Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1234
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12-2024
Ik heb het toestel nu een paar dagen en ik moet zeggen dat ik best wel tevreden ben met het toestel (komend van een OP3).

Één ding wat me echter opvalt is dat snel laden niet altijd werkt. Als ik het toestel bijvoorbeeld even oppak, springt hij naar gewoon opladen. Als ik hem weer neerleg of even stilhoudt, springt hij weer naar snel opladen. Gebruik ik het toestel actief tijdens het opladen, dan gebruikt hij helemaal geen snel opladen.

Meer mensen die dit ervaren?

[ Voor 5% gewijzigd door mb1234 op 27-05-2018 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-09 19:45
mb1234 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 23:04:
Ik heb het toestel nu een paar dagen en ik moet zeggen dat ik best wel tevreden ben met het toestel (komend van een OP3).

Één ding wat me echter opvalt is dat snel laden niet altijd werkt. Als ik het toestel bijvoorbeeld even oppak, springt hij naar gewoon opladen. Als ik hem weer neerleg of even stilhoudt, springt hij weer naar snel opladen. Gebruik ik het toestel actief tijdens het opladen, dan gebruikt hij helemaal geen snel opladen.

Meer mensen die dit ervaren?
Ik heb hier al gelezen dat, als het scherm aan is, hij niet snellaad. Enkel bij scherm uit...

Ik heb speciaal voor in mijn wagen een quick charge gekocht van anker. Ben er nu een week mee na Kroatië geweest. En tijdens navigeren laad die gewoon normaal op.

2 weken terug, kwam ik van mijn werk. Laad GSM op zonder dat het scherm opstaan. En 20 minuten later toen ik thuis kwam, was die dik 20 procent meer opgeladen. Dus toen wel quickcharge...

Ik heb vandaag mijn Bluetooth nog is getest. En ik krijg nog steeds de melding, no phone service, ik keek gelijk op GSM, en mijn ontvangst was letterlijk even weg. Dit gebeurt nooit, precies alleen maar als die verbonden wordt met Bluetooth. En eenmaal die melding gekregen te hebben op de handsfree kit, gaat die elke 30 sec. piepen.

Dus dat ding is ook waardeloos geworden in samenwerking met deze gsm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-67
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 11-06-2019
c4coupe schreef op maandag 28 mei 2018 @ 00:55:
[...]

Ik heb vandaag mijn Bluetooth nog is getest. En ik krijg nog steeds de melding, no phone service, ik keek gelijk op GSM, en mijn ontvangst was letterlijk even weg. Dit gebeurt nooit, precies alleen maar als die verbonden wordt met Bluetooth. En eenmaal die melding gekregen te hebben op de handsfree kit, gaat die elke 30 sec. piepen.

Dus dat ding is ook waardeloos geworden in samenwerking met deze gsm
Ik had ook dezelfde BT problemen. 'No phone service/geen providernaam' terwijl de phone wel degelijk connectie had. Met Nokia Support gemaild en die hebben verschilende acties doorgegeven, dewelke niet werken.

Ik heb dan een factory reset gedaan en de telefoon van scratch terug ingesteld (dus geen backup van de phone gerestored) en sindsdien werkt mijn BT terug zoals het moet.

Voor de batterij problemen, qua opladen. Dit is wat Nokia Support me mailde:

Regarding your inquiry about slow charging. we would like to suggest you some solutions below:

1. Try another Charger
2. Make sure to turn off GPS/Location/Bluettooth/ Data while charging
3. Turn off background running apps and uninstall the seldom use or never use apps.
4. Battery protection: Settings>> Apps>> tap the three little dots>> Show System>>scroll down to Battery Protection>> Storage>> Clear Data / Clear Cache. Restart the phone.
5. Keep or use your phone in a good ventilation place
Please move your phone to room temperature. It's best to always keep the battery between 15°C and 25°C (59°F and 77°F) for optimal performance.
6.Battery Re-Calibration
Discharge your phone fully until it turns itself OFF.
Turn it ON again and let it turn itself OFF.
Plug your phone into a charger and, without turning it on, let it charge until the on-screen says 100%.
Unplug your charger.

You can perform this step up to 2x 3x and please send us feedback if it is working successfully. :D

[ Voor 37% gewijzigd door M-67 op 28-05-2018 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 00:00
Ben nu een weekje ver met dit toestel, en eerlijk gezegd, hij heeft al mijn verwachtingen overtroffen. Enorme verademing na een korte uitstap naar Samsung, en doet me eigenlijk wat terugdenken aan de Nexus 5 die ik ooit had: gewoon een mooi, snel (1) toestel met een propere Android erop, alles werkt zoals je het verwacht en zoals het hoort (2), en qua batterij kan ik echt niet klagen met 8u screen on time over anderhalve dag - niet zo goed als de Lenovo P2 die ik een hele tijd had maar toch echt heel comfortabel.

(1) Snel? Ja, de SD660 mag dan "slechts" een midrange SoC zijn maar in combinatie met clean Android is de hele ervaring uiterst smooth en snappy. Hij vliegt door de UI heen, apps laden snel... Als ik even benchmark zie ik dat de GPU performance zelf wat minder is, maar veel gamen doe ik eigenlijk niet. Super Mario Run staat er wel op, en dat draait uitstekend, dus... Ik ben tevreden.

(2) Alles werkt zoals het hoort BEHALVE 1 klein bugje dat ik lijk opgemerkt te hebben: wanneer ik een video bekijk in Chrome met de telefoon in portrait, en ik duw vervolgens op "fullscreen", dan gaat de video naar landscape maar de telefoon lijkt dan verward door deze geforceerde orientatie switch. Wanneer ik terugkeer lijkt chrome gelocked in landscape en kan ik deze niet meer naar portrait laten roteren. Ik moet dan chrome even afsluiten (via de multitask wegswipen) en opnieuw opstarten, waarna het wel weer werkt.

Als enige bug valt dat nog best wel mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.bakker84
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 29-08 10:55

d.bakker84

XBL: BloodyB2121

Ik had vorig weekend ineens dat er allemaal horizontale strepen over het scherm naar boven en beneden heen en weer bewogen. Het scherm reageerde ook niet meer. Opnieuw opstarten hielp niet. Ik ging er al vanuit dat hij stuk was. Een paar uur later was het ineens weer over. De ochtend erna gebeurde het nog een keer een halve minuut en daarna niet meer gezien... Beetje vervelend, ik heb liever dat hij duidelijk stuk is, dan kan ik er tenminste mee terug. Vertrouw het nu nog niet...

Edit:
Ook heb ik dat mijn maps tijdens het navigeren ineens "minimaliseerd". Dan springt het beeld naar het homescreen en staat de navigatie in een klein schermpje er zwevend voor. Dit gebeurt ook een enkele keer bij het kijken naar YouTube of Netflix. Bij maps gebeurt dit regelmatig, erg vervelend. Kan je dat "screen in screen" ook ergens uitzetten zodat dit niet meer gebeurt?

[ Voor 36% gewijzigd door d.bakker84 op 28-05-2018 09:45 ]

XBox Series X: BloodyB2121

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjef42195
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-09 16:57
Weet iemand waar de optie zit dat nieuwe apps automatisch worden toegevoegd aan je startscherm (wil het graag uit zetten namelijk)? Ik kom van Android 7 en daar zat het in de instellingen van de playstore, maar ik kan het niet vinden op de Nokia 7+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:24

Magic666

No one's neighbour!

Ik lig in de markt voor deze maar heb er wel een vraag over:
heeft deze, net als mijn huidige LG G3, de "dubbel tikken dan gaat het scherm aan" optie?

Iets wat ik zeer zou missen als dat er niet op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
@Magic666 Jazeker :) Ik gebruik die optie dagelijks op de 7 Plus.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
d.bakker84 schreef op maandag 28 mei 2018 @ 09:41:
Ook heb ik dat mijn maps tijdens het navigeren ineens "minimaliseerd". Dan springt het beeld naar het homescreen en staat de navigatie in een klein schermpje er zwevend voor. Dit gebeurt ook een enkele keer bij het kijken naar YouTube of Netflix. Bij maps gebeurt dit regelmatig, erg vervelend. Kan je dat "screen in screen" ook ergens uitzetten zodat dit niet meer gebeurt?
Even naar 'picture in picture' zoeken in de settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:48
Ik heb een aantal dagen nu een Nokia 7 Plus alleen laad hij niet meer. Iemand dit wel.eens gehad?

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwin Snoek
  • Laatst online: 07-11-2023
Misschien kun je even een andere Usb adapter proberen. En/of een andere Usb-C kabeltje.
En even kijken of er stof in de usb ingang zit.

[ Voor 4% gewijzigd door Edwin Snoek op 28-05-2018 21:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatthiasDS
sjef42195 schreef op maandag 28 mei 2018 @ 17:00:
Weet iemand waar de optie zit dat nieuwe apps automatisch worden toegevoegd aan je startscherm (wil het graag uit zetten namelijk)? Ik kom van Android 7 en daar zat het in de instellingen van de playstore, maar ik kan het niet vinden op de Nokia 7+
Ik vrees dat dit met de standaard launcher niet kan.
Zelf heb ik Nova Prime er op staan, daarmee heb je hier alvast geen last van, naast het feit dat je zoveel extra zaken kan customizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1p
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-09 06:15

j1p

Magic666 schreef op maandag 28 mei 2018 @ 17:19:
heeft deze, net als mijn huidige LG G3, de "dubbel tikken dan gaat het scherm aan" optie?

XWB schreef op maandag 28 mei 2018 @ 17:35:
@Magic666 Jazeker :) Ik gebruik die optie dagelijks op de 7 Plus.
Op de 7 Plus kan je met dubbel tikken het scherm wel aanzetten, maar niet uit. Dit moet je dus gewoon doen met de aan-/uitknop. Ik hoop (verwacht) dat ze dit wel in een toekomstige update gaan toevoegen.

[ Voor 4% gewijzigd door j1p op 28-05-2018 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Uit is niet een pré maar zou ook wel handig zijn ja.
Wel apart dat zoiets niet standaard erin zit denk ik dan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
Ook bij dergelijke zaken kan een andere launcher helpen... Double tap voor scherm uit kan in een aantal launchers (ook hier weer: Nova :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-08 18:42
Ik kom van een iPhone af en daar werd automatisch de positie bewaard waar mijn auto geparkeerd staat doordat de bluetooth verbinding van mijn iPhone met de auto verbroken werd. Handig in een vreemde stad.

Kan zoiets ook automatisch met de Nokia 7+ (Android)? Ik weet dat het handmatig kan maar automatisch heb ik die optie nog niet gevonden: zie niet de geparkeerde plek in Google Maps. Kan misschien ook liggen aan mijn privacy settings van mijn Google account...

[ Voor 5% gewijzigd door Ynnoz op 29-05-2018 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-08 18:42
sjef42195 schreef op maandag 28 mei 2018 @ 17:00:
Nova Launcher (Prime).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Hoe lang duurt het laden gemiddeld bij jullie? Tot 100%

Gisteren duurde opladen van 30% tot 100% zeker anderhalf uur. Is dit normaal? Daarnaast geeft mijn toestel nooit snel laden aan.

[ Voor 57% gewijzigd door Erik1805 op 29-05-2018 08:50 ]

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• c4coupe
Erik1805 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 07:31:
Hoe lang duurt het laden gemiddeld bij jullie? Tot 100%

Gisteren duurde opladen van 30% tot 100% zeker anderhalf uur. Is dit normaal? Daarnaast geeft mijn toestel nooit snel laden aan.
Bij mij ongeveer 1 uur 40. De laatste 10 procent gaan traag, maar dit is bewust gedaan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 17:33
Magic666 schreef op maandag 28 mei 2018 @ 17:19:

Unlock je dan niet met de vingerscanner?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:20
c4coupe schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 09:57:
[...]

Bij mij ongeveer 1 uur 40. De laatste 10 procent gaan traag, maar dit is bewust gedaan denk ik.
Klopt, zie hier onder de reden waarom:
https://www.quora.com/Why...-does-this-happen?share=1

apollo13

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

-ION- schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 17:48:
[...]

Unlock je dan niet met de vingerscanner?
Op de LG G3 zit geen vingerscanner ;)
Maar ik heb mijn mobiel, veelal op werk, voor me liggen op eoa plastic houder, dan is ff dubbeltikken makkelijker dan oppakken en vingerscanner.

Maar ik begrijp uit een paar reacties dat LED blinker pro iets met je scherm doet in kleurtjes en daar teken ik ook voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
Thx

[ Voor 4% gewijzigd door c4coupe op 29-05-2018 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Heb Nokia 7 plus vanaf de release bij MM gekocht. Afgelopen week beetje hard op tafel gekomen ( ziet geen schade) alleen met bellen zit er nu wel een soort ruis in ook bij overgaan van de lijn. Zet ik hem op handsfree mode dan is het zuiver geluid. Misschien iets los gekomen bij de speaker bovenin de tel? Vraag mij af als opsturen zin heeft als men dit gaat zien/horen... Iemand ervaring? Ben beetje bang als het naar dynafix gaat meer kapot dan heel terug krijg.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vweereld
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-09 08:38
Afgelopen week de 7+ ontvangen en tot op heden erg tevreden. Helderheid scherm is iets minder dan bij mijn vorige Samsung maar daar valt mee te leven. Maar toch een klein probleempje; bij het overzetten van mijn SD kaartje kreeg ik de melding om hem te formatteren. Vreemd, het kaartje werkte toch ook in mijn Samsung. Blijkt mijn kaartje oorspronkelijk NTFS te zijn geformatteerd en werd nu FAT 32. Ik had op het kaartje een paar bestanden die groter zijn dan 4 GB en die herkent hij niet nu meer en de bestanden opnieuwe erop zetten lukt ook niet. Melding dat groter dan 4 GB niet kan op een FAT32. Wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Vaag, heb de Nokia nu 1 week in bezit en krijg net voor het eerst snelladen te zien bij opladen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even zoeken in dit topic, dit komt al heel wat pagina's voorbij :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwindew
  • Laatst online: 27-07-2024
ik krijg heel af en toe de melding dat toestel weer normaal functioneert na herstel van juiste temperatuur.
Herkennen jullie dit?
Dit komt niet elke keer voor. Ik laad mijn telefoon alleen 's nachts op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audioot
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-08 22:00
Hallo Tweakers,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede en niet te dure vervanger van m'n Nexus 6P. De Nokia 7+ trekt me vanwege kale Android en de update garanties. Het enige wat me tegenstaat in de "ondermaatse" helderheid van het scherm
Althans dat beweren een aantal test sites. Ik ben vanmiddag even naar de Mediamarkt geweest en de verkoopster was zo aardig om met de telefoon en mij naar buiten te lopen. Daar heb ik de helderheid met mijn Nexus vergeleken en ik kon niet echt veel verschil zien behalve dat de Nokia wat witter wit laat zien.
Hoe zijn de ervaringen hier van mensen die de Nokia 7+ al een tijdje gebruiken?

Alvast bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Audioot schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 16:48:
Hallo Tweakers,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede en niet te dure vervanger van m'n Nexus 6P. De Nokia 7+ trekt me vanwege kale Android en de update garanties. Het enige wat me tegenstaat in de "ondermaatse" helderheid van het scherm
Althans dat beweren een aantal test sites. Ik ben vanmiddag even naar de Mediamarkt geweest en de verkoopster was zo aardig om met de telefoon en mij naar buiten te lopen. Daar heb ik de helderheid met mijn Nexus vergeleken en ik kon niet echt veel verschil zien behalve dat de Nokia wat witter wit laat zien.

Heb zelf Nexus 5X gehad merk geen verschil met de Nokia 7plus. Nokia 7 plus is iets beter dat zou kunnen want Nexus 6P was ook beter dan de Nexus 5X.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 13:11
Hallo Tweakers,

Heb ik persoonlijk echt geen last van.
Heb de helderheid nog niet verder gehad dan een 75/80%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hanswfje
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 19-10-2022
Voor iedereen die inmiddels denkt dat de Chromecast actie 1 grote hoax is, ik heb vandaag mijn Chromecast mogen ontvangen 😊!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:31

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ik gebruik mijn telefoon veelvuldig in de volle zon en heb totaal geen moeite met het aflezen van het scherm.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
hanswfje schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 18:11:
Voor iedereen die inmiddels denkt dat de Chromecast actie 1 grote hoax is, ik heb vandaag mijn Chromecast mogen ontvangen 😊!
Ah, dus MyActions is toch geen spookbedrijf O-)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:43

Steeffoon

Smartphone-nerd

Hallo Tweakers,

Ik vind de helderheid niet enorm fel, maar een minpunt vind ik het niet echt. Ik vond hem voldoende afleesbaar.

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-09 22:20

Ragger

slopen. alles kapot maken.

Ongelooflijk! Ik heb ze juist vandaag gemaild met de vraag waar dat ding blijft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Laatst online: 14-08-2024
Ragger schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 21:19:
[...]

Ongelooflijk! Ik heb ze juist vandaag gemaild met de vraag waar dat ding blijft :)
Kan je ze mailen? Ik heb dat ding al vier keer aangevraagd, vier keer afgewezen met een l*lverhaal. Formulier ingevuld, “u hoort nog van ons” als reactie gekregen en daarna: niks.

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin Snoek
Steeffoon schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 19:01:
[...]

Ik vind de helderheid niet enorm fel, maar een minpunt vind ik het niet echt. Ik vond hem voldoende afleesbaar.
ik las die verhalen over de helderheid bij verschillende reviews ook, maar ik heb hier naast de Nokia 7 + ook een Galaxy S8+, en die heb ik in het zonlicht vergeleken met elkaar, maar de S8+ was even moeilijk leesbaar als de Nokia 7+. Dat maakte echt helemaal geen verschil. Ik heb vaak het gevoel dat als één reviewer iets roept, dat andere reviewer automatisch dezelfde mening overnemen uit gemakzucht.

Ik vind het scherm van de Nokia heel mooi, maar ook mooi in balance qua kleurweergave. De S8+ geeft met het Oledscherm de kleuren intenser weer en het zwart is echt zwart, maar als ik overschakel naar de Nokia, dan vind ik dat scherm ook weer mooi.Eigenlijk is een Lcd scherm nog steeds erg goed, vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ze vorige week gemaild maar geen reactie, ook geen chromecast trouwens..

Wat een bedrijf zeg...man man man........een reactie terug zou op zijn minst wel netjes zijn.

Hoop dat hij nog komt.
Ragger schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 21:19:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwindew
erwindew schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 13:31:
ik krijg heel af en toe de melding dat toestel weer normaal functioneert na herstel van juiste temperatuur.
Herkennen jullie dit?
Dit komt niet elke keer voor. Ik laad mijn telefoon alleen 's nachts op.
Dit is de melding die ik krijg:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VdSF0J1Fokq5BQ8uFNKK7B9H/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
Edwin Snoek schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 22:37:
[...]
ik las die verhalen over de helderheid bij verschillende reviews ook, maar ik heb hier naast de Nokia 7 + ook een Galaxy S8+, en die heb ik in het zonlicht vergeleken met elkaar, maar de S8+ was even moeilijk leesbaar als de Nokia 7+. Dat maakte echt helemaal geen verschil. Ik heb vaak het gevoel dat als één reviewer iets roept, dat andere reviewer automatisch dezelfde mening overnemen uit gemakzucht.
Ik denk dat ik deze opmerking ondertussen kan plaatsen. Als ik er gewoon mee buiten loop en ik vergelijk bvb met mijn vorig toestel (Galaxy A5 2017), dan is het verschil niet zo groot en is de afleesbaarheid van de N7+ niet storend slecht.

Echter... Wanneer ik mijn zonnebril opzet, en de N7+ in portrait stand heb, dan wordt het ineens een pak donkerder. Draai ik hem in landscape, dan is het weer vrij normaal. Dus lijkt me dat dit aan de polarisatierichting van het scherm ligt (icm gepolariseerde zonnebril uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
Wanneer heb jij je telefoon gekocht?
Ik zit er ook nog steeds op te wachten....
PinokkioTV schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 21:25:
[...]

Kan je ze mailen? Ik heb dat ding al vier keer aangevraagd, vier keer afgewezen met een l*lverhaal. Formulier ingevuld, “u hoort nog van ons” als reactie gekregen en daarna: niks.
Hier net zo.
Gewoon geen antwoord! 8)7

Maar er is dus nog hoop O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanswfje
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 19-10-2022
RvD86 schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 11:50:
[...]

[...]

Hier net zo.

Ik heb het even opgezocht. Heb hem 3 april gekocht. 4 april opgehaald en volgens mij die dag of een dag later geregistreerd voor de Chromecast. Had voor de actie afliep ook al bericht dat ie zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Mijn telefoon trilt als ik de vingdrafdruklezer aanraak als mijn telefoon in slaap is, kan dat uit?
Ik pak hem op en dan trilt ie vaak omdat mijn hand de lezer aanraakt, heel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
hanswfje schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 12:00:
[...]

Ik heb het even opgezocht. Heb hem 3 april gekocht. 4 april opgehaald en volgens mij die dag of een dag later geregistreerd voor de Chromecast. Had voor de actie afliep ook al bericht dat ie zou komen.
Ohh dan kan het dus maarzo zijn dat die over 2 weken pas komt.
Die van mij heb ik de 17e gekocht.

Maar ik heb nog geen bericht gehad....

We wachten het af!

[ Voor 4% gewijzigd door RvD86 op 31-05-2018 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:15
MatthiasDS schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 09:56:
[...]

Ik denk dat ik deze opmerking ondertussen kan plaatsen. Als ik er gewoon mee buiten loop en ik vergelijk bvb met mijn vorig toestel (Galaxy A5 2017), dan is het verschil niet zo groot en is de afleesbaarheid van de N7+ niet storend slecht.

Echter... Wanneer ik mijn zonnebril opzet, en de N7+ in portrait stand heb, dan wordt het ineens een pak donkerder. Draai ik hem in landscape, dan is het weer vrij normaal. Dus lijkt me dat dit aan de polarisatierichting van het scherm ligt (icm gepolariseerde zonnebril uiteraard).
Ik heb nu de a5 2017 en twijfel om de nokia 7+ te halen. Mijn zoontje speelt er nog wel een spelletjes op (pokemon go.... :X :X ) en nu is er iets nieuws van dinos wat gewoon slecht draait. Zelf merkte ik ook wel dat de a5 2017 af en toe moeite had. Is de nokia 7+ buiten de andere voordelen ook echt merkbaar sneller??

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MatthiasDS
jaydenjarno schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 15:51:
[...]

Ik heb nu de a5 2017 en twijfel om de nokia 7+ te halen. Mijn zoontje speelt er nog wel een spelletjes op (pokemon go.... :X :X ) en nu is er iets nieuws van dinos wat gewoon slecht draait. Zelf merkte ik ook wel dat de a5 2017 af en toe moeite had. Is de nokia 7+ buiten de andere voordelen ook echt merkbaar sneller??
Nu speel ik niet zo vaak games dus op dat vlak is het moeilijk oordelen, maar voor de rest is het absoluut een merkbaar snellere smartphone. Bij de A5 ergerde ik me vaak aan vertragingen in het opstarten van apps, home screen redraws wanneer ik uit apps ging, algemeen gezien vond ik de ervaring wat teleurstellend. Ook accuduur had ik me meer van voorgesteld.

De Nokia 7 Plus is echt van een ander kaliber. De SD660 moet op CPU-vlak eigenlijk niet gek veel onderdoen voor een SD835 en dat merk je, zeker in combinatie met de cleane Android ervaring. Hij vliegt overal door, UI gaat supervlot en apps starten mooi snel op. De accuduur is uitstekend. En ik ben best wat gewoon op dat vlak, want tot januari had ik nog een Lenovo P2. :)

Het enige waar ik wat voor vreesde was de overstap van OLED naar LCD. Maar eigenlijk valt het scherm me helemaal niet tegen.

Ik ben echt lyrisch over dit toestel.

[ Voor 3% gewijzigd door MatthiasDS op 31-05-2018 17:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Edwin Snoek
Ik ben ook lyrisch over de Nokia 7 Plus. Ik vind het ook een hele mooie telefoon. Je hebt eigenlijk niets anders meer nodig. Hij werkt onder iedere omstandigheden erg goed.

[ Voor 19% gewijzigd door Edwin Snoek op 31-05-2018 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Laatst online: 22:43

Steeffoon

Smartphone-nerd

RvD86 schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 11:50:
[...]

[...]

Hier net zo.

Mijn vader heeft de 6 (2018) besteld, met Chromecast. Ik heb ze ook gemaild waar dat ding bleef; ik kreeg de volgende reactie;
Wij hebben uw aanvraag alsook upload goed ontvangen en deze is aanvaard, waarvoor dank!

Ik kan u bevestigen dat wij hiervoor geen schrijven meer nodig achten om uw aanvraag te kunnen behandelen.

Er kunnen tot ongeveer 60 dagen verstrijken na afloop van de actie voordat u uw actieproduct ontvangt op het gekozen adres.

Wij hopen u te hebben verder geholpen met uw vraag.

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zertaxka
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Vreemd want het was eerst 30 dagen na afloop van de actie. En die liep tot 15 Mei. Dus uiterlijk 14 Juni zou men een Chromecast binnen moeten krijgen als je bij de eerste 2000 aanvragen zat.

World of Warships proberen ? Klik hier voor Recruit a Friend Benefits !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisitan
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-08 11:29
Zertaxka schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 22:22:
Vreemd want het was eerst 30 dagen na afloop van de actie. En die liep tot 15 Mei. Dus uiterlijk 14 Juni zou men een Chromecast binnen moeten krijgen als je bij de eerste 2000 aanvragen zat.
Ik heb hem op 23-mrt besteld maar heb niks meer vernomen helaas.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Sinds gisteren de 7+ dus ik ben nog aan het stoeien met de instellingen maar de eerste indruk is zeer positief!
Mooi scherm (op pakweg 40% helder genoeg voor mij), en alles loopt vlotjes.

Maar.... het gemis van een echt LED lampje is toch wel groter dan ik dacht :X

Nu heb ik de LED blinker pro geprobeerd maar wat mij opvalt is dat ik, bij een binnenkomende whatsapp, eerst de standaard instelling zie (dus lockscherm laat stukje bericht zien wat vrij snel weggaat) en dan pas een knipperend whatsapp icoontje van blinker pro.

Ik dacht dat ik alleen maar het icoontje zou zien zonder het eerst oplichtende berichtje, klopt dat of zie ik toch nog ergens wat vinkjes over het hoofd?
(ik heb wel de evie launcher aanstaan)

Edit: dat geldt eigenlijk ook voor die lockscreen apps.

[ Voor 3% gewijzigd door Magic666 op 01-06-2018 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c4coupe
Ik moet eerst back button nemen eer ik iets anders kan doen. Fingerprint gaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BNX
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

BNX

Sinds vandaag de witte Nokia 7 Plus gekocht voor mijn vriendin. Was via bol.com tijdelijk voor 326,00.
Zij komt van een Moto G4.

Huiverig voor de camera resultaten, toch maar de stap genomen (goede foto’s was echter een vereiste).

Aparaat bevalt na een dag klooien perfect!

Direct de april versie van een camera mod v5.2 erop gezet (meen de pixel 3 versie pak met HDR+)

De foto’s zijn meer dan goed te noemen, echter wel met de camera mod.
Verschil is enorm tussen de standaard Nokia app en de camera mod app.

Verder werkt de fingerprint goed en kan ik het verhaal van slechte helderheid in de zon ook ontkrachten. Scherm gaat fel genoeg en is prettig afleesbaar.

| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
BNX schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 22:24:
Verder werkt de fingerprint goed en kan ik het verhaal van slechte helderheid in de zon ook ontkrachten. Scherm gaat fel genoeg en is prettig afleesbaar.
Bedoel je dat je het scherm dan zelf extra fel zet? Met auto brightness is het scherm soms wat moeilijker te lezen in de volle zon.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BNX
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

BNX

De brightness slider omhoog inderdaad. De auto brightness stand gaat dan ff uit.

| i5-12600k @ 5ghz | RTX 3070TI FE | LG 55” OLED | Thrustmaster TS-PC | T-CLM pedals |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadeddy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20-04 17:02
...
Huiverig voor de camera resultaten, toch maar de stap genomen (goede foto’s was echter een vereiste).
...
Direct de april versie van een camera mod v5.2 erop gezet (meen de pixel 3 versie pak met HDR+)

...
Deze versie? https://www.apkmirror.com...-2-022-191678196-release/

Vervangt deze de camera app of gebruik je hem ernaast? Betere foto's is namelijk altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaBla1973
  • Laatst online: 10-09 19:01
Sinds vandaag de witte Nokia 7 Plus gekocht voor mijn vriendin. Was via bol.com tijdelijk voor 326,00.
Zij komt van een Moto G4.

Aparaat bevalt na een dag klooien perfect!

Ik ben ook nu 2 dagen over naar de Nokia 7+ (mijn eerste Android telefoon) bevalt goed.
Hoe heb jij deze camera app geïnstalleerd? Ik krijg een melden dat hij niet compatibel is?

En ik gebruik hem met een dubbele sim, hoe kan ik makkelijk mijn zakelijke sim uitzetten? Ik doe dat nu via settings menu, maar dat kan vast beter.
En is er een manier om bv automatisch de zakelijke sim op tijden aan en uit te zetten? Heb al ff in de store gezocht maar kan niet iets vinden.(zal waarschijnlijk aan mijn skills liggen 😎)

Computer nr 486 denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti28
  • Laatst online: 21:57
BlaBla1973 schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 10:01:
[...]
En is er een manier om bv automatisch de zakelijke sim op tijden aan en uit te zetten? Heb al ff in de store gezocht maar kan niet iets vinden.(zal waarschijnlijk aan mijn skills liggen 😎)
Zoek ff op Automate. Daar kun je hele flows bouwen en in denk dat die perfect kan doen wat jij wil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BlaBla1973 schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 10:01:
Hoe heb jij deze camera app geïnstalleerd? Ik krijg een melden dat hij niet compatibel is?
Waarschijnlijk de verkeerde .APK gedownload, of je hebt 'installeren uit onbekende bronnen' nog niet aangevinkt in de settings.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twan1810
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-09-2022
Heb de Nokia 7+ nu sinds de release en hij bevalt echt uitstekend. Hij werkt vlot en de kale Android functioneert uitstekend. Aan opslag heb ik echt geen gebrek. SD kaart wordt echter helaas niet herkend terwijl hij het in andere Android apparaten wel doet. Dit is wel een minpuntje dus.

Verder heeft de telefoon een flitsend design, ik vind de koperkleurige accenten erg mooi en krijg er dan ook vaak complimenten over. De accuduur is uitstekend, met name in stand-by modus. Hou het met intensief gebruik vaak wel iets meer dan een dag vol, opladen is vaak 's avonds nog niet nodig dus dit kan wachten tot de volgende ochtend.

Ik zou de Nokia 7+ aan iedereen aanbevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Laatst online: 16:37
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NxTFuck.png

Als ik een email krijg dan krijg ik deze 2 opties te zien, kan ik dit aanpassen naar verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Kadeddy schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 08:53:
[...]

Deze versie? https://www.apkmirror.com...-2-022-191678196-release/

Vervangt deze de camera app of gebruik je hem ernaast? Betere foto's is namelijk altijd goed.
Deze versie crasht bij mij. Is het wel de juiste?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M-67
Isane schreef op zondag 3 juni 2018 @ 13:23:
[afbeelding]

Als ik een email krijg dan krijg ik deze 2 opties te zien, kan ik dit aanpassen naar verwijderen?
In Outlook app, naar de Settings gaan en dan Swipe options zoeken (2 puntjes en een Pijlpunt als symbool)
dan kan je aangeven wat swipen naar links moet doen en swipen naar rechts.

P.S.: Ik heb mijn Nokia in het Engels ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadeddy
Yep. Net getest. Crashed ook hier.

Niet de goede dus....

[ Voor 26% gewijzigd door Kadeddy op 03-06-2018 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Laatst online: 16:37
M-67 schreef op zondag 3 juni 2018 @ 18:33:
[...]

In Outlook app, naar de Settings gaan en dan Swipe options zoeken (2 puntjes en een Pijlpunt als symbool)
dan kan je aangeven wat swipen naar links moet doen en swipen naar rechts.

P.S.: Ik heb mijn Nokia in het Engels ingesteld.
Ja dat is swipen, maar de screenshot is een push notificatie als ik een mail heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Isane schreef op zondag 3 juni 2018 @ 13:23:
[afbeelding]

Nee.
Outlook is een zeer brakke mail app op Android. Waarom niet de native Gmail app gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
Isane schreef op zondag 3 juni 2018 @ 19:32:
[...]

Ja dat is swipen, maar de screenshot is een push notificatie als ik een mail heb
In de Gmail app verandert de optie archiveren in de push notificatie ook naar verwijderen indien je de swipe zo instelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

nevermind...

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2018 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadeddy
bij mij levert deze dus "cartoon" foto's op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kadeddy schreef op maandag 4 juni 2018 @ 07:47:
bij mij levert deze dus "cartoon" foto's op.
Hmm, had niet goed genoeg gekeken blijkbaar, mijn excuses. Volgens de responses onder deze post moet je de HDR zo laag mogelijk zetten. Heb hem er ook al weer af gehaald, ook aangezien je de 2x optische zoom niet kon gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kadeddy
no problem, we wachten gewoon even op BNX zijn antwoord ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Deze kun je ook gebruiken, net een nieuwe versie uit (v3)

https://www.celsoazevedo....era/dev-arnova8G2/#apk272

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwindew
is deze versie veel beter als de standard app? en is dit zowel binnen als buiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Versie van Cstark27 werkt ook prima op de huidige Nokia's.
https://www.google.nl/amp...-wide-angle-t3747263/amp/

Gebruik v3.6 al enige tijd op mijn Nokia 6.1

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2018 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Verwijderd schreef op maandag 4 juni 2018 @ 10:30:
Versie van Cstark27 werkt ook prima op de huidige Nokia's.
https://www.google.nl/amp...-wide-angle-t3747263/amp/

Gebruik v3.6 al enige tijd op mijn Nokia 6.1
Betere kwaliteit dan de standaard app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
  • Laatst online: 17:01
Ik gebruik de Arnova8G2V6 naar volle tevredenheid en tot nu zonder problemen. :)

De foto's zijn een stuk beter :*)

[ Voor 10% gewijzigd door BigEagle op 04-06-2018 11:02 ]

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
BigEagle schreef op maandag 4 juni 2018 @ 11:01:
Ik gebruik de Arnova8G2V6 naar volle tevredenheid en tot nu zonder problemen. :)

De foto's zijn een stuk beter :*)
Welke gebruik je precies? Is een hele lijst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Erik1805 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 10:40:
[...]

Betere kwaliteit dan de standaard app?
Jazeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigEagle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-67
Isane schreef op zondag 3 juni 2018 @ 19:32:
[...]

volgens mij neemt hij de acties van swipen over bij een push notificatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:35
JerryRigEverything Scratch, burn and bend test... Zoals gewoonlijk, je geluid lekker hard zetten :P
spoiler:
Vlag en wimpel! (wel zonde dat de achterkant alleen 'ceramic feel' is, en niet krasbestendig als écht keramisch materiaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:57
twan1810 schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 15:31:
Heb de Nokia 7+ nu sinds de release en hij bevalt echt uitstekend. Hij werkt vlot en de kale Android functioneert uitstekend. Aan opslag heb ik echt geen gebrek. SD kaart wordt echter helaas niet herkend terwijl hij het in andere Android apparaten wel doet. Dit is wel een minpuntje dus.

Verder heeft de telefoon een flitsend design, ik vind de koperkleurige accenten erg mooi en krijg er dan ook vaak complimenten over. De accuduur is uitstekend, met name in stand-by modus. Hou het met intensief gebruik vaak wel iets meer dan een dag vol, opladen is vaak 's avonds nog niet nodig dus dit kan wachten tot de volgende ochtend.

Ik zou de Nokia 7+ aan iedereen aanbevelen.
En welke telefoon had je hiervoor? Ik heb nu een Nexus 5. Ik zit te denken om naar dit toestel over te stappen, maar twijfel nog ivm de performance. Op GSMArena gaven ze aan dat de performance niet vloeiend was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthiasDS
AMD1800 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 15:39:
[...]

En welke telefoon had je hiervoor? Ik heb nu een Nexus 5. Ik zit te denken om naar dit toestel over te stappen, maar twijfel nog ivm de performance. Op GSMArena gaven ze aan dat de performance niet vloeiend was.
Slaat nergens op imo. Games uitgezonderd komt performance in de buurt van smartphones met Snapdragon 835, dat zijn flagships van 2017 dus.

Gaming performance is wat minder maar alles buiten de zwaarste 3D games gaan hier ook nog steeds vlot op werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
De performance is inderdaad top! Ik speel zelf bijna geen spelletjes en ben zeer tevreden over de snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin Snoek
De Nokia 7+ werkt heel vloeiend zonder haperingen.
Ik heb ook een Galaxy S8+ wat ook een hele fijne telefoon is, maar het bizarre is dat de S8+ trager (zwaarder) in zijn handelen is, dan mijn Nokia 7 Plus. Als ik bijvoorbeeld het internet op ga met de Nokia, dan reageert de Nokia sneller dan mijn S8+ en opent internetpagina's sneller. In theorie zou dit eigenlijk niet kunnen, omdat de S8+ toch krachtiger is. Maar het gebeurt toch echt.
Als je met de S8+ werkt, voelt het allemaal alsof er een beetje vertraging in zit. Waarschijnlijk is dit wat ze bedoelen met de Samsung schil die niet zo snel en direct werkt als Stock Android. Sinds ik de Nokia 7+ ernaast heb, heb ik nu voor het eerst mogen ervaren dat Stock Android echt sneller en directer werkt dan Touchwiz van Samsung.

De Nokia 7+ is echt een hele goede en snelle telefoon zonder haperingen.😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twan1810
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-09-2022
AMD1800 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 15:39:
[...]

Hiervoor had ik een Sony Xperia XA Ultra. Ondanks dat Sony erg goed beviel ben ik toch overgestapt naar deze Nokia, mede vanwege Android One. De selfiecamera van deze Sony was vele malen beter dan van de Nokia maar voor de rest voldoet de Nokia aan alle eisen. Als ik het over zou kunnen doen, zou ik de 7+ wederom kopen.

Als je van een Nexus 5 komt gaat de 7+ je goed bevallen, verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winDOS
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-09 11:11

winDOS

6.22

Ik kom van een Nexus 5x af. Heb de 7+ sinds zaterdag. Ben tot nu toe heel tevreden over het toestel. Moest even wennen aan de grootte maar nu eigenlijk al gewend.

En wat voelt die 5x goedkoop aan vergeleken met de 7+. Het voelt allemaal heel degelijk aan.

Moet zeggen dat ik heel gecharmeerd ben, van de afgeronde hoeken van het scherm. Net even iets anders.

Wat ik wel vreemd vind, is dat snel laden niet echt werkt. Maar zag dat meer mensen hier last van hebben. Maar moet hier nog even induiken.

C:\>Signature.bat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwin Snoek
Hebben jullie de Durability test al gezien van de Nokia 7+ bij Jerryrigeverything. Dan kun je eens even zien hoe sterk de Nokia 7+.😎

Hij is gebouwd als een tank. Maar dat wisten wij natuurlijk al lang.😎

[ Voor 20% gewijzigd door Edwin Snoek op 04-06-2018 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

winDOS schreef op maandag 4 juni 2018 @ 19:31:
Wat ik wel vreemd vind, is dat snel laden niet echt werkt. Maar zag dat meer mensen hier last van hebben. Maar moet hier nog even induiken.
Snelladen werkt enkel als de telefoon niet in gebruik is (dus scherm uit volgens mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1p
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-09 06:15

j1p

evdakker schreef op maandag 4 juni 2018 @ 15:30:
JerryRigEverything Scratch, burn and bend test... Zoals gewoonlijk, je geluid lekker hard zetten :P
spoiler:
Vlag en wimpel! (wel zonde dat de achterkant alleen 'ceramic feel' is, en niet krasbestendig als écht keramisch materiaal)
Toch moet ik zeggen dat de krasbestendigheid me niet tegenvalt. Door mijn werk komt mijn telefoon veel in aanraking met zand/stof. M'n oude LG G6 had hierdoor al gauw last van putjes in het aluminium, bij de Nokia heb ik nog geen putjes kunnen ontdekken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Edwin Snoek schreef op maandag 4 juni 2018 @ 20:03:
Een tank? Zou best kunnen, maar ik heb het zelf niet getest :P

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Laatst online: 22:08
Edwin Snoek schreef op maandag 4 juni 2018 @ 20:03:
Dan kun je eens even zien hoe sterk de Nokia 7+.😎

Heb hem per ongeluk laten vallen van ongeveer 40cm met de standaard case... heb een heel klein deukje door de case heen en een stukje (punt van een potlood groot, vermoedelijk scherp puntje van de stenen vloer) koper van de rand. Toch niet echt zo'n goede tank dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbem1944
  • Laatst online: 02-03 12:27
Ik heb gemerkt dat mijn 7plus niet wil screencasten. Chromecasten vanuit een app gaat prima, maar bij screencasten wordt geen verbinding gemaakt met de Chromecast.
Iemand ook deze ervaring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwin Snoek
r2504 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 22:43:
[...]

Heb hem per ongeluk laten vallen van ongeveer 40cm met de standaard case... heb een heel klein deukje door de case heen en een stukje (punt van een potlood groot, vermoedelijk scherp puntje van de stenen vloer) koper van de rand. Toch niet echt zo'n goede tank dan :)
Dat zie je toch een beetje verkeerd.

Jouw telefoon is wel een tank. Vergelijk hem maar met een Leopard 2. Een Leopard 2 is gemaakt van dik gepantserd staal. Maar over dat dikke laag staal zit een groene verflaag. Als je nou naast de tank gaat staan en je pakt een baksteen van de grond en gooit hem tegen de tank aan, dan beschadig je de laklaag, maar de tank blijft helemaal intakt.

En zo is het ook met jouw Nokia. Hij valt op de grond, en het koperen laagje is iets beschadigd, maar de telefoon is nog helemaal intakt. Dus eigenlijk is hij net zo sterk als die Leopard.

Had je nou een Galaxy S9 gehad en die laten vallen, dan was hij total loss geweest, want de S9 is weer meer gebouwd als een glazen Aquarium.

Dus zie je telefoon maar als een tank met wat lakschade.🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin Snoek
j1p schreef op maandag 4 juni 2018 @ 22:34:
[...]

Toch moet ik zeggen dat de krasbestendigheid me niet tegenvalt. Door mijn werk komt mijn telefoon veel in aanraking met zand/stof. M'n oude LG G6 had hierdoor al gauw last van putjes in het aluminium, bij de Nokia heb ik nog geen putjes kunnen ontdekken!
Dat viel mij ook op, dat het scherm behoorlijk krasvast is. En de keramische verflaag achterop was ook mooi dik en sterk en de buigzaamheidstest was ook erg goed. Alleen de vingerafdrukscanner blijft altijd gevoelig voor krasjes, zoals bij iedere telefoon.

Jerry zei toch ook dat hij dit eigenlijk nooit eerder had gezien, dat een telefoon zo sterk is als de Nokia 7+

Wij hebben toch maar een goede telefoon.
Daar kan menig merk nog een puntje aan zuigen.😎

[ Voor 3% gewijzigd door Edwin Snoek op 05-06-2018 03:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winDOS
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-09 11:11

winDOS

6.22

Verwijderd schreef op maandag 4 juni 2018 @ 22:32:
[...]

Snelladen werkt enkel als de telefoon niet in gebruik is (dus scherm uit volgens mij).
Ja, je hebt helemaal gelijk. Zal wel met de rede zijn dat de telefoon dan niet te warm wordt. Met gebruik en quick charge tegelijkertijd. Best prima eigenlijk.

C:\>Signature.bat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:08
Verwijderd schreef op maandag 4 juni 2018 @ 22:32:
[...]

Volgens mij is sinds een laatste update de telefoon hier wat 'strenger' in geworden. Aan het begin kreeg ik tijdens het opladen en gelijktijdig gebruik van de telefoon wel eens een melding dat het laden stopte omdat de telefoon te heet werd. Inmiddels heb ik die melding niet meer, maar wordt de telefoon inderdaad niet snel opgeladen als je hem gebruikt. (Ik dacht eerst dat snel laden kapot was en heb echt al mijn kabeltjes gebruikt om te kijken of het daar aan lag, maar bleek inderdaad alleen te werken bij scherm uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleDroid
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18:11
Vandaag de Nokia 7 plus gekocht. Wat een heerlijk toestel is het. Face unlock werkt ook lekker snel.
Pagina: 1 ... 11 ... 37 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, aanbiedingen, winkels, prijzen: [Nokia 7 Plus] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, screenprotectors, laders, etc: [Nokia 7 Plus] Accessoires