Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-09 09:05
Hackus schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 10:38:
@Robertdj Dit is de brief.

Aan: Fokke de Jong, CEO van Suitsupply

Geachte Fokke de Jong,

De reclameposters van uw bedrijf Suitsupply wekken toenemend verzet in de samenleving, vooral bij mensen met gezinnen.

Ook ondergetekende tekent bezwaar aan tegen uw posters, die in strijd zijn met de openbare eerbaarheid.

Dat geldt niet alleen voor de homo-erotische posters die in het bijzonder ergernis hebben opgeroepen, maar ook voor eerdere reclame-uitingen van uw bedrijf.

Ik verzoek u uw maatschappelijke verantwoordelijkheid te nemen. Winstbejag is geen rechtvaardiging voor reclamecampagnes, die slechts met vulgaire erotiek de aandacht trekken.

Ik vraag u daarom beleefd de kwaliteit van de publieke ruimte te respecteren en uw reclame-campagnes in overeenstemming te brengen met algemeen aanvaarde normen van openbare eerbaarheid.

Met verschuldigde hoogachting,

Zoals ik al eerder heb aangegeven, waarom groepen mensen tegen elkaar opstoken door hun reclame ?
Mede door een Multiculturele samenleving, zijn er meer groepen mensen die zich ergeren aan dit soort reclame. Het helpt de homoseksuele medemens echt niet mee, dit gedrag. die hebben het vaak al moeilijk genoeg !
Dus als ik het goed begrijp was het eerdere erotische plaatjes geen echt probleem omdat deze brief anders eerder was gekomen. Het Homo-erotische is het probleem, wat een stelletje religieuze huichelaars doen alsof ze echte problemen hadden met reclame, hadden ze al eerder moeten ingrijpen.

Net alsof homofilie een keuze is en blootstelling er aan enig invloed heeft op iemands geaardheid.

Waarom zijn deze religieuze organisaties altijd zo verrekte hypocriet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nature
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-08 15:52
Jongeren slopen altijd bushokjes en van die borden, als er dan homo's op staan vinden ze het nog lolliger om ze te slopen. Bij ons vooral na het weekend zijn die dingen vaker stuk dan heel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Laatst online: 09:36
Nature schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 11:27:
Jongeren slopen altijd bushokjes en van die borden, als er dan homo's opstaan vinden ze het nog lolliger om ze te slopen. Bij ons vooral na het weekend zijn die dingen vaker stuk dan heel.
Het afplakken en oververven van deze borden is niet hetzelfde als slopen. Bij vandalisme vanuit baldadigheid kun je hem eigenlijk alleen inslaan, of in brand steken. De meeste jongeren hebben namelijk geen verfbussen of plakband op zak als ze in de avond op pad gaan. Dit zijn dus voorbereide acties en heeft niks met het "normaal" slopen van straatmeubilair te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nature
Pyramiden schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 11:31:
[...]

Het afplakken en oververven van deze borden is niet hetzelfde als slopen. Bij vandalisme vanuit baldadigheid kun je hem eigenlijk alleen inslaan, of in brand steken. De meeste jongeren hebben namelijk geen verfbussen of plakband op zak als ze in de avond op pad gaan. Dit zijn dus voorbereide acties en heeft niks met het "normaal" slopen van straatmeubilair te maken.
Bij de link van TS staat: ''Meer dan dertig abri's met homoposter Suitsupply ingegooid''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
Nature schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 11:33:
[...]

Bij de link van TS staat: ''Meer dan dertig abri's met homoposter Suitsupply ingegooid''
En als je even iets verder terug scrolt naar deze post:
polli_ in "Acceptatie van homoseksualiteit in Nederland"
Zul je zien dat het niet alleen ingooien is, maar ook bekladden en afplakken.
Als je even rondkijkt op de nieuwssites en twitter dan wordt dit bevestigd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:58

PinusRigida

I put the p in pool.

Ik ben hier heel categoriek in:

Onverdraagzaamheid is een probleem van de onverdraagzame, niet van het object van zijn/haar onverdraagzaamheid.

Het enige perverse aan heel de zaak is dat door toedoen van onverdraagzamen, die onverdraagzaamheid wel het probleem wordt van mensen tegenover wie men onverdraagzaam is. In de vorm van geweld, discriminatie, opmerkingen, verbale en fysieke agressie, etc...

Yep, ik haal hier nogal wat dooddoeners naar boven "discriminatie" "onverdraagzaamheid"...

Ik kan er als broer van een biseksuele zus die ooit getrouwd was met een man maar nu al vele jaren samen is met haar vriendin en daar 3 kinderen mee opvoedt alleen maar zeggen dat mensen die er iets op tegen hebben dat mensen elkaar liefde tonen -want dat is waar het op neerkomt- eigenlijk totaal niet weten waarover ze spreken, ze hebben dus angst voor het onbekende. En als je niet weet waarover je spreekt dan zwijg je beter.

Ik vind niks mooier dan mensen die van elkaar houden en dat ook tonen, of dat nu om hetero's of holebi's gaat is iets waar ik zelfs niet bij stil sta.

En er is nog steeds een verschil tussen elkaar kussen of een affiche van mannen die elkaar kussen, zelfs tongzoenen, of ronduit seks hebben. Het ene is -terecht- verboden in het openbaar en dat geldt evengoed voor hetero koppels. Het andere moet kunnen en als je het niet kan/wil zien, kijk er dan niet naar en hou je conservatieve ouweventen-mening voor jezelf.

Onverdraagzaamheid komt voort uit onwetendheid en angst en dat zegt genoeg i.m.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
SCraane schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 10:53:
Ben er even snel door het topic heen gegaan en moet wat kwijt:

Ik ben zelf homo. En het kan mij echt geen hol schelen of je me respecteert, tolereert of zelfs aardig vind. Mag je allemaal zelf weten. Zolang je mij maar met rust laat! Wil je het niet zien, kijk dan weg. Ga je dingen slopen omdat je het er niet mee eens bent dan ben je gewoon een kneus. Ik sloop dat stadion/moskee/kerk ook niet.

Ik zie genoeg mensen op straat die zie ik liever niet zie. Dan kijk ik gewoon een andere kant uit. Ik hoef niet perse mijn mond er meteen over open te trekken en er wat van te zeggen.

Er zijn genoeg evenementen (voetbal) waar ik een hekel aan heb. Weet je wat ik doe als er weer eens gespeeld word? Dan ga in NIET naar het centrum of stadion. Als je het Pride event niets vind, ga er dan niet naar toe!

Maar wat ik NIET ga doen is terug de kast in omdat een stel malloten er niet tegen kunnen. Dat is hun probleem. Niet de mijne.
Dit dus :)

Laat iedereen gewoon lekker vinden wat hij/zij vindt en haal gewoon je schouders op. Waarom tijd en aandacht besteden aan mensen die je niet accepteren. Duik in ieder geval niet in de slachtofferrol en eis geen acceptatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nature
Pyramiden schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 11:39:
[...]

En als je even iets verder terug scrolt naar deze post:
polli_ in "Acceptatie van homoseksualiteit in Nederland"
Zul je zien dat het niet alleen ingooien is, maar ook bekladden en afplakken.
Als je even rondkijkt op de nieuwssites en twitter dan wordt dit bevestigd.
Het afplakken valt wel buiten het gebruikelijke daderprofiel maar met een spuitbus kladderen zie ik ze ook wel doen. Ik denk dat we beter onze aandacht kunnen richten op lui die 100 uur schoffelen krijgen voor het aftuigen van homo's met een betonschaar. Daar zou je een harde straf moeten geven als voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
Nature schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 12:00:
[...]

Het afplakken valt wel buiten het gebruikelijke daderprofiel maar met een spuitbus kladderen zie ik ze ook wel doen. Ik denk dat we beter onze aandacht kunnen richten op lui die 100 uur schoffelen krijgen voor het aftuigen van homo's met een betonschaar. Daar zou je een harde straf moeten geven als voorbeeld.
Ben ik niet met je eens. Reclameborden worden normaalgesproken niet met verf beklad. Verf is ook niet iets wat je standaard in je tas hebt zitten. Er is opzet bij in het spel.

Het verharden van de straf heeft geen zin. Het probleem zit hem er niet in dat de straf te laag is, maar dat het zo goed als niet aan te tonen is dat het aftuigen van homo's niet "gewoon" mishandeling was. Laten we het maar even een nadeel van een rechtstaat noemen. Dat is bij het betonschaarincident ook gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@ArgantosNL je kunt wel kletsen wat je wil, maar deze actie van Suitsupply helpt de homoseksuele medemens niet. Dat is een feit, wie je ook hypocriet wil noemen in jou mening. De actie van Suitsupply schaadt de samenleving en stookt onrust.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
Hackus schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 12:18:
@ArgantosNL je kunt wel kletsen wat je wil, maar deze actie van Suitsupply helpt de homoseksuele medemens niet. Dat is een feit, wie je ook hypocriet wil noemen in jou mening. De actie van Suitsupply schaadt de samenleving en stookt onrust.
Het ene sluit het andere toch niet uit? Persoonlijk vind ik de reclame's van de Suit Supply op het randje. Dat geld zowel voor de zoenende mannen als voor sex/halfnaakte vrouwen uit hun vorige reclames. Het doel van de reclames is ook niet om de homoseksuele medemens te helpen maar om knaken te verdienen omdat hun naam 1000x in het nieuws komt.

Ongeacht dat het onrust stookt vind ik de reactie van zo'n "anti-homo" organisatie en het afplakken dan weer buitengewoon kinderachtig en onnodig. We hebben niet voor niets een reclamecodecommissie, en wie is het reformatorisch dagblad om te vinden dat dit op deze manier uitgedragen moet worden? Alhoewel het natuurlijk begrijpelijk is, gezien hun doelgroep.

Edit: Yes... Provoceren:
http://www.at5.nl/artikel...isch-dagblad-gaat-keihard

[ Voor 20% gewijzigd door Pyramiden op 28-03-2018 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-09 09:05
De enige die de samenleving schaadt en onrust stoken zijn bekrompen religieuze de 0.1% die nog boos en verontwaardig reageren op homo's. De reclame helpt homo's misschien niet maar schaadt het ook niet.

Misschien moet je maar eens een goede blink in de spiegel werpen misschien dat je dan het probleem gaat herkennen in deze kwestie.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Het veroorzaakt imho geen haat tegen homo's, het maakt het enkel zichtbaar. Kan pijnlijk zijn, maar erkenning is de eerste stap naar genezing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Flauwekul. De actie van Suitsupply vindt mogelijk niet iedereen even smaakvol, dat mag, maar het zijn de mensen die er zich over opwinden en helemaal die het bekladden en vernielen die het maatschappelijke probleem vormen. Het moet niet gekker worden zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Pyramiden schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 12:24:
[...]

Het ene sluit het andere toch niet uit? Persoonlijk vind ik de reclame's van de Suit Supply op het randje. Dat geld zowel voor de zoenende mannen als voor sex/halfnaakte vrouwen uit hun vorige reclames. Het doel van de reclames is ook niet om de homoseksuele medemens te helpen.

Ongeacht dat het onrust stookt vind ik de reactie van zo'n "anti-homo" organisatie en het afplakken dan weer buitengewoon kinderachtig en onnodig.
Deze actie is gekoppeld aan Topic Titel.
In eerdere berichten heb ik mijn mening al aangegeven. Dus groeperingingen die zich afwent van deze actie is niet uit te sluiten. Wederzijds respect is gewenst, en dat helpt beter aan acceptatie als dit soort reclame acties

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
Hackus schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 12:31:
[...]

Deze actie is gekoppeld aan Topic Titel.
In eerdere berichten heb ik mijn mening al aangegeven. Dus groeperingingen die zich afwent van deze actie is niet uit te sluiten. Wederzijds respect is gewenst, en dat helpt beter aan acceptatie als dit soort reclame acties
Het probleem met dit soort religieus gemotiveerde bezwaren is dat het nooit alleen een eigen mening is maar dat deze altijd aan anderen moet worden opgedrongen. En wie wederzijds respect en acceptatie wil zou toch minimaal van andermans bezit af moeten blijven en daar vallen reclame posters ook onder.

Zoals je het nu stelt zijn zijn de eigenaren van de posters zelf (mede)schuldig aan de vernieling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

noguru schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 12:46:
[...]

Het probleem met dit soort religieus gemotiveerde bezwaren is dat het nooit alleen een eigen mening is maar dat deze altijd aan anderen moet worden opgedrongen. En wie wederzijds respect en acceptatie wil zou toch minimaal van andermans bezit af moeten blijven en daar vallen reclame posters ook onder.

Zoals je het nu stelt zijn zijn de eigenaren van de posters zelf (mede)schuldig aan de vernieling.
Dat maak jij er zelf van. En met de uiting van de reclame wordt al genoeg getracht op ‘te dringen’ aan de samenleving.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robertdj
  • Niet online
Hackus schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 12:54:
[...]
Dat maak jij er zelf van. En met de uiting van de reclame wordt al genoeg getracht op ‘te dringen’ aan de samenleving.
Wat wordt er precies opgedrongen? Worden de kijkers naast (weg)kijken ergens toe gedwongen?

edit: zelfs dat niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Robertdj op 28-03-2018 13:03 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

SCraane schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 10:53:

Maar wat ik NIET ga doen is terug de kast in omdat een stel malloten er niet tegen kunnen. Dat is hun probleem. Niet de mijne.
Kop>spijker>raak.

Mensen hoeven homoseksualiteit niet normaal of fijn te vinden zolang ze er maar niet (strafbaar) naar handelen.

Ik heb een redelijke haat jegens gelovigen (al is dat een stuk logischer dan een hekel hebben aan homoseksuelen). Echter handel ik daar niet naar, tenminste niet op een strafbare manier. Ik accepteer ze niet in mijn directe omgeving (oftewel, bij mij komen ze er niet in). Prima toch?

Zo zouden we allemaal met elkaar om mogen gaan. Zou een hoop frustratie schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Robertdj en anderen. Ik ken zelf homoseksuele stellen,en geen van hen is blij met deze actie en alle aandacht hier om. Daarmee trek ik mijn mening dat dit niet helpt bij de acceptatie. Het is ook niet gek, en wordt alleen maar moeilijker door meer mensen van allerlei verschillende geloven, opvoeding, normen en waarden en tradities tot onze samenleving te laten deelnemen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SCraane
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-02 05:35
Hackus schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 13:14:
@Robertdj en anderen. Ik ken zelf homoseksuele stellen,en geen van hen is blij met deze actie en alle aandacht hier om. Daarmee trek ik mijn mening dat dit niet helpt bij de acceptatie. Het is ook niet gek, en wordt alleen maar moeilijker door meer mensen van allerlei verschillende geloven, opvoeding, normen en waarden en tradities tot onze samenleving te laten deelnemen.
Niet blij met welke actie? Dat abri's vernield worden? Nee, daar ben ik ook niet blij mee. Maar 2 zoenende mannen op een poster? Dat moet gewoon kunnen. Heeft niets met acceptatie te maken. Je hebt gewoon met je poten van andermans spullen af te blijven. Ben je het er niet mee eens, schijf je een brief naar de maatschappij.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• usgaap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 08:53
Met stijgende verbazing de ontwikkeling van deze discussie gevolgd. Waarbij wat mij betreft de, latente homo, aversie er vanaf druipt.

Een homeseksueel koppel in mijn straat heeft een naambordje met van beiden de voor- en achternaam. Ieder pakketje word standaard afgegeven bij het afhaalpunt. Met de opmerking "bewoner was niet (sic) tuis." Buren krijgen hun pakketje wel.

Een lesbische vriendin heeft een baan waarbij een social media presence een vereiste is. Dus haar Twitter en Facebook staan bol van vrolijke en lieve selfies met haar vriendin op vakantie en feestjes. Ze werkt met jongeren uit Kanaleneiland. Ze heeft na 6 maanden haar congé gekregen. Officieel omdat er geen behoefte meer was aan die functie. Na 3 maanden ontdekte ze dat haar oorspronkelijke functie toch weer was opgevuld. Door een heteroseksueel...

Een bi-seksuele vriendin die schromelijk moet lachen op de vraag of ze nog hand-in-hand over straat durft te lopen. "Wat denk je zelf?" Ze is bang geworden. Geef haar geen ongelijk.

Een uitbater van een kroeg waar regelmatig Drag Queen Contests gehouden werd. En in het weekeinde 3 uitsmijters hadden. Twee meer dan gebruikelijk bij kroegen in mijn woonplaats. Om nog maar te zwijgen over de bouncers die pertinent weigeren voor die kroegeigenaar te werken. Ziek. Kan niet.

Ik ging met 3 maten naar een voetbalinterland. "Niet in mijn taxi vriend", zei de chaufeur toen 2 elkaar liefkozend een zoen op de wang gaven (bijna analoog aan de Suit Supply actie).

Geen van dit alles constitueert een strafbaar feit maar de virulente afkeer is bijna tastbaar. Voelbaar. Walgelijk ook.

Een substantieel deel van de Nederlandse bevolking wordt weer terug de kast in gepropt.

Mede vanwege het feit dat mensen aanstoot nemen aan twee zoenende mannen op een poster.

En daarbij oprecht vertellen dat ze dat bezwaar ook zouden hebben als het om een heterostel ging. Echt waar hóór....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
usgaap schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 13:57:
Met stijgende verbazing de ontwikkeling van deze discussie gevolgd. Waarbij wat mij betreft de, latente homo, aversie er vanaf druipt.

Een homeseksueel koppel in mijn straat heeft een naambordje met van beiden de voor- en achternaam. Ieder pakketje word standaard afgegeven bij het afhaalpunt. Met de opmerking "bewoner was niet (sic) tuis." Buren krijgen hun pakketje wel.

Een lesbische vriendin heeft een baan waarbij een social media presence een vereiste is. Dus haar Twitter en Facebook staan bol van vrolijke en lieve selfies met haar vriendin op vakantie en feestjes. Ze werkt met jongeren uit Kanaleneiland. Ze heeft na 6 maanden haar congé gekregen. Officieel omdat er geen behoefte meer was aan die functie. Na 3 maanden ontdekte ze dat haar oorspronkelijke functie toch weer was opgevuld. Door een heteroseksueel...

Een bi-seksuele vriendin die schromelijk moet lachen op de vraag of ze nog hand-in-hand over straat durft te lopen. "Wat denk je zelf?" Ze is bang geworden. Geef haar geen ongelijk.

Een uitbater van een kroeg waar regelmatig Drag Queen Contests gehouden werd. En in het weekeinde 3 uitsmijters hadden. Twee meer dan gebruikelijk bij kroegen in mijn woonplaats. Om nog maar te zwijgen over de bouncers die pertinent weigeren voor die kroegeigenaar te werken. Ziek. Kan niet.

Ik ging met 3 maten naar een voetbalinterland. "Niet in mijn taxi vriend", zei de chaufeur toen 2 elkaar liefkozend een zoen op de wang gaven (bijna analoog aan de Suit Supply actie).

