Allereerst geen idee of dit het juiste forum is. Aankoop conponenten vond ik het ook niet per sé thuis horen en het meeste over bias lighting is gewoon in dit subforum te vinden.
De tv waar het in dit topic om draait is een 65XE9305. Die blooming en clouding duidelijk weergeeft waarbij dat met de oude lamp niet zo was. Dit wil ik dus weer met bias lighting oplossen.
Sinds gisteren hebben wij een
nieuwe lamp gekocht bij de plaatselijke winkel. Prima tot zo ver, alleen geeft deze minder licht dan de vorige lamp (welke 6 lampjes had). Zodoende merk je gewoon dat je echt meer licht nodig hebt met tv kijken 's avonds.
We hebben al wat gekloot met lampen die we thuis hadden liggen en nu de felste er in gedraaid maar daar begint dan ook direct een onderdeel van de vraag.. Dit is namelijk een 60W lampje en in de vloerlamp die we gekocht hebben mag er maximaal 40W in. Nu is dit niet direct een probleem, dit is een tijdelijk lampje.
We willen er namelijk een ledlamp in doen..
Volgens het internet is namelijk 6500k het beste voor bias lighting.
Maar hoe zit het dan met ledlampen? Die hebben een lagere wattage, maar er staat ook een hogere wattage bij. Betekent dit dat bijv bij
deze waar bij staat dat die 6.5 tot 48W is dat die er dus niet in kan? Wat te denken van
deze, die is dus 9 tot 60W als ik het goed begrijp? Wat raar is aangezien beide niet dimbaar zijn.. Dus is 9W gelijk aan 60W aan normale lampen en kan ik deze dus niet in die vloerlamp draaien? Ik snap niet zo goed met wattage, lumen, kelvin noem het maar op waar ik naar moet kijken. Ik kom namelijk ook ledlampen tegen die
1watt zijn met 6500k, zijn die dan minder fel dan die met 6 watt aangezien ze wel allebei 6500k zijn?
Deze lamp is 10.5 watt mag die dan wel in onze vloerlamp? Of mag dat niet omdat die blijkbaar (als ik het zo moet lezen) gelijk staat aan 75W van een (gloei)lamp en mag die er dan niet in vanwege verhitting en dergelijke?
We zoeken de beste felste oplossing zodat we geen ledstrip nodig hebben achter de tv. Desnoods gaan we het kleine broertje nog kopen van de vloerlamp en dan aan de rechterkant van de tv plaatsen. Dit omdat een ledstrip aan de 5V/1a HDD USB poort moet en daar zit de externe HDD al in en die zit er standaard altijd in (het snoertje dan). Die gaat er ook niet uit, aangezien je dan de hele achterkant telkens moet openmaken van de tv, omdat het zo mooi weggewerkt kan worden en dat alleen om de USB te wisselen. Plan C is dan wel een ledstrip er bij op de achterkant van de tv die via een stroomkabel werkt.
...
[
Voor 11% gewijzigd door
Oekol op 09-08-2018 21:21
]
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.