Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
jamietel schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 11:28:
[...]

De Nokia 7 plus ondersteund dus geen LDAC!

Bij mijn oude toestel (een LG Nexus 5X) krijg je als optie in Bluetooth setting "HD audio: LDAC". Voor de 7+ is dit "HD audio: AAC". Ik heb zelf ook een 1000XM2. Dit vond ik vreemd aangezien ik altijd dacht dat LDAC als licentie in Android 8.0 zat. Via de support page van Nokia hebben zij bevestiging dat de 7+ geen LDAC ondersteund. Er werd wel aangegeven dat ze de mening van klanten belangrijk vinden en het neerleggen bij development.
Hmm.. in het developer menu kan ik wel LDAC selecteren en opties instellen, maar dan moet je wel naar developer modus. Het zit inderdaad out of the box niet in het gewone menu.

Nu ik nog een keer kijk springt ie gewoon weer terug op 'systeemselectie' :(

Wel suf dit.. maar als ze het bij development neer gaan leggen is het dus wel iets in de software, en zou de hardware het in ieder geval moeten kunnen.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilsscheper
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 28-02-2020
bvanaerde schreef op donderdag 19 april 2018 @ 12:59:
[...]

Nog steeds geen enkele mail ontvangen, intussen al 2x de aanvraag gedaan.
Coolblue kan me niet verderhelpen (ze hebben geen contactpersoon), straks Nokia eens gaan lastigvallen.
Zelfde probleem hier, gisteren aangemeld en tot nu toe nog geen mailtje gehad (ook niet in spam of ongewenste mail...) heb jij al meer vooruitgang weten te boeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faabjan
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-06 15:04
RvD86 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 07:51:
En weet iemand of het mogelijk is om de iconen aan te passen?
Ze hebben nu alle vormen en ik wil ze graag 1 vorm.
Standaard staat deze al op rond maar de helft blijft gewoon een andere vorm.
Heb je al 8.1 erop staan? Ik kan mij herinneren dat ik bij 8.0 ook een aantal had met een andere vorm, maar zijn nu allemaal rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvanaerde
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-06 13:49
nilsscheper schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 12:50:
[...]

Zelfde probleem hier, gisteren aangemeld en tot nu toe nog geen mailtje gehad (ook niet in spam of ongewenste mail...) heb jij al meer vooruitgang weten te boeken?
Nog steeds niets. Laatste reactie van Coolblue:
Wat vervelend dat je nog geen antwoord hebt gehad van My Actions.

Ik begrijp dat je hieromtrent zekerheid wilt maar zoals mijn collega al aangaf gaat deze actie via hen en zal je moeten wachten op een antwoord van My Action. Het kan zijn dat dit antwoord even op zich laat wachten. Het klopt inderdaad dat dit een actie is waar Nokia geen weet van heeft omdat dit geen actie is die vanuit Nokia gaat maar vanuit My actions.

Hopelijk krijg je snel een antwoord zodat je kan genieten van je gratis Chromecast
M.a.w. niemand die het kan navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 13:11
Faabjan schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 13:27:
[...]

Heb je al 8.1 erop staan? Ik kan mij herinneren dat ik bij 8.0 ook een aantal had met een andere vorm, maar zijn nu allemaal rond.
8.1.0 staat erop inderdaad.
Toen ik de telefoon de 1ste keer opstarte werd deze gelijk geupdate.

mmm...Het zou dus wel zo moeten zijn.
Nja wellicht met een volgende update.
Geen zin om alleen daarvoor een reset te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lionman
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08-2023
Relaxed guys/mannen..
Die Chromecast komt heus wel..
Echt Hollanders he.. (Ben ik zelf overigens ook)
Ik wacht btw ook nog op mijn 2e mail. 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilsscheper
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 28-02-2020
lionman schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 14:42:
Relaxed guys/mannen..
Die Chromecast komt heus wel..
Echt Hollanders he.. (Ben ik zelf overigens ook)
Ik wacht btw ook nog op mijn 2e mail. 😁
Klopt een beetje geduld hebben kan natuurlijk geen kwaad

Verschil is wel dat we allebei überhaupt nog geen mail gehad hebben; ook geen eerste die als het goed is direct verstuurd zou zijn... Heb het 2x geprobeerd: gisteren met privémail en vanmiddag met werkmail

[ Voor 7% gewijzigd door nilsscheper op 20-04-2018 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnmndn
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13-02-2022
flapdrol85 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 21:17:
Nog meer mensen waarbij Strava niet fatsoenlijk werkt? Wanneer ik een rit opneem crasht de app steeds na een ongeveer een uur... De notificatie waar je kan zien dat ie aan het opnemen is, is niet meer zichtbaar en ik moet de app ook opnieuw starten om bij de app te kunnen.... Wanneer ik dan de app heb geopend ben ik ook mijn opgenomen rit kwijt. Ik heb Strava al toegevoegd aan de lijst van apps die niet worden 'gebatterij optimaliseerd' en ook de zwarte lijst met activiteiten op de achtergrond is ook uitgeschakeld...
Ja! Overigens herstelt de rit wel weer als je de app opnieuw opstart en weer een activiteit start, maar hij trekt dan een rechte lijn tussen je laatste en je huidige punt, waardoor afstand, snelheid etc. niet meer kloppen, heel irritant.

Ik had hetzelfde probleem bij mijn vorige telefoon, een Honor 7, maar hierbij was het een bekend probleem. (https://support.strava.co...g-issues-on-Huawei-phones)

Dit was overigens één van mijn redenen om een nieuwe telefoon te kopen, dus baal hier wel behoorlijk van. (Verder overigens wel dik tevreden met het toestel.) Was van plan om het nog even aan te kijken (gister toevallig wel zonder problemen een ritje gedaan) voordat ik me er verder in ging verdiepen, maar als iemand in de tussentijd een oplossing heeft hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-09 22:20

Ragger

slopen. alles kapot maken.

En als je een andere hardloopapp gebruikt? Runkeeper of zo.
Die kun je dan eventueel daarna exporteren naar Strava.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWKterry
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:37

TWKterry

Master Mariner

Bij mediemarkt besteld en wat later ontvangen dan sommige andere, maar wel na een week al dhl met een Chromecast. Niets voor hoeven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch013
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-09 20:02
ben blij dat ik hem via Belsimpel heb besteld, daar zat de Chromecast gelijk samen met het toestel in de doos :). Geen gedoe enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Dutch013 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 21:24:
ben blij dat ik hem via Belsimpel heb besteld, daar zat de Chromecast gelijk samen met het toestel in de doos :). Geen gedoe enzo.
Vaag. Ik heb 'm ook via Belsimpel (ivm Vodafone abonnement) en kreeg de Chromecast er niet bij... Dus aangevraagd.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch013
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-09 20:02
SnoeiKoei schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 21:39:
[...]

Vaag. Ik heb 'm ook via Belsimpel (ivm Vodafone abonnement) en kreeg de Chromecast er niet bij... Dus aangevraagd.
dat is idd apart, ik had de nokia via belsimpel besteld in samen werking met de verlening voor mijn Ben nummer. Vreemd dat ik hem wel tegelijk met mijn nokia gehad heb. over de Nokia, ben er zeer tevredenover, kom van een microsoft lumia 650 af en moet zeggen dat ik toch snel aan Android gewend ben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Zag zowaar een reclame van Nokia op TV vanavond, specifiek voor de 7 Plus en geen andere modellen. De camera had daarin een grote rol en de tagline aan het einde was "Genoeg accu voor twee dagen".

Edit:
Haha, wow, het is letterlijk precies deze, maar dan is de voice-over Nederlands en zijn de teksten Nokia 8 vervangen door 7 Plus. Gevalletje 'Hollanders houden van de scherpe deal' blijkbaar.

[ Voor 55% gewijzigd door Tralapo op 20-04-2018 23:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fred13
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-09 17:34
Bij GSMARENA hebben ze deze telefoon ook getest. Ik vind het een goede neutrale test (met een goed resultaat voor deze telefoon). De resultaten komen overeen met zoals ik de telefoon ken.
https://www.gsmarena.com/nokia_7_plus-review-1752.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:04
Tralapo schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 23:21:
Zag zowaar een reclame van Nokia op TV vanavond, specifiek voor de 7 Plus en geen andere modellen. De camera had daarin een grote rol en de tagline aan het einde was "Genoeg accu voor twee dagen".

Edit:
Haha, wow, het is letterlijk precies deze, maar dan is de voice-over Nederlands en zijn de teksten Nokia 8 vervangen door 7 Plus. Gevalletje 'Hollanders houden van de scherpe deal' blijkbaar.
Op welke zender was dit?

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Ik dacht Veronica.

Hier trouwens wel een spotje voor de 7 Plus, maar dat is dus niet degene die hier in Nederland wordt uitgezonden.

[ Voor 83% gewijzigd door Tralapo op 21-04-2018 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tralapo schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 08:55:
Ik dacht Veronica.

Hier trouwens wel een spotje voor de 7 Plus, maar dat is dus niet degene die hier in Nederland wordt uitgezonden.
Ik zag het omgezette Nokia 8 naar 7 Plus filmpje zojuist op Spotify

Ik ze net een filmpje op YouTube, de persoon had de pixel camera op de 7 Plus geïnstalleerd, hij maakte er betere foto's mee.

YouTube: Nokia 7 Plus | 7+ days later

Heeft iemand deze camera al geprobeerd?

https://forum.xda-develop...p=76235335&postcount=3541

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2018 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje P
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-09 22:03
Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 10:58:
[...]

Ik zag het omgezette Nokia 8 naar 7 Plus filmpje zojuist op Spotify

Ik ze net een filmpje op YouTube, de persoon had de pixel camera op de 7 Plus geïnstalleerd, hij maakte er betere foto's mee.

YouTube: Nokia 7 Plus | 7+ days later

Heeft iemand deze camera al geprobeerd?

https://forum.xda-develop...p=76235335&postcount=3541
Ja fotos ik donkere omstandigheden zijn VEEL beter met de pixel cam en dat is geheel en al te danken aan HDR processing van de pixel cam. Zonder gebruik van HDR zie ik weinig verschil.
Wie het verschil wil zien kan het beste testen in een vrij donkere huiskamer met alleen een schemerlamp en dan standaard mode van beide camera's en vervolgens met HDR. Het verschil is dan goed te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craigory
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 26-10-2022
Wat is het verschil tussen de Googlecam en de pixelcam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neco75
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 09-09 23:41
Waarom is de optie Face Unlock niet beschikbaar? weet iemand dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flapdrol85
  • Niet online
mrtnmndn schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 16:18:
[...]

Ja! Overigens herstelt de rit wel weer als je de app opnieuw opstart en weer een activiteit start, maar hij trekt dan een rechte lijn tussen je laatste en je huidige punt, waardoor afstand, snelheid etc. niet meer kloppen, heel irritant.

Ik had hetzelfde probleem bij mijn vorige telefoon, een Honor 7, maar hierbij was het een bekend probleem. (https://support.strava.co...g-issues-on-Huawei-phones)

Dit was overigens één van mijn redenen om een nieuwe telefoon te kopen, dus baal hier wel behoorlijk van. (Verder overigens wel dik tevreden met het toestel.) Was van plan om het nog even aan te kijken (gister toevallig wel zonder problemen een ritje gedaan) voordat ik me er verder in ging verdiepen, maar als iemand in de tussentijd een oplossing heeft hoor ik het graag.
Mijn oplossing is nu om met een heel simpele app https://play.google.com/s...itintuitively.gpxrecorder GPX recorder de ritten op te nemen. Vandaag even geprobeerd in de auto en dat werkte prima. Die GPX kan ik dan weer uploaden via de strava website. Beetje omslachtig, maar werkt wel.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbem1944
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 02-03 12:27
Neco75 schreef op maandag 23 april 2018 @ 10:12:
Waarom is de optie Face Unlock niet beschikbaar? weet iemand dit?
Niet dat je er veel aan hebt, maar ter informatie:
Face unlock was eerder wel beschikbaar, maar is met de update van Android 8.0 naar 8.1 en de beveiligingsupdate van april, helaas verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neco75
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 09-09 23:41
benbem1944 schreef op maandag 23 april 2018 @ 14:03:
[...]

Niet dat je er veel aan hebt, maar ter informatie:
Face unlock was eerder wel beschikbaar, maar is met de update van Android 8.0 naar 8.1 en de beveiligingsupdate van april, helaas verdwenen.
Dat weet ik, maar ik vraag me af: waarom? daar kan niemand een antwoord op geven. Ik vond het toch wel handig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvanaerde
  • Laatst online: 02-06 13:49
nilsscheper schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 14:45:
[...]

Klopt een beetje geduld hebben kan natuurlijk geen kwaad

Verschil is wel dat we allebei überhaupt nog geen mail gehad hebben; ook geen eerste die als het goed is direct verstuurd zou zijn... Heb het 2x geprobeerd: gisteren met privémail en vanmiddag met werkmail
Intussen bevestiging gekregen.
Afzender: no-reply@myactions.eu
Titel: Ontvangstbevestiging van uw inschrijving.

Ook 3x een mail gekregen voor mijn volgende pogingen
Titel: De ontvangen gegevens in verband met uw deelname zijn onvolledig
dubbel n° --> ze merken dat ik meermaals dezelfde aangife heb gedaan :9

edit: vandaag bevestiging ontvangen voor zowel mijn aanvraag als upload van het betaalbewijs *O*

[ Voor 6% gewijzigd door bvanaerde op 24-04-2018 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

flapdrol85 schreef op maandag 23 april 2018 @ 11:36:
[...]

Mijn oplossing is nu om met een heel simpele app https://play.google.com/s...itintuitively.gpxrecorder GPX recorder de ritten op te nemen. Vandaag even geprobeerd in de auto en dat werkte prima. Die GPX kan ik dan weer uploaden via de strava website. Beetje omslachtig, maar werkt wel.....
Dat leek wel effe een leuke app om bv wandelingen mee te tracken, gebruikte ook niet zo heel veel batterij terwijl het op de achtergrond draaide... Vanmiddag even een tijdje getest. Maar nou kijk ik op mijn telefoon, draait de app niet meer en is de resulterende .gpx corrupt. Hoppekee --> uninstall

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Om nog wat accu-ervaring te delen: na twee dagen ruim 7 uur SOT gehaald, inclusief 1 uur Google Maps.

Afbeeldingslocatie: https://imagr.eu/up/6N2Cw_Screenshot_20180423-121616.png

[ Voor 3% gewijzigd door XWB op 23-04-2018 17:09 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbem1944
  • Laatst online: 02-03 12:27
Neco75 schreef op maandag 23 april 2018 @ 14:50:
[...]

Dat weet ik, maar ik vraag me af: waarom? daar kan niemand een antwoord op geven. Ik vond het toch wel handig...
Het enige dat ik kan bedenken is dat de gezichtsherkenning als beveiliging (nog) niet voldoet en er misschien wel ooit een verbeterde versie komt. Maar dat is natuurlijk maar een veronderstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zaterdag afscheid genomen van mijn HTC 10 en deze aangeschaft. Tot nu toe erg tevreden ermee, als ik dan een minpunt zou moeten noemen dan is het het ontbreken van een goede IPXX rating (waterdichtheid) maar eigenlijk heb ik helemaal niets kunnen vinden en de vorige telefoon was ook niet waterproof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:27

SebasFM

BOFH

SnoeiKoei schreef op maandag 23 april 2018 @ 16:54:
[...]

Dat leek wel effe een leuke app om bv wandelingen mee te tracken, gebruikte ook niet zo heel veel batterij terwijl het op de achtergrond draaide... Vanmiddag even een tijdje getest. Maar nou kijk ik op mijn telefoon, draait de app niet meer en is de resulterende .gpx corrupt. Hoppekee --> uninstall
Heb je in het batterij menu wel aangevinkt dat de applicatie op de achtergrond mag blijven draaien? Ik heb zo Deezer, TuneIn en Telegram ook apart moeten toestaan omdat anders de muziek er spontaan mee op hield en bij Telegram geen notificaties meer binnen kwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zertaxka
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Had vanmorgen wel iets vreemds. De wekker (standaard app) ging niet op tijd af maar 7 minuten later dan ingesteld. Heb geen idee waar het door kwam. En nee ik was al klaar wakker voor de wekker afging dus heb niet op snooze gedrukt met een slaapdronken kop :P

World of Warships proberen ? Klik hier voor Recruit a Friend Benefits !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Dat heb ik met andere Android toestellen ook wel eens gehad. Dat probleem kan veroorzaakt worden door andere apps die teveel geheugen opvreten, waardoor de wekker niet continu actief is.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

SebasFM schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 11:45:
[...]

Heb je in het batterij menu wel aangevinkt dat de applicatie op de achtergrond mag blijven draaien? Ik heb zo Deezer, TuneIn en Telegram ook apart moeten toestaan omdat anders de muziek er spontaan mee op hield en bij Telegram geen notificaties meer binnen kwamen.
Ja dat had ik gedaan maar dat voorkwam blijkbaar geen crash van de app. Ik vind crashen ook niet zozeer het probleem... wat ik onoverkomelijk vind is dat er bij een crash geen valid datalog achterblijft. Dat mag niet gebeuren imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Nog even ter informatie: gisteravond een stuk of vijf keer langs zien komen. Inderdaad Veronica, maar ook RTL 7 (tijdens VI). Nog steeds dezelfde, specifiek gericht op de 7 Plus. Het eindshot bevat altijd een "Nu te verkrijgen bij" en dan telkens een andere winkel als Bol.com en Media Markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:44
Tralapo schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 14:50:
[...]

Al deze verschillen zijn mij nog steeds volstrekt onduidelijk. Ik gebruik bijvoorbeeld een universele 5,0V/3,0A oplader, waarmee mijn Nexus 5X snel kan opladen. Dat kan neem ik aan ook wel gewoon met de 7 Plus?
Heb je dit ondertussen al getest? Laadt hij snel met de universele (USB-PD) 5V3A lader?

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Heb besloten m'n bestelling van de 7 Plus te annuleren en toch nog even wat langer af te wachten, in verband met de twijfelachtige verhalen die er nog waren rond de camera. Dus nee, ik zelf heb dat niet getest.

[ Voor 11% gewijzigd door Tralapo op 24-04-2018 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwindew
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-07-2024
Tralapo schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 15:34:
Heb besloten m'n bestelling van de 7 Plus te annuleren en toch nog even wat langer af te wachten, in verband met de twijfelachtige verhalen die er nog waren rond de camera. Dus nee, ik zelf heb dat niet getest.
Afbeeldingslocatie: https://pics.me.me/do-you-realize-what-youve-done-quick-meme-com-19256026.png

8)7 8)7 8)7

OT: na de update naar 8.1 is de kwaliteit ruim voldoende te noemen. Tevens kan je zelf door de nokia app heel veel instellen.

[ Voor 7% gewijzigd door erwindew op 24-04-2018 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Klopt, was inmiddels ook alweer redelijk gerust gesteld moet ik zeggen. Maar omdat ik tegelijkertijd ook m'n Nexus 5X weer op snelheid heb weten te krijgen stel ik het nog even uit tot de eerste prijsdaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 17:48
Na wat wikken en wegen toch besloten voor de 7+ te gaan. Was vandaag bij de MediaMarkt en was gelijk verkocht. Tot nu toe nog totaal geen spijt. Mja, ik had hiervoor een oude S5 dus elke nieuwe telefoon voelt supersnel aan. :9

Nog een rare vraag misschien: maar waar vind ik op de kassabon van de MM het kassaticket nummer voor de Chromecast actie? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koepert
  • Registratie: Augustus 2013
  • Nu online
Pff. totaal verkeerde topic om dit te uiten natuurlijk, maar toch..

Nu: Microsoft Lumia 950..

Abo verlengen en over op....

- Iphone 7 32GB...
- Nokia 7 Plus..

Ergens niet te vergelijken.. maar op dit moment voor mij 2 hele harde opties en daarmee 1 hele moeilijke keuze.. Nu nog een iphone 7 met het risico dat een volgend iOS m om zeep helpt, of uberhaupt niet meer komt... of toch over op het afgezworen Android.. Want daar ooit afgestapt door wildgroei aan (Brakke) apps.. en daarmee een fulltime functie als homescreen-tweaker..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

superbassie schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 19:53:
Na wat wikken en wegen toch besloten voor de 7+ te gaan. Was vandaag bij de MediaMarkt en was gelijk verkocht. Tot nu toe nog totaal geen spijt. Mja, ik had hiervoor een oude S5 dus elke nieuwe telefoon voelt supersnel aan. :9

Nog een rare vraag misschien: maar waar vind ik op de kassabon van de MM het kassaticket nummer voor de Chromecast actie? :$
Beetje boven midden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:15
Koepert schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 20:24:
Pff. totaal verkeerde topic om dit te uiten natuurlijk, maar toch..

Nu: Microsoft Lumia 950..

Abo verlengen en over op....

- Iphone 7 32GB...
- Nokia 7 Plus..

Ergens niet te vergelijken.. maar op dit moment voor mij 2 hele harde opties en daarmee 1 hele moeilijke keuze.. Nu nog een iphone 7 met het risico dat een volgend iOS m om zeep helpt, of uberhaupt niet meer komt... of toch over op het afgezworen Android.. Want daar ooit afgestapt door wildgroei aan (Brakke) apps.. en daarmee een fulltime functie als homescreen-tweaker..
Ik zou voor de Nokia gaan. iPhone 7 zal vast nog lang meegaan met updates maar de Nokia lijkt me nu de betere keuze. Maar dat komt omdat ik android op een telefoon beter vindt.
Heb als tablet wel een iPad. Daar vind ik iOS weer beter. .
Nu ik dit schrijf besef ik dat je niks aan dit advies hebt hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wkrooshof
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-09 15:53
De vandaag aangekondigde Xiaomi Mi 6x (of de Android One variant, Mi A2) lijkt verrassend veel op de Nokia qua specs. Kleine accu, geen 3,5mm en geen NFC. Voor de rest is eigenlijk alles hetzelfde.

Ik ben zeer benieuwd hoe deze tegenover elkaar staan, vooral gezien het grote prijsverschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Ik dacht precies hetzelfde toen ik de Mi 6X aankondiging zag. Ik verwacht alleen dat de Android One variant nog even op zich zal laten wachten, maar het prijsverschil is inderdaad fors voor basically dezelfde hardware. Het is me alleen niet duidelijk of de Mi 6X ook een aluminum body heeft?

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
RvD86 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 07:51:
Maar...Ik had voor mijn vorige telefoon (LG G6) een aantal Quickcharge 3 snelladers gekocht.
Deze werken niet op mijn Nokia?
Hij laad wel maar niet snelladen
Iemand enig idee hoe dat kan?
Is het een andere ''versie'' van snelladen ofzo?
SnoeiKoei schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 09:49:
[...]

Geen idee welke versie van quick charge de 7+ heeft maar ik heb een backwards compatible snellader in de auto en die werkt gewoon (pricewatch: Ewent EW1352 2-Poorts USB Autolader 5A met Quick Charge 3.0. De eerste paar seconden staat er "charging" in het scherm, dan verandert dat naar "quick charging" en nog iets later komt er een voorspelling bij te staan hoe lang het nog gaat duren tot 100%.
XWB schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 10:11:
De 7+ doet Quick Charge 3.0. Heb net mijn Aukey CC-T7 ontvangen, benieuwd of dat een beetje fatsoenlijk gaat werken in de auto.
Om hier nog even op terug te komen: vandaag de Aukey CC-T7 in de auto gebruikt, en telefoon gaf netjes quick charge aan :)

Afbeeldingslocatie: https://imagr.eu/up/dOTiP_Screenshot_20180425-192946.png

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-09 19:41
Sinds deze middag ook eigenaar van deze telefoon. Komende van een Oneplus 3 had ik wat schrik voor de grootte van het scherm maar ik ben het direct gewoon 😊

2 dingen vind ik jammer, beide met software knoppen:
1. Je kunt positie niet switchen
2. Je kunt geen long press action toevoegen.

Daarnaast ga ik de alert slider wel missen, puur uit gewoonte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Sonny7 schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 14:21:
[...]

Goed punt! Gedaan en back-up terug gezet, na het koppelen van horloge telefoon leek alles goed te gaan. Ik kreeg ook de melding om het apparaat toe te voegen aan Smart Lock, echter kan hij het apparaat nog steeds niet toevoegen, ik krijg nog steeds de melding:

Kan apparaat niet toevoegen
Zorg dat het Bluetooth-apparaat fenix 3 HR is ingeschakeld en dichtbij genoeg staat om verbinding te maken met dit apparaat.

Mijn horloge geeft aan gewoon verbonden te zijn met de telefoon.. Ik vrees dat dit een bug in het systeem is, aangezien alles wel vlekkeloos werkte op 8.0 :-(
Instellingen menu in Android geeft aan bij Bluetooth:
Niet verbonden

Terwijl Garmin Connect aangeeft dat het horloge verbonden is. Ik geef het op.. hopelijk is er snel een update beschikbaar!
Zelfde probleem hier 😣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tornado1.0
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-09 19:33

Tornado1.0

Work in progress

superiscch schreef op woensdag 25 april 2018 @ 22:51:

2 dingen vind ik jammer, beide met software knoppen:
1. Je kunt positie niet switchen
Volgens deze XDA thread is het wel mogelijk om de knoppen om te draaien. (geen root nodig, wel ADB)

Zelf ben ik heel geïnteresseerd in de 7+. Ik heb alleen nog een prima werkende OPO dus ik zoek nog redenen voor mezelf om over te stappen :p

If at first you don’t succeed, call an airstrike.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• superiscch
Het probleem met de Bluetooth komt vanuit Google, ze zijn er mee bezig. Dit heb ik vernomen van Nokia support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Oftewel, er komt een Android 8.1.1 release :p

March of the Eagles

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• digiben
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-09 14:27
https://nl.hardware.info/...ne-op-zijn-best-conclusie

Voor wie van testjes houd 👍
Ik test altijd liever zelf voor ik iets lees ..😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjnoebel8
  • Laatst online: 04-01 08:12
Inmiddels ook dit toestel in bezit. Heel tevreden over alleen ik heb problemen met de microfoon zo lijkt het. Als ik mensen bel horen ze me niet, ik hun wel. Via whatsapp bellen gaat wel alleen horen ze me dan heel zacht. Iemand hier nog problemen mee? Het lijkt een software probleem.

Kan het aan een instelling liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Ik ga de mijne waarschijnlijk retour sturen. Het gebrek aan notificatielichtje is ergerlijk vind ik. Zeker nu Bluetooth niet werkt en ik dus geen smart notifications krijg op m'n Garmin...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeStef
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 06-09 23:06
Je wist toch op voorhand dat dit toestel geen notificatielichtje heeft? Wat die bluetooth betreft is het een Oero probleem dat verholpen zal worden.
Ik bedoel maar ...beetje kort door de bocht om daardoor uw toestel terug te zenden, ik vind het persoonlijk erg .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
LeStef schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 12:55:
Je wist toch op voorhand dat dit toestel geen notificatielichtje heeft? Wat die bluetooth betreft is het een Oero probleem dat verholpen zal worden.
Ik bedoel maar ...beetje kort door de bocht om daardoor uw toestel terug te zenden, ik vind het persoonlijk erg .
Ik wist het wel ja, maar ik wist niet hoe lastig ik het zou vinden :-) ik breek het toestel niet af hé, het is mijn persoonlijk gevoel dat niet goed is. Mag toch hoop ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Bwa ik vind het altijd erg als mensen iets kopen, oh het ligt me niet en hop terugsturen. Terwijl het toestel niets mankeert. Winkels zot waar je het toestel kunt testen voor je het koopt.
Neem het niet op als kritiek op jou want dat is het niet :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edwin Snoek
  • Laatst online: 07-11-2023
Je kunt toch ook twee keer op het scherm tikken met je vinger, dan zie je de notificaties ook. Om hem daar nou voor terug te sturen, dat gaat wel heel ver.😉

[ Voor 36% gewijzigd door Edwin Snoek op 27-04-2018 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
LeStef schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 12:59:
Bwa ik vind het altijd erg als mensen iets kopen, oh het ligt me niet en hop terugsturen. Terwijl het toestel niets mankeert. Winkels zot waar je het toestel kunt testen voor je het koopt.
Neem het niet op als kritiek op jou want dat is het niet :)
Ik doe dit normaal nooit, vorige toestellen waren Oneplus 1 en 3 en daar heb ik nooit aangedacht om die terug te sturen.

Testen kun je wel doen in winkels, dan ging ik toestel nog gekocht hebben hoor. Maar als het toestel op tafel ligt en ik niet in een oogopslag kan zien als er een notificatie is vind ik lastig. Gisterenmiddag in de tuin gespeeld met dochter, binnen gekomen en naar gsm gekeken, uit gewoonte op zoek naar lichtje maar niks gezien. Maar in had wel 3 oproepen en 2 whatsapps gemist en dat zag ik pas 20 minuten later toen ik opnieuw gebeld werd. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Edwin Snoek schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 13:04:
Je kunt toch ook twee keer op het scherm tikken met je vinger, dan zie je de notificaties ook. Om hem daar nou voor terug te sturen, dat gaat wel heel ver.😉
Het is misschien een gewoonte. Maar ik vind het lastig zulke dingen niet te kunnen zien zonder gsm aan te raken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Laatst online: 12:04
superiscch schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 13:10:
[...]
Gisterenmiddag in de tuin gespeeld met dochter, binnen gekomen en naar gsm gekeken, uit gewoonte op zoek naar lichtje maar niks gezien. Maar in had wel 3 oproepen en 2 whatsapps gemist en dat zag ik pas 20 minuten later toen ik opnieuw gebeld werd. :-)
Aawh :F, ligt het aan mij of? Dit klinkt wel heel zielig...

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Wietsee. schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 13:18:
[...]

Aawh :F, ligt het aan mij of? Dit klinkt wel heel zielig...
Yep, heel zielig... Ik stuur doos zakdoekjes op naar je.

Goed, ik had beter niks gepost want o wee als je iets negatief zegt hier. Prettige dag nog verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Daar gaat het niet om :) Het gaat over het feit dat mensen zomaar iets kopen en terugsturen zonder reden.
Dat is niet verboden, maar persoonlijk vind ik het soms een beetje overdreven. Dat wil niet zeggen dat je goed / slecht bezig bent, het is gewoon een persoonlijke mening :)

[ Voor 20% gewijzigd door LeStef op 27-04-2018 13:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwin Snoek
Bij sommige winkels worden deze telefoons dan weer als tweedekansjes aangeboden. En dat allemaal door een ledje.🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Tja, consumenten hebben nu éénmaal retourrecht. Zolang die toestellen als tweedehands bij een andere eigenaar terechtkomen is daar weinig mis mee. Het zou pas zonde zijn als we alles direct weggooien, i.v.m. reviews: Kobalt en lithium - Hoe erg worden de tekorten? etc.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
Ik heb er geen problemen met dat ledje ...ben het al gewend van me andere toestellen.
Had ik trouwens wel eens een toestel en knipperde het ledje weer niet 😀ook al zat het er op.(schijnt trouwens ook op de 7+ te zitten links boven )
Ik kijk altijd wel even als ik scherm op pak zie je toch ook of je bericht hebt 👍
Trouwens met bluetooth hier geen probleem mee...maar gebruik geen Garmin .
Word ook wel weer opgelost volgende maand bij software update .....al hebben sommige het al werkend na harde reset lees ik op Nokia communicatie forum bij sommige gebruikers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Installeer het simpele Appje Glimpse eens, Je scherm licht even op en het binnenkomende bericht staat duidelijk in je scherm, gebruik deze zelf ook op mijn Nokia 8, omdat het Glance alleen bellen, sms en email weergeeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-67
  • Laatst online: 11-06-2019
superiscch schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 12:28:
Ik ga de mijne waarschijnlijk retour sturen. Het gebrek aan notificatielichtje is ergerlijk vind ik. Zeker nu Bluetooth niet werkt en ik dus geen smart notifications krijg op m'n Garmin...
Ik gebruik LED Blinker Pro die de notication LED on screen brengt, zo zie je onmiddellijk aan de kleur (die je op voorhand hebt ingesteld) voor welke app de notificatie geldt.

werkt prima! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
Bedankt voor de tips. Ik geef het een nieuwe kans

Ik denk dat ik iets te impulsief gereageerd heb.

[ Voor 21% gewijzigd door superiscch op 27-04-2018 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-09 19:45
Zijn er hier nog mensen waarvan de WiFi zo'n kuren heeft?

Ik heb thuis 2 netwerken. Orange en orangeB, die staat voor boven, dit omwille van mijn raspberry pi boven die niet werkt op 5ghz.

Dus orange router geeft ssid 2.4 en 5ghz.
Boven heb ik de PowerLine extender die 1 said send genaamd orange op 5ghz.en 1 said met orange op 2.4.

Nu switch mijn Nokia om de haverklap van het 1 na het ander als ik in de leefruimte zit. Waar het bereik met WiFi analyzer rond de 58 en 62db is.
En die orangeB van boven geeft 72 en 74db.

Dus een slechter bereik. Toch heeft de gsm de voorkeur om te verbinden met het slechter netwerk boven.

Met mijn galaxy s7 edge loste ik dit probleem op met het programma swifi. Echter is dit bij dit toestel precies niet van doen, want het helpt niks.

Hoe kan ik dit verhelpen want het is vrij irritant om telkens van je verbinding worden gesmeten om dan terug naar een slechter signaal te gaan.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
Iemand hier last van slechte afleesbaarheid in de zon?

En laadt de 7+ nou ook snel met een "universele" 5V/3A lader (usb-pd)?

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
S0epkip schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 21:26:
Ik heb er op zich geen "last" van, maar het scherm is met volle zon merkbaar moeilijker te lezen dan andere telefoons die ik hiervoor gehad heb.

De testresultaten op https://nl.hardware.info/...-op-zijn-best-beeldscherm bevestigen dat ook.
Geen idee, ik heb alleen Quick Charge 3 laders (thuis, werk & auto).

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

c4coupe schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 18:15:
Zijn er hier nog mensen waarvan de WiFi zo'n kuren heeft?

Ik heb thuis 2 netwerken. Orange en orangeB, die staat voor boven, dit omwille van mijn raspberry pi boven die niet werkt op 5ghz.

Dus orange router geeft ssid 2.4 en 5ghz.
Boven heb ik de PowerLine extender die 1 said send genaamd orange op 5ghz.en 1 said met orange op 2.4.

Nu switch mijn Nokia om de haverklap van het 1 na het ander als ik in de leefruimte zit. Waar het bereik met WiFi analyzer rond de 58 en 62db is.
En die orangeB van boven geeft 72 en 74db.

Dus een slechter bereik. Toch heeft de gsm de voorkeur om te verbinden met het slechter netwerk boven.

Met mijn galaxy s7 edge loste ik dit probleem op met het programma swifi. Echter is dit bij dit toestel precies niet van doen, want het helpt niks.

Hoe kan ik dit verhelpen want het is vrij irritant om telkens van je verbinding worden gesmeten om dan terug naar een slechter signaal te gaan.

Alvast bedankt.
Ik heb ook twee netwerken, maar de Nokia doet het veel beter als mijn vorige telefoon.

Heb je een andere app geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-09 19:45
Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 09:22:
[...]

Ik heb ook twee netwerken, maar de Nokia doet het veel beter als mijn vorige telefoon.

Heb je een andere app geprobeerd?
Ik heb die swifi al eens uitgezet. Maar hij geeft de
voorkeur om met die hij eerst verbonden was verbonden te blijven. Gisteren deed ik een speedtest, en ik kreeg nog amper 3Mbit door. Terwijl de goede verbinding op 90 zit ofzo.

Ik heb nu het programma swifi wat anders ingesteld. Het is wat testen in ieder geval.

Met mijn Samsung kon ik in mijn bed niks meer doen als die verbonden bleef met de router onder. Nu kan ik nog wel wat doen, dus het ontvangst lijkt me beter.

Echter als ik kijk net Wi-Fi analyser zie ik heel uiteenlopende metingen. De ene moment 55dB, minuut later 78...zelfde plaats.

Dit had mijn Samsung dan weer nooit. En ik denk door dit geschommel dat de nokia snel wisselt...

Welk programma gebruik jij als als vervanging voor swifi? Of gebruik je helemaal niets?

Edit, net beide gsms is naast elkaar gelegd met Wi-Fi analyser. Samsung zegt 5GHz op 58dB, en nokia geeft 72 aan op hetzelfde. Toestellen liggen naast elkaar.

Mvg Kristof

[ Voor 20% gewijzigd door c4coupe op 28-04-2018 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik helemaal niets qua app op mijn telefoon.
Als ik nu naar boven ga schakelt de telefoon ook gewoon over op het netwerk wat boven is, zonder enig probleem heb ik volle verbinding.
Maar ik gebruik boven de ubiquiti AC LR
Hiervoor werkte ik met losse extenders, nu zijn alle verbinding problemen voorbij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Faabjan
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-06 15:04
S0epkip schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 21:26:

Nee geen last van slechte afleesbaarheid. Desnoods zet ik het scherm wat feller.

Ik heb van de week een 5V/3A gekocht en die werkt prima. Komt 'snel laden' inbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lionman
Al mensen die de 7+ een tijdje zonder de case hebben gebruikt? Krast de achterkant snel? Vind hem een stuk mooier zonder die case maar twijfel of ik hem er al af zal halen..

Wacht nog op een filmpje van "telefoonsloper" jerryrigeverything op YouTube om de durability te testen.
Zal wel zo'n beetje hetzelfde zijn als de Nokia 6 vermoed ik. https://youtu.be/_5aXkW0EFRI

[ Voor 15% gewijzigd door lionman op 28-04-2018 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lionman schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 15:56:
Al mensen die de 7+ een tijdje zonder de case hebben gebruikt? Krast de achterkant snel? Vind hem een stuk mooier zonder die case maar twijfel of ik hem er al af zal halen..

Wacht nog op een filmpje van "telefoonsloper" jerryrigeverything op YouTube om de durability te testen.
Zal wel zo'n beetje hetzelfde zijn als de Nokia 6 vermoed ik. https://youtu.be/_5aXkW0EFRI
Ik heb de 6.1 (zelfde aluminium bouw als de 7+), nu een week of 3 2 zonder hoesje en niets te zien aan de achterkant. Maar ik heb dan ook niet dagelijkse een open Stanley mes samen met de phone in mijn broekzak. 8)7

Maar deze phones (met koperen randjes) zijn echt een stuk mooier zonder hoesje. En een krasje op de behuizing, jammer dan. Had het maar geen gebruiksvoorwerp moeten worden. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2018 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lionman
Die 6.1 leek/lijkt me ook een prima bang for the bucks keuze ja. 👍 Het blijft idd een gebruiksvoorwerp. Wat krasjes zou ik met de tijd niet wakker van liggen. Het zijn geen high end/price toestellen. Kan altijd nog een (niet transparante) case om mocht hij flink toegetakeld zijn/worden. Dan maar paar tientjes verkoopwaarde minder mocht hij ooit weer in verkoop gaan.

Klein irritatiepuntje waar ik nog achter kwam is dat als je belt op de speaker diegene echo hoort wanneer het volume op meer dan 50% staat. En bij 50% of minder volume moet je geen tot weinig bijgeluiden hebben om de andere kant goed te kunnen verstaan.

[ Voor 23% gewijzigd door lionman op 28-04-2018 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 21:40
Vraagje, ik moet deze week telefonisch bereikbaar zijn (dus de optie "niet storen" is geen optie), dus ik irriteer me dood aan de geluiden van de notificaties van NOS & NU snachts.

Hoe kan ik de geluiden van de push notificaties op stil zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koepert
  • Registratie: Augustus 2013
  • Nu online
Isane schreef op zondag 29 april 2018 @ 07:13:
Vraagje, ik moet deze week telefonisch bereikbaar zijn (dus de optie "niet storen" is geen optie), dus ik irriteer me dood aan de geluiden van de notificaties van NOS & NU snachts.

Notificaties van NOS en NU gewoon uitzetten? Als het nieuws zo belangrijk is dat ik er s nachts voor gestoord moet worden, belt mn familie/vrienden wel. Anders zie ik het de volgende dag wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Even wat benchmarks gedraait in vergelijking met een galaxy s7

https://imgur.com/a/eXUuBsH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Belisarius
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-12-2022
Isane schreef op zondag 29 april 2018 @ 07:13:

Bij de "Meer Instellingen" van "niet storen" kiezen dat je oproepen van iedereen toestaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amas
  • Laatst online: 09-09 15:59

amas

Law of Nature: Chaos

lionman schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 15:56:

Ik heb de telefoon nu een maand in gebruik zonder hoesje en de achterkant is nog helemaal perfect, zit geen krasje op. Alleen de koperen omlijning bij de camera heeft wat kleine beschadigingen, maar dat is te verwachten omdat die uitsteekt. Maar wat maakt het uit, het is de achterkant maar, daar kijk je als het goed is toch nooit naar :P

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S0epkip
Faabjan schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 13:50:
[...]

Nee geen last van slechte afleesbaarheid. Desnoods zet ik het scherm wat feller.

Ik heb van de week een 5V/3A gekocht en die werkt prima. Komt 'snel laden' inbeeld.
Bedankt voor je snelle feedback, het heeft me over de streep getrokken en heb de 7 plus nu binnen :)

Ik heb me ook aangemeld voor de Chromecast, zag alleen wel op de myaction site dat er "0 toestellen beschikbaar zijn" ?? :? We wachten het maar ff af....

Het toestel bevalt goed tot nu toe, laadt inderdaad snel met een USB-PD lader (5V/3A). Helderheid valt me niet tegen, zeker niet vergeleken met de Nexus 5X.

Klein minpuntje van het meegeleverde hoesje vind ik dat het eigenlijk niet hoog/dik genoeg is om het scherm te beschermen.

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjnoebel8
  • Laatst online: 04-01 08:12
sjnoebel8 schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 12:16:
Inmiddels ook dit toestel in bezit. Heel tevreden over alleen ik heb problemen met de microfoon zo lijkt het. Als ik mensen bel horen ze me niet, ik hun wel. Via whatsapp bellen gaat wel alleen horen ze me dan heel zacht. Iemand hier nog problemen mee? Het lijkt een software probleem.

Kan het aan een instelling liggen?
Update: Ik heb de mijne retour moeten sturen, het is schijnbaar een bekend probleem. Nu afwachten wanneer ik een nieuw toestel retour krijg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvD86
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 13:11
Misschien een stomme vraag.

Als ik mijn statusbalk/notificatiecenter naar beneden swipte was dit altijd wit.
Dit is nu in 1x zwart.
Ook zijn de map achtergronden zwart geworden.

Zal vast een instelling zijn die per ongeluk heb aangezet ofzo maar ik kan hem niet vinden.
Weten jullie waar ik dat kan veranderen?

Edit: Ik ben er al achter...In 8.1 past dit zich automatisch aan aan de achtergrond... :)

[ Voor 12% gewijzigd door RvD86 op 30-04-2018 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:50
Ik heb wat berichten verplaatst naar: [Nokia 7+] Levertijd & Prijzen. Berichten betreft de Chromecast actie horen daar thuis.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

https://www.droidapp.nl/toestellen/nokia-7-plus-review/

Gewoon zoals ik de telefoon ook bekijk, prima telefoon

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2018 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2018 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

. Hoe verwijder je een bericht, per ongeluk verkeerd gedaan..

[ Voor 195% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2018 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flapdrol85
  • Niet online
SnoeiKoei schreef op maandag 23 april 2018 @ 16:54:
[...]

Ik heb hem gisteren aangezet terwijl ik ook Strava aan had staan. Met die combinatie blijft strava gewoon werken. Heel bijzonder.... heb het ook maar gemeld bij Strava zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
S0epkip schreef op maandag 30 april 2018 @ 07:37:
[...]

Bedankt voor je snelle feedback, het heeft me over de streep getrokken en heb de 7 plus nu binnen :).
Het enige dat me tegenvalt van wat ik lees is de felheid van het scherm nog.
Aangezien jij hier ook mee zat, hoe ervaar jij het nu in gebruik? Fel genoeg voor in zonlicht?
Helpt het goede contrast mee aan de afleesbaarheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, na 3 weken gezever met de Blue tooth, heb alles geprobeerd, resetten, soft reste, harde reset, resetten van connecties (BT/Wifi en mobiele) en cash geheugen legen en noem maar op, is ie vandaag terug naar Bol gegaan.

connectie met mijn Bose soiundlink, waardeloos
iedere minuut valt de verbinding 1 of 2 seconden weg waardoor de muziek hapert.
connectie met de Rodmi FM transmitter, zelfde verhaal
connectie met een Garmin fenix 5, waardeloos, , eerst al een gevecht om hem te pairen, daarna als je een keer buiten bereik van de telefoon geweest bent (bluetooth connectie) is de connectoe weg, en komt niet meer terug, wat je ook probeert.

ik ben al 3 weken aan het mailen met Nokia over dit euvel, maar wordt daar totaal niet serieus genomen, men leest emails maar half of sturen gewqoon een standaard berichie,

zelfs toen ik vanmdaag een mail stuurde dat ik het opgegeven heb, en de telefoon teruggestuiurd is , krijg ik als reactie dat ik naar settings moet gaan, dan naat bluetooth conections enz enz,

totaal niks met de mail te maken die verstuurd was, helaas, het houdt nu op.

die BT is te belangrijk om daar mee door te kloten, ik erger me stees meer aan die onderbrekingen, , heb dat meermalen aangegeven aan Nokia.

ik ga het risiko niet nemen, om die telefoon te houden, als ze dat BT verhaal niet op orde krijgen zit ik met een voor mij totaal wardeloze en onbruikbare telefoon, dat dus niet

en om nou mijn oude Iphone appart erbioj te houden voor de muziek, en de Garmin, dat gaat me echt te ver, jammer want deze telefoon kan een topper worden, de batterij, eindelijk iemand die het snapt, 2 dagen, goeie bouwkwaliteit, fijne software die android one, helemaal perfect, maar die BT is gewoonweg waardeloos, en voor mij ntoaal onbruikbaar, dat icm ween waardeloze feedback van Nokia zelf,

het enige goede in deze zaak is dat Bol de telefoon zo terugneemt en de centen teruggestort worden, dus die krijgen ze straks weer voor de nieuwe, wat dat gaat worden???? maar dat het geen Nokia waort is eigenlijk wel zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-09 08:21
Zijn er hier meerdere mensen waarbij de brightness razendsnel aanpast terwijl je bijv. op een website scrollt? Dit gebeurt bij mij ongeacht of dat adaptive brightness aan of uit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris1907
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 10-09 15:53
Verwijderd schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 01:31:
ok, na 3 weken gezever met de Blue tooth, heb alles geprobeerd, resetten, soft reste, harde reset, resetten van connecties (BT/Wifi en mobiele) en cash geheugen legen en noem maar op, is ie vandaag terug naar Bol gegaan.

[...]
Knap vervelend. Waarschijnlijk de standaard personen op de Nokia helpdesk zonder enige achtergrond, jammer.

Ik heb juist een totaal omgekeerde ervaring! Daar waar ik bijvoorbeeld in de auto met mijn S6 dat 'stotteren' had, heb ik nu eindelijk een prima geluid. Jaar lang maar een aux-kabel voor gebruikt, nu eindelijk kabelloos :)
Weinig kennis van BT, maar wellicht dat het te maken heeft met Bluetooth 4.0 / 5.0 en compatibiliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
Verwijderd schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 01:31:

connectie met de Rodmi FM transmitter, zelfde verhaal
connectie met een Garmin fenix 5, waardeloos, , eerst al een gevecht om hem te pairen, daarna als je een keer buiten bereik van de telefoon geweest bent (bluetooth connectie) is de connectoe weg, en komt niet meer terug, wat je ook probeert.

ik ben al 3 weken aan het mailen met Nokia over dit euvel, maar wordt daar totaal niet serieus genomen, men leest emails maar half of sturen gewqoon een standaard berichie,

zelfs toen ik vanmdaag een mail stuurde dat ik het opgegeven heb, en de telefoon teruggestuiurd is , krijg ik als reactie dat ik naar settings moet gaan, dan naat bluetooth conections enz enz,

totaal niks met de mail te maken die verstuurd was, helaas, het houdt nu op.

die BT is te belangrijk om daar mee door te kloten, ik erger me stees meer aan die onderbrekingen, , heb dat meermalen aangegeven aan Nokia.

ik ga het risiko niet nemen, om die telefoon te houden, als ze dat BT verhaal niet op orde krijgen zit ik met een voor mij totaal wardeloze en onbruikbare telefoon, dat dus niet

en om nou mijn oude Iphone appart erbioj te houden voor de muziek, en de Garmin, dat gaat me echt te ver, jammer want deze telefoon kan een topper worden, de batterij, eindelijk iemand die het snapt, 2 dagen, goeie bouwkwaliteit, fijne software die android one, helemaal perfect, maar die BT is gewoonweg waardeloos, en voor mij ntoaal onbruikbaar, dat icm ween waardeloze feedback van Nokia zelf,

het enige goede in deze zaak is dat Bol de telefoon zo terugneemt en de centen teruggestort worden, dus die krijgen ze straks weer voor de nieuwe, wat dat gaat worden???? maar dat het geen Nokia waort is eigenlijk wel zeker.
Hier totaal geen last van weg vallen ...wel als ik metertje of 4a 5 en of er wat tussen zet ,met me ifi audio dac en of Samsung tv dan stotteren.
Hier draait het gewoon goed met aptx HD op me dac .
Heb hem nu maandje draaien zonder problemen 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S0epkip
vaagisdenaam schreef op maandag 30 april 2018 @ 23:25:
[...]

Het enige dat me tegenvalt van wat ik lees is de felheid van het scherm nog.
Aangezien jij hier ook mee zat, hoe ervaar jij het nu in gebruik? Fel genoeg voor in zonlicht?
Helpt het goede contrast mee aan de afleesbaarheid?
Hij kan duidelijk feller dan mijn Nexus 5x, maar fel zonlicht is er helaas nog niet geweest :|
Het lijkt me fel/contrastrijk genoeg. Wel is het scherm wat minder mooi dan die van de HTC U11 bijvoorbeeld, maar hij kan ongeveer even fel.

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin Snoek
Ik heb ook geen enkel probleem met Bluetooth. Ik heb een JBL Charge 3 en de Nokia maakt de verbinding heel snel en blijft dan verbonden zonder uit te vallen of te haperen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edwin Snoek
En het zonlicht probleem herken ik ook niet. Ik heb de Nokia vergeleken met 3 Samsung telefoons, namelijk de A3, de S7 en S8 Plus. Maar de Nokia 7+ doet bij mij niet onder voor de Samsung telefoons. De Nokia kan juist erg fel ingesteld worden. Soms is het net alsof ik hele andere reviews lees. De Nokia is gewoon top.👍

Het bellen gaat ook heel goed. Geen microfoonproblemen en het geluid klinkt helder en open en ik ben ook duidelijk verstaanbaar aan de andere kant.

Ik kan eigenlijk maar 1 minpuntje ontdekken, en dat is dat de ceramic coatinglaag achter op de telefoon heel moeilijk schoon te maken is. Vette vingers zijn niet makkelijk om te verwijderen. Maar het bijgeleverde hoesje lost dat probleem ook op. Voor de rest ben ik zeer tevreden over de telefoon. Er is niets wat bij mij niet goed werkt. En de bouw van de telefoon is gewoonweg erg goed. De Nokia voelt erg massief en sterk in je hand.

En nu wil ik een ballon.🤣

[ Voor 50% gewijzigd door Edwin Snoek op 01-05-2018 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saphaas
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-02-2023
Hier ook geen problemen met bluetooth werkt bij mijn ook vlekkeloos .
Pagina: 1 ... 8 ... 37 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, aanbiedingen, winkels, prijzen: [Nokia 7 Plus] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, screenprotectors, laders, etc: [Nokia 7 Plus] Accessoires