Geen van dit alles constitueert een strafbaar feit maar de virulente afkeer is bijna tastbaar. Voelbaar. Walgelijk ook.

Een substantieel deel van de Nederlandse bevolking wordt weer terug de kast in gepropt.

Mede vanwege het feit dat mensen aanstoot nemen aan twee zoenende mannen op een poster.

En daarbij oprecht vertellen dat ze dat bezwaar ook zouden hebben als het om een heterostel ging. Echt waar hóór....
Niet strafbaar? Meeste van je voorbeelden gaat over organisaties die discrimineren. Lijkt mij wel degelijk strafbaar.

Dat van kanaleneiland wordt door die organisatie waarschijnlijk als een dilemma gezien: de doelgroep (vul ik even in vanwege Kanaleneiland) haat homo's dus wat doe je dan als organisatie. Je poot stijf houden en klanten verliezen of meebewegen om te overleven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:12
Hackus schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 13:14:
Ik ben anders hartstikke blij met deze actie.

Het laat de discussie weer opwaaien, toont wederom aan wat een bekrompen eencelligen er tussen ons leven en wellicht is het stof tot nadenken.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipppertje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-09 15:47
LED-Maniak schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 15:51:
[...]toont wederom aan wat een bekrompen eencelligen er tussen ons leven [...]
Eigenlijk vind ik andersdenkenden "bekrompen eencelligen" noemen ook niet heel erg ruimdenkend...

Maar het had ook zo gekunt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Laatst online: 18:12
Ik doel natuurlijk niet op mensen met alleen een andere opvatting. Je mag prima iets anders denken, zoals al aangegeven.

Anders denkenden die vinden dat ze om die reden het recht hebben eigendommen van een ander en het leven van een ander kapot mogen maken, dat zijn de eencelligen.

[ Voor 10% gewijzigd door LED-Maniak op 28-03-2018 16:01 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kipppertje
Oke, eens. Het slopen van andermans eigendom en het pesten en kleineren van anderen is echt niet OK.

Desondanks valt het mij op dat mensen die van mening zijn dat homoseksualiteit niet iets is om trots op te zijn, heel snel het predicaat "kortzichtig" en "intolerant" toegesmeten krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyramiden
kipppertje schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 16:09:
Desondanks valt het mij op dat mensen die van mening zijn dat homoseksualiteit niet iets is om trots op te zijn, heel snel het predicaat "kortzichtig" en "intolerant" toegesmeten krijgen.
Het is natuurlijk nooit goed om een groep mensen in een hokje te stoppen, maar de redenaties die vaak door deze groep gebruikt worden getuigen onvoldoende van tolerantie en lange termijnvisie, en dit gedrag lijkt zoals eerder aangegeven vooral op weerstand tegen het onbekende en op angst gebaseerd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kipppertje
Pyramiden schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 16:12:
[...]maar de redenaties die vaak door deze groep gebruikt worden getuigen onvoldoende van tolerantie en lange termijnvisie[...]
Onvoldoende tolerantie, weet ik niet. Wat is voldoende tolerantie volgens jou? Dat is redelijk subjectief lijkt me.
Onvoldoende lange termijnvisie, dat lijkt me een onjuist statement: het verspreiden van flyers via een krant lijkt me juist getuigen van een lange termijnvisie. Waarom zou je anders die moeite doen? Qua inhoud getuigen zowel de flyer als de website van een vrij heldere visie.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:53

SomerenV

It's something!

Er is een wezenlijk verschil tussen tolereren en accepteren. Homofilie hoef je wat mij betreft dan ook niet te accepteren maar tolereren is wel wenselijk. En qua tolerantie zit het in Nederland volgens mij wel goed. Acceptatie is een ander issue, maar acceptatie is niet noodzakelijk.

Zelf zal ik nooit iemand afschrijven puur om een etiketje. Of je nou homo bent, lesbisch, transgender, gelovig, veganist, of wat dan ook, zolang jij je normaal gedraagt richting mij zal ik me normaal gedragen richting jou. Laatst in een club nog een homo-stel gefilmd dat lekker los ging en daarbij redelijk close was naar elkaar toe. Helemaal prima en levert leuke beelden op. Echter kun je tolerantie ook op de proef stellen en dat zie ik persoonlijk steeds meer gebeuren.

Je hebt maar alles te slikken wat de minderheden (in dit geval homo's) doen of willen doen. Slik je dat niet dan ben je blijkbaar meteen homofoob. Zo mogen ze de Gay Pride van mij per direct opdoeken. Niet omdat ik tegen homo's ben, maar omdat dat soort gedrag wat mij betreft niet thuishoort in het openbaar. Een Straight Pride zou van mij overigens hetzelfde commentaar krijgen. Ik snap best dat je je vrijheid wilt vieren, maar juist door het zo overdreven en uitbundig te doen zoals velen tijdens die parade creëer je een grotere kloof. Dat soort gedrag of kledij is prima in een club en misschien op een festival, maar niet in het openbaar op straat. Dat je het kunt doen wil niet zeggen dat je het moet doen.

Je hebt ook homo's die zich overdreven vrouwelijk gedragen, en daar heb ik het ook niet zo op. Maar als een vrouw hetzelfde gedrag zou vertonen zou ik dezelfde reactie hebben. Maakt mij dat dan intolerant tegenover homo's? Accepteer ik door dat soort meningen homo's niet? Nee. Ik accepteer dat soort gedrag niet. Van niemand niet. Het is storend dus ik loop er met een grote boog omheen. Dat wil niet zeggen dat ik het gedrag van dat individu aan wil passen want hij moet zelf weten hoe hij zich gedraagt.

Juist door uitbundig gedrag stel je, denk ik, tolerantie op de proef en breek je acceptatie af. Ik durf dan ook wel te zeggen dat ik niet alle homo's accepteer. Ik tolereer ze wel want zolang ze mij niks doen heb ik weinig reden hun wat te willen doen.

Ik tolereer heel veel mensen, maar ik accepteer er een stuk minder. Niet perse door waar ze voor staan, of hoe ze zich voelen, maar door hoe ze zich uiten. En dat is prima.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Pyramiden schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 16:12:
[...]

Het is natuurlijk nooit goed om een groep mensen in een hokje te stoppen, maar de redenaties die vaak door deze groep gebruikt worden getuigen onvoldoende van tolerantie en lange termijnvisie, en dit gedrag lijkt zoals eerder aangegeven vooral op weerstand tegen het onbekende en op angst gebaseerd...
Dat geldt voor meer kanten van de medaille natuurlijk. Je betrekt het op groep, maar het zijn meer groepen, niet 1 groep. Dat het op angst gebaseerd is, is ook een rare aanname. Waar je dat vandaan haalt zie ik ook niet. Bagatelliseer niet alleen 'De Groep' die de brief heeft gestuurd, ik denk ook niet dat de vernielingen daar vandaan komen, maar dat had je zelf ook wel door denk ik.

zgn groepen als eencelligen betitelen is ook zo 2012. Dat niet de hele bevolking goed geschoold is, zal altijd zo blijven. Nogmaals, de acceptatie van homoseksuelen in onze samenleving heeft echt geen baat bij de reclame actie van Suitsupply. en daar gaat dit topic over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Niet online
Hackus schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 17:53:
[...]

Dat geldt voor meer kanten van de medaille natuurlijk. Je betrekt het op groep, maar het zijn meer groepen, niet 1 groep. Dat het op angst gebaseerd is, is ook een rare aanname. Waar je dat vandaan haalt zie ik ook niet. Bagatelliseer niet alleen 'De Groep' die de brief heeft gestuurd, ik denk ook niet dat de vernielingen daar vandaan komen, maar dat had je zelf ook wel door denk ik.
Angst voor de mogelijke uitleg die ze hun kinderen moesten geven bij het zien van de posters. En uiteraard de invloed op de geaardheid van de kinderen.

Afbeeldingslocatie: http://i0.kym-cdn.com/photos/images/original/001/043/012/9cc.gif

[ Voor 4% gewijzigd door Robertdj op 28-03-2018 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Robertdj schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 18:17:
[...]

Angst voor de mogelijke uitleg die ze hun kinderen moesten geven bij het zien van de posters. En uiteraard de invloed op de geaardheid van de kinderen.

[afbeelding]
Dat zal in een zeer kleine groep voorkomen, en kun je niet als algemeen aannemen. Tegenwoordig leren kinderen oa via de media en school al, daar is geen reclame actie voor nodig. Ook op school en op sportverenigingen leren kinderen omgaan met oa homoseksuele en kinderen en leerkrachten uit Multiculturele afkomst. Mede in het laatste zit een grote factor van mensen die moeite hebben om welke reden ook. Dat zal alleen maar toenemen de komende jaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SCraane
SomerenV schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 17:53:
Er is een wezenlijk verschil tussen tolereren en accepteren. Homofilie hoef je wat mij betreft dan ook niet te accepteren maar tolereren is wel wenselijk. En qua tolerantie zit het in Nederland volgens mij wel goed. Acceptatie is een ander issue, maar acceptatie is niet noodzakelijk.

Zelf zal ik nooit iemand afschrijven puur om een etiketje. Of je nou homo bent, lesbisch, transgender, gelovig, veganist, of wat dan ook, zolang jij je normaal gedraagt richting mij zal ik me normaal gedragen richting jou. Laatst in een club nog een homo-stel gefilmd dat lekker los ging en daarbij redelijk close was naar elkaar toe. Helemaal prima en levert leuke beelden op. Echter kun je tolerantie ook op de proef stellen en dat zie ik persoonlijk steeds meer gebeuren.

Je hebt maar alles te slikken wat de minderheden (in dit geval homo's) doen of willen doen. Slik je dat niet dan ben je blijkbaar meteen homofoob. Zo mogen ze de Gay Pride van mij per direct opdoeken. Niet omdat ik tegen homo's ben, maar omdat dat soort gedrag wat mij betreft niet thuishoort in het openbaar. Een Straight Pride zou van mij overigens hetzelfde commentaar krijgen. Ik snap best dat je je vrijheid wilt vieren, maar juist door het zo overdreven en uitbundig te doen zoals velen tijdens die parade creëer je een grotere kloof. Dat soort gedrag of kledij is prima in een club en misschien op een festival, maar niet in het openbaar op straat. Dat je het kunt doen wil niet zeggen dat je het moet doen.

Je hebt ook homo's die zich overdreven vrouwelijk gedragen, en daar heb ik het ook niet zo op. Maar als een vrouw hetzelfde gedrag zou vertonen zou ik dezelfde reactie hebben. Maakt mij dat dan intolerant tegenover homo's? Accepteer ik door dat soort meningen homo's niet? Nee. Ik accepteer dat soort gedrag niet. Van niemand niet. Het is storend dus ik loop er met een grote boog omheen. Dat wil niet zeggen dat ik het gedrag van dat individu aan wil passen want hij moet zelf weten hoe hij zich gedraagt.

Juist door uitbundig gedrag stel je, denk ik, tolerantie op de proef en breek je acceptatie af. Ik durf dan ook wel te zeggen dat ik niet alle homo's accepteer. Ik tolereer ze wel want zolang ze mij niks doen heb ik weinig reden hun wat te willen doen.

Ik tolereer heel veel mensen, maar ik accepteer er een stuk minder. Niet perse door waar ze voor staan, of hoe ze zich voelen, maar door hoe ze zich uiten. En dat is prima.
Die Gay Pride is dus nog steeds nodig! Het is IEDER weekend dat er een homo of transgender in elkaar geslagen word. En jij gaat mij niet vertellen hoe IK moet zijn.

En dat soort kledij is alleen prima in een club of festival? Je bedoelt dat mensen niet hunzelf mogen zijn! Ik hoor je trouwens niet over het zomer carnaval in Rotterdam.

En over de homo's die zich volgens jou overdreven vrouwelijk gedragen, again, je wil dus niet dat mensen zichzelf zijn!

En we mogen niet uitbundig zijn want dan breken we acceptatie af? Afgelopen weekend is de halve stad weer gesloopt omdat er een stel voetbal fans uitbundig zijn. Zullen we dan maar stoppen met voetbal ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uthog
  • Laatst online: 20-08-2024
SCraane schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 08:13:
[...]

Die Gay Pride is dus nog steeds nodig! Het is IEDER weekend dat er een homo of transgender in elkaar geslagen word. En jij gaat mij niet vertellen hoe IK moet zijn.
Ieder weekend word ook een straight persoon in elkaar geslagen. Mischien zou het beter zijn door niet iedere keer de sexualiteit te vermelden zo draag je bij aan het issue van de tolerantie
En dat soort kledij is alleen prima in een club of festival? Je bedoelt dat mensen niet hunzelf mogen zijn! Ik hoor je trouwens niet over het zomer carnaval in Rotterdam.

En over de homo's die zich volgens jou overdreven vrouwelijk gedragen, again, je wil dus niet dat mensen zichzelf zijn!
Dat mogen ze, maar ik sta ook vrij om hier last van te hebben of hier een mening.over te hebben. Of mag ik hier geen mening o er hebben? Dat zou hypocriet zijn toch?
En we mogen niet uitbundig zijn want dan breken we acceptatie af? Afgelopen weekend is de halve stad weer gesloopt omdat er een stel voetbal fans uitbundig zijn. Zullen we dan maar stoppen met voetbal ook?
Overal waar grote groepen mensen komen gaat het meestal fout. Again stop ermee dit apart te benoemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCraane
Je bedoelt dus onder de mat vegen. Kleppen op en er niet meer over hebben. Want dat werkt goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyramiden
Uthog schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 08:26:
[...]

Ieder weekend word ook een straight persoon in elkaar geslagen. Mischien zou het beter zijn door niet iedere keer de sexualiteit te vermelden zo draag je bij aan het issue van de tolerantie
Je maakt een grapje, toch? Dat hoop ik in ieder geval. Of zouden we antisemitisch geweld en andere vormen van mishandeling tegen specifieke doelgroepen ook maar op de hoop moeten gooien? Betasten van vrouwen omdat er in het weekend ook wel eens mannen betast worden?

[ Voor 7% gewijzigd door Pyramiden op 29-03-2018 08:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Uthog
SCraane schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 08:31:
[...]

Je bedoelt dus onder de mat vegen. Kleppen op en er niet meer over hebben. Want dat werkt goed.
Nee, het niet in de spotlight zetten dat het homos of lesbienes of wat dan ook zijn. In de kern doet dat er niet toe namelijk het is geweld tegen een ander persoon.

Ik krijg soms het gevoel, en dat is echt wat mijn gevoel zegt, dat sommige homosexuelen het juist in de.spotlight hebben want dan kunnen zij zich weer belangrijk voelen aandachtsgeilheid zeg maar.

Ik praat het geweld niet goed en daar moet ook zeker op geacteerd worden. Maar dat een homosexueel in elkaar geslagen word maakt het niet ineens erger dan als het een hetero was. En dat is wel wat ik proef in de maatschapij, word een homo in elkaar geslagen zal wel homohaat zijn. Er word niet bij nagedacht dat diezelfde homosexueel zelf over de scheef ging met zijn/haar gedrag.
Pyramiden schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 08:34:
[...]

Je maakt een grapje, toch? Dat hoop ik in ieder geval. Of zouden we antisemitisch geweld en andere vormen van mishandeling tegen specifieke doelgroepen ook maar op de hoop moeten gooien? Betasten van vrouwen omdat er in het weekend ook wel eens mannen betast worden?
Tot zekere hoogte ja, het maakt je niet minder belangrijk of belangrijker dat jij van een bepaald geslacht of uit een bepaald land komt. Beide gevallen is het verkeerd.

Iedereen wil gelijke rechten begin dan ook om het als gelijk te benoemen en zo te behandelen.

[ Voor 25% gewijzigd door Uthog op 29-03-2018 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:38
SomerenV schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 17:53:

+1. Ik had het niet beter kunnen verwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-P
  • Laatst online: 04-06 00:39
Uthog schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 08:37:
[...]
Ik praat het geweld niet goed en daar moet ook zeker op geacteerd worden. Maar dat een homosexueel in elkaar geslagen word maakt het niet ineens erger dan als het een hetero was. En dat is wel wat ik proef in de maatschapij, word een homo in elkaar geslagen zal wel homohaat zijn. Er word niet bij nagedacht dat diezelfde homosexueel zelf over de scheef ging met zijn/haar gedrag.
Wat een krankzinnige redenering. Ten eerste worden hetero's niet in elkaar geslagen omdat ze hetero zijn, en ja, bij lhbt'ers vaker wel dan niet. We hebben in NL nu eenmaal een setje normen en waarden en één daarvan is dat we mensen vrij laten in hun doen en laten. Een ander is dat we minderheden beschermen omdat die het nu eenmaal net wat meer nodig hebben. Dat je een link legt tussen gedrag van lhbt'ers en het geweld tegen ze is toch wel een van de meest bekrompen redeneringen die ik hier de laatste tijd ben tegengekomen, en daar moet je best wel wat voor doen tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
[...]
Ik krijg soms het gevoel, en dat is echt wat mijn gevoel zegt, dat sommige homosexuelen het juist in de.spotlight hebben want dan kunnen zij zich weer belangrijk voelen aandachtsgeilheid zeg maar.
Er zijn bij zowel bij homosexuelen en bij heterosexuelen mensen die graag in de spotlight staan en aandachtsgeil zijn. Waarom is er dan de nadruk op de homosexuelen? Ik word niet vrolijk Patty Brard, Paul de Leeuw, Maxime Hartman of niet-BN'ers die zichzelf graag in de spotlight zien staan, maar dat is ongeacht hun geaardheid.
Tot zekere hoogte ja, het maakt je niet minder belangrijk of belangrijker dat jij van een bepaald geslacht of uit een bepaald land komt. Beide gevallen is het verkeerd.

Iedereen wil gelijke rechten begin dan ook om het als gelijk te benoemen en zo te behandelen.
De ene mishandeling is ook niet belangrijker dan de andere, maar er is wel een verschil in de frequentie en de oorzaak en dan moet je wel je vinger op de zere plek leggen om het te kunnen voorkomen.
Hier in het stadscentrum kan ik 's avonds prima met mijn vriendin hand in hand over straat lopen. Als homokoppel hoef je dat écht niet te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uthog
Pyramiden schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 08:49:
[...]

Er zijn bij zowel bij homosexuelen en bij heterosexuelen mensen die graag in de spotlight staan en aandachtsgeil zijn. Waarom is er dan de nadruk op de homosexuelen? Ik word niet vrolijk Patty Brard, Paul de Leeuw, Maxime Hartman of niet-BN'ers die zichzelf graag in de spotlight zien staan, maar dat is ongeacht hun geaardheid.
Klopt die zitten er ook tussen en ook dat hoeft van mij allemaal niet. En de nadruk ligt hier nu omdat dit over de acceptatie can homosexuele gaat. Overigens is Paul de Leeuw homosexueel dus die telt wel mee.
De ene mishandeling is ook niet belangrijker dan de andere, maar er is wel een verschil in de frequentie en de oorzaak en dan moet je wel je vinger op de zere plek leggen om het te kunnen voorkomen.
Hier in het stadscentrum kan ik 's avonds prima met mijn vriendin hand in hand over straat lopen. Als homokoppel hoef je dat écht niet te proberen.
En daar zou ook wat aan moeten gebeuren. Waarom kunnen 2 mannen niet hand in hand lopen als ik dat met mijn vriendin wel kan. Overigens scheelt dit per stad. In Deventer waar ik woon gebeurd het wel dat homosexuele hand on hand lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Khayma schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 08:43:
[...]

+1. Ik had het niet beter kunnen verwoorden.
Dus als een vrouw zich vrouwelijk gedraagd is het prima maar owee als een man dat doet.....? echt :S Stel je voor dat ze zich gedragen zoals ze zich voelen zeg. Dat is natuurlijk eng, vies en vreemd he. Het is echt puur dat etiket wat je er zelf op plakt of dat hokje waar je ze instopt...

[ Voor 25% gewijzigd door thewizard2006 op 29-03-2018 08:55 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
thewizard2006 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 08:54:
[...]

Dus als een vrouw zich vrouwelijk gedraagd is het prima maar owee als een man dat doet.....? echt :S Stel je voor dat ze zich gedragen zoals ze zich voelen zeg. Dat is natuurlijk eng, vies en vreemd he
Ik word moe van het constant volgen van de meute, als je een mening hebt die afwijkt van wat wij moeten vinden dan wordt je raar aangekeken.

Ik vind het storend als een man zich vrouwelijk gedraagt. Mag ik?

Mij hoor je niet zeggen dat ze zich niet zo mogen gedragen. Doe lekker waar je zin in hebt maar storend vind ik het wel :> .

[ Voor 20% gewijzigd door Khayma op 29-03-2018 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Khayma schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 08:55:
[...]

Ik word moe van het constant volgen van de meute, als je een mening hebt die afwijkt van wat wij moeten vinden dan wordt je raar aangekeken.

Ik vind het storend als een man zich vrouwelijk gedraagt. Mag ik?
Dat mag. Het toont wel aan wat voor persoon je bent. Dat hoeft niet direct fout te ze zijn trouwens. Maar vertelt wel het een en ander of het tolerantie niveau. En dan mag ik mij weer storen aan mensen die zich daar aan storen....
Het ging meer op de post die je +1 heeft. Het is redelijk hypocriet om eerst een pleidooi te houden hoe tolerant je wel niet bent en dan zeggen dat mannen zich niet vrouwelijk mogen/moeten gedragen en/of dat je je daar aan stoort...

[ Voor 17% gewijzigd door thewizard2006 op 29-03-2018 08:58 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uthog
Uthog schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 08:53:
[...]

Klopt die zitten er ook tussen en ook dat hoeft van mij allemaal niet. En de nadruk ligt hier nu omdat dit over de acceptatie can homosexuele gaat. Overigens is Paul de Leeuw homosexueel dus die telt wel mee.

[...]

En daar zou ook wat aan moeten gebeuren. Waarom kunnen 2 mannen niet hand in hand lopen als ik dat met mijn vriendin wel kan. Overigens scheelt dit per stad. In Deventer waar ik woon gebeurd het wel dat homosexuele hand on hand lopen.
Jay-P schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 08:47:
[...]

Wat een krankzinnige redenering. Ten eerste worden hetero's niet in elkaar geslagen omdat ze hetero zijn, en ja, bij lhbt'ers vaker wel dan niet. We hebben in NL nu eenmaal een setje normen en waarden en één daarvan is dat we mensen vrij laten in hun doen en laten. Een ander is dat we minderheden beschermen omdat die het nu eenmaal net wat meer nodig hebben. Dat je een link legt tussen gedrag van lhbt'ers en het geweld tegen ze is toch wel een van de meest bekrompen redeneringen die ik hier de laatste tijd ben tegengekomen, en daar moet je best wel wat voor doen tegenwoordig.
Ik geef toe dat dit vaker voorkomt bij lgbt'ers dan bij hetero's. En ik koppel.het wel aan het gedrag en geweld. Ik heb bijna een keer een homosexueel op zijn neus gebeukt omdat hij aan mij zat en nadat.ik hem.tot 2 keer toe vriendelijk had verzocht van mij af te blijven toch doorging. Hij hield pas op toen ik een boze stap in zijn richting deed. Naderhand uitgelegd dst ik het niet prettig vond wat hij deed en nadien ook geen last meer van gehad.

Ik zeg niet dat dit altijd zo is bij lange na niet. Maar dit is mijn eigen ervaring.

En ik laat zr ook vrij om te doen en laten wat ze willen. Maar ik mag dan ook aangeven dat het van mij allemaal niet zo uitbundig hoeft.

Ik heb overigens geen haat tegen lgtb'ers en heb er een aant in mijn vriendengroep.zitten. ik heb alleen wel grenzen aan wat ik tolereer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
Uthog schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 08:53:

Dat is exact waarom ik hem er tussen heb gezet... Waarom dat onderscheid voor Paul de Leeuw? Waarom brengen we die nadruk aan?
Dit scheelt zeker per stad, wat aanduid dat homosexualiteit op bepaalde plekken blijkbaar minder geaccepteerd is dan op andere plekken, of dat geweld tegen minderheden daar blijkbaar meer plaatsvind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
thewizard2006 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 08:56:
[...]

Dat mag. Het toont wel aan wat voor persoon je bent. Dat hoeft niet direct fout te ze zijn trouwens. Maar vertelt wel het een en ander of het tolerantie niveau. En dan mag ik mij weer storen aan mensen die zich daar aan storen....
Het ging meer op de post die je +1 heeft. Het is redelijk hypocriet om eerst een pleidooi te houden hoe tolerant je wel niet bent en dan zeggen dat mannen zich niet vrouwelijk mogen/moeten gedragen en/of dat je je daar aan stoort...
Hij geeft duidelijk aan dat hij iedereen tolereert maar niet iedereen accepteert. Daar ben ik het keihard mee eens. Van mij mogen ze doen wat ze willen zolang de wet dat toelaat. Voor de rest boeit het mij niet. Maar accepteer ik dat? nee. Ik stoor mij er zelfs aan. Doe ik er wat mee? Nee, doorlopen en met mezelf bemoeien :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Tolerantie kan heel makkelijk omslaan naar intolerantie (en naar haat). De Duitsers tolereerden de Joden ook tot de jaren 30.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2018 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uthog
Pyramiden schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 09:03:
[...]

Dat is exact waarom ik hem er tussen heb gezet... Waarom dat onderscheid voor Paul de Leeuw? Waarom brengen we die nadruk aan?

[...]

Dit scheelt zeker per stad, wat aanduid dat homosexualiteit op bepaalde plekken blijkbaar minder geaccepteerd is dan op andere plekken, of dat geweld tegen minderheden daar blijkbaar meer plaatsvind.
Omdat Paul de Leeuw best wel aandachtsgeil is. En toevallig homosexueel. Petty Brard raakt uit de gratie dus die moet ook af en toe iets roepen of ergens over zeiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-P
Uthog schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 08:58:
[...]

[...]

Ik geef toe dat dit vaker voorkomt bij lgbt'ers dan bij hetero's. En ik koppel.het wel aan het gedrag en geweld. Ik heb bijna een keer een homosexueel op zijn neus gebeukt omdat hij aan mij zat en nadat.ik hem.tot 2 keer toe vriendelijk had verzocht van mij af te blijven toch doorging. Hij hield pas op toen ik een boze stap in zijn richting deed. Naderhand uitgelegd dst ik het niet prettig vond wat hij deed en nadien ook geen last meer van gehad.

Ik zeg niet dat dit altijd zo is bij lange na niet. Maar dit is mijn eigen ervaring.

En ik laat zr ook vrij om te doen en laten wat ze willen. Maar ik mag dan ook aangeven dat het van mij allemaal niet zo uitbundig hoeft.

Ik heb overigens geen haat tegen lgtb'ers en heb er een aant in mijn vriendengroep.zitten. ik heb alleen wel grenzen aan wat ik tolereer.
Je koppelt het gedrag van lhbt'ers aan het feit dat ze in elkaar geslagen worden. Klopt gewoon niet. Voor de rest proef je bij de 'ik moet toch gewoon kunnen vinden wat ik wil ook al is het een controversiële mening' vaak dat ze daarmee niet alleen doelen op dat ze die mening mogen hebben (hoe kan het ook anders, de meningen politie is gelukkig nog science fiction), maar ook dat ze die mening mogen uitten zonder dat daar consequenties aan vast zitten. Als je lekker op Twitter je homohaat wilt delen of een link wilt leggen tussen gedrag en de mate waarin geweld tegen ze voorkomt dan moet je niet in een keer de slachtofferrol pakken als je omgeving of je werkgever daar moeite mee blijken te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Jay-P schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 08:47:
[...]

Kijk eens hoe je het betrekt. Nu zijn homoseksuele ineens minderheden die beschermd dienen te worden.
Doe eens normaal man, geweld is er altijd en zal niet afnemen in de toekomst. De reden heb ik al eerder gegeven. Het is in veel gevallen zo wat eerder is aangegeven. Is er een homoseksueel bij geweld betrokken is het gelijk - Homo Haat- en gericht omdat een betrokkene homoseksueel is. Veel homoseksuelen zetten zichzelf in een hokje met wij en zij afscheiding. Doe gewoon normaal mee met de hele maatschappij en dan ligt acceptatie een stik dichterbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uthog
Jay-P schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 09:11:
[...]

Je koppelt het gedrag van lhbt'ers aan het feit dat ze in elkaar geslagen worden. Klopt gewoon niet. Voor de rest proef je bij de 'ik moet toch gewoon kunnen vinden wat ik wil ook al is het een controversiële mening' vaak dat ze daarmee niet alleen doelen op dat ze die mening mogen hebben (hoe kan het ook anders, de meningen politie is gelukkig nog science fiction), maar ook dat ze die mening mogen uitten zonder dat daar consequenties aan vast zitten. Als je lekker op Twitter je homohaat wilt delen of een link wilt leggen tussen gedrag en de mate waarin geweld tegen ze voorkomt dan moet je niet in een keer de slachtofferrol pakken als je omgeving of je werkgever daar moeite mee blijken te hebben.
Klopt het gaat 2 kanten op. Als er dan tegen gas gegeven word moet je niet ineens huilie hilie doen.

Ik.sprak uit eigen ervaring. Behalve wat ik vanuit het nieuws meekrijg heb ik dus zelf bijna een homo op zijn neus getikt.vanwege herhaaldelijk grensoverschrijden gedrag. Maakt mij dat homohater? Nee, ik geef mijn grens aan.

Het is wat anders als ik met een knuppel.de stad inloop en alle.homos.in elkaar ga slaan. Dat kan gewoon echt niet.

Verdet als 2 mannen of vrouwen staan te zoenen trek ik mij daar niks van aan. Ze willen dat graag en daar staan ze vrij in. Maar je hoeft het niet in mijn gezicht te duwe. Doe ik ook niet bij hen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hackus schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 09:15:
[...]

... Doe gewoon normaal mee met de hele maatschappij en dan ligt acceptatie een stik dichterbij.
En dan te bedenken dat homoseksualiteit rond het midden van de twintigste eeuw nog gezien werd als een ziekte. Zo lang geleden is het allemaal nog niet...
Uthog schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 09:16:
[...]

Ik.sprak uit eigen ervaring. Behalve wat ik vanuit het nieuws meekrijg heb ik dus zelf bijna een homo op zijn neus getikt.vanwege herhaaldelijk grensoverschrijden gedrag. Maakt mij dat homohater? Nee, ik geef mijn grens aan.
Maar wat nou als het een vrouw was geweest, had je dan ook zo gereageerd?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2018 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uthog
Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 09:17:

[...]

Maar wat nou als het een vrouw was geweest, had je dan ook zo gereageerd?
Ja, al.moet ik dat nog meemaken val blijkbaar meer in de trek bij mannen als bij vrouwen.

Ook voor vrouwen geld die grens. Anders zou het wel hypocriet zijn niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uthog schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 09:20:
[...]

Ja, al.moet ik dat nog meemaken val blijkbaar meer in de trek bij mannen als bij vrouwen.

Ik zou me alleen maar gevleid voelen als een man mij aantrekkelijk zou vinden. Maar ik ben niet het type dat mensen normaal benaderen... Maar je moet er altijd wat van zeggen als iemand over grenzen gaat natuurlijk. Maar boos worden...?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2018 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCraane
[...]
Dus jij vind het normaal dat iemand in elkaar geslagen word omdat ze hand in hand lopen? Of elkaar een kus geven? Wat jij vind dus dat die mensen over de scheef gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uthog
Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 09:22:
[...]

Ik zou me alleen maar gevleid voelen als een man mij aantrekkelijk zou vinden. Maar ik ben niet het type dat mensen normaal benaderen... Maar je moet er altijd wat van zeggen als iemand over grenzen gaat natuurlijk. Maar boos worden...?
Als iemand je tot 3 keer toe.blijft aanraken terwijl je aangeeft daar niet van gediend bent. Dan doe ik een boze stap jouw richting in. En hij mag mij aantrekelijk vinden. Mag het zelfs aangeven maar echt fysiek contact gaat mij te ver.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jay-P
Uthog schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 09:20:
[...]

Misschien is het je 'gedrag' dat meespeelt, ik heb er namelijk nog nooit last van gehad, en ik ben toch echt wel minstens net zo knap als Arie Boomsma ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

SCraane schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 09:22:
[...]

Dus jij vind het normaal dat iemand in elkaar geslagen word omdat ze hand in hand lopen? Of elkaar een kus geven? Wat jij vind dus dat die mensen over de scheef gaan?
Betrek het niet op uitersten joh. Ff een bericht uit de context halen, Lees eerst eens een bericht goed, voor je zomaar wat roept. Hier op GoT is niemand die gericht geweld goedkeurt natuurlijk, en dat kun je iemand ook niet zomaar aanrekenen.

[ Voor 12% gewijzigd door Hackus op 29-03-2018 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCraane
Dit zijn geen uiterste, dit is realiteit. Dit gebeurt. Sterker nog, het is echt veel erger dan dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-P
Hackus schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 09:24:
[...]

Betrek het niet op uitersten joh. Ff een bericht uit de context halen, Lees eerst eens een bericht goed, voor je zomaar wat roept.
Leg is uit anders. Waar ligt die grens van 'normaal' gedrag precies voor jou? Is het het cliché wapperende vrouwen handje ? Het roze tasje ? Of de 'kenmerkende' homo toon waarmee ze praten ? Oprecht benieuwd waar voor jullie dan de grens ligt waar je zegt van 'nou nou, dat geweld was nergens voor nodig maar dat gedrag van die homos kan ook niet helemaal door de beugel'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Jay-P schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 09:28:
[...]

Leg is uit anders. Waar ligt die grens van 'normaal' gedrag precies voor jou? Is het het cliché wapperende vrouwen handje ? Het roze tasje ? Of de 'kenmerkende' homo toon waarmee ze praten ? Oprecht benieuwd waar voor jullie dan de grens ligt waar je zegt van 'nou nou, dat geweld was nergens voor nodig maar dat gedrag van die homos kan ook niet helemaal door de beugel'.
Het is niet wij, zij en jullie. Je bent allemaal mens welke seksuele geaardheid je ook hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-P
Hackus schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 09:30:
[...]

Het is niet wij, zij en jullie. Je bent allemaal mens welke seksuele geaardheid je ook hebt.
Lekker flauw weer en een beetje van het niveau boomknuffelaar en we zijn allemaal levende wezens met gevoel en geluk. Uhuuh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nature
SCraane schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 09:22:
[...]

Het is heel mooi om te zien dat mensen van elkaar houden maar elke dag komen er meer mensen die vinden dat homo's niet minder dan de doodstraf verdienen, juist grote steden zullen steeds intoleranter worden en het zal veel erger worden voor het weer beter wordt. Het kan zo weer 80 jaar duren, hou je taai.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uthog
Jay-P schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 09:38:
[...]

Lekker flauw weer en een beetje van het niveau boomknuffelaar en we zijn allemaal levende wezens met gevoel en geluk. Uhuuh.
Zijn homosexuele dan minder gelijk als heteros? Die indruk wek je wel.

In de kern zijn we.allemaal gelijk ongeacht je geloof of geardheid. Dat niet iedereen dat tolereert of acceptert daar gaat het om.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Nature schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 09:39:
[...]

Het is heel mooi om te zien dat mensen van elkaar houden maar elke dag komen er meer mensen die vinden dat homo's niet minder dan de doodstraf verdienen, juist grote steden zullen steeds intoleranter worden en het zal veel erger worden voor het weer beter wordt. Het kan zo weer 80 jaar duren, hou je taai.
Nou jij bent wel heel pessimistisch zeg. Ik en mijn vriend hebben echt NOOIT last van dat intolerante gedrag. Nu lopen we niet hand in hand over straat, maar op een feestje (waar het stamp vol staat met heteros) geven we elkaar echt wel eens een knuffel of een kus. En over het algemeen zie ik dan alleen maar positieve reacties.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uthog
DennusB schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 09:42:
[...]

Nou jij bent wel heel pessimistisch zeg. Ik en mijn vriend hebben echt NOOIT last van dat intolerante gedrag. Nu lopen we niet hand in hand over straat, maar op een feestje (waar het stamp vol staat met heteros) geven we elkaar echt wel eens een knuffel of een kus. En over het algemeen zie ik dan alleen maar positieve reacties.
Het is goed om te horen dat het niet alleen maar homo haat is. En het moet ook gewoon kunnen. Jullie zijn een stel en daar moet je trots op kunnen zijn.

Verder hoeven homos niet hand in hand te lopen. doen mijn vriendin en ik ook niet altijd. Het is niey alsof ze hand in hand moeten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-P
Uthog schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 09:41:
[...]

In de kern zijn we.allemaal gelijk ongeacht je geloof of geardheid. Dat niet iedereen dat tolereert of acceptert daar gaat het om.
Grapje zeker? Ik refereer aan het feit dat jij vind dat het gedrag van homo's soms te maken heeft met het geweld dat ze ontvangen. En nu ga jij net doen of ik homo's minderwaardig vind? Krankzinnig.

Nogmaals waar ligt voor jou die grens van 'normaal' gedrag dan ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Uthog schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 09:45:
[...]

Het is goed om te horen dat het niet alleen maar homo haat is. En het moet ook gewoon kunnen. Jullie zijn een stel en daar moet je trots op kunnen zijn.

Verder hoeven homos niet hand in hand te lopen. doen mijn vriendin en ik ook niet altijd. Het is niey alsof ze hand in hand moeten lopen.
Inderdaad. Ik denk dat de homo's (of bi's of whatever) die wel vaker in de problemen komen het iets te graag willen. Ik snap dat het moet kunnen om hand in hand over straat te lopen, maar als je weet dat het nog niet kan, probeer het dan niet in een donker steegje midden in Amsterdam..

Verder vind ik het ook best irritant als een hetero-stel elkaar flink zit af te lebberen ergens voor m'n neus. Niet dat ik ze dan in elkaar ga slaan, maar doe dat gewoon lekker thuis :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

[...]

Pas op wat je zegt, je krijgt zo een shitload over je heen omdat anderen dat niet ervaren. Dat lijkt niet in het straatje te passen van sommigen hier.
(mijn vriend en ik is het btw)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Hackus schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 09:46:
[...]

Pas op wat je zegt, je krijgt zo een shitload over je heen omdat anderen dat niet ervaren. Dat lijkt niet in het straatje te passen van sommigen hier.
(mijn vriend en ik is het btw)
Tja, laat ze maar doorkomen met die shitload dan. Ik lig er niet wakker van 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Uthog schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 09:41:
[...]

Hoe kom je erbij dat iedereen gelijk is? Dat zijn we niet. Uiteraard wel gelijkwaardig voor de wet. Gelukkig maar. Als iemand een homoseksueel als minder ziet dan een hetero man of vrouw dan kun jij dat niet eerlijk vinden, maar dat is iemands eigen verantwoordelijkheid.
[...]
Ik denk dat het erg uitmaakt waar dat feestje is en wie daar aanwezig zijn. Bepaalde bevolkingsgroepen moeten niets van homofilie hebben en zullen dat ook verbaal en soms fysiek laten merken. Dus een feestje op kanaleneiland, Staphorst of in Rotterdam West zal anders verlopen dan dat kekke feestje van die creatieve start-up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Roenie schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 09:48:
[...]
Ik denk dat het erg uitmaakt waar dat feestje is en wie daar aanwezig zijn. Bepaalde bevolkingsgroepen moeten niets van homofilie hebben en zullen dat ook verbaal en soms fysiek laten merken. Dus op een feestje op kanaleneiland, Staphorst of in Rotterdam West zal anders verlopen dan dat kekke feestje van die creatieve start-up.
Ik heb het hier specifiek over techo/hardstyle & house feesten in Rotterdam, Amsterdam en Utrecht. Ik denk dat dat wel valt onder het kopje 'Bepaalde bevolkingsgroepen moeten niets van homofilie hebben' aangezien het er over het algemeen vol staat met enorm brede gasten die zonder shirt rondwandelen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uthog
Roenie schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 09:48:
[...]
Hoe kom je erbij dat iedereen gelijk is? Dat zijn we niet. Uiteraard wel gelijkwaardig voor de wet. Gelukkig maar. Als iemand een homoseksueel als minder ziet dan een hetero man of vrouw dan kun jij dat niet eerlijk vinden, maar dat is iemands eigen verantwoordelijkheid.
Hoezo is niet iedereen gelijk? We zijn toch allemaal mens. Of is een homosexueel een minder mens. Die indruk krijg ik.een beetje. Ik zie een.homosexueel.als iemand gelijk aan mezelff.
Jay-P schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 09:45:
[...]

Grapje zeker? Ik refereer aan het feit dat jij vind dat het gedrag van homo's soms te maken heeft met het geweld dat ze ontvangen. En nu ga jij net doen of ik homo's minderwaardig vind? Krankzinnig.

Nogmaals waar ligt voor jou die grens van 'normaal' gedrag dan ?
Die grens, heb im al.2 keer gepost maar ik herhaal het scheelt scrollen, ligt bij fysiek.contact
Ik hoef niet aangeraakt.te worden door eeen homo of.hetero als.ik dat niet wil. Dat is grensoverschrijdend gedrag in my book.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Uthog schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 09:52:
[...]

Die grens, heb im al.2 keer gepost maar ik herhaal het scheelt scrollen, ligt bij fysiek.contact
Ik hoef niet aangeraakt.te worden door eeen homo of.hetero als.ik dat niet wil. Dat is grensoverschrijdend gedrag in my book.
Maar ben wel benieuwd wat je reactie dan is op dat "grensoverschrijdend gedrag" volgens jou? Loop je weg? Sla je iemand een gebroken neus?

En waar is de grens bij fysiek contact? Als een vriend je een schouderklopje geeft of plagend een duw geeft, ben je dan boos?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uthog
DennusB schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 09:54:
[...]

Maar ben wel benieuwd wat je reactie dan is op dat "grensoverschrijdend gedrag" volgens jou? Loop je weg? Sla je iemand een gebroken neus?

En waar is de grens bij fysiek contact? Als een vriend je een schouderklopje geeft of plagend een duw geeft, ben je dan boos?
Het ligt aan de manier waarop. Ik geef iemand gerust een hand of een knuffel. Als de gedachtegang van de ander is om mij te versieren of te strelen of wat dan ook dan gat het voor mij te ver.

Uit ervaring (die ene keer) vraag ik het eerst netjes een paar keer en daarna doe ik.een boze stap in de richting meestal is het dan klaar. Ik heb hey pas 1 keer meegemaakt dus ik weet niet of ik zal slaan. Ik ga eruit vsn nirt omdst ik vanuit mezrlf niet agresief ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Uthog schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 09:57:
[...]

Het ligt aan de manier waarop. Ik geef iemand gerust een hand of een knuffel. Als de gedachtegang van de ander is om mij te versieren of te strelen of wat dan ook dan gat het voor mij te ver.

Uit ervaring (die ene keer) vraag ik het eerst netjes een paar keer en daarna doe ik.een boze stap in de richting meestal is het dan klaar. Ik heb hey pas 1 keer meegemaakt dus ik weet niet of ik zal slaan. Ik ga eruit vsn nirt omdst ik vanuit mezrlf niet agresief ben.
Dat lijkt me een duidelijke grens. Was gewoon benieuwd :) Alleen maar goed hoe je het aangeeft en dat je het zo kan aangeven wat mij betreft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-P
[...]

Hoezo is niet iedereen gelijk? We zijn toch allemaal mens. Of is een homosexueel een minder mens. Die indruk krijg ik.een beetje. Ik zie een.homosexueel.als iemand gelijk aan mezelff.

[...]

08:37[/message]:[/b]
[...]

[/quote]

Laatste zin is waar ik op doel. Maar ik laat het hier maar bij. Met gelovigen discussiëren over zaken als dit is als water naar de zee dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:04
Jay-P schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 09:59:
[...]
Laatste zin is waar ik op doel. Maar ik laat het hier maar bij. Met gelovigen discussiëren over zaken als dit is als water naar de zee dragen.
Waarom denk je dat "my book" refereert aan een heilig boek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-P
sylvesterrr schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 10:00:
[...]

Waarom denk je dat "my book" refereert aan een heilig boek?
Doelde meer op types als Hackus en M!chel.

[ Voor 4% gewijzigd door Jay-P op 29-03-2018 10:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uthog
DennusB schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 09:58:
[...]

Dat lijkt me een duidelijke grens. Was gewoon benieuwd :) Alleen maar goed hoe je het aangeeft en dat je het zo kan aangeven wat mij betreft!
Ik kan nog steeds met die man door 1 deur nadat we het erover gehad hebben. Hij had niet direct door dat.ik mijn grens aangaf. En dan is het.voor mij ook klaar. Ik heb mijn grens aangegevn hij respecteert die. En dan is het.goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uthog
Jay-P schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 10:02:
[...]

Doelde meer op types als Hackus en M!chel.
Dit is wel heel denigerend. Dat zij een bepaalde geloofsovertuiging hebben (of je het daar nou mee eens bent of niet laat ik in het midden, ik ben zelf niet gelovig maar respecteer gelovingen wel in hun overtuiging.) betekend niet direct dat ze minder zijn
Het is hun goed recht niet te accepteren maar wel.te.tollereren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
DennusB schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 09:49:
[...]
Ik heb het hier specifiek over techo/hardstyle & house feesten in Rotterdam, Amsterdam en Utrecht. Ik denk dat dat wel valt onder het kopje 'Bepaalde bevolkingsgroepen moeten niets van homofilie hebben' aangezien het er over het algemeen vol staat met enorm brede gasten die zonder shirt rondwandelen :P
Breed met ontbloot bovenlijf zegt niets over de jarenlange indoctrinatie tegen homo's die sommige mensen hebben ervaren. En met een pilletje op wil je iedereen knuffelen toch ;)
[...]
Hoezo is niet iedereen gelijk? We zijn toch allemaal mens. Of is een homosexueel een minder mens. Die indruk krijg ik.een beetje. Ik zie een.homosexueel.als iemand gelijk aan mezelff...
Iedereen is anders. Andere: reacties, skills, kennis, karakter, fysieke verschijning, ideeën, politieke overtuigingen. Kijk eens naar wat er langs komt schuifelen als je de volgende keer op een terras zit. Dat zijn geen klonen van Uthog of Roenie, maar allemaal andere mensen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pyramiden
Het zal je toch maar gebeuren dat je niet geaccepteerd wordt om wie je bent... Iets waar je helemaal niks aan kunt doen en wat je niet kunt veranderen.
Net als mensen met blauwe ogen, báh, en wat gedragen die mensen met die oogkleur zich toch altijd belachelijk. Of lange mensen, die accepteer ik al helemaal niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Pyramiden op 29-03-2018 10:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Roenie schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 10:16:
[...]
Breed met ontbloot bovenlijf zegt niets over de jarenlange indoctrinatie tegen homo's die sommige mensen hebben ervaren. En met een pilletje op wil je iedereen knuffelen toch ;)
Heb je misschien wel een punt. Maar ik zie het ook buiten feestjes eigenlijk zo.
Ik heb letterlijk alleen maar hetero vrienden, en niemand doet er moeilijk over. Sterker nog, als we een avondje drankjes gaan doen of gaan stappen, dan slapen ze daarna vrolijk naast mij in bed. Ik denk dat het echt valt of staat met hoe je er zelf mee om gaat.

Ik doe er heel normaal over en ze weten dat er nooit iets zal gebeuren. Dus dan is het ook gewoon minder een probleem!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Uthog
Roenie schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 10:16:
[...]
Iedereen is anders. Andere: reacties, skills, kennis, karakter, fysieke verschijning, ideeën, politieke overtuigingen. Kijk eens naar wat er langs komt schuifelen als je de volgende keer op een terras zit. Dat zijn geen klonen van Uthog of Roenie, maar allemaal andere mensen.
Dus die moeten we allemaal.anders gaan benoemen.en behandelen? Nee dat doen we niet. We behandelen mensen met blauwe ogen die langer dan 2 meter zijn niet anders als.iemand die 2 meter is een.bruine ogen heeft.

Waarom zouden we homosexuele.dan wel.anders behandelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Uthog schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 10:19:
[...]

Dus die moeten we allemaal.anders gaan benoemen.en behandelen? Nee dat doen we niet. We behandelen mensen met blauwe ogen die langer dan 2 meter zijn niet anders als.iemand die 2 meter is een.bruine ogen heeft.

Waarom zouden we homosexuele.dan wel.anders behandelen?
Mijn punt is dat ieder zelf bepaalt hoe hij of zij iemand behandelt. Je kunt niet een dezelfde behandeling eisen, dat is wat ik wil zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nature
[...]

Als je van elkaar houd is het fijn om hand in hand te lopen, je bent trots op elkaar en wilt dat laten zien. Homo's die ik ken doen dat ook gewoon waar ik woon geen enkel probleem, maar gaan zij naar de grote steden doen zij dat niet. Een andere vriend draagt een keppeltje hij zal dat niet doen in de grote steden, hij wordt dan bespuugd en erger.
En elke dag komen er meer mensen die homo's echt haten met volle overtuiging, het is een cultuurverschil.

Dit soort materiaal is niet toegestaan volgens ons beleid, zie: Het algemeen beleid #verbodenschokkend

[ Voor 9% gewijzigd door defiant op 29-03-2018 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Nature schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 10:21:
[...]

En elke dag komen er meer mensen die homo's echt haten met volle overtuiging, het is een cultuurverschil.
Ik vraag me wel echt af waar je dat vandaan haalt? Zoals ik zeg ervaar ik juist het tegenovergestelde...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyramiden
Roenie schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 10:21:
[...]
Mijn punt is dat ieder zelf bepaalt hoe hij of zij iemand behandelt. Je kunt niet een dezelfde behandeling eisen, dat is wat ik wil zeggen.
Een gelijke behandeling moet niet geëist worden, een gelijke behandeling moet de norm worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
DennusB schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 10:23:
[...]

Ik vraag me wel echt af waar je dat vandaan haalt? Zoals ik zeg ervaar ik juist het tegenovergestelde...
Het ligt er aan in welke omgeving je bent denk ik. Bepaalde delen van Nederland is er homohaat en worden mensen steeds nadrukkelijker in het benoemen ervan. Niet meer het: "niet mijn type mensen." maar eerder: "homo's hebben hier niets te zoeken." En dat zijn ook de wijken waar homostellen worden bedreigd en weggepest.
Pyramiden schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 10:25:
[...]
Een gelijke behandeling moet niet geëist worden, een gelijke behandeling moet de norm worden.
Dus jij bepaalt voor een ander hoe hij/zij met anderen om wil gaan? Waar bemoei jij je mee?

[ Voor 21% gewijzigd door Roenie op 29-03-2018 10:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nature
DennusB schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 10:23:
[...]

Je zegt toch dat je niet hand in hand loopt, bij een housefeest zijn ook de meeste mensen vrij ruimdenkend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uthog
Nature schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 10:26:
[...]

Je zegt toch dat je niet hand in hand loopt, bij een housefeest zijn ook de meeste mensen vrij ruimdenkend.
Ik loop ook niet altijd hand in hand met mijn vriendin, moet dat dan? Dan doe ik al 11 jaar iets verkeerd.

En voor de housefeestjes, zijn ze iet ruimdenkend dat hebben we daar pilletjes voor met geestveruimende middelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Roenie schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 10:25:
[...]
Het ligt er aan in welke omgeving je bent denk ik. Bepaalde delen van Nederland is er homohaat en worden mensen steeds nadrukkelijker in het benoemen ervan. Niet meer het: "niet mijn type mensen." maar eerder: "homo's hebben hier niets te zoeken." En dat zijn ook de wijken waar homostellen worden bedreigd en weggepest.
Ik woon net onder Rotterdam... als t ergens heftig is is het hier wel geloof ik :P
Nature schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 10:26:
[...]

Ja, maar omdat ik de behoefte niet voel om hand in hand te lopen. Waarom zou dat moeten? Omdat ik dan expres iedereen wil laten zien dat ik homo ben en met m'n vriendje daar loop? Nah...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
Roenie schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 10:25:
[...]
Dus jij bepaalt voor een ander hoe hij/zij met anderen om wil gaan? Waar bemoei jij je mee?
Is dat zo'n rare stelling of norm? Gelijke behandeling? Het beoordelen van mensen op wie ze zijn, en waar ze voor staan, in plaats van geaardheid, lengte, kleur, afkomst of achtergrond? Eigenschappen waar iemand helemaal niets aan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
DennusB schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 10:29:
[...]

Ik woon net onder Rotterdam... als t ergens heftig is is het hier wel geloof ik :P

[...]

Ja, maar omdat ik de behoefte niet voel om hand in hand te lopen. Waarom zou dat moeten? Omdat ik dan expres iedereen wil laten zien dat ik homo ben en met m'n vriendje daar loop? Nah...
In Zuid valt het wel mee, want daar wonen vooral Anti's en Suri's die laten je redelijk met rust zolang je niet direct naar hen 'provoceert'. In West (eigenlijk vanaf Delfshaven) wordt het een ander verhaal. Loop daar maar eens hand in hand. Dat heeft met indoctrinatie te maken. En misschien zijn jullie grote sterke kerels, maar voor twee types die 'too gay to function' zijn wordt het helaas een ander verhaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:04
Pyramiden schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 10:16:
Het zal je toch maar gebeuren dat je niet geaccepteerd wordt om wie je bent...
Helemaal mee eens. Belachelijk inderdaad. Ik baal er ook van dat zelfs enkele door de bevolking gekozen volksvertegenwoordigers mij niet accepteren. :/ Niet vanwege m'n geaardheid maar geloof. Bedankt voor deze inkopper. :P
--
Maar wat is acceptatie? Het prima vinden dat Henk en Piet in het openbaar zoenen/hand in hand lopen? Homoseksuelen in de vriendengroep hebben? Neefje dat net uit de kast is gekomen steunen?

Mijn vriendengroep bestaat uit mannen en vrouwen (hetero- en homoseksuelen) en er zitten ook enkele stellen tussen. Hoewel ik het leuk vind dat ze (en dan heb ik het over alle stellen, dus niet alleen het homostel) elkaar hebben gevonden, van elkaar houden en dergelijke heb ik liever dat ze een eigen kamer zoeken wanneer ze klef willen doen. :) Hand in hand lopen schaar ik overigens niet onder 'klef doen'. Noem me maar een geloofsfanaat, achterlijk of iets dergelijks maar geen homohater. Als ik kleffe hetero's wél zou oké zou vinden, dan had je mij wel hypocriet en homohater kunnen noemen.

Ik vind het overigens wel hypocriet dat sommigen voor gelijke behandeling vechten maar tegelijkertijd het verschil proberen te accentueren door middel van gay pride of andere campagnes. De homoseksuelen in m'n vriendengroep delen die mening. Maar goed, ik heb dan ook niks met festivals. Festivals noem ik een slap excuus om onbeperkt te zuipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-10 15:02
Roenie schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 10:32:
[...]
In Zuid valt het wel mee, want daar wonen vooral Anti's en Suri's die laten je redelijk met rust zolang je niet direct naar hen 'provoceert'. In West (eigenlijk vanaf Delfshaven) wordt het een ander verhaal. Loop daar maar eens hand in hand. Dat heeft met indoctrinatie te maken.
Dit is het eigenlijke punt. Er is een groep met lange tenen, een die liever aanstoot neemt dan prettig samenleeft. Het is jammer dat dit vervolgens andere groepen, voor hun gevoel, legitimeert om even lange tenen te hebben.

Mensen die serieuze stappen zetten n.a.v. een reclameposter, dat is het probleem.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Brent schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 10:35:
[...]

Dit is het eigenlijke punt. Er is een groep met lange tenen, een die liever aanstoot neemt dan prettig samenleeft. Het is jammer dat dit vervolgens andere groepen, voor hun gevoel, legitimeert om even lange tenen te hebben.

Mensen die serieuze stappen zetten n.a.v. een reclameposter, dat is het probleem.
Ik denk dat er drie groepen op die poster (of dergelijke uitingen) reageren. De 'nette' christen, die met regels, brieven, et cetera probeert om hier iets tegen te doen. Beetje ouderwets misschien, maar dat is hun goed recht. Dan de groep die scheldt, slaat en hun frustratie botvieren op homo's. Dat zijn denk ik niet de mensen uit de eerste groep. En ten slotte de groep van jongeren die willen choqueren en gevoed door de sociale druk uit hun groep abri's bekladden.
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste