Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[F1 2018] Race 3 - GP van China Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 ... 21 22 23 Laatste
Acties:
  • 61.778 views

Acties:
  • +5Henk 'm!
@bottom line +2 voor het maken en plaatsen van de GIF-jes.

nachtnet zonder hoofdletter

Acties:
  • +2Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 06-10 20:44

GS88

π raat

Was een heerlijke race om te zien. Geweldige inhaalacties van RIC. Hoop dat dit een seizoen wordt dat tot het einde spannend blijft mbt scores voor teams én coureurs!

GS88 wijzigde deze reactie 15-04-2018 13:33 (3%)

Rotterdam

Acties:
  • +6Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
backupdevice schreef op zondag 15 april 2018 @ 13:08:
[...]

Typisch Nederlands.

En ik ga me nu op glad ijs begeven maar so be it, het zal mij niet verbazen dat de meeste die hier negatief zijn niet langer als 10 jaar kijken. Andere, zoals ik, kijken al 30 jaar en weten wat voor talent Max is JUIST omdat wij ontelbare “talenten” hebben zien komen en via de achterdeur naar buiten zien gaan.

Max is 20 en is door 1 van de topteams voortijdig voor langere tijd vastgelegd. Zelfs als wij het allemaal mishebben , ben ik er zeker van dat RB het beter ziet als wij.
Precies. :Y
Verder heeft RBR ook nog iets anders gedaan. Ze hebben hem op zijn zeventiende al vanuit de F3 in STR gezet, op zijn achttiende al in RBR en hij heeft al twee keer zijn contract verlengt binnen RBR. De schattingen voor zijn salaris zitten al rond de €10 miljoen met flinke bonussen voor punten, fastest laps, wins etc, absoluut ongehoord voor een twintig jarige. Die zitten meestal nog niet eens in de F1.

Hiermee hebben ze doelbewust gekozen voor een zeer lange termijn relatie met hem. Voor de opleiding binnen de Red Bull familie en zelfs binnen het topteam dat RBR is, maar ook om alle resultaten te innen als Max echt gaat stralen. Het is nog steeds een ruwe diamant die hopelijk na vandaag weer wat meer geslepen kan worden. Hij moet hier gewoon van leren en kijken hoe Ricciardo het deed. Klein beetje meer geduld en hij had nu de winst binnengehaald en samen met Ricciardo een 1-2 gescoord. Misschien moet Jos weer eens wat meer aanwezig zijn om hem een por in de juiste richting te geven.

Na dit seizoen hebben ze ook nog twee volle seizoenen om met Max het WDC te pakken zodat Max de jongste WDC ooit wordt. Stel het gebeurd pas in 2020. Dan is Max waarschijnlijk net 23, en heeft hij al vijf seizoenen bij RBR gezeten. Bizar gewoon.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +8Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 08:40
(niet helemaal teruggelezen...)

Ik vond het een heel mooie race om te kijken. Tof om te zien hoe de kansen ineens keerden. Ik heb me wel zitten verwonderen wat Ferrari in hemelsnaam aan het doen was met Raïkönen. Waarom lieten ze die man zo lang 2 seconden per rondje verliezen op zijn achtervolgers? Echt alleen maar om te proberen om Bottas op te vangen voor Vettel, zodat die een aanval kon wagen? Of wilden ze zorgen dat hij aan het einde verser rubber zou hebben dan de rest om hem heen? Intussen gooien ze wel plekken weg voor RAI op het moment dat hij zijn pitstop alsnog maakt (en dat gebeurde dus ook). Snapt iemand wat nu het idee van die call was?

De Bulls gingen trouwens lang wel erg lekker op die paarse banden. Dat had ik niet verwacht. Die gele banden van de Ferraries en de Mercs hebben ze maar weinig gebracht als ik het zo bekeken heb. Mooi om te zien hoe goed die twee met de banden zijn, dat kan nog mooie kansen opleveren later in het seizoen.

Die wissel bij de safety car van RedBull begreep ik eerst niet zo, maar wat een move! Geweldig, en perfect uitgevoerd. Het snelheidsverschil bleek het hem dubbel en dwars waard. Dat leverde nog wat leuke raceplaatjes op. Die actie van Max op Hamilton was jammer en wellicht wat te gretig, maar die op Vettel was echt zo ongelovelijk zonde. Die onbesuisde actie op Vettel was, zeker na die op HAM, nogal dom wat mij betreft. Het verschil was zo groot dat zoveel risico nemen echt niet nodig was. RIC heeft wederom laten zien dat hij over de beheersing én de skills beschikt om in zulke situaties maximaal te proviteren, terwijl Max zijn iets te impulsieve gedrag helaas de overhand liet krijgen. Echt heel jammer, wat het had een makkelijke 1-2 voor RedBull kunnen worden, zelfs met Max nog op P2 na die misser met HAM. Ik hoop echt dat hij dat nog eens rustig terug gaat kijken/overdenken en er van leert. Het talent en de vaardigheden heeft hij absoluut, maar de zelfbeheersing om de juiste kansen te pakken misten vandaag helaas. Zeer verdiende win van Ricciardo, die strond terecht te stralen van oor tot oor.

Echt heerlijke race om te kijken.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• Barfman
  • Registratie: oktober 2003
  • Nu online
quote:
LopendeVogel schreef op zondag 15 april 2018 @ 11:55:
[...]

In principe geen raar idee, maar om dat nu al te doen? Max heeft natuurlijk wel laten zien dat hij potentie heeft, om dat nu al op te geven door hem terug te zetten in een TR, iets te snel haha. Maar goed mocht hij dit volgende race weer doen of de race daarop dan is het natuurlijk geen gek idee.

Ricciardo heeft laten zien dat de RBR14 het kan, als Max daar niks mee blijft doen dan kan beter Gasly daar gaan zitten ja (zo heeft Max natuurlijk ook zijn kans gekregen bij RBR). Afgelopen jaar zag je bijv Max veel pogingen doen, maar hij deed het pas wanneer die zeker wist dat het kon. Nu haakt die geen pogingen af, hij knalt er gelijk in.
We weten allemaal hoe snel het kan gaan bij RBR wanneer je geen gebruik van de auto weet te maken, jouw scenario is dus ook helemaal niks vreemds onder de zon :D
Toch zou het leuk zijn indien ze niet ''nu al'' de hoop zouden opgeven voor Max bij RBR, maar respect verdiend hij op deze manier natuurlijk niet bij zijn team(baas).

Maar goed, hopen voor Max is hij nu wakker geschud en krijgt hij zichzelf binnen 2 weken weer op de rit :D

Voor de rest, ja wel een toffe race weer zeg. Van begin tot het eind gebeurde er genoeg, vooral veel kudo's wederom voor Ricciardo. Hij rijdt nu al enkele jaren vrijwel foutloos, alles berekend en perfect uitgevoerd. Hij in een auto die het kan (zoals vandaag) is vrijwel gegarandeerd veel punten. Nu ben ik niet bepaald fan van Ricciardo, maar stel je bent wel zijn fan dan heb je toch wel elke race weer veel genot om te kijken haha!
Leuk en aardig, maar denk niet dat Max dat pikt, dan is die echt wel pleite >:)

System | Racing is in my Blood

• GrooV
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 17:35
Natuurlijk had Max kunnen wachten, maar je weet ook niet wat de rest van de race gaat brengen. Er had ook nog een SC kunnen komen en dan was alles weer anders geweest. Je kunt er maar voorbij zijn!

• Snowdog
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 17:08
quote:
GrooV schreef op zondag 15 april 2018 @ 14:29:
Natuurlijk had Max kunnen wachten, maar je weet ook niet wat de rest van de race gaat brengen. Er had ook nog een SC kunnen komen en dan was alles weer anders geweest. Je kunt er maar voorbij zijn!
Die actie op Hamilton kan je op die manier nog wel enigszins verklaren (misschien dacht ie dat ze geen consistent snellere pace hadden), maar die op Vettel niet imo. Daar wist hij dat de RB's gewoon veel betere pace hadden en er wel voorbij zouden komen (zie RIC). Een SC had verder ook weinig gebracht (denk ik), want dan zouden de frontrunners die zouden pitten ergens in het middenveld terecht komen. Dan hadden ze de win sowieso wel binnen gehad denk ik, want ik geloof niet dat iedereen achter Raikonen zou pitten en er zouden vast een aantal coureurs zijn die op oude banden doorknallen, juist om BOT/VET/HAM/RAI voor te blijven als deze een stop zouden maken. En of ze dan in die paar rondjes met US nog voorbij beide Red Bulls knallen, lijkt me niet (maar goed, dacht ook dat de pitstop van Red Bull onder de safety car een slecht idee was, dus wellicht zit ik ernaast ;))

Vond het gewoon een domme actie, maar goed, dat gebeurt ook soms. Hoop dat hij er wat van leert. Vind verder dat er doorgaans niet al te veel mis is met zn agressieve rijstijll.

• Ankona
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 18:12
quote:
Barfman schreef op zondag 15 april 2018 @ 14:28:
[...]

En is dat een probleem? Max is eigenljik te duur voor STR maar mentaal nog niet klaar voor RBR. Hij is nu aardig op weg meer naam te maken als torpedo dan als kampioenskandidaat.

alles kan off-topic

Acties:
  • +14Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 18:58
quote:
Ankona schreef op zondag 15 april 2018 @ 14:38:
[...]

En is dat een probleem? Max is eigenljik te duur voor STR maar mentaal nog niet klaar voor RBR. Hij is nu aardig op weg meer naam te maken als torpedo dan als kampioenskandidaat.
Heel soms vind ik het jammer dat er geen "duimpje naar beneden" is op Tweakers...
Maar stop toch eens A.U.B. met al die beeldvorming...

• Ankona
quote:
Shaggie_NB schreef op zondag 15 april 2018 @ 14:47:
[...]

Heel soms vind ik het jammer dat er geen "duimpje naar beneden" is op Tweakers...
Maar stop toch eens A.U.B. met al die beeldvorming...
Hoezo? Mag de beeldvorming alleen maar roze zijn? De feiten beginnen toch aardig te spreken.

alles kan off-topic

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 17:52
quote:
Ankona schreef op zondag 15 april 2018 @ 14:50:
[...]

Hoezo? Mag de beeldvorming alleen maar roze zijn? De feiten beginnen toch aardig te spreken.
Misschien hard, maar Max is dit jaar hard bezig om een Maldonado achtige reputatie op te bouwen.

http://www.instagram.com/gravelforbreakfast

• Ankona
quote:
Requiem19 schreef op zondag 15 april 2018 @ 15:01:
[...]

Misschien hard, maar Max is dit jaar hard bezig om een Maldonado achtige reputatie op te bouwen.
Dat bedoel ik. De rest van de wereld is hem volgend jaar vergeten.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 08:28
quote:
[...]

Niet klaar voor RBR, volgens mij liet hij dat in zijn eerste race bij RBR meteen zien.

Leuke race vandaag :)
Tja acties van Max, ze liepen vandaag wat verkeerd af maar in her verleden heeft hij ook zat acties gehad die fout konden gaan maar dan hoor je niemand klagen.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

quote:
[...]

Max is eigenljik te duur voor STR maar mentaal nog niet klaar voor RBR. Hij is nu aardig op weg meer naam te maken als torpedo dan als kampioenskandidaat.
Ja, uiteraard .. te duur voor STR, dat is inderdaad het hele probleem. Fijn dat jij even zo'n constatering maakt joh. Voor de rest gaat het wel helemaal goed met je, of zie je ook nog wat unicorns door de kamer vliegen?

Er valt over de eerste 3 races dit jaar voldoende te zeggen over de wijze waarop Max te keer gaat in races, maar jou stelling raakt werkelijk kant noch wal.

Australië, veel te ongeduldig, onnodige risico's ... hij zou moeten weten dat die baan gewoon een hel is.

Bahrein, op zich een prima actie, hij had het echter wederom wel gered om HAM voorbij te komen met meer geduld, het incidentje in de kwali blijft vooral vaag.

Vandaag, wel het toppunt wat betreft ongeduldigheid. Deze race had hij zo naar zich toe kunnen trekken met meer geduld, hij laat nota bene zien dat er zoveel andere manieren zijn om een goede inhaalpoging te doen... deze mag hij zich zichzelf behoorlijk kwalijk nemen, gewoon de winst volledig zelf verpruts door ongeduld.

Nou begrijp in zekere zin wel dat hij zo ..."in mijn ogen" gefrustreerd rond rijdt, maar je schiet er niets mee op. In de kwali doet RBR totaal niet mee, en in de race blijk het allemaal niet veel beter. Op dezelfde banden is een Ferrari en Mercedes gewoon sneller .. dat race pace geleuter is leuk, maar nog geen 1 keer heeft RBR dat waar kunnen maken. Op een setje nieuwe banden, 1 compound zachter is een RBR sneller dan een Ferrari of Mercedes op verrotte mediums. Een Merc of FER op verse mediums hadden ze waarschijnlijk ook niet bijgehouden denk ik.

Red Bull doet gewoon op geen enkele manier mee voor het kampioenschap op eigen kracht, dat frustreert, en dat zie je terug in Max, neem niet weg dat je toch kansen laat liggen zo ... die gekke Ricciardo wint hier wel de race...en geheel terecht.

• Requiem19
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 17:52
quote:
Ankona schreef op zondag 15 april 2018 @ 15:03:
[...]

Dat denk ik niet. Tot en met 2013 was Hamilton net zo. Met als dieptepunt 2011.

Hamilton kiest zn gevechten nu veel beter. Max kan absoluut kampioen worden, maar dan zal hij z’n benaderingbiets moeten aanpassen.

http://www.instagram.com/gravelforbreakfast

Acties:
  • +7Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 18:09

sjaool

Every life should have 9 cats

quote:
[...]

Over azijnpissen gesproken. Je kunt het ook overdrijven met het neerhalen van een coureur. De reputatie van een Maldonado heeft Max bij lange na nog niet daar moet hij toch wel veel gekkere fratsen voor uithalen.

Dat wat er tot nu gebeurt is zijn niks meer dan verkeerde inschattingen en beslissingen die hij in een fractie van een seconde heeft genomen. Dat pakt vaak goed uit en soms verkeerd. Dat hoort er nu eenmaal bij. Zelfs Vettel en Hamilton hebben dit al meerdere keren verkondigd maar helaas willen degenen die hier negatief over Max spreken schijnbaar niet horen. :|

"When you grow up your heart dies"

• Erwin
  • Registratie: januari 2004
  • Nu online
quote:
[...]

Laten we deze uitspraak in een tijdcapsule stoppen, halen we hem na zijn 1e WDC er weer uit... d:)b

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: februari 2002
  • Nu online

Vuvuzela

My spire is forming

quote:
[...]
:+

Niet zo overdrijven.. Max moet zeker niet zo doorgaan maar hij heeft wel wat krediet. Deze race begint hij imho ook bijna als driver of the day.. pas na de SC kwam er weer spanning in. Maar het kon ook een treintje worden met de acties van Max als 1 van de weinigen. Volgende race rijdt hij prima/kleurloos en is er weer iemand anders de schlemiel dan hoor je er niemand meer over. Vettel reed vorig jaar nog bewust tegen Lewis aan 8)7
Wat Max deed was gewoon dom.. en frustrerend omdat hij zoveel meer snelheid had + alle tijd. Een halve ronde later was hij er sowieso langs. Datzelfde bij de actie op Hamilton.

Vuvuzela wijzigde deze reactie 15-04-2018 15:14 (5%)

I served in a company of heroes.

• stresstak
  • Registratie: april 2006
  • Niet online
quote:
Erwin schreef op zondag 15 april 2018 @ 15:11:
[...]
Laten we deze uitspraak in een tijdcapsule stoppen, halen we hem na zijn 1e WDC er weer uit... d:)b
* stresstak zoekt comment en doet win+PrtCrn

• Ankona
quote:
Erwin schreef op zondag 15 april 2018 @ 15:11:
[...]

Deal, ik hoop dat ik bakzeil moet halen ;) maar... mochten we dit over drie jaar vergeten zijn en ene max verstappen tegen die tijd in de formule E wat rondjes rijdt, wat doen we dan met deze opmerking?

alles kan off-topic

Acties:
  • +4Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 16:14

SuBBaSS

-has Ryzen

Mensen, wellicht een idee om maar niet op een voetbaltopic-troll te reageren?
Zulke onzinnigheid verdient geen reacties.
Verstappen met Maldonado vergelijken, het zou triest zijn als het niet zo belachelijk was.

| AMD Ryzen 5 2400G - MSI B450 Gaming Plus - 16GB Corsair Vengeance LPX 3,0 GHz | De track 'achter' mijn avatar. *2019 Update* | Blogn00b |

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sjaool

sjaool

quote:
SuBBaSS schreef op zondag 15 april 2018 @ 15:18:
Mensen, wellicht een idee om maar niet op een voetbaltopic-troll te reageren?
Bedankt voor de waarschuwing. Ik begeef mij nooit aan dark side of sports, voetbal genaamd. Dus ik was daar niet van op de hoogte. Helaas zijn er in de F1 topics een beetje teveel die dicht tegen trollen aanzitten dat ze lastig herkenbaar zijn geworden. ;) :+

• -Moondust-
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 22-10 20:22
quote:
Requiem19 schreef op zondag 15 april 2018 @ 15:01:
Tamelijk overdreven wat mij betreft. Max heeft in de vorige races een aanvaardbaar risico genomen. In China is hij 2x over de schreef gegaan met name bij Vettel. Over 3 races gezien kan je dan mijns inziens niet gelijk gaan roepen dat hij Maldonadoachtige praktijken laat zien. Ik ben er zeker van dat Max hiervan leert. Hij heeft om te beginnen al toegegeven dat hij fout zat. Daar begint het rouwproces mee. Max komt wel los, hoogstwaarschijnlijk dit seizoen al.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 16:05
quote:
Barfman schreef op zondag 15 april 2018 @ 14:28:
[...]

Nou, persoonlijk ga ik er niet eens vanuit dat het gaat gebeuren hoor, Max heeft laten zien wat hij kan, als hij die lijn weer voort kan zetten is er helemaal geen reden voor zorgen :D

Van de andere kant (stel het zou wel helemaal in de soep lopen met Max bij RBR), men heeft het hier altijd over de kleine (voordeel)regeltjes van Max; als RBR niet levert dan gaat Max direct naar Mercedes en etc (wordt hier heul vaak gezegd).
Maar misschien is er ook wel een klein regeltje dat zodra Max niet meer weet te presteren dat hij naar TR moet :D

Laten we hopen dat Max er over 2 weken wel weer sterk voor staat, dat is leuk voor de Max fans maar ook voor de Hamilton en Vettel fans. Dat er maar eens een strijd komt tussen hun allemaal zonder dat het direct fout gaat.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: januari 2014
  • Niet online
Max moet zichzelf even tijd gunnen om z'n racecraft opnieuw te kalibreren en stoppen met het compenseren van eerdere tegenslagen. Risico nemen in races waar RB niemand op snelheid voorbij komt is imho prima, maar vanmorgen was het echt onnodig.

Overigens, mooie actie van Alonso op Vettel hè? Het is goede racecraft zolang alles heel blijft... :X
quote:
Ankona schreef op zondag 15 april 2018 @ 15:16:
[...]

Deal, ik hoop dat ik bakzeil moet halen ;) maar... mochten we dit over drie jaar vergeten zijn en ene max verstappen tegen die tijd in de formule E wat rondjes rijdt, wat doen we dan met deze opmerking?
Er is geen enkel scenario mogelijk waarin Max volgend jaar (of de jaren erna) vergeten is. Tenzij er ineens een nieuw supertalent op staat, alles net wat beter doet, op een net wat lagere leeftijd. Maar zelfs dan eigenlijk niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 15:55
quote:
DaniëlWW2 schreef op zondag 15 april 2018 @ 13:37:
[...]
Hij moet hier gewoon van leren en kijken hoe Ricciardo het deed.
Ricciardo's move op Bottas was anders ook niet verschoond van een fiks portie opportunisme ;).
quote:
ATS schreef op zondag 15 april 2018 @ 13:52:
(niet helemaal teruggelezen...)

Ik vond het een heel mooie race om te kijken. Tof om te zien hoe de kansen ineens keerden. Ik heb me wel zitten verwonderen wat Ferrari in hemelsnaam aan het doen was met Raïkönen. Waarom lieten ze die man zo lang 2 seconden per rondje verliezen op zijn achtervolgers?
Ze laten Räikkönen altijd 'zwemmen' in de race. Vettel is nummer 1, Räikkönen rijdt enkel in dienst van Vettel. De Fin zal er adequaat voor gecompenseerd worden.

alexbl69 wijzigde deze reactie 15-04-2018 15:49 (50%)

iRacing Profiel

Acties:
  • +31Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
quote:
Daniel_Elessar schreef op zondag 15 april 2018 @ 13:20:
[...]

Maar toch dat hij zich niet meer "als een klein kind" moet gedragen als het niet mee zit zoals vorig jaar na races en dan wegblijven bij de pers etc. Daar zouden ze van RB strakker op mogen zitten wat mij betreft.
Dat is vorig seizoen toch welgeteld 1x gebeurd? Zowel HAM als VET hebben dat ook gedaan. Zijn die ook kinderachtig? Echt, VER ligt wereldwijd onder een vergrootglas en in Nederland maken we daar een microscoop van. 3 van de 21 races dit seizoen zijn gereden, hij heeft 2x een echte fout gemaakt (gespind in race 1, VET geraakt in race 3) en we schrijven z'n seizoen al af, vinden dat hij terug moet naar STR en als iemand er wat rationeler naar kijkt heeft hij een oranje bril op.

Diezelfde VER heeft eind vorig seizoen meer punten gepakt dan wie ook, heeft 3 GP-wins op zak en dat alles in een RBR die gewoon geen match is voor de Ferrari en Mercedes uit 2016 en 2017. Diezelfde VER reed in Brazilië ooit bijna iedereen zoek in een regenrace en had vorig jaar in China een superstart waar menigeen nog met genot naar terugkijkt. Maar dat vergeten we na een slechte seizoensstart. Net zoals menigeen het NL-elftal afschrijft zodra ze 1-0 achter komen.

Ik ben het wat dat betreft helemaal eens met @Bullet NL: hou eens op met dat gezeur en wees eens trots dat we een Nederlander hebben die voor zoveel spektakel op de baan zorgt. Een Nederlander waar zowel VET als HAM respect voor hebben, waar de Britse pers soms in verwondering over praat en die, met z'n 20 jaren jonge leeftijd, ook domme fouten maakt. Wie maken in het verkeer ook alweer de meeste fouten en waarom? Juist, jongeren, omdat ze zichzelf overschatten en risico's verkeer inschatten. Laat Max rustig groeien, de huidige RBR zie ik nog niet als een titelkandidaat, maar volgend jaar met "Honda unleashed" (ik zie Honda Renault nog wel verslaan nml qua PU-power)? Laat zijn gewonnen wijsheid en een betere krachtbron dan leiden tot zijn eerste WDC. Dan is die druk eraf, het maakt nml een enorm verschil of je die al hebt of niet.
quote:
Hamilton zat in het begin van de race ook op glad ijs door Max zo naar buiten te drukken.
De acties die we kennen van Verstappen die mooi/spannend/gaaf zijn hebben altijd een hoog gevaar gehalte. Denk nog eens terug aan Blanchimont een paar jaar terug waar hij buitenom iemand voorbij ging. Als je daar mis gaat hang je met veel snelheid in de banden. Prachtig, en het commentaar van Coulthard was geniaal maar de actie zelf was link en daarmee ook heel gaaf.
Juist, maar het is wat dat betreft net als met oorlogvoeren: als je wint schrijf je (letterlijk de) geschiedenis, verlies je dan weet iedereen aan te wijzen hoe fout je was. Ik zei het al eerder: ook RIC, VET en HAM halen acties uit die risicovol zijn en anders hadden kunnen aflopen. Dat ze nu goed aflopen hebben ze echt niet 100% aan zichzelf te danken, maar aan de ruimte die ze krijgen van anderen. En juist daarom is het zo kinderachtig om met de kennis van nu een split second beslissing van Max af te kraken en z'n IQ nota bene erbij te halen 8)7

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Grimmie187
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 12:57
quote:
Robertdj schreef op zondag 15 april 2018 @ 15:39:
Overigens, mooie actie van Alonso op Vettel hè? Het is goede racecraft zolang alles heel blijft... :X
[...]
You always have to leave a da space! ;)

YouTube: Fernando Alonso Team Radio GP Bahrain 2012
YouTube: Vettel Mocks Alonso

*edit*
Alonso heeft gelukkig genoeg zelfkennis:
https://www.f1today.net/n...echt-met-sebastian-vettel

Grimmie187 wijzigde deze reactie 15-04-2018 16:05 (15%)

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

quote:
LopendeVogel schreef op zondag 15 april 2018 @ 15:35:
[...]

Maar misschien is er ook wel een klein regeltje dat zodra Max niet meer weet te presteren dat hij naar TR moet :D
Zet dat echt maar uit je hoofd, gaat absoluut niet gebeuren...

• LopendeVogel
quote:
MikeyMan schreef op zondag 15 april 2018 @ 16:02:
[...]

Was de reactie zo lang dat je alleen 1 regel eruit moest knippen? Als je de zin zo alleen leest dan snap ik ergens je reactie wel, als je de reactie leest snap ik je reactie totaal niet.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Gijs
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 19-10 23:57
Ik heb gewoon een gevoel dat Max gewoon ervaring moet opdoen zoals elke 20jarige (waar ik me ook onder schaar). Hij gaat elke keer er hard op en dat levert soms mooie dingen op en soms eindigt hij dan in de grindbak, de schade aan anderen dit seizoen valt mee (Vettel zn bodem was beschadigd maar kon nog wel wat punten rijden).
Kon hier trouwens wel om lachen op Reddit:

i5 4670K | Corsair H110 | Gigabyte Z87X-UD4H | Gigabyte N780 | MX100 512GB | Corsair AX860 | Corsair 750D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 14:56

Felyrion

goodgoan!

quote:
Grimmie187 schreef op zondag 15 april 2018 @ 12:56:
[...]

Wel veel mazzel met de SC die precies kwam toen de leiders de pits voorbij waren ;)

Maar dit hoort er natuurlijk ook gewoon bij (Ferrari in Australie).

En de dubbele pitstop was ook erg strak idd.
Volgens mij was het wel iets meer dan mazzel. In het eerder genoemde interview met Toto gaf hij aan dat ze achteraf gezien hun rijders ook naar binnen hadden moeten halen maar dat ze track position belangrijker vonden op dat moment. Dat klinkt me alsof ze de keus wel degelijk hadden. Al was het natuurlijk wat korter dan voor RBR.

Al met al een lekkere race om naar te kijken, inclusief baalmomenten :+

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 18:58
quote:
[...]

Maar volgens mij is de F1 wel slimmer geworden en zou men heden ten dage misschien ook wel weer blij zijn met een type Maldonado...

Acties:
  • +4Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 08:51
Ach, elke kampioen heeft deze momenten gekend, ik maak me dus ook totaal niet druk.

Zeuren kunnen we erg goed, om daarna weer hard te gaan juichen als Max weer een race wint.

Max is nog steeds jong, heeft een harde race-style en ook hij leert nog steeds.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 10:54

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

quote:
pilskes schreef op zondag 15 april 2018 @ 16:35:
Ach, elke kampioen heeft deze momenten gekend, ik maak me dus ook totaal niet druk.

Zeuren kunnen we erg goed, om daarna weer hard te gaan juichen als Max weer een race wint.

Max is nog steeds jong, heeft een harde race-style en ook hij leert nog steeds.
Idd, kijk naar Vettel afgelopen jaar :P en die heeft veel meer "ervaring".

Car: Astra H OPC 2.0T @ 241bhp

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Novadecasa
  • Registratie: oktober 2009
  • Nu online
Er is al veel gezegd over Max, maar wat mij vooral opvalt nu is de rol van Vettel. En dan met name de rol van Vettel ten opzichte van Max.

Vorige week nam Vettel het woord toen Hamilton gevraagd werd naar de touche tussen Max en Ham. Vettel verdedigde VER als het ware door aan te geven dat dit hoort bij het racen, zeker in het heetst van de strijd.

Vandaag valt mij op dat Vettel weer met VER even 1 op 1 spreekt (natuurlijk ook omdat de touche tussen hun beiden waren, maar hij had ook niet met hem 1 op 1 kunnen gaan praten) en je in de beelden wel kan zien dat hij zegt hoe het zit en hem er bewust van wil maken dat hij hier slimmer mee om moet gaan. Dat is ook wat Vettel bij de interviews zei achteraf.

 MacBook Pro Touch Bar 2017  Watch 42 mm  iPod  iPhone X 64GB

• Grimmie187
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 12:57
quote:
Novadecasa schreef op zondag 15 april 2018 @ 16:51:
Er is al veel gezegd over Max, maar wat mij vooral opvalt nu is de rol van Vettel. En dan met name de rol van Vettel ten opzichte van Max.

Vorige week nam Vettel het woord toen Hamilton gevraagd werd naar de touche tussen Max en Ham. Vettel verdedigde VER als het ware door aan te geven dat dit hoort bij het racen, zeker in het heetst van de strijd.

Vandaag valt mij op dat Vettel weer met VER even 1 op 1 spreekt (natuurlijk ook omdat de touche tussen hun beiden waren, maar hij had ook niet met hem 1 op 1 kunnen gaan praten) en je in de beelden wel kan zien dat hij zegt hoe het zit en hem er bewust van wil maken dat hij hier slimmer mee om moet gaan. Dat is ook wat Vettel bij de interviews zei achteraf.
Vorige week ging alleen niet over de touche maar specifiek over Hamilton zn dickhead uitspraak tegen Max, waar Vettel dus juist Hamilton verdedigde. Dat soort taalgebruik moet kunnen in het heetst van de strijd.

Verder wel eens met je observatie over vandaag.

Acties:
  • +14Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 18:48
De laatste 3 races heb ik er een gewoonte van gemaakt om alle posts van tijdens de race na te lezen. Leuk om te zien dat er altijd tig mensen zijn die na de eerste 30 minuten al beginnen te bitchen over optochten, pitstop inhaalacties, snoozefest, kut strategie, kut regie etc. etc.

Ik heb van start tot finish op het puntje van de bank gezeten, beste race van 2017-2018 tot nu toe

Everything that is, sprang from what was | iRacing Profiel

Acties:
  • +6Henk 'm!

• sjaool

sjaool

We hebben een grand prix gehad en weer wordt er meer over Max gesproken dan over de winnaar van de race. En dat is niet alleen hier zo maar ook op Facebook en Twitter.

Acties:
  • +11Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 17:43
Volgens mij vergeten veel mensen ook acties van Schumacher, Senna, Hamilton die z'n kampioenschap heeft vergooit destijds door een crash bij de pits in China, Vettel-Webber clashes etc.

Als F1 liefhebber: prachtrace!
Als Max liefhebber: wijsheid komt met de jaren

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 17:50
quote:
sjaool schreef op zondag 15 april 2018 @ 17:06:
We hebben een grand prix gehad en weer wordt er meer over Max gesproken dan over de winnaar van de race. En dat is niet alleen hier zo maar ook op Facebook en Twitter.
Dat is ook niet zo gek gezien het verloop van de race. Het optreden van Verstappen heeft ook impact op de strijd om het kampioenschap bijvoorbeeld.

How many Prolog programmers does it take to change a lightbulb? Yes.

• Novadecasa
  • Nu online
quote:
JvS schreef op zondag 15 april 2018 @ 09:54:
Nou Horner is iig eerlijk over Max. Brengt het vriendelijk, maar is eerlijk. Hopelijk doet verstappen dat zelf ook.
Wat zei die? Is dat ergens terug te zien?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 20-10 09:10
YouTube: Christian Horner Post Race Interview - F1 China GP

/edit
https://twitter.com/movistar_F1/status/985432940971573248

"Verstappen, receiving the chief's reprimand"
#gifsthatendtosoon ;)

UltraSub wijzigde deze reactie 15-04-2018 17:51 (40%)

• e.looijenga
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 26-09 12:02
quote:
MikeyMan schreef op zondag 15 april 2018 @ 16:02:
[...]

Denk dat ze hem dan eerder bij Renault parkeren :-). Mag Sainz in de RB

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

quote:
e.looijenga schreef op zondag 15 april 2018 @ 17:56:
[...]

Denk dat ze hem dan eerder bij Renault parkeren :-). Mag Sainz in de RB
En dan heeft Renault opeens de snelste auto :o

Acties:
  • +3Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Gelukkig is Ricciardo gewoon een heerlijk blij mens. :D
https://twitter.com/F1/status/985479450711048193

Verder was deze actie van Max wel erg mooi, ja echt. :P
https://streamable.com/po1ww

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• e.looijenga
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 26-09 12:02
quote:
ArcticWolf schreef op zondag 15 april 2018 @ 17:59:
[...]

En dan heeft Renault opeens de snelste auto :o
:-). Maar Max moet zn kop er bij houden. WK kandidaten kegelen is zijn voorloper slecht bekomen. Gelukkig was hij wel volwassen genoeg zijn fout te erkennen. Dat siert hem in deze. Snel vergeten, en op naar de volgende race.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Novadecasa
  • Nu online
quote:
Dank. Denk dat Helmut ook wel duidelijk was daar!

Reactie van Rosberg gezien, die vatte het goed samen in het begin. Vandaag was een zware dag voor VER, zelf fouten gemaakt, en z'n teamgenoot wint de race. Dit soort dagen zetten hem aan het denken en zorgen er wel voor (als het goed is) dat hij hier de volgende keer anders mee om gaat.

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

quote:
e.looijenga schreef op zondag 15 april 2018 @ 18:05:
[...]

:-). Maar Max moet zn kop er bij houden. WK kandidaten kegelen is zijn voorloper slecht bekomen. Gelukkig was hij wel volwassen genoeg zijn fout te erkennen. Dat siert hem in deze. Snel vergeten, en op naar de volgende race.
Ja idd, snap het niet helemaal... laatste races afgelopen jaar was hij in top vorm, hard racen en ja soms met pijn voor de rest maar de overtakes waren gewoon "fair" te noemen. En nu is het al 3 races op een rij dat hij te ongeduldig/greedy lijkt.
Ziggo vroeg waar z'n ongeduld vandaan kwam, maar dat wist ie zelf (nog) niet.

Acties:
  • +17Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Maar de grote Verstappen discussie is nu ook wel uitgeraasd. Tijd voor een ander onderwerp dat totaal onderbelicht is gebleven.

Wat is er mis met Lewis Hamilton en Mercedes zeg? Lewis was zowat onzichtbaar deze race en werd om de zoveel ronden ingehaald. Bottas was veel beter bezig. Verder was Mercedes ronduit zwak hier in China. Een race die ze de afgelopen jaren zo belachelijk hebben gedomineerd en een baan die hun auto zou moeten liggen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• geennl
  • Registratie: september 2013

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 17:09

AzzKickah

06-CENSORED

https://www.motorsport.co...after-safety-cars-853792/

Wanneer gaan we dit een keer zien dan? Ik lees/hoor nu al een jaar of 2 over dit idee en dat het opgenomen zou zijn in de reglementen, maar waarom was er vandaag geen standing start dan bijvoorbeeld?

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Hopelijk snapt TR binnenkort hoe ze die auto moeten afstellen, de Honda is (nog) niet geschikt voor dit soort circuits maar ze hadden wel dichter op de top 10 kunnen zitten dit weekend.

• Er_Damn
  • Laatst online: 15-10 22:56
quote:
AzzKickah schreef op zondag 15 april 2018 @ 18:42:
https://www.motorsport.co...after-safety-cars-853792/

Wanneer gaan we dit een keer zien dan? Ik lees/hoor nu al een jaar of 2 over dit idee en dat het opgenomen zou zijn in de reglementen, maar waarom was er vandaag geen standing start dan bijvoorbeeld?
Het is ook opgenomen in de reglementen, maar het gebeurt nu alleen bij een regenrace of rode vlag situatie.

• Just_I
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 14:09

Just_I

What did you just say?

quote:
DaniëlWW2 schreef op zondag 15 april 2018 @ 18:04:
Verder was deze actie van Max wel erg mooi, ja echt. :P
https://streamable.com/po1ww
Is een kopie van Vettel in China 2 jaar terug.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

• DoeEensGek
  • Laatst online: 13:36
quote:
DaniëlWW2 schreef op zondag 15 april 2018 @ 18:31:
Maar de grote Verstappen discussie is nu ook wel uitgeraasd. Tijd voor een ander onderwerp dat totaal onderbelicht is gebleven.

Wat is er mis met Lewis Hamilton en Mercedes zeg? Lewis was zowat onzichtbaar deze race en werd om de zoveel ronden ingehaald. Bottas was veel beter bezig. Verder was Mercedes ronduit zwak hier in China. Een race dat ze de afgelopen jaren zo belachelijk hebben gedomineerd en een baan die hun auto zou moeten liggen.
https://m.gpupdate.net/nl...ermaats-het-was-een-ramp/

Een hoop nietszeggende zinnen, vooral de 'wij' zinnetjes. Gok dat hij beetje pech heeft maar mentaal ook niet helemaal fit is. De drang die er vorig jaar was, die is er nu niet.

• Maurice079
  • Laatst online: 14:46
quote:

Wat is er mis met Lewis Hamilton en Mercedes zeg? Lewis was zowat onzichtbaar deze race en werd om de zoveel ronden ingehaald. Bottas was veel beter bezig. Verder was Mercedes ronduit zwak hier in China. Een race dat ze de afgelopen jaren zo belachelijk hebben gedomineerd en een baan die hun auto zou moeten liggen.
Ben wel heel benieuwd hoe de verhoudingen over 2 weken liggen. Denk dat Mercedes nu heel hard aan de slag gaat. Baku is natuurlijk een powercircuit pur sang, dus ik ga er (misschien beetje naïef) toch vanuit dat de Mercedessen daar de boventoon voeren.

PSN: iRoyalFlushh

Even gemist in dit topic, maar zag ik het goed dat PER & OCO weer een klein akkefietje hadden aan het begin van de race?

• hjs
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
HAM is misschien te druk met zijn mode ?

• barko2019
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 11-02 11:39

barko2019

You can do it :-)

Prachtprestatie van Ricciardo, toch een van de meer sympathieke gasten in de F1. Hamilton zal uiteraard wel balen. Hij is wel enkele punten ingelopen op VET dus op zich is dat enkel positief. Toch wel echt eens benieuwd of Mercedes nog kan domineren zoals vorig jaar. Uiteraard is dit wel gewoon leuker voor de F1 :)

• geennl
  • Registratie: september 2013
quote:
nachtnet schreef op zondag 15 april 2018 @ 19:33:
Even gemist in dit topic, maar zag ik het goed dat PER & OCO weer een klein akkefietje hadden aan het begin van de race?
Ik kan het mij niet herinneren dat ze elkaar aan het begin van de race in de weg zaten. Na de saftycar start zaten ze wel bijna in elkaar.

• AGee
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

Topicstarter
quote:
nachtnet schreef op zondag 15 april 2018 @ 19:33:
Perez en Ocon kan ik me zo één-twee-drie niet herinneren, wel GRO die klaagde dat ie al in ronde 6 MAG voorbij moest laten :P

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Grrrrrene
  • Niet online
quote:
AGee schreef op zondag 15 april 2018 @ 19:40:
[...]

Perez en Ocon kan ik me zo één-twee-drie niet herinneren, wel GRO die klaagde dat ie al in ronde 6 MAG voorbij moest laten :P
...die volgens mij vervolgens ook niet bepaald aan de horizon verdween

• cheiron
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 22-10 07:41
En toch vraag ik mij af wat er was gebeurd als Riccardo die divebomb niet op Bottas maar op Hamilton of Vettel had geprobeerd.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
quote:
cheiron schreef op zondag 15 april 2018 @ 19:50:
En toch vraag ik mij af wat er was gebeurd als Riccardo die divebomb niet op Bottas maar op Hamilton of Vettel had geprobeerd.
Het heeft niet zoveel zin om die "what if" analyses te houden na een race, maar je ziet wel dat het fout gaat tussen VER en VET/HAM, maar niet met VER en RAI/BOT. Ik heb het idee dat die laatste twee een stuk voorzichtiger rijden, beetje zoals RIC ook rijdt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LOODLOKET
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 15-07-2018
quote:
Maurice079 schreef op zondag 15 april 2018 @ 19:30:
[...]

Ben wel heel benieuwd hoe de verhoudingen over 2 weken liggen. Denk dat Mercedes nu heel hard aan de slag gaat. Baku is natuurlijk een powercircuit pur sang, dus ik ga er (misschien beetje naïef) toch vanuit dat de Mercedessen daar de boventoon voeren.
Dat kan nog eens interessant worden, vooral na vandaag. Waar iedereen schreef dat dit een Silver Arrow track is. En ze toch nergens te bekennen waren, behalve na foute calls van Ferrari.

Ik kijk uit naar Baku, puur om te peilen of Ferrari daadwerkelijk zulke grote stappen heeft gemaakt ten opzichte van vorig jaar!

• Snowdog
quote:
ADALJ schreef op zondag 15 april 2018 @ 19:59:
[...]

Dat kan nog eens interessant worden, vooral na vandaag. Waar iedereen schreef dat dit een Silver Arrow track is. En ze toch nergens te bekennen waren, behalve na foute calls van Ferrari.

Ik kijk uit naar Baku, puur om te peilen of Ferrari daadwerkelijk zulke grote stappen heeft gemaakt ten opzichte van vorig jaar!
Ik vind dat nergens te bekennen ook wat overdreven, Bottas hield Vettel goed bij ook tijdens de 1e stint. Dat ze wat minder waren, dat is duidelijk. Maar nergens te bekennen dat is weer wat heel anders.

• Grrrrrene
  • Niet online
Vooral Hamilton zat totaal niet in z'n ritme, die was echt nergens te bekennen. Ik weet niet wat er aan de hand was, had hij een probleem of ligt de auto hem ineens niet?

• LopendeVogel
quote:
Grrrrrene schreef op zondag 15 april 2018 @ 20:33:
Vooral Hamilton zat totaal niet in z'n ritme, die was echt nergens te bekennen. Ik weet niet wat er aan de hand was, had hij een probleem of ligt de auto hem ineens niet?
Hij zei zelf dat het 100% aan hemzelf lag waardoor het niet lekker ging (kan dus van alles zijn haha).

• alex3305
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 22-10 17:40
quote:
Mij lijkt het ook te liggen aan de mood van Lewis. Op het moment dat hij niet vooraan ligt met een royale voorsprong lijkt het spontaan een zeer onzeker mannetje te worden. Bottas lijkt dit vele malen beter onder controle te hebben. Ook had Mercedes de strategie niet goed, aangezien blijkbaar de mediums toch niet zo snel waren als ze dachten.

Buitengewoon interessante en leuke race zitten kijken. Gister ook al erg genoten van de Formula E en vandaag als toetje de Formula 1. Misschien jammer voor Max en wat lompe acties, maar het brengt controverse, aandacht en spanning in de race. Persoonlijk zie ik dat erg graag, en dat er dan soms iets misgaat is jammer maar beter dan een parade. Vooral erg knap dat het Renault team het zo ontzettend goed bij kon houden vandaag! Fantastisch dat in ieder geval die verschillen kleiner zijn geworden.

Zonde vandaag van Sauber, Force India en Williams. Alhoewel we van Sauber niet heel veel hoeven te verwachten, zouden ze IMHO met de huidige Ferrari motors wat beter moeten blijven. De andere teams met Mercedes krachtbron lijken in ieder geval een stuk minder te presteren dan ze vorig jaar deden, ook een aanwijzing dat Ferrari- en Renault-motoren genivelleerd zijn ten opzichte van de concurrentie.

• Onestone
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 15:17

Onestone

Saabje, 440Nm 325paardjes

quote:
Zou er een "dickhead" door zijn hoofd spoken.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Snowdog
quote:
Onestone schreef op zondag 15 april 2018 @ 20:49:
[...]

Zou er een "dickhead" door zijn hoofd spoken.
Niet eens grappig, nee Lewis zal het geen ruk boeien wat Max doet. Hij heeft er gewoon een hekel aan als hij het gevoel heeft dat hij de race niet kan winnen en dan lijkt hij altijd een gebrek aan informatie te hebben (welke tijden moet ik rijden? (bahrein) of hebben de mensen om me heen hun banden gewisseld (vandaag)). Ik heb een beetje het idee dat hij zich daar enorm aan stoort en dan een beetje negatief wordt en zichzelf uit de race haalt..

• vhal
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 18:32

vhal

ಠ_ಠ

quote:
alex3305 schreef op zondag 15 april 2018 @ 20:41:
[...]

Vooral erg knap dat het Renault team het zo ontzettend goed bij kon houden vandaag! Fantastisch dat in ieder geval die verschillen kleiner zijn geworden.
Ik miste wel de live timing, HUL kwam nog aardig dicht in de buurt van die <10 sec tijdstraf van VER, het gat was uiteindelijk maar 6 tiende. Ben wel benieuwd wat de onderlinge verschillen waren tussen die twee. Als SAI nou net even wat meer zijn best doet, dan kan Renault zomaar het 4e team worden. Nu moeten ze vooral van HUL hebben maar dat kan je ook wel zeggen van McLaren en ALO.

Mijn auto heeft een gebrek, wat nu?

Acties:
  • +5Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 18:49
Schade aan vettel z'n auto

Mijn ex-vrouw is vegetariër :-)

• Ari Gold
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 18:10
quote:
Ach, klein beetje poetsen. Zie je niks meer van.

spoiler:
:+

Bwoah

Acties:
  • +11Henk 'm!
Peter J Fox stond ook weer eens op het goede moment op de juiste plek.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
Maurice079 schreef op zondag 15 april 2018 @ 19:30:
[...]

Daar begin ik dus aan te twijfelen. Bahrein, China en Azerbeidzjan achter elkaar zou zowat de nachtmerrie van RBR en de droom van Mercedes moeten zijn. Mercedes heeft nu al drie keer gefaald te winnen terwijl RBR met haar gebrek aan vermogen in Australië en China uitstekend was. Bahrein weten we niet omdat het na twee ronde afgelopen was. Ferrari had geluk in Australië, won gewoon in Bahrein en hier ging RBR er met de prijs vandoor.

Natuurlijk heeft Baku dat stupide 2,1km lange rechte stuk. Nu hebben we de ruim een kilometer van Shanghai gezien waar Ricciardo en Max geen probleem hadden om bij een Mercedes of Ferrari te blijven, zonder DRS. Met DRS konden ze gewoon inhalen. Dat is na Baku het langste rechte stuk op de kalender.

Het lijkt er dus op dat een kilometer niet eens voldoende meer is voor Ferrari of Mercedes om echt extra topsnelheid te laten gelden. De RB14 lijkt in staat te zijn om het relatief geringe gat in vermogen tijdens de race grotendeels te compenseren. Opeens doet RBR dan mee, en dat zagen we. Mercedes en Ferrari hebben nog piekvermogen, maar dat kunnen ze nauwelijks gebruiken door de drie PU regel die RBR in ieder geval keihard gaat negeren. Zeker voor Ricciardo is dat onbegonnen werk aangezien hij waarschijnlijk al zijn derde moet pakken voor de zomerstop. RBR heeft dan wel weer hun oude trucje namelijk opvallend geringe bandenslijtage waardoor ze meer kunnen met zachtere banden. Dat lijkt nu belangrijker te zijn geworden omdat je nu meerdere strategieën kan rijden.

Verder is Baku na Monza het circuit met de minste downforce eisen. Verwacht het absoluut minimale qua voor en achtervleugels om de pijn te verminderen, als die er al is. Ik begin me namelijk af te vragen of RBR het tempo niet redelijk goed bij zal kunnen houden. Vorig jaar ging dat namelijk ook best, op de onderpresterende RB13.

Jos moet Max alleen even een "gepast pak rammel" geven dat hij niet meer te gretig is en die engine mapping moet echt aangepakt worden. Dan heb ik er eigenlijk wel zin in een race waar voorgaande jaren nog met vrees naar gekeken moest worden hoe erg het zou worden. Het is eigenlijk veel leuker als drie teams meedoen voor de winst, en niet twee coureurs. Dan is het middenveld ook elke keer anders. Gaat een goed seizoen worden zo. :Y

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 03-10 21:31

Tarabass

Webmaster

quote:

Geen theorie die ik kan onderbouwen, en kan er dus helemaal naast zitten. Maar mijn boeren verstand of onderbuikgevoel zegt me dat Mercedes de laatste jaren al niet in staat geweest is een auto te bouwen die in kan halen. Vanaf pole, in schone lucht, waren ze jaren lang fantastisch. De reden imo ook waarom Hamilton, die vaak pole pakte, het veel beter kon doen dan Bottas de laatste jaren. Als de rollen waren omgedraaid qua grid position had Hamilton waarschijnlijk ook niet zo goed kunnen presteren. Neemt niet weg dat Hamilton een meer gedreven en snellere coureur is imo.

Doordat de auto's dit jaar door de aerodynamica nog lastiger in te halen zijn samen met de nieuwe regels omtrent de kwalificatiemodes/oliegebeuren is het lastiger om én pole te pakken én posities te verbeteren. En daar lijkt Mercedes het meeste last van te hebben En nu de teams nog dichter bij elkaar lijken te zitten wordt dat pijnlijk duidelijk. En waar Bottas dit al een tijdje voelt, is dit iets nieuws voor Hamilton. En dat toont zijn ware karakter..

• Grrrrrene
  • Niet online
quote:
DaniëlWW2 schreef op zondag 15 april 2018 @ 21:17:
[...]

Jos moet Max alleen even een "gepast pak rammel" geven dat hij niet meer te gretig is en die engine mapping moet echt aangepakt worden.
Ik heb hier en daar gelezen dat Jos meer betrokken gaat worden, maar is dat wishful thinking of is hier ook een betrouwbare bron van dat RBR hem er weer meer bij gaat betrekken?

Wat betreft die engine mapping: ik denk dat je de throttle map bedoelt? Weet iemand hoe zo'n map precies werkt? Is het logaritmisch of exponentieel? Als in: doe je de grootste toename aan vermogen aan het eind of bepaalt de grootste slag van het gaspedaal alleen de laatste 200-300pk? Voor beiden kan ik nml wel een argument bedenken, maar lineair zal het niet zijn, anders heb je geen mapping nodig ;)

Acties:
  • +9Henk 'm!

• Snowdog
quote:
DaniëlWW2 schreef op zondag 15 april 2018 @ 21:17:
[...]

Daar begin ik dus aan te twijfelen. Bahrein, China en Azerbeidzjan achter elkaar zou zowat de nachtmerrie van RBR en de droom van Mercedes moeten zijn. Mercedes heeft nu al drie keer gefaald te winnen terwijl RBR met haar gebrek aan vermogen in Australië en China uitstekend was. Bahrein weten we niet omdat het na twee ronde afgelopen was. Ferrari had geluk in Australië, won gewoon in Bahrein en hier ging RBR er met de prijs vandoor.

Natuurlijk heeft Baku dat stupide 2,1km lange rechte stuk. Nu hebben we de ruim een kilometer van Shanghai gezien waar Ricciardo en Max geen probleem hadden om bij een Mercedes of Ferrari te blijven, zonder DRS. Met DRS konden ze gewoon inhalen. Dat is na Baku het langste rechte stuk op de kalender.

Het lijkt er dus op dat een kilometer niet eens voldoende meer is voor Ferrari of Mercedes om echt extra topsnelheid te laten gelden. De RB14 lijkt in staat te zijn om het relatief geringe gat in vermogen tijdens de race grotendeels te compenseren. Opeens doet RBR dan mee, en dat zagen we. Mercedes en Ferrari hebben nog piekvermogen, maar dat kunnen ze nauwelijks gebruiken door de drie PU regel die RBR in ieder geval keihard gaat negeren. Zeker voor Ricciardo is dat onbegonnen werk aangezien hij waarschijnlijk al zijn derde moet pakken voor de zomerstop. RBR heeft dan wel weer hun oude trucje namelijk opvallend geringe bandenslijtage waardoor ze meer kunnen met zachtere banden. Dat lijkt nu belangrijker te zijn geworden omdat je nu meerdere strategieën kan rijden.

Verder is Baku na Monza het circuit met de minste downforce eisen. Verwacht het absoluut minimale qua voor en achtervleugels om de pijn te verminderen, als die er al is. Ik begin me namelijk af te vragen of RBR het tempo niet redelijk goed bij zal kunnen houden. Vorig jaar ging dat namelijk ook best, op de onderpresterende RB13.

Jos moet Max alleen even een "gepast pak rammel" geven dat hij niet meer te gretig is en die engine mapping moet echt aangepakt worden. Dan heb ik er eigenlijk wel zin in een race waar voorgaande jaren nog met vrees naar gekeken moest worden hoe erg het zou worden. Het is eigenlijk veel leuker als drie teams meedoen voor de winst, en niet twee coureurs. Dan is het middenveld ook elke keer anders. Gaat een goed seizoen worden zo. :Y
Ik was voor deze race nog vrij positief over de kampioenschapskansen van RBR maar dit is net even wat te positief. Zowel Ferrari als Mercedes waren gewoon sneller vandaag, de enige reden dat VES en RIC nog terugkwamen was de safety car en een briljante pitstop. Als ik jouw post lees heb ik het idee dat het gat bijna gedicht is, dat is in mijn ogen echt niet het geval. Er komen vast nog wel kansen voor Red Bull ,maar niet op circuits als Baku. Ik verwacht in Baku dan ook geen succes tenzij het gewoon (weer) een rare race wordt. Dat wil niet zeggen dat ik denk dat de RBR14 geen potentie heeft, maar qua motorvermogen komen ze gewoon tekort, en dat gaan we in Baku dus weer zien (net als in Shanghai, maar hier waren ze gewoon gelukkig).

• Formula one
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 20-10 20:04
Weet niet of het waar is maar op f1today.net ( ja ik weet niet heel betrouwbaar )
Staat dat de band met max en zijn engineer niet goed is is dit waar ?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: november 2002
  • Nu online
quote:
Snowdog schreef op zondag 15 april 2018 @ 21:26:
[...]

Ik was voor deze race nog vrij positief over de kampioenschapskansen van RBR maar dit is net even wat te positief. Zowel Ferrari als Mercedes waren gewoon sneller vandaag, de enige reden dat VES en RIC nog terugkwamen was de safety car en een briljante pitstop.
Dit.
Vettel had 5 seconden op Max en jongere banden.

• Grrrrrene
  • Niet online
quote:
Formula one schreef op zondag 15 april 2018 @ 21:27:
Weet niet of het waar is maar op f1today.net ( ja ik weet niet heel betrouwbaar )
Staat dat de band met max en zijn engineer niet goed is is dit waar ?
In de reacties beweert iemand dat het uit de duim gezogen is, dus ik denk van niet. Als ik zijn engineer was zou ik hem tijdens de race ook dingen influisteren om hem kalm te houden. "Nog 10 ronden te gaan, je bent X seconden per ronde sneller, je komt er aan het eind van het rechte stuk probleemloos voorbij, je ligt op koers voor winst" etc. Kan me toch niet voorstellen dat dat duidt op een slechte relatie.

• Lensent
  • Laatst online: 17:43
Uit de lucht gegrepen verhaal.
Ookal zou de druk opgevoerd worden; geheel terecht.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
Grrrrrene schreef op zondag 15 april 2018 @ 21:25:
[...]

Ik heb hier en daar gelezen dat Jos meer betrokken gaat worden, maar is dat wishful thinking of is hier ook een betrouwbare bron van dat RBR hem er weer meer bij gaat betrekken?

Wat betreft die engine mapping: ik denk dat je de throttle map bedoelt? Weet iemand hoe zo'n map precies werkt? Is het logaritmisch of exponentieel? Als in: doe je de grootste toename aan vermogen aan het eind of bepaalt de grootste slag van het gaspedaal alleen de laatste 200-300pk? Voor beiden kan ik nml wel een argument bedenken, maar lineair zal het niet zijn, anders heb je geen mapping nodig ;)
Ik denk niet zozeer betrekken als dat hij weer iets meer aanwezig is als kalmerende factor. Yes, I said that. :+
Verder legde Max uit hoe die mapping werkt.
YouTube: Interview | Max Verstappen: 'Niet te veel zoeken achter de foute...
quote:
Snowdog schreef op zondag 15 april 2018 @ 21:26:
[...]

Ik was voor deze race nog vrij positief over de kampioenschapskansen van RBR maar dit is net even wat te positief. Zowel Ferrari als Mercedes waren gewoon sneller vandaag, de enige reden dat VES en RIC nog terugkwamen was de safety car en een briljante pitstop. Als ik jouw post lees heb ik het idee dat het gat bijna gedicht is, dat is in mijn ogen echt niet het geval. Er komen vast nog wel kansen voor Red Bull ,maar niet op circuits als Baku. Ik verwacht in Baku dan ook geen succes tenzij het gewoon (weer) een rare race wordt. Dat wil niet zeggen dat ik denk dat de RBR14 geen potentie heeft, maar qua motorvermogen komen ze gewoon tekort, en dat gaan we in Baku dus weer zien (net als in Shanghai, maar hier waren ze gewoon gelukkig).
Dat denk ik dus niet. Max reed voor de SC op P3 en Lewis liep niet in. Bottas en Vettel liepen niet verder uit terwijl Max op oudere medium banden zat. Ricciardo zat ondertussen achter Lewis en die had ook geen problemen om het tempo te rijden. Toen na de wissel naar softs reden de Red Bulls alles aan gort, soms zelfs bijna letterlijk. :+

Qua racepace ontlopen die auto's elkaar gewoon niet meer substantieel. Ze hebben toch grote moeite om in de buurt van elkaar te komen. Mercedes lijkt al enorme last te krijgen bij 2 seconde afstand, Ferrari rond de 1,5 seconde en RBR lijkt onder de 1,5 seconde afstand te kunnen doen. Binnen de seconde rijden betekent gewoon dat je veel sneller bent, minstens een seconde dan je voorligger. Dan kan je met DRS inhalen en dat deed RBR dan ook met de softs. Na de SC was Ricciardo makkelijk een halve seconde per rondje sneller dan Bottas of Kimi. Dat verschil wordt verklaard door de snellere band. Kom je dus neer op zeer vergelijkbare racepace.

http://en.mclarenf-1.com/...as&dr2=Daniel%20Ricciardo
http://en.mclarenf-1.com/...en&dr2=Daniel%20Ricciardo

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Snowdog
quote:
DaniëlWW2 schreef op zondag 15 april 2018 @ 21:53:

Dat denk ik dus niet. Max reed voor de SC op P3 en Lewis liep niet in. Bottas en Vettel liepen niet verder uit terwijl Max op oudere medium banden zat. Ricciardo zat ondertussen achter Lewis en die had ook geen problemen om het tempo te rijden. Toen na de wissel naar softs reden de Red Bulls alles aan gort, soms zelfs bijna letterlijk. :+

Qua racepace ontlopen die auto's elkaar gewoon niet meer substantieel. Ze hebben toch grote moeite om in de buurt van elkaar te komen. Mercedes lijkt al enorme last te krijgen bij 2 seconde afstand, Ferrari rond de 1,5 seconde en RBR lijkt onder de 1,5 seconde afstand te kunnen doen. Binnen de seconde rijden betekent gewoon dat je veel sneller bent, minstens een seconde dan je voorligger. Dan kan je met DRS inhalen en dat deed RBR dan ook met de softs. Na de SC was Ricciardo makkelijk een halve seconde per rondje sneller dan Bottas of Kimi. Dat verschil wordt verklaard door de snellere band. Kom je dus neer op zeer vergelijkbare racepace.

Het ontloopt elkaar niet zoveel, maar VET en BOT hadden een gat met VES (vrij significant gat) terwijl HAM, RAI en RIC allemaal in een soort van VES treintje reden (wat een goeie indicatie is dat VES de langzaamste factor was). Probleem is m.i. dan ook dat als Verstappen HAM en RAI niet voorbij was gekomen bij de start, zij ook gewoon (net als BOT en VET) op 6s van VES hadden gereden. Ik weet niet of ze daarna de motor sparen of wat dan ook, maar het was (imo) duidelijk dat zowel de Ferrari en de Mercedes gewoon sneller waren, maar Max door zn track position gewoon die 3e plek behield in het begin. Ik moet eerlijk zeggen (al eerder eerlijk gezegd) dat ik niet had verwacht dat RB zoveel sneller zou zijn op softs, maar als die safety car er niet was gekomen, dan had RB gewoon heel erg blij moeten zijn met een podium voor Max (als het zover was gekomen) en een zesde plek voor RIC.

Ik denk dat Shanghai (net als Baku) gewoon geen goede tracks voor Red Bull zijn. Als Ferrari / Merc niet significant sneller ontwikkelen dan RB, dan denk ik dat er echt nog wel kansen komen voor RB, maar ik denk dat vandaag echt gewoon enorm veel geluk was. En qua "raw pace" waren ze echt minder dan zowel Ferrari als Mercedes. Hier een overwinning stelen betekent echter wel dat er wellicht echt nog een kampioenschap in zou kunnen zittten.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• LopendeVogel
quote:
DaniëlWW2 schreef op zondag 15 april 2018 @ 21:53:
[...]

Nou ik ben het wel deels eens met @Snowdog dit aangezien Max alleen maar verder uit liep op een Mercedes + Ferrari terwijl Hamilton met een constante snelheid achter Max zat. Max was duidelijk niet sneller dan Hamilton.
Bottas+Vettel waren duidelijk wel sneller dan Max.

Zonder die nieuwe band op het einde had Hamilton vast en zeker nog wel een aanvalletje gedaan op Max. Lewis had geen omkijk naar Ricciardo achter zich, dit aangezien Ricciardo ook verder uit liep op Lewis. Maar goed Mercedes (lewis) kon niks meer sinds de snelle SC pit bij RBR op het einde.

Over 2 weken wordt waarschijnlijk wel weer een gekkenhuis met wederom een SC dus dan weet je ook wederom niet hoe het gaat lopen.. Maar doen de Ferrari's en Mercedessen het weer goed met de kwalificatie dan draait het wederom om de eerste paar bochten.

Maar goed vergeleken de afgelopen 3 jaar is het voor RBR (qua wagen en Daniel) wel al wat beter ja (kijkend naar de starts van het seizoen).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

quote:
LopendeVogel schreef op zondag 15 april 2018 @ 22:06:
[...]

Nou ik ben het wel deels eens met @Snowdog dit aangezien Max alleen maar verder uit liep op een Mercedes + Ferrari terwijl Hamilton met een constante snelheid achter Max zat. Max was duidelijk niet sneller dan Hamilton.
Bottas+Vettel waren duidelijk wel sneller dan Max.
De samenhang in je posts is soms ver te zoeken...

Max liep uit op Mercedes en Ferrari, mast was niet sneller dan Hamilton, terwijl bottas en Vettel sneller waren...

Hoe dan??? 7(8)7

Acties:
  • +1Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: november 2002
  • Nu online
quote:
MikeyMan schreef op zondag 15 april 2018 @ 22:31:
[...]

Max liep uit op Mercedes en Ferrari, mast was niet sneller dan Hamilton, terwijl bottas en Vettel sneller waren...

Hoe dan??? 7(8)7
Hij bedoelt het andersom :D
Uitlopen -> gat wordt groter.
Vrij kromme tekst idd ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 21-10 20:43
quote:
LopendeVogel schreef op zondag 15 april 2018 @ 22:06:
[...]
Lewis had geen omkijk naar Ricciardo achter zich, dit aangezien Ricciardo ook verder uit liep op Lewis.
:? Dus je hoeft niet om te kijken naar iemand achter je, omdat die voor je rijdt? Iets in de trant van de bal is rond en kan dus alle kanten op?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Liveshort
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 17:33

Liveshort

Certified Crazy Person

Klein beetje speculaas van mijn kant: Het uitlopen van Bottas/Vettel op Max aan het begin van de race zou op zich nog enigzins toe te schrijven kunnen zijn aan een engine mode van Ferrari/Mercedes. Je ziet vaker dat de nummer 1 snel een gat probeert te slaan met de rest van het veld en dan rustig naar de finish cruised. Kan me zomaar voorstellen dat Vettel de eerste pak hem beet tien ronden redelijk stevig op het gas heeft gestaan om zichzelf te 'verzekeren' van een mooi gat. Mercedes zal hier op hun beurt op moeten reageren, want als ze Vettel eenmaal kwijt zijn kunnen ze geen magic meer uithalen zoals bij die pitstop. Dat Renault niet kan tippen aan die 'party-snelheid' wisten we natuurlijk al lang, maar ik heb het idee dat het verschil niet zo groot is als het het eerste deel van de race leek.

Desktop - i7 6700 - GTX 960 4GB ||| Sony S15 - Full HD IPS - Crucial BX200 480 GB ||| Surface RT - Type cover

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 18:07
quote:
nachtnet schreef op zondag 15 april 2018 @ 13:24:
@bottom line +2 voor het maken en plaatsen van de GIF-jes.
No problemo ;) :)B

• LopendeVogel
quote:
MikeyMan schreef op zondag 15 april 2018 @ 22:31:
[...]

Hoe dan??? 7(8)7
Haha als ik het nu teruglees snap ik je opmerking :D

Max ging langzamer dan de Ferrari en Mercedes op p1 en p2.
Max ging niet sneller dan de Mercedes (Hamilton) achter hem.

Oftewel, RBR is nog altijd langzamer vergeleken Ferrari en Mercedes en gisteren was gewoon zeer goed teamwork vanuit de pitstraat?

@matthijst haha, mag ik de kwalificatie en race om 8u 's morgens als schuldige aanwijzen? :D

LopendeVogel wijzigde deze reactie 16-04-2018 07:46 (7%)

• RobertMe
  • Laatst online: 18:56
quote:
Liveshort schreef op zondag 15 april 2018 @ 22:59:
Klein beetje speculaas van mijn kant: Het uitlopen van Bottas/Vettel op Max aan het begin van de race zou op zich nog enigzins toe te schrijven kunnen zijn aan een engine mode van Ferrari/Mercedes. Je ziet vaker dat de nummer 1 snel een gat probeert te slaan met de rest van het veld en dan rustig naar de finish cruised. Kan me zomaar voorstellen dat Vettel de eerste pak hem beet tien ronden redelijk stevig op het gas heeft gestaan om zichzelf te 'verzekeren' van een mooi gat. Mercedes zal hier op hun beurt op moeten reageren, want als ze Vettel eenmaal kwijt zijn kunnen ze geen magic meer uithalen zoals bij die pitstop. Dat Renault niet kan tippen aan die 'party-snelheid' wisten we natuurlijk al lang, maar ik heb het idee dat het verschil niet zo groot is als het het eerste deel van de race leek.
Daarnaast had VER dus ook andere banden. Wellicht dat hij dus ook meer bezig is geweest met banden management om deze wat langer te rekken.

Als dat zo is geweest heeft het uiteindelijk dus ook geholpen, omdat het Mercedes heeft gedwongen om in reactie op hun ook te stoppen (en Ferrari daardoor ook de fuckup maakte door juist veel te lang te blijven doorrijden / vast te houden aan levensduur van soft).

Acties:
  • +4Henk 'm!
Leesvoer:
MotorSport Monday - Issue 261 +55 min

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Loondijke
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 18:40
Ben het wel met degene eens hier; Op dezelfde band is de RB ook in de race gewoon nog te langzaam helaas. In de eerste stint had RB zelfs een compound zachter en konden ze niet uitlopen of aanhaken bij de snellere.

Op de medium band waren ze ook niet sneller helaas. Ze hebben de race gewonnen door het SC geluk en prima tactische besluit om naar de S band te gaan.

Gamert in hart en nieren! iRacing stats: (and improving): Loondijke

• B-Real
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 16:26
Snelheid van Red Bull geeft idd een vertekend beeld, ze hebben optimaal geprofiteerd van de SC situatie maar ook dat hoort erbij!
Daarnaast waren Ferrari en Bottas in principe de snelsten gisteren, Hamilton kwam in het verhaal ook niet voor. Toch denk ik dat Red Bull er niet heel veel vanaf zitten, er komen dit jaar nog wel circuits waar ze de betere zijn.

Vrees wel dat Mercedes zich achter de oren moet krabben want Ferrari lijkt tot nu toe toch nog wel de betere.

• Ankona
quote:
Loondijke schreef op maandag 16 april 2018 @ 08:50:
Ben het wel met degene eens hier; Op dezelfde band is de RB ook in de race gewoon nog te langzaam helaas. In de eerste stint had RB zelfs een compound zachter en konden ze niet uitlopen of aanhaken bij de snellere.

Op de medium band waren ze ook niet sneller helaas. Ze hebben de race gewonnen door het SC geluk en prima tactische besluit om naar de S band te gaan.
Je zou bijna denken dat ze dit vooraf uitgedacht hadden en STR de instructie hebben gegeven een torpedo in te zetten.

alles kan off-topic

• Loondijke
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 18:40
quote:
Ankona schreef op maandag 16 april 2018 @ 08:54:
[...]

Je zou bijna denken dat ze dit vooraf uitgedacht hadden en STR de instructie hebben gegeven een torpedo in te zetten.
Zou kunnen. Als je ziet hoe "lomp" die actie is, dan is er ook geen enkele reden om iemand achterop zijn achterwiel te raken.

Gamert in hart en nieren! iRacing stats: (and improving): Loondijke

Pagina: 1 ... 21 22 23 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Een aantal andere dingen die je hier niet gaat bespreken/doen voor de sfeer in dit topic:
-Gewoon zeuren, maakt niet over waarover. Hou het nou eens gezellig.
-Als er iets voorbij komt, plaats dan even waar de bron was zodat iedereen het begrijpt. Dus Ziggo, Channel 4, Sky etc.
-Zeuren over Ziggo/Olav/Jack/NOS/etc. We weten het nu wel en het draagt niks bij aan het topic.
-Oh deze baan of race is zo saai. Een keertje mag echt wel, maar het hier alleen maar over hebben hoeft ook niet.
-Offtopic dingen, zoals (maar niet exclusief) actuele ontwikkelingen bij andere sporten.
-Verwijten naar elkaar in welke vorm dan ook.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2018 - deel 1 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.

IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Cartech

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True