Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Faabjan schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 09:12:
Ze gaan er naar kijken, hopelijk snel.
Pun intended :p

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faabjan
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-06 15:04
LeStef schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 12:44:
[...]

Al nieuws van support?
Er wordt bedankt voor de feedback. Vervolgens moet je maar hopen dat ze er wat aan gaan doen. Als genoeg mensen klagen, zal het wel serieus worden genomen.

Er werd ook gevraagd of ik het al in een ander stop contact had geprobeerd.
Of dat het misschien een nieuwe feature is |:(

De support pakte ook een 7 plus erbij en toen zag die dat er geen snel laden stond, dus hopelijk snelle fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 13:11
LeStef schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 12:44:
[...]

Al nieuws van support?
jazeker.

Ik moest mn cache legen van batterijbescherming.
Dit gedaan...Geen resultaat
Daarna kwam iemand anders die zei dat ik een reset moest doen.
Had ik al gedaan maar toch nog een keer.
Ook dit werkt niet.
Echter word ik er elke keer uitgegooid.
Bij persoon nr.4 en elke keer opnieuw mn verhaal vertellen was ik er klaar mee...
Zit ook op mn werk namelijk O-)

Dus uiteindelijk heb ik nog geen resultaat / oplossing....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Klinkt als een klassieke klantenservice die alleen maar een checklist naloopt. Misschien dat het issue uiteindelijk bij de technische afdeling terecht komt als voldoende mensen het melden.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 06-09 23:06
Ik heb per ongeluk de cache geledigd van de launcher en ineens krijg ik geen notification dots, ik krijg wel de optie om deze in te schakelen maar die doen het gewoon niet.
Ik denk dat ik deze avond een software reset ga uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-09 22:20

Ragger

slopen. alles kapot maken.

Videoreview op hardware.info.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j1p
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-09 06:15

j1p

Misschien dat iemand onderstaande kan verduidelijken?

Ik dacht dat de tweede camera van de 7 Plus zorgde voor een optische zoom van 2.0x. Wanneer ik echter mijn vinger op een van de camera's leg, en in de camera app op '2.0x' druk, blijkt dat nog steeds dezelfde camera voor de 2.0x zoom gebruikt wordt, en er dus digitale zoom wordt toegepast. Wanneer ik de live bokeh functie gebruik, blijkt via dezelfde truuk dat de andere camera gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belisarius
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-12-2022
XWB schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 14:12:
Klinkt als een klassieke klantenservice die alleen maar een checklist naloopt. Misschien dat het issue uiteindelijk bij de technische afdeling terecht komt als voldoende mensen het melden.
Waar is die klantenservice? Direct bij Nokia of de verkoper?
Ik heb ook geen snelladen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisitan
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-08 11:29
j1p schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 18:25:
Misschien dat iemand onderstaande kan verduidelijken?

Ik dacht dat de tweede camera van de 7 Plus zorgde voor een optische zoom van 2.0x. Wanneer ik echter mijn vinger op een van de camera's leg, en in de camera app op '2.0x' druk, blijkt dat nog steeds dezelfde camera voor de 2.0x zoom gebruikt wordt, en er dus digitale zoom wordt toegepast. Wanneer ik de live bokeh functie gebruik, blijkt via dezelfde truuk dat de andere camera gebruikt wordt.
Goeie vraag, ben er ook wel benieuwd naar. Verklaard wel waarom de zoom functie zo tegenvalt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inge Janse
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 09:09

Inge Janse

post-l33t

Chrisitan schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 07:13:
[...]

Goeie vraag, ben er ook wel benieuwd naar. Verklaard wel waarom de zoom functie zo tegenvalt
Ik heb het geprobeerd, schrok eerst (het zou toch niet?), maar merkte later dat de overschakingeling tussen 1x en 2x even duurt. Na 2 seconden gaat de andere camera pas werken. Maar helemaal logisch gebeurt dat niet, want volgens mij gebeurt dit pas als de ander afgedekt wordt. Ik ga nog even testen!

Edit: je moet je test omgekeerd uitvoeren, dan is er niks aan de hand. Oftewel: camera op 1x, vinger ervoor, klopt. Vinger eraf, overschakelen naar 2x, vinger erop, klopt. Er gebeurt alleen iets geks als je je vinger erop laat, alsof ie als fallbackoption overschakelt als een van de camera's afgedekt is. Maar dat doet ie niet consequent.

[ Voor 24% gewijzigd door Inge Janse op 19-05-2018 08:43 ]

ingejanse.nl: dingen die ik doe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nearlynomad
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 14-01-2024
Voor diegene die interesse hebben over de kwaliteit van de 3.5mm audiojack.

Ik kom van een oneplus 2 en was zeer tevreden over de audio van de 3.5mm jack en toen ik de Nokia 7 plus 2 weken geleden gekocht dacht ik oei.
Podcast en muziek klonken echt een heel stuk minder zowel in volume als zuiverheid met dezelfde oortjes die ik gebruikte bij de oneplus 2.

Voor de zekerheid bestelde ik de Marshal Major 2 bluetooth headphones een paar dagen geleden en mijn persoonlijk indruk is dat de het bluetooth geluid veel beter klinkt dan als ik de headphones met de kabel verbind. ( ook al ondersteund de nokia 7+ blijkbaar geen aptx voor nog beter bluetooth geluid )

Zo snel als ik switch tussen bluetooth en wired hoor ik direct het verschil in kwaliteit.

Ik ben geen audio kenner maar luister veel muziek en podcasts dus wil toch toekomstige kopers even waarschuwen dat ze best even testen of de kwaliteit via de jack voor hen goed genoeg is.

De nokia 7 plus is echt een goed apparaat met super updates en batterij maar ik had toch geen audio downgrade verwacht voor een toestel dat 50 euro meer kost dan mijn oneplus 2. Als het verschil zo groot is dan mogen ze van mij de 3.5mm jack gewoon weglaten ook al was dit 1 van de redenen om voor deze phone te gaan.

Hopelijk hebben jullie wat aan de info en ben ik niet de enige die dit verschil merkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koepert
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:31
Vind sowieso volume/geluidskwaliteit niet zo super.. met dezelfde Taotronics BT dopjes kon mn Lumia 950 veel harder EN bleef de kwaliteit ook nog ns beter. Variabelen: toestel en van Groove Music naar Foobar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Na Hard-Reset via bootloader werken de notification dots en rapid-charge weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaspeer
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19-06 07:55
nearlynomad schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 10:19:

Ik kom van een oneplus 2 en was zeer tevreden over de audio van de 3.5mm jack en toen ik de Nokia 7 plus 2 weken geleden gekocht dacht ik oei.
Podcast en muziek klonken echt een heel stuk minder zowel in volume als zuiverheid met dezelfde oortjes die ik gebruikte bij de oneplus 2.

Voor de zekerheid bestelde ik de Marshal Major 2 bluetooth headphones een paar dagen geleden en mijn persoonlijk indruk is dat de het bluetooth geluid veel beter klinkt dan als ik de headphones met de kabel verbind. ( ook al ondersteund de nokia 7+ blijkbaar geen aptx voor nog beter bluetooth geluid )

Zo snel als ik switch tussen bluetooth en wired hoor ik direct het verschil in kwaliteit.

Ik ben geen audio kenner maar luister veel muziek en podcasts dus wil toch toekomstige kopers even waarschuwen dat ze best even testen of de kwaliteit via de jack voor hen goed genoeg is.

De nokia 7 plus is echt een goed apparaat met super updates en batterij maar ik had toch geen audio downgrade verwacht voor een toestel dat 50 euro meer kost dan mijn oneplus 2. Als het verschil zo groot is dan mogen ze van mij de 3.5mm jack gewoon weglaten ook al was dit 1 van de redenen om voor deze phone te gaan.

Hopelijk hebben jullie wat aan de info en ben ik niet de enige die dit verschil merkt.
Nee dit was me ook al opgevallen. Ik kom van een iPhone 6 maar het maximale volume is inderdaad een stuk minder. In de instellingen (van apps) voor zover mogelijk alle volume-boosts gebruikt... dat heeft wel iets geholpen maar het is nog steeds niet als 'vanouds'. Ook ik luister vooral muziek en podcasts. Op zich ben ik nu wel aardig gewend aan het mindere volume, maar 'schrik' af en toe wel als ik m'n Sennheiser oordopjes of net als jij de Marshall Major 2 bluetooth via m'n laptop gebruik.

Misschien dat een update kan helpen mochten ze genoeg 'klachten' krijgen? Over het toestel ben ik verder trouwens heel erg positief _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1p

j1p

Inge Janse schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 08:40:
[...]

Ik heb het geprobeerd, schrok eerst (het zou toch niet?), maar merkte later dat de overschakingeling tussen 1x en 2x even duurt. Na 2 seconden gaat de andere camera pas werken. Maar helemaal logisch gebeurt dat niet, want volgens mij gebeurt dit pas als de ander afgedekt wordt. Ik ga nog even testen!

Edit: je moet je test omgekeerd uitvoeren, dan is er niks aan de hand. Oftewel: camera op 1x, vinger ervoor, klopt. Vinger eraf, overschakelen naar 2x, vinger erop, klopt. Er gebeurt alleen iets geks als je je vinger erop laat, alsof ie als fallbackoption overschakelt als een van de camera's afgedekt is. Maar dat doet ie niet consequent.
Bedankt voor het uitzoeken! Mijn eerste reactie was ook dat ik schrok, het zou toch niet een nepcamera zijn? Maar dat bleek dus niet zo te zijn omdat hij bij smart bokeh wel gebruikt wordt. Daarom vond ik het nogal merkwaardig dat de 2e camera dan niet gebruikt zou worden bij het zoomen.

Ze mogen de overschakeling/failsave wat mij betreft wel wat tweaken. Als ik terugkijk bij mijn foto's waarbij ik 2.0x zoom heb gebruikt, zijn de meeste wel gemaakt met de primaire camera (te zien aan het gebruikte diafragma).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

j1p schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 13:54:
[...]

Ze mogen de overschakeling/failsave wat mij betreft wel wat tweaken. Als ik terugkijk bij mijn foto's waarbij ik 2.0x zoom heb gebruikt, zijn de meeste wel gemaakt met de primaire camera (te zien aan het gebruikte diafragma).
Net even gecheckt (na een week foto's maken in Italië, alles voor een goede test van het toestel :+), maar al mijn 2x-foto's zijn keurig met een f2,6, terwijl de 1x-foto's allemaal met f1,8 zijn. Ben dus erg benieuwd in welke omstandigheid dit verkeerd gaat!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

nearlynomad schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 10:19:

Ik ben een heel klein beetje een audiokenner (niet al te veel, het heeft mijn liefde en affectie <3), maar ik hoor (sinds de overgang van mijn sony xperia z5 compact) geen verschil (zowel in volume als in geluidskwaliteit, zowel in-ears als on-ears, gedraad en draadloos). Zou het eventueel kunnen zijn dat je op een vorig toestel zo'n audio-enhance-functie aan had staan? Zo (snel) te zien heeft de Nokia die niet. (ik wantrouw equalizers, compressors en enhancers altijd enorm, maar smaken verschillen, iemand zij dank).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faabjan
Enorm irritant dat snel opladen het niet meer doet. Ik had ook reset gedaan, maar geen verandering. Af en toe komt er snel opladen te staan en dan gaat het weer weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j1p

j1p

Inge Janse schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 15:12:
[...]

Net even gecheckt (na een week foto's maken in Italië, alles voor een goede test van het toestel :+), maar al mijn 2x-foto's zijn keurig met een f2,6, terwijl de 1x-foto's allemaal met f1,8 zijn. Ben dus erg benieuwd in welke omstandigheid dit verkeerd gaat!
Dat zijn in mijn geval vaak foto's waarbij ik de zoomfunctie wilde testen, dus wellicht (elke keer?) te snel een foto gemaakt. Ook zitten er een aantal close ups bij die niet met heel veel omgevingslicht gemaakt zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Yep, het schakelen naar de tweede camera duurt enkele seconden. Dat kan je makkelijk testen door een papiertje oid voor de onderste camera te houden, en vervolgens op 2x zoom te tikken. Een puntje voor verbetering, want dit moet sneller kunnen lijkt me.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boostie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-09 15:26
Ben ook in het bezit van dit toestel en alles lijkt top, maar ik erger mij toch wel aan het feit dat de terug en recente knop zijn omgedraaid..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:56
Met opgehaald bij de Mediamarkt. Super toestel. Zetten jullie er ook een andere launcher op of gebruiken jullie de stock?

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

boostie schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 17:14:
Ben ook in het bezit van dit toestel en alles lijkt top, maar ik erger mij toch wel aan het feit dat de terug en recente knop zijn omgedraaid..
Dat is maar net hoe je het bekijkt. Al mijn Android phones hadden de knoppen zoals op de Nokia, dus voor mij is dit standaard en zou je kunnen zeggen dat juist (bijvoorbeeld) Samsung de knoppen verwisseld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnhuff
  • Laatst online: 07-08 21:29
Ik heb de telefoon ook gekocht voor mijn vrouw. Zij komt van een LG G4. Ook een goede telefoon met vooral een mooi scherm. Reële kleurweergave.
Zij vindt nu (ik ook wel een beetje, maar dat geef ik niet toe omdat ik hem aangeraden en gekocht heb) dat de kleurweergave niet reëel is. Teveel diepte in de kleuren, overdreven verzadiging.
Is daar wat aan te doen? Ik kan in de instellingen niet echt wat vinden. Zijn er tweaks te doen om de kleur wat aan te passen?

Overigens is het een prachtige telefoon. Ik heb een nexus 5X en ik ben een beetje jaloers. 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Faabjan schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 15:20:
Enorm irritant dat snel opladen het niet meer doet. Ik had ook reset gedaan, maar geen verandering. Af en toe komt er snel opladen te staan en dan gaat het weer weg.
Volgens mij werkt het wel, maar dan alleen als het toestel niet in gebruik is. Bij mij laadt het toestel in ieder geval behoorlijk snel op als ik er niet mee bezig ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boostie
Iemand een idee hoe ik continue sync van email en gmail aan kan zetten/tweaken? Het is voor mij belangrijk dat wanneer ik e-mails binnen krijg ik ook daadwerkelijk gelijk een push notificatie krijg. Bij verschillende testen die ik heb gedaan duurt het soms wel 8min voordat de telefoon weer synchroniseert en ik een push krijg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Belisarius
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-12-2022
Erik1805 schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 17:56:
Met opgehaald bij de Mediamarkt. Super toestel. Zetten jullie er ook een andere launcher op of gebruiken jullie de stock?
stock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin Snoek
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 07-11-2023
Zij vindt nu (ik ook wel een beetje, maar dat geef ik niet toe omdat ik hem aangeraden en gekocht heb) dat de kleurweergave niet reëel is.
Ik heb je vriendin een mailtje gestuurd.
Ze is nu woedend.🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Ik merk wel dat als de telefoon de volgende ochtend gebruik de wifi niet verbonden is

Moet dan de wifi weer aan en uitzetten en dan werkt het weer. Iemand een idee?

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saphaas
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-02-2023
Snel laden werkt bij mij ook niet meer na update 8.1 hij geeft heel even aan dat hij snellaad en gaat daarna terug op normaal laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Geeft het toestel snelladen aan dan? Gisteren 1 opgehaald en geeft in het begin scherm alleen opladen aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Faabjan
Hij laadt nu alleen nog snel op als die niet in gebruik is, misschien ivm temperatuur batterij. Of dat de bedoeling is geweest van Nokia of een fout is niet bekend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M-67
  • Laatst online: 11-06-2019
Ik gebruik de Nova Launcher ipv de bijgeleverde Launcher3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Faabjan schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 15:20:
De accu was afgelopen nacht eindelijk leeg waardoor ik het snelladen ook weer eens kon testen na de mei update. Ik krijg nog steeds een "charging rapidly" melding. De accu was ook 50% vol na 30 minuten, zonder snelladen zou dat veel langer geduurd hebben. Wel merkte ik op dat de melding "charging rapidly" verdween zodra je de telefoon in gebruik neemt, ik kon dan ook net een screenshot maken. Ofwel is dit een bug, ofwel een nieuwe feature om de telefoon niet te warm te laten worden. Op zich is het niet erg als het snelladen even onderbroken wordt, alhoewel tijdens autorijden en gebruik van Google Maps kan 'ie dus niet aan de quick charge.

Afbeeldingslocatie: https://imagr.eu/up/JVZBp_Screenshot_20180520-005631.png

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kootstra
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:36
XWB schreef op zondag 20 mei 2018 @ 16:07:
[...]

De accu was afgelopen nacht eindelijk leeg waardoor ik het snelladen ook weer eens kon testen na de mei update. Ik krijg nog steeds een "charging rapidly" melding. De accu was ook 50% vol na 30 minuten, zonder snelladen zou dat veel langer geduurd hebben. Wel merkte ik op dat de melding "charging rapidly" verdween zodra je de telefoon in gebruik neemt, ik kon dan ook net een screenshot maken. Ofwel is dit een bug, ofwel een nieuwe feature om de telefoon niet te warm te laten worden. Op zich is het niet erg als het snelladen even onderbroken wordt, alhoewel tijdens autorijden en gebruik van Google Maps kan 'ie dus niet aan de quick charge.

[afbeelding]
Volgens mij was dit ook het geval bij mijn Nexus 5X. Had ook niet verwacht dat het bij deze telefoon anders zou zijn.. Heeft volgens mij te maken met de warmte inderdaad, omdat dan het scherm aan staat etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Er is enige verwarring omdat snelladen tijdens gebruik wel werkte voor de mei update. Zou Nokia diverse klachten hebben ontvangen van klanten met oververhitte toestellen? :p

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faabjan
Faabjan schreef op zondag 20 mei 2018 @ 12:50:
Hij laadt nu alleen nog snel op als die niet in gebruik is, misschien ivm temperatuur batterij. Of dat de bedoeling is geweest van Nokia of een fout is niet bekend.
[...]

De accu was afgelopen nacht eindelijk leeg waardoor ik het snelladen ook weer eens kon testen na de mei update. Ik krijg nog steeds een "charging rapidly" melding. De accu was ook 50% vol na 30 minuten, zonder snelladen zou dat veel langer geduurd hebben.......
:9 O-)

Ik had het getest met de app accu battery. Die liet het verschil in mAh zien tijdens gebruik en idle.

[ Voor 7% gewijzigd door Faabjan op 20-05-2018 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueWaffle
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-08 17:03

BlueWaffle

baba booey~

Ik had ff een vraag voor de mede gebruikers over hoe ik dit voor elkaar krijg, het is al een tijdje terug dat ik Android heb gehad namelijk.

Op de home screen als je van onder-> boven swiped dan krijg je de app list, bovenin een searchbar.
Alles wat je hebt installed etc. staat hierin gepropt door elkaar heen (ook settings etc.). Ik vroeg me af hoe ik op dit scherm wat meer organisatie kan toepassen dwv folders om apps in te gooien.

Ik zag voor android 8 (volgens mij) een video waarin je 3 dots (settings button) naast de search bar hebt staan maar met de laatste versie heb je dit niet. In die video kon je door op de 3dot setting button te drukken folders maken etc. zonder dat hij direct denkt dat je een snelkoppeling op home wil maken.

Normaal houdt je de icon ingedrukt en kan je slepen (op mn tablet werkt dat) maar dan denkt hij dat je de icon op een tweede home screen wil zetten (side swipe vanaf home). Daar kan ik wel folders maken etc. maar dat is eigenlijk niet wat ik zoek. Ik wil eigenlijk alle android apps in 1 folder staan en zo voorts.

Kan iemand me vertellen hoe?

[ Voor 8% gewijzigd door BlueWaffle op 20-05-2018 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-09 19:45
XWB schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 16:29:
Yep, het schakelen naar de tweede camera duurt enkele seconden. Dat kan je makkelijk testen door een papiertje oid voor de onderste camera te houden, en vervolgens op 2x zoom te tikken. Een puntje voor verbetering, want dit moet sneller kunnen lijkt me.
Dit duurt hier letterlijk meer dan 10 seconden hier. Dus heb ik nog geen 1 keer deftig die 2x zoom gebruikt. 🤔

En heeft er nog iemand last van ineens geen media geluid meer? Vandaag al 2 keer dat dit gewoon weg valt. Deze middag tijdens navigeren met TomTom. Niks meer, GSM moeten herstarten. Nu wil ik net even op YouTube, ook daar niks geluid meer. Film fragment dat ik juist hier heb opgenomen. Ook geen geluid meer...

Zo goed was de update precies toch niet vermoed ik

[ Voor 27% gewijzigd door c4coupe op 20-05-2018 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
c4coupe schreef op zondag 20 mei 2018 @ 20:48:
[...]

Dit duurt hier letterlijk meer dan 10 seconden hier. Dus heb ik nog geen 1 keer deftig die 2x zoom gebruikt. 🤔

En heeft er nog iemand last van ineens geen media geluid meer? Vandaag al 2 keer dat dit gewoon weg valt. Deze middag tijdens navigeren met TomTom. Niks meer, GSM moeten herstarten. Nu wil ik net even op YouTube, ook daar niks geluid meer. Film fragment dat ik juist hier heb opgenomen. Ook geen geluid meer...

Zo goed was de update precies toch niet vermoed ik
Ik heb het toestel sinds gisteren maar herken geen enkel probleem wat jij hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
Erik1805 schreef op zondag 20 mei 2018 @ 22:05:
[...]

Ik heb het toestel sinds gisteren maar herken geen enkel probleem wat jij hebt.
Hier nu 2 weken in gebruik. Super tevreden over wel, maar merk sinds vandaag dat de mediageluiden 2 keer niet werkte.

Ook door hier te lezen van de 2 verschillende lenzen en is te testen met de vinger welke lens wel gaat. Merk ik dat dit letterlijk dik 10 sec. duurt voor die daadwerkelijk overgaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r2504
  • Laatst online: 13:48
[...]
Wel merkte ik op dat de melding "charging rapidly" verdween zodra je de telefoon in gebruik neemt
Ik heb er even een USB power meter tussen gehangen en zodra je de telefoon gebruikt zie ik de belasting van 2.8A dalen naar iets minder dan 1A... eens de telefoon terug op zwart gaat gaat hij na een seconde of 10 terug naar 2.8A
Zetten jullie er ook een andere launcher op of gebruiken jullie de stock?
Als Android noob en komende van Windows Mobile 10 heb ik ook even de Microsoft Laucher getest maar persoonlijk vond ik dat meer bloatware dan iets anders. Daarna Nova Launcher maar in een andere thread kreeg ik de suggestie van het zonder te doen... en uiteindelijk heb ik alles wat ik nodig heb met de standaard Nokia launcher... alléén werken m'n notification dots niet :?
boostie schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 17:14:
Ben ook in het bezit van dit toestel en alles lijkt top
Het is inderdaad een fijn toestel... en ook al zit de fingerprint reader op de juiste plaats voor me, het is enorm vervelend dat hij niet vooraan zit. Krijg je een WhatsApp bericht binnen kan je hierop niet gewoon antwoorden terwijl je toestel op tafel ligt... je moet het steeds opnemen voor die fingerprint reader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin Snoek
Als je daarnaast gezichtsherkenning activeert, dan hoef je het toestel niet telkens op te pakken voor de vingerafdrukscanner. Je tikt dan twee keer op het scherm en je houdt je gezicht erboven. Zo kan hij mooi blijven liggen, zonder op te pakken .😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Edwin Snoek schreef op maandag 21 mei 2018 @ 11:38:
Als je daarnaast gezichtsherkenning activeert
Was dat niet verdwenen met Android Oreo 8.1 ?

Of waar moet ik dat instellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennepen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-04 13:24
Heeft iemand ervaring met Dual Whatsapp dmv dual messenger of Parrels App op een Nokia 7 Plus? Of een andere manier om twee Whatsapp accounts te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
r2504 schreef op maandag 21 mei 2018 @ 12:25:
[...]

Ja, maar sinds de mei update is het weer terug.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin Snoek
r2504 schreef op maandag 21 mei 2018 @ 12:25:
[...]

Voor gezichtsherkenning instellen.

1: Ga naar instellingen.
2: Dan naar 'beveiliging en locatie'.
3: Dan klik je op 'Smart Lock'.
4: Dan op 'vertrouwde gezichten'
5: Dan gezicht inscannen.
6: En dan moet het werken.

Nog één puntje extra.
Als je je gezicht voor de camera houdt, dan opent het scherm niet meteen, maar je ziet dan onder in het scherm een klein slotje open gaan. Dan veeg je met het vinger van onder naar boven op het scherm, en dan opent het scherm zich. Bij bijv een Samsung opent de telefoon meteen, maar bij de Nokia moet je 'vegen' om het scherm te openen.

Succes.😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
c4coupe schreef op zondag 20 mei 2018 @ 20:48:
[...]

Dat is bijzonder lang, én vervelend. Ik hoef "slechts" tot drie te tellen, wat eigenlijk ook al te lang is.

Hoe dan ook, de tweede camera is zeker voor verbetering vatbaar. Dat switchen moet haast wel een software issue zijn. De komende updates maar even in de gaten houden.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbem1944
  • Laatst online: 02-03 12:27
[uote]r2504 schreef op maandag 21 mei 2018 @ 12:25:
[...]

[/quote]
Is weer terug sinds de mei update en te vinden bij beveiliging onder Smartlock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koepert
Edwin Snoek schreef op maandag 21 mei 2018 @ 14:30:
[...]

Voor gezichtsherkenning instellen.

1: Ga naar instellingen.
2: Dan naar 'beveiliging en locatie'.
3: Dan klik je op 'Smart Lock'.
4: Dan op 'vertrouwde gezichten'
5: Dan gezicht inscannen.
6: En dan moet het werken.

Nog één puntje extra.
Als je je gezicht voor de camera houdt, dan opent het scherm niet meteen, maar je ziet dan onder in het scherm een klein slotje open gaan. Dan veeg je met het vinger van onder naar boven op het scherm, en dan opent het scherm zich. Bij bijv een Samsung opent de telefoon meteen, maar bij de Nokia moet je 'vegen' om het scherm te openen.

Succes.😊
Dit dacht ik al.. als ik daar naartoe ga kijk ik naar een blanco scherm met onder de drie puntjes 'hoe het werkt' en 'help'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
@benbem1944 Je quote is stuk.
r2504 schreef op maandag 21 mei 2018 @ 11:03:
[...]

Ik heb er even een USB power meter tussen gehangen en zodra je de telefoon gebruikt zie ik de belasting van 2.8A dalen naar iets minder dan 1A... eens de telefoon terug op zwart gaat gaat hij na een seconde of 10 terug naar 2.8A
Cijfers bevestigen de vermoedens, dank voor het testen :)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kris_vh
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-09 18:00
Voor wie bij Smart Lock een leeg scherm heeft, even bij Trust-agents deze uitschakelen, vervolgens je toestel herstarten en daarna terug inschakelen en daarna zou je terug je opties bij Smart Lock moeten zien staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John130410
  • Laatst online: 26-12-2022
Faabjan schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 08:35:
Ik merk dat ik sinds de update niet meer kan snel laden. Af en toe komt het er te staan wanneer ik de kabel inplug. Alleen dat is van korte duur, daarna staat er weer gewoon alleen opladen.
Hoi Faabjan.

Heb exact hetzelfde met laden.

Is dat echt door een update?

Dat is lekker dan.......maar goed, mn telefoon in ieder geval niet kapot

Inmiddels al een oplossing?

Dank je wel.

Groetjes,

John

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-08 18:42
Nova Prime. Zou niets anders willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John130410
  • Laatst online: 26-12-2022
Ynnoz schreef op maandag 21 mei 2018 @ 19:03:
[...]

Nova Prime. Zou niets anders willen.
Groot gelijk in.

Nova launcher is echt de beste (prime)

Letterlijk alles kan je aanpassen, en razend snel.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
Vraag: Op een iPhone kan je (bij de juiste instelling) altijd je volgende agenda afspraak zien bij een swipe naar rechts op het hoofdscherm. Ik zoek ook zoiets op deze telefoon zodat ik gemakkelijk de volgende afspraak kan zien. Ben nog geen die-hard op Android, weet iemand hoe ik dat kan regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ynnoz schreef op maandag 21 mei 2018 @ 19:11:
Vraag: Op een iPhone kan je (bij de juiste instelling) altijd je volgende agenda afspraak zien bij een swipe naar rechts op het hoofdscherm. Ik zoek ook zoiets op deze telefoon zodat ik gemakkelijk de volgende afspraak kan zien. Ben nog geen die-hard op Android, weet iemand hoe ik dat kan regelen?
Met een agenda widget.
John130410 schreef op maandag 21 mei 2018 @ 18:57:
[...]

Hoi Faabjan.

Heb exact hetzelfde met laden.

Is dat echt door een update?

Dat is lekker dan.......maar goed, mn telefoon in ieder geval niet kapot

Inmiddels al een oplossing?

Dank je wel.

Groetjes,

John
Lees het topic eens door, ipv alleen je vraag/probleem neer te plempen. :|

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2018 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2018 @ 19:21:
[...]

Met een agenda widget.

[...]
Die heb ik gezien, maar ik wil alleen de volgende afspraak zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ynnoz schreef op maandag 21 mei 2018 @ 19:26:
[...]

Die heb ik gezien, maar ik wil alleen de volgende afspraak zien.
Dan zul je een widget moeten zoeken die dat als mogelijkheid heeft.
Ikzelf gebruik de agenda widget van Chronus, zo ingesteld dat ie alleen de afspaken van de aankomende 24 uur laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
kris_vh schreef op maandag 21 mei 2018 @ 18:23:
Voor wie bij Smart Lock een leeg scherm heeft, even bij Trust-agents deze uitschakelen
Aangezien ik mijn werk mail lees op het toestel is dit niet mogelijk... het bedrijf dwingt dit blijkbaar af, kan trouwens ook geen unlock patroon gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 00:00
Na wat mindere ervaringen met een Galaxy A5 heb ik gisteren een vrijwel nagelnieuwe Nokia 7+ op de kop kunnen tikken voor 250 euro... Schitterende deal natuurlijk!

Heel mooi toestel, werkt zeer vlot, scherm valt me zeker niet tegen (komende van OLED) en de software-ervaring spreekt natuurlijk voor zich.

Tot hiertoe 1 "bug" opgemerkt - media afspelen in de wagen via bluetooth lijkt niet volledig correct te werken. Koppelen verliep uitstekend maar toen ik wou afspelen kreeg ik geen geluid door. Even herkoppelen en toen deed die het wel, liet het dan weer even afweten bij een rewind naar begin van het liedje, maar werkte weer wel bij het stoppen & starten van het liedje. Ga ik nog wel wat verder uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flitjes
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-10-2024
Sinds de laatste update: 8.1.0, 1 May 2018.

Mijn BT issues zijn weg. Fitbit doet het, Ford Sync 1.0 heeft ook geen problemen meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11:17
Hier zijn de bluetooth problemen ook verholpen met de May 2018 update :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi

Even een vraagje, kan het zijn dat sinds de update de micro SD kaart niet meer werkt. Heb een nieuwe gekocht bij dit toestel en merk nu dat hij de extra opslag niet meer herkent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-67
Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 12:51:
Hoi

Even een vraagje, kan het zijn dat sinds de update de micro SD kaart niet meer werkt. Heb een nieuwe gekocht bij dit toestel en merk nu dat hij de extra opslag niet meer herkent.
Ik heb de 1 May 2018 update en ik heb een Micro SD kaart van 200GB erin gestoken, en die wordt wel degelijk herkend. Ik heb daar mijn offline playlists van Deezer opstaan en dat werkt prima!

Heb je de kaart geformat? Hij vroeg bij mij als die erin stak, om de kaart te herformatteren en dat heb ik ook gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
@M-67 Jij had toch ook Bluetooth issues? En zijn die na de mei update verholpen?

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi

De micro SD kaart heeft gewerkt. Staat ook niet meer bij de instellingen...opslag. Meestal geeft toestel toch aan als er een fout mee is. Dan maar een nieuwe kopen vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip023
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:14
Ik heb sinds kort de nokia 7+ en ben zeer tevreden. Echter gebeurde er een aantal dagen terug iets geks; bij het inpluggen van mijn hoofdtelefoon lijkt hij deze niet te herkennen en speelt hij doodleuk muziek af via de speaker. Het duurde even voordat ik het door had, dus de hele treincoupe kon even meegenieten :).
Na opnieuw opstarten leek het probleem opgelost. Echter gebeurde het afgelopen dagen weer een aantal keer. Heb nu gemerkt bij opnieuw opstarten met hoofdtelefoon ingeplugd,hij het wel gewoon direct goed doet. Maar toch is het heel vervelend om opnieuw op te moeten starten al wil ik muziek luisteren.

Iemand dit probleem ook gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-67
XWB schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 13:20:
@M-67 Jij had toch ook Bluetooth issues? En zijn die na de mei update verholpen?
ja dat was zo, die waren verholpen met de mei update. De VoLTE bleef actief, zelfs bij oversteken van de grens (ik reis veel tussen B en NL) en de Nokia 7+ connectie maakt met de roaming provide, had ik VoLTE; dus ikke blij :)

Tot Nokia Support me vroeg om Wifi scanning & Bluetooth scanning af te zetten, en whatsapp cal te testen, sindsdien terug problemen zoals voorheen. Als ik nu BT connectie met auto maak, dan valt de VoLTE weg en moet ik de telefoon herstarten (met BT aan voor de herstart) om dat in orde te krijgen. En bij oversteken van de grens hetzelde: herstarten. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Ben nu deze camera mod aan het testen (v2)

https://www.celsoazevedo....gle-camera/dev-arnova8G2/

Eerste indrukken goed en snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boostie
boostie schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 19:42:
Iemand een idee hoe ik continue sync van email en gmail aan kan zetten/tweaken? Het is voor mij belangrijk dat wanneer ik e-mails binnen krijg ik ook daadwerkelijk gelijk een push notificatie krijg. Bij verschillende testen die ik heb gedaan duurt het soms wel 8min voordat de telefoon weer synchroniseert en ik een push krijg.
Iemand die met hetzelfde probleem kampt? Het geld overigens ook voor whatsapp, chrome push notificaties etc. Zou het gebruik van AdGuard hier iets mee te maken hebben?

[ Voor 11% gewijzigd door boostie op 22-05-2018 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
boostie schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 20:34:
[...]

Iemand die met hetzelfde probleem kamt? Het geld overigens ook voor whatsapp, chrome push notificaties etc.
Nee geen probleem mee. Gebruik zelf Outlook. Maar alle meldingen komen direct binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
John130410 schreef op maandag 21 mei 2018 @ 19:06:
[...]
Nova launcher is echt de beste (prime)
Ik heb hem ook even geïnstalleerd maar vraag me nog steeds af wat ik ermee moet ?

Ik gebruik uiteindelijk de standaard Gmail (ipv. Outlook of Nine) en de Launcher3 van Nokia (ipv. Microsoft Launcher of Nova) ... en uiteindelijk heb ik zo nog de minste problemen. Wat zou ik dus moeten aanpassen (al kreeg ik zonet "No more room on this homescreen") ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
r2504 schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 22:21:
[...]

Ik heb hem ook even geïnstalleerd maar vraag me nog steeds af wat ik ermee moet ?

Ik gebruik uiteindelijk de standaard Gmail (ipv. Outlook of Nine) en de Launcher3 van Nokia (ipv. Microsoft Launcher of Nova) ... en uiteindelijk heb ik zo nog de minste problemen. Wat zou ik dus moeten aanpassen (al kreeg ik zonet "No more room on this homescreen") ?
Je kan gebruik maken van gestures, je kan je aantal raster grootte aanpassen van homescreen, en van appdrawer. Je iconen groter, kleinen maken.

Bv van boven na onder vegen, eender waar op het scherm, toont de statusbalk. Bij de standaard launcher moest dit van bovenaf het scherm zijn...

Massa's dingen om aan te passen. Ik dacht bij deze GSM ook is even niet over te schakelen naar Nova prime. Na 2 dagen was het moment er al van, ik mis dit, en dat... :)

Hier dus ook een tevreden gebruiker sinds jaren van nova prime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
c4coupe schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 22:43:
[...]
Massa's dingen om aan te passen. Ik dacht bij deze GSM ook is even niet over te schakelen naar Nova prime. Na 2 dagen was het moment er al van, ik mis dit, en dat... :)

Hier dus ook een tevreden gebruiker sinds jaren van nova prime.
Bij mij heeft het een halve dag geduurd... :)
Nova Prime + een leuke icon pack voor mij. Het leuke is dat je je Nova instellingen van je vorige smartphone kan backuppen en vervolgens op een nieuwe installeren. Heb je zo weer exact hetzelfde uitzicht & gedrag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatthiasDS
[b][message=55267471,noline]
Tot hiertoe 1 "bug" opgemerkt - media afspelen in de wagen via bluetooth lijkt niet volledig correct te werken. Koppelen verliep uitstekend maar toen ik wou afspelen kreeg ik geen geluid door. Even herkoppelen en toen deed die het wel, liet het dan weer even afweten bij een rewind naar begin van het liedje, maar werkte weer wel bij het stoppen & starten van het liedje. Ga ik nog wel wat verder uitzoeken.
Kleine update hierop: ik denk dat bovenstaand gedrag lag aan het feit dat het om de eerste pairing tussen wagen en de Nokia ging... Ondertussen nog twee ritten achter de rug waarbij toestel onmiddellijk pairde, en muziek gewoon perfect afspeelde, skipte naar volgende, bediening vanaf stuurwiel en/of infotainment. Alles piekfijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Werken de notification dots bij jullie met de standaard Nokia Launcher ?

Maakt het een verschil of de app onderaan in de "balk" staat, gewoon op je scherm of het bijvoorbeeld de Gmail widget is... geen enkele werkt namelijk bij mij :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Dots werken hier prima. Ik heb verder geen launcher geïnstalleerd, en de apps staan verspreid over het scherm. Overigens kan je de notification dots bij settings aan of uit zetten, dus wellicht wel je dat even checken.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:16
Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 13:33:
Hoi

De micro SD kaart heeft gewerkt. Staat ook niet meer bij de instellingen...opslag. Meestal geeft toestel toch aan als er een fout mee is. Dan maar een nieuwe kopen vrees ik.
Dat had ik ook. Keertje de foon uitgezet, SD kaart eruit en erin, opnieuw starten en hij deed het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
XWB schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 23:42:
Overigens kan je de notification dots bij settings aan of uit zetten, dus wellicht wel je dat even checken.
Ik heb ze aan staan, zowel globaal als individueel bij de app zelf... geen idee dus waar ik nog moet zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

SD kaartje werkt weer...even in de laptop gestoken. Deze vroeg om het medium te herstellen. Daarna in de smartphone gestoken en hij werkte weer. Alles staat er nog mooi op. Wel raar dat deze plots niet meer werkte. Ma happy dat het opgelost is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatthiasDS
r2504 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 09:42:
[...]

Ik heb ze aan staan, zowel globaal als individueel bij de app zelf... geen idee dus waar ik nog moet zoeken.
Settings > apps & notifications > advanced > special app access > notification access

Staat de switch voor "Launcher3" hier aan?
Indien ja, en je hebt de switch voor de dots ook aan, dan heb ik geen verdere ideeën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomdeaardappel
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 26-08 15:10
Philip023 schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 14:45:
Ik heb sinds kort de nokia 7+ en ben zeer tevreden. Echter gebeurde er een aantal dagen terug iets geks; bij het inpluggen van mijn hoofdtelefoon lijkt hij deze niet te herkennen en speelt hij doodleuk muziek af via de speaker. Het duurde even voordat ik het door had, dus de hele treincoupe kon even meegenieten :).
Na opnieuw opstarten leek het probleem opgelost. Echter gebeurde het afgelopen dagen weer een aantal keer. Heb nu gemerkt bij opnieuw opstarten met hoofdtelefoon ingeplugd,hij het wel gewoon direct goed doet. Maar toch is het heel vervelend om opnieuw op te moeten starten al wil ik muziek luisteren.

Iemand dit probleem ook gehad?
Dit heb ik ook meegemaakt ja, en ook in de trein coupé hahaha. Maar de oorzaak weet ik ook niet en opnieuw opstarten helpten wel. Twee keer meegemaakt tot nu toe, best wel vervelend inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
MatthiasDS schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 14:00:
[...]

Settings > apps & notifications > advanced > special app access > notification access

Staat de switch voor "Launcher3" hier aan?
Indien ja, en je hebt de switch voor de dots ook aan, dan heb ik geen verdere ideeën.
Thanks... dat was het probleem... maar ik merk nu dat de Gmail widgets geen notification dots hebben 8)7

Ga ik bij m'n apps kijken dan zie ik daar wel een groene dot bij Gmail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

r2504 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 14:14:
[...]

Thanks... dat was het probleem... maar ik merk nu dat de Gmail widgets geen notification dots hebben 8)7
En als je de accounts zelf op je homescreen zet, ipv via een widget?

Verwijderd in "[Android] E-mail werkt niet lekker in vergelijking met WM"

Disclaimer: niet persoonlijk getest door mij :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Op die manier heb ik het dus gedaan... geen idee of het dan een "widget" is of niet... in ieder geval zie ik op die iconen geen notification dot :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

r2504 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 15:00:
[...]

Op die manier heb ik het dus gedaan... geen idee of het dan een "widget" is of niet... in ieder geval zie ik op die iconen geen notification dot :(
Oké, dan een andere manier gebruiken die wellicht wel dots laat zien.
Homescreen lang indrukken, widgets, gmail, label van gmail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 15:10:
[...]
Homescreen lang indrukken, widgets, gmail, label van gmail.
Nope... ook geen notification dots (het voordeel hiervan is wel dat je de naam van het label kan aanpassen in tegenstelling tot de andere methode hierboven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
r2504 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 15:55:
[...]

Nope... ook geen notification dots (het voordeel hiervan is wel dat je de naam van het label kan aanpassen in tegenstelling tot de andere methode hierboven).
Merk ook wel op dat de notification dots op gmail geen unread counts zijn... Maw je zal daar maar een notif dot op krijgen op het ogenblik dat je een nieuwe mail binnenkrijgt.

Sorry als dit vanzelfsprekend is voor je, maar ik wou het aankaarten als eventuele mogelijkheid dat je niets ziet waar je dat wel zou verwachten;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Unread counts is ook zinloos (ik heb namelijk constant unread mails in m'n Inbox)... het zou dus handig zijn een notificatie te hebben van nieuwe mail (net zoals de counters in Windows Mobile 10) maar blijkbaar lukt dat dus niet.

In ieder geval de tip van het Gmail label was nuttig... omdat je dat een andere naam kan geven (nu zie ik namelijk tweemaal Voornaam.Naam@ staan en weet ik niet welk icoontje m'n home/work Inbox is al is dat gewenning).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:27

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Ik heb de 7+ nu bijna al een maand in gebruik en ik ben nog nooit zo content geweest met een smartphone. Android One is gewoon een verademing. Geen overbodige troep, notifications zelf volledig kunnen beheren ect. Heerlijk. Maar wat mijn vooral positief verrast heeft is de accuduur. Wanneer ik hem een hele dag intensief gebruikt heb, dan heb ik op het einde van de dag nog 65 tot 70% over. Erg bijzonder.

Notification led mis ik totaal niet, gezien ik daarvoor een Ticwatch heb.

[ Voor 8% gewijzigd door Erazzzer op 23-05-2018 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:01
Iemand hier ervaring met een bluetooth headset i.c.m. een Nokia 7+? Ik zit te denken om een Jaybird X3 en de 7+ te kopen. Her-en-der lees ik problemen dat de sync tussen audio en video niet goed gaat vanwege de gekozen bluetooth versie (niet specifiek voor de 7+, maar in het algemeen).

[ Voor 9% gewijzigd door BigEagle op 24-05-2018 06:25 ]

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koepert
BigEagle schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 06:25:
Iemand hier ervaring met een bluetooth headset i.c.m. een Nokia 7+? Ik zit te denken om een Jaybird X3 en de 7+ te kopen. Her-en-der lees ik problemen dat de sync tussen audio en video niet goed gaat vanwege de gekozen bluetooth versie (niet specifiek voor de 7+, maar in het algemeen).
Gebruik sinds de aanschaf een BT headset. Geen enkel probleem gehad, behalve wat issues na de update naar 8.1. reconnect (dus headset vergeten en opnieuw koppelen) en dat was ook over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReaXioN
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 07-07 23:24
BigEagle schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 06:25:
Heb zelf mijn 7+ een week in gebruik, gebruik hem de hele dag door om te bellen i.c.m. een VOIP-client (Xelion), de gesprekken voer ik met een Jabra Storm (bluetooth). Soms connect hij niet automatisch direct als ik mijn bluetooth en oortje inschakel, het opvallende is dat dit at random lijkt te gebeuren. Tevens loopt het geluid niet altijd even lekker via de Youtube app (niet gesyncd/distortion/hakkelig).
Tot slot heb ik 2x gehad dat het geluid niet uit m'n in-eartjes kwam, maar via de speaker. Las al eerder verhalen hierover, had het pas na een seconde of 10 door, heeft schijnbaar ook niet met het geluidsprofiel te maken.

Voor de rest heb ik geen 'problemen' met het toestel en ben ik met name blij met de beefy batterij en de 18:9 beeldverhouding.. ik gebruik m'n 7" tablet de komende tijd waarschijnlijk niet zoveel meer! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieloTB
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-12-2018
Fijne telefoon alleen geen ene call blocken werkt op de nokia iemand ervaring daar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Er zit toch 1 ingebouwd? Block/report spam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-67
pieloTB schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 15:17:
Fijne telefoon alleen geen ene call blocken werkt op de nokia iemand ervaring daar mee.
Mijn Nokia 7+ heb ik in het Engels ingesteld:

Ga naar Phone (telefoon)
klik op de 3 puntjes rechtsboven
klik op Settings (Instellingen)
Ergens in het midden heb je 'Blocked Numbers' (geblokkeerde nummers)
daar kan je de nrs ingeven die je wil blokkeren

Je kan ook naar Caller ID & Spam gaan
en de optie 'filter suspected spam calls (filter verdachte oproepen) aanzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• generaldusty
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-08 22:35
Ynnoz schreef op maandag 21 mei 2018 @ 19:11:
Ik gebruik zelf "Another Widget" https://play.google.com/s...rlose.anotherwidget&hl=en als vervanging van de standaard clock widget. Deze toont de tijd (duh), weer en je eerst volgende afspraak (met de tijd tot die afspraak).

Verder heb ik de Microsoft Launcher https://play.google.com/s...id=com.microsoft.launcher. Deze toont een widget als je naar rechts swiped en toont o.a. alle (resterende) afspraken van die dag.

"If I had known then what I know now" [Pearl Jam]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net mijn nokia 7+ een paar dagen en nu zit in 1x het scherm vast.. ik kan niet meer voor of achteruit op het scherm. Na reboten doet de telefoon helemaal niks meer en zie ik een slotje linksbovenin het scherm staan. Wat te doen? Er zit nu een clean android op.. ik zit in het welkomscherm en er wordt me gevraagd of ik deze in het Nederlands of in het Engels wil hebben.. maar ik kan dus niets met het scherm doen. Wie kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Klinkt stuk. Terug naar de leverancier?

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Pagina: 1 ... 10 ... 37 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, aanbiedingen, winkels, prijzen: [Nokia 7 Plus] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, screenprotectors, laders, etc: [Nokia 7 Plus] Accessoires