• Johanheikoop
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22-05-2020

• Killing Time
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-05 22:05
apis29 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 23:30:
[...]

Zou niet van toepassing moeten zijn maar misschien even testen of het verschil maakt:
[...]

En je kan verschillende instellingen per input hebben. Dus iets afspelen via een interne app kan met andere beeldinstellingen zijn dan via HDMI.
Held! Op mijn AF8 via een receiver gaf Netflix alleen maar herrie, geen verstaanbaar geluid. Met deze setting uit werkt het wel gewoon. Dank voor de tip!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-05 13:22
Johanheikoop schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 15:57:
Hoe kan dat de 65 inch van de xf9005 beter wordt beoordeeld dan de 55inch?!
Omdat hoe groter hoe beter, wist je dat niet? ;)

• jap85
Ik zou zo'n gigant van een TV toch liever laten bezorgen..

• Johanheikoop
49inch
65inch

Allebei 97 score

55inch 93..

Snap daar niks van?!
jap85 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 19:40:
[...]

Omdat hoe groter hoe beter, wist je dat niet? ;)

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Het zijn niet allemaal dezelfde reviewers dus zo'n verschil kan natuurlijk.

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 07:30
jjobar schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 13:15:
[...]

Goed om te lezen dat ik de juiste beslissing heb genomen om deze tv te bestellen! Ik ken zeker de beperkingen van LED maar Sony heeft deze behoorlijk onder controle weten te brengen met deze tv. En aangezien ik al een Soundbar heb, maakt het geluid me ook niets uit van de tv. Sowieso verwacht ik niet dat er mensen zijn die een high-end tv kopen en dan geen aparte dolby surround versterker of soundbar gebruiken....
Heb hier een AF8 staan met een HEOS soundbar maar vergeet negen van de tien keer dat de tv aan staat om ook de soundbar aan te zetten. Geluid van de AF8 voldoet in vrijwel alle gevallen. Enkel voor Netflix gaat de HEOS nog aan.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 895683

jap85 schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 19:44:
[...]

Ik zou zo'n gigant van een TV toch liever laten bezorgen..
Ja zeker
Dat ding past zeker niet in me auto 😄

Moet wel zeggen
Op 4,5m afstand is 85 inch ook weer niet heel groot hoor
Vanaf 100 inch wordt het dan pas echt lachen
Zolang de kijkhoek tov je scherm kleiner is dan in de bioscoop kan je tv groter vind ik

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 895683 op 23-09-2018 15:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Livestream van de 2018 shootout in Amerika met daarbij de AF9 en ZF9: (begon 1000 uur plaatselijke tijd, oostkust Amerika, is nu 1444u.)

[Video: https://www.youtube.com/user/HDTVShootout/live]

Bijbehorend topic: https://www.avsforum.com/...dale-sunday-sep-23rd.html

Van links naar rechts: E8, AF9, ZF9 en Q9FN

[YouTube: We're At The TV Shootout! Z9F and A9F are in the building]

[ Voor 45% gewijzigd door apis29 op 23-09-2018 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

👍

Morgen de uitslagen lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat denken jullie van nu al 8K tvs te koop van samsung?

4K media is nu nog zo beperkt toch

Kan oled al wel 8K worden?
Dan moet je op zelfde grootte scherm,
bijv 65i scherm, ineens 2x zoveel lampjes kunnen plaatsen

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 895683 op 24-09-2018 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:20
https://www.forbes.com/si...ns-beauty-in-waiting/amp/
Dan moet je op zelfde grootte scherm,
bijv 65i scherm, ineens 2x zoveel lampjes kunnen plaatsen
4x zoveel.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De AF9 heeft de shootout in new york gewonnen, de E8 had nagenoeg evenveel punten en de ZF9 zat er niet ver achter. De Q9F lag er wel ruim achter op plek 4.

https://www.avnirvana.com...shootout-winner-is….3402/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WaMeLiNoS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-03 14:11
Na lang wikken en wegen heb ik gisteren mijn KD-75XF9005 (XF90 series) besteld.

Vrouwlief wilde niet voor een 65 inch gaan, gezien onze kijkafstand bijna 5 meter is. Ben heel benieuwd hoe dit gaat bevallen (onze slaapkamer is nu voorzien van een 55 inch)...

Als het goed is vandaag binnen, steun is onderweg, dus kan ie mooi tegen de muur (en nee tis niet het dunste toestel)

[ Voor 21% gewijzigd door WaMeLiNoS op 26-09-2018 10:00 ]

• D-e-n
  • Nu online
Er wordt nogal eens geklaagd over de Android versie van Sony maar mijn eerste ervaringen met de Sony 49XF9005 vallen me op dat punt mee. Ja, er staat nogal wat bloatware op maar als je (zoals getoond in het filmpje een aantal posts terug) de tv ontdoet van Sony shelf en Samba tv kun je het homescreen aardig opschonen.

Netflix, Kodi, Emby, Youtube: alles doet het gewoon. Alleen de met mijn tv-server opgenomen ts-bestanden kon ik niet vanuit Emby afspelen. Maar via Kodi lukt dat wel dus dat is fijn.

@apis29
Het haperen van het geluid via mijn receiver heb ik niet meer kunnen testen. Die heeft een blikseminslag in de buurt niet overleefd helaas en is nu bij de technische dienst. Godzijdank deed de tv het nog wel!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:46
Interessant om door te nemen. Bij de vergelijking geeft Rtings aan dat ze de Samsung beter vinden terwijl die in de shootout op gepaste afstand stond. Smaken verschillen dus, of wellicht dat de tests niet alles betekenen voor kijkervaring.

Al met al is de rating die de tv krijgt goed op alle vlakken, dus een zeer goede allrounder. Nu de A9 review nog :)

• jap85
Goed om te lezen dat bij deze nieuwe generatie de input lag ook weer op een goed niveau ligt. Sony was hier altijd sterk in totdat de 4k TV's kwamen, de afgelopen paar jaar was deze dus hoger dan de concurrentie. Nu gelukkig niet meer!

Voor je slaapkamer lijkt een oled de logische keus
Voor een verlichte woonkamer ga ik voor lcd

Rtings zegt over de kijkhoek van de zf9 dat hun test daarvoor kwa score niet toereikend is en ze zullen deze later aanpassen en de recensie updaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjobar
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-04 21:03
m4yall schreef op donderdag 27 september 2018 @ 20:03:
[...]

Interessant om door te nemen. Bij de vergelijking geeft Rtings aan dat ze de Samsung beter vinden terwijl die in de shootout op gepaste afstand stond. Smaken verschillen dus, of wellicht dat de tests niet alles betekenen voor kijkervaring.

Al met al is de rating die de tv krijgt goed op alle vlakken, dus een zeer goede allrounder. Nu de A9 review nog :)
Je slaat de spijker precies op zijn kop: Smaken verschillen! Trouwens, wanneer kijk jij naar een film met daarnaast nog 3 andere tv's en zet hem regelmatig stil om iets te vergelijken? Wat ik wil zeggen is, je zult met je eigen ogen moeten gaan kijken of je de tv die je graag wil hebben mooi vindt en dat andere een andere mening hebben omdat ze 3 kwartier naar een statisch beeld hebben zitten staren en daaruit een bepaalde conclusie hebben getrokken is een gegeven, maar niet eentje die ik zelf meeneem in mijn beslissing om een tv wel of niet te kopen.

Ik heb onlangs zo'n beetje al die tv's wel in het echt gezien en vond ook de Samsung wel mooi alleen begrijp ik best waar vooral Vincent Teoh over klaagt dat zelfs in SDR content het beeld er erg opgepoetst uitziet. Maar stel je voor dat je dat nu juist mooi vindt, dan is dat toch prima? Ik heb zelf al 2 weken geleden de 65ZF9 besteld en hopelijk komt ie snel.

Ik weet zeker dat die A9 met gepaste voorsprong het allerbeste gaat zijn wat nu op de markt gaat komen, daar ben ik niet bang voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
jjobar schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 10:14:
[...]

Je slaat de spijker precies op zijn kop: Smaken verschillen! Trouwens, wanneer kijk jij naar een film met daarnaast nog 3 andere tv's en zet hem regelmatig stil om iets te vergelijken? Wat ik wil zeggen is, je zult met je eigen ogen moeten gaan kijken of je de tv die je graag wil hebben mooi vindt en dat andere een andere mening hebben omdat ze 3 kwartier naar een statisch beeld hebben zitten staren en daaruit een bepaalde conclusie hebben getrokken is een gegeven, maar niet eentje die ik zelf meeneem in mijn beslissing om een tv wel of niet te kopen.

Ik heb onlangs zo'n beetje al die tv's wel in het echt gezien en vond ook de Samsung wel mooi alleen begrijp ik best waar vooral Vincent Teoh over klaagt dat zelfs in SDR content het beeld er erg opgepoetst uitziet. Maar stel je voor dat je dat nu juist mooi vindt, dan is dat toch prima? Ik heb zelf al 2 weken geleden de 65ZF9 besteld en hopelijk komt ie snel.

Ik weet zeker dat die A9 met gepaste voorsprong het allerbeste gaat zijn wat nu op de markt gaat komen, daar ben ik niet bang voor!
Besluit was eigenlijk al voor de A8 gemaakt, alleen toen kwam de A9 met het prijsverschil en ga je weer zitten wachten of het het waard is. Nu is alleen de ZF9 opeens wellicht ook interessant... Ergens maar eens tijd hebben om goed het verschil ergens te kunnen gaan kijken (zonder enorm veel TL licht...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaMeLiNoS
Zijn ondertussen nu een paar dagen verder en moet zeggen, wauw! Komende vanaf een 55" LG (55lm760) is dit echt een wereld van verschil. Zwart is echt wel zwart (tis nog steeds geen Oled), maar de kleuren en het beeld is echt fantastisch. Ben dan ook vooralsnog erg blij met de keus.

Het weekend gaat het scherm tegen de muur aan en zal ik een sfeer impressie schieten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mossie09
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 26-11-2021
Mag ik vragen wat je ervoor betaald heb?
Zit zelf nog te twijfelen tussen 65/75” en OLED en lcd.

Q9fn of sony af9 of toch een ander model.

Het blijf lastig..

Bedankt in ieder geval!
WaMeLiNoS schreef op woensdag 26 september 2018 @ 09:40:
Na lang wikken en wegen heb ik gisteren mijn KD-75XF9005 (XF90 series) besteld.

Vrouwlief wilde niet voor een 65 inch gaan, gezien onze kijkafstand bijna 5 meter is. Ben heel benieuwd hoe dit gaat bevallen (onze slaapkamer is nu voorzien van een 55 inch)...

Als het goed is vandaag binnen, steun is onderweg, dus kan ie mooi tegen de muur (en nee tis niet het dunste toestel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johanheikoop
Ja hoor. Heb zelf de 65XF9005 nu in huis. Gekocht bij FOKA. Geen banding, DSE. Top tv!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WaMeLiNoS
Kleine impressie van hoe het de TV nu hangt in de huiskamer

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/14t8w2w.jpg

Al met al zijn we super tevreden over de TV!
Mossie09 schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 18:05: Mag ik vragen wat je ervoor betaald heb?
Zit zelf nog te twijfelen tussen 65/75” en OLED en lcd.

Q9fn of sony af9 of toch een ander model.

Het blijf lastig..

Bedankt in ieder geval!
[...]
De keuze was voor ons ook lastig. Ben achteraf meer dan content met de keus die we gemaakt hebben (zie boven). Tv is aangekocht middels een partner waar ik wat korting gekregen heb (die niet publiekelijk is). Ben wel afgestapt van de Bol.com Plaza prijs - mede omdat dit geen NL model is en dus ook de NL apps niet ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Naar aanleiding van de review: een Q&A sessie over de ZF9. Out-of-the-box calibratie kreeg een vrij slecht cijfer iirc maar bleek dat hun meter op gamma 2.2 stond afgesteld terwijl de tv op 2.4 afgesteld is. Staat nu ook in hun AF9 review: "Out of the box picture accuracy is good, and most of the measured inaccuracy is due to the fact that Sony is now targeting 2.4 gamma instead of 2.2.". Schijnbaar is het aan bod gekomen in deze video maar nog niet de tijd genomen hem zelf te bekijken.

[ Voor 72% gewijzigd door apis29 op 02-10-2018 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
Ik krijg nou niet echt het idee dat dit een enorme vooruitgang is tov de AF8 (niet een de meerprijs momenteel waard is ieder geval). HDR brightness is zelfs nog iets lager dan de AF8 blijkbaar.

Android 8 werkt blijkbaar een stuk fijner, maar dat krijgt de AF8 binnenkort ook en met wat opschonen is de mindere SOC ook niet zo'n probleeem. Ik ga denk ik een mooie aanbieding van de AF8 afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
jap85 schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 09:42:
[...]

Ik krijg nou niet echt het idee dat dit een enorme vooruitgang is tov de AF8 (niet een de meerprijs momenteel waard is ieder geval). HDR brightness is zelfs nog niets lager dan de AF8 blijkbaar.

Android 8 werkt blijkbaar een stuk fijner, maar dat krijgt de AF8 binnenkort ook en met wat opschonen is de mindere SOC ook niet zo'n probleeem. Ik ga denk ik een mooie aanbieding van de AF8 afwachten.
Ongeveer hetzelfde haal ik uit de review inderdaad. Prijsverschil is nu wel groot voor het - in cijfers in de review - kleine verschil. Ik vermoed toch wel dat de beeldchip her en der meer voordeel moet bieden dan nu tot uitdrukking komt, maar dat wordt zelf een keer gaan kijken waar ze naast elkaar staan met evt wat eigen content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mossie09
Vind het prijsverschil inderdaad ook te groot!
Wat is eigenlijk het verschil tussen de A1 en af8?

Heb me keuze nu of op een sony af8 of q9fn..

Thanks in ieder geval!
jap85 schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 09:42:
[...]

Ik krijg nou niet echt het idee dat dit een enorme vooruitgang is tov de AF8 (niet een de meerprijs momenteel waard is ieder geval). HDR brightness is zelfs nog niets lager dan de AF8 blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-05 14:45
WaMeLiNoS schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 08:49:
Kleine impressie van hoe het de TV nu hangt in de huiskamer

[Afbeelding]

Al met al zijn we super tevreden over de TV!

[...]

De keuze was voor ons ook lastig. Ben achteraf meer dan content met de keus die we gemaakt hebben (zie boven). Tv is aangekocht middels een partner waar ik wat korting gekregen heb (die niet publiekelijk is). Ben wel afgestapt van de Bol.com Plaza prijs - mede omdat dit geen NL model is en dus ook de NL apps niet ondersteund.
Ik heb een vergelijkbare situatie wat betreft invallend licht. Is jouw keuze daarom op LCD gevallen en niet op OLED? Ik wil eigenlijk voor een 65AF8 gaan, maar blijf het lastig vinden met zonlicht enzo. Heb nu een 50 inch Panasonic plasma van 10 jaar oud en die is met invallend licht echt compleet washed out...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaMeLiNoS
Martijn schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 12:59:
[...] Ik heb een vergelijkbare situatie wat betreft invallend licht. Is jouw keuze daarom op LCD gevallen en niet op OLED? Ik wil eigenlijk voor een 65AF8 gaan, maar blijf het lastig vinden met zonlicht enzo. Heb nu een 50 inch Panasonic plasma van 10 jaar oud en die is met invallend licht echt compleet washed out...
Is inderdaad wel een afweging geweest. We hebben veel licht inde huiskamer, waardoor ik bij Oled (ivm lichtopbrengst) had moeten verduisteren. Nu kunnen we tijdens daglicht gewoon rustig netflixen en is er voldoende helderheid om de boel weer te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mossie09 schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 11:53:
Vind het prijsverschil inderdaad ook te groot!
Wat is eigenlijk het verschil tussen de A1 en af8?

Heb me keuze nu of op een sony af8 of q9fn..

Thanks in ieder geval!

[...]
Grootste mogelijke verschil zowat van de duurdere tvs die 2.

AF8 heb ik terug gestuurd want die was zeker niet helder genoeg voor de lichte huiskamer van me ouders en ingeruild voor een XF90.

De Q9FN is nog een stuk feller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je rtings mag geloven verschilt de ZF9 amper van de ZD8 XE93 XE94 en XF90 maar ook weinig met de XE90.
Jammer.

Je kan em echt willen, maar het beste waar voor je geld lijkt toch nog steeds het 90 model.

Een OLED ga ik in ieder geval nog niet kopen voor een huis of eetkamer.

Voor een slaapkamer, af en toe een film misschien kijken savonds prima, heb je ook geen kans op inbranding.

Of de LGs en Panas en de AF9 moeten significant helderder zijn dan de AF8, maar die laatste was echt niet voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Anoniem: 895683 schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 16:15:
[...]

Grootste mogelijke verschil zowat van de duurdere tvs die 2.

AF8 heb ik terug gestuurd want die was zeker niet helder genoeg voor de lichte huiskamer van me ouders en ingeruild voor een XF90.

De Q9FN is nog een stuk feller.
Je hebt dit daadwerkelijk getest? Kamer vergelijkbaar met de foto die WaMeLiNoS gepost heeft hierboven? Als ik iets niet meer wil namelijk is een compleet washed out beeld, wat ik nu met mijn plasma wel heb. Die is wel 10 jaar oud dus die doet misschien 100 nits ofzo, dus neem aan dat OLED al met al toch wel stuk feller moet zijn :S...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De AF8 hing aan de muur thuis.
En het is niet washed out.
Het is echt heel mooi beeld.
Heel scherp. Duidelijk beter dan de XF90.
Vooral op kortere afstand zie je hoe goed het beeld echt is.
Alleen de helderheid vond ik niet sterk genoeg.

Maar dit is iets persoonlijks kwa voorkeur.
Heb trouwens géén HDR gezien.
Ik ging echt af op gebruik vooral overdag, tv en voetbal. Dus ook dat is heel persoonlijk wanneer je de tv gebruikt en waarvoor.

Op die foto zie je de rest van de kamer niet, maar waar ik de AF8 zag heb je aan 1 kant van de kamer een muur met bijna alleen maar glas en de woning staat op de boulevard dus veel licht.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 895683 op 04-10-2018 04:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferry05
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 24-04 20:13
Ik twijfelde tussen de lg c8 en de sony af8. Beide in 55 inch formaat. Uiteindelijke heb ik voor de Sony gekozen. Wel 250 euro meer uitgegeven maar goed. Ik krijg toch een beter gevoel bij Sony. Wat denken jullie een goede keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Altijd hè :P (rationeel gesproken vast niet O-) ; )

Andere AF9 review:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
apis29 schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 01:11:
Altijd hè :P (rationeel gesproken vast niet O-) ; )

Andere AF9 review:

[YouTube: Sony AF9/ A9F Master Series OLED TV Review]
As expected. Goede opmerking op het einde dat het een eigen keuze is of je de AF9 het prijsverschil met anderen waard vindt. Zit te wachten op een cashback van Sony. €1000 verschil met de C8 is wel echt erg hoog.

Mooiste opmerking: “sorry I had to blur this video otherwise YouTube would come down on me for a millennial missing the money for his morning latte”. Man begint nog grapjes te maken ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
Ferry05 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 20:05:
Ik twijfelde tussen de lg c8 en de sony af8. Beide in 55 inch formaat. Uiteindelijke heb ik voor de Sony gekozen. Wel 250 euro meer uitgegeven maar goed. Ik krijg toch een beter gevoel bij Sony. Wat denken jullie een goede keuze?
Ik denk dat je in het Sony topic weinig mensen gaat vinden die zeggen dat je beter voor de LG had kunnen gaan ;)

Als je die 250 euro kunt missen (wat je blijkbaar kunt) waarom dan niet voor de betere en mooiere TV gaan? Je gaat er jaren naar kijken en plezier van hebben :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:14
Zie dat de 2018 modellen nog steeds Mediatek soc's gebruiken. DTS in kodi is anno 2018 dus nog altijd problematisch? Of hebben ze nu een chipset met een licentie gekocht? (Die Xiaomi kan het wel).

[ Voor 7% gewijzigd door sdk1985 op 09-10-2018 00:44 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjobar
Voor diegene die Duits verstaan, deze gast is behoorlijk onder de indruk van de Sony KD-65ZF9:

Als het goed is krijg ik hem de volgende week binnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRG-81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-05 21:01
Heeft iemand ervaring met een XF9005 en een Nintendo switch? Kun je iets zinnigs kan zeggen over de input lag? Is die merkbaar of te verwaarlozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
HDTV Polska review van de AF9: https://translate.google....hdr%2F&edit-text=&act=url

En een AF9 v AF8 vergelijking:

[allebei nog niet gelezen/bekeken]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jjobar schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 09:49:
Voor diegene die Duits verstaan, deze gast is behoorlijk onder de indruk van de Sony KD-65ZF9:

[YouTube: Sony ZF9 4K HDR Test / Vorstellung 65 Zoll Android TV]

En hoe is ie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destro9704
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06:19
Ik heb ondertussen 1 1/2 week de 65 AF9 en ik moet zeggen een schitterend adembenemend mooi plaatje...ook overdag met zelfs direct zonlicht op de tv prima te bekijken en ik ben zeer blij met mijn switch van full led Sony 65ZD9 naar oled..

Kan er weer tegen totdat Sony met mini/microled/cledis uitkomt in betaalbare prijzen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
jjobar schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 09:49:

[YouTube: Sony ZF9 4K HDR Test / Vorstellung 65 Zoll Android TV]

Toch zie je bij deze review weer dat de letter box bars volledig grijs kleuren bij verlichte objecten aan de randen... Blijft toch het grootste euvel van LCD...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mossie09
Goed om te horen dat die bevalt!!
Mag ik vragen waar je hem hebt gehaald en hoeveel je kwijt was? Thanks!
destro9704 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 00:34:
Ik heb ondertussen 1 1/2 week de 65 AF9 en ik moet zeggen een schitterend adembenemend mooi plaatje...ook overdag met zelfs direct zonlicht op de tv prima te bekijken en ik ben zeer blij met mijn switch van full led Sony 65ZD9 naar oled..

Kan er weer tegen totdat Sony met mini/microled/cledis uitkomt in betaalbare prijzen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjobar
Helaas kon ik woensdag niet dus nu wordt ie morgen afgeleverd... stay tuned!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjobar
Martijn schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 01:09:
[...]

Toch zie je bij deze review weer dat de letter box bars volledig grijs kleuren bij verlichte objecten aan de randen... Blijft toch het grootste euvel van LCD...
Klopt, ik heb (behalve misschien de ZD9) nog nooit een LCD gezien die hier geen last van had. Persoonlijk ben ik er aan gewend en stoor ik me er niet zo aan.

Waar ik me het meeste aan erger is posterisation en laat dat nou juist iets zijn waar Sony in uitblinkt. Sony's smooth gradation werkt echt goed en vind ik belangrijker dan blooming.

Hopelijk zien we over een aantal jaren betaalbare microleds en hebben we best of both worlds!

Morgen krijg ik mijn ZF9 en ik zal mijn bevindingen wel posten hier.

[ Voor 6% gewijzigd door jjobar op 21-10-2018 10:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ancent
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19-12-2023
Ik was van plan om te wachten met de aankoop van een nieuwe tv, maar liep gisteren tegen onderstaand aan voor een 65AF9;

https://www.mydealz.de/de...v-fernseher-65af9-1252783

Meteen gebeld met de MM in Keulen (voor mij 1 1/2 uur rijden). Dinsdag komen er nieuwe panelen binnen en staat er een voor mij gereserveerd. Nu maar eens passen en meten of hij in de auto (Mondeo station) past.

Op site van Sony lees ik dat de garantie europees is geregeld. Zien jullie nog nadelen bij het importeren van een duits scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Laatst online: 16:22
Hier hebbben we een 65” scherm opgehaald met een A3. Volgens mij is een Ford Mondeo station groter en mag dat geen probleem zijn. Maar inderdaad, meten is weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ancent
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19-12-2023
GioStyle schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 11:38:
Hier hebbben we een 65” scherm opgehaald met een A3. Volgens mij is een Ford Mondeo station groter en mag dat geen probleem zijn. Maar inderdaad, meten is weten.
Dat zijn goede berichten! Als een 65inch in een A3 past moet het inderdaad wel lukken. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Ancent schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 11:35:

Op site van Sony lees ik dat de garantie europees is geregeld. Zien jullie nog nadelen bij het importeren van een duits scherm?
Ondersteuning voor Nederlandse apps of Ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 07:30
Martijn schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 12:59:
[...]

Ik heb een vergelijkbare situatie wat betreft invallend licht. Is jouw keuze daarom op LCD gevallen en niet op OLED? Ik wil eigenlijk voor een 65AF8 gaan, maar blijf het lastig vinden met zonlicht enzo. Heb nu een 50 inch Panasonic plasma van 10 jaar oud en die is met invallend licht echt compleet washed out...
Heb hier een 65AF8 staan sinds juni en had daarvoor een Panasonic Viera 65 LED. Omdat ik de zon in de zomer vanaf halverwege de middag vol in de kamer heb staan moest bij mij sowieso het rolluik al half naar beneden en heb daarom geen moeite met mijn OLED nu. Wanneer de zon niet vol in de kamer schijnt is er totaal geen probleem met de AF8 wat beeld betreft.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjobar
Zojuist is de KD-65ZF9 afgeleverd en heb ik even wat zitten spelen met de beeld instellingen.

Eerste conclusie; Top! Nadat ik beide HDMI kabels heb laten vervangen (ARC werkte niet en Ziggo zag er ook niet uit) heb ik goed beeld bij zowel Ziggo, YouTube en Netflix.

Een aantal observaties:

De Netflix calibrated mode vind ik persoonlijk redelijk donker en erg bruinig en geelig. Ik laat deze liever uit en houdt de Standard mode aan. Ik heb wel de saturation iets verhoogd.

Zodra de Netflix app HDR content detecteert krijg je andere keuzes; light, dark en vivid. Gek genoeg vind ik hier zowel light en dark ook te bruin en vind ik Vivid wel aardig al moet je dan wel de brightness een beetje verlagen anders wordt het wel een ontzettend licht kanon.

Youtube ziet er voor mijn begrippen fantastisch uit en ik heb een aantal 4K HDR demo's bekeken en dat zag er allemaal prima uit.

Mindere dingen zie ik ook; zoals verwacht heeft deze tv niet zoveel dimming zones als de ZD9 dus clouding is zeker een issue wanneer er heldere beelden zijn bij de zwarte balken die dan grijs oplichten. Voor mij geen issue maar ik weet dat sommige mensen er panisch voor zijn.

Verder lijkt het alsof Ziggo een vreemd issue heeft wanneer ik een uitzending probeer terug te kijken. Ik moet het nog even verder uitzoeken, maar het lijkt erop alsof het beeld terug naar SD gaat en alles blurry wordt. Mocht dit aanblijven dat bel ik Ziggo wel even of dit een bekend issue is. Dit had ik niet op mijn vorige tv in ieder geval.

Verder valt me op dat de interface echt super snel is en door de verschillende opties bladeren gaat razend snel.

Pas 2 uurtjes wat getest dus verder nog niet veel te vertellen.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Dat bruin en gelige is wat je ook in de biscoop hebt.
De biscoop en bioscoop pro modussen in andere sony tvs zijn ook zo. Het is even wennen maar als je na een half uur zo kijken terug gaat naar het felle “standard” met felle kleuren zie je dat “standard” totaal niet lijkt zoals het beeld in de bios en beter is voor tv zenders vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:51
Is er sl nieuws waneer Oreo een keer uit gaat komen? Was ooit zomer 2018..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-05 11:30
Bruine/gelige effect is wat je wil 's avonds / in het donker en is dan de juiste witbalans. Ik zou er gewoon aan wennen. Dan heb je ook veel minder last van het "ARGH MY EYES"-effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambello
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 08-05 08:33
Ik heb gelezen dat dit een goede televisie is: Sony KD-65XF9005.

Ik heb wat prijzen van rond de 1800 incl. cashback, maar dat zit nog dicht tegen een LG C8 OLED aan? Is die televisie zoveel beter?

Heeft iemand prijstips voor deze tv? Ik ben nu wat zaken aan het afbellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Tweakers,

Ik ben in het bezit van de Sony KD-55XF9005 en ben al een tijdje aan het uitzoeken waarom de (titel)- balken bij Dolby Vision of HDR meer grijz achtig wordt.

Zowel bij Netflix op de TV (app) zelf als bij de Xbox One X.
Ook via een Dune 4k HD Pro (met HDR materiaal) lijken de zwarte balken waarin de ondertitelig zit grijzig te worden. Voor Netflix ben ik al aan het kijken geweest voor gele ondertiteling, gelukkig minder intens, maar de balken blijven dan grijs.

Ik heb de TV ingesteld via Cinema Pro, Lokaal Dimmen hoog, X-tended Dyanmic Range op midden en Ench. Contr. verbeteraar uit staan.

Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
brtkpr schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 11:00:
Tweakers,

Ik ben in het bezit van de Sony KD-55XF9005 en ben al een tijdje aan het uitzoeken waarom de (titel)- balken bij Dolby Vision of HDR meer grijz achtig wordt.

Ook via een Dune 4k HD Pro (met HDR materiaal) lijken de zwarte balken waarin de ondertitelig zit grijzig te worden. Voor Netflix ben ik al aan het kijken geweest voor gele ondertiteling, gelukkig minder intens, maar de balken blijven dan grijs.

Ik heb de TV ingesteld via Cinema Pro, Lokaal Dimmen hoog, X-tended Dyanmic Range op midden en Ench. Contr. verbeteraar uit staan.

Omdat de backlight op standje max gaat als er HDR wordt afgespeeld ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
  • Nu online
apis29 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 14:03:
[...]

Omdat de backlight op standje max gaat als er HDR wordt afgespeeld ...
Maar, ik heb toch local dimming? en de zwarte balken geven in principe geen film weer
Dit probleem heeft dus iedereen met HDR begrijp ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
@brtkpr
Welke Netflix serie is Dolby Vision? Ik wil dat wel uitproberen, heb zelf een 49 inch XF9005.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
  • Nu online
D-e-n schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 14:29:
@brtkpr
Welke Netflix serie is Dolby Vision? Ik wil dat wel uitproberen, heb zelf een 49 inch XF9005.
Ik heb even bij Netflix gezocht op Dolby Vision, maar als voorbeeld bijvoorbeeld de Marvel series (Iron Fist). je ziet dan een mooi scherp beeld, maar de zwarte boven en onder balk zijn gewoon grijs. Alsof de local dimming daar niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjobar
brtkpr schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 11:00:
Tweakers,

Het probleem wat jij beschrijft is gewoon inherent aan de Led/LCD technologie. Het aantal local dimming zones is gewoon niet genoeg en zodra er ergens iets afgebeeld moet worden met enige licht intensiteit dan zal de backlight aan moeten en krijg je een grijze achtergrond. Ik zou bijna zeggen: works as designed.

Mocht je dit niet willen dan moet je overstappen op een OLed die heeft dit probleem niet, maar daar krijg je weer andere issues voor terug....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
  • Nu online
jjobar schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 15:32:
[...]

Het probleem wat jij beschrijft is gewoon inherent aan de Led/LCD technologie. Het aantal local dimming zones is gewoon niet genoeg en zodra er ergens iets afgebeeld moet worden met enige licht intensiteit dan zal de backlight aan moeten en krijg je een grijze achtergrond. Ik zou bijna zeggen: works as designed.

Mocht je dit niet willen dan moet je overstappen op een OLed die heeft dit probleem niet, maar daar krijg je weer andere issues voor terug....
Ik heb al een oled, en die heeft idd andere issues, maar dan ga ik er maar aan wennen. Vind alleen bijzonder dat het niet beetje zwart is, maar echt gewoon grijs. 7(8)7
Maar voor de rest is het een super toestel >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjobar
brtkpr schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 15:35:
[...]

Ik heb al een oled, en die heeft idd andere issues, maar dan ga ik er maar aan wennen. Vind alleen bijzonder dat het niet beetje zwart is, maar echt gewoon grijs. 7(8)7
Maar voor de rest is het een super toestel >:)
Ik heb zojuist een ZD-65ZF9 gekocht en heb ongeveer hetzelfde probleem. Ik zie het ondertussen maar als een feature: een soort van Ambilight zeg maar! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
  • Nu online
jjobar schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 15:44:
[...]

Ik heb zojuist een ZD-65ZF9 gekocht en heb ongeveer hetzelfde probleem. Ik zie het ondertussen maar als een feature: een soort van Ambilight zeg maar! >:)
Mooi toestel ook hoor, gefeliciteerd met je aankoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
jjobar schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 15:44:
[...]

Mja, ik begrijp dat je het zo moet zien wellicht, maar komende van 11 jaar plasma kan ik dat echt niet accepteren. Zit er denk ik maar 1 ding op... 65AF8... ;)

Kinderen dan maar goed africhten dat ze hem uitzetten tussen door en niet Dylan Haegens laten inbranden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
brtkpr schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 14:26:
[...]

Maar, ik heb toch local dimming? en de zwarte balken geven in principe geen film weer
Dit probleem heeft dus iedereen met HDR begrijp ik?
Zoals al opgemerkt zitten er te weinig zones op om de balken apart te dimmen. Daarnaast werkt die dimming natuurlijk bij SDR ook en dan staat je backlight niet op max ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
  • Nu online
Mag ik vragen welke instellingen mensen hier gebruiken voor de xf9005?

Ik heb zelf nu het onderstaande

- Gebruiker mode
- Helderheid 10
- Gamma -2
- Zwart aanpassen Uit
- adv. contrast .enh. Uit
- Auto local dimming - Medium
- X-tended Dynamic range - uit

De overige instellingen zijn vrijwel gewoon standaard

Dit levert bij gewoon SDR beeld een prima plaatje op met redelijke goede zwart weergave vind ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
brtkpr schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 06:55:
Mag ik vragen welke instellingen mensen hier gebruiken voor de xf9005?

Ik heb zelf nu het onderstaande

- Gebruiker mode
- Helderheid 10
- Gamma -2
- Zwart aanpassen Uit
- adv. contrast .enh. Uit
- Auto local dimming - Medium
- X-tended Dynamic range - uit

De overige instellingen zijn vrijwel gewoon standaard

Dit levert bij gewoon SDR beeld een prima plaatje op met redelijke goede zwart weergave vind ik
Ik heb het graag wat contrasty. Voor video (Netflix/TV/...):
- Cinema Pro
- Helderheid 25-50 afhankelijk van moment van de dag
- Kleur 52
- Gamma -1
- Zwart aanpassen / adv contrast uit
- Auto Local Dimming High, X-tended Dynamic Range high
- Kleurtemperatuur Cinema 2 (de meest gelige)
- Live colour low
- Reality creation auto
- Motionflow: off
- dingen die ik vergeet: uit

Voor games ongeveer hetzeflde maar game mode met X-tended Dynamic Range medium, live colour uit, reality creation uit, Motionflow op smoothness 0+clearness 1.

Ziet er prima uit zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ZD9 is wrs de lcd die het minst last heeft van licht in de balken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
  • Nu online
Heb trouwens gemerkt dat wanneer je X-tended Dynamic Range uit zet het beeld aanzienlijk zwarter wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appeltjeeitje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-05 22:45
Weet iemand het verschil in de 43xf85 serie tussen de 8505 en de 8599?

Ik heb vorig jaar op een notitieblaadje geschreven dat binnen de 85 range ik de 8599 zou moeten kopen (op het moment dat de prijzen wat zouden zijn gezakt). Nu ben ik bij de MM geweest en via een folder van Sony zouden ze toch gelijk zijn, beide 100 Hz, beide 800 motionflow, zelfde kleur etc. In de pricewatch is er nog steeds een verschil van 150 tot 200 euro dus zou je denken dat de 8505 dan de logische keus is, en dat er wel een verschil is.....

Iemand die hier weet van heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• symen55
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 25-04 11:51
Appeltjeeitje schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 20:10:

Ik heb vorig jaar op een notitieblaadje geschreven dat binnen de 85 range ik de 8599 zou moeten kopen (op het moment dat de prijzen wat zouden zijn gezakt). Nu ben ik bij de MM geweest en via een folder van Sony zouden ze toch gelijk zijn, beide 100 Hz, beide 800 motionflow, zelfde kleur etc. In de pricewatch is er nog steeds een verschil van 150 tot 200 euro dus zou je denken dat de 8505 dan de logische keus is, en dat er wel een verschil is.....

De laatste twee cijfers staan voor voornamelijk cosmetische verschillen. Bijvoorbeeld Sony KD-55XD8577 heeft een silver finish, terwijl de KD-55XD8599 zwart is. Ook kan het nummer een verschil in features aangeven, zoals de Sony KD-75XD8505 met motionflow XR800hz, terwijl KD-55XD8577 en KD-55XD8599 motionflow XR1000hz heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online

De 05 heeft geen DVB-S/S2 tuner toch wel (was in de war met de XE75 serie waar ik laatst dat verschil had gezien), verder maakt het geen verschil dus gewoon de goedkoopste variant nemen (of je moet een zilveren, de 77, willen). 88 en 96 bestaan ook nog ... Uiterlijk verschillen ze niet eens meer wat voorheen ook nog wel eens was met bijv. een andere kleur voet. En bij gelijke prijzen zoals nu gewoon het hoogste nummer nemen (baat het niet dan schaadt het niet principe mbt Motionflow 1000 ipv 800).

[ Voor 15% gewijzigd door apis29 op 27-10-2018 22:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:33

De XF8599 heeft de premium afstandsbediening met geborsteld metaal en rubber ipv plastic, de XF8505 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Ik zie op Youtube dat dat vorig jaar ook het geval was met de XE85: de 99 had de TX201E en de 96 en lager de TX300E. Dan komt het aan op voorkeur qua afstandsbediening, de 201 is wel 'luxer' maar de voorkeur qua prettige bediening kan naar de 300 uitgaan tov 200/201 (zie je ook in enkele reviews terugkomen).

[ Voor 13% gewijzigd door apis29 op 27-10-2018 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appeltjeeitje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-05 22:45
Top! Bedankt voor jullie reakties.

Ik zal in de winkel de AB's gaan bekijken of het voor mij een dergelijk prijsverschil waard is (denk het niet....).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Appeltjeeitje schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 09:37:
Top! Bedankt voor jullie reakties.

Ik zal in de winkel de AB's gaan bekijken of het voor mij een dergelijk prijsverschil waard is (denk het niet....).
Ik heb beide gehad, het verschil is klein, zeker niet zo'n groot prijsverschil waard. Voor 25 euro, sure, voor 100+, hell no.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JGB07
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 08-09-2021
Heren en Dames,

Even een vraagje in het lagere segment van Sony. Ik ben op zoek naar een 49 inch televisie en heb weinig zin om veel te betalen voor opties / verbeteringen die je nauwelijks merkt. Ik heb in die zin de Sony toestellen 49XF90## tot 49XF70## grofweg vergeleken.
Het verschil tussen de 90 en 85 enerzijds en lager is mij wel duidelijk. Dat zit voornamelijk in het aantal kleuren (1 miljard vs 17 miljoen) en de refreshrate (100hz om 50hz). Bij de lagere modellen worden de verschillen echter veel kleiner. Tussen de 70 en 75 kom ik eigenlijk maar tot de volgende verschillen in mijn ogen kleine verschillen, terwijl de prijs ruim € 100,- scheelt:

4 om 3 HDMI aansluitingen (hoeveel apparaten wil je aansluiten?)
wel / geen 5 Ghz wifi ondersteuning (75 wel, 70 niet)
wel / geen Bluetooth (75 heeft dat wel, 70 niet)
wel / geen Googlecast (75 wel, 70 niet)

Zie ik dit goed? of zie ik iets over het hoofd? zijn de door mij genoemde verschillen misschien toch belangrijker / groter?

Of anders gevraagd als je een keuze zou moeten maken tussen een XF70, XF75, XF80, XF 85 of XF90, zou je dan de prijsverhoging van steeds (grofweg) € 100,- per model waard vinden en daarom een hogere keuze maken? of kan je in redelijkheid gewoon genoegen nemen met het instapmoddel (XF70).

Ben benieuwd naar jullie visie hierin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
@JGB07 het grote verschil zit in de panelen/backlight/..., niet echt in de specs. De XF90 heeft een erg goed VA-paneel met een hoog contrast en FALD-backlight (lokale dimming, goed voor HDR), en is in het algemeen een van de betere LCD-TV's op de markt op dit moment.

De XF70 zou ik sowieso vermijden, geen Android TV is wat jammer. Alles onder de XF90 is IPS helaas, dus contrast is matig. De XF85/80/75 zijn vrijwel identiek, de verschillen zitten in MotionFlow en beeldverwerking maar zijn te verwaarlozen.

Het is dus kiezen tussen de XF75, een degelijke lower midrange TV, of de XF90, een high-end LCD. Al de rest is de moeite niet echt. (Ik heb de 49" XF90, heel tevreden mee so far en echt een aanrader!) Of, als je 'm kan vinden in de winkel, de XF83. Is in tegenstelling tot al de rest onder de XF90 wél een VA-paneel, dus contrast is een stuk beter. Niet super voor HDR (dan heb je een XF90 nodig), maar wel beter dan de XF75 en XF85 voor al de rest.

Reviews: zie rtings.com - de namen in US zijn X900F, X850F etc.

[ Voor 18% gewijzigd door AmbroosV op 31-10-2018 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JGB07
@AmbroosV Dank voor je snelle en duidelijke reactie.

Dat ontbreken van Android was me niet eens opgevallen bij de XF70. Blij dus dat je mij daar op wijst, want dat is zeker een must.

Prijsverschil tussen de XF90 en XF75 is wel aanzienlijk... Daar hik ik wel een beetje tegenaan dus denk dat het een XF75 wordt, maar jouw reactie zet mij wel aan het denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:51
Hoe kan je signaal kwaliteit zien incl evt fouten van tv signaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online

Vincent Teoh AF9 review: "One OLED to rule them all"
- "Stupendous image quality, fantastic sound and one-of-a-kind design – the AF9 gets frighteningly close to OLED perfection"

JGB07 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 21:43:
@AmbroosV Dank voor je snelle en duidelijke reactie.

Dat ontbreken van Android was me niet eens opgevallen bij de XF70. Blij dus dat je mij daar op wijst, want dat is zeker een must.

Prijsverschil tussen de XF90 en XF75 is wel aanzienlijk... Daar hik ik wel een beetje tegenaan dus denk dat het een XF75 wordt, maar jouw reactie zet mij wel aan het denken.
XF83 is er pas vanaf 60" en de XF85 in 49" heeft ook een VA paneel (maar dat stond natuurlijk allemaal al in post #1 O-) ). Maar idd het voornaamste verschil is wel of geen Android TV en bij de XF80 heb je nog een aluminium frame/bezel vs plastic en een Triluminos paneel voor een vergrote kleurruimte.
Het OS zonder Android TV loopt aanzienlijk soepeler van wat ik zo lees dus het heeft ook voordelen/een voordeel. Maar uiteraard een stuk minder mogelijkheden en dan is ook nog de toegang tot de Opera Store voor apps gestopt.

[ Voor 62% gewijzigd door apis29 op 01-11-2018 12:59 . Reden: grammar ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:21

woutur

Klauwtjes uit!

Ik heb gisteren onder garantie een 43XF80 gekregen voor een 43W809c. Dat is een IPS vs MVA paneel, 50 vs 100 hz. Ik heb nog niet heel veel verschil gezien. De kleuren zijn prima op de XF80 en de kijkhoek is echt heel veel groter. 4K vs Full HD is niet te merken. Bij 43 inch is dat verschil gewoon te verwaarlozen.

Qua Android TV zitten er wel wat (irritante) verschillen tussen. Ik kon op mijn eerdere toestel op de Discover knop drukken en dan kon ik de lijst onderin het scherm vrij goed naar mijn smaak aanpassen. Die opties mis ik nu. Er is nu een Apps knop op mijn afstandbediening die helemaal niet naar mijn (gedownloade) apps gaat.

Eerder kon ik van app (bijvoorbeeld YouTube en NBA app) naar app gaan met de discover toets. Nu moet ik via Home of via TV gaan, waar ik dan eerst naar het scherm van het betreffende knopje ga. Nou ja, misschien via langdrukken op de Home toets dan maar ofzo.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-05 13:35
woutur schreef op donderdag 1 november 2018 @ 11:44:
Eerder kon ik van app (bijvoorbeeld YouTube en NBA app) naar app gaan met de discover toets. Nu moet ik via Home of via TV gaan, waar ik dan eerst naar het scherm van het betreffende knopje ga. Nou ja, misschien via langdrukken op de Home toets dan maar ofzo.
Volgensmij is er een andere knop dan discover welke een balk van onder weergeeft om naar recente video apps te gaan. Althans bij mij zie ik altijd laatste Netflix show en youtube dat ik gebruik. Ik herinner me alleen niet meer hoe deze heet. Ik zal later vandaag kijken. Heb wel een XE9305 dus geen idee of 2018 afstandbedieningen zo anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JGB07
apis29 schreef op donderdag 1 november 2018 @ 11:16:

Vincent Teoh AF9 review: "One OLED to rule them all"
- "Stupendous image quality, fantastic sound and one-of-a-kind design – the AF9 gets frighteningly close to OLED perfection"

[...]

XF83 is er pas vanaf 60" en de XF85 in 49" heeft ook een VA paneel (maar dat stond natuurlijk allemaal al in post #1 O-) ). Maar idd het voornaamste verschil is wel of geen Android TV en bij de XF80 heb je nog een aluminium frame/bezel vs plastic en een Triluminos paneel voor een vergrote kleurruimte.
Het OS zonder Android TV loopt aanzienlijk soepeler van wat ik zo lees dus het heeft ook voordelen/een voordeel. Maar uiteraard een stuk minder mogelijkheden en dan is ook nog de toegang tot de Opera Store voor apps gestopt.
Thanks voor je reactie.
Het paneel van de XF85 zou (in 49 inch) dus vergelijkbaar zijn met de XF90 begrijp ik?

Andere vraag wat natuurlijk niet helemaal in deze Sony draad thuishoort, maar wel voortborduurt op het voorgaande: welk samsung toestel zou vergelijkbaar zijn met de XF75 of de XF90?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
JGB07 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 14:11:
[...]

Thanks voor je reactie.
Het paneel van de XF85 zou (in 49 inch) dus vergelijkbaar zijn met de XF90 begrijp ik?

Andere vraag wat natuurlijk niet helemaal in deze Sony draad thuishoort, maar wel voortborduurt op het voorgaande: welk samsung toestel zou vergelijkbaar zijn met de XF75 of de XF90?
Paneel is vergelijkbaar idd, misschien nog wel hetzelfde alleen de verlichting erachter verschilt natuurlijk nog, en de processor die op de XF85 dezelfde is als in de voorganger van de XF90 (XE90).
XF90 = Q8DN
XF75 = iets van de NU7400 of 7100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
sdk1985 schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 00:44:
Zie dat de 2018 modellen nog steeds Mediatek soc's gebruiken. DTS in kodi is anno 2018 dus nog altijd problematisch? Of hebben ze nu een chipset met een licentie gekocht? (Die Xiaomi kan het wel).
Niemand die deze tv reeks gebruikt in combinatie met de Kodi app en een soundbar/surround set met DTS support?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
sdk1985 schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 01:01:
[...]

Niemand die deze tv reeks gebruikt in combinatie met de Kodi app en een soundbar/surround set met DTS support?
Ik heb er ook een Windows box aan hangen maar ik kan eens kijken of ik in de Kodi app een dts bestand kan afspelen. Moet ik wel even zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
D-e-n schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 09:52:
[...]

Ik heb er ook een Windows box aan hangen maar ik kan eens kijken of ik in de Kodi app een dts bestand kan afspelen. Moet ik wel even zoeken :)
AFAIK gaat het direct mis als je in Kodi DTS aanzet. In de nieuwste versie van Kodi zie ik DTS niet eens meer bij de settings staan, ik kan alleen passthrough en dan Dolby Digital (AC3) support aanzetten. Als jij daar wel DTS-HD ziet dan ben je al een stuk verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heppe01
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18-02 02:21
Ik ben nog steeds op zoek naar de beste settings voor de 9005.. iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vroonrgw
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-05-2024
Help mijn Sony AF9 heeft zijn tijd aangepast naar 14 sept 2018 en heeft geen internet meer

Beste Leden,
Allereerst ik hoop dat ik mijn bericht in de juiste groep plaatst zoniet mijn excuus ik begrijp in dat geval dat hij verwijderd zal worden. Alleen na een avondje spuurwerk op internet en niet verder komend doe ik hier een poging

Vandaag hebben wij in almere een stroomstoring gehad die vermoedelijk mijn tv van het padje heeft gemaakt. Sinds vandaag verbind de tv namelijk niet meer met het internet. Diverse diagnoses gedaan en daarbij geeft hij aan dat het apparaat de router wel ziet en de router de tv echter internet verbinding maakt hij niet. diverse andere apparaten tonen geen problemen. Nu zag ik al vrij snel dat de stroomstoring ook de klok heeft aangepast namelijk naar 14 septber 2018. het is vandaag 3 november en ik vermoed dat daar het probleem ligt. Ik heb geprobeert de klok aan te passen maar het systeem laat dit niet toe. de enige optie die werkt is de tijdsaanduiding aanpassen tussen 12 en 24 uur.

Zonder internet kan de tv dus niet de tijd lezen en door de verkeerde tijd kan de tv niet de internet verbinding maken althans ik vermoed nogmaals dat dit het probleem is.

Gegevens:

Sony KD-65AF9

Router ASus RC5300

Ziggo modem maar die geeft signaal direct door aan router waardoor die eigenlijk niks doet.

Wie kan mij aub helpen?

Alvast dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
heppe01 schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 15:19:
Ik ben nog steeds op zoek naar de beste settings voor de 9005.. iemand?
Verkeerde topic ;) . En beste settings voor wat? De beste settings om sport mee te kijken zijn niet de beste settings om mee te gamen of film kijken bijv. ...
vroonrgw schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 23:26:
Help mijn Sony AF9 heeft zijn tijd aangepast naar 14 sept 2018 en heeft geen internet meer
Dit werkt dus niet? https://www.sony.com/electronics/support/articles/00113024
Misschien moet je dan wel een factory reset proberen ...
Ik zie hier hetzelfde probleem: https://community.sony.nl...5-android-tv/td-p/2152871

[ Voor 20% gewijzigd door apis29 op 03-11-2018 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-03 12:54
Hallo,

Is de ingebouwde Chromecast te bedienen met de afstandbediening of is de mobiele telefoon verplicht?

Groet,

Henk

Henk

Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste