Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-10 17:39
Ik heb de 65-xf9005 , maar man, man, man. Wat is de beeldkwaliteit met Dolby Vision teleurstellend, zeg. Wat zijn jullie instellingen daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:39
Ik overweeg mijn KD-43XE8096 te upgraden naar een KD-49XF9005. Niet omdat ik een grotere tv wil, maar vanwege de betere beeldkwaliteit. In een winkel vind ik het altijd moeilijk om tussen het geweld van zo veel tv's, klanten en geluid goed verschillen te kunnen waarnemen, terwijl dat thuis vaak direct het geval is. Ook valt mij vaak op dat in een winkel vaak weinig aandacht wordt besteed aan de instellingen en deze ook niet bij tv's van hetzelfde merk gelijk zijn ingesteld.

Daarom ben ik ook benieuwd naar jullie mening, is het upgraden het waard? Ga ik er inderdaad veel in beeldkwaliteit op vooruit?
Het grotere formaat is (gezien mijn kijkafstand) wat mij betreft een minpunt, maar wie gewoon van de "beste" technieken wil genieten moet tegenwoordig minimaal 49 inch aanschaffen merk ik (OLED buiten beschouwing gelaten).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-10 21:57
realphoenikx schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 17:34:
Ik heb de 65-xf9005 , maar man, man, man. Wat is de beeldkwaliteit met Dolby Vision teleurstellend, zeg. Wat zijn jullie instellingen daarmee?
Kijk je via Netflix? Want naar mijn gevoel is Netflix Dolby Vision en 4K van een jaar geleden toch veel beter dan de afgelopen paar maanden (misschien hebben ze bitrate of encoding veranderd geen idee). Geen issues met 4K HDR Blu Ray films ziet er allemaal prachtig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daanNL schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 09:31:
Ik overweeg mijn KD-43XE8096 te upgraden naar een KD-49XF9005. Niet omdat ik een grotere tv wil, maar vanwege de betere beeldkwaliteit. In een winkel vind ik het altijd moeilijk om tussen het geweld van zo veel tv's, klanten en geluid goed verschillen te kunnen waarnemen, terwijl dat thuis vaak direct het geval is. Ook valt mij vaak op dat in een winkel vaak weinig aandacht wordt besteed aan de instellingen en deze ook niet bij tv's van hetzelfde merk gelijk zijn ingesteld.

Daarom ben ik ook benieuwd naar jullie mening, is het upgraden het waard? Ga ik er inderdaad veel in beeldkwaliteit op vooruit?
Het grotere formaat is (gezien mijn kijkafstand) wat mij betreft een minpunt, maar wie gewoon van de "beste" technieken wil genieten moet tegenwoordig minimaal 49 inch aanschaffen merk ik (OLED buiten beschouwing gelaten).
Ik kan je misschien een klein beetje helpen. Ik heb geen ervaring met de modellen die je noemt, maar zat wel in een vergelijkbare situatie.

Wij hadden thuis een 32 inch Philips LCD van 8 jaar oud. Ik wou graag betere beeldkwaliteit. De kijkafstand is 2 meter en de banken staan haaks op de TV. Ik had het liefste een OLED TV gehad, maar vind 55 inch echt te groot voor onze situatie.

In eerste instantie hebben wij een Sony KD-43XF8599 aangeschaft. Deze vonden we erg tegenvallen. Het was voor ons gevoel slechts een grotere TV en qua kijkbeleving amper beter te noemen dan onze 32 inch. Vervolgens hebben we getwijfeld tussen de LG 49SK8500 en de Sony KD-49XF9005. Beide TV's bieden, met name bij HDR, veel mooier beeld.

De Sony heeft beter contrast (VA-paneel) en betere motion verwerking. De LG heeft betere kijkhoeken (IPS-paneel), een fijner besturingssysteem, beter geluid en minder last van 'blooming' (een soort halo om lichte objecten bij een donkere achtergrond. Maar dus regelmatig ook rondom ondertiteling.) Deze blooming is overigens beter zichtbaar als je onder een hoek naar de TV kijkt.

De TV die je nu bezit heeft een IPS paneel en daardoor waarschijnlijk betere kijkhoeken dan de XF9005. De XF9005 komt vooral tot zijn recht als je er recht voor zit. Onder een niet al te grote hoek zijn de kleuren nog prima maar wordt het contrast snel minder en krijg je dus meer last van blooming.

We hebben voor de LG gekozen. Het betere contrast van de Sony kwam vanwege onze kijkhoek niet tot zijn recht en de blooming vond ik toch wel storend. Uiteindelijk is de LG overigens ook retour gegaan. Het is een prima TV, maar ik ben erg gevoelig voor motion-verwerking en ik kon maar niet wennen aan de manier waarop de LG dit deed. Er was of te veel judder/stotter of te veel soap-opera effect. Tevens ging het gerucht dat LG mogelijk met een 49 inch OLED zou komen. Daarom besloten de TV te retourneren en de 2019 modellen af te wachten. Zoals het er nu naar uitziet (CES 2019 is net geweest) komt er dit jaar helaas geen 49 inch OLED.

Mijn advies: Koop de TV bij een winkel die niet moeilijk doet over retourneren. Je kunt ze pas echt goed testen als je ze thuis hebt staan. En bepaal dan of het jou de investering waard is. Dat is voor ieder persoonlijk.

P.S. Ik heb vlak voor de jaarwisseling contact gehad met Apollo in Almere m.b.t. de 49XF9005. Zij konden hem toen aanbieden voor €970,-. Mocht je deze TV overwegen, dan zou je ze eens kunnen bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 10:50:
[...]

Ik kan je misschien een klein beetje helpen. Ik heb geen ervaring met de modellen die je noemt, maar zat wel in een vergelijkbare situatie.

Wij hadden thuis een 32 inch Philips LCD van 8 jaar oud. Ik wou graag betere beeldkwaliteit. De kijkafstand is 2 meter en de banken staan haaks op de TV. Ik had het liefste een OLED TV gehad, maar vind 55 inch echt te groot voor onze situatie.

In eerste instantie hebben wij een Sony KD-43XF8599 aangeschaft. Deze vonden we erg tegenvallen. Het was voor ons gevoel slechts een grotere TV en qua kijkbeleving amper beter te noemen dan onze 32 inch. Vervolgens hebben we getwijfeld tussen de LG 49SK8500 en de Sony KD-49XF9005. Beide TV's bieden, met name bij HDR, veel mooier beeld.

De Sony heeft beter contrast (VA-paneel) en betere motion verwerking. De LG heeft betere kijkhoeken (IPS-paneel), een fijner besturingssysteem, beter geluid en minder last van 'blooming' (een soort halo om lichte objecten bij een donkere achtergrond. Maar dus regelmatig ook rondom ondertiteling.) Deze blooming is overigens beter zichtbaar als je onder een hoek naar de TV kijkt.

De TV die je nu bezit heeft een IPS paneel en daardoor waarschijnlijk betere kijkhoeken dan de XF9005. De XF9005 komt vooral tot zijn recht als je er recht voor zit. Onder een niet al te grote hoek zijn de kleuren nog prima maar wordt het contrast snel minder en krijg je dus meer last van blooming.

We hebben voor de LG gekozen. Het betere contrast van de Sony kwam vanwege onze kijkhoek niet tot zijn recht en de blooming vond ik toch wel storend. Uiteindelijk is de LG overigens ook retour gegaan. Het is een prima TV, maar ik ben erg gevoelig voor motion-verwerking en ik kon maar niet wennen aan de manier waarop de LG dit deed. Er was of te veel judder/stotter of te veel soap-opera effect. Tevens ging het gerucht dat LG mogelijk met een 49 inch OLED zou komen. Daarom besloten de TV te retourneren en de 2019 modellen af te wachten. Zoals het er nu naar uitziet (CES 2019 is net geweest) komt er dit jaar helaas geen 49 inch OLED.

Mijn advies: Koop de TV bij een winkel die niet moeilijk doet over retourneren. Je kunt ze pas echt goed testen als je ze thuis hebt staan. En bepaal dan of het jou de investering waard is. Dat is voor ieder persoonlijk.

P.S. Ik heb vlak voor de jaarwisseling contact gehad met Apollo in Almere m.b.t. de 49XF9005. Zij konden hem toen aanbieden voor €970,-. Mocht je deze TV overwegen, dan zou je ze eens kunnen bellen.
Bedankt voor je uitgebreide reactie. Ondertussen ben ik tot aanschaf overgegaan en heb ik de 49XF9005 in huis staan. En ik moet zeggen, tot op heden geen spijt. Wat een prachtig beeld en wat een verbetering ten opzichte van de 43XF8599. Op momenten moet ik nog wel wennen aan het grotere beeld t.o.v. onze kijkafstand. Enerzijds geeft dit een gave en betrokken kijkervaring, maar op momenten is het ook ietwat vermoeiend kijken omdat je ogen aan het scannen zijn over het scherm. Dit kan natuurlijk ook komen omdat ik me continue aan het verbazen ben over de details en indrukwekkende zwartwaarden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesley-groet
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-10 21:24
daanNL schreef op zondag 13 januari 2019 @ 10:03:
[...]
Bedankt voor je uitgebreide reactie. Ondertussen ben ik tot aanschaf overgegaan en heb ik de 49XF9005 in huis staan. En ik moet zeggen, tot op heden geen spijt. Wat een prachtig beeld en wat een verbetering ten opzichte van de 43XF8599. Op momenten moet ik nog wel wennen aan het grotere beeld t.o.v. onze kijkafstand. Enerzijds geeft dit een gave en betrokken kijkervaring, maar op momenten is het ook ietwat vermoeiend kijken omdat je ogen aan het scannen zijn over het scherm. Dit kan natuurlijk ook komen omdat ik me continue aan het verbazen ben over de details en indrukwekkende zwartwaarden ;)
Wat zijn je instellingen met normaal tv kijken? Heb t gevoel dat het iets beter kan qua instellingen bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
Wesley-groet schreef op zondag 13 januari 2019 @ 14:22:
[...]

Wat zijn je instellingen met normaal tv kijken? Heb t gevoel dat het iets beter kan qua instellingen bij mij
Vooralsnog heb ik bijna alles nog op standaard staan. Op die manier is het al een grote sprong vooruit voor mij en heb nog geen tijd gehad uitgebreid in de instellingen te duiken.

Wel heb ik de brightness flink omlaag gezet omdat de helderheid in de avonduren anders pijn doet aan mijn ogen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
Zijn er meer menen die problemen hebben met de Netflix-app?

Op mijn vorige Sony tv had ik regelmatig dat de app niet wil starten. De app start wel op, maar blijft hangen op het Netflix logo met een ronddraaiend icoontje. Mijn kersverse 49XF9005 heeft nu exact hetzelfde probleem. Na een hard reset (5sec de aan/uit-knop ingedrukt houden) werkt het direct weer, maar de volgende avond hetzelfde probleem. Dit kan toch niet de bedoeling zijn. Iemand een idee wat te proberen?

De tv is overigens bekabeld aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online
daanNL schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 21:19:

Op mijn vorige Sony tv had ik regelmatig dat de app niet wil starten. De app start wel op, maar blijft hangen op het Netflix logo met een ronddraaiend icoontje. Mijn kersverse 49XF9005 heeft nu exact hetzelfde probleem. Na een hard reset (5sec de aan/uit-knop ingedrukt houden) werkt het direct weer, maar de volgende avond hetzelfde probleem. Dit kan toch niet de bedoeling zijn. Iemand een idee wat te proberen?

Hier geen problemen met Netflix. Alleen VLC doet het in 99% van de gevallen niet (beeld blijft zwart na het selecteren van een bestand). Je kan de app ook afsluiten dmv de Home knop even ingedrukt te houden. Dat lost ook nog wel eens het e.e.a. op.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Bij mij de YouTube app die helemaal niet meer op start. App al wel.verwijdert, cache geleegd, opnieuw geïnstalleerd, fabrieksterreinen geprobeerd maakt niets uit. App opstarten en je crashes terug naar het home menu.

Waarschijnlijk is het op te lossen met een fabrieksreset, maar dat gaan we niet doen ga niet weer alles opnieuw instellen want zo belangrijk is YouTube ook weer niet voor ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-10 17:39

Zijn er misschien teveel mensen ingelogd op dat account op dat moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 01:26

Ik heb dat ook sinds kort met mijn 55XE9305. Waar hij het eerst af en toe wel deed kan ik hem nu net zo goed meteen resetten na het aanzetten.

Ook al is het maar een minuut werk ervaar ik het toch als zwaar irritant. Lees wel dat meerdere mensen het hebben op verschillende fora. Hopelijk dat Sony zich bewust is en wordt het opgelost tijdens een volgende update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ben in de markt voor en fx8505. Maar zie dat er geen ondersteuning is voor dolby vision. Gaat sony dit nog rechtrekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRG-81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-10 20:11
Mick3112 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 12:51:
[...]

Ik heb dat ook sinds kort met mijn 55XE9305. Waar hij het eerst af en toe wel deed kan ik hem nu net zo goed meteen resetten na het aanzetten.

Ook al is het maar een minuut werk ervaar ik het toch als zwaar irritant. Lees wel dat meerdere mensen het hebben op verschillende fora. Hopelijk dat Sony zich bewust is en wordt het opgelost tijdens een volgende update.
Hier hetzelfde verhaal op een 55XF9005. Ik sluit de app handmatig af (Home ingedrukt houden). Daarna doet ie het weer. Wel gek. Eerste maanden nooit last van gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

De Sony KD-49XF9005 is vanaf vanavond €879,20 bij de MediaMarkt. Erg scherpe prijs voor de 49 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boemmie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-09-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 00:09:
De Sony KD-49XF9005 is vanaf vanavond €879,20 bij de MediaMarkt. Erg scherpe prijs voor de 49 inch.
zoals te verwachten, uitverkocht nu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lipton1
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 09-10 15:47
boemmie schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 09:08:
[...]

Ja balen, net te laat :'( Zou ie nog terugkomen deze week?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Lipton1 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 10:03:
[...]Ja balen, net te laat :'( Zou ie nog terugkomen deze week?
Je kan hem toch gewoon bestellen? En anders in de winkel kijken/kopen, de kans dat je hem tijdens deze acties de volgende dag al in huis had was toch al een stuk minder dan normaal ... (maar dit is meer iets voor het Mediamarkt 20 jaar topic)

[ Voor 32% gewijzigd door apis29 op 22-01-2019 13:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Funky22
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10-10 17:51

Funky22

Guild invite

Ronwiel schreef op maandag 21 januari 2019 @ 15:11:
Ben in de markt voor en fx8505. Maar zie dat er geen ondersteuning is voor dolby vision. Gaat sony dit nog rechtrekken?
Voor de Fx8505 reken er maar niet op.

https://discord.gg/x8uWt9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
@Funky22 Las net ook dat het een licentie ding is. Zit nu wel te dubben: ga ik voor een xf8505 die eigenlijk aan alle wensn voldoet, maar geen dolby vision ondersteunt. Hoe zien jullie de waarde ervan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vistajevski
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-10 00:03
Ronwiel schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 22:09:
@Funky22 Las net ook dat het een licentie ding is. Zit nu wel te dubben: ga ik voor een xf8505 die eigenlijk aan alle wensn voldoet, maar geen dolby vision ondersteunt. Hoe zien jullie de waarde ervan?
De XF85 (in de gangbare maten) is een edge-lit IPS scherm met een niet al te hoge maximale helderheid. Ik heb altijd begrepen dat je je bij zo’n tv niet al te veel moet voorstellen bij hdr-weergave omdat het contrast gewoon te laag is. Wel of geen DV zou mij in elk geval niet zoveel uitmaken mits de prijs goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funky22

Funky22

Guild invite

Vistajevski schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 22:27:
[...]

De XF85 (in de gangbare maten) is een edge-lit IPS scherm met een niet al te hoge maximale helderheid. Ik heb altijd begrepen dat je je bij zo’n tv niet al te veel moet voorstellen bij hdr-weergave omdat het contrast gewoon te laag is. Wel of geen DV zou mij in elk geval niet zoveel uitmaken mits de prijs goed is.
De 85XF85 heeft een Va paneel kleinere maat boeit me niet moest de 85 inch ook Ips zijn had ik geen interesse in die tv...

[ Voor 32% gewijzigd door Funky22 op 22-01-2019 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funky22

Funky22

Guild invite

Ronwiel schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 22:09:
Zal puur van de prijs van de XG afhangen voor me de 85XF8505 kan je krijgen rond de € 3199 waar ik hem wil halen was de prijs 2 weken terug € 3345 verkoper raadde me aan te wachten tot maart.

Gaat de XG85/90 rond de € 4500 zitten ga ik voor die gaan

Geen Dv lijkt me ook geen ramp als je dit niet hebt, de Samsung 82 Q6f is ook nog altijd een kandidaat zit nu op €2945 (geen online shop)

[ Voor 6% gewijzigd door Funky22 op 22-01-2019 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistajevski
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-10 00:03
Funky22 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 22:31:
[...]

De 85XF85 heeft een Va paneel kleinere maat boeit me niet moest de 85 inch ook Ips zijn had ik geen interesse in die tv...
Fijn voor je, maar het ging niet over jou.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Funky22

Funky22

Guild invite

Maar toch niet een onbelangrijk detail dat de 85Xf een VA paneel heeft.

[ Voor 198% gewijzigd door Funky22 op 23-01-2019 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
boemmie schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 09:08:
[...]

Staat (weer) gewoon op voorraad hoor :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Binnenkort: De update naar Android 8.0 Oreo is beschikbaar vanaf 30 januari 2019.
Welkom bij Android™ 8.0 Oreo™
Uw tv ontvangt binnenkort de nieuwe Android 8.0 Oreo software-update. In de tussentijd introduceren we op deze pagina de belangrijkste functies en voordelen voor Android TV's van Sony.

Deze pagina is alleen van toepassing op de series XD70, XD75, XD80, SD80, XD83, ZD9, XE80, XE83, XE85, XE90, XE93, XE94, A1, XF75, XF80, XF83, XF85, XF87, XF90 en AF8.
https://services.sony.nl/...-to-android-oreo?t=topic1

Heb het niet gevolgd maar las dat de update ook weer wat issues heeft opgeleverd bij de Amerikanen. Misschien even uitzoeken wat het allemaal precies is voor je er meteen opspringt ;) .

[ Voor 14% gewijzigd door apis29 op 25-01-2019 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smason
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 07:21
apis29 schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 19:31:
Binnenkort: De update naar Android 8.0 Oreo is beschikbaar vanaf 30 januari 2019.

[...]

https://services.sony.nl/...-to-android-oreo?t=topic1

Heb het niet gevolgd maar las dat de update ook weer wat issues heeft opgeleverd bij de Amerikanen. Misschien even uitzoeken wat het allemaal precies is voor je er meteen opspringt ;) .
Eindelijk Oreo update voor AF8.

De A1E heeft de Oreo update al een tijdje, de A8F van begin deze week - in de U.S. of A uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beyond
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Beyond

Dussssss.......

Sinds kort een 55XF9005. Nu gaat soms de tv niet aan als ik op de aan-knop druk. Na de stroom eraf te halen en erweer op te zetten start hij wel weer. Soms ook spontane herstart als ik in het menu zit.

Herkennen mensen dit?

Heb al een factory reset geprobeerd.

Al het goeie.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Ja ervaar ik soms ook.
Beyond schreef op zondag 27 januari 2019 @ 15:14:
Sinds kort een 55XF9005. Nu gaat soms de tv niet aan als ik op de aan-knop druk. Na de stroom eraf te halen en erweer op te zetten start hij wel weer. Soms ook spontane herstart als ik in het menu zit.

Herkennen mensen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

55AF8. Witte waas bij snelle beelden zoals voetbal.. is dat normaal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:26

Oekol

waka waka hey hey

Herkennen mensen dit?

Heb ik ook af en toe met mijn xe9305, vanmorgen bijv weet. Haal tegenwoordig niet meer stroom er af door stekker er uit te halen maar hou de aan/uit knop ingedrukt voor een soft reset. Is wel raar dat die dit doet.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beyond
  • Nu online

Beyond

Dussssss.......

Leoon. schreef op zondag 27 januari 2019 @ 21:36:
[...]

Heb ik ook af en toe met mijn xe9305, vanmorgen bijv weet. Haal tegenwoordig niet meer stroom er af door stekker er uit te halen maar hou de aan/uit knop ingedrukt voor een soft reset. Is wel raar dat die dit doet.
Heb je al contact gehad met Sony? Ik ga ze morgen bellen.

Al het goeie.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Beyond schreef op zondag 27 januari 2019 @ 21:42:
[...]

Heb je al contact gehad met Sony? Ik ga ze morgen bellen.
Niet hier over. Vind 't ook weer niet zo'n groot probleem. Heb wel wat beters te doen wat dat betreft. Heb op 't begin echter heel veel contact met ze gehad vanwege strepen op m'n tv en zo, geen zin om dat hele traject weer te doen. Maar ben evengoed heel benieuwd wat ze zeggen gaan tegen jou, dus deel het hier. Lees graag mee! :)

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beyond
  • Nu online

Beyond

Dussssss.......

Leoon. schreef op zondag 27 januari 2019 @ 21:44:
[...]

Niet hier over. Vind 't ook weer niet zo'n groot probleem. Heb wel wat beters te doen wat dat betreft. Heb op 't begin echter heel veel contact met ze gehad vanwege strepen op m'n tv en zo, geen zin om dat hele traject weer te doen. Maar ben evengoed heel benieuwd wat ze zeggen gaan tegen jou, dus deel het hier. Lees graag mee! :)
Gebeld en ze gaan een reparatie inplannen. Wordt vervolgd.

Al het goeie.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kitkat007
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-04 21:39

Herkennen mensen dit?

Doet de mijne al 3 jaar... software probleem 100%.
Trekt gewoon soms de stekker eruit.

Gisteren een AF8 gekocht icm Nvidia Shield... ben wel klaar met Sony's trage soc's. Helaas zal Shield geen Atmos ondersteunen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrisje1983
  • Nu online
Ik snap eigenlijk niet helemaal zo goed waarom je met de tv van vandaag de dag die op app en beeld gebied een hele hoop kan nog steeds afhankelijk bent van externe spelers als het op audio aankomt.

Hoe wil je überhaupt buiten ac3 om andere formaten zoals atmos of trueHD audio uit je tv krijgen? Het valt mij zelf eigenlijk flink tegen, het hele ARC verhaal is echt waardeloos want die standaard ondersteunt zo goed als niets, als het al werkt want die handshake laat nog wel te wensen over, ik gebruik zelf inmiddels maar de toslink out omdat die wel 100% stabiel blijft.

De tv kan zelf 4k kan afspelen zonder een extra box, maar 4k video komt meestal met lossles audio dan wel ongecomprimeerde audio maar daar kan je tv niets mee. Je bent eigenlijk genoodzaakt om de audio van het beeld materiaal op je nas om te zetten naar compressie formaten zodat als je vanaf je tv je nas aanspreekt je ook nog audio hebt.

Ik vind het jammer dat sony niet gebruikt maakt van een HDMI out poort voor audio op de tv die alle audio formaten ondersteunt en die je in je receiver in een input poort prikt zoals sommige Blu-ray spelers met 2 HDMI outs dat ook doen (1 naar de tv voor beeld, 1 naar de receiver voor audio) alhoewel die oplossing er eigenlijk voor bedoelt is om nog gebruik te kunnen maken van je oudere receiver. Of zie ik soms een gouden android app over het hoofd die bijvoorbeeld tijdens het spelen on the fly hd surround omzet naar 6 x pcm?

Achteraf eigenlijk jammer dat ik bij de tv heb gekozen voor de cashback optie IPV de sony ubp-x800, dan was je in een keer van al het gezeur af geweest en gebruikte je de tv als een "domme tv"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
Chrisje1983 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 22:32:
Ik snap eigenlijk niet helemaal zo goed waarom je met de tv van vandaag de dag die op app en beeld gebied een hele hoop kan nog steeds afhankelijk bent van externe spelers als het op audio aankomt.

Hoe wil je überhaupt buiten ac3 om andere formaten zoals atmos of trueHD audio uit je tv krijgen? Het valt mij zelf eigenlijk flink tegen, het hele ARC verhaal is echt waardeloos want die standaard ondersteunt zo goed als niets, als het al werkt want die handshake laat nog wel te wensen over, ik gebruik zelf inmiddels maar de toslink out omdat die wel 100% stabiel blijft.

De tv kan zelf 4k kan afspelen zonder een extra box, maar 4k video komt meestal met lossles audio dan wel ongecomprimeerde audio maar daar kan je tv niets mee. Je bent eigenlijk genoodzaakt om de audio van het beeld materiaal op je nas om te zetten naar compressie formaten zodat als je vanaf je tv je nas aanspreekt je ook nog audio hebt.

Ik vind het jammer dat sony niet gebruikt maakt van een HDMI out poort voor audio op de tv die alle audio formaten ondersteunt en die je in je receiver in een input poort prikt zoals sommige Blu-ray spelers met 2 HDMI outs dat ook doen (1 naar de tv voor beeld, 1 naar de receiver voor audio) alhoewel die oplossing er eigenlijk voor bedoelt is om nog gebruik te kunnen maken van je oudere receiver. Of zie ik soms een gouden android app over het hoofd die bijvoorbeeld tijdens het spelen on the fly hd surround omzet naar 6 x pcm?

Achteraf eigenlijk jammer dat ik bij de tv heb gekozen voor de cashback optie IPV de sony ubp-x800, dan was je in een keer van al het gezeur af geweest en gebruikte je de tv als een "domme tv"
Als je een master series van 2018 of een high end uit 2019 haalt dan heb je dat probleem niet meer waarbij er ook ondersteuning voor Atmos is over eArc naar je receiver. Hetgeen je vraagt is er wel maar niet voor de 'oudere' modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
  • Nu online
Ja en dan heb je weer een nieuwere receiver nodig die eARC heeft. Ik heb overigens een kd-65xf9005. Een HDMI out voor audio op de tv is toch eigenlijk de mooiste oplossing dan omzeil je al die arc en earc protocollen en kan je met elke receiver van de afgelopen jaren uit de voeten.

Ik moest wel een nieuwe tv kopen, wachten op een model dat eARC had en HDMI 2.1 en dan hopen dat het op de 9000 serie kwam die eind van het jaar betaalbaar wordt kon wel eens lang gaan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro84
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21-04 08:14
Ik ben bezig met de wandmontage van mijn AF8. Ik wil hiervoor mijn vaste Vogels 3305 muurbeugel gebruiken. Nu had ik bij mijn vorige tv een setje metalen spacers die ik aan de achterkant van mijn tv kon draaien en waar ik dan weer de boutjes van de verticale stangen / geleiders van de Vogels muurbeugel in kon draaien.

Bij de AF8 ontbreken deze spacers. Betekent dit dat ik de verticale stangen / geleiders direct tegen het kunststof van de AF8 kan plaatsen? Het lijkt hierdoor alsof het kunststof wat naar binnen wordt gedrukt. Iemand ervaring met het ophangen van de AF8 aan een Vogels systeem die mij van raad kan voorzien?

[ Voor 0% gewijzigd door ro84 op 29-01-2019 13:27 . Reden: Typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ro84 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 13:26:
Ik ben bezig met de wandmontage van mijn AF8. Ik wil hiervoor mijn vaste Vogels 3305 muurbeugel gebruiken. Nu had ik bij mijn vorige tv een setje metalen spacers die ik aan de achterkant van mijn tv kon draaien en waar ik dan weer de boutjes van de verticale stangen / geleiders van de Vogels muurbeugel in kon draaien.

Bij de AF8 ontbreken deze spacers. Betekent dit dat ik de verticale stangen / geleiders direct tegen het kunststof van de AF8 kan plaatsen? Het lijkt hierdoor alsof het kunststof wat naar binnen wordt gedrukt. Iemand ervaring met het ophangen van de AF8 aan een Vogels systeem die mij van raad kan voorzien?
Deze spacers worden meestal bij de beugel en niet bij de TV geleverd. Als het plastic naar binnen gedrukt wordt dan zou ik er toch spacers tussen zetten. Bij een lokale elektronicazaak kunnen ze je er vast wel aan helpen en anders zijn ze op internet te bestellen. (Bijvoorbeeld: https://www.vogels.com/nl-nl/c/service-kits)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misschiennie
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 10-08 15:23
Ik ben aan het twijfelen tussen een Sony en LG Oled. Waarbij de AF9 mijn voorkeur heeft. Nu lees ik op het LG forum vele positieve ervaringen met de service van LG bij problemen met het paneel, wat mij aan het twijfelen brengt. Heeft iemand ervaring met Sony mbt Oled problemen? Helaas kan ik hier niets over vinden op het forum

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beyond
  • Nu online

Beyond

Dussssss.......

Leoon. schreef op zondag 27 januari 2019 @ 21:44:
[...]

Vandaag nieuw moederbord erin gezet. Probleem lijkt verholpen. Supersnel geholpen. Fingers crossed.

Al het goeie.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
  • Nu online
Beyond schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 20:49:
[...]

Vandaag nieuw moederbord erin gezet. Probleem lijkt verholpen. Supersnel geholpen. Fingers crossed.
Dat is snel! Ter plekke verholpen dus? Waren er nog meer problemen die nu opgelost lijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beyond
  • Nu online

Beyond

Dussssss.......

Chrisje1983 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 21:42:
[...]

Dat is snel! Ter plekke verholpen dus? Waren er nog meer problemen die nu opgelost lijken?
Gister gebeld, probleem voorgelegd, en er moest een nieuw moederbord besteld worden. Later bleek deze al op voorraad te zijn en konden ze vandaag al langskomen. Geloof dat de monteur zei dat alles boven de 42 inch thuis wordt verholpen.

Ik had alleen het probleem dat, als hij een poosje uitstond, niet meer aan wilde. Dit gaat tot nu toe nog steeds goed. Gebruik hem nog niet intensief aangezien deze op een kamer hangt waar ik nog aan het klussen ben.

Al het goeie.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Beyond schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 20:49:
[...]

Thanks voor je heads up. Hoe vaak had je hier last van dan? Ik heb hier 1x in de maand gok ik last van en heb altijd 't idee dan ik de tv dan te snel heb afgesloten nadat ik m'n ps4 uit heb gezet of zoiets. Als je 't bijv ook een enkele keer hebt vind ik dat ze vrij snel een moederbord vervangen, net alsof ze weten dat we iets mis is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beyond
  • Nu online

Beyond

Dussssss.......

Leoon. schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 22:37:
[...]

Thanks voor je heads up. Hoe vaak had je hier last van dan? Ik heb hier 1x in de maand gok ik last van en heb altijd 't idee dan ik de tv dan te snel heb afgesloten nadat ik m'n ps4 uit heb gezet of zoiets. Als je 't bijv ook een enkele keer hebt vind ik dat ze vrij snel een moederbord vervangen, net alsof ze weten dat we iets mis is
Elke keer nadat de tv een poosje heeft uitgestaan. Zet ik hem na 1 minuut weer aan dan ging het soms goed. Na een half uur was het alweer mis.

Al het goeie.......

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Beyond schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 22:45:
[...]

Elke keer nadat de tv een poosje heeft uitgestaan. Zet ik hem na 1 minuut weer aan dan ging het soms goed. Na een half uur was het alweer mis.
Oké dat is wel irritant ja. Dan snap ik de urgentie. Bij mij lijkt 't zogezegd als ik hem verkeerd uit zet. Volgens mij gebeurd het dus als ik de ps4 af sluit en de HDMI kanaal nog niet terug is op het tv kanaal HDMI, maar dan de tv al wel uit druk. Soms heb ik wat haast en telkens daarna gaat de tv niet meer aan.

Tadaaa daar is die dan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ayJif9Aqg88u84Cr9ls4Rfbt/full.jpg

Ga hem snel op usb zetten en installeren :D

Extra cadeautje die deze update blijkbaar met zich mee brengt?

Youtube HDR functie werkt naar behoren

Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/CEuJO/1018c170bc.png
Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/CEuK6/9ff19d4e42.png

Als je daarna een 4K/UHD filmpje afspeelt zonder HDR schakelt die terug naar VP9. Dus ik denk dat we eindelijk goeie support hebben voor 4k HDR filmpjes :D

[ Voor 32% gewijzigd door Oekol op 30-01-2019 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:54
Heb em zojuist ook even hier gepost: voor degene die het interessant vinden: https://www.techconnect.n...art-uitrol-androidtv-8-0/

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
  • Nu online
Even opletten bij modellen als je van die link download. xd 2016 en xe 2017.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro84
@Verwijderd

Bedankt voor jouw reactie. Ik ben nog even aan het googlen geweest en ook bij gebruik van de originele muurbeugel wordt e.e.a. direct tegen de kunststof achterplaat geschroefd. De tv hangt inmiddels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
  • Nu online
Ik heb de sony ook zonder spacers opgehangen, de moeren van het chassis van de tv steken een halve millimeter buiten de behuizing van de TV. Mijn beugel kwam overigens ook zonder spacers. Voor een kleine samsung heb ik inderdaad ook een beugel gekregen met spacers, daar waren ze ook nodig omdat de bevestigingsmoeren dieper lagen als een bult in het midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
  • Nu online
Iemand de update al handmatig geinstalleerd op zijn xF serie?

Het valt mij op dat de xD en xE serie de zelfde firmware pagina gebruiken, de xF serie heeft een eigen firmware pagina.

Toch zijn op beide product firmware pagina's de firmware download exact gelijk. Het lijkt er dan ook op dat er alleen maar verschillende web pagina's zijn om de veranderingen met betrekking tot de update weer te geven.

Hij komt bij mijn kd-65xf9005 nog niet automatisch binnen, ik heb de firmware dus handmatig gedownload maar wacht toch even op bevestiging om 100% zeker te zijn.

https://www.sony.nl/electronics/support/downloads/00015793 (link xd en xe serie)
https://www.sony.nl/electronics/support/downloads/00015794 (link xf serie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
  • Nu online
Nou hij staat erop,

Ik mis de help sectie, waar ik niet akkoord kan gaan met gegevens en automatische updates. (edit> gevonden bij apps)

Daarnaast (dit had ik al gelezen in de veranderingen voor android 8) mis ik het lang drukken op home, hiermee kon je alle apps afsluiten die nog in de achtergrond blijven draaien. Wat is daar nu de knop voor? Of blijft alles draaien, en sluit android het zelf de eerst geladen app af bij een nieuwe opgestarte app? (first in, first out)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Chrisje1983 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 22:18:
Nou hij staat erop,

Ik mis de help sectie, waar ik niet akkoord kan gaan met gegevens en automatische updates. (edit> gevonden bij apps)

Daarnaast (dit had ik al gelezen in de veranderingen voor android 8) mis ik het lang drukken op home, hiermee kon je alle apps afsluiten die nog in de achtergrond blijven draaien. Wat is daar nu de knop voor? Of blijft alles draaien, en sluit android het zelf de eerst geladen app af bij een nieuwe opgestarte app? (first in, first out)
Zag dit in het lijstje met issues (gepost in her 2017 topic):
Holding Home doesn’t open App menu, if remote not used for about 5 minutes. Similar to the IP control issue, if the remote hasn’t been used for awhile and the Home button is held down, the led indicator will flicker showing the command is being registered, but nothing happens. Once the home button is released, the TV goes to the home screen because it didn’t acknowledge holding down home. Again a work around is to push a different button first.
Maar dat zal ook wel weer een ander punt zijn dan je bedoelt :D (want zal wel niet van toepassing zijn die 5 minuten inactiviteit).

[ Voor 4% gewijzigd door apis29 op 30-01-2019 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
  • Nu online
Ik las ook in het 2017 topic dat mensen vinden dat hun sony sneller is geworden. Bij mij is het tegenovergestelde gebeurd, mijn sony was super snel en snappy nadat ik een hele hoop had uitgeschakeld. Nu met android 8 zijn dezelfde apps nog steeds uitgeschakeld maar is het snelle en snappy verdwenen.
Maar dat zal ook wel weer een ander punt zijn dan je bedoelt (want zal wel niet van toepassing zijn die 5 minuten inactiviteit).
Nee die was ik nog niet tegen gekomen maar ben er inmiddels al achter dat het een feature is van android 8 tv dat je geen apps meer kan sluiten, het kan nu alleen in het menu settings>apps handmatig app voor app af te sluiten.

Het is wel een feestje :+ , de DS Video app van synology speelt nu ook zo goed als niets meer af, kan video niet afspelen is de melding, of het scherm blijft gewoon zwart. Sjongejonge dit wordt nog wat.
Ik kon alles op mijn nas (4k en full hd) afspelen met de volgende settings: transcoding>uit, speler van derden als standaard instellen>aan, ac3 passthrough>aan. De derde speler die dan gebruikt werd was sony's eigen video app.

Nu dus niet meer, ik ga eens proberen ds video er af te gooien, cache te legen en opnieuw installeren. Kijken wat dat uithaalt, dan nog niks, dan maar eens resetten naar fabrieksinstellingen.

[ Voor 69% gewijzigd door Chrisje1983 op 30-01-2019 22:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Chrisje1983 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 22:36:
Ik las ook in het 2017 topic dat mensen vinden dat hun sony sneller is geworden. Bij mij is het tegenovergestelde gebeurd, mijn sony was super snel en snappy nadat ik een hele hoop had uitgeschakeld. Nu met android 8 zijn dezelfde apps nog steeds uitgeschakeld maar is het snelle en snappy verdwenen.

[...]

Nee die was ik nog niet tegen gekomen maar ben er inmiddels al achter dat het een feature is van android 8 tv dat je geen apps meer kan sluiten, het kan nu alleen in het menu settings>apps handmatig app voor app af te sluiten.

Het is wel een feestje :+ , de DS Video app van synology speelt nu ook zo goed als niets meer af, kan video niet afspelen is de melding, of het scherm blijft gewoon zwart. Sjongejonge dit wordt nog wat.
Ik kon alles op mijn nas (4k en full hd) afspelen met de volgende settings: transcoding>uit, speler van derden als standaard instellen>aan, ac3 passthrough>aan. De derde speler die dan gebruikt werd was sony's eigen video app.

Nu dus niet meer, ik ga eens proberen ds video er af te gooien, cache te legen en opnieuw installeren. Kijken wat dat uithaalt, dan nog niks, dan maar eens resetten naar fabrieksinstellingen.
Ik las in de comments bij deze video iets over deHome knop dubbelklikken en in deze video over de Shield met Oreo ook een soortgelijk iets: YouTube: Nvidia Shield - How to close ALL of your applications.

Ook niet toevallig Samba weer geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
  • Nu online
apis29 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 23:21:
[...]

Ik las in de comments bij deze video iets over deHome knop dubbelklikken en in deze video over de Shield met Oreo ook een soortgelijk iets: YouTube: Nvidia Shield - How to close ALL of your applications.

Ook niet toevallig Samba weer geïnstalleerd?
Nee samba en allerlei stonden allemaal nog gedeactiveerd. Ook de privacy settings en akkoord voor interactieve tv stonden nog uit. De dubbel home klik methode werkt helaas niet.

Ik heb het idee dat de nieuwe android 8 tv er allerlei codecs uit gesloopt heeft die android tv 7 standaard aan boord had, ik kan echt niets afspelen met de sony video app als derde speler voor de synology ds video app.

Als ik rechtstreeks met de sony video app de nas benader en zowel media server als video station aanspreek, kan ik er klein een aantal afspelen maar is er geen mogelijkheid om subtitles te laden.

De ds video app die overigens wel wilt afspelen als eerste speler is geen optie, op de een of andere manier is HDR dan niet mogelijk en zien de films er ontzettend flets en kleurloos uit, dat is een euvel van de ds video app zelf.

Ik ga eens een fabriek reset doen.

edit> factoryreset is gedaan.

Een factoryreset haalt wel wat uit op de feeling van android 8 in het algemeen. Typen en IP nummers invoeren bijvoorbeeld, na de update heel irritant nummers op de afstandsbediening invoeren en dan stond het virtuele toetsenbord ook op die nummers, kan je eindeloos klikken naar de punt, dat is na de factoryreset nu weg. Ik kan nu nummers typen op de AB terwijl het virtuele toetsenbord op de punt blijft staan.

Het zijn kleine dingen, maar het geeft dus wel degelijk aan dat een factoryreset wel verstandig is na een grote android update. Er blijft dus wel degelijk wat hangen van android 7 wat op de een of andere manier een klein conflictje heeft met android 8.

En helaas ook na de factoryreset vertikt de tv het grootste gedeelte beeld materiaal van de nas af te spelen. Heb nu toevallig 1 film aan die speelt, en de audio stottert aan een stuk door tot de audio helemaal flipt en dan hoor ik niets meer, film speelt wel door. Ook bij een andere film is de audio een groot stotter festijn.

Het valt mij trouwens op dat de DS video app van synology voor android tv een hele oude build is, namelijk van september 2017, de DS video android app voor je telefoon bijvoorbeeld is een behoorlijk recente.

Dat wordt maar eens even klagen op het synology community gedeelte (het forum hebben ze offline gehaald)

Ik heb hier wel een beetje spijt van zeg, ik ben normaal nogal van het afwachten als iets goed werkt. Ik had gehoopt dat android tv 8 wat kleine irritaties weg zou nemen van android tv 7, maar ik heb er nu flinke grote irritaties cadeau bij gekregen.

De south park collectie speelt ook niet meer af :+

De eerste flinke bugs ook te pakken, geen ps4, geen ps3 geen wiiU geen intel nuc op de HDMI inputs rechtstreeks of via de receiver op de arc HDMI 3 input. Daarnaast het beeld menu op de HDMI inputs was helemaal blanco alle instellingen greyed out, na opnieuw opstarten van de tv krijg ik weer beeld op de HDMI inputs.

Nog even en ik bel sony en hoop ik dat ze mij er ook een nieuw moederbord inzetten met android 7.

[ Voor 43% gewijzigd door Chrisje1983 op 31-01-2019 03:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elazz
Chrisje1983 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 23:54:
[...]

Nee samba en allerlei stonden allemaal nog gedeactiveerd. Ook de privacy settings en akkoord voor interactieve tv stonden nog uit. De dubbel home klik methode werkt helaas niet.

Ik heb het idee dat de nieuwe android 8 tv er allerlei codecs uit gesloopt heeft die android tv 7 standaard aan boord had, ik kan echt niets afspelen met de sony video app als derde speler voor de synology ds video app.

Als ik rechtstreeks met de sony video app de nas benader en zowel media server als video station aanspreek, kan ik er klein een aantal afspelen maar is er geen mogelijkheid om subtitles te laden.

De ds video app die overigens wel wilt afspelen als eerste speler is geen optie, op de een of andere manier is HDR dan niet mogelijk en zien de films er ontzettend flets en kleurloos uit, dat is een euvel van de ds video app zelf.

Ik ga eens een fabriek reset doen.

edit> factoryreset is gedaan.

Een factoryreset haalt wel wat uit op de feeling van android 8 in het algemeen. Typen en IP nummers invoeren bijvoorbeeld, na de update heel irritant nummers op de afstandsbediening invoeren en dan stond het virtuele toetsenbord ook op die nummers, kan je eindeloos klikken naar de punt, dat is na de factoryreset nu weg. Ik kan nu nummers typen op de AB terwijl het virtuele toetsenbord op de punt blijft staan.

Het zijn kleine dingen, maar het geeft dus wel degelijk aan dat een factoryreset wel verstandig is na een grote android update. Er blijft dus wel degelijk wat hangen van android 7 wat op de een of andere manier een klein conflictje heeft met android 8.

En helaas ook na de factoryreset vertikt de tv het grootste gedeelte beeld materiaal van de nas af te spelen. Heb nu toevallig 1 film aan die speelt, en de audio stottert aan een stuk door tot de audio helemaal flipt en dan hoor ik niets meer, film speelt wel door. Ook bij een andere film is de audio een groot stotter festijn.

Het valt mij trouwens op dat de DS video app van synology voor android tv een hele oude build is, namelijk van september 2017, de DS video android app voor je telefoon bijvoorbeeld is een behoorlijk recente.

Dat wordt maar eens even klagen op het synology community gedeelte (het forum hebben ze offline gehaald)

Ik heb hier wel een beetje spijt van zeg, ik ben normaal nogal van het afwachten als iets goed werkt. Ik had gehoopt dat android tv 8 wat kleine irritaties weg zou nemen van android tv 7, maar ik heb er nu flinke grote irritaties cadeau bij gekregen.

De south park collectie speelt ook niet meer af :+

De eerste flinke bugs ook te pakken, geen ps4, geen ps3 geen wiiU geen intel nuc op de HDMI inputs rechtstreeks of via de receiver op de arc HDMI 3 input. Daarnaast het beeld menu op de HDMI inputs was helemaal blanco alle instellingen greyed out, na opnieuw opstarten van de tv krijg ik weer beeld op de HDMI inputs.

Nog even en ik bel sony en hoop ik dat ze mij er ook een nieuw moederbord inzetten met android 7.
De issues die je beschrijft m.b.t. Synology en DS Video herken ik en ondervond ik eigenlijk al op Android 7. Zelfs op Windows heb ik meer en meer issues. Ik heb een PLEX abonnement en installeerde de laatste PLEX server voor ARMv8 synology systemen en werkt gewoon veel beter. Zelfs Emby server zou ik verkiezen boven DS Video.

Ook is de Sony Video App niet altijd reactief over NAS. Direct USB werkt daar wel gewoon zeer goed op. Ik zou toch maar kiezen voor een andere speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
  • Nu online
Elazz schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 08:36:
[...]

De issues die je beschrijft m.b.t. Synology en DS Video herken ik en ondervond ik eigenlijk al op Android 7. Zelfs op Windows heb ik meer en meer issues. Ik heb een PLEX abonnement en installeerde de laatste PLEX server voor ARMv8 synology systemen en werkt gewoon veel beter. Zelfs Emby server zou ik verkiezen boven DS Video.

Ook is de Sony Video App niet altijd reactief over NAS. Direct USB werkt daar wel gewoon zeer goed op. Ik zou toch maar kiezen voor een andere speler.
Ik heb voor de gein eens het een en ander op een USB HD gezet, dat gaat niet werken. De Sony herkent geen ntfs, alleen fat32 dus bestanden groter als 4 GB gaat niet lukken.

