Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mosselmossel
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 16-09 04:58
beuker19 schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 12:21:
[...]

Is ook al aangekondigd dat deze kaart een nerf gaat krijgen ivm. deze combo.

Nu eindelijk ook een leuk Rogue deck ontdekt met Captain Hooktusk en Togglewaggle en nog 12 wins verwijderd van mijn laatste golden hero.
Grappig. Ik moet ook nog alleen rogue, 55 potjes nog. Speel zelf nu vooral mill. Wat is jouw lijst?

Battletag: Iigy#2192

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mosselmossel

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Nou nou eindelijk ook Rogue golden dus hoor nu ook bij de club van 9 <3

Rogue 500

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In Wild maken de traditionele vomit en smorc decks hun comeback weer, nu Rogue een aantal nerfs gekregen heeft. De meta op rank 5 is nu weer grotendeels Odd Paladin, Even Shaman, Odd Rogue, Mech Hunter etc.

Wel treurig dat je duizenden toffe kaarten hebt in Wild om mee te spelen en dat letterlijk iedereen er voor kiest om een vomit en smorc aggro deck te spelen. -O-

Geen enkel potje haalt tegenwoordig nog turn 6.

[ Voor 34% gewijzigd door xelfer op 26-05-2019 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Big_Easy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-10 12:25
beuker19 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 02:05:

[Afbeelding: Rogue 500]
Gefeliciteerd! Tijdje geleden ook eindelijk met Rogue mijn laatste hero een gouden randje bezorgd :)

Mijn volgende long-term quest zal denk ik zijn om de classic set compleet te krijgen. Mis nog 6 epics en 2 rares maar aangezien ik classic packs alleen via de weekly brawl open gaat dat nog wel even duren denk ik zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:33
The_Big_Easy schreef op maandag 27 mei 2019 @ 08:31:
[...]

Gefeliciteerd! Tijdje geleden ook eindelijk met Rogue mijn laatste hero een gouden randje bezorgd :)

Mijn volgende long-term quest zal denk ik zijn om de classic set compleet te krijgen. Mis nog 6 epics en 2 rares maar aangezien ik classic packs alleen via de weekly brawl open gaat dat nog wel even duren denk ik zo :)
Kan je toch craften? Of mis ik nu iets?
Wel knap hoor dat je dan alles hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-10 16:04

Nitai

Live the life you love.

beuker19 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 02:05:

[Afbeelding: Rogue 500]
The pleasure is mine :+
Welkom!

Ik heb inmiddels ook bijna alles compleet, ik mis nog een aantal kaarten van alle sets, gek genoeg de meeste van Rasthakan Rumble
https://hsreplay.net/collection/2/24719183/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WZUE5W0rbaCWRYee3O8kjSrs/thumb.png

[ Voor 34% gewijzigd door Nitai op 27-05-2019 10:16 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Big_Easy
beebie121 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 09:35:
[...]

Kan je toch craften? Of mis ik nu iets?
Wel knap hoor dat je dan alles hebt :)
Nou, het zijn bepaald geen epics of rares die je veel ziet dus ik ga ze zeker niet craften, bewaar mijn dust wel voor cards die ik echt wil hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The_Big_Easy schreef op maandag 27 mei 2019 @ 08:31:
[...]

Ik doe hetzelfde. Ik craft eigenlijk nooit iets, maar daardoor krijg ik de set ook maar niet compleet. De paar missende kaarten kan ik uiteraard wel gewoon craften, maar ze zijn onspeelbaar slecht, dus qua dust loont het de moeite niet.

Wel heb ik alles behalve de nieuwste set en classic compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mosselmossel
Wut?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CeBcdLF.png

Edit: Ze stoppen ermee: https://www.hearthpwn.com...vern-is-closing-its-doors

[ Voor 46% gewijzigd door mosselmossel op 28-05-2019 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net als DiabloFans die recent gesloten is. Curse is kosten aan het besparen, zo lijkt het.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lijkt me dat het niet rendabel meer is om dit soort HS diensten te runnen. Grote kans dat het relatief veel werk is voor een relatief kleine groep aan bezoekers. Veel van die bezoekers zullen waarschijnlijk ook een adblocker gebruiken.

Voeg daar aan toe dat Blizzard zelf ook terug aan het schalen is wat betreft HS.

Ik denk ook dat veel fijne diensten uit het verleden niet echt meer toegevoegde waarde hebben. Het vinden van nieuwe decks door de community gebeurt volgens mij zelden.

Als ik kijk naar de upvotes op de top wild en standaard decks dan zie ik dat het meest geupvote wild deck in een maand ongeveer 30-40 upvotes krijgt en een standaard deck misschien 150-200. In het verleden was het niet ongewoon dat een deck 500+ upvotes kreeg.

Er is ook veel concurrentie wat betreft HS content. Streamers, Reddit, VS Syndicate, Tempostorm etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobbyDgtl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-08-2024
Jammer! Zijn er andere goeie sites waar je wat kan scrollen door (fun)decks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BobbyDgtl schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 15:14:
Jammer! Zijn er andere goeie sites waar je wat kan scrollen door (fun)decks?
Ik zou het eerlijk gezegd niet weten. Zelf kijk ik soms op Reddit bij stream highlights van spelers als Dane. Dat is zo ongeveer de enige persoon die ik ken die een poging doet om HS te spelen met fun decks.

Er staan wel wat leuke dingen op zijn Youtube kanaal.

Zijn helaas wel vnl. decks met een 40% winrate max. Er is niet heel veel ruimte voor creativiteit meer in HS.

Wild is 100% Aggro of Cheese (Big Priest, OTK decks) en Standaard mist de leuke kaarten om toffe decks mee te maken (in mijn ogen).

[ Voor 9% gewijzigd door xelfer op 29-05-2019 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mosselmossel
hsreplay is qua statistiek van decks de beste site. Maar ik mis daar een community. Jammer dat je de fundecks er niet vindt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-10 00:43
Je kunt gewoon terecht op outof.cards. Is van hetzelfde team als Hearthpwn maar dan zonder gezeik van Curse.

By now you've likely seen the message on HearthPwn's front page indicating the site is due to shut down on June 28. Yes, I've known about it for a while. Yes, it's been a tough pill to swallow. Although I have never had any ownership of HearthPwn, I spent the past 6 years of my life treating it as my own and it was great to watch it grow and blossom into the beast it is today. There will never be enough words to describe the experience and my feelings towards the shut down.

