Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
D-e-n schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 21:01:
Ik heb het hier in het verleden wel eens aangegeven dat ik problemen had met een soort van stutter of sounddrop als ik het geluid via ARC terug liet lopen naar de versterker. Ik had er een paar keer per minuut last van. Ik kreeg toen de tip om de AV-sync instelling te veranderen (uit te zetten) maar daarna ging toevallig mijn versterker stuk.

Nu een aantal maanden verder, met een gerepareerde versterker en de veranderde instelling merk ik toch dat het niet helemaal weg is. Misschien een of twee keer per uur ofzo hoor je een kleine onderbreking in het geluid. Niet dat je iets mist maar toch zodanig irritant dat ik het zou willen oplossen.

Heeft iemand dit ook gehad? Bij de Ziggo box kan ik het nog anders aansluiten maar bij de apps in de tv zelf niet natuurlijk.
Ik gebruik geen ARC, maar ik zag dat Sony de nieuwste update stilgelegd heeft door firmwareproblemen met ARC.

Heb je toevallig deze maand de update geinstalleerd?

Android™ 8.0 Oreo™ automatische update tijdelijk opgeschort - 14 februari 2019
Geldt voor alle 2018 modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Hier sinds een paar weken een Sony Android tv (2018). Had ook direct handmatig de Android 8 update geïnstalleerd via USB. Maar vanmorgen meldde de vrouw dat de tv hangt op het bootscherm. (Android bolletjes).

Straks meer eens even kijken...

Stekker eruit/erin hielp...

[ Voor 5% gewijzigd door TripleQ op 16-02-2019 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:59
@Chrisje1983
Tnx. Toslink is een optie inderdaad.

@Speed24
Nee, ik heb nog geen update gehad. Ik heb het ook al maanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:41
Ik overweeg handmatig te upgraden naar Android 8 (gebrek aan ARC is voor mij geen probleem). Kan iemand mij vertellen of Amazon Prime onder Android 8 nog steeds beschikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Weetje dat wel zeker? Ik gebruik geen Amazon prime, maar heb wel echt heel veel spijt van de upgrade naar 8. Amazon prime video zit nog steeds als bloatware meegeleverd in android 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-09 19:21
Ik blijf voorlopig ook nog lekker met Android 7 draaien. Het draait niet super snel, maar snel genoeg na alle aanpassingen die te maken zijn en ik heb nooit crashes of reboots wat een unicum schijnt te zijn.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
Chrisje1983 schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 16:06:
Weetje dat wel zeker? Ik gebruik geen Amazon prime, maar heb wel echt heel veel spijt van de upgrade naar 8. Amazon prime video zit nog steeds als bloatware meegeleverd in android 8.
Bedankt voor je bericht. Kan je aangeven wat voor problemen je ernaartoe sinds Android 8?

Ik wacht in elk geval even met upgraden, na de reacties hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteffenV
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-05 21:26
Ik heb eens wat zitten bladeren maar kon het probleem hier niet snel terugvinden.

Sinds een week of 1,5 - 2 heb ik gedoe met mijn 65-AF9, er komt constant een 'ethernet not connected' melding naar voren. Wi-Fi proberen te laten verbinden werkt dan ook niet meer. Gisteren heb ik de TV teruggezet naar de fabrieksinstellingen waarna het even werkt maar vanmorgen is dezelfde foutmelding weer terug gekomen. Voor de volledigheid: alle andere apparatuur werkt prima, zowel draadloos als bedraad.

Ook heb ik na elke keer TV kijken de melding om het scherm te laten vernieuwen, dat proces loopt elke keer vast (zie je als je de TV weer aanzet).

Zijn er anderen die dezelfde meldingen hebben? Ik ben het eigenlijk al meer dan zat want voor zo'n hoge prijs vind ik dat je een werkend product mag verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:32
SteffenV schreef op zondag 24 februari 2019 @ 09:29:
Ik heb eens wat zitten bladeren maar kon het probleem hier niet snel terugvinden.

Sinds een week of 1,5 - 2 heb ik gedoe met mijn 65-AF9, er komt constant een 'ethernet not connected' melding naar voren. Wi-Fi proberen te laten verbinden werkt dan ook niet meer. Gisteren heb ik de TV teruggezet naar de fabrieksinstellingen waarna het even werkt maar vanmorgen is dezelfde foutmelding weer terug gekomen. Voor de volledigheid: alle andere apparatuur werkt prima, zowel draadloos als bedraad.

Zijn er anderen die dezelfde meldingen hebben? Ik ben het eigenlijk al meer dan zat want voor zo'n hoge prijs
Ja,dat is bekend bij mij.
In de UK hadden ze daar ook last van bij gebruik van een bepaalde aanbieder (met tvbox). In de UK hebben ze daar meen ik een software update voor gehad.

In mijn geval bleek de wifirouter de boosdoener. Die verbrak of gaf nieuw uit bepaalde ip-adressen. De sony af9 is daar gevoelig voor. De meeste aparatuur vermelden een korstondige verbreking niet, de Sony helaas wel. Op zich technisch correct maar zeer hinderlijk.
Ik kreeg ook dus steeds “ ethernet not connected” meldingen. Ik heb de af9 nu maar bedraad buiten de router om aangesloten. De meldingen treden dan niet meer op.
Zodra ik wifi gebruik of lan via deze wifi-router pak, krijg ik de melding weer.
Ik zou dus je tv bedraad gaan testen of de melding weg blijft. En dan eens nadenken over vervolg stappen.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteffenV
Shocked schreef op zondag 24 februari 2019 @ 17:06:
[...]

Ja,dat is bekend bij mij.
In de UK hadden ze daar ook last van bij gebruik van een bepaalde aanbieder (met tvbox). In de UK hebben ze daar meen ik een software update voor gehad.

In mijn geval bleek de wifirouter de boosdoener. Die verbrak of gaf nieuw uit bepaalde ip-adressen. De sony af9 is daar gevoelig voor. De meeste aparatuur vermelden een korstondige verbreking niet, de Sony helaas wel. Op zich technisch correct maar zeer hinderlijk.
Ik kreeg ook dus steeds “ ethernet not connected” meldingen. Ik heb de af9 nu maar bedraad buiten de router om aangesloten. De meldingen treden dan niet meer op.
Zodra ik wifi gebruik of lan via deze wifi-router pak, krijg ik de melding weer.
Ik zou dus je tv bedraad gaan testen of de melding weg blijft. En dan eens nadenken over vervolg stappen.
Dank voor de reactie! Ik heb een Horizon mediabox van Ziggo dus daar kan ik niet veel aan veranderen. De AF9 is sowieso bedraad maar dat werkt helaas ook niet.

Los daarvan speel ik met het idee om hem om te ruilen voor een los modem en kleinere mediabox, misschien biedt dat meteen een oplossing voor dit irritante probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speed24
  • Niet online
SteffenV schreef op zondag 24 februari 2019 @ 17:28:
[...]

Dank voor de reactie! Ik heb een Horizon mediabox van Ziggo dus daar kan ik niet veel aan veranderen. De AF9 is sowieso bedraad maar dat werkt helaas ook niet.

Los daarvan speel ik met het idee om hem om te ruilen voor een los modem en kleinere mediabox, misschien biedt dat meteen een oplossing voor dit irritante probleem.
Je zou het IP-adres vast kunnen instellen op de TV, in plaats van DHCP te gebruiken.

Het klinkt namelijk als een foutje bij het verlopen van de lease time van het IP adres. Dan werkt het altijd even (meestal 24 of 48 uur), maar daarna wordt het niet verlengd.
Hier heb ik bijvoorbeeld bij een Pioneer/Onkyo receiver ook last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinylator
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-09 10:14
Vanaf morgen zijn het “BTW weg ermee” dagen bij Mediamarkt.
Ik zou de XF9005 willen kopen.
Op de site van Sony staat dit model als KD-55XF9005, maar op de site van MediaMarkt zie ik KD55XF9005BAEP.
Is er iemand die weet of dat dit dezelfde modellen zijn? En is er iemand die weet waar de BAEP voor staat?
Googelen levert niets op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
vinylator schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 18:32:
Vanaf morgen zijn het “BTW weg ermee” dagen bij Mediamarkt.
Ik zou de XF9005 willen kopen.
Op de site van Sony staat dit model als KD-55XF9005, maar op de site van MediaMarkt zie ik KD55XF9005BAEP.
Is er iemand die weet of dat dit dezelfde modellen zijn? En is er iemand die weet waar de BAEP voor staat?
Googelen levert niets op.
Het is gewoon een extra kleur- en regiocode. B=Black & AEP=All Europe Product. Hetzelfde dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht dat Mediamarkt geen BTW weg ermee actie meer zou houden.
Of hebben we het over België?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 19:13:
Ik dacht dat Mediamarkt geen BTW weg ermee actie meer zou houden.
Of hebben we het over België?
Gaat over België. Wat is de 55XF9005 daar trouwens duur! In Nederland bijvoorbeeld voor €1039 bij Coolblue.nl terwijl 'ie €1390 is bij Coolblue.be. Zelfs met de BTW-actie van de MediaMarkt is 'ie in België nog €150 duurder dan bij bijvoorbeeld KameraExpress.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinylator
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-09 10:14
Oké, das duidelijk.
Dank je!
benbaba schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 18:57:
[...]

Het is gewoon een extra kleur- en regiocode. B=Black & AEP=All Europe Product. Hetzelfde dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myliobatis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:27
apis29 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 21:27:
Nogmaals een bevestiging dat de 49" XF85 een VA paneel heeft: https://www.lesnumeriques...49xf8505-p45091/test.html

[Afbeelding]

[...]

Ook eindelijk een review van de XF83 serie :) : https://www.rtings.com/tv/reviews/sony/x830f
Hoe maak je dit soort foto's? Aantal weken de 49XF85 binnen, door persoonlijke omstandigheden sinds een paar dagen geïnstalleerd, maar nogal duidelijke clouding en light bleeding.
Om te testen of het echt nog steeds een VA paneel is:

Met een Canon G7X geprobeerd een marco foto (100mm zoom, macro focus, dichtbij het scherm) te nemen op een wit scherm, maar ik krijg alleen een wit scherm als foto.

Andere foto's om het te verduidelijken:
Rtings test afbeelding, compleet donkere kamer 2.0sec F4 ISO200
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jJO6tSJl.jpg

Lord of the Rings intro 0.6sec F4 ISO125 (camera instellingen om dichterbij te komen hoe het er echt uit ziet).
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/93VGccll.jpg

Lord of the Rings intro scene "zwart" beeld:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9zf4L7Pl.jpg

Allemaal niet zo'n probleem, behalve dat de vlekken links van het midden ook zichtbaar zijn in scenes waar het donker is op dat vlak, plus dat ook in gewone scenes de rechterzijde van het scherm lichter lijkt is dan de linkerzijde.

Bij daglicht minder tot zo goed als niet zichtbaar maar 's avonds in het donker zelfs met verlichting aan of veel verlichting aan (manier waarop ik nooit TV kijk) zichtbaar.

Of ik let er nu teveel op of het scherm is niet uniform?

Ik weet dat de XF90 of een OLED betere resultaten zou geven, maar ik moest ergens een grens een stellen qua budget. Door persoonlijke omstandigheden ook lastig om het budget te verhogen.

Iets om te accepteren of is dit onacceptabel voor een VA paneel? (Als die daadwerkelijk nog gebruikt worden)?

Helderheid staat op 5, licht sensor en eco modus in principe uit. Als ik die laatste 2 uitschakel is het wat minder aanwezig, maar nog zichtbaar.

[ Voor 5% gewijzigd door Myliobatis op 06-03-2019 22:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlameDB
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 17-09 15:45
Ik dacht dat die xf85 een IPS paneel was zonder local dimming, dus aan dat effect kan je niet veel doen en zal je op elk paneel wel hebben denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Myliobatis schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 21:53:
[...]

Hoe maak je dit soort foto's? Aantal weken de 49XF85 binnen, door persoonlijke omstandigheden sinds een paar dagen geïnstalleerd, maar nogal duidelijke clouding en light bleeding.
Om te testen of het echt nog steeds een VA paneel is:

Met een Canon G7X geprobeerd een marco foto (100mm zoom, macro focus, dichtbij het scherm) te nemen op een wit scherm, maar ik krijg alleen een wit scherm als foto.
Ik heb wel eens een foto of filmpje gezien dat ze het met een DSLR deden maar misschien zat er wel een macro lens op. Een simpele DIY methode is de lens van een laserpointer of van een oude cdrom drive pakken en die boven je telefooncamera te plaatsen (makkelijkst is een gaatje stansen in ee stukje tape, lens er wat doorheen drukken en gewoon opplakken). Krijg je niet zo'n mooi resultaat mee als het gepostte plaatje maar voor het identificeren van het type en zelfs merk voldoende. Heb het zelf ook in de winkel bij de 49XF85 getest maar kon geen scherpe foto maken door de lage plaatsing (niveau vloer). Het was daadwerkelijk een VA paneel ... (hooguit een mm van het scherm houden)

Dit is een voorbeeld van wat ik zelf heb kunnen maken (van een ander model in het verleden):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2cXwinY2Zn3bD06oVBH7Wa2z/full.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door apis29 op 08-03-2019 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myliobatis
apis29 schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 12:11:
[...]

Ik heb wel eens een foto of filmpje gezien dat ze het met een DSLR deden maar misschien zat er wel een macro lens op. Een simpele DIY methode is de lens van een laserpointer of van een oude cdrom drive pakken en die boven je telefooncamera te plaatsen (makkelijkst is een gaatje stansen in ee stukje tape, lens er wat doorheen drukken en gewoon opplakken). Krijg je niet zo'n mooi resultaat mee als het gepostte plaatje maar voor het identificeren van het type en zelfs merk voldoende. Heb het zelf ook in de winkel bij de 49XF85 getest maar kon geen scherpe foto maken door de lage plaatsing (niveau vloer). Het was daadwerkelijk een VA paneel ... (hooguit een mm van het scherm houden)

Dit is een voorbeeld van wat ik zelf heb kunnen maken (van een ander model in het verleden):

[Afbeelding]
Interessant om te weten hoe dat soort foto's gemaakt worden en DIY methodes. Helaas geen laserpointer of oude cdrom drive liggen. Ook nooit oude PC spullen wegdoen, had nog eens van pas kunnen komen zo'n oude CD-ROM drive ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15:14
Iets om te accepteren of is dit onacceptabel voor een VA paneel? (Als die daadwerkelijk nog gebruikt worden)?

Helderheid staat op 5, licht sensor en eco modus in principe uit. Als ik die laatste 2 uitschakel is het wat minder aanwezig, maar nog zichtbaar.
Backlight bleeding is helaas inherent aan de Edge Lit techniek, de mate van backlight bleeding kan per tv verschillen, er kunnen zelfs onderling verschillen zijn bij een bepaalde typenummer.

Wat eventueel kan helpen is met een nieuwe/ schone micovezeldoekje lichtjes drukkend over het beeldoppervlakte wrijven wanneer de tv uitstaat. Soms kan je de backlight bleeding ook verminderen door de schroeven lichtjes losser te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myliobatis
Freshouttheoven schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 11:10:
[...]

Backlight bleeding is helaas inherent aan de Edge Lit techniek, de mate van backlight bleeding kan per tv verschillen, er kunnen zelfs onderling verschillen zijn bij een bepaalde typenummer.

Wat eventueel kan helpen is met een nieuwe/ schone micovezeldoekje lichtjes drukkend over het beeldoppervlakte wrijven wanneer de tv uitstaat. Soms kan je de backlight bleeding ook verminderen door de schroeven lichtjes losser te draaien.
Dank je. Had er zeker van te voren al over gelezen, maar had aan de hand van reviews van goede Edge-lit VA panelen wellicht hogere verwachtingen.
En het kan nog veel erger heb ik al gezien ;)

Ik zal nogmaals een microvezeldoekje proberen en eens naar de schroeven kijken.
Retourneren gaat denk ik niet meer lukken, al wel een andere kan helemaal goed zijn of zelfs nog meer problemen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
  • Nu online
Ook op mijn sony (kd 65-xf9005) kan ik inmiddels een bootloop triggeren door de juiste combinatie van omstandigheden. Welke omstandigheden dat precies zijn ben ik nog niet helemaal achter.

Ook kom ik steeds meer eigenaardigheden tegen sinds de update naar android 8.

In elk geval heb ik contact gehad met sony en ze komen langs voor een reparatie of omruil.

Ben benieuwd.

[ Voor 11% gewijzigd door Chrisje1983 op 11-03-2019 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteffenV
Speed24 schreef op maandag 25 februari 2019 @ 09:49:
[...]
Je zou het IP-adres vast kunnen instellen op de TV, in plaats van DHCP te gebruiken.

Het klinkt namelijk als een foutje bij het verlopen van de lease time van het IP adres. Dan werkt het altijd even (meestal 24 of 48 uur), maar daarna wordt het niet verlengd.
Hier heb ik bijvoorbeeld bij een Pioneer/Onkyo receiver ook last van gehad.
Ik heb bovenstaande geprobeerd met de Connect Box van Ziggo. Ik begreep later pas dat de mogelijkheid om naast het IP-adres ook DNS etc. in te stellen is verdwenen. Je kunt nu alleen een IP- en MAC-adres reserveren.

Alleen het IP-adres in het menu vastzetten helpt gedeeltelijk. De Connect Box van Ziggo kan naast het IP-adres dus alleen het MAC-adres vastleggen waar de TV met DNS 1 en 2 werkt.

Vreemd genoeg werkt het soms en als ie het niet doet (en werken doet ie alleen op DHCP!) dan zet ik hem om naar statisch instellen en dan pas weer DHCP, anders werkt het van zijn levensdagen niet.

Vind het voor rest gewoon sneu dat het zo moet, maar ik (en andere slimmeren) hebben geen idee wat ermee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
  • Nu online
Chrisje1983 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 10:44:
Ook op mijn sony (kd 65-xf9005) kan ik inmiddels een bootloop triggeren door de juiste combinatie van omstandigheden. Welke omstandigheden dat precies zijn ben ik nog niet helemaal achter.

Ook kom ik steeds meer eigenaardigheden tegen sinds de update naar android 8.

In elk geval heb ik contact gehad met sony en ze komen langs voor een reparatie of omruil.

Ben benieuwd.
Nou, zojuist de sony monteur langs geweest. Hij is net weg, er zit een nieuw moederbord in. Hij mocht android 7 niet op het moederbord laten, er moet voor hij weg is android 8 erop gezet worden. Helaas heeft hij dat op een USB stick staan, want mijn router zou er niet aan mee werken ;) En jawel je krijgt gratis android 8 terwijl de monteur al toegeeft dat daar heel veel problemen mee zijn. Ik heb meerdere malen verzocht om toch echt android 7 erop te laten, is niet mogelijk.

Nu een nieuw leuk grapje, de tv denkt dat hij nu een 55 inch is in plaats van een 65 inch, ik heb natuurlijk meteen gebeld en ja dat is een bekend probleem van de software van sony, zucht.... Ze verzekerde mij wel dat de tv de leds wel juist aanstuurt, want een 55 inch heeft natuurlijk minder leds.

Na het belletje, ben ik weer terug bij de tv en wat doet de tv, hij zit weer in de eeuwige bootloop.... dat was dus de reden waarom ze een nieuw moederbord kwamen installeren waar ik 2 weken op heb gewacht. Inmiddels terwijl ik dit typ is de bootloop zelf ook gecrashed in het android intro boot filmpje.

Lekker dit, sinds 1 februari niets anders als trammelant. TV is inmiddels 3 en een halve maand oud. Heel veel spijt van die update naar android 8, daarvoor weinig problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 14:45
Chrisje1983 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 15:41:
[...]

Nou, zojuist de sony monteur langs geweest. Hij is net weg, er zit een nieuw moederbord in. Hij mocht android 7 niet op het moederbord laten, er moet voor hij weg is android 8 erop gezet worden. Helaas heeft hij dat op een USB stick staan, want mijn router zou er niet aan mee werken ;) En jawel je krijgt gratis android 8 terwijl de monteur al toegeeft dat daar heel veel problemen mee zijn. Ik heb meerdere malen verzocht om toch echt android 7 erop te laten, is niet mogelijk.

Nu een nieuw leuk grapje, de tv denkt dat hij nu een 55 inch is in plaats van een 65 inch, ik heb natuurlijk meteen gebeld en ja dat is een bekend probleem van de software van sony, zucht.... Ze verzekerde mij wel dat de tv de leds wel juist aanstuurt, want een 55 inch heeft natuurlijk minder leds.

Na het belletje, ben ik weer terug bij de tv en wat doet de tv, hij zit weer in de eeuwige bootloop.... dat was dus de reden waarom ze een nieuw moederbord kwamen installeren waar ik 2 weken op heb gewacht. Inmiddels terwijl ik dit typ is de bootloop zelf ook gecrashed in het android intro boot filmpje.

Lekker dit, sinds 1 februari niets anders als trammelant. TV is inmiddels 3 en een halve maand oud. Heel veel spijt van die update naar android 8, daarvoor weinig problemen.
Ik weet niet in hoeverre mogelijk maar ik zou gewoon een nieuwe TV eisen ter vervanging en dat ze die dan intern maar gaan fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
  • Nu online
Elazz schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 17:11:
[...]
Ik weet niet in hoeverre mogelijk maar ik zou gewoon een nieuwe TV eisen ter vervanging en dat ze die dan intern maar gaan fixen.
Ja die kant gaan we wel op, zojuist weer met mijn dossier nummer bij de hand naar sony service gebelt en ruim een uur met een Egyptische dame aan de telefoon gezeten, ze hebben mij allemaal procedures uit laten voeren met de tv die ik zelf eigenlijk al anderhalve maand aan het doen ben en heel tijd verontschuldigen. Arme dame, had toch ander werk gekozen.

bootloop, bootloop, en een crashende boot :D, fabrieksinstellingen, nieuwe start is niet eens af te maken, tijdens het doorlopen van de eerste instellingen, bootloop bootloop, zucht.

Uitkomst, ze vroegen op het laatst of de monteur wel wat heeft gedaan en wat hij heeft gedaan, nou ik neem aan een ander moederbord :+ (de netwerk interface heeft een andere mac adres, dat had ik al als eerste gechecked) . In elk geval sturen ze dit nu door naar een andere afdeling en zullen ze mij maandag meteen weer bellen met een oplossing, ik hoefde mij niet druk te maken. Goed, ik ga hier natuurlijk wel werk van maken, of ik het zelf ga doen weet ik niet want ik heb onderhand wel genoeg vrije tijd in dit product gestoken.

