Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
woutur schreef op woensdag 28 november 2018 @ 11:32:
Wat kunnen jullie allemaal met de Google Home en de 2018 Android TV gebaseerde modellen? Ik kan eerlijk gezegd nog niet zo heel veel. Het uitzetten van de TV gaat bijvoorbeeld al niet (OK Google, zet de tv uit). Ik moet nog even kijken naar het volume harder en zachter (dat ging bij mijn vorige 2015 model compleet onlogisch). Volgens mij lukt het wel om een Youtube video te starten als de TV in standby staat.

Iemand tips? Het apparaat staat wel netjes opgenomen in mijn Home app.
Youtube lukt wel. Maar veels te goed eigenlijk. Als ik bijvoorbeeld Netflix probeer op te starten opent hij ook Youtube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:50
Het zal wel niet anders kunnen maar,

Ik heb de PS4 pro aan de tv zelf, enhanced HDMI op tv ingesteld.

Audio van tv met ARC naar HDMI 1.4 receiver.

Nu ik in de ps4 pro heb ingesteld op 2160p hdr heb ingesteld heb ik geen geluid meer op de ARC naar de receiver. Stream staat op Dolby dts. Kan nog even een en ander proberen maar ik heb het vermoeden dat de HDMI 1.4 receiver het signaal van de ARC niet kan lezen als de input op tv 2160p hdr staat.

Ik dacht het zo te kunnen doen en de receiver te omzeilen omdat die de pro 4k met hdr soiezo niet ondersteunt maar dat hij geen geluid oppikt van de tv met ARC had ik niet verwacht.

Hij pikte wel geluid op toen de PS4 pro nog op 2160p stond zonder hdr aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:33
@Vincentio

Ik moet je helaas gelijk geven, ik had hier gekeken:

Sonytv

In mijn gedachte als het 100 zou zijn zou ie oranje moeten kleuren, maar dat is dus blijkbaar alleen bij draadloze apparaten met 2.4/5Ghz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
Chrisje1983 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 17:09:
Het zal wel niet anders kunnen maar,

Ik heb de PS4 pro aan de tv zelf, enhanced HDMI op tv ingesteld.

Audio van tv met ARC naar HDMI 1.4 receiver.

Nu ik in de ps4 pro heb ingesteld op 2160p hdr heb ingesteld heb ik geen geluid meer op de ARC naar de receiver. Stream staat op Dolby dts. Kan nog even een en ander proberen maar ik heb het vermoeden dat de HDMI 1.4 receiver het signaal van de ARC niet kan lezen als de input op tv 2160p hdr staat.

Ik dacht het zo te kunnen doen en de receiver te omzeilen omdat die de pro 4k met hdr soiezo niet ondersteunt maar dat hij geen geluid oppikt van de tv met ARC had ik niet verwacht.

Hij pikte wel geluid op toen de PS4 pro nog op 2160p stond zonder hdr aan.
Nog even wezen knooien, terug naar 2160p - yuv420 en Sony tv enhanced HDMI uit en ik heb weer geluid op de ARC naar de HDMI 1.4 receiver.

Toen de tv terug op HDMI enhanced gezet, nog steeds geluid, toen de ps4 pro op 2160p RGB gezet en nog steeds geluid.

Snap er niks meer van, waarom eerst niet en nu wel. Ik dacht dat de receiver misschien niet het geluid kon halen uit de HDMI 3 met ARC van de tv.omdat de tv een 2.0a 4k het signaal kreeg maar blijkbaar kan de tv toch dts en Dolby beatstream uitspugen wat hij van de PS4 pro krijgt.

Ik ga nog eens kijken of ik het kan reproduceren zodat ik weet aan welke instelling het ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-09 09:01
Chrisje1983 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 17:56:
[...]

Nog even wezen knooien, terug naar 2160p - yuv420 en Sony tv enhanced HDMI uit en ik heb weer geluid op de ARC naar de HDMI 1.4 receiver.

Toen de tv terug op HDMI enhanced gezet, nog steeds geluid, toen de ps4 pro op 2160p RGB gezet en nog steeds geluid.

Snap er niks meer van, waarom eerst niet en nu wel. Ik dacht dat de receiver misschien niet het geluid kon halen uit de HDMI 3 met ARC van de tv.omdat de tv een 2.0a 4k het signaal kreeg maar blijkbaar kan de tv toch dts en Dolby beatstream uitspugen wat hij van de PS4 pro krijgt.

Ik ga nog eens kijken of ik het kan reproduceren zodat ik weet aan welke instelling het ligt.
Vergelijkbare situatie hier, ook een PS4 direct aangesloten op de HDMI2 en een oude receiver via de ARC. Ik kreeg ook geen geluid via de HDMI van m'n AF8 op de receiver, maar dan helemaal geen geluid vanuit de TV. De TV herkende hem wel, de receiver sprong automatisch aan en wanneer ik met de TV remote het volume aanpaste, zag ik zowel op de TV als op m'n receiver het volume veranderen.

Heb allerlei instellingen gecheckt maar kon niks vinden, ik heb het opgelost door de TV ook via een optische kabel die ik nog had liggen, op de receiver aan te sluiten. HDMI sync werkt dan alsnog prima, de receiver gaat automatisch aan en uit met de TV en volume gaat ook gewoon via TV remote.

Wel vaag waarom de ARC alleen het niet doet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Hier ook een 55XF9005 waarbij de ARC via Cambridge Audio Azur 351R een eigen willekeur heeft die ik nog steeds niet kan plaatsen.

Ze vinden elkaar wel/niet/wel/niet, dit geldt ook voor de optische kabel.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzafan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:50
Weet iemand of de afstandsbediening van de XF8599/XF9000 serie de RMF-TX300E een IR afstandsbediening is of dat die met bluetooth of RF werkt?
Ben namelijk aan het orienteren voor nieuwe tv, maar gebruik ook sonos playbar die ik graag wil blijven bedienen via de tv afstandsbediening. IR vereist dus.

[ Voor 3% gewijzigd door forzafan op 29-11-2018 08:14 ]

• Chrisje1983
Hoe zet ik de Sony xf9005 echt helemaal uit? Ik heb de tv sinds gister en de tv lijkt helemaal niet uit te kunnen, ja het beeld wordt zwart en hij lijkt uit te zijn maar dat is niet zo, als ik hem aanzet gaat hij gewoon verder waar ik gebleven ben, precies wat mijn android telefoon doet met screenlock alleen mijn android telefoon kan ik uit zetten met shutdown, deze televisie niet.

Hij trekt in standby 20 Watt en maakt continue verbinding met het internet. Dat is nogal vervelend want bij geen activiteit in de woonkamer en een verbruik lager als 10 watt in het audio video meubel schakelt domotica de spanning eraf, die grens van 10 watt kan ik makkelijk verzetten maar dan haal ik dus de spanning eraf van een werkende tv. Ik heb eigenlijk alles automatisch in huis en daar gaat deze tv niet aan meewerken zo lijkt het.

Dit wou ik eigenlijk wel zo houden, is het veilig om de spanning er af te halen als de tv standby staat en nog achtergrond processen uitvoert? Ik heb de vermogen logs van het audio video meubel nagekeken van afgelopen nacht en hij gaat de hele nacht door pieken tussen 2 en 20 Watt en de router logs laten zien dat de tv van alles uitvoert, zeer irritant.

Gaat deze tv, of liever gezegd android tv het leuk vinden als ik de grens boven 20 Watt programmeer en de relais de spanning er toch afhalen ondanks dat de tv eigenlijk nog actief is? Ik wil geen spanning op mijn audio video hebben als er geen gebruik van wordt gemaakt.

Ik heb gezocht naar een totale shutdown, maar die lijkt er niet te zijn. Als ik de power knop lang inhoud, doet hij een shutdown, maar dit is dus een reboot.

Erg vervelend dit, had dit niet verwacht. Ook als ik op internet zoek lijkt iedereen op zoek te zijn naar een manier om de tv volledig af te sluiten maar die optie lijkt er niet te zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door Chrisje1983 op 29-11-2018 08:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 14:45
Chrisje1983 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 08:10:
Hoe zet ik de Sony xf9005 echt helemaal uit? Ik heb de tv sinds gister en de tv lijkt helemaal niet uit te kunnen, ja het beeld wordt zwart en hij lijkt uit te zijn maar dat is niet zo, als ik hem aanzet gaat hij gewoon verder waar ik gebleven ben, precies wat mijn android telefoon doet met screenlock alleen mijn android telefoon kan ik uit zetten met shutdown, deze televisie niet.

Hij trekt in standby 20 Watt en maakt continue verbinding met het internet. Dat is nogal vervelend want bij geen activiteit in de woonkamer en een verbruik lager als 10 watt in het audio video meubel schakelt domotica de spanning eraf, die grens van 10 watt kan ik makkelijk verzetten maar dan haal ik dus de spanning eraf van een werkende tv. Ik heb eigenlijk alles automatisch en daar gaat deze tv niet aan meewerken zo lijkt het.

Dit wou ik eigenlijk wel zo houden, is het veilig om de spanning er af te halen als de tv standby staat en nog achtergrond processen uitvoert? Ik heb de vermogen logs van het audio video meubel nagekeken van afgelopen nacht en hij gaat de hele nacht door pieken tussen 2 en 20 Watt en de router logs laten zien dat de tv van alles uitvoert, zeer irritant.

Gaat deze tv, of liever gezegd android tv het leuk vinden als ik de grens boven 20 Watt programmeer en de relais de spanning er toch afhalen ondanks dat de tv eigenlijk nog actief is? Ik wil geen spanning op mijn audio video hebben als er geen gebruik van wordt gemaakt.

Ik heb gezocht naar een totale shutdown, maar die lijkt er niet te zijn. Als ik de power knop lang inhoud, doet hij een shutdown, maar dit is dus een reboot.

