Klopt, hier kantelt het scherm dan, en zit hij vast. best irritant trouwens. Gister dat splitscreen met ziggo even geprobeerd, en dat werkt inderdaad.ASW1 schreef op zondag 15 april 2018 @ 08:51:
[...]
Vergelijkbaar probleem met Firefox browser, er gaat iets niet helemaal goed bij het bepalen van de resolutie lijkt het.
Er is ook een Firefox Beta voor Android in de store. Zo op het eerste oog werkt deze wel.DIKKEHENK schreef op maandag 16 april 2018 @ 10:32:
[...]
Klopt, hier kantelt het scherm dan, en zit hij vast. best irritant trouwens. Gister dat splitscreen met ziggo even geprobeerd, en dat werkt inderdaad.
Ik gok van wel, ik heb daar de reguliere cover vandaan en dat is ook de originele Huawei cover.jeeesper schreef op zondag 15 april 2018 @ 22:16:
Zal dit het officiële toetsenbord zijn voor de 10 inch non pro versie?
https://www.mytrendyphone...nbord-hoesje-228234p.html
i5 10600k @ ML360R AIO | Z490-P | 32GB HyperX 3200 | MSI RTX 3070 Ventus 3X OC | Sharkoon TG5 Pro | Corsair RM650X | 2TB m.2 SSD | 1TB SATA HDD | Edifier 1280T | Sennheiser HD599 | 2x Iiyama G2466HSU
Hoewel het "officiële" toetsenbord niet van Huawei zelf komt begreep ik. Één of ander vaag merk waar ik nooit van gehoord had.
Coolblue geeft als reactie op één van de reviews op de productpagina van de M5 10,8 het volgende aan: "Wij hebben zojuist van Huawei vernomen dat zij een software update uitbrengen om dit probleem op te lossen. De update zal waarschijnlijk vanaf vrijdag 20 april beschikbaar zijn voor Huawei tablets in Nederland".
Mogelijk aanstaande vrijdag dus een update die HD streaming van Netflix mogelijk moet maken...
Mogelijk aanstaande vrijdag dus een update die HD streaming van Netflix mogelijk moet maken...
Ik ben benieuwd hoe ze het gaan patchen! Hopelijk wel echt L1 update en niet alleen een dedicated Netflix HD app ofzo!greenlizzard schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 18:13:
Coolblue geeft als reactie op één van de reviews op de productpagina van de M5 10,8 het volgende aan: "Wij hebben zojuist van Huawei vernomen dat zij een software update uitbrengen om dit probleem op te lossen. De update zal waarschijnlijk vanaf vrijdag 20 april beschikbaar zijn voor Huawei tablets in Nederland".
Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.
Dat is goed nieuws! Nou de Ziggo App nog.greenlizzard schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 18:13:
Werk Ziggo wel goed als je het via een browser gebruikt?
Gruwelijk irritant trouwens is dat de tijdzone niet automatisch aangepast wordt aan de locatie. Er is wel de optie om automatisch aan te passen aan netwerktijd, maar met een M5 wifi doet dat uiteraard niets. Optie om op basis van locatiebepaling de tijdzone aan te passen ontbreekt.
Bijna m'n vliegtuig gemist gister totdat ik erachter kwam dat m'n telefoon een andere tijd aangaf dan de M5.
Iemand enig idee waar bij Huawei je zoiets aan kunt kaarten?

Bijna m'n vliegtuig gemist gister totdat ik erachter kwam dat m'n telefoon een andere tijd aangaf dan de M5.
Iemand enig idee waar bij Huawei je zoiets aan kunt kaarten?
[ Voor 7% gewijzigd door ASW1 op 17-04-2018 19:32 ]
Ziggo werkt wel via de browser.quizmaster schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 18:55:
[...]
Dat is goed nieuws! Nou de Ziggo App nog.
Werk Ziggo wel goed als je het via een browser gebruikt?
De Ziggo-app wordt aan gewerkt.
Ik kan het nergens vinden trouwens, kun je misschien een link posten?greenlizzard schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 18:13:
Kan het niet rechtstreeks linken omdat het een comment pop-up is, maar het staat in ieder geval hier:ASW1 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 22:27:
[...]
Ik kan het nergens vinden trouwens, kun je misschien een link posten?
https://www.coolblue.nl/p...10-8-inch-wifi-grijs.html
Dan even helemaal naar beneden scrollen naar een review van Katrien (31-03) en dan rechtsonderin de comments openen.
Er zou toch ook een 128GB versie uitkomen van de Pro, is daar nog iets van bekend?
Heb nu de 8.4" versie iets meer als een week in bezit. Moet zeggen heel erg tevreden te zijn ermee.
Enige minpunten die ik tegen ben gekomen zijn vrij klein. De ernstigste is waarschijnlijk het feit dat de speakers aan de achterkant zitten. Was ik in principe al gewend van m'n oude tablet, maar het is toch jammer.
Daarnaast gebruiken ze gewoon de OS van hun telefoons, aangezien ik met enige regelmaat meldingen krijg als "your phone is in optimal condition" en dergelijke, wat een beetje apart is natuurlijk. Maar het lijkt de performance totaal niet in de weg te zitten, dus meer een schoonheidsfoutje.
En dan natuurlijk alle standaard bloatware die meekomt, maar dat was een 10-15 minuten alles in de prullenbak smijten en probleem was opgelost.
Batterij is vergelijkbaar met m'n oude ipad, ~10% per uur met videos, ietsjes meer met games; hij laadt ook razendsnel op. Uurtje of 2. Scherm is mooi helder en scherp, tablet is vrij licht, zelfs met een vrij robuuste hoes, dus vrij makkelijk om hem langere tijd achter elkaar in de hand te houden. Ding is razendsnel, al was m'n oude tablet 6 jaar oud en waarschijnlijk dus niet de meest ideale referentie.
Zeer zeker de investering waard. Nu alleen hopen dat ie langer dan een jaar of twee meegaat
Enige minpunten die ik tegen ben gekomen zijn vrij klein. De ernstigste is waarschijnlijk het feit dat de speakers aan de achterkant zitten. Was ik in principe al gewend van m'n oude tablet, maar het is toch jammer.
Daarnaast gebruiken ze gewoon de OS van hun telefoons, aangezien ik met enige regelmaat meldingen krijg als "your phone is in optimal condition" en dergelijke, wat een beetje apart is natuurlijk. Maar het lijkt de performance totaal niet in de weg te zitten, dus meer een schoonheidsfoutje.
En dan natuurlijk alle standaard bloatware die meekomt, maar dat was een 10-15 minuten alles in de prullenbak smijten en probleem was opgelost.
Batterij is vergelijkbaar met m'n oude ipad, ~10% per uur met videos, ietsjes meer met games; hij laadt ook razendsnel op. Uurtje of 2. Scherm is mooi helder en scherp, tablet is vrij licht, zelfs met een vrij robuuste hoes, dus vrij makkelijk om hem langere tijd achter elkaar in de hand te houden. Ding is razendsnel, al was m'n oude tablet 6 jaar oud en waarschijnlijk dus niet de meest ideale referentie.
Zeer zeker de investering waard. Nu alleen hopen dat ie langer dan een jaar of twee meegaat
[ Voor 0% gewijzigd door Henduluin op 19-04-2018 14:24 . Reden: Spelling~ ]
Bericht terug gehad van het Huawei Customer Care Team,
M-Pen, de stylus is zowel door links als rechtshandige te gebruiken.
Dit woog mee voor de mogelijke aanschaf. En het te kiezen model.
Sandra (Huawei Support)
Apr 19, 15:18 CEST
Dear Mr. Pentode
Thank you for contacting Huawei Customer Care Team.
In response to your question, we appreciate your interest in our Huawei MediaPad M5 Pro device and we would like to inform you that the stylus can be used with both right and left hand.
We trust this information is of assistance. In a couple of hours you might receive a two questions survey regarding the experience you have had with Huawei Customer Care. We would really appreciate your feedback. Should you have any further queries, please feel free to get back to us anytime.
Best regards,
Sandra
Huawei Customer Care Team
M-Pen, de stylus is zowel door links als rechtshandige te gebruiken.
Dit woog mee voor de mogelijke aanschaf. En het te kiezen model.
Sandra (Huawei Support)
Apr 19, 15:18 CEST
Dear Mr. Pentode
Thank you for contacting Huawei Customer Care Team.
In response to your question, we appreciate your interest in our Huawei MediaPad M5 Pro device and we would like to inform you that the stylus can be used with both right and left hand.
We trust this information is of assistance. In a couple of hours you might receive a two questions survey regarding the experience you have had with Huawei Customer Care. We would really appreciate your feedback. Should you have any further queries, please feel free to get back to us anytime.
Best regards,
Sandra
Huawei Customer Care Team
[ Voor 0% gewijzigd door pentode op 19-04-2018 18:56 . Reden: layout, typo ]
De mens leert. De mensheid niet.
@ASW1
Werk in de IT als senior systeembeheerder.
En in de zorg als pedagogisch medewerker. Zie mijn profiel.
Daar help ik nu een gehandicapt geraakte man. Door een cva.
Hij is verlamd geraakt aan de rechterkant. Hemiplegie.
Maar zijn linkerhand kan hij nog gebruiken.
Is android gewend. Heeft niet veel met apple.
Heeft ook vroeger getekend. Portretten. Ook van zijn kleinkinderen.
Hij leest ook mee met het forum. En begrijpt al moeilijk pratend de opmerking niet.
Obama is ook linkshandig voegt hij er nog aan toe.

Werk in de IT als senior systeembeheerder.
En in de zorg als pedagogisch medewerker. Zie mijn profiel.
Daar help ik nu een gehandicapt geraakte man. Door een cva.
Hij is verlamd geraakt aan de rechterkant. Hemiplegie.
Maar zijn linkerhand kan hij nog gebruiken.
Is android gewend. Heeft niet veel met apple.
Heeft ook vroeger getekend. Portretten. Ook van zijn kleinkinderen.
Hij leest ook mee met het forum. En begrijpt al moeilijk pratend de opmerking niet.
Obama is ook linkshandig voegt hij er nog aan toe.
[ Voor 5% gewijzigd door pentode op 19-04-2018 22:34 ]
@pentode ik begrijp jouw vraag ook niet. Het is gewoon een pennetje met een klikknopje erop, de plaatjes ervan vind je overal op internet. Waarom zou je die niet met je linkerhand kunt vasthouden?
Vasthouden wel. Maar bedienen is mogelijk lastig. Dan verschijnt bijvoorbeeld het context menu onder de pen. Links ipv rechts.
Opdat de pen nu anders vast gehouden wordt. De stand is nu anders tov loodrecht. De tilt.
Het is algemeen bekend dat stylussen rechtshandig georiënteerd zijn.
Net als een schaar daar kun je links ook moeilijk mee knippen. Of de muis links gebruiken, Dan zitten de knoppen verkeerd om.
YouTube: Setting up your wacom tablet for left handed use using the wacom app
of YouTube: DART 101 Wacom Tablets Part 3: Left-Handed Setup
Opdat de pen nu anders vast gehouden wordt. De stand is nu anders tov loodrecht. De tilt.
Het is algemeen bekend dat stylussen rechtshandig georiënteerd zijn.
Net als een schaar daar kun je links ook moeilijk mee knippen. Of de muis links gebruiken, Dan zitten de knoppen verkeerd om.
YouTube: Setting up your wacom tablet for left handed use using the wacom app
of YouTube: DART 101 Wacom Tablets Part 3: Left-Handed Setup
[ Voor 78% gewijzigd door pentode op 19-04-2018 23:09 ]
Een schaar is asymmetrisch, de M-pen is symmetrisch. De pen zelf heeft dus niets met linkshandigheid te maken. De software kan dat wel (in beperkte mate) zijn, maar dan had je moeten vragen of er een linkshandige modus in het besturingssysteem zit, want dat die pen linkshandig te gebruiken is zegt daar niets over.
Wat ik op filmpjes zie over de combi m5pro/m-pen zijn de mogelijkheden vrij beperkt en contextuele menu's zijn nergens te zien. Die filmpjes waar je naar linkt hebben te maken met aan welke kant de knoppen van je wacom komen te zitten, lijkt me niet relevant voor de mediapad.
En dat verhaal over hemiplegie en kleinkinderen, waarom zet je zoiets hier neer vraag ik me dan af...
Wat ik op filmpjes zie over de combi m5pro/m-pen zijn de mogelijkheden vrij beperkt en contextuele menu's zijn nergens te zien. Die filmpjes waar je naar linkt hebben te maken met aan welke kant de knoppen van je wacom komen te zitten, lijkt me niet relevant voor de mediapad.
En dat verhaal over hemiplegie en kleinkinderen, waarom zet je zoiets hier neer vraag ik me dan af...
Net de update cmr-w09 8.0.0.123 mogen ontvangen. Netflix lijkt mij scherper dan voor de update.
Iemand die weet hoe je de bitrate en resolutie kan bekijken binnen de Netflix app?
Iemand die weet hoe je de bitrate en resolutie kan bekijken binnen de Netflix app?
Zoek even op "test patterns" binnen de Netflix app.jeeesper schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 19:23:
Ik heb dit niet bekeken voor de update. Maar nu is het maximale wat ik haal 30 fps full hd. Heb dan ook geen abonnement voor 4khcQd schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 19:29:
[...]
Zoek even op "test patterns" binnen de Netflix app.
Nu de M5 dmv een update Widevine L1 heeft gekregen hebben bij weer hernieuwde interesse in 8.4 LTE versie.
Nu had de M3 LTE na de update naar Android 7 het onoplosbare probleem dat de wifi snelheid met wel 80% inzake als BT aan stond.
Weet iemand of dit probleem bij de M5 is opgelost?
Misschien zou iemand dit even met een speedtest app zou willen testen? (1x zonder BT en 1x mét BT aan)
Nu had de M3 LTE na de update naar Android 7 het onoplosbare probleem dat de wifi snelheid met wel 80% inzake als BT aan stond.
Misschien zou iemand dit even met een speedtest app zou willen testen? (1x zonder BT en 1x mét BT aan)
Ik merk geen verschil met bt aan of uit. Heb geen heel snel internet hier; hangt rond de 20 mbps.Medione1210 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 21:36:
Heb overigens de 10.8 ; de 8.4 heeft de update nog niet gehad volgens mij maar dat zal wel komen.
Wordt gefaseerd uitgerold denk ik. Hier de 10,8, maar nog geen update. Maar goed dat ze dit alsnog zo snel hebben gefixt. Bevat de update ook de nieuwste beveiligings patches tot deze maand?ASW1 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 22:24:
[...]
Ik merk geen verschil met bt aan of uit. Heb geen heel snel internet hier; hangt rond de 20 mbps.
Heb overigens de 10.8 ; de 8.4 heeft de update nog niet gehad volgens mij maar dat zal wel komen.
Ik hoop dat er ook een update voor de 8.4 LTE komt.greenlizzard schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 22:49:
[...]
Wordt gefaseerd uitgerold denk ik. Hier de 10,8, maar nog geen update. Maar goed dat ze dit alsnog zo snel hebben gefixt. Bevat de update ook de nieuwste beveiligings patches tot deze maand?
Als de update er is ga ik 'm bij Amazon Italië bestellen (als de prijs daar dan nog steeds lager is). Scheelt toch zo'n 50 euro.
1 maart. Voor de update stond hij geloof ik op 1 januari.greenlizzard schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 22:49:
Bevat de update ook de nieuwste beveiligings patches tot deze maand?
Hoe is het met de Ziggo-app na de update op de 10.8 versies?
Ikzelf heb de update nog niet ontvangen.
Ikzelf heb de update nog niet ontvangen.
Wel netjes! Ben benieuwd waarom bijv. Oneplus die L1 update niet OTA kan geven en Huawei wel, maar zeker niet minder blij om
Nu maar eens even een leuke aanbieding opsnorren!
Zijn er trouwens nog verschillen tussen die IT Amazon variant en de NL? Of gooit Huawei europa gewoon op één firmware versie?
Nu maar eens even een leuke aanbieding opsnorren!
Zijn er trouwens nog verschillen tussen die IT Amazon variant en de NL? Of gooit Huawei europa gewoon op één firmware versie?
De Italiaanse versie komt ook van de Nederlandse importeur, adres staat op de doos.
Alle Europese (en een hoop Aziatische) talen zitten er al in, dus ik neem aan dat het om 1 firmware versie gaat. De issue die ik eerder had met Firefox is nu ook opgelost.
Alle Europese (en een hoop Aziatische) talen zitten er al in, dus ik neem aan dat het om 1 firmware versie gaat. De issue die ik eerder had met Firefox is nu ook opgelost.
Anoniem: 15449
Mijn Huawei Mediapad M5 8.4 mag terug naar de fabriek. Leest ineens geen SD kaartjes meer
Toevallig had ik hier gisteren iets van gemerkt. Ik krijg op de poort 500/500 mbps binnen, waarvan ik op de wifi normaal rond de 300 mbps uit haal. Toen ik gisteren in de tuin op mijn M5 (8.4 model) youtube in 1080p 60fps keek en luisterde via bluetooth headphone merkte ik dat de kwaliteit terugviel naar 480p. Even een snelle speedtest gedraaid, wat 25 mbps gaf. Op mijn oneplus 5 gaf het 120 mbps. Ik had echter niet getest hoe de snelheid was zonder op de bluetooth aangesloten te zijn.Medione1210 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 21:36:
Overigens is dit de eerste keer dat ik dit gemerkt heb, terwijl ik dagelijks stream met bluetooth aan.
Bedankt voor je reactie.dikkewalrus schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 22:56:
[...]
Toevallig had ik hier gisteren iets van gemerkt. Ik krijg op de poort 500/500 mbps binnen, waarvan ik op de wifi normaal rond de 300 mbps uit haal. Toen ik gisteren in de tuin op mijn M5 (8.4 model) youtube in 1080p 60fps keek en luisterde via bluetooth headphone merkte ik dat de kwaliteit terugviel naar 480p. Even een snelle speedtest gedraaid, wat 25 mbps gaf. Op mijn oneplus 5 gaf het 120 mbps. Ik had echter niet getest hoe de snelheid was zonder op de bluetooth aangesloten te zijn.
Overigens is dit de eerste keer dat ik dit gemerkt heb, terwijl ik dagelijks stream met bluetooth aan.
Zou je eens een korte snelheids test willen doen, 1 met én 1 zonder BT?
Bij de M3 gaf Huawei n.a.v. klachten aan dat BT en WFI gebruik maken van dezelfde zender en dat dit geen softwarematig probleem is. Ik heb zelf tablets van 3 merken en géén van allen hebben dit probleem.
Ik gebruik BT veel op mijn tablet dus het is een dealbreaker als de M5 hetzelfde probleem heeft als de M3.
Goed nieuws van de update tbv Netflix.
Zojuist besteld bij Amazon.it
Wel met de gok dat de Ziggo app ook in de toekomst een update krijgt.
Test resultaten even op een rijtje gezet, getallen in mpbs:Medione1210 schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 23:55:
[...]
Zou je eens een korte snelheids test willen doen, 1 met én 1 zonder BT?
Oneplus 5:
Geen bluetooth: 341 download/ 360 upload
Bluetooth aan maar niet verbonden: 364 download/ 340 upload
Bluetooth aan en verbonden: 358 download/ 362 upload
Huawei M5 8.4:
Geen bluetooth: 222 download/ 210 upload
Bluetooth aan maar niet verbonden: 160 download/ 192 upload
Bluetooth aan en verbonden: 163 download/ 185 upload
Lijkt er dus op dat er bij de M5 snelheidsverlies optreed door bluetooth. Ook interessant dat er een flink verschil zit tussen de M5 en Oneplus 5.
Dank je wel voor het testen. Ik was er al bang voor, al lijkt het snelheidsverlies een stuk minder dan bij de M3, waar ik wel 80% snelheid verloor bij het aanzetten van BT.dikkewalrus schreef op zondag 22 april 2018 @ 11:35:
[...]
Test resultaten even op een rijtje gezet, getallen in mpbs:
Oneplus 5:
Huawei M5 8.4:
Lijkt er dus op dat er bij de M5 snelheidsverlies optreed door bluetooth. Ook interessant dat er een flink verschil zit tussen de M5 en Oneplus 5.
Het verschil met de OnePlus is wel erg groot.
Ik snap alleen niet waarom upload bij jou hoger is dan download. Mijn abonnement is bijv. 400/15.
Ik kijk veel series met mijn BT koptelefoon op. Nu zou ik een bestaande koptelefoon kunnen nemen, maar bij de M5 hebben ze ook nog eens de domme keus gemaakt om de headphone jack weg te laten. Opladen en bedraad via koptefoon luisteren gaan bij de M5 niet samen.
[ Voor 18% gewijzigd door Medione1210 op 22-04-2018 11:51 ]
500/500 is wat KPN aanbood, vandaar.Medione1210 schreef op zondag 22 april 2018 @ 11:47:
[...]
Ik snap alleen niet waarom upload bij jou hoger is dan download. Mijn abonnement is bijv. 400/15.
Hier had ik voor mijn aankoop ook twijfels bij, een media consumptie gerichte tablet zonder headphone jack maken leek mij een onzinnige kostenbesparing. Echter ervaar ik dat nu niet meer, ik gebruikt op deze tablet alleen bluetooth. Een keer per week mijn headset opladen is geen probleem en draadloos geeft meer vrijheid. Het probleem wat ik bij mijn vorige tablet (Nexus 7) had was dat het volume via bluetooth te hoog of te laag was. Dat heb ik op deze tablet niet. Ik heb tot nu toe nog niet de headphone jack gemist.Medione1210 schreef op zondag 22 april 2018 @ 11:47:
[...]
Ik kijk veel series met mijn BT koptelefoon op. Nu zou ik een bestaande koptelefoon kunnen nemen, maar bij de M5 hebben ze ook nog eens de domme keus gemaakt om de headphone jack weg te laten. Opladen en bedraad via koptefoon luisteren gaan bij de M5 niet samen.
Ik heb de 10.8 LTE uit Italië.
Zijn er al mensen die de update ontvangen hebben voor de 10.8 LTE?
Beetje offtopic wellich. Maar hoe lang duurde de verzending vanuit Italie?kelleners schreef op zondag 22 april 2018 @ 13:56:
Ik heb de 10.8 LTE uit Italië.
En bij garantie problemen; kun je het sturen naar amazon.de (nederlandse adres tegenwoordig), of moet het helemaal terug naar Italie?
De LTE versie is namelijk erg verleidelijk via de Italiaanse amazon.
Het verzenden duurde een dag of 3. Als je het tablet bestelt, staat de datum van aflevering er bij. In mijn geval klopte dat precies.Iceman1987 schreef op zondag 22 april 2018 @ 14:00:
[...]
Beetje offtopic wellich. Maar hoe lang duurde de verzending vanuit Italie?
En bij garantie problemen; kun je het sturen naar amazon.de (nederlandse adres tegenwoordig), of moet het helemaal terug naar Italie?
Wat garantie betreft ga ik er van uit dat ik het altijd via Amazon kan regelen. Ik heb voor de 10.8 LTE 362,50 euro betaald inclusief verzendkosten. De prijzen schommelen nogal.
Dat Nederlandse retouradres hebben ze al een tijdje niet meer. Voor Amazon.de moet ik ik het nu bijv. naar Duitsland sturen. Dat kost 13 euro. Dit vergoeden ze in het geval van kleding en schoenen. Hoe dat bij garantie afhandeling zit weet ik niet.Iceman1987 schreef op zondag 22 april 2018 @ 14:00:
[...]
Beetje offtopic wellich. Maar hoe lang duurde de verzending vanuit Italie?
Ik heb ook geen probleem om een BT headset te gebruiken. sterker nog, dat doe ik al jaren. Maar met de M3 zakte de wifi gigantisch in en bij de M5 lijkt het ook een probleem te geven. En dan heb je geen jack om op terug te vallen.dikkewalrus schreef op zondag 22 april 2018 @ 13:18:
[...]
Hier had ik voor mijn aankoop ook twijfels bij, een media consumptie gerichte tablet zonder headphone jack maken leek mij een onzinnige kostenbesparing. Echter ervaar ik dat nu niet meer, ik gebruikt op deze tablet alleen bluetooth. Een keer per week mijn headset opladen is geen probleem en draadloos geeft meer vrijheid. Het probleem wat ik bij mijn vorige tablet (Nexus 7) had was dat het volume via bluetooth te hoog of te laag was. Dat heb ik op deze tablet niet. Ik heb tot nu toe nog niet de headphone jack gemist.
[ Voor 40% gewijzigd door Medione1210 op 22-04-2018 15:09 ]
Als je een mail stuurt naar Amazon doen ze niet moeilijk. In mijn geval moest ik een bewijs sturen van de verzendkosten en werden ze op mijn creditcard terugbetaald.Medione1210 schreef op zondag 22 april 2018 @ 15:06:
[...]
Dat Nederlandse retouradres hebben ze al een tijdje niet meer. Voor Amazon.de moet ik ik het nu bijv. naar Duitsland sturen. Dat kost 13 euro.
In de toekomst kan het volgens Amazon weer gratis. Momenteel zijn aan het overstappen op een andere carrier en dat heeft tijd nodig.
Klopt, Amazon heeft een heel goede after sales, in ieder geval de Duitse Amazon. Maar ik vond een prepaid label wel een stuk makkelijker.kelleners schreef op zondag 22 april 2018 @ 15:17:
[...]
Als je een mail stuurt naar Amazon doen ze niet moeilijk. In mijn geval moest ik een bewijs sturen van de verzendkosten en werden ze op mijn creditcard terugbetaald.
In de toekomst kan het volgens Amazon weer gratis. Momenteel zijn aan het overstappen op een andere carrier en dat heeft tijd nodig.
Hoe zit dat met de test patterns? Ik heb nog niet de firmware update gehad en heb nog Widevine level L3. Toch kan ik in Netflix wel de 4k test patterns fimpjes afspelen. De hoogste die in de lijst staat is: "Multipurpose Chart: 3840x2160: 60 fps" Of bedoel jij wat anders?hcQd schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 19:29:
[...]
Zoek even op "test patterns" binnen de Netflix app.
@Martijn80 Als je bij het afspelen helemaal rechtsboven kijkt kun je zien wat de huidige resolutie is die gebruikt wordt.
@hcQd ah, nu zie ik het. Dat was bij de 4k patterns niet zichtbaar. Bij de FHD variant wel. Speelt inderdaad af op SD resolutie. Voor mij dus wachten totdat ik de update van Huawei binnenkrijg.
Ik weet niet of het komt omdat jouw snelheid aan de lage kant is of dat het probleem zich bij jou niet meer voordoet na de update.ASW1 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 22:24:
[...]
Ik merk geen verschil met bt aan of uit. Heb geen heel snel internet hier; hangt rond de 20 mbps.
[ Voor 32% gewijzigd door Medione1210 op 22-04-2018 21:54 ]
hier de update gedraaid, ziggo app werkt nu.quizmaster schreef op zondag 22 april 2018 @ 08:41:
Goed nieuws van de update tbv Netflix.
Top! Dank voor het delen. Verwacht hem woensdag. Nog net op tijd om het toetsenbord aan te vragen.DIKKEHENK schreef op maandag 23 april 2018 @ 10:57:
[...]
hier de update gedraaid, ziggo app werkt nu.
Hebben meerdere dat gedaan?
had dit ding gehaald om m'n oude ipad 2 te vervangen, geweldig ding zeg.. vraagje, betreffende de updates van google. Als ik de treble check doe, zegt ie dat ik een A only partitie heb..is dit te veranderen zodat treble werkt?
Maar niet om lullig te doen maar oprechte vraag ... zie je het verschil niet of dat tie native 4k afspeelt of 4k downscaled naar SD?Martijn80 schreef op zondag 22 april 2018 @ 21:24:
@hcQd ah, nu zie ik het. Dat was bij de 4k patterns niet zichtbaar. Bij de FHD variant wel. Speelt inderdaad af op SD resolutie. Voor mij dus wachten totdat ik de update van Huawei binnenkrijg.
@InflatableMouse nee, bij de 4k test patterns zie je rechtsboven de tekst die de gebruikte resolutie en FPS aangeven niet. Het heeft verder niets met het beeld zelf te maken. Op basis van de films die ik met Netflix nu op SD resolutie kijk denk ik echter wel dat straks na de firmware update het verschil met HD wel te zien is, want ik vind het nu in SD niet scherp. Overigens heb ik de 10,5" variant.
Ow, je hebt de update nog niet, dus alles speelt SD, of het nou HD of 4K is ... dat had ik dus even gemist.Martijn80 schreef op maandag 23 april 2018 @ 13:51:
@InflatableMouse nee, bij de 4k test patterns zie je rechtsboven de tekst die de gebruikte resolutie en FPS aangeven niet. Het heeft verder niets met het beeld zelf te maken. Op basis van de films die ik met Netflix nu op SD resolutie kijk denk ik echter wel dat straks na de firmware update het verschil met HD wel te zien is, want ik vind het nu in SD niet scherp. Overigens heb ik de 10,5" variant.
Ter info:dikkewalrus schreef op zondag 22 april 2018 @ 11:35:
[...]
Test resultaten even op een rijtje gezet, getallen in mpbs:
Oneplus 5:
Huawei M5 8.4:
Het probleem met wifi en BT aan wordt ook hier besproken:
https://forum.xda-develop...d-slow-bluetooth-t3767604
De firmware update voor de 8.4 versie is inmiddels ook gestart met uitrollen:
https://www.huaweiblog.de...t-die-streaming-probleme/
[ Voor 9% gewijzigd door Medione1210 op 24-04-2018 12:23 ]
Mediapad binnen. Dit weekend maar verder installeren.
Wel gelijk het formulier ingevuld tbv de promo met het toetsenbord. Viel niet mee. Formulier was erg selectief met welke bestanden van de bonnen je mag uploaden (minimaal 50kb , .jpg ipv .JPG). Uiteindelijk van alles maar een .pdf gemaakt.
Er was ook nog een Italian Fiscal Code nodig (soort Intaliaans Burgernummer). Heb daar maar even op ge-googled en die gebruikt.
Ben benieuwd of het gaat werken. Is dit bij anderen gelukt?
Wel gelijk Netflix en Ziggo geprobeerd. Ziet er prima uit.
Wel gelijk het formulier ingevuld tbv de promo met het toetsenbord. Viel niet mee. Formulier was erg selectief met welke bestanden van de bonnen je mag uploaden (minimaal 50kb , .jpg ipv .JPG). Uiteindelijk van alles maar een .pdf gemaakt.
Er was ook nog een Italian Fiscal Code nodig (soort Intaliaans Burgernummer). Heb daar maar even op ge-googled en die gebruikt.
Ben benieuwd of het gaat werken. Is dit bij anderen gelukt?
Wel gelijk Netflix en Ziggo geprobeerd. Ziet er prima uit.
[ Voor 6% gewijzigd door quizmaster op 26-04-2018 12:31 ]
Bij Coolblue wordt nu de M5 10,8 inch variant voor 399,- met een gratis hoes met toetsenbord geleverd t.w.v. 90,-. Het lijkt op de originele van Huawei...
Zo is het wel een flink gat, 399,- met keyboardcover 'maar 32gb' en 0,3 ghz minder, of 549,- voor de pro (met pen) zonder keyboardcover 64gb en 0,3 ghz meer.. Flink prijsverschil.
Zo is het wel een flink gat, 399,- met keyboardcover 'maar 32gb' en 0,3 ghz minder, of 549,- voor de pro (met pen) zonder keyboardcover 64gb en 0,3 ghz meer.. Flink prijsverschil.
Bij Amazon IT is de pro versie 487 euro. En gisteren was de 10.8 nog 328 euro. Vandaag helaas wat duurder.-MD- schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 11:59:
Bij Coolblue wordt nu de M5 10,8 inch variant voor 399,- met een gratis hoes met toetsenbord geleverd t.w.v. 90,-. Het lijkt op de originele van Huawei...
Ik heb een tijd een tablet gehad met net zo'n toetsenbord cover, maar ik vond het niet zo heel fijn werken omdat je altijd een vlakke ondergrond nodig hebt. Dan vind ik het 360 laptop zoals de Lenovo Yoga fijner werken. Omdat het toetsenbord steviger is kun je het op schoot gebruiken en dat lukt met zo'n toetsenbord cover niet.
Mocht je 'm toch net bij Coolblue willen kopen, dan is die gratis cover natuurlijk wel een mooie extra.
[ Voor 5% gewijzigd door Medione1210 op 27-04-2018 12:51 ]
Zit die EMUI / Desktop Mode alleen op de Pro versie, of ook op de normale 10.8 versie?-MD- schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 11:59:
Beiden.onwieze schreef op maandag 30 april 2018 @ 14:22:
[...]
Zit die EMUI / Desktop Mode alleen op de Pro versie, of ook op de normale 10.8 versie?
Zou iemand met de 8,4 versie willen checken of ze de spellen Botanicula en Samorost 3 in de playstore hebben staan. Met de 10,8 kan ik slechts Machinarium, van dezelfde makers, vinden. Aanraders, maar bijzonder dat ik ze niet kan installeren. Ideale spellen voor op een tablet. Ben benieuwd of het wellicht aan de s-versie van de processor ligt.
Misschien lukt het via een alternatieve store?greenlizzard schreef op maandag 30 april 2018 @ 22:51:
Zou iemand met de 8,4 versie willen checken of ze de spellen Botanicula en Samorost 3 in de playstore hebben staan. Met de 10,8 kan ik slechts Machinarium, van dezelfde makers, vinden. Aanraders, maar bijzonder dat ik ze niet kan installeren. Ideale spellen voor op een tablet. Ben benieuwd of het wellicht aan de s-versie van de processor ligt.
Jep ze staan beide erin. Kosten beide 5 eurogreenlizzard schreef op maandag 30 april 2018 @ 22:51:
Thanks. Ja, ik heb de spellen laatst met de Paas sale gekocht. Heb de ontwikkelaars maar een mailtje gestuurd, t.b.v. de ondersteuning. Bedankt voor het nagaan!Iceman1987 schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 13:47:
[...]
Jep ze staan beide erin. Kosten beide 5 euro
Update: Heb de APK van m'n telefoon uit de playstore via Bluetooth overgezet naar m'n tablet en vervolgens haalt ie alle files netjes binnen. Connect met Play games en werkt naar behoren.
[ Voor 22% gewijzigd door greenlizzard op 02-05-2018 20:04 ]
Ik heb hem net besteld bij bol met 'gratis' keyboard leren case. Ik ben benieuwd of de tablet bevalt
Ik zie nu dat als ik een review plaats op bol dat ik een cadeaubon van 20 euro krijg dus als de cover niet bevalt koop ik wel een andere voor dat bedrag
Ik zie nu dat als ik een review plaats op bol dat ik een cadeaubon van 20 euro krijg dus als de cover niet bevalt koop ik wel een andere voor dat bedrag
[ Voor 43% gewijzigd door baco101 op 03-05-2018 08:20 . Reden: Aanvulling ]
Bij Coolblue zijn ze uitverkocht. Ook valt op dat Amazon.it ook geen goedkope prijzen meer heeft voor de 8.4 en 10.8.baco101 schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 20:04:
Ik heb hem net besteld bij bol met 'gratis' keyboard leren case. Ik ben benieuwd of de tablet bevalt
De aanbieding met die touchcover is wel mooi, maar je kan het niet op schoot gebruiken helaas. Daarvoor is de cover te slap.
Edit:nu zijn de prijzen bij Amazon weer lager. Vandaag zelfs 325 euro voor de 10.8 wifi en 309 voor de 8.4 LTE.(bij afrekenen is de prijs lager dan er in eerste instantie staat, waarschijnlijk door BTW verschil IT/NL)
Helaas lees ik op XDA steeds meer klachten over traag wifi met BT aan. Ik twijfel dus nog steeds.
[ Voor 25% gewijzigd door Medione1210 op 04-05-2018 20:54 ]
Heb de MediaPad M5 10.8" op Amazon.it vrijdag bestelt (€325), gisteren al ontvangen. Dat ging super.
Tablet aan en kreeg meteen update, bij DRM info zie ik dat security level L1 is. Netflix werkt zover ik kan zien prima, ziet er scherp uit.
Tot zover bevalt het super, heerlijk snel.
Software build: CMR-W09 8.0.0.123(C432)
Tablet aan en kreeg meteen update, bij DRM info zie ik dat security level L1 is. Netflix werkt zover ik kan zien prima, ziet er scherp uit.
Tot zover bevalt het super, heerlijk snel.
Software build: CMR-W09 8.0.0.123(C432)
[ Voor 6% gewijzigd door onwieze op 08-05-2018 09:27 . Reden: Software build toegevoegd ]
Anoniem: 1070461
Waar kan ik checken of ik ook al de L1 update heb? Geen idee hoe ik de DRM info kan checken. Kan iemand mij vertellen waar ik dit kan vinden?
In de playstore de app drm info downloadenAnoniem: 1070461 schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 23:11:
Waar kan ik checken of ik ook al de L1 update heb? Geen idee hoe ik de DRM info kan checken. Kan iemand mij vertellen waar ik dit kan vinden?
De 10.8 en 8.4 zijn nu beiden 309,70 (zie prijs bij afrekenen) bij Amazon.it. Voor de 10.8 is dat de laagste prijs die ik tot nu toe heb gezien.
Weet iemand een betrouwbare kabel/connector waarmee je tegelijk je koptelefoon kunt gebruiken én tegelijk kunt opladen?
Weet iemand een betrouwbare kabel/connector waarmee je tegelijk je koptelefoon kunt gebruiken én tegelijk kunt opladen?
[ Voor 39% gewijzigd door Medione1210 op 09-05-2018 22:29 ]
Ik meen ergens gelezen te hebben dat deze tablets geen meerdere gebruikersaccounts ondersteunen, klopt dat?
Is het kijken met Netflix of ZiggoGo in full HD en volledig scherm vullend met de 10 inch versie?
Bij instellingen / gebruikers kan je gewoon meerdere accounts toevoegen (klopt dus niet, werkt wel).gabberjoost schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 17:23:
Ik meen ergens gelezen te hebben dat deze tablets geen meerdere gebruikersaccounts ondersteunen, klopt dat?
Beide apps in de breedte schermvullend in full hd. Soms boven en onder een zwarte rand, afhankelijk van de bron.Albert020 schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 22:54:
Is het kijken met Netflix of ZiggoGo in full HD en volledig scherm vullend met de 10 inch versie?
[ Voor 3% gewijzigd door quizmaster op 12-05-2018 09:01 ]
Bedankt voor de infoquizmaster schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 09:00:
[...]
Beide apps in de breedte schermvullend in full hd. Soms boven en onder een zwarte rand, afhankelijk van de bron.
Ik heb de 10.8 nu ook binnen vanuit Italië. Twee dagen levertijd en voor slechts 309 euro. De originele cover erbij gekocht voor 16 uit Duitsland.
Een aantal apps, bijvoorbeeld postnl worden niet in landscape weergegeven. Is dat makkelijk op te lossen of heb ik daar een app voor nodig.?
Een aantal apps, bijvoorbeeld postnl worden niet in landscape weergegeven. Is dat makkelijk op te lossen of heb ik daar een app voor nodig.?
Probeer rotation control pro eensMedione1210 schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 21:54:
Dank je. Werkt goed, maar de all rotation control doet hetzelfde en is gratis.
Nadeel in Oreo is dat notification icons altijd in de status bar blijven staan?.
Ik heb overigens een speedtest test gedaan met én zonder BT en de snelheid op 5G zakt ongeveer 30%, maar blijft bij mij nog wel snel zat. Bij de M3 8.4LTE was het verschil bij 70%.
Ben erg onder de indruk van deze tablet. Hij vervangt een Galaxy Note 10.1 2014 die toch ook niet slecht was, maar deze tablet is zo vlot. Heerlijk gewoon.
De dual screen optie werkt ook erg goed. Bij de Note werkte dat niet echt lekker maar hier werkt het net zo goed als single screen. Zo handig als je een tutorial mort volgen.nu niet je niet meer te stappen tussen twee schermen.
De originele cover straalt ook luxe uit en dat voor nog geen 16 euro bij Amazon. Bij Samsung vragen ze het dubbele!
[ Voor 33% gewijzigd door Medione1210 op 14-05-2018 09:41 ]
Ik heb 'm nu een paar dagen in gebruik, en heb twee kleine probleempjes, een ervan is de safe space intellingen, die zijn alleen in portret modus in te stelen, maar ik gebuik dat verder niet. Wel vervelend is dat je door op een blauw pijltje van meldingen op je lock screen te tikken je bij de instellingen in de statusbalk kan komen. Daar kan je zaken als wifi, bluetooth, gps etc aan of uitzetten. Ook kan je daar de inhoud van mails etc zien. Ik kom van android 4 dus het kan zijn dat ik naar verkeerde instellingen zoek. Weet iemand de oplossing?
Verder bevalt de tablet prima ook accuduur is prima. Wel meteen veel apps gedeïnstalleerd en met behulp van de ontwikkelaarsinstellingen de animaties uitgezet. De uit knop is lastig te gebuiken als de tablet plat op een oppervlak ligt omdat ze meer naar de achterkant van de tablet zitten. Je moet de tablet dus iets optillen voordat je 'm kan vergrendelen of uitzetten. Het meegeleverde mailprogramma is niet echt praktisch, ik begin er een beetje aan te wennen. Het was flink zoeken naar de "nieuwe mail ophalen" knop, voor anderen die ook zoeken: veeg naar beneden over je inbox. Ook kan je niet instellen dat externe inhoud niet geladen wordt. Wel ben ik een fan van de vingerafdrukscannner, die ook zonder vingerafdruk ingesteld te hebben prima werkt als homeknop, terugknop en actieve apps overzicht knop. Het split screen is erg handig, hoewel ik naast firefox ook firefox beta heb draaien zodat ik twee websites naast elkaar open kan hebben. Desktop is geinig, maar heb ik nog niet echt iets mee gedaan.
Verder bevalt de tablet prima ook accuduur is prima. Wel meteen veel apps gedeïnstalleerd en met behulp van de ontwikkelaarsinstellingen de animaties uitgezet. De uit knop is lastig te gebuiken als de tablet plat op een oppervlak ligt omdat ze meer naar de achterkant van de tablet zitten. Je moet de tablet dus iets optillen voordat je 'm kan vergrendelen of uitzetten. Het meegeleverde mailprogramma is niet echt praktisch, ik begin er een beetje aan te wennen. Het was flink zoeken naar de "nieuwe mail ophalen" knop, voor anderen die ook zoeken: veeg naar beneden over je inbox. Ook kan je niet instellen dat externe inhoud niet geladen wordt. Wel ben ik een fan van de vingerafdrukscannner, die ook zonder vingerafdruk ingesteld te hebben prima werkt als homeknop, terugknop en actieve apps overzicht knop. Het split screen is erg handig, hoewel ik naast firefox ook firefox beta heb draaien zodat ik twee websites naast elkaar open kan hebben. Desktop is geinig, maar heb ik nog niet echt iets mee gedaan.
[ Voor 5% gewijzigd door pietervdstar op 19-05-2018 07:17 . Reden: functie bestond toch; typefoutjes hersteld en extra info ]
Ik ben van plan deze tablet te kopen. Heeft iemand ervaring met de keyboardcover en/of de originele gewone cover (~€16 op Amazon.de)?
Ik heb nu nog een Nexus 9, die echt aan vervanging toe is, maar ik moet zeggen dat de magnetische cover me goed bevalt, klein en werkt als 'stand' met 2 verschillende hoeken (iets platter of juist rechter op).
Ben vooral benieuwd voor in het vliegtuig: past het op de klaptafel uit de stoel voor je, en wat als de maaltijd geserveerd wordt, kun je dan nog iets klussen om hem rechtop te laten staan zodat je bv een filmpje kunt blijven kijken?
Ik hoor graag jullie ervaringen.
Ik heb nu nog een Nexus 9, die echt aan vervanging toe is, maar ik moet zeggen dat de magnetische cover me goed bevalt, klein en werkt als 'stand' met 2 verschillende hoeken (iets platter of juist rechter op).
Ben vooral benieuwd voor in het vliegtuig: past het op de klaptafel uit de stoel voor je, en wat als de maaltijd geserveerd wordt, kun je dan nog iets klussen om hem rechtop te laten staan zodat je bv een filmpje kunt blijven kijken?
Ik heb de flipcover (zonder toetsenbord) en hetxuurde een paar dagen voordat deze zoepelgenoeg was om de tablet neer te kunnen zetten. Deze hoes heeft twee standen; eentje van 60 graden en een van ongeveer 30 schat ik. Die laatste is niet te gebuiken aangezien de hoes te glad is en het driehoekje direct in elkaar stort. Afhankelijk van de grootte van je klaptafel kan je eten en kijken. De basis is de lengte van de tablet(~10.8") +een paar mm voor de klemmetjes en ongeveer de halve breedte. Als je niet zoveel te eten kan alles op tafel denk ik. Maar mis je wel een stukje van je scherm doordat er wat zaken oor staan.
[ Voor 8% gewijzigd door pietervdstar op 21-05-2018 16:19 ]
Pieter, bedankt voor je reactie!
Je zegt dat de 30 graden stand niet te gebruiken is omdat de cover te glad is, denk je dat dat na verloop van tijd beter wordt?
Werkt de cover magnetisch (zoals die van mijn Nexus 9), of is is het ribbeltje wat ik op de (officiële) foto's zie het enige wat de tablet moet tegenhouden?
Je zegt dat de 30 graden stand niet te gebruiken is omdat de cover te glad is, denk je dat dat na verloop van tijd beter wordt?
Werkt de cover magnetisch (zoals die van mijn Nexus 9), of is is het ribbeltje wat ik op de (officiële) foto's zie het enige wat de tablet moet tegenhouden?
Zakt de wifi snelheid ook in als BT aan staat?Medione1210 schreef op zondag 13 mei 2018 @ 12:38:
[...]
Ik heb overigens een speedtest test gedaan met én zonder BT en de snelheid op 5G zakt ongeveer 30%, maar blijft bij mij nog wel snel zat. Bij de M3 8.4LTE was het verschil bij 70%.
Is het aanstaan van BT voldoende voor de dip, of moet er ook daadwerkelijk iets verbonden/in gebruik zijn?
Thanks!
Zodra je BT aan zet zakt de snelheid iets. Als je dan iets afspeelt via BT zakt de snelheid nog wat verder maar gelukkig minder erg dan bij de M3 LTE die ik hiervoor had!InflatableMouse schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 11:40:
[...]
Zakt de wifi snelheid ook in als BT aan staat?
Is het aanstaan van BT voldoende voor de dip, of moet er ook daadwerkelijk iets verbonden/in gebruik zijn?
Thanks!
De originele bookcover van 16euro is erg fijn. De tablet blijft zelfs op mijn schoot stevig staan. Aanrader voor dat geld! Ziet er ook nog eens kwalitatief luxe uit!Sartaxi schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 21:24:
Ik ben van plan deze tablet te kopen. Heeft iemand ervaring met de keyboardcover en/of de originele gewone cover (~€16 op Amazon.de)?
Normaal koop ik China covers maar voor mijn apparaten maar voor 16 euro koop je natuurlijk gewoon het origineel!h
[ Voor 38% gewijzigd door Medione1210 op 22-05-2018 22:23 ]
geen idee, lijkt mij niet. Ik zit er aan te denken om zelf wat te knutselen. Dat was ik sowieso van plan, maar had iets nodig om te klemmen. Als je 'm in een soort L/U vorm vouwt i.p.v. een driehoek werkt het beter. (Heb ik net uitgevondenSartaxi schreef op maandag 21 mei 2018 @ 17:55:
Edit: net even wat geëxperimenteerd, magneten onderop zijn te zwak om echt goed tegen te kunnen houden hen ik bang, ze houden net een jampotdekseltje, maar het plastic van de hoes is al dik genoeg om het niet meer te laten werken...Sartaxi schreef op maandag 21 mei 2018 @ 17:55:
Werkt de cover magnetisch [...] of is is het ribbeltje wat ik op de (officiële) foto's zie het enige wat de tablet moet tegenhouden?
het ribbeltje is het enige, mijn versie wil ik magnetisch maken, maar je kan m ook vouwen op dat ribbeltje en dan er achter vouwen. Het schernierpunt achterop is niet soepel genoeg om m verder te zetten dan het dalletje.
[ Voor 11% gewijzigd door pietervdstar op 22-05-2018 23:45 . Reden: typefout hersteld ]
Kreeg een Italiaanse update over de keyboard cover promo. Geloof dat die verzonden gaat worden.
Hier ook eindelijk bericht dat de gratis toetsenbordpromo is goedgekeurd. Er staat bij dat deze binnen 6 maanden verzonden zal worden.quizmaster schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 09:12:
Kreeg een Italiaanse update over de keyboard cover promo. Geloof dat die verzonden gaat worden.

Zal in de praktijk wel wat sneller zijn vermoed ik.
HaHa! Ik dacht dat die 6 maanden een vertaal fout van Google was.
Benieuwd of dit wat gaat worden.
Benieuwd of dit wat gaat worden.
Ik heb geluk gehad bij bol, naast de gratis keyboard cover, kreeg ik na het schrijven van een review een waardebon van 40 euro ipv 20 euro en een paar dgn later kreeg ik weer een waardebon van 20 euro. Dus 60 euro aan waardebonnen en een gratis keyboard cover een aardige deal dacht ik zo.
Weet iemand of we regelmatig Security updates zullen krijgen, heb geen ervaring met Huawei
Weet iemand of we regelmatig Security updates zullen krijgen, heb geen ervaring met Huawei
Wow, dat is mazzel.
Ik heb van bol.com begrepen dat de keyboardcover actie tijdelijk is stopgezet, maar ze verwachten over 2 weken weer covers te hebben en gaan dan verder met de gratis actie. Wellicht de moeite waard om te wachten.
Ik heb van bol.com begrepen dat de keyboardcover actie tijdelijk is stopgezet, maar ze verwachten over 2 weken weer covers te hebben en gaan dan verder met de gratis actie. Wellicht de moeite waard om te wachten.
Ik heb de 8.4 variant (LTE, maar gebruik voor nu enkel WIFI) nu goed 2 weken in gebruik en ik moet zeggen, hij bevalt prima. Netflix e.d. werken ook gewoon in HD, na de updates die direct na het unboxen en aanzetten werden opgehaald. Het geluid is beter dan ik ooit uit een tablet of telefoon heb horen komen en het apparaat voelt lekker snel aan, ook na installatie van een berg apps.
Gisteren werd de mei-security update van Android aangeboden, dus met de snelheid van de security updates zit het voorlopig ook wel snor (het is natuurlijk maar afwachten hoe lang Huawei dit zo snel blijft doen).
Tot nu toe niets te klagen. Het apparaat bevalt prima... desondanks natuurlijk wel gewoon benieuwd of er al Tweakers zijn die ervaring hebben met rooten en custom roms (zijn die er al) voor dit apparaat..
Elders lees ik dat ik moet opschieten met het aanvragen van bepaalde gegevens bij Huawei om de tablet te kunnen rooten (omdat ze dit binnenkort niet meer ondersteunen), zien jullie dat ook zo?
Ben benieuwd!
Gisteren werd de mei-security update van Android aangeboden, dus met de snelheid van de security updates zit het voorlopig ook wel snor (het is natuurlijk maar afwachten hoe lang Huawei dit zo snel blijft doen).
Tot nu toe niets te klagen. Het apparaat bevalt prima... desondanks natuurlijk wel gewoon benieuwd of er al Tweakers zijn die ervaring hebben met rooten en custom roms (zijn die er al) voor dit apparaat..
Elders lees ik dat ik moet opschieten met het aanvragen van bepaalde gegevens bij Huawei om de tablet te kunnen rooten (omdat ze dit binnenkort niet meer ondersteunen), zien jullie dat ook zo?
Ben benieuwd!
[ Voor 0% gewijzigd door balmeneer op 01-06-2018 14:54 . Reden: zin niet goed opgebouwd, grammaticaal een drama! ]
Voor de liefhebbers: Bij Amazon Italië kost de 10.8 op dit moment 299 euro!
Ik heb 'm zelf een paar weken geleden voor 309 euro gekocht!
Ben nog erg tevreden(altijd Samsung gehad), maar ik vind 'm wel iets te groot.
Hiervoor heb ik de Mediapad M3 8.4 geprobeerd en nadeel daarvan vond ik dat veel apps de tablet als telefoon zagen en daardoor in telefoonmodus wilde draaien. De 10.8 heeft dat probleem niet. Wel vond ik de 8.4 maat wat handzamer!
Ook is er vandaag een update uitgekomen naar 8.0.0.151 met de beveiligingspatch van mei!
Hiervoor heb ik de Mediapad M3 8.4 geprobeerd en nadeel daarvan vond ik dat veel apps de tablet als telefoon zagen en daardoor in telefoonmodus wilde draaien. De 10.8 heeft dat probleem niet. Wel vond ik de 8.4 maat wat handzamer!
Ook is er vandaag een update uitgekomen naar 8.0.0.151 met de beveiligingspatch van mei!
[ Voor 52% gewijzigd door Medione1210 op 01-06-2018 20:17 ]
Hoelang was je tablet onderweg vanuit italie? Ik ben zeer geintereseerd in deze tablet, maar ik ga met 2 weken 3 weken op vakantie. Wil hem graag mee...
Bij mij maar 3 werkdagen (zondag besteld, woensdag binnen)... Dat was ook wat Amazon aangaf bij de geschatte levertijd dus die was in dit geval zeer betrouwbaarLeech_NL schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 22:50:
Hoelang was je tablet onderweg vanuit italie? Ik ben zeer geintereseerd in deze tablet, maar ik ga met 2 weken 3 weken op vakantie. Wil hem graag mee...
Om te voorkomen dat je tablet als telefoon wordt gezien, kan je dp waarde aanpassen. Dit doe je door je tablet in de ontwikkelaarsmode aan te passen.Medione1210 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 20:13:
Voor de liefhebbers: Bij Amazon Italië kost de 10.8 op dit moment 299 euro!
Als hij daar nog niet in staat ga je naar instellingen en moet je bij "over tablet" meerdere keren tikken op "Build-nummer".
Je gaat naar - opties voor ontwikkelaars en kiest dan bij - tekening voor de kleinste breedte (ik heb hem op 640 staan)
Hierdoor werken ook de tabbladen bovenaan het scherm.
Klopt dat had ik ook gedaan maar het vangt niet alle "problemen" af.Catanan schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 07:14:
[...]
Om te voorkomen dat je tablet als telefoon wordt gezien, kan je dp waarde aanpassen. Dit doe je door je tablet in de ontwikkelaarsmode aan te passen.
Als hij daar nog niet in staat ga je naar instellingen en moet je bij "over tablet" meerdere keren tikken op "Build-nummer".
Je gaat naar - opties voor ontwikkelaars en kiest dan bij - tekening voor de kleinste breedte (ik heb hem op 640 staan)
Hierdoor werken ook de tabbladen bovenaan het scherm.
Hetzelfde kan trouwens ook door via instellingen/weergave de weergavemodus aan te passen.
Ik had 'm na 2 dagen al binnen. 1 dag eerder dan op de website was aangegeven.Leech_NL schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 22:50:
[ Voor 19% gewijzigd door Medione1210 op 02-06-2018 12:09 ]
Iemand enig idee of de split-screen functionaliteit uit te zetten is?
De helft van de tijd als ik de tablet pak en het scherm aan zet krijg ik die split-screen toestand.
Misschien komt het door de rand nogal dun is en ik per ongeluk ergens anders het scherm aanraak.
De helft van de tijd als ik de tablet pak en het scherm aan zet krijg ik die split-screen toestand.
Misschien komt het door de rand nogal dun is en ik per ongeluk ergens anders het scherm aanraak.
Dat had ik ook.7o9 schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 18:26:
Iemand enig idee of de split-screen functionaliteit uit te zetten is?
Heb het uit kunnen zetten; herinner me alleen absoluut niet meer hoe.

Volgens de spec zou er een 64gb versie komen, als pro vind ik die wel. Maar niet als, niet pro versie?