Acties:
  • +3 Henk 'm!

• karimski
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-03-2023
Edwin Snoek schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 11:34:
En het zonlicht probleem herken ik ook niet. Ik heb de Nokia vergeleken met 3 Samsung telefoons, namelijk de A3, de S7 en S8 Plus. Maar de Nokia 7+ doet bij mij niet onder voor de Samsung telefoons. De Nokia kan juist erg fel ingesteld worden. Soms is het net alsof ik hele andere reviews lees. De Nokia is gewoon top.👍

Het bellen gaat ook heel goed. Geen microfoonproblemen en het geluid klinkt helder en open en ik ben ook duidelijk verstaanbaar aan de andere kant.

Ik kan eigenlijk maar 1 minpuntje ontdekken, en dat is dat de ceramic coatinglaag achter op de telefoon heel moeilijk schoon te maken is. Vette vingers zijn niet makkelijk om te verwijderen. Maar het bijgeleverde hoesje lost dat probleem ook op. Voor de rest ben ik zeer tevreden over de telefoon. Er is niets wat bij mij niet goed werkt. En de bouw van de telefoon is gewoonweg erg goed. De Nokia voelt erg massief en sterk in je hand.

En nu wil ik een ballon.🤣
🎈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndromedaM31
  • Registratie: Juni 2017
  • Niet online
sjnoebel8 schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 12:16:
Inmiddels ook dit toestel in bezit. Heel tevreden over alleen ik heb problemen met de microfoon zo lijkt het. Als ik mensen bel horen ze me niet, ik hun wel. Via whatsapp bellen gaat wel alleen horen ze me dan heel zacht. Iemand hier nog problemen mee? Het lijkt een software probleem.

Kan het aan een instelling liggen?
Bij welke provider zit je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbem1944
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 02-03 12:27
De bluetooth werkt hier ook probleemloos met meerdere apparaten en ook de R link in de auto is geen punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjnoebel8
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-01 08:12
AndromedaM31 schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 15:45:
[...]

Bij welke provider zit je?
Ik zit bij telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flitjes
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-10-2024
Ik heb een soms wat kleine problemen met BT.

De notification support op mijn fitbit werkt niet. Volgens fitbit ligt dit aan de bluetooth connectie.
Carkit denkt soms dat er geen netwerk beschikbaar is voor mijn telefoon, dus staat bellen niet toe. Handmatig een telefoon gesprek starten en vervolgens over de carkit communiceren gaat prima.

Overigens zijn na mijn weten deze problemen pas ontstaan na 8.1, maar dat weet ik niet 100% zeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• c4coupe
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-09 19:45
Ik heb vandaag mijn 7 ook gekoppeld aan mijn al wat oudere Motorola t325 car kit.

Ook hier om x aantal seconden een melding van. No phone service ofzo. Dit terwijl ik gewoon kan bellen met de car kit. Het is geen fancy car kit. Maar met mijn 7 edge nooit problemen gehad.

Nu dat ik van hierboven lees dat jij er ook last van hebt, moet ik al niet verder meer zoeken. Hopelijk komt dit met een update in orde. Anders retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-67
  • Laatst online: 11-06-2019
c4coupe schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 18:11:
Ik heb vandaag mijn 7 ook gekoppeld aan mijn al wat oudere Motorola t325 car kit.

Ook hier om x aantal seconden een melding van. No phone service ofzo. Dit terwijl ik gewoon kan bellen met de car kit. Het is geen fancy car kit. Maar met mijn 7 edge nooit problemen gehad.

Nu dat ik van hierboven lees dat jij er ook last van hebt, moet ik al niet verder meer zoeken. Hopelijk komt dit met een update in orde. Anders retour.
flitjes schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 17:40:
Ik heb een soms wat kleine problemen met BT.

De notification support op mijn fitbit werkt niet. Volgens fitbit ligt dit aan de bluetooth connectie.
Carkit denkt soms dat er geen netwerk beschikbaar is voor mijn telefoon, dus staat bellen niet toe. Handmatig een telefoon gesprek starten en vervolgens over de carkit communiceren gaat prima.

Overigens zijn na mijn weten deze problemen pas ontstaan na 8.1, maar dat weet ik niet 100% zeker.
Ook ik heb dezelfde problemen. Al een hele tijd met Nokia Mobile Care bezig voor een oplossing.
Ik heb zelfs een nieuwe SIM kaart, wan tik dacht dat het daar aan lag.

Maar ik heb een workaround: je zet je BT verbinding aan op je Nokia. Daarna herstart je de Nokia, zodat hij opstart met BT aan. Daarna verbindt je hem met de carkit of in mijn geval met de BT van mijn wagen.
Nu blijft de VoLTE (de bel functie) wel actief. Enkel als ik de grens oversteek (Belgie - Nederland en vice versa) en mijn eigen provider buiten bereik is en de NL provider het overneemt, dan heb ik wel verbinding op mijn Nokia, maar de wagen heeft de VoLTE uitgeschakeld en schakelt die niet automatisch terug in.
Dus effe BT uit, BT aan en als dat niet helpt terug herstarten.

Vervelend is het wel, en inderdaad het is gekomen sinds de 8.1 upgrade. Nokia zegt te zoeken naar een oplossing. Hopelijk komt die er snel aan.

Ter info: mijn vorig toestel (Google Nexus 6p met 8.1 en april security patch) heb ik als test gebruikt om te kijken of die het ook had, en die had het niet. Enig verschil is dat die Android 8.1 heeft en Nokia Android One 8.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flitjes
M-67 schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 07:48:
[...]

[...]

Ook ik heb dezelfde problemen. Al een hele tijd met Nokia Mobile Care bezig voor een oplossing.
Ik heb zelfs een nieuwe SIM kaart, wan tik dacht dat het daar aan lag.

Maar ik heb een workaround: je zet je BT verbinding aan op je Nokia. Daarna herstart je de Nokia, zodat hij opstart met BT aan. Daarna verbindt je hem met de carkit of in mijn geval met de BT van mijn wagen.
Nu blijft de VoLTE (de bel functie) wel actief. Enkel als ik de grens oversteek (Belgie - Nederland en vice versa) en mijn eigen provider buiten bereik is en de NL provider het overneemt, dan heb ik wel verbinding op mijn Nokia, maar de wagen heeft de VoLTE uitgeschakeld en schakelt die niet automatisch terug in.
Dus effe BT uit, BT aan en als dat niet helpt terug herstarten.

Vervelend is het wel, en inderdaad het is gekomen sinds de 8.1 upgrade. Nokia zegt te zoeken naar een oplossing. Hopelijk komt die er snel aan.

Ter info: mijn vorig toestel (Google Nexus 6p met 8.1 en april security patch) heb ik als test gebruikt om te kijken of die het ook had, en die had het niet. Enig verschil is dat die Android 8.1 heeft en Nokia Android One 8.1
Naja, dat rebooten is voor mij geen oplossing. Ik gebruik nu google voice commands om te bellen. Als ik gebelt word schakelt hij ook automatisch over.

Het lijkt wel alsof ik alleen issue heb met niet standaard profielen. Of custom GATT profielen.

Want audio streamen is echt geen issue op mijn QCY 19, Ford Sync 1.0 en mijn Sena.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie ook opeens Google assistent erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Nee? Heb je misschien een update ontvangen?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:44
Verwijderd schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 20:14:
Ja, als je hem op English zet heb je assistent.

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belisarius
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-12-2022
Mijn Nokia 7+ werkt goed met bluetooth met mijn teufel met aptx.
Ik heb die wel pas gekoppeld toen ik al 8.1 had draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
S0epkip schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 21:11:
[...]

Ja, als je hem op English zet heb je assistent.
Ik moet Google Assistant expliciet activeren wil ik er gebruik van maken.

Afbeeldingslocatie: https://imagr.eu/up/0ySv0_Screenshot_20180503-211235.png

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 09:09

Inge Janse

post-l33t

Verwijderd schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 20:14:
Ik zit een beta-groep, dus ik had hem al, maar ik kreeg gisteravond ook opeens de popup dat ik Google Assistent kon gaan trainen, dus het lijkt erop dat ze met de formele uitrol starten.

Edit: ik gebruik 2 Google-accounts op mijn telefoon, en voor het account waarbij ik niet in de beta-groep zit, is Assistent ook nog niet geactiveerd. Misschien was het gewoon een update binnen de beta-groep van mijn hoofdaccount.

[ Voor 25% gewijzigd door Inge Janse op 04-05-2018 08:56 ]

ingejanse.nl: dingen die ik doe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 06-09 23:06
XWB schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 22:13:
[...]

Ik moet Google Assistant expliciet activeren wil ik er gebruik van maken.

[afbeelding]
Hoe krijg je dat dubbel cirkeltje op je home button? Bij mij is het een simpel driehoekje , rondje en vierkantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koepert
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16:44
Het is toch een 7+ geworden. Kostentechnisch beter te verantwoorden en oi wat is t toestel mooi!

Nu inrichten...

Konden de 'notificatiebolletjes' nu wel of niet van een getal voorzien worden?
Ik zag in de engelstalige dat je bij - Settings - Google - Search het automatisch toevoegen nieuwe apps (in 8.0 overigens) uit kon zetten. Klopt het dat dit bij NL ergens anders zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi hoi
Ik heb sinds vrijdag de Nokia 7 plus. Wat een toestel! Even een vraag, weet iemand of de 8.1 update is ingetrokken? Krijg deze niet aangeboden.
Greetz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:06
Verwijderd schreef op zondag 6 mei 2018 @ 08:55:
Hoi hoi
Ik heb sinds vrijdag de Nokia 7 plus. Wat een toestel! Even een vraag, weet iemand of de 8.1 update is ingetrokken? Krijg deze niet aangeboden.
Greetz.
Raar, ik kreeg en gewoon bij de eerste boot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja is echt raar... Kom van de Nokia 8 waarmee updates altijd vlot gingen. Nu krijg ik hem voor deze niet aangeboden. Afwachten dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin Snoek
  • Laatst online: 07-11-2023
Misschien heeft Nokia (Google) de update ingetrokken omdat er geen gezichtsherkenning in Android 8.1 zit, die wel in 8.0 aanwezig was. En misschien ook vanwege de bluetooth problemen die sommigen hebben bij de upgrade naar 8.1.

Wie zal het zeggen.😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

Rhapsody

In Metal We Trust

Rhapsody schreef op maandag 16 april 2018 @ 09:55:
[...]
heb ik ook geprobeerd. Een aantal uur ging het inderdaad goed. Maar vannacht is ergens de verbinding verbroken. Het lijkt goed te gaan totdat de verbinding eenmaal verbroken is. Vanavond ga ik een harde reset proberen.
Ok het is intussen weer even geleden, maar hierbij een update van de bluetooth problemen.

Ik heb contact gehad met Nokia Support en zij kwamen met onderstaande reactie:
Also, could you please check if the Dolby sound is enabled? If it is, could you please disable it for a while and check again the result?

Additionally, please also go to Settings - Network and Internet - Three dots on the upper-right corner - Reset Wi-Fi, mobile and Bluetooth. Please kindly note that it will reset all the networks on your phone,
including the Bluetooth, and after that you may need to reenter your Wi-Fi passwords again.

After this please press and hold at the same time Volume up + Power button for 10-15 sec. Hope that these steps will help you to resolve the issue.
In eerste instantie leek dit allemaal niet te helpen. Ik heb uiteindelijk ook nog een hard reset gedaan.

Maar op de een of andere manier heb ik het na keer op keer proberen werkend gekregen. Ik heb wat zitten spelen met paired devices verwijderen, reset bluetooth en wifi en herstarten en nu werkt het eigenlijk prima.

Audio via BT headset is soms nog wat stotterend, maar dat ligt volgens mij vaker aan de WIFI in de trein...

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:57
Weet iemand of het mogelijk is om toegang te krijgen tot root? Ik zou graag wat tools willen installeren maar daarvoor is root toegang nodig. Ik kan niet direct wat vinden via XDA of in dit forum. Vind wel wat sites die pretenderen dat het kan maar zoek een goede bron zoals Tweakers/XDA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flitjes
Rhapsody schreef op zondag 6 mei 2018 @ 15:06:
[...]

Ok het is intussen weer even geleden, maar hierbij een update van de bluetooth problemen.

Ik heb contact gehad met Nokia Support en zij kwamen met onderstaande reactie:

[...]

In eerste instantie leek dit allemaal niet te helpen. Ik heb uiteindelijk ook nog een hard reset gedaan.

Maar op de een of andere manier heb ik het na keer op keer proberen werkend gekregen. Ik heb wat zitten spelen met paired devices verwijderen, reset bluetooth en wifi en herstarten en nu werkt het eigenlijk prima.

Audio via BT headset is soms nog wat stotterend, maar dat ligt volgens mij vaker aan de WIFI in de trein...
Top om te horen dat de issues weg zijn. Voor mij is het issue met mijn Fitbit en mijn Ford Sync 1.0 nog niet opgelost met deze stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07 23:38
Voor iedereen met een Nokia 7+, Android P beta is beschikbaar vanaf vandaag via https://www.google.com/android/beta

https://www.nokia.com/en_int/phones/developer

Edit:

Als iemand gukt is om te registreren, laat even weten, mij is het niet gelukt voor de 7+ van mijn zus die ik nu heb.

[ Voor 30% gewijzigd door Luinwethion op 08-05-2018 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:32
Luinwethion schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 21:03:
Voor iedereen met een Nokia 7+, Android P beta is beschikbaar vanaf vandaag via https://www.google.com/android/beta

Edit:

Als iemand gukt is om te registreren, laat even weten, mij is het niet gelukt voor de 7+ van mijn zus die ik nu heb.
Mij wel gelukt om te registreren. Hier gegevens invullen en dan naar boven scrollen voor manual en downloadlink. Nu alleen geen zin om te installeren (kan namelijk niet via OTA, maar moet echt via adb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belisarius
Verwijderd schreef op zondag 6 mei 2018 @ 10:09:
Ja is echt raar... Kom van de Nokia 8 waarmee updates altijd vlot gingen. Nu krijg ik hem voor deze niet aangeboden. Afwachten dan maar.
Al gelukt? Je kunt het forceren door te zoeken naar updates, dat werkte indertijd voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belisarius
Luinwethion schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 21:03:

Edit:

Gelukt? Hoe werkt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimski
Aanmelden gelukt, zip gedownload. Morgen maar eens kijken of ik hem via adb kan sideloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Aanmelden gelukt, zip gedownload maar ben een totale leek met ADB dus durf ik niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwindew
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-07-2024
LeStef schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 09:06:
Aanmelden gelukt, zip gedownload maar ben een totale leek met ADB dus durf ik niet zo.
Hier precies het zelfde. Ik wacht de eerste reacties even af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karimski
ABN Amro app werkt niet...no go voor mij voorlopig. Ga de laatste stable weer flashen. Android Phone draait overigens zeer soepel en ziet er mooi uit.

[ Voor 27% gewijzigd door karimski op 09-05-2018 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Blijkbaar kan je de laatste Android P beta wel via OTA installeren:
During Google I/O's opening keynote yesterday, the public beta for Android P was officially released.

Unlike Developer Preview 1 that required you to manually flash the software onto your phone, you can now just go to the beta's website, enroll your device, and install an OTA file that'll automatically be sent to you.

March of the Eagles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 14:31
Ik heb gisteren direct de laatste OTA geinstalleerd (sideload)
Eerste indruk is goed, maar wel veel zaken missen nog.

Geen gezichtsherkenning
Netflix werkt niet
ABN AMRO werkt niet
De camera heeft geen 2x en mist andere functies
Batterij is na 7 uur slapen 16% achteruit gegaan (ik ben nu in de USA dus net wakker)
De bediening via de gestures is erg wennen
Telefoon wordt heet op bepaalde tijden
Geen tab to wake
No disturb is uitgebreid en is wel top
Scherm helderheid is te fel en automatische aanpassing werkt niet lekker

Voor mij is dit geen dagelijkse driver, dus ik ga weer "terug" naar Oreo zodra ik de download binnen heb ervan.

[ Voor 11% gewijzigd door Brotuck op 09-05-2018 15:22 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 09:09

Inge Janse

post-l33t

Brotuck schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 15:20:
Ik heb gisteren direct de laatste OTA geinstalleerd (sideload)
Eerste indruk is goed, maar wel veel zaken missen nog.

Geen gezichtsherkenning
Netflix werkt niet
ABN AMRO werkt niet
De camera heeft geen 2x en mist andere functies
Batterij is na 7 uur slapen 16% achteruit gegaan (ik ben nu in de USA dus net wakker)
De bediening via de gestures is erg wennen
Telefoon wordt heet op bepaalde tijden
Geen tab to wake
No disturb is uitgebreid en is wel top
Scherm helderheid is te fel en automatische aanpassing werkt niet lekker

Voor mij is dit geen dagelijkse driver, dus ik ga weer "terug" naar Oreo zodra ik de download binnen heb ervan.
Bedankt voor het uitproberen! Ik wil nog weleens zo dom zijn om een beta te proberen voor een telefoon die cruciaal is voor mijn bestaan (lees: werk en foto's maken). Dit verhaal heeft mij daar - in ieder geval voor nu - van weerhouden :)

ingejanse.nl: dingen die ik doe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
Daarom heb ik hier ook maar even een reactie neergezet, normaal post ik alleen op XDA eigenlijk. Mocht iemand interesse hebben in de OTA bestanden dan kan ik ze ergens beschikbaar stellen. Upload is hier wel crap, dus verwacht niet dat ik dit snel voor elkaar heb...

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Inge Janse schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 16:05:
[...]

Bedankt voor het uitproberen! Ik wil nog weleens zo dom zijn om een beta te proberen voor een telefoon die cruciaal is voor mijn bestaan (lees: werk en foto's maken). Dit verhaal heeft mij daar - in ieder geval voor nu - van weerhouden :)
Als ik even snel naar de roadmap kijk is het pas interessant om Android P na Developer Preview 3 te proberen. De API is in juni final, dus tot die tijd kan er gewoon te veel veranderen en zullen bepaalde onderdelen incompleet zijn. Wellicht dat Developer Preview 4 feature complete zal zijn.

Afbeeldingslocatie: https://imagr.eu/up/7n6Id_Android-P-Official-Roadmap.jpg

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eviternity
  • Laatst online: 17-07-2021
Ik heb sinds ongeveer een maand de Nokia 7 Plus en hij bevalt mij prima.

Pluspunten:
Mooi scherm. Ik kom van een LG G3 en dit scherm is veel beter ondanks dat het slechts 1080p is. Ik ben erg te spreken over over dit scherm, het springt er echt uit en de kleuren zijn ook levend. Ik weet niet hoe het met andere telefoons van deze generatie verhoud, maar het was voor mij een grote vooruitgang. Het is een 18:9 formaat wat het scherm een moderne look geeft. Het is een 6 inch scherm en dus aan de grote kant, persoonlijk vindt ik dit een goed formaat voor een 18:9 scherm, deze grote geeft ook een goede breedte wat websites makkelijk te lezen maakt. Wat mij ook opviel is hoe schoon het scherm blijft, er zit een speciale anti-vingerafdruk coating op en die doet goed zijn werk, hopelijk blijft deze lang actief.

De telefoon heeft bezels. De hele trend naar 0 bezels vindt ik zelf niet echt logisch, persoonlijk wil ik graag een bezel om de telefoon goed vast te kunnen houden zonder dat ik het scherm aanraakt. De nokia strijkt hier een goede balans in.

De telefoon voelt erg solide aan. Ik denk dat deze telefoon wel tegen een stootje kan al heb ik dit natuurlijk niet getest. De coating op de achterkant voelt goed aan en niet te glad, wel is hij moeilijk schoon te maken. Edit: Ik was nog vergeten te zeggen dat de telefoon wel zwaar is en dat merk je goed als je de telefoon lang in een hand vasthoudt. Ik weet niet hoe het gewicht zich verhoud tegenover andere telefoons met een evengroot scherm, maar het is zeker iets om te overwegen.

De 7+ ziet er ook uniek uit als je dat belangrijk vindt. De cooper accenten vallen op.

De vingerafdrukscanner zit op handige plek en doet snel zijn werk.

Android One is natuurlijk één van de grote voordelen van deze telefoon en zover is het alles wat ik er van verwacht had. De telefoon draait de nieuwste software. Hij voelt ook snel aan. Tot nu toe nog nergens vertraging gemerkt.

Accuduur is ook een groot pluspunt, ik doe met gemak 2 dagen met een volle accu.

En de telefoon heeft nog een headphone jack.

Nadelen:
De powerbutton voelt niet heel solide aan, er zit speling op. Hij voelt wel goed als je hem indrukt, hij geeft een scherpe klik wat fijn is. Toch vind ik dat dit beter had gekund. Hetzelfde geld voor de volume knopen.

Het scherm is niet perfect uitgelijnd met de linker zijkant van het frame. Aan de linkerkant ligt het scherm lager in het frame en lager dan de rand. Het is geen enorm verschil (laten we zeggen tussen 1/4 en een 1/5 mm), maar het is toch jammer. Het valt onder de meeste omstandigheden niet op, maar je merkt het als je van de edge naar binnen swiped. Ik vraag mij af of meer mensen dit hebben.

De NFC receptie is niet geweldig. Ik had veel moeite om mijn yubikey werkend te krijgen. Uiteindelijk ben ik er achter gekomen dat de ontvangst het beste is onder de camera en met een hoek van 45graden. Ik kwam hier achter toen ik een topic las over NFC problemen met de nokia 8. Had ik dit topic niet tegen gekomen dan had ik het waarschijnlijk niet aan de praat gekregen. Dit had wel ergens vermeld mogen staan (in de handleiding bijvoorbeeld).

Camera? Ik lees dat veel mensen teleurgesteld zijn met de camera, ik persoonlijk ben er tevreden mee al ben ik niet iemand die veel fotos neemt.

Bluetooth? Deze werkt bij mij probleemloos.

Het is voor 400 euro een goede koop zolang er zich geen gebreken openbaren in de nabije toekomst.

[ Voor 16% gewijzigd door eviternity op 14-05-2018 21:21 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koepert
Er waren meer mensen met problemen met BT toch? Had t vandaag ook. BTaudio op Mazda radio die continu wegvalt. Geconnect op A8.0, problemen met 8.1. zelfde met een Taotronics BTheadset. Beide laten vergeten, opnieuw connectie, et voila probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Hier geen BT problemen met Pioneer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
Hebben er hier nog mensen de Google camera vanop xda geïnstalleerd?

Deze zou op donkere plaatsen beter zijn.

Nu merk ik wel, dat wanneer ik een selfie neem er een passe schijn over de foto komt.

Iemand een idee hoe dit weg te krijgen?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-08 14:18
Kleine waarschuwing: een vriendin had een Nokia 7 plus waar de 3,5mm uitgang de jack niet vasthield. Er miste vast een ribbeltje. Probleemloos omgewisseld, maar je weet nooit of dit meer voor komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee of VoLTE voor de Nokia 7+ bij Vodafone al werkend is (of überhaupt ooit gaat werken)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marvin-
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-08 20:39
Hoe vinden jullie de camera? Ik ben namelijk heel tevreden met de camera van mijn nexus 5x, echter is de accudaar niet aan te slepen en ben ik dus op zoek naar een nieuw toestel. Deze staat wel vrij hoog aan mijn shortlist dus ben ik er erg benieuwd naar.

Zijn bijvoorbeeld de problemen / tekortkomingen benoemt in de tweakers review al (softwarematig) opgelost of wat merken jullie er van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-67
Verwijderd schreef op maandag 14 mei 2018 @ 13:18:
Iemand enig idee of VoLTE voor de Nokia 7+ bij Vodafone al werkend is (of überhaupt ooit gaat werken)?
Als ik van Belgie naar Nederland reis, dan heb ik Vodafone in NL. Volte werkt daar.

maar...ik moet steeds problemen als de telefoon zich via BT met de wagen verbndt, dat de VoLTE connectie wegvalt. Dus moet ik telkens de Nokia 7+ herstarten (met BT connectie geactiveerd voor de herstart).

Nokia support is ervan op de hoogte, heeft met mij samengewerkt om het proberen op te lossen en nu gaan ze bij Nokia het verder onderzoeken. Voorlopig is de enige workaround, BT aanzetten, connectie met de wagen maken, dan phone herstarten en dan is het OK...zolang is geen grens passeer, want bij het wisselen van een provider gaat hij niet automatisch switchen (wat hij wel deed onder Android 8.0), dus grens voorbij, herstarten.

lastig maar ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uFx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:20

uFx

Marvin- schreef op maandag 14 mei 2018 @ 13:34:
Hoe vinden jullie de camera? Ik ben namelijk heel tevreden met de camera van mijn nexus 5x, echter is de accudaar niet aan te slepen en ben ik dus op zoek naar een nieuw toestel. Deze staat wel vrij hoog aan mijn shortlist dus ben ik er erg benieuwd naar.

Zijn bijvoorbeeld de problemen / tekortkomingen benoemt in de tweakers review al (softwarematig) opgelost of wat merken jullie er van?
Ik heb een Nexus 5X gehad en een LG G6 en nu de Nokia 7+. De camera van de Nokia 7+ is het beste van deze drie. Wel raad ik aan om gebruik te maken van de Google Cam app om bij weinig licht dezelfde (of betere) resultaten te bereiken zoals je dat op de Nexus 5X hebt. Maar in alle andere opzichten is de camera veel beter dan de 5X. Net als de rest van de telefoon :)

I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
Hoe zit het met jullie laadtijden?

Ik vind het snel, maar ben er niet van onder de indruk.

Van 20 procent naar 87 op 1uur en 20 minuten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Katmi
  • Laatst online: 06-09 00:17
Snel laden heeft meer weerslag op het eerste half uur dan op een volle 0 tot 100 charge, het eerste zal altijd snel gaan en daarna trager om je batterij niet totaal om zeep te helpen.

Het idee van quick charging is dat je bv ff 15 of 30 min kunt inpluggen en dan weer uren verder, niet om je batterij van leeg tot 100 te krijgen in een uur.

Daar bovenop komt nog dat veel fabrikanten een oudere versie van quick charging gebruiken ook al kan de SoC een nieuwere versie aan, waarschijnlijk wegens licentie kosten, bv je Qualcomm SoC in je telefoon kan Quick charging 3.0 of zelfs 4.0 aan maar er is maar support voor 2.0 ingebouwd door de fabrikant, oudere versies van quick charging zijn ook nog eens trager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raindeer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-08 14:18
c4coupe schreef op maandag 14 mei 2018 @ 17:54:
Hoe zit het met jullie laadtijden?

Ik vind het snel, maar ben er niet van onder de indruk.

Van 20 procent naar 87 op 1uur en 20 minuten.
Je hebt een 800mAh grotere batterij gekocht dan de industriestandaard van 3000mAh, dat is 26,6% meer dan gebruikelijk. Hoe je het ook wendt of keert, het zal langer duren voordat je op 87% zit, omdat 87% 3306mAh is. Dus in 1 uur 20 heb jij een telefoon op 110% zitten. Wat is er nodig voor jou om onder de indruk te zijn van de snelheid waarmee een telefoon laadt?

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
Raindeer schreef op maandag 14 mei 2018 @ 21:08:
[...]

Je hebt een 800mAh grotere batterij gekocht dan de industriestandaard van 3000mAh, dat is 26,6% meer dan gebruikelijk. Hoe je het ook wendt of keert, het zal langer duren voordat je op 87% zit, omdat 87% 3306mAh is. Dus in 1 uur 20 heb jij een telefoon op 110% zitten. Wat is er nodig voor jou om onder de indruk te zijn van de snelheid waarmee een telefoon laadt?

:+
Uiteraard begrijp ik dat een grotere batterij meer laadtijd vergt. Maar ik had hem gewoon graag wat sneller vol.

Het is niet dat ik niet tevreden ben hoor :)

Verre van zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:48
Ik ga me nogmaals aan het Android avontuur wagen (grote opgave voor een tevreden Windows Mobile 10 gebruiker) en heb zonet een bestelling geplaatst voor een Nokia 7 plus als speelgoedje :-) Ben nieuwsgierig naar de foto's en Bluetooth problemen... morgen weet ik meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BIG charlie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-03-2022
Hallo all,

Vorige week mezelf ook een 7 plus aangeschaft ( vrouwtje had al een 8)
Ikzelf kom van een S7 edge na twee jaar tevreden gebruik.
Had mezelf hier ook eerst wat ingelezen en toen de stap gezet.
Tot hiertoe zeker geen spijt van.
Prijs/kwaliteit op dit moment de beste aanbieding.
Nu, van de BT problemen hier veelvuldig vermeld geen enkel last mee gehad.
Wordt dagelijks gebruikt voor telefoneren en muziek streamen in auto en dit werkt zonder ook maar 1 hapering.
Alles werkt snel en zeer accuraat ( ook de fingerprintscanner).
Doch twee vraagjes over de 7 plus.
Weet er iemand hoe ik de "automatische wifiverbinding bij bekend netwerk" uitzet?.
Op het internet al veel over gevonden maar lukt tot hiertoe niet met de 7 plus..
Veel mensen vinden dit een top instelling maar ik persoonlijk niet.(wil dit zelf in de hand hebben).

Als ik iemand bel of iemand belt mij heb ik een gekleurd scherm op de Nokia... weet er iemand hoe ik dat kan veranderen ?.

Alvast bedankt.
grtz

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• David13
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12-06-2023
BIG charlie schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 16:32:
Als ik iemand bel of iemand belt mij heb ik een gekleurd scherm op de Nokia... weet er iemand hoe ik dat kan veranderen ?.
Instellingen > Netwerk en internet > Simkaarten > SIM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BIG charlie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-03-2022
David13 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 18:40:
[...]

Instellingen > Netwerk en internet > Simkaarten > SIM
Ooww yessss _/-\o_
Eindelijk van dat dempig roze vanaf :+
Zeer vriendelijk bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InSanex
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-08 19:50

InSanex

serenity now!

Is er toevallig iemand in dit topic die zowel de pixel (first gen) heeft gebruikt en nu de 7plus ?
Eigenlijk spreekt alles mij aan aan de 7plus, behalve de camera.
Ik hoop dat iemand los van alle cijfers en data een gebruikerservaring heeft ?

Het weer in Halfweg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leijenman
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Hallo,
Ik had hiervoor de Lenovo p2. Daar kon ik met een veeg op het scherm het gehele scherm verkleinen. Ik kan het helaas niet vinden op de Nokia zeven +. Was verdomd handig voor bediening met één hand. Zal het helaas maar moeten accepteren denk ik.. De Nokia heeft een goede accu. Het is geen p2 maar 3800 of 5100 mah is ook een flink verschil. Erg tevreden mee. Bij Vodafone voor 245.-gekocht. Goede prijs voor deze nieuwe Nokia.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:05
Als je de dual sim versie gebruikt, is het dan mogelijk om bijv 2 keer whatsapp te installeren? Mijn huidige Huawei heeft deze mogelijkheid door App Twin aan te zetten. Heeft de kale Nokia Android ook zo'n soort optie?

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:51
Paul01 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 15:32:
Heeft de kale Nokia Android ook zo'n soort optie?
Nee, dat zit er niet in. Maar er zijn wel veel apps die deze functionaliteit gewoon aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leijenman
  • Niet online
Ja WhatsApp business heet die app
Gewoon van WhatsApp zelf, maar voor een tweede nummer.
rens-br schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 15:35:
[...]

Nee, dat zit er niet in. Maar er zijn wel veel apps die deze functionaliteit gewoon aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:51
Leijenman schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 16:13:
Ja WhatsApp business heet die app
Gewoon van WhatsApp zelf, maar voor een tweede nummer.
WhatsApp business is niet bedoeld om op die manier te gebruiken. Whatsapp business is er voor klantenservice e.d. Je kan hem hier natuurlijk wel inzetten voor je tweede nummer, maar het is er primair niet voor bedoeld.

Ik doelde dan ook op apps zoals Parallel Space, App Cloner en Island.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
De update met Mei security patches is nu aan het installeren. 441.7 MB. Upgraden naar Android P en downgraden naar Oreo heeft dus geen effect op de OTA updates.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
En daar is de security update van mei :)

Afbeeldingslocatie: https://imagr.eu/up/axExc_Screenshot_20180516-182541.png

[ Voor 22% gewijzigd door XWB op 16-05-2018 19:20 ]

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwin Snoek
Met de Mei update van de Nokia 7 plus, zit Face ID er ook weer op. Daar ben ik heel blij mee en het werkt goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Wellicht kunnen de mensen met bluetooth issues eens testen of er enige verbetering is.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koepert
Top ook dat deze update direct in de pas loopt. 8.0 naar 8.1 liet 2wk op zich wachten tov 'de rest', mei loopt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Mei update is nu geïnstalleerd. Het eerste dat opvalt is de app drawer die nu geen witte achtergrond meer heeft.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
XWB schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 19:21:
Wellicht kunnen de mensen met bluetooth issues eens testen of er enige verbetering is.
Inderdaad, hier ben ik ook benieuwd naar. :)

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subliminal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-10-2022
XWB schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 20:31:
Mei update is nu geïnstalleerd. Het eerste dat opvalt is de app drawer die nu geen witte achtergrond meer heeft.
Waarschijnlijk gebruik je een donker plaatje als achtergrond? De app drawer past zich daarop aan. Dat is niet handmatig te veranderen, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy2001
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 19-06-2021
Update geïnstalleerd maar onder smart lock staat niets.. bij jullie wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
subliminal schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 21:08:
[...]

Waarschijnlijk gebruik je een donker plaatje als achtergrond? De app drawer past zich daarop aan. Dat is niet handmatig te veranderen, helaas.
Ik gebruik een standaard Nokia wallpaper sinds de eerste dag. Die is inderdaad donker, maar de app drawer had bij mij altijd een witte achtergrond. Sinds de mei update is de app drawer transparant.

Wel een verbetering, ik kan de apps sneller scanner.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Hier ook aan het binnen halen, benieuwd naar de verbeteringen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Indy2001 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 21:15:
Update geïnstalleerd maar onder smart lock staat niets.. bij jullie wel?
Ik gebruik geen face id, maar heb even voor je gekeken. Bij smart lock zie deze Trusted Face instelling:

Afbeeldingslocatie: https://imagr.eu/up/Qb1Xb_Screenshot_20180516-212840.png

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy2001
@XWD,. Bedankt voor het kijken maar blank scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Je zou een factory reset kunnen overwegen. De laatste mei update blijft dan sowieso actief.

Even een backup van je telefoongegevens naar je Google account maken, resetten, gegevens weer importeren en klaar. En dan testen of het werkt.

[ Voor 6% gewijzigd door XWB op 16-05-2018 21:59 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy2001
Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
Ik heb de face unlock aangezet en ingesteld, maar ik krijg mijn gsm niet uit zijn vergrendeling. Moet ik nog ergens anders iets aanzetten ofzo?

Ik heb dit bij smart lock ingesteld. Gsm zegt dat gelukt. Maar verder is er niks voorlopig.

Edit, net contact gehad doormiddel van de support app. Veel wijzer wordt je daar ook niet van buiten. Dan kan ik niet helpen, dit zal verholpen worden in een update...

[ Voor 26% gewijzigd door c4coupe op 16-05-2018 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
De mei update heeft nog een verrassing in petto:
Dual-VoLTE support is not mentioned in the changelog, but we checked and it does bring the Dual-VoLTE support that enables two 4G networks to be accessed simultaneously on the Dual-SIM Nokia 7 Plus.

March of the Eagles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Edwin Snoek
c4coupe schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 23:09:
Ik heb de face unlock aangezet en ingesteld, maar ik krijg mijn gsm niet uit zijn vergrendeling. Moet ik nog ergens anders iets aanzetten ofzo?

Ik heb dit bij smart lock ingesteld. Gsm zegt dat gelukt. Maar verder is er niks voorlopig.

Edit, net contact gehad doormiddel van de support app. Veel wijzer wordt je daar ook niet van buiten. Dan kan ik niet helpen, dit zal verholpen worden in een update...
Als je face Id ingesteld hebt, dan druk je de power knop in en hou je je gezicht voor de telefoon. Daarna zie je aan de onderkant van het scherm een slotje opengaan, en dan veeg je van onder naar boven op het scherm, en dan is hij open. Je kan ook 2 keer met je vinger op het scherm tikken en dan je gezicht voor de camera houden.

Je kunt ook meerdere vertrouwde gezichten invoeren bijv van vrienden, of van jezelf met bril, zodat je niet telkens je bril omhoog hoeft te doen bij het inscannen.

Face Id bij de 7 Plus werkt niet zoals bij een Samsung, waarbij in één keer het scherm opent bij gezicht inscannen. Je moet eerst vegen van onder naar boven op het scherm.

[ Voor 6% gewijzigd door Edwin Snoek op 16-05-2018 23:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• c4coupe
Edwin Snoek schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 23:53:
[...]

Als je face Id ingesteld hebt, dan druk je de power knop in en hou je je gezicht voor de telefoon. Daarna zie je aan de onderkant van het scherm een slotje opengaan, en dan veeg je van onder naar boven op het scherm, en dan is hij open. Je kan ook 2 keer met je vinger op het scherm tikken en dan je gezicht voor de camera houden.

Je kunt ook meerdere vertrouwde gezichten invoeren bijv van vrienden, of van jezelf met bril, zodat je niet telkens je bril omhoog hoeft te doen bij het inscannen.

Face Id werkt niet zoals bij een Samsung, waarbij in één keer het scherm opent bij gezicht inscannen. Je moet eerst vegen van onder naar boven.
Wel wel! Hartelijk dank om dit te melden. Zelf de support heeft hier niks van gezegd gehad.

Nogmaals dank!

[ Voor 5% gewijzigd door c4coupe op 17-05-2018 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin Snoek
c4coupe schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 23:59:
[...]

Wel wel! Hartelijk dank om dit te melden. Zelf de support heeft hier niks van gezegd gehad.

Nogmaals dank!
Graag gedaan.

Voor mij was het ook even zoeken in het begin. Tot ik bij toeval het slotje aan de onderkant open zag gaan. Toen dacht ik aan de IPhone X met het slotje wat open en dicht gaat bij Face ID en toen ben ik gaan vegen over het scherm. Zo kwam ik erachter.😊

Het was mooier geweest als hij in één keer open ging. Maar ik kan daar niets over vinden in de instellingen.

[ Voor 6% gewijzigd door Edwin Snoek op 17-05-2018 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
Edwin Snoek schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 00:19:
[...]

Graag gedaan.

Voor mij was het ook even zoeken in het begin. Tot ik bij toeval het slotje aan de onderkant open zag gaan. Toen dacht ik aan de IPhone X met het slotje wat open en dicht gaat bij Face ID en toen ben ik gaan vegen over het scherm. Zo kwam ik erachter.😊

Het was mooier geweest als hij in één keer open ging. Maar ik kan daar niets over vinden in de instellingen.
Ik ben al blij dat dit gaat, ik heb dit ook nog even gemeld aan de support zelf. Zodat ze mensen kunnen helpen, want ik gok dat ik niet de laatste ga zijn met deze vraag :)

Dus nokia dankt je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-67
Hier (Belgie - Proximus) nog geen Mei update gekregen op mijn 7+ (TA-1046), maar dat zal wel voor de komende dagen zijn...hoop ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
  • Laatst online: 13:11
Had gehoopt dat na deze update all m’n apps rond waren.
Helaas...dan blijf ik Nova maar gebruiken.

Wellicht iemand ondertussen een andere oplossing?

Ja terug naar fabrieksinstellingen maar daar zit ik niet zo op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-09 19:41
Edwin Snoek schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 00:19:
[...]

Graag gedaan.

We hadden die optie in de beta van Oneplus 3 en ik zette die net af. Want als hij automatisch open gaat kun je niet even kijken naar je notificaties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qbic
  • Laatst online: 10-09 11:55
M-67 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 06:45:
Hier (Belgie - Proximus) nog geen Mei update gekregen op mijn 7+ (TA-1046), maar dat zal wel voor de komende dagen zijn...hoop ik
Ik heb de update deze morgen binnengekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M-67
Qbic schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 08:56:
[...]

Ik heb de update deze morgen binnengekregen.
Net update check gedaan en ja hoor, 'k krijg hem ook binnen :)
Is ook al geinstalleerd!

[ Voor 81% gewijzigd door M-67 op 17-05-2018 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RvD86 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 06:50:
Had gehoopt dat na deze update all m’n apps rond waren.
Helaas...dan blijf ik Nova maar gebruiken.

Wellicht iemand ondertussen een andere oplossing?

Ja terug naar fabrieksinstellingen maar daar zit ik niet zo op te wachten.
Terug naar fabrieksinstellingen worden niet al je app iconen rond van hoor. De app moet het ondersteunen, dus vandaar nog wat vierkante er tussen. (hier 11 van de 47)

Ikzelf heb de iconen op "Squircle" vorm staan, vallen de vierkante iets minder op. Als je alles redelijk gelijk wilt hebben zou je kunnen kiezen voor "afgerond vierkant" of anders voor "vierkant".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThijsWa
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik kon mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen en heb vandaag toch maar eens de Android P beta geïnstalleerd. Ik heb geen factory reset gedaan en tot mijn verbazing zijn al mijn instellingen en data gewoon bewaard gebleven na de update.

Eerste indruk is goed (voor een 1e beta). Tot nu toe werken veel apps gewoon (ook o.a. Rabobank, Whatsapp, Slack, NPO Start). Apps (tot nu toe) die ik gebruik en die niet werken zijn o.a. Netflix, NOS, Finnik, KNMI en de Nokia camera app (de Google camera app werkt wel prima).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Yjb5bvKpuXQryiYavMycxF0e/thumb.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TTvv0WMfPaJipzI6BwZiWq2u/thumb.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Iin9kAittJffsgWU9JHGk7Ls/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 11:10:
[...]

Terug naar fabrieksinstellingen worden niet al je app iconen rond van hoor. De app moet het ondersteunen, dus vandaar nog wat vierkante er tussen. (hier 11 van de 47)

Ikzelf heb de iconen op "Squircle" vorm staan, vallen de vierkante iets minder op. Als je alles redelijk gelijk wilt hebben zou je kunnen kiezen voor "afgerond vierkant" of anders voor "vierkant".
Oke dan, Ik dacht dat dan alles gewoon rond werd gemaakt,
Maar niet dus.
Snapte al niet waarom dat bij mij niet zo was.
Duidelijk! Bedankt voor je uitleg. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

XWB schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 23:31:
De mei update heeft nog een verrassing in petto:

[...]
Heb zojuist mei update installeert zoveel opties in het artikel heb ik niet. Moet nog steeds kiezen welke data ik pak sim 1 of 2

[ Voor 16% gewijzigd door RobbyTown op 17-05-2018 22:52 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belisarius
Iemand enig idee waarom de 5 mei update er niet is gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RvD86 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 16:37:
[...]

Oke dan, Ik dacht dat dan alles gewoon rond werd gemaakt,
Maar niet dus.
Snapte al niet waarom dat bij mij niet zo was.
Duidelijk! Bedankt voor je uitleg. d:)b
Volgens mij is dat pas maar Android P, dan heb je dacht ik vierkantjes met afgeronde hoeken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds de mei update kan ik mijn polar m200 via Bluetooth updaten. Daarvoor lukte dit niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faabjan
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-06 15:04
Ik merk dat ik sinds de update niet meer kan snel laden. Af en toe komt het er te staan wanneer ik de kabel inplug. Alleen dat is van korte duur, daarna staat er weer gewoon alleen opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikjong
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 07:55
Faabjan schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 08:35:
Ik merk dat ik sinds de update niet meer kan snel laden. Af en toe komt het er te staan wanneer ik de kabel inplug. Alleen dat is van korte duur, daarna staat er weer gewoon alleen opladen.
Ah, dat zou verklaren waarom hij in de auto vanmorgen maar 20% opgeladen heeft. Normaal is dat minstens 50%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faabjan
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-06 15:04
Ja precies, viel mij ook meteen op dat hij maar x aantal % had geladen na x aantal minuten.

Ik heb net de support gesproken. Ze gaan er naar kijken, hopelijk snel. Als nou meer mensen dat doen wordt het misschien serieus genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LameDog
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-02 15:57
uFx schreef op maandag 14 mei 2018 @ 14:44:
[...]

Ik heb een Nexus 5X gehad en een LG G6 en nu de Nokia 7+. De camera van de Nokia 7+ is het beste van deze drie. Wel raad ik aan om gebruik te maken van de Google Cam app om bij weinig licht dezelfde (of betere) resultaten te bereiken zoals je dat op de Nexus 5X hebt. Maar in alle andere opzichten is de camera veel beter dan de 5X. Net als de rest van de telefoon :)
Zijn alle oud Nexus 5X gebruikers het daar mee eens? Mijn Nexus 5X is al een tijdje geleden overleden en ik heb een budgettelefoontje gekocht (Wileyfox Swift 2X) en mis vooral de camera van de Nexus heel erg. Zeker als ik zie wat voor foto's mijn vrouw maakt met haar Nexus vergeleken met mijn Wileyfox. Ik wil dus een telefoon met betere camera en dit toestel lijkt mij het meest interessant (evt ook Motorola G6plus, maar die heeft vingerafdrukscanner aan de voorkant en geen Android One/slecht updatebeleid). Ik aarzel nog en hoop dat meer positieve ervaringen mij over de streep kunnen trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvD86
Faabjan schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 08:35:
ik heb hier ook al last van!
Heel vervelend.
Zal ook support even benaderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikjong
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 07:55
Nokia 8 Sirocco & 7 Plus Camera review. Camera comparison vs Nokia 8

Nokia 8 Sirocco and 7 Plus rear cameras capture lots of resolved details, keep colors natural with very less additional saturation. Both easily have one of the best smartphone cameras out there when it comes to details and color accuracy. Even in low-light conditions the cameras shine in both with or without flash conditions.

With Nokia 8 Sirocco and 7 Plus cameras with the Pro Camera mode, HMD has given fans the first powerful Nokia smartphone camera that will work in every lighting condition. These cameras can give any competitor smartphone camera a run for their money.

Nog even wachten op We will soon compare Nokia 8 Sirocco and 7 Plus to Lumia 1020 to assess them further.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
RvD86 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 10:30:
[...]

ik heb hier ook al last van!
Heel vervelend.
Zal ook support even benaderen...
Al nieuws van support?
Pagina: 1 ... 9 ... 37 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, aanbiedingen, winkels, prijzen: [Nokia 7 Plus] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, screenprotectors, laders, etc: [Nokia 7 Plus] Accessoires