@Remy Laten we het hopen
Op talent kan BOT misschien HAM niet verslaan, maar in de autosport weet je het nooit. Zou wel mooi zijn. Maar helaas VER wordt kampioen dit jaar. Jongste WK ooit
Hij zal komend seizoen meer "moeten" ... er staan er meer die zijn stoeltje willen, en waarschijnlijk sneller zijn.Remy schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 16:31:
[...]
Meneer Bottas zou dit jaar nog wel eens een goeie challenger voor HAM kunnen zijn. Vorig jaar derde geworden in kampioenschap ... hij zal komend seizoen meer willen
Ik vind hem niet gretig genoeg,,,hij gaat zo makkelijk en graag aan de kant ... een echte nummer 2 rijder...goed voor de extra puntjes.
[ Voor 14% gewijzigd door powah33 op 27-02-2018 16:33 ]
https://f1manager.info/ranking/4605
3. Vandoorne McLaren MCL33 1:20.325 +0.652 37 ● PIT
4. Verstappen Red Bull Racing RB14 1:20.326 +0.653 60 ●
Kom Max, die 0.001 kan je nog wel ff wegwerken!
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Wat zie je hier trouwens enorm goed dat Ferrari met een bolle en Mercedes met een holle rug rijden.Timoth schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 16:22:
Zo te zien ligt Mercedes ook dit jaar weer net een neuslengte voor op Ferrari.![]()
edit: op bovenstaande foto liggen ze net achter!![]()
[afbeelding]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
De temperatuur is daar weer flink aan het dalen, benieuwd of er nog snellere tijden kunnen komen
Topsnelheid van Max is wel aan de lage kant! Fuelload of gaat ie eerder van zijn gas of zo?
Vandoorne stond op de hyper-soft en Max op Medium dus eigenlijk is ie er al dik voorbijDamian schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 16:35:
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Renault motorenSiebeh schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 16:37:
Topsnelheid van Max is wel aan de lage kant! Fuelload of gaat ie eerder van zijn gas of zo?
Vandoorne rijdt met een volle tank en 100kg extra gewicht om de extra downforce van hun eerste update te simulerenBastie-88 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 16:38:
[...]
Vandoorne stond op de hyper-soft en Max op Medium dus eigenlijk is ie er al dik voorbij
Tegenwoordig ook coaching vanaf de 'zijlijn' door Horner!

Renault had al aangegeven dat in deze spec de focus vooral op de betrouwbaarheid ligt, en ze later pas voor meer performance gaan.
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
2028 dacht ik...Chakotay schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 16:39:
Renault had al aangegeven dat in deze spec de focus vooral op de betrouwbaarheid ligt, en ze later pas voor meer performance gaan.
Testing, one, two ...
Er vallen nu zelfs wat sneeuwvlokjes. Volgens mij heeft Max al ervaring met rijden in de sneeuw
Hop, sottozero's eronder en gaan!
Hij zal best meer willen maar zolang hij 5x in het seizoen andere coureurs er in de eerste bocht afketst verdient hij niets meer dan het slaafje van Hamilton te zijn..Remy schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 16:31:
[...]
Meneer Bottas zou dit jaar nog wel eens een goeie challenger voor HAM kunnen zijn. Vorig jaar derde geworden in kampioenschap ... hij zal komend seizoen meer willen
Waarom is Vettel dan 1e rijder bij Ferrari?Grimmie187 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 16:44:
[...]
Hij zal best meer willen maar zolang hij 5x in het seizoen andere coureurs er in de eerste bocht afketst verdient hij niets meer dan het slaafje van Hamilton te zijn..
(Vettel rijdt zelfs bewust tegen andere aan achter de SC)
[ Voor 8% gewijzigd door Dj-sannieboy op 27-02-2018 16:51 ]
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 16:45:
[...]
Waarom is Vettel dan 1e rijder bij Ferrari?
Maar geen idee, misschien omdat overall hij beter is dan RAI
Waarom begin je over Vettel terwijl ik reageer op het functioneren van Bottas?Dj-sannieboy schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 16:45:
[...]
3 4 voudig wereldkampioenDj-sannieboy schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 16:45:
[...]

edit/ oops
[ Voor 5% gewijzigd door Vuvuzela op 27-02-2018 16:49 ]
I served in a company of heroes.
Vettel ketst er ook wel eens iemand af of rijdt bewust tegen een ander aan, maar hij is toch ook niet het slaafje van Kimi.Grimmie187 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 16:47:
[...]
Waarom begin je over Vettel terwijl ik reageer op het functioneren van Bottas?
Nou, inderdaad. En geen enkele keer (of althans; veel te weinig) straf voor gekregen.Grimmie187 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 16:44:
[...]
Hij zal best meer willen maar zolang hij 5x in het seizoen andere coureurs er in de eerste bocht afketst verdient hij niets meer dan het slaafje van Hamilton te zijn..
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Kunnen we het flamen en trollen achterwege laten ajb?
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Is die p1 op een testdag echt zo belangrijk?Damian schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 16:35:
[ Voor 7% gewijzigd door TommyGun op 27-02-2018 17:01 ]
Wat gaat hier gebeuren dan? Oja, winter tests

[ Voor 32% gewijzigd door Jasphur op 27-02-2018 17:01 ]
*knip* Lees naitsoezn in "[F1 2018] Wintertests Barcelona" nog eens door.
[ Voor 82% gewijzigd door naitsoezn op 27-02-2018 17:01 ]
IJzel verwacht.Jasphur schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 16:59:
Wat gaat hier gebeuren dan?
[afbeelding]
[afbeelding]
Jasphur schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 16:59:
[afbeelding]
[afbeelding]
En natuurlijk kijken of zo'n halo een ketting met 300km/h kan tegenhouden
[ Voor 9% gewijzigd door SinergyX op 27-02-2018 17:01 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Heerlijke post ... ik ga nu even mijn koffie opruimenJasphur schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 16:59:
[afbeelding]
[afbeelding]
https://f1manager.info/ranking/4605
Lol dat moet toch een geintje zijn?! Ik lach me kapot als ze die echt de baan op sturenJasphur schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 16:59:
[afbeelding]
[afbeelding]
Het is dat het niet mag omdat je anders het asfalt sloopt, maar zou wel een giller zijnGrimmie187 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 17:01:
[...]
Lol dat moet toch een geintje zijn?! Ik lach me kapot als ze die echt de baan op sturen
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
En wat denk je hoe de F1 auto gaat trillen, alles trilt los volgens mijYakuzA schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 17:05:
[...]
Het is dat het niet mag omdat je anders het asfalt sloopt, maar zou wel een giller zijn
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Verwijderd
Debattruukjes. De aandacht afleiden en ergens anders op richten.Grimmie187 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 16:47:
[...]
Waarom begin je over Vettel terwijl ik reageer op het functioneren van Bottas?
Voor zo'n lastige dag als vandaag vind ik +/- 70 rondes best prima btw.
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Uiteindelijk zeggen de tijden nu nog niets natuurlijk, doelstelling voor alle teams deze week is gewoon kilometers vreten.
Tis nog vroeg maar in dat opzicht ben ik nu al positief verrast door Honda, het zal toch niet echt waar zijn dat Alonso straks weer de sjaak is?.. Het is dat hij zoveel euros op de bank heeft staan anders zou je er bijna medelijden mee krijgen
Tis nog vroeg maar in dat opzicht ben ik nu al positief verrast door Honda, het zal toch niet echt waar zijn dat Alonso straks weer de sjaak is?.. Het is dat hij zoveel euros op de bank heeft staan anders zou je er bijna medelijden mee krijgen
Had het wel een beetje verwacht eigenlijk, ze zijn al sinds mei/juni bezig met de 2018 spec. en toen hadden ze al besloten om verder te gaan met dit concept.Grimmie187 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 17:45:
Uiteindelijk zeggen de tijden nu nog niets natuurlijk, doelstelling voor alle teams deze week is gewoon kilometers vreten.
Ik denk dat Honda straks de Renault voorbij gaat in vermogen en betrouwbaarheid... Renault moet zich schamen want ze zijn nu al bezig met de grid penalties:
https://www.autosport.com...ring-grid-penalty-tactics

Honda doet maar mee om één reden, om te winnen!
Die gaan door met als in andere race klassen en in het verleden in de f1.
Ik voorzie in 2019 en hele mooie dingen gebeuren met een bolide met daarin Honda power.
Die gaan door met als in andere race klassen en in het verleden in de f1.
Ik voorzie in 2019 en hele mooie dingen gebeuren met een bolide met daarin Honda power.
Tot iemand stelselmatig 2 seconden harder of zachter rijdt dan de rest, want dan ineens wel.Grimmie187 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 17:45:
Honda heeft eindelijk hulp geaccepteerd vanuit RB en dat gaat in de loop van 2018 zichtbaar worden. Ik voorzie dat dit jaar met TR een enorm leerjaar gaat worden, veel uitval maar wel veel nieuwe onderdelen. In 2019 achterin de RB gelijkwaardig als de Merc
Ik vraag me af of dat echt zo is? De marge in snelheid tussen de beste en de slechtste was eind van het vorige seizoen niet eens meer 2 seconden. Ik denk dat alle teams nu al 1.19 kunnen rijden als ze een zacht setje banden monteren en de tank leeghalen.Tarabass schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 18:00:
[...]
Tot iemand stelselmatig 2 seconden harder of zachter rijdt dan de rest, want dan ineens wel.
[ Voor 3% gewijzigd door Grimmie187 op 27-02-2018 18:12 ]
Ergens denk ik dat het ook beter is voor de teams. RB wilde ook veel van Renault maar die leken gewoon hun eigen dingetje te doen, een Honda zal alles doen om aan een team te voldoen. Als zij dedicated kunnen werken voor TR/RB, kan je betere balans vinden dan een fabrikant die ook zn eigen team en ander klantenteams moet voorzien.Holkers schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 18:01:
Honda heeft eindelijk hulp geaccepteerd vanuit RB en dat gaat in de loop van 2018 zichtbaar worden. Ik voorzie dat dit jaar met TR een enorm leerjaar gaat worden, veel uitval maar wel veel nieuwe onderdelen. In 2019 achterin de RB gelijkwaardig als de Merc
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
https://www.nu.nl/230016/...g-in-nieuwe-red-bull.html
Op een gegeven moment vraagt die reporter 'Donderdag weer in de auto. En dan, nog meer rondjes rijden?'
Nee, we gaan naar de drive-in bioscoop.
Echt.. af en toe.. De ene interviewer is nog dommer dan de ander.
Op een gegeven moment vraagt die reporter 'Donderdag weer in de auto. En dan, nog meer rondjes rijden?'
Nee, we gaan naar de drive-in bioscoop.

Echt.. af en toe.. De ene interviewer is nog dommer dan de ander.
De Hulk heeft ook een eye-camera op gehad. En zie ik nu in het midden onderaan bij de Halo een camera gericht op de driver?
https://www.formula1.com/...cam_lap_of_Barcelona.html

Yep, viel mij ook al op.Jasphur schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 19:24:
De Hulk heeft ook een eye-camera op gehad. En zie ik nu in het midden onderaan bij de Halo een camera gericht op de driver?
[afbeelding]
Pin me er niet op vast, maar volgens mij hadden de meeste (alle?) teams dat al. Vroeger zat op diezelfde plek namelijk ook al een bobbel, met ik meen dan ook een camera.Jasphur schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 19:24:
Nu ik er zo over denk. Zou dit niet onderdeel zijn van alle eisen van de FIA m.b.t. ongeluk onderzoek? Hetzelfde als de oortjes met G-kracht meters etc. Vermoed dus dat die camera ook al langere tijd aanwezig is en (alleen) gebruikt wordt naar crash (/letsel) onderzoek. Dat er dus bv een high frame rate camera in zit die de laatste X aantal seconden voor een crash bewaard en de FIA/medisch onderzoekers zo dus kunnen inzien hoe het hoofd/nek reageerde bij een crash.
Ik zei toch dat ze de beste zijn!
Denk dat meer teams dat gaan doen hoor, strategisch een penalty pakken.ArcticWolf schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 17:54:
[...]
Had het wel een beetje verwacht eigenlijk, ze zijn al sinds mei/juni bezig met de 2018 spec. en toen hadden ze al besloten om verder te gaan met dit concept.
Ik denk dat Honda straks de Renault voorbij gaat in vermogen en betrouwbaarheid... Renault moet zich schamen want ze zijn nu al bezig met de grid penalties:
https://www.autosport.com...ring-grid-penalty-tactics
Deze verdere aanscherping van het aantal motoren slaat eigenlijk helemaal nergens op.
Dat dit partnerschap Toro Rosso overstijgt is wel duidelijk idd. Honda gebruikt expertise en testfaciliteiten van Red Bull. Iets wat Red Bull al meermaals heeft aangeboden bij Renault maar wat keer op keer werd afgewezen. Of waar niks mee werd gedaan, zoals het inhuren van Mario Illien en hem vervolgens weer de deur wijzen.Holkers schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 18:01:
Nu Illien zich met Honda bemoeit gaat het daar opeens de goede kant op...
Dat RBR-Honda gaat gebeuren is denk ik geen vraag meer, alleen of het volgend jaar of 2020 wordt. Afhankelijk van hoe Honda de komende maanden doorstaat.
Dat is volgens mij de high-speed camera die gericht is op het hoofd vd coureur om de kracht van een impact te bepalen tijdens een crash:Jasphur schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 19:24:
https://www.formula1.com/...egs/Safety_equipment.htmlWhat the sporting regulations say:
For the purpose of accident analysis, each car must be fitted with a high speed camera and each driver must wear in-ear accelerometers at each event and all tests which are attended by more than one team.
Nice. Thanks. Dit is informatie die ik nog niet wistCFC-Mathijs schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 19:45:
[...]
Dat is volgens mij de high-speed camera die gericht is op het hoofd vd coureur om de kracht van een impact te bepalen tijdens een crash:
[...]
https://www.formula1.com/...egs/Safety_equipment.html
Na mijn analyse van gisteren hier de 'aantal rondes' stats van dag 2:

Daar gaan we
1) Williams! Wat een topdag, en niet alleen door Kubica (48 rondes): ook Sirotkin heeft lekker lopen stampen met 52 ronden: samen goed voor precies 100 rondes. De engineers en dataverzamelaars zullen in hun nopjes zijn nadat ze gisteren net aan plek 6 haalden met zo'n 70 rondes. So far so good!
2) Ferrari. Vettel was gretig, en haalde niet alleen de snelste ronde van de dag binnen (1:19.673): met 98 rondes in z'n 1tje heeft hij mooi bijna 1,5 grand prix-afstand gereden in moeilijke omstandigheden. Zeer waardevolle data naar mijn idee, vooral op aerogebied.
3) Mercedes. Slechts een paar rondes achter Ferrari, en alleen Bottas achter het stuur: same old, same old. Deutsche grundlichkeit op z'n Brits
Bottas was een van de weinige coureurs die ook in de mindere omstandigheden naar buiten ging: bonuspunten voor hem!
4) Toro Rosso Honda. Gisteren derde qua aantal rondes, vandaag 4e: alsnog een prima resultaat. De combi Toro Rosso-chassis en Honda-motor schijnt geen centje pijn te hebben: Gasly kon een respectabele 82 rondes noteren.
5) Alfa Romeo Sauber. Leclerc was er even afgegaan, anders hadden ze net als gisteren waarschijnlijk wel wat meer rondes kunnen rijden. Voor deze rookie echter nog steeds niet slecht: 81 ronden! Wel op 3 seconden afstand van Vettel...wat wel een ietwat vertekend beeld is, dat wel.
6) Force India: met trusty Ocon achter het stuur een zeer nette 79 rondes op de teller:veel meer dan ze gisteren hebben gehaald, dus de engineers en data scientists zullen blij zijn.
7) Red Bull Racing. Max aan de beurt! Helaas wel een lek in de benzineleiding + de moeilijke omstandigheden in de ochtend betekenden weinig rondes in verhouding: 67 in totaal. Wel binnen een behoorlijke afstand van Ferrari qua rondetijden, dat dan weer wel.
Renault had vandaag een redelijke dag: Sainz heeft ongeveer een raceafstand gereden met 65 rondes, en een 5e snelste tijd neergezet: niets bijzonders hier.
9) McLaren. Door verschillende oorzaken weinig rondes: hier een teken aan de wand:

Door hitte van de motor verbrand bodyworkpaint. Geen goed teken in deze omstandigheden. Maar liever dat je er nu achter komt dan in Melbourne!
37 ronden voor Stoffel, wel binnen ~ 0.6 sec van Vettel.
10) Haas was de hekkensluiter van vandaag. Magnussen heeft er 'slechts' 36 rondes op zitten, of ruim een halve raceafstand. De gladde omstandigheden hielpen niet...
Al met al een moeilijke dag voor het rijden van veel rondes: degenen die ~ 70 of meer hebben gehaald zullen blij zijn met de data en de verschillende tests die ze hebben kunnen doen. Props aan Williams voor de afgelegde afstand zonder een centje pijn, en voor het nieuwe huwelijk Toro Rosso + Honda: so far so good!

Daar gaan we
1) Williams! Wat een topdag, en niet alleen door Kubica (48 rondes): ook Sirotkin heeft lekker lopen stampen met 52 ronden: samen goed voor precies 100 rondes. De engineers en dataverzamelaars zullen in hun nopjes zijn nadat ze gisteren net aan plek 6 haalden met zo'n 70 rondes. So far so good!
2) Ferrari. Vettel was gretig, en haalde niet alleen de snelste ronde van de dag binnen (1:19.673): met 98 rondes in z'n 1tje heeft hij mooi bijna 1,5 grand prix-afstand gereden in moeilijke omstandigheden. Zeer waardevolle data naar mijn idee, vooral op aerogebied.
3) Mercedes. Slechts een paar rondes achter Ferrari, en alleen Bottas achter het stuur: same old, same old. Deutsche grundlichkeit op z'n Brits
4) Toro Rosso Honda. Gisteren derde qua aantal rondes, vandaag 4e: alsnog een prima resultaat. De combi Toro Rosso-chassis en Honda-motor schijnt geen centje pijn te hebben: Gasly kon een respectabele 82 rondes noteren.
5) Alfa Romeo Sauber. Leclerc was er even afgegaan, anders hadden ze net als gisteren waarschijnlijk wel wat meer rondes kunnen rijden. Voor deze rookie echter nog steeds niet slecht: 81 ronden! Wel op 3 seconden afstand van Vettel...wat wel een ietwat vertekend beeld is, dat wel.
6) Force India: met trusty Ocon achter het stuur een zeer nette 79 rondes op de teller:veel meer dan ze gisteren hebben gehaald, dus de engineers en data scientists zullen blij zijn.
7) Red Bull Racing. Max aan de beurt! Helaas wel een lek in de benzineleiding + de moeilijke omstandigheden in de ochtend betekenden weinig rondes in verhouding: 67 in totaal. Wel binnen een behoorlijke afstand van Ferrari qua rondetijden, dat dan weer wel.
9) McLaren. Door verschillende oorzaken weinig rondes: hier een teken aan de wand:

Door hitte van de motor verbrand bodyworkpaint. Geen goed teken in deze omstandigheden. Maar liever dat je er nu achter komt dan in Melbourne!
10) Haas was de hekkensluiter van vandaag. Magnussen heeft er 'slechts' 36 rondes op zitten, of ruim een halve raceafstand. De gladde omstandigheden hielpen niet...
Al met al een moeilijke dag voor het rijden van veel rondes: degenen die ~ 70 of meer hebben gehaald zullen blij zijn met de data en de verschillende tests die ze hebben kunnen doen. Props aan Williams voor de afgelegde afstand zonder een centje pijn, en voor het nieuwe huwelijk Toro Rosso + Honda: so far so good!
OMFG, de onboard is inderdaad helemaal naar de tieftering door die f-ing Halo 
https://twitter.com/F1/status/968490510724689920
Ziet er echt niet meer uit

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
omfgDamian schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 20:16:
bah

Totdat je dit ziet:paragon schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 20:34:
Het is niet dat je iets mist want de voorkant van de auto zie je gewoon nog.
onboard vanaf 0:13 (oh en let op je volume
ArcticWolf schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 20:36:
[...]
Totdat je dit ziet:
[video]
onboard vanaf 0:13 (oh en let op je volume)
Nog even over de halo en alle esthetische argumenten achterwege gelaten.
Wat gebeurd er tijdens een regenrace waarbij het enige wat je kunt zien is de voorganger zijn safety licht? Die zit nu toch recht achter de halo pilaar? Vooral als je zo recht mogelijk achter iemand wil slipstreamen wat ideaal is.
Nog niemand van de coureurs/FIA hier over horen spreken, kan toch nooit veilig zijn?
YouTube: Visor Cam! Onboard with Hulkenberg in the 2018 Renault (Hier nog een keer onboard van Hulk)
Ik vraag me echt zeer af of dit niet voor ongelukken gaat zorgen in de toekomst.
Wat gebeurd er tijdens een regenrace waarbij het enige wat je kunt zien is de voorganger zijn safety licht? Die zit nu toch recht achter de halo pilaar? Vooral als je zo recht mogelijk achter iemand wil slipstreamen wat ideaal is.
Nog niemand van de coureurs/FIA hier over horen spreken, kan toch nooit veilig zijn?
YouTube: Visor Cam! Onboard with Hulkenberg in the 2018 Renault (Hier nog een keer onboard van Hulk)
Ik vraag me echt zeer af of dit niet voor ongelukken gaat zorgen in de toekomst.
Ik mis duidelijk meer in de huidige f1 dan vrij zicht.ArcticWolf schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 20:36:
[...]
Totdat je dit ziet:
[video]
Als iemand ff een poll kan maken: zonder hallo en die blokjes uit de c350e of halo en deze v8...
ping 127.212.23.124
Wil je niet meer te veel van die oude beelden posten?!ArcticWolf schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 20:36:
[...]
Totdat je dit ziet:
[video]
O.a. dat geluid mis ik zo erg merk ik dan weer. Kippenvel!
En ja, het beeld is beter zonder Halo.
De stuurcorrecties, de beleving, dat compromisloze, die gillende motoren. Man...
Ik wil graag racen zien op de limiet, dat is het meest belangrijk, maar we heb meerdere fronten wel ingeleverd hoor.
Ja, technisch is het veel meer vormgegeven naar deze tijd, maar ook dat was technisch van de hoogste orde. Ik mis het...
Anyway, laten we hopen dat het spannend wordt aankomend seizoen en dat het in de nabije tokeomst niet nog verder wegzakt.
Mijn hart bloedt en schreeuwt bij het zien en horen van dat filmpje.
v8?pjottum schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 21:00:
[...]
Ik mis duidelijk meer in de huidige f1 dan vrij zicht.
Als iemand ff een poll kan maken: zonder hallo en die blokjes uit de c350e of halo en deze v8...
sorryalbino71 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 21:02:
[...]
Wil je niet meer te veel van die oude beelden posten?!
O.a. dat geluid mis ik zo erg merk ik dan weer. Kippenvel!
En ja, het beeld is beter zonder Halo.
De stuurcorrecties, de beleving, dat compromisloze, die gillende motoren. Man...![]()
Ik wil graag racen zien op de limiet, dat is het meest belangrijk, maar we heb meerdere fronten wel ingeleverd hoor.
Ja, technisch is het veel meer vormgegeven naar deze tijd, maar ook dat was technisch van de hoogste orde. Ik mis het...
Anyway, laten we hopen dat het spannend wordt aankomend seizoen en dat het in de nabije tokeomst niet nog verder wegzakt.
Dit is niet de on-board die we hadden.Damian schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 20:16:
Dit is een volledig ander camera dan eerst. Dus je bent nu appels met peren aan het vergelijken.
De camera positie (die ik het oude filmpje te zien is), die bestaat nog steeds. Daar zijn alleen nog geen beelden van.
Dus ipv 1 on-board camera waarbij wij mee kunnen kijken met de coureur, verwacht ik dat we er straks 2 hebben.
Dat geluid!ArcticWolf schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 20:36:
[...]
Totdat je dit ziet:
[video]
Normale mensen hebben 2 ogen en dus stereo zicht.talkatoo schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 20:51:
Itt een camera.
Als het kwartje valt hoor ik het wel
PSN
Het is 20 cent, ook goed?YakuzA schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 21:08:
[...]
Normale mensen hebben 2 ogen en dus stereo zicht.
Itt een camera.
Testing, one, two ...
Volgend jaar for sure!P.K. schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 19:43:
[...]
Denk dat meer teams dat gaan doen hoor, strategisch een penalty pakken.Deze motoren hebben minder vermogen naarmate ze ouder worden. Het zou zo maar kunnen dat een motor in z'n zevende race ±50pk minder vermogen heeft dan een nieuwe. Dan is het over 21 races gezien beter om een keer een gridstraf te pakken en gemiddeld met versere motoren aan de start te staan.
Deze verdere aanscherping van het aantal motoren slaat eigenlijk helemaal nergens op.
[...]
Dat dit partnerschap Toro Rosso overstijgt is wel duidelijk idd. Honda gebruikt expertise en testfaciliteiten van Red Bull. Iets wat Red Bull al meermaals heeft aangeboden bij Renault maar wat keer op keer werd afgewezen. Of waar niks mee werd gedaan, zoals het inhuren van Mario Illien en hem vervolgens weer de deur wijzen.
Nu Illien zich met Honda bemoeit gaat het daar opeens de goede kant op...![]()
![]()
Dat RBR-Honda gaat gebeuren is denk ik geen vraag meer, alleen of het volgend jaar of 2020 wordt. Afhankelijk van hoe Honda de komende maanden doorstaat.
Die Japanners springen nog liever voor de trein dan dat ze (na dit seizoen) nog een jaar niet competetief zijn!
Of er dan gewonnen gaat worden is natuurlijk van meer factoren afhankelijk maar reken er op dat de Honda motor volgend seizoen niet meer de beperkende factor is.
Ok ok.. ik ben aan het zoeken :’)YakuzA schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 21:08:
[...]
Normale mensen hebben 2 ogen en dus stereo zicht.
Itt een camera.
Is er bekend welk team tegen stemde vandaag om de testdag te verschuiven?
Ik gok Ferrari of Williams.Novadecasa schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 21:46:
Waarschijnlijk Williams, want zij hebben vrijdag een filmdag in Barcelona gepland staan.Novadecasa schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 21:46:
Nice:
YouTube: Winter testing F1 2018 pre-season test DAY 2 PART 5 KUBICA SPAIN BAR...
De Honda motor klinkt overigens nog steeds het best (en anders dan de rest)
YouTube: Winter testing F1 2018 pre-season test DAY 2 PART 5 KUBICA SPAIN BAR...
[ Voor 48% gewijzigd door ArcticWolf op 27-02-2018 21:58 ]
Zeker als Honda zich weer zo goed weet te ontwikkelen tijdens dit seizoen als vorig jaar.mb1 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 21:40:
[...]
Volgend jaar for sure!
Die Japanners springen nog liever voor de trein dan dat ze (na dit seizoen) nog een jaar niet competetief zijn!
Of er dan gewonnen gaat worden is natuurlijk van meer factoren afhankelijk maar reken er op dat de Honda motor volgend seizoen niet meer de beperkende factor is.
Vorig jaar was het niet altijd goed zichtbaar, enerzijds omdat de boel vaak stuk ging, anderzijds omdat McLaren vooral bezig was met zelfpromotie en met enorm veel downforce reed, maar Honda heeft enorme stappen gezet qua vermogen.
Vooralsnog lijken ze deze winter ook een enorme stap gezet te hebben wat betreft betrouwbaarheid. (testfaciliteiten van Red Bull hebben enorm geholpen)
Voor mid-season schijnt er weer een flinke stap te worden gezet, als ze dat echt lukt hebben ze Renault al ingehaald.
[ Voor 3% gewijzigd door P.K. op 27-02-2018 22:31 ]
Ik ook nog even over de halo.... ik stel voor dat in de tests nog gezeurd mag worden over de halo (alhoewel ik zelf niet zo'n moeite met dat ding heb), maar dat we zodra de aparte raceweekend-topics geopend gaan worden we met z'n allen stoppen met zeuren over dat ding.talkatoo schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 20:51:
Al geef je een halo een gouden ring, het is en blijft een lelijk dingP.O. Box schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 23:08:
[...]
Ik ook nog even over de halo.... ik stel voor dat in de tests nog gezeurd mag worden over de halo (alhoewel ik zelf niet zo'n moeite met dat ding heb), maar dat we zodra de aparte raceweekend-topics geopend gaan worden we met z'n allen stoppen met zeuren over dat ding.
Verder is ie wel functioneel en de coureurs hebben er amper last van, dus daar hoeft niet over geklaagd te worden.
PSN
Ja, halo. Dat maak ik zelf wel uitP.O. Box schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 23:08:
[...]
Ik ook nog even over de halo.... ik stel voor dat in de tests nog gezeurd mag worden over de halo (alhoewel ik zelf niet zo'n moeite met dat ding heb), maar dat we zodra de aparte raceweekend-topics geopend gaan worden we met z'n allen stoppen met zeuren over dat ding.
@2:45 waarom precies dan die Honda in slowmotion?ArcticWolf schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 21:57:
Nice:

Komt ook een keer zonder slomo voor toch?SinergyX schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 01:05:
[...]
@2:45 waarom precies dan die Honda in slowmotion?
Euuh, nee. Ze zegt zelfs dat ze niet blocken. Ze zegt het volgende in het filmpje
We're not blocking a test extension into the remainder of the week despite our filming day having been booked and planned, but maybe it's better to look at extending next weeks test.
Ik denk dat het wel even duurt tot we de auto's op de baan zien vandaag:

[ Voor 20% gewijzigd door Chakotay op 28-02-2018 08:13 ]
Voor volgende week is ook 15° en zon voorspeld.
Heeft volgens mij met logistiek te maken. Barcelona is voor alle teams zover ik weet goed te berijden.vhal schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 08:19:
Waarom testen ze überhaupt niet in een warm land...
De kleinere teams vonden het te duur om verder weg te testen. Hier is toen volgens mij tegen gestemd. Omdat de fabrieken van de diverse teams allemaal relatief dicht bij Barcelona liggen.DJTimo schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 08:23:
[...]
Heeft volgens mij met logistiek te maken. Barcelona is voor alle teams zover ik weet goed te berijden.
[ Voor 5% gewijzigd door koli-man op 28-02-2018 08:27 ]
Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff
Verwijderd
het gaat voornamelijk om de baan.vhal schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 08:19:
Waarom testen ze überhaupt niet in een warm land...
snelle, gemiddelde en langzame bochten.
lang recht stuk en een gemiddelde pitstraat.
hierdoor is dit circuit perfect voor testen, mede met de combinatie dat dit het warmste circuit in Europa.
aan de hand van het aantal mensen dat verbaasd zijn van deze winterse weersomstandigheden kan je nagaan dat dit niet normaal is voor de tijd van het jaar.
Er is ooit gesproken over testen in Bahrrein (die springen er nu op twitter ook op in). Maar Barcelona is goedkoper te bereiken voor vrijwel alle teams, op Haas F1 na zijn geloof ik alle teams in Europa gevestigd.Chakotay schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 08:20:
Voor volgende week is ook 15° en zon voorspeld.
Omdat budget toen steeds meer een ding was hebben de teams het afgeschoten. Daarnaast is het meestal 10-15 graden wel in deze periode van het jaar in Barcelona. Soms zit het mee, soms zit het tegen
Spikes please!

Winterbanden
Hahaha https://twitter.com/jamescparrish/status/968749547672539136
En Buxton zegt dat vandaag best ideaal zou kunnen zijn voor een wet track test day.
Hoe dan ook. Er gaan vandaag vrij interessante foto's langskomen denk ik.
[ Voor 85% gewijzigd door Jasphur op 28-02-2018 08:44 ]
Testdag wordt uitgesteld omdat de medische helikopter niet kan opstijgen in deze weersomstandigheden
Balen voor de coureurs, maar wel een logische beslissing.erik91 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 08:57:
Testdag wordt uitgesteld omdat de medische helikopter niet kan opstijgen in deze weersomstandigheden
Serieus? Zoveel sneeuw ligt er niet toch?erik91 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 08:57:
Wel goede beslissing verder hoor. Veiligheid boven alles.
[ Voor 10% gewijzigd door Jasphur op 28-02-2018 09:01 ]
De hoeveelheid die er ligt zal het probleem niet zijn denk ik, eerder dat het komt omdat het nu nog sneeuwt / slecht zicht oid?Jasphur schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 09:00:
Serieus? Zoveel sneeuw ligt er niet toch?
Klopt, medische helikopter is de snelle verbinding met ziekenhuis, als die niet kan vliegen worden er 0,0 risico's genomen en rijden ze dus niet. Hoe veilig het circuit ook lijkt.
Dit was toch ook 1 of 2 jaar geleden wegens teveel stof/zand/mist/iets in de lucht (Azië ergens haha)? Toen mocht er ook niet gereden worden doordat het voor de helikopters onveilig was wegens het zicht. Daarvoor was het uhhh nog een keer maar dan praat ik alweer over 4-5 jaar geleden in Amerika volgens mij, zelfde verhaal.Jasphur schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 09:00:
[...]
[ Voor 15% gewijzigd door LopendeVogel op 28-02-2018 09:10 ]
Yep, ligt wel redelijk watJasphur schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 09:00:
[...]
https://twitter.com/F1/status/968758061073686531
edit:
Dan had ik haar verkeerd begrepenMuddyMagical schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 07:44:
[...]
Euuh, nee. Ze zegt zelfs dat ze niet blocken. Ze zegt het volgende in het filmpje
[...]
[ Voor 30% gewijzigd door Remy op 28-02-2018 09:09 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Live-blogs:
https://nl.motorsport.com.../barcelona-f1-test-dag-8/
https://www.autosport.com...f1-test-two-day-four-2018
https://www.f1today.net/n...-van-de-tweede-wintertest
Live-blogs:
https://nl.motorsport.com.../barcelona-f1-test-dag-8/
https://www.autosport.com...f1-test-two-day-four-2018
https://www.f1today.net/n...-van-de-tweede-wintertest