I intend to live forever. So far, so good.

Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone 17 Pro -- DJI Mavic Air
psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"
Hebben ze in ieder geval een goed beeld hoe lang je er op door kan gaan totdat ze op zijn.
Is dat Max z'n playstation koffer op de barge board..?
Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone 17 Pro -- DJI Mavic Air
Stel je rijdt door op die int, krijg je dan niet een nieuw soort slicks? Met een hardere of zachtere compound. Of zal hij gewoon ploffen?
Verwijderd
vermoed dat de baan te droog was, ericcson rijd op supersofts..Zahariac schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 13:13:
[...]
Hebben ze in ieder geval een goed beeld hoe lang je er op door kan gaan totdat ze op zijn.
Nee, die laag eronder is identiek aan wat er onder een slick zit. Ints zijn eigenlijk slicks met groevenTrekDr0p schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 13:13:
[...]
Stel je rijdt door op die int, krijg je dan niet een nieuw soort slicks? Met een hardere of zachtere compound. Of zal hij gewoon ploffen?
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Verwijderd
de band is daar niet opgemaakt, interns zijn eigenlijk opgesneden slicks. de dikte van het rubber speelt hier parteTrekDr0p schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 13:13:
[...]
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Verwijderd
f*ck dat is het. vr op en goanSmithNL schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 13:13:
[...]
Is dat Max z'n playstation koffer op de barge board..?
Interessant, heb je dat ergens gelezen / gehoord?SnowDude schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 13:16:
Het rubber van her karkas is volgens mij bij alle banden gelijk, alleen het loopvlak zelf is anders
Ik dacht dat regenbanden een zachter karkas hebben om sneller op te warmen etc. Een intermediate band slijt enorm hard als de baan opdroogt omdat de temperatuur van de band dan heel snel veel te hoog wordt.
Of is die zachtheid van de inter puur het loopvlak?
Matig qua coureurs is nog iets te voorbarig. Zoveel wedstrijden hebben ze nog niet gereden.Malt007 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 13:15:
Voorlopige verassing is voor mij toch Torro Rosso, de redelijk matige coureurs..
Met zijn endurance ervaring verwacht ik van Hartley vooral tijdens de races goede resultaten (en niet in de kwalificatie). Hij schijnt aardig met zijn brandstof/banden om te kunnen gaan.
Volgens mij kun je nu alleen nog maar deels iets over de betrouwbaarheid van de Honda motor roepen. Honda doet het wat dat betreft een heel stuk beter dan vorig jaar.Malt007 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 13:15:
Voorlopige verassing is voor mij toch Torro Rosso, de redelijk matige coureurs, een nieuwe motor en die dan ook nog de naam Honda draagt had ik niet verwacht dat ze er direct bij zouden zitten. Ook qua topsnelheid lijkt het aardig goed te zitten dus denk/hoop dat Honda aardige stappen heeft gemaakt.
Aangezien we niet weten wat er precies getest wordt of hoe de verschillende testprogramma's er uit zien, kun je volgens mij nog geen conclusies trekken vwb de snelheid tov ander teams. Het natte weer helpt daar ook niet bij.
psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"
Verwijderd
zover ik begreep een paar maand geleden bij Ted's Notebook is het karkas qua dikte gelijk, rubber zelf schijnt wel anders te zijn wat inderdaad te maken heeft met warmte.Requiem19 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 13:19:
[...]
Interessant, heb je dat ergens gelezen / gehoord?
Ik dacht dat regenbanden een zachter karkas hebben om sneller op te warmen etc. Een intermediate band slijt enorm hard als de baan opdroogt omdat de temperatuur van de band dan heel snel veel te hoog wordt.
Of is die zachtheid van de inter puur het loopvlak?
ik kan mij voorstellen dat een int. band gaat 'vreten' op droog asfalt, vermoed dat dit meer het probleem is als warmte vanuit de band.
In de race moet je profiel overhouden anders krijg je dsq (op regen / inters) tenzij je kan aantonen dat je hier geen voordeel door had.TrekDr0p schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 13:13:
[...]
In het bridgetone tijdperk zaten er jaren tussen dat de inter zonder profiel sneller was dan de slicks (wat op dat moment gegroefde banden waren iirc)
Deze week gaat puur om systeemchecks. Werkt alles naar behoren? Gaat er niks kapot? Volgende week gaan ze pas richting prestaties kijken. Rondetijden zeggen op het moment dus niks. Wat nu langzaam aan wel wat gaat zeggen is de rondjes die je hebt afgelegd. Je zou nu al ruim over de tweehonderd rondjes moeten zitten. Natuurlijk viel gisteren af wat niet helpt. Betekent wel dat je vandaag ruim over die tweehonderd moet gaan.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
https://f1manager.info/ranking/4605
Dan had ik waarschijnlijk verkeerd begrepen.Verwijderd schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 13:28:
[...]
zover ik begreep een paar maand geleden bij Ted's Notebook is het karkas qua dikte gelijk, rubber zelf schijnt wel anders te zijn wat inderdaad te maken heeft met warmte.
[ Voor 67% gewijzigd door SnowDude op 01-03-2018 13:38 ]
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
YouTube: F1 2018 Test Day 4 Live - Formula 1 2018 Testing - Exclusive Multipl...powah33 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 13:38:
Iemand nog een link van een live stream?
Thx man
[ Voor 10% gewijzigd door ArcticWolf op 01-03-2018 13:39 ]
Dat blijf je herhalen en iedereen is het heus wel grotendeels met je eens, maar als je de tests van de afgelopen jaren bekijkt zie je dat er ook genoeg uit te halen valt, ook uit de eerste week. Er zijn altijd wat uitschieters van bijvoorbeeld teams die bijvoorbeeld nog sponsoren zoeken willen graag snelle tijden laten zien (williams vorig jaar). De teams voeren ook grotendeels dezelfde testen uit natuurlijk aangezien er maar weinig tijd is tegenwoordig, en ze rijden heus niet de hele dat met alleen maar een volle tank, ieder team doet wel een relatief snelle run ergens op de dag.DaniëlWW2 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 13:32:
Even in drie minuten wat deze testdagen nu inhouden.
[video]
Deze week gaat puur om systeemchecks. Werkt alles naar behoren? Gaat er niks kapot? Volgende week gaan ze pas richting prestaties kijken. Rondetijden zeggen op het moment dus niks. Wat nu langzaam aan wel wat gaat zeggen is de rondjes die je hebt afgelegd. Je zou nu al ruim over de tweehonderd rondjes moeten zitten. Natuurlijk viel gisteren af wat niet helpt. Betekent wel dat je vandaag ruim over die tweehonderd moet gaan.
Hoef verder geen discussie maar ook deze week geeft een hele aardig indicatie voor de verhoudingen en ja dat zegt niks over hoe het over 9 maanden gaat.
Er wordt even gelunched door de filmer daarVerwijderd schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 13:39:
[...]
is niet live.
hulk en ericcson kwamen net langs en staan allebei binnen.
Dat inderdaad, check ook Marc Priestly:SnowDude schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 13:37:
Ze zijn veel verder dan alleen maar system checks, ze doen al volledige aero tests
[...]
Dan had ik waarschijnlijk verkeerd begrepen.
Erg informatief
Elke dag worden alle onderdelen microscopisch onderzocht... Alle onderdelen, elke dag na testen..

Red Bull heeft aantal aero zaken die ze iets anders aanpakken dan de andere teams. Lijkt me dat ze hier veel informatie over willen verzamelen. Vind de gedachte achter de vleugels op de sidepod wel een interessante. IS in dit topic ook goed uitgelegd al, waarvoor dankSuicyder schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 13:44:
Vind dat ze bij Red Bull erg veel Aero testen. Net als vorig jaar de windtunnel verkeerd gehad ofzo?
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Of ze willen gewoon voorkomen dat ze dezelfde fout maken als vorig jaar?Suicyder schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 13:44:
Vind dat ze bij Red Bull erg veel Aero testen. Net als vorig jaar de windtunnel verkeerd gehad ofzo?
Ze zijn verschillende onderdelen aan het testen. X-Wings en FW. Ze proberen het 2017 concept met de FW die lucht over de auto duwt (ipv eronder zoals alle andere teams doen) weer uit.Zahariac schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 13:48:
[...]
Of ze willen gewoon voorkomen dat ze dezelfde fout maken als vorig jaar?
Onze technische expert Giorgio Piola meldt dat Red Bull problemen heeft met de stevigheid van deflector voor de sidepod. Mogelijk is dat een verklaring voor het gebrek aan kilometers deze ochtend.
Now Leaving Springfield - The Armpit of America's Butt-Crack
Hebben ze dat al niet de hele week?neocon schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 13:50:
Motorsport.com liveblog:
Onze technische expert Giorgio Piola meldt dat Red Bull problemen heeft met de stevigheid van deflector voor de sidepod. Mogelijk is dat een verklaring voor het gebrek aan kilometers deze ochtend.
Precies, die sidepods zijn behoorlijk door ontwikkeld, daarom reden ze vanochtend ook met het aerorack achterop. Ze willen gewoon goed meten wat daar het effect van is op de achtervleugel.Wom schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 13:46:
[...]
Red Bull heeft aantal aero zaken die ze iets anders aanpakken dan de andere teams. Lijkt me dat ze hier veel informatie over willen verzamelen. Vind de gedachte achter de vleugels op de sidepod wel een interessante. IS in dit topic ook goed uitgelegd al, waarvoor dank
Daarvoor is 1 ronde wel genoeg, als ze dan binnen komen dan doen ze een relatief kleine wijziging (zoals het toevoegen van een vleugel) om te controleren of de delta die ze meten gelijk is aan de windtunnel.
Vergeet ook niet dat de F1 teams geen full scale windtunnel meer mogen gebruiken, ik geloof dat ze max op schaal 1:2 mogen testen. CFD testing mag uiteraard wel 1:1 maar dat heeft ook zijn beperkingen.
70% modellen dacht ik.SnowDude schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 13:53:
[...]
Precies, die sidepods zijn behoorlijk door ontwikkeld, daarom reden ze vanochtend ook met het aerorack achterop. Ze willen gewoon goed meten wat daar het effect van is op de achtervleugel.
Daarvoor is 1 ronde wel genoeg, als ze dan binnen komen dan doen ze een relatief kleine wijziging (zoals het toevoegen van een vleugel) om te controleren of de delta die ze meten gelijk is aan de windtunnel.
Vergeet ook niet dat de F1 teams geen full scale windtunnel meer mogen gebruiken, ik geloof dat ze max op schaal 1:2 mogen testen. CFD testing mag uiteraard wel 1:1 maar dat heeft ook zijn beperkingen.
Verwijderd
hahah copy paste, sorry, niet door dat het caps was.
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2018 14:03 ]
Meid.Verwijderd schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 13:58:
VERSTAPPEN BEGINT AAN NIEUWE RUN
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Nee, 60%.
https://www.formula1.com/...1/rules-regs/Testing.htmlWind tunnel testing is heavily restricted, both in terms of what kind of testing may be done and how long it may be done for. Scale models used may be no larger than 60 percent and speeds are limited to 50 metres per second.
Verwijderd schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 13:58:
VERSTAPPEN BEGINT AAN NIEUWE RUN

Testing, one, two ...
PSN: McMillan0984
Nope. Staat alweer binnen.Clavat schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 14:04:
Begint VER al aan een nieuwe run?
Nederlandse live stream
[ Voor 17% gewijzigd door powah33 op 01-03-2018 14:10 ]
en Bottas uit.SmithNL schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 14:12:
Lewis is inmiddels ook ingestapt...
dus...
Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff
https://www.facebook.com/...tif_t=live_video_explicit
Oh hij gaat ws nu weer stoppen, want max is in de pits.

[ Voor 13% gewijzigd door Oekol op 01-03-2018 14:13 ]
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Dan zal Max wel weer aan een run zijn begonnen..Leoon. schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 14:13:
Geen idee of het weer gepost is, maar de max fan page groep is weer live aan het streamen:
https://www.facebook.com/...tif_t=live_video_explicit
Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff
Neuh alweer binnenkoli-man schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 14:13:
[...]
Dan zal Max wel weer aan een run zijn begonnen..
IkWilbert schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 14:14:
Ik dacht ik meld het even, Max is weer binnen...

