Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
En het jaar kan beginnen O-)

Volgens de eerste berichten nu wel met 4 HDMI 2.0b poorten en met Android TV Oreo aan boord als ze op de markt komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Xq9xvIxKDXJHSzvspL6F08EB/full.jpg
Q9FN links, ZF9 rechts, mastering monitor onder (zegt uiteraard weer weinig op zo'n event O-) ) (https://www.avsforum.com/...s-debut.html#post56569758)

"Factory calibration of the panel is being done with the A9F and right now it is kicking a LG G8's ass in near black performance.
Obviously have to wait for reviews to know if this demo translates but right now the Lg looks like what I am used to seeing and the Sony looks like the mastering monitor."

"Z9D and Z9F side by side perfect calibration. Head-on, virtually identical. Off axis... Z9F is eating Z9D lunch. Also Z9F preserves ultra birght highlights the Z9D appears to clip."

[ Voor 138% gewijzigd door apis29 op 11-08-2018 02:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
In minuut 4 een bespreking over de kijkhoek op de ZF9 en dat hij in Film Mode met normale film content ook daadwerkelijk duidelijk beter is tov een Q9FN (en ZD9):

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Inmiddels ook gepresenteerd in China met de volgende adviesprijzen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5CVMf75lLXszmn9xOo6YcLrn/full.jpg

~€4200 voor de 65" en €2950 voor de 55AF9, ~€2500 voor de 65ZF9 en €4100 voor de 75". In deze post nog wat (Chinese) prijzen van de XE90 vs XF90 vergeleken: apis29 in "\[LCD/OLED] Sony 2017 line-up"

[ Voor 22% gewijzigd door apis29 op 16-08-2018 22:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ancent
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19-12-2023
Ik was vandaag bij de BCC en de verkoper wist te vertellen dat de AF9 voor € 4.499 in de systemen staat.

Edit: gaat over de 65AF9

[ Voor 12% gewijzigd door Ancent op 17-08-2018 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-09 10:58

Oekol

waka waka hey hey

Ancent schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 00:08:
Ik was vandaag bij de BCC en de verkoper wist te vertellen dat de AF9 voor € 4.499 in de systemen staat.
Zou handig zijn als de inchmaat er bij staat. Hebben we het hier over een 65 inch of nog hoger?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
De AF9 gaat maar tot 65" dus zal die wel zijn. Als adviesprijzen valt het reuze mee eigenlijk voor beide modellen, zeker wanneer je dat gaat omrekenen met prijzentopic prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:45
Enorm benieuwd hoe de af9 gaat zijn bij gebruik als center speaker. Zou het ideaal vinden als het geluid weer "uit" de tv komt, ipv er onder.

M'n vorige Onkyo receiver had een optie om ook de front heights te gebruiken i.c.m. de center speaker, dit was een zeer prettige optie. De huidige Marantz kan dit ongelooflijkerwijs niet meer dus stemmen klinken nu allemaal waardeloos (te laag, van onder de tv).

Indien de af9 dit oplost: happy :)

[ Voor 3% gewijzigd door Brad Pitt op 17-08-2018 15:05 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 21:51
Dit is ook de reden dat ik even de prijs in NL afwacht. Op zich stond de keuze voor een AF8 al redelijk vast (ook al ben ik niet erg happy met de input lag), maar gebruik als center speaker om zo 3.0 te krijgen klinkt echt interessant.

Dus toch nog maar even wachten op de eerste reviews en (bel)prijs. Daarnaast ook stiekem fingers crossed voor een cashback/ps4pro actie op korte termijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Cashback zou erg gewaardeerd zijn want prijsverschil t.o.v. een C8 is anders echt immens :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ancent
Leoon. schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 14:34:
[...]

Zou handig zijn als de inchmaat er bij staat. Hebben we het hier over een 65 inch of nog hoger?
Dat was niet handig inderdaad, het gaat over de 65 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Net even bij de MM Ekkersrijt geweest.

55A1 staat daar nu afgeprijsd voor 1.999 om uit te verkopen. Komt daarna niet meer binnen, 65A1 was al uitverkocht. De AF9 kwam volgens de verkoper in de loop van / eind september, toen ik zei te wachten op de AF9 werd het oktober.

Hij probeerde Sony nog te bereiken voor de (advies)prijs van de 55AF9, maar geen succes.

Ook dacht de verkoper dat de AF8 (en evt A1) een "center speaker upgrade" zouden krijgen in de toekomst. Weet niet of hier meer geruchten over zijn, zelf denk ik dat ze het voor de AF9 bewaren en als het al komt over een lange tijd om de AF9 uniek te laten zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
m4yall schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 21:09:
Net even bij de MM Ekkersrijt geweest.

55A1 staat daar nu afgeprijsd voor 1.999 om uit te verkopen. Komt daarna niet meer binnen, 65A1 was al uitverkocht. De AF9 kwam volgens de verkoper in de loop van / eind september, toen ik zei te wachten op de AF9 werd het oktober.

Hij probeerde Sony nog te bereiken voor de (advies)prijs van de 55AF9, maar geen succes.

Ook dacht de verkoper dat de AF8 (en evt A1) een "center speaker upgrade" zouden krijgen in de toekomst. Weet niet of hier meer geruchten over zijn, zelf denk ik dat ze het voor de AF9 bewaren en als het al komt over een lange tijd om de AF9 uniek te laten zijn.
De AF9 heeft er wel een aparte aansluiting voor om als center te kunnen fungeren:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oDAyWv9EuCiF4omRT3BwXmJn/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Ik krijg de afbeelding niet scherp, welke soort aansluiting is het? Als er een hardware aansluiting zit zal de TV dus aangestuurd moeten worden door de versterker?

Ik had mijn hoop gevestigd op dat de TV de kanalen verdeeld:
- in menu aangeven dat TV als center moet
- in menu aangeven dat audio out stereo is

Dit maakt alleen de volume regeling lastig, maar ik dacht gelezen te hebben dat ze hier iets intuïtiefst op hadden en het wellicht te rooskleurig gedacht. Ik heb een Rotel stereo versterker, dus die gaat geen center aansturen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Die zwart-rode aan de linkerkant voor je audiokabels naar je receiver, ik moet nog ergens een ander plaatje hebben die ik was tegengekomen (die hierboven was even snel de eerste de beste die ik net tegenkwam van de achterkant)

edit: zal deze wel geweest zijn https://dyw7ncnq1en5l.clo...ews/76/76773/af9-back.jpg maar daar heb je niet veel meer aan.

[ Voor 23% gewijzigd door apis29 op 17-08-2018 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Check, die vermoedde ik al. Om dus gebruik te maken van de center speaker is dus een surround reciever nodig. Maar eens even over nadenken of dat het dan wel moet gaan zijn.

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Ik sta op het punt een nieuwe 55” XF9005 of XF8599 aan te schaffen. Welke adviseren jullie hierin? Ik weet dat de XF90 direct led’s heeft, maar verder lijken de verschillen mij minimaal. Benieuwd of ik iets belangrijks over het hoofd zie.

• Vistajevski
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 20:43
Pepppie schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 21:32:
Ik sta op het punt een nieuwe 55” XF9005 of XF8599 aan te schaffen. Welke adviseren jullie hierin? Ik weet dat de XF90 direct led’s heeft, maar verder lijken de verschillen mij minimaal. Benieuwd of ik iets belangrijks over het hoofd zie.
VA versus IPS bijvoorbeeld (zie startpost voor de andere verschillen), toch wel een dingetje. HDR op de XF85 schijnt het ook niet te zijn. Rtings.com heeft ze beiden getest (x900f en x850f zijn daar de typenummers). Als je met de mindere kijkhoeken kunt leven is de xf90 wel de betere keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
Vistajevski schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 23:53:
[...]

VA versus IPS bijvoorbeeld (zie startpost voor de andere verschillen), toch wel een dingetje. HDR op de XF85 schijnt het ook niet te zijn. Rtings.com heeft ze beiden getest (x900f en x850f zijn daar de typenummers). Als je met de mindere kijkhoeken kunt leven is de xf90 wel de betere keuze.
Dank voor je reactie! Is het verschil in paneel (VA vs IPS) en bijvoorbeeld de X1 vs X1 extreme een prijsverschil van 210 euro waard (1139 vs 1349)?

Snap dat het persoonlijk is, maar ben gewoon benieuwd naar jullie meningen hierover. TV hangt hier overigens aan de muur en er wordt vooral sport gekeken, af en toe Netflix en af en toe een spelletje op de PS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09-2020
Pepppie schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 08:20:
[...]

Dank voor je reactie! Is het verschil in paneel (VA vs IPS) en bijvoorbeeld de X1 vs X1 extreme een prijsverschil van 210 euro waard (1139 vs 1349)?
Ik vind zeker van wel. Vooral VA scherm is in de meeste situaties (behalve kijkhoek) superieur aan IPS. Verder is ook een krachtiger processor mooi meegenomen. Kortom voor €210,- verschil zou mijn keuze 100% voor de XF90 zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Wat info van het Duitse hififorum van een preview/sneakpeek afgelopen vrijdag in Duitsland van de AF en ZF9. Gehost door HDTV Magazin (van oa het 'digitalfernsehende' Youtube kanaal) in samenwerking uiteraard met Sony:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/199r9pbcuTzRq0vopde4hkpw/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/G3nibj9lgUgfNnJs300fMhiZ/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8wMrvRxChavksTp2wEInqSq0/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cj3yEqhj0Sr50KN4rXhozEKv/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1TDqbIqiraTtnK43tYBVTDb6/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/apeLiWibZCxYNnELEhgpQYLd/full.jpg

En dan de kicker: metingen gedaan op de 65ZF9
  • 104 zones (13x8)
  • ~1500 nits piekhelderheid
  • ~600-700 nits volscherm
  • ~2000:1 native contrast
  • ~90% DCI P3
  • 22ms input lag in zowel UHD als FHD
  • benchmark score 2,5 keer hoger dan de vorige SoC (of lager; stond alleen 'sneller'
Maar blijkbaar nog steeds een zeer indrukwekkend plaatje (in een niet geheel donkere ruimte) ...

Nog een plaatje van de center aansluiting:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jjCWg2GBjI3Li4r4pdzefBS8/full.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door apis29 op 26-08-2018 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap niet dat ze in noord-amerika de XF90 krijgen in 85 inch en wij de XF85.
Slaat helemaal nergens op. Er zit een groot verschil tussen de twee modellen.
Nu moet ik wel de XF85 kopen in 85i, maar heb veel liever de XF90.
Heb nu een XE55 55i en het beeld is echt heel mooi.

Gelukkig heeft de 85i van de XF85 een VA scherm, de overige maten zijn IPS.
Maar als nog belachelijk dat wij niet de XF90 85i kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
In (enkele delen van) Azië (China & Singapore) kan je hem ook krijgen maar dan weer de XF85 niet in 85", zal wel te maken hebben met schaarste aan benodigde onderdelen en dan gaan de belangrijkste markten/ waar de verwachte vraag het grootst is zeker voor (in Japan gaat ie zelfs maar tot 65").
Wilde schrijven dat ze hier beter de XF83 in 80" konden aanbieden en dan de XF90 in 85" maar zo te zien zijn er geen UHD 80" panelen. Die 85XF85 heeft meer overeen met de XF83 modellen dan de rest van de XF85 reeks idd (de 49" XF85 heeft een overigens ook nog een VA paneel) alleen dan nu met de betere/hoogwaardigere afwerking van de XF85 reeks tov XF83.

Dat Amerika hem krijgt is natuurlijk wel logisch: vraag naar grote tv's is daar al vele jaren verder dan elders, die zitten/zaten'allemaal' op 2-3 meter van 75" FHD tv's zelfs ....

[ Voor 15% gewijzigd door apis29 op 26-08-2018 22:35 ]

• apis29
  • Niet online
Unverbindliche Preisempfehlungen und Verfügbarkeit

BRAVIA OLED TV Serie AF9
[list]
[li]BRAVIA OLED TV KD-65AF9 (65”): 3.999,00 Euro[/li]
[li]BRAVIA OLED TV KD-55AF9 (55”): 2.999,00 Euro[/li]
[/list]

Verfügbarkeit: ab Oktober 2018

LCD TV Serie ZF9
[list]
[li]BRAVIA TV KD-75ZF9 (75”): 4.999,00 Euro[/li]
[li]BRAVIA TV KD-65ZF9 (65”): 2.999,00 Euro[/li]
[/list]

Verfügbarkeit: ab Oktober 2018

http://presscentre.sony.d...delle-stehen-fest-2665901

Hierboven werd al genoemd dat er bij de BCC €4499 voor de 65AF9 in NL werd vermeld dus dat zou best weer eens kunnen klopen dat er een paar honderd bovenop de Duitse prijzen komt.

Ja dus (voor de OLED):

De MASTER-seriesAF9 OLED en ZF9 LCD Tv’s zijn als pre-order beschikbaar voor de volgende adviesprijzen:
  • KD-55AF9 - € 3.300
  • KD-65AF9 - € 4.500
  • KD-65ZF9 - € 3.000
  • KD-75ZF9 - € 5.000
http://pers.sony.nl/press...f9-lcd-series-aan-2664580

[ Voor 24% gewijzigd door apis29 op 31-08-2018 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net geregeld dat de winkel de AF8 van me ouders weer komt ophalen die net is geplaatst. Een XF90 komt er voor in de plaats.

Die AF8 is echt niet helder genoeg.
De huiskamer van me ouders is goed licht, en de XF90 kan veel feller branden.

Voor mezelf twijfel ik nu tussen:

85i XF85
75i ZF9

Hoe groter hoe beter. Zoals ik al zei, een 85i XF90 zou een abctje zijn (of ZF9).

Maar die zijn er niet in Nederland.

Dus de vraag is:
is de stuk betere beeldkwaliteit van de ZF9 het waard om een slag kleinere tv te nemen,
of heft het grotere beeld van de 85i XF90 het voorbeeld van de kwaliteit van de ZF9 op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je hier je berichten niet aanpassen?

Ik bedoel natuurlijk de 85i XF85 op het eind van me vorige bericht en niet de XF90.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zouden jullie doen als ruimte en geld geen probleem zou zijn en je wilt het meest spectaculaire beeld:

85XF85
of
75ZF9

?

Het scherm van een 85 inch is 29% groter dan dat van een 75 inch, dus het verschil is echt heel groot, vind ik.

Ik neig dus naar de 85XF85.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 2 september 2018 @ 17:35:
Wat zouden jullie doen als ruimte en geld geen probleem zou zijn en je wilt het meest spectaculaire beeld:

85XF85
of
75ZF9

?

Het scherm van een 85 inch is 29% groter dan dat van een 75 inch, dus het verschil is echt heel groot, vind ik.

Ik neig dus naar de 85XF85.
Toevallig is er speciaal een topic over dit onderwerp alleen toen was er nog niks officieels bekend over de ZF9: Hoe groter, hoe beter? 65" vs 75" and beyond.
Als je van HDR wilt genieten is de keus niet moeilijk maar voor SDR materiaal is 85" idd aanlokkelijk (al mis je nog steeds de fald bij donkere scenes).
En er zit een 'wijzig' knop rechtsboven bij je eigen posts ...

[ Voor 4% gewijzigd door apis29 op 04-09-2018 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je wel man

• jjobar
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-08 14:37
ik dacht al die 65ZF9 is best goedkoop... en dan zie ik zojuist de prijs op de Sony site van 3000 naar 3300 euro gaan... en Coolblue direct mee met die prijs.... :(

Jammer want voor 3000 had ik 'm direct besteld. Nu maar eens zien hoe snel die prijs weer zakt...

• Ancent
jjobar schreef op donderdag 6 september 2018 @ 15:24:
ik dacht al die 65ZF9 is best goedkoop... en dan zie ik zojuist de prijs op de Sony site van 3000 naar 3300 euro gaan... en Coolblue direct mee met die prijs.... :(

Jammer want voor 3000 had ik 'm direct besteld. Nu maar eens zien hoe snel die prijs weer zakt...
Er zijn toch nog zat aanbieders over waar je dat scherm voor €3k kan reserveren?

Wat ik mij afvraag, waarom is de ZF9 zo interresant? Met een beetje geduld en onderhandelen koop je de 65AF8 (even bij Sony gehouden) voor 2k. Of ben ik nu te gefixeerd op OLED en ms ik de voordelen van een LCD?

• jjobar
Ancent schreef op donderdag 6 september 2018 @ 15:41:
[...]

Er zijn toch nog zat aanbieders over waar je dat scherm voor €3k kan reserveren?

Wat ik mij afvraag, waarom is de ZF9 zo interresant? Met een beetje geduld en onderhandelen koop je de 65AF8 (even bij Sony gehouden) voor 2k. Of ben ik nu te gefixeerd op OLED en ms ik de voordelen van een LCD?
Even buiten de LCD/Oled discussie, ik zie in de pricewatch dat de goedkoopste 65AF8 3299 is, dat wil zeggen wanneer je geen grijs geimporteerde versie van plasmavisie wil hebben die 2849 is. Dan heb je nog het paneel van vorig jaar. Ga je naar het 2018 paneel dan zit je snel op 4499 voor de 65 inch en dat heb ik er niet voor over...

Dan wel even iets over de LCD/Oled discussie... ik heb een kamer met aan 1 kant alleen maar glas. Dat betekent dat zolang het buiten niet donker is er erg veel licht binnenvalt. Daarbij heb ik een kleine rondlopen die rustig een paar uur per dag naar baby tv kan kijken, en dan zie ik het logo al snel inbranden. Verder kijk ik veel sport en ondanks dat er zoiets als BFI op de nieuwe Oled's is gekomen werkt dit nog niet optimaal en kost dat nog meer brightness wat ik juist niet kan missen in mijn lichte kamer. Ik weet dat er genoeg mensen zijn die beweren dat burn-in geen issue is, maar bij mijn buren zie ik het toch ook al op hun 2016 LG oled en ik weet dat ik me er echt aan ga storen en ik wil mijn tv ook niet willen baby-zitten en constant rekening moeten houden hoe ik de tv gebruik om geen retentie of burn-in te krijgen.

Voor mijn peace of mind koop ik dan dus liever een goede LCD en wacht ik tot Oled is vervangen door MicroLed dan hoef ik tenminste nergens meer bang voor te zijn.....

Ik ga proberen hem bij MediaMarkt voor 2999 te bestellen als pre-order en ik zie wel hoe of het afloopt....

• Ancent
jjobar schreef op donderdag 6 september 2018 @ 16:19:
[...]

Even buiten de LCD/Oled discussie, ik zie in de pricewatch dat de goedkoopste 65AF8 3299 is, dat wil zeggen wanneer je geen grijs geimporteerde versie van plasmavisie wil hebben die 2849 is. Dan heb je nog het paneel van vorig jaar. Ga je naar het 2018 paneel dan zit je snel op 4499 voor de 65 inch en dat heb ik er niet voor over...

Dan wel even iets over de LCD/Oled discussie... ik heb een kamer met aan 1 kant alleen maar glas. Dat betekent dat zolang het buiten niet donker is er erg veel licht binnenvalt. Daarbij heb ik een kleine rondlopen die rustig een paar uur per dag naar baby tv kan kijken, en dan zie ik het logo al snel inbranden. Verder kijk ik veel sport en ondanks dat er zoiets als BFI op de nieuwe Oled's is gekomen werkt dit nog niet optimaal en kost dat nog meer brightness wat ik juist niet kan missen in mijn lichte kamer. Ik weet dat er genoeg mensen zijn die beweren dat burn-in geen issue is, maar bij mijn buren zie ik het toch ook al op hun 2016 LG oled en ik weet dat ik me er echt aan ga storen en ik wil mijn tv ook niet willen baby-zitten en constant rekening moeten houden hoe ik de tv gebruik om geen retentie of burn-in te krijgen.

Voor mijn peace of mind koop ik dan dus liever een goede LCD en wacht ik tot Oled is vervangen door MicroLed dan hoef ik tenminste nergens meer bang voor te zijn.....

Ik ga proberen hem bij MediaMarkt voor 2999 te bestellen als pre-order en ik zie wel hoe of het afloopt....
Mijn vraag was ook niet zozeer om de discussie met pro's en con's te gaan voeren. Ik neem aan dat iedereen die wel kent inmiddels.

Begin 2019 wordt mijn nieuwe woning opgeleverd en de huidige TV (Pioneer plasma HR ready) is ook alweer zo'n 10 jaar oud.

Bedankt voor je input, ik ga dat zeker meenemen in mijn overwegingen en de ZF9 samen met de AF9 IRL bekijken. Ik heb ook kinderen, ze zijn 7 jaar. Na baby TV komt Nick Jr en helaas helaas logo's all over the place 8)7 .

Een TV hoort ook niet met fluwelen handschoentjes aan te worden behandeld. Het blijft een gebruiksvoorwerp.

Ik hoor graag hoe de TV jou t.z.t. bevalt.

Verwijderd

Ancent schreef op donderdag 6 september 2018 @ 15:41:
[...]

Ik heb net de nieuwe 55AF8 van me ouders na een week op laten halen en laten vervangen door een 55XF90.
Vond de helderheid van de AF8 echt onvoldoende. Wel heel mooi beeld natuurlijk die AF8, dijdelijk superieus aan de XF90 kwa scherpte. Dus als max helderheid je niet stoort en je bent niet panisch om inbranding, dan is de AF8 een hele goede tv voor je waarschijnlijk.

Twijfel zelf tussen de 85XF80 en de 75ZF9.
Voor LCD-liefhebbers is de ZD9 nog steeds een lieveling lees ik vaak, dus als Sony het niet verknalt dan zou de ZF9 daar toch minstens aan moeten kunnen tippen. Las op een engels forum dat de contrastwaarden van de ZF9 misschien een stuk lager liggen dan die van de ZD9, maar we kunnen beter de recencies afwachten. Want dat zou wel heel teleurstellend zijn.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2018 20:45 ]

• m4yall
Even mbt prijs, ik verwacht dat de ZF9 net als de OLED’s wel voor lagere prijzen te krijgen zijn dan dat op de Sony site staat. Volgens mij scheelt het op een 55af8 al meer dan 500-600€ dus op de adviesprijs van een zf9 moet ook nog wel wat kunnen gebeuren. Enige nadeel: hij is wel heel erg nieuw :)

Verwijderd

Me ouders hadden die 55AF8 trouwens tijdens een actie paar weken geleden bij de MM gekocht voor 2000€. Dat was wel een koopje nu.
En de 55B7 was te koop voor zelfs 1370€.

• apis29
  • Niet online
jjobar schreef op donderdag 6 september 2018 @ 15:24:

Gewoon in het OLED prijzentopic kijken naar de aanbieders en gewoon vragen naar de ZF9 beste prijs: [Zero Tolerance]\[Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2 (de aanbieders/winkels bellen of mailen dus, niet dat je in het topic naar de prijzen gaat vragen ;) )
Alle AF8's hebben overigens al een 2018 paneel ... (de AF9 is op andere zaken verbeterd).
Verwijderd schreef op donderdag 6 september 2018 @ 20:22:
[...]

Ik heb net de nieuwe 55AF8 van me ouders na een week op laten halen en laten vervangen door een 55XF90.
Vond de helderheid van de AF8 echt onvoldoende. Wel heel mooi beeld natuurlijk die AF8, dijdelijk superieus aan de XF90 kwa scherpte. Dus als max helderheid je niet stoort en je bent niet panisch om inbranding, dan is de AF8 een hele goede tv voor je waarschijnlijk.

Twijfel zelf tussen de 85XF80 en de 75ZF9.
Voor LCD-liefhebbers is de ZD9 nog steeds een lieveling lees ik vaak, dus als Sony het niet verknalt dan zou de ZF9 daar toch minstens aan moeten kunnen tippen. Las op een engels forum dat de contrastwaarden van de ZF9 misschien een stuk lager liggen dan die van de ZD9, maar we kunnen beter de recencies afwachten. Want dat zou wel heel teleurstellend zijn.
Zie apis29 in "\[LCD/OLED] Sony 2018 line-up" (onder de plaatjes)
Bij normale VA panelen krijg je in vergelijkingstests met bijv. OLED's altijd kritiek op de kijkhoek maar bij de ZF9 is deze sterk verbeterd (veel beter dan een QLED) alleen is waarschijnlijk door de techniek die het mogelijk maakt het contrast minder geworden (zonder dimming ingeschakeld) en doordat er ook nog eens veel minder dimming zones zijn hoef je iig niet op de ZD9 zwartwaarden te rekenen (maar daar kan je hiermee ook wat aan doen Bias Lighting).
Doel van de ZF9 (en AF9) is meer verbeterde (preciezere) kleurweergave, beelduniformiteit om hun master monitor te benaderen

Kwam vanmiddag dit nog tegen trouwens: http://tv.yesky.com/468/1660116468.shtml

AF9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3c3A1A8arRnZ5ZD0BJCwDkIJ/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zbr4e7ZZjEQbVrGYcYVab1Tj/full.jpg

ZF9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/q0a1UxFqBkAQN1QACNoORUN9/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zFa4or4MXoWQWNEl2evrkAsd/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OejTC2zQaREzeUBHWhCgqbyr/full.png

Lijkt erop dat de ABL onveranderd is op de AF9. Tweakers artikel had het nog specifiek over een nieuwe 'panel controller' voor de AF9 maar dat heeft hier blijkbaar geen invloed op O-) .

Filmpje van een paar weken terug nog met oa. de AF9 naast een A1 (kan je dus ook zien als een AF9 vs een AF8)

Hier ook nog een filmpje met de AF9 en ZF9 schijnbaar in een winkel. Je wilt iig geen raam tegenover je AF9 hebben ;) (dat is dan wel een nadeel van die schuine stand, zag je ook in een review van de A1 door Bright TV)

[ Voor 22% gewijzigd door apis29 op 06-09-2018 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apis29 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 21:16:
[...]

Gewoon in het OLED prijzentopic kijken naar de aanbieders en gewoon vragen naar de ZF9 beste prijs: [Zero Tolerance]\[Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2 (de aanbieders/winkels bellen of mailen dus, niet dat je in het topic naar de prijzen gaat vragen ;) )
Alle AF8's hebben overigens al een 2018 paneel ... (de AF9 is op andere zaken verbeterd).

[...]

Zie apis29 in "\[LCD/OLED] Sony 2018 line-up" (onder de plaatjes)
Bij normale VA panelen krijg je in vergelijkingstests met bijv. OLED's altijd kritiek op de kijkhoek maar bij de ZF9 is deze sterk verbeterd (veel beter dan een QLED) alleen is waarschijnlijk door de techniek die het mogelijk maakt het contrast minder geworden (zonder dimming ingeschakeld) en doordat er ook nog eens veel minder dimming zones zijn hoef je iig niet op de ZD9 zwartwaarden te rekenen (maar daar kan je hiermee ook wat aan doen Bias Lighting).
Doel van de ZF9 (en AF9) is meer verbeterde (preciezere) kleurweergave, beelduniformiteit om hun master monitor te benaderen

Kwam vanmiddag dit nog tegen trouwens: http://tv.yesky.com/468/1660116468.shtml

AF9

[afbeelding]

[afbeelding]

ZF9

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Lijkt erop dat de ABL onveranderd is op de AF9. Tweakers artikel had het nog specifiek over een nieuwe 'panel controller' voor de AF9 maar dat heeft hier blijkbaar geen invloed op O-) .

Filmpje van een paar weken terug nog met oa. de AF9 naast een A1 (kan je dus ook zien als een AF9 vs een AF8)
[video]

Hier ook nog een filmpje met de AF9 en ZF9 schijnbaar in een winkel. Je wilt iig geen raam tegenover je AF9 hebben ;) (dat is dan wel een nadeel van die schuine stand, zag je ook in een review van de A1 door Bright TV)

[video]
Bedankt voor de info

Benieuwd naar de reviews van Rtings.com
Hele goeie site is dat
Alleen jammer dat ze Panasonic niet doen omdat die kennelijk niet in de VS tvs uitbrengen

Ben Sony fan
Maar die Q9F van dit jaar schijnt echt heel goed te zijn
Dat is de best gerecenseerde LCD tv door Rtings na eentje van Vizio
Waarom hebben wij geen Vizio tvs in Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk dat de kijkhoek van de ZF9 sterk verbeterd is, maar dat boeit me weinig. Kijk niet vaak films met zoveel mensen dat er een paar te ver van het midden zitten.
En voetbal en gamen met meer man dan boeien de ware kleuren een stuk minder.

Dus voor wie offert Sony nou contrast op voor een betere kijkhoek?

Voor gezinnen van 6/7 man die met alle kinderen films kijken, en van wie de kinderen betere kleuren verwachten wanneer ze op de rand van de bank moeten zitten?

Geen idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjobar
Ancent schreef op donderdag 6 september 2018 @ 16:33:
[...]

Mijn vraag was ook niet zozeer om de discussie met pro's en con's te gaan voeren. Ik neem aan dat iedereen die wel kent inmiddels.

Begin 2019 wordt mijn nieuwe woning opgeleverd en de huidige TV (Pioneer plasma HR ready) is ook alweer zo'n 10 jaar oud.

Bedankt voor je input, ik ga dat zeker meenemen in mijn overwegingen en de ZF9 samen met de AF9 IRL bekijken. Ik heb ook kinderen, ze zijn 7 jaar. Na baby TV komt Nick Jr en helaas helaas logo's all over the place 8)7 .

Een TV hoort ook niet met fluwelen handschoentjes aan te worden behandeld. Het blijft een gebruiksvoorwerp.

Ik hoor graag hoe de TV jou t.z.t. bevalt.
Zojuist de KD-65ZF9 voor 3000 besteld bij Plattetv en kreeg zelfs een behoorlijk bedrag terug voor mijn oude Sony 55w905...

Ik zal tzt mijn bevindingen hier wel posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mossie09
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 26-11-2021
Mag ik vragen hoeveel je nog voor je tv kreeg?
jjobar schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 10:28:
[...]

Zojuist de KD-65ZF9 voor 3000 besteld bij Plattetv en kreeg zelfs een behoorlijk bedrag terug voor mijn oude Sony 55w905...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

https://www.hardwarezone....e-tvs-discerning-consumer

Ken de website niet en iets teveel reclame, maar deze gozer is iig heel enthousiast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Goed om te weten dat die plattetv gasten tweedehands tvs inkopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-09 09:01
[...]

Nice ik ben benieuwd! Ben zelf ook aan het orienteren voor een 65inch Bravia en neig naar de AF8 of AF9 (wacht even AF9 reviews af), wat zijn jouw afwegingen geweest om voor LCD te gaan?

Voordelen van deze tov de AF8 zijn natuurlijk de X1 ultimate en de snellere chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjobar
jap85 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 12:36:
[...]

Nice ik ben benieuwd! Ben zelf ook aan het orienteren voor een 65inch Bravia en neig naar de AF8 of AF9 (wacht even AF9 reviews af), wat zijn jouw afwegingen geweest om niet voor LCD te gaan?

Voordelen van deze tov de AF8 zijn natuurlijk de X1 ultimate en de snellere chip.
Ik ben voor de ZF9 gegaan, dat is het LCD model. Een paar posts hierboven heb ik beschreven waarom maar in het kort komt het erop neer dat ik een hele lichte kamer heb , een kleine waardoor er veel en lang naar tv kanalen met irritante logo's wordt gekeken en omdat ik snelle beelden op lcd er beter uit vind zien dan op Oled. Daarom heb ik uiteindelijk voor de lcd versie gekozen.

De link gepost door n_ghanbare bevat veel interessante info over deze 2 nieuwe tv's. Ik ben in ieder geval erg beniewd!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjobar
Mossie09 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 12:00:
Mag ik vragen hoeveel je nog voor je tv kreeg?

[...]
600 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb die AF8 van me ouders ook terug laten halen, te donker
Heeft niks met die dimproblemen te maken hoor
Maar vrienden weest gewaarschuwd, in een lichte kamer, zoals de huiskamer van mijn ouders, is de AF8 mij echt niet helder genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
De 65AF9 staat nu bij enkele winkels voor 4199 in de pricewatch, de eerste 300 zijn er al af :). Hopelijk daalt de prijs snel verder en is ie met black friday oid voor een mooie prijs op de kop te tikken. Ook maar even de reviews afwachten om te kijken of het de meerprijs tov de AF8 waard is.

[ Voor 17% gewijzigd door jap85 op 08-09-2018 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat, is er black friday in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas18GT
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-09 10:45
Verwijderd schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 15:25:
Wat, is er black friday in Nederland?
Googlen is sneller dan op een forum vragen.. Maar ja, 23 november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 03:29:
Leuk dat de kijkhoek van de ZF9 sterk verbeterd is, maar dat boeit me weinig. Kijk niet vaak films met zoveel mensen dat er een paar te ver van het midden zitten.
En voetbal en gamen met meer man dan boeien de ware kleuren een stuk minder.

Dus voor wie offert Sony nou contrast op voor een betere kijkhoek?

Voor gezinnen van 6/7 man die met alle kinderen films kijken, en van wie de kinderen betere kleuren verwachten wanneer ze op de rand van de bank moeten zitten?

Geen idee
Het beeld verslechterd al als je alleen maar je hoofd opzij houdt en je zit er recht voor. Bij sommige tv's al zit je er recht voor dan zie je al aan de zijkanten verlies aan kleur en contrast ...
Rtings komt overigens uit Canada en daar heb je wel Panasonic tv's. Is al vaker aan ze gevraagd echter richten ze zich op het Amerikaanse publiek en zien ze het nut er dus niet van in om Panasonic te testen :/
Verwijderd schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 12:18:
[...]

Goed om te weten dat die plattetv gasten tweedehands tvs inkopen
Die kortingen bij platte tv krijg je bij anderen al zonder inruil, dat er serieus nog mensen tv's kopen daar na al die verhalen over het zwart maken van vrijwel elke andere winkel :D . Enige wat ze misschien voor hebben is dat ze meer vestigingen hebben en het voor enkelen dus in de buurt is ...
De huidige cashback actie loopt tot het einde van deze maand dus misschien is er volgende maand ook al eentje met de nieuwe modellen. Sowieso zijn ze toch pas leverbaar in Oktober?
Wel apart idd dat de 55AF9 nu €3000 is en de 65ZF9 €3300 ipv andersom zoals in het persbericht.
65AF9 nu ook €4200 ipv €4500 en 75ZF9 €5400 ipv €5000 :?

De eerste ZF9 is gisteravond opgehaald in Amerika: https://www.avsforum.com/...75-65a-owners-thread.html
Afbeeldingslocatie: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180907/142ed6551aa3b001b1ff89625a5f4db5.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door apis29 op 08-09-2018 17:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GioStyle
  • Laatst online: 13:29
apis29 schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 16:41:

Die kortingen bij platte tv krijg je bij anderen al zonder inruil, dat er serieus nog mensen tv's kopen daar na al die verhalen over het zwart maken van vrijwel elke andere winkel :D
Breek me de bek niet open...

Tijdje terug de 65XF9005 gehaald en geïnformeerd of ik hem bij PlatteTV kan kopen voor een nette prijs. Ik kreeg te horen dat het niet kan, want al laagste prijs, dit en dat.. Prima, dan ga ik hem wel halen bij de concurrent. Toen wilden ze weten welke concurrent en op het moment dat ik het zei hoorde ik een diepe zucht en "Oh, die..."... :D

Uiteindelijk wilden ze wel meegaan voor dezelfde prijs, maar ze wilden wel even €25 "bezorgkosten" rekenen (ik zou hem zelf de volgende dag bij de winkel ophalen)… Ik heb maar bedankt en bij de concurrent gekocht...

Het is helemaal niet erg als een winkel niet kan concurreren op prijs, maar dan moet jezelf niet gaan profileren als prijsvechter. Dan vraag je erom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thomas18GT schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 16:32:
[...]

Googlen is sneller dan op een forum vragen.. Maar ja, 23 november.
Alles wordt amerikaans hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apis29 schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 16:41:
[...]

Het beeld verslechterd al als je alleen maar je hoofd opzij houdt en je zit er recht voor. Bij sommige tv's al zit je er recht voor dan zie je al aan de zijkanten verlies aan kleur en contrast ...
Rtings komt overigens uit Canada en daar heb je wel Panasonic tv's. Is al vaker aan ze gevraagd echter richten ze zich op het Amerikaanse publiek en zien ze het nut er dus niet van in om Panasonic te testen :/

[...]

Die kortingen bij platte tv krijg je bij anderen al zonder inruil, dat er serieus nog mensen tv's kopen daar na al die verhalen over het zwart maken van vrijwel elke andere winkel :D . Enige wat ze misschien voor hebben is dat ze meer vestigingen hebben en het voor enkelen dus in de buurt is ...
De huidige cashback actie loopt tot het einde van deze maand dus misschien is er volgende maand ook al eentje met de nieuwe modellen. Sowieso zijn ze toch pas leverbaar in Oktober?
Wel apart idd dat de 55AF9 nu €3000 is en de 65ZF9 €3300 ipv andersom zoals in het persbericht.
65AF9 nu ook €4200 ipv €4500 en 75ZF9 €5400 ipv €5000 :?

De eerste ZF9 is gisteravond opgehaald in Amerika: https://www.avsforum.com/...75-65a-owners-thread.html
[afbeelding]
Heel raar dat ze panasonic niet doen
Alsof een website landsgrenzen heeft

Hoe dan ook

Waarom besluiten ze bij Sony om nou weer voor dit jaar met dat soort pootjes te komen op alle modellen
De standaarden van vorig jaar vind ik veel mooier
Of hebben zulke pootjes ook een voordeel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 17:42:
[...]Waarom besluiten ze bij Sony om nou weer voor dit jaar met dat soort pootjes te komen op alle modellen
De standaarden van vorig jaar vind ik veel mooier
Of hebben zulke pootjes ook een voordeel?
Waarschijnlijk om meer soundbars te verkopen. Die ruimte is speciaal vrijgelaten voor ruimte voor een soundbar en sommige van henzelf matchen ook qua vorm. Vorig jaar idd mooier ...

Niet vergeten dat een paar jaar terug het nog maar de vraag was of de tv divisie niet zou worden stopgezet zo slecht ging het. Je ziet ook altijd kritiek op de gekozen SoC en waarom niet voor 'ff wat meer' een huppeldepup Snapdragon. Maar ff wat meer x een paar honderdduizend is wel een miljoentje of wat op een winst van een paar miljoen van de hele divisie (als ze al winst maken ...).
Iig, bij de AF en ZF 9 zit er al de nieuwe in en icm Oreo werkt het blijkbaar al stukken vlotter, ook weer een reden om een AF9 boven een AF8 te kiezen mits de vormfactor geen rol speelt ....

[ Voor 18% gewijzigd door apis29 op 09-09-2018 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de volledige specificaties van de XF85 op de Sony site staat bij type achtergrondverlichting bij de 85 inch direct led en bij de overige maten edge led.
Maar bij alle maten staat bij type dimming achtergrondverlichting “dimmen langs de randen”.

Wat zou het verschil zijn dan?

De XF90 heeft ook direct led staan maar in combinatie met lokale dimverlichting. Net zoals de XE90 die ik heb. Noemen ze in het engels full array local dimming.
De XE93 edge led met lokale dimming en XE94 direct led met lokale dimming.

Dus opvallend de combinatie van direct led en dimming langs de randen van de 85XF85.

Overigens merkwaardig dat in die volledige specs niet staat of een scherm VA of IPS is. Ik zie het iig nergens staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:32
Verwijderd schreef op zondag 9 september 2018 @ 19:30:
Bij de volledige specificaties van de XF85 op de Sony site staat bij type achtergrondverlichting bij de 85 inch direct led en bij de overige maten edge led.
Maar bij alle maten staat bij type dimming achtergrondverlichting “dimmen langs de randen”.

Wat zou het verschil zijn dan?

De XF90 heeft ook direct led staan maar in combinatie met lokale dimverlichting. Net zoals de XE90 die ik heb. Noemen ze in het engels full array local dimming.
De XE93 edge led met lokale dimming en XE94 direct led met lokale dimming.

Dus opvallend de combinatie van direct led en dimming langs de randen van de 85XF85.

Overigens merkwaardig dat in die volledige specs niet staat of een scherm VA of IPS is. Ik zie het iig nergens staan.
In de VS is de XF85 ips behalve de 85 inch.

https://www.rtings.com/tv/reviews/sony/x850f

Edit: De 49xf85 is blijkbaar ook va.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De recensies van de ZF9 en AF9 moeten even binnen komen
Zelf kijk ik alleen naar de Z als mogelijke koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat een 85XF85 nergens in nederland in wen winkel kan zien
Of iemand moet toevallig weten dat er ergens eentje staat?

De 49 inch heeft ook een VA paneel en die staat vast wel ergens maar betwijfel zeer of die representatief is voor de 85 inch
De lampenopbouw voor zoon grote beuker moet wel significant anders zijn
Denk ik he
Niet dat ik er echt verstand van heb ofzo 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Daar beginnen ze ook pas bij 65" ;)
Verwijderd schreef op maandag 10 september 2018 @ 23:00:
Jammer dat een 85XF85 nergens in nederland in wen winkel kan zien
Of iemand moet toevallig weten dat er ergens eentje staat?

De 49 inch heeft ook een VA paneel en die staat vast wel ergens maar betwijfel zeer of die representatief is voor de 85 inch
De lampenopbouw voor zoon grote beuker moet wel significant anders zijn
Denk ik he
Niet dat ik er echt verstand van heb ofzo 😁
Zie het andere topic over grote maten, Major_Ton heeft hem in de winkel bekeken. Staat ergens wel in dat topic welke het was ... (ik had daar ook een mini-review gelinkt van de 85" versie)
Sowieso omdat de 85" direct LED is is de opbouw heel anders dan de 49". Kwam toevallig van de week wat plaatjes tegen van de XE90 (dit is de 55", de 65" heeft evenveel LEDjes per rij aleen twee rijen meer wat ook overeenkomt met de 5x7 vs 5x9 zones.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vCMFqsZx2bDMExXe0SDH0R0I/full.jpg

En hier een plaatje van de plaat die de zones aanstuurt (zo eentje zal er dus niet zitten in de XF85; te vinden als 'LED driver board'. Hier eentje van de 75" https://i.ebayimg.com/images/g/ZLwAAOSwPAxZ-gDk/s-l1600.jpg ; die heeft 16 ledjes per rij en 12 rijen maar hoeveel zones dat oplevert heb ik vlgns mij nog niet gelezen maar 8x12 = 96 lijkt me niet ondenkbaar, of als hij nog steeds 3 ledjes tegelijk kan aansturen misschien een 5x12 of 6x12). 'Langs de randen' is gewoon global dimming ...

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/images/g/Nm0AAOSw6iFbND7q/s-l1600.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door apis29 op 11-09-2018 11:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:47
Saturn Oberhousen 65XF9005 voor € 1299.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Verwijderd

55xf9005 goed toestel voor voetbal en gamen?

@Verwijderd Je kan zelf wat moeite doen door wat reviews te zoeken. Oneliner dumpvraagjes als deze kunnen op weinig waardering rekenen op het forum.

[ Voor 65% gewijzigd door S1NN3D op 17-09-2018 08:12 ]

• jap85
Ja, mits 4k input. Met 1080p is de input lag aan de hoge kant voor competitief online gamen.

• apis29
  • Niet online

AF9 z'n nieuwe favoriet van 2018 (en de C8, Philips 873 en Pana FZW954 zijn al getest) :)

[ Voor 25% gewijzigd door apis29 op 13-09-2018 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over ZF9 niet zo heel positief als iedereen hoopte
Zegt ie nou dat het beter de XF93 zou moeten heten in deze recensie?
Geen echte opvolger van de ZD9 dan
Maar mss is de 75i beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjobar
Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 11:14:
[...]

Over ZF9 niet zo heel positief als iedereen hoopte
Maar mss is de 75i beter
Ik heb de review even bekeken maar ik snap zijn uitspraak over dat het een XF93 zou moeten heten niet zo goed omdat hij aan het einde ook zegt dat er ook verschillende dingen echt beter zijn dan de ZD9...

Wanneer ik naar beide tv's kijk wanneer hij een 'normale' film afspeelt en geen statische content dan valt me juist heel weinig verschil op tussen de AF9 en de ZF9 en aangezien de vraagprijs van de ZD9 ooit 5000 euro was en je nu maar 3000 euro betaald voor de ZF9 in hetzelfde formaat vind ik dat je wel degelijk van een vooruitgang kunt spreken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heppe01
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18-09 17:12
Mijn afstandsbediening reageert de laatste tijd wat trager dan normaal.. weet iemand wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn? Als ik het achterklepje er af haal is er niks aan de hand..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:59
Ik ben me aan het oriënteren voor een nieuwe tv en de 49xf9005 van Sony is één van de kandidaten.

Nu lees ik her en der dat de kabel van de tv naar het adapter blok in deze serie nogal kort is en dat dat in de weg kan zitten bij het ophangen. Is er misschien een eigenaar van een tv uit de XF90 serie die hier wat opheldering over kan geven? Hoe kort is de afstand van de adapter tot de tv in werkelijkheid?

Verwijderd

D-e-n schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 23:51:
Ik ben me aan het oriënteren voor een nieuwe tv en de 49xf9005 van Sony is één van de kandidaten.

Nu lees ik her en der dat de kabel van de tv naar het adapter blok in deze serie nogal kort is en dat dat in de weg kan zitten bij het ophangen. Is er misschien een eigenaar van een tv uit de XF90 serie die hier wat opheldering over kan geven? Hoe kort is de afstand van de adapter tot de tv in werkelijkheid?
De 55 inch heeft geen adapterblok maar een gewone stekker. 49 inch weet ik niet. Zou overigens voor de 55 inch gaan, is significant meer waar voor je geld.

• D-e-n
Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 00:11:
[...]

De 55 inch heeft geen adapterblok maar een gewone stekker. 49 inch weet ik niet. Zou overigens voor de 55 inch gaan, is significant meer waar voor je geld.
Tnx! 55 inch vinden we echt groot voor onze kamer en voor een afstand van minder dan 3m. En de specs zijn verder hetzelfde toch ?

Ik las het bij een review op Coolblue overigens.

• apis29
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 11:14:
[...]Over ZF9 niet zo heel positief als iedereen hoopte
Maar mss is de 75i beter
jjobar schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 14:06:
[...]

Ik heb de review even bekeken maar ik snap zijn uitspraak over dat het een XF93 zou moeten heten niet zo goed omdat hij aan het einde ook zegt dat er ook verschillende dingen echt beter zijn dan de ZD9...

Wanneer ik naar beide tv's kijk wanneer hij een 'normale' film afspeelt en geen statische content dan valt me juist heel weinig verschil op tussen de AF9 en de ZF9 en aangezien de vraagprijs van de ZD9 ooit 5000 euro was en je nu maar 3000 euro betaald voor de ZF9 in hetzelfde formaat vind ik dat je wel degelijk van een vooruitgang kunt spreken...
Dat ie het geen ZD9 opvolger vindt komt natuurlijk oa door het ontbreken van de Backlight Master Drive (van 36x18 zones naar 13x8) en de bouwkwaliteit van de tv. Het lijkt ook gewoon op een geupgrade XF90 maar dat was aan de prijs ook wel af leiden (dat het technisch een minder toestel dan de ZD9 zou worden).
Met een beetje geluk bouwt de 75" voort op de XE94 en heb je idd ergens rond de 250 zones ...

Interessante comments nu op AVS forum, neem aan over de 75" gaat nog over de 65" ook :) :
Gentlemen, I am currently at Sony in day 3 of the ISF Level 3 training session with both the A9F and Z9F (pre-production piece).

For the first time Sony has enabled full CMS controls. These sets are capable of near perfection without major work by the calibrator (or user). The defaults are near perfect.

Let me know if there is anything specific you'd like to me to investigate or ask Sony directly.

Quote:
Originally Posted by Dunnie View Post
Do you think the 77 AE1 is better than this set for movies?
Yes (unless you watch with large amounts of ambient light), but the Z9F is the closest a LCD has ever come to an OLED.

[ Voor 23% gewijzigd door apis29 op 15-09-2018 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bejaim
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 05-03 21:25
Ik heb nu sinds een week een Sony xf9005 en icm een ps4 pro dacht ik sommige spellen in 4k HDR te kunnen spelen. Helaas krijg ik dat niet voor elkaar ( hij geeft aan dat de tv color format YUV420 heeft en dat hij YUV422 moet hebben) en moet ik kiezen tussen 4k of HDR. De ps4 geeft wel aan dat het soms mogelijk is dat in de tv settings aan te passen. Ik heb al aardig gezocht in de settings maar krijg het niet voor elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:47
@bejaim Heb je wel een goede hdmi kabel?

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bejaim
@Amaze86 Bedankt ik heb daar helemaal niet aan gedacht. Ik heb 2 jaar geleden nieuwe hdmi kabels gekocht geschikt voor 4k en ook voor HDR geloof ik maar als dat de oorzaak kan zijn ga ik morgen gelijk nieuwe kabels aanschaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
bejaim schreef op zondag 16 september 2018 @ 19:23:
Ik heb nu sinds een week een Sony xf9005 en icm een ps4 pro dacht ik sommige spellen in 4k HDR te kunnen spelen. Helaas krijg ik dat niet voor elkaar ( hij geeft aan dat de tv color format YUV420 heeft en dat hij YUV422 moet hebben) en moet ik kiezen tussen 4k of HDR. De ps4 geeft wel aan dat het soms mogelijk is dat in de tv settings aan te passen. Ik heb al aardig gezocht in de settings maar krijg het niet voor elkaar.
Dit al gedaan? (op HDMI 2 of 3) https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00141961

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bejaim
@apis29 Top bedankt dit werkt. Ik had de hdmi al wel op positie 2 zitten maar ik moest de hdmi signaal indeling van standaard naar enhanced omzetten. Dit had ik zelf echt nooit gevonden :)

Verwijderd

Op avsforum staat dat de 23e in de VS weer een tv shoot-out komt waar de nieuwe sonys ook getest gaan worden.

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2018 @ 12:58:
Op avsforum staat dat de 23e in de VS weer een tv shoot-out komt waar de nieuwe sonys ook getest gaan worden.
Benieuwd!

Baal zo van het prijsverschil van de AF9 t.o.v. een LG C8 maar vind de AF9 zoveel mooier, plus center speaker optie, plus betere motion = LG >>|

Eens kijken (hopen) dat de AF9 gaat butt kicken :)

• Pepppie
  • Niet online
bejaim schreef op zondag 16 september 2018 @ 22:19:
@apis29 Top bedankt dit werkt. Ik had de hdmi al wel op positie 2 zitten maar ik moest de hdmi signaal indeling van standaard naar enhanced omzetten. Dit had ik zelf echt nooit gevonden :)
Welke instellingen heb je op de tv en op de PS4 Pro? Ik blijf nml het probleem houden dat als ik de tv op Enhanced zet (ook HDMI2), het scherm regelmatig even zwart wordt als ik middenin een game zit. Alleen Enhanced uitzetten werkt, maar dan heb ik weer niet de optimale instellingen.

• bejaim
Dat had ik ook. Ik heb toen het advies van Amaze86 opgevolgd en een nieuwe hdmi kabel gekocht.

https://www.allekabels.nl/searchresult.php?keyword=1443546

Deze hdmi kabel had ik gevonden in dit forum en bij mij werkte dat. Op de Ps4 pro heb ik voor de rest alles op auto staan.

Verwijderd

Of op deze site ( HDMI KABEL) ;

https://www.ruconnected.nl

• D-e-n
Gisteren heb ik een mooi 49XF9005 in huis gekregen. Prima beeld alleen één probleempje: ik heb een hapering met Netflix.

Om de tien a twintig seconden ervaar ik een soort van framedrop. Het beeld lijkt heel even stil te staan, er lijkt een frame te ontbreken. Je kunt het ook horen, het geluid is een fractie van een seconde weg. Wanneer ik Netflix via de laptop kijk en deze aansluit op de tv (via HDMI) heb ik het probleem niet. Een serie in HD of 4K maakt geen verschil (op de laptop heb ik alleen HD, op de tv heb ik beide geprobeerd). De tv hangt via een kabel aan het internet.

Nu had ik verwacht dat Android TV laggy zou zijn en dat is niet erg maar dit vind ik toch wel vervelend. Als het eenmaal speelt moet het toch niet haperen. Iemand dit ooit gehad? Als het met de laptop wel werkt zouden het niet de beeldinstellingen moeten zijn

• Shocked
  • Registratie: December 2010
D-e-n schreef op donderdag 20 september 2018 @ 16:36:
Gisteren heb ik een mooi 49XF9005 in huis gekregen. Prima beeld alleen één probleempje: ik heb een hapering met Netflix.

De tv hangt via een kabel aan het internet.

Nu had ik verwacht dat Android TV laggy zou zijn en dat is niet erg maar dit vind ik toch wel vervelend.
Ja, dat is vreemd. Ik heb een 65xf9005 als game-afrag-netflix tv en daar heb ik nog nooit een probleem mee gehad. Ik heb wel allerlei apps verwijderd en aanpassingen gedaan om Android soepel te laten verlopen.
De tv hangt hier ook aan de vaste kabel en Netflix is prima. Het haperen hoort dus niet en moet goed kunnen lopen, net zoals op mijn xf9005.
Optie: Netflix herinstalleren? LAN kabel brak?

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

• D-e-n
@Shocked
Tnx. Andere kabel heb ik al geprobeerd. Wat heb je eigenlijk gedaan om Android sneller te maken. Zit al wat YouTube filmpjes te kijken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
@D-e-n

Ja, van Vincent Teoh (HDTVTest) is de beste geloof ik om stap voor stap na te doen.

https://www.youtube.com/watch?v=w3ZnPq06jjA

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

• D-e-n
@Shocked
Tnx. Inmiddels ben ik wat verder: het is het geluid. Wanneer ik het 5.1 kanaal in Netflix uitzet of de surround versterker er vanaf haal heb ik het probleem niet. Ergens tussen versterker en tv gaat het mis. De kabel is van de Action maar wel met alle toeters en bellen die nodig zijn. Het zal toch niet zo zijn dat ik een kabel "gesmeed door elven..." moet gaan zoeken :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
D-e-n schreef op donderdag 20 september 2018 @ 23:15:
@Shocked
Tnx. Inmiddels ben ik wat verder: het is het geluid. Wanneer ik het 5.1 kanaal in Netflix uitzet of de surround versterker er vanaf haal heb ik het probleem niet. Ergens tussen versterker en tv gaat het mis. De kabel is van de Action maar wel met alle toeters en bellen die nodig zijn. Het zal toch niet zo zijn dat ik een kabel "gesmeed door elven..." moet gaan zoeken :(
Zou niet van toepassing moeten zijn maar misschien even testen of het verschil maakt:
home menu -> settings -> sound -> AV Sync -> "On".
En je kan verschillende instellingen per input hebben. Dus iets afspelen via een interne app kan met andere beeldinstellingen zijn dan via HDMI.

[ Voor 10% gewijzigd door apis29 op 20-09-2018 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
apis29 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 23:30:
[...]
En je kan verschillende instellingen per input hebben. Dus iets afspelen via een interne app kan met andere beeldinstellingen zijn dan via HDMI.
Dat had ik gezien ja en ook gecheckt.

Maar de AV-sync setting stond bij mij dus op "auto" in plaats van "on". Zo vroeg in de ochtend durfde ik het niet te testen met het geluid vol open (vriendin is vrij en slaapt uit) dus ik durf nog niet te juichen maar ik heb hoop. Tnx :)

Edit:
Ik begrijp dat het met het syncen van geluid te maken heeft? Daar was niks mis mee namelijk.

[ Voor 17% gewijzigd door D-e-n op 21-09-2018 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjobar
Vincent Teoh is begonnen met het uitpakken van de AF9:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjobar
Goed om te lezen dat ik de juiste beslissing heb genomen om deze tv te bestellen! Ik ken zeker de beperkingen van LED maar Sony heeft deze behoorlijk onder controle weten te brengen met deze tv. En aangezien ik al een Soundbar heb, maakt het geluid me ook niets uit van de tv. Sowieso verwacht ik niet dat er mensen zijn die een high-end tv kopen en dan geen aparte dolby surround versterker of soundbar gebruiken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 65 en 75 inch van de ZF9 zouden nog van elkaar kunnen verschillen aangezien de dichtheid vd zonelampen misschien verschillend is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjobar
Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 13:30:
De 65 en 75 inch van de ZF9 zouden nog van elkaar kunnen verschillen aangezien de dichtheid vd zonelampen misschien verschillend is
Dat klopt, dat heb ik ook ergens gelezen op op avforum maar de 75 inch is voor mij sowieso geen optie omdat die boven mijn budget ligt... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 13:30:
Maar de review is van de 65" dus die van de 75" kan alleen maar beter zijn ;)
D-e-n schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 07:44:
[...]

Dat had ik gezien ja en ook gecheckt.

Maar de AV-sync setting stond bij mij dus op "auto" in plaats van "on". Zo vroeg in de ochtend durfde ik het niet te testen met het geluid vol open (vriendin is vrij en slaapt uit) dus ik durf nog niet te juichen maar ik heb hoop. Tnx :)

Edit:
Ik begrijp dat het met het syncen van geluid te maken heeft? Daar was niks mis mee namelijk.
Op de XE90 was dit de oplossing/ workaround voor een hardnekkig microstutter probleem, met het geluid was idd niks mis verder dus misschien dat het hier ook wel voor werkt. Kwaad kan het iig niet en als het niks oplost gewoon weer terug op Auto zetten.

[ Voor 53% gewijzigd door apis29 op 21-09-2018 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjobar
[quote]apis29 schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 13:41:
[...]

Maar de review is van de 65" dus die van de 75" kan alleen maar beter zijn ;)

Dat klopt theoretisch inderdaad maar zoals Vincent in zijn reviews wel eens zegt; het aantal dimming zones is belangrijk, maar het algorithme om ze aan te sturen is minstens net zo belangrijk. Uiteraard heeft zowel de 65 als de 75 inch niet zoveel dimming zones als de ZD9, maar dat wil nog niet zeggen dat het resultaat best gelijkwaardig kan zijn....

Zichtbaar licht in de zwarte balken bij films waar aansluitend heldere beelden zijn, is ook zo'n probleem wat inherent is aan LCD technologie en dat zal ook aanwezig zijn op deze tv's, al dan niet in meer of mindere mate. Persoonlijk heb ik daar niet zo'n moeite mee, ik vind bijvoorbeeld colour banding issues op OLed veel irritanter....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga toch de 85XF85 halen
Gezien in de zaak van plattetv in amsterdam
Is zeker goed genoeg beeld voor mij voor voetbal en gamen
Ik ben niet zoon hardcore filmkijker die nagenoeg zwarte balken eist enzo
Maar ja de ZF9 wordt mooi hoor
Zeker ook voor een grote huiskamer is die kijkhoek heel goed

• jjobar
Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 18:15:
Ik ga toch de 85XF85 halen
Gezien in de zaak van plattetv in amsterdam
Is zeker goed genoeg beeld voor mij voor voetbal en gamen
Ik ben niet zoon hardcore filmkijker die nagenoeg zwarte balken eist enzo
Maar ja de ZF9 wordt mooi hoor
Zeker ook voor een grote huiskamer is die kijkhoek heel goed
Je hebt een weloverwogen beslissing genomen en ik weet zeker dat je daar geen spijt van zult krijgen!

Verwijderd

Hoe kan dat de 65 inch van de xf9005 beter wordt beoordeeld dan de 55inch?!

• D-e-n
Verwijderd schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 15:57:
Hoe kan dat de 65 inch van de xf9005 beter wordt beoordeeld dan de 55inch?!
Waar?
Pagina: 1 2 ... 9 Laatste