lateef schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 21:53:
[...]
Verder toont dit topic voor mij maar weer eens aan dat het nog immer (en naar mijn idee tegenwoordig zelfs slechter dan jaren hiervoor) slecht gesteld is met de acceptatie van homoseksualiteit in Nederland.
Net als @
assje ben ik ook wel benieuwd waaruit blijkt dat het slecht gesteld is met de acceptatie van homoseksualiteit in Nederland. De overgrote meerderheid in dit topic is niet tegen homoseksualiteit en accepteert het gewoon. Zelfs @Verwijderd zie ik, ondanks z'n nogal ongelukkige woordkeuze her en der, zich niet uitspreken tegen homoseksualiteit. Wat ik wél zie is een normale discussie over homoseksualiteit en allerlei aanverwante onderwerpen. Gaat dat soms wat hard? Ja, maar is dat erg? Nee.
Dat ik stel dat homoseksualiteit een genetische afwijking is, of een afwijking bij de geboorte, wil niet zeggen dat ik het niet accepteer bijvoorbeeld. Ik kan best begrijpen dat sommige mensen zoiets als kwetsend ervaren, maar het is niet alsof ik het uit m'n duim zuig puur om mensen te kwetsen. En who cares dat sommige mensen een genetische afwijking hebben. Mensen zijn mensen, ongeacht wat er anders aan ze is.
Constant wordt er gezegd dat we niet in hokjes mogen denken maar keer op keer worden die hokjes er wel bij gehaald. Fijn dat je homo bent, of veganist, of moslim, of Christen, of lesbisch, of dat je gelooft in het Vliegende Spaghettimonster, of dat je een Furry bent of weet ik veel wat. Helemaal prima, wees lekker jezelf. Maar besef ook dat er mensen zijn die een andere mening toebedeeld zijn. Sommigen hebben het niet zo op homo's, anderen hebben het weer niet zo op moslims of veganisten. Ook prima. Zolang we elkaar niks aan doen is er niks aan de hand. Niet iedereen hoeft elkaar lief te vinden. En mensen die reclameborden vernielen om wat voor reden zijn gewoon aso's en vandalen. Maar nee, dat krijgt meteen het predicaat homofoob en met Nederland zou het opeens slecht gesteld zijn met de acceptatie van homoseksualiteit. Wat, omdat een paar individuen het nodig vinden wat dingen te slopen? Really?
Niet iedereen hoeft te accepteren dat twee mannen hand in hand lopen, maar zolang er verder niks gebeurt is er niks aan de hand. Er zijn zóveel dingen die afwijken van de 'maatschappelijke norm' en iedereen kan wel iets bedenken wat hem of haar niet aanstaat. Moeten we dan voor alles maar acceptatie en respect af gaan dwingen? Nee joh. De meeste dingen komen en gaan zonder dat er fysiek of verbaal geweld aan te pas komt. 17 miljoen mensen, 17 miljoen meningen, 17 miljoen mensen die ergens wel een hekel aan hebben. En ik durf er mijn hand voor in het vuur te steken dat er van die 17 miljoen mensen maar een zeer klein deel over gaat tot verbaal of fysiek geweld als iets hun niet aan staat.
Maar wat mij betreft: als je iets sloopt ben je een aso. Als je iemand uitscheldt ben je een trieste eikel. Als je iemand fysiek aanvalt ben je een gore klootzak. Wat de beweegreden is maakt me niet eens zo heel veel uit. Het enige wat er gebeurt wanneer je dat soort shit in hokjes gaat plaatsen is dat de problemen veel groter lijken dan dat ze werkelijk zijn.
Tanja Ineke, voorzitter van het COC Nederland, zegt dat het vernielen van de posters weer aantoont dat "de acceptatie te wensen overlaat".
Dat toont dus niks aan quade acceptatie. Dat toont aan dat er een paar hufters rondlopen die hun mening graag uiten middels geweld. Dat zegt geen ene bal over acceptatie.