[TU Delft] Laptopproject 2018-2019 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salomon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-07 13:54
Sneakerdead schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 23:31:
[...]

Welke upgrade/vervanging was jouw aangeboden dat je er niet akkoord mee bent gegaan?
Context: monteur kwam om audioprobleem te repareren, sloopte in plaats daarvan wifi-antenne en toetsenbord oftewel laptop is geheel onbruikbaar sinds half december.

Huidige aanbod: nieuwe laptop met zelfde hardware-specificaties, maar slechtere garantievoorwaarden (geen NBD on-site garantie) en geen enkele vorm van compensatie voor het feit dat ik mijn laptop al maanden niet kan gebruiken.

Boodschap: we slopen je laptop en je moet blij zijn als je er een slechtere deal voor terugkrijgt. Thanks, but no thanks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elle13
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 11-11-2019
Salomon schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 23:38:
[...]

Context: monteur kwam om audioprobleem te repareren, sloopte in plaats daarvan wifi-antenne en toetsenbord oftewel laptop is geheel onbruikbaar sinds half december.

Huidige aanbod: nieuwe laptop met zelfde hardware-specificaties, maar slechtere garantievoorwaarden (geen NBD on-site garantie) en geen enkele vorm van compensatie voor het feit dat ik mijn laptop al maanden niet kan gebruiken.

Boodschap: we slopen je laptop en je moet blij zijn als je er een slechtere deal voor terugkrijgt. Thanks, but no thanks.
Heb je de TU en/of Misco er al bij betrokken? Zij zouden wat meer clout moeten hebben, lijkt me. En in principe zou je langs die weg ook een leenlaptop moeten krijgen.

Er is ook een wet over "ondeugdelijke" producten die stelt dat de verkoper (dus in dit geval Misco) verantwoordelijk is voor het afleveren van een deugdelijk product. Alleen weet ik niet of die geldt in dit geval, omdat de constructie mogelijk wordt gezien als een zakelijke aankoop. Hier vind je één en ander over de rechten van de consument bij een ondeugdelijk product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salomon
Elle13 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 00:06:
[...]

Heb je de TU en/of Misco er al bij betrokken? Zij zouden wat meer clout moeten hebben, lijkt me. En in principe zou je langs die weg ook een leenlaptop moeten krijgen.

Er is ook een wet over "ondeugdelijke" producten die stelt dat de verkoper (dus in dit geval Misco) verantwoordelijk is voor het afleveren van een deugdelijk product. Alleen weet ik niet of die geldt in dit geval, omdat de constructie mogelijk wordt gezien als een zakelijke aankoop. Hier vind je één en ander over de rechten van de consument bij een ondeugdelijk product.
Bedankt voor de tips. Ik zit dat wel te overwegen maar wacht nog even af met wat voor antwoorden HP komt op mijn vragen, dan weet ik ook beter waar ik sta.

Qua leenlaptops: HP had (in december in ieder geval) geen werkende leenlaptops, omdat ze de onderdelen voor reparaties aan het 'oogsten' waren uit die leenlaptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechib12
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:33

thechib12

aka ChiB

Iemand een oplossing voor dit probleem? Eindelijk tijd gehad om Linux (ubuntu) er op te zetten, maar scrollen en windows verplaatsen is erg laggy. Draai gewoon de propiertary driver van Nvidia.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salomon
HP heeft nu schriftelijk bevestigd dat de carepack overgezet kan worden. That's something.
Op mijn andere vragen is niet ingegaan, dus die heb ik nu hergeformuleerd en nogmaals gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
thechib12 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 21:40:
Iemand een oplossing voor dit probleem? Eindelijk tijd gehad om Linux (ubuntu) er op te zetten, maar scrollen en windows verplaatsen is erg laggy. Draai gewoon de propiertary driver van Nvidia.
@gregor160300 en mijn posts in dit topic bespreken wat issues.

Wat ik kan aanraden is Fedora en bij voorkeur ook nog alleen de Intel GPU aan. Als je de Nvidia GPU wilt gebruiken heb je sowieso kleine haperingen in X (tov een Mac) en die throttle fix nodig.

Daarnaast zou ik Ubuntu actief afraden voor deze laptop, recente software maakt de ervaring beter. Dat heeft een Ubuntu niet, ook al zou het een 19.04 zijn.
19.04 loopt nu al een kernel versie achter op Fedora/Arch :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneakerdead
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 28-01-2024
Salomon schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 00:37:
HP heeft nu schriftelijk bevestigd dat de carepack overgezet kan worden. That's something.
Op mijn andere vragen is niet ingegaan, dus die heb ik nu hergeformuleerd en nogmaals gesteld.
Bedoel je met carepack de 3/3/3 garantie? Tegen mij werd gezegd dat dit niet kon en ik alleen 3/3/0 kon krijgen op een vervangende laptop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salomon
Sneakerdead schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 12:22:
[...]

Bedoel je met carepack de 3/3/3 garantie? Tegen mij werd gezegd dat dit niet kon en ik alleen 3/3/0 kon krijgen op een vervangende laptop.
Ja:
Het carepack dat op dit moment van toepassing is op uw huidig toestel kan worden overgezet naar uw nieuw toestel.
Die procedure kan worden opgestart zodra uw nieuw toestel geleverd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneakerdead
Tegen mij werd expliciet gezegd dat dit niet kon ... Wie is jouw contactpersoon bij HP CRT?

Dit werd tegen mij gezegd:

The warranty in configuration in fixed and we can’t change it.
This is the note I can provide you:
Note: When creating a configuration for SKU creation (CIS SKU) available warranty will vary depending upon hardware configuration.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gregor160300
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-07 13:16
Sneakerdead schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 19:07:
[...]

Tegen mij werd expliciet gezegd dat dit niet kon ... Wie is jouw contactpersoon bij HP CRT?

Note: When creating a configuration for SKU creation (CIS SKU) available warranty will vary depending upon hardware configuration.
Zoals ik het lees is er nogal wat onduidelijk bij HP, ze maken zoals ik het hier op het forum lees een onderscheid tussen garantie die direct op een product wordt gekocht 3/3/3 of een carepack die achteraf is aangeschaft op een product dat 3/3/0 heeft, dit is het geval op onze laptops omdat de serienummers ook moesten worden ingevoerd om het te activeren.

Misschien helpt het om expliciet te vragen of je carepack overgezet kan worden naar wat ze aanbieden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salomon
Sneakerdead schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 19:07:
[...]

