax schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 21:43:
[...]

Raar dat het geluid op Linux ander zou zijn. Wanneer heb je de laptop ontvangen?
Eind juli.

Ik heb geen ploppend geluid maar vooral zeer aanwezige hoog/midden-frequente ruis. Daardoor is de audio out voor mij praktisch niet bruikbaar. Misschien is het andere geluid ook aanwezig maar functioneel maakt dat niet uit, is immers onbruikbaar.

[ Voor 13% gewijzigd door ANdrode op 07-02-2019 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneakerdead
Heeft iemand hier al een goede upgrade/vervanging aangeboden gekregen en die al geaccepteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elle13
ironhydrax schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 21:45:
Dus je hebt die ruil/ upgrade gedaan?

[...]
Ik heb geen case lopen bij CRT, dus ook geen ruil of upgrade. Ik heb alleen info toegevoegd betreffende NFC en dat de modelnummers van de TU volgens mij nooit standaard zijn, dus ook niet vindbaar online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salomon
Ik zit nu in het buitenland, dus contact met HP is nog stroever dan normaal (je kan hen niet bellen, zij weigeren mij te bellen op mijn buitenlandse nummer).
Ik kreeg gisteren als reactie op mijn verzoek om gebeld te worden, naast de afwijzing, wel een reactie die kan worden samengevat als 'take it or leave it' ("Wij zijn echter niet bevoegd om u op dit moment een andere oplossing aan te bieden."). Ik heb de vragen die ik telefonisch had willen stellen nu maar gemaild, hopelijk komt daar binnen afzienbare tijd een reactie op.

Dus nee, ik ben nog niet akkoord gegaan en er is me ook geen fatsoenlijke oplossing aangeboden.

Ik snap op deze manier het nut van een customer relations team niet zo, als die problemen niet oplossen maar erger maken ben je volgens mij als bedrijf verkeerd bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneakerdead
Salomon schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 23:22:
Ik zit nu in het buitenland, dus contact met HP is nog stroever dan normaal (je kan hen niet bellen, zij weigeren mij te bellen op mijn buitenlandse nummer).
Ik kreeg gisteren als reactie op mijn verzoek om gebeld te worden, naast de afwijzing, wel een reactie die kan worden samengevat als 'take it or leave it' ("Wij zijn echter niet bevoegd om u op dit moment een andere oplossing aan te bieden."). Ik heb de vragen die ik telefonisch had willen stellen nu maar gemaild, hopelijk komt daar binnen afzienbare tijd een reactie op.

Dus nee, ik ben nog niet akkoord gegaan en er is me ook geen fatsoenlijke oplossing aangeboden.

Ik snap op deze manier het nut van een customer relations team niet zo, als die problemen niet oplossen maar erger maken ben je volgens mij als bedrijf verkeerd bezig.
Welke upgrade/vervanging was jouw aangeboden dat je er niet akkoord mee bent gegaan?
Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste