Moet eigenlijk in
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1838585f
Ligt de 7+ ook net zo lekker in de hand als de 8?
Ik vind beide devices hun plus- en minpunten hebben. De 7 Plus is iets groter, iets afgeronder en ligt daardoor prima in de hand. De Nokia 8 is iets kleiner en lijkt wat 'scherper' aan te voelen, alhoewel ik dat ook fijn vind.
Is de camera beter dan de 8?
Te weinig getest, en wat is 'beter'. De camera-opzet van beide devices is heel anders, dus het is maar wat je als persoon wilt. De dubbele camera-opzet van de Nokia 8 met de zwartwit-sensor vind ik ook niet de beste, maar of die telelens bij de 7 Plus met 2x optische zoom het nou doet... Daarbij vind ik nou ook niet dat dat de USP is om te zeggen 'beter'. Ik hoop asap een vergelijk te kunnen schieten, maar het is nogal druk

Hoe snappy is hij tov 8?
Processorswise is de Nokia 8 echt wel beter voorzien, dat merk ik inmiddels wel bij een volledig geconfigureerde smartphone, tienduizenden foto's, WhatsApp-geschiedenis van 600k berichten en installatie van +/- 125 applicaties/games. De Nokia 7 Plus is een prima toestel qua power en ook vrij snappy, maar het verschil is er gewoon wel. Qua resolutie valt het me ook op, dichtheid van de pixels van de Nokia 8 is gewoon nog echt stukken hoger. Tussendoor nog even met een Nokia 6 (2017) gelopen met een full HD-resolutie op 5,5 inch, dat was uiteraard de 'slechtste' van alles. Misschien is het voor jou wel genoeg natuurlijk. Waarom de 8 weg?