Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
xaliton schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 10:49:
...
Bedoelde je dan heteroseksueel getint?
Ik realiseer me dat je de eerdere campagnes je kennelijk om de een of andere reden indertijd misschien minder zijn opgevallen en je ze nog niet hebt teruggezocht, dat is misschien aardig zodat je zelf een indruk kan krijgen. Daarnaast zijn er momenteel en in het verleden talloze andere 'heteroseksueel getinte reclames' waar schijnbaar een stuk minder ophef over is. Twee zoenende mannen op een reclameposter hebben in principe ook weinig met homoseksualtieit te maken, je kan het teslotte zo zien als je wil.

[ Voor 13% gewijzigd door begintmeta op 30-03-2018 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
xaliton schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 10:45:
[...]

Uiteraard. Is ook logisch. Maar wat is de andere oplossing. Ik denk dat je het beter kan minimaliseren dan maximaliseren door iedereen van alles op te dringen.
Dat klinkt niet productief. Het zal geen effect hebben, want er is ook een kans dat je op straat 2 xyz-seksuelen ziet. Dan kan je mensen wel voorhouden dat dat niet bestaat en mensen 'veilig' laten voelen en niets op te dringen, maar als je een cafe binnenkomt en 2 mannen elkaar met een kus ziet begroeten, heeft de reclame-censuur niets uitgehaald.

Daarnaast denormaliseert jouw aanpak relaties en romantiek op een wmb ongezonde manier. Als elk beeld van een geaardheid verdwijnt uit reclames, en dus elk beeld van relaties, zal je nooit een beeld zien van relaties buiten de relatie van je ouders en de ouders van vriendjes en vriendinnetjes.

Overigens denk ik nu ook aan de Sire-reclame waarbij huiselijk geweld onder de aandacht wordt gebracht door o.a. een gezinssituatie uit te beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer UYL
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-09 11:28
begintmeta schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 10:53:
[...]

Ik realiseer me dat je de eerdere campagnes je kennelijk om de een of andere reden indertijd misschien minder zijn opgevallen en je ze nog niet hebt teruggezocht, dat is misschien aardig zodat je zelf een indruk kan krijgen. Twee zoenende mannen hebben in principe ook wienig met homoseksualtieit te maken, je kan het teslotte zo zien als je wil.
Klopt , ik heb de andere campagnes (nog) niet meegekregen. Kan vanavond wel even opzoeken wat ze nog meer uitgebracht hebben.

In principe heeft het er weinig mee te maken ja, maar intimiteit wekt wel verwachtingen/patronen op bij mensen. Dus het is niet gekndat het gerelateerd wordt toch?

[IMG]https://card.psnprofiles.com/2/Meneer_UYL.png[/IMG]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer UYL
Stoelpoot schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 10:54:
[...]

Dat klinkt niet productief. Het zal geen effect hebben, want er is ook een kans dat je op straat 2 xyz-seksuelen ziet. Dan kan je mensen wel voorhouden dat dat niet bestaat en mensen 'veilig' laten voelen en niets op te dringen, maar als je een cafe binnenkomt en 2 mannen elkaar met een kus ziet begroeten, heeft de reclame-censuur niets uitgehaald.

Daarnaast denormaliseert jouw aanpak relaties en romantiek op een wmb ongezonde manier. Als elk beeld van een geaardheid verdwijnt uit reclames, en dus elk beeld van relaties, zal je nooit een beeld zien van relaties buiten de relatie van je ouders en de ouders van vriendjes en vriendinnetjes.

Overigens denk ik nu ook aan de Sire-reclame waarbij huiselijk geweld onder de aandacht wordt gebracht door o.a. een gezinssituatie uit te beelden.
Mja, misschien. Reclame over het algemeen heeft weinig invloed op mij, ik probeer dit zo objectief mogelijk te zien.

Ik kan mij voorstellen dat reclamebureaus dat anders zien en ook andere doelen willen bereiken. Je hebt zoveel keuze, en dan kiezen ze voor twee mensen die kussen. Daar hebben ze dan vast een doel mee :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
xaliton schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 10:55:
... Dus het is niet gekndat het gerelateerd wordt toch?
Misschien is dat eigenlijk best gek.

In iedergeval heb ik sterk de indruk dat de 'acceptatie van homoseksualiteit in Nederland' misschien lager is dan men (soms graag soms met zorg) denkt.
xaliton schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 10:59:
...Reclame over het algemeen heeft weinig invloed op mij...
In hoeverre wordt de vrijheid beperkt door die reclames denk je?

[ Voor 24% gewijzigd door begintmeta op 30-03-2018 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Uthog schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 10:40:
[...]

Ik denk dat gewenning heel.erg meespeelt. Al.denk ik ook dat als het 2 vrouwen waren geweest de reacties heel anders waren.
Vergeet niet dat zolang die keten met "dit soort" reclames komt, er al protest en reacties zijn, inclusief het afplakken van posters, ook toen het ging om een man tussen naakte vrouwen.

Nu zal een groot gedeelte van het protest gericht zijn op de geaardheid die te zien is in de huidige posters, maar het is dus niet zo dat het protest pas ontstaan is nadat het om twee mannen ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer UYL
begintmeta schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 11:00:
[...]

In iedergeval heb ik sterk de indruk dat de 'acceptatie van homoseksualiteit in Nederland' misschien lager is dan men (soms graag soms met zorg) denkt.
Haha ja, het gekke is wel dat we allemaal in structuur, patronen en ritmes denken (psychologisch gezien). Dus de een zijn waarheid of mening is die van de ander niet.

Er dragen natuurlijk veel factoren bij het (ver/voor)oordelen over situaties en mensen. Maar je neemt altijd een beetje voor wat je lief is.

Maar het lijkt mij ook dat sommige homoseksuelen ook niet helemaal gediend zijn van dit soort reclames. Ook daar zitten wat bescheiden mensen tussen. En de homo-haat en dergelijke helpt daar niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Fly-guy schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 11:01:
...
Vergeet niet dat zolang die keten met "dit soort" reclames komt, er al protest en reacties zijn, inclusief het afplakken van posters, ook toen het ging om een man tussen naakte vrouwen.

Nu zal een groot gedeelte van het protest gericht zijn op de geaardheid die te zien is in de huidige posters, maar het is dus niet zo dat het protest pas ontstaan is nadat het om twee mannen ging.
Die reclames, die ik eerder ook aanhaalde, hebben indertijd ook nogal wat losgemaakt, maar mijn indruk is wel dat dat wat minder was dan de huidige.
xaliton schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 11:03:
...
Maar het lijkt mij ook dat sommige homoseksuelen ook niet helemaal gediend zijn van dit soort reclames. Ook daar zitten wat bescheiden mensen tussen. En de homo-haat en dergelijke helpt daar niet bij.
Homoseksuelen zijn inderdaat net gewone mensen, ook daar zitten bescheidenen tussen.

Wat mij, man, heteroseksueel, betreft zijn er in iedergeval diverse kwalijkere reclameuitingen (geweest) dan de huidige van de suitsupply.

Of het trouwens 'nieuwe homo-haat' is die wordt opgewekt door deze reclamecampagne zoals je eerder wat impliceerde, of bestaande die aan het licht borrelt, is mij trouwens ook niet duidelijk, ik zou het voralsnog op het laatste houden.

[ Voor 34% gewijzigd door begintmeta op 30-03-2018 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Stoelpoot schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 10:54:
[...]

Was je niet opgevallen dat er commentaar is op seksueel getinte reclame, dus niet alleen homoseksueel. De wens is om reclame seksueel neutraal te houden, zonder dat het een groep aanstoot geeft in welke vorm ook. Hetzelfde geldt trouwens voor videoclips waar kinderen mee geconfronteerd worden, maar dat is weer een andere disscussie. Dat er Christelijke verenigingen zijn die dit extremer stellen, daar hou ik mij buiten. Zoiets zul je altijd ervaren.
(groep is niet alleen christelijk btw, en zal veel groter worden zoals ik al eerder heb uitgelegd)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
begintmeta schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 11:04:
[...]

Die reclames, die ik eerder ook aanhaalde, hebben indertijd ook nogal wat losgemaakt, maar mijn indruk is wel dat dat wat minder was dan de huidige.
Maar is de ophef over de reclame nu groter of de ophef op de reactie op de reclame groter?

Met andere woorden, misschien komen de beplakte posters nu veel vaker in het nieuws dan toen maar is het aantal beplakte posters gelijk gebleven.
[...]

Kan aan mij liggen, maar is het werkelijk zo gek als je die specifieke pose ziet dat je ervan uitgaat dat het om twee homoseksuele/biseksuele mannen gaat, al dan niet nagespeeld?

Het is een kus met een vrij intiem karakter, iets wat verder gaat dan een kus bij het weerzien van vrienden of een afscheidskus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer UYL
begintmeta schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 11:04:
[...]

[...]

Homoseksuelen zijn inderdaat net gewone mensen, ook daar zitten bescheidenen tussen.

Wat mij, man, heteroseksueel, betreft zijn er in iedergeval diverse kwalijkere reclameuitingen (geweest) dan de huidige van de suitsupply.

Of het trouwens 'nieuwe homo-haat' is die wordt opgewekt door deze reclamecampagne zoals je eerder wat impliceerde, of bestaande die aan het licht borrelt, is mij trouwens ook niet duidelijk, ik zou het voralsnog op het laatste houden.
O nee nee, ik bedoel wel echt al bestaande haat, dat gewoon weer gewakkerd wordt en meer reden geeft om te blijven haten.

Maar goed. Ik ben het wel met je eens. Alleen ken ik dus niet de eerdere reclames. Ik ga ze nog opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
xaliton schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 11:25:
... meer reden geeft om te blijven haten. ...
Zou dat echt zo werken? En als dat zo zou zijn, zou er niet nog een betere weg zijn naar 'minder persisterende haat' dan het uit het oog houden van iets?
Fly-guy schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 11:08:
[...]

Maar is de ophef over de reclame nu groter of de ophef op de reactie op de reclame groter?

Met andere woorden, misschien komen de beplakte posters nu veel vaker in het nieuws dan toen maar is het aantal beplakte posters gelijk gebleven.
Het kan natuurlijk best zijn dat de ophef over de ophef deze keer groter is. Ik kan me in iedergeval geen verhalen van niet-opgehaalde bestellingen en ingegooide abri's herinneren, noch pamfletten bij het 'Reformatorisch Dagblad' of bij de 'Opzij'. Er zijn natuurlijk wel diverse reacties die eventueel kunnen worden onderzocht, beter gekwalificeerd en gekwantificeerd en vergeleken tussen de campagnes, hoewel het hoe dan ook lastig te vergelijken zou kunnen zijn. Of dat al is gedaan weet ik niet, ik heb zo 123 niets kunnen vinden.
Kan aan mij liggen, maar is het werkelijk zo gek als je die specifieke pose ziet dat je ervan uitgaat dat het om twee homoseksuele/biseksuele mannen gaat, al dan niet nagespeeld?

Het is een kus met een vrij intiem karakter, iets wat verder gaat dan een kus bij het weerzien van vrienden of een afscheidskus.
Ik snap het wel hoor, maar misschien is het ondanks dat het goed te begrijpen en wellicht ook te verklaren is wel gek.

[ Voor 13% gewijzigd door begintmeta op 30-03-2018 11:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dexmael
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02:44
[...]

[...]

In hoeverre wordt de vrijheid beperkt door die reclames denk je?
Volgens mij is het niet zozeer dat de acceptatie lager is maar dat er zoals altijd een erg kleine groep is die extreem is in hun denkbeelden en een onevenredige hoeveelheid aandacht krijgt.
En dit tokkie bedrijf is niet te beroerd om dit uit te melken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggell
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-08-2024
Dexmael schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 11:57:
[...]

Volgens mij is het niet zozeer dat de acceptatie lager is maar dat er zoals altijd een erg kleine groep is die extreem is in hun denkbeelden en een onevenredige hoeveelheid aandacht krijgt.
En dit tokkie bedrijf is niet te beroerd om dit uit te melken
Waarom wordt dit een tokkie bedrijf? Omdat ze reclames gebruiken die de aandacht trekken?
Het doel van reclame is dat mensen zich het merk herinneren, geprefereerd positief, maar het mag natuurlijk ook negatief zijn.

Er zijn meer bedrijven die met "schokkende" reclames in het nieuws zijn geweest. Dat worden ook niet direct tokkie bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-P
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 00:39
freggell schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 14:49:
[...]

Waarom wordt dit een tokkie bedrijf? Omdat ze reclames gebruiken die de aandacht trekken?
Het doel van reclame is dat mensen zich het merk herinneren, geprefereerd positief, maar het mag natuurlijk ook negatief zijn.

Er zijn meer bedrijven die met "schokkende" reclames in het nieuws zijn geweest. Dat worden ook niet direct tokkie bedrijven.
Er is ook nog zoiets als je maatschappelijke verantwoordelijkheid nemen. Dit soort reclames moeten het juist hebben van dit soort ophef en de bijbehorende polarisatie. Heineken, Dove, Nivea, Buys (zelfs op Tweakers komt nog met enige regelmaat het voorbeeld negerzoenen voorbij). Die marketing lui dit dit verzinnen zijn echt niet achterlijk maar het is tegenwoordig gewoon de manier om je merk onder de aandacht te brengen. Dat het extra polariserend werkt interesseert ze geen bal, als er maar over je gepraat wordt. Er zijn genoeg stemmen in die sector die dit soort marketing ook veel te ver vinden gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:06

Dido

heforshe

Jay-P schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 15:33:
Er is ook nog zoiets als je maatschappelijke verantwoordelijkheid nemen. Dit soort reclames moeten het juist hebben van dit soort ophef en de bijbehorende polarisatie. Heineken, Dove, Nivea, Buys (zelfs op Tweakers komt nog met enige regelmaat het voorbeeld negerzoenen voorbij). Die marketing lui dit dit verzinnen zijn echt niet achterlijk maar het is tegenwoordig gewoon de manier om je merk onder de aandacht te brengen. Dat het extra polariserend werkt interesseert ze geen bal, als er maar over je gepraat wordt. Er zijn genoeg stemmen in die sector die dit soort marketing ook veel te ver vinden gaan.
Bij elke beschuldiging van polarisatie stel ik me toch de vraag wie die polarisatie nu in gang zet?
Een bedrijf dat twee zoenende mensen op een poster zet (en dat al eerder zonder veel ophef gedaan heeft) of de mensen die vinden dat ze er zo nodig aanstoot aan moeten nemen omdat het toevallig twee mannen zijn?

Ik geloof er werkelijk geen bal van dat deze campagne mensen minder homo-vriendleijk maakt, maar wel dat bestaande homohaat gewoon aan de oppervlakte komt. Die polarisatie waar je het over hebt was er lang lang, in stand gehouden door mensen die het idee dat twee mannen vrij zijn om te doen wat ze willen niet in hun wereldbeeld willen of kunnen passen.

Het komt, met alle respect, nogal wereldvreemd over om te doen alsof homo's volledig geaccepteerd waren in de maatschappij, en deze poster opeens voor polarisatie zorgt. Als homo's maatschappelijk echt geaccepteerd zouden zijn was er over deze poster niet meer ophef geweest dan vergelijkbare hetero-posters - naar mijn verwachting dus ongeveer niets.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Dido schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 17:43:
[...]

Bij elke beschuldiging van polarisatie stel ik me toch de vraag wie die polarisatie nu in gang zet?
Een bedrijf dat twee zoenende mensen op een poster zet (en dat al eerder zonder veel ophef gedaan heeft) of de mensen die vinden dat ze er zo nodig aanstoot aan moeten nemen omdat het toevallig twee mannen zijn?

Ik geloof er werkelijk geen bal van dat deze campagne mensen minder homo-vriendleijk maakt, maar wel dat bestaande homohaat gewoon aan de oppervlakte komt. Die polarisatie waar je het over hebt was er lang lang, in stand gehouden door mensen die het idee dat twee mannen vrij zijn om te doen wat ze willen niet in hun wereldbeeld willen of kunnen passen.

Het komt, met alle respect, nogal wereldvreemd over om te doen alsof homo's volledig geaccepteerd waren in de maatschappij, en deze poster opeens voor polarisatie zorgt. Als homo's maatschappelijk echt geaccepteerd zouden zijn was er over deze poster niet meer ophef geweest dan vergelijkbare hetero-posters - naar mijn verwachting dus ongeveer niets.
Het helpt in elk geval niet mee, dat is duidelijk toch ?
Bij veel mensen stookt deze reclame iets op en dat is nooit goed. Iets verkopen als vrijheid etc is een mening, maar het hoeft niet zo te zijn dat zeer veel mensen seksueel getinte reclame wensen te zien.
(ook geen dame in lingerie, of andere seksueel getinte uiting). Of oa ik mijn kinderen daarmee wil opvoeden moet ik zelf weten. Wat ik eerder zei, exact met musicvideo's. Veel zijn seksueel en geslachtsonvriendelijk aan welk geslacht ook. Dan nog te zwijgen over het taalgebruik van zgn muzikanten. Mensen die dit wel aan hun kind mee willen geven en het niets uitmaakt onder welke reden ook, moeten deze ook zelf weten. Maar dat is dus niet algemeen, en hoeft niet geuit te worden als er veel mensen zijn die zich er aan storen. zelfs ouderen en in mijn kennissenkring ook de homoseksuelen zelf.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jay-P
  • Laatst online: 04-06 00:39
Dido schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 17:43:
[...]

Misschien is provocatie in dit geval een betere omschrijving. En ik zeg ook nergens dat lhbt'ers volledig geaccepteerd worden in de huidige maatschappij. Wat ik wel denk, is dat met de techniek en medialandschap van nu(Twitter, FB maar ook sites als TPO/GeenStijl etc.) polarisatie en extreme standpunten veel makkelijker in de spotlights staan.

Als in het kader van metoo een of andere nobody in een gat ergens in de UK ervoor pleit op twitter om assepoester in de ban te doen want, kus zonder toestemming, staat dat de dag erna op alle usual blogs en haalt het zelfs het AD. En neem ze het eens kwalijk, dat bericht wordt vele malen meer gelezen, en belangrijker, gedeeld omdat het nou eenmaal ophef veroorzaakt. Wat dat betreft begrijp ik dat bedrijven als dit daar handig op inspelen maar tegelijkertijd zet ik mijn vraagtekens bij de ethiek daarvan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:39

defiant

Moderator General Chat
Jay-P schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 18:29:
Wat ik wel denk, is dat met de techniek en medialandschap van nu(Twitter, FB maar ook sites als TPO/GeenStijl etc.) polarisatie en extreme standpunten veel makkelijker in de spotlights staan.
Ik denk onderliggend dat het moeilijk is om te bepalen hoe er in meerderheid over zaken wordt gedacht als extremen het debat beheersen, terwijl die meerderheid juist zorgt voor hoe ons samenleving in het dagelijks leven functioneert. D.w.z. je kan een kleine groep voor en tegenstanders hebben die zeer publiekelijk een morele kwestie uitvechten wat de media gaat beheersen, waardoor mensen onterecht de indruk hebben dat de samenleving over die kwestie gepolariseerd is en ze dus moeten kiezen. Kortom, het midden vormt steeds minder een tegenkracht voor extremen.

Het is niet alleen de media, het komt imho ook doordat er steeds meer wordt ingezet op activisme in plaats de arena van publieke debat en politiek om maatschappelijke verandering te bewerkstelligen. Bij activisme draait het om bereiken van doelen in plaats van compromissen, zodra activisme wint dan wordt er geen rekening gehouden met andere belangen en meningen. Activisten denken dat ze de samenleving kunnen veranderen, maar juist op thema's die raken aan moraliteit en normen en waarden werkt het vaak averechts. Mensen die niet betrokken zijn bij veranderingen in de samenleving zijn meer geneigd de extremen op te zoeken.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Jay-P schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 18:29:
[...]
Als in het kader van metoo een of andere nobody in een gat ergens in de UK ervoor pleit op twitter om assepoester in de ban te doen want, kus zonder toestemming, staat dat de dag erna op alle usual blogs ...
Je bedoelt Doornroosje [die werd wakker gekust] en niet Assepoester [die met die glazen schoen]. :+

Je punt was overigens duidelijk hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
https://www.nu.nl/media/5...zoenende-mannen-niet.html
Reformatorisch Dagblad plaatst advertentie van zoenende mannen niet

Het Reformatorisch Dagblad (RD) heeft besloten geen advertentie te plaatsen waarin twee zoenende mannen te zien zijn. Activisten hoopten via een crowdfundactie de foto in het dagblad te krijgen nadat daar een foto in stond van twee zoenende mannen met een kruis er overheen.
Twee vertegenwoordigers van de krant gingen in gesprek met activist Jasper Klapwijk, die de actie gestart was. "Het was een goed gesprek, waarin we allebei onze positie hebben uitgelegd. Tijdens het gesprek bleek al dat we het niet eens zullen worden, maar dat we wel een gedeeld belang hebben: dat er binnen de reformatorische gezindte meer aandacht moet zijn voor homo's en lesbiennes die uit de kast willen komen", aldus de krant.

In welke vorm dat in het RD zou kunnen, is onderwerp van een volgende ontmoeting. Een datum daarvoor is nog niet bekend.

Suitsupply
De actie was een reactie op een flyer die eind maart bij de krant zat. De flyer was door een christelijke stichting opgezet tegen de advertentiereeks van een modebedrijf waarin zoenende mannen te zien waren.

De actiegroep Gezin in Gevaar riep in de flyer op om een kaart waarin stond te stoppen met de campagne naar Suitsupply te sturen.
Zou mooi zijn als hier daadwerkelijk een vervolg op komt.

De (positieve) gevolgen van activisme zijn meestal niet direct zichtbaar, maar ze zijn er wel degelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:30
En wanneer is iets geaccepteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zanussi
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-02-2022
TheBrut3 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 17:16:
[...]

En wanneer is iets geaccepteerd?
Is het voor hetero stellen acceptabel een bankje in het overdekte plaatselijke winkelcentrum of een abri bij een drukbezochte bushalte te gebruiken om hun kinderwens in vervulling te brengen? Nee, handhavers met portofoons en gele jassen zouden dit hetero stel afvoeren en beboeten voor het verstoren van de openbare orde. Betekent dit dat de acceptatie van heteroseksueel gedrag misschien lager is dan gedacht? Nee. Er zijn nu eenmaal grenzen aan wat moreel acceptabel is in de openbare ruimte. Op dezelfde manier zijn deze reclame uitingen die homoseksualiteit promoten niet acceptabel in de openbare ruimte. Dat moreel voelende mensen met hamers en verf optreden tegen deze immorele reclame uitingen in de openbare ruimte is heel gewoon en het heeft niets te maken met discriminatie / acceptatie van homoseksualiteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:12
Als ik dikke mensen zie zoenen heb ik daar ook meer moeite mee (dan bij een ander stel).

Misschien zegt dat dus meer over mijn eigen voorkeur dan over acceptatie (en geldt hetzelfde met homo's).

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
zanussi schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 10:33:
[...]
Nee. Er zijn nu eenmaal grenzen aan wat moreel acceptabel is in de openbare ruimte. Op dezelfde manier zijn deze reclame uitingen die homoseksualiteit promoten niet acceptabel in de openbare ruimte. Dat moreel voelende mensen met hamers en verf optreden tegen deze immorele reclame uitingen in de openbare ruimte is heel gewoon en het heeft niets te maken met discriminatie / acceptatie van homoseksualiteit.
Het zijn geen immorele reclames. Het is een ander moraal dat niet bij die van jou past. Wil je dit aanpassen, dan ga je naar de politiek zodat we dit in de wet kunnen verankeren.

Je vergelijking slaat dus kant noch wal. Sex hebben in het openbaar is iets waar wij allen in de wet van hebben afgesproken dat dit niet kan. Twee zoenende mannen of een poster hebben wij van afgesproken dat dit wel kan.

Dat jij het heel gewoon vindt dat iemand een abri kapot slaat omdat het niet in zijn straatje valt zegt al veel over jou. De volgende keer dat ik twee roodharen zie zoenen in het openbaar sla ik ze kapot. Dat valt niet in mijn moraal en is heel gewoon en heeft niets met discriminatie te maken.
assje schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 11:47:
Als ik dikke mensen zie zoenen heb ik daar ook meer moeite mee (dan bij een ander stel).

Misschien zegt dat dus meer over mijn eigen voorkeur dan over acceptatie (en geldt hetzelfde met homo's).
Exact. Als ik vrouwen in korte rokjes zie paraderen waardoor de string zichtbaar is of mensen in strakke zwarte lederen kleding met tattoos heb ik daar ook moeite mee. Het past niet in mijn moraal om je hoerderig te kleden(excuses aan de leder dragende mens). Betekent dit dat ik daar maar tegen moet optreden? Neen. Ik kijk de andere kant op en laat die mensen hun ding doen. Want anders heb ik een full time job om abri's kapot te slaan.

Zolang een ander mijn niet lastig valt met zijn of haar ding, heb ik geen reden om die persoon lastig te vallen met mijn gevoelens hierover.

[ Voor 30% gewijzigd door LED-Maniak op 08-04-2018 05:00 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:06

Dido

heforshe

Op dezelfde manier zijn deze reclame uitingen die homoseksualiteit promoten niet acceptabel in de openbare ruimte.
Echt, serieus? Neuken en zoenen is voor jou hetzelfde? Ben je ook bang dat je dochter zwanger raakt van een kus?

Of weet je zelf ook donders goed dat je gewoon veel gevoeliger reageert omdat er in de bewuste kus toevallig twee tieten minder in het spel zijn dan jij graag zou willen? Oftewel, heb je zelf misschien best wel goed door dat je dus inderdaad zo reageert oimdat je iets tegen homo's hebt, en dat dat dus inderdaad iets zegt over jouw acceptatie van je medemens?
Dat moreel voelende mensen met hamers en verf optreden tegen deze immorele reclame uitingen in de openbare ruimte is heel gewoon
Iemand die vernielingen als "normaal" bestempelt en ze toeschrijft aan "moreel voelende" mensen hoeft mij in ieder geval niet veel te vertellen over welk moreel dilemma dan ook, en al helemaal niet over seks of seksuele geaardheid.
Vind je het ook heel gewoon om iemand te stenigen voor sex buiten het huwelijk, of is jouw moraal toch iets verschoven sinds het oude testament geschreven werd?

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Op dezelfde manier zijn deze reclame uitingen die homoseksualiteit promoten niet acceptabel in de openbare ruimte.
Homosexualiteit 'promoten'? Als een man en een vrouw aan het zoenen zijn, zijn die dan ook 'heterosexualiteit aan het promoten'? Je uitgangspunt lijkt hier dat het toegestaan is, maar toch niet als normaal gezien moet worden.
heeft niets te maken met discriminatie / acceptatie van homoseksualiteit.
Mogen een zoenende man en vrouw wel? Zo ja, dan is het duidelijk: precies dezelfde situatie, met als enige verschil een heterostel in plaats van een homostel, en de uitkomst is anders: mag wel, versus mag niet. Duidelijkere discriminatie kun je niet hebben.

Als je gewoon tegen uiting van sexualiteit in het algemeen bent in dit soort situaties (zoenende mensen, dames in lingerie, etc.) dan is het geen discriminatie. Dan ben je wat conservatief maar in ieder geval consistent. Uit je bewoording 'homosexualiteit promoten' maak ik op dat dat bij jou niet het geval is, maar dat het je dus wél om de homosexualiteit gaat. Dan is de opmerking 'geen discriminatie' vooral goedpraten.

Op je stukje met hamers ga ik maar niet in. Eens met de heren hierboven.

[ Voor 3% gewijzigd door bwerg op 08-04-2018 14:09 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
Dido schreef op zondag 8 april 2018 @ 09:45:
Oftewel, heb je zelf misschien best wel goed door dat je dus inderdaad zo reageert oimdat je iets tegen homo's hebt, en dat dat dus inderdaad iets zegt over jouw acceptatie van je medemens?
Wat betreft acceptatie en de vanzelfsprekend daarvan.

Er zijn bronnen die zeggen dat pedofilie ook als geaardheid gezien kan worden. Nu ben ik niet voldoende thuis in de materie om dit te beoordelen maar laten we voor het argument even aannemen dat dit klopt.

Nu is het natuurlijk eenvoudig te concluderen dat we niet kunnen accepteren dat zij dit in praktijk brengen, dan is er de minderjarig kind in het spel. Hier zijn duidelijk steekhoudende argumenten waarom we dit niet moeten willen.

Maar dan gaan we uit van het in praktijk brengen van deze verlangens op een virtuele manier. Dus digitaal gegenereerde porno etc.

Accepteren we dit ook? Moet diegene ook zonder zorgen op zijn werk kunnen vertellen dat hij pedofiel is? Moet een reclameuiting met een virtueel kind in erotische pose acceptabel zijn?

Ik blijf meer heil zien in het benoemen dat we verschillend zijn en dit accepteren. Dus een homostel trekt meer blikken als zij dit in praktijk brengen. Net als iemand met zwarte nagels / lederen kleding opvalt. Wil je niet opvallen dat uit je het niet te opzichtig (Als homo dan maar niet hand in hand lopen) of je doet het juist bewust wel en dan zullen mensen hier dus iets van vinden.

Het wordt voor mij pas een probleem als er geweld of vernieling aan van pas komt. Een homostel gaat nooit door iedereen als hetzelfde gezien worden en is dat bovendien ook niet.

Daarnaast zie ik ook nog altijd niet waarom het veroordelen van homoseksualiteit per definitie fout is. We stellen als samenleving grenzen aan fatsoen en daar is niets zwart/wit.

Disclaimer: ik ben geen religieuze homofoob

[ Voor 6% gewijzigd door assje op 08-04-2018 13:43 ]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

assje schreef op zondag 8 april 2018 @ 13:40:
Daarnaast zie ik ook nog altijd niet waarom het veroordelen van homoseksualiteit per definitie fout is. We stellen als samenleving grenzen aan fatsoen en daar is niets zwart/wit.
Dat is voor mij vergelijkbaar als vragen waarom het veroordelen van joden per definitie fout is, of waarom het onderdrukken van een geslacht of ras fout is. Dit is gewoon je identiteit, waarmee je zelfs geboren wordt. Iemand is homosexueel, of hij het nou uit of onderdrukt. Ik ben meestal geen fan van absolute waarheden maar dit is een zeldzame uitzondering.

Wel kun je je afvragen of het uiten van iets veroordeeld mag worden. Naaktlopen in de binnenstad mag niet, en zo zijn er meer voorbeelden die niet meer voorstellen dan 'dat zien we gewoon liever niet', ook al berokkent het niemand, op wat voor manier dan ook, schade. Op basis daarvan kun je prima zeggen dat je ook geen zoenende mensen wil zien (ja, dit is in sommige landen het geval en dat opzich vind ik dus niet immoreel). Maar als je wél toestaat dat een heterostel zoenend te zien is, dan beroep je je daar dus duidelijk níet op, en komt het standpunt dus voort puur uit het niet accepteren van homosexualiteit. En dan kom je weer terug bij mijn eerdere punt, dat is géén geldige vorm van fatsoen. Net als grenzen stellen aan het zoenen door joden, of het zoenen door negers. Absoluut fout, ja.

offtopic:
Naar mijn weten is de consensus, onder beter geinformeerde mensen dan ik, inderdaad dat een pedofiel beter aan zijn trekken kan komen (euh...) dan dat hij het moet onderdrukken, net zoals het niet zo geweldig bleek dat priesters hun sexualiteit moesten onderdrukken. Verschil is dat hun sexualiteit niet zo goed geuit kan worden zonder schade aan te richten. Lastige discussie, maar waarschijnlijk beter dan het vermijden ervan.

[ Voor 13% gewijzigd door bwerg op 09-04-2018 15:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Het gaat niet om veroordelen of accepteren. Het is gelijk aan een heterostel die op een terrasje zit te kussen. Een kus geven of uit groet heb ik niets op tegen homo of hetero. Het gaat om het (overdreven) uiten. zo hoef ik ook geen seksuele reclame te zien in een bushokje van welk geaardheid ook. Men wil alles tegenwoordig opdringen, en niet iedereen is daarvan gediend.
Gedragingen die niet vaak voorkomen in het openbaar worden opgemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
bwerg schreef op zondag 8 april 2018 @ 14:22:
[...]

Dat is voor mij vergelijkbaar als vragen waarom het veroordelen van joden per definitie fout is, of waarom het onderdrukken van een geslacht of ras fout is. Dit is gewoon je identiteit, waarmee je zelfs geboren wordt. Iemand is homosexueel, of hij het nou uit of onderdrukt. Ik ben meestal geen fan van absolute waarheden maar dit is een zeldzame uitzondering.
Ik weet niet of het zo zwart-wit is, zelf voel ik ook altijd nog wel iets voor de "iedereen is bi" theorie.

Eigenlijk bedoelde ik ook niet het accepteren van het bestaan maar het in de praktijk brengen (net als pedofilie).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Hackus schreef op zondag 8 april 2018 @ 14:42:
Het gaat niet om veroordelen of accepteren. Het is gelijk aan een heterostel die op een terrasje zit te kussen.
Vandaar het argument van het RD dat homo-erotische posters ergernis oproepen. Een reactie van het RD:
Ik begrijp dat de indruk ontstaat dat wij homofoob zijn. Dat is heel jammer, want dat zijn we absoluut niet. Er werken bij ons ook homoseksuelen op de redactie. De Bijbel schrijft echter voor dat het huwelijk het beste tussen man en vrouw tot zijn recht komt. Zodoende zijn homoseksuele relaties op gespannen voet met de Bijbel.
Ik discrimineer niet, hoor! Maaaaar... eigenlijk heb ik het toch liever niet.

Hou op met die lulkoek, zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

bwerg schreef op zondag 8 april 2018 @ 15:01:
[...]

Vandaar het argument van het RD dat homo-erotische posters ergernis oproepen. Een reactie van het RD:

[...]

Ik discrimineer niet, hoor! Maaaaar... eigenlijk heb ik het toch liever niet.

Hou op met die lulkoek, zeg.
Niet alleen van die kant, ook de multiculturele samenleving. En dat wordt alleen maar meer/erger, dus er meer uitingen aan geven en het maar door de strot drukken onder het mom: het is 2018, is echt niet de oplossing. Maar daar kun jij een meerdere hier een andere mening over hebben. De tijd zal het leren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Hackus schreef op zondag 8 april 2018 @ 15:21:
En dat wordt alleen maar meer/erger, dus er meer uitingen aan geven en het maar door de strot drukken
Je gewoon gedragen als anderen is ineens 'door de strot drukken' als jij in een andere groep valt dan een ander, terwijl die ander het wel mag. Natuurlijk.
onder het mom: het is 2018, is echt niet de oplossing.
Nee, accepteren dat er ongefundeerd* gediscrimineerd wordt is de oplossing, dan zijn de discriminerende mensen namelijk tevreden en dan horen we geen klachten meer. En als dat discriminerende steeds maar erger wordt moeten we daar maar snel naar luisteren.

*enkel je religie gebruiken als onderbouwing is niet gefundeerd, als het aankomt op het opleggen van normen aan anderen.

[ Voor 5% gewijzigd door bwerg op 08-04-2018 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

assje schreef op zondag 8 april 2018 @ 15:00:
[...]

Ik weet niet of het zo zwart-wit is, zelf voel ik ook altijd nog wel iets voor de "iedereen is bi" theorie.

Eigenlijk bedoelde ik ook niet het accepteren van het bestaan maar het in de praktijk brengen (net als pedofilie).
Vanwaar jouw behoefte om, hier al voor de tweede keer, die link tussen homofilie en pedofilie te leggen? Je denkt echt dat dat op hetzelfde neerkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
downtime schreef op zondag 8 april 2018 @ 15:47:
[...]

Vanwaar jouw behoefte om, hier al voor de tweede keer, die link tussen homofilie en pedofilie te leggen? Je denkt echt dat dat op hetzelfde neerkomt?
Nee dan begrijp je me verkeerd, nu even geen tijd daar verder op in te gaan.

Edit:
Ik heb zelf geen moeite met homofilie en begrijp zeker de argumenten waarom het beste is dit gewoon als normaal te zien.

Echter heb ik moeite met de argumentatie waarom het per definite immoreel zou zijn homofilie wel af te keuren.

In de praktijk is bijna ieder argument tegen religieus en dus per definitie gediscalificeerd. Desalniettemin is er nog echt wel iets te zeggen over bepaalde grenzen, ook als niet religieuze. Het ontgaat me dan waarom die (arbitraire) grens net voorbij homofilie begint.

Uiteindelijk zijn er meer smaken dan hetero en homo, zo simpel is het niet. Dan komen er discussies over al dan niet operatieve geslachtsverandering en hoe het we dat moeten faciliteren. Dan ergens pedofilie wat eventueel als geaardheid aan te merken is, ergens stopt het met de tolerantie en discussie daarover moet op zijn minst mogelijk zijn.

[ Voor 55% gewijzigd door assje op 08-04-2018 16:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Nu online
Naar mijn weten zijn we er onderhand wel over uit dat pedofilie net zo goed aangeboren is als homofilie.

Het enige(en significante) verschil is dat kinderen een makkelijk doelwit zijn voor misbruik en nog niet wilsbekwaam zijn tot een jaar of 16~18. Dáár gaat het fout. Want zelfs al zou zo'n kind er met een jaar of 10 mee instemmen, de gevolgen zijn voor diegene niet goed te overzien en ze zijn te makkelijk beinvloedbaar.

Hetzelfde voor seks met dieren. We kunnen niet oordelen of deze dieren misbruikt worden of dat ze écht willen en misbruik ligt er al snel dichtbij.

Dat is bij homosexualiteit totaal niet aan de orde. Dan gaat het tussen twee volwassen mensen die tot elkaar aangetrokken zijn.

Wereld van verschil en het is belachelijk om deze drie dingen in één post kortzichtig naast elkaar te zetten om een punt te bewijzen(behalve deze post dan :P ).
Hackus schreef op zondag 8 april 2018 @ 15:21:
[...]

Niet alleen van die kant, ook de multiculturele samenleving. En dat wordt alleen maar meer/erger, dus er meer uitingen aan geven en het maar door de strot drukken onder het mom: het is 2018, is echt niet de oplossing. Maar daar kun jij een meerdere hier een andere mening over hebben. De tijd zal het leren
Dat is wel een oplossing. 'Ons' is duizenden jaren onder het mom van een zweverig verhaal normen en waarden in de strot gedrukt. Dit werd steeds erger. Gelukkig leren mensen tegenwoordig zelf te beslissen en is het individu en persoonlijk geluk belangrijker geworden.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

assje schreef op zondag 8 april 2018 @ 16:34:
Het ontgaat me dan waarom die (arbitraire) grens net voorbij homofilie begint.
Zoals LED-maniak (en ik ook eerder) al zei, is dit dus meer een teken om pedofilie te accepteren dan om homofilie niet te accepteren. Alleen zijn er bij pedofilie zwaar wegende argumenten tegen de uiting ervan, terwijl die er bij homofilie gewoon duidelijk niet zijn, anders dan argumenten die ook voor hetero's gelden, en argumenten uit dogma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@LED-Maniak
Je eist zelf acceptatie maar accepteert niet je medemens. Je zet jezelf in een hokje en beschuldigd mij. Nogmaals ik heb homofiele vrienden en ga daar normaal wekelijks mee om. Dat had ik ook al eerder hier vermeld btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LED-Maniak schreef op zondag 8 april 2018 @ 16:45:

Dat is wel een oplossing. 'Ons' is duizenden jaren onder het mom van een zweverig verhaal normen en waarden in de strot gedrukt. Dit werd steeds erger. Gelukkig leren mensen tegenwoordig zelf te beslissen en is het individu en persoonlijk geluk belangrijker geworden.
Tegenwoordig gaan we steeds meer terug naar een collectieve samenleving dus dat laatste stuk gaat niet helemaal op.

Religie is in opmars (een nog extremere als de kerk waar Nederland decennia lang last van heeft gehad) en het groepsdenken is anno 2018 ook weer terug van weggeweest.

Ik ben er niet zo op gerustgesteld als jou in ieder geval :)
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste