Met andere woorden, lagere downforce setup.Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 11:19:
[afbeelding]
Vettel heeft overal de topsnelheid, toch niet de beste sectortijden,
Wat is die Stroll toch een aanfluiting zeg...
Toevallig net klaar met kijken, stroll maakt weer een mooie spin haha.Dijkstraat schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 11:57:
Dan maar de samenvatting van FP2![]()
YouTube: 2018 Chinese Grand Prix: FP2 Highlights
[video]
Ben benieuwd naar zondag
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Wat is er tijdens FP2 niet goed gegaan bij VAN en zijn wiel dan?
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Ik heb wat posts verplaatst naar het algemene topic. De discussie over wat er in Bahrein gebeurde en waarom is hier off-topic.
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
wiel van VAN waarschijnlijk niet vast... under investigation... moet wel zeggen dat McLaren nog wel netjes sector 2 haalde, de beide Haas autos haalden slechts 3-4 bochten in AUS dus dat hebben ze in de pocket
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Ik zou de actie van McLaren niet netjes noemen, maar eerder levensgevaarlijk!iichel schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 12:01:
wiel van VAN waarschijnlijk niet vast... under investigation... moet wel zeggen dat McLaren nog wel netjes sector 2 haalde, de beide Haas autos haalden slechts 3-4 bochten in AUS dus dat hebben ze in de pocket
Zodra je weet dat het wiel lost ziet moet je direct stoppen. (zoals Haas deed) niet nog een halve ronde doorrijden.
verschil is dat de Haas mechanics het in AUS wel doorhadden en die van McL blijkbaar niet.
Uit samenvatting blijkt dat VAN zelf constateert dat het wiel niet vast zit?
Dat is dus wat anders dan bij de HAASen waarbij de monteurs zelf het meteen bij het wegrijden in de gaten hebben en (indirect) in het oor van de coureur beginnen te roepen dat het wiel niet vast zit.
Bij McLaren hebben de monteurs het dus niet gemerkt en VAN voelde het.
Dat is dus wat anders dan bij de HAASen waarbij de monteurs zelf het meteen bij het wegrijden in de gaten hebben en (indirect) in het oor van de coureur beginnen te roepen dat het wiel niet vast zit.
Bij McLaren hebben de monteurs het dus niet gemerkt en VAN voelde het.
Ik heb ooit eens met mijn auto gehad dat mijn wiel niet vast zat. Was iets gebroken in de lagers o.i.d.. Voordat je er achterkomt (voor een persoon zoals ik) dat de oorzaak van het rare geluid een los wiel is, ben je wel even bezig. Achteraf gezien behoorlijk eng trouwens.
Hoezo VER moet, maar HAM vorige keer wel?nachtnet schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 12:24:
VER nieuwe gear box, geen penalty.
Volgens mij mag dit zonder penalty als je de vorige race niet afmaakt.
What happend of heeft die het gewoon begevennachtnet schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 12:24:
VER nieuwe gear box, geen penalty.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Hij pakte soms de verkeerde gear waardoor het leek alsof de auto 150 PK meer had.G_Dragon schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 12:29:
[...]
What happend of heeft die het gewoon begeven
/s
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
als je 'm gratis mag wisselen, why not? ik heb liever een splinternieuwe dan eentje die 2 weekenden oud is.
Wait what? verkeerde gear lijkt me heel sterk als je met die snelheden en top niveau rijdt, is toch niet iets wat je snel overkomtSpotmatic schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 12:30:
[...]
Hij pakte soms de verkeerde gear waardoor het leek alsof de auto 150 PK meer had.
/s
Heb je een bron ?
Spotmatic schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 12:30:
[...]
Hij pakte soms de verkeerde gear waardoor het leek alsof de auto 150 PK meer had.
/s
Je miste mijn /s ;-)G_Dragon schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 12:32:
[...]
Wait what? verkeerde gear lijkt me heel sterk als je met die snelheden en top niveau rijdt, is toch niet iets wat je snel overkomt.
Heb je een bron ?
Ik ook, alleen elk weekend naar de garage begon me tegen te staaniichel schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 12:32:
als je 'm gratis mag wisselen, why not? ik heb liever een splinternieuwe dan eentje die 2 weekenden oud is.
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
ah jij rijdt ook al een $insert_favo_bash_merk?alesandro_46 schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 12:34:
[...]
Ik ook, alleen elk weekend naar de garage begon me tegen te staan
Zijn dat soeps of is dat for real?
* AzzKickah heeft geen Instaaaa
* AzzKickah heeft geen Instaaaa
Dat is echt
PS4 PSN: Dazzler2120
wat is daar grappig aan?G_Dragon schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 11:57:
[...]
Toevallig net klaar met kijken, stroll maakt weer een mooie spin haha.
Ben benieuwd naar zondag
Horner denkt er toch anders overSpotmatic schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 12:30:
[...]
/s
https://racingnews365.nl/...verstappen-was-eigen-fout
Daarom staat er /s achter zijn opmerking, daarmee wordt /sarcasm bedoelt. Oftewel, wat voor deze statement staat is sarcasme.bvbal79 schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 13:37:
[...]
Horner denkt er toch anders over
https://racingnews365.nl/...verstappen-was-eigen-fout
PS4 PSN: Dazzler2120
Ik zit eens even te kijken naar de tijden van VT1 en VT2, maar wat is Stroll allemaal aan het doen? Die is een klap trager dan zijn rookie teammaatje. Ik had al geen hoge pet van hem op, maar het lijkt alleen maar erger te worden. Vorig jaar riep hij meerdere keren dat hij geen hulp heeft van Massa, maar er gaan ook geluiden dat Stroll meerdere keren totaal verkeerd zat met de setup om vervolgens die van Massa te kopiëren.
Nu hij het helemaal zelf moet doen, lijkt het dat hij qua setup er gewoon niet uit komt. Dat verklaart wellicht ook waarom Williams trager is dan vorig seizoen.
Nu hij het helemaal zelf moet doen, lijkt het dat hij qua setup er gewoon niet uit komt. Dat verklaart wellicht ook waarom Williams trager is dan vorig seizoen.
Daarom staat er achter mijn bericht een smilie...een smilie betekent humor en dat ik zijn grap wel begrijpDazzler2120 schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 13:38:
[...]
Daarom staat er /s achter zijn opmerking, daarmee wordt /sarcasm bedoelt. Oftewel, wat voor deze statement staat is sarcasme.
Dit blijft leuk
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Dit is weer sarcasme, toch?bvbal79 schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 13:39:
[...]
Daarom staat er achter mijn bericht een smilie...een smilie betekent humor en dat ik zijn grap wel begrijp
Ik beloof nooit meer /s te gebruiken.
Ontopic: ik heb als RBR fan wel een goed gevoel over de race. Niet over de kwalificatie maar ik laat me graag verrassen. Het staat trouwens 1-1 in kwalificatie tussen VER en RIC. Alleen hopen dat ze die 150PK alleen op de juiste plekken vrijgeven.
Ontopic: ik heb als RBR fan wel een goed gevoel over de race. Niet over de kwalificatie maar ik laat me graag verrassen. Het staat trouwens 1-1 in kwalificatie tussen VER en RIC. Alleen hopen dat ze die 150PK alleen op de juiste plekken vrijgeven.
Mooie odds van 15/1 voor Max als hij wint.... buitenkansje vind ik zelf!
Wie staat het beter?

Optisch bedrog door het plaatje groter te maken...jahjah
Weet niet of we dit hier mogen bespreken, maar heb voor het eerst van m'n leven een weddenschapje gewaagd. 10 euro ingezet op de winst van Max. Odds zijn vrij aardig nu, 1/11.
Denk dat dit zomaar een extra dimensie kan geven aan het kijken van de GP zondag
.
Denk dat dit zomaar een extra dimensie kan geven aan het kijken van de GP zondag
waar doe je dat? bwin?Requiem19 schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 14:36:
Weet niet of we dit hier mogen bespreken, maar heb voor het eerst van m'n leven een weddenschapje gewaagd. 10 euro ingezet op de winst van Max. Odds zijn vrij aardig nu, 1/11.
Denk dat dit zomaar een extra dimensie kan geven aan het kijken van de GP zondag.
Hij vraagt ook niet wie het beter doet maar wie het beter staat.bvbal79 schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 14:27:
[...]
Optisch bedrog door het plaatje groter te maken...jahjah
Vonken kleuren wel beter af bij donkerblauw.
Van wanneer is dit dan? Ik zie dit namelijk niet op hun accounts. Wel een slapende max in de taxi
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Zoek eens naar RicLeoon. schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 14:47:
[...]
Van wanneer is dit dan? Ik zie dit namelijk niet op hun accounts. Wel een slapende max in de taxi
https://twitter.com/danie...s/984758541889228800?s=21
En de ander kwam via GPupdate
https://twitter.com/gpupd...s/984759718798348289?s=21
Check even het bericht die hij quote, het was er een die je eerder had geplaatstJasphur schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 14:49:
[...]
Zoek eens naar Ric
Unibet.com
Duurde 5 minuutjes om te registeren etc.
Ik zag het vandaag op de Insta van HAM. Zal wel zo'n tijdelijk plaatje zijn want nu zie ik em niet meer, ook niks op VER z'n InstaLeoon. schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 14:47:
[...]
My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP
@Leoon. ik zit ook te slapen. Excuus. Dit waren screenshots van iemand op Twitter. Kan het bericht niet meer vinden. Ik verwacht dat dit gisteren tijdens de handtekeningensessie is geplaatst. Gezien dat langer dan 24 uur geleden is zullen de ‘stories’ al wel verwijderd zijn.Leviathius schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 14:51:
[...]
Check even het bericht die hij quote, het was er een die je eerder had geplaatst
Ik had ook eerder deze week ingezet met 11/1 odds. Na de training vandaag zijn de odds nog verhoogd naar 15/1Requiem19 schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 14:36:
Denk dat dit zomaar een extra dimensie kan geven aan het kijken van de GP zondag.
Nee heb het over die fotos dat het 'weer goed is' tussen ham en max. Blijkbaar verkeerde bericht gequote?Jasphur schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 14:49:
[...]
Zoek eens naar Ric
Ah nee je was even slaaplaptoppen. Goed, dan waren het stories van gisteren inderdaad, die kan je niet meer zien. Voor niks insta weer geinstalleerd op mijn telefoon
[ Voor 17% gewijzigd door Oekol op 13-04-2018 14:58 ]
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Ook daar kan optisch bedrog je bij helpen of iets beter staat of niet.....verder was ik vergeten een smilie erachter te zetten of een /s je of whatever, wat een serieuse gedoe zeg hierMartin0 schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 14:40:
[...]
Hij vraagt ook niet wie het beter doet maar wie het beter staat.
[ Voor 4% gewijzigd door bvbal79 op 13-04-2018 15:45 ]
Even de on board beelden bekeken, als je ziet dat op de lange stukken de topsnelheid van de TR de 315 aantikt en de MClaren met moeite de 295, dan heeft Honda het toch lekker voor elkaar, betrouwbaar en snel. Een goede motor voor RBR volgend jaar. 😁
Doet McL expres de DRS niet open om Renault zwart te maken?DoubleDutch schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 15:47:
Even de on board beelden bekeken, als je ziet dat op de lange stukken de topsnelheid van de TR de 315 aantikt en de MClaren met moeite de 295, dan heeft Honda het toch lekker voor elkaar, betrouwbaar en snel. Een goede motor voor RBR volgend jaar. 😁
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
McLaren lijkt vaak te focussen op downforce voor een maximale bochtensnelheid. Daardoor dat ze op de rechten stukken enorm verliezen. Ter vergelijking probeert RBR daarin een balans te vinden om zo min mogelijk te verliezen op de rechte stukken maar met behoud van de bochtensnelheid. Waar andere teams (Williams?) meer op de hoge topsnelheden focussen maar veel verliezen in de bochten.DoubleDutch schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 15:47:
Overigens ging hetzelfde verhaal in de McHonda tijd ook al. McLaren wou perse hoge downforce rijden en was het het probleem van Honda om performance te leveren. Doordat Honda dat niet lukte en McLaren geen compromise wou zoeken kreeg Honda natuurlijk de volle lading over de performance terwijl McLaren met een ander aero package het probleem ook gedeeltelijk had kunnen oplossen.
Nu zal STR dus wel gewoon naar het beste compromise zoeken en daardoor de Honda ook een stuk beter uit de verf komt.
Het verschil van de achtervleugel settings tussen VET (boven) en RAI. Vet heeft hier minder downforce.
Via Scarbs

Onderzijde Ferarri neusvleugel

Het verschil van de achtervleugel settings tussen HAM (boven) en Bot. HAM heeft hier minder downforce.
Via Scarbs

Onderzijde Ferarri neusvleugel

Het verschil van de achtervleugel settings tussen HAM (boven) en Bot. HAM heeft hier minder downforce.

Mijn excuses ik was in de veronderstelling dat u het verkeerd begrepen hadbvbal79 schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 15:44:
[...]
Ook daar kan optisch bedrog je bij helpen of iets beter staat of niet.....verder was ik vergeten een smilie erachter te zetten of een /s je of whatever, wat een serieuse gedoe zeg hier
Apart dat niet alleen de grote/hoek van de panelen afwijkend is maar de volledige vorm. RAI heeft het onderste paneel helemaal vlak en VET met die bolling erin waarbij de buitenkanten omhoog staan. En HAM bolling met buitenkanten omhoog en BOT juist relatief vlak alleen met een "krul" in het midden.Jasphur schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 16:09:
Het verschil van de achtervleugel settings tussen VET (boven) en RAI. Vet heeft hier minder downforce.
Via Scarbs
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik vraag me af hoeveel titanium blokjes ze onder zo'n auto schroeven om hem zo'n mooie vonkjes te laten maken
Een hele plankmark-k schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 16:24:
[...]
Ik vraag me af hoeveel titanium blokjes ze onder zo'n auto schroeven om hem zo'n mooie vonkjes te laten maken
De foto van @Jasphur hierboven van de onderkant van die voorvleugel is vandaag al eerder langs gekomen in een van beide topics. Daar stond bij dat de grijs-metalen platen de titanium skid blocks zijn. Dus alleen onder de neus zitten er al 4 (tenzij ik het verkeerd zie en het niet om die grote metalen stukken gaatmark-k schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 16:24:
[...]
Is dit niet juist de houten plank die (van oudsher) nog steeds eronder zit en waarmee gekeken wordt of de auto niet teveel bottomed?
[ Voor 23% gewijzigd door RobertMe op 13-04-2018 16:30 ]
@RobertMe Yes, klopt en aan de top, dus het stuk bij de voorwielen zitten ook van die titanium skid platen. Het doet helemaal niks, behalve sensatie.
Nou niks zou ik t niet noemen, het voorkomt slijtage aan de carbon delen. Titanium is een stuk lichter dan staal en slijtvaster dan aluminium dus wat dat betreft een goede keuze daarvoor.Jasphur schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 16:31:
@RobertMe Yes, klopt en aan de top, dus het stuk bij de voorwielen zitten ook van die titanium skid platen. Het doet helemaal niks, behalve sensatie.
De plank is niet van carbon dacht ik. Ik zoek het even op.mark-k schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 16:35:
[...]
Nou niks zou ik t niet noemen, het voorkomt slijtage aan de carbon delen. Titanium is een stuk lichter dan staal en slijtvaster dan aluminium dus wat dat betreft een goede keuze daarvoor.
toevoeging: de neusvleugel uiteraard wel. Dus daar zal het titanium uiteraard voor bescherming zijn. Maar daar zie ik eigenlijk bijna nooit vonken vanaf komen.
Typically the plank was wood based, made from a beech wood product called Jabroc, although more exotic blends of woods and resins not unlike MDF have been used. Today has moved over to a phenolic resin material called Permaglass made by "BTR Permali". This is a glass reinforced laminated product, so it's no any longer a wooden plank at all! The material has good fire resistance, produces little smoke and toxic fumes, making it ideal for its application in F1.
ViaWith the current rake angle set ups the front of the plank is fitted with titanium fasteners to mount the plank and resist wear as the plank rubs along the track. In addition, teams bond the plank to the floor with a semi-permanent glue, although the regulations do state the plank can only be fastened with the predefined fittings. Both the titanium fittings and the glue layer appear to be allowed by the FIA. Although the skid block material is now specified as Titanium rather the previous used tungsten, the latter of which is denser and heavier, more wear resistant and produces few sparks. That is the reason why we can see firework from under the car.
If plank is consumed too much, car can be disqualified. Skid block or 'plank' must run along the reference plane.
[ Voor 74% gewijzigd door Jasphur op 13-04-2018 16:49 ]
Volgens mij waren die op de front wing ook bedoeld voor gewichtsverdeling/balans, die wil je natuurlijk op het laagste punt mogelijk wat dus ook onderkant van de auto/wing is.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Voor de ballast gebruiken ze geen titanium, maar wolfraam (tungsten), wat een veel hogere dichtheid heeft en neemt dus minder ruimte in.SinergyX schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 16:52:
Volgens mij waren die op de front wing ook bedoeld voor gewichtsverdeling/balans, die wil je natuurlijk op het laagste punt mogelijk wat dus ook onderkant van de auto/wing is.
Uiteraard, maar moeilijk te zien wat voor soort er onder die voorvleugel zou hangenArnevdS schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 16:59:
[...]
Voor de ballast gebruiken ze geen titanium, maar wolfraam (tungsten), wat een veel hogere dichtheid heeft en neemt dus minder ruimte in.
https://www.auto123.com/e...ormula-1-car?artid=158384
http://www.formula1-dictionary.net/ballast.html
Welk team heeft genoeg geld en propt gewoon platinum voorin de auto?So, to make sense of what I just said: F1 teams like tungsten because it is dense, and they don't have to pack as much of it into a chassis to reach the required weight. but is not expensive like Osmium, Iridium, Platinum, and Rhenium. But some teams don't care about expenses.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ok geen carbon, maar het beschermingselement klopt wel nog steeds, staat ook gewoon in je quote, titanium om slijtage te beperken.Jasphur schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 16:41:
[...]
De plank is niet van carbon dacht ik. Ik zoek het even op.
toevoeging: de neusvleugel uiteraard wel. Dus daar zal het titanium uiteraard voor bescherming zijn. Maar daar zie ik eigenlijk bijna nooit vonken vanaf komen.
[...]
[...]
Via
Volgens mij focust elk team op de snelste rondetijd, met het materiaal (en de tekortkomingen) wat ze ter beschikking hebben.RobertMe schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 16:05:
[...]
McLaren lijkt vaak te focussen op downforce voor een maximale bochtensnelheid. Daardoor dat ze op de rechten stukken enorm verliezen. Ter vergelijking probeert RBR daarin een balans te vinden om zo min mogelijk te verliezen op de rechte stukken maar met behoud van de bochtensnelheid. Waar andere teams (Williams?) meer op de hoge topsnelheden focussen maar veel verliezen in de bochten.
Overigens ging hetzelfde verhaal in de McHonda tijd ook al. McLaren wou perse hoge downforce rijden en was het het probleem van Honda om performance te leveren. Doordat Honda dat niet lukte en McLaren geen compromise wou zoeken kreeg Honda natuurlijk de volle lading over de performance terwijl McLaren met een ander aero package het probleem ook gedeeltelijk had kunnen oplossen.
Nu zal STR dus wel gewoon naar het beste compromise zoeken en daardoor de Honda ook een stuk beter uit de verf komt.
Op het ene circuit ligt de nadruk meer op bochtensnelheid, het andere meer op straight line speed. Het is altijd een compromis.
Wat ik op sommige plaatsen lees, is het wel zo dat McLaren inderdaad focust op veel downforce en zeiden ze dan bv. dezelfde bochtensnelheid als Red Bull te hebben, maar ze hebben blijkbaar niet altijd de efficiëntste downforce. Het kost je altijd luchtweerstand en als je hele aero-pakket niet goed geoptimaliseerd is voor meer/minder downforce, heb je ook nog eens grote verschillen over verschillende circuits.Harrie schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 18:26:
[...]
Volgens mij focust elk team op de snelste rondetijd, met het materiaal (en de tekortkomingen) wat ze ter beschikking hebben.
Op het ene circuit ligt de nadruk meer op bochtensnelheid, het andere meer op straight line speed. Het is altijd een compromis.
Dat probeer je binnen de design filosofie van de auto ja. En de filosofie van McLaren is/was blijkbaar "max downforce" en met de zwakkere Honda motor is dat altijd een issue geweest (waardoor ze dus nog trager waren). Daarin heeft McLaren dus altijd de verkeerde keuze gemaakt. Als ze wat meer focusten op de gulden middenweg hadden ze misschien wel betere resultaten behaald afgelopen jaren. (nee, ze zouden geen topteam zijn geweest met zowel de performance als betrouwbaarheid issues van de Honda, maar ze konden wellicht wel iets meer punten binnen sprokkelen).Harrie schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 18:26:
[...]
Volgens mij focust elk team op de snelste rondetijd, met het materiaal (en de tekortkomingen) wat ze ter beschikking hebben.
Hetzelfde geldt dus ook voor RBR. Zij proberen in het design van de auto de juiste balans tussen topsnelheid en bochtensnelheid te vinden. Daarin moeten ze dus de juiste afwegingen maken om wat bochtensnelheid te verliezen om de topsnelheid te verhogen (/gebrek daaraan te beperken). Als je RBR een Mercedes motor geeft durf ik dan ook te wedden dat ze een andere auto zouden maken. Met om en nabij dezelfde topsnelheid als ze nu hebben, maar wel een hogere bochtensnelheid.
En dan kom ik op YT dit tegen:kevlar01 schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 11:26:
Wat is die Stroll toch een aanfluiting zeg...
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=ryFvUlufHbE]
Die gasten konden wel eens een puntje hebben
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
McLaren zegt wel meer, daar blijkt steeds minder van te kloppen voor mijn gevoel. Nu ze Honda niet meer de schuld kunnen geven geven ze maar de schuld aan de hoeveelheid downforce. Volgens mij krijgen ze het gewoon niet gehandled dat ze maar een matig team zijn ipv bij de top horen.ArnevdS schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 18:43:
[...]
Wat ik op sommige plaatsen lees, is het wel zo dat McLaren inderdaad focust op veel downforce en zeiden ze dan bv. dezelfde bochtensnelheid als Red Bull te hebben, maar ze hebben blijkbaar niet altijd de efficiëntste downforce. Het kost je altijd luchtweerstand en als je hele aero-pakket niet goed geoptimaliseerd is voor meer/minder downforce, heb je ook nog eens grote verschillen over verschillende circuits.
Als ze de rest van het seizoen net zoveel "geluk" blijven houden (of de andere teams het "pech"), dan bij de eerste 2 races, dan zien we dat uiteindelijk in de totaalstand niet meer terug. Over een paar jaar is iedereen vergeten hoe het ook alweer zat tijdens het 2018 seizoen en zegt Mclaren dan gewoon dat het mindere presteren over 2015-2017 toch echt aan Honda lagmark-k schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 19:25:
[...]
McLaren zegt wel meer, daar blijkt steeds minder van te kloppen voor mijn gevoel. Nu ze Honda niet meer de schuld kunnen geven geven ze maar de schuld aan de hoeveelheid downforce. Volgens mij krijgen ze het gewoon niet gehandled dat ze maar een matig team zijn ipv bij de top horen.
Testing, one, two ...
Als dit jaar McLaren met hun rijders lager eindigt dan Toro Rosso, dan zal dat bij mij blijven hangen.hardware-lover schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 19:31:
[...]
Als ze de rest van het seizoen net zoveel "geluk" blijven houden (of de andere teams het "pech"), dan bij de eerste 2 races, dan zien we dat uiteindelijk in de totaalstand niet meer terug. Over een paar jaar is iedereen vergeten hoe het ook alweer zat tijdens het 2018 seizoen en zegt Mclaren dan gewoon dat het mindere presteren over 2015-2017 toch echt aan Honda lag
Humor dat ze een naambalk voor hem gemaakt hebbenVerwijderd schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 20:23:
Laten we deze meneer niet vergeten van vorig jaar, dat hij er weer mag zijn:
[afbeelding]
We do what we must because we can.
Net na "for name"Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 22:34:
Even over morgen:
Waar denken jullie dat Lastname zich kwalificeert?
Wat is er niet grappig aan is eerder de vraag
Geen idee maar ik durf te wedden dat het voor Stroll is.Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 22:34:
Even over morgen:
Waar denken jullie dat Lastname zich kwalificeert?
Nou, Ric heeft iig delivered deze sessie, aardig wat rook daar. Komt dus soms nog wel aardig wat rook vrij als zon motor ermee kapt
Het astroturf is dus behoorlijk nat. HAM gaat er met 4 wielen overheen en spint 540 graden: https://streamable.com/i54nu
Verder: GRO met remproblemen

RIC met een opgeblazen motor? https://streamable.com/kjr3n
Verder: GRO met remproblemen

[ Voor 4% gewijzigd door ArnevdS op 14-04-2018 05:48 ]
Kak, ik dacht dat de 3e training om 6uur nl begon (zoals in de startpost staat)
qualy om 8 uur!
Ik ben ook speciaal om 6 opgestaan op basis van de info in de startpost.Hippocampus schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 05:45:

Gelukkig hoef ik de Q niet te missen.
[ Voor 3% gewijzigd door Spotmatic op 14-04-2018 06:19 ]
Hippocampus schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 05:45:
Ai dat staat er inderdaad verkeerd. Je had het ook kunnen weten dat het niet kan dat er 1 uur tussen fp3 en kwalificatie zit. Maaar om nou helemaal safe te zijn kun je het .ics bestand uit de topicstarter pakken en in je agenda importeren. Is de officiële kalender van f1, staat alles goed in.Spotmatic schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 06:18:
[...]
Ik ben ook speciaal om 6 opgestaan op basis van de info in de startpost.![]()
Gelukkig hoef ik de Q niet te missen.
Inkopper: ik denk dat de engineers van RB even met die van McLaren moeten praten, wie weet redden ze de motorwissel van Ricciardo dan nog op tijd voor Q.
Haas heeft met Magnussen het tempo ook aardig te pakken. Is geen toevalstreffer geweest zo lijkt het.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Goedemorgen.
Ziggo TV toont nog het oude F1-logo
Ziggo TV toont nog het oude F1-logo
Approved by Michael Bay.....ze ploffen steeds mooierArnevdS schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 05:36:
[afbeelding]
Zo plofte ze vroeger toch ook?vhal schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 07:18:
[...]
Approved by Michael Bay.....ze ploffen steeds mooier
Vroegah ploften ze veel mooier.
Môgge iedereen.
[ Voor 12% gewijzigd door sjaool op 14-04-2018 07:30 ]
"When you grow up your heart dies"
In Rome zouden ze er blij van worden.vhal schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 07:18:
[...]
Approved by Michael Bay.....ze ploffen steeds mooier
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
sjaool schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 07:28:
[...]
Vroegah ploften ze veel mooier.
[video]
Môgge iedereen.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Een aantal andere dingen die je hier niet gaat bespreken/doen voor de sfeer in dit topic:
-Gewoon zeuren, maakt niet over waarover. Hou het nou eens gezellig.
-Als er iets voorbij komt, plaats dan even waar de bron was zodat iedereen het begrijpt. Dus Ziggo, Channel 4, Sky etc.
-Zeuren over Ziggo/Olav/Jack/NOS/etc. We weten het nu wel en het draagt niks bij aan het topic.
-Oh deze baan of race is zo saai. Een keertje mag echt wel, maar het hier alleen maar over hebben hoeft ook niet.
-Offtopic dingen, zoals (maar niet exclusief) actuele ontwikkelingen bij andere sporten.
-Verwijten naar elkaar in welke vorm dan ook.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2018 - deel 1 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.Een aantal andere dingen die je hier niet gaat bespreken/doen voor de sfeer in dit topic:
-Gewoon zeuren, maakt niet over waarover. Hou het nou eens gezellig.
-Als er iets voorbij komt, plaats dan even waar de bron was zodat iedereen het begrijpt. Dus Ziggo, Channel 4, Sky etc.
-Zeuren over Ziggo/Olav/Jack/NOS/etc. We weten het nu wel en het draagt niks bij aan het topic.
-Oh deze baan of race is zo saai. Een keertje mag echt wel, maar het hier alleen maar over hebben hoeft ook niet.
-Offtopic dingen, zoals (maar niet exclusief) actuele ontwikkelingen bij andere sporten.
-Verwijten naar elkaar in welke vorm dan ook.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2018 - deel 1 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1