CLB schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 16:00:
[...]
Is niet heel vreemd hoor, jammer voor jou deze ronde, maar stel dat jij wat afgesloten zou hebben en het toestel nooit zou komen of weken uitgesteld zou worden? Als dat een maand later is, kan dat abonnement niet meer geannuleerd worden, dan heb je simpelweg wél een abbo maar geen toestel: niet chill.
Betalen voor een abonnement wat direct aan wordt gesloten, terwijl je nog geen toestel hebt? Dat lijkt me ook niet handig, helemaal niet als levering van toestel wordt uitgesteld. Veel mensen verlengen of stappen over, maar stel dat het nummerbehoud om wat voor reden dan ook wordt afgewezen, dan krijgt een klant vaak alsnog een nieuw nummer toegewezen en zijn er dus alsnog extra kosten. Hier zit dus een groot risico aan.
Tevens komen prijswijzigingen bij abonnementen binnen via providers, daar kan een retailer niks aan doen. Prijzen kunnen minder concurrerend / goed worden, maar natuurlijk ook beter, hoe is dit in jouw geval dan?
Ik snap je helemaal, en ergens dan ook wel logisch.
In mijn geval was de oude situatie 1500 MB, 300 min, onb. sms voor 14 euro en 3 euro voor toestel.
Ik zou nu kunnen gaan voor 1000 MB, 150 min, onb. sms voor 12,50 euro en 4 euro toestel.
In beide gevallen moet ik 264 euro bijbetalen voor het toestel.
Voordeel is wel bij Telfort dat je maandelijks je abonnement naar boven en beneden kan bijstellen, en je MB's 3 maanden kunt meenemen.
Ik ben alleen een beetje bang dat ik met 1000 MB niet uitkom. Dit had ik bij Tele 2 ook, en ben toen omhoog gegaan naar 5000 MB, maar daar hou ik weer ruimschoots van over.
EDIT: Misschien nog wel een data only abonnementje erbij scoren, aangezien het toestel dual sim is.