Ja, keep in mind dat ik al een heleboel mails verder ben, ik kreeg eerst dus ook te horen dat ik 'nieuwe' garantievoorwaarden zou krijgen. Dat leek me al behoorlijk raar want daarmee zou HP geen gelijkwaardig product leveren en dus de garantievoorwaarden schenden. Nu ik dit op schrift heb is dat deel afgedekt, ik heb alleen nog letterlijk 10 andere vragen waar ik nog geen antwoord op heb gekregen. En ik kan niet zeggen dat HP heel snel reageert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneakerdead
Salomon schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 23:02:
[...]

Ja, keep in mind dat ik al een heleboel mails verder ben, ik kreeg eerst dus ook te horen dat ik 'nieuwe' garantievoorwaarden zou krijgen. Dat leek me al behoorlijk raar want daarmee zou HP geen gelijkwaardig product leveren en dus de garantievoorwaarden schenden. Nu ik dit op schrift heb is dat deel afgedekt, ik heb alleen nog letterlijk 10 andere vragen waar ik nog geen antwoord op heb gekregen. En ik kan niet zeggen dat HP heel snel reageert...
Ik heb op dit moment een offer van een iets betere cpu en een iets beter gpu (p2000 ipv p1000), voor de rest is alles hetzelfde behalve de garantievoorwaarden die ze me aanbieden is 3/3/0 ipv 3/3/3. Wilde het zelf wel accepteren als de garantie ook hetzelfde bleef. Probleem is wel dat het inderdaad 1/2 weken duurt voordat ik een mail terug krijg op de vragen die ik stel.

• mwsslars
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-04-2024
Hebben anderen ook last van ruis op het geluid, zowel speaker als koptelefoon, na installatie van een nieuwe Windows 10 Pro Workstation (Education)?

Deze is gratis te downloaden op academicshop.be/msdnaa voor TU studenten en heb ik op mijn dinsdag nieuw aangekomen X360 geïnstalleerd die nu dus geluidsproblemen heeft, die die niet had bij de Windows Home Editie die standaard word meegeleverd. Zou deze installatie een probleem kunnen geven op mijn DOA aanvraag?

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-05 11:51

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Sneakerdead schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 14:03:
[...]

Ik heb op dit moment een offer van een iets betere cpu en een iets beter gpu (p2000 ipv p1000), voor de rest is alles hetzelfde behalve de garantievoorwaarden die ze me aanbieden is 3/3/0 ipv 3/3/3. Wilde het zelf wel accepteren als de garantie ook hetzelfde bleef. Probleem is wel dat het inderdaad 1/2 weken duurt voordat ik een mail terug krijg op de vragen die ik stel.
Serieus? Dat hebben ze tegen mij niet gezegd! Het enige wat ik terugkreeg 2 weken geleden is dat er een update moest zijn binnen een week, welke het probleem moet verhelpen. Dan ben je dus al 6 maanden verder met CRT hè...

[ Voor 13% gewijzigd door Frozen op 14-02-2019 23:37 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salomon
Crt weigert inmiddels mijn vragen te beantwoorden (ze hebben er alleen 'kennis van genomen') en deelt me doodleuk mee dat ik of kan accepteren, of geld terugkrijgen (exclusief btw volgens hen) of dat ze de case afsluiten zonder actie. I don't even...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01:18

Mr Pingu

Professioneel Prutser

De grap is, mij boden ze gisteren aan om carepack van 4 jaar er bij te leveren. Dus de Xeon CPU en 4 jaar carepack dus akkoord gegaan. Daarbij ook de bevestiging dat dit het bij dit nieuwe toestel opgelost is.

Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ik die nieuwe laptop heb.

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gregor160300
Mr Pingu schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 17:23:
De grap is, mij boden ze gisteren aan om carepack van 4 jaar er bij te leveren. Dus de Xeon CPU en 4 jaar carepack dus akkoord gegaan. Daarbij ook de bevestiging dat dit het bij dit nieuwe toestel opgelost is.

Ben benieuwd hoelang het duurt voor ze hem cancellen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salomon
Na de bios update is de high pitched noise bij mij weg als de laptop aan de stroom hangt. Maar: als ik de stroomkabel eruit haal is de noise er direct weer. Hoe zit het bij jullie? (ik zit dus nog wel op het oorspronkelijke moederbord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gregor160300
Salomon schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 12:29:
Na de bios update is de high pitched noise bij mij weg als de laptop aan de stroom hangt. Maar: als ik de stroomkabel eruit haal is de noise er direct weer. Hoe zit het bij jullie? (ik zit dus nog wel op het oorspronkelijke moederbord)
Dit was naar mijn weten al de situatie met de vorige bios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

gregor160300 schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 23:45:
[...]

Ben benieuwd hoelang het duurt voor ze hem cancellen 8)7
Vandaag reactie gehad met nogmaals de bevestiging en de vraag naar welk adres de laptop de gestuurd kan worden. Dus lijkt erop dat het dan toch echt gaat gebeuren.

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gregor160300
Mr Pingu schreef op maandag 18 februari 2019 @ 20:56:
[...]

Vandaag reactie gehad met nogmaals de bevestiging en de vraag naar welk adres de laptop de gestuurd kan worden. Dus lijkt erop dat het dan toch echt gaat gebeuren.
Beter, mag ook wel na een aantal weken zonder laptop, ik hoop dat alle problemen verholpen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

gregor160300 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 21:18:
[...]

Beter, mag ook wel na een aantal weken zonder laptop, ik hoop dat alle problemen verholpen zijn
Ik heb gewoon mn laptop nog hoor ;) Alleen gecrackte cover door de reparaties en ondraaglijke ruis in de headphone jack (piep + knarsetandend geluid, ongeacht de voeding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gregor160300
Mr Pingu schreef op maandag 18 februari 2019 @ 21:58:
[...]

Ik heb gewoon mn laptop nog hoor ;) Alleen gecrackte cover door de reparaties en ondraaglijke ruis in de headphone jack (piep + knarsetandend geluid, ongeacht de voeding)
O, dan haal ik nu 2 mensen hier door elkaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rcc93
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:19
Mijn vervangend exemplaar is inmiddels binnen! inderdaad met een UHD scherm en de Xeon processor. Gelijk even de garantie gecheckt en die is inderdaad maar 12 maanden, is mij ook niet verteld dus daar gaan we maar weer achteraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gregor160300
Rcc93 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 10:25:
Mijn vervangend exemplaar is inmiddels binnen! inderdaad met een UHD scherm en de Xeon processor. Gelijk even de garantie gecheckt en die is inderdaad maar 12 maanden, is mij ook niet verteld dus daar gaan we maar weer achteraan.
Zijn hier de problemen nog aanwezig? Dus pieptoon boven het toetsenbord (wanneer de lader niet is aangesloten) en de ruis op de headphone jack.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rcc93
gregor160300 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 11:11:
[...]

Zijn hier de problemen nog aanwezig? Dus pieptoon boven het toetsenbord (wanneer de lader niet is aangesloten) en de ruis op de headphone jack.
Ik heb hem alleen vanmorgen heel snel even aangehad om de specs te checken, nog niet kunnen luisteren! dat zal ik vanavond even doen voor je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sneakerdead
Rcc93 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 12:05:
[...]

Ik heb hem alleen vanmorgen heel snel even aangehad om de specs te checken, nog niet kunnen luisteren! dat zal ik vanavond even doen voor je.
Hoe heb je dit voorelkaar gekregen? Moest je bijbetalen? En wat zijn de volledige specs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Topsecret
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-06 00:01

Topsecret

Got IT?

Weet iemand wat de levertijd is van de Zbook Studio G5?
Op de website van tudelft.orderitnow.nl staat dat de levertijd momenteel 5-6 weken is.
Klopt dit met jullie ervaringen?

Tweakers.net & GoT RULEZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gregor160300
Topsecret schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 14:23:
Weet iemand wat de levertijd is van de Zbook Studio G5?
Op de website van tudelft.orderitnow.nl staat dat de levertijd momenteel 5-6 weken is.
Klopt dit met jullie ervaringen?
Ik weet alleen van mensen die ik ken en er recent een hebben gehad dat ze ruim 8 weken moesten wachten, dat was wel het x360 model

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Topsecret
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-06 00:01

Topsecret

Got IT?

gregor160300 schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 08:22:
[...]

Ik weet alleen van mensen die ik ken en er recent een hebben gehad dat ze ruim 8 weken moesten wachten, dat was wel het x360 model
Thanks voor de informatie! Zo lang kan ik helaas niet wachten :(

Tweakers.net & GoT RULEZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ironhydrax
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 19-10-2024
Rcc93 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 10:25:
Kan je de precieze procedure en problemen etc nog een keertje beschrijven? Dan is het makkelijker iets soort gelijks te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ironhydrax
Salomon schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 12:29:
Welke bios update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Mr Pingu schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 17:23:

Mij willen ze alleen een XEON geven zonder care pack upgrade, nadat ik de laptop al vanaf augustus niet heb kunnen gebruiken. Ik had liever een 4K display erin gehad i.c.m. die P2000. Hij zegt dat dit zijn "final" offer is...
Ik kan ook mijn geld terugvragen, maarja... Wat zal ik doen? Ik ben ook echt al zo lang aan het praten met CRT.

[ Voor 4% gewijzigd door Frozen op 08-03-2019 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gregor160300
Frozen schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 20:46:
[...]

Mij willen ze alleen een XEON geven zonder care pack upgrade, nadat ik de laptop al vanaf augustus niet heb kunnen gebruiken. Ik had liever een 4K display erin gehad i.c.m. die P2000. Hij zegt dat dit zijn "final" offer is...
Ik kan ook mijn geld terugvragen, maarja... Wat zal ik doen? Ik ben ook echt al zo lang aan het praten met CRT.
Zolang je je huidige carepack kan behouden heb je nog steeds een upgrade, en ik zou het zelf fijn vinden om dan überhaupt weer een laptop te hebben. Geld terug lijkt mij niet echt een optie omdat ze vgm dan zonder btw geld terug geven.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alexnorton
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 21-06 22:58
after reading through this thread, I want to share what my experience was.
I had the same audio jack issue as everybody else here, I tried a lot with HP NL and they were trying to solve the problem instead of replacing the laptop. this was really annoying. until once I accidentally called an international number from hp.com, the calling centre was in India, I explained the problem but strangely enough, they had no record of my previous communication with HP NL, which they said should be on the international part of HP as this is a business product with worldwide guaranty.
at the same time, HP NL sent me an email that an engineer will come to me soon but I ignored it. two days later I received a call from HP int. calling from Sofia, Bulgaria. they said the same exact model is not available, I asked for another one with the same specs but UHD and they agreed. 1 week later I had the new laptop at home, coming via international shipping with a return address in Sofia. even the sticker to return the old one was also addressed to Sofia and DHL came to my door to collect it.
now comes the funniest part :D, 2~3 weeks later a knock on my door, the engineer from hp coming to replace the motherboard :D, they had no idea I did receive a new laptop in their system.
bottom line here, try HP international and not HP NL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Nieuwe BIOS update met een hele waslijst aan verbeteringen/fixes:
https://support.hp.com/nl...5653/swItemId/ob-226447-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
H92! schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 09:23:
Bedankt voor de tip.

Hoop dat dit mijn issues (windows activeert niet meer, throttling na standby, bios password kapot, throttling in linux) oplost. En anders wordt het tijd voor een rondje HP support :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rcc93
ironhydrax schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 17:06:
[...]

Kan je de precieze procedure en problemen etc nog een keertje beschrijven? Dan is het makkelijker iets soort gelijks te regelen.
Yes, mijn laptop had niet alleen de hoge pieptoon maar ook een slecht werkend toetsenbord. Heb dan ook sinds november op mijn eigen oude laptop weer gewerkt. Ik heb eigenlijk niet veel anders gedaan dan iedereen hier, mijn case liep al wel sinds augustus dus behoorlijk lang. Ik heb wel gemerkt dat als je aangeeft bij de normale nederlandse klantenservice van HP dat het lang duurt zij dat doorgeven aan het CRT team en je dan snel (binnen 3 dagen) reactie krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
H92! schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 09:23:
Kan geen bios updates meer installeren. Bios update failed bij de windows tool. Pakt geen bios up vanaf USB. Ronde support it is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Niet online
ANdrode schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 11:49:
[...]

Kan geen bios updates meer installeren. Bios update failed bij de windows tool. Pakt geen bios up vanaf USB. Ronde support it is 8)7
Hier ook niet te installeren. Log (C:\SWSetup\SP95188):

code:
1
2
3
4
5
6
7
2019/03/13 09:54:02.918|000009A8|Information|HPBiosUpdate::CabFile::FindUpdateFile|Checking filename 'FIRMWARE'.
2019/03/13 09:54:07.317|000009A8|Information|HPBiosUpdate::Partition::FindEspPartition|PartitionStyle == PARTITION_STYLE_GPT, PartitionCount: 5
2019/03/13 09:54:07.318|000009A8|Information|HPBiosUpdate::Partition::FindEspPartition|ESP partition found: index=1 PartitionNumber=1.
2019/03/13 09:54:07.561|000009A8|Information|HPBiosUpdate::Partition::MountEspPartition|ESP drive mounted as Z:\.
2019/03/13 09:54:07.562|000009A8|Information|HPBiosUpdate::Partition::CreateHpBiosFolderHierarchy|Creating folder structure in Z:\EFI\HP\
2019/03/13 09:54:07.562|000009A8|Information|CHPBiosUpdateApp::PrepareEfiFlash|Found ESP partition: Z:\EFI\HP\
2019/03/13 09:54:07.575|000009A8|Warning    |CHPBiosUpdateApp::CheckDriveSpace|EFI partition does not have enough drive space, needed: 27842784, available: 8192

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gregor160300
H92! schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 11:52:
[...]

Hier ook niet te installeren. Log (C:\SWSetup\SP95188):

code:
1
2
3
4
5
6
7
2019/03/13 09:54:02.918|000009A8|Information|HPBiosUpdate::CabFile::FindUpdateFile|Checking filename 'FIRMWARE'.
2019/03/13 09:54:07.317|000009A8|Information|HPBiosUpdate::Partition::FindEspPartition|PartitionStyle == PARTITION_STYLE_GPT, PartitionCount: 5
2019/03/13 09:54:07.318|000009A8|Information|HPBiosUpdate::Partition::FindEspPartition|ESP partition found: index=1 PartitionNumber=1.
2019/03/13 09:54:07.561|000009A8|Information|HPBiosUpdate::Partition::MountEspPartition|ESP drive mounted as Z:\.
2019/03/13 09:54:07.562|000009A8|Information|HPBiosUpdate::Partition::CreateHpBiosFolderHierarchy|Creating folder structure in Z:\EFI\HP\
2019/03/13 09:54:07.562|000009A8|Information|CHPBiosUpdateApp::PrepareEfiFlash|Found ESP partition: Z:\EFI\HP\
2019/03/13 09:54:07.575|000009A8|Warning    |CHPBiosUpdateApp::CheckDriveSpace|EFI partition does not have enough drive space, needed: 27842784, available: 8192
Misschien lukt het hem via internet vanuit de bios zelf te installeren (handmatig checken voor update in bios, moet wel een ethernet kabel aan hangen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
gregor160300 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 12:18:
[...]

Misschien lukt het hem via internet vanuit de bios zelf te installeren (handmatig checken voor update in bios, moet wel een ethernet kabel aan hangen)
Of een bios update installeren vanaf een USB stick.

Hier heb ik een sterk vermoeden dat de firmware corrupt is. Windows activeren/secure boot aan/uitzetten of een boot wachtwoord instellen is ook niet mogelijk. UEFI geeft dan aan dat ik contact moet opnemen met HP...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gregor160300
ANdrode schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 12:24:
[...]

Of een bios update installeren vanaf een USB stick.

Hier heb ik een sterk vermoeden dat de firmware corrupt is. Windows activeren/secure boot aan/uitzetten of een boot wachtwoord instellen is ook niet mogelijk. UEFI geeft dan aan dat ik contact moet opnemen met HP...
Ja maar iemand meldde dat via USB ook niet werkte. Een corrupte bios is normaal gesproken op te lossen door een lege usb met daarop de bios gemaakt met de bios tool op een andere pc erin te doen en dan op te starten

EDIT: Zou heel goed kunnen dat de update je EFI gesloopt heeft: ”Fixes an issue where the system updates firmware from the EFI partition of system drive instead of a USB drive connected to the system when Update System and Supported Device Firmware Using Local Media is selected from the BIOS setup (F10)."

EDIT 2: De bios update is weer offline gehaald door HP

[ Voor 23% gewijzigd door gregor160300 op 13-03-2019 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
gregor160300 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 13:06:
[...]
EDIT: Zou heel goed kunnen dat de update je EFI gesloopt heeft: ”Fixes an issue where the system updates firmware from the EFI partition of system drive instead of a USB drive connected to the system when Update System and Supported Device Firmware Using Local Media is selected from the BIOS setup (F10)."

Goede tip: De bios update heb ik rond 20:00 (non-360) kunnen installeren met een USB-C netwerkkaart in het bios.

Wat verandert er in linux:
  • Battery estimate klopt
  • Brightness controls werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Niet online
gregor160300 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 13:06:
[...]

Wat faalt HP hard met de ondersteuning van deze HP G5 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ironhydrax
Bios update is niet meer beschikbaar via de link.
HP image assistant of hp support assistent vinden hem ook allebij niet als update.
Voor de mensen die hem wel al geinstalleerd hebben, is het ook een oplossing voor het audio probleem?

Via support assistant wel #edit

Heb de update uit gevoerd, de audio noise is er nog.

[ Voor 16% gewijzigd door ironhydrax op 14-03-2019 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
ANdrode schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 20:47:
[...]
Wat verandert er in linux:
  • Battery estimate klopt
  • Brightness controls werken
Nevermind. Brightness controls zijn na een reboot weer stuk in linux. Mogelijk een interactie met opladen van de laptop. Audio is nog steeds dramatisch maar dat is een fysiek probleem met deze laptop verwacht ik...

@alexnorton did you contact business of regular support? I'm tempted to just use the latter :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salomon
alexnorton schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 14:09:
after reading through this thread, I want to share what my experience was.
I had the same audio jack issue as everybody else here, I tried a lot with HP NL and they were trying to solve the problem instead of replacing the laptop. this was really annoying. until once I accidentally called an international number from hp.com, the calling centre was in India, I explained the problem but strangely enough, they had no record of my previous communication with HP NL, which they said should be on the international part of HP as this is a business product with worldwide guaranty.
at the same time, HP NL sent me an email that an engineer will come to me soon but I ignored it. two days later I received a call from HP int. calling from Sofia, Bulgaria. they said the same exact model is not available, I asked for another one with the same specs but UHD and they agreed. 1 week later I had the new laptop at home, coming via international shipping with a return address in Sofia. even the sticker to return the old one was also addressed to Sofia and DHL came to my door to collect it.
now comes the funniest part :D, 2~3 weeks later a knock on my door, the engineer from hp coming to replace the motherboard :D, they had no idea I did receive a new laptop in their system.
bottom line here, try HP international and not HP NL.
That's really interesting. Could you tell us what exact number you called? May be very helpful to the rest of us!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gregor160300
Ik had van de week een case aangemaakt op de HP site voor zakelijke support. Zojuist gebeld door HP support met de melding dat het een bekend probleem is, maar dat de onderdelen pas begin April binnen zijn. Tegen die tijd moet ik dus weer een nieuwe case aanmaken. Wat ik wel bijzonder vond was dat de medewerker zei dat dit probleem alleen bij de laptops uit het laptop project voorkomen omdat die van een andere fabriek komen dan als een normale zakelijke klant een zbook besteld. Ik vermoed dat de kwaliteitscontrole op de in China geproduceerde modellen die het laptop project krijgt minder is en dat mede daardoor de prijs laag kan blijven. De reden van nog 1 maand wachten was omdat de onderdelen in grote aantallen gemaakt moeten worden vanwege het grote aantal klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechib12

thechib12

aka ChiB

Ik heb bij de service center (UT) mijn laptop ingeleverd ter reparatie aangezien ik ook de hoge piep heb bij het gebruiken van de Jack. Ze hebben het moederbord vervangen en gaven aan, als het nu nog zo is dan: ligt het aan je oortjes/geen oortjes meer gebruiken maar headphones.

Ik heb er nu nog steeds last van. Is het handiger om direct support bij HP aan te vragen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Moet je eens kijken:
1. Heb al 3x mijn laptop laten vervangen
2. Heb al 3 CRT-mensen gesproken van HP
3. Beste wat ze nu kunnen doen "in full and final settlement and as a gesture of goodwill on the part of the company" kunnen ze mijn laptop voor de vierde keer vervangen voor precies hetzelfde model
4. Ik heet niet eens Jasper Van der Linde

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mHBwdVJ.png

Het is eigenlijk een lachertje

[ Voor 7% gewijzigd door Frozen op 21-03-2019 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salomon
Ja, die zin heb ik ook gekregen. Hp wil inmiddels niet eens meer vragen beantwoorden.

Eerder in t traject hebben ze 100 euro aan accessoires geboden, heeft iemand die ooit nog gekregen? En zoja wat heb je gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Ongelooflijk. Misschien een nieuwe case aan laten maken via de klantenservice.

Ik heb gisteren mijn laptop met Xeon ontvangen en er is geen ruis meer op de audiojack, carepack 4 jaar garantie heb ik nog niet gekregen dus daar zal ik nog even achteraan moeten.

Die 100 euro accesoire is ingetrokken bij mij, voor die 100 euro zou ik of bijleggen met ING rentepunten en voor een thunderbolt dock of HP Omen Accelator gaan om ook te kunnen gamen. Andere optie is een mooie tas uitzoeken.

@Frozen Ik wil je wel mijn mailverkeer delen als je denkt dat je daar wat aan hebt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rcc93
Salomon schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 23:52:
Ja, die zin heb ik ook gekregen. Hp wil inmiddels niet eens meer vragen beantwoorden.

Eerder in t traject hebben ze 100 euro aan accessoires geboden, heeft iemand die ooit nog gekregen? En zoja wat heb je gekozen?
Ik heb gevraagd of ik kon bijbetalen een monitor kon kiezen, dat was ook mogelijk! uiteindelijk hoefde ik zelf ook niet bij te betalen.

Wat bij mij heel goed hielp was aangeven dat ik het vertrouwen verloren was en de koop wilde ontbinden! ook heb ik met Misco gebeld en zij hebben toen ook nog wat druk op de case gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Iets te vroeg gejuicht, zit nog steeds een lichte ruis in, stuk minder dan eerst maar nog steeds hoorbaar. Nu gelukkig geen geknarsetand meer.

Twijfel een beetje of ik het er bij laat zitten op deze manier of nog een keer ga aankaarten. Op mijn smartphone hoor ik soms ook een hele lichte ruis maar daar kan ik prima mee leven, aangezien deze echt heel licht is. Bij de laptop hoor ik hem gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Mr Pingu schreef op maandag 25 maart 2019 @ 17:13:
Iets te vroeg gejuicht, zit nog steeds een lichte ruis in, stuk minder dan eerst maar nog steeds hoorbaar. Nu gelukkig geen geknarsetand meer.

Twijfel een beetje of ik het er bij laat zitten op deze manier of nog een keer ga aankaarten. Op mijn smartphone hoor ik soms ook een hele lichte ruis maar daar kan ik prima mee leven, aangezien deze echt heel licht is. Bij de laptop hoor ik hem gelijk.
Is hij aanweziger aan de AC adapter of juist zonder AC adapter?

Als ik het echt wil kan ik bij een retina macbook ook zo'n soort ruis horen met in-ears, maar voor mij zou ruis op dat niveau acceptabel zijn. Bij de zbook niet.

De "simpelste" non-fix vanuit de fabrikant is om het volume bereik te vergroten zodat het bij de laagste stap al erg luid is. Dan valt het weg. Deze fix wil je ook niet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

ANdrode schreef op maandag 25 maart 2019 @ 20:19:
[...]

Is hij aanweziger aan de AC adapter of juist zonder AC adapter?

Als ik het echt wil kan ik bij een retina macbook ook zo'n soort ruis horen met in-ears, maar voor mij zou ruis op dat niveau acceptabel zijn. Bij de zbook niet.

De "simpelste" non-fix vanuit de fabrikant is om het volume bereik te vergroten zodat het bij de laagste stap al erg luid is. Dan valt het weg. Deze fix wil je ook niet :X
Nee geen verschil, zowel met als AC en zonder AC aanwezig. Bij mn oude was er wel verschil met of zonder AC, maar ook met de toetsenbordverlichting.

Ja dat is precies het ding, als het volume hoger staat heb ik er totaal geen last van maar luister je naar spraak bijvoorbeeld, is het duidelijk hoorbaar. Bij spraak heb je natuurlijk ook wat meer stille momentjes dan muziek waar als de zanglijn ophoud de lijn van instrumenten vaak nog aanwezig is en dan hoor ik het niet. Maar het is nu net of je de gain van je versterker heel hoog hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Mr Pingu schreef op maandag 25 maart 2019 @ 22:22:
[...]
Nee geen verschil, zowel met als AC en zonder AC aanwezig. Bij mn oude was er wel verschil met of zonder AC, maar ook met de toetsenbordverlichting.
Dan is mijn hypothese dat er meerdere oorzaken van deze ruis zijn. Met dus ook meerdere fixes: De interferentie vanuit de spanningsvoorziening van de batterij lijkt dus weg.
Ja dat is precies het ding, als het volume hoger staat heb ik er totaal geen last van maar luister je naar spraak bijvoorbeeld, is het duidelijk hoorbaar. Bij spraak heb je natuurlijk ook wat meer stille momentjes dan muziek waar als de zanglijn ophoud de lijn van instrumenten vaak nog aanwezig is en dan hoor ik het niet. Maar het is nu net of je de gain van je versterker heel hoog hebt staan.
Of dat er interferentie is vanuit een component op een verbinding met een hoge ingangsimpedantie. Het is alsof je een telefoon naast de kabel tussen voor- en hoofdversterker.

Dit komt bij mij eigenlijk in elke laptop die ik gehad heb voor. En dit is ook de reden voor het 'audio sporen tussen koper' of 'audio chip op los fysiek stuk op moederbord' verhaal dat je bij moederborden leest.

Telefoons (of helemaal DAC's) zijn hier een stuk beter in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper1994
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 05-06 12:47
Wanneer worden de laptops voor 2019-2020 aangekondigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Kan iemand anders horen of hij zijn tochpad aanraakt? Laptop niet aan lader, lage load. Bij load is het audio effect constant.

Bij mij verandert de hoogfrequente ruis behoorlijk wanneer je dat doet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gregor160300
ANdrode schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 14:00:
Kan iemand anders horen of hij zijn tochpad aanraakt? Laptop niet aan lader, lage load. Bij load is het audio effect constant.

Bij mij verandert de hoogfrequente ruis behoorlijk wanneer je dat doet 8)7
Ja dit viel mij op, zodra je het touchpad gebruikt zonder lader hoor je het gelijk (niet op de audiojack, maar gewoon zo boven het toetsenbord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

jesper1994 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 09:55:
Wanneer worden de laptops voor 2019-2020 aangekondigd?
zo rond juli :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ironhydrax
Heb nu tijdje terug weer een ander, deze heeft audio troep uit de boxen van het ding zelf. Beetje als of het mee resoneerde, soort [zzzZZ] klanken. Viel eerst niet op door dat het in meeste video's het niet heel duidelijk hebben en audio 50+ ongeveer moet staan (hoger is duidelijk hoorbaar).
Misschien zijn het driver of iets geweest, die hebben ook nog al eens updates.

Iemand al iets soortgelijks langs zien komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangrrio99
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21-08-2023
Ik heb wel last van een soort kraakgeluid vergelijkbaar met clipping. Dit heb ik ook al als mijn volume op 5 staat. Meestal valt daarna mijn linker speaker weg en komen er alleen nog mids en highs uit mijn laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechib12

thechib12

aka ChiB

Nog meer gezeik met het apparaat. Hij draait bij mij constant op de volle 4ghz, terwijl ik duidelijk in Windows aangeef dat hij op power maximum processor state 80% moet doen. Windows geeft wel netjes aan dat hij maar 1 ghz gebruikt, maar Realtemp geeft temperaturen aan van 90+ en constant 4ghz. Fans blazen zo hard dat hij opstijgt. Ook al geprobeerd om in de Bios turbo boost uit te zetten maar dat mocht ook niet baten.

Battery mode staat op battery saver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bojan023
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Al gedacht aan een oorzaak in de richting van een virus/malware? Wellicht een miner op de achtergrond om maar iets te noemen.. Je kan proberen om eens vanaf een bootable USB met Linux oid te booten of het gedrag hetzelfde is.

i5 6600k @ 4.6GHz | Cryorig A40 Ultimate | ASUS VIII Ranger | Kingston HyperX 16GB 2667Mhz | ASUS 1080TI Strix | Corsair RM650x | 2x Samsung EVO 500GB | Corsair Carbide 400C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
thechib12 schreef op zondag 14 april 2019 @ 19:42:
Nog meer gezeik met het apparaat. Hij draait bij mij constant op de volle 4ghz, terwijl ik duidelijk in Windows aangeef dat hij op power maximum processor state 80% moet doen. Windows geeft wel netjes aan dat hij maar 1 ghz gebruikt, maar Realtemp geeft temperaturen aan van 90+ en constant 4ghz. Fans blazen zo hard dat hij opstijgt. Ook al geprobeerd om in de Bios turbo boost uit te zetten maar dat mocht ook niet baten.

Battery mode staat op battery saver
Probeer eens een reset naar factory defaults en zonder tools?

Puur het draaien van een snelle sampling loop voor opgenomen vermogen zorgt er met speed shift al voor dat je in een hoge turbo state terecht komt :+. Terwijl elke paar seconden eigenlijk genoeg is (c.f. elke 50-100ms)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechib12

thechib12

aka ChiB

Bojan023 schreef op maandag 15 april 2019 @ 09:35:
Al gedacht aan een oorzaak in de richting van een virus/malware? Wellicht een miner op de achtergrond om maar iets te noemen.. Je kan proberen om eens vanaf een bootable USB met Linux oid te booten of het gedrag hetzelfde is.
Het gebeurt in mijn Linux distro (Fedora, binnekort Arch) niet. Het is slechts dat het in Windows gebeurt. Windows geeft ook aan dat hij maar op 1,1 ghz draait en 5-10% utilisation heeft maar toch blaast hij als een bezetene. Realtemp geeft als kloksnelheid wel 4114.91 MHz aan. Ik ga sws Windows nog wel een goede reset geven want ik heb meer gezeik in windows. Zal het vast wel oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bojan023
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Het is heel merkwaardig dat Windows iets anders rapporteert dan Realtemp want over het algemeen gebruiken dit soort tools bronnen vanuit Windows (lang niet altijd, geen idee hoe het bij Realtemp is). Clean install lijkt mij in ieder geval een goede kans van slagen te hebben

i5 6600k @ 4.6GHz | Cryorig A40 Ultimate | ASUS VIII Ranger | Kingston HyperX 16GB 2667Mhz | ASUS 1080TI Strix | Corsair RM650x | 2x Samsung EVO 500GB | Corsair Carbide 400C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frishh
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-07 14:07
Ik zou nog even kijken hoe lang mijn oude laptop het vol zou houden. Precies tot na het sluiten van het laptopproject dus. Heeft iemand een goede tip wat nu? Wat zijn vergelijkbare laptops voor een goede prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geitenbreier69
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 06-04-2023
Iemand enig idee of de onderdelen die het kraak/ruis probleem verhelpen al binnen zijn?
Ik houd dit forum sinds september in de gaten en heb nog geen definitieve oplossing voorbij zien komen. Zelf heb ik niet erg veel last van het kraken doordat ik meestal een Bluetooth koptelefoon gebruik. Maar als er een goede oplossing is, wil ik mijn x360 graag laten repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gregor160300
geitenbreier69 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 10:58:
Iemand enig idee of de onderdelen die het kraak/ruis probleem verhelpen al binnen zijn?
Ik houd dit forum sinds september in de gaten en heb nog geen definitieve oplossing voorbij zien komen. Zelf heb ik niet erg veel last van het kraken doordat ik meestal een Bluetooth koptelefoon gebruik. Maar als er een goede oplossing is, wil ik mijn x360 graag laten repareren.
Ik heb al sinds begin April een case lopen nadat ik bij een eerdere case in Maart werd verteld dat ze begin April binnen zouden zijn. Aangezien ik niks meer van HP heb gehoord ga ik er vanuit dat de onderdelen nog niet binnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• camiel1997
  • Laatst online: 23-10-2024
geitenbreier69 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 10:58:
Ik heb m vorige week laten repareren bij de servicedesk en heb tot nu toe geen gekraak meer gehoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elle13
Is er voor de hoge piep/coil whine/wat het ook moge zijn inmiddels een oplossing die afhankelijk is van de beschikbaarheid van onderdelen? Of is dat helemaal hopeloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geitenbreier69
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 06-04-2023
camiel1997 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 11:46:
[...]

Ik heb m vorige week laten repareren bij de servicedesk en heb tot nu toe geen gekraak meer gehoord!
Dan ga ik het ook maar eens proberen bij de servicedesk! Bedankt voor je reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Elle13 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 12:08:
Is er voor de hoge piep/coil whine/wat het ook moge zijn inmiddels een oplossing die afhankelijk is van de beschikbaarheid van onderdelen? Of is dat helemaal hopeloos?
Ik heb sinds een vervangende laptop met Xeon 2176M heb gekregen eigenlijk niet echt meer storende ruis, enkel op zachte volumes. De piep is er helemaal uit dus ik laat het hierbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gregor160300
Mr Pingu schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 21:40:
[...]

Ik heb sinds een vervangende laptop met Xeon 2176M heb gekregen eigenlijk niet echt meer storende ruis, enkel op zachte volumes. De piep is er helemaal uit dus ik laat het hierbij.
Dit komt waarschijnlijk niet door het feit dat het een Xeon is, maar doordat dit een normale versie zal zijn en niet een van de goedkopere fabriek in China zoals de HP medewerker mij vertelde. Ik heb immers ook in geen van de inmiddels op YouTube verschenen reviews iemand iets over coil whine of een piep en ruis horen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gregor160300
camiel1997 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 11:46:
[...]

Repareren ze hem bij de servicedesk direct of ben je je laptop dan een paar dagen kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• camiel1997
  • Laatst online: 23-10-2024
gregor160300 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 08:21:
[...]

Repareren ze hem bij de servicedesk direct of ben je je laptop dan een paar dagen kwijt?
bij mij was het binnen 2 uur gefixt, Maar ligt er natuurlijk aan hoe druk ze het hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
gregor160300 schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 08:17:
[...]

Dit komt waarschijnlijk niet door het feit dat het een Xeon is, maar doordat dit een normale versie zal zijn en niet een van de goedkopere fabriek in China zoals de HP medewerker mij vertelde. Ik heb immers ook in geen van de inmiddels op YouTube verschenen reviews iemand iets over coil whine of een piep en ruis horen zeggen.
Het detail dat ik kreeg ging niet over een goedkopere fabriek in China.

Maar een vroegere revisie van de top case waardoor er te weinig afscherming tussen de audio traces en power supply zat. Vervangen betekent een nieuwe top case en moederbord en deze zullen wel niet op grote schaal op voorraad zijn.

Deze laptops werden vroeg geleverd: De laptops werden geleverd aan studenten in Nederland toen de reviews nog niet online stonden, die van mij ontving ik op 31-7...
offtopic:
En de vroege batches die naar TU-studenten gegaan zijn hebben dit symptoom en zijn dus geleverd aan een groep gebruikers die vrij hecht verbonden is waardoor het aantal RMA's een stuk hoger is dan wanneer er bij een bedrijf een cluster van een handvol gebruikers een laptop uit de eerste batch heeft. Oeps :+

[ Voor 6% gewijzigd door ANdrode op 02-05-2019 13:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thechib12

thechib12

aka ChiB

thechib12 schreef op maandag 15 april 2019 @ 11:57:
[...]

Het gebeurt in mijn Linux distro (Fedora, binnekort Arch) niet. Het is slechts dat het in Windows gebeurt. Windows geeft ook aan dat hij maar op 1,1 ghz draait en 5-10% utilisation heeft maar toch blaast hij als een bezetene. Realtemp geeft als kloksnelheid wel 4114.91 MHz aan. Ik ga sws Windows nog wel een goede reset geven want ik heb meer gezeik in windows. Zal het vast wel oplossen.
Na een complete wipe van mn PC is de service desk er achter gekomen dat de monteur de CPU koeler niet had vast gedraaid. Had maand ervoor het moederbord laten vervangen voor de ruis. 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salomon
Nog meer mensen last van haperingen op bluetooth? Eerste versie had er geen last van, maar laatste tijd heb ik er als ik muziek afspeel op de laptop nogal last van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Mr Pingu schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 21:40:
[...]

Ik krijg op 10 mei m'n fresh-from-the-factory 2186M, maar ik vraag me af of ik hem niet beter dicht kan laten en op marktplaats kan gaan zetten. De nieuwe HP Zbooks staan alweer voor de deur...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gregor160300
Frozen schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 13:17:
[...]

Ik krijg op 10 mei m'n fresh-from-the-factory 2186M, maar ik vraag me af of ik hem niet beter dicht kan laten en op marktplaats kan gaan zetten. De nieuwe HP Zbooks staan alweer voor de deur...
Zelfs speelde ik met een vergelijkbare gedachte (koop ontbinden en dan de nieuwe weer aanschaffen) alleen is de kans groot dat je dan weer met dezelfde/andere problemen zit.

Mijn case loopt inmiddels als weer een maand bij HP want ze waren hem 20 dagen kwijt geraakt, als ik maandag weer niks van ze hoor ga ik weer bellen en vragen of ze niet een andere oplossing dan reparatie kunnen bieden. (Ze moeten nu al het scherm, moederbord en topcover vervangen)

[ Voor 22% gewijzigd door gregor160300 op 04-05-2019 16:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

[...]

Groot gelijk, helaas zit ik dit jaar niet meer op de TU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramosditaljano
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 29-01-2022
Salomon schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 01:30:
Nog meer mensen last van haperingen op bluetooth? Eerste versie had er geen last van, maar laatste tijd heb ik er als ik muziek afspeel op de laptop nogal last van...
Ja! Af en toe (kan nog niet reproduceren) lijkt het alsof de verbinding steeds wegvalt en weer herstelt, met tussenpozen van zo'n 100-200ms. Connectie opnieuw maken verhelpt het probleem direct. Is dat herkenbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salomon
bramosditaljano schreef op zondag 5 mei 2019 @ 22:54:
[...]

Ja! Af en toe (kan nog niet reproduceren) lijkt het alsof de verbinding steeds wegvalt en weer herstelt, met tussenpozen van zo'n 100-200ms. Connectie opnieuw maken verhelpt het probleem direct. Is dat herkenbaar?
Ja, precies dat. Heb jij al contact gehad met HP toevallig? Het is vrij irritant, soms komt het na een minuut alweer terug...

Ik wil het zelf nog even testen met andere headphones voor ik er een punt van ga maken.
(Heb je eindelijk geen ruis meer op de audiojack, is de bluetooth audio onbruikbaar... zucht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramosditaljano
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 29-01-2022
Nee, nog geen contact mee gehad, ook omdat ik niet wist of het aan m'n laptop lag, of aan m'n BT-receiver. (Ik gebruik die ook wel 'ns i.c.m. telefoon, maar veel minder, dus was het geen zuivere vergelijking.)

Ik heb er overigens minder last van dan jij, volgens mij. Dat het met 'n minuut al weer terug is heb ik nog niet meegemaakt. Als ik zou moeten gokken: eens per week?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elle13
[...]

Zo... jij gaat voor de winst! Ik heb een MP alert voor Zbook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Elle13 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 19:44:
[...]

Zo... jij gaat voor de winst! Ik heb een MP alert voor Zbook ;)
Mag ook wel als ik bijna een jaar lang niets met de laptop heb kunnen doen. Ik ben al sinds augustus vorig jaar bezig met dingen met HP te regelen.

Het normale pakket kost ook een bak met geld alleen heeft deze nog meer upgrades:
96Wh accu
Maximale CPU (XEON 2186M)
16GB Ram
512GB NVMe SSD
2 jaar NBD-onsite
Etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gregor160300
HP Komt morgen bij mij langs om het moederbord, display en topcover te vervangen, ik hoop dat dit al mijn problemen oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elle13
gregor160300 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 14:16:
HP Komt morgen bij mij langs om het moederbord, display en topcover te vervangen, ik hoop dat dit al mijn problemen oplost.
En?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gregor160300
Door miscommunicatie tussen mij (deels mijn schuld) is de reparatie uitgesteld tot woensdag aangezien je een hele dag aanwezig moet zijn. Ik houd jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:52

Illusion

(the art of)

Afgelopen jaar stond op 1 juni de laptop van 2018-2019 al online.
Zijn er al vermoedens voor de laptop van 2019-2020? TU Delft doet al jaren HP, stappen ze daar gezien de problemen nu vanaf?

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gregor160300
Illusion schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 21:18:
Afgelopen jaar stond op 1 juni de laptop van 2018-2019 al online.
Zijn er al vermoedens voor de laptop van 2019-2020? TU Delft doet al jaren HP, stappen ze daar gezien de problemen nu vanaf?
Ik verwacht dat de TU gewoon weer voor HP gaat, er zijn 2 andere opties (Lenovo en Dell) maar Dell hebben ze jaren geleden vervangen voor HP. Ook vallen de problemen denk ik wel mee, de meeste mensen hebben nergens last van of het iig niet door dat er mankementen zijn alleen is het hier op het forum geclusterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
gregor160300 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 23:09:
[...]
Ik verwacht dat de TU gewoon weer voor HP gaat, er zijn 2 andere opties (Lenovo en Dell) maar Dell hebben ze jaren geleden vervangen voor HP. Ook vallen de problemen denk ik wel mee, de meeste mensen hebben nergens last van of het iig niet door dat er mankementen zijn alleen is het hier op het forum geclusterd.
Lenovo heeft recent een aantal jaar op rij aan de andere technische universiteiten geleverd. Zijn wel een stuk zwaarder en voor zover ik weet geen x360 variant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gregor160300
Zojuist is de moneteur bij mij langs geweest en deze heeft zoals met de support afgesproken het scherm, moederbord en toppanel vervangen. Het eerste wat mij opviel was dat het toppanel en scherm nu een iets donkerdere kleur hebben dan eerst. Ook voelde het touchpad veel losser wat wel fijn was want eerst was het klikken hierop bijna hetzelfde als tappen. De monteur zij dat hij het touchpad dan ook extra had uitgebalanceerd. Verder voelt het toetsenbord nu weer erg stug zoals toen die net uit de fabriek was (ook wel te verwachten bij een nieuw toppanel incl. toetsenbord).

En dan de belangrijkste veranderingen, al mijn problemen zijn 99% opgelost met deze reparatie, uiteraard is de witte (drukvlek) door het nieuwe scherm weg. Ook is de ruis op de koptelefoonaansluiting weg en is de pieptoon boven het toetsenbord zo ver weg dat je het nu alleen maar hoort als je echt je hoofd tegen het toetsenbord aanhoudt, in een normale werkpositie hoor ik het nu niet meer.

Wat ik ook erg interresant vond is het feit dat de monteur alle serienummers met een tooltje handmatig moet programmeren in de bios. En voor de Linux gebruikers onder ons, het is fijn voor de monteur om Windows te hebben, maar geen vereiste (ik gooi windows er lekker gelijk weer af).

Wel lijken de fans nu sneller aan te gaan, maar dit komt wss door een combinatie van bios update 1.07 en Windows.

Ik hoop ieders vragen hiermee te hebben beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
gregor160300 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 16:13:
Wat ik ook erg interresant vond is het feit dat de monteur alle serienummers met een tooltje handmatig moet programmeren in de bios. En voor de Linux gebruikers onder ons, het is fijn voor de monteur om Windows te hebben, maar geen vereiste (ik gooi windows er lekker gelijk weer af).
Heel veel tooltjes - ik was er echt door verbaasd.
Wel lijken de fans nu sneller aan te gaan, maar dit komt wss door een combinatie van bios update 1.07 en Windows.
Nieuw moederbord kan ook veel schelen. Ik kan nu veel minder ver undervolten maar heb wel een veel hoger continu verbruik zonder te gaan throttlen.
offtopic:
In linux 54W continu op 95 graden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gregor160300
ANdrode schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 17:03:
[...]
Nieuw moederbord kan ook veel schelen. Ik kan nu vee minder ver undervolten maar heb wel een veel hoger continu verbruik zonder te gaan throttlen.
offtopic:
Ja dat kan het ook zijn, het viel mij in ieder geval gelijk op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just3
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-07 15:27
ANdrode schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 17:03:
[...]

Heel veel tooltjes - ik was er echt door verbaasd.

[...]

Nieuw moederbord kan ook veel schelen. Ik kan nu veel minder ver undervolten maar heb wel een veel hoger continu verbruik zonder te gaan throttlen.
offtopic:
Heb jij dan geen last (meer?) van de CPU throttle naar 15W (met de dGPU aan in de bios) of 35W (met alleen de iGPU aan in de bios: UMA) na de initiele boost naar 60W voor iets van 20 seconden bij zware load onder Linux?
Pagina: 1 ... 12 13 Laatste