Erg vervelend dit, had dit niet verwacht. Ook als ik op internet zoek lijkt iedereen op zoek te zijn naar een manier om de tv volledig af te sluiten maar die optie lijkt er niet te zijn?
De uit knop van de afstandsbediening inhouden zorgt ervoor dat de TV helemaal uitstaat. Volgensm kun je in instellingen ook nog veranderen wat op de achtergrond moet draaien op stand-by.

• Chrisje1983
Elazz schreef op donderdag 29 november 2018 @ 08:25:
[...]

De uit knop van de afstandsbediening inhouden zorgt ervoor dat de TV helemaal uitstaat. Volgensm kun je in instellingen ook nog veranderen wat op de achtergrond moet draaien op stand-by.
Dat ga ik nog eens proberen, tot nu toe zorgde die knop bij inhouden ervoor dat de tv een android reboot doet.

• Chrisje1983
Ja ik krijg een reboot bij inhouden van de groene power knop op de AB ook bij super lang inhouden. Had gister nog gegoogled en die reboot schijnt toch wel de functie te zijn bij het inhouden van de knop. Ik heb de kd-65fx9005 om precies te zijn.

• Elazz
Chrisje1983 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 08:30:
Ja ik krijg een reboot bij inhouden van de groene power knop op de AB ook bij super lang inhouden. Had gister nog gegoogled en die reboot schijnt toch wel de functie te zijn bij het inhouden van de knop. Ik heb de kd-65fx9005 om precies te zijn.
Toch vreemd. Bij mij (weliswaar xe9305) gaat die gewoon uit. Anders raad ik je aan de dikke manual eens te openen. Misschien staat het daar in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyclia
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:41
Nieuwe Oreo update lijkt eraan te komen. Reddit link en directe link naar Sony zelf. Kan geen directe link vinden naar Europese modellen, dus even afwachten of "onze" modellen erbij zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Heeft iemand een AF9 tijdens de BFgekocht?
Ben benieuwd naar zijn/haar eerste indruk van deze tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:45
chulin schreef op maandag 3 december 2018 @ 08:57:
Hele BF voor op scherp gezeten maar geen enkele, leuke, aanbieding gezien helaas ;(

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
chulin schreef op maandag 3 december 2018 @ 08:57:
Nou niet tijdens de BF. Ik heb al wel een aantal weken de 55AF9 staan. Ter vergelijking: ik had een LG 55E6, maar die heb ik verkocht.
Het meest interessante vond ik de mogelijkheid om de tv als centerspeaker te gebruiken. Dat intrigeerde me echt en heeft me over de streep getrokken.

Huidige (test) opstelling:
Sony 55AF9
Fronts: Dynaudio Emit M10
Center: Sony AF9
Rears: Dali Fazon Sat
Subwoofer : B&W AS10
Receiver: Marantz 1607

Beetje samengeraapt zooitje, maar die Dali's kan je heel fraai op de muur bevestigen en voldoen voor wat special effects.

Beeld:
- erg zuiver, mooie overgangen (gradiënt ok),beter dan de 55E6
- beeld komt glashelder over
- geen blackcrush: goede detaillering in het zwart of beter, bijna zwart. Bij de 55E6 werd vaak veel detail gewoon zwart.
- upscaling prima, beter dan de 55E6, geen macroblocking zichtbaar _/-\o_
- motion : mmm. Ik was hiervoor een aantal maanden de 65XF9005 gewend met de X-clarity motion. Dat laatste is echt heel erg goed _/-\o_ De Sony oled is dan wat waziger, ook omdat hij maar 650 lijnen max. kan halen terwijl de XF9005 er gewoon 1080 haalt. Dat verschil zie ik wel in ieder geval. Het heeft me ongeveer 6 weken gekost voordat ik eraan gewend ben en nu is het ok wat mij betreft. Dat is dus echt gewenning.
- kleuren: dit is het grootste pluspunt geweest wat mij betreft. Ik kreeg de kleuren nooit helemaal top op de LG55E6 of de 65XF9005. Ik heb op de 55AF9 slechts weinig ingesteld en ik ben helemaal tevreden, wat mij echt verbaasde. De neiging om nog wat in te stellen is totaal afwezig.
En nou ben ik niet echt snel tevreden: op mijn werk heb ik gekalibreerde monitoren en bewerk ik dagelijks foto's na, dus enige ervaring heb ik wel 8)

Geluid:
- de Sony AF9 heeft acoustic surface elementen (3 stuks) en woofers (in de achterkant). Het grote voordeel zou zijn dat het geluid ook echt uit het scherm komt.
In de praktijk klopt dit ook. Het geluid vind ik wat aan de heldere kant, maar er zit wel degelijk bas in en de spraak is zeer goed te verstaan.
Ik heb ook vergeleken met een echte center. Dat klinkt wat voller maar de plaatsing van de Sony als center is beter: het komt echt uit het scherm en niet ergens "vanonder".
Weet je niet beter, dan zou ik zeggen dat het goed te doen is en voldoet de Sony AF9 als center.
Daarbij zijn de Dynaudio's M10 neutrale speakers, dus niet zo heel moeilijk te matchen en vormt alles goed genoeg 1 geheel. Designtechnisch en wellicht praktisch gezien voor mij een uitkomst.

- ik heb ook geprobeerd om 2 centers te gebruiken. De Sony AF9 pakt gewoon een signaal van de centerdraad en versterkt zelf. Er is dus geen bezwaar om daar gewoon nog een passieve center aan te hangen. Helaas werkt dit niet helemaal top: er komt een hele lichte echo in doordat de Sony ietsjes het geluid vertraagd omdat hij het signaal omzet en zelf versterkt naar zijn eigen luidsprekers.
Die vertraging merk je niet echt in de praktijk als je de Sony alleen als center gebruikt. Daarvoor is het te weinig (schatting 10 ms), maar bij meting wil de Audissey de center op 6-9 meter afstand zetten: dan zie je dat hij wil corrigeren. Dat is zeg maar de brute manier om kleine vertraging te vertalen naar een afstand (er zit geen aparte ms - audio vertraging per luidspreker op). Door de afstand groter in te schatten, zal deze wat eerder aangestuurd worden en zodoende wordt de vertraging uitgevlakt. Afijn, in de praktijk valt alles reuze mee en ook zonder afstandscorrectie is het ok.

Smart systeem:

Ik gebruik eigenlijk alleen wat Netflix en YouTube. Dat doet ie prima, maar de tv hangt bij mij wel aan de LAN, Wifi is door de vele buren altijd wat twijfelachtig. Het is door de nieuwe chip allemaal razendsnel en stabiel.

Nadelen:

- hang je de tv op, dan is hij uit zichzelf al 8,5 cm dik en komt dus wat van de wand af

- out de box vond ik het beeld 5% grijs onzuiver: er was redelijk wat banding te zien. Ik heb een tijdje geaarzeld om hem om te ruilen maar heb gewacht en nu na een aantal weken is het verbeterd en zie je het niet in normale content. Het lijkt dus steeds beter te worden.
Overigens had ik geen kleurtint: wit is wit. Een kleurtint zou meteen een reden zijn geweest om te ruilen.

- prijs. Ik heb behoorlijk wat korting gekregen, anders was de tv te duur. De meerwaarde moet je volgens mij zoeken in de upscaling kwaliteiten en vooral in de geluidsoplossing. De ingebouwde acoustic surface techniek is gewoon kostbaar en daar betaal je voor. Wil je hem gebruiken als center, dan scheelt dat natuurlijk weer de aanschaf van een echte center. Het horen van de stemmen - uit het scherm - is ook een een duidelijk pluspunt.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
  • Nu online
Bedankt voor je uitgebreide en mooi revieuw :)
Ik ben zelf op zoek naar een nieuwe oled en de AF9 is een van de kandidaten.
Binnenkort ga ik Smits Arnhem om alle drie oled schermen (Sony, LG en Panasonic) te kunnen bekijken en vergelijken.
In vele winkels staan de schermen slecht ingesteld, welke settings kan ik als beste gebruiken? Ik wil toch een beetje knap zien wat de Sony kan.
Btw, ik wil mijn nieuwe tv ophangen, heeft u het gedaan? Ik zou graag wat foto’s willen zien en advies voor een goede beugel

Ps: mag ik de prijs weten (mag ook via Pm)? Handig voor onderhandelen _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door chulin op 04-12-2018 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
  • Nu online
chulin schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 15:19:
Bedankt voor je uitgebreide en mooi revieuw :)
Ik ben zelf op zoek naar een nieuwe oled en de AF9 is een van de kandidaten.
Binnenkort ga ik Smits Arnhem om alle drie oled schermen (Sony, LG en Panasonic) te kunnen bekijken en vergelijken.
In vele winkels staan de schermen slecht ingesteld, welke settings kan ik als beste gebruiken? Ik wil toch een beetje knap zien wat de Sony kan.
Btw, ik wil mijn nieuwe tv ophangen, heeft u het gedaan? Ik zou graag wat foto’s willen zien en advies voor een goede beugel

Ps: mag ik de prijs weten (mag ook via Pm)? Handig voor onderhandelen _/-\o_
Bij Smits kan je alle toestellen zien, vrij dicht bij elkaar. Je mag ook uitgebreid spelen met de settings.
Een goede prijs vragen is daar geen punt, ze zijn daar gewoon vriendelijk en relaxed.
Settings zijn persoonlijk, maar zet ze gewoon op "gebruiker" ofzo. Soms moet je even de motion settings nalopen en verder kunnen ze je daar ook wel helpen.

Beugel: tja, ik weet niet of ik daar goed advies in zou kunnen geven. Ik heb de 55AF9 aan de Vogels Motion mount hangen, die je automatisch (electrisch) kan draaien met een app. Wil je de TV vaak bewegen, dan kan je ook kiezen voor de gewone Vogels Next zonder motor. Die draait ook heel soepel.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
  • Nu online
Net een afspraak gemaakt met Smits, aankomende zaterdag zetten ze de drie 65” OLED’s naast elkaar (LG, pana en Sony), dan kan ik een beetje kijken en spelen :)
Beugel hoeft van mij niet te bewegen, ik denk dat ook daar advies ga vragen, ik ben toch benieuwd hoe eruitzie de Sony aan de muur met zo dikke steun aan de achterkant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-09 16:22
chulin schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 17:00:
Net een afspraak gemaakt met Smits, aankomende zaterdag zetten ze de drie 65” OLED’s naast elkaar (LG, pana en Sony), dan kan ik een beetje kijken en spelen :)
Beugel hoeft van mij niet te bewegen, ik denk dat ook daar advies ga vragen, ik ben toch benieuwd hoe eruitzie de Sony aan de muur met zo dikke steun aan de achterkant
Denk eraan dat het uiteindelijk allemaal LG-panelen zijn. Met de juiste instellingen gaan ze identiek zijn. Het grootste verschil zit 'm in het OS en de beeldverwerking (upscaling, motion interpolation, ...). Van Panasonic ken ik niets, maar de volgorde bij Sony/LG qua kwaliteit is de volgende:

- Sony AF9 is de top op dit moment
- LG 2018 (8-serie) = Sony A1/AF8 (verschil met Sony AF9 is klein)
- LG 2017 (7-serie) (minder goede motion handling en upscaling dan de A1/AF8)
- LG 2016 (6-serie) (niet meer interessant tenzij écht veel goedkoper)

In het algemeen kan je het dus gerust van prijs en design laten afhangen, want de verschillen tussen alles met een LG-paneel uit 2017 of nieuwer zijn qua beeldkwaliteit verwaarloosbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
  • Nu online
Verschil is niet groot denk ik, daarom juist wil ik alledrie naast elkaar zien.
Panasonic is niet zo populair hier op tweakers maar ik lees goede revieuws

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lainey23
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 11-09 16:30
Ik ervaar een probleem als ik blue planet 2 of planet earth 2 in UHD 4k vanaf een hdd afspeel op mijn xf9005. Het beeld is prachtig, maar stottert om de paar seconden. Dit probleem heb ik niet met andere 4k materiaal. Op mijn pc ervaar ik geen gestotter.

Ik zie wel een kleine verschil tussen de documentaires en normale films. Bij de films zijn er twee zwarte horizontale balken aan de boven en onderkant. Bij de documentaires wordt het hele scherm gebruikt. Mijn eigen theorie is dat de extra rendering die nodig is voor dat stotteren zorgt.

Heeft iemand hier eigen ideeën over of zelfs een oplossing voor?

Edit: bij pacific rim ook gestotter, hier ook geen zwarte balken (een van de weinige films waar deze ''feature'' er niet is)

Probleem is in Kodi en VLC.

[ Voor 11% gewijzigd door Lainey23 op 05-12-2018 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:15
Lainey23 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 21:40:
Ik ervaar een probleem als ik blue planet 2 of planet earth 2 in UHD 4k vanaf een hdd afspeel op mijn xf9005. Het beeld is prachtig, maar stottert om de paar seconden. Dit probleem heb ik niet met andere 4k materiaal. Op mijn pc ervaar ik geen gestotter.

Ik zie wel een kleine verschil tussen de documentaires en normale films. Bij de films zijn er twee zwarte horizontale balken aan de boven en onderkant. Bij de documentaires wordt het hele scherm gebruikt. Mijn eigen theorie is dat de extra rendering die nodig is voor dat stotteren zorgt.

Edit: bij pacific rim ook gestotter, hier ook geen zwarte balken (een van de weinige films waar deze ''feature'' er niet is)

Wat is je bron?

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
Lainey23 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 21:40:

Volgensmij ligt het toch aan het bronmateriaal van de films. Anders eens zien of motionflow niet aan staat. Best eens uitzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shocked
  • Nu online
chulin schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 17:00:
Kleur:
1. Panasonic
2. Sony
3. LG C8

Panasonic en Sony liggen dicht bij elkaar wat betreft filmbeeld - hoe het overkomt
LG wat kunstmatiger en ik vond LG softer overkomen.

Hier mijn lijstje, de verschillen liggen overigens dicht bij elkaar hoor, maar wellicht weegt een punt bij jouw war zwaarder en geeft dat bijv. de doorslag naar een ander merk.

Dit waren mijn bevindingen, wellicht heb jij straks een andere uitkomst, ik ben benieuwd!

Sony AF9 - LG C8 - Panasonic FZ804/ FZ954

Scherpte:
1. Sony
2. Panasonic
3. LG : wordt over geklaagd dat de C8 versie (2018) softer is dan de C7 versie

HDR-beelden:
1. Panasonic - LG
2. Sony, maar wel betere detaillering

Dolby-Vision
1. LG
2. Sony : Sony betert nu na, de verwachting is dat DB wel in orde komt
3. Panasonic heeft geen DV, maar wel een goede HRD10

Motion (weinig artefacten)
1. Sony
2. Panasonic
3. LG

Scaling SD (720P, 1080i, 1080P)
1. Sony
2. Panasonic
3. LG

Prijs
1. LG
2. Panasonic
3. Sony

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
  • Nu online
Ik heb geen OLED in real life gezien maar je bevindingen zijn ongeveer hetzelfde wat ik tot nu toe gelezen heb op verschillende reviews op het internet.
Een oude bekende (tv freak en perfectionist ) heeft de Panasonic gekozen, volgens hem in stand professioneel 1 is tv heel erg goed. Enige minpunt was motion maar volgens hem is met het laatste firmware iets verbeterd.
Belangrijk punt voor mij, tv wordt opgehangen, heb een raar gevoel met de Sony met zijn dikke achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
  • Nu online
chulin schreef op donderdag 6 december 2018 @ 17:31:
Een oude bekende (tv freak en perfectionist ) heeft de Panasonic gekozen, volgens hem in stand professioneel 1 is tv heel erg goed. Enige minpunt was motion maar volgens hem is met het laatste firmware iets verbeterd.
Belangrijk punt voor mij, tv wordt opgehangen, heb een raar gevoel met de Sony met zijn dikke achterkant.
Ik heb ze bij Smits allemaal gezien en getest. De centerfunctie van de Sony was voor mij een pluspunt, alsmede het echt heel goede beeld bij wat mindere bronnen.
Anders had ik waarschijnlijk de Panasonic genomen: goedkoper en inderdaad niet zo dik.
De LG is nog goedkoper, maar kent ook wel wat issues.

De Sony is inderdaad 8,5 cm dik en met een beugel komt daar nog 1,5 cm bij en zit je zo 10 cm van de wand af. Het is geen halszaak, maar met de huidige tendens om alles zo plat mogelijk tegen de muur te krijgen, is het natuurlijk wel een dingetje. Daarentegen is het geluid wel beter dan van andere oled's, mocht je gebruik willen maken van het tv-geluid. In de praktijk vind ik de afstand wel meevallen en raak je er zo aan gewend.

Ik heb net even gechecked en de dikte van de oled's is als volgt (geldt ook voor de 65 inch). Met een Vogels Thin-beugel komt daar 1,5 cm bij bijvoorbeeld.

LG 55C8 : 4,7 + 1,5 = 6,2 cm
Panasonic 55FX800 : 6,2 + 1,5 = 7,7 cm
Sony 55AF9 : 8,6 + 1,5 = 10,1 cm

Ik had de tv's wat dunner ingeschat overigens, in alle gevallen komen ze dus een stuk van de muur af. Mijn Panasonic 42GT60 plasma op de slaapkamer is dus nog dunner dan deze oled's :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
  • Nu online
Net gemeten, mijn kuro met de originele Pioneer beugel zit 15 cm van de wand.
Geluid is natuurlijk een plus punt maar ik heb hier een leuke B&W 5.1 ht systeem voor films, voor gewone tv uitzendingen het maak mij niet zo veel uit het geluid maar het beeld juist well, we kijken graag films maar 80% van tijd gewoon kabel tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
  • Nu online
@chulin
Bij Smits hebben ze ook normaal tv beeld,
Dus dat zou ik dan ook even bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
  • Nu online
Yep, heb speciaal voor gevraagd.
Morgenochtend heb ik afgesproken, alledrie naast elkaar met kabel tv en PlayStation 4, dus kan ik alles testen.
Ik ben benieuwd maar toch mijn gevoel zeg de Sony wegens zijn goede upscale prestaties met mindere bronnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
Als muurafstand ook van belang is, waarom dan niet de AF8 meenemen in de opties? Doet qua beeld vrijwel niet onder voor de AF9, hangt mooi strak tegen de muur en je houdt nog een hoop geld in je zak ook.

Ik heb sinds een paar weken de 65AF8 aan de muur hangen en super tevreden mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
  • Nu online
Bedankt jap, eerlijk gezegd ben ik de AF8 een beetje vergeten omdat de AF9 een betere (lees nieuwe) beeldprocessor heeft maar i zou ff kijken als ik de kans heb.
Ik weet ook niet de prijs, is het verschil zo groot met de AF9?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
chulin schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 16:06:
Bedankt jap, eerlijk gezegd ben ik de AF8 een beetje vergeten omdat de AF9 een betere (lees nieuwe) beeldprocessor heeft maar i zou ff kijken als ik de kans heb.
Ligt er ook aan of je een beweegbare beugel wilt of niet. Met een beweegbare ziet het er allemaal weer net een stukje lomper uit bij een A1/AF9 ...
De update naar Oreo lijkt toch ook weer wonderen te verichten voor het smart gedeelte dus voor dat deel is het misschien niet eens nodig om voor het nieuwste model te gaan.

[ Voor 15% gewijzigd door apis29 op 07-12-2018 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
  • Nu online
Nee, geen beweegbare beugel voor mij, trouwens, heb eerder al gemeld, ik vind smart gedeelte niet echt belangrijk, ik gebruik een Nvidia shield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
chulin schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 16:06:
Zo'n 1000 euro voor de 65'' en 800 voor de 55''. Of dat groot voor je is kan ik niet bepalen maar het was voor mij groot genoeg om voor de AF8 te gaan. Andere redenen waren het dichter tegen de muur hangen van de AF8 en het feit dat ik het geluid van de TV niet gebruik. Anders kan de center speaker functie van de AF9 nog een reden zijn om daarvoor te gaan, want die heb je op de AF8 niet.

Uit de reviews komt nou ook niet echt naar voren dat het beeld van de AF9 in de praktijk veel mooier is. Maar goed de AF9 is uiteindelijk de betere TV, dus als budget geen rol speelt, lekker voor de AF9 gaan natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
  • Nu online
Nee, het geluid is geen prioriteit.
Ik ga voor de 65”, €1000 is idd heel veel geld, als ik goed begrijp is de AF8 vergelijkbaar met de AF1, AF9 schijnt stuk beter te zijn maar €1000 beter????
Mag ik vragen wat jij betaald hebt voor je scherm? (Mag ook via pm)
Bedankt voor je input :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destro9704
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 16:04
Heb hier zo'n maand of 2 de 65 AF9 en ik ben er reuze tevreden mee met goede content is het beeld adembenemend mooi, met low bit rate content en met name the Handmaid's Tale season 2 zelfs in 1080p heeft ie toch wel veel last van posterization near black, dat zit veel in die serie, althans dan zie ik regelmatig blokken, vlekken ed. en daar had mijn vorige tv de sony 65ZD9 geen last van, wellicht dat een oled daar gevoeliger voor is??, met andere hogere bitrate content van 1080P en 4K is er totaal geen probleem near black dus het ligt duidelijk aan de lage bitrate.

Veder qua motion en upscaling is er momenteel niks beters als een oled met de ultimate chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:52

woutur

Klauwtjes uit!

Even een check: klopt het dat je op de XF80 serie geen bluetooth koptelefoon kan aansluiten? Ik was wat aan het
vogelen op mijn tv en daar kwam ik er niet uit. Suf eigenlijk, op Android tv, met een Sony koptelefoon.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
  • Nu online
destro9704 schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 00:35:
Heb hier zo'n maand of 2 de 65 AF9 en ik ben er reuze tevreden mee met goede content is het beeld adembenemend mooi, met low bit rate content en met name the Handmaid's Tale season 2 zelfs in 1080p heeft ie toch wel veel last van posterization near black, dat zit veel in die serie, althans dan zie ik regelmatig blokken, vlekken ed. en daar had mijn vorige tv de sony 65ZD9 geen last van, wellicht dat een oled daar gevoeliger voor is??, met andere hogere bitrate content van 1080P en 4K is er totaal geen probleem near black dus het ligt duidelijk aan de lage bitrate.

Veder qua motion en upscaling is er momenteel niks beters als een oled met de ultimate chipset.
Vandaag de AF9 voor de eerste keer gezien, indrukwekkend, echt mooi beeld, jammer genoeg alleen 4K demo’s gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
  • Nu online
chulin schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 20:21:
[...]

Vandaag de AF9 voor de eerste keer gezien, indrukwekkend, echt mooi beeld, jammer genoeg alleen 4K demo’s gezien
Ondanks dat je alleen 4K demo's kon zien, ben ik wel benieuwd naar jouw mening/bevindingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chulin
  • Nu online
Shocked schreef op maandag 10 december 2018 @ 10:46:
[...]

Ondanks dat je alleen 4K demo's kon zien, ben ik wel benieuwd naar jouw mening/bevindingen.
Afgelopen zaterdag ben ik bij Smits Arnhem geweest, ik had speciaal ongevraagd om de AF9 te kunnen testen met verschillende bronnen, jammer genoeg stond de AF8 (naast de LG C8 en de pana 804) i.p.v. de AF9, allemaal de 55” modellen.
That was een close call tussen de pana en de Sony, imo had de pana een betere kleurweergave maar de sony met mindere bronnen gaf iets meer gedetailleerd en scherper beeld, gelukkig maar ik had hulp meegenomen, mijn zoontje had ook meegekeken en de Sony als winnaar gekozen.
Iets verder stonden beide 65” Sony modellen naast elkaar, geen externe bronnen aangesloten, alleen maar de demo’s. Het was prachtig om te zien maar voor een of een andere reden vond ik het beeld van de AF9 beter (placebo effect ????), verschil was niet groot maar toch, ik denk dat met mindere bronnen de AF9 wegens de betere beeldprocessor een stuk beter zou zijn dat de AF8.
Gelukkig, zeg ik nogmaals, had ik mijn zoontje van 13 meegenomen, hij is niet prijsbewust en heeft niets te maken met placebo effect en/of internet reviews,hij vond de AF9 zonder enige twijfel allerbeste.
Ik kreeg imo niet echt een mooie deal dus geen nieuwe tv voor mij, ik heb vandaag contact genomen met andere webshops/winkels en kan zeggen dat de prijs alleen maar beter wordt :) :) :)
Ik had graag gewild om de AF9 met andere bronnen kunnen testen maar tot nu toe is de beste beeldkwaliteit dat ik gezien heb.

Ps:heb ook de LG w8 gezien, letterlijk en figuurlijk een plaatje om aan de muur te zien maar toch mindere beeldkwaliteit tegenover de Sony of de pana en...... veel te duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
  • Nu online
En inmiddels een 65AF9 besteld, waarschijnlijk morgen binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
chulin schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 16:23:
En inmiddels een 65AF9 besteld, waarschijnlijk morgen binnen
Veel plezier. Lijkt me toch de beste OLED tv van het moment tot de opvolger. Nu ben ik zelf niet op zoek naar een nieuwe TV (heb een XE9305) maar ga deze toch maar in de gaten houden moest de prijs nog in het voorjaar zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
  • Nu online
Bedankt. Ik zou ook mijn bevindingen hier posten.
Prijs is inmiddels gezakt, ik heb voor mijn gevoel een goede deal kunnen krijgen

[ Voor 4% gewijzigd door chulin op 11-12-2018 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
Iemand enig idee hoe je subtitels groter of kleiner maakt en fonts dan wel schaduw en kleur kan aanpassen voor films die je bekijkt met de eigen Sony video app of welke app dan ook welke eigen films afspeelt van HD of nas?

De subtitles instellingen in het accesibility menu hebben geen invloed. En het zijn geen embedded subtitles dus het zou moeten kunnen.

Ik kijk film vanaf een nas, gewoon rechtstreeks data geen transcoding op de nas zelf.

Maakt trouwens niet echt veel uit welke app ik gebruik om van network storage te kijken, overal zijn de subs veel te groot.

Netflix heeft er gelukkig geen last van, die heeft zijn eigen instellingen die kan ik instellen op de Netflix website onder account instellingen.

Ik zou ze ook graag plaatsen onder het visuele gedeelte en zo nodig geel maken en wat flauwer zodat de back lighting niet teveel beïnvloed wordt.

Ik heb een Sony kd-65xf9005.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:51
Hoe zit het tegenwoordig met de helderheid van oled-televisies en de weergave van wit? Ik heb afgelopen dinsdag bij iemand naar een 2 jaar oude oled-televisie gekeken, hoewel zwart perfect werd weergeven was ik niet bepaald onder de indruk van de weergave van een nagenoeg wit scherm en de helderheid. Ben zelf in het bezit van een XE9305.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:39
Hallo,

Ik heb tijdens Black Friday een Sony KD-55XF9005 gekocht, en had nu een vraagje over de HDMI aansluitingen.
Zoals ik heb begrepen ondersteunen alleen HDMI 2 en HDMI 3 de bandbreedte voor 4k? En HDMI 2 is ook de aansluiting met ARC ondersteuning.
Ik heb nu een PS4 Pro op HDMI 3 zitten en de sony HT-SF200 soundbar op HDMI 2 (ARC).
Echter heb ik ook een Xbox One S gekocht, en die op HDMI 1 aangesloten.
Ik kwam er nu achter dat die ook 4K resolutie ondersteund, echter is dit 4K-upscaling?
Mis ik dus beeldkwaliteit omdat deze niet op HDMI 2 of 3 is aangesloten?
Als dit zo is kan ik denk ik het beste gewoon de hdmi kabels omwisselen als ik eventjes van console wissel lijkt me. Of zijn er weinig nadelen aan de soundbar op de niet arc aansluiting doen en de optische kabel er bij aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
ivo001 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 10:09:
Hallo,

Ik heb tijdens Black Friday een Sony KD-55XF9005 gekocht, en had nu een vraagje over de HDMI aansluitingen.
Zoals ik heb begrepen ondersteunen alleen HDMI 2 en HDMI 3 de bandbreedte voor 4k? En HDMI 2 is ook de aansluiting met ARC ondersteuning.
Ik heb nu een PS4 Pro op HDMI 3 zitten en de sony HT-SF200 soundbar op HDMI 2 (ARC).
Echter heb ik ook een Xbox One S gekocht, en die op HDMI 1 aangesloten.
Ik kwam er nu achter dat die ook 4K resolutie ondersteund, echter is dit 4K-upscaling?
Mis ik dus beeldkwaliteit omdat deze niet op HDMI 2 of 3 is aangesloten?
Als dit zo is kan ik denk ik het beste gewoon de hdmi kabels omwisselen als ik eventjes van console wissel lijkt me. Of zijn er weinig nadelen aan de soundbar op de niet arc aansluiting doen en de optische kabel er bij aansluiten?
Het zijn allemaal native 4K poorten maar enkel 2 en 3 zijn enhanced voor native HDR@18GBps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:39
Elazz schreef op woensdag 12 december 2018 @ 11:41:
[...]

Het zijn allemaal native 4K poorten maar enkel 2 en 3 zijn enhanced voor native HDR@18GBps
Aha, bedankt voor de opheldering. Als ik een 4k UHD Blu-ray afspeel via de Xbox One S moet dat dus gewoon goed gaan op HDMI 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ivo001 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 12:14:
[...]

Aha, bedankt voor de opheldering. Als ik een 4k UHD Blu-ray afspeel via de Xbox One S moet dat dus gewoon goed gaan op HDMI 1.
nee, pak altijd die 2 en 3 enchanced voor films en games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wulfric92
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-08 15:51
Ik heb laatst een Sony 43xf8096 gekocht. Mooie tv! Maar deze heeft een ethernet 100mbp aansluiting. Is het mogelijk om een USB 3.0 naar ethernet adapter aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Wulfric92 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 12:55:
Ik heb laatst een Sony 43xf8096 gekocht. Mooie tv! Maar deze heeft een ethernet 100mbp aansluiting. Is het mogelijk om een USB 3.0 naar ethernet adapter aan te sluiten?
Ik zou er niet op rekenen. Er is ook no way dat de SoC bitrates van meer dan neem ~80Mbps kan afspelen.

Netflix 4K is al maar 16Mbps en pretty damn good. Is er een specifieke reden waarom je meer dan 100Mbps nodig hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Heb gister een review geplaatst in de pricewatch van de Sony 55XF9005, voor iedereen die deze wil gaan aanschaffen wellicht interessant om te lezen.

• cem.
  • Laatst online: 09-09 06:03
Weet iemand hier voor beste picture settings Sony XF7004 ? Ik heb Google gezocht maar kan niet exact voor dit model vinden :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
cem. schreef op donderdag 13 december 2018 @ 17:07:
Weet iemand hier voor beste picture settings Sony XF7004 ? Ik heb Google gezocht maar kan niet exact voor dit model vinden :S
De xf9005 heeft per bron aparte instellingen. Kan dus niet zeggen wat voor alles de beste settings is.

Ik heb mijn kabel bijvoorbeeld veel minder fel staan, ook contrast en kleur heb ik terug geschroefd. Maar bij bluray heb ik het contrast weer wat hoger.

Beste om gewoon op het oog te kijken wat je prettig vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cem.
d-russo schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 05:42:
[...]

De xf9005 heeft per bron aparte instellingen. Kan dus niet zeggen wat voor alles de beste settings is.

Ik heb mijn kabel bijvoorbeeld veel minder fel staan, ook contrast en kleur heb ik terug geschroefd. Maar bij bluray heb ik het contrast weer wat hoger.

Beste om gewoon op het oog te kijken wat je prettig vind.
Bedankt en de speciale instellingen zoals film mode en de andere wat heeft u gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King_linT
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13-01 19:51
Voor de 55XF9005 heb ik de settings overgenomen van rtings op een youtube filmpje, daar leggen ze ook uit wat het allemaal doet zodat je een idee hebt wat elke beeldinstelling doet.

https://www.youtube.com/watch?v=meYW4tx9uCU

Ik heb wel live color op medium gezet, dat geeft net wat meer 'pop' in het beeld ipv de brightness te verhogen.
Live color werkt een stuk beter dan op mijn oude Sony TV KDL46W906, daar werden kleuren onrealistisch maar bij deze TV werkt dit heel goed.

[ Voor 6% gewijzigd door King_linT op 14-12-2018 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cem.
Wat doet iedereen met “Realty Creation”. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coprocessor
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 20-08 13:57
cem. schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 15:29:
Wat doet iedereen met “Realty Creation”. ?
Bij mij staat dat uit.Voor mijn 55XF9005 heb ik de instellingen overgenomen van https://www.rtings.com/tv/reviews/sony/x900f/settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cem.
Coprocessor schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 15:21:
[...]

Bij mij staat dat uit.Voor mijn 55XF9005 heb ik de instellingen overgenomen van https://www.rtings.com/tv/reviews/sony/x900f/settings
Bedankt en Motionflow vloeiend of standaard? En waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
  • Nu online
Na 4 dagen zitten te staren na een gigantische doos..... eindelijk hangt de 65af9 aan de muur
Eerste indruk is zeer goed, geen krom scherm, heb geen color of vertical banding kunnen ontdekken met gewone content. Met 5% grijs iets in het midden maar niet overdreven..... prachtig beeld.
Ik moet nu de tijd nemen voor de beeldinstellingen, voorlopig heb ik de recomended settings van rtings.com overgenomen.
Eerst scherm laten inspelen 100-150 uren, het kan alleen maar beter worden
Me happy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coprocessor
cem. schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 18:29:
[...]

Bedankt en Motionflow vloeiend of standaard? En waarom?
De beeldinstellingen stel je per bron in. Ik heb Motionflow en Cinemotion nu overal uit staan. Voor de Ziggo kabel en PS3 overweeg ik om Motionflow aan te zetten vanwege de lagere kwaliteit van het materiaal. Moet ik nog een beetje mee spelen. Voor de hogere kwaliteit materiaal via de Shield (vooral 4K HDR 10bit) laat ik het uit staan. Ze zeggen dat je zo de film beleeft zoals de makers het bedoeld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cem.
Coprocessor schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 22:05:
[...]

De beeldinstellingen stel je per bron in. Ik heb Motionflow en Cinemotion nu overal uit staan. Voor de Ziggo kabel en PS3 overweeg ik om Motionflow aan te zetten vanwege de lagere kwaliteit van het materiaal. Moet ik nog een beetje mee spelen. Voor de hogere kwaliteit materiaal via de Shield (vooral 4K HDR 10bit) laat ik het uit staan. Ze zeggen dat je zo de film beleeft zoals de makers het bedoeld hebben.
Bedankt :) ik heb geen blu-ray speler of andere spelers, ik kijk altijd ziggo via CI+ module, welke opstie kan ik beste aanzetten?

Motionflow op “vloeiend” ziggo kanalen of?

[ Voor 4% gewijzigd door cem. op 16-12-2018 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coprocessor
cem. schreef op zondag 16 december 2018 @ 10:40:
[...]

Bedankt :) ik heb geen blu-ray speler of andere spelers, ik kijk altijd ziggo via CI+ module, welke opstie kan ik beste aanzetten?

Ik weet niet of ik de juiste persoon ben om deze vraag te beantwoorden. Ik heb m'n settings domweg gecopy/paste van Rtings. Misschien niet echt Tweaker waardig maar so be it. Ik kijk Ziggo via een 'oude' HUMAX 5050c en heb net Motionflow op True Cinema en Film Modus op Hoog gezet. Dit stond eerst allebei uit. Dit bevalt tot nu toe goed. Even aankijken hoe dit na een tijdje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cem.
Coprocessor schreef op zondag 16 december 2018 @ 21:06:
[...]

Ik weet niet of ik de juiste persoon ben om deze vraag te beantwoorden. Ik heb m'n settings domweg gecopy/paste van Rtings. Misschien niet echt Tweaker waardig maar so be it. Ik kijk Ziggo via een 'oude' HUMAX 5050c en heb net Motionflow op True Cinema en Film Modus op Hoog gezet. Dit stond eerst allebei uit. Dit bevalt tot nu toe goed. Even aankijken hoe dit na een tijdje is.
Hmmm oké, bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
cem. schreef op zondag 16 december 2018 @ 10:40:
[...]

Het hierboven genoemde True Cinema en Film Mode High is dus alleen voor 24p materiaal (films en series via bluray of streaming). In deze review van je voorganger staan halverwege wat instellingen: https://www.homecinemamag.../review-sony-kd-55xe7000/ (denk niet dat Motionflow iets doet op een 50Hz model voor een 50i bron als Ziggo maar je kan het altijd proberen. Enige wat wel een echt effect zal hebben voor bijv. sport is de onderste balk van de Custom/Gebruiker Motionflow instelling)

Dit is hoe Motionflow min of meer in elkaar zit (even los van het feit dat de XF70 een 50Hz model is itt een XF90 bijv.).

Voor 24p materiaal:
24p source -->
Motionflow Off, True Cinema or Custom w/ Smoothness 0; with Film mode Off = Correct 5:5 pulldown cadence.

Motionflow Off, True Cinema or Custom w/ Smoothness 0; with Film mode High = Correct 5:5 pulldown cadence.

Motionflow Off, True Cinema or Custom w/ Smoothness 0; with Film mode Low or Medium as yet untested, however I believe they would also result in the correct cadence.

24p over 60hz source -->
Motionflow Off, True Cinema or Custom w/ Smoothness 0; with Film mode Off = 2:3 pulldown cadence.

Motionflow Off, True Cinema or Custom w/ Smoothness 0; with Film mode Low = 2:3 pulldown cadence.

Motionflow Off, True Cinema or Custom w/ Smoothness 0; with Film mode Medium = 2:3 pulldown cadence.

Motionflow Off; with Film mode High = 2:3 pulldown cadence.

Motionflow True Cinema or Custom w/ Smoothness 0; with Film mode High = Correct 5:5 pulldown cadence.

24p content delivered by UK broadcasters -->
In the UK SD and HD tv is delivered at 25fps over a 50hz signal. For some content this is a 50 fields per second interlaced source, and other content a 25 frames per second progressive source where each frame is shown twice in the 50hz broadcast signal.

24p content is sped up by approx. 4% to 25p and the pitch of the sound corrected. Therefore when broadcast there is no frame rate mismatch.

Potentially Film mode High can reverse this process, but I doubt it. However leaving Film mode on High doesn't adversely affect the image so you should be safe to leave it on.
Interpolatie (vanaf Film Mode op Medium en Smoothness in Custom (Gebruiker); op de Standaard en Vloeiend instelling waarschijnlijk ook al):
Motion Smoothing and the Soap Opera Effect (soe) -->
Motionflow Custom, Smoothness above 0; Film mode Off = Smoothing but not interpolation - possibly frame blending.

Motionflow Custom, Smoothness above 0; Film mode Low = Smoothing but not interpolation - possibly frame blending.

Motionflow Custom, Smoothness above 0; Film mode Medium = Smoothing via interpolation - causes soe - only applies to progressive source content.

Motionflow Custom, Smoothness above 0; Film mode High = Smoothing via interpolation - causes soe - applies to interlaced & progressive source content.

A word on the Clearness setting -->
This is Sony's implementation of Black Frame Insertion (bfi). On the XF90/X900F model, setting Clearness to 1 will engage the X-motion clarity technology. This works really well and I actually have this set for all of my content. All this does is reduce motion blur, which is itself caused as a result of the sample and hold method that lcd displays use. There is no smoothing or interpolation applied by this setting.

A word on Film mode Low -->
I am yet to actually figure out what this does. I can't see that it negatively affects the image. I think that it may benefit dvds when they are delivered at 576i, but this is based purely on the description of it on the tv's GUI.
https://www.avforums.com/...xplained-finally.2205593/

[ Voor 3% gewijzigd door apis29 op 16-12-2018 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cem.
apis29 schreef op zondag 16 december 2018 @ 22:10:
[...]

Het hierboven genoemde True Cinema en Film Mode High is dus alleen voor 24p materiaal (films en series via bluray of streaming). In deze review van je voorganger staan halverwege wat instellingen: https://www.homecinemamag.../review-sony-kd-55xe7000/ (denk niet dat Motionflow iets doet op een 50Hz model voor een 50i bron als Ziggo maar je kan het altijd proberen. Enige wat wel een echt effect zal hebben voor bijv. sport is de onderste balk van de Custom/Gebruiker Motionflow instelling)

Dit is hoe Motionflow min of meer in elkaar zit (even los van het feit dat de XF70 een 50Hz model is itt een XF90 bijv.).

Voor 24p materiaal:

[...]

Interpolatie (vanaf Film Mode op Medium en Smoothness in Custom (Gebruiker); op de Standaard en Vloeiend instelling waarschijnlijk ook al):

[...]

https://www.avforums.com/...xplained-finally.2205593/
Bedankt, standaard staat “Film Mode 1” aan en “Motionflow” uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Light21M
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:19
Geen idee of dit hier mag gepost worden maar audiovision uit België gaf me mee volgende prijzen aan te bieden momenteel.

Voor zij die er iets aan hebben, en als dit hier niet thuis hoort mijn excuses.

Sony KD55AF8 OLED 4K UHD Smart TV (KD55AF8BAEP) : 1798 inclusief 4 jaar garantie

Sony KD65XF9005 LED 4K UHD Smart TV (KD65XF9005BAEP) : 1633 – 200 cashback = 1433 inclusief 4 jaar garantie

Sony KD55XF9005 LED 4K UHD Smart TV (KD55XF9005BAEP) : 1088 – 100 cashback = 988 inclusief 4 jaar garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Ugh, ik mis Belgische/Nederlandse prijzen. Ik heb twee maand terug 1299 betaald voor een 49XF90 hier in Ierland, en dat was de beste deal die ik kon vinden :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-09 19:21
Ik vind het nog steeds belachelijk dat je als 75" koper naar de maan kan lopen met je cashback. Ach, so be it.... De 75XF9005 doet het er niet minder om.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
  • Nu online
Vraagje naar bezitters van A9F....
Heb een proefabonnement van Netflix, via de ingebouwd app krijg ik sommige titels 4K UHD dolbi vision, dezelfde titels via de Nvidia Shield zijn 4K UHD HDR.
Via de Sony app krijg ik als info 1080p :? en bij de shield 3.840 bij 2.160.
Any thoughts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt er nog een cashback actie van Sony voor de OLEDS?

• Elazz
chulin schreef op woensdag 19 december 2018 @ 16:48:
Vraagje naar bezitters van A9F....
Heb een proefabonnement van Netflix, via de ingebouwd app krijg ik sommige titels 4K UHD dolbi vision, dezelfde titels via de Nvidia Shield zijn 4K UHD HDR.
Via de Sony app krijg ik als info 1080p :? en bij de shield 3.840 bij 2.160.
Any thoughts?
Misschien eens de software van de TV bijwerken of die van Netflix via de Play Store?

• chulin
  • Nu online
Tv software is up to date, volgens mij zijn beide Netflix app (shield en tv) hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisje1983
Is het standaard dat de sony tv's booten naar een ongebruikte hdmi kanaal?
Heel irritant, ik had het zo mooi voor elkaar met mijn vorige tv, tegen alexa zei ik "computer: start entertainment" en de tv, receiver en htpc gingen aan en stonden klaar op de juiste hdmi inputs, dat gebeurde allemaal met relays, IR en WOL, mijn oude tv was een "domme" tv die altijd op het hdmi kanaal boot waar de receiver aan hing, gewoon lekker zoals het hoort.

Nu moet ik als nog de afstandsbediening grijpen om de sony tv op home te zetten, en dan de app te kiezen die ik wil. Nou kan ik natuurlijk mijn htcp gebruiken en het laten zoals het was, dan werkt het prima want de sony tv start altijd vanaf een cold boot naar hdmi 3/arc maar ja dan heb ik geen 4k hdr en dus moet ik een nieuwe hdmi 2.0a receiver kopen die 4k hdr 60 hz doorlaat en een nieuwe intel nuc die 4k 60hz hdr trekt.

Wat ik ook niet snap, of er nou wel of niet hdmi kabels in de tv zitten, maakt niet uit. Dat ding start altijd op vanuit cold boot naar hdmi 3/arc. Dat geloof je toch niet, start lekker op in het home scherm! Ziet er zo dom uit als de boel automatisch start en de tv staat lullig op zwart met geen connectie in beeld. Grappig trouwens, als de tv opgestart is en dus op hdmi 3/arc staat, als ik dan lang home in druk, is het de enige app die draait "programme guide" de hdmi kanalen zitten dus in de app programma guide. Ik heb al gekeken of ik de app programma guide kan disablen maar helaas. Is er een mogelijkheid om android tv zodanig aan te passen dat dat ding doet wat ik wil?

God wat een gezeur zeg die sony tv om die te integreren in domotica. Dat ding werkt aan alle kanten tegen, laat ze alsjeblieft weer domme tv's uitbrengen :(

Ik kan uiteraard de home IR code van de remote ook programmeren in een script, maar voor dat de tv reageert op die knop na een cold boot van de sony tv ben je 60 seconden verder en weer lekker klote dat dan op de achtergrond van het home menu nog het hdmi 3/arc NO CONNECTION scherm staat te blinken.

Echt waar het beeld is zo mooi, ik ben super blij met het beeld het is een gigantische upgrade vanaf mijn vorige tv maar wat is dat android verschrikkelijk zeg ik ben er nogal gefrustreerd van, ik hoop echt dat de android 8 update het toe laat in te stellen wat de tv na een cold boot laat zien maar ik ben er bang voor.

Ik snap niet hoe dit ding een A energie label heeft gekregen, 75 procent van de tijd in standby staat dat ding 20 watt te trekken en connectie's met sony en google te maken, 0,5 watt standby? gemiddeld over tijd berekend eerder 15 watt standby .

Ik ben in elk geval af van dat continue stroom verbuik van 20 watt van de sony, zodra de tv standby staat en hij is na een tijdje lurken op het internet eventjes idle met 0,5 watt verbruik dan knallen de relays meteen de spanning eraf. Ben benieuwd of de tv dat fijn vindt, zo niet laat het dan mis gaan binnen de garantie periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Chrisje1983 schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 03:24:
Vlgns mij start een tv nooit op naar het Smart homescreen maar naar de laatst gebruikte input (HDMI of tuner) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet dat het een lastige vraag is, (aangezien dit erg persoonlijk is), maar hoe ervaren de mensen die hier gevoelig voor zijn de motion op de xf9005?

Ik heb sinds een paar dagen een LG SK8500 in huis. Op zich een mooie TV, maar ik word zo niet blij van de motion. Sterker nog, ik word er gewoon 'wagenziek' van. Ik ben al vele uren bezig geweest met alle opties n.a.v. de instellingen op Rtings, tips of fora, etc. maar niets werkt echt goed. Heb ik één zender acceptabel op mijn KPN box dan is er op andere zender weer te veel judder/stutter. Hetzelfde geldt voor films (van USB, Bluray of Netflix). Zijn sommige scenes eindelijk vloeiend/natuurlijk, dan zijn er bij andere scenes weer te veel haperingen of artifacts/blur. Het is om gek van te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 14:27:
Ik weet dat het een lastige vraag is, (aangezien dit erg persoonlijk is), maar hoe ervaren de mensen die hier gevoelig voor zijn de motion op de xf9005?

Ik heb sinds een paar dagen een LG SK8500 in huis. Op zich een mooie TV, maar ik word zo niet blij van de motion. Sterker nog, ik word er gewoon 'wagenziek' van. Ik ben al vele uren bezig geweest met alle opties n.a.v. de instellingen op Rtings, tips of fora, etc. maar niets werkt echt goed. Heb ik één zender acceptabel op mijn KPN box dan is er op andere zender weer te veel judder/stutter. Hetzelfde geldt voor films (van USB, Bluray of Netflix). Zijn sommige scenes eindelijk vloeiend/natuurlijk, dan zijn er bij andere scenes weer te veel haperingen of artifacts/blur. Het is om gek van te worden.
Je zit hier in een Sony topic en ik denk dat de meesten hier daar geen last mee hebben gezien de kwaliteit van motion verwerking bij Sony televisies.

Je hebt bij Sony de mogelijkheid om dit volledig uit te schakelen waardoor motion afhankelijk is van de bron. Voor velen is dit misschien wel het fijnst en is ook een oplossing. Echter kun je motionflow toepassen of Black Frame Insertion. De eerste zorgt dus inderdaad voor interpolatie tussen de frames en Sony weet artifacts en judder tot een minimum te beperken tot en met niveau 3 van 5 vloeiendheid.

Een andere mogelijkheid is om een zwarte frame toe te voegen tussen de frames maar dat zorgt voor flikkering en een iets lagere helderheid.

Daarnaast heb je ook nog TrueCinema opties wat handig is voor tv decoders. Stel een 24fps film wordt afgespeeld door RTL maar ze sturen alle zenders in 60fps. Dan klopt wat de decoder stuurt ook niet maar zorgt de TV ervoor dat je een natuurgetrouwere ervaring krijgt.

Bij LG verwacht ik dat dat allemaal ook mogelijk is maar net iets minder van kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elazz schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 16:38:
[...]

Je zit hier in een Sony topic en ik denk dat de meesten hier daar geen last mee hebben gezien de kwaliteit van motion verwerking bij Sony televisies.

Je hebt bij Sony de mogelijkheid om dit volledig uit te schakelen waardoor motion afhankelijk is van de bron. Voor velen is dit misschien wel het fijnst en is ook een oplossing. Echter kun je motionflow toepassen of Black Frame Insertion. De eerste zorgt dus inderdaad voor interpolatie tussen de frames en Sony weet artifacts en judder tot een minimum te beperken tot en met niveau 3 van 5 vloeiendheid.

Een andere mogelijkheid is om een zwarte frame toe te voegen tussen de frames maar dat zorgt voor flikkering en een iets lagere helderheid.

Daarnaast heb je ook nog TrueCinema opties wat handig is voor tv decoders. Stel een 24fps film wordt afgespeeld door RTL maar ze sturen alle zenders in 60fps. Dan klopt wat de decoder stuurt ook niet maar zorgt de TV ervoor dat je een natuurgetrouwere ervaring krijgt.

Bij LG verwacht ik dat dat allemaal ook mogelijk is maar net iets minder van kwaliteit.
Bedankt voor jouw uitgebreide reactie.

LG heeft inderdaad vergelijkbare technieken, soms onder eens iets andere naam. Ik ben hier uren mee aan het 'spelen' geweest, maar krijg het niet naar mijn zin.

Ik vind het op zich niet erg om een aantal instellingen aan te moeten passen per aflevering/film om deze optimaal te kunnen bekijken. Mijn grootste ergernis is dat er geen instelling lijkt te zijn die gedurende een hele film een acceptabel resultaat geeft. Neem bijvoorbeeld de film The Hobbit - The Battle of the Five Armies. Gebruik ik een TruMotion preset dan is het soap opera effect zo erg dat alle beweging bijna versneld lijkt te zijn. Heel onnatuurlijk. Er is een scene waar Thorin zijn hoofd draait. Staat de-judder lager dan 6 dan lijkt het draaien wel 20 kleine bewegingen. Boven de 6 wordt het vloeiend. Maar op deze instelling ziet de scene waarbij Bard met een kar de heuvel afrijdt er weer heel slecht uit. Daar moet de-judder ongeveer op 2-3 staan.

Met een bepaalde instelling is vaak een deel van de film goed en een ander deel matig. Verander ik de instellingen om de matige scenes goed te krijgen dan worden de scenes die goed waren opeens weer matig. En ik ben er blijkbaar nogal gevoelig voor, want ik word er echt beroerd van. Heel vervelend.

En hetzelfde geldt dus voor de KPN-box. Pas ik de instellingen aan waardoor een aantal zenders er goed uitzien, dan zijn andere zenders weer matig. En omgekeerd.

Ik twijfelde tussen de LG 49SK8500 en de Sony KD-49XF9005. Volgens Rtings is de Sony iets beter in motion. Echter heeft de Sony een inputlag van 41ms bij de Nintendo Switch (tegen 25ms bij de LG), een minder goede kijkhoek en een, naar mijn mening, minder OS, slechtere afstandsbediening en geluid. Ik had verwacht dat de voordelen op zouden wegen tegen de 'iets mindere motion', maar het valt mij vies tegen. Ik heb beide TV's bekeken en getest bij een grote elektronicaketen. Maar thuis vallen dit soort dingen toch pas echt goed op.

Vandaar mijn vraag wat jullie ervaring is met dit model. Ik overweeg serieus om de LG om te ruilen. Dit is gewoon geen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 19:34:
[...]

Bedankt voor jouw uitgebreide reactie.

LG heeft inderdaad vergelijkbare technieken, soms onder eens iets andere naam. Ik ben hier uren mee aan het 'spelen' geweest, maar krijg het niet naar mijn zin.

Ik vind het op zich niet erg om een aantal instellingen aan te moeten passen per aflevering/film om deze optimaal te kunnen bekijken. Mijn grootste ergernis is dat er geen instelling lijkt te zijn die gedurende een hele film een acceptabel resultaat geeft. Neem bijvoorbeeld de film The Hobbit - The Battle of the Five Armies. Gebruik ik een TruMotion preset dan is het soap opera effect zo erg dat alle beweging bijna versneld lijkt te zijn. Heel onnatuurlijk. Er is een scene waar Thorin zijn hoofd draait. Staat de-judder lager dan 6 dan lijkt het draaien wel 20 kleine bewegingen. Boven de 6 wordt het vloeiend. Maar op deze instelling ziet de scene waarbij Bard met een kar de heuvel afrijdt er weer heel slecht uit. Daar moet de-judder ongeveer op 2-3 staan.

Met een bepaalde instelling is vaak een deel van de film goed en een ander deel matig. Verander ik de instellingen om de matige scenes goed te krijgen dan worden de scenes die goed waren opeens weer matig. En ik ben er blijkbaar nogal gevoelig voor, want ik word er echt beroerd van. Heel vervelend.

En hetzelfde geldt dus voor de KPN-box. Pas ik de instellingen aan waardoor een aantal zenders er goed uitzien, dan zijn andere zenders weer matig. En omgekeerd.

Ik twijfelde tussen de LG 49SK8500 en de Sony KD-49XF9005. Volgens Rtings is de Sony iets beter in motion. Echter heeft de Sony een inputlag van 41ms bij de Nintendo Switch (tegen 25ms bij de LG), een minder goede kijkhoek en een, naar mijn mening, minder OS, slechtere afstandsbediening en geluid. Ik had verwacht dat de voordelen op zouden wegen tegen de 'iets mindere motion', maar het valt mij vies tegen. Ik heb beide TV's bekeken en getest bij een grote elektronicaketen. Maar thuis vallen dit soort dingen toch pas echt goed op.

Vandaar mijn vraag wat jullie ervaring is met dit model. Ik overweeg serieus om de LG om te ruilen. Dit is gewoon geen doen.
Waarom niet alle instellingen gewoon uit? Het schijnt dat Tom Cruise daar een tutorial voor heeft :p

Anders eventueel een andere topic maken zodat de discussie mbt motionflow daarin verder kan gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Review van de 75" ZF9 (met 288 [16x18] zones vs 104 [13x8] op de 65"). De HDTV Test videoreview was overigens ook van de 75"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
  • Nu online
Is er mogelijk om YouTube 4K HDR video’s weergeven op de Sony?
Films via Nvidia shield en Netflix app geen probleem maar YouTube alleen 4K, geen HDR, zowel de interne app als via de shield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
chulin schreef op zondag 23 december 2018 @ 11:27:
Is er mogelijk om YouTube 4K HDR video’s weergeven op de Sony?
Films via Nvidia shield en Netflix app geen probleem maar YouTube alleen 4K, geen HDR, zowel de interne app als via de shield.
Het scheen al te kunnen op de Sony modellen in Amerika nadat ze hun Oreo update gekregen hadden maar mogelijk staat het daar toch los van aangezien iemand anders ook claimde YT in HDR te kunnen afspelen maar had nog niet de Oreo update gekregen.
Misschien dat het hier met een volgende firmware update of YT app update komt? (al een paar weken niet meer gevolgd) Voor de AF9 en ZF9 lijkt het nog niet te kunnen maar op een A1/AF8 bijv. na Oreo update wel ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chulin
  • Nu online
Ok, bedankt, niet anders dan wachten op een update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Zwerft wat rond over 2019 modellen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3FUE0nuG8C37IFZzVBPjrf1m/full.png

Slim Backlight Drive zoals op de XE93 mogelijk terug in de opvolger van de XF90. En een soort van X-Motion Clarity op de AG7 OLED ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:18
apis29 schreef op maandag 24 december 2018 @ 21:57:
Zwerft wat rond over 2019 modellen:

[Afbeelding]

Slim Backlight Drive zoals op de XE93 mogelijk terug in de opvolger van de XF90. En een soort van X-Motion Clarity op de AF9 OLED ...
En weer een nieuwe top beeldprocessor in de OLED? Ze blijven wel bezig daar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pufster
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 19:29
Ik denk dat die beeldprocessor bij de oled een fout is. Lijkt me niet logisch, is dezelfde die ze in de 7-reeks zouden steken en dat is net de instap-range.
Dit terwijl de xf90 opvolger de x1 ultimate zou krijgen. Dus volgens mij zal de nieuwe oled ook de x1 ultimate krijgen en niet die x plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Goed gespot, zal idd een foutje zijn. Of tenminste: ik zie dat het een AG7 zou moeten gaan heten dus onder de AF9 en onder de 8 serie. Wellicht is het zelfs een model zonder Acoustic Surface O-)

Dit is het (Chinese) artikel: https://display.ofweek.co...321305-8110-30291054.html Zo snel nog niets extra's erover gevonden ...
Maar de CES is er gauw genoeg dus we zullen het dan wel zien.

[ Voor 9% gewijzigd door apis29 op 24-12-2018 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Waarom niet alle instellingen gewoon uit? Het schijnt dat Tom Cruise daar een tutorial voor heeft :p
Niet geheel toevallig (na de Tom Cruise uitspraak) O-) :

[Sony na minuut 8]

[ Voor 25% gewijzigd door apis29 op 26-12-2018 02:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:35
Ik ben het hier al eens op het forum tegen gekomen maar kan het helaas niet meer vinden.

Als ik op mijn Sony KD-55XF9005 een film kijk met ondertiteling aan dan ontstaat er een lichte waas om de ondertiteling heen (bij lichte scènes valt het niet op). Zijn hier oplossingen voor?

Als ik de optie lokaal dimmen op laag zet lijkt het minder te zijn maar dan zijn de zwarte balken minder zwart dan op hoog bijvoorbeeld.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
Patrick V. schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 18:44:
Ik ben het hier al eens op het forum tegen gekomen maar kan het helaas niet meer vinden.

Als ik op mijn Sony KD-55XF9005 een film kijk met ondertiteling aan dan ontstaat er een lichte waas om de ondertiteling heen (bij lichte scènes valt het niet op). Zijn hier oplossingen voor?

Als ik de optie lokaal dimmen op laag zet lijkt het minder te zijn maar dan zijn de zwarte balken minder zwart dan op hoog bijvoorbeeld.

Alvast bedankt!
Dat is heel normaal zodra er een vorm van motion interpolation aan staat. Het valt helemaal erg op als je bij Netflix transparante ondertitels aan hebt staan. Bij Sony heet dat Smoothness (Advanced settings -> Motion). Zet Motion Flow op Custom met sub settings Smoothness op 0 en Clearness op 1. Dan ben je er vanaf.

Local Dimming heeft er verder niks mee te maken en kan je gewoon op elke stand zetten wat je maar wilt.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:35
Major_ton schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 20:24:
[...]

Dat is heel normaal zodra er een vorm van motion interpolation aan staat. Het valt helemaal erg op als je bij Netflix transparante ondertitels aan hebt staan. Bij Sony heet dat Smoothness (Advanced settings -> Motion). Zet Motion Flow op Custom met sub settings Smoothness op 0 en Clearness op 1. Dan ben je er vanaf.

Local Dimming heeft er verder niks mee te maken en kan je gewoon op elke stand zetten wat je maar wilt.
Bedankt voor je reactie! Ik heb het even getest maar zie eigenlijk zelf weinig tot geen verschil. Kwam op Engelse fora de term subtitle bleeding tegen qua benaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
Patrick V. schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 23:20:
[...]

Bedankt voor je reactie! Ik heb het even getest maar zie eigenlijk zelf weinig tot geen verschil. Kwam op Engelse fora de term subtitle bleeding tegen qua benaming.
Dan ik heb ik het verkeerd gelezen duidelijk. Waar je het over hebt lijkt inderdaad op ordinaire blooming van de backlight zones. Dat valt inderdaad op in de donkere scènes en er is weinig aan te doen. Een bias light achter de TV wilt nog wel eens wat helpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• King_linT
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13-01 19:51
Voor geïnteresseerden in beeldkwaliteit van een xf9005 kan ik de instellingen aanraden in de onderstaande hyperlink.

www.soundandvision.com/co...ltra-hdtv-review-settings

Ziet er een stuk beter uit dan de instellingen die ik had overgenomen van rtings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 916sp
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-08 20:34
Heeft iemand hier per ongeluk wat al ervaringen met het gebruik als center van de 65AF9 (of 55AF9 natuurlijk)?
Ben met name benieuwd naar de geluidskwaliteit van zo'n center in een (near) high end installatie.

Zit serieus naar zo'n AF9 te kijken, maar meerprijs t.o.v. AF8 is toch wel fors. Beeld zal gerust stukje beter zijn, en dat is uiteraard zeer welkom, meerwaarde voor mij is toch vooral dat gebruik als centerspeaker.
Ben dus reuze benieuwd of dat dan een beetje klinkt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elazz
916sp schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 16:58:
Heeft iemand hier per ongeluk wat al ervaringen met het gebruik als center van de 65AF9 (of 55AF9 natuurlijk)?
Ben met name benieuwd naar de geluidskwaliteit van zo'n center in een (near) high end installatie.

Zit serieus naar zo'n AF9 te kijken, maar meerprijs t.o.v. AF8 is toch wel fors. Beeld zal gerust stukje beter zijn, en dat is uiteraard zeer welkom, meerwaarde voor mij is toch vooral dat gebruik als centerspeaker.
Van wat ik heb begrepen is de geluidskwaliteit als center speaker natuurlijk niet zo goed als een high end dedicated speaker maar de kwaliteit is alsnog zeer goed. De grootste verademing komt bij spraak waarbij je het gevoel krijg dat het echt uit de film komt en dan kunnen mensen moeilijk op een andere manier luisteren. Vandaar dat de techniek wordt doorgezet in de 2019 master series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:51
Patrick V. schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 18:44:

Alvast bedankt!
Ja, ondertiteling uitschakelen. 8) Dat is blooming en daar heb je vooral last in letterbox.

[ Voor 4% gewijzigd door NotSoSteady op 08-01-2019 19:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shocked
  • Nu online
916sp schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 16:58:

Ja, ik heb de 55AF9 tegenwoordig als centerspeaker in gebruik. Werkt overigens verbazingwekkend goed. Wel is er circa 10 ms vertraging omdat het centersignaal afgetapt wrodt en weer door de Sony zelf versterkt wordt. In de praktijk zie je de vertraging niet echt, en het is te compenseren door de centerspeaker op 8mtr afstand te zetten zodat je receiver de audio naar de center wat eerder instuurt en zodoende “lomp” corrigeert.
Geluid is voldoende, wat helderder dan een goede dedicated center en zeker beter als een goedkoop klein centertje ala melkpakje.
Grootste winst is eigenlijk dat het geluid echt uit het scherm komt in plaats “van onderen”. Ondanks dat mijn echte center wat voller klinkt, zou ik dit fenomeen niet meer willen missen en neem ik het verschil voor lief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmegens
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 14:29
Chrisje1983 schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 03:24:
Heel irritant, ik had het zo mooi voor elkaar met mijn vorige tv, tegen alexa zei ik "computer: start entertainment" en de tv, receiver en htpc gingen aan en stonden klaar op de juiste hdmi inputs, dat gebeurde allemaal met relays, IR en WOL, mijn oude tv was een "domme" tv die altijd op het hdmi kanaal boot waar de receiver aan hing, gewoon lekker zoals het hoort.

Nu moet ik als nog de afstandsbediening grijpen om de sony tv op home te zetten, en dan de app te kiezen die ik wil. Nou kan ik natuurlijk mijn htcp gebruiken en het laten zoals het was, dan werkt het prima want de sony tv start altijd vanaf een cold boot naar hdmi 3/arc maar ja dan heb ik geen 4k hdr en dus moet ik een nieuwe hdmi 2.0a receiver kopen die 4k hdr 60 hz doorlaat en een nieuwe intel nuc die 4k 60hz hdr trekt.

Wat ik ook niet snap, of er nou wel of niet hdmi kabels in de tv zitten, maakt niet uit. Dat ding start altijd op vanuit cold boot naar hdmi 3/arc. Dat geloof je toch niet, start lekker op in het home scherm! Ziet er zo dom uit als de boel automatisch start en de tv staat lullig op zwart met geen connectie in beeld. Grappig trouwens, als de tv opgestart is en dus op hdmi 3/arc staat, als ik dan lang home in druk, is het de enige app die draait "programme guide" de hdmi kanalen zitten dus in de app programma guide. Ik heb al gekeken of ik de app programma guide kan disablen maar helaas. Is er een mogelijkheid om android tv zodanig aan te passen dat dat ding doet wat ik wil?

God wat een gezeur zeg die sony tv om die te integreren in domotica. Dat ding werkt aan alle kanten tegen, laat ze alsjeblieft weer domme tv's uitbrengen :(

Ik kan uiteraard de home IR code van de remote ook programmeren in een script, maar voor dat de tv reageert op die knop na een cold boot van de sony tv ben je 60 seconden verder en weer lekker klote dat dan op de achtergrond van het home menu nog het hdmi 3/arc NO CONNECTION scherm staat te blinken.

Echt waar het beeld is zo mooi, ik ben super blij met het beeld het is een gigantische upgrade vanaf mijn vorige tv maar wat is dat android verschrikkelijk zeg ik ben er nogal gefrustreerd van, ik hoop echt dat de android 8 update het toe laat in te stellen wat de tv na een cold boot laat zien maar ik ben er bang voor.

Ik snap niet hoe dit ding een A energie label heeft gekregen, 75 procent van de tijd in standby staat dat ding 20 watt te trekken en connectie's met sony en google te maken, 0,5 watt standby? gemiddeld over tijd berekend eerder 15 watt standby .

Ik ben in elk geval af van dat continue stroom verbuik van 20 watt van de sony, zodra de tv standby staat en hij is na een tijdje lurken op het internet eventjes idle met 0,5 watt verbruik dan knallen de relays meteen de spanning eraf. Ben benieuwd of de tv dat fijn vindt, zo niet laat het dan mis gaan binnen de garantie periode.
Volgens mij doet ie dat dus omdat je de stroom er helemaal af haalt. Ik zou dat dus niet doen, maar HDMI-CEC zijn werk laten doen en de tv laten inschakelen. Hiervoor moet ie wel op stand-by staan. Het klopt dat ie in begin in stand-by veel stroom trekt, maar na een tijd wordt dat minder. Waarschijnlijk zoekt ie in begin nog wat meer naar updates ofzo?
Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste