Een rookgordijn was het zeker, maar ik ben bang dat dat rookgordijn alles alleen maar duidelijker maaktJasphur schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:14:
MCL houdt ons gewoon een rookgordijn voor hoor. Let maar op, ALO WDC!! /s
Vandoorne zeker, die dacht toen hij aan het McLaren young driver programme deelnam dat hij in een winnende F1 wagen in zou mogen stappen... Ik denk overigens niet dat zijn capaciteiten ter discussie staan bij de mensen die er verstand van hebben, hij zal niet zomaar uit de F1 verdwijnen.koli-man schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:14:
Ik krijg toch wel wat medelijden met Alonso en Vandoorne zo.....Alonso heeft bewezen wereldkampioen materiaal te zijn. Vandoorne krijgt gewoon de kans niet zo. Met een beetje pech wordt hij afgeserveerd na weer een klote seizoen en dat zou gewoon zonde zijn met zo'n talent.
Met Alonso heb ik heel weinig medelijden. Aan de lopende band verkondigen dat jij je beste weekend ooit reed, constant klagen over een GP3 motor en weet ik veel wat. In de auto met zijn mond dicht zeker één van de beste vijf coureurs van het veld, maar zijn communicatieve vaardigheden zijn beneden de maat en daar heeft hij zichzelf mee.
McLaren heeft alle hoon over zichzelf afgeroepen. Drie seizoenen lang beweren dat je een fantastische auto bouwt en dat het állemaal aan de motor ligt, en vervolgens bij de eerste tests zonder die motor jezelf wederom te kakken zetten omdat je de boel niet voor elkaar hebt. En lachende derde is Torro Rosso met een Honda-motor die het blijkbaar prima doet. Minder mensen om het ontwerp aan te passen, er zelf niet om gevraagd om te wisselen, en het toch prima voor elkaar hebben.
Ze hebben bij mclaren gewoon vergeten de honda motor er uit te halen.
Welke motor ligt er dan in de STR? Een Toyota vermomd als Honda?Stijnb_ schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:25:
[ Voor 6% gewijzigd door ArcticWolf op 07-03-2018 11:27 ]
De Renault natuurlijk...ArcticWolf schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:27:
[...]
Welke motor ligt er dan in de STR? Een Toyota vermomd als Honda?
..grapje...
Leuke is wel dat als STR zonder veel pijn van een Renault naar Honda motor kan switchen, kan RBR dat dan ook voor volgend seizoen of blijft RBR "gewoon" volgend jaar met een Renault motor rond rijden.Stijnb_ schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:25:
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
De Honda zonder McLaren aanpassingen.ArcticWolf schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:27:
[...]
Een alfa romeo blok van vorig jaarArcticWolf schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:27:
[...]
[ Voor 4% gewijzigd door koli-man op 07-03-2018 11:32 ]
Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff
Zou Ron Dennis al stiekem in zijn vuistje lachen?
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Die heeft dan ook een behoorlijke laag boter op zijn hoofd. McLaren-Honda begon rampzalig onder hem...Wom schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:31:
Zou Ron Dennis al stiekem in zijn vuistje lachen?
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Al 300 keer langsgekomen...de motor moet al beslist worden voor een bepaalde tijd ergens in mei ofzo? Te vroeg voor RBR om te zeggen we vertrouwen op Honda.loekf2 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:28:
[...]
Leuke is wel dat als STR zonder veel pijn van een Renault naar Honda motor kan switchen, kan RBR dat dan ook voor volgend seizoen of blijft RBR "gewoon" volgend jaar met een Renault motor rond rijden.
Lekker makkelijk scoren? Als hij zo'n laag boter op zijn hoofd had was McLaren begin jaren 80 nergens. Hij heeft er een succes verhaal van gemaakt. Aan alles komt helaas een einde.DaniëlWW2 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:32:
[...]
Die heeft dan ook een behoorlijke laag boter op zijn hoofd. McLaren-Honda begon rampzalig onder hem...
Wie beweerd dat dat te vroeg is? Zit weinig progressie in bij Renault lijkt het aangezien ze dit jaar weer geknepen rondrijden terwijl de concurrentie uitloopt. Honda lijkt aardig op weg te zijn so far, dus wie weet wordt het een makkelijke beslissing.bvbal79 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:33:
[...]
Al 300 keer langsgekomen...de motor moet al beslist worden voor een bepaalde tijd ergens in mei ofzo? Te vroeg voor RBR om te zeggen we vertrouwen op Honda.
Ah! Maar hoe gaan we Sauber dan afkorten? "C"? Wikipedia: Sauber C37bvbal79 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:31:
[...]
Dat is nog wel de beste reden dan dat hele afkorting geneuzel van @Icephase l
Op Autosport.com zijn ze ook lekker open met hun mening
11:37 Strollwatch: a new personal best of 1m21.168 elevates himself to the dizzy heights of ninth fastest.
Dennis was toch echt de baas van McLaren in 2015 en 2016 toen McLaren met hun "size zero" eis kwam voor Honda. Dat eindigde in een PU waar gewoon geen vermogen uit te krijgen was. Daar mag je hem verantwoordelijk voor houden.bvbal79 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:35:
[...]
Lekker makkelijk scoren? Als hij zo'n laag boter op zijn hoofd had was McLaren begin jaren 80 nergens. Hij heeft er een succes verhaal van gemaakt. Aan alles komt helaas een einde.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Als je Sauber gaat afkorten ben je gewoon een luie flikker, die niet 3 letters extra wil intikkenIcephase schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:37:
[...]
Ah! Maar hoe gaan we Sauber dan afkorten? "C"? Wikipedia: Sauber C37
Persoonlijk denk ik dat Honda de betrouwbaarheid nu wel op orde heeft.
Grandprix afstand: ca. 300km
Vrije training 3: 50km?
Kwalificatie: 40km?
Dus de motor moet zo'n 400km mee per weekend.
Voor vrije training 1 en 2 proppen ze er gewoon een of andere test motor in.
Ze moeten nu 7 races meegaan dus dat is zo'n 2800km en daar zitten ze nu bijna aan (even er van uitgaande dat ze geen motorwissel hebben gedaan tijdens deze testdagen).
Ze moeten nu 7 races meegaan dus dat is zo'n 2800km en daar zitten ze nu bijna aan (even er van uitgaande dat ze geen motorwissel hebben gedaan tijdens deze testdagen).
Daarover doordenkend, zullen we nu de situatie gaan krijgen dat een aantal teams minder rondes in de vrije trainingen gaan rijden? In verband met het aantal kilometers op een blok?ArcticWolf schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:39:
@ArcticWolf Je mag in de vrije training geen andere motor dan een van de 3 gebruiken, je kan wel een versleten motor pakken en die op 80% laten draaien.
@Zahariac Klopt, dat is helaas een risico
[ Voor 13% gewijzigd door roda_djavulen op 07-03-2018 11:42 ]
@ArcticWolf Tot vandaag reed iedereen zeker niet met vol vermogen. Het laatste beetje vermogen zorgt voor veel slijtage.
Vrij zeker ja, afstelling hophop klaar en besparen maar.Zahariac schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:41:
[...]
Daarover doordenkend, zullen we nu de situatie gaan krijgen dat een aantal teams minder rondes in de vrije trainingen gaan rijden? In verband met het aantal kilometers op een blok?
Ik ga uit van saaie trainingen.
Wordt dit seizoen weer lachen dus met Mclaren, kijken of ze in Australie de quali halen zonder in de fik te vliegen of motor te slopen 
Voor de rest benieuwd hoe de verhouding er straks in Australie er bij liggen, kunt er nu weinig over zeggen.
Voor de rest benieuwd hoe de verhouding er straks in Australie er bij liggen, kunt er nu weinig over zeggen.
Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!
de samenvatting van dit topic in 1 zinDarkasantion schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:42:
dt s jw mening...bvbal79 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:39:
[...]
Als je Sauber gaat afkorten ben je gewoon een luie flikker, die niet 3 letters extra wil intikken
Hmm dat zijn veel kilometers voor 1 motor dan...roda_djavulen schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:41:
@ArcticWolf Je mag in de vrije training geen andere motor dan een van de 3 gebruiken, je kan wel een versleten motor pakken en die op 80% laten draaien.
F1 Endurance 2018
We gaan het idd zien de aankomende 2,5 dag of de Honda heel blijft op de race mapDaniëlWW2 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:42:
@ArcticWolf Tot vandaag reed iedereen zeker niet met vol vermogen. Het laatste beetje vermogen zorgt voor veel slijtage.
Ron Dennis was toch ook de man die enkel sponsors accepteerden die hij goed genoeg vond voor McLaren?Hij heeft er genoeg weggestuurd heb ik ergens gelezen omdat hij de namen te min vond voor op een McLaren.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
lol @ autosport:
11:33 We knew Stroll would come good. He improves to a 1m21.668s, although that's still only the 10th-best time so far. Or 'slowest'.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Als dit een beetje representatief is voor aankomend seizoen hoeven ze niet eens van start te gaan 

edit: blijkbaar is de tijd van Hamilton op SS gezet.

[ Voor 15% gewijzigd door ArcticWolf op 07-03-2018 11:49 ]
Gelukkig is het dat niet.ArcticWolf schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:48:
Als dit een beetje representatief is voor aankomend seizoen hoeven ze niet eens van start te gaan
[afbeelding]
Ron Dennis was ook de man die uit wraak voor Spy gate de foto's van Max Mosley in de publiciteit heeft gebrachtLekker Ventje schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:46:
Ron Dennis was toch ook de man die enkel sponsors accepteerden die hij goed genoeg vond voor McLaren?Hij heeft er genoeg weggestuurd heb ik ergens gelezen omdat hij de namen te min vond voor op een McLaren.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Wat is er mis met Force India?
Ze lijken wel een flinke stap achteruit gezet te hebben.
En williams heeft ook de weg omhoog nog niet gevonden met Strollslow.
Testen zegt ook niets omdat ik ergens vermoed dat Ferrari helemaal niet zoveel zal sandbaggen de komende dagen. Mercedes waarschijnlijk wel en misschien RBR ook.Jackson6 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:51:
TESTEN ZEGT NIETS!!!!11!!
Maar uiteindelijk zeg het wel wat
Met de nadruk op 'als', want dat is het namelijk niet.ArcticWolf schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:48:
[afbeelding]
Testen zegt niet direct hoe goed iets gaat. Helaas kan het wel veel zeggen over hoe fout iets gaat.
@TrekDr0p misschien testen ze aero configuraties oid.
@TrekDr0p misschien testen ze aero configuraties oid.
Ik heb de linkjes in de topicwaarschuwing maar weer eens geüpdatet.
Wij als leek kunnen helaas niks zeggen over wie en wat & resultaten. Wij zien alleen domme ronde tijden etc... waar je idd niks uit kan halen.DaniëlWW2 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:57:
[...]
Testen zegt ook niets omdat ik ergens vermoed dat Ferrari helemaal niet zoveel zal sandbaggen de komende dagen. Mercedes waarschijnlijk wel en misschien RBR ook.
Denk dat de teams toch al nagenoeg weten waar ze ongeveer staan (ook even afgaande op de statement van Perez gisteren).
Mag ie nu wel starten als hij er 3 tiende van af zit?ArcticWolf schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:48:
[afbeelding]

Hamilton heeft nog geen serieus gas gegeven op de ultrasoftsCrashhill schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 12:02:
[...]
Mag ie nu wel starten als hij er 3 tiende van af zit?
1 Hamilton Mercedes 1m18.684sArcticWolf schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:48:
[afbeelding]
2 Ricciardo Red Bull 1m18.964s
u zei?
*sowieso
Ook Ricciardo nu onder de 1:19, net geen 3 tienden langzamer dan Hamilton (op dezelfde Ultrasoft band): 1.18.964 tegenover 1:18.684 van HAM
Grmbl.... Is weer iemand me te snel af, deze keer is het @DonJunior
Grmbl.... Is weer iemand me te snel af, deze keer is het @DonJunior

[ Voor 21% gewijzigd door walteij op 07-03-2018 12:05 ]
Check ook onze nieuwe F1 Website racetalk (nee, doe maar niet, die is ff stuk)
Goh.12:05 Update from McLaren: an engine change is taking place. A small oil leak resulted in the failure that stopped Alonso earlier.
Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!
Alonso iig nietSpotmatic schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 12:06:
[...]
Noem mij een coureur die vandaag wel serieus gas geeft...
[ Voor 11% gewijzigd door RKD op 07-03-2018 12:07 ]
Crashhill schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 12:02:
[...]
Mag ie nu wel starten als hij er 3 tiende van af zit?
Krijg zowat het gevoel dat dit de algemene tendens van dit topic aan het worden is...ArcticWolf schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 12:04:
[...]
Hamilton heeft nog geen serieus gas gegeven op de ultrasofts
Is Merc niet de absolute topper met +1 sec sneller dan sandbaggen ze en geven ze geen gas, gaat RB niet voluit (want, testing) is het seizoen naar de vaantjes.
Gaat TR gewoon leuk rond (goed voor hen) dan heeft RB gelijk in 2019 een honda blok erin liggen ..

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy
Klinkt als het verstappen forum van vroegerEntity_Razer schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 12:07:
[...]
[...]
Krijg zowat het gevoel dat dit de algemene tendens van dit topic aan het worden is...
Is Merc niet de absolute topper met +1 sec sneller dan sandbaggen ze en geven ze geen gas, gaat RB niet voluit (want, testing0 is het seizoen naar de vaantjes. Gaat TR gewoon leuk dan heeft RB gelijk in 2019 een honda blok erin liggen ..
![]()
Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff
Olieprobleem bij MCL lijkt erop dat het een issue is met de Renault motor. Ze gaan hem immers nu ook vervangen. Dit heb ik bij Renault en RBR nog niet gezien deze testperiode.
Het mooie is, met jou reactie, doe je nog mee ook.Entity_Razer schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 12:07:
[...]
[...]
Krijg zowat het gevoel dat dit de algemene tendens van dit topic aan het worden is...
Is Merc niet de absolute topper met +1 sec sneller dan sandbaggen ze en geven ze geen gas, gaat RB niet voluit (want, testing0 is het seizoen naar de vaantjes. Gaat TR gewoon leuk dan heeft RB gelijk in 2019 een honda blok erin liggen ..
![]()
En ik weer met deze!
Mods, moeten mij posts en die van alle andere verwijderen. Maar als er toch niks aan wordt gedaan, doen we lekker met zen allen mee, en is dit een van de actiefste topics! I.i.g. iets om trots op te zijn toch

Tja, als het al ergens bij een team zou gebeuren....MurphyWoudloper schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 12:08:
Olieprobleem bij MCL lijkt erop dat het een issue is met de Renault motor. Ze gaan hem immers nu ook vervangen. Dit heb ik bij Renault en RBR nog niet gezien deze testperiode.
Ik zou serieus willen dat ik zo’n geniaal brein had. Dat ik zo naar de pitstraat/garage van McLaren kon lopen en zeggen ‘doe dit, doe dat, zus en zo’ en dat ze daarna op plek 4 eindigen in het constructeurs kampioenschap.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Uit artikel van Motorsport.com:Woudloper schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 12:08:
https://nl.motorsport.com...plekken-bodywork-1012070/
Misschien een leiding gesmolten / geraakt ? Zou verklaren waarom bv. RBR en REN geen problemen hebben (als de packaging bij MCL anders loopt ?)“Samen met onze nieuwe motorpartner werken we aan een nieuw pakket. Derhalve moeten we de zwakke plekken vinden”, aldus Boullier tegen Motorsport.com. “We gebruiken nu een snelle oplossing, terwijl we de koeling aan de binnenkant van de auto opnieuw vormgeven. Misschien houden we het zo, we weten het nog niet. Misschien moeten we wat leidingen opnieuw vormgeven, of wat dan ook.
The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy
Interessant artikel over hoe Renault de uitlaatgassen gebruikt om voordeel te behalen:
https://nl.motorsport.com...en-achtervleugel-1012203/
https://nl.motorsport.com...en-achtervleugel-1012203/
In het geval van Force India heeft het mogelijk te maken met de inhoud van onderstaande artikel:TrekDr0p schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:56:
Wat is er mis met Force India?
https://nl.motorsport.com...den-euros-gekost-1009143/
Nieuw chassis moeten bouwen i.v.m. de HALO, en daarnaast de invloed van de HALO op de aerodynamica, en wijzigingen aan de Mercedes motor.
12:31 And the best middle sector of anyone. The excitement is real.
12:31 Ricciardo sets a personal best first sector. Do you feel the excitement?

12:31 FASTEST. Ricciardo goes to the top with a 1m18.357s. He shades Hamilton by 0.043s.
vlag maar af.
12:31 Ricciardo sets a personal best first sector. Do you feel the excitement?
12:31 FASTEST. Ricciardo goes to the top with a 1m18.357s. He shades Hamilton by 0.043s.
vlag maar af.
[ Voor 27% gewijzigd door ArcticWolf op 07-03-2018 12:32 ]
Het zegt niets, maar toch lekker van RIC: 1m18.357s
Stiekem toch wel leuk als de top teams een beetje gaan strijden om toch die eerste plek. Met zulke tijden lijkt het me stug dat ze op <95% van hun kunnen rijden.
0.05 sneller dan Hamilton op een compound zachter..
Ze zitten nu inderdaad 0.3 onder de snelste tijd van vorig jaar dus ze zullen naar alle waarschijnlijkheid op 95% + rijden. Op naar de 1.17Razr schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 12:33:
Stiekem toch wel leuk als de top teams een beetje gaan strijden om toch die eerste plek. Met zulke tijden lijkt het me stug dat ze op <95% van hun kunnen rijden.
Op autosport.com staan ze beide op Hyper-soft (p1 en p2).Grimmie187 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 12:33:
Zelfde compound beide hyperGrimmie187 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 12:33:
PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82
OMGWTFpancake!Grimmie187 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 12:33:
RIC WDC CONFIRMED!!!
Tijd van Hamilton was op ultrasoft, RIC is de enige op hyper tot nu toe vandaag (volgens Sky en F1today).Razr schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 12:34:
[...]
Op autosport.com staan ze beide op Hyper-soft (p1 en p2).
HAMILTON LEGT DE LAT HOGER
Lewis Hamilton is weer harder gegaan, een 1:18.400 op de ultrazachte compound.
Update geplaatst op 12:14:47
[ Voor 30% gewijzigd door Grimmie187 op 07-03-2018 12:38 ]
Sky:Grimmie187 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 12:35:
[...]
Tijd van Hamilton was op ultrasoft, RIC is de enige op hyper tot nu toe vandaag (volgens Sky en F1today).
Boom. Lewis Hamilton has dropped his benchmark AGAIN - a stonking 1:18.400.
This time the Mercedes driver is on hypersofts, and he moves more than half a seconds clear of Daniel Ricciardo.
De namen zijn ook vrij kansloos.Jackson6 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 12:37:
Kan er nog steeds niet aan wennen dat hyper ultra super, vind het echt inspiratieloos overkomen..
Maar ja, nummeren dan maar?
Dus 0 voor de normale band, en plussen voor een hardere compound en minnen voor een zachtere compound?
Check ook onze nieuwe F1 Website racetalk (nee, doe maar niet, die is ff stuk)
Sja dan weet ik het ook niet meer haha.. Iemand die naast de baan staat en weet welke kleur bandjes Hamilton eronder had?
iemand nog een link naar een live stream die werkt?
https://f1manager.info/ranking/4605
Op f1today zie je de band waarmee ze de tijd neergezet hebben, op autosport zie je de huidige band.Grimmie187 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 12:38:
[...]
Sja dan weet ik het ook niet meer haha.. Iemand die naast de baan staat en weet welke kleur bandjes Hamilton eronder had?
Nou wat mij betreft afschaffen die hele onzin en gewoon een soft medium en hard band maken, hoe hard of zacht die compounds dan daadwerkelijk zijn dat kan dat weer per race verschillen (zie MotoGp)walteij schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 12:38:
[...]
De namen zijn ook vrij kansloos.
Dus 0 voor de normale band, en plussen voor een hardere compound en minnen voor een zachtere compound?
Zie de quote van F1today in mn edit.garriej schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 12:39:
[...]
Op f1today zie je de band waarmee ze de tijd neergezet hebben, op autosport zie je de huidige band.
En Riccardio heeft al meerdere rondjes gereden na die snelste tijd, is niet met een minimaal gevulde tank dus... Red Bull kampioen!
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
U zei? Hij rijd net de pits in.Chakotay schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 12:40:
En Riccardio heeft al meerdere rondjes gereden na die snelste tijd, is niet met een minimaal gevulde tank dus... Red Bull kampioen!
Gewoon van de ~8 banden 3 kiezen voor de race geven, deze soft-medium-hard meegeven, klaar.walteij schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 12:38:
[...]
De namen zijn ook vrij kansloos.
Dus hyper-ultra-supersoft noem je gewoon soft-medium-hard. Heeft toch geen nut ze per track te gaan vergelijken, er zijn banen waar never nooit met een medium of hard zal worden gereden.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Heh, zal je net zien als ik zoiets roep. Maar in ieder geval een rondje of 6 gereden, dat is al meer dan een echte qualificatierun
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Nee, het is andersom: op F1today zie je de huidige band en bij Autosport de snelste tijd en de band waar die op gereden is. HAM en RIC hebben daar namelijk allebei een roze bolletje voor de hypersoft.garriej schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 12:39:
[...]
Op f1today zie je de band waarmee ze de tijd neergezet hebben, op autosport zie je de huidige band.
Ik zie op beide sites dezelfde bolletjes bij HAM en RIC nu...
[ Voor 14% gewijzigd door albino71 op 07-03-2018 12:43 ]
Tijdens een race is dat leuk maar hoe heten de bandjes nu dan tijdens de tests? Als ze met 7-8 verschillende types rijden?SinergyX schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 12:42:
[...]
Gewoon van de ~8 banden 3 kiezen voor de race geven, deze soft-medium-hard meegeven, klaar.
Dus hyper-ultra-supersoft noem je gewoon soft-medium-hard. Heeft toch geen nut ze per track te gaan vergelijken, er zijn banen waar never nooit met een medium of hard zal worden gereden.
De bolletjes van f1today zijn kleiner....
Waarom moeilijk doen? Noem ze gewoon 1-2-3-4-5-6-7 (of voor mijn part A-B-C-D-E-F) en dan zie je in de timing één oogopslag wie met een zachtere of hardere band rijdt.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Stroll has just headed out of the pits. Ricciardo also came in a moment ago, only to head back out straight away.
Edit: en nu wel definitief binnen lijkt het.
[ Voor 8% gewijzigd door JSchut op 07-03-2018 12:45 ]
Het probleem is wel, die "andere motor" voor vrije training 1 en 2 komt gewoon uit de poule van 3 motoren.ArcticWolf schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:39:
Dus tenzij het team een "afschreven race motor" heeft, gaat deze vlag niet op.
Een vrije training is toch snel 20-25 rondjes. Dan praat je al snel over 100-150km.
Dus die snelle ronde (net als Mercedes overigens) niet met een echt lege tank neergezetJSchut schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 12:44:
[...]
Ricciardo also came in a moment ago, only to head back out straight away.
Topsnelheid op rechte stuk scheelde maar 1km/u op S/F voor deze twee rondes. Ricciardo 283.4 en Hamilton 284.9.
Zal dan 't eind van t rechte stuk wel iets opgelopen zijn in 't voordeel van Mercedes. Vanwege die speedtrap op start finish lijn en aan 't eind van t rechte stukLuckeh schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 12:47:
[...]
Dus die snelle ronde (net als Mercedes overigens) niet met een echt lege tank neergezet
Topsnelheid op rechte stuk scheelde maar 1km/u op S/F voor deze twee rondes. Ricciardo 283.4 en Hamilton 284.9.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
En volgend jaar komt er een Extreme Soft, of Mega Soft en moet het -1-0-1-2-3-4-6-7 worden...Spotmatic schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 12:44:
Waarom moeilijk doen? Noem ze gewoon 1-2-3-4-5-6-7 (of voor mijn part A-B-C-D-E-F) en dan zie je in de timing één oogopslag wie met een zachtere of hardere band rijdt.
Beter hadden ze alles gewoon opgeschoven (vorig jaar al)
SuperHard -> UltraHard
Hard -> SuperHard
Medium -> Hard
Soft -> Medium
SuperSoft - > Soft
Ultra Soft -> SuperSoft
HyperSoft -> UltraSoft
Vraag is wat ze met de superhard gaan doen, zijn geloof ik geen tracks waarbij de vraag er naar is... Zeker omdat de auto's steeds vriendelijker worden voor de banden
Mess with the best, die like the rest
Dat zijn toch de snelheden op start/finish en niet op het rechte stuk?Luckeh schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 12:47:
Start/finish ligt toch op het rechte stuk. En ja, de snelheid die getoond wordt is de snelheid die de coureurs hebben wanneer ze over de start-finishlijn komen. Die ligt uiteraard lager dan aan het einde van het rechte stuk, maar de snelheden bij de speed trap worden helaas niet weergegeven in het mediacentrum in Barcelona.bernardV schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 12:51:
[...]
Dat zijn toch de snelheden op start/finish en niet op het rechte stuk?
Daar krijgen we vanavond waarschijnlijk wel een overzicht van, van de tijden bij de speed trap. Maar dan nog heb je er niks aan: wie rijdt met en wie zonder DRS?demo31051987 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 12:55:
[...]
Start/finish ligt toch op het rechte stuk. En ja, de snelheid die getoond wordt is de snelheid die de coureurs hebben wanneer ze over de start-finishlijn komen. Die ligt uiteraard lager dan aan het einde van het rechte stuk, maar de snelheden bij de speed trap worden helaas niet weergegeven in het mediacentrum in Barcelona.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Haha ja, dat klopt.. Maar ik doelde inderdaad op de rest wat je daar zegt.demo31051987 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 12:55:
Start/finish ligt toch op het rechte stuk.*knip*
Het ziet er inderdaad goed uit, maar gezien de rondetijden hebben ze het gros van de ronden ook bijzonder rustig aan gedaan, iets wat in de Q en de race niet echt gebeurt. Ik denk dat je Q-rondjes wel voor 5-6 normale rondjes mag tellen als het op slijtage aankomt.ArcticWolf schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:39:
Maar het ziet er erg goed uit, ze doen nauwelijks onder voor Ferrari en Mercedes qua betrouwbaarheid, nu het vermogen nog en ik zie RBR echt wel overstappen volgend jaar. Sterker nog: ik denk dat die nu al wel het gevoel krijgen dat Honda een safe bet is voor volgend seizoen. Hebben ze eindelijk de fabrieksmotor die ze zo graag wilden
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Zullen we dan toch in de 1:17 gaan komen vandaag!Daniel Ricciardo is er nu wel in geslaagd om zijn tijd te verbeteren, een 1:18.047 op de hyperzachte compound.
Hoop dat hij dat al gedaan heeftRazr schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 13:03:
[...]
Zullen we dan toch in de 1:17 gaan komen vandaag!Benieuwd of Vettel ook nog gas gaat geven.
Mwah dat geloof ik nog niet hoor. Betrouwbaarheid als je niet pusht is heel iets anders dan dat je plankgas rijdt natuurlijk.. Iedereen kan over de duur van 3 dagen een marathonafstand lopen, maar het kunnen er bijzonder weinig binnen 4 uur..
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
13:02 New best time of the day from Ricciardo! It's a 1m18.047s, putting him 0.353s clear of Hamilton - and breaking Massa's 2008 (unofficial) lap record.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Live-blogs:
https://nl.motorsport.com.../barcelona-f1-test-dag-8/
https://www.autosport.com...f1-test-two-day-four-2018
https://www.f1today.net/n...-van-de-tweede-wintertest
Live-blogs:
https://nl.motorsport.com.../barcelona-f1-test-dag-8/
https://www.autosport.com...f1-test-two-day-four-2018
https://www.f1today.net/n...-van-de-tweede-wintertest