Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervdstar
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 21-06 00:45
marktn schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 22:59:
Volgens de spec zou er een 64gb versie komen, als pro vind ik die wel. Maar niet als, niet pro versie?
Geen idee waar je zou moeten zoeken, maar ik heb de niet-pro en er zit 64GB geheugen in. Hij bestaat dus wel. Ik heb 'm in een winkel in Zweden gekocht (ik woon daar ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• astrasound
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-08 21:01
De mediapad m5 8.4 lte is bij amzon.it nu €289 uitverkocht helaas ik had de 10.5 pro al maar toch er bij besteld nu :+

Ik merk alleen dat ik op de pro versie nog de maart security patch heb en nog geen update 8)7

[ Voor 39% gewijzigd door astrasound op 03-06-2018 21:15 ]

Hero VII,I7 4790K ,Corsair 1866/16Gb ,H105 Sapphire 7770 oc , Samsung 840Pro 256Gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
astrasound schreef op zondag 3 juni 2018 @ 12:31:
De mediapad m5 8.4 lte is bij amzon.it nu €289 uitverkocht helaas ik had de 10.5 pro al maar toch er bij besteld nu :+

Ik merk alleen dat ik op de pro versie nog de maart security patch heb en nog geen update 8)7
Ik zie het ja, ik had vanmorgen nog de 8 besteld, maar later vandaag toch geannuleerd en voor de 10 gegaan :+ Dus misschien dat er nog een 8 vrijkomt :o Twijfelde verschrikkelijk over welke maat (heb nu een 8" Sony nog).
De 8 was 289 (werd 292 totaal) en de 10 was 299 (werd 302 totaal), dat zijn ook wel de prijzen waarvoor ik ze schappelijk vind.

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7o9
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

7o9

Heeft iemand hier succesvol een unlock code voor de bootloader aangevraagd?

De pagina die daar voor bedoeld is (https://emui.huawei.com/en/unlock_detail) staat niet toe om een tablet te kiezen voor EMUI 8 en de support page (https://consumer.huawei.com/nl/support/) mailt blijkbaar naar UK/Ireland en daar willen ze me niet helpen.

Weet iemand of Huawei Nederland rechtstreeks te mailen is en zo ja op welk adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentode
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 29-04 13:56

pentode

illuster en luisterrijk

Tablet aangeschaft. De Mediapad M5 10.8

De nodige bloatware al kunnen déinstalleren. Maar hoe kun je de verstopte facebook integratie verwijderen?
Dit bezien in het licht van de huidige ontwikkelingen, GDPR, AVG...
Want dat zou echt een showstopper zijn. En houdt onder andere in dat de tablet niet voor zakelijke doeleinde gebruikt kan worden.

[ Voor 12% gewijzigd door pentode op 07-06-2018 11:06 . Reden: typo ]

De mens leert. De mensheid niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balmeneer
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23-07 11:06
7o9 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 20:14:
Heeft iemand hier succesvol een unlock code voor de bootloader aangevraagd?
Ik heb de keuze op smartphone laten staan en gewoon alles ingevuld (even IMEI opgezocht in de telefoon app ("bel" *#06#), dit leverde een unlocking password op.

Nog niet getest, maar aangezien verkeerd ingevulde gegevens een foutmelding geven, verwacht ik dat dit password wel het juiste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7o9
  • Niet online

7o9

balmeneer schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 20:38:
[...]Ik heb de keuze op smartphone laten staan en gewoon alles ingevuld (even IMEI opgezocht in de telefoon app ("bel" *#06#), dit leverde een unlocking password op.
Ik was vergeten te vermelden dat mijn tablet de wi-fi versie is. IMEI wordt lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balmeneer
her en der lees ik dat je dan het SN nummer daar moet invullen. Toch maar even het contact met Huawei afwachten vrees ik! Of deze tutorial volgen (kost wel 4 euro naar het schijnt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7o9
  • Niet online

7o9

Contact met Huawei lukt niet. Het formulier op de NL site kwam twee keer bij UK/Ireland support terecht en die helpen niet.

Misschien moet het per telefoon of helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marktn
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-06 16:43
pietervdstar schreef op zondag 3 juni 2018 @ 10:37:
[...]

Geen idee waar je zou moeten zoeken, maar ik heb de niet-pro en er zit 64GB geheugen in. Hij bestaat dus wel. Ik heb 'm in een winkel in Zweden gekocht (ik woon daar ook).
Zweden is niet echt in de buurt ;)
Iemand die hem in Nederland heeft gevonden? Of onlineshop?

Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hstrr
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19:54
Beste Tweakers ,

Ik ben op zoek naar een nieuwe tablet, nu heb ik mijn oog laten vallen op de Huawei Mediapad M5 10,8
Ik lees in dit forum dat er ook bestelt word bij Amazon Italië
Mijn vragen zijn : als ik het goed heb gezien is deze tablet alleen in 32 gb en niet in 64 gb te bestellen ( gaat om de wifi uitvoering)

Is er een andere manier om te bestellen dan met Italiaanse tekst waar ik niet in thuis ben?

Komen er verzendkosten bij de bestelling zo ja is er bekend hoeveel?

En op welke wijze kan men betalen? (zijn er meerdere opties?)

Graag hoor ik hier wat meer over.

Gr Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizmaster
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 13:15
hstrr schreef op maandag 11 juni 2018 @ 10:30:

Is er een andere manier om te bestellen dan met Italiaanse tekst waar ik niet in thuis ben?
- Chrome gebruiken en de site laten vertalen. Moet je wel uitkomen.

Komen er verzendkosten bij de bestelling zo ja is er bekend hoeveel?
- Ja, was bij mij € 6,30

En op welke wijze kan men betalen? (zijn er meerdere opties?)
Op Amazon.it kunt u de betaling uitvoeren met behulp van de volgende creditcards:

Visa
Visa Electron
Better Business Bureau
Postepay
Mastercard
American Express
Paypal-prepaid-kaarten gekoppeld aan het Visa- of Mastercard-circuit
Paysafe-kaart / SKRILL gekoppeld aan het Mastercard-circuit
International Master (uitgegeven in het buitenland)
Tablet was binnen 3 werkdagen binnen. Bestel ervaring was gelijk aan een bestelling bij Amazon.de . Helemaal prima dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hstrr
quizmaster schreef op maandag 11 juni 2018 @ 14:27:
[...]

Tablet was binnen 3 werkdagen binnen. Bestel ervaring was gelijk aan een bestelling bij Amazon.de . Helemaal prima dus.
Dank je wel quizmaster met deze info kan ik verder komen om te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marktn
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-06 16:43
Heb je ook een link naar de verkoper?
quizmaster schreef op maandag 11 juni 2018 @ 14:27:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Niet online
marktn schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 18:11:

[...]
Ik heb gewoon deze gepakt..
https://www.amazon.it/Hua...ablet-Kirin/dp/B079S8NYKH

Duurde hier trouwens 5 werkdagen (zondag besteld, vrijdag in huis).

Hoesje op hetzelfde moment bij .de besteld..maar die kwam vanmiddag pas binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizmaster
marktn schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 18:11:

[...]
geen idee, denk Amazon (Venduto da Amazon EU S.a.r.L)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balmeneer
7o9 schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 18:18:
Contact met Huawei lukt niet. Het formulier op de NL site kwam twee keer bij UK/Ireland support terecht en die helpen niet.

Misschien moet het per telefoon of helemaal niet.
In het garantieboekje staat een mailadres voor Huawei NL: mobile.nl@huawei.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikje1979
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:05

Ikje1979

Never argue with an idiot.

Iemand al de 8.4 Wifi versie in grijs met 64GB of 128GB gezien?

Don't judge me on my creatifity, my genie is mentaly challenged.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvT.Arj
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-06 14:55
Ik denk eraan om deze tablet te kopen (10,8") en ik ben benieuwd naar in welke kwaliteit bijvoorbeeld PUBG nog vloeiend draait.
Momenteel speel ik het spel op een ipad air 2. Dit werkt prima, maar lang niet op de maximale kwaliteit. Ben dus benieuwd hoeveel mooier een spel als PUBG wordt op de M5.

Is er iemand hier die het speelt en het eens wil uitproberen?

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 09:36
@arjanpvt https://mynexttablet.com/huawei-mediapad-m5-10-review/

Staat een stukje in over pubg.
De tablet is aardig snel maar de hoge resolutie heeft natuurlijk wel impact op de performance bij games. Reviewer schrijft dat hoogste settings net niet soepel loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvT.Arj
Ik ben erg benieuwd! Gisteravond nog bij Amazon.it mijn 10,8" M5 besteld. Komt als het goed is vrijdag binnen (nu alleen nog hopen dat ze vrijdag langs komen als ik thuis ben, anders moet ik tot zaterdag wachten :(.

Ik had een iPad Air 2, maar ik begon me steeds meer te ergeren aan dat vervelende OS en je merkt natuurlijk ook dat deze spellen als PUBG minder goed aan kan.

Inmiddels ook een hoes en SD kaart besteld, dus ik kan er tegenaan dit weekend :)
Zijn er nog specifieke apps die jullie aanraden voor deze tablet (of android tablets)? Ik heb altijd Android telefoons gehad, maar heb geen idee of er apps zijn die goed meeschalen naar tablet formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onyx666666
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-09 08:51
hij is nu 321 euro bij amazon.it
zou ze even een mailtje sturen om verschil terug te proberen te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvT.Arj
onyx666666 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 11:58:
hij is nu 321 euro bij amazon.it
zou ze even een mailtje sturen om verschil terug te proberen te krijgen
De goedkoopste die ik nu zie is zelfs 310 euro voor de 10,8" Wifi versie!
Maar: dit zijn andere verkopers en niet Amazon zelf. Ik denk dat het niet mogelijk is om daar dan geld voor terug te krijgen?

Overigens heb ik de versie besteld met simkaart, deze was maar 16 euro goedkoper toen ik de tablet bestelde. Deze 4G versie is een stuk duurder geworden! Uiteindelijk was ik inclusief verzending (en een korting van 5% waarvan ik niet weet waar die vandaan kwam) €352 kwijt voor mijn M5 (10,8", 4G), lijkt me geen verkeerde prijs :)

Edit: alle prijzen onder de prijs van Amazon verzenden niet naar NL

[ Voor 4% gewijzigd door PvT.Arj op 21-06-2018 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onyx666666
de 320 prijs was van amazon maar was na een half uurtje (voor ik besteld heb) alweer weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hstrr
onyx666666 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 14:30:
de 320 prijs was van amazon maar was na een half uurtje (voor ik besteld heb) alweer weg
De Huawei MediaPad M5 10,8 wifi uitvoering is nu in prijs verlaagd bij Amazon.de 329,00 euro
Ter info .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onyx666666
had hem vanmorgen al bij amazon.it besteld daar is hij nu 313 (nu bij amazon.de 329)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvT.Arj
onyx666666 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 13:17:
had hem vanmorgen al bij amazon.it besteld daar is hij nu 313 (nu bij amazon.de 329)
Nu baal ik dat ik de 4G versie heb besteld.. (want die was toch maar 16 euro duurder). De 4G versie is nu 399 bij Amazon.it, bij mij 360 ofzo. Als ik de Wifi-versie had besteld, had ik deze vast alsnog voor 313 gekregen.. De 4G upgrade kost me nu bijna 50 euro, dat was het me niet waard. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hstrr
arjanpvt schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 13:55:
[...]

Nu baal ik dat ik de 4G versie heb besteld.. (want die was toch maar 16 euro duurder). De 4G versie is nu 399 bij Amazon.it, bij mij 360 ofzo. Als ik de Wifi-versie had besteld, had ik deze vast alsnog voor 313 gekregen.. De 4G upgrade kost me nu bijna 50 euro, dat was het me niet waard. ;w
Volgens mij kun je de bestelling die je hebt gedaan alsnog wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7o9
  • Niet online

7o9

Mocht iemand nog willen proberen de bootloader unlock code aan te vragen voor de WiFi versie van de tablet dan kan ik deze guide aanbevelen:

https://forum.xda-develop...lock-code-huawei-t3804510

Het kost wat gefreubel in Firefox maar het levert wel een code op.

