|
Persoonlijk vind ik het erg leuk om te zien dat er weer een high-end tablet gelanceerd wordt. Erg sterke specificaties en een prima prijs. Ook een upgrade met LTE hoeft niet veel te kosten!
@Balance je configuraties tabel klopt niet, de prijs loopt op terwijl er verder niks veranderd
1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5
Ik ben ook erg enthousiast. Heb jaren gewacht op een waardig opvolger van de Nexus 7. Kan niet wachten tot de M5 uitkomt.
Titelchange, zodat het in lijn is met de rest van de topics.
Dit ziet er een interessant apparaat uit. Ik houd dit topic zeker in de gaten.
Ik denk dat er een foutje in je tabel geslopen is, bij de MediaPad M5 10,8-inch Wi-Fi 128 GB noteer je een prijs van € 999, die is niet echt in lijn met de rest van de prijzen.
Ik denk dat er een foutje in je tabel geslopen is, bij de MediaPad M5 10,8-inch Wi-Fi 128 GB noteer je een prijs van € 999, die is niet echt in lijn met de rest van de prijzen.
Zeer interessant apparaat als opvolger van mijn Nexus 7. Wel jammer dat de headphone jack ontbreekt.
Wacht met smart op de Huawei MediaPad M5 10'8 inch versie
Ziet er zeer gelikt uit en de specs zijn ook heel mooi met 2K scherm
Ziet er zeer gelikt uit en de specs zijn ook heel mooi met 2K scherm
Bijzonder interessant! Ik zit al een tijdje te gluren naar een nieuwe tablet om mijn Asus Nexus 7 te vervangen. Deze heb ik geroot en draait een custom rom omdat de originele niet meer vooruit te fikken was. Nu is de accu zo slecht dat tie permanent aan de oplader moet en ik moet ook toegeven dat het wel lijkt of hij steeds langzamer wordt, maar dat zal ook met de apps te maken hebben die zwaarder worden omdat alle mobiele devices sneller worden natuurlijk.
Ben erg benieuwd dus naar deze tablet. Ik wacht nog heel even af na de release of tie geroot kan worden, dat is voor mij het aller belangrijkste. Custom ROM's is een nice to have maar ik wil perse kunnen rooten.
Als het em wordt dan neem ik em wel meteen de Pro en met zo'n toetsenbordje :-).
Ben erg benieuwd dus naar deze tablet. Ik wacht nog heel even af na de release of tie geroot kan worden, dat is voor mij het aller belangrijkste. Custom ROM's is een nice to have maar ik wil perse kunnen rooten.
Als het em wordt dan neem ik em wel meteen de Pro en met zo'n toetsenbordje :-).
pricewatch: Huawei MediaPad M5 (10.8'') Grijs nu ook bij ons
32GB, zou mij benieuwen wat de 64GB gaat kosten....
***Edit***
Aan de prijzige kant,
64GB +4G prijs 549 euro
***Edit***
Aan de prijzige kant,
64GB +4G prijs 549 euro
[ Voor 40% gewijzigd door Albert020 op 08-03-2018 21:51 ]
pricewatch: Huawei MediaPad M5 (8.4'') Grijs Staat ook in de pricewatch, voor €349 te pre-orderen
Ik ben erg benieuwd naar de M5 8.4., met name of het BT probleem van de M3 (Android 7) is opgelost. Als je BT aanzette halveerde de wifi snelheid. Helaas was er (ook volgens XDA) geen oplossing voor, behalve terug gaan naar Android 6. (Het ging bij mij overigens om de LTE versie)
Verder vond ik het een erg fijne en vooral snelle tablet met een zeer concurrerende prijs als je het vergelijkt met de Samsung premium modellen. Als het probleem opgelost is in de M5 ga ik 'm zeker snel aanschaffen.
Verder vond ik het een erg fijne en vooral snelle tablet met een zeer concurrerende prijs als je het vergelijkt met de Samsung premium modellen. Als het probleem opgelost is in de M5 ga ik 'm zeker snel aanschaffen.
[ Voor 5% gewijzigd door Medione1210 op 14-03-2018 22:00 ]
@Medione1210 Vaak wordt (een van de) antennes gedeeld tussen wifi en Bluetooth. Als je dan beiden gebruikt kunnen ze inderdaad langzamer worden, ook last van gehad op m'n Galaxy S5.
Of dat in nieuwere apparaten al is opgelost weet ik eigenlijk niet. Binnenkort eens testen!
Of dat in nieuwere apparaten al is opgelost weet ik eigenlijk niet. Binnenkort eens testen!
De 10.8 inch zou zomaar de vervanging kunnen zijn van mijn Tab S.
Enige wat jammer is dat de audio jack ontbreekt en belangrijker nog, geen OLED wat bij een op media gerichte tablet wel heel jammer is. Maar verder is dit helaas momenteel de enige fatsoenlijke higher-end android tablet die er te krijgen is dus daar zal ik over heen moeten stappen.
Enige wat jammer is dat de audio jack ontbreekt en belangrijker nog, geen OLED wat bij een op media gerichte tablet wel heel jammer is. Maar verder is dit helaas momenteel de enige fatsoenlijke higher-end android tablet die er te krijgen is dus daar zal ik over heen moeten stappen.
[ Voor 14% gewijzigd door Arjant2 op 14-03-2018 22:02 ]
Ik heb het nog geen enkele keer ervaren, behalve bij deze Mediapad M3. Ik wilde niet overdrijven in mijn post Maar met Speedtest gemeten snelheid zakte na het aanzetten van BT in tot wel 80%.Balance schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 21:44:
@Medione1210 Vaak wordt (een van de) antennes gedeeld tussen wifi en Bluetooth. Als je dan beiden gebruikt kunnen ze inderdaad langzamer worden, ook last van gehad op m'n Galaxy S5.
In het XDA forum staan posts van mensen die contact hebben opgenomen met LG en die gaven inderdaad aan dat het komt omdat de antenne gedeeld wordt. Wel raar dat het probleem zich wel voordoet bij Android 7 en niet bij Android 6.
Ik heb overigens zelf ook een Galaxy S5 (met custom ROM) en daar gelukkig geen probleem.
Hier een review van de pro-versie: http://www.expertreviews....be-laptop-that-rivals-the
Huawei MediaPad M5 Pro (10.8in) review: Verdict
The Huawei MediaPad M5 Pro might not be flawless but it certainly is an excellent tablet and at around £500 you’re getting good value for money for the specification.
It might not replace a Windows 10 2-in-1 and lags behind the 10.5in iPad Pro for apps and general performance, too, but it’s cheaper than the iPad and the Samsung Galaxy Tab S3 and competitive in terms of its performance and features. If you like the idea of using an Android tablet for play and a little bit of work, the MediaPad M5 is worth considering.
Top om te zien dat Huawei met wat leuks aankomt!
Wat ik niet kan ontdekken is het verschil tussen de reguliere M5 en de Pro variant.
Ik vind een stylus geen €50 waard namelijk....
Wat ik niet kan ontdekken is het verschil tussen de reguliere M5 en de Pro variant.
ik ben aan het overwegen om deze te kopen om mijn surface 2 rt te vervangen van 32gb.
Deze is ontzettend traag geworden
.
Heeft iemand een idee hoeveel ruimte android in neemt van de opslag capaciteit ?
Ik gok dat dit rond de 7gb zit maw. als je een 64gb koopt heb je 57GB vrij.
klopt dit ?
Zou het interessanter zijn om een Tab S3 2de hands te kopen t.o.v. de deze ?
Deze is ontzettend traag geworden
Heeft iemand een idee hoeveel ruimte android in neemt van de opslag capaciteit ?
Ik gok dat dit rond de 7gb zit maw. als je een 64gb koopt heb je 57GB vrij.
klopt dit ?
Zou het interessanter zijn om een Tab S3 2de hands te kopen t.o.v. de deze ?
Je kunt met de PRO versie een keyboard aansluiten die daarna in een bureaublad modus springt.Sveninho schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 20:33:
Top om te zien dat Huawei met wat leuks aankomt!
Ook heeft hij vanaf 64Gb storage...
https://youtu.be/PUFNwHrCeG8?t=2m6s
Wat ik zoal lees op Amazon zou dit tablet niet Netflix in HD ondersteunen.
Weet iemand waar de Huawei MediaPad M5 10,8 inch Pro Wifi + 4G Grijs te koop gaat worden aangeboden? Coolblue lijkt hem niet meer te leveren?
Over Netflix kan ik geen uitspraken doen aangezien ik geen account heb.kelleners schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 16:14:
Wat ik zoal lees op Amazon zou dit tablet niet Netflix in HD ondersteunen.
Waar ik wel een probleem mee heb is de ZiggoGo app. Zodra je een zender wilt bekijken krijg je de melding "unfortunately we are not allowed to stream video to an external device" en krijg je dus geen beeld maar wel geluid

Daarnaast had ik een issue met Firefox (de release versie). Wanneer ik die opstart kan ik niet meer navigeren in firefox (zie ook geen menus meer, etc). Vervolgens maar de beta/nightly versies geprobeerd en die hadden het probleem niet, dus ik ga er vanuit dat het in de volgende release versie (of die daarna) wel opgelost zal zijn. Tot die tijd gebruik ik de nightly wel.
Ik heb mijn exemplaar (10.8 WiFi 32GB Grey) gisteren besteld en gisteravond geleverd gekregen vanuit Coolblue.
Naast die 2 hierboven genoemde puntjes verder heel tevreden over de tablet. Een stuk lichter dan mijn Samsung Note 10.1 en zelfs qua body een stukje kleiner (terwijl het scherm groter is).
Heb er gisteravond slechts kort mee kunnen spelen, dus nog niet alles kunnen proberen/uitzoeken.
Overigens kun je op de non-Pro versie ook een toetsenbord aansluiten, dus volgens mij is het enige verschil de stylus.
@pvkleeff Kun je met DRM Info even kijken wat het Widevine level is? Als dit L1 is kun je nog wel om het Netflix HD-probleem heenwerken, is dit L3 dan is 480p het maximaal haalbare.
De tablet is nog maar mondjes maat te verkrijgen, zou eind maart in de winkels liggen, dus dat er nog geen/weinig aanbieders zijn lijkt me niet heel raar. Staat bij coolblue ook gewoon dat hij deze week leverbaar wordt.Michele_M_ schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 16:33:
Weet iemand waar de Huawei MediaPad M5 10,8 inch Pro Wifi + 4G Grijs te koop gaat worden aangeboden? Coolblue lijkt hem niet meer te leveren?
[ Voor 15% gewijzigd door Arjant2 op 22-03-2018 11:10 ]
Overweeg al een tijdje om m'n Samsung Galaxy Note 10.1 (2014) te vervangen. Dit lijkt me een prima tablet.
Heeft Huawei een beetje goed track record wat updates betreft?
Heeft Huawei een beetje goed track record wat updates betreft?
Weet iemand hoeveel het toetsenbord voor het 10.8 model kost?
Ik ben opzoek naar een flipcover en screenprotector voor ik de M5 aanschaf, kan nergens iets vinden.pvkleeff schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 08:46:
[...]
Over Netflix kan ik geen uitspraken doen aangezien ik geen account heb.
Waar ik wel een probleem mee heb is de ZiggoGo app. Zodra je een zender wilt bekijken krijg je de melding "unfortunately we are not allowed to stream video to an external device" en krijg je dus geen beeld maar wel geluidLijkt me een bug in de ZiggoGo app, dus die ga ik daar maar eens melden. ZiggoGo in de browser werkt wel vlekkeloos dus dat is dan momenteel de work-around.
Daarnaast had ik een issue met Firefox (de release versie). Wanneer ik die opstart kan ik niet meer navigeren in firefox (zie ook geen menus meer, etc). Vervolgens maar de beta/nightly versies geprobeerd en die hadden het probleem niet, dus ik ga er vanuit dat het in de volgende release versie (of die daarna) wel opgelost zal zijn. Tot die tijd gebruik ik de nightly wel.
Ik heb mijn exemplaar (10.8 WiFi 32GB Grey) gisteren besteld en gisteravond geleverd gekregen vanuit Coolblue.
Naast die 2 hierboven genoemde puntjes verder heel tevreden over de tablet. Een stuk lichter dan mijn Samsung Note 10.1 en zelfs qua body een stukje kleiner (terwijl het scherm groter is).
Heb er gisteravond slechts kort mee kunnen spelen, dus nog niet alles kunnen proberen/uitzoeken.
Overigens kun je op de non-Pro versie ook een toetsenbord aansluiten, dus volgens mij is het enige verschil de stylus.
Heb jij toevallig een adresje of gebruik jij hem ook "kaal"?

Aangezien die sinds gisteren pas leverbaar is gebruik ik hem voorlopig nog zonder toetsenbord/hoes. Ik kon nog weinig beschikbare accesoires vinden.TYN schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 14:00:
[...]
Ik ben opzoek naar een flipcover en screenprotector voor ik de M5 aanschaf, kan nergens iets vinden.
Heb jij toevallig een adresje of gebruik jij hem ook "kaal"?
Ik zal het vanavond even checken, maar op XDA zag ik al berichten dat deze geen L1 zou zijn, wat ik echt belachelijk zou vinden voor een apparaat genaamd Mediapad met een 2560x1600 resolutie, waardoor je dus geen Netflix in HD of hoger zou kunnen gebruiken..hcQd schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 08:58:
@pvkleeff Kun je met DRM Info even kijken wat het Widevine level is? Als dit L1 is kun je nog wel om het Netflix HD-probleem heenwerken, is dit L3 dan is 480p het maximaal haalbare.

Zit nog te twijfelen of ik hem in dat geval wel hou of dat 'ie terug gaat. Wat wel jammer zou zijn, want verder is het een mooie tablet en voldoet 'ie prima aan mijn wensen.
Vandaag ook het tablet ontvangen via Coolblue.
De ziggo-app werkt inderdaad niet. Kreeg ook deze melding maar dan in het Nederlands. Contact met Coolblue gehad, deze verwezen naar Ziggo. Contact met Ziggo. Hun tip misschien teveel de app op andere apparaten geïnstalleerd. Uitloggen op een ander apparaat en nogmaals proberen. Maar dit werkte niet.
De ziggo-app werkt inderdaad niet. Kreeg ook deze melding maar dan in het Nederlands. Contact met Coolblue gehad, deze verwezen naar Ziggo. Contact met Ziggo. Hun tip misschien teveel de app op andere apparaten geïnstalleerd. Uitloggen op een ander apparaat en nogmaals proberen. Maar dit werkte niet.
Wil jij daar een link van laten zien? Ik kan de pro versie niet meer vinden terwijl die er wel eerder op stond en ik ook een bevestiging in de mail heb gekregen dat ik een berichtje krijg als hij leverbaar is.Arjant2 schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 11:08:
[...]
De tablet is nog maar mondjes maat te verkrijgen, zou eind maart in de winkels liggen, dus dat er nog geen/weinig aanbieders zijn lijkt me niet heel raar. Staat bij coolblue ook gewoon dat hij deze week leverbaar wordt.
Hij is inderdaad weg. Maar ook de m5 pro wifi is nog niet leverbaar.
Ik denk gewoon even 1 a 2 weken geduld nog.
Ik denk gewoon even 1 a 2 weken geduld nog.
[ Voor 59% gewijzigd door Arjant2 op 22-03-2018 19:10 ]
Het is eigenlijk al bevestigd dat de M5 geen HD van officiële sources (Amazon, Netflix Sky in Duitsland) kan streamen, ook door Huawei zelf (volgens een reviewer op Amazon UK )
Ik zou het in principe wel leuk vinden om te kunnen HD streamen voor het geval dat, maar dat is eigenlijk geen dealbreaker voor mij omdat ik het voornamelijk als comic reader wil gebruiken.
Ik wacht wel even met aanschaffen en/of kijk nog verder naar andere tablets met schermen groter dan 10,1 en een beetje aardige specs, want ik denk dat voor veel andere mensen het wél een dealbreaker is dat ze niet hun content HD kunnen streamen op een tablet = snelle prijsverlaging?
Ik zou het in principe wel leuk vinden om te kunnen HD streamen voor het geval dat, maar dat is eigenlijk geen dealbreaker voor mij omdat ik het voornamelijk als comic reader wil gebruiken.
Ik wacht wel even met aanschaffen en/of kijk nog verder naar andere tablets met schermen groter dan 10,1 en een beetje aardige specs, want ik denk dat voor veel andere mensen het wél een dealbreaker is dat ze niet hun content HD kunnen streamen op een tablet = snelle prijsverlaging?
Hierbij dus helaas het bewijs dat het apparaat slechts Widevine L3 ondersteund waardoor Netflix, Amazon Prime (zojuist getest), etc niet in HD te bekijken zijn.....

Die van mij gaat dus gewoon retour. Jammer hoor Huawei, gemiste kans. Zag er zo veel belovend uit
Om hem alleen als comic reader te gebruiken vind ik de prijs net te hoog. Dan koop ik wel een goedkopere chinese tablet.

Die van mij gaat dus gewoon retour. Jammer hoor Huawei, gemiste kans. Zag er zo veel belovend uit
Om hem alleen als comic reader te gebruiken vind ik de prijs net te hoog. Dan koop ik wel een goedkopere chinese tablet.
[ Voor 12% gewijzigd door pvkleeff op 22-03-2018 20:40 ]
WTF geen HD op netflix?OssieW schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 20:27:
Het is eigenlijk al bevestigd dat de M5 geen HD van officiële sources (Amazon, Netflix Sky in Duitsland) kan streamen, ook door Huawei zelf (volgens een reviewer op Amazon UK )
Ik wacht al 2 jaar op een waardige opvolger voor mijn Nexus, en dacht dat ik had gevonden in de M5.
Kun je het niet via een software update toevoegen?
Het heeft met DRM te maken, dus als het al met een software te verbeteren is dan moet deze van Huawei zelf komen als het goed is.Iceman1987 schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 20:57:
[...]
WTF geen HD op netflix?
Ik wacht al 2 jaar op een waardige opvolger voor mijn Nexus, en dacht dat ik had gevonden in de M5.
Kun je het niet via een software update toevoegen?
Vind ik ook, daarom wacht ik nog even.pvkleeff schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 20:37:
Ik heb zelf nog een Asus Memopad 10 hier liggen. Maar die is inmiddels tergend langzaam qua opstarten en apps openen, en het scherm vind ik iets te klein. Daarom dat ik liever naar een 'bekende' fabrikant kijk dan een onbekende Chinees merk, en met wat goeie specs zodat alles lekker snel weg swiped. De 10,8 van de M5 komt ook wat dichter in de buurt van de ware grootte van een echte comic, daarom dat ik niet naar de standaard tablets kijk van Samsung etc. Ik wil een groter scherm dan 8 of 10,1 inch.
Hopelijk voegen ze nog wel ondersteuning toe voor netflix in hd etc want voor dat toegevoegd is gaat deze tablet dus van mijn lijstje af. Maar weer verder rond kijken.
Gemiste kans zeg, blijf ik voorlopig wel op mijn Tab S tot er iets beters voorbij komt.
Gemiste kans zeg, blijf ik voorlopig wel op mijn Tab S tot er iets beters voorbij komt.
[ Voor 15% gewijzigd door Arjant2 op 22-03-2018 23:14 ]
Een simpele OTA software update gaat dit niet oplossen.Arjant2 schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 23:13:
Hopelijk voegen ze nog wel ondersteuning toe voor netflix in hd etc want voor dat toegevoegd is gaat deze tablet dus van mijn lijstje af. Maar weer verder rond kijken.
Zie ook: https://www.xda-developers.com/oneplus-5t-netflix-amazon-prime-video-hd/
"The Widevine keybox must be encrypted with a device-unique secret key that is not visible to software or probing methods outside of the TrustZone. The Widevine key-box must be installed in the factory or delivered to the device using an approved secure delivery mechanism."
Echt een gemiste kans, helemaal aangezien Google geen licentiegelden vraagt voor Widevine L1...
@greenlizzard Dat heb ik inderdaad al eerder begrepen.
Vandaar dat hij voorlopig niet de opvolger wordt van mijn Tab S.
Ook al gebruik ik momenteel geen Netflix wil ik wel de optie open houden aangezien mijn volgende tablet toch wel weer een jaar of 3 a 4 mee zal moeten gaan.
Vandaar dat hij voorlopig niet de opvolger wordt van mijn Tab S.
Ook al gebruik ik momenteel geen Netflix wil ik wel de optie open houden aangezien mijn volgende tablet toch wel weer een jaar of 3 a 4 mee zal moeten gaan.
Ja, het is gewoon pure luiheid van Huawei. Het schijnt bij hun telefoons (heb nog wat onderzoek gedaan) ook zo'n puinhoop te zijn. Voor mij een reden om dit merk voorlopig maar even links te laten liggen...greenlizzard schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 10:42:
[...]
Een simpele OTA software update gaat dit niet oplossen.
Zie ook: https://www.xda-developers.com/oneplus-5t-netflix-amazon-prime-video-hd/
"The Widevine keybox must be encrypted with a device-unique secret key that is not visible to software or probing methods outside of the TrustZone. The Widevine key-box must be installed in the factory or delivered to the device using an approved secure delivery mechanism."
Echt een gemiste kans, helemaal aangezien Google geen licentiegelden vraagt voor Widevine L1...
Inmiddels heb ik ook een Mediapad M5 8.4 LTE. Tot mijn verbazing werkt de app van Ziggo nu wel en krijg tijdens het installeren ook niet de melding dat het apparaat niet compatibel zou zijn. Zeer vreemd.
Hmm, toch jammer bovenstaande feiten.
Ik ben voor iemand op zoek naar een tablet en de M5 leek mij dé tablet om te halen.
Want je hebt momenteel verouderde tablets (Samsung Tab A 10.1) of veel duurdere tablets (Samsung S3)
Dan blijft er eigenlijk alleen de maar de Lenovo Tab 4 Plus 10 over.
Aan de andere kant; als je de lijst van lijst van ondersteunde apparaten voor Netflix HD bekijkt; staan daar heel weinig tot geen courante tablets op.
Zal eens vragen of ze Netflix HD belangrijk vindt, denk het niet namelijk.
En dan lijkt mij dit nog steeds een aantrekkelijke tablet; maar ik zal eerst nog eens wat reviews lezen.
Trouwens:
Ik ben voor iemand op zoek naar een tablet en de M5 leek mij dé tablet om te halen.
Want je hebt momenteel verouderde tablets (Samsung Tab A 10.1) of veel duurdere tablets (Samsung S3)
Dan blijft er eigenlijk alleen de maar de Lenovo Tab 4 Plus 10 over.
Aan de andere kant; als je de lijst van lijst van ondersteunde apparaten voor Netflix HD bekijkt; staan daar heel weinig tot geen courante tablets op.
Zal eens vragen of ze Netflix HD belangrijk vindt, denk het niet namelijk.
En dan lijkt mij dit nog steeds een aantrekkelijke tablet; maar ik zal eerst nog eens wat reviews lezen.
Trouwens:
De app kon ik ook gewoon installeren vanuit de play store, dus dat was geen issue.kelleners schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 16:31:
Inmiddels heb ik ook een Mediapad M5 8.4 LTE. Tot mijn verbazing werkt de app van Ziggo nu wel en krijg tijdens het installeren ook niet de melding dat het apparaat niet compatibel zou zijn. Zeer vreemd.
Het feit dat het op de 8,4" versie wel werkt doet me vermoeden dat het met de schermgrootte te maken heeft.
Misschien denkt die stomme app gewoon dat videooutput >10,1" inch met een resolutie van 2560x1600 per definitie een externe monitor moet zijn (vandaar ook de foutmelding dat de video niet op een external device gestreamd mag worden). Lijkt me weer een typisch Ziggo dingetje.....
Is dit een optie? Er lijken aangepaste apps van Netflix welke je HD kwaliteit kan laten tonen ondanks de de DRM restricties.greenlizzard schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 10:42:
[...]
Een simpele OTA software update gaat dit niet oplossen.
Dat werkt als je device Widevine L1 ondersteunt, maar niet op de lijst met gecertificeerde toestellen staat. Voor L3 is er geen oplossing.Iceman1987 schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 00:56:
[...]
Is dit een optie? Er lijken aangepaste apps van Netflix welke je HD kwaliteit kan laten tonen ondanks de de DRM restricties.
Hij staat nu op amazon.it voor 315 incl. verzenden. (de 10.8"/32gb versie)
[ Voor 18% gewijzigd door ASW1 op 24-03-2018 10:32 ]
Zie enkele posts eerder.ASW1 schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 10:32:
Hij staat nu op amazon.it voor 315 incl. verzenden. (de 10.8"/32gb versie)
Zit stevig te twijfelen. Het is namelijk of deze, of de iPad 2017. Alleen dat laatste is weer een heel ander ecosysteem, app store, accounts en een aantal stevige beperkingen in gebruik.
Bovendien is het niet voor mezelf, maar voor schoonzus.
Zeer lastige keuze, zeker nu de M5 dus voor deze prijs op Amazon.it staat.

Er zit ook nog een promotie op een aankoop bij amazon.it namelijk een bijbehorende case/keyboard met touchpad. Hebben!
Maar iemand een suggestie hoe je die naar Nederland zou kunnen krijgen? Heb helaas geen familie daar...
https://www.amazon.it/b/r...f16468&pf_rd_i=B079S8NYKH
https://www.huaweipromo.it/promo/huaweim5/home
Maar iemand een suggestie hoe je die naar Nederland zou kunnen krijgen? Heb helaas geen familie daar...
Als Amazon.it hem gewoon zo levert dan bestel je gewoon bij ze en het grote Amazon netwerk regelt de restASW1 schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 15:12:
Er zit ook nog een promotie op een aankoop bij amazon.it namelijk een bijbehorende case/keyboard met touchpad. Hebben!
Vaak genoeg bij Amazon.com (USA!) /FR/DE/ES/CO.UK besteld en dat ging allemaal prima!
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Nee je moet de promotie na aankoop bij huawei.it claimen en op laten sturen naar een door jou opgegeven adres.nero355 schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 15:32:
Als Amazon.it hem gewoon zo levert dan bestel je gewoon bij ze en het grote Amazon netwerk regelt de rest
Voor de liefhebbers; De Mediapad M5 8.4 LTE is hier nu ook 311 euro. De wifi versie is, vreemd genoeg, duurder.
Ik wachtte met smart op de M5, maar ik heb 'm nu ook geschrapt omdat je geen Netflix HD kan kijken.
Weet iemand of je dit met de M3 8.4 wel kan? Voor zover ik heb kunnen vinden niet, maar ik heb nog geen bewijs gezien met DRM info.
Ik heb de M3 8.4 LTE getest en was in principe zeer tevreden maar na de update naar Android 7 ontstond er een fors probleem; als BT aan staat zakt de wifi snelheid in tot wel 80%. Zodra BT weer uit gaat is de Wifi snelheid weer op orde. Terugzetten van de tablet naar Android 6 loste het probleem ook op.
Als HD kijken op de M3 wel mogelijk is dan ga ik toch overwegen om die alsnog te kopen. Voordeel t.o.v. de M5 is ook dat er wel een audio jack op zit. Verder zit er hardwarematig niet een groot verschil tussen M3 8.4 en M5 8.4. Software is een ander verhaal, ik denk niet dat de M3 nog Android 8 krijgt, dus zit je meteen qua software met een 'oude' tablet.
Ik wachtte met smart op de M5, maar ik heb 'm nu ook geschrapt omdat je geen Netflix HD kan kijken.
Weet iemand of je dit met de M3 8.4 wel kan? Voor zover ik heb kunnen vinden niet, maar ik heb nog geen bewijs gezien met DRM info.
Ik heb de M3 8.4 LTE getest en was in principe zeer tevreden maar na de update naar Android 7 ontstond er een fors probleem; als BT aan staat zakt de wifi snelheid in tot wel 80%. Zodra BT weer uit gaat is de Wifi snelheid weer op orde. Terugzetten van de tablet naar Android 6 loste het probleem ook op.
Als HD kijken op de M3 wel mogelijk is dan ga ik toch overwegen om die alsnog te kopen. Voordeel t.o.v. de M5 is ook dat er wel een audio jack op zit. Verder zit er hardwarematig niet een groot verschil tussen M3 8.4 en M5 8.4. Software is een ander verhaal, ik denk niet dat de M3 nog Android 8 krijgt, dus zit je meteen qua software met een 'oude' tablet.
[ Voor 4% gewijzigd door Medione1210 op 25-03-2018 00:21 ]
Zover ik kon nagaan heeft de M3 ook alleen maar Widevine L3 i.p.v. de benodigde L1, dus die kan ook geen netflix in HD weergeven.Medione1210 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 00:19:
Voor de liefhebbers; De Mediapad M5 8.4 LTE is hier nu ook 311 euro. De wifi versie is, vreemd genoeg, duurder.
Ik had gehoopt dat ze die fout bij de M5 zouden fixen, maar helaas.
Hoewel.....
Via een duits forum kwam ik bij de volgende tweet uit: https://twitter.com/HuaweiMobileDe/status/976747389980741632 waarin de de duitse tak van Huawei dus doodleuk zegt dat ze bezig zijn met een oplossing.
Nu kan het zijn dat dit dus een standaard klantenservice riedeltje is, maar indien ze wel met een oplossing komen dan komt de M5 gelijk weer op mijn lijstje terug.
Ik hoop dat ze het kunnen oplossen, maar ik las eerder dat je dit niet zomaar met een OTA kan oplossen. Ik ben benieuwd. Tot die tijd maar even wachten met aanschaffen.pvkleeff schreef op zondag 25 maart 2018 @ 14:17:
[...]
Zover ik kon nagaan heeft de M3 ook alleen maar Widevine L3 i.p.v. de benodigde L1, dus die kan ook geen netflix in HD weergeven.
Ik had gehoopt dat ze die fout bij de M5 zouden fixen, maar helaas.
Hoewel.....
Via een duits forum kwam ik bij de volgende tweet uit: https://twitter.com/HuaweiMobileDe/status/976747389980741632 waarin de de duitse tak van Huawei dus doodleuk zegt dat ze bezig zijn met een oplossing.
Nu kan het zijn dat dit dus een standaard klantenservice riedeltje is, maar indien ze wel met een oplossing komen dan komt de M5 gelijk weer op mijn lijstje terug.
Heeft iemand al geprobeerd te bestellen via Amazon.it?nero355 schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 15:32:
[...]
Als Amazon.it hem gewoon zo levert dan bestel je gewoon bij ze en het grote Amazon netwerk regelt de rest
Vaak genoeg bij Amazon.com (USA!) /FR/DE/ES/CO.UK besteld en dat ging allemaal prima!
Wanneer ik het bestelproces doorloop, zie ik geen Nederland tussen de landen staan.
Andere uithoeken van de wereld vormen geen probleem, maar niet ons lage landje
Betekent dit dat er niet wordt geleverd hier in Nederland?
Ik heb het even geprobeerd, maar ik kan 'm gewoon bestellen; €309.42 voor tablet en €6.12 bezorging; €315.55 totaal.MrFJB schreef op zondag 25 maart 2018 @ 18:20:
Heeft iemand al geprobeerd te bestellen via Amazon.it?
Wanneer ik het bestelproces doorloop, zie ik geen Nederland tussen de landen staan.
Andere uithoeken van de wereld vormen geen probleem, maar niet ons lage landje![]()
Betekent dit dat er niet wordt geleverd hier in Nederland?
Dat toetsenbord gaat denk ik niet werken; heb eens doorgezocht en lijkt alleen geldig te zijn voor Italië en San Marino.
Waarom zou dit niet werken? Zoals ik lees moet je een foto sturen van apparaat en de verpakking met s/n nummer, en een kopie van de factuur van een van de deelnemende Italiaanse winkels (waaronder dus amazon.it). Het enige probleem is dat je een Italiaans adres op zult moeten geven om het ding naartoe te laten versturen. Ik ga het zeker proberen.Piet91 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 19:39:
[...]
Dat toetsenbord gaat denk ik niet werken; heb eens doorgezocht en lijkt alleen geldig te zijn voor Italië en San Marino.
Hierom:ASW1 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 20:07:
Waarom zou dit niet werken? Zoals ik lees moet je een foto sturen van apparaat en de verpakking met s/n nummer, en een kopie van de factuur van een van de deelnemende Italiaanse winkels (waaronder dus amazon.it).
Ofwel:Consumatori - così come definiti ai sensi dell’art. 3, comma 1, lettera a) del D. Lgs. n. 206/2005 – aventi domicilio e/o residenza in Italia e nella Repubblica di San Marino, di età pari o superiore ai 18 anni nonché liberi professionisti, lavoratori autonomi e ditte individuali titolari di partita iva (il “Destinatario” o i “Destinatari”).
https://www.huaweipromo.it/promo/huaweim5/termsConsumers - as defined in accordance with art. 3, paragraph 1, letter a) of Legislative Decree no. 206/2005 - with domicile and / or residence in Italy and in the Republic of San Marino, aged 18 or over, as well as freelance professionals, self-employed persons and sole proprietorships holding a VAT number (the " Recipient " or the " Recipients ")
En wat heb ik er aan dat zo'n toetsenbord een kilometertje of 1000 verderop ligt?Het enige probleem is dat je een Italiaans adres op zult moeten geven om het ding naartoe te laten versturen. Ik ga het zeker proberen.
Het lijk me geen enkel probleem zo lang je een Italiaans adres opgeeft. Ik kan wel iemand vinden daar die hem naar me door wil sturen. Eerst de M5 maar eens binnen krijgen en kijken of ik hem houden wil.
Gisteren toch de knoop doorgehakt, dankzij de aanbieding bij Amazon.it. Twijfelde lang tussen de 8,4 en 10,8 inch. Uiteindelijk voor die laatste gekozen. Al oogt de 8,4 versie op afbeeldingen wel heel stijlvol met z'n dunne randen. Toch neig in de winkel steeds naar de wat grotere formaat tablets. Verwacht hem deze week binnen.
Het lijkt er trouwens op dat de 8,4 inch en 10,8 Pro over de kirin 960 beschikken, maar de standaard 10,8 inch over de 960s welke niet over max. 2,4 maar 2,1 ghz. beschikt. Bijzonder dat de 10,8 en 8,4 daarin verschillen.
Het lijkt er trouwens op dat de 8,4 inch en 10,8 Pro over de kirin 960 beschikken, maar de standaard 10,8 inch over de 960s welke niet over max. 2,4 maar 2,1 ghz. beschikt. Bijzonder dat de 10,8 en 8,4 daarin verschillen.
Ik hoop vooral dat ze L3 security nog kunnen fixen, tot die tijd is het geen opvolger voor mijn oude Sony Z3 compact tablet welke wel gewoon L1 security heeft..
Snap echt niet hoe ze het een Mediapad kunnen noemen zonder
Best wel balen, want ik had hem zeker gekocht anders..
Snap echt niet hoe ze het een Mediapad kunnen noemen zonder

Best wel balen, want ik had hem zeker gekocht anders..
Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.
Ik vind het ook zo lullig van de lange schermverhoudingen. 4:3 is een veel fijnere verhouding voor een tablet, tenzij misschien je het ding echt alleen voor films ofzo gebruikt. Wat zonder widevine L1 niet echt voor de hand ligt......
Is er nou al iets bekend over de 10" Pro versie (edit: met 128 GB)? Staat sinds de introductie in de pricewatch maar ik kan nergens een release datum of prijs vinden.
[ Voor 6% gewijzigd door InflatableMouse op 28-03-2018 09:04 . Reden: 128 GB ]
Ik vind die lange schermverhouding juist prettig. Ik gebruik hem inderdaad voor films/series, ziggo TV app. Mijn Tab S heeft ook een 16:10 verhouding en dat wil ik graag bij mijn nieuwe tablet weer. De Tab S2 en S3 hebben ook die 4:3 verhouding, wat ik dus zeer onhandig vindt en daarom niet overstap op een nieuwe Tab S3. Leuk voor internet, maar voor media gebruik niet handig, dan is bijna de helft van je scherm leeg. Dat is nu net precies het probleem voor mij met de meeste tablets, allemaal die 4:3 verhouding.ASW1 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 10:09:
Ik vind het ook zo lullig van de lange schermverhoudingen. 4:3 is een veel fijnere verhouding voor een tablet, tenzij misschien je het ding echt alleen voor films ofzo gebruikt. Wat zonder widevine L1 niet echt voor de hand ligt......
Volledig mee eens. De 16:10 verhouding tablets zijn bijna allemaal uitgestorven. Daarom houden vele hun Nexus 7 zo hard vast.Arjant2 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 13:05:
[...]
Ik vind die lange schermverhouding juist prettig. Ik gebruik hem inderdaad voor films/series, ziggo TV app. Mijn Tab S heeft ook een 16:10 verhouding en dat wil ik graag bij mijn nieuwe tablet weer. De Tab S2 en S3 hebben ook die 4:3 verhouding, wat ik dus zeer onhandig vindt en daarom niet overstap op een nieuwe Tab S3. Leuk voor internet, maar voor media gebruik niet handig, dan is bijna de helft van je scherm leeg. Dat is nu net precies het probleem voor mij met de meeste tablets, allemaal die 4:3 verhouding.
Betaal je ~250 euro voor lucht?Piet91 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 19:39:
[...]
Ik heb het even geprobeerd, maar ik kan 'm gewoon bestellen; €39.42 voor tablet en €6.12 bezorging; €315.55 totaal.
1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5
heb hier de 10 versie, en inderdaad reutelt de ziggo app dat het niet compatibel is. Krijg wel geluid. Prima ding verder, zeker voor t bedrag.pvkleeff schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 20:38:
[...]
Lijkt me weer een typisch Ziggo dingetje.....
[ Voor 6% gewijzigd door DIKKEHENK op 28-03-2018 15:29 ]
Zie hem alleen staan bij amazon.it voor € 358 Prijs weer omhoog gegaan of kijk ik verkeerd?
Maak me wel zorgen of Huawei regelmatig blijft updaten.
Was dit een reactie op mijn vraag? Want bij amazon.it zie ik alleen de 64GB, niet de 128.quizmaster schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 21:24:
Zie hem alleen staan bij amazon.it voor € 358 Prijs weer omhoog gegaan of kijk ik verkeerd?
Klopt, van 311 naar 358 gegaan.quizmaster schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 21:24:
De M3 heeft 1 update gehad naar Android 7, dus ik denk dat je er wel van uit kan gaan dat de M5 ook minstens 1 update krijgt.
Ah ik kreeg net een Tweakers prijs notification de Pro is te pre-orderen bij Bol.com. Gaat denk ik nog steeds om de 64 GB, hopelijk volgt de 128GB snel!
overigens, er is wel een trucje om ziggo werkend te krijgen..start app, laat m vertellen dat t niet gaat, druk op uitknopje, ( dan zie je even beeld ) start weer met vingerafdruk, et voila, dan werkt t.
Net een M5 8.4, 32gb lte besteld op Amazon. Blij dat er weer een goed gespecte Android tablet uit gekomen is in dit formaat. Had hiervoor een 8 inch Tab S2 (helaas een barst in het scherm). En was wat teleurgesteld om te zien dat er blijkbaar geen recentere modellen in dit formaat waren. Nu dus niet meer en ook nog eens met LTE waarmee de S2 in die maat niet leverbaar was. Gemis van de 3,5 jack is geen punt ik luister toch m'n muziek via een Dragonfly dac wat stukken beter klinkt op een fatsoenlijke koptelefoon. Aanstaande vrijdag komt ie aan en meteen een data simkaartje erbij besteld. Ben benieuwd! Nog op zoek naar een leuk hoesje en een screenprotector (zeker na de barst bij de tab S2) die zijn nu nog wat beperkt leverbaar zag ik.
[ Voor 10% gewijzigd door XElD op 02-04-2018 13:55 ]
Heeft iemand anders hier misschien nog wat meer informatie over kunnen vinden? Ik kwam dit ook al tegen, maar niet consequent. De ene site zegt A, de andere zegt B, en van de Huawei site zelf word ik ook niet veel wijzer. Die heeft het alleen over een "960-series" model zonder verdere specificaties.greenlizzard schreef op maandag 26 maart 2018 @ 21:57:
Dit lijkt me een hele mooie vervanging voor m'n ondertussen 6 jaar oude tablet, maar moet zeggen dat het een beetje moeilijk kiezen is tussen de drie versies. Heb niet echt iets aan de pen of het toetsenbord dus om daar nu extra voor te betalen vind ik zonde, maar als de reguliere 10" inderdaad een stuk minder krachtig is, kan ik net zo goed voor de 8" versie gaan, al ben ik bang dat dat voor series met ondertiteling misschien wat aan de kleine kant is...
Henduluin schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 13:52:
[...]
Heeft iemand anders hier misschien nog wat meer informatie over kunnen vinden? Ik kwam dit ook al tegen, maar niet consequent. De ene site zegt A, de andere zegt B, en van de Huawei site zelf word ik ook niet veel wijzer. Die heeft het alleen over een "960-series" model zonder verdere specificaties.

Net even een screenshotje gemaakt voor je in CPU-Z. De 10.8" non-pro draait inderdaad op 2,11 GHz, het is inderdaad best vreemd dat daar geen eenduidigheid in is qua specificaties.
Moet zeggen dat ie tot nu toe alleszins prima bevalt. Enige minpuntje tot nu toe is wat mij betreft de missende ondersteuning voor HD streaming via bijvoorbeeld Netflix. Batterijduur is tot nu toe heel goed te noemen, 6 uurtjes SW:KOTOR zitten spelen met alle settings op max en brightness ongeveer 50%, en nog steeds 55% batterij over
i5 10600k @ ML360R AIO | Z490-P | 32GB HyperX 3200 | MSI RTX 3070 Ventus 3X OC | Sharkoon TG5 Pro | Corsair RM650X | 2TB m.2 SSD | 1TB SATA HDD | Edifier 1280T | Sennheiser HD599 | 2x Iiyama G2466HSU
Oh, dat is heel duidelijk dan, hah. Bedankt!Furcifier schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 15:02:
[...]
Net even een screenshotje gemaakt voor je in CPU-Z. De 10.8" non-pro draait inderdaad op 2,11 GHz, het is inderdaad best vreemd dat daar geen eenduidigheid in is qua specificaties.
Denk dat ik dan toch de 8" versie ga proberen. Realiseer me namelijk net dat aangezien m'n oude tablets een 4:3 formaat heeft ik toch al jaren naar zwarte randen zit te staren en de effectieve beeldgrootte dus niet zo heel veel zal verschillen. Kan ik net zo goed voor de handzamere en sterkere 8" versie gaan.
Zijn er overigens al covers/standaards die op dit model passen? Ik heb m'n tablet vaak als soort van tweede monitor naast m'n PC staan en dan is het toch wel handig als het zichzelf overeind kan houden en niet dat het een beetje gevaarlijk tegen een speaker staat te leunen ofzo
Op aliexpress en Amazon zijn er al een tweetal te vinden. Heb er eentje besteld omdat ik 'm toch wel regelmatig meeneem en dus fatsoenlijke bescherming wil.
Voor op bureau heb ik een houder icm m'n toetsenbord/muis die ooit bij m'n Xoom zaten. Werken perfect ermee, en ideaal als extra scherm 😉
Voor op bureau heb ik een houder icm m'n toetsenbord/muis die ooit bij m'n Xoom zaten. Werken perfect ermee, en ideaal als extra scherm 😉
i5 10600k @ ML360R AIO | Z490-P | 32GB HyperX 3200 | MSI RTX 3070 Ventus 3X OC | Sharkoon TG5 Pro | Corsair RM650X | 2TB m.2 SSD | 1TB SATA HDD | Edifier 1280T | Sennheiser HD599 | 2x Iiyama G2466HSU
Ik kreeg dit overigens nog terug op een berichtje naar Huawei:
"Inderdaad heeft de MediaPad M5 geen Widevine L1. Het is momenteel nog niet bekend of er een update gaat komen of wanneer dat zal zijn."
Oftewel, reken er maar niet op..
En zo blijft het maar wachten/hopen op een waardig vervanger
"Inderdaad heeft de MediaPad M5 geen Widevine L1. Het is momenteel nog niet bekend of er een update gaat komen of wanneer dat zal zijn."
Oftewel, reken er maar niet op..
En zo blijft het maar wachten/hopen op een waardig vervanger
Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.
@Furcifier, benieuwd of de pasvorm een beetje goed is, wil er nog wel eens aan schelen als toedtellen net uit zijn is mijn ervaring...
Op de XDA forum is vandaag dit geplaatst. Wel met een korreltje zout nemen
Huawei support just confirmed for me that an update for widevine level 1 IS coming in the near future! Don't have any information how they will do that.
Hoe langer het duurt, hoe moeilijker het wordt. Een update naar L1 kan niet via OTA maar moet worden uitgevoerd door een geauthoriseerd servicepunt.
Zeker maar Oneplus heeft het ook gedaan met de 5 en 5T telefoons. Het is dus niet onmogelijk en qua kosten valt het mee. De vraag is hoe graag Huawei dit belangrijk vind.hcQd schreef op woensdag 4 april 2018 @ 20:27:
Hoe langer het duurt, hoe moeilijker het wordt. Een update naar L1 kan niet via OTA maar moet worden uitgevoerd door een geauthoriseerd servicepunt.
Tsja, zit nog steeds te twijfelen. Zie in sommige reviews dat Netflix er in SD kwaliteit uitziet alsof die constant aan het bufferen is. Niet best.
Als de Ziggo app nou ook loopt te klooien dan vrees ik dat ik deze beter kan overslaan tenzij er een algemene statement komt van Huawei dat ze het gaan fixen.
Jammer!
Als de Ziggo app nou ook loopt te klooien dan vrees ik dat ik deze beter kan overslaan tenzij er een algemene statement komt van Huawei dat ze het gaan fixen.
Jammer!
Zo heb 'm net binnen, werkt lekker vlot flink verschil met m'm oude tab S2. Meeste bloatware was gelukkig verwijderbaar behalve SwiftKey wat standaard geinstalleerd is maar niet de mogelijkheid biedt om predictions geheel uit te schakelen. Hackers keyboard blijkt een goede no-nonsens vervanging.
Reactie van Huawei over Netflix HD playback:
"Thank you for contacting Huawei Customer Care Team and for your interest in our products.
Regarding your query, kindly be informed that Huawei it is aware that some users are having issues when playing HD video from Netflix on the HUAWEI MediaPad M5. Following proactive collaboration between Huawei and Netflix, we have found the solution. In the near future it will be released an update in order to our customers be able to play HD video from Netflix on the MediaPad M5 device. Unfortunately, we do not have any official information of when this update will be released.
I hope this proves to be useful and I wish you a nice day!
If you have any further questions, please feel free to contact us.
Best regards,
*
UK Huawei Customer Care Support"
Ze willen blijkbaar toch gaan updaten...
"Thank you for contacting Huawei Customer Care Team and for your interest in our products.
Regarding your query, kindly be informed that Huawei it is aware that some users are having issues when playing HD video from Netflix on the HUAWEI MediaPad M5. Following proactive collaboration between Huawei and Netflix, we have found the solution. In the near future it will be released an update in order to our customers be able to play HD video from Netflix on the MediaPad M5 device. Unfortunately, we do not have any official information of when this update will be released.
I hope this proves to be useful and I wish you a nice day!
If you have any further questions, please feel free to contact us.
Best regards,
*
UK Huawei Customer Care Support"
Ze willen blijkbaar toch gaan updaten...
[ Voor 3% gewijzigd door Bingeltjes op 05-04-2018 17:37 . Reden: Toevoeging ]
Als het goed is wordt deze tablet in de nabije toekomst ook in de US uitgerold, en dan zou ik het inderdaad vreemd vinden als ze geen oplossing voor ten minste Netflix vinden. Anders is de tablet daar d.o.a. lijkt mij.
Maar deze reactie in ieder geval lijkt alsof ze het alleen voor Netflix (willen) oplossen. Dus niet voor Ziggo en Amazon?
Ik zit inmiddels naar andere tablets te kijken. Maar volg dit verhaaltje toch met interesse. Ik vind het nog steeds een vreemde beslissing van Huawei om zo'n goede spec tablet uit te brengen, het een Mediapad te noemen, en dat het dan niet de meest populaire media bronnen (in het Westen) in volle HD glorie kan streamen.
Maar deze reactie in ieder geval lijkt alsof ze het alleen voor Netflix (willen) oplossen. Dus niet voor Ziggo en Amazon?
Ik zit inmiddels naar andere tablets te kijken. Maar volg dit verhaaltje toch met interesse. Ik vind het nog steeds een vreemde beslissing van Huawei om zo'n goede spec tablet uit te brengen, het een Mediapad te noemen, en dat het dan niet de meest populaire media bronnen (in het Westen) in volle HD glorie kan streamen.
Zo, ik heb de tablet nu sinds gisteren en iets meer indrukken:
- Het scherm is prima. Op het eerste gezicht niet zo goed als een modern OLED scherm zoals op mijn S7 edge of het scherm van een Ipad Pro maar dan wel weer beter dan het OLED scherm van m'n voormalige Galaxy Tab S2. IPS schermen kunnen heel aardig meekomen dus blijkt.
- De tablet is heerlijk snel, echt duidelijke vooruitgang tov de Galaxy Tab S2
- De bouwkwaliteit is echter duidelijk wel net iets meer budget. De Tab S2 was toch merkbaar hoogwaardiger geconstrueerd.
- De bloatware is gelukkig grotendeels te uninstallen.
- Behalve Swifkey wat als filosofie heeft dat je hoe dan ook text prediction zou moeten hebben.
https://support.swiftkey....Key-Keyboard-for-Android-
Leuk en aardig, maar niet uit te leggen als dit als standaard software wordt meegeleverd. De gebruiker moet dan gewoon de keuze hebben dit in de meegeleverde software uit te schakelen. Nu maar een ander keyboard ernaast geïnstalleerd maar das natuurlijk niet de oplossing die de voorkeur heeft.
- Ik ben niet zo'n fan fan HUAWEI's implementatie van encrypty dmv. 'safes'. Waarom kan ik niet gewoon mijn gehele SD kaart encrypten zodat alles wat programma's daarop wegschrijven automatisch versleuteld is? Dit is standaard functionaliteit in Android naar mijn weten maar blijkbaar door HUAWEI uitgeschakeld ten faveure van de eigen implementatie die niet die functionaliteit biedt.
Vanavond krijg ik m'n simkaart geleverd. Kijk er naar uit 4G in een 8 inch tablet want zo was de 8 inch variant van de Tab S2 niet leverbaar. En toch maar een hoesje + screenprotector besteld bij Amazon.
- Het scherm is prima. Op het eerste gezicht niet zo goed als een modern OLED scherm zoals op mijn S7 edge of het scherm van een Ipad Pro maar dan wel weer beter dan het OLED scherm van m'n voormalige Galaxy Tab S2. IPS schermen kunnen heel aardig meekomen dus blijkt.
- De tablet is heerlijk snel, echt duidelijke vooruitgang tov de Galaxy Tab S2
- De bouwkwaliteit is echter duidelijk wel net iets meer budget. De Tab S2 was toch merkbaar hoogwaardiger geconstrueerd.
- De bloatware is gelukkig grotendeels te uninstallen.
- Behalve Swifkey wat als filosofie heeft dat je hoe dan ook text prediction zou moeten hebben.
https://support.swiftkey....Key-Keyboard-for-Android-
Leuk en aardig, maar niet uit te leggen als dit als standaard software wordt meegeleverd. De gebruiker moet dan gewoon de keuze hebben dit in de meegeleverde software uit te schakelen. Nu maar een ander keyboard ernaast geïnstalleerd maar das natuurlijk niet de oplossing die de voorkeur heeft.
- Ik ben niet zo'n fan fan HUAWEI's implementatie van encrypty dmv. 'safes'. Waarom kan ik niet gewoon mijn gehele SD kaart encrypten zodat alles wat programma's daarop wegschrijven automatisch versleuteld is? Dit is standaard functionaliteit in Android naar mijn weten maar blijkbaar door HUAWEI uitgeschakeld ten faveure van de eigen implementatie die niet die functionaliteit biedt.
Vanavond krijg ik m'n simkaart geleverd. Kijk er naar uit 4G in een 8 inch tablet want zo was de 8 inch variant van de Tab S2 niet leverbaar. En toch maar een hoesje + screenprotector besteld bij Amazon.
De M-Pen is deze ook door linkshandige te gebruiken.
Heeft hier al iemand ervaring mee opgedaan.
Heeft hier al iemand ervaring mee opgedaan.
De mens leert. De mensheid niet.
Voor de geïnteresseerden;
pricewatch: Huawei MediaPad M5 (10,8") 4G Grijs
PW: €455+
Staat momenteel op Amazon.it voor €362,10.
Hoop zelf de non-LTE 10.8" deze maand nog een keer voor zo'n €315-350 te krijgen.
pricewatch: Huawei MediaPad M5 (10,8") 4G Grijs
PW: €455+
Staat momenteel op Amazon.it voor €362,10.
Hoop zelf de non-LTE 10.8" deze maand nog een keer voor zo'n €315-350 te krijgen.
[ Voor 11% gewijzigd door Piet91 op 08-04-2018 21:00 ]
het heeft eventjes geduurd voor ik kon reageren, omdat de levertijd best lang was. Inmiddels is de hoes binnen, en de pasvorm is perfect. Ik heb 'm in Nederland besteld en het blijkt dus een hoes van Huawei zélf te zijn. Voelt stevig aan, zonder dat het de tablet meteen veel dikker maakt.XElD schreef op woensdag 4 april 2018 @ 18:38:
@Furcifier, benieuwd of de pasvorm een beetje goed is, wil er nog wel eens aan schelen als toedtellen net uit zijn is mijn ervaring...
Ik weet niet of direct linken op prijs gesteld wordt hier, anders kun je altijd een PB er aan wagen mocht je willen weten waar & welk model het is.
Ik krijg de Ziggo-app zo niet aan de gang. Met het uit-knopje bedoel je, neem ik aan, de echte aan/uit knop?DIKKEHENK schreef op zondag 1 april 2018 @ 22:25:
overigens, er is wel een trucje om ziggo werkend te krijgen..start app, laat m vertellen dat t niet gaat, druk op uitknopje, ( dan zie je even beeld ) start weer met vingerafdruk, et voila, dan werkt t.
Ha Furcifier, kijk een hoes van Huawei zelf, das het mooist! Heb nu toch eerder al wat besteld want ben toch wat zuinig op de tablet. Maar mocht die niet bevallen dan PM ik je wel!
Gister gewoon een uur via ziggo gekeken, zonder gerommel met knopje en vingerdrukding. Daarna niet aan de gang te krijgen.kelleners schreef op woensdag 11 april 2018 @ 16:35:
[...]
Ik krijg de Ziggo-app zo niet aan de gang. Met het uit-knopje bedoel je, neem ik aan, de echte aan/uit knop?
Kortom het is eeen tikkeltje random mijn tip , excuus.
8 inch van Amazon binnen. Man wat is dit ding snel zeg. Venue Pro kan uit, helaas zelfde weg van de Windows telefoon bij kompleet gebrek aan goede 8 inch Windows tablets.
Via de tablet manager zijn alle meegeleverde apps makkelijk te verwijderen.
Via de tablet manager zijn alle meegeleverde apps makkelijk te verwijderen.
Anoniem: 15449
Vandaag Huawei mediapad M5 8.4 aangeschaft. Alles lijkt prima te werken inclusief Ziggo Go en Netflix :-)
Blijkbaar werkt de Ziggo-app dus wel op de 8.4 versies. Ikzelf had de 8.4 LTE versie en daar werkte de Ziggo-app ook op.Anoniem: 15449 schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 19:54:
Vandaag Huawei mediapad M5 8.4 aangeschaft. Alles lijkt prima te werken inclusief Ziggo Go en Netflix :-)
Op de 10.8 LTE werkt de Ziggo-app niet, alleen als je de splitscreen functie gebruikt. Zodra je overschakelt naar full-screen valt het beeld weg.
Ik heb contact gehad met de ontwikkelaars van de app. Ze zijn op de hoogte van het probleem en denken de oorzaak gevonden te hebben. Nu maar wachten op de update.
Vergelijkbaar probleem met Firefox browser, er gaat iets niet helemaal goed bij het bepalen van de resolutie lijkt het.kelleners schreef op zondag 15 april 2018 @ 01:02:
Op de 10.8 LTE werkt de Ziggo-app niet, alleen als je de splitscreen functie gebruikt. Zodra je overschakelt naar full-screen valt het beeld weg.
Zal dit het officiële toetsenbord zijn voor de 10 inch non pro versie?
https://www.mytrendyphone...nbord-hoesje-228234p.html
https://www.mytrendyphone...nbord-hoesje-228234p.html
Dat lijkt er wel op ja, het is dezelfde foto als op de Italiaanse promo waarbij je het toetsenbord gratis krijgt bij aankoop bij o.a. amazon.it
Heb die overigens aangevraagd om naar het adres van een kennis in IT te sturen, heb nog geen goedkeuring gekregen.
Heb die overigens aangevraagd om naar het adres van een kennis in IT te sturen, heb nog geen goedkeuring gekregen.