Out of Cards is a spiritual successor to HearthPwn and we have no affiliation with Curse / Fandom. The website is independently operated by myself and a partner, with many of the amazing HearthPwn staff volunteers jumping on board here as well (seriously amazing people). HearthPwn shutting down doesn't kill that desire to make content!

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mosselmossel
Tektoon schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 17:53:
Je kunt gewoon terecht op outof.cards. Is van hetzelfde team als Hearthpwn maar dan zonder gezeik van Curse.

[...]
Tof! O+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mosselmossel
Hè hè, eindelijk ook Rogue golden. Dacht dat ik dat nooit zou redden. Maar nu hoorik ook bij de club van 9 <3

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bNLUmLK.png

[ Voor 4% gewijzigd door mosselmossel op 30-05-2019 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

mosselmossel schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 21:27:
Hè hè, eindelijk ook Rogue golden. Dacht dat ik dat nooit zou redden. Maar nu hoorik ook bij de club van 9 <3

[Afbeelding]
Goed bezig! En lekker ranken ook nog, respect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mosselmossel
Nitai schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 22:55:
[...]

Goed bezig! En lekker ranken ook nog, respect :)
Ranken was ik niet mee bezig, dat kwam er gewoon als bonus bij..Maar daar heb ik verder geen ambities mee :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

mosselmossel schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 04:14:
[...]

Ranken was ik niet mee bezig, dat kwam er gewoon als bonus bij..Maar daar heb ik verder geen ambities mee :)
Dat bedoel ik, meer vanuit de insteek dat je je het niet makkelijker hebt afgemaakt door op lage ranks te farmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-10 11:24
Wat een laggy mess nu zeg :-P. Ik weet dat er nu veel mensen spelen maar toch. Ik heb ook vreemde bugs trouwens; ik had net een arena run (0-0) die zomaar werd gecancelled door Blizzard. Ik kreeg de rewards (25g + pack) en een nieuwe arena ticket. En nee, het was geen draft van voor de patch. Het was een nieuwe arena-run die ik een uur na de patch heb aangeschaft (ik had nog geen deck gedraft!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10 10:53
Bij mij zijn de changes nog niet Live...? (geen Sn1p Sn4p & buffs)

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

louzy82 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 08:33:
Bij mij zijn de changes nog niet Live...? (geen Sn1p Sn4p & buffs)
Op de mobile clients sowieso niet helaas. Op de pc/Mac wel denk ik. Maar ik ga nog niet updaten op de pc want dan kan ik niet meer inloggen op m'n iPad/tel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Nitai schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 08:40:
[...]

Op de mobile clients sowieso niet helaas. Op de pc/Mac wel denk ik. Maar ik ga nog niet updaten op de pc want dan kan ik niet meer inloggen op m'n iPad/tel.
heb heb geupdate op mn pc maar niet op mn telefoon. Kan gewoon spelen hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
Ik lees op de Blizz forums dat er veel mensen zijn die mobile niet meer kunnen spelen nadat ze op de pc hebben geupdate.. dus ik raak mn hearthstone op pc voor de zekerheid gewoon niet aan..

En op mobile speel ik gewoon de laatste Dalaran chapter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

beebie121 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 14:47:
[...]

heb heb geupdate op mn pc maar niet op mn telefoon. Kan gewoon spelen hoor.
Ja op je PC, maar op je mobile device niet, zodra je daar afsluit/opstart doet hij een check met de servers of het gelijk is aan de hoogste versie waarmee je hebt ingelogd, en dan wordt je aangeraden om de app te updaten (wat niet lukt, omdat die update er niet is).

Dit is niet voor het eerst, ik heb het 2x eerder meegemaakt. Op Reddit lees ik het ook, dus ik ben niet uniek ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Door Sn1p-Sn4p zijn veel meer mensen mech decks gaan proberen in Wild en zijn ze er achter gekomen dat magnetic vomit en smorc eigenlijk best wel goed is, ook buiten hunter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10 10:53
*Rantmode aan

68 packs van RoS geopend in totaal, sta nog steeds op 2 legendaries (los van Vargoth)

Nu 6 packs verwijderd van de pity timer.

Uiteraard kan het nog slechter, maar dat maakt in een Rant niet uit :-P

*Rantmode uit

[ Voor 4% gewijzigd door louzy82 op 06-06-2019 11:28 ]

Louzy#2475

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:31
xelfer schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 10:31:
Door Sn1p-Sn4p zijn veel meer mensen mech decks gaan proberen in Wild en zijn ze er achter gekomen dat magnetic vomit en smorc eigenlijk best wel goed is, ook buiten hunter.
Ik vind vomit decks echt verschrikkelijk en zou het zelf nooit spelen, maar ik snap het ergens ook wel. In Wild zijn meerdere combo / OTK decks en andere deceks die late game vrijwel onverslaanbaar zijn. Maak je er niet snel een eind aan met vomit dan ben je kansloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

xelfer schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 10:31:
Geen last van met Jade Druid, lang leve Spreading Plague... : _/-\o_

Speel nu dit deck met wat aanpassingen afhankelijk van wat ik tegenkom. Maar het is vrij consistent!

Class: Druid
Format: Wild
2x (1) Jade Idol
2x (1) Lesser Jasper Spellstone
2x (1) Naturalize
2x (3) Ferocious Howl
2x (3) Jade Blossom
1x (4) Archmage Vargoth
2x (4) Branching Paths
2x (4) Hecklebot
2x (4) Oaken Summons
2x (4) Poison Seeds
2x (4) Swipe
2x (5) Starfall
2x (5) Sunreaver Warmage
2x (6) Spreading Plague
1x (7) Malfurion the Pestilent
2x (10) Ultimate Infestation

AAEBAZICApnTAtaZAw5AVukBig60uwLLvAKgzQKHzgKY0gKe0gKE5gK/8gKVlAPTmAMA

[ Voor 44% gewijzigd door Nitai op 06-06-2019 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mosselmossel
Nitai schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 14:17:
[...]

Geen last van met Jade Druid, lang leve Spreading Plague... : _/-\o_
[X] in before: met al die vomit en smorc moet je maar hopen dat je turn 6 haalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:48
mosselmossel schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 14:27:
[...]

dat is eigenlijk exact de reden dat ik een beetje aan het overstappen ben naar MtG Arena net wat meer tools tot je beschikking om smorc het leven zuur te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

mosselmossel schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 14:27:
[...]

Nee serieus, ik zag het ook somber in, maar eind vorig seizoen en dit seizoen zijn met name aggro/mechs geen probleem met Jade druid. Veel removal, mana cheatend zit je zo op turn 6, Vargoth met armor is ziek, poison seeds om de mechs te slopen. Ik verlies eigenlijk alleen maar van Big Priest en Kingsbane Rogue. Probeer het even zou ik zeggen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Nitai op 06-06-2019 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mosselmossel
Nitai schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 15:01:
[...]

Nee serieus, ik zag het ook somber in, maar eind vorig seizoen en dit seizoen zijn met name aggro/mechs geen probleem met Jade druid. Veel removal, mana cheatend zit je zo op turn 6, Vargoth met armor is ziek, poison seeds om de mechs te slopen. Ik verlies eigenlijk alleen maar van Big Priest en Kingsbane Rogue. Probeer het even zou ik zeggen :)
I will, want Jade Druid is één van mijn favoriete decks in WIld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Druid heeft ook wel de tools om wat consistenter turn 6 te halen. Ik had zelf met dat Zoo Sn1p-Sn4p deck een 50% winrate, maar alle wins waren wel letterlijk turn 4 (met coin) of turn 5 (zonder coin).

Ik ga de komende tijd even deranken naar rank 15 in Wild, want de mensen op rank 8 tot en met 6 zitten echt alleen maar te smorcen naar rank 5 (en daarna blijven ze smorcen).

Zojuist op rank 10 heb ik zowaar een potje Control Mage vs Control Shaman kunnen spelen. En het ging tot fatigue. Heb in maanden niet zoveel plezier gehad in 1 potje HS.
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 11:41:
[...]

Ik vind vomit decks echt verschrikkelijk en zou het zelf nooit spelen, maar ik snap het ergens ook wel. In Wild zijn meerdere combo / OTK decks en andere deceks die late game vrijwel onverslaanbaar zijn. Maak je er niet snel een eind aan met vomit dan ben je kansloos.
De vraag is: "Wil je turn 4 winnen of wil je turn 14 winnen (en plezier hebben)?"

Meeste mensen willen turn 4 winnen. En alle tier 1 decks zijn smorc decks.

[ Voor 21% gewijzigd door xelfer op 06-06-2019 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
xelfer schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 16:36:
[...]
De vraag is: "Wil je turn 4 winnen of wil je turn 14 winnen (en plezier hebben)?"

Meeste mensen willen turn 4 winnen. En alle tier 1 decks zijn smorc decks.
Niet helemaal mee eens. De vraag is vaak in Wild; wil je turn 4 winnen of wil je gegarandeerd verliezen? Ik speel zelf veel taunt druid, odd mage en big priest. Als ik het begin overleef dan win ik endgame vrij vaak. Een speler die met een goedkoop deck speelt of een eigen geprutst deck maakt geen kans tegen telkens een nieuwe lading grote minions of telkens weer een water elemental.

Andersom heb ik soms niet door waar ik tegen speel, tot de druid Mecha'thun neerlegt en ik alleen nog kan kijken hoe ik verlies. Of zijn combo van Malygos + frost bolt + ice lance / mindblasts doet. Dat zijn decks waar je vrijwel altijd van verliest als je ze niet snel uitgeschakelt. Ik vind vomit niet leuk, ik bedoel alleen dat ik het ergens wel begrijp.

Daarom vind ik mijn eigen geprutste Shaman evolve deck in Wild denk ik het leukst. Soms pakt het erg sterk uit (soms niet), vomit kan ik soms redelijk afhouden en regelmatig ben ik snel genoeg voor ik een dodelijke combo tegen mij heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
Ik haat arena. Tenminste; ik heb altijd zulke pech en brakke decks dat het niet opschiet.

https://hsreplay.net/replay/XSYoW8mT7Myv8HWbVYoRCH

Alsof de game me met een aggro shaman matched. Tering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Tegen de oneindige Discovery vomit van Murloc Shaman ben je volledig kansloos. Net een potje Jaids gespeeld, maar de murlocs bleven maar komen. Tot in de eeuwige oneindigheid. Ik denk dat ik wel 90+ murlocs gekilled had, maar mijn tegenstander bleef maar nieuwe murlocs discoveren.

De 9 decks met de hoogste winrate in Wild zijn overigens allemaal aggro decks....

[ Voor 5% gewijzigd door xelfer op 09-06-2019 19:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Gisteren met Deathrattle Hunter in een klein 1,5 uur van rank 10 naar rank 5 geranked.
Bijzonder sterk tegen aggro, met name explosive sheep en nine lives zijn mvp kaarten. Als je explosive sheep samen met Zilliax kan laten afgaan op een volle board, dan ben je ook zo weer 30 qua health.
Ben alleen nog niet uit over Dire Frenzy, voornamelijk omdat ik maar 3 beasts heb. Dus je bent afhankelijk van DK Rexxar voordat je die kaart kan gebruiken. Zuljin is alleen maar een bonus en ook niet echt nodig. Dus die twee zijn imho flexibele slots.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hHw8Nkn.png
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
### Deathrattle
# Class: Hunter
# Format: Wild
#
# 2x (1) Candleshot
# 2x (1) Play Dead
# 1x (1) Tracking
# 2x (2) Explosive Sheep
# 2x (2) Explosive Trap
# 1x (2) Mad Scientist
# 1x (2) Snipe
# 2x (2) Wandering Monster
# 2x (3) Nine Lives
# 2x (3) Stitched Tracker
# 2x (3) Ursatron
# 1x (4) Dire Frenzy
# 1x (4) Houndmaster Shaw
# 2x (5) Witchwood Grizzly
# 1x (5) Zilliax
# 1x (6) Deathstalker Rexxar
# 1x (6) Emperor Thaurissan
# 1x (6) Sylvanas Windrunner
# 1x (8) Kathrena Winterwisp
# 1x (9) King Krush
# 1x (10) Zul'jin
# 
AAEBAR8MrgaXCPgIuQ33DdYRhtMCtuoCgPMCyfgCoIADm4UDCckE/A+czQLTzQLf0gLh4wLy8QLylgO2nAMA
# 
# To use this deck, copy it to your clipboard and create a new deck in Hearthstone
xelfer schreef op zondag 9 juni 2019 @ 19:37:
[...]
Tegen de oneindige Discovery vomit van Murloc Shaman ben je volledig kansloos.
Je moet je removal bewaren voor Underbelly Angler, als je die niet kan removen in je eerste turn dan is het vrij kansloos idd.

[ Voor 10% gewijzigd door Nitai op 11-06-2019 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nitai schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 19:46:

[...]
Je moet je removal bewaren voor Underbelly Angler, als je die niet kan removen in je eerste turn dan is het vrij kansloos idd.
Dat gaat wat lastig als ze die 5 keer op een rij spelen. Zeker met de Quest erbij is de hoeveelheid discovery van Murlocs potentieel oneindig.
Gisteren met Deathrattle Hunter in een klein 1,5 uur van rank 10 naar rank 5 geranked.
Bijzonder sterk tegen aggro, met name explosive sheep en nine lives zijn mvp kaarten. Als je explosive sheep samen met Zilliax kan laten afgaan op een volle board, dan ben je ook zo weer 30 qua health.
Ben alleen nog niet uit over Dire Frenzy, voornamelijk omdat ik maar 3 beasts heb. Dus je bent afhankelijk van DK Rexxar voordat je die kaart kan gebruiken. Zuljin is alleen maar een bonus en ook niet echt nodig. Dus die twee zijn imho flexibele slots.

[Afbeelding]
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
### Deathrattle
#
# 2x (1) Candleshot
# 2x (1) Play Dead
# 1x (1) Tracking
# 2x (2) Explosive Sheep
# 2x (2) Explosive Trap
# 1x (2) Mad Scientist
# 1x (2) Snipe
# 2x (3) Nine Lives
# 2x (3) Ursatron
# 1x (4) Dire Frenzy
# 1x (5) Zilliax
# 1x (9) King Krush
# 1x (10) Zul'jin
# 
AAEBAR8MrgaXCPgIuQ33DdYRhtMCtuoCgPMCyfgCoIADm4UDCckE/A+czQLTzQLf0gLh4wLy8QLylgO2nAMA
# 
# To use this deck, copy it to your clipboard and create a new deck in Hearthstone

[...]

Op zich een interessant deck, maar waarom Thaurissan en niet the usual suspects zoals Spider Bomb, Flanking Strike, Charged Devilsaur etc.?

Het lijkt er trouwens op dat Murloc de battle of the Smorc in Wild gewonnen heeft. Nu 9 games op een rij tegen Murloc Shaman.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-11-2024

nagasy

Duck Duck Duck Goose

[Afbeelding]
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
### Deathrattle
#
# 2x (1) Candleshot
# 2x (1) Play Dead
# 1x (1) Tracking
# 2x (2) Explosive Sheep
# 2x (2) Explosive Trap
# 1x (2) Mad Scientist
# 1x (2) Snipe
# 2x (3) Nine Lives
# 2x (3) Ursatron
# 1x (4) Dire Frenzy
# 1x (5) Zilliax
# 1x (9) King Krush
# 1x (10) Zul'jin
# 
# 

[...]

Die ga ik zeker eens proberen. IK zit ondertussen al een week vast op R5.
Ongeloofelijk hoeveel aggro dit seizoen.

Battle.net: NagaByrd#2844

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

xelfer schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 23:31:
[...]
Op zich een interessant deck, maar waarom Thaurissan en niet the usual suspects zoals Spider Bomb, Flanking Strike, Charged Devilsaur etc.?
Het idee schijnt te zijn (tot nu toe maar 2x succesvol kunnen uitvoeren) dat als je Kathrena, Dire Frenzy en Play Dead in je hand hebt je met de discount van Thaurissan een OTK kunt doen. Met 2x King Krush als 11/11 = 22 damage.

Hier de deck zoals Duwin het speelt: https://twitter.com/DuwinHS/status/1137923559400071168

[ Voor 8% gewijzigd door Nitai op 12-06-2019 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nitai schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 13:19:
[...]

Het idee schijnt te zijn (tot nu toe maar 2x succesvol kunnen uitvoeren) dat als je Kathrena, Dire Frenzy en Play Dead in je hand hebt je met de discount van Thaurissan een OTK kunt doen. Met 2x King Krush als 11/11 = 22 damage.

Hier de deck zoals Duwin het speelt: https://twitter.com/DuwinHS/status/1137923559400071168
Hmm. Op zich is dat een geinig idee, maar ik vraag me wel af of dit echt een deck boven de tier 3-4 is. Volgens mij heb je echt een gigantische achterstand tegen de control decks (die ik op hoge rank legend wel zou verwachten?) als je Sylvanas niet on curve kan spelen en triggeren.

Volgens mij heb je wel gunstige matchups tegen Odd Paladin en Even Shaman, maar weer hele slechte matchups tegen Murloc Shaman, Odd Rogue en Smorc Mage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

xelfer schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 14:56:
[...]

Hmm. Op zich is dat een geinig idee, maar ik vraag me wel af of dit echt een deck boven de tier 3-4 is. Volgens mij heb je echt een gigantische achterstand tegen de control decks (die ik op hoge rank legend wel zou verwachten?) als je Sylvanas niet on curve kan spelen en triggeren.

Volgens mij heb je wel gunstige matchups tegen Odd Paladin en Even Shaman, maar weer hele slechte matchups tegen Murloc Shaman, Odd Rogue en Smorc Mage.
Nee, ben die decks ook tegengekomen (behalve smorc mage), maar explosive sheep’s maken heel veel goed, ook omdat ze niet on curve kunnen spelen. Enige weakness is Big Priest, Mechathun lock en Pirate warrior (ja die wordt nog gespeeld! :( ) met weapon smorc in wild.

Volgens mij is het gewoon element of surprise en onervarenheid van tegenstanders. Gewoon of tier 1 spelen of een niche deck dat niemand speelt. Ik kwam nu bijv geen steek verder met Jade Druid....dankzij gheist.

[ Voor 12% gewijzigd door Nitai op 12-06-2019 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nitai schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 19:43:
[...]

Nee, ben die decks ook tegengekomen (behalve smorc mage), maar explosive sheep’s maken heel veel goed, ook omdat ze niet on curve kunnen spelen. Enige weakness is Big Priest, Mechathun lock en Pirate warrior (ja die wordt nog gespeeld! :( ) met weapon smorc in wild.

Volgens mij is het gewoon element of surprise en onervarenheid van tegenstanders. Gewoon of tier 1 spelen of een niche deck dat niemand speelt. Ik kwam nu bijv geen steek verder met Jade Druid....dankzij gheist.
Ah. Ik heb het deck even getest maar heb zelfs games verloren waarbij ik 10 games op een rij aoe removal kon spelen tegen een Odd Paladin en de 11e beurt gewoon 22 damage kreeg door een berg buffed tokens.

De smorc in HS is echt insane in the membrane tegenwoordig.

Ik denk dat je best goede winstreaks met dit deck kan hebben, maar je zal op de lange termijn ook veel verliezen omdat de smorc je gewoon outsmorct.

Smorc decks hebben gewoon oneindige value, en dat mis ik een beetje met dit Hunter deck.

[ Voor 4% gewijzigd door xelfer op 13-06-2019 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

xelfer schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 09:55:
[...]
Smorc decks hebben gewoon oneindige value, en dat mis ik een beetje met dit Hunter deck.
Oneindige value? Hoe kom je daarbij?
YouTube: Insane Murloc Count :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mosselmossel
heerlijk potje

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die wilde ik ook posten :D.
Bizar dat je in een deck van 30 kaarten gewoon 50+ minions kan spelen. In theorie zelfs veel meer natuurlijk.
Geeft wel heel veel voldoening om dat soort decks te verslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou standaard is tegenwoordig alleen nog maar Bomb's hier en Bomb's daar, ik speel ook zeker de helft van alle potjes tegen Bomb Warrior of Bomb Hunter.
Nou vind ik Hunter irritant maar daar kun je zeker nog van winnen behalve van die Venom/launcher combo die belachelijk is en nog zeker 8 maand in standaard.

Warrior daar in tegen is veel vervelender,beter en ook nog eens vele malen moeilijker om tegen te techen en met Dr. Boom 2x Die beiden matches beslissen en die Omega kaart die ook nog eens enorm veel value geeft denk ik dat het voor het spel plezier niet leuk is dat deze kaarten nog zo lang in standaard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
beuker19 schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 01:18:
Nou standaard is tegenwoordig alleen nog maar Bomb's hier en Bomb's daar, ik speel ook zeker de helft van alle potjes tegen Bomb Warrior of Bomb Hunter.
Nou vind ik Hunter irritant maar daar kun je zeker nog van winnen behalve van die Venom/launcher combo die belachelijk is en nog zeker 8 maand in standaard.

Warrior daar in tegen is veel vervelender,beter en ook nog eens vele malen moeilijker om tegen te techen en met Dr. Boom 2x Die beiden matches beslissen en die Omega kaart die ook nog eens enorm veel value geeft denk ik dat het voor het spel plezier niet leuk is dat deze kaarten nog zo lang in standaard zijn.
Ik win met conjurer mage van de meeste warriors. Zeker 70% winrate. Je moet wel echt weten hoe je die matchup speelt. Foute positioning m.b.t. supercollider, of een slechte board tegen dynomatic of warpath bijvoorbeeld en het is over.

Daarnaast; wees niet te terughoudend. Ja, Brawl is een dikke punish soms, maar ze hebben vaak maar 1 copy ervan. Als je een dikke board kunt bouwen is dat meestal de beste optie. Grote minions voor turn 10 zijn daarnaast een stuk beter omdat Omega Devastator nog niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mosselmossel
Heb ik net de Classic set legendaries compleet., voegen ze er weer twee toe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheProf82 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 16:08:
[...]

Ik win met conjurer mage van de meeste warriors. Zeker 70% winrate. Je moet wel echt weten hoe je die matchup speelt. Foute positioning m.b.t. supercollider, of een slechte board tegen dynomatic of warpath bijvoorbeeld en het is over.

Daarnaast; wees niet te terughoudend. Ja, Brawl is een dikke punish soms, maar ze hebben vaak maar 1 copy ervan. Als je een dikke board kunt bouwen is dat meestal de beste optie. Grote minions voor turn 10 zijn daarnaast een stuk beter omdat Omega Devastator nog niet werkt.
Zojuist met Conjurer Mage toch rank 5 gehaald na heel veel andere decks te hebben geprobeerd.
Ik vind het wel jammer dat de hoeveelheid decks die echt speelbaar zijn toch behoorlijk laag ligt en ook de gebuffde kaarten niet gebracht hebben van wat ik er van had verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
beuker19 schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 16:00:
[...]

Zojuist met Conjurer Mage toch rank 5 gehaald na heel veel andere decks te hebben geprobeerd.
Ik vind het wel jammer dat de hoeveelheid decks die echt speelbaar zijn toch behoorlijk laag ligt en ook de gebuffde kaarten niet gebracht hebben van wat ik er van had verwacht.
Er zijn toch heel veel speelbare decks?
mech hunter (2x volgens mij)
Bomb warrior
Conujure mage
mech pally
murloc shaman
zoo lock

volgens mij zijn dat allemaal decks die speelbaar zijn. Het is niet zo dat 1 deck er echt bovenuit steekt volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

mosselmossel schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 07:21:
Heb ik net de Classic set legendaries compleet., voegen ze er weer twee toe...
hahaha, neem nog een slokje :)

Afbeeldingslocatie: https://www.versmarktvreeburg.nl/image/cache/catalog/kruidenierswaar/Khune%20natuur%20azijn-500x500.png

Ik ben denk ik klaar met Legend rank in Wild. Wel lekker divers, maar queue times van +2 tot 5 minuten is echt niet leuk meer. Volgend seizoen lekker memen op rank 5.

[ Voor 19% gewijzigd door Nitai op 27-06-2019 10:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mosselmossel
Nitai schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 10:05:
[...]

hahaha, neem nog een slokje :)

[Afbeelding]
Haha, nee joh. Alleen maar leuk. Minder dubbele! NIeuwe kaarten is altijd fijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tektoon

They're back! (Kan alleen maar tegenvallen denk ik dan, maar de tune is nog steeds geweldig)

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nitai schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 10:05:
[...]
Ik ben denk ik klaar met Legend rank in Wild. Wel lekker divers, maar queue times van +2 tot 5 minuten is echt niet leuk meer. Volgend seizoen lekker memen op rank 5.
Volgens mij is HS niet meer zo populair als het geweest was. Op alle ranks zijn de queues wat langer en speel je meestal tegen dezelfde persoon in back to back games.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tektoon
Lachen met getrokken kiezen, een stijve kaak en hechtingen in je smoel was nog nooit zo pijnlijk. Maar net als bij Michael Jackson's 'Bad' is het koortje hi-la-risch. _O- :'(

(wel jammer van het retro thema maar goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Iedereen al bijgekomen van de patch notes? ( https://playhearthstone.c...ring-for-saviors-of-uldum )

Qua gameplay (multi-target kaarten zonder minimum) en HoF/nieuwe classics wel interessante wijzigingen.

Maar oh wat is de vertrutting hard bezig met de artwork changes. Succubus is compleet verbouwd en ‘mistress’ mag blijkbaar ook niet in card names. Hier zie je oud en nieuw goed naast elkaar: https://www.pcgamer.com/hearthstone-card-art-changes/

Dit laatste verandert niets aan de gameplay maar het staat mij wel behoorlijk tegen, wordt wel een beetje een kinderfeestje.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goemies
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-10 11:15
Denk dat het niet zo zeer een kinderfeestje is. Volgens mij doen ze dit vooral voor de aziatische(lees: chineze) markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Er was al een kaart met andere artwork in Japan en ze hebben uberhaupt zowel land als regio features. Kan ook meerdere redenen zijn, het hindert vast ook niet bij Apple reviews etc.

Of het kind/pg/Apple/China/Politiek correct is maakt me ook niet heel veel uit; Wat mij betreft allemaal even suf om na al die tijd door te voeren.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
Voutloos schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 11:09:
Er was al een kaart met andere artwork in Japan en ze hebben uberhaupt zowel land als regio features. Kan ook meerdere redenen zijn, het hindert vast ook niet bij Apple reviews etc.

Of het kind/pg/Apple/China/Politiek correct is maakt me ook niet heel veel uit; Wat mij betreft allemaal even suf om na al die tijd door te voeren.
Er is natuurlijk meer dan alleen de game features; Hearthstone is een van de Blizzard games waarmee nog wel gemikt wordt op de nodige eSport activiteiten. Daar wil je als developer ook gewoon viewers op en als je de Chineze markt verliest omdat ze daar zwaar censureren dan is alleen een lokale aanpassing niet genoeg.

Tbh, Ik stoor me er niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
icemotion schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 15:13:
[...]

Er is natuurlijk meer dan alleen de game features; Hearthstone is een van de Blizzard games waarmee nog wel gemikt wordt op de nodige eSport activiteiten. Daar wil je als developer ook gewoon viewers op en als je de Chineze markt verliest omdat ze daar zwaar censureren dan is alleen een lokale aanpassing niet genoeg.

Tbh, Ik stoor me er niet aan.
Hadden ze niet een man of 800 incl alle eSports en bijna alle community managers van Blizzard/HS ontslagen?

Volgens mij gaan ze eSports opdoeken. Ze willen natuurlijk wel gewoon goed geld verdienen aan de Chinese casual markt, daar zitten immers de Blauwe Vinvissen van de Mobile Whales.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
Nee, esports gaat juist als een malle. Ze hebben net weer allemaal grote sponsoren (zoals Coca Cola) gestrikt voor Overwatch. Er is wel een ander beleid waardoor een aantal mensen moest ophoepelen en een aantal anderen zelf zijn opgehoepeld; zo verdienen ze meer. Ze zetten nu nog nadrukkelijker in op commercialisering en tv en minder op old school game dingen. Daarom stellen ze ook allemaal van die Fox-sports figuren aan.

Ik vermoed dat team 5 overigens weinig te zeggen heeft over die artwork changes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De artwork changes heb ik niet zo'n probleem mee...sommige veranderingen vind ik wel een verbetering eigenlijk.

De nieuwe quests zien er ook wel sterk uit. De Druid quest is doodsimpel en als passive al je choose-ones beide krijgen...in Standard te overzien, in Wild...? De Shaman quest is ook goed te activeren en dubbele Battlecries voor 2 Mana is ook erg sterk. De Warlock quest ben ik nog niet overtuigd...een draw die 0-cost wordt als Hero Power kan enorme tempo zijn, combo's mogelijk maken, maar het is wel erg RNG. Daarnaast pas na 20 drawn dus pas late-game beschikbaar. Ik ben benieuwd wat de rest wordt.

Reborn is wel een goede toevoeging, sticky maar door de 1 health te managen. Ik ben benieuwd naar de minions hiermee.

Ik wacht de verdere reveals nog een beetje af, maar kan zomaar zijn dat ik weer eens voor de 80-pre-order ga.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:42
Voutloos schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 10:21:
.‘mistress’ mag blijkbaar ook niet in card names.
Denk niet dat dit aan enkel "Mistress" ligt eigenlijk, https://www.hearthpwn.com/cards/49646-mistress-of-mixtures is volgens mij bijv. niet aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zarhrezz schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 17:57:
De artwork changes heb ik niet zo'n probleem mee...sommige veranderingen vind ik wel een verbetering eigenlijk.

De nieuwe quests zien er ook wel sterk uit. De Druid quest is doodsimpel en als passive al je choose-ones beide krijgen...in Standard te overzien, in Wild...? De Shaman quest is ook goed te activeren en dubbele Battlecries voor 2 Mana is ook erg sterk. De Warlock quest ben ik nog niet overtuigd...een draw die 0-cost wordt als Hero Power kan enorme tempo zijn, combo's mogelijk maken, maar het is wel erg RNG. Daarnaast pas na 20 drawn dus pas late-game beschikbaar. Ik ben benieuwd wat de rest wordt.
De quests zijn behoorlijk underpowered volgens mij. Alle quests die gespeeld werden waren altijd van het caliber: complete quests = win game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xelfer schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 20:49:
De quests zijn behoorlijk underpowered volgens mij. Alle quests die gespeeld werden waren altijd van het caliber: complete quests = win game.
Ze lijken makkelijker te competen dan de eerdere quests. Dat ze niet zo sterk zijn is dan logisch en juist erg positief. "Do X to win the game" kaarten kunnen de meesten van ons goed zonder.

Edit: Even zorgen dat je een extra quest slot vrij hebt trouwens, morgen legendary quest die override.

[ Voor 10% gewijzigd door Zarhrezz op 09-07-2019 23:05 ]

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-09 08:24

Kasai

Legendary

Zarhrezz schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 17:57:

Reborn is wel een goede toevoeging, sticky maar door de 1 health te managen. Ik ben benieuwd naar de minions hiermee.

Ik wacht de verdere reveals nog een beetje af, maar kan zomaar zijn dat ik weer eens voor de 80-pre-order ga.
Warlock quest lijkt inderdaad underwhelming, maar met shuffle effects en die nieuwe warlock kaart destroy a minion and shuffle 3 useless imps in your deck wordt het al gelijk stuk beter.

Atlas#22744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Is de verhouding van de hero power in deze tavern brawl niet compleet scheef? Priest: -2 attack voor enemy minions, Warrior: shuffle 2 bombs into your opponent's deck :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Jup. Maar dat geldt eigenlijk voor alle solo campaigns, wat deze Brawl ook is.
Dus eigenlijk zou je voor maximum score voor jezelf kunnen vereisen dat je met alle 4 de hero’s de run onder 40 minuten gehaald hebt. ;)

De bombs werken nu beter ivm hoe de tegenstanders zijn, plus dat boss 8/8 ook slecht max 40 health heeft.

(Mijn Warrior run PR is 27 minuten😇)

[ Voor 6% gewijzigd door Voutloos op 12-07-2019 10:15 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 09:21:
Is de verhouding van de hero power in deze tavern brawl niet compleet scheef? Priest: -2 attack voor enemy minions, Warrior: shuffle 2 bombs into your opponent's deck :?
Warrior was echt super sterk. Alleen Geddon was een uitdaging. De rest van de bosses waren binnen no-time neer.

Warrior met goedkope mechs en armor gain stuff. En dan de buff dat je kaarten halve mana kosten en je er max 2 per beurt kan spelen. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 09:21:
Heh, ik had Priest card quest staan, dus ik heb de run met Priest gedaan. Upgrade voor 0-cost 2x per beurt Hero Power werkt prima voor board control.

Toen ik eenmaal de Dice + Elixer had, was het cake-walk. Beetje RNG wanneer C'Thun 1-3 mana werd, maar de 2 die het deck in gaan kosten 1, dus GG.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kasai schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 10:43:
Warlock quest lijkt inderdaad underwhelming, maar met shuffle effects en die nieuwe warlock kaart destroy a minion and shuffle 3 useless imps in your deck wordt het al gelijk stuk beter.
Mage quest is wel weer goed...cast 10 spells lukt wel, dan HP voor effectief mana-neutraal een random spell is wel erg sterk.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Ik geef mijn ingame gold uiteraard uit aan de expansion straks, maar ik merk dat het nog nauwelijks leeft bij me. Die nieuwe kaarten.. tja. Tot nu toe weinig wat er echt uitspringt voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 12:56:
Ik geef mijn ingame gold uiteraard uit aan de expansion straks, maar ik merk dat het nog nauwelijks leeft bij me. Die nieuwe kaarten.. tja. Tot nu toe weinig wat er echt uitspringt voor mij.
Ik vind het leuk om de kaarten te verzamelen, maar de meeste kaarten worden uiteindelijk niet echt gebruikt. Vandaar dat er bij mij ook niet echt een hype is wat betreft de nieuwe kaarten.

De meeste toffe kaarten kosten veel mana en kaarten die veel mana kosten worden niet gebruikt in 99% van de decks.

[ Voor 10% gewijzigd door xelfer op 17-07-2019 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerve
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-08 12:49
xelfer schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 10:58:
[...]

De meeste toffe kaarten kosten veel mana en kaarten die veel mana kosten worden niet gebruikt in 99% van de decks.
Mooie uitspraak weer... |:( 8)7 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nerve schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 13:06:
[...]

Mooie uitspraak weer... |:( 8)7 :X
De top meta decks in Standard en Wild en hun core kaarten die 7+ mana kosten of een core legendary zijn:

Standard:
Bomb Warrior: Dr. Boom, Blastmaster Boom, Elyssiana
Cyclone Mage: Antonidas en Giants
Tempo Rogue: -
Aggro Mech Hunter: -
Mid-Range Hunter: Zuljin

Wild:
Quest Mage: Giants
Odd Rogue: -
Odd Paladin: -
Even Shaman: Giants
Big Priest: Lesser Diamond Spellstone, Psychic Scream, Catrina Muerte, The Lich King, Mass Resurrection, Obsidian Statue, Y'Shaarj, Rage Unbound

De meeste kaarten die ik in ieder geval tof vind zien helaas weinig tot geen play. Ze zitten in mijn collectie, maar zijn te traag of te zwak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
@xelfer heeft wel gelijk. Er zijn best leuke hoge mana kaarten maar die worden zelden gespeeld omdat potjes zo snel voorbij zijn. Van mij mogen er meer kaarten in komen van hoog mana die het potje de andere kant op kunnen duwen. Denk aan Living Fountain en Obisidan Statue :) flink wat healing en rush/taunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mosselmossel
In principe zijn er wel decks met wat hoge mana-kaarten die ook viable zijn. Het zijn er inderdaad neit zo heel veel en vinden weinig play, ook omdat de potjes langer duren.

Standard control shammy: Giggling, Swanmqueen Hagatha, Jepetto, Shudder
Wild Shudder shammy: Al'Akir, Jepetto, Walking Fountain, Shudder.
Wilde Reno lock: Goffrey, Twisting, Mal'Ganis, Voidlord, Gul'dan, N'zoth, Mountain Giant
Wild Plot Twist: Kel'thuzad, Lich King, Mal'Ganis, Voidlord (2x), Y'shaarj

Maar het zijn wel te weinig decks ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nerve
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-08 12:49
Gul'dan, Jaina, Anduin, Malfurion, Antonidas, Mechathun, Alex, Malygos, Ysera... en ik kan nog wel even doorgaan, of spelen jullie een ander spel dan ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
mosselmossel schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 08:55:
In principe zijn er wel decks met wat hoge mana-kaarten die ook viable zijn. Het zijn er inderdaad neit zo heel veel en vinden weinig play, ook omdat de potjes langer duren.

Standard control shammy: Giggling, Swanmqueen Hagatha, Jepetto, Shudder
Wild Shudder shammy: Al'Akir, Jepetto, Walking Fountain, Shudder.
Wilde Reno lock: Goffrey, Twisting, Mal'Ganis, Voidlord, Gul'dan, N'zoth, Mountain Giant
Wild Plot Twist: Kel'thuzad, Lich King, Mal'Ganis, Voidlord (2x), Y'shaarj

Maar het zijn wel te weinig decks ja.
je vergeet wild ress/big priest he ;) ik haal vrij simpel rank 6 met dat deck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mosselmossel
Wognummer schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 10:38:
[...]

je vergeet wild ress/big priest he ;) ik haal vrij simpel rank 6 met dat deck
Die had xelfer al genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
:F

ik las alleen jou post hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nerve schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 10:35:
Gul'dan, Jaina, Anduin, Malfurion, Antonidas, Mechathun, Alex, Malygos, Ysera... en ik kan nog wel even doorgaan, of spelen jullie een ander spel dan ik?
Wild rank 5-3 zie ik enkel Gul’dan heel af en toe. De rest heb ik sinds de nieuwe expansion in ieder geval niet meer gezien.

Het zijn wel speelbare kaarten natuurlijk. Alleen de decks kom ik niet tegen als ik speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
Ik had de pech eerder vandaag een custom made Reno kaart te bekijken van een Reddit user met een geschiedenis aan goede custom cards. Zojuist zie ik deze:
Afbeeldingslocatie: https://d15f34w2p8l1cc.cloudfront.net/hearthstone/da81c70ce18f7f8be9c523e78da21c491c3a654627ed9c84196bdc78d11949b6.png
Wat mij betreft een schoolvoorbeeld van Teleurstelling Op Een Kaart. Wat een diarree is dit zeg. :'(

EDIT en waar is dat okselhaar gebleven? Pfff...

[ Voor 16% gewijzigd door Tektoon op 18-07-2019 22:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Ik zie nu al 4 nieuwe legendaries waarvoor je geen duplicates mag hebben, terwijl bomb warrior veel gespeeld wordt :? 2 bombs in je deck en de battlecry van al die legendaries doet al niks meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 08:21:
Ik zie nu al 4 nieuwe legendaries waarvoor je geen duplicates mag hebben, terwijl bomb warrior veel gespeeld wordt :? 2 bombs in je deck en de battlecry van al die legendaries doet al niks meer.
Kom je naar Wild, zie daar nooit Bomb Warriors :D
Maar misschien komen er nog kaarten uit die hier iets aan kunnen doen al verwacht ik het niet (bijv. draw al bombs ofzo). Kibler gaf ook al aan dat die underground kaart van Rogue ook een Reno counter was, en nooit is aangepast.

Nee de Highlander dagen zoals we die kennen, die komen niet meer terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mosselmossel
Nitai schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 08:46:
[...]

Kom je naar Wild, zie daar nooit Bomb Warriors :D
Maar misschien komen er nog kaarten uit die hier iets aan kunnen doen al verwacht ik het niet (bijv. draw al bombs ofzo). Kibler gaf ook al aan dat die underground kaart van Rogue ook een Reno counter was, en nooit is aangepast.

Nee de Highlander dagen zoals we die kennen, die komen niet meer terug.
Gelukkig is er Wild en kunnen we nog steeds Reno Lock spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasai

Kasai

Legendary

Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 08:21:
Lol ik was heel blij met de terugkeer van Highlander decks, maar ik was bomb warrior vergeten :')

Atlas#22744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Big_Easy
Volgens deze reddit post komt er nog één card die synergy heeft met Highlander decks...
Ik hoop op echt op zoiets:

Afbeeldingslocatie: https://hearthcards.ams3.digitaloceanspaces.com/0e/71/26/29/0e712629.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Die kaart, maar dan 'from both decks' zou helemaal spannend zijn. Misschien help je de ander, maar meestal burn je een hoop. Ik zou het cool effect vinden, maar het is wellicht een te harde counter tegen wonders/striders/Pogo hoppers.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Deze Tavernbrawl met Rafaam voelt wel als easy mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
Ja met een 'hands of Rafaam' doe je zo een run binnen 30 minuten en heb je al die gouden kaarten binnen. (EDIT 17 minuten 39 sec is mijn snelste tijd met 3x hands of rafaam. Klik helaas het scherm te snel weg voor een screenshot. )
Ik ben wel voorzichtig enthousiast over die pally hp. Vijf reborns voor ofwel een sexy mech deck ofwel een wild value deck met Sylvanas, Shredder e.d.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/556052545127055361/601745158953893910/2.png

[ Voor 15% gewijzigd door Tektoon op 19-07-2019 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tektoon schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 17:28:
Ik ben wel voorzichtig enthousiast over die pally hp. Vijf reborns voor ofwel een sexy mech deck ofwel een wild value deck met Sylvanas, Shredder e.d.

[Afbeelding]
Ik denk niet dat het in Wild iets uit gaat halen. Als je niet turn 3 of 4 extreme value in play hebt in Wild dan is het meestal klaar. En aangezien de AOE removal van Paladin keihard generfed is wordt het moeilijk om hier echte value uit te halen.

De enige 2 classes die in Wild nog weg kunnen komen met het niet spelen van aggro zijn Priest en Warlock.

[ Voor 8% gewijzigd door xelfer op 21-07-2019 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Ik vind het erg veel moeite voor een zeer bescheiden effect

Afbeeldingslocatie: https://media.hearthpwn.com/attachments/97/387/desert-obelisk.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

xelfer schreef op zondag 21 juli 2019 @ 19:10:
[...]
De enige 2 classes die in Wild nog weg kunnen komen met het niet spelen van aggro zijn Priest en Warlock.
Priest zie ik bijna niet meer, het is alleen nog maar Quest Mage, (naast de aggro decks). Zo irritant om tegen te spelen.

Zelf heb ik tot rank 2 met Deathrattle Hunter en Shudderwock Shaman gespeeld. Daarna maar weer gedropt met Casino Mage naar rank 5, omdat ik geen zin had lange queues op legend.

Nu speel ik gatekeeper van rank 5 met meme decks. :+ zoals Reno Mage, Quest Druid en Discard Lock en een niet herkenbare ShudderShaman met iets te veel techcards. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasai

Kasai

Legendary

Piet_Piraat7 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 07:58:
Ik vind het erg veel moeite voor een zeer bescheiden effect

[Afbeelding]
Vergeet niet dat elke obelisk dit effect heeft, dus 15 damage totaal. Ik denk dat het wel interessant effect is, met vivid nightmare kan je wel wat grappige dingen doen denk ik.

Atlas#22744

Pagina: 1 ... 28 ... 42 Laatste

Let op:
Als iets niet door de beugel kan, meld het dan hier of door bij de desbetreffende reacties op "rapporteer" te klikken.