jjobar schreef op donderdag 6 september 2018 @ 15:24:
ik dacht al die 65ZF9 is best goedkoop... en dan zie ik zojuist de prijs op de Sony site van 3000 naar 3300 euro gaan... en Coolblue direct mee met die prijs....
Jammer want voor 3000 had ik 'm direct besteld. Nu maar eens zien hoe snel die prijs weer zakt...
Gewoon in het OLED prijzentopic kijken naar de aanbieders en gewoon vragen naar de ZF9 beste prijs:
[Zero Tolerance]\[Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2 (de aanbieders/winkels bellen of mailen dus, niet dat je in het topic naar de prijzen gaat vragen

)
Alle AF8's hebben overigens al een 2018 paneel ... (de AF9 is op andere zaken verbeterd).
Verwijderd schreef op donderdag 6 september 2018 @ 20:22:
[...]
Ik heb net de nieuwe 55AF8 van me ouders na een week op laten halen en laten vervangen door een 55XF90.
Vond de helderheid van de AF8 echt onvoldoende. Wel heel mooi beeld natuurlijk die AF8, dijdelijk superieus aan de XF90 kwa scherpte. Dus als max helderheid je niet stoort en je bent niet panisch om inbranding, dan is de AF8 een hele goede tv voor je waarschijnlijk.
Twijfel zelf tussen de 85XF80 en de 75ZF9.
Voor LCD-liefhebbers is de ZD9 nog steeds een lieveling lees ik vaak, dus als Sony het niet verknalt dan zou de ZF9 daar toch minstens aan moeten kunnen tippen.
Las op een engels forum dat de contrastwaarden van de ZF9 misschien een stuk lager liggen dan die van de ZD9, maar we kunnen beter de recencies afwachten. Want dat zou wel heel teleurstellend zijn.
Zie
apis29 in "\[LCD/OLED] Sony 2018 line-up" (onder de plaatjes)
Bij normale VA panelen krijg je in vergelijkingstests met bijv. OLED's altijd kritiek op de kijkhoek maar bij de ZF9 is deze sterk verbeterd (veel beter dan een QLED) alleen is waarschijnlijk door de techniek die het mogelijk maakt het contrast minder geworden (zonder dimming ingeschakeld) en doordat er ook nog eens veel minder dimming zones zijn hoef je iig niet op de ZD9 zwartwaarden te rekenen (maar daar kan je hiermee ook wat aan doen
Bias Lighting).
Doel van de ZF9 (en AF9) is meer verbeterde (preciezere) kleurweergave, beelduniformiteit om hun
master monitor te benaderen
Kwam vanmiddag dit nog tegen trouwens:
http://tv.yesky.com/468/1660116468.shtml
AF9
ZF9
Lijkt erop dat de ABL onveranderd is op de AF9. Tweakers artikel had het nog specifiek over een nieuwe 'panel controller' voor de AF9 maar dat heeft hier blijkbaar geen invloed op

.
Filmpje van een paar weken terug nog met oa. de AF9 naast een A1 (kan je dus ook zien als een AF9 vs een AF8)
Hier ook nog een filmpje met de AF9 en ZF9 schijnbaar in een winkel. Je wilt iig geen raam
tegenover je AF9 hebben

(dat is dan wel een nadeel van die schuine stand, zag je ook in een review van de A1 door Bright TV)
[
Voor 22% gewijzigd door
apis29 op 06-09-2018 22:26
]