Ik heb de code nog niet getest maar het zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gofran27
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 28-08 00:33
Hallo ik heb pas de mediapad 8.5

I'm vroeg mij af hoe snel jullie internetsnelheid is ik heb 400 mbps.
Maar haal met de mediapad 160MBPS. Andere device haal ik wel 400
maar mediapad niet wat doe ik verkeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

Gofran27 schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 11:52:
Hallo ik heb pas de mediapad 8.5

I'm vroeg mij af hoe snel jullie internetsnelheid is ik heb 400 mbps.
Maar haal met de mediapad 160MBPS. Andere device haal ik wel 400
maar mediapad niet wat doe ik verkeerd
Ik heb de 10.8 versie, maar daar lijkt WiFi ook relatief traag te zijn. Genoeg voor waar ik 'm voor gebruik, maar lang niet wat je zou verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gofran27
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 28-08 00:33
Het max wat het laat zien is linkspeed 433 mbps als ik dan speedtest doe komt het net op 160mbps ik verwacht met ac wel veel meer net zoals andere device die ik zoals smartphone die rondt 800 mbps komt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koentje3
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-09 11:57
De tablet is op het moment te koop voor 299 euro (10,8 inch versie), bij amazon.de

https://www.amazon.de/Hua...arp_d_product_top?ie=UTF8

[ Voor 42% gewijzigd door koentje3 op 24-06-2018 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enigmafan
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

enigmafan

Front- & backend ontwikkelaar

koentje3 schreef op zondag 24 juni 2018 @ 12:07:
De tablet is op het moment te koop voor 299 euro (10,8 inch versie), bij amazon.de

https://www.amazon.de/Hua...arp_d_product_top?ie=UTF8
Zo, da’s een verschil met de lte versie, die is 115 euro duurder. Hopelijk zakt die ook mee.

Mijn Sinterklaasspel voor de kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvT.Arj
Ik had eerst een ipad air 2 en ben vorige week overgestapt naar de M5. Ik moet zeggen dat de kwaliteit van PUBG wat tegen valt; het is ongeveer net zo mooi of misschien íets mooier dan op de ipad. Wel is Netflix of tv kijken via de Ziggo app wel duidelijk een stuk scherper.

Ben vooral blij dat ik van het vervelende iOS af ben, lang leve Android!

Ik heb trouwens meteen Nova Launcher erop gezet, vind dat toch fijner dan die Huawei launcher. Sowieso een app drawer vind ik een enorm pluspunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enigmafan
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

enigmafan

Front- & backend ontwikkelaar

De prijs fluctueert best wel, de 10 inch lte versie is nu van 414 naar 359 gezakt op amazon.de. De Wifi is weer wat duurder geworden, dat dan weer wel... (309 ipv 299)

Mijn Sinterklaasspel voor de kids

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Only
  • Niet online
arjanpvt schreef op maandag 25 juni 2018 @ 10:27:
Ik had eerst een ipad air 2 en ben vorige week overgestapt naar de M5. Ik moet zeggen dat de kwaliteit van PUBG wat tegen valt; het is ongeveer net zo mooi of misschien íets mooier dan op de ipad. Wel is Netflix of tv kijken via de Ziggo app wel duidelijk een stuk scherper.

Ben vooral blij dat ik van het vervelende iOS af ben, lang leve Android!

Ik heb trouwens meteen Nova Launcher erop gezet, vind dat toch fijner dan die Huawei launcher. Sowieso een app drawer vind ik een enorm pluspunt.
Hoewel ik ook fan ben van nova kan je ook in het menu aangegeven dat je de normale appdrawer wil in de Huawei launcher, zit onder instellingen --> weergave --> startschermstijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Is er nou geen 10" versie met 64 of 128GB zonder LTE/4G?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentje3
Heb deze tablet inmiddels binnen via amazon.de

Kom van een iPad en ben vooralsnog gematigd enthousiast. Beeld is erg scherp en geluid voor een tablet erg goed. Wel merk ik dat de play store in principe is gespitst op telefoon apps. Daarom werken erg veel apps niet (goed) op de tablet.

Apps zoals Twitter of bijvoorbeeld Reddit geven tekst (veel) te groot weer, ook met alle tablet-instellingen op klein. Hierdoor krijg je posts vaak op één scherm weergegeven. Ik hoop dat daar op een gegeven moment wel iets aan gefixt kan worden. Lijkt wel of die apps allemaal onder een vergrootglas worden weergegeven.

Eveneens even wennen dat je op de achtergrond een app moet laten lopen om veel apps überhaupt in landscape weer te geven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• arnem_
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-08 21:42
Ok, het is zo ver. Ik heb de tablet nu een dag of vijf en het verloopje naar mijn oordopjes is alweer kwijt 😔.

Ik haat mezelf nu al zo ontzettend dat er straks vast ook een dag komt waarop ik om volstrekt zinloze redenen ook nog een telefoon koop waar geen mini-jack op zit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:38
Netflix of ZiggoGo kan dit in full hd en volledig scherm, met de 10 en of de 8 inch versie ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koentje3
Albert020 schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 09:46:
Netflix of ZiggoGo kan dit in full hd en volledig scherm, met de 10 en of de 8 inch versie ?
Ja met de 10.8 versie sowieso, je moet dan wel updaten en even de tablet opnieuw opstarten.

Ik heb hem nu een aantal dagen en ik vind het eigenlijk niet echt iets. Eigenlijk door wat ik eerder ook al constateerde: de tablet bedient als een telefoon ipv een tablet. Dus op veel websites kom je door browsen ook automatisch op de mobiele website terecht, wat er toch wel vreemd uitziet op een 10.8 scherm. Daarnaast dus ook veel apps die simpelweg niet geoptimaliseerd zijn voor tablets. Zover ik kon zien is er ook geen optie in de playstore om aan te geven dat je alleen geoptimaliseerde apps zou willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10-09 15:51
koentje3 schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 19:35:
[...]

Ja met de 10.8 versie sowieso, je moet dan wel updaten en even de tablet opnieuw opstarten.

Ik heb hem nu een aantal dagen en ik vind het eigenlijk niet echt iets. Eigenlijk door wat ik eerder ook al constateerde: de tablet bedient als een telefoon ipv een tablet. Dus op veel websites kom je door browsen ook automatisch op de mobiele website terecht, wat er toch wel vreemd uitziet op een 10.8 scherm. Daarnaast dus ook veel apps die simpelweg niet geoptimaliseerd zijn voor tablets. Zover ik kon zien is er ook geen optie in de playstore om aan te geven dat je alleen geoptimaliseerde apps zou willen zien.
Ik ervaar eigenlijk ook redelijk hetzelfde. Ik kom van een Sony Xperia Z3 Tablet Compact (8 inch) en krijg nou niet het idee dat ik meer kan doen met een tablet die qua scherm bijna 2x zo groot is. Het valt nu eigenlijk pas heel erg op dat Android apps niet ontwikkeld worden voor tablets. Zelfs de Play Store en de Facebook app zijn gewoon gelijk aan mijn telefoon maar dan flink uitgerekt. Meer info op het veel grotere scherm is er amper.

Ik overweeg nu dus om een iPad te gaan halen en de MediaPad te retourneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Tsja, ik heb er ook een en ik begrijp niet goed waarom als je van 8 inch naar 10 inch gaat je plotseling verwacht dat je wat anders te zien krijgt. Als ik van een 40 inch tv naar een 55 inch tv ga verandert er toch ook niets meer dan dat het beeld groter wordt?
Ik wil zelf geen 8 inch. Dat is niet meer dan een wat groot uitgevallen telefoon. Je kan er op kijken, en je kan het lezen, maar dat was het dan. Die 10 inch is om dat allemaal comfortable te kunnen doen.

Wat ik wel vervelend vind is Emui. Dat lijkt mij de veel op IOS. Alle apps op je scherm en geen mogelijkheid om ze er af te smijten.

[ Voor 12% gewijzigd door Ortep op 03-07-2018 08:36 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

Ortep schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 08:36:
Wat ik wel vervelend vind is Emui. Dat lijkt mij de veel op IOS. Alle apps op je scherm en geen mogelijkheid om ze er af te smijten.
Gezien je gewoon een alternatieve launcher kan installeren, lijkt dat me geen probleem, toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• baco101
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:23

Kun je veranderen, instellingen >weergave>startschermstijl en dan voor lade kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Niet online
Tsja, ik heb er ook een en ik begrijp niet goed waarom als je van 8 inch naar 10 inch gaat je plotseling verwacht dat je wat anders te zien krijgt. Als ik van een 40 inch tv naar een 55 inch tv ga verandert er toch ook niets meer dan dat het beeld groter wordt?
Ik wil zelf geen 8 inch. Dat is niet meer dan een wat groot uitgevallen telefoon. Je kan er op kijken, en je kan het lezen, maar dat was het dan. Die 10 inch is om dat allemaal comfortable te kunnen doen.

Nou, eerlijk is eerlijk..ik kom zelf ook van de z3 compact af, en het verschil is wel erg groot..
Ik ben er inmiddels wel aan gewend, maar het is niet helemaal zo als verwacht.
Ik heb geen problemen dat er geen tablet apps zijn, maar de schaling moet dan wel goed zijn..en dat is toch iets wat je wel erg goed merkt..iets wat je toch niet verwacht als je van een 8" afkomt.
In de webbrowser heb ik er een stuk minder last van omdat daar de zoom/schaling gewoon goed af te stellen is..
Goed voorbeeld is de facebook app, deze heeft 0 optimalisatie en is dus enorm opgeblazen wat echt bagger kijkt (2 berichten op 10.8" 8)7 )..ga je vervolgens via chrome erheen heb je het overzicht wat je had verwacht te hebben in je app..
Het komt er dus op neer dat ik meer in de browser zit dan in dedicated apps.
Over Emui, ik heb hier al vaker gezegd dat je gewoon kan instellen dat je een appdrawer hebt..totaal geen moeite.

Edit: Ik heb hem trouwens niet gekocht omdat 8" niet comfortabel was, maar juist om meer scherm te hebben bij het bij hetzelfde niveau van comfort.

[ Voor 4% gewijzigd door Only op 03-07-2018 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB

Hierboven is al iets gezegd over scaling en dat is inderdaad wat ik wel verwacht had. Een tablet is dan ook geen TV maar kun je beter vergelijken met een computer. Windows scaled een Full HD resolutie ook anders afhankelijk van de grootte van je scherm.

Vandaag de iPad binnengekregen en dat is eigenlijk niets anders op dat vlak. Eigenlijk zelfs nog erger vanwege de 4:3 beeldverhouding. Een film op Netflix is dan bijna even groot als op mijn Z3 tablet compact, want de rest van het scherm is zwarte balken.

Ik ben het trouwens heel erg oneens met je "8 inch is niet meer dan een groot uitgevallen telefoon". Als voorbeeld heb ik een van de grootste telefoons gepakt en vergeleken met de Z3 tablet compact (6,3 inch tegen 8 inch) en dat is echt een flink verschil. 8 inch stop je ook echt niet in je broekzak: https://www.phonearena.co...Compact/phones/10478,8881

Vervelend voor de webshops maar alle bestelde tablets gaan weer retour, want mijn conclusie is dat mijn huidige tablet blijkbaar nog prima voldoet voor mij. Na zo'n 3,5 jaar ben je er ook wel erg aan gewend natuurlijk en met een custom ROM met Android 8 is hij nog steeds lekker snel.

[ Voor 8% gewijzigd door EdwinB op 03-07-2018 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Laatst online: 09-09 16:15
kan je nog de keyboard gratis krijgen bij amazon.it (via die promo website) of is de actie verlopen? google translate zegt dat de actie verlopen is.
zijn er al tweakers die deze hebben ontvangen?
ik heb gisteren de m5 via coolblue besteld, met gratis keyboard-hoes.

[ Voor 11% gewijzigd door SolarOrbiter op 05-07-2018 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:48
SolarOrbiter schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 11:50:
kan je nog de keyboard gratis krijgen bij amazon.it (via die promo website) of is de actie verlopen? google translate zegt dat de actie verlopen is.
zijn er al tweakers die deze hebben ontvangen?
Kreng is nog steeds niet verstuurd ondanks dat mijn aanvraag al weken geleden is goedgekeurd. Aanvraag inmiddels al een hele dikke 3 maanden geleden ingestuurd. Men blijkt niet te beseffen dat wanneer je een gratis toetsenbord bij een tablet aanbied dat mensen dat dan ook daadwerkelijk willen gebruiken. Ze hebben zichzelf bij het goedkeuren van de aanvraag overigens een half jaar gegeven om tot versturen over te gaan. :F Blijkt maar weer eens dat je de boter bij de vis wilt hebben en dat dit soort debiele promo's nooit een reden mogen zijn om tot aanschaf over te gaan. Met de M5 10.8 overigens wel heel tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
ASW1 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 21:56:
[...]

Kreng is nog steeds niet verstuurd ondanks dat mijn aanvraag al weken geleden is goedgekeurd. Aanvraag inmiddels al een hele dikke 3 maanden geleden ingestuurd. Men blijkt niet te beseffen dat wanneer je een gratis toetsenbord bij een tablet aanbied dat mensen dat dan ook daadwerkelijk willen gebruiken. Ze hebben zichzelf bij het goedkeuren van de aanvraag overigens een half jaar gegeven om tot versturen over te gaan. :F Blijkt maar weer eens dat je de boter bij de vis wilt hebben en dat dit soort debiele promo's nooit een reden mogen zijn om tot aanschaf over te gaan. Met de M5 10.8 overigens wel heel tevreden.
ik snap je ergernis, maar geloof me, je hebt niet veel gemist de afgelopen 3 maanden. toetsenbord functie en desktop mode valt reuze mee. leuk om te zien, maar ik merk wel dat het in desktop-mode ietsjes trager is dan in tablet-mode. voelt aan als een gimmick, tenzij ze het verder gaan ontwikkelen en updaten.

eerste ervaringen:
ik moet zeggen dat de M5 een super mooi design heeft. Als ik de tablet nog een dezer dagen voor 315 kan vinden ergens, dan koop ik het daar en stuur ik deze terug naar Coolblue. 85 euro voor zo een toetsenbord vind ik net te veel.

De speakers van de M5 zijn suuuuper goed. Film kijken of muziek luisteren is een waar genot.
De M5 heb ik by the way gekocht ter vervanging van mijn iPad 2. (gekocht 12-2011, werd dus tijd, hij werkt overigens nog steeds, dikke barst in de scherm, super traag). Aankoop M5 is bedoelt voor de kids om filmpjes te kijken en spelletjes te spelen. Ik had een tijdje geleden de Xiaomi MiPad 3 gekocht, maar deze was toch met 8 inch te klein voor mijn gevoel en daarom had ik die doorverkocht via marktplaats. Tot nu toe tevreden met de M5. zeer snel, heldere kleuren, prahtige design en zoals ik al zei, super speakers.

Enige twijfel die ik heb: kan ik niet beter een tablet van rond de 150-200 kopen voor de kinderen, want in de praktijk gaan die 2 er gebruik van maken. en wellicht kan ik voor de prijs van een M5, twee china tablets kopen. Maar zie maar eens een china tablet te vinden in die prijs-range, welke ook snel is (nivo snapdragon 620-25).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baco101
Zojuist de beveiligingsupdate van juni binnengekregen, als ze dit vol blijven houden dan ben ik tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertFoxNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 08-07 06:23
Nog goede sites waar hij een goed prijs is ? Die italiaanse amazon is tot nu toe 327 euro...

bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
DesertFoxNL schreef op maandag 9 juli 2018 @ 14:22:
Nog goede sites waar hij een goed prijs is ? Die italiaanse amazon is tot nu toe 327 euro...

bedankt !
Gewoon even geduld hebben en dan schiet hij vanzelf weer richting (of onder) de € 300 bij Amazon. Hou wel verschillende landensites in de gaten, want per land kan het bij Amazon ook nog wel verschillen.

Na nog meer twijfelen en mezelf gek maken heb ik toch besloten de 10,8 inch te houden. Gelukkig had ik de boel nog niet retour gestuurd :P Ondanks dat je via bijvoorbeeld de Facebook app een mindere beleving hebt bij deze tablet t.o.v. een telefoon of mijn 8 inch Z3 compact tablet heeft een 10,8 inch toch wel een hoop meerwaarde op andere plekken zoals bij het lezen van de AD krant, folders, tijdschiften en het bezoeken van menig website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervdstar
baco101 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 00:25:
Zojuist de beveiligingsupdate van juni binnengekregen, als ze dit vol blijven houden dan ben ik tevreden.
Ik ook net, i een half jaar al ,meer updates dan mijn vorige (samsung) in 2 jaar.. Vraag me alleen af of iemand weet waar ik de change log kan vinden. [Moet zelf nog op het net gaan zoeken, maar als iemand al een linkje heeft of weet waar het staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apprentice
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-04-2024
Ik heb enige tijd geleden ergens gelezen dat de MediaPad M5 traag zou zijn in zijn WiFi verbinding.
Was dit een incidenteel geval of is het een algemeen ervaren zwakkere eigenschap ? Het is wel een belangrijk aspect voor mijn aankoopbeslissing.
B.v.d. voor uw reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baco101
apprentice schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 12:25:
Ik heb enige tijd geleden ergens gelezen dat de MediaPad M5 traag zou zijn in zijn WiFi verbinding.
Was dit een incidenteel geval of is het een algemeen ervaren zwakkere eigenschap ? Het is wel een belangrijk aspect voor mijn aankoopbeslissing.
B.v.d. voor uw reactie.
Ik heb daar geen last van, wat ik wel begrepen heb is dat er mensen last hebben van een trage wifi verbinding als ze ook Bluetooth gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apprentice
baco101 schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 13:04:
[...]

Ik heb daar geen last van, wat ik wel begrepen heb is dat er mensen last hebben van een trage wifi verbinding als ze ook Bluetooth gebruiken.
Dank, goed te horen want zo'n dubbele verbinding gebruik ik zelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:48
Kreeg net de trackingcode binnen voor het toetsenbordje dat huawei.it eindelijk eens verstuurd heeft. Niet te geloven hoe lang ze daar over gedaan hebben. Niemand die zich realiseert dat je zo'n ding daadwerkelijk bij je nieuwe tablet zou willen gebruiken en niet maanden later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michele_M_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-01-2024
ASW1 schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 13:05:
Kreeg net de trackingcode binnen voor het toetsenbordje dat huawei.it eindelijk eens verstuurd heeft. Niet te geloven hoe lang ze daar over gedaan hebben. Niemand die zich realiseert dat je zo'n ding daadwerkelijk bij je nieuwe tablet zou willen gebruiken en niet maanden later.
Net zo snel als hun updates.. 😜 :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonzo2003
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01 18:18
Voor de Kids... Xiaomi MI Pad 4
SolarOrbiter schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 10:18:
[...]

Enige twijfel die ik heb: kan ik niet beter een tablet van rond de 150-200 kopen voor de kinderen, want in de praktijk gaan die 2 er gebruik van maken. en wellicht kan ik voor de prijs van een M5, twee china tablets kopen. Maar zie maar eens een china tablet te vinden in die prijs-range, welke ook snel is (nivo snapdragon 620-25).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Ik weet niet of dit al bekend, danwel gemeld is, maar mocht je geen unlock code meer van Huawei kunnen krijgen en wel graag willen unlocken, dan is dit wellicht een optie voor je:

https://forum.xda-develop...der-unlock-guide-t3781275

Ik heb het zojuist doorlopen, kost je 4 eurotjes, maar het werkt wel.

Misschien moeten we een apart topic openen voor de Tweakers onder ons die root en/of custom roms op hun M5 draaien?

Edit:
Here we go:
[Huawei MediaPad M5-Serie] Custom ROM's & rooten

[ Voor 9% gewijzigd door InflatableMouse op 03-08-2018 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:48

13art

Moderator Mobile
Misschien toch maar eens deze M5 met de ruim 10" overwegen ter vervanging van m'n Samsung Tab S 8.4. Ik gebruik die tablet met name op vakanties om films te kijken en dan is een groter scherm misschien toch wel prettig, naast dat de Samsung toch wel wat traag begint te worden. Maar ja het is wel weer even een paar 100 euro die dan weer uitgegeven zou worden voor iers wat eigenlijk maar weinig gebruikt wordt... Nog maar even over nadenken.

Aangezien de M5 geen koptelefoon uitgang heeft, loopt het geluid via de bluetooth verbinding dan wel synchroon met het beeld bij een gekoppelde speaker?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Kan iemand mij vertellen welke versie/build de laatste is op hun CMR-W09 staat, da's een M5 10" wifi, geen pro, geen LTE.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baco101
Ik heb CMR-W09 8.0.0.161(C432), ik heb een M5 10" wifi versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

baco101 schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 17:25:
Ik heb CMR-W09 8.0.0.161(C432), ik heb een M5 10" wifi versie
Yo, thanks! En neem aan dat je geen updates pending hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baco101
InflatableMouse schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 17:32:
[...]

Yo, thanks! En neem aan dat je geen updates pending hebt?
Nee op dit moment niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

Hoe zit het met H.265 playback op deze?

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizmaster
V3g3ta schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 02:55:
Hoe zit het met H.265 playback op deze?
Werk bij mij prima (met gebruik van VLC).

[ Voor 6% gewijzigd door quizmaster op 06-08-2018 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baco101
Ik kreeg net de veiligheids update van juli binnen, helaas geen Android 9 weet iemand of de mediapad M5 die krijgt?

[ Voor 0% gewijzigd door baco101 op 22-08-2018 12:38 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• forum026
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-12-2022
l3art schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 22:41:
Aangezien de M5 geen koptelefoon uitgang heeft, loopt het geluid via de bluetooth verbinding dan wel synchroon met het beeld bij een gekoppelde speaker?
Bij de M5 zit een USB-C naar 3.5mm adapter voor koptelefoon uitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
Aangezien er geen dedicated topic voor accesoires is, dan maar hier :-)

ik ben op zoek naar een case voor de M5 10 inch. Ik maak zelf op dit moment gebruik van de toetsenbord, maar met 2 kids is deze niet heel veilig. Ik ben op zoek naar een silicone hoes die tegen een stoot kan, die om de randen heen zit en er enigzins beetje strak uitziet.
ik heb zelf de volgende gevonden:

- optie 1
- optie 2
- optie 3
- optie 4

het liefst heb ik een optie 4 met shock-resistant edges. dwz randen om de hoeken heen en extra stevig, zoeits als dit , maar nog niet kunnen vinden.

(ik heb al een tempered glass besteld).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Android16
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:29
Voor iedereen die nog een dashboard autohouder zoekt voor de 8.4 inch uitvoering, ik heb zelf de "Brodit houder Huawei MediaPad T3 8.0" besteld als gokje, en warempel, de tablet past hier precies in! Wel wordt de oplaadpoort van de tablet geblokkeerd door de houder, het maken van een inkeping was echter zo gebeurd :) Nu heb ik voor 3-4 tientjes i.c.m. een Brodit ProClip een prima oplossing :)

Misschien heb je hier wat aan :*)

[ Voor 19% gewijzigd door Android16 op 05-09-2018 11:09 . Reden: Ter verduidelijking aangegeven dat het de 8.4 inch versie betreft. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvanhalder
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 26-05 06:48
Zojuist de M5 10.8 4G/LTE besteld bij Amazon.de voor 369,95.. Morgen komt ie binnen 😎 Ik ben benieuwd!

• Flavio
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 13:32
Waar kan ik de MediaPad M5 8.4 LTE 64GB kopen? Ik zie alleen de 32GB versie online.

En wat is bij de 8.4 de DPI als je bij Display Settings het scherm op small zet?

[ Voor 6% gewijzigd door Flavio op 20-09-2018 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastend
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:28
Flavio schreef op donderdag 20 september 2018 @ 17:20:
Waar kan ik de MediaPad M5 8.4 LTE 64GB kopen? Ik zie alleen de 32GB versie online.

En wat is bij de 8.4 de DPI als je bij Display Settings het scherm op small zet?
Zelf heb ik interesse in de versie met Wifi en 64GB of 128GB. Maar ik kom er maar niet achter of deze alle talen hebben of alleen chinees. Ik heb bij BangGood gevraagd welke talen er ondersteund worden. Het antwoord luidt: "support multi language". Daar kan je dus niets mee. In de specificatie staat ook multilanguage. Dat kan mandarijn zijn en nog twee Chinese dialecten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Eastend schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 01:32:
[...]

Zelf heb ik interesse in de versie met Wifi en 64GB of 128GB. Maar ik kom er maar niet achter of deze alle talen hebben of alleen chinees. Ik heb bij BangGood gevraagd welke talen er ondersteund worden. Het antwoord luidt: "support multi language". Daar kan je dus niets mee. In de specificatie staat ook multilanguage. Dat kan mandarijn zijn en nog twee Chinese dialecten :/
Even een snelle blik bij cool blue leert dat hij gewoon NL ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Eastend schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 01:32:
Je kan ervan uitgaan dat Engels sowieso aanwezig is en daarnaast moet je effe uitkijken dat er niet een zogenaamde "ShopROM" op zit met allerlei rommel of juist om meerdere talen zoals Portugees en dergelijke te ondersteunen!

Als dat namelijk wel het geval is dan moet je effe de officiële ROM van Huawei erop flashen als je de tablet eenmaal binnen hebt en daar zal dan ongetwijfeld ook Nederlands bij zitten :)

Bovenstaande is gebaseerd op aankoop ervaringen van minder bekende merken uit China.
Geen idee hoe dat zit als je een model van één van de grote merken koopt...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Hey dat keyboard hoesje wat ook bij Coolblue te koop is, zit daar nou ook een stylus bij?

Blijkbaar niet dus, ik heb em gekocht (niet voor de stylus :P) maar vroeg het me gewoon af omdat ik ergens had gelezen dat er wel een lusje voor een stylus aan zit.

Anyway, hoe configureer ik dat keyboard? Iemand die zo'n ding heeft? De Enter toets gaat naar home in plaats van search fields te bevestigen/zoeken, of een URL in de browser te openen. Een enter in dit text field kan ook niet, dan gaat tie naar home in plaats van een nieuwe alinea te maken. De pijltjes toetsen doen ook rare dingen.

[ Voor 73% gewijzigd door InflatableMouse op 24-09-2018 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• getfirefoxnow
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Heeft iemand ervaringen met het verbinden met openbare wifi in het buitenland van de MediaPad M5 8,4-inch?

En buurvrouw van mij die ik af en toe help met haar tablet, was onlangs in Frankrijk in een hotel en toen zij daar verbinding wilde maken met de openbare wifi van dat hotel, vroeg de mediapad M5 om een QR code of iets dergelijks, wat ik van haar begrepen heb. als zij in Nederland naar een ruimte met openbare wifi gaat, heeft ze geen problemen.

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:13

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
getfirefoxnow schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 11:11:
vroeg de mediapad M5 om een QR code of iets dergelijks, wat ik van haar begrepen heb. als zij in Nederland naar een ruimte met openbare wifi gaat, heeft ze geen problemen.

Is het niet gewoon het inlogportaal geweest van de wifi-verbinding? Waar je buurvrouw vervolgens via de receptie een inlogcode / QR code voor had moeten aanvragen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• getfirefoxnow
  • Niet online
rens-br schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 11:14:
[...]

Is het niet gewoon het inlogportaal geweest van de wifi-verbinding? Waar je buurvrouw vervolgens via de receptie een inlogcode / QR code voor had moeten aanvragen?
Wat ik van haar begrepen heb, had ze gewoon de inlogcode van de wifi ingevoerd. Voor andere mensen met andere tablets was dat voldoende, alleen bij haar werd nog om een QR code gevraagd, wat ze bij het hotel ook erg vreemd vonden. Bij het hotel wisten ze niets van een QR code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
getfirefoxnow schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 11:11:
Heeft iemand ervaringen met het verbinden met openbare wifi in het buitenland van de MediaPad M5 8,4-inch?

En buurvrouw van mij die ik af en toe help met haar tablet, was onlangs in Frankrijk in een hotel en toen zij daar verbinding wilde maken met de openbare wifi van dat hotel, vroeg de mediapad M5 om een QR code of iets dergelijks, wat ik van haar begrepen heb. als zij in Nederland naar een ruimte met openbare wifi gaat, heeft ze geen problemen.

Lijkt mij dat het niet iets specifieks is voor de M5.
Of is er een reden waarom jij denkt dat het wel specifiek voor de M5 is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• getfirefoxnow
  • Niet online
l3art schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 12:41:
[...]

Lijkt mij dat het niet iets specifieks is voor de M5.
Of is er een reden waarom jij denkt dat het wel specifiek voor de M5 is?
Wat ik begrepen heb, had geen enkele andere tablet in het hotel dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
getfirefoxnow schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 13:15:
[...]

Wat ik begrepen heb, had geen enkele andere tablet in het hotel dit probleem.
Sowieso zoiets nog nooit gezien of mee gemaakt op geen enkele telefoon of tablet. Is ook geen android ding. Eerder zoals Rens al aangaf een login portal oid. Maar dan is het weer gek dat het hotel er niks vanaf wist.
Vreemd verhaal in ieder geval... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• getfirefoxnow
  • Niet online
l3art schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 13:17:
[...]

Sowieso zoiets nog nooit gezien of mee gemaakt op geen enkele telefoon of tablet. Is ook geen android ding. Eerder zoals Rens al aangaf een login portal oid. Maar dan is het weer gek dat het hotel er niks vanaf wist.
Vreemd verhaal in ieder geval... :S
Inderdaad blijft vreemd. Punt is dat ik alles via mijn buurvrouw hoor, Ik was er zelf niet bij. Dan blijft het toch lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
getfirefoxnow schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 13:28:
[...]

Inderdaad blijft vreemd. Punt is dat ik alles via mijn buurvrouw hoor, Ik was er zelf niet bij. Dan blijft het toch lastig.
Ja dat maakt het er niet makkelijker op.
Als jouw buurvrouw net is als mijn moeder dan klopt er waarschijnlijk niet veel van het verhaal zoals dat nu verteld wordt. 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:32
Ze had niet toevallig de wifi van een ander hotel of ondergelegen restaurant? Klinkt namelijk als een inlogportal die je kan krijgen bij dit soort wifiplekken.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3TripleT
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 19-12-2022
Wifi problemen tijdens gamen ik werd er gek van. Na het uitzetten van de WiFi+ instelling is het verbeterd.

Nog een 'groot' nadeel is dat het scherm groter is dan 10,1 inch waardoor de Microsoft apps alleen maar te gebruiken zijn als "alleen lezen". Kon eerst niet vinden waarom dit zo was. Blijkt in de gebruikers overeenkomst van deze apps te staan. Dus tweeopties als je de tablet wilt gebruiken voor office doeleinden:

- betalen voor Microsoft office 365
Of
- alternatieve apps gaan gebruiken

Ben nog niet heel tevreden: de grafische kwaliteiten in games zijn redelijk, de WiFi is middelmatig en voor goede microsoft apps moet je betalen.
Kortom had ik dit geweten dan was ik niet met Huawei in zee gegaan

[ Voor 1% gewijzigd door 3TripleT op 25-09-2018 20:27 . Reden: Typefouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

3TripleT schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 20:25:
Nog een 'groot' nadeel is dat het scherm groter is dan 10,1 inch waardoor de Microsoft apps alleen maar te gebruiken zijn als "alleen lezen".
Wow, serieus? Dat wist ik ook niet.

Is dat in een custom ROM denk je te fixen door die apps voor de gek te houden? Hoe zien ze dat het >10" is, door de DPI en aantal pixels of zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albert020
Ook de 10'8 versie aangeschaft bij "Amazon.de" voor 309 nieuw ;)

[ Voor 56% gewijzigd door Albert020 op 26-09-2018 17:48 ]

• getfirefoxnow
  • Niet online
Señor Sjon schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 17:09:
Ze had niet toevallig de wifi van een ander hotel of ondergelegen restaurant? Klinkt namelijk als een inlogportal die je kan krijgen bij dit soort wifiplekken.
Zo maar zo kunnen, Ze is 83 en Ze snapt er weinig van. Maar Jan en alleman heeft haar erbij geholpen in het hotel en niemand kwam maar uit, dus dat bevreemdt mij wel.

Ik laat het maar even hierbij en heb haar gezegd nog eens vaker gebruik te maken van openbare wifi om te zien of de probleem zich vaker voordoet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvT.Arj
Weet iemand waar de microfoon is geplaatst op de 10" versie?
Als ik PUBG met een vriend aan het doen ben, komt het wel eens voor dat ik met mijn hand blijkbaar op de microfoon zit, maar ik kom er zelf niet achter waar de microfoon is geplaatst..

• Albert020
Heb de Mediapad 10'8 inch binnen, wat een snelle tablet is dit zeg,
ook het scherm is super goed helder en scherp vullend met ZiggoGo/Netflix
zeer happy met deze aankoop :-)

[ Voor 13% gewijzigd door Albert020 op 30-09-2018 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervdstar
3TripleT schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 20:25:
Nog een 'groot' nadeel is dat het scherm groter is dan 10,1 inch waardoor de Microsoft apps alleen maar te gebruiken zijn als "alleen lezen".
Ik heb het niet geprobeerd, maar het zou wel kunnen werken met split screen (of hoe dat dan ook mag heten). Dat verandert ook de schermgrootte voor de apps. Of is die optie niet beschikbaar? Je kan ook desktop mode proberen, dat is immers iets wat op Windows lijkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apprentice
Onderstaande mededeling onder voorbehoud; mijn kennis van het Frans heeft zijn grenzen …..

Bij Amazon FRANKRIJK loopt momenteel een actie voor Eur 50,- retour bij aankoop van een Mediapad m5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apprentice
Help aub !
Ik heb pas een Mediapad M5 8.4 ontvangen. Ik kan met geen mogelijkheid het 'dekseltje' van het laadje voor het SD kaartje open krijgen.
Ik heb de tablet helemaal afgesloten en vervolgens de 'SIM uitwerppin' in de kleine ronde opening gestoken maar ik krijg geen enkele beweging in het dekseltje.
Zo is de tablet tot mijn teleurstelling natuurlijk onbruikbaar.
Ik ben wat men noemt 'op hoge leeftijd' , dus het zal mogelijk aan mijn onhandigheid liggen.
Heel graag uw raad !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentode
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 29-04 13:56

pentode

illuster en luisterrijk

@apprentice

Net zelf geprobeerd. Tablet op de 'kop' het display een schone theedoek gelegd.
En met bijgeleverde uitwerp pin door licht naar binnen in het gaatje door te drukken het klepje/dekseltje open gekregen.
Hieronder een link naar een instructie video van Huawei. Mocht dat nog niet bekeken zijn.

YouTube: Huawei Mediapad M5 : How to insert the SIM Card ? | Single Sim and ... Het is in het Engels, dat wel.

De mens leert. De mensheid niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apprentice
Net zelf geprobeerd. Tablet op de 'kop' het display een schone theedoek gelegd.
En met bijgeleverde uitwerp pin door licht naar binnen in het gaatje door te drukken het klepje/dekseltje open gekregen.
Hieronder een link naar een instructie video van Huawei. Mocht dat nog niet bekeken zijn.

YouTube: Huawei Mediapad M5 : How to insert the SIM Card ? | Single Sim and ... Het is in het Engels, dat wel
---------------------------------------------------------------------
Geweldig bedankt, pentode.
Precies zo gedaan en … gelukt. Het filmpje gaf ook de moed om toch stevig door te drukken.
Groet van een blij mens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:32
apprentice schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 12:48:
Onderstaande mededeling onder voorbehoud; mijn kennis van het Frans heeft zijn grenzen …..

Bij Amazon FRANKRIJK loopt momenteel een actie voor Eur 50,- retour bij aankoop van een Mediapad m5.
Alleen voor mensen woonachtig in Frankrijk helaas. Staat in de voorwaarden PDF.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste