een nieuwe dag
kijken wat we vandaag gaan zien.
Ricciardo voelt zich goed genoeg om te rijden.
Ricciardo voelt zich goed genoeg om te rijden.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
Inderdaad zoals mijn voorganger zegt:ArcticWolf schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 08:20:
[...]
Maar wie rijdt er nu voor RBR? Ricciardo weer beter?
DANIEL RICCIARDO VOELT ZICH BETER
Daniel Ricciardo voelt zich goed genoeg om vandaag te testen. De Australiër zou eigenlijk gisteren al in actie komen, maar toen moest hij verstek laten gaan omdat hij een beetje ziekjes was. Vandaag kan Ricciardo gewoon de honneurs waarnemen voor Red Bull Racing en het team hoeft dus niet Max Verstappen op te trommelen.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Hehe dat zou wel een actie zijn inderdaad, dat ie vrijdag ineens weer beter is
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
[ Voor 31% gewijzigd door erik91 op 07-03-2018 08:41 ]
Dat zou inderdaad een intens droevige actie zijn.Damian schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 08:30:
[...]
Hehe dat zou wel een actie zijn inderdaad, dat ie vrijdag ineens weer beter is
Verwijderd
uit mijn bolle hoofd, morgen en overmorgen, 2 keer halve dagerik91 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 08:34:
Komt Kubica nog een keer in actie deze week?
edit blijkbaar morgen en overmogen
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Check ook onze nieuwe F1 Website racetalk (nee, doe maar niet, die is ff stuk)
Verwijderd
ik mis wat je bedoelt? waar kijk jij?Damian schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 09:13:
Mijn god wat is f1today ineens irritant dat ze dat logo achter de tijden tabel gezet hebben. Word misselijk als ik er naar kijkZe zullen wel weer bang zijn dat het op een andere site word gebruikt oid.
Ook weer erg kortzichtig en het wordt er niet overzichtelijker op.Damian schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 09:13:
Mijn god wat is f1today ineens irritant dat ze dat logo achter de tijden tabel gezet hebben. Word misselijk als ik er naar kijkZe zullen wel weer bang zijn dat het op een andere site word gebruikt oid.
Lekkere stabiele hand met z'n iPhone 8 plus.
Autosport LiveArcticWolf schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 09:31:
Renault heeft de motor van McLaren nog verder gedowntuned
Alonso McLaren 1m39.322s
GP3 engine!
[ Voor 3% gewijzigd door Roybs op 07-03-2018 09:36 ]
op supersoft...Verwijderd schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 09:36:
1:20.3 Alonso
[ Voor 11% gewijzigd door ArcticWolf op 07-03-2018 09:38 ]
Beetje custom css:Damian schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 09:13:
1
2
3
| table.results { background: none; } |
[ Voor 11% gewijzigd door SmithNL op 07-03-2018 09:50 ]
Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone 17 Pro -- DJI Mavic Air
Ja piekvermogen... maar dat piekvermogen is niet constant beschikbaar. In bepaalde enginemodes wellicht, maar dan voor een hele korte tijd.Grrrrrene schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 07:28:
[...]
Ik weet niet waar die uitspraak vandaan komt, want dat klopt niet. Dat de huidige F1-motoren meer koppel onderin hebben geeft ze een voordeel bij het uitaccelereren van bochten, maar hun (piek)vermogen is ook (iets) hoger en dat speelt toch echt een heel belangrijke rol bij de topsnelheid. Ik zou dus niet willen zeggen dat hun kracht niet bij de absolute topsnelheid ligt, die ligt aantoonbaar hoger dan in het V10-tijdperk
lijkt me niet heel aerodynamisch verantwoord.SmithNL schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 09:49:
Men is bij Mclaren inderdaad druk geweest vannacht..
[afbeelding]
[afbeelding]
roze met oranje is overigens geen beste combi...
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Kijk eens 2 pagina's terug naar mijn post...P.K. schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 09:52:
[...]
Dat van die topsnelheid is ook pertinent onwaar, Montoya reed op Monza eens 373km p/u, dat halen die huidige dingen nog niet eens met een slipstream en alle elektrische systemen vol open.
[ Voor 16% gewijzigd door kevlar01 op 07-03-2018 09:58 ]
Uhm ik geloof dat in Mexico de 380 is aangetikt in 2016 /sP.K. schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 09:52:
[...]
Ja piekvermogen... maar dat piekvermogen is niet constant beschikbaar. In bepaalde enginemodes wellicht, maar dan voor een hele korte tijd.
Er is simpelweg niet genoeg energie om de elektrische systemen de volle ronde te gebruiken. Die beperkte energie wordt ingezet waar het het meeste tijdwinst oplevert, en dat is onderin.
Dat van die topsnelheid is ook pertinent onwaar, Montoya reed op Monza eens 373km p/u, dat halen die huidige dingen nog niet eens met een slipstream en alle elektrische systemen vol open.
Dus ik weet niet hoe je aan wil tonen dat die absolute topsnelheden tegenwoordig hoger liggen dan in het V10 tijdperk? Kom niet aan met Baku en Mexico...
Kijk ook eens naar de reacties van oud F1-coureurs die met een V6T mogen testen, stuk voor stuk zijn ze onder de indruk van het accelereerde vermogen van de huidige wagens.
Sterker nog, de vraag is of het uberhaupt werkt. De trechtervorm van de body zorgt er m.i. voor dat er in het smalste deel een behoorlijke overdruk zal ontstaan door de enorme luchtinlaten voorop. Die vierkante gaten zullen zeker te weten lucht eruit laten i.p.v. erin en deze luchthapper zou door die overdruk ook wel eens totaal ineffectief kunnen zijn en uitstroom i.p.v. instroom realiseren. Maar jah, ze zullen er wel aan gerekend hebben.Snowhite0901 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 09:53:
[...]
lijkt me niet heel aerodynamisch verantwoord.
Hier ga ik niet eens op inJackson6 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 10:00:
[...]
Uhm ik geloof dat in Mexico de 380 is aangetikt in 2016 /s
[ Voor 4% gewijzigd door P.K. op 07-03-2018 10:08 ]
De snelste ronde ooit in F1 qua gemiddelde snelheid is het pre-qualifying rondje van Montoya op Monza in 2004. Daar is de topsnelheid niet van bekend geloof ik, maar de dag erna in de race werd 369.9kmh geklokt.melcon schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 08:10:
YouTube: F1 2004 V10=365 kph insane
Het schijnt wel insane te zijn
Highest top speed (race)RonaldMcDonald schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 10:03:
[...]
De snelste ronde ooit in F1 qua gemiddelde snelheid is het pre-qualifying rondje van Montoya op Monza in 2004. Daar is de topsnelheid niet van bekend geloof ik, maar de dag erna in de race werd 369.9kmh geklokt.
Het jaar daarna reed Raikkonen overigens 370.1kmh op Monza.
Verwijderd
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Well, no indication from race control that Ocon's losing his lap time to a track limits violation at the final chicane or something like that. So he's P1 on a 1m19.067s, the fastest time of testing so far and three tenths clear of Hamilton. We don't mean to sound cynical, but you never know.
[ Voor 79% gewijzigd door Chakotay op 07-03-2018 10:15 ]
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Snap ik ook geen bal van...Spotmatic schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 10:11:
Waarom gaan ze ineens allemaal onder de tijd van gisteren zitten? De baantemperatuur is niet eens hoger. Het lijkt wel een spelletje zo.
Grappig he dat testen. Je weet eigenlijk helemaal niet wat er gebeurd, en toch zit iedereen te focussen op tijden.Spotmatic schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 10:11:
Waarom gaan ze ineens allemaal onder de tijd van gisteren zitten? De baantemperatuur is niet eens hoger. Het lijkt wel een spelletje zo.
Misschien vergat Ocon wel gewoon te remmen hahaCheesy schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 10:14:
Ik las in een reactie op f1today dat VER gisteren ook in 2 sectoren paars noteerde, en vervolgens van z'n gas af ging en 1:23 reed. Heb het niet kunnen controleren maar ze houden elkaar aardig voor de gek
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
[ Voor 21% gewijzigd door ArnevdS op 07-03-2018 10:18 ]
Eventjes de eerste twee posts van de vorige pagina terug lezen...Nickrsd schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 10:17:
Is riciardo nu aan het stuur of nog ziek??
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Ricciardo is vandaag rondjes aan het rijden, niet meer ziek. Vandaag is Raikkonen aan de beurt om aan de kippensoep te zittenNickrsd schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 10:17:
Is riciardo nu aan het stuur of nog ziek??
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Ja, track limits turn 14. Dat is de chicane vlak voor het rechte stuk
Beetje flauw dat je niet accepteert dat ze al sneller waren, omdat het op een ander circuit was, maar ook niet wil inzien dat de aero nogal anders is nu. Piek vermogen is piek vermogen. Als ze zoals jij het omschrijft "alle elektrische systemen open" zetten op het rechte stuk, hebben ze gewoon meer vermogen en blijkbaar meer snelheid, ondanks het hogere gewicht en de grotere drag door de grotere vleugels, bredere banden en bredere auto.P.K. schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 10:02:
[...]
Hier ga ik niet eens op in
Baku nog sneller! /s
Kleine correctie hierop, die snelheden uit 2016 gaan ze nu echt niet meer halen. Drag is te groot geworden sinds 2017.Grrrrrene schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 10:22:
[...]
Beetje flauw dat je niet accepteert dat ze al sneller waren, omdat het op een ander circuit was, maar ook niet wil inzien dat de aero nogal anders is nu. Piek vermogen is piek vermogen. Als ze zoals jij het omschrijft "alle elektrische systemen open" zetten op het rechte stuk, hebben ze gewoon meer vermogen en blijkbaar meer snelheid, ondanks het hogere gewicht en de grotere drag door de grotere vleugels, bredere banden en bredere auto.
* Op ongemarkeerde testbanden van Pirelli...dat zullen geen mediums zijn, eerder een testcompound voor hypersofts als je het mij vraagt.walteij schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 10:35:
1.18.945, op mediums. Hammertime!
Omdat ze filmen met een aardappelpilskes schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 10:35:
Waarom is dat beeld zo bagger op periscope?
Verwijderd
1:18.3, en zijn Mediums uit de Turkse Pirelli fabriekOaquasis schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 10:36:
[...]
* Op ongemarkeerde testbanden van Pirelli...dat zullen geen mediums zijn, eerder een testcompound voor hypersofts als je het mij vraagt.
Jawel, schijnen wel mediums te zijn, alleen uit een andere fabriek. Autosport:Oaquasis schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 10:36:
[...]
* Op ongemarkeerde testbanden van Pirelli...dat zullen geen mediums zijn, eerder een testcompound voor hypersofts als je het mij vraagt.
Here's some information on those unmarked tyres Hamilton used to good effect, with help from our friends at Pirelli:
They’re medium compound tyres. There are two F1 factories, in Turkey and Romania. The Romania one is used at the moment, but there’s the production line in Turkey as well. So those are medium tyres produced in Turkey, as opposed to Romania.
Hamilton is running them to benchmark against the Romania ones - but they’re meant to be identical in every way. The same thing was done at the test last year. It's quite a common occurence.
En in het Nederlands:Oaquasis schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 10:36:
[...]
Even een verduidelijking: Hamilton rijdt op mediumbanden, die niet gemarkeerd zijn. Hoe komt dat nu? Pirelli heeft twee fabrieken waar F1-banden worden geproduceerd, te weten in Turkije en Roemenië. Iedereen rijdt op de 'Roemeense' banden, maar Hamilton beschikt over een 'Turks' setje. Deze zijn ongemarkeerd om onderscheid te maken. Pirelli meldt dat de 'Turkse' en de 'Roemeense' banden te allen tijde gelijk zijn, wat betreft bouw.
I stand corrected... damn....Verwijderd schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 10:39:
[...]
1:18.3, en zijn Mediums uit de Turkse Pirelli fabriek
Here's some information on those unmarked tyres Hamilton used to good effect, with help from our friends at Pirelli:
They’re medium compound tyres. There are two F1 factories, in Turkey and Romania. The Romania one is used at the moment, but there’s the production line in Turkey as well. So those are medium tyres produced in Turkey, as opposed to Romania.
Hamilton is running them to benchmark against the Romania ones - but they’re meant to be identical in every way. The same thing was done at the test last year. It's quite a common occurence.
Vanwaar de aanname dat Ferrari en Red Bull dit tempo niet ook kunnen rijden?Oaquasis schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 10:41:
[...]
I stand corrected... damn....
Ik dacht even dat alles redelijk dicht bij elkaar zat maar Mercedes heeft dan nog wel wat in het vat zitten..
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Seizoen is over HAM wordt kampioen!!!Oaquasis schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 10:41:
[...]
Ik dacht even dat alles redelijk dicht bij elkaar zat maar Mercedes heeft dan nog wel wat in het vat zitten..
Ryzen 5800X3D + 32GB GSKILL @3600 op X570 Aorus Pro + FE 3090 + ASUS ROG OLED PG32UCDM
De laatste tijd is dus weer weggehaald vanwege tracklimits bij bocht 14
Zit nog wel meer in. Na die 1.18.3 zette hij nog twee snellere sectoren neer, maar ging in de laatste sector van het gas. Dus onder die 1.18 op mediums lijkt niet zo'n probleem.Oaquasis schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 10:41:
[...]
https://f1manager.info/ranking/4605
Mwja de V10 wagens haalden die snelheden zonder DRS en tow, terwijl ik meen dat de snelheidsrecords in het V6T tijdperk voornamelijk met de DRS open en met een tow zijn bereikt.Grrrrrene schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 10:22:
[...]
Beetje flauw dat je niet accepteert dat ze al sneller waren, omdat het op een ander circuit was, maar ook niet wil inzien dat de aero nogal anders is nu. Piek vermogen is piek vermogen. Als ze zoals jij het omschrijft "alle elektrische systemen open" zetten op het rechte stuk, hebben ze gewoon meer vermogen en blijkbaar meer snelheid, ondanks het hogere gewicht en de grotere drag door de grotere vleugels, bredere banden en bredere auto.
[ Voor 50% gewijzigd door Jasphur op 07-03-2018 10:49 ]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
(S)troll past z'n naam maar aanXavier schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 10:54:
[...]
Stroll rijd voor WIlliams...
Of bedoel je TR Honda /s
RBRSTRH was het toch?Xavier schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 10:54:
[...]
Stroll rijd voor WIlliams...
Of bedoel je TR Honda /s
Het zal nooit echt een absolute vergelijking zijn, het doel is met de jaren anders geworden. De Mclaren F1 heeft jaren als snelste auto gestaan, niet omdat de rest het niet kon, maar de focus verschoof naar andere eigenschappen van de auto (zuiniger, handling etc). Dan komt er een overkill project van een Veyron die schijt heeft aan alle 'moderne' eisen van een auto en maakt een snellere auto.ArcticWolf schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 10:47:
[...]
Mwja de V10 wagens haalden die snelheden zonder DRS en tow, terwijl ik meen dat de snelheidsrecords in het V6T tijdperk voornamelijk met de DRS open en met een tow zijn bereikt.
De V10 wagens waren wel 134kg lichter dan de huidige idd, blijft lastig te vergelijkenje zou echt alle data erbij moeten pakken.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
De Veyron is ook geen open wheel auto, en kan dus behoorlijk wat meer downforce krijgen dan een F1.SinergyX schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 10:57:
[...]
Het zal nooit echt een absolute vergelijking zijn, het doel is met de jaren anders geworden. De Mclaren F1 heeft jaren als snelste auto gestaan, niet omdat de rest het niet kon, maar de focus verschoof naar andere eigenschappen van de auto (zuiniger, handling etc). Dan komt er een overkill project van een Veyron die schijt heeft aan alle 'moderne' eisen van een auto en maakt een snellere auto.
Met een downforce van 0 zou zelfs een recht stuk levensgevaarlijk zijn, maar een hobbeltje en je vliegt zo de lucht in, en als de baan niet perfect horizontaal is maar bijvoorbeeld op een punt naar rechts helt dan schuif je er ook zo af.Kunnen ze harder? Tuurlijk, downforce 0 rechte stuk en 400 zou ook wel kunnen, maar je hebt er gewoon niets aan, de rest van de track kom je niet normaal doorheen.
Je zou bijna medelijden krijgen met het team.Damian schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:05:
Mijn god wat vallen die lui door de mand zeg.
Verwijderd
Zijn hele goede voortekenen voor McLaren... HAHAHA dat ze weer een kut seizoen draaienStoelpoot schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:08:
Dit zijn geen goede voortekenen voor McLarenEn voor Alonso.
Dat is zijn punt ook denk ik: nu wordt een discussie gevoerd over welke auto het snelst is, terwijl het enige waar naar gekeken wordt de topsnelheid is.melcon schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:00:
Die veyron is alleen op het rechte stuk sneller als een McLaren F1 btw, ding is nogal aan de zware kant (en dat is zacht uitgedrukt)
Er staan volgens mij nog steeds een paar baan records op de oude V10 wagens toch?Grrrrrene schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:10:
[...]
Dat is zijn punt ook denk ik: nu wordt een discussie gevoerd over welke auto het snelst is, terwijl het enige waar naar gekeken wordt de topsnelheid is.
Dit idd... karma!Wat betreft de rode vlag: een gniffel kan ik niet onderdrukken. Als de geruchten over de relatie McLaren / Honda waar zijn is dit een wijze les voor ze. Ik gun McLaren een hoop (is toch een van de grote namen uit de historie), maar ze zakken wel door het ijs hoor. Ben benieuwd hoe lang ze het volhouden om Renault niet de schuld te geven als dit in het seizoen ook steeds gebeurt.
Als RBR en RENAULT Fabrieksteam zelf zonder problemen blijven rijden lijkt me dit moeillijk...Grrrrrene schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:10:
[...] Ben benieuwd hoe lang ze het volhouden om Renault niet de schuld te geven als dit in het seizoen ook steeds gebeurt.
The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy
walteij schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:07:
[...]
Je zou bijna medelijden krijgen met het team.
Flink wat rook uit de auto van Alonso, de boel opnieuw oververhit of is er iets anders aan de hand?
Hydraulisch probleem? Olie? Radiateur die "ja, doei!" heeft gezegd?We got a bit ahead of ourselves. The truck's still at Turn 7 – another vehicle has headed back down the track. It looks like marshals are applying a solution to the circuit to cover up some fluid. Did the McLaren spring a leak?
Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Yup, de lucht van verbrand carbon....kevlar01 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:13:
https://twitter.com/wbuxt...71326041162764289/photo/1
Al eerder gepost, maar de tekst die er bij zit...
"I love the smell of burned carbon in the morning."
Conclusie: McLaren peed on track to mark the spot?Doing our best Inspector Jacques Clouseau impression, we deduce that Alonso slowed in his McLaren, moved to the inside line where it deposited some fluids, then moved back across to the escape road to stop.
Episode 174 of 'A McLaren is returned to the pits by truck during a pre-season F1 test'
[ Voor 20% gewijzigd door Amphiebietje op 07-03-2018 11:18 ]
En daarbovenop, de auto heet de STR13.Icephase schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:14:
Even over de afkortingendiscussie (ja ik wéét dat het niet helemaal serieus is, but endulge me):
Toro Rosso heet voluit "Red Bull Toro Rosso Honda" dit jaar, dus is de correcte afkorting RBTRH. Echter, hun logo zegt 'Scuderia Toro Rosso' wat afgekort STR wordt. Zie Wikipedia: Scuderia Toro Rosso
RBRSTRH is dus sowieso fout in die zin. Maar eigenlijk is er geen 'vaste' afkorting of afkortingsvorm. Ik blijf gewoon lekker STR gebruiken. Kijk maar eens naar de andere teams:
RBR?: Red Bull heet "Aston Martin Red Bull Racing" oftewel AMRBR. Dat is ook wat er in hun logo staat. De naam van de motor (TAG Heuer) maakt géén deel uit van de naam van het team. Wikipedia: Red Bull Racing
MER?: Mercedes-AMG Petronas Motorsport: Wikipedia: Mercedes-Benz in Formula One
FER?: Scuderia Ferrari: Wikipedia: Scuderia Ferrari
SFI?: Sahara Force India Formula One Team: Wikipedia: Force India
HAA?: Haas F1 Team: Wikipedia: Haas F1 Team
MCL?: McLaren F1 Team: Wikipedia: McLaren
REN?: Renault Sport Formula One Team: Wikipedia: Renault in Formula One
SAU?: Alfa Romeo Sauber F1 Team: Wikipedia: Sauber
WIL?: Williams Martini Racing: Wikipedia: Williams Grand Prix Engineering
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq