the Virtual schreef op woensdag 12 december 2018 @ 19:37:
[Afbeelding]

Vanaf 1 januari
Format: Standard; Conquest

GoT Hearthstone Standard Open 2019

Het heeft aardig wat langer geduurd dan ik had gehoopt, maar de Hearthstone toernooien gaan weer door. Er staat ook al een Hearthstone Special klaar, dus de volgende zou heel wat sneller moeten komen. Tevens is het plan om halverwege het jaar een Wild Open te houden.

Wegens tijdgebrek heeft Astie zijn functie als organisator neergelegd. Ik wil hem hier nogmaals bedanken voor alle inzet en speelplezier. d:)b Ter vervanging heeft hij mij en Kasai gerekruteerd om de boel over te nemen.

Dit jaar zijn er ook weer prijzen bij. Natuurlijk voor de toernooiwinnaar, maar ook een verloting onder alle spelers die meedoen en al hun matches uitspelen als stimulans om mee te doen.

Succes en veel plezier voor iedereen die mee gaat doen, en veel kijkplezier voor wie het toernooi als toeschouwer wil meemaken.
Graag gedaan, heb het altijd met veel plezier gedaan.

Ik heb me voor deze editie ingeschreven. Voor deelname maak ik tijd!!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-10 09:07
the Virtual schreef op woensdag 12 december 2018 @ 19:37:
[Afbeelding]

Vanaf 1 januari
Format: Standard; Conquest

GoT Hearthstone Standard Open 2019

Het heeft aardig wat langer geduurd dan ik had gehoopt, maar de Hearthstone toernooien gaan weer door. Er staat ook al een Hearthstone Special klaar, dus de volgende zou heel wat sneller moeten komen. Tevens is het plan om halverwege het jaar een Wild Open te houden.

Wegens tijdgebrek heeft Astie zijn functie als organisator neergelegd. Ik wil hem hier nogmaals bedanken voor alle inzet en speelplezier. d:)b Ter vervanging heeft hij mij en Kasai gerekruteerd om de boel over te nemen.

Dit jaar zijn er ook weer prijzen bij. Natuurlijk voor de toernooiwinnaar, maar ook een verloting onder alle spelers die meedoen en al hun matches uitspelen als stimulans om mee te doen.

Succes en veel plezier voor iedereen die mee gaat doen, en veel kijkplezier voor wie het toernooi als toeschouwer wil meemaken.
Nice! Ik schrijf me direct in. Vorig jaar voor het eerst meegedaan en ondanks dat ik geen geweldige resultaten heb neergezet was het erg leuk.

Poedelprijs here I come :P

Louzy#2475

• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
Vanochtend mezelf weer eens naar rank 5 kunnen knallen met Odd Paladin. Ben een paar Kingsbane rogues tegengekomen.. een mirror en van alles en nog wat.. burn mage, taunt druid, hunters (spell en secret vooral), ook relatief veel Shudderwock / battlecry shamans

Acties:
  • +3 Henk 'm!
icemotion schreef op donderdag 13 december 2018 @ 09:36:
Vanochtend mezelf weer eens naar rank 5 kunnen knallen met Odd Paladin. Ben een paar Kingsbane rogues tegengekomen.. een mirror en van alles en nog wat.. burn mage, taunt druid, hunters (spell en secret vooral), ook relatief veel Shudderwock / battlecry shamans
Gratz.

Kaarten als Shudderwock en Kingsbane hebben voor mij de game wel helemaal kapot gemaakt. Het feit dat je oneindig vaak bepaalde kaarten uit kan spelen betekent dat traditionele midrange en control decks geen plaats meer hebben in de game. Smorc, burst of combo is de way to go.

Een winconditie hebben door dezelfde kaart gewoon 30 keer op een rij uit te spelen, zonder daar verder wat voor te hoeven doen maakt de game voor mij als speler erg snel eentonig.

Ik mis echt de traditionele manier van denken die je destijds bv had als control Warrior:
"Als ik deze minion Shield Slam dan heb ik er nog maar 1 over en moet ik goed nadenken waar ik de tweede Shield Slam voor ga gebruiken"

Door de oneindige value is die speelstijl en manier van denken (en daarmee ook ieder strategisch element van HS) totaal weg.

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:33
Mee eens, er komen steeds meer kaarten bij die zorgen voor een oneindige pool aan kaarten. Dat vind ik maar een rare beslissing van de game designers.

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-10 16:56

Dhrax

Prog Lord

xelfer schreef op donderdag 13 december 2018 @ 11:57:
[...]
Kaarten als Shudderwock en Kingsbane hebben voor mij de game wel helemaal kapot gemaakt. Het feit dat je oneindig vaak bepaalde kaarten uit kan spelen betekent dat traditionele midrange en control decks geen plaats meer hebben in de game. Smorc, burst of combo is de way to go.

Een winconditie hebben door dezelfde kaart gewoon 30 keer op een rij uit te spelen, zonder daar verder wat voor te hoeven doen maakt de game voor mij als speler erg snel eentonig.

Ik mis echt de traditionele manier van denken die je destijds bv had als control Warrior:
"Als ik deze minion Shield Slam dan heb ik er nog maar 1 over en moet ik goed nadenken waar ik de tweede Shield Slam voor ga gebruiken"

Door de oneindige value is die speelstijl en manier van denken (en daarmee ook ieder strategisch element van HS) totaal weg.
Ik snap ook niet waar ze mee bezig zijn, het werd er allemaal al niet beter op maar de balans is ver te zoeken momenteel. Het is allemaal hersenloze meuk waar je tegen speelt. Er zijn genoeg methodes om niet fatique te hoeven gaan en als je maar genoeg kaarten uitkotst over je tegenstander win je vanzelf.

Zelfs met 'degelijke' control decks is er weinig tot niks tegen te beginnen omdat je de snelheid uit early game simpelweg niet hebt ...

Op Play Mode kom ik nog wel wat variatie tegen maar ook hier veel aggro decks met als doel zoveel mogelijk kaarten pompen en face gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dhrax schreef op donderdag 13 december 2018 @ 15:53:
[...]

Ik snap ook niet waar ze mee bezig zijn, het werd er allemaal al niet beter op maar de balans is ver te zoeken momenteel. Het is allemaal hersenloze meuk waar je tegen speelt. Er zijn genoeg methodes om niet fatique te hoeven gaan en als je maar genoeg kaarten uitkotst over je tegenstander win je vanzelf.

Zelfs met 'degelijke' control decks is er weinig tot niks tegen te beginnen omdat je de snelheid uit early game simpelweg niet hebt ...

Op Play Mode kom ik nog wel wat variatie tegen maar ook hier veel aggro decks met als doel zoveel mogelijk kaarten pompen en face gaan.
Ik denk dat het vooral een kwestie is van een paar gigantische design fouten maken (denk aan Ultimate Infestation, Kingsbane, Shudderwock, Juicy Psychmelon etc.) en het graf daarbij steeds dieper graven om te weigeren bepaalde kaarten te nerfen of uit de game te halen.

Hierdoor worden de degenerate infinite value decks steeds meer degenerate, want er komen nieuwe kaarten bij die synergie hebben met het degenerate effect. Gevolg daarvan is dat decks die niet sneller zijn dan de infinite combo uit de game verdwijnen en de overgebleven decks infinite gaan of de game neersmorcen voordat er infinite gegaan kan worden.

Resultaat is dat je games krijgt met odd smorcadin die niet verder komen dan turn 7. Of oneindige Shudderwock games die 10 uur duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Deze tavern brawl is wel leuk om eens wat decks te proberen. Ik speel nooit rogue maar wilde toch eens het pirate deck proberen. Speelt nog best grappig. Die spell dat al je pirates 3 damage doen kan enorm sterk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-10 15:22
TheProf82 schreef op maandag 10 december 2018 @ 20:26:
Dus...de meta is spell hunter en odd paladin? Origineel.
Ik had gelijk. Er is geen drol veranderd.

https://www.vicioussyndicate.com/vs-data-reaper-report-114/

Net als bij boomsday...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Had je een verandering van de game verwacht?

Zelf hoop ik stiekem nog wel op een paar toffe decks die ook viable zijn, maar dat zal erg lastig worden.

[ Voor 15% gewijzigd door xelfer op 14-12-2018 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
xelfer schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 13:06:
[...]

Had je een verandering van de game verwacht?

Zelf hoop ik stiekem nog wel op een paar toffe decks die ook viable zijn, maar dat zal erg lastig worden.
Ja, dat verwacht ik elke expansion. Maar blizzard kan het dit jaar niet waar maken. Toen ik begon eind 2016 was de game en meta elke 4 maanden wezenlijk anders.

Waarom zou ik dat niet mogen verwachten? Waarom introduceren we dan 130+ kaarten, als de meeste alleen werken in memedecks?

[ Voor 12% gewijzigd door TheProf82 op 14-12-2018 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icemotion
TheProf82 schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 13:23:
[...]

Ja, dat verwacht ik elke expansion. Maar blizzard kan het dit jaar niet waar maken. Toen ik begon eind 2016 was de game en meta elke 4 maanden wezenlijk anders.

Waarom zou ik dat niet mogen verwachten? Waarom introduceren we dan 130+ kaarten, als de meeste alleen werken in memedecks?
Je merkt dit jaar heel duidelijk dat ze het powerlevel in standard aan het terugschroeven zijn.. de Death knights maar zeker ook recruit uit Kobolds hebben een enorme impact gehad en zijn zwaar sterke mechanics. Dit jaar hebben we eigenlijk alleen Baku en Genn gehad welke echt een impact hebben gehad op de game.

Dus dat Rastakhan op dit moment weinig doet is niet heel gek. Maar straks als het nieuwe jaar begint in april gaat standard er heel anders uitzien omdat dan alle kaarten van vorig jaar wegvallen. En dat zijn er een hoop. (Death knights, Saronite chaingang, Fungalmancer, alle recruit kaarten, Spreading plague en Branching paths, Stonehill defender, Void lords, Keleseth, Spellstones...)

[ Voor 46% gewijzigd door icemotion op 14-12-2018 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
icemotion schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 13:27:
[...]

Je merkt dit jaar heel duidelijk dat ze het powerlevel in standard aan het terugschroeven zijn.. de Death knights maar zeker ook recruit uit Kobolds hebben een enorme impact gehad en zijn zwaar sterke mechanics. Dit jaar hebben we eigenlijk alleen Baku en Genn gehad welke echt een impact hebben gehad op de game.

Dus dat Rastakhan op dit moment weinig doet is niet heel gek. Maar straks als het nieuwe jaar begint in april gaat standard er heel anders uitzien omdat dan alle kaarten van vorig jaar wegvallen. En dat zijn er een hoop. (Death knights, Saronite chaingang, Fungalmancer, alle recruit kaarten, Spreading plague en Branching paths, Stonehill defender, Void lords, Keleseth, Spellstones...)
Dat snap ik. Maar dat resulteert voor mij wel in een spel wat al 6 maanden ontzettend repetitief is. Wachten op april vind ik lui van Blizzard. Er is genoeg te doen voor die tijd met nerfs en buffs, of een tussentijdse Hall of Fame. Is dat gebruikelijk? Misschien niet; maar Blizzard mag best zijn best doen om de game vaker dan 1 maal per jaar interessant te houden. Als de eerste meta-report van een expansion al zo duidelijk uitlegt hoe de expansion vrijwel geen impact maakt op de meta (ik speel meestal rond legend rank en blijf daar ook hangen met een paar games per dag, of ik nou mijn best doe of niet), dan ben ik er al klaar mee.

Ik hoop op nieuwe decks en builds, maar heb er een hard hoofd in; ook tijdens The Boomsday Project is er verdacht weinig gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Omdat het al meer dan een jaar exact hetzelfde is. Ze hebben de pewpewpewpewpew overpowered kaarten gereleased in een aantal eerdere expansions en daar moeten we tot alles eruit rotate in standaard (en tot het einde der tijden in wild) mee leven.

Ik denk dat als ze een stuk of 20 kaarten zouden verwijderen uit de game, dat HS een stuk beter te spelen zou zijn. Denk aan:

- Barnes (met name bij Priests die 10-20 keer dezelfde minions kan resurrecten)
- Kingsbane (die oneindig vaak te spelen is met oneindige lifesteal)
- Shudderwock (die i.c.m. Grumble oneindig vaak te spelen is)
- Ultimate Infestation
- Baku hero power voor Paladins
- Divine Favor
- Juicy Psychmelon
etc.

Doordat er zoveel overpowered end game kaarten zijn, is voor veel mensen de strategie om end game maar gewoon nooit te bereiken.

HS is op zijn best wanneer je als speler gedwongen wordt om na te denken over je volgende plays, maar dat is al een tijd niet echt meer nodig.

Zolang het OTK/Infinite Value vs Smorc blijft in de design space, zal de game nooit gevarieerd aanvoelen maar zal het altijd een steen-papier-schaar matchup systeem blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
xelfer schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 15:21:
[...]

Omdat het al meer dan een jaar exact hetzelfde is. Ze hebben de pewpewpewpewpew overpowered kaarten gereleased in een aantal eerdere expansions en daar moeten we tot alles eruit rotate in standaard (en tot het einde der tijden in wild) mee leven.

Ik denk dat als ze een stuk of 20 kaarten zouden verwijderen uit de game, dat HS een stuk beter te spelen zou zijn. Denk aan:

- Barnes (met name bij Priests die 10-20 keer dezelfde minions kan resurrecten)
- Kingsbane (die oneindig vaak te spelen is met oneindige lifesteal)
- Shudderwock (die i.c.m. Grumble oneindig vaak te spelen is)
- Ultimate Infestation
- Baku hero power voor Paladins
- Divine Favor
- Juicy Psychmelon
etc.

Doordat er zoveel overpowered end game kaarten zijn, is voor veel mensen de strategie om end game maar gewoon nooit te bereiken.

HS is op zijn best wanneer je als speler gedwongen wordt om na te denken over je volgende plays, maar dat is al een tijd niet echt meer nodig.

Zolang het OTK/Infinite Value vs Smorc blijft in de design space, zal de game nooit gevarieerd aanvoelen maar zal het altijd een steen-papier-schaar matchup systeem blijven.
Mee eens hoor. Maar dat wisten we al in april/mei 2018. Blizzard heeft al 7 maanden gehad om dit te voorzien of aan te passen. Willekeurige nerf: Baku en genn starten in je opening hand. Dikke nerf, maar kan de game super interesaant maken. Of een cube nerf. Er is genoeg te verzinnen om de meta levend te houden.

Nu is standard gewoon 4 maanden saai; dat wordt een erg lange periode voor mij (boomsday vond ik al slaapverwekkend).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-10 00:43
[...]
Toen ik begon eind 2016 was de game en meta elke 4 maanden wezenlijk anders.
Dat heet selectief geheugen. Eind 2016 kregen we Jade en Patches. Met secret paladin een van de meest repetitieve meta's. Iedereen hier klagen. Un'goro viel tegen want het kon niet tegen het powerlevel van Mean Streets op. Game naar de klote, twee jaar Pirate Warrior en Jade Druid omfg Blizz! Deathknights deden ook niks. Kut game. Alles. #jeweetzelluf.

Nu herinneren we ons Un'goro als een van de beste expansions en kunnen we niet wachten tot die overpowered Deathknights weggaan. Drie keer raden hoe de gemiddelde post er hier over twee jaar uitziet...

De game is wat het altijd al was. Het zijn de spelers een rondje zwemmen in hun vissenkom en zichzelf iets wijsmaken. 'Vroeger was het beter' is een manier van denken en daar word je echt niet gelukkiger van. Verandering moet je zelf maken. Zie bijvoorbeeld dat Hakkar deck van Kibler.

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Rastakhan's Rumble solo die 8 bosses.. je fietst er zo doorheen met een smorc deck. Geeft wel weer aan welke decks het sterkst zijn in deze game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCBaas
  • Laatst online: 08:21
Krijg je nog packs/gold voor het doen van de nieuwe Solo Adventure of is het echt alleen maar die card back?

5700X | RX 6600 | 4K 150Hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-09 08:24

Kasai

Legendary

Tektoon schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 16:56:
[...]

Dat heet selectief geheugen. Eind 2016 kregen we Jade en Patches. Met secret paladin een van de meest repetitieve meta's. Iedereen hier klagen. Un'goro viel tegen want het kon niet tegen het powerlevel van Mean Streets op. Game naar de klote, twee jaar Pirate Warrior en Jade Druid omfg Blizz! Deathknights deden ook niks. Kut game. Alles. #jeweetzelluf.

Nu herinneren we ons Un'goro als een van de beste expansions en kunnen we niet wachten tot die overpowered Deathknights weggaan. Drie keer raden hoe de gemiddelde post er hier over twee jaar uitziet...

De game is wat het altijd al was. Het zijn de spelers een rondje zwemmen in hun vissenkom en zichzelf iets wijsmaken. 'Vroeger was het beter' is een manier van denken en daar word je echt niet gelukkiger van. Verandering moet je zelf maken. Zie bijvoorbeeld dat Hakkar deck van Kibler.
Je hebt een punt, maar ik ben het niet helemaal met je eens. Ungoro zie ik zeker niet als de beste expansion als ik terug kijk, ik heb juist power level onderschat, nu we eindelijk weer eens 2 normale expansion hebben gehad. Voor mij was de beste Whispers, heel veel OP expansion gingen eruit en alleen Yogg was een beetje unbalanced. Maar die hebben ze vrij snel generfd geloof ik.

Wat mij betreft mag Blizz ballen tonen en een hele zwik kaarten nerfen, zodat het helemaal anders wordt tot het nieuwe hearthstone jaar.

Betreft deck van Kibler, ja super leuk, maar ik heb of pech met mijn matchups of ik ben gewoon niet goed genoeg om zo’n deck werkend te krijgen (ik ga het wel proberen uiteraard).

Oh en de rumble is deck ik wel goede weerspiegeling van de meta :’)

Atlas#22744

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muffinn
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07:28
PCBaas schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 09:58:
Krijg je nog packs/gold voor het doen van de nieuwe Solo Adventure of is het echt alleen maar die card back?
Alleen card back bij de eerste complete run.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tektoon schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 16:56:
[...]

De game is wat het altijd al was. Het zijn de spelers een rondje zwemmen in hun vissenkom en zichzelf iets wijsmaken. 'Vroeger was het beter' is een manier van denken en daar word je echt niet gelukkiger van.
In de beta/vanilla waren er ook al degenerate vomit decks als Zoo Lock en lame combo decks zoals Druid combo of 3 x Leeroy Rogues.

Een groot verschil is wel dat er sinds de release van Jaids er veel decks zijn met infinite value. Daardoor is resource management als strategisch concept uit de game verdwenen.

Hier wel een interessante post over waarom HS zo belabberd aan voelt als game:

https://www.reddit.com/r/...ed_from_the_years_of_the/

De TL;DR
tl;dr
- The new sets this year are having a low impact on the game and it's not keeping the experience fresh and exciting because of the power level of older ones
- Single-Card win conditions are unpleasant and don't lead to good experiences in the long run because they don't help us answer interesting questions
- There are too many problem cards for nerfing to be an effective solution
- Please be April sooner

[ Voor 33% gewijzigd door xelfer op 16-12-2018 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasai

Kasai

Legendary

Volgens mij zaten er in beta/vanilla geen decks die op beurt 1 of 2 hun hele board vol braken :+

* Kasai mist de dagen dat 2x shadow word pain en death prima was.

Over wel leuke deck gesproken; GoT Hearthstone Standard Open 2019

Schrijf je in en als het mee zit kom je tegen mij en ik kan je garanderen dat ik geen meta decks speel, allemaal tier 6 at best :+

[ Voor 39% gewijzigd door Kasai op 16-12-2018 10:59 ]

Atlas#22744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Laatst een potje tegen een treant druid, speelde zelf odd mage. Ondanks dat ik redelijk wat removal had (Baron Geddon, Flamestrike x2, die AoE spell die 2 damage op alles doet) had hij telkens weer veel treants liggen die hij vervolgens transformt in 5/5's. Als ik er als mage al weinig tegen kan doen; hoe moet je dat als andere class doen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Piet_Piraat7 schreef op maandag 17 december 2018 @ 12:30:
Laatst een potje tegen een treant druid, speelde zelf odd mage. Ondanks dat ik redelijk wat removal had (Baron Geddon, Flamestrike x2, die AoE spell die 2 damage op alles doet) had hij telkens weer veel treants liggen die hij vervolgens transformt in 5/5's. Als ik er als mage al weinig tegen kan doen; hoe moet je dat als andere class doen :?
Waarom ik graag Warlock speel...2x Defile / 2x Hellfire / 2x Twisting Nether. Daar kan nu 2x Shriek bij. We don't need no water, let the ************s burn!

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasai

Kasai

Legendary

Schijnbaar kregen we vandaag Winterveil quest, dus ik had gisteren een extra quest moeten doen :')

Atlas#22744

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• the Virtual
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-12-2024
Nerfs incoming, als het goed is zelfs al ergens vandaag live:
https://playhearthstone.com/en-us/blog/22817529
Afbeeldingslocatie: https://bnetcmsus-a.akamaihd.net/cms/gallery/M0YMUKXCLK0G1545177106499.png
Afbeeldingslocatie: https://bnetcmsus-a.akamaihd.net/cms/gallery/FEP1GEURX1FZ1545177106324.png
Afbeeldingslocatie: https://bnetcmsus-a.akamaihd.net/cms/gallery/1O37M3G8UIZF1545177106264.png
Afbeeldingslocatie: https://bnetcmsus-a.akamaihd.net/cms/gallery/NUDRPI6GHYVM1545177106458.png
Afbeeldingslocatie: https://bnetcmsus-a.akamaihd.net/cms/gallery/UACRLCWC1YTO1545177106230.png

Druid wordt geraakt in de ramp, met verder flinke klappen voor respectievelijk Odd Paladin, Shudderwock Shaman en Kingsbane Rogue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
Dit zijn serieuze (en goede) aanpassingen zeg!
Dan moet het aantal spelers teruglopen.. anders zou Blizzard nooit zomaar zoveel aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-10 16:04

Nitai

Live the life you love.

Predje schreef op woensdag 19 december 2018 @ 08:47:
Dan moet het aantal spelers teruglopen.. anders zou Blizzard nooit zomaar zoveel aanpassen.
Ja of het zijn gewoon laffe nerfs omdat ze niet aan Shudderwock en Kingsbane willen beginnen. Snap niet dat ze Shudderwock niet nerfen (0,0 interactie daarna) en mijn geliefde Yogg (RNG fest) wel. Dat was tenminste nog leuk en kon op elke manier uitpakken.

[ Voor 18% gewijzigd door Nitai op 19-12-2018 09:23 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Big_Easy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-10 12:25
Wat nu als je Kingsbane nog maar 1 duration heeft, je geeft hem dan Lifesteal en vervolgens gebruik je je Kingsbane. Dan is je turn nog niet afgelopen, gaat je Kingsbane dan incl. Lifesteal (want die stat heeft ie dan nog) weer terug in je deck? Of verliest ie de Lifesteal stat als je je turn beëindigt, ook al zit ie dan in je deck?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
the Virtual schreef op woensdag 19 december 2018 @ 08:42:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Druid wordt geraakt in de ramp, met verder flinke klappen voor respectievelijk Odd Paladin, Shudderwock Shaman en Kingsbane Rogue.
Kerst komt vroeg dit jaar.
Goede nerfs als je het mij vraagt zonder dat hij bijv. decks als Pirate Rogue of Tempo Shoddowock aanpakt.

Wel vreemd dat Hunter niet aangepast word maar oke dat zien we door de vingers want Fuck Druid.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• icemotion
Predje schreef op woensdag 19 december 2018 @ 08:47:
Waarschijnlijk zijn ze hier al veel langer mee bezig. En stiekem is de timing vergelijkbaar met die van Patches en Raza vorig jaar.

Die kwamen ook vlak na de release van Kobolds toen bleek dat de meta door Kobolds nauwelijks geraakt werdt en Raza priest met de DK en verschillende Pirate decks nog steeds de overhand hadden.

En eigenlijk zie je dat nu ook gebeuren met Odd paladin, die is nog steeds top-dog in Standard na de release van Rumble en ontzettend sterk in Wild.

En Kingsbane is ook in Wild en Standard op dit moment een soort anti-control deck omdat het in de late game zo goed als niet stuk te krijgen is met alle lifegain via leeching poison.

Dus op zich vind ik de timing niet heel raar en vergelijkbaar met vorig jaar. De kaarten stonden al langer op de watch list en die voeren ze nu door in de hoop dat Rumble een grotere impact gaat hebben op de meta.

En dat hunter niet wordt geraakt is opvallend, want super sterk vertegenwoordigd in Standard op dit moment. Maar aan de andere kant doet de class in Wild bijzonder weinig en verliest hunter straks in Standard heel erg veel aan power. Spellstone weg, deathrattle triggers weg. Recruit mechanic weg.. DK weg.. heck, zelfs het Candle wapen is straks weg.

[ Voor 13% gewijzigd door icemotion op 19-12-2018 11:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
the Virtual schreef op woensdag 19 december 2018 @ 08:42:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Ze doen wat aan 3 van de meest degenerate decks in HS, dat is echt goed nieuws!

En Druids kunnen eindelijk een paar nieuwe kaarten gaan proberen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 108rogar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06-10 20:14
Alleen jammer dat het enige deck dat ik nog voor mijn lol speel, Valanyr handbuff, in de collateral damage wordt meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
108rogar schreef op woensdag 19 december 2018 @ 13:14:
Alleen jammer dat het enige deck dat ik nog voor mijn lol speel, Valanyr handbuff, in de collateral damage wordt meegenomen.
Je heb nu toch die nieuwe epic nog?
En Even Paladin verwacht ik ook wel terug in de meta.

Ik zelf ben wel blij dat Recruit Hunter nog werkt al had ik verwacht dat daar ook wel iets aan aangepast worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Als ik de nerf van Saronite Chain Gang goed begrijp krijg je dus altijd een 2/3 er naast liggen? Niet meer een tweede gebuffde minion?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Piet_Piraat7 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 14:52:
Als ik de nerf van Saronite Chain Gang goed begrijp krijg je dus altijd een 2/3 er naast liggen? Niet meer een tweede gebuffde minion?
Nee als je Shudderwock speelt, dan summont die een Saronite Chain gast ipv zichzelf te kopieren. Kun je dus ook niet die gekopieerde Shudder terugkrijgen met behulp van Grumble en weer voor 1 mana spelen

[ Voor 5% gewijzigd door Nitai op 19-12-2018 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
@Nitai aah dan heb ik die verkeerd begrepen, thanks voor de uitleg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 108rogar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06-10 20:14
beuker19 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 13:26:
Je heb nu toch die nieuwe epic nog?
Bedoel je Immortal Prelate? Hmm, die heb ik niet eens geprobeerd, ik wist niet dat die ook met handbuffs werkte. Bedankt voor de tip.

Ik wilde ook niet zeggen dat het deck niet meer kan, er zijn ook nog Echoing Ooze en Doppelgangster (ik speel wild). Het is alleen dat in mijn ervaring de Saronite Chain Gang de beste van de 3 is, omdat die ook als early game werkt vanwege de taunt en stats. Het was al geen top tier deck, en nu wordt ie nog zwakker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• louzy82
Nitai schreef op woensdag 19 december 2018 @ 15:02:
[...]

Nee als je Shudderwock speelt, dan summont die een Saronite Chain gast ipv zichzelf te kopieren. Kun je dus ook niet die gekopieerde Shudder terugkrijgen met behulp van Grumble en weer voor 1 mana spelen
Nou, volgens de wording wordt er een Saronite chain gang gesummoned, oftewel een 2/3.
Dus dat zou impliceren dat er geen gebuffte minion gesummoned wordt.

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icemotion
Wat @louzy82 zegt; de battlecry raakt meer dan alleen Shudderwock. Handbuffs worden hiermee ook niet langer gekopieerd.

Dus Keleseth + Chaingang gaat van 2 3/4 naar 1 3/4 en 1 2/3. Om maar even een voorbeeld te noemen.

Dit raakt daarmee dus ook een deck als Zoolock met zijn Soul infusion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasai

Kasai

Legendary

Heel blij met deze changes! Maar wat gaat het nu met de meta doen?

Hunter, even lock, zoo lock en odd rogue hebben geen last van de nerfs.

Atlas#22744

Acties:
  • 0 Henk 'm!
icemotion schreef op woensdag 19 december 2018 @ 15:43:
Wat @louzy82 zegt; de battlecry raakt meer dan alleen Shudderwock. Handbuffs worden hiermee ook niet langer gekopieerd.

Dus Keleseth + Chaingang gaat van 2 3/4 naar 1 3/4 en 1 2/3. Om maar even een voorbeeld te noemen.

Godzijdank ik ben zo blij met deze nerf zeker omdat je op t5 vaak ook nog eens een Fungalmancer tegen je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brangus Glee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:34
Ik ben ook erg blij met deze veranderingen. Ik was al bezig om gold te sparen voor de volgende expansie zodat ik voor de nieuwe rotatie genoeg gold heb. Dat is natuurlijk niet een goede instelling als er echt net een expansie uit is gekomen. Om snel gold te sparen heb ik odd paladin gespeeld, zonder ook maar 1 nieuwe kaart. Het stijgen daarmee ging zo soepel dat ik na het aantikken van 5 maar weer een keer voor legend ben gegaan. Op de route naar legend waren nieuwe decks helaas ver te zoeken.
Nu hoop ik dat er wel echt wat meer nieuwe decks gaan opduiken. Ik had uit mijn pakjes die shaman frog en Zentimo, daar kun je volgens mij echt leuke dingen meedoen. Daar wil ik wel wat mee gaan lopen experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
xelfer schreef op woensdag 19 december 2018 @ 11:39:
Ze doen wat aan 3 van de meest degenerate decks in HS, dat is echt goed nieuws!

En Druids kunnen eindelijk een paar nieuwe kaarten gaan proberen :).
Yay Keleseth erin en je bent het mannetje. Top nerf man.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

icemotion schreef op woensdag 19 december 2018 @ 15:43:

Je hebt gelijk, ik zie net dat in m’n reactie ik een beetje te kort door de bocht was, moest zijn ‘nee, niet alleen dat...’

Sorry @Piet_Piraat7 :$

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-11-2024

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Enkel de nerf op wild growth ontgaat me.
voor dezelfde kost heb je jade blossom en een x/x jade (in wild).

edit: Inzake chaingang vind ik deze post ook tamelijk accuraat.
summon an exact copy of a minion ipv summon a copy of this minion.
Echooing ooze gebruikt deze omschrijving.

Het buffen zou nog steeds werken in buff decks. Maar shudderwock zou gewoon een chaingang oproepen.

https://www.hearthpwn.com...ite-chain-gang?page=3#c60.

Ik wou dat Blizzard eens al de uitgegeven kaarten herziet en voor al hun mechanics dezelfde tekstopbouw gebruiken.
Het is een beetje jammer dat de ontwikkelaars/designers zelf niet al hun kaarten kennen.

Je zou patches bvb rush kunnen geven ipv charge.
Dan is die kaart terug legendary waardig
en er zijn zo nog tal van voorbeelden bij generfde kaarten.

[ Voor 90% gewijzigd door nagasy op 19-12-2018 22:29 ]

Battle.net: NagaByrd#2844

• fetix1
  • Laatst online: 17-08 20:43
Ik vind de nerf van de Druid kaarten wel jammer. Zo enorm sterk waren die decks toch ook weer niet?

[ Voor 3% gewijzigd door fetix1 op 20-12-2018 00:20 ]

• Piet_Piraat7
Ik snap niks van de brawl :') je bouwt een deck "and then gift it to your opponent". Dus ik bouw een deck met troep minions, moet ik er vervolgens zelf mee spelen?

Edit: oh dat gebeurt blijkbaar niet start of the game, maar door een spell. Beetje vage omschrijving.

[ Voor 24% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 20-12-2018 06:34 ]

fetix1 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 00:19:
Ik vind de nerf van de Druid kaarten wel jammer. Zo enorm sterk waren die decks toch ook weer niet?
Niet?
Druid is altijd minimaal tier 2 geweest met dezelfde 20 kaarten als basis en daar moest gewoon iets aan gebeuren.
De winrate van een T2 wildgrowth is ook veel hoger zonder dat je daar als tegenstander ook maar iets aan kan doen en dat is gewoon niet leuk.
Het andere probleem is dat zo lang deze kaarten bestaan Druid eigenlijk maar 26 slots over heeft en ze bij Blizzard altijd op moeten passen wat voor late game kaarten men maakt aangezien de mogelijkheid bestaat dat men al op turn 3 zoiets kan spelen.

• Xanthian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-10 17:11
Ik was eigenlijk van plan de hele expansion over te slaan. Laatst dat toernooi gekeken op Twitch en echt zeer weinig nieuwe kaarten gezien. Maar nu met deze nerfs krijg ik er wel weer zin.

Ik had nog 7k gold liggen en 10k dust liggen dus hiermee maar even een begin van de collectie aangemaakt.
In de packs kreeg ik o.a. Undertaker, Zul'Jin, Captain Hooktusk, Krag'Wa en Heer'eek. Welke legendaries kan ik nu al veilig craften?

Ik zat te denken aan Jan'Alai voor Odd Mage.

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Xanthian schreef op donderdag 20 december 2018 @ 08:44:
Ik was eigenlijk van plan de hele expansion over te slaan. Laatst dat toernooi gekeken op Twitch en echt zeer weinig nieuwe kaarten gezien. Maar nu met deze nerfs krijg ik er wel weer zin.

Ik had nog 7k gold liggen en 10k dust liggen dus hiermee maar even een begin van de collectie aangemaakt.
In de packs kreeg ik o.a. Undertaker, Zul'Jin, Captain Hooktusk, Krag'Wa en Heer'eek. Welke legendaries kan ik nu al veilig craften?

Je hebt de twee beste al, Undertaker, Zul'Jin.
Jan'Alai is top, Oondasta erg goed in beasthunter, in Pally is Shirvallah en High Priest Thekal heel leuk.

• icemotion
nagasy schreef op woensdag 19 december 2018 @ 22:13:
Enkel de nerf op wild growth ontgaat me.
voor dezelfde kost heb je jade blossom en een x/x jade (in wild).

edit: Inzake chaingang vind ik deze post ook tamelijk accuraat.
summon an exact copy of a minion ipv summon a copy of this minion.
Echooing ooze gebruikt deze omschrijving.

Het buffen zou nog steeds werken in buff decks. Maar shudderwock zou gewoon een chaingang oproepen.

https://www.hearthpwn.com...ite-chain-gang?page=3#c60.

Ik wou dat Blizzard eens al de uitgegeven kaarten herziet en voor al hun mechanics dezelfde tekstopbouw gebruiken.
Het is een beetje jammer dat de ontwikkelaars/designers zelf niet al hun kaarten kennen.

Je zou patches bvb rush kunnen geven ipv charge.
Dan is die kaart terug legendary waardig
en er zijn zo nog tal van voorbeelden bij generfde kaarten.
1) Fiery war axe kreeg ook een nerf van 2 naar 3 mana. Waardoor het een slechtere Eaglehorn bow is geworden (en nog wel een aantal 3/2 wapens voor 3..). En die nerf was geheel terecht.

2) De bewoording van Saronite vervangen door die van Echoing ooze levert je ook een hele hoop narigheid op. Denk Spikeridge steed en andere buffs.

3) De patches nerf vond plaats voordat Rush in de game bestond. Daarnaast wordt Patches nog steeds wel gespeeld in Wild in oa Odd rogue.

4) Het is niet zo dat ze geen kaarten hebben teruggedraaid; Molten Giant is bijv terug naar zijn oude stats tegelijk met het plaatsen op de Hall of Fame. Maar dat is dan ook de enige.

• Piet_Piraat7
Xanthian schreef op donderdag 20 december 2018 @ 08:44:
Jan'Alai is top alleen leg ik het best vaak af met mijn Odd Mage tegen hersenloze facedecks. Als je een keer je DK trekt voor lifesteal ben je vaak al dood.

• Delph
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-08 13:54
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 16:07:
[...]

Jan'Alai is top alleen leg ik het best vaak af met mijn Odd Mage tegen hersenloze facedecks. Als je een keer je DK trekt voor lifesteal ben je vaak al dood.
Ik had voorheen juist problemen mijn mage decks voorbij 17 te krijgen. Inmiddels zit ik met mijn nieuwe odd mage deck alweer op 14 en gezien de wl rate is het einde nog niet in zicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
Ik heb control priest gecraft. Geen tier 1 deck denk ik maar erg leuk om te spelen. Het is de bekende deck met mind blast en draken. Verder speel ik big spell mage, odd mage en tempo rogue!

Die laatste is erg leuk! Zie ook hier:
https://www.vicioussyndicate.com/corpsetusk-tempo-rogue/

Hooktusk is leuk om te spelen xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
TheProf82 schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 00:16:
Ik heb control priest gecraft. Geen tier 1 deck denk ik maar erg leuk om te spelen. Het is de bekende deck met mind blast en draken. Verder speel ik big spell mage, odd mage en tempo rogue!

Die laatste is erg leuk! Zie ook hier:
https://www.vicioussyndicate.com/corpsetusk-tempo-rogue/

Hooktusk is leuk om te spelen xD
Hooktusk heb ik ook, ga ik ook eens proberen.
Ik vind overigens OTK paladin erg sterk. Met deze expansion heeft het wel héél veel extra tijd gekregen met heals en time outs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mosselmossel
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 16-09 04:58
Pfff, het is echt hunterfest momenteel

Battletag: Iigy#2192

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
Xanthian schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 09:47:
[...]

Hooktusk heb ik ook, ga ik ook eens proberen.
Ik vind overigens OTK paladin erg sterk. Met deze expansion heeft het wel héél veel extra tijd gekregen met heals en time outs.
De deck valt me tegen. Erg afhankelijk van draw; ik heb in 6 games Hooktusk nog geen een keer gezien. En keleseth ook te sporadisch. Benieuwd wat jij er van vindt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mofkees
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-10-2024
mosselmossel schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 19:38:
Pfff, het is echt hunterfest momenteel
Inderdaad, veel verschillende Hunter decks die allemaal viable zijn. Was ook niet te begrijpen waarom geen enkele hunterkaarten generft waren, terwijl spellhunter zowiezo al de hoogste winrate had.

mja straks gaan veel goede hunterkaarten uitroteren, misschien wil Blizz dat man nog even (3 maanden...) van Hunter kunnen genieten voordat ie weer helemaal in elkaar zakt.

Heb mij ook eens voor GoT open ingeschreven en even als kanonfodder daar met non-meta decks spelen :D

D3 Armory / Battletag NeooeN#2211

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mofkees schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 23:23:
Inderdaad, veel verschillende Hunter decks die allemaal viable zijn. Was ook niet te begrijpen waarom geen enkele hunterkaarten generft waren, terwijl spellhunter zowiezo al de hoogste winrate had.
Uhm...wanneer was dit precies? Geen Hunter deck dat het laatste jaar tier 1 geweest is zo tussen de Odd Paladins, Odd Warlocks en de Cubelocks daarvoor.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasai

Kasai

Legendary

Mofkees schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 23:23:
[...]

mja straks gaan veel goede hunterkaarten uitroteren, misschien wil Blizz dat man nog even (3 maanden...) van Hunter kunnen genieten voordat ie weer helemaal in elkaar zakt.

Heb mij ook eens voor GoT open ingeschreven en even als kanonfodder daar met non-meta decks spelen :D
Ik ben benieuwd waar je mee aankomt!

Atlas#22744

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De game is in ieder geval wel een stuk leuker geworden na de nerfs. Geen Odd smorcadin meer gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xelfer schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 11:19:
De game is in ieder geval wel een stuk leuker geworden na de nerfs. Geen Odd smorcadin meer gezien.
Wat overigens vreemd is, als je bedenkt dat een kaart die 2x in je deck mag in een groot deel van korte games (wat Odd Paladin beoogt) helemaal niet in je hand komt. Ik ben benieuwd hoe veel lager Odd Paladin win rate echt gaat zijn.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mosselmossel
Zarhrezz schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 13:39:
[...]

Wat overigens vreemd is, als je bedenkt dat een kaart die 2x in je deck mag in een groot deel van korte games (wat Odd Paladin beoogt) helemaal niet in je hand komt. Ik ben benieuwd hoe veel lager Odd Paladin win rate echt gaat zijn.
Neu, dat is niet zo raar. Het was één van de wincondities. En op beurt 5 had je dus al een behoorlijke kans hem te hebben gedraaid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zarhrezz schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 13:39:
[...]

Hoe je het ook went of keert de meest AoE zijn nu een stuk beter zoals de Rexxar Battlecry, Concentation, Blizzard, Defile, Lightning Storm en Spreading Plague.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
beuker19 schreef op zondag 23 december 2018 @ 00:10:
Hoe je het ook went of keert de meest AoE zijn nu een stuk beter zoals de Rexxar Battlecry, Concentation, Blizzard, Defile, Lightning Storm en Spreading Plague.
Defile en Lightning storm gooi(de) je toch voor turn 5...het is vooral winst voor de 5+ AoE opties. Ik ben wel benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen. De early game van Odd Paladin is zodanig sterk dat ik denk dat het deck nog steeds viable is.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zarhrezz schreef op zondag 23 december 2018 @ 10:12:
[...]

Defile en Lightning storm gooi(de) je toch voor turn 5...het is vooral winst voor de 5+ AoE opties. Ik ben wel benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen. De early game van Odd Paladin is zodanig sterk dat ik denk dat het deck nog steeds viable is.
Viable is het zeker alleen is het zo wanneer je t5 ingaat en er 3 of 4 dudes liggen het toch een stuck minder gevaarlijk is.
Ik denk dat daarom dit ook een van de beste nerfs is zonder dat direct het hele deck onspeelbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mosselmossel
LOL, zo speel je nooit tegen control warlock en dan begin je een OTK pala en speel je van de eerste drie potjes twee keer tegen de hard counter control warlock

• the Virtual
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-12-2024
Reminder voor het Standard Open 2019, een toernooi voor en door de Tweakers community. Alle niveaus zijn welkom.

Iedereen speelt in het begin meerdere potjes mee, en je hebt ruim de tijd om die te spelen. Er vallen ook prijzen te verdelen, inclusief een verloting, dus iedereen kan iets winnen.

Inschrijving staat nog open tot en met 31 december, waarna het op 1 januari van start gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
the Virtual schreef op donderdag 27 december 2018 @ 19:05:
Reminder voor het Standard Open 2019, een toernooi voor en door de Tweakers community. Alle niveaus zijn welkom.

Iedereen speelt in het begin meerdere potjes mee, en je hebt ruim de tijd om die te spelen. Er vallen ook prijzen te verdelen, inclusief een verloting, dus iedereen kan iets winnen.

Inschrijving staat nog open tot en met 31 december, waarna het op 1 januari van start gaat.
Ik geef nog wel op hoor😋

• mosselmossel

Ik hoop dat er ook een poedelprijs is, want dan maak ik de meeste kans.

• mosselmossel
Ik baal zo van die nerf van Leaching Poison. Behalve mill rogue het enige rogue-deck dat ik ooit leuk vond om te spelen. Rogue zuigt zo hard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

mosselmossel schreef op donderdag 27 december 2018 @ 19:14:
[...]

Ik hoop dat er ook een poedelprijs is, want dan maak ik de meeste kans.
Jaaaaa daar trappen we natuurlijk niet meer in mr. Legend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
Hunters, hunters, hunters, hunters, en ter afwisseling, hunters. Ik kom niets anders tegen rond rank 4.

[ Voor 23% gewijzigd door TheProf82 op 28-12-2018 12:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TheProf82 schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 12:00:
Hunters, hunters, hunters, hunters, en ter afwisseling, hunters. Ik kom niets anders tegen rond rank 4.
Had ik ook op 19-18 hoor....allemaal netjes afgemaakt met eigen Odd-Mage variant.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik sla een rondje over, maar leuk dat het georganiseerd wordt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mosselmossel schreef op donderdag 27 december 2018 @ 20:45:
Ik baal zo van die nerf van Leaching Poison. Behalve mill rogue het enige rogue-deck dat ik ooit leuk vond om te spelen. Rogue zuigt zo hard.
Odd Rogue is er ook nog steeds en ik denk dat Rogue na de rotatie ook weer een stuk beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mosselmossel
beuker19 schreef op zondag 30 december 2018 @ 12:21:
[...]

Odd Rogue is er ook nog steeds en ik denk dat Rogue na de rotatie ook weer een stuk beter is.
Die is misschien goed, maar ik vind het niet leuk. Daar gaat het me om. Ik vind Rogue-decks eigenlijk nooit leuk om te spelen. Behalve dus mill en kingsbane.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mosselmossel schreef op zondag 30 december 2018 @ 15:38:
[...]

Die is misschien goed, maar ik vind het niet leuk. Daar gaat het me om. Ik vind Rogue-decks eigenlijk nooit leuk om te spelen. Behalve dus mill en kingsbane.
Nou ja aan de andere kant zijn het de minst leuke decks om tegen te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetix1
Bijzonder trouwens.

Met Even Shaman (tier 1) verlies ik echt élke game. Zonde dat ik die heb gecraft.

Even Warlock (tier 2/3) win ik echt bijna alles.

Ik blijf lekker bij warlock dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Nu online
Iemand een mening over whizbang?
Heb 3000 dust en kan weer wat erbij craften, koop nooit de expansions hooguit een keer goedkope aanbiedingen van packs (behalve de laatste daar worden alle winkeldochters in verkocht)
Heb dus 0 volledige netdecks en speel net genoeg om rond rank 10 uit te komen op EU en 14 of zo op US.
Whizbang een kaart om te craften?
Voordeel leek mij dat je met legendaries kan spelen die je zelf nooit krijgt, nadeel is misschien dat de decks niet zo goed zijn?
Aan de andere kant, ik heb zelf geen complete tier 1 / 2 decks dus..

to craft or not to craft.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mosselmossel
Bad Brains schreef op maandag 31 december 2018 @ 11:41:
Heb 3000 dust en kan weer wat erbij craften, koop nooit de expansions hooguit een keer goedkope aanbiedingen van packs (behalve de laatste daar worden alle winkeldochters in verkocht)
Heb dus 0 volledige netdecks en speel net genoeg om rond rank 10 uit te komen op EU en 14 of zo op US.
Voordeel leek mij dat je met legendaries kan spelen die je zelf nooit krijgt, nadeel is misschien dat de decks niet zo goed zijn?

Not to

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet_Piraat7

Ik heb hem golden gecraft en absoluut geen spijt van. Leuke gevarieerde decks die behoorlijk goed meekomen. Je zal er vast geen legendary mee worden maar de value die je uit 1 kaart krijgt is ontzettend hoog naar mijn mening en de decks zeker niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
nadeel is misschien dat de decks niet zo goed zijn?
Je ziet wat er met de recipes gebeurt. Zo heb je niks aan Whizbang. Zeker als je weinig inkomen hebt maar wel rank 10 wil aantikken zou ik deze niet geen craften. Veel soeps is er nu sowieso niet om je dust aan uit te geven dus het is ook niet gek om te sparen tot de rotatie.

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Nu online
@Tektoon wat bedoel je met weinig inkomen, ik snap em niet.
En wat zie ik dat er met die recipes gebeurt? Explain. Wat ik wel dacht, (ik heb whizbang op Asia) is dat het net tier 1 decks lijken maar er 2 of 3 kaarten uitgelaten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
Je geeft aan dat je geen complete t1/2 decks hebt. Blijkbaar niet genoeg inkomen van packs/dust/gold in de Hearthstone economie om die wel compleet te hebben. De recipes hebben flink wat commentaar gehad omdat ze minder sterk zijn dan de vorige expansion. Als blizz daar een zooitje van maakt heb je dus niet veel aan Whizbang om te ranken.

Maar als je m al hebt dan weet je zelf het beste of het wat is of niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Zelfs unranked is het gros van de spelers hunter :') mooie meta dit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xanthian
Ik speel wild momenteel met Reno Priest. Dit deck gestolen van Tempo Storm: https://tempostorm.com/he...-meta-snapshot-jan-1-2019

In principe is het gewoon een Control Deck met Reno en veel removal.
Daarnaast is het ook OTK deck. Standaard combo doet 32 damage maar dat kan meer zijn.

Je gebruikt Emperor op Flash Heal, Auchenai Phantasm, Velen, Mirage Caller
Daarna speel je Auchenai Phantass, Velen, Mirage Caller op Velen en Flash Heal + Regenerate voor 32 damage. Als je er tussen door ook een HP kan gebruiken zit je op 40. Mind Vision of Flash Heal of Regenerate voor 20 of 12 extra damage.

Ik vind het een leuk deck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasai

Kasai

Legendary

Xanthian schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 19:37:
Ik speel wild momenteel met Reno Priest. Dit deck gestolen van Tempo Storm: https://tempostorm.com/he...-meta-snapshot-jan-1-2019

In principe is het gewoon een Control Deck met Reno en veel removal.
Daarnaast is het ook OTK deck. Standaard combo doet 32 damage maar dat kan meer zijn.

Je gebruikt Emperor op Flash Heal, Auchenai Phantasm, Velen, Mirage Caller
Daarna speel je Auchenai Phantass, Velen, Mirage Caller op Velen en Flash Heal + Regenerate voor 32 damage. Als je er tussen door ook een HP kan gebruiken zit je op 40. Mind Vision of Flash Heal of Regenerate voor 20 of 12 extra damage.

Ik vind het een leuk deck.
Ik ga deze ook spelen voor mijn priest wins, dankzij de kingsbane (leeching poison) nerf is reno priest stuk beter geworden.

Atlas#22744

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Big_Easy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-10 12:25
Piet_Piraat7 schreef op maandag 31 december 2018 @ 13:34:
[...]
Ik heb hem golden gecraft en absoluut geen spijt van. Leuke gevarieerde decks die behoorlijk goed meekomen. Je zal er vast geen legendary mee worden maar de value die je uit 1 kaart krijgt is ontzettend hoog naar mijn mening en de decks zeker niet slecht.
Ik heb hem ook meteen golden gecraft en heb daar ook nog geen moment spijt van gehad. Wat hierboven staat, gevarieerde decks die aardig meekomen (zeker tot aan Rank 15) en waarmee je ook gewoon casual lol kunt hebben en met legendaries kan spelen die je zelf niet hebt of zou crafften. Ik gebruik hem altijd voor mijn Challange a Friend quests, een compleet golden deck heeft toch wel een zekere pats-factor, haha :9

Als je niet veel dust hebt maar wel wat meer wil spelen dan 1 of 2 goede netdecks dan is Whizzbang zeker een goede kaart om te craften, je hebt voor 1600 dust ineens 18 verschillende decks die je kan spelen. Niet elk deck is even goed in elke meta, maar als je puur voor de hoge ranks wil gaan kan je beter een snel smorc deck craften en dan los gaan (maar de lol zou er dan wel eens snel vanaf kunnen gaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Vier potjes gespeeld, weer vier keer face decks. Man ik irriteer me zo kapot aan deze game de laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetix1
Nou ik had er net ook 1 hoor, soms wil het spel gewoon dat je verliest lijkt het. Net in arena genoeg minions op het bord om hem te killen. Krijgt hij 2 scrolls uit z’n deck: 5 damage naar face en unleash the hounds. Verloren. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetix1
Man man man....wát een decks kom ik tegen in arena. Had ik maar eens een keer zoiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
fetix1 schreef op zondag 6 januari 2019 @ 00:39:
Man man man....wát een decks kom ik tegen in arena. Had ik maar eens een keer zoiets
Als je gisteren een Warrior tegen kwam met 2 super colliders en Akali the rhino dan spijt me dat zeer ... :9

Super colliders zijn echt zo waanzinnig goed, vaak board clears + het dwingt je tegenstander om er omheen te moeten spelen

Ik was vooraf niet zo heel blij met Akali the rhino maar de 2 andere legendaries waren minder goed.
Uiteindelijk heeft Akali het erg goed gedaan, altijd een maar meer dan eens zelfs 2 rush minions gedrawed met +5 / +5

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
Warrior uberhaupt is belachelijk goed. Ik durf bijna niet minions met <6 health te spelen late-game, zeker geen grote boards; ze hebben altijd warpath en inderdaad ook vaak supercollider. Dragon roar is ook belachelijk. Ik heb dit jaar nu 5 arena runs gedaan; met Mage en Priest kwam ik niet ver. Warrior gaf me echter drie keer 8 wins. Rogue zelfs 12, maar dat was een erg goede deck.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Besloten dat het voor mijn eigen gemoedstoestand beter is om dit spel te verwijderen en er mee te stoppen :) ben echt een kalm en rustig persoon maar iets in dit spel raakt die irritatie-snaar te snel en te vaak bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasai

Kasai

Legendary

Gaat iemand de Wild bundel kopen?

Op zich vind ik het wel interessant, lastige is echter dat je met 10 packs per expansion niet echt veel kans hebt op legendaries.
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 09:43:
Besloten dat het voor mijn eigen gemoedstoestand beter is om dit spel te verwijderen en er mee te stoppen :) ben echt een kalm en rustig persoon maar iets in dit spel raakt die irritatie-snaar te snel en te vaak bij mij
Verstandig. Ik heb ook wel eens moeite kalm te blijven als ik tegen ongebruikelijk veel pech aan loop en een tegenstander met ongebruikelijk veel mazzel, maarja de essentie van het spelletje vind ik nog steeds heel leuk.

Atlas#22744

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheProf82
Kasai schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 10:34:

Op zich vind ik het wel interessant, lastige is echter dat je met 10 packs per expansion niet echt veel kans hebt op legendaries.

[...]

Verstandig. Ik heb ook wel eens moeite kalm te blijven als ik tegen ongebruikelijk veel pech aan loop en een tegenstander met ongebruikelijk veel mazzel, maarja de essentie van het spelletje vind ik nog steeds heel leuk.
Ik pas. Zelfs als je legendaries krijgt, zijn ze waarschijnlijk van erg laag niveau. Er zitten relatief veel slechte, nooit gespeeld legendaries in de meeste Wild expansions. Puur voor het dust hoef ik het ook niet te doen; ik heb 4000, alsmede aardig wat golden kaarten die ik zou kunnen disenchanten indien nodig.

Ik geef liever het geld uit aan de expansion in april; dan heb je namelijk kaarten die je anders had moeten craften en dat scheelt denk ik veel meer dust. Bovendien zijn ze ook bruikbaar in standard.
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 09:43:
Dapper en herkenbaar. Ik speel echter weinig het laatste half jaar. Thuis sporadisch een potje arena, en verder vooral onderweg. Dan speel ik gewoon een snelle deck zoals Midrange hunter. Ik klim meestal (zonder echt te proberen) naar rank 3 of 2, en zit dan in de nieuwe maand binnen een dag weer op rank 5.

Welke rank speelde jij? En was je echt bezig om hogerop te komen (bijvoorbeeld; Legend proberen te halen?). Dat kan wel extra stress geven denk ik. Arena geeft mij persoonlijk ook regelmatig stress (daarom speel ik het steeds minder).

[ Voor 30% gewijzigd door TheProf82 op 09-01-2019 10:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
TheProf82 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 10:37:
Welke rank speelde jij? En was je echt bezig om hogerop te komen (bijvoorbeeld; Legend proberen te halen?)
Veel unranked en anders niet hoger dan rank 17. De irritatie komt voornamelijk door interactie-loze decks. Tegenstanders die alleen face gaan of vomit decks. Het lijkt alsof men zo snel mogelijke potjes wil spelen om te klimmen in plaats van een leuk en interactief potje tegen elkaar. De opkomst van de hunter deze meta (hero power + alles face gooien) was voor mij denk ik de spreekwoordelijke druppel. Jullie veel plezier de komende expansions en hopelijk goede drops uit pakjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hifigamefreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:03

hifigamefreak

aka C3rb3r7s

Kasai schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 10:34:

Heb het gisteren wel gedaan, eerlijkheid gebied te zeggen dat ik van GvG en TgT nooit eerder pakjes gekocht heb dus daar de kans wel 100% was.

Heb ook wel eens overwogen van GvG pakjes te openen maar vond dat uiteindelijk te duur voor wat het bood, kon dit aanbod echt niet weigeren.

Van GvG had ik echt heel veel geluk, kreeg daar maar liefst twee legendaries van namelijk Troggzor en Dr Boom in het laatste pakje nog! Daarnaast wat leuke epics en leuke golden commons zoals Ships Cannon en Jeeves.

Bij TgT viel het qua epics wel weer erg mee, kreeg wel een leuke legend in de vorm van Confessor Paletress. Wil daar nog wel een leuk priest deck omheen bouwen, Reno of Odd ben ik nog niet over uit.

Old Gods en Mean Streets was niet echt geweldig, kreeg nog een legendary in de vorm van Shifter Zerus maar die kan mij gestolen worden.

Al met al best tevreden en ga toch weer nadenken over wat voor decks ik nu kan gaan spelen. Dat houdt het spelletje wel interessant, hoewel ik mij ook flink kan ergeren van tijd tot tijd aan de ranked matches toch voornamelijk. De echte ‘schaak’ matches met zetten en tegenzetten blijven mij toch boeien waardoor ik blijf spelen.
Pagina: 1 ... 23 ... 42 Laatste

Let op:
Als iets niet door de beugel kan, meld het dan hier of door bij de desbetreffende reacties op "rapporteer" te klikken.