Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[F1 2018] Race 3 - GP van China Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 ... 21 22 23 Laatste
Acties:
  • 61.723 views

• Grimmie187
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 17:15
quote:
B-Real schreef op maandag 16 april 2018 @ 08:53:
Snelheid van Red Bull geeft idd een vertekend beeld, ze hebben optimaal geprofiteerd van de SC situatie maar ook dat hoort erbij!
Daarnaast waren Ferrari en Bottas in principe de snelsten gisteren, Hamilton kwam in het verhaal ook niet voor. Toch denk ik dat Red Bull er niet heel veel vanaf zitten, er komen dit jaar nog wel circuits waar ze de betere zijn.

Vrees wel dat Mercedes zich achter de oren moet krabben want Ferrari lijkt tot nu toe toch nog wel de betere.
Wat betreft racepace ontloopt de top 3 elkaar niet zoveel, Ferrari heeft wel duidelijke stappen gezet in kwalificatietrim en topsnelheid.

Maar goed, daar heb je weinig aan als je tijdens de race de strategie voor beide autos verkloot zoals gisteren.. :X

Acties:
  • +1Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 19:09
Toch denk ik dat Red Bull alleen kan meekomen, maar (nog) niet echt kan aanvallen of het circuit moet wat meer meezitten.

En idd, we hebben het alleen maar over het laatste deel van de race maar Raikkonen werd flink opgeofferd om Vettel maar een kans te geven om Bottas te passeren :X
Ongelofelijk....

Ik wil daar wel eens een boordradio van horen eigenlijk.

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 19:21

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

quote:
B-Real schreef op maandag 16 april 2018 @ 09:06:
Toch denk ik dat Red Bull alleen kan meekomen, maar (nog) niet echt kan aanvallen of het circuit moet wat meer meezitten.

En idd, we hebben het alleen maar over het laatste deel van de race maar Raikkonen werd flink opgeofferd om Vettel maar een kans te geven om Bottas te passeren :X
Ongelofelijk....

Let wel; er liggen een paar forse rechte stukken in china. Daar verliest een Renault motor zo een paar tienden. Zal in Baku ook nog wel een dingetje worden, maar op circuits met minder lange rechte stukken zie ik het best positief eigenlijk.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 18:19
De twee echte ‘helden’ van de race. :+

Lorem ipsum dolor sit amet | PSN: Jasphur | Discogs Collectie | Untappd: jasperroeken

Acties:
  • +3Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 10:12
ik weet niet of het al gepost is, maar er was via de team radio afgesproken met HAR om GAS voorbij te laten, exit T14 (hairpin). GAS dacht, HAR gaat wijd dus hij laat me er langs. HAR had dit anders in gedachten. Vandaar ook dat GAS nogal not-amused was op de boordradio.

Mijn ex-vrouw is vegetariër :-)

• Grimmie187
quote:
B-Real schreef op maandag 16 april 2018 @ 09:06:

Ongelofelijk....

Sja, je kunt het er mee eens zijn of niet maar dat Kimi 2e viool is binnen het team is al lang en breed duidelijk (en dus ook bij Kimi). Ik vond Kimi trouwens ook weer mak en flets in de duels gisteren.

Maar dat gezegd hebbende is het alsnog hopeloos naïef van Ferrari om Kimi zijn 10s voorsprong op Bottas op te laten geven om Vettel 2 bochten de kans te geven hem in te halen.. Vanwege de incidenten eindigt hij nog als derde maar dat was meer geluk dan wijsheid. ;)

• toolkist
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 19:50
quote:
DaniëlWW2 schreef op zondag 15 april 2018 @ 21:53:
Mercedes lijkt al enorme last te krijgen bij 2 seconde afstand, Ferrari rond de 1,5 seconde en RBR lijkt onder de 1,5 seconde afstand te kunnen doen. Binnen de seconde rijden betekent gewoon dat je veel sneller bent, minstens een seconde dan je voorligger. Dan kan je met DRS inhalen en dat deed RBR dan ook met de softs.
Voorspelling: volgend seizoen wordt de afstand waarop DRS beschikbaar wordt vergroot van 1 naar 1.5 of 2 seconden.

• iichel
Dat verwacht ik niet. Ik hoop eerder op een andere manier van DRS (zoals bv push to pass bij indycars).

DRS is een hulpmiddel om inhalen te bevorderen. Niks meer, niks minder. Met DRS op 2 seconden haal je niet in maar kom je van 2 naar 1,5 seconden over een recht stuk met DRS...
Aan het einde van een recht stuk kun je dan een bocht in met 1,5 sec achterstand ipv 2. Dat helpt niks tegen inhalen, je zit er dan gewoon niet dicht genoeg op.

• Brummetje
  • Registratie: december 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

quote:
iichel schreef op maandag 16 april 2018 @ 09:19:
Dat verwacht ik niet. Ik hoop eerder op een andere manier van DRS (zoals bv push to pass bij indycars).

DRS is een hulpmiddel om inhalen te bevorderen. Niks meer, niks minder. Met DRS op 2 seconden haal je niet in maar kom je van 2 naar 1,5 seconden over een recht stuk met DRS...
Aan het einde van een recht stuk kun je dan een bocht in met 1,5 sec achterstand ipv 2. Dat helpt niks tegen inhalen, je zit er dan gewoon niet dicht genoeg op.
Zorgt er natuurlijk wel voor dat je eerder kan gaan inhalen want je bent weer een stuk dichterbij.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• iichel
quote:
Brummetje schreef op maandag 16 april 2018 @ 09:22:
[...]

Zorgt er natuurlijk wel voor dat je eerder kan gaan inhalen want je bent weer een stuk dichterbij.
Wat je nu vaak ziet is dat ze <1 seconde zitten, DRS krijgen, tot 0.2 03 komen, een bochtig gedeelte in gaan en weer terugvallen tot 0.7 0.8 0.9. Met dat in gedachten denk ik niet dat DRS bij <2 seconden veel gaat uitmaken.

Tegenwoordig zijn de autos zo aero gevoelig, de merc voorop, dat ze bij 1,5-2 seconden gewoon DF verliezen, vooral vooraan. Dan gaan ze ondersturen, banden naar de knoppen. En daarbij hebben sommige teams de koeling nog niet 100% in orde (RBR, merc bijvoorbeeld) waardoor volgen nog lastiger wordt.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: juli 2006
Voor mij als neutrale kijker was het gisteren echt genieten. Natuurlijk ben ik wel voor Max, maar een mooie race zonder Max vind ik ook prima. Hamilton wederom niet eenzaam aan kop. Genoeg actie op de baan. Safety Car die alles omgooide. Wederom wat drama rondom Verstappen, maar ook een hele mooie openingsronde van hem. En natuurlijk Ricciardo, die wel weer het hoofd cool kan houden.

Ik twijfelde nog of ik mijn bed uit zou komen want mijn zoontje had heel de nacht lopen spoken en lag nog lekker naast me te pitten. Toch maar opgestaan en dat werd beloond wat mij betreft.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• B-Real
Ik probeer ook zo neutraal mogelijk te zijn.

Ben wel Nederlander, dus zie graag dat Max het goed doet. Heb misschien iets meer een zwak voor Vettel en iets meer een hekel aan Hamilton, maar kan echt wel genieten van een goede race ondanks dat de uitslag mij niet 100% aan staat :).

Ik word tot nu toe prima bedient en heb het vorige week ook al ergens gezegd, de strijd in het middenveld is ook erg leuk om te volgen!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 07:18
quote:
B-Real schreef op maandag 16 april 2018 @ 09:48:
Ik probeer ook zo neutraal mogelijk te zijn.

Ben wel Nederlander, dus zie graag dat Max het goed doet. Heb misschien iets meer een zwak voor Vettel en iets meer een hekel aan Hamilton, maar kan echt wel genieten van een goede race ondanks dat de uitslag mij niet 100% aan staat :).

Ik word tot nu toe prima bedient en heb het vorige week ook al ergens gezegd, de strijd in het middenveld is ook erg leuk om te volgen!
Helemaal mee eens. Ik zie Max het ook graag goed doen maar uiteindelijk vind ik een parade niet spannend. Dit was tenminste spektakel.

Over het middenveld gesproken, na de SC waren er echt veel gevechten gaande daar. Heel mooi om te zien. Vind het wel jammer dat het gat tov FER MER RBR en de rest nogsteeds zo ontzettend groot is.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 18:24

sjaool

Every life should have 9 cats

@Rudolf, @B-Real en @Clifdon Plusje voor jullie realiteitszin en liefde voor de sport. ;)

sjaool wijzigde deze reactie 16-04-2018 09:58 (10%)

"When you grow up your heart dies"

• rik86
  • Registratie: januari 2006
  • Nu online
Wel fijn dat van de top3 teams t team dat t snelste lijkt te zijn/ zn auto t best heeft, tactisch het meeste prut is, goed voor de spanning ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• iichel
classic ferrari :P

• Loondijke
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 17:01
Ik snapte de tactiek met RAI ook totaal niet. En het is niet echt goed voor de moraal van RAI, maar ach, daar krijgt hij genoeg centen voor betaald en ik denk dat dit hem ook wel verteld is; VET = N1.

Als ze hem op tijd binnen hadden gebracht met de rest, was hij voor HAM en RIC gekomen en had zijn race echt totaal anders kunnen lopen.

Gamert in hart en nieren! BF5 stats (and improving): [GoT] Loondijke

Acties:
  • +3Henk 'm!

• B-Real
quote:
sjaool schreef op maandag 16 april 2018 @ 09:57:
@Rudolf, @B-Real en @Clifdon Plusje voor jullie realiteitszin en liefde voor de sport. ;)
Moet zeggen dat dat bij de meesten wel goed zit in dit topic, een genot t.o.v. enkele nieuwssites :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 16:23

Bansheeben

There never was any cake...

quote:
Franco10 schreef op zondag 15 april 2018 @ 09:45:
Jezus is het al Koningsdag? Zie allemaal gigantische oranje brillen.

Leercurve? Max praat in elk interview of hij alles al weet, nul zelfreflectie. Dan kun je zo'n fout niet uitleggen met leercurve.

Als iemand max zo hard had aangetikt, hadden de oranje brillen dan ook gezegd naja nu is het geen saaie optocht meer?
Aah meneer dacht zelf niet de volledige wereld aan te kunnen toen je 20 was? Serieus, doe niet zo belachelijk. Max heeft 2-3 echt grote fouten gemaakt in dit jonge seizoen. Shit happens. De weg naar de top is erg lang en erg bochtig.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Jasphur

Jasphur wijzigde deze reactie 16-04-2018 10:23 (18%)

Lorem ipsum dolor sit amet | PSN: Jasphur | Discogs Collectie | Untappd: jasperroeken

• DutchOwnage
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 15:09
Wat Max betreft zie ik het echt nog als een beetje gebrek aan finesse. Een klein beetje meer geduld had hem een P3(4) en een P1 opgeleverd dit seizoen. De gast is pas 20 jongens kom op give the guy a break. Die finesse en dat geduld komen écht nog wel.

De move op Vettel vond ik wél zijn domste actie uit zijn carrière, dat dan weer wel. De race kwam al zijn kant op, waarom dan? Rondje later en hij had 'm. Het had een ander verhaal geweest als ie maar 1 kans had gehad op Vettel, dan moet je er wel altijd voor gaan.

DutchOwnage wijzigde deze reactie 16-04-2018 10:31 (11%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Grimmie187
quote:
Franco10 schreef op zondag 15 april 2018 @ 09:45:
Jezus is het al Koningsdag? Zie allemaal gigantische oranje brillen.

Leercurve? Max praat in elk interview of hij alles al weet, nul zelfreflectie. Dan kun je zo'n fout niet uitleggen met leercurve.

Als iemand max zo hard had aangetikt, hadden de oranje brillen dan ook gezegd naja nu is het geen saaie optocht meer?
quote:
Bansheeben schreef op maandag 16 april 2018 @ 10:14:
[...]

Aah meneer dacht zelf niet de volledige wereld aan te kunnen toen je 20 was? Serieus, doe niet zo belachelijk. Max heeft 2-3 echt grote fouten gemaakt in dit jonge seizoen. Shit happens. De weg naar de top is erg lang en erg bochtig.
Zal de waarheid misschien in het midden liggen?

Ik vind 2-3 grote fouten in 3 races behoorlijk veel maar die zelfreflectie bij Max zag ik na China eindelijk juist wel. Hij leek zelfs een beetje emotioneel tijdens het Ziggo interview?

Verder denk ik dat dit soort races/resultaten inderdaad erg belangrijk zijn voor zijn ontwikkeling. Snelheid en talent is iedereen het wel over eens maar ik heb het gevoel dat Max nog moet leren 'slechte races' te rijden met een WDC titel in het achterhoofd. Dat leer je alleen door ervaring, kijk maar naar een Vettel, Hamilton, Alonso. Die weten als geen ander hoe je in slechte races het maximale resultaat eruit kunt halen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 14-06 13:42

Remy

Moderator Devschuur®

I usually get 100% accuracy

quote:
Clifdon schreef op maandag 16 april 2018 @ 09:55:
[...]

Helemaal mee eens. Ik zie Max het ook graag goed doen maar uiteindelijk vind ik een parade niet spannend. Dit was tenminste spektakel.
Yeah, vergeleken met Bahrein was dit een vrij saaie race geworden. De bliksemsnelle respons door het tactical team van RBR heeft maximaal gebruik gemaakt van de safety car-situatie.
quote:
Over het middenveld gesproken, na de SC waren er echt veel gevechten gaande daar. Heel mooi om te zien. Vind het wel jammer dat het gat tov FER MER RBR en de rest nogsteeds zo ontzettend groot is.
Dit is inderdaad opvallend. Het middenveld, ruwweg vanaf Renault / Haas gerekend, lag op het eind gemiddeld 1,5 tot 2 seconden per ronde achter op de top. Dat is best wel een gat :o

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• demo31051987
  • Laatst online: 18:49

demo31051987

a.k.a. Extigo

Het kost voor Max gewoon wat tijd om dit te leren. Dat hadden Vettel en Hamilton ook, denk maar eens terug naar China 2007 waar Hamilton zijn kampioenschap vergooit. Max komt er nog wel, ondanks dat ook ik heb staan schelden toen hij die domme actie bij Vettel probeerde.

Ik moet het trouwens wel eens zijn met Tom Coronel. Bij die actie bij Vettel, had Max de apex van de bocht gehaald, dan had hij hem waarschijnlijk niet eens geraakt en was het een mooie inhaalmanouvre.

Nu hopen dat we in Baku weer een mooie race gaan krijgen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 13-06 22:04
quote:
Grimmie187 schreef op maandag 16 april 2018 @ 10:27:
Ik vind 2-3 grote fouten in 3 races behoorlijk veel maar die zelfreflectie bij Max zag ik na China eindelijk juist wel. Hij leek zelfs een beetje emotioneel tijdens het Ziggo interview?
Ik heb eigenlijk het idee dat de fouten in deze race een gevolg zijn van die eerdere fouten in de eerste 2 races. Slechte start van het seizoen gaat toch die druk opleggen waar hij nog niet helemaal mee om kan gaan. Dus inderdaad een leerproces.
quote:
Verder denk ik dat dit soort races/resultaten inderdaad erg belangrijk zijn voor zijn ontwikkeling. Snelheid en talent is iedereen het wel over eens maar ik heb het gevoel dat Max nog moet leren 'slechte races' te rijden met een WDC titel in het achterhoofd. Dat leer je alleen door ervaring, kijk maar naar een Vettel, Hamilton, Alonso. Die weten als geen ander hoe je in slechte races het maximale resultaat eruit kunt halen.
En kijk dan ook naar het verleden van die gasten.. Die hebben het ook moeten leren met vallen en opstaan ;)

• B-Real
Het was gisteren Max zijn eigen domme schuld en dat zal hij zelf ook wel weten, want hij had de race gewoon kunnen winnen met Ricciardo op de tweede plek.

Hij was bij de inhaalacties op Hamilton en Vettel te ongeduldig. Wellicht een gebrek aan ervaring?
De actie op Hamilton had voor hem een wake-up call moeten zijn om zijn rust te bewaren, wat dat betreft snap ik de actie op Vettel totaal niet.

Anyway, het lijkt erop dat het besef er bij Max zelf ook is plus dat hij gisteren gewoon 10 seconden straf heeft gekregen. Een passende straf ook in mijn ogen, mag ook wel eens gezegd worden.

Wel moet ie gaan opletten, want de situatie met Hamilton in Bahrein en in China met Hamilton en Vetten zijn dan wel race incidenten. Daarmee wordt je uiteindelijk geen kampioen en met een beetje pech gaat dat dit jaar ook het verschil maken of hij voor of achter Ricciardo eindigt in het kampioenschap.

Zoals hierboven gezegd heeft de gevestigde orde ook wel een historie wat dat betreft en zijn ze met vallen en weer op staan uhhh.... crashen en weer door gaan wijs geworden :)

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

quote:
Kudo's voor Max, dat hij deze keer wel op de teamfoto gaat voor het bord RIC P1 d:)b

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jasphur
Overigens wel een heerlijke top 6 trouwens, na drie races!

1 Sebastian Vettel 54
2 Lewis Hamilton 45
3 Valtteri Bottas 40
4 Daniel Ricciardo 37
5 Kimi Räikkönen 30
6 Fernando Alonso 22

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Remy

Remy

Moderator Devschuur®

Oh, en over Verstappen: het 'tegenstrijdige' bij hem is dat hij al drie volle seizoenen in F1 achter de rug heeft met 11 podiumplaatsen waarvan 3 keer winst. Hij is als zodanig al rookie-status af. Hier komt echter de 'maar': doordat hij her en der nog wat foutjes maakt / pech heeft, wil hij dat snel goedmaken. Dit pakt niet altijd goed uit, zoals Hongarije vorig jaar waarbij hij Ricciardo uitschakelde.

En zo meer van dat soort dingen: zijn eagerness wint het van geduld en timing op verschillende momenten. Dit heeft soms goed uitgepakt (ook omdat andere coureurs denken: help uit de weg! :o ) maar zoals gisteren met Vettel dus niet, en heeft hem mogelijk de winst gekost (we'll never know).

Als hij snel de beheersing te pakken krijgt die Ricciardo gister heeft getoond, dan zal dit in combinatie met zijn talent en eagerness heel veel gaan opleveren :)

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• DutchOwnage
  • Laatst online: 15:09
quote:
Remy schreef op maandag 16 april 2018 @ 10:39:

Als hij snel de beheersing te pakken krijgt die Ricciardo gister heeft getoond, dan zal dit in combinatie met zijn talent en eagerness heel veel gaan opleveren :)
Precies dit, op zijn minst 4 WK titels (even afhankelijk van op het goede moment bij het goede team zitten) :) :+ Want de verschillen aan de top zijn zo ontzettend klein, juist dat talent en die eagerness zullen op termijn het verschil gaan maken. Ricciardo was gisteren trouwens echt een baas zeg, vooral de move op Bottas voor P1 was grandioos.

DutchOwnage wijzigde deze reactie 16-04-2018 10:45 (23%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
demo31051987 schreef op maandag 16 april 2018 @ 10:31:
Het kost voor Max gewoon wat tijd om dit te leren. Dat hadden Vettel en Hamilton ook, denk maar eens terug naar China 2007 waar Hamilton zijn kampioenschap vergooit. Max komt er nog wel, ondanks dat ook ik heb staan schelden toen hij die domme actie bij Vettel probeerde.
Sterker nog, hoe lang heeft het wel niet geduurd met Vettel en Hamilton? Vettel was in 2009-2010 ook een "crash kid". Lewis had eigenlijk tot 2013 wel vetes met andere coureurs zoals Massa. Dat kwam in 2016 bij vlagen nog even terug met Rosberg.

Ik hoop en denk dat Max nu wel even zal kalmeren. Dat vasthouden en dan gaat hij weer een niveau omhoog in zijn prestaties. Nog steeds pas twintig hé. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• P.K.
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 10:42
quote:
DutchOwnage schreef op maandag 16 april 2018 @ 10:42:
[...]

Precies dit, op zijn minst 4 WK titels (even afhankelijk van op het goede moment bij het goede team zitten) :) :+ Want de verschillen aan de top zijn zo ontzettend klein, juist dat talent en die eagerness zullen op termijn het verschil gaan maken. Ricciardo was gisteren trouwens echt een baas zeg, vooral de move op Bottas voor P1 was grandioos.
Wat het verschil gaat maken is de auto's waar hij in rijdt, Vettel had wat dat betreft het geluk aan z'n kont hangen en Alonso kiest keer op keer het verkeerde team.

Het draait allang niet meer om welke coureur het beste is.
En dan is uberhaupt nog discutabel of Max wel de beste is...

• Spookelo
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 18:57
quote:
DaniëlWW2 schreef op maandag 16 april 2018 @ 10:51:
[...]

Sterker nog, hoe lang heeft het wel niet geduurd met Vettel en Hamilton? Vettel was in 2009-2010 ook een "crash kid". Lewis had eigenlijk tot 2013 wel vetes met andere coureurs zoals Massa. Dat kwam in 2016 bij vlagen nog even terug met Rosberg.

Ik hoop en denk dat Max nu wel even zal kalmeren. Dat vasthouden en dan gaat hij weer een niveau omhoog in zijn prestaties. Nog steeds pas twintig hé. :P
In China 2007 eindigde Hamilton zelfs in de grindbak van de pitstraat en vergooide daar zijn titel mee. Zelfs hele grote coureurs maken rare fouten. Het komt nog wel goed met Max.

• Rudolf
  • Registratie: juli 2006
quote:
Jasphur schreef op maandag 16 april 2018 @ 10:37:

1 Sebastian Vettel 54
2 Lewis Hamilton 45
3 Valtteri Bottas 40
4 Daniel Ricciardo 37
5 Kimi Räikkönen 30
6 Fernando Alonso 22
Moet je kijken waar Max had kunnen staan als hij afgelopen weken het kopje erbij gehouden had, dan zie ik Australië nog maar even door de vingers.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

quote:
Grimmie187 schreef op maandag 16 april 2018 @ 10:27:
[...]

[...]

Zal de waarheid misschien in het midden liggen?

Dit ontken ik verder absoluut niet hoor. Oerdomme actie van Max, maar een aantal mensen doen dan meteen alsof zijn hele carrière niets waard was en compleet in duigen ligt. Het gebrek aan zelfreflectie en de zelfoverschatting rust zwaarder op sommige posters hier dan op VER. Opeens denkt iedereeen wel even een F1 expert met vele jaren race ervaring te zijn....

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

• Grimmie187
quote:
Bansheeben schreef op maandag 16 april 2018 @ 10:58:
[...]

Dit ontken ik verder absoluut niet hoor. Oerdomme actie van Max, maar een aantal mensen doen dan meteen alsof zijn hele carrière niets waard was en compleet in duigen ligt. Het gebrek aan zelfreflectie en de zelfoverschatting rust zwaarder op sommige posters hier dan op VER. Opeens denkt iedereeen wel even een F1 expert met vele jaren race ervaring te zijn....
Idd, de beste stuurlui staan in de pits? :+

Ik denk een beetje oud-hollandsch doemdenken maar ook mensen die snappen hoe snel je als F1 coureur kan worden afgeserveerd als het tegenzit (terecht of niet).

• michelwuyts
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 16:29
quote:
Remy schreef op maandag 16 april 2018 @ 10:39:
Oh, en over Verstappen: het 'tegenstrijdige' bij hem is dat hij al drie volle seizoenen in F1 achter de rug heeft met 11 podiumplaatsen waarvan 3 keer winst. Hij is als zodanig al rookie-status af. Hier komt echter de 'maar': doordat hij her en der nog wat foutjes maakt / pech heeft, wil hij dat snel goedmaken. Dit pakt niet altijd goed uit, zoals Hongarije vorig jaar waarbij hij Ricciardo uitschakelde.

En zo meer van dat soort dingen: zijn eagerness wint het van geduld en timing op verschillende momenten. Dit heeft soms goed uitgepakt (ook omdat andere coureurs denken: help uit de weg! :o ) maar zoals gisteren met Vettel dus niet, en heeft hem mogelijk de winst gekost (we'll never know).

Hier zou het team toch ook een rol in moeten spelen. Hoe moeilijk is om hem uit te leggen dat hij op bepaalde momenten geen risico moet nemen. Door de banden is het verschil in snelheid vaak zo groot dat op bepaalde stukken inhalen geen probleem is. Risicovol inhalen naai je vaak alleen jezelf mee en schiet je qua tijd helemaal niet veel op helaas.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

quote:
Grimmie187 schreef op maandag 16 april 2018 @ 11:05:
[...]

Ik denk een beetje oud-hollandsch doemdenken maar ook mensen die snappen hoe snel je als F1 coureur kan worden afgeserveerd als het tegenzit (terecht of niet).
Haha, was het maar zo'n feest. In werkelijkheid staan ze nog niet eens op de tribune (wil er graag nog een keer naartoe :P ).
En inderdaad, maar RB heeft nu wel zoveel in Verstappen geïnvesteerd dat ze 'm voorlopig echt niet gaan demoten.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 17:03

SnowDude

Nu met 400+ RWHP!

quote:
Grimmie187 schreef op maandag 16 april 2018 @ 11:05:
[...]

Die staan aan de pit-wall :+

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore. Mijn SingleTurbo Supra

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 210667
  • Registratie: juni 2019
  • Niet online
quote:
michelwuyts schreef op maandag 16 april 2018 @ 11:09:
[...]

Hier zou het team toch ook een rol in moeten spelen.
Daar heb je idd een goed punt. Horner had ook kunnen zien en weten hoe Verstappen in elkaar zit. Had ook via de boordradio kunnen roepen dat Verstappen geduldig moet zijn en niet meteen aanvallen op een plek waar je moeilijkheden kan verwachten. Nu zit Verstappen nog niet zo in elkaar dat hij dat geduld kan opbrengen, en daar heb je dan ook tijdens de race het team voor.

• RobertMe
  • Laatst online: 19:49
quote:
SnowDude schreef op maandag 16 april 2018 @ 11:15:
[...]

Die staan aan de pit-wall :+
Ligt ook aan het team. Toto en de zijnen zinnen normaliter wel weer in de pitbox.

Wat ik me alleen af vroeg. Hoe heeft RBR zo snel die call voor double stack onder SC erdoor gekregen? Zou de hoofd strategist een knop hebben om meteen beide coureurs te spreken? Lijkt mij dat strategist => engineer => coureur te lang zou duren.

Alhoewel ik vermoed dat het sowieso al gepland was. Op Sky zagen ze uiteraard ook de rotzooi liggen en meteen "misschien is een SC nodig". Dus vanaf dat moment zal RBR direct gekeken hebben wat een SC hun zou kunnen brengen, banden in gereedheid brengen, ....

Toen ik op een later moment de race terugkeek vond ik het ook erg mooi hoe de kop (BOT & VET) door de hairpin ging, je vervolgens de melding zag van SC, je beeldt kreeg van start/finish straight met diezelfde BOT & VET, en je op de achtergrond VER vol rechtdoor ziet schieten de pits in. Alleen de opmerking op Sky achteraf dat Merc. dat niet met HAM kon doen was raar, zij zeiden namelijk dat HAM voor de RBRs zat, terwijl die in de sandwich zat tussen VER & RIC.

Zeker gezien ik vermoed dat track status dingen ook real time "op beeld" zijn. Daar waar de meldingen van race control (penalties etc) altijd met een vertraging zijn zijn de vlaggen, SC, VSC volgens mij echt altijd real time vanuit FIA control room (bv ook te zien bij kortstondig geel, als eerst iemand van FOM op een knopje moet duwen is het al opgelost voordat die zo ver is).

• RobertMe
quote:
Heppieboeddah schreef op maandag 16 april 2018 @ 11:26:
[...]

Daar heb je idd een goed punt. Horner had ook kunnen zien en weten hoe Verstappen in elkaar zit. Had ook via de boordradio kunnen roepen dat Verstappen geduldig moet zijn en niet meteen aanvallen op een plek waar je moeilijkheden kan verwachten. Nu zit Verstappen nog niet zo in elkaar dat hij dat geduld kan opbrengen, en daar heb je dan ook tijdens de race het team voor.
Dat deed zijn race engineer toch al tijdens de eerste ronde toen Max op de boordradio iets riep van "See you f*** later son". Toen was de reactie ook al van "doe een beetje rustig".

Uiteraard niet voldoende gebleken en als een Horner of Marko het zelf gedaan zou zeggen zou dat misschien meer effect hebben gehad, maar vanuit het team was het al gezegd dat hij rustig/kalm moest zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• iichel
ze hebben diverse scenarios klaarliggen, doorgerekend en banden zitten al lang in de warmers. zodra er ook maar de mogelijkheid van een SC opduikt gaat de strategist rekenen, dat is zo klaar. Als de strategie werkt 'box for soft AND double stack' geeft een seintje aan de crew en beide race engineers. banden worden klaargelegd en drivers krijgen een call 'prepare to box if SC is called'.

zodra de SC aangekondigd wordt gaat alles heel snel. signaal BOX/PIT wordt vrijwel direct aan iedereen gegeven en de rest hebben we kunnen zien.

• 210667
  • Niet online
quote:
RobertMe schreef op maandag 16 april 2018 @ 11:28:
[...]

Dat deed zijn race engineer toch al tijdens de eerste ronde toen Max op de boordradio iets riep van "See you f*** later son". Toen was de reactie ook al van "doe een beetje rustig".
Dat was toen nog totaal niet relevant. Pas na de SC was het belangrijk om rustig te zijn gezien het grote voordeel wat de RBR op dat moment kreeg.

• michelwuyts
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 16:29
quote:
Heppieboeddah schreef op maandag 16 april 2018 @ 11:34:
[...]

Dat was toen nog totaal niet relevant. Pas na de SC was het belangrijk om rustig te zijn gezien het grote voordeel wat de RBR op dat moment kreeg.
precies.

Als de snelheid hoog is moet team gewoon zeggen dat aanvallen alleen op rechte stuk mag (bijvoorbeeld) en DRS gebruikt kan worden. Met de betere banden vlieg je er dan zo langs en is er amper risico.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Grimmie187
Moet wel zeggen dat ik met jaloezie naar die pitstops heb zitten kijken haha..

Gebeurt niet vaak dat een team 2x een dubbele pitstop uitvoert die nauwelijks extra tijd kost (volgens mij was het iets van 5,5 en 6 seconden voor 2x2 pitstops)!

• SnowDude

SnowDude

Nu met 400+ RWHP!

quote:
Grimmie187 schreef op maandag 16 april 2018 @ 11:36:

Gebeurt niet vaak dat een team 2x een dubbele pitstop uitvoert die nauwelijks extra tijd kost (volgens mij was het iets van 5,5 en 6 seconden voor 2x2 pitstops)!
Dat was echt zeker netjes gedaan. Die eerste dubbele pitstop was al perfect. Maar die tweede die kwam echt als een konijn uit de hoge hoed.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore. Mijn SingleTurbo Supra

Acties:
  • +2Henk 'm!
quote:
Grimmie187 schreef op maandag 16 april 2018 @ 11:36:

En dat is met 1 pitstop per team/rijder.

Laat Pirelli naar SPA maar eens alleen HS banden meenemen.. (3 of 4x stoppen tijdens de race.. ) *O*

nachtnet zonder hoofdletter

• Jasphur
quote:
nachtnet schreef op maandag 16 april 2018 @ 11:41:
[...]

[afbeelding]

Laat Pirelli naar SPA maar eens alleen HS banden meenemen.. (3 of 4x stoppen tijdens de race.. ) *O*
Pff, veelte langzaam. Daar kan echt nog wel .2 seconden van af. Dan maar verhoogde kans op 'unsafe release' :+

• epo
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 19:53
quote:
P.K. schreef op maandag 16 april 2018 @ 10:54:
[...]

Wat het verschil gaat maken is de auto's waar hij in rijdt, Vettel had wat dat betreft het geluk aan z'n kont hangen en Alonso kiest keer op keer het verkeerde team.
Hmm, Alonso heeft sinds Renautl te veel invloed en zijn keuzes binnen de teams waar hij dan zit pakken verkeerd uit, dus ook wel eigen schuld.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
iichel schreef op maandag 16 april 2018 @ 11:30:
ze hebben diverse scenarios klaarliggen, doorgerekend en banden zitten al lang in de warmers. zodra er ook maar de mogelijkheid van een SC opduikt gaat de strategist rekenen, dat is zo klaar. Als de strategie werkt 'box for soft AND double stack' geeft een seintje aan de crew en beide race engineers. banden worden klaargelegd en drivers krijgen een call 'prepare to box if SC is called'.

zodra de SC aangekondigd wordt gaat alles heel snel. signaal BOX/PIT wordt vrijwel direct aan iedereen gegeven en de rest hebben we kunnen zien.
En bij RBR doen ze dit op een veel efficiëntere manier dan bij Mercedes. Bij Mercedes moet eerst het algoritme ja zeggen en dan is de gelegenheid al gepasseerd. Bij RBR zien ze meteen dan een SC de kop van veld in een ronde bij elkaar zal brengen en dan gaan ze er gewoon voor. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Spotmatic
  • Registratie: februari 2003
  • Nu online
quote:
DaniëlWW2 schreef op maandag 16 april 2018 @ 11:46:
[...]
En bij RBR doen ze dit op een veel efficiëntere manier dan bij Mercedes. Bij Mercedes moet eerst het algoritme ja zeggen en dan is de gelegenheid al gepasseerd. Bij RBR zien ze meteen dan een SC de kop van veld in een ronde bij elkaar zal brengen en dan gaan ze er gewoon voor. :+
Ik wil in dat verband nog Grrrrrene in "[F1 2018] Race 3 - GP van China" in herinnering brengen. :-)

Het tekent de vertwijfeling bij Hamilton.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Laatst online: 19:44

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

quote:
nachtnet schreef op maandag 16 april 2018 @ 11:41:
[...]

[afbeelding]

Williams was steevast het snelste hiermee. Echt alles stort langzaam in daar.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Remy

Remy

Moderator Devschuur®

quote:
Jasphur schreef op maandag 16 april 2018 @ 10:37:

1 Sebastian Vettel 54
2 Lewis Hamilton 45
3 Valtteri Bottas 40
4 Daniel Ricciardo 37
5 Kimi Räikkönen 30
6 Fernando Alonso 22
Dit, zeker dit. Het maakt het seizoen zoveel interessanter. Top 4 zit binnen 20 punten van elkaar. Nog 18 races te gaan. Zat punten te verdelen. Waarbij de mid-fielders zoals HUL, MAG en ALO ook wel eens een gooi naar een podium willen doen. Laat staan dat VER VERstandig wordt en ook weer wat podiums/wins binnen haalt.

Hoezo een tweeweg-strijd voor de titel. Waarom niet vier, of zelfs vijf? :)

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• RobertMe
quote:
Señor Sjon schreef op maandag 16 april 2018 @ 11:49:
[...]

Schuld kan mogelijk ook bij de coureur liggen? Niet goed stoppen kost ook tijd. Maar inderdaad een goede constatering, normaal stonden ze wel ver bovenaan, nu pas 10e.

• TheBrut3
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 19:39
quote:
Señor Sjon schreef op maandag 16 april 2018 @ 11:49:
Want in Bahrein waren ze niet 2e en in Australië niet 4e?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
Spotmatic schreef op maandag 16 april 2018 @ 11:49:
[...]

Ik wil in dat verband nog Grrrrrene in "[F1 2018] Race 3 - GP van China" in herinnering brengen. :-)

Het tekent de vertwijfeling bij Hamilton.
Dan hele team lijkt ook een beetje te rammelen nu RBR en Ferrari eindelijk meedoen. Mercedes was in 2013 al een kwalificatiemonster dat gewoon twee auto's op de eerste rij wou hebben. Sinds 2014 konden ze dit vrijwel altijd doen en de eerste ronde een enorm gat slaan zodat ze een onbetwiste pitstop hadden. Dan kan je de beste aerodynamische efficiëntie voor je auto ontwerpen en gewoon wegrijden. Strategie bestaat uit een keertje pitten als het gat groot genoeg is. Sinds vorig seizoen is dat allemaal wat lastiger geworden. Uiteindelijk werden ze gewoon weer de snelste auto en bleven ze voor zodat ze hun oude trucje konden doen.

Dat lijkt nu niet meer mogelijk en opeens vallen ze dan flink tegen. Ik wees er gisteren ook al op dat Mercedes meer last van een voorligger heeft dan de andere topteams. Vervolgens hebben ze nu al twee keer een enorme strategische blunder gemaakt, en een keer een gewone strategische blunder. In Bahrein hadden ze veel eerder moeten gaan jaren op Vettel dan ze deden. Ze kregen pas veel te laat door dat Vettel ging uitrijden en toen begonnen ze pas. Dat is ook een gevalletje van "computer says no". Hier kan en moet je gewoon op anticiperen en Vettel voortijdig al onder druk zetten.

• Grimmie187
quote:
DaniëlWW2 schreef op maandag 16 april 2018 @ 12:03:
[...]

Dat lijkt nu niet meer mogelijk en opeens vallen ze dan flink tegen. Ik wees er gisteren ook al op dat Mercedes meer last van een voorligger heeft dan de andere topteams. Vervolgens hebben ze nu al twee keer een enorme strategische blunder gemaakt, en een keer een gewone strategische blunder. In Bahrein hadden ze veel eerder moeten gaan jaren op Vettel dan ze deden. Ze kregen pas veel te laat door dat Vettel ging uitrijden en toen begonnen ze pas. Dat is ook een gevalletje van "computer says no". Hier kan en moet je gewoon op anticiperen en Vettel voortijdig al onder druk zetten.
Hadden ze dat wel kunnen doen? We hadden het er in het Bahrein topic ook nog even over maar volgens mij was Vettel op soft na de stop gewoon sneller dus liep het gat op naar 8s ofzo. Daarna kregen de mediums van Bottas de overhand en kon hij het gat dichtrijden. Volgens mij was dit niet een bewuste call van het team maar gewoon verschil in pace vanwege de banden?

Verder wel eens dat Mercedes zich nu een beetje achter de oren krabt nu ze hun kwalificatievoordeel kwijt lijken te zijn inderdaad.

• Jasphur
quote:
Grimmie187 schreef op maandag 16 april 2018 @ 12:10:
[...]

Hadden ze dat wel kunnen doen? We hadden het er in het Bahrein topic ook nog even over maar volgens mij was Vettel op soft na de stop gewoon sneller dus liep het gat op naar 8s ofzo. Daarna kregen de mediums van Bottas de overhand en kon hij het gat dichtrijden. Volgens mij was dit niet een bewuste call van het team maar gewoon verschil in pace vanwege de banden?

Verder wel eens dat Mercedes zich nu een beetje achter de oren krabt nu ze hun kwalificatievoordeel kwijt lijken te zijn inderdaad.
Ik verwacht aanpassingen in de aero die wat beter om kunnen gaan met de vuile lucht.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Grimmie187
Mooie out-of-context foto van gisteren (schaamteloos gejat van Reddit):

'Vettel alvast aan het oefenen voor Baku 2018' _O-

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 18:55

• Jasphur
quote:
Grimmie187 schreef op maandag 16 april 2018 @ 12:40:
Mooie out-of-context foto van gisteren (schaamteloos gejat van Reddit):

[afbeelding]
'Vettel alvast aan het oefenen voor Baku 2018' _O-
Zouden ze voor Baku een grotere achteruit versnelling hebben ontwikkeld? :+

Acties:
  • +9Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
De Speld somt het weer eens perfect op. _O-
https://speld.nl/2018/04/...n-met-ervaren-bestuurder/

• RobertMe
quote:
Neeee, dan komt dadelijk Massa nog terug :X :+

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 18:51

Suicyder

31gaming.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SnowDude

SnowDude

Nu met 400+ RWHP!

quote:
Daar is weinig aan toe te voegen.

SnowDude wijzigde deze reactie 16-04-2018 14:01 (4%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 17:48
quote:
Volgens mij is de grap juist dat ze in het rijtje bewust geen "vader" noemen, maar juist allemaal andere opties, terwijl Jos de meest voor de hand liggende zou zijn :P .

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Miesjh
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 18:56

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

quote:
Maar nu liet zijn teamgenoot haarfijn de omvang zien van wat Verstappen precies had weggegooid.
Helaas de waarheid, maar goed omschreven.

Xbox Live: Miesjh NL

• P.K.
  • Laatst online: 10:42
quote:
epo schreef op maandag 16 april 2018 @ 11:46:
[...]

Hmm, Alonso heeft sinds Renautl te veel invloed en zijn keuzes binnen de teams waar hij dan zit pakken verkeerd uit, dus ook wel eigen schuld.
Dat staat los van zijn kwaliteiten op de baan.

• sjaool

sjaool

quote:
Miesjh schreef op maandag 16 april 2018 @ 13:45:
[...]

Helaas de waarheid, maar goed omschreven.
Het is een heel net stuk moet ik zeggen. Kritisch maar niet afbranden zoals in sommige stukken wel gebeurd. Het "probleem" zit hem bij Max dan ook tussen de oren, maar dat gaat geheid de komende races goed komen. Ik hoop alleen niet dat hij een al te berekenende coureur wordt want daar rijden er al meer dan genoeg van rond.

• SnowDude

SnowDude

Nu met 400+ RWHP!

quote:
P.K. schreef op maandag 16 april 2018 @ 14:05:
[...]

Dat staat los van zijn kwaliteiten op de baan.
Dat zeker. Ik vraag me ook nog steeds of dat super talent van VanDoorne nou zo zwaar overschat was of dat Alonso nou zo goed is?

Acties:
  • +4Henk 'm!

• warp
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online
quote:
SnowDude schreef op maandag 16 april 2018 @ 14:09:
Dat zeker. Ik vraag me ook nog steeds of dat super talent van VanDoorne nou zo zwaar overschat was of dat Alonso nou zo goed is?
Alonso is gewoon heel erg goed.

• Z___Z
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
quote:
[...]

Ik denk beide. Hamilton was wel meteen competitief naast Alonso in z'n eerste jaar. Dus als Van Doorne niet binnen 2 jaar op het niveau van Alonso zit, ziet het er somber voor hem uit.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
sjaool schreef op maandag 16 april 2018 @ 14:07:
[...]

Het is een heel net stuk moet ik zeggen. Kritisch maar niet afbranden zoals in sommige stukken wel gebeurd. Het "probleem" zit hem bij Max dan ook tussen de oren, maar dat gaat geheid de komende races goed komen. Ik hoop alleen niet dat hij een al te berekenende coureur wordt want daar rijden er al meer dan genoeg van rond.
We hebben het hier over Max hoor. :P
Verder lijkt het probleem niet zozeer berekend zijn, maar altijd berekenend zijn. Die acties in de eerste ronde van Max waren gecontroleerd en doordacht. Max kijkt gewoon even, denkt er even over na terwijl hij meer dan 100km per uur door een bocht gaat en pakt precies de juiste lijn. Dat heeft hij al zo vaak gedaan dat er weinig twijfel kan bestaan dat hij dit kan.

Max op Lewis en Vettel later was zeker niet doordacht. Bij Lewis kon je weten dat hij van de baan gedrukt zou worden, bij Vettel was het een impuls met een enorm risico om door te schieten. Dat moet hij nu afleren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

quote:
[...]

Niet elk race-talent kan goed presteren in een F1 wagen.
Dat hangt ook samen met rijstijl, banden aanvoelen, set-up doen.

Sommige talenten halen het gewoon niet.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• TheBrut3
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 19:39
quote:
quote:
Belgische achternamen, blijft toch lastig voor de Ollantse medemens.
Overigens denk ik niet dat Vandoorne slecht is, maar ook niet uitzonderlijk goed. Gewoon eentje die stabiel kan presteren in de middenmoot, zoals Hulkenberg.

• Vos
  • Registratie: juni 2000

Vos

AFCA

quote:
TheBrut3 schreef op maandag 16 april 2018 @ 16:56:
[...]

[...]

Overigens denk ik niet dat Vandoorne slecht is, maar ook niet uitzonderlijk goed. Gewoon eentje die stabiel kan presteren in de middenmoot, zoals Hulkenberg.
Spaanse achternamen gaan ook vaak fout ;)

• Grrrrrene
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
quote:
DaniëlWW2 schreef op zondag 15 april 2018 @ 21:53:
[...]

Ik denk niet zozeer betrekken als dat hij weer iets meer aanwezig is als kalmerende factor. Yes, I said that. :+
Verder legde Max uit hoe die mapping werkt.
YouTube: Interview | Max Verstappen: 'Niet te veel zoeken achter de foute...
Nouja, wat zegt hij nou helemaal? 8)7 Olav zegt: "Dus dat vol gas op het ene punt op het circuit 60% is..." en Max onderbreekt hem dat vol gas vol gas is, maar dat het te maken heeft met hoe agressief het vermogen erin komt. Maar wat dat betekent voor de denkbeeldige grafiek met horizontaal uitgezet de pedaalstand (0-100%) en verticaal de vermogensafgifte van de motor...?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +2Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: april 2006
  • Niet online

M a r c o

are you looking at me?

quote:
Grrrrrene schreef op maandag 16 april 2018 @ 18:09:
[...]
Maar wat dat betekent voor de denkbeeldige grafiek met horizontaal uitgezet de pedaalstand (0-100%) en verticaal de vermogensafgifte van de motor...?
genoeg uitleg over te vinden. Hier een voorbeeld met de betreffende grafiekjes er in.
http://f1framework.blogsp...03/f1-engine-maps_28.html

Acties:
  • +4Henk 'm!

• koli-man
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 11:33

koli-man

Bartender!!!!

quote:
TheBrut3 schreef op maandag 16 april 2018 @ 16:56:
[...]

[...]

Tja, dat zeg je al. Maar stiekem vind ik dat Hulkenberg wat onderschat wordt. Ik durf wel te beweren dat Hulk het niveau Bottas overstijgt. Sainz heeft een hele kluif aan hem.

Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff

Acties:
  • +2Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 19:34
Maar krijgt Stoffel een eerlijke kans bij McLaren? Ik denk het niet.
Alonso is hun goudhaantje, Stoffel hun werkpaard.
Alonso stelt de auto volledig naar zijn goesting af, krijgt eerst de goede updates, de betere mecaniciens en Stoffel de kruimels.
Op La Deux zei Stoffel na de race dat de auto niet goed was, dat er iets aan mankeerde, en dat de motor op het einde raar deed. Blijkt nu dat zijn onderplaat vooraan los zat en dat hij de race moest uitrijden met een motor die tegenpruttelde.
Ook verprutst McLaren geregeld zijn race door een verkeerde bandenstrategie. Waarom lieten ze hem ook niet pitten bij de SC? Alonso had nog maar net nieuwe banden, maar Stoffel reed al ettelijke ronden langer rond op zijn mediums en kon zo geen verweer maken tegen de Force India's op verse softs.

Dat Stoffel nu al twee keer zijn start verknald heeft, ja, dat kan beter. En hij mist voorlopig ook de kunst van een supersnelle kwalificatieronde, maar geef hem wat tijd. 2017 was een rotjaar, zeker in het begin. 2018 begint met drie gefinishte races al heel wat beter, maar de updates blijven voorlopig uit.

Maar ik geloof wel dat hij krediet aan het opbouwen is in de F1-wereld, maar of dat genoeg zal zijn om ook in 2019 een zitje te hebben? Veel hangt af of McLaren een deftige auto kan presenteren, niet alleen aan Alonso, maar ook aan Stoffel.

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Jos heeft er ook wat van gezegd. Beetje zoals verwacht. :)
https://www.motorsport.co...ther-disappointed-1027159

Moest vervolgens meteen denken aan dit geniale artikel van De Speld. :+
https://speld.nl/2017/10/...t-na-kritiek-op-zichzelf/

Lynchen die Jos. _O-

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
DaniëlWW2 schreef op maandag 16 april 2018 @ 22:45:
Jos heeft er ook wat van gezegd. Beetje zoals verwacht. :)
https://www.motorsport.co...ther-disappointed-1027159

Moest vervolgens meteen denken aan dit geniale artikel van De Speld. :+
https://speld.nl/2017/10/...t-na-kritiek-op-zichzelf/

Lynchen die Jos. _O-
Link dan door naar de bron "Ziggo peptalk" (eerste alinea..) 8)7
@DaniëlWW2 uiteraard wel met een ;) van mijn kant..

Dan zit je ook niet met vertaal en interpretatiefouten.. en hoor je het direct van Jos The Boss

nachtnet wijzigde deze reactie 17-04-2018 09:29 (10%)

Acties:
  • +3Henk 'm!
Leesvoer:
Racer.com - Chris Medland: Verstappen needs to learn from a Red Bull blueprint +10 min

Edit:

Videoverslag van Nico Rosberg GP China

nachtnet wijzigde deze reactie 17-04-2018 09:32 (20%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
nachtnet schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 08:42:
[...]

Link dan door naar de bron "Ziggo peptalk" (eerste alinea..) 8)7
Die kon ik gisteren nog niet zien. :>

• Jasphur

Acties:
  • +3Henk 'm!

• 210667
  • Niet online
Nog even over Verstappen. Druistig, soms wat te enthousiast. Vautjes. Maar laten we ook dit niet vergeten. Saaier is het in ieder geval niet geworden met Verstappen.. ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 19:38
quote:
Staat al een paar posts boven je, mien jong.

Bwoah

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Jasphur
quote:
Ari Gold schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 12:51:
[...]

Staat al een paar posts boven je, mien jong.
Ik zie het nu ja. Hier de neus van McLaren na de race.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Loondijke
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 17:01
quote:
Z___Z schreef op maandag 16 april 2018 @ 14:18:
[...]

Ik denk beide. Hamilton was wel meteen competitief naast Alonso in z'n eerste jaar. Dus als Van Doorne niet binnen 2 jaar op het niveau van Alonso zit, ziet het er somber voor hem uit.
Dit is totaal niet meer te vergelijken met de situatie nu. Je wilt niet weten hoeveel F1 kilometers Hamilton had gereden, voordat hij aan de 1e start verscheen in 2007.

Dat is nu allemaal niet meer toegestaan, dus dit is echt rozijnen met watermeloenen vergelijken.

Gamert in hart en nieren! BF5 stats (and improving): [GoT] Loondijke

• Lensent
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 18:55
quote:
Heppieboeddah schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 12:36:
Nog even over Verstappen. Druistig, soms wat te enthousiast. Vautjes. Maar laten we ook dit niet vergeten. Saaier is het in ieder geval niet geworden met Verstappen.. ;)

[video]
Heerlijk!

• Jasphur
Iemand trouwens enig idee waar die ribbels aan de zijkant van de neus op de door mij geplaatste foto vandaan komen? Ik dacht dat die dingen recht waren. Of gebeurd er in de race zo veel dat dat gehele ding vervormt?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: december 2007
Nee, die van Mclaren juist niet. Aangezien er aan het laatste stuk van de neus 'ribs' naar beneden lopen.

edit: plaatje er bij

LoeWn wijzigde deze reactie 17-04-2018 14:09 (42%)

• Jasphur
Ah, noice. Was mij nog nooit opgevallen. Details, details.

• Robertdj
  • Registratie: januari 2014
  • Niet online
quote:
DaniëlWW2 schreef op maandag 16 april 2018 @ 16:16:
[...]

We hebben het hier over Max hoor. :P
Verder lijkt het probleem niet zozeer berekend zijn, maar altijd berekenend zijn. Die acties in de eerste ronde van Max waren gecontroleerd en doordacht. Max kijkt gewoon even, denkt er even over na terwijl hij meer dan 100km per uur door een bocht gaat en pakt precies de juiste lijn. Dat heeft hij al zo vaak gedaan dat er weinig twijfel kan bestaan dat hij dit kan.

Max op Lewis en Vettel later was zeker niet doordacht. Bij Lewis kon je weten dat hij van de baan gedrukt zou worden, bij Vettel was het een impuls met een enorm risico om door te schieten. Dat moet hij nu afleren.
Nu is het volgens mij wel zo dat hij de racestart al een aantal keer "geoefend" heeft. Max (en de rest ook lijkt me) kijkt verschillende starts terug om te zien waar ruimte is in verschillende scenario's. Waardoor ze een soort flowchart in hun hoofd hebben.
quote:
Grrrrrene schreef op maandag 16 april 2018 @ 19:22:
[...]

Ja, dat zeg ik: vleugeloppervlak beperken. Veel (super)sportwagens hebben ook front splitters en grote vleugels achterop...
Had jouw quote later toegevoegd, vandaar de gekke bevestiging...
Die front splitters en vleugels zijn niet echt te vergelijken met F1 toch? Op (super)sportwagens zijn ze kleiner en vaak variabel. Gaat natuurlijk ook om compleet andere snelheden, snelheden waarbij aero een kleinere rol speelt.

• RobertMe
quote:
Robertdj schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 14:53:
[...]

Nu is het volgens mij wel zo dat hij de racestart al een aantal keer "geoefend" heeft. Max (en de rest ook lijkt me) kijkt verschillende starts terug om te zien waar ruimte is in verschillende scenario's. Waardoor ze een soort flowchart in hun hoofd hebben.
Zo durf ik ook te wedden dat Verstappen die inhaalactie bij de pitstraat gewoon heeft afgekeken van Vettel 2 jaar terug :P

Maar in ieder geval Verstappen heeft volgens mij al vaker in interviews aangegeven dat hij racestarts etc gewoon terugkijkt van voorgaande jaren. Zo weet hij dus ook hoe een start op dat circuit meestal verloopt en dus wat mogelijk de betere lijnen zijn.

RobertMe wijzigde deze reactie 17-04-2018 14:57 (5%)

• Martinspire
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 17:56

Martinspire

Awesomeness

quote:
RobertMe schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 14:57:
[...]

Zo durf ik ook te wedden dat Verstappen die inhaalactie bij de pitstraat gewoon heeft afgekeken van Vettel 2 jaar terug :P

[video]

Maar in ieder geval Verstappen heeft volgens mij al vaker in interviews aangegeven dat hij racestarts etc gewoon terugkijkt van voorgaande jaren. Zo weet hij dus ook hoe een start op dat circuit meestal verloopt en dus wat mogelijk de betere lijnen zijn.
Ik denk dat elke coureur (muv Raikkonen waarschijnlijk) dat wel doet tegenwoordig. Er is zoveel te winnen bij de start dat je dat niet meer aan geluk of talent overlaat. Kijk maar naar de nieuwe coureurs. Stroll had bv ook een hele goede start afgelopen race

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sjaool

sjaool

@Martinspire Kimi doet wel meer dingen niet die andere coureurs wel doen. Banden opwarmen bijvoorbeeld. :+

• Jasphur
quote:
sjaool schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 15:31:
@Martinspire Kimi doet wel meer dingen niet die andere coureurs wel doen. Banden opwarmen bijvoorbeeld. :+

[video]
Heerlijk dit :D Komt om de zoveel tijd weer eens voorbij en blijft geweldig om te zien.

Pagina: 1 ... 21 22 23 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Een aantal andere dingen die je hier niet gaat bespreken/doen voor de sfeer in dit topic:
-Gewoon zeuren, maakt niet over waarover. Hou het nou eens gezellig.
-Als er iets voorbij komt, plaats dan even waar de bron was zodat iedereen het begrijpt. Dus Ziggo, Channel 4, Sky etc.
-Zeuren over Ziggo/Olav/Jack/NOS/etc. We weten het nu wel en het draagt niks bij aan het topic.
-Oh deze baan of race is zo saai. Een keertje mag echt wel, maar het hier alleen maar over hebben hoeft ook niet.
-Offtopic dingen, zoals (maar niet exclusief) actuele ontwikkelingen bij andere sporten.
-Verwijten naar elkaar in welke vorm dan ook.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2018 - deel 1 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.

IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Microsoft

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True