Om flauw van te worden, ik heb zelf het idee dat android 8 een grote oorzaak is van de problemen. Ook als ik de reparateur mag geloven zijn er behoorlijk wat problemen met android 8, zoals ik al zei mocht de monteur de tv absoluut niet met android 7 achterlaten. Nog wel even grappig, na afloop van de reparatie wist de monteur mij te vertellen dat hij zijn eigen sony gelukkig niet heeft geupdate naar android 8 …

Het was mij de dag wel, hele dag thuis omdat de monteur tussen 9:00 en 17:00 komt. We hebben pizza besteld ik ga maar eens lekker eten.

[ Voor 3% gewijzigd door Chrisje1983 op 22-03-2019 17:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elazz
Chrisje1983 schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 17:51:
[...]

Ja die kant gaan we wel op, zojuist weer met mijn dossier nummer bij de hand naar sony service gebelt en ruim een uur met een Egyptische dame aan de telefoon gezeten, ze hebben mij allemaal procedures uit laten voeren met de tv die ik zelf eigenlijk al anderhalve maand aan het doen ben en heel tijd verontschuldigen. Arme dame, had toch ander werk gekozen.

bootloop, bootloop, en een crashende boot :D, fabrieksinstellingen, nieuwe start is niet eens af te maken, tijdens het doorlopen van de eerste instellingen, bootloop bootloop, zucht.

Uitkomst, ze vroegen op het laatst of de monteur wel wat heeft gedaan en wat hij heeft gedaan, nou ik neem aan een ander moederbord :+ (de netwerk interface heeft een andere mac adres, dat had ik al als eerste gechecked) . In elk geval sturen ze dit nu door naar een andere afdeling en zullen ze mij maandag meteen weer bellen met een oplossing, ik hoefde mij niet druk te maken. Goed, ik ga hier natuurlijk wel werk van maken, of ik het zelf ga doen weet ik niet want ik heb onderhand wel genoeg vrije tijd in dit product gestoken.

Om flauw van te worden, ik heb zelf het idee dat android 8 een grote oorzaak is van de problemen. Ook als ik de reparateur mag geloven zijn er behoorlijk wat problemen met android 8, zoals ik al zei mocht de monteur de tv absoluut niet met android 7 achterlaten. Nog wel even grappig, na afloop van de reparatie wist de monteur mij te vertellen dat hij zijn eigen sony gelukkig niet heeft geupdate naar android 8 …

Het was mij de dag wel, hele dag thuis omdat de monteur tussen 9:00 en 17:00 komt. We hebben pizza besteld ik ga maar eens lekker eten.
Jammer maar zo kan dit altijd voorkomen. Heb zelf Android 8 op mijn xe9305 en heb niks anders dan lof maar ga ik kijken op a forums heeft een enkele ook problemen. Alsof er dan toch een ander component zit (lees andere fabrikant Naargelang locatie of tijd van productie) dat alles kapot maakt.

Hopelijk is het snel geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
  • Nu online
Ja ik hoop het ook! Jij geen problemen met afspelen vanaf nas, USB of wat dan ook? Audio problemen met dts, arc. Ondertitels is helemaal onmogelijk geworden. Ik kan nog wel even doorgaan.

Het is dat ik 2 maand heb kunnen genieten van android 7 en ik weet wat de tv allemaal kon, als ik de tv 2 maanden later had gekocht en dus meteen met android 8 was begonnen had ik waarschijnlijk zonder blikken of blozen mijn Intel nuc vervangen voor een nvidea shield.
Maar dat vertik ik nu, ik strijd net zo lang door tot ik mijn zin krijg en de tv doet wat hij hoort te doen.

Ik had gehoopt dat met het moederbord wissel ik en van de hardnekkige bootloop problemen af was en meteen android 7 kado kreeg, 2 keer helaas dus.

Met dagen lang testen ben ik erachter gekomen dat er 1 door Google goed gekeurde android app is die instant de bootloop triggert op android 8. Als nou eens alle users (en dat zijn er nogal wat op Reddit en andere forums) die android 8 spuugzat zijn die app installeren en een nieuw moederbord krijgen dan denk ik dat Sony wat meer haar best gaat doen.

Deze app is niet nodig om de bootloop te triggeren, een kale fabrieks android install met de standaard apps zonder enige extra app uit de App store zorgt bij mij soms binnen een paar uur na een fabrieks reset al voor de bootloop en soms duurt het een paar dagen. Maar het nieuwe moederbord spant de kroon, een 55 inch indicatie en bootloop inclusief boot crash tijdens de eerste welkoms instellingen na fabrieksreset. Inmiddels heb ik standaard een USB toetsenbord bij de tv om na een fabrieksreset snel door de installatie heen te schieten, die afstandsbediening kan ik onderhand wel door het raam gooien ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Chrisje1983 op 22-03-2019 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Laatst online: 12:28
Sinds een week eigenaar van een KD-55XF8599. Kan nog niet zeggen 'trotse eigenaar', want we zijn nog geen vrienden, om het zo maar te zeggen.
Dingen die me opgevallen zijn:
1) motionflow doet zijn werk slecht. Heb nog geen stand gevonden die me naar het zin is om stotterende panning beelden (camera beweegt horizontaal) te voorkomen. Op een Brits Sonyforum lees ik er een topic van wel 50 pagina's over. De beeldmodus 'game' is nog het beste om panning judder tegen te gaan, maar dan loop je weer tegen andere dingen aan. Bovendien kun je dan niet meer vrijelijk kiezen uit de andere beeldmodi. Het beperkt je.
Ik weet wel dat de purist helemaal geen motionflow gebruikt, maar als de vrouw misselijk wordt van stotterende beelden in bijvoorbeeld een realitysoap op RTL4, dan ben je toch wel geneigd om een compromis te zoeken.
2) ronduit storend is de bug dat de infobalk steeds weer in beeld komt bij het kijken naar een hdmi-bron. Ook op Discovery, als er commercials beginnen of eindigen, komt die balk in beeld. Kennelijk wordt er dan een andere beeld- of geluidsmodus gesignaleerd en wordt de nieuwe (?) situatie weergegeven. Ik heb de infobalk dus maar uitgezet, maar vond het op regulier tv kijken wel makkelijk om te zien wat er op de betreffende zender was en hoe lang dat al bezig was. Het zit er niet voor Jan L.. op natuurlijk. Jammer.
3) wat ook tegenvalt is het verbruik in standby. Dat wisselt tussen 0,8 Watt en 21 Watt. In die laatste stand is ie kennelijk van alles aan het doen en aan het bijwerken en is de tv, op het scherm na, gewoon helemaal aan. Dat doet ie, geschat, 5 of 6 keer per uur, waardoor het gemiddelde verbruik bij mij op 4 Watt per uur uitkomt. Onacceptabel anno 2019. Heb alles wat het kan veroorzaken al zo'n beetje uitgezet.

Over al deze genoemde onderwerpen heb ik inmiddels heel veel gelezen op het Duitse en Britse Sony-tv forum. Een never ending story en een fabrikant die veel belooft, maar weinig tot niets doet. Als er behoefte aan is, kan ik hier wel wat links plaatsen. Ik zit nog in de 14-dagen omruilgarantie en ben nog aan het overwegen hiervan gebruikt te maken....

Info: Ik kijk regulier tv met een CI 1.3 module en een Ziggo abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Zit ook te kijken naar een andere TV, wordt wel hoog tijd. Verbaas me alleen over het feit dat de XF9005 in 49" duurder is dan de 55" variant. Voor de woonkamer zou het prima zijn (staat nu een 50" Sony) maar in m'n gamehok wordt 55" gewoon te groot, zeker omdat de bk daar op 1,5m van de TV staat.

BInnenkort maar even goed de prijzen in de gaten houden, al zal het aardig stabiel zijn/blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 13:55:
Zit ook te kijken naar een andere TV, wordt wel hoog tijd. Verbaas me alleen over het feit dat de XF9005 in 49" duurder is dan de 55" variant. Voor de woonkamer zou het prima zijn (staat nu een 50" Sony) maar in m'n gamehok wordt 55" gewoon te groot, zeker omdat de bk daar op 1,5m van de TV staat.

BInnenkort maar even goed de prijzen in de gaten houden, al zal het aardig stabiel zijn/blijven.
Laagste prijs voor de 49" was €870. Dat was tijdens de 20% kortingsactie van de MediaMarkt. Je zou een winkel als Apollo Almere of KameraExpress eens kunnen contacteren om te vragen wat er mogelijk is qua prijs. Er zit vaak nog wel wat rek in.

Weet trouwens niet wat voor consoles je op de TV aan gaat sluiten (aangezien je het over een gamehok hebt), maar houd er wel rekening mee dat dit model op 1080p een inputlag heeft van 42ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 14:14:
[...]

Laagste prijs voor de 49" was €870. Dat was tijdens de 20% kortingsactie van de MediaMarkt. Je zou een winkel als Apollo Almere of KameraExpress eens kunnen contacteren om te vragen wat er mogelijk is qua prijs. Er zit vaak nog wel wat rek in.

Weet trouwens niet wat voor consoles je op de TV aan gaat sluiten (aangezien je het over een gamehok hebt), maar houd er wel rekening mee dat dit model op 1080p een inputlag heeft van 42ms.
Thanks, bruikbaar. Consoles..ehm, alles wat ooit gemaakt is zo'n beetje (ook PS4 Pro, Switch en One S maar die laatste gaat tzt ook naar een One X).

Das wel aanzienlijk. Nu zal het niet veel erger zijn dan m'n huidige TV daar (Samsung UE46D6500) neem ik aan, dat vind ik over 't algemeen "prima" spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 14:21:
[...]

Thanks, bruikbaar. Consoles..ehm, alles wat ooit gemaakt is zo'n beetje (ook PS4 Pro, Switch en One S maar die laatste gaat tzt ook naar een One X).

Das wel aanzienlijk. Nu zal het niet veel erger zijn dan m'n huidige TV daar (Samsung UE46D6500) neem ik aan, dat vind ik over 't algemeen "prima" spelen.
Ik kan voor dat model geen betrouwbare cijfers vinden wat betreft inputlag. Ik zie 42ms genoemd worden, maar ook ergens 33ms.

Veel mensen beschouwen >30ms als 'onspeelbaar' als het gaat om competitieve online games (vooral shooters, e.d.) Anderen vinden tot ~40ms nog prima speelbaar. Ik heb het in het verleden zelf eens getest en ik voel inputlag boven de 30ms. Maar dit komt waarschijnlijk ook omdat ik aanzienlijk lager gewend was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 14:37:
[...]

Ik kan voor dat model geen betrouwbare cijfers vinden wat betreft inputlag. Ik zie 42ms genoemd worden, maar ook ergens 33ms.

Veel mensen beschouwen >30ms als 'onspeelbaar' als het gaat om competitieve online games (vooral shooters, e.d.) Anderen vinden tot ~40ms nog prima speelbaar. Ik heb het in het verleden zelf eens getest en ik voel inputlag boven de 30ms. Maar dit komt waarschijnlijk ook omdat ik aanzienlijk lager gewend was.
Ja, zo kritisch ben ik an sich niet óf ik merk het niet. Speel verder ook praktisch nooit online waar een ultiem snelle responsetijd baat heeft, dus ik ga er vanuit dat het -voor mij- zal meevallen t.o.v. m'n huidige oude beestje. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
Ik heb mijn 55XF8599 nu een week of vier in huis en wat ik vanaf het begin af aan al merk, is af en toe een spetter in het geluid naar de soundbar. Een tik of een tok of een pok (haha) zomaar tijdens het kijken. Soms 2 of 3 keer achter elkaar en zo is het dan weer een paar uur weg. Ook tijdens het zappen gebeurt het wel eens.... het beeld wordt even zwart om naar de andere zender te gaan en je hoort 'pok', echt zo'n spetter alsof je een apparaat inschakelt. En ook weer niet altijd.

Op de interne speakers gebeurt het niet. Ik heb de soundbar al een keer omgeruild met de soundbar van de slaapkamer en ook de optische kabel omgeruild. Dat helpt allemaal niets. Dezelfde soundbar en dezelfde toslink hebben in de vorige setup (LG plasma) tot 4 weken terug probleemloos gewerkt.

Ook de speakersettings in de tv al eens veranderd. Staat nu op Audiosysteem en digitale uitgang/auto 1. Uiteraard daar ook heel veel andere settings geprobeerd, PCM bijvoorbeeld.
Ik neig nu toch echt naar een defect. Iemand bekend met dit fenomeen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chrisje1983
  • Nu online
Voor de mensen die het android 8 debacle van sony kennen.

Ik ben inmiddels sinds de uitrol van android 8 tot aan nu verwikkelt in een strijd met sony, onze tv wordt vanuit irritatie vrijwel niet meer gebruikt en mijn dochter van 6 kan inmiddels een hardreset uitvoeren met de knoppen op de achterkant van de tv, en ook de tv een nieuwe installatie geven met behulp van usb toetsenbord (totaal niet relevant maar het geeft wel even aan hoe ver het hier is). Voor de sony tv welke aan de muur hangt staat inmiddels ook weer de oude samsung welke ik juist verfoeide dat hij naar 11 jaar ghosting vertoonde.

Na dagen lang domme procedures met de sony helpdesk doorlopen hebben ze een nieuw moederbord geplaatst, dit ging niet zo heel gezellig, de monteur moest hoe dan ook het nieuwe moederbord updaten naar android 8.
Dus ik zeg "weet je dat wel zeker want dan denk ik niet dat de problemen uitblijven" maar goed, moederbord geinstalleerd, update er over heen en de monteur is klaar.
Ik mocht een handtekening zetten en een cijfer geven voor de monteur (die mij overigens vertelde dat hij gelukkig zijn sony tv niet had geupdate naar android 8 ) en daar ging de monteur naar de volgende klant.

Resultaat: de monteur is nog niet weg en ik zie dat de tv nu aangeeft dat hij een 55 inch model is, verdomme!. Dit had de monteur nog even grappig verborgen door de tv een andere naam te geven namelijk woonkamer tv.

Goed ik bellen naar de technische dienst, ja meneer dat klopt dat is een bug in de nieuwe sony firmwares. Afijn, ik geef nog aan dat ik dit wel erg amateuristisch vind en vraag of de firmware wel om kan gaan met het aantal led zones, ja hoor dat kan! Ik heb de telefoon nog niet opgehangen, kijk naar de televisie en jawel hoor: weer bootloops!
Maar wel een nieuw fenomeen: tijdens de bootloop crasht android nou ook tijdens het starten van android, je weet wel dat intro videootje met die 4 bewegende icoontjes, die staat stil. Ik weer bellen naar de technische dienst, oke meneer, we nemen meteen contact op met uw monteur. Daar heb ik nooit meer wat van gehoord.

Dat was dus niet zo'n succes waar ik op gehoopt had, opnieuw weer in het eindeloze sony helpdesk avontuur van procedures aflopen met Egyptische telefoon miepjes die procedures aflezen van een beeldscherm, eindeloos instellingen proberen, crashen, bootloops, crashen tijdens het booten.
Conclusie meneer, uw tv is niet goed en dat ging gepaard met 10 tallen malen sorry meneer ik begrijp uw frustrutie.
Ze zouden het (vrijdag middag) doorsturen naar een spoed afdeling welke meteen maandag met mij contact zou opnemen, dat is een maand geleden ongeveer.

Die maandag gebeurde er natuurlijk niks, ik weer bellen en mailen. Opnieuw weer in een eindeloos traject van opnieuw domme vragen stellen, wat is er precies aan de hand. Of ik een foto wil maken van de sticker op de achterkant van de tv, of ik een foto wil maken van het firmware informatie scherm welke firmware ik draai. Ik heb inmiddels met 5 verschillende afdelingen contact en allemaal hebben ze totaal geen communicatie met elkaar.
Ik had het gevoel genegeerd te worden door sony omdat ik een lastige klant ben. Ik was het op een gegeven moment zo zat, ik heb de rechtsbijstandsverzekering erbij gehaald, welke mij informeerde dat ik juist bij de winkel waar ik gekocht heb aanspraak moest maken (daar heb ik overigens extra bij betaald voor een verzekering). Goed dat ook maar gedaan, die beloofde mij een leen tv terwijl zij sony zouden contacteren om mijn tv op een testbank te onderwerpen aan flink wat testen. Prima, laten we dat maar doen dan. Helaas, ook dat verhaal is dood gelopen, ik heb sony daarover nooit gehoord, dus wat de winkel heeft gecommuniceerd met sony is mij een raadsel.

Dus ik ging het maar eens anders aanpakken, opnieuw een flinke mail sturen met alle problemen en frustraties ontvangers: nu ook de winkel zodat zij op de hoogte zijn en die leen tv kunnen brengen en alle email adressen van sony afdelingen waar ik tot nu toe contact heb gehad en dat waren er een stuk of 5.

Oke we hebben beet, ik kom weer opnieuw in het traject, wat zijn uw problemen? Kunt u foto's sturen van de sticker op de achterkant, en van de pagina met firmware informatie? Oke meneer, wat bedoelt u precies met deze problemen? leg het eens uit? Nou was ik het echt zat, ik heb wat meer zitten pushen via de gebruikelijke publieke kanalen en dat had ik eerder moeten doen!

Er komt beweging in, gister werd ik gebeld door een mevrouw. Meneer we gaan bij u een beta firmware testen wanneer komt het uit, (het telefoon gesprek was moeilijk te volgen want het werd nogal verstoord, het was ook een 06 nummer, sony telefoon denk ik ;) ) oke meneer ik bel u even terug om te kijken of ik dan beter verstaanbaar ben. Ik word meteen terug gebelt, (nu een prive nummer) ik neem op en wordt begroet door een meneer: " hallo meneer met de sony techische dienst we gaan voor u weer een nieuw moederbord bestellen en opnieuw plaatsen door een monteur" (serieus? bellen jullie beide vanuit hetzelfde kantoor en zitten jullie daar in de broek te zeiken van het lachen of is dit serieus?) Oke plan dat moederbord maar in! Telefoon gesprek beëindigd en ja daar belt toch de mevrouw weer van het gesprek daarvoor. Het gesprek was te verstaan en de beta firmware installatie door een monteur wordt in geplanned. Ik zeg nog even tegen de beste mevrouw, of ze er van op de hoogte is dat ik zojuist werd gebeld door een collega van haar die voor mij een nieuwe moederbord gaat installeren en dat ik dan ook haar beta firmware weer kwijt ben. Oh nee meneer, ik ga meteen even contact opnemen met de technische dienst....

Resultaat: ik heb even 15 minuten wat uitgeprobeerd en ik draai nu sinds vandaag een android 8 beta firmware die eigenlijk nog niet klaar was om als beta de deur uit te doen. Ik kan weer met de standaard sony video app een aantal 4k video's met jawel, DTS geluid afspelen via netwerk, een kleine verbetering dus, want full hd en 4k over netwerk (en usb) was sinds de update niet meer mogelijk, laat staan DTS audio streams.

Nog steeds werkt alles zeker niet vlekkeloos zoals android 7 dat wel deed maar het lijkt erop dat als dit een voorbode is dat sony wel degelijk bezig is om alle problemen die zijn geïntroduceerd sinds android 8 te verhelpen. Ik heb tot nu toe geen bootloop gehad maar 15 minuten testen is wel erg kort. Helaas ben ik ook niet in staat om de komende dagen wel te testen want het worden drukke dagen.

De monteur die langs kwam om de beta te installeren (dat was uiteraard niet een downloadlink helaas, een nette aardige vent trouwens) legde de schuld vooral bij google en zijn android 8. Of dat helemaal waar is laat ik in het midden, aangezien mijn zwager een Nvidia shield heeft welke android 8 draait en die werkt helemaal vlekkeloos. Daarnaast wist hij mij te vertellen dat de firmwares voor een kleine serie zijn, de 55 inch en 65 inch zouden samen een firmware delen en beide televisies hebben het zelfde aantal led zones dus dat zou geen problemen moeten geven, de bug was vooral in het verkeerd weergeve van het type tv in de menu's en dit mocht geen invloed hebben op de tv zelf.

In elk geval ga ik deze software nu testen, en zal ik mijn bevindingen doorgeven aan sony, mocht dit als nog niet werken dan is mij een andere oplossing belooft welke mij wel aanstaat. Die oplossing laat ik nog even in het midden.

En dan nu, de hulp van de winkel. Ze hebben er nooit meer op gereageerd ondanks dat ik hun nu ook in de mails betrek, dus dat extra beetje geld wat je betaald aan verzekering: lekker niet doen!
Ik moet er wel bij zeggen dat ik die verzekering er bij had genomen om bij een dode pixel meteen een andere tv te krijgen, ik had dus ook niet verwacht dat ik de verzekering ergens anders voor nodig had omdat ik van sony eigenlijk uitging van wat meer kwaliteit als samsung

Wat mij vooral opvalt in dit hele gezeik is dat sony zijn zaken wat betreft service en aftersales totaal niet op orde heeft. Als ik kijk hoe alles lang elkaar heen werkt doet dat mij denken aan de Nederlandse belastingsdienst.

Oke dit was een lang verhaal en vergeef mij, ik heb snel zitten typen en er zal vast wel het een en ander aan mankeren maar ik heb even geen zin om alles na te lopen.

Wordt vervolgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lejavh
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-09 15:16
Oprecht het eerste waar ik aan denk: waar is toch het Sony van vroegah gebleven. Het Sony wat oer degelijk was en altijd maar bleef werken. Het Sony wat duur was, maar wel waar voor je geld kreeg. En het Sony waar de klantenservice wel service verleende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
Ik denk dat je hier nu best wel kunt melden welke verkoper je zo in de steek heeft gelaten, je hoeft nu toch nu niets meer van ze te verwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Ik heb sinds een week een 55AF9 gekocht. Waanzinnig apparaat, alleen heeft die af en toe ruzie met mijn versterker (Sony DN860). Meestal werkt het naar behoren, maar zeker als de tv wat langer niet is aan geweest gaat de versterker niet mee aan. Stekker uit de versterker is dan de enige optie. Met mijn oude tv nooit problemen. Meer mensen die issues hebben met een versterker/Sony tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
  • Nu online
Mijn Sony tv werkt helemaal voor geen meter met arc, Kenwood receiver.

Ik gebruik maar toslink, dat werkt wel.

Maar ik begrijp dat jij HDMI cec bedoelt. Dat gebruik ik niet, heb hier alles geautomatiseerd door middel van domoticz en het uitlezen van apparatuur.

[ Voor 40% gewijzigd door Chrisje1983 op 27-04-2019 13:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrisje1983
  • Nu online
Inmiddels heb ik de android 8 beta firmware ook op zijn knietjes gekregen en android zit in een bootloop sinds vrijdag ochtend.

Dat betekenen 3 dingen,

1# de tv is onrbuikbaar

2# ik ben nog steeds niet van het gezeur af

3# ik krijg een oplossing die mij belooft is.

wordt vervolgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Chrisje1983 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 01:59:
Wat mij vooral opvalt in dit hele gezeik is dat sony zijn zaken wat betreft service en aftersales totaal niet op orde heeft. Als ik kijk hoe alles lang elkaar heen werkt doet dat mij denken aan de Nederlandse belastingsdienst.
Ik denk dat de Nederlandse belastingdienst mijlenver voorop ligt vergeleken met je Sony service ervaringen.

Jammer dat de beta firmware niet heeft geholpen.
Voor de potentiele nieuwe kopers van de XF9 serie, de update naar Android 8 was niet verplicht toch?

Ik vraag me af of Android 8 ook in de productieversie van de XF9 serie komt. Zou mooi zijn als ze dat opgelost hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
  • Nu online
Ze zijn echt niet goed wijs bij Sony,

Er is mij beloofd dat als de android beta firmware niet zou werken, er meteen een nieuw moederbord in de fabriek voor mij wordt voorgeinstalleerd met android 7. Dit kunnen ze namelijk niet buiten de fabriek doen.

Ik krijg nu deze mail van Sony, het lijkt erop dat ik in een nieuw traject kom met een medewerker die mij nog niet kent en mijn reparatie dossier niet kan inzien.
Geachte heer

Bedankt dat u contact heeft opgenomen met Sony Support.

Wij begrijpen dat het vervelend is als uw TV nog steeds niet naar behoren functioneert na het bezoek van de monteur.

Graag ontvangen wij van u het volgende:

- een foto of scan van uw aankoopbewijs.
- een foto of scan van het reparatierapport
- uw adres gegevens

Wij zullen uw zaak door sturen naar de desbetreffende afdeling, en zullen u zo snel mogelijk antwoorden.

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Ik snap werkelijk waar niet wat ze met mijn gegevens doen en wat de communicatie daar is tussen de verschillende afdelingen en de ingehuurde monteurs. Lijkt erop dat ik weer receptioniste kan gaan spelen tussen de verschillende afdelingen van Sony, man man man wat een ergenis. Ik ben blij dat ik wat ouder en verstandiger ben geworden, 15 jaar geleden had ik die tv allang van de muur af gesloopt met geweld en bij de milieu straat neer gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVDB
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-05-2024
Heb interesse in een 65” OLED tv. Ik twijfel op dit moment tussen de LG C8 en de AF8 65” van Sony. Ik lees op verschillende bronnen dat de Dolby Vision op de Sony enorm donker is en dat HDR10 er beter uit ziet. Is dit ondertussen al beholpen via een software-update?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik heb zojuist een 85XF85 gekocht (en deze wordt een deze dagen geleverd). Zijn er nog Sony specifieke zaken waar ik op moet letten bij het eerste gebruik?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-09 19:21
Donstil schreef op zondag 5 mei 2019 @ 19:03:
Ik heb zojuist een 85XF85 gekocht (en deze wordt een deze dagen geleverd). Zijn er nog Sony specifieke zaken waar ik op moet letten bij het eerste gebruik?
Gefeliciteerd!! Wat vet zeg. Als het trappenhuis groot genoeg was geweest, had ik die nu ook gehad. Goed instellen is wel aan te raden uiteraard. Cinema Home of Cinema Pro zijn goede uitgangspunten om mee te beginnen. Ik zou ook wat tips online opzoeken om Android wat soepeler te laten lopen en installeer in ieder geval niet Android 8. Mijn XF9005 loopt erg lekker op Android 7 na wat aanpassingen.

Hevige clouding/backlight bleeding tijdens transitie schermen zijn normaal. Je kan even testen op DSE met Planet Earth of een voetbalwedstrijd ofzo. Check ook gelijk even een 'grey background' filmpje via Youtube om mogelijke eigenaardigheden te spotten.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Major_ton schreef op zondag 5 mei 2019 @ 19:46:
[...]

Gefeliciteerd!! Wat vet zeg. Als het trappenhuis groot genoeg was geweest, had ik die nu ook gehad. Goed instellen is wel aan te raden uiteraard. Cinema Home of Cinema Pro zijn goede uitgangspunten om mee te beginnen. Ik zou ook wat tips online opzoeken om Android wat soepeler te laten lopen en installeer in ieder geval niet Android 8. Mijn XF9005 loopt erg lekker op Android 7 na wat aanpassingen.

Hevige clouding/backlight bleeding tijdens transitie schermen zijn normaal. Je kan even testen op DSE met Planet Earth of een voetbalwedstrijd ofzo. Check ook gelijk even een 'grey background' filmpje via Youtube om mogelijke eigenaardigheden te spotten.
Cool thnx.

Hij vervangt een 6 jaar oude Panasonic plasma (65”) dus goed instellen wordt wel een dingetje ja.

Heb het kleinere model vandaag eindelijk in een showroom kunnen zien en vond ik daar al “goed genoeg”. Dus verwacht met wat tweaken er wel wat uit te krijgen.

Goeie tip over Android trouwens, ik verwacht android niet te gebruiken verder maar zin in problemen heb ik ook niet echt :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-09 21:04
Kan je de AF8 van Sony ook ophangen? Wij hebben momenteel een Samsung UHD tv 55" inch wat hangt aan de Ikea muur. Is dit ook mogelijk voor de Sony wegens de voet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrisje1983
  • Nu online
Chrisje1983 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 18:21:
Ze zijn echt niet goed wijs bij Sony,

Er is mij beloofd dat als de android beta firmware niet zou werken, er meteen een nieuw moederbord in de fabriek voor mij wordt voorgeinstalleerd met android 7. Dit kunnen ze namelijk niet buiten de fabriek doen.

Ik krijg nu deze mail van Sony, het lijkt erop dat ik in een nieuw traject kom met een medewerker die mij nog niet kent en mijn reparatie dossier niet kan inzien.

[...]

Ik snap werkelijk waar niet wat ze met mijn gegevens doen en wat de communicatie daar is tussen de verschillende afdelingen en de ingehuurde monteurs. Lijkt erop dat ik weer receptioniste kan gaan spelen tussen de verschillende afdelingen van Sony, man man man wat een ergenis. Ik ben blij dat ik wat ouder en verstandiger ben geworden, 15 jaar geleden had ik die tv allang van de muur af gesloopt met geweld en bij de milieu straat neer gegooid.
Yes :)

Vanochtend een monteur geweest, deze heeft inmiddels het derde moederbord geinstalleerd met jawel Android 7!

Heerlijk, tot nu toe geen bootloops gehad en ik kan weer alles afspelen van netwerk. Ik ben nog wel aan het testen natuurlijk maar vooralsnog lijkt het goed!

De tv geeft ook weer aan dat hij een 65 inch model is ipv 55 inch. Die bug zit in android 8 en is er ook in de beta nog niet uit.

Ik weet wel dat er eind mei een nieuwe android 8 update komt, waarvan ik de beta heb gedraaid. In de beta is er wel een aantal dingetjes opgelost en het afspelen van 4k over netwerk (en ik denk ook usb maar dat gebruik ik niet) werkte weer gedeeltelijk. Dus mensen die nog met android 8 opgescheept zitten, er komt een kleine verbetering aan.

Voor mij nooit meer android 8, ik heb in de router alles behalve netflix geblokt naar mijn tv toe zodat niet dochterlief gaat experimenteren en de android 8 update alsnog installeert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wesley-groet
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-09 22:57
Ik heb al een X aantal maanden Android 8 op mijn XF9005 maar nog nooit een probleem ervaren.
Raar dat het toch zo verschilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
  • Nu online
Ja vreemd, we hebben beide dezelfde tv. Ik weet ook niet waar het dan aan ligt. Toch had ik een hele waslijst aan problemen die werden geïntroduceerd met de update van android 8.

Mijn tv kon niet veel meer dan alleen netflix of YouTube afspelen op een goede halve dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
DVDB schreef op zondag 5 mei 2019 @ 18:29:
Heb interesse in een 65” OLED tv. Ik twijfel op dit moment tussen de LG C8 en de AF8 65” van Sony. Ik lees op verschillende bronnen dat de Dolby Vision op de Sony enorm donker is en dat HDR10 er beter uit ziet. Is dit ondertussen al beholpen via een software-update?
Ik heb zelf de AF9, en er is een Dolby Vision Helder en Donker stand. Nu moet ik zeggen dat ik ook niet vind dat het er donker uit ziet, maar er is dus nog geen ‘ fix’.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ro84
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21-04 08:14
theduke1989 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 08:17:
Kan je de AF8 van Sony ook ophangen? Wij hebben momenteel een Samsung UHD tv 55" inch wat hangt aan de Ikea muur. Is dit ook mogelijk voor de Sony wegens de voet.
Zeker, hangt hier aan de muur met een standaard Vogels beugel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Niet online
Ik zie wel dat de Android 8 update voor de AF8 hervat is sinds de 22e. Ik heb de automatische updates uit staan, ik wacht wel ervaringen af met deze nieuwe poging firmware.

Automatische update voor Android™ 8.0 Oreo™ hervat — 22 mei 2019
Android TV's van Sony uit 2018: De series XF75, XF80, XF83, XF85, XF87, XF90 en AF8
Voor gebruikers die firmwareversie v6.5830 (Android 8.0 Oreo), al hebben gedownload bevat deze firmware extra verbeteringen en worden hiermee de problemen opgelost die werden vermeld in onze vorige aankondiging:
  • Verbetert de gebruikerservaring van de voorkeuze in de zenderlijst
  • Lost geluidsproblemen op — via de ARC-poort waarop uw Soundbar, A/V-ontvanger of Home Theatre-systeem is aangesloten —wanneer u de tv inschakelt vanuit stand-by
  • Lost geluidsproblemen op bij het afspelen van bepaalde bestandsindelingen met de interne videospelerapp
  • Herstelt de functie 'Zoek op titel' in de programmagids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_buren
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:07
Komt er ook nog een Sony 2019 line-up topic? Die XG modellen zijn echt mooi ! Bijvoorbeeld de XG9005 met die aluminium look afstandsbediening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maastricht1990
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 12:16
Hallo lieve mensen...heb een vraagje.ik heb vandaag een Sony Oled AF9 gekocht.En ik heb de kappen erop gedaan maar ik wil even weten of er een internet verbinding erop zit? aangezien ik wifi hebt alleen Wifi + netflix jezus slecht beeld...en op mijn laptop ook wifi heb ik goede kwaliteit netflix...apart zie nergens staan dat die tv een internet verbinding heeft...

Ryzen 7800X3D / Asus Rog Strix 4080 OC White / Asus Rog Strix X670E-A / IPhone 15PM / LG G4 65” / PS5 Pro /

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monic39
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-09 09:31
r_buren956 schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 17:17:
Komt er ook nog een Sony 2019 line-up topic? Die XG modellen zijn echt mooi ! Bijvoorbeeld de XG9005 met die aluminium look afstandsbediening :)
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1900338

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Maastricht1990 schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 21:06:
Hallo lieve mensen...heb een vraagje.ik heb vandaag een Sony Oled AF9 gekocht.En ik heb de kappen erop gedaan maar ik wil even weten of er een internet verbinding erop zit? aangezien ik wifi hebt alleen Wifi + netflix jezus slecht beeld...en op mijn laptop ook wifi heb ik goede kwaliteit netflix...apart zie nergens staan dat die tv een internet verbinding heeft...
Op iedere ook maar beetje recente TV zit "internet" (lees: mogelijkheid tot connectie via wifi en/of ethernet). Dat de beeldkwaliteit via Netflix? niet OK is zal hem in jouw eigen bandbreedte/wifi zitten dan in de TV zelf, zeker met die serie. M.a.w. sluit hem eens bekabeld aan en kijk of het beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Heeft iemand het al aangedurfd om de 6.6510-update te installeren? Mijn XF85 zit op versie 6.5830 (dus eerste Oreo-update) en op zich werkt de tv goed, alleen word ik tureluurs van de 'plopjes' uit de soundbar. Volgens Sony zou dat o.a. opgelost moeten zijn;

Voor gebruikers die de firmware v6.5830 (Android 8.0 Oreo) al hebben gedownload:
• Verbetert de gebruikerservaring van de voorkeuze in de zenderlijst
• Lost geluidsproblemen op — via de ARC-poort waarop uw Soundbar, A/V-ontvanger of Home Theatre-systeem is aangesloten —wanneer u de tv inschakelt vanuit stand-by
• Lost geluidsproblemen op bij het afspelen van bepaalde bestandsindelingen met de interne videospelerapp
• Verbeterde systeemprestaties bij de opstartprocedure van de tv
• Herstelt de functie 'Zoek op titel' in de programmagids

Eigenlijk precies de problemen die ik ervaar, alleen ben erg huiverig als ik de verhalen hier lees over vastlopers, etc. Daar heb ik nml. totaal geen last van nu :)

[ Voor 5% gewijzigd door Pepppie op 02-06-2019 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Mag ik vragen hoe tevreden men is met de KD55-XF9005?

Momenteel een KDL-50W805C en tevreden over, maar wil graag iets groter. Daarnaast is OLED ook mooi meegenomen.

In het Sony 2019-topic begreep ik van iemand dat het een goede tv is, van een ander alleen maar drama.

Ga ik er echt op vooruit of zijn het alleen de inches, aangezien 4K toch nog niet echt ingeburgerd is behalve Netflix en wat YouTube?

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speed24
  • Niet online
THE_BASE schreef op zondag 2 juni 2019 @ 08:46:
Mag ik vragen hoe tevreden men is met de KD55-XF9005?

Momenteel een KDL-50W805C en tevreden over, maar wil graag iets groter. Daarnaast is OLED ook mooi meegenomen.

In het Sony 2019-topic begreep ik van iemand dat het een goede tv is, van een ander alleen maar drama.

Ga ik er echt op vooruit of zijn het alleen de inches, aangezien 4K toch nog niet echt ingeburgerd is behalve Netflix en wat YouTube?
Dat is geen OLED, dat zijn de A1/AF8/AF9 van de 2018 generatie. Dus wat dat betreft zal het beeld niet veel verschillen t.o.v. de oude tv.

Ik denk ook dat die extra 5 inch nauwelijks zichtbaar is.
Meet dat maar eens na met een kartonnen doos achter de huidige tv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Speed24 schreef op zondag 2 juni 2019 @ 09:47:
[...]

Dat is geen OLED, dat zijn de A1/AF8/AF9 van de 2018 generatie. Dus wat dat betreft zal het beeld niet veel verschillen t.o.v. de oude tv.

Ik denk ook dat die extra 5 inch nauwelijks zichtbaar is.
Meet dat maar eens na met een kartonnen doos achter de huidige tv.
Ik was in de veronderstelling dat het OLED was. Goh. Ik zal het inderdaad eens meten. Dank!

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rowicom
Pepppie schreef op zondag 2 juni 2019 @ 08:11:
Heeft iemand het al aangedurfd om de 6.6510-update te installeren? Mijn XF85 zit op versie 6.5830 (dus eerste Oreo-update) en op zich werkt de tv goed, alleen word ik tureluurs van de 'plopjes' uit de soundbar. Volgens Sony zou dat o.a. opgelost moeten zijn;
Die plopjes uit de soundbar had ik ook al toen ik nog op Android 7.x draaide. Heb daar toen via de site eens contact over gehad met Sony support, maar behalve de standaard riedel (stekker eruit, fabrieksinstellingen) kwam ik niet. Was een niet gekend probleem, zeiden ze.

Eerlijk gezegd was het zonder het te merken van de een op de andere dag zomaar over, en dat zonder dat ik een andere firmware geladen had. Nu ben ik vorige week wel overgegaan op fw 6.6510 (zonder ooit 6.5830 geinstalleerd te hebben gehad) en hoor nu ook geen plopjes. Als ze er wel waren, had ik ze ongetwijfeld gehoord, want is super irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Zo nu de oudere modellen wat goedkoper zullen worden. Wil ik een ouder model aanschaffen.
Alleen begrijp de verschillen tussen de 3 modellen inet.
Eentje is uit 2017 en de andere twee uit 2018.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rPAEsRh2Bi6CaHL29jxmEbbn/full.png
Kan iemand dit voor mij verhelderen? en welke ik zou moeten nemen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Elazz
theduke1989 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 14:57:
Zo nu de oudere modellen wat goedkoper zullen worden. Wil ik een ouder model aanschaffen.
Alleen begrijp de verschillen tussen de 3 modellen inet.
Eentje is uit 2017 en de andere twee uit 2018.
[Afbeelding]
Kan iemand dit voor mij verhelderen? en welke ik zou moeten nemen?
De A1 was het eerste model en is best gelijkwaardig met de AF8. Beeldverwerkingsprocessor en soc zijn hetzelfde. De AF8 heeft een nieuwer bouwjaar paneel maar het verschil is zeer klein. Het grootste verschil zit in het design (welke bij de AF8 iets simpeler is). De A1 kantelt wel met behulp van een dik middenstuk. Je zou de achterkant moeten vergelijken tussen de twee.

De AF9 heeft zowel een betere beeldverwerkingsprocessor en 2x zo snelle CPU (voor Android TV). De AF9 heeft ook eArc om Dolby Atmos over alle poorten te laten lopen. (de AF8 en A1 ondersteunen dat niet). Ook zijn alle poorten met de volledige bandbreedte beschikbaar voor 4K HDR op 4:4:4 met losless audio.

Dat verschil van 200 - 300 euro is zeker de meerprijs waard om voor de AF9 te gaan. De ervaring zowel met Android, beeld en randapparatuur is gewoon veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
@Elazz super ga dat overwegen. Moet alleen vrouw des huizes nog overhalen dan.
Maar de AF9 is de nieuwste variant, moet even afwachten met de ptijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
theduke1989 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 15:49:
@Elazz super ga dat overwegen. Moet alleen vrouw des huizes nog overhalen dan.
Maar de AF9 is de nieuwste variant, moet even afwachten met de ptijzen.
Good luck.

Het is btw ook maar net hoe je het bekijkt met de prijs. De tweaker luc.huijting verkoopt bijv. ook electronica en hij heeft de 55AF9 aan 1899 incl. 2 jaar garantie. (moet je hem eens navragen hoe en wat m.b.t. home repair)

Bij https://www.tvspecialisten.be/sony-kd55af9 is die aan 1999 incl. 5 jaar waarborg en home repair.

Bij sommige sites / winkels (niet de grote die niet flexibel kunnen zijn) kun je ook bellen om te vragen naar een goedkopere prijs. Bij tvspecialisten eventueel in combi met surround extra korting (natuurlijk zelf afdingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Ga dat inderdaad doen, ik woon nu in Duitsland, dus ik zou de Home-repair niet kunnen gebruiken.
Maar als de prijs was beter is, om te overwegen.

Ik ga binnenkort maar eens wat winkeltjes bellen dan haal ik hem op.
Want heen / weer rijden is niet zo duur ongeveer 70,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
theduke1989 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 16:13:
Ga dat inderdaad doen, ik woon nu in Duitsland, dus ik zou de Home-repair niet kunnen gebruiken.
Maar als de prijs was beter is, om te overwegen.

Ik ga binnenkort maar eens wat winkeltjes bellen dan haal ik hem op.
Want heen / weer rijden is niet zo duur ongeveer 70,-
Ook in Duitsland bij sommige winkels onder de 2000. Gewoon maar eens proberen te zoeken lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:11
De afstandbediening van mijn KD65XF9005 werkt plots niet meer. Gisteren geen enkel probleem. Afgelopen zaterdag de nieuwe firmware geïnstalleerd. Van alles geprobeerd, batterijen een aantal minuten uit de remote, tv opnieuw opstarten en ten slotte een volledige reset van de tv, echter zonder resultaat. Met mijn android telefoon kan ik de tv wel bedienen. Van de sony remote werkt alleen de knop voor stembediening. Iemand eerder dit probleem gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Ik heb een paar weken nu de 65xf9005, tevreden op 1 punt na wat mij erg verbaasd aan deze tv: de donkere hoeken op een uniforme achtergrond. Ervaren jullie dit ook en hoe denken jullie er over?

Afbeeldingslocatie: https://imgshare.io/images/2019/06/16/C8D7D8BB-148B-4669-BE4D-50BA60175AB2.jpg

Even wat gespeeld met de settings:
Bioscoop Pro, kleur op warm, brightness op 18, naar aanleiding van tip in topic, ziet er al beter uit:

Afbeeldingslocatie: https://imgshare.io/images/2019/06/16/8410F40E-BCA2-4B0D-9573-6C596D4892C7.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door duncanvdlinden op 16-06-2019 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
duncanvdlinden schreef op zondag 16 juni 2019 @ 11:20:
Ik heb een paar weken nu de 65xf9005, tevreden op 1 punt na wat mij erg verbaasd aan deze tv: de donkere hoeken op een uniforme achtergrond. Ervaren jullie dit ook en hoe denken jullie er over?
Is redelijk normaal bij modellen waar de leds recht achter de tv geplaatst zijn ipv langs de rand. In de hoeken komt net wat minder licht (bij echte topmodellen met nog meer leds is het effect wat minder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cumberworld
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 24-01-2021
.

[ Voor 99% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 01:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-09 16:22
@Vettigedennis Normaal wel ja, via HDMI CEC. Met een Apple TV 4K zou dat geen probleem mogen zijn.

Je gaat wel altijd nog de remote van de TV nodig hebben om hem uit te zetten. Als je je TV uitzet gaat je Apple TV normaal ook ineens in standby (en je geluidssysteem uit als het een modern systeem is via HDMI/optische verbinding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

@Vettigedennis Ik weet niet of je een game console hebt, maar bijv. aan de XboxOne kan je ook de tv aansluiten. Als je de Xbox aan- of uitzet, gaat de tv (en je receiver als je die ook gebruikt) ook samen aan of uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cumberworld
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 24-01-2021
.

[ Voor 144% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
Helaas zijn op mijn KD65XF9005 met de nieuwe firmware de ARC problemen nog niet opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Laatst online: 26-02 21:08
Ik gebruik ARC nog niet, pas als ik een nieuwe receiver heb. Maar klopt het dat passtrough van HD Audio formaten en Atmos alleen de destijds geïntroduceerde soundbar gestuurd kan worden? Dat is eigenlijk best vreemd 🙄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acemath
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-08-2024
KD65XF9005 voor 1300 euro in Belgie. Doen of proberen ergens anders een betere deal te slaan? Vooral omdat het in combinatie gaat zijn met ( waarschijnlijk ) een sony A/V receiver )?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
  • Nu online
Iemand al gehad dat je tv niet meer op infrarood reageert? Mijn partner belde mij dat de tv weer kapot was en niet aan wil. Ik zag hem nog 20 watt trekken dus gelukkig hij werkt nog. En ja gelukkig hij gaat aan met de aanknop achterop.

De remote heb ik getest op een ir reader en spuugt nog codes uit dus die werkt.

Heb er een USB 2.4 GHz air mouse ingedrukt en ik kan de tv weer bedienen.

Ik heb het een en ander aan services in de apps list met namen als Ir blaster, Ir service etc de catch geleegd. Geen resultaat nog.

Voordat ik een factory reset doe (even geen zin om op de vrijdagavond de tv opnieuw te installeren) iemand nog een suggestie?

Mocht als laatste redmiddel de factory reset uiteindelijk ook niet helpen dan zal het een kapotte Ir receiver zijn en gaan we Sony maar weer eens bellen.

Edit>. Ik heb geen geduld ik heb de factory reset maar gedaan en helaas ook na de factory reset reageert de tv niet op Ir.

[ Voor 8% gewijzigd door Chrisje1983 op 21-06-2019 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
Chrisje1983 schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 20:54:
Iemand al gehad dat je tv niet meer op infrarood reageert? Mijn partner belde mij dat de tv weer kapot was en niet aan wil. Ik zag hem nog 20 watt trekken dus gelukkig hij werkt nog. En ja gelukkig hij gaat aan met de aanknop achterop.

De remote heb ik getest op een ir reader en spuugt nog codes uit dus die werkt.

Heb er een USB 2.4 GHz air mouse ingedrukt en ik kan de tv weer bedienen.

Ik heb het een en ander aan services in de apps list met namen als Ir blaster, Ir service etc de catch geleegd. Geen resultaat nog.

Voordat ik een factory reset doe (even geen zin om op de vrijdagavond de tv opnieuw te installeren) iemand nog een suggestie?

Mocht als laatste redmiddel de factory reset uiteindelijk ook niet helpen dan zal het een kapotte Ir receiver zijn en gaan we Sony maar weer eens bellen.

Edit>. Ik heb geen geduld ik heb de factory reset maar gedaan en helaas ook na de factory reset reageert de tv niet op Ir.
Lees mijn eerder bericht. Reparateur gestuurd door Sony heeft de infrarood ontvanger vervangen, en toen dat niet werkte, ook het moederbord dat wel besteld moest worden. Natuurlijk had ook het vervangen van het moederbord geen effect. Ik vroeg nog aan de reparateur, hoe zeker ben je dat het infrarood dat je had ingebouwd niet stuk was af fabriek, maar dat achtte hij uitgesloten. De tv werd meegenomen en na een aantal dagen kreeg ik een telefoontje dat het toch het infrarood element was dat stuk was. Gisteren is de tv terug gekomen met een nieuw infraroodelement en mijn oud moederbord. De afstandbediening werkt weer, ARC helaas niet altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
  • Nu online
Oke ja, arc heb ik allang opgegeven. Dat werkt gewoon niet op een Sony tv.

Punt is, ik heb nu het derde moederbord erin vanwege andere problemen die spelen vanaf de android 8 update van februari. Het laatste moederbord (eind april of begin mei geloof ik) is uit de fabriek gekomen met android 7 speciaal voor mij omdat android 8 heel veel problemen gaf. Ik wil eigenlijk niet weer opnieuw die eindeloze weg bewandelen.

Maandag maar bellen, een nieuw moederbord hoef ik niet meer. Wat een gedram dit ding zeg... is sinds aankoop meer niet dan wel te gebruiken.

Ik heb overigens dezelfde tv, kd65xf9005.

[ Voor 8% gewijzigd door Chrisje1983 op 21-06-2019 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King_linT
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13-01 19:51
Arc werkt bij mij wel! :*)

Altijd ARC gebruikt op alle Sony tv's die ik heb gehad, nooit problemen mee gehad.

[ Voor 70% gewijzigd door King_linT op 22-06-2019 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
  • Nu online
Er is inmiddels een nieuwe IR module ingezet.

De sony helpdesk wou mij eerst android laten updaten naar de nieuwste versie om te kijken of IR dan wel werkt, ja dat doen dus even lekker niet, ik met android 8 opgescheept en alsnog een niet werkende ir module, dit huidige moederbord met android 7 heeft mij heel veel moeite gekost. Wat een stel leeghoofden zitten er bij die helpdesk van sony zeg.

Gelukkig werdt ik door mijn gedram bij de sony helpdesk al gauw door verwezen naar de reparatie dienst waar wel fatsoenlijke mensen werken!
Er werdt gevraagd wat ik wou, een nieuwe televisie of de huidige houden en een nieuwe ir module erin. Nou goed, mijn vraag of de nieuwe tv dan komt met android 8, en ja dat komt ie, ik zeg nou doe mij dan de IR module maar en de huidige tv houden. Ik had overigens van te voren in de mail al gevraagd of ik na de reparatie de oude IR module mocht houden voor als in de toekomst mijn tv buiten de garantie periode weer een defecte ir module heeft, daar kreeg ik geen antwoord op..

Monteur is langsgekomen, zei meteen al bij binnenkomst dat ik de oude ir module mocht houden :9~ en heeft de nieuwe erin gezet. Ik had trouwens een iets ander printje verwacht, ik had een print verwacht uit de tijd dat het front panel van vele apparaten bestond uit een grote trough hole pcb met vrijwel niets anders erop als tactile switches en verbindingsbruggen. Dit is een smd printje van 2 bij 1.5 cm met inderdaad een ir receiver erop en op de achterkant 6 smd onderdeeltjes.

Ik vermoed zelf dat de ir receiver het heeft begeven, dus voor in de toekomst moet dat niet zo'n probleem zijn. De overige smd onderdeeltjes hebben helaas geen print op hun rug, dus mocht het daar zitten zal ik dat moeten uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Ik heb sinds gisteren de Sony 65XF9005 aan de wand hangen en nu dacht ik eraan om een goede Soundbar te halen, daarbij denkend ook van Sony ivm goede koppeling met deze 2.

De soundbar waar ik aan zat te denken is de: Sony HT-ZF9. Iemand ervaring er mee icm deze sony model?

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
Mijn 49XF9005 geeft sinds twee dagen de vraag om te updaten. Ik ga er vanuit dat dit de gerepareerde update is die voorheen gestaakt is vanwege problemen. Heeft iemand hem hier al geïnstalleerd? En wat zijn de ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acemath
Kan me eigenlijk iemand het verschil tussen een XE9005 en XF9005 uitleggen? Ik heb vergelijking gebruikt in de pricewatch, maar buiten het feit dat de XF blijkbaar uit 2017 stamt, is deze wel nog steeds 200 euro duurder dan de XE? Maar andere verschillen die dit prijsverschil verklaren, heb ik niet echt gevonden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 13:23
Acemath schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 14:47:
Kan me eigenlijk iemand het verschil tussen een XE9005 en XF9005 uitleggen? Ik heb vergelijking gebruikt in de pricewatch, maar buiten het feit dat de XF blijkbaar uit 2017 stamt, is deze wel nog steeds 200 euro duurder dan de XE? Maar andere verschillen die dit prijsverschil verklaren, heb ik niet echt gevonden?
z'n monotone licht verhaspelde Engels is maar moeilijk langer dan 2 minuten volte houden maar hij laat wel alle verschillen zien
YouTube: Sony XF90 (X900F) vs XE93 (X930E) vs XE90 (X900E)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acemath
mca2 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 14:57:
[...]

z'n monotone licht verhaspelde Engels is maar moeilijk langer dan 2 minuten volte houden maar hij laat wel alle verschillen zien
YouTube: Sony XF90 (X900F) vs XE93 (X930E) vs XE90 (X900E)
Bedankt, ik heb het 6 minuten volgehouden, en toen moest ik stoppen 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 13:23
Acemath schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 15:13:
[...]

Bedankt, ik heb het 6 minuten volgehouden, en toen moest ik stoppen 8)7
Herkenbaar. Maar zo ver ik kan zien is de XF90 in 55 en 65"goedkoper dan de XE90. Verder heeft de XF de X1 Extreme vs de normale X1 en support voor Dolby Vision.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:57

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Heb ook een KD-55XF9005 op de kop getikt, 2 weken geleden in de aanbieding voor €849 bij Kamera Express. Tot nu toe heel tevreden mee en was echt een super goede aanbieding imho. Een aanrader ook voor anderen die twijfelen!

Daarvoor al lang getwijfeld tussen OLED en high-end LCD, mijn oude (Samsung) plasma TV was aan het einde van zijn leven, zat al een tijd een streep door het beeld en na vakantie was de streep dikker geworden en was er nog 1 bij gekomen...tijd voor een nieuwe dus :-)

Beeldkwaliteit is echt super, en ook het zwart met local dimming doet niet veel onder voor mijn oude plasma. Grootste voordeel is dat TV kijken overdag / begin van de avond, met directe zon op de TV, nu ook geen probleem meer is (bij de plasma was de reflectie van de glasplaat enorm).

Zijn 2 dingen die nog wel een beetje gammel zijn:
  • Het geluid gaat niet altijd standaard over ARC. Ik moet eerst de TV aanzetten en daarna de receiver en dan schakelt hij automatisch op de receiver. Als de receiver al aan staat, moet ik in het TV menu kiezen voor 'Speakers > Audiosysteem'. Is hier een makkelijkere oplossing voor?
  • Android TV is al 2x vastgelopen in de afgelopen 2 weken, en een reboot van de TV duurt best lang, een paar minuten. Hebben jullie ook deze ervaring en is er wat tegen te doen?

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

[BoSS] schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 13:28:

Zijn 2 dingen die nog wel een beetje gammel zijn:
  • Het geluid gaat niet altijd standaard over ARC. Ik moet eerst de TV aanzetten en daarna de receiver en dan schakelt hij automatisch op de receiver. Als de receiver al aan staat, moet ik in het TV menu kiezen voor 'Speakers > Audiosysteem'. Is hier een makkelijkere oplossing voor?
  • Android TV is al 2x vastgelopen in de afgelopen 2 weken, en een reboot van de TV duurt best lang, een paar minuten. Hebben jullie ook deze ervaring en is er wat tegen te doen?
Als eerste wat voor reciever heb je? Daarnaast, als jij in je tv aangegeven hebt dat de audio over Speakers moet gaan, moet dit zo blijven staan. Uiteraard als jij telkens de tv reboot dan staat alles weer als vanouds.

Android TV bedoel je mee de GUI? Neem aan niet bij gewoon normaal tv kijken? Als je de GUI bedoelt dan ja, die is brak. X1 extreme cpu of niet, de software (ik zit nog steeds op Android 7 nougat) is gewoon onwijs traag en soms reageert hij niet.
Reboot duurt ook lang, maar praat ik over max 2min.

Om dat hele gedoe van trage GUI tegen te gaan ben ik overgestapt naar Apple TV 4K (Je kan ook kiezen voor Chromecast 4k) Geen gedoe meer met trage interface van de TV zelf. Alles loopt vlekkeloos, netflix, youtube, wat je maar wilt. Daarbij lopen al mijn 4k films via iTunes zelf.

Ik heb mijn thuisbios zo aangesloten:

1. Apple TV 4K <--HDMI 2.0b 18Gbps--> Reciever poort Media Player
2. XboX one X <--HDMI 2.0b 18Gbps--> Reciever poort Game
3. TV KD75XF9005 in ARC poort 3 <--HDMI 2.0b 18Gbps--> Reciever poort ARC

(Mijn reciever is de Denon AVR X2400H) Opstelling 5.1.2 voor Dolby Atmos)

Daarbij tijdens de setup van mijn Denon, gaf hij aan of hij de aansturing van ARC moest overnemen van de TV. Dus nu als ik via de afstand bediening van de TV op TV druk, dan schakelt hij automatisch over naar TV audio op mijn reciever en zet hij het om in DD Multi channel.

Druk ik op mijn Apple TV 4k afstandbediening om hem uit sluimerstand te halen, schakelt de TV zich automatisch naar HDMI 3 ARC en mijn reciever gaat meteen over naar Media Player.

Idem geld voor mijn XboX one X.

[ Voor 12% gewijzigd door Xtr3me4me op 19-07-2019 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:57

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Xtr3me4me schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 14:09:
[...]

Als eerste wat voor reciever heb je? Daarnaast, als jij in je tv aangegeven hebt dat de audio over Speakers moet gaan, moet dit zo blijven staan. Uiteraard als jij telkens de tv reboot dan staat alles weer als vanouds.
Ik heb een Denon AVR-X1000 (al wat ouder model, dus waarschijnlijk ligt het aan de HDMI ARC implementatie). Het gaat alleen fout als ik de HDMI ARC functie gebruik, dus geluid van YouTube of Netflix direct vanaf de TV op de speakers wil afspelen.

Op de receiver heb ik een KPN interactieve TV ontvanger en een PlayStation 4 aangesloten, en als de receiver aan staat gaat dat geluid netjes over de speakers (receiver geeft dan alleen het beeld door).
Android TV bedoel je mee de GUI? Neem aan niet bij gewoon normaal tv kijken? Als je de GUI bedoelt dan ja, die is brak. X1 extreme cpu of niet, de software (ik zit nog steeds op Android 7 nougat) is gewoon onwijs traag en soms reageert hij niet.
Reboot duurt ook lang, maar praat ik over max 2min.
Ik heb met mijn vorige TV met beroerde Smart TV functionaliteit altijd naar tevredenheid een Chromecast gebruikt, maar had eigenlijk geen zin om een nieuwe 4k Chromecast aan te schaffen als de TV bijna dezelfde functionaliteit ingebouwd heeft. Ik kijk het nog wel even aan... :/

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

[BoSS] schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 15:07:
[...]

Ik heb een Denon AVR-X1000 (al wat ouder model, dus waarschijnlijk ligt het aan de HDMI ARC implementatie). Het gaat alleen fout als ik de HDMI ARC functie gebruik, dus geluid van YouTube of Netflix direct vanaf de TV op de speakers wil afspelen.

[...]

Ik heb met mijn vorige TV met beroerde Smart TV functionaliteit altijd naar tevredenheid een Chromecast gebruikt, maar had eigenlijk geen zin om een nieuwe 4k Chromecast aan te schaffen als de TV bijna dezelfde functionaliteit ingebouwd heeft. Ik kijk het nog wel even aan... :/
ARC zou het geluid moeten afspelen via de reciever naar je speakers. Kijk anders naar de setup van je Denon x1000 over ARC. Netflix is wel zo dat je ARC op je reciever wel HDCP 2.2 moet ondersteunen. Dit heeft te maken met ondermeer 4k films - streamingvideo's en uitzendingen van HDCP 2.2 beveiliging worden voorzien. Alleen apparatuur die ondersteuning voor deze standaard biedt kan de beveiligde content afspelen. Wanneer dit niet het geval is zal de content, bijvoorbeeld een 4K-film, niet getoond worden en idem geld dat voor de audio.

Bron: https://www.homecinemamag...4/03/hdcp-2-2-wat-is-het/

Daarbij jouw reciever ARC: De videoaansluitingen ondersteunen Full HD (1080p) HDMI-bronnen zoals Blu-ray, en zijn voorzien van 3D-passthroughtechnologie die toegang geeft tot een uitgebreid scala aan bronnen.

Je reciever kan geen 4k bron materiaal door de ARC voeren. Bron: https://www.denon-hifi.nl...ater/avreceivers/avrx1000

Probeer eens een gewone FULLHD content af te spelen vanuit Netflix.

[ Voor 18% gewijzigd door Xtr3me4me op 19-07-2019 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Afgelopen week werd bij ook eindelijk de update voor de XF9005 ‘55inch’ gepushed.

Nu was het hele ARC gebeuren niet echt super maar nu is het dramatisch.

Tot voor kort zet ik eerst mijn TV aan en daarna mijn ‘Cambridge Azur 351R’ en dan schakelde beide netjes naar ARC. Soms moest je even stoeien maar het ging bijna altijd wel oke.

Met de update vinden ze elkaar zelden. Zelfs via het menu omzetten helpt niet, heel even vinden ze elkaar en dan krijg je een melding ‘communicatieproblemen’. Vervolgens schiet hij terug naar de TV speaker.

Ook met een optische kabel hetzelfde terwijl je zou denken het is puur een signaal wat je oppakt.

Het eerst aanzetten van de reciever en dan de TV zorgt er af en toe voor dat ARC werkt. Lijkt er wel op dat er een bepaalde timing moet zijn.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
  • Nu online
Ja dat hele arc verhaal is behoorlijk irritant, het werkte bij mij niet op android 7 en 8. Na eerste ingebruikname van de tv bijvoorbeeld na een fabrieks reset werkt arc meteen. Zodra de tv of de receiver uit staat en weer aangezet wordt is het hopeloos, als de tv al arc gaat gebruiken wat sporadisch is dan blijft de tv schakelen tussen interne en externe speakers. Ik gebruik zelf overigens al vanaf het begin optisch uit en dat werkt wel goed bij mij. Ik zit inmiddels weer op android 7 en ik heb HDMI cec en alle ongein uit gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Sinds enkele maanden in het bezit van een 55XF9005, ik kijk Ziggo via een Ci+ module en tevens de mogelijkheid om met KPN iTV te kijken via een een KPN interactive decoder..

Ik ben nog een beetje opzoek naar de juiste settings voor het beste beeld (normaal TV kijken).
Zowel voor Ziggo als KPN.

Vind het beeld niet altijd scherp vergeleken met de vorige Sony KDL-40HX85, kan ook door het verschil in formaat komen.

Verdere ervaring, nog geen vast lopers gehad met Android en sinds 2 dagen een update geïnstalleerd. Ook geen issues ondervonden tot nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-09 16:22
supermlt schreef op zondag 21 juli 2019 @ 17:18:
Sinds enkele maanden in het bezit van een 55XF9005, ik kijk Ziggo via een Ci+ module en tevens de mogelijkheid om met KPN iTV te kijken via een een KPN interactive decoder..

Ik ben nog een beetje opzoek naar de juiste settings voor het beste beeld (normaal TV kijken).
Zowel voor Ziggo als KPN.

Vind het beeld niet altijd scherp vergeleken met de vorige Sony KDL-40HX85, kan ook door het verschil in formaat komen.

Verdere ervaring, nog geen vast lopers gehad met Android en sinds 2 dagen een update geïnstalleerd. Ook geen issues ondervonden tot nu.
Verschil in formaat + je nieuwe TV kan 4K weergeven, dus je ziet dat er meer upscaling is en die is niet perfect.

Settings zijn meestal redelijk simpel, voor elke input op gaming na:
- Preset Cinema Pro
- Brightness naar keuze afhankelijk van omgeving
- Contrast op 90-100 (ik ga altijd voor 100)
- Gamma op 0
- Black op 50
- Black adjust off (of eventueel low als je bronnen hebt van lage kwaliteit)
- Local dimming high
- X-tended dynamic range voor klassieke TV kan wel op medium-high. Met ondertitels is low iets aangenamer. Off kan ook als je geen fan bent van het sterke contrast. Is naar keuze. Voor HDR-bronnen is low-medium aangeraden, je wil niet te veel fake HDR op de echte HDR knallen
- Color 50, Hue 0
- Color temperature Expert 1 (of 2 als je veel geel licht in je omgeving hebt)
- Live Color zet ik uit voor Netflix en goede bronnen, en op low/medium voor kabel-TV, maar dat is redelijk persoonlijk
- Sharpness 50
- Reality Creation op Auto
- Alle noise reduction uit
- Smooth gradation op low (werkt goed tegen banding)
- Mastered in 4K aan (maar doet niet veel)
- MotionFlow True Cinema
- CineMotion op High

Ik heb dezelfde TV, en dat zijn de settings waar ik op beland ben. Zit ook heel dicht bij de aanbevelingen van Rtings. Deze settings zijn een goed startpunt voor ongeveer elke recente high-end Sony (E/F/G-series).

Voor gaming doe je het meeste hetzelfde, maar je zit in de Game Mode preset, en zet live color/reality creation/smooth gradation/mastered in 4K/MotionFlow/... allemaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermlt
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
AmbroosV schreef op maandag 22 juli 2019 @ 12:59:
[...]

Verschil in formaat + je nieuwe TV kan 4K weergeven, dus je ziet dat er meer upscaling is en die is niet perfect.

Settings zijn meestal redelijk simpel, voor elke input op gaming na:
- Preset Cinema Pro
- Brightness naar keuze afhankelijk van omgeving
- Contrast op 90-100 (ik ga altijd voor 100)
- Gamma op 0
- Black op 50
- Black adjust off (of eventueel low als je bronnen hebt van lage kwaliteit)
- Local dimming high
- X-tended dynamic range voor klassieke TV kan wel op medium-high. Met ondertitels is low iets aangenamer. Off kan ook als je geen fan bent van het sterke contrast. Is naar keuze. Voor HDR-bronnen is low-medium aangeraden, je wil niet te veel fake HDR op de echte HDR knallen
- Color 50, Hue 0
- Color temperature Expert 1 (of 2 als je veel geel licht in je omgeving hebt)
- Live Color zet ik uit voor Netflix en goede bronnen, en op low/medium voor kabel-TV, maar dat is redelijk persoonlijk
- Sharpness 50
- Reality Creation op Auto
- Alle noise reduction uit
- Smooth gradation op low (werkt goed tegen banding)
- Mastered in 4K aan (maar doet niet veel)
- MotionFlow True Cinema
- CineMotion op High

Ik heb dezelfde TV, en dat zijn de settings waar ik op beland ben. Zit ook heel dicht bij de aanbevelingen van Rtings. Deze settings zijn een goed startpunt voor ongeveer elke recente high-end Sony (E/F/G-series).

Voor gaming doe je het meeste hetzelfde, maar je zit in de Game Mode preset, en zet live color/reality creation/smooth gradation/mastered in 4K/MotionFlow/... allemaal uit.
Dank je, het beeld moet inderdaad aardig meer upscaling doen (formaat) en kom van een kleinere versie af. Dus valt het iets minder op.

Ik ga eens met de settings aan de slag, ik had al meerdere "best settings" gevonden maar die verschillen nogal van deze en vond die nu niet echt een verbetering ten opzichte van de standaard settings.
Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste