Omdat ik vermoed dat er wel meer mensen geintereseerd zijn in deze oplossing, heb ik een document (handleiding) gemaakt, specifief voor dit scenario. je vind het hier.ivootjuh schreef op zondag 17 mei 2020 @ 15:55:
Ik snap er echt helemaal niks van, ben toch best wel bekend met groep management op mijn server en nas, maar krijg dit gewoon niet werkend.
Er zit een script bij (GitHub link) dat het meeste werk voor jou doet. Je hoeft daarna alleen nog maar een client aan te maken en aan de groep toe te voegen (ook beschreven in het document)
Ik heb het getest, het werkt (hardware is raspberry pi 3B, OS Raspbian, laatste versie)
Opgelet, je bent beta tester (maar bij mij liep alles goed). issues op GitHub a.u.b.
- users.telenet.be in sommige block lists -> lezen = whitelisten.
- zorg ervoor dat je eerst alle oude troep verwijderd, ook whitelist entries die je in het verleden voor je wag hebt aangemaakt (zijn van toepassing op alle devices).
- lees de comments in het script, voor je het uitvoert!
downloaden:
code:
1
2
| sudo wget https://raw.githubusercontent.com/jpgpi250/piholemanual/master/googleads.sh -O /home/pi/googleads.sh chmod +x /home/pi/googleads.sh |
execute:
code:
1
| sudo /home/pi/googleads.sh |
Graag hoor ik commentaar op de whitelist entries, daar ben ik niet 100% van overtuigd (teveel?)
Laat maar iets weten, bij mij werkt het in elk geval (scripted implementation).