PS4 PSN: Dazzler2120
BehoorlijkDazzler2120 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 14:15:
Pfoe, om nu iedere keer te posten als max weer naar buiten gaat... én weer naar binnen gaat, beetje erg optimistisch
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Maar dat zal volgende week nog wel komen gok ik zo.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Max heeft dinsdag een 1.20.326 run gedaan, waar Daniel maandag 1.20.179 gereden heeft, anderhalf 10de verschil.Bastie-88 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 14:18:
Ergens wel jammer dat VER nog geen snelle run heeft weggezet zoals RIC dat maandag heeft gedaan.
Of dat snelle runs zijn is uiteindelijk nog maar de vraag.
PS4 PSN: Dazzler2120
Dat verwacht ik ookBastie-88 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 14:18:
Ergens wel jammer dat VER nog geen snelle run heeft weggezet zoals RIC dat maandag heeft gedaan.
https://www.accuweather.c...her-forecast/307297?day=6
Testing, one, two ...
Haters everywhere but I don’t really care
Daar is Vettel op dag 2 al onder gegaan. (op softs)matthijst schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 14:22:
1.19.705 vorig jaar als snelste tijd na 4 dagen.
1.19.673
Waarschijnlijk omdat ie erop staat bij de in/uitstap yoga door de halo?neocon schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 13:50:
Motorsport.com liveblog:
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Alleen FI heeft minder runs vandaag, maar daar beginnen ze nu aan een run.
Nee zeker niet. Lijkt alsof ze problemen het met de stevigheid/betrouwbaarheid van de aero? Beetje hetzelfde probleem als wat al door Ted werd aangehaald (gedeelte van bargeboard wat afbrak).powah33 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 14:32:
Kan me niet voorstellen dat dit de gewone planning is bij RBR.... zo weinig runs aan het doen. Vooral na die verloren dag van gisteren.
Alleen FI heeft minder runs vandaag, maar daar beginnen ze nu aan een run.
Goed om te zien dat McLaren lekker door kan rijden.
Als dat het probleem is is dat snel te fixxen. Beter dan correlatieproblemen.yorkick schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 14:33:
[...]
Nee zeker niet. Lijkt alsof ze problemen het met de stevigheid/betrouwbaarheid van de aero? Beetje hetzelfde probleem als wat al door Ted werd aangehaald (gedeelte van bargeboard wat afbrak).
Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad
Yup, de lap count (wel van 13:30):lukadad schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 14:42:
100 ronden voor VAN
Vandoorne 92
Ericsson 79
Gasly 62
Bottas 60
Vettel 56
Hulkenberg 49
Sirotkin 47
Magnussen 31
Verstappen 26
Perez 19
Hamilton 2
Gaat goed voor McLaren, maar ook Alfa Romeo Sauber en Toro Rosso Honda doen goede zaken!

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Graag nuttige info posten.
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Bedankt voor de nuttige bijdrageDamian schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 14:55:
Is niet meer grappig nu...
Dat was dan een korte longrun.Verwijderd schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 14:58:
zo te zien dit keer zonder areo, dat kan dan heel misschien een longrun betekenen?
Eigenlijk zijn die wintertests totaal niet interessant om te volgen maar ik trap er toch steeds weer in.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Zelfs met livestream + 3 sites die refreshen met text + dit topic is het niet interessant, maar overweeg niet om het uit te zetten, zelfs gisteren nietSpotmatic schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 15:00:
[...]
Dat was dan een korte longrun.
Eigenlijk zijn die wintertests totaal niet interessant om te volgen maar ik trap er toch steeds weer in.

Had je het over de iBood Hunt?Spotmatic schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 15:00:
[...]
Dat was dan een korte longrun.
Doe je best.Damian schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 14:55:
Is niet meer grappig nu...
Vorig seizoen ontstond er ook paniek. Ik heb toen aantal maar redelijk uitgebreid geanalyseerd waarom enkele teams in mijn optiek niet snel genoeg waren. Achteraf bleek dat voor een aantal teams, waaronder RB, perfect te kloppen.Dionlinn schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 13:51:
Geen idee waarom hier zoveel paniek ontstaat. Het is een testweek. Op foto's zie je de auto van Red Bull steeds met verschillende vleugeltjes, voorvleugels etc. Dan rijden ze een rondje met meetapparatuur en dan zetten ze er weer wat nieuws op. Klinkt voor mij alleen maar goed. Kun je in mijn ogen beter doen dan 40 rondes met dezelfde setup rijden. Feit dat de motor nog werkt en ze veel aan het veranderen en het proberen zijn doet mij in ieder geval alleen maar goed.
Dit soort posts kwam in 2017 ook naar voren... 'geen paniek, het is maar testen, die RB staat er echter wel straks in Australië' -> nou niet dus. Testen is idd testen, maar het kan absoluut interessante indicaties geven. Je kunt een prima inschatting maken!
Overigens vind ik afgebroken vleugeltjes ook geen reden voor concern, ernstiger is het als de mechanische betrouwbaarheid constant laat afweten of als de long run pace niet goed is.
Dat ze zoveel aero meten is wel interessant, voor mij nog niet duidelijk wat de reden hiervan is.
Hier dan, updated lap count
Van 102
Vet 71
Mag 44
Ham 15
Per 31
Gas 72
Str 12
Hul 49
Bot 60
Ver 32
Eri 79
Lec 6
Sir 47
https://twitter.com/AlbertFabrega/status/969204282804330496yorkick schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 14:33:
[...]
Nee zeker niet. Lijkt alsof ze problemen het met de stevigheid/betrouwbaarheid van de aero? Beetje hetzelfde probleem als wat al door Ted werd aangehaald (gedeelte van bargeboard wat afbrak).
Dit is een indicatie
Verwijderd
Stroll 289.5
Vettel 288.7
Hamilton 288.0
Perez 288.0
Leclerc 286.4
Magnussen 284.9
Bottas 284.9
Ericsson 283.4
Gasly 282.7
Vandoorne 281.9
Sirotkin 279.0
Verstappen 274.8
Hülkenberg 273.4
Sainz jr 0.0
Ik heb ergens gelezen dat ze verschillende configuraties van de voorvleugel aan het testen zijn. Vandaar ook de aero racks zo vaak. Een andere configuratie van de vleugel kan natuurlijk een compleet andere luchtstroom richting de sidepods en de achterwielen sturen.Requiem19 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 15:05:
[...]
Overigens vind ik afgebroken vleugeltjes ook geen reden voor concern, ernstiger is het als de mechanische betrouwbaarheid constant laat afweten of als de long run pace niet goed is.
Dat ze zoveel aero meten is wel interessant, voor mij nog niet duidelijk wat de reden hiervan is.
Om die te meten hoef je geen 10 rondes te rijden op volle snelheid, dat kan ook prima in een outlap, een volle ronde op 90% en een inlap.
Laten we er vertrouwen in houden, vooral omdat Ricciardo afgelopen maandag ook meer dan 100 rondes heeft gereden en het snelst was die dag.
Check ook onze nieuwe F1 Website racetalk (nee, doe maar niet, die is ff stuk)
Klopt op zich wel, maar dat ze heel veel verschilende dingen proberen kan ook betekenen dat ze nog geen idee hebben wat nu echt goed werkt om daar om door te ontwikkelen.Dionlinn schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 13:51:
Geen idee waarom hier zoveel paniek ontstaat. Het is een testweek. Op foto's zie je de auto van Red Bull steeds met verschillende vleugeltjes, voorvleugels etc. Dan rijden ze een rondje met meetapparatuur en dan zetten ze er weer wat nieuws op. Klinkt voor mij alleen maar goed. Kun je in mijn ogen beter doen dan 40 rondes met dezelfde setup rijden. Feit dat de motor nog werkt en ze veel aan het veranderen en het proberen zijn doet mij in ieder geval alleen maar goed.
Nogmaals, maak me geen zorgen. Weet alleen dat Merc dit niet zo doet en die doen het ook best aardig al een paar jaar.
# wachtenopaustralie
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/
[ Voor 6% gewijzigd door jip_86 op 01-03-2018 15:14 ]
Dit topic is gesloten.
Live-blogs:
https://nl.motorsport.com.../barcelona-f1-test-dag-8/
https://www.autosport.com...f1-test-two-day-four-2018
https://www.f1today.net/n...-van-de-tweede-wintertest