Wel raar dat het bij jouw op Android 7 al problemen gaf terwijl het bij mij op android 7 perfect heeft gewerkt.

Plex heb ik eens geprobeerd maar ik wil eigenlijk helemaal niet transcoden op nas en dan streamen, de tv was perfect instaat om beeld materiaal rechtstreeks van de nas HD af te lezen en af te spelen.

Zijn er nog meer opties die mij toe laten materiaal af te spelen zonder het eerst op nas te transcoden? Of kan Plex dat ook? Ik vond Plex juist een erg onoverzichtelijk programma, ds video was lekker simpel met een mooi film, tv serie en eigen video's overzicht en en het werkte goed met een 3de partij speler.

Ben benieuwd hoe hier door Sony op gereageerd wordt, zal toch wel snel een probleem worden dit bij meer mensen. Wat willekeurige filmpjes gemaakt door mijn Sony android telefoon spelen ook zeer moeizaam af vanaf nas.

Zou Sony misschien vanwege kosten besparing een aantal licenties niet meer hebben verlengd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
Chrisje1983 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 15:22:
[...]

Ik heb voor de gein eens het een en ander op een USB HD gezet, dat gaat niet werken. De Sony herkent geen ntfs, alleen fat32 dus bestanden groter als 4 GB gaat niet lukken.

Wel raar dat het bij jouw op Android 7 al problemen gaf terwijl het bij mij op android 7 perfect heeft gewerkt.

Plex heb ik eens geprobeerd maar ik wil eigenlijk helemaal niet transcoden op nas en dan streamen, de tv was perfect instaat om beeld materiaal rechtstreeks van de nas HD af te lezen en af te spelen.

Zijn er nog meer opties die mij toe laten materiaal af te spelen zonder het eerst op nas te transcoden? Of kan Plex dat ook? Ik vond Plex juist een erg onoverzichtelijk programma, ds video was lekker simpel met een mooi film, tv serie en eigen video's overzicht en en het werkte goed met een 3de partij speler.

Ben benieuwd hoe hier door Sony op gereageerd wordt, zal toch wel snel een probleem worden dit bij meer mensen. Wat willekeurige filmpjes gemaakt door mijn Sony android telefoon spelen ook zeer moeizaam af vanaf nas.

Zou Sony misschien vanwege kosten besparing een aantal licenties niet meer hebben verlengd?
Je kan ook FAT64 gebruiken (dat leest Android ook af) en dan heb je geen issues m.b.t. file grootte.

M.b.t. Plex gebruik ik een Xbox One vanwege in het algemeen betere ondersteuning, 1Gbit LAN, maar ook omdat ik daar Netflix, Amazon Prime en 4K Blu Rays op kijk wegens Atmos en Vision ondersteuning (heb sinds een paar weken een Atmos systeem in gebruik).

Ik gebruikte op de XE9305 voornamelijk KODI om dingen af te spelen. Voor 4K materiaal moet je wel eerst de ondertiteling remuxen in de video zelf. 50GB was dan ook geen issue om via NAS af te spelen.

Uiteindelijk blijft de TV ergens een bottleneck hebben dus zul je afwegingen moeten maken hoe je het het best wilt gebruiken. Ik zal ze allemaal eens proberen en zien wat het best voor u werkt. Je hebt VLC, MX PLayer en KODI. Als Server kun je naast DS Video kiezen voor Plex of Emby.

Transcoding kun je wel uitschakelen in Plex maar dan moet de TV het formaat zonder issues ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
  • Nu online
Mx player had ik bij aankoop al geprobeerd, die adviseerde de DS video app ook. Maar dat was niet zo'n succes, en ondertussen heb ik die mx player app opnieuw geprobeerd maar wederom geen succes.

Ik ga eens even de komende dagen nog testen en als het niets wordt dan ga ik mijn huidige intel nuc verkopen en een nieuwe aanschaffen welke 4k op 60 hz met hdr ondersteunt. Ben er nu wel klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Hier een issue sinds de update; mijn soundbar schakelt na een x-aantal minuten aan. Vervolgens schakelt deze zichzelf na een bepaalde periode van geen-gebruik weer uit, waarna de televisie hem weer inschakelt.

Enig idee of er ergens een instelling in Android 8 zit wat dit regelt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elazz
Pepppie schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 19:50:
Hier een issue sinds de update; mijn soundbar schakelt na een x-aantal minuten aan. Vervolgens schakelt deze zichzelf na een bepaalde periode van geen-gebruik weer uit, waarna de televisie hem weer inschakelt.

Enig idee of er ergens een instelling in Android 8 zit wat dit regelt?
Er is een knop op de afstandbediening genaamd sync menu (of iets gelijkaardigs). Hiermee kun je o.a. een soundbar dat op de arc poort is verbonden terug syncen en instellen. Misschien dat dat gaat helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
Chrisje1983 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 16:44:
Mx player had ik bij aankoop al geprobeerd, die adviseerde de DS video app ook. Maar dat was niet zo'n succes, en ondertussen heb ik die mx player app opnieuw geprobeerd maar wederom geen succes.

Ik ga eens even de komende dagen nog testen en als het niets wordt dan ga ik mijn huidige intel nuc verkopen en een nieuwe aanschaffen welke 4k op 60 hz met hdr ondersteunt. Ben er nu wel klaar mee.
Ja, smart gedeelte van TV's is helaas niet echt performant als je vergelijkt met andere mogelijkheden. Wel genoeg sterke mediaspelers beschikbaar. Gebruik zelf ook nauwelijks meer de smart functionaliteit. Ik heb op mijn harmony afstandsbediening een paar activiteiten ingesteld zodat de rest van de familie er makkelijk mee overweg kan (zij gebruiken wel voornamelijk de android tv apps van de TV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
  • Nu online
Elazz schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 21:17:
[...]

Ja, smart gedeelte van TV's is helaas niet echt performant als je vergelijkt met andere mogelijkheden. Wel genoeg sterke mediaspelers beschikbaar. Gebruik zelf ook nauwelijks meer de smart functionaliteit. Ik heb op mijn harmony afstandsbediening een paar activiteiten ingesteld zodat de rest van de familie er makkelijk mee overweg kan (zij gebruiken wel voornamelijk de android tv apps van de TV)
Heb inmiddels Plex lopen om te testen, hiermee ben ik terecht gekomen in een nieuw probleem. Blijkbaar klaagt het halve internet er al over met een Sony tv: de grijze banden boven en onder in HDR met Plex en welke andere video player dan ook, alleen de Sony video app zelf kan zonder grijze banden HDR content afspelen en die werkt dus niet meer bij mij. Daarnaast speelt Plex lang niet alles af wat de Sony video player wel deed in android 7.

Ik hoop dat ze gauw met een fix of een uitleg komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Chrisje1983 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 10:39:
Even opletten bij modellen als je van die link download. xd 2016 en xe 2017.
De tv zal wel een melding geven als het de verkeerde is lijkt mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
Chrisje1983 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 21:24:
[...]

Heb inmiddels Plex lopen om te testen, hiermee ben ik terecht gekomen in een nieuw probleem. Blijkbaar klaagt het halve internet er al over met een Sony tv: de grijze banden boven en onder in HDR met Plex en welke andere video player dan ook, alleen de Sony video app zelf kan zonder grijze banden HDR content afspelen en die werkt dus niet meer bij mij. Daarnaast speelt Plex lang niet alles af wat de Sony video player wel deed in android 7.

Ik hoop dat ze gauw met een fix of een uitleg komen.
Heb je emby of kodi geprobeerd? Daar zitten die grijze banden niet

Edit: voor emby weet ik het niet omdat ik er nooit HDR mee heb afgespeeld.

[ Voor 5% gewijzigd door Elazz op 31-01-2019 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
  • Nu online
Van het weekend maar weer eens proberen, kodi gebruik ik al een paar jaar niet meer. Was blij dat ik er af was toen die nieuwe interface kwam.

Dankje voor je hulpzame berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myliobatis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-10 17:59
Uit het 2019 topic...
apis29 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 20:27:
[...]

In een interview op Youtube met Sony Europe werd overigens aangegeven dat de XF90 reeks in eerste instantie nog doorloopt dus het zou kunnen dat een XG90 misschien pas in de zomer uitkomt (al staat hij natuurlijk wel al vermeld op de Sony website wat vorig jaar nog niet het geval was met modellen die wat later uitkwamen).
Hmz..
Ik heb nu wel een 49XF85 in bestelling staan, ik weet het, onvoldoende voor HDR, maar voor i.c.m. 100hz VA panel en SDR lijkt deze mij voldoende, ook na navraag op AVForums.

Twijfel nu toch heel erg of de XF90 nog scherper geprijsd zal worden dan vorige week of voor die prijs te krijgen zal zijn.
De 55XE9005 was vorig jaar uiteindelijk nog scherper geprijsd.
Of dat de XF85 voor mij voldoende is voor de komende jaren

[ Voor 36% gewijzigd door Myliobatis op 01-02-2019 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro84
Ik wil graag jullie mening over het volgende. Mijn nieuwe AF8 heeft verticale strepen in het midden van het beeld. Bij normale content valt het gelukkig niet op maar bij het grijze scherm van de Xbox X valt het wel behoorlijk op. Is dit inherent aan de techniek en moet ik mij er gewoon bij neerleggen?

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/dvhiy571ev.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Nu online
Chrisje1983 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 15:22:
[...]

...
Bij mij geen geen probleem op de XF9005 om FAT32 schijven te koppelen en 4K HDR films van 70GB af te spelen. Wel duurt het indexeren lang voordat er iets zichtbaar wordt (tot op 10 minuten).

Zo te lezen laat ik Android 7 nog maar even draaien op mijn TV. Alles werkt eigenlijk prima op VLC na. Die geeft zwart beeld zodra ik een bestand gekozen heb. De Sony video app werkt prima, KODI ook, maar het lukt dan niet om tijdens het afspelen van content de beeldinstellingen te wijzigen.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:38
ro84 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 09:18:
Ik wil graag jullie mening over het volgende. Mijn nieuwe AF8 heeft verticale strepen in het midden van het beeld. Bij normale content valt het gelukkig niet op maar bij het grijze scherm van de Xbox X valt het wel behoorlijk op. Is dit inherent aan de techniek en moet ik mij er gewoon bij neerleggen?

[Afbeelding]
Hoe oud is je tv?
Wat je ziet is vertical banding (VB), wat wel vaak voorkomt in meer of mindere mate bij oled tv's van alle merken aangezien alle panels (nog) van LG afkomstig zijn. Google maar eens op 'vertical banding oled lg', dan zie je bij afbeelding talloze voorbeelden die nog erger zijn. Jouw vertical banding lijkt me overigens niet heel scherp afgelijnd en daarom zal hij wat wegblenden/niet opvallen tijdens normale content.

Het kan verbeteren gedurende de tijd, maar meestal niet. Ik heb zelf ook 1 band op de 55AF9 en die zit links. Na 3 maanden is die er nog steeds.
Ik zie die zelden of nooit tijdens normale content. Als je geen andere storende zaken hebt zoals DSE of kleurtinten in wit (wat paars bijvoorbeeld aan de rechterkant), dan zou ik me er verder niet heel druk om maken maar wel met de kanttekening dat je het niet ziet tijdens een normale film etc.

Is je tv nog net nieuw (1 of 2 weken) dan zou je wellicht de winkel erop aan kunnen spreken en proberen of je een nieuw toestel of panel kan krijgen. Maar dan kun je weer een panel treffen met vertical banding.

Oled is wat mij betreft ook niet perfect en geen enkele tv. Er zal altijd wel iets zijn.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
Myliobatis schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 23:54:
Uit het 2019 topic...

[...]

Hmz..
Ik heb nu wel een 49XF85 in bestelling staan, ik weet het, onvoldoende voor HDR, maar voor i.c.m. 100hz VA panel en SDR lijkt deze mij voldoende, ook na navraag op AVForums.

Twijfel nu toch heel erg of de XF90 nog scherper geprijsd zal worden dan vorige week of voor die prijs te krijgen zal zijn.
De 55XE9005 was vorig jaar uiteindelijk nog scherper geprijsd.
Of dat de XF85 voor mij voldoende is voor de komende jaren
Als je het extra budget kan vrijmaken om toch voor XF90 reeks te gaan lijkt me dat toch de betere keuze juist vanwege de HDR mogelijkheden en algemeen beter beeldkwaliteit. Volgensmij is het verschil zo'n 150 - 200 euro dus geen klein verchil natuurlijk voor de 55" versie. Als je hetzelfde formaat neemt van 49" is de meerprijs zoals ik zie in de pricewatch zo'n 100eur.

Dat is wel bij Selexion.be en die heeft hier nog maar 2 shopreviews maar heb daar wel in de fysieke winkels wat gekocht en altijd goede ervaring (pc components) - webshop kan ik niets over zeggen.

[ Voor 15% gewijzigd door Elazz op 01-02-2019 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cricque
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-09 20:22
Elazz schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 11:17:
[...]

Als je het extra budget kan vrijmaken om toch voor XF90 reeks te gaan lijkt me dat toch de betere keuze juist vanwege de HDR mogelijkheden en algemeen beter beeldkwaliteit. Volgensmij is het verschil zo'n 150 - 200 euro dus geen klein verchil natuurlijk voor de 55" versie. Als je hetzelfde formaat neemt van 49" is de meerprijs zoals ik zie in de pricewatch zo'n 100eur.

Dat is wel bij Selexion.be en die heeft hier nog maar 2 shopreviews maar heb daar wel in de fysieke winkels wat gekocht en altijd goede ervaring (pc components) - webshop kan ik niets over zeggen.
Ik heb bij Selexion mijn 49" XF905 gaan halen de eerste dag van de solden. In hun folder stond die aan 799 ... Was volgens mij een drukfoutje want zelfde dag hadden ze hem nog op 899 gezet ... Nuja omdat ik op 3 januari aan een winkel stond met stock bij opening heb ik hem aan 799 gehad. Ik heb ook online iets besteld anderhalf jaar geleden en was gewoon geleverd zonder enige problemen, goed verpakt. De TV ben ik wel zelf gaan ophalen. En kan voor zover zeggen alleen goeie ervaring. Selexion heeft gewoon lokale electronica winkels opgekocht en die gaan nu verder onder hun naam

pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:34
Ik heb zojuist de 65XF9006 een update gegeven. Voorheen kon je bij home naar instellingen en ook een soort handleiding. Waar zijn die gebleven?

‘Help’ drukken op afstandsbediening en dan kom je in het scherm wat ik bedoel. Alleen hoe kom je daar via de tv zelf?

[ Voor 30% gewijzigd door GioStyle op 01-02-2019 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepijndamen
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-09 13:44
Major_ton schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 10:30:
[...]

Bij mij geen geen probleem op de XF9005 om FAT32 schijven te koppelen en 4K HDR films van 70GB af te spelen. Wel duurt het indexeren lang voordat er iets zichtbaar wordt (tot op 10 minuten).

Zo te lezen laat ik Android 7 nog maar even draaien op mijn TV. Alles werkt eigenlijk prima op VLC na. Die geeft zwart beeld zodra ik een bestand gekozen heb. De Sony video app werkt prima, KODI ook, maar het lukt dan niet om tijdens het afspelen van content de beeldinstellingen te wijzigen.
Volgens mij gaat dat niet lukken met bestanden groter dan 4GB op FAT32. Bedoel je niet exFAT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro84
@Shocked

Ik heb de tv net een paar dagen. Bij normale content is het alleen zichtbaar bij bepaalde scenes als ik er op ga zitten letten. Als ik er niet op let dan zie ik het gelukkig niet.

Ik heb even gegoogeld, er is een tread met 224 pagina's over dit fenomeen bij LG panelen op avsforum:

https://www.avsforum.com/...nding-vignetting-107.html

In dat topic komen echt de meest verschrikkelijke plaatjes met vertical banding voorbij, dan is er bij mij eigenlijk vrijwel niets aan de hand. Ik denk dat ik het beetje banding gewoon accepteer en lekker ga genieten van het fantastische beeld! In ieder geval bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misschiennie
Kan iemand mij vertellen wat de diepte van een af9 is, als deze aan de wand wordt gemonteerd? Ik kan dit nergens terugvinden. Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschiennie schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 22:57:
Kan iemand mij vertellen wat de diepte van een af9 is, als deze aan de wand wordt gemonteerd? Ik kan dit nergens terugvinden. Alvast bedankt
8,6cm.

Uit de handleiding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4EqeI1h5SbFiPMMBYU6jNrGW/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misschiennie
😂 niet goed gekeken. Dacht dat dit alleen het scherm was, maar dat kan natuurlijk nooit. Dan is het qua diepte nog te doen om deze op te hangen. Net zo diep als mijn 10 jaar oude LCD...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschiennie schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 23:46:
😂 niet goed gekeken. Dacht dat dit alleen het scherm was, maar dat kan natuurlijk nooit. Dan is het qua diepte nog te doen om deze op te hangen. Net zo diep als mijn 10 jaar oude LCD...
Het is voor een oled zelfs aan de dikke kant. De meeste zijn een centimer of 5. 8,6cm is inderdaad vergelijkbaar met veel oudere LCD's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
  • Nu online
De Europa sony forums stromen onderhand vol met klachten over de android 8 update. Allemaal problemen met 4k en full hd video en audio met de sony video app.

Blijkbaar is het bekend want meerdere keren het antwoord zien langskomen dat er in de USA al langer geklaagd wordt over deze problemen op de forums. Ik heb zelf het uitproberen inmiddels opgegeven, het is gewoon niet mogelijk op moment om vanaf nas of hd af te spelen.

Laten we hopen dat een update op app niveau voldoende is om deze problemen op te lossen, dat zal vast wat sneller gaan als een android update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrWoetR
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 11:49
Goedenavond. Ik heb een vraag m.b.t. Netflix en een KD49XF9005. Zoals algemeen bekend is de witte ondertiteling bij HDR films veel te fel. Nu heb ik online de voorkeuren voor ondertiteling aan kunnen passen naar semi-transparant. Maar wanneer ik een film start op Netflix blijkt mijn ondertiteling nog steeds hetzelfde? Ik heb om zeker te weten dat ik mij niet vergis ook de kleur veranderd, maar krijg geen ander beeld op mijn Sony. Online heb ik geen oplossing gevonden, maar wellicht zoek ik verkeerd.

Kan iemand mij uitleggen hoe ik mijn Netflix-app op mijn Sony televisie zo ver krijg dat de tv de aangepaste tekst weer geeft?

PSN: DrWoetR / Driveclub: 2Slow4Comfort

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
  • Nu online
DrWoetR schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 00:17:
Goedenavond. Ik heb een vraag m.b.t. Netflix en een KD49XF9005. Zoals algemeen bekend is de witte ondertiteling bij HDR films veel te fel. Nu heb ik online de voorkeuren voor ondertiteling aan kunnen passen naar semi-transparant. Maar wanneer ik een film start op Netflix blijkt mijn ondertiteling nog steeds hetzelfde? Ik heb om zeker te weten dat ik mij niet vergis ook de kleur veranderd, maar krijg geen ander beeld op mijn Sony. Online heb ik geen oplossing gevonden, maar wellicht zoek ik verkeerd.

Kan iemand mij uitleggen hoe ik mijn Netflix-app op mijn Sony televisie zo ver krijg dat de tv de aangepaste tekst weer geeft?
Netflix app even helemaal afsluiten en opnieuw opstarten doet bij mij meestal wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlameDB
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 06-10 19:42
Ik heb interesse in de 65xf9005. Ik lees heel wat goede zaken alleen lees ik wel her en der problemen met dolby vision of HDR content en subtitles dat heel wat clouding/blooming zou veroorzaken in het beeld, ook in de zwarte balken indien aanwezig. Is dit heel fel aanwezig? Zijn er workarounds voor? Op UK/US forum lees je niet veel over dit probleem aangezien de meeste mensen uiteraard geen subtitles gebruiken...

Hoe verhoudt de ZF9 zich eigenlijk tegenover de XF9005? is het de upgrade waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
FlameDB schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 09:08:
Ik heb interesse in de 65xf9005. Ik lees heel wat goede zaken alleen lees ik wel her en der problemen met dolby vision of HDR content en subtitles dat heel wat clouding/blooming zou veroorzaken in het beeld, ook in de zwarte balken indien aanwezig. Is dit heel fel aanwezig? Zijn er workarounds voor? Op UK/US forum lees je niet veel over dit probleem aangezien de meeste mensen uiteraard geen subtitles gebruiken...

Hoe verhoudt de ZF9 zich eigenlijk tegenover de XF9005? is het de upgrade waard?
Workarounds zijn er door de kleur van ondertiteling doorzichtig te maken met een zwarte (evt doorzichte balk) erachter te plaatsen. Netflix geeft geen mogelijkheid tot grijze ondertiteling jammer genoeg wat het probleem zou oplossen. 4K Blu Rays hebben dit probleem nauwelijks of eerder nooit op mijn XE9305. Enkel Netflix. Amazon Prime heeft dit probleem ook niet vanwege meer ondertiteling instellingen. Ik heb gekozen voor dunne witte tekst dus geen blooming bij subs.

(PS: Onder een redelijke hoek is blooming zichtbaarder, zeker bij die felle witte ondertitels dus aanpassen is eerder een must)

Voor VLC/Video player etc. kun je de ondertiteling remuxen op je pc nadat je deze eerst naar grijs hebt aangepast via een subtitle editor.

[ Voor 5% gewijzigd door Elazz op 08-02-2019 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlameDB
Bedankt,

Ik kijk voornamelijk netflix en gedownloade films op nas via kodi (nvidia shield). Vooral netflix zal het een probleem zijn dus... Is het enkel bij HDR materiaal of ook SDR materiaal dat de boel gaat oplichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King_linT
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13-01 19:51
FlameDB schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 10:35:
Bedankt,

Ik kijk voornamelijk netflix en gedownloade films op nas via kodi (nvidia shield). Vooral netflix zal het een probleem zijn dus... Is het enkel bij HDR materiaal of ook SDR materiaal dat de boel gaat oplichten?
Ik gebruik de onderstaande SDR settings en ik heb geen last van oplichtende ondertitels, sowieso zijn dit hele goede beeldinstellingen voor het beste beeld.

https://www.soundandvisio...ltra-hdtv-review-settings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elazz
FlameDB schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 10:35:
Bedankt,

Enkel bij Dolby Vision is dit het geval. Probleem is eigenlijk dat je geen aparte ondertiteling instellingen hebt voor HDR vs SDR op Netflix. Best is kijken zonder subs/zwarte achtergrond bij subs. Ikzelf heb de kleur naar lichtblauw veranderd. Minder sterk als wit en minder blooming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrWoetR
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 11:49
Major_ton schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 08:30:
[...]

Netflix app even helemaal afsluiten en opnieuw opstarten doet bij mij meestal wonderen.
Dat lijkt dus niet te helpen, bedankt voor de tip maar dat heb ik uiteraard al geprobeerd.

PSN: DrWoetR / Driveclub: 2Slow4Comfort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
DrWoetR schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 12:52:
[...]

Dat lijkt dus niet te helpen, bedankt voor de tip maar dat heb ik uiteraard al geprobeerd.
Misschien staat het dan niet goed opgeslagen bij je netflix instellingen. Of tv volledig opnieuw opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlameDB
Eigenlijk gek dat als Netflix en sony van dit probleem afweten, dat ze geen software oplossing bieden om de subtitles minder fel te maken bij dolby vision content. Ik vond dit zelf op een OLED te fel bij DV content.

Verder zit ik ook te kijken naar de ZF9, duurder toestel maar ook wel interessant. De moeite om voor deze te gaan?

[ Voor 21% gewijzigd door FlameDB op 08-02-2019 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
  • Nu online
Probeer eens of de subtitles wel veranderen op een telefoon of pc, als het daar wel mee verandert zal je even geduld moeten hebben denk ik.

Hier verandert het meteen na dat ik netflix opnieuw start. Misschien heb je pech en zit jouw subscriptie op een wat tragere server en duurt het even voor het wordt verwerkt, geen idee hoe dat verder werkt. Maar ik meen wel eens te hebben gelezen op de netflix website dat instellingen die je maakt in je account een aantal uren nodig hebben voor ze "live" gaan.

Wat betreft android 8, Ik heb inmiddels een hoop andere video apps geprobeerd. Allemaal hebben ze moeite met DTS audio (dts wordt helemaal niet afgespeeld), grijze balken boven en onder het beeld en niet spelende 4k video, subtitles die niet worden gevonden. Ik hoop dat er snel een werkende oplossing komt vanuit sony zelf. Ik heb eigenlijk niet zo zin in het tweaken op de tv om het werkend te maken, en workarrounds te gebruiken omdat de knoppen op de AB niet werken met apps van derden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrisje1983
  • Nu online
[b]FlameDB in "[LCD/OLED] Sony 2018 line-up"Verder zit ik ook te kijken naar de ZF9, duurder toestel maar ook wel interessant. De moeite om voor deze te gaan?
Als jij het prijs verschil oke vindt en de extra's wel ziet zitten waarom niet? Ik wou zelf maximaal 1500 euro kwijt aan een tv en heb de kd-65xf9005 kunnen krijgen voor 1300 euro.

De zf9 is nog wel steeds een local dimming led paneel. Welliswaar met nog veel meer leds als de xf9005 serie, dus blooming zal je nog steeds hebben, in mindere mate. Als je dit absoluut niet wilt zal je toch voor een oled moeten gaan.

Ik moet zelf zeggen dat het blooming effect mij heel erg meevalt, het valt mij nauwelijks op. Maar daar kan jij wel heel anders over denken natuurlijk. Misschien kun je contact opnemen met een winkel waar je beide modellen naast elkaar uitgebreid kunt testen met het licht uit, als dat niet te veel gevraagd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlameDB
Morgen ga ik naar de winkel, ik houd jullie op de hoogte wat het wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesley-groet
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-10 21:24
King_linT schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 12:09:
[...]

Ik gebruik de onderstaande SDR settings en ik heb geen last van oplichtende ondertitels, sowieso zijn dit hele goede beeldinstellingen voor het beste beeld.

https://www.soundandvisio...ltra-hdtv-review-settings
Ik vind dat echt vreselijk om naar te kijken. Met normaal tv kijken heb ik kleur en scherpte op 65 gezet. 50 is net een beetje te vlak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King_linT
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13-01 19:51
Wesley-groet schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 23:44:
[...]

Ik vind dat echt vreselijk om naar te kijken. Met normaal tv kijken heb ik kleur en scherpte op 65 gezet. 50 is net een beetje te vlak
Dan zet je toch de kleur op 65 als je dat zo mooi vind. Wat vind je van de rest vd instellingen? Het is wel bedoeld voor in het donker of schemerlicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Ik heb het hier in het verleden wel eens aangegeven dat ik problemen had met een soort van stutter of sounddrop als ik het geluid via ARC terug liet lopen naar de versterker. Ik had er een paar keer per minuut last van. Ik kreeg toen de tip om de AV-sync instelling te veranderen (uit te zetten) maar daarna ging toevallig mijn versterker stuk.

Nu een aantal maanden verder, met een gerepareerde versterker en de veranderde instelling merk ik toch dat het niet helemaal weg is. Misschien een of twee keer per uur ofzo hoor je een kleine onderbreking in het geluid. Niet dat je iets mist maar toch zodanig irritant dat ik het zou willen oplossen.

Heeft iemand dit ook gehad? Bij de Ziggo box kan ik het nog anders aansluiten maar bij de apps in de tv zelf niet natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
  • Nu online
Ja, beter gebruik je de toslink optisch uit. Het arc drama van deze tv heb ik na 1 week al opgegeven.

Dus ook audio sync uit, HDMI cec uit (heet Bravia sync geloof ik) en al die ongein uit. Geen gezeur meer.

[ Voor 35% gewijzigd door Chrisje1983 op 15-02-2019 23:03 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste