Acties:
  • 0 Henk 'm!
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 09:50:
Het onderhouden van rank 5 zal te doen zijn, maar er komen vanaf rank 20 vergt wel aardig wat uurtjes en frustratie wat ik zelf niet wil.
Ik ben vorige maand voor het eerst in tijden weer rank 5 (en beter) geworden en dat kost idd redelijk wat games. Had vorig seizoen 148 wins en 15 losses over beide ladders verdeeld.

Deze maand was ik binnen een paar games weer rank 5, omdat ik maar terug gezakt was naar rank 8 en 5 sterren oid.

Vooral in wild kan je heel snel heel veel potjes spelen, omdat meer dan 50 procent van de meta Odd Paladin is en de meeste potjes turn 7 wel beslist zijn.

De echte grind hoef je dus eigenlijk maar 1 keer te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Net eindelijk 500 wins met Druid gehaald en hoef nu alleen Shaman en Rogue nog maar beiden ook al 400+ Wins

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brangus Glee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:55
Ik had nooit verwacht ooit nog een keer serieus voor legend te gaan, maar nadat ik vorige week in no time rank 1 had aangetikt met heallock wilde ik het wel een keer proberen. Doordat ik opeens allerlei sacrificial pacts zag ben ik overgestapt op Odd rogue, waarbij ik om dezelfde reden Void rippers eruit heb gelaten en vervangen door Blood knights. Zeker met giggling inventor die ik zelf ook speel, kan je soms onverwacht uit de hoek komen. Na 2x net niet gewonnen hebben tegen de eindbaas was de derde keer verrassend eenvoudig tegen een secret mage en ben ik dan toch eens legend geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-10 17:05
Hier zitten wel grappige plays tussen https://www.hearthpwn.com...msday-funny-lucky-moments

Vooral die laatste sta ik best van te kijken :p en de legendary Shaman spell ziet er ook geinig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brangus Glee schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 13:00:
Ik had nooit verwacht ooit nog een keer serieus voor legend te gaan, maar nadat ik vorige week in no time rank 1 had aangetikt met heallock wilde ik het wel een keer proberen. Doordat ik opeens allerlei sacrificial pacts zag ben ik overgestapt op Odd rogue, waarbij ik om dezelfde reden Void rippers eruit heb gelaten en vervangen door Blood knights. Zeker met giggling inventor die ik zelf ook speel, kan je soms onverwacht uit de hoek komen. Na 2x net niet gewonnen hebben tegen de eindbaas was de derde keer verrassend eenvoudig tegen een secret mage en ben ik dan toch eens legend geworden.
Gefeliciteerd man het is toch altijd een x leuk om te halen.

Ik zelf ben er op het moment niet zo mee bezig maar dat komt omdat ik geen deck kan vinden waarmee ik het leuk vind om te gaan grinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brangus Glee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:55
Thnx. Ik ben nu zelf overgestapt op control war lock met demonic project. Demonic project is erg leuk tegen combo decks. Ik weet niet of het je stijl is maar ik vind het erg vermakelijk. Fibonacci's recruit warrior lijkt mij ook erg leuk om te spleen maar ik mis daarvoor nog wat legendaries.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
beuker19 schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 11:11:
Net eindelijk 500 wins met Druid gehaald en hoef nu alleen Shaman en Rogue nog maar beiden ook al 400+ Wins
Congrats! Dan ben je al lekker op weg. De gouden portraits zijn voor mij ook nog een soort lange termijn motivatie, ik speel alleen niet zoveel HS meer naast mijn andere games. Maar het is nog wel een doel. Net als ooit een keer legend worden, maar dan moet je wel een tijdje no-lifen en netdecken.
xelfer schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:42:
[...]

Ik ben vorige maand voor het eerst in tijden weer rank 5 (en beter) geworden en dat kost idd redelijk wat games. Had vorig seizoen 148 wins en 15 losses over beide ladders verdeeld.
Dat is een winrate van >90%. Dat is wel heel erg netjes en dat doen zelfs de pro's je denk ik niet na.
Brangus Glee schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 13:00:
Nice :) Gefeliciteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grotman schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 17:10:
[...]
Dat is een winrate van >90%. Dat is wel heel erg netjes en dat doen zelfs de pro's je denk ik niet na.
90,7% idd.

Nu spelen de pros ook tegen legend ranked spelers. Ik speelde tegen mensen op ranks 20 tot 3.

Winnen is niet zo moeilijk als je praktisch iedere game tegen hetzelfde soort deck speelt. Ik heb mijn lijsten aangepast om enkel te winnen van decks als Even Shaman en Odd Paladin. Dat werkt qua winrate uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-09 08:24

Kasai

Legendary

Brangus Glee schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 15:48:
Thnx. Ik ben nu zelf overgestapt op control war lock met demonic project. Demonic project is erg leuk tegen combo decks. Ik weet niet of het je stijl is maar ik vind het erg vermakelijk. Fibonacci's recruit warrior lijkt mij ook erg leuk om te spleen maar ik mis daarvoor nog wat legendaries.
Ik heb er aan zitten denken om ze te craften, maar ik ben bang dat het deck simpelweg niet goed genoeg is voor de huidige meta. Ik mis dan ook 3 legendaries, waarvan er 2 aankomend hearthstone jaar uit gaan, dus ik vind het ook beetje zonde.

Ik wil heel graag mijn golden warrior portrait, maar ik kom momenteel niet eens voorbij rank 16 xD

Atlas#22744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Niet online
xelfer schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 20:41:
[...]

90,7% idd.

Nu spelen de pros ook tegen legend ranked spelers. Ik speelde tegen mensen op ranks 20 tot 3.

Winnen is niet zo moeilijk als je praktisch iedere game tegen hetzelfde soort deck speelt. Ik heb mijn lijsten aangepast om enkel te winnen van decks als Even Shaman en Odd Paladin. Dat werkt qua winrate uitstekend.
Zie jij geen Warlocks, Hunters en Druids? Vaag, die kom ik ook vaak tegen, zeker Warlocks en Druids. Dat maakt het zo lastig om een goed all round deck te maken waar je lekker mee kan doorklimmen.

En je doet jezelf echt te kort, want ik zie regelmatig legend streamers de klim maken en die halen bij lange na de 90% niet hoor.
Van rank 20 t/m 3 is 17*5 = 85 sterren. Dat zijn veel potjes hoor, ondanks de winstreaks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Grotman schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 10:29:
[...]

Zie jij geen Warlocks, Hunters en Druids? Vaag, die kom ik ook vaak tegen, zeker Warlocks en Druids. Dat maakt het zo lastig om een goed all round deck te maken waar je lekker mee kan doorklimmen.

En je doet jezelf echt te kort, want ik zie regelmatig legend streamers de klim maken en die halen bij lange na de 90% niet hoor.
Van rank 20 t/m 3 is 17*5 = 85 sterren. Dat zijn veel potjes hoor, ondanks de winstreaks.
Hunters zie ik zelden tot nooit (ongeveer 2%), Warlocks zijn eigenlijk altijd Zoo (in Wild dan) en Druids zie ik af en toe maar dan zijn het Jaids Druids en daar win ik 100% van. Mijn winrate tegen Druid was ook letterlijk 100% tegen Druid vorig seizoen en dit seizoen.

Heb vnl. met 2 decks gespeeld: Anti-Aggro Big Priest en Anti-Aggro Toggwaggle Druid. Daarmee win je vrijwel alles van Aggro decks op basis van je AOE removal en wall taunts.

De meta in Wild voor mij is ongeveer:

- 40% Odd Aggro Paladin. Vnl. de token spam variant.
- 20% Aggro Face Mage.
- 10% Even Shaman.
- 10% Odd Rogue.
- 10% Zoo.
- 10% Overig.

Heel af en toe kom ik een Aggro Hunter tegen of een Pirate Warrior. Reno decks lijken vrijwel volledig uitgestorven.

Aangezien de meta zo eenzijdig gericht is op het uitspugen van veel kleine minions, kan ik mijn decks daar mooi volledig op afstemmen :).

Ik heb in MTG ook een keer een Pro Tour Qualifier gewonnen (+- 200 deelnemers) door een puur anti-deck te spelen. Destijds was de block constructed meta grotendeels Aggro Goblin en ik had een anti-Aggro Goblin deck meegenomen. Van de 9 rondes Swiss moest ik iets van 7 keer tegen Aggro Goblin :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grotman
  • Niet online
Een toernooi winnen kan met een anti-deck prima werken, maar op de ladder waar het een grote mix is van decks en zeker van rank 20 tot aan 3, dat is wel andere koek.
Als je dan een winrate van >90% haalt dan moet je gewoon gaan streamen of prof worden, want dan ben je gewoon serieus bizar goed in het spelletje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Grotman schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 13:08:
Een toernooi winnen kan met een anti-deck prima werken, maar op de ladder waar het een grote mix is van decks en zeker van rank 20 tot aan 3, dat is wel andere koek.
Als je dan een winrate van >90% haalt dan moet je gewoon gaan streamen of prof worden, want dan ben je gewoon serieus bizar goed in het spelletje.
Dat is het hele punt :). Er is in Wild vrijwel geen mix van decks. In ieder geval niet in mijn persoonlijke ervaring....

Het is steen-papier-schaar zonder steen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Niet online
xelfer schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 15:42:
[...]

Dat is het hele punt :). Er is in Wild vrijwel geen mix van decks. In ieder geval niet in mijn persoonlijke ervaring....

Het is steen-papier-schaar zonder steen.
Ah ok, ik heb letterlijk nog nooit Wild gespeeld. Raar dat de competitie daar zo laag is, want dan is het dus een eitje om daar Legend te raken?

Ik vind het in Standard wel anders. Je ziet daar ook wel een aantal decks vaker terug, maar het blijft een mix van combo OTK Priest, Malygos Druid, Egg hunter, Aggro Mage, Aggro pala, Control Warlock en soms een Rogue of Warrior-deck.

Ik speel nog steeds het meest mijn eigen Mech-Warriordeck (zonder Boomship dus) en dat is duidelijk hit or miss. Je legt het meestal af tegen dikke control en tegen aggrodecks met goede draw. Maar alles daar tussenin heb je goede kansen mee, en het deck is leuk om mee te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:07
Grotman schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 16:10:
[...]

Ah ok, ik heb letterlijk nog nooit Wild gespeeld. Raar dat de competitie daar zo laag is, want dan is het dus een eitje om daar Legend te raken?

Ik vind het in Standard wel anders. Je ziet daar ook wel een aantal decks vaker terug, maar het blijft een mix van combo OTK Priest, Malygos Druid, Egg hunter, Aggro Mage, Aggro pala, Control Warlock en soms een Rogue of Warrior-deck.

Ik speel nog steeds het meest mijn eigen Mech-Warriordeck (zonder Boomship dus) en dat is duidelijk hit or miss. Je legt het meestal af tegen dikke control en tegen aggrodecks met goede draw. Maar alles daar tussenin heb je goede kansen mee, en het deck is leuk om mee te spelen.
Decklist?
Ik ben sinds van de week ook wat aan het proberen met Mech-warrior (zonder boomship, met dr Boom)

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grotman schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 16:10:
[...]

Geen idee of het per se makkelijker is om legend te worden. Ik speel zelf amper standaard. Wat ik wel merk is dat de variatie in decks vrij laag is in Wild en je dus relatief eenvoudig kan 'techen' tegen bepaalde deck archetypes. Dat zal zeker een gigantische invloed hebben op mijn winrates.

Mijn basis odds zijn waarschijnlijk 70-30 in veel gevallen, puur omdat mijn deck afgestemd is op het deck van de tegenstander.

Heb bv Big Priest gespeeld met alle <6 mana AOE removal spells van Priest. En Soggoth ipv Ragnaros (dus Barnes, Yshaarj en alleen maar taunt minions). Dit maakt mijn deck zeker slechter tegen control decks, maar gigantisch veel beter tegen de Paladins die niets meer doen dan iedere beurt 2-6 minions uitspugen.

[ Voor 33% gewijzigd door xelfer op 15-08-2018 17:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grotman
  • Niet online
xelfer schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 16:55:
[...]

Geen idee of het per se makkelijker is om legend te worden. Ik speel zelf amper standaard. Wat ik wel merk is dat de variatie in decks vrij laag is in Wild en je dus relatief eenvoudig kan 'techen' tegen bepaalde deck archetypes. Dat zal zeker een gigantische invloed hebben op mijn winrates.

Mijn basis odds zijn waarschijnlijk 70-30 in veel gevallen, puur omdat mijn deck afgestemd is op het deck van de tegenstander.

Heb bv Big Priest gespeeld met alle <6 mana AOE removal spells van Priest. En Soggoth ipv Ragnaros (dus Barnes, Yshaarj en alleen maar taunt minions). Dit maakt mijn deck zeker slechter tegen control decks, maar gigantisch veel beter tegen de Paladins die niets meer doen dan iedere beurt 2-6 minions uitspugen.
Met een 90% winrate van rank 20 naar 3 lijkt me zo goed als onmogelijk met wat ik zie in Standard. Dus als het in Wild kan dan moet het daar wel een stukje makkelijker zijn. Volgens mij is 65% winrate al bijzonder hoog om 17 ranks in Standard te stijgen. Maar misschien zijn er hier anderen die beiden ladders spelen die dat kunnen aangeven :)
louzy82 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 16:55:
[...]

Decklist?
Ik ben sinds van de week ook wat aan het proberen met Mech-warrior (zonder boomship, met dr Boom)
### Boomsday Warrior
# Class: Warrior
# Format: Standard
# Year of the Raven
#
# 2x (1) Eternium Rover
# 2x (1) Omega Assembly
# 1x (2) Battle Rage
# 2x (2) Execute
# 2x (2) Galvanizer
# 2x (2) Warpath
# 2x (3) Acolyte of Pain
# 2x (3) Bronze Gatekeeper
# 2x (4) Blood Razor
# 2x (5) Brawl
# 2x (5) Dyn-o-matic
# 1x (5) Giggling Inventor
# 2x (5) Wargear
# 1x (5) Zilliax
# 2x (6) Security Rover
# 2x (7) Beryllium Nullifier
# 1x (7) Dr. Boom, Mad Genius

AAECAQcEkAOS+ALi+AKggAMNS5EG+wzMzQKb8wKl9QLk9wKO+AKD+wKe+wKz/ALX/gLMgQMA

[ Voor 25% gewijzigd door Grotman op 15-08-2018 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyboria
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-09-2021
Ik heb het wel een beetje gehad met standard/ranked.
Zelfs op rank 25 speel ik tegen netdecks waar iedereen het volledige deck heeft en mijn zelf in elkaar gestoken deck weinig tot geen kans heeft.
Het is gewoon niet leuk om te spelen.

Ik blijf bij arena en kijk dan ook op tegen de brawl van deze week
cyboria schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 23:46:
Ik heb het wel een beetje gehad met standard/ranked.
Zelfs op rank 25 speel ik tegen netdecks waar iedereen het volledige deck heeft en mijn zelf in elkaar gestoken deck weinig tot geen kans heeft.
Het is gewoon niet leuk om te spelen.

Ik blijf bij arena en kijk dan ook op tegen de brawl van deze week
Ik snap precies wat je bedoeld want op mijn F2P account heb ik nu een golden Wizzelbang maar echt gewoon te triest wat je daar allemaal tegenkomt.

Verder begin ik steeds meer te begrijpen waarom ik Druid zo vervelend vind en waarom ik denk dat er her en der wat aangepast moet worden.
Ik speel de laatste dagen redelijk wat Hearthstone en ken de meest decks dan ook wel redelijk maar bij Druid weet je gewoon de eerste 7 a 8 turns niet tegen wel deck je speelt en is het heel moeilijk om de juiste strategie toe te passen en ook is het jammer dat ze eigenlijk geen zwakte hebben sinds UI en Plague.

In Wild verloor ik gisteren nog van een Druid op turn 7 :'( dus dat spelen we eerst helemaal niet meer.

• Royal-Roy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-10 06:53
Na ruim een jaar afwezigheid wil ik eigenlijk wel weer beginnen... Mocht iemand klaar zijn met Hearthstone neem ik graag een account over, uiteraard tegen vergoeding. Moet wel een behoorlijke collectie zijn 😇

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:26

Nitai

Live the life you love.

xelfer schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 16:55:
[...]
Heb twee seizoenen terug veel lol gehad met Noggenfogger in Big Priest, misschien het proberen waard.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mosselmossel
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 16-09 04:58
Royal-Roy schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 03:28:
Na ruim een jaar afwezigheid wil ik eigenlijk wel weer beginnen... Mocht iemand klaar zijn met Hearthstone neem ik graag een account over, uiteraard tegen vergoeding. Moet wel een behoorlijke collectie zijn 😇
Xelfer en Tomski PB'en, die haten het spel zo hard dat ze hier bijna dagelijks komen klagen. Ik vermoed dat je die accounts voor een prikkie kan kopen.

Battletag: Iigy#2192

mosselmossel schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 07:06:
Xelfer en Tomski PB'en, die haten het spel zo hard dat ze hier bijna dagelijks komen klagen. Ik vermoed dat je die accounts voor een prikkie kan kopen.
Ik zou die van Xelfer nemen, heb je direct een deck dat ezpz naar legend rankt.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Fyi dit is tegen de TOS van Blizzard.
[...]

Los van het feit dat accounts kopen/verkopen tegen de TOS is van Blizzard, denk ik dat mijn WoW account een stuk meer waard is dan mijn HS account, ondanks dat ik WoW al jaren niet meer speel. :P

Heb uiteraard geen behoefte om een persoonlijke account te verkopen.

[ Voor 43% gewijzigd door xelfer op 16-08-2018 09:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 108rogar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:52
Nou, ik vind het met hen wel meevallen. Ik zie de laatste tijd meer geklaag van anderen over hen dan daadwerkelijke klaagposts. Jammer dat er geen downvote is, want die flauwe uitlokopmerkingen richting hen irriteren me behoorlijk.
Nitai schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 05:02:
[...]

Heb twee seizoenen terug veel lol gehad met Noggenfogger in Big Priest, misschien het proberen waard.
Heb Noggenfogger ook redelijk wat gespeeld in het verleden idd. Zorgt wel voor mooie games.

Ben alleen Big Priest wel zat na een half seizoen spelen.

Op rank 5 zit ik nu wat aan te klooien met Evolve/Shudderwock Shaman met een hoop battlecries en alle Evolve spells in de game. Werkt nog best oke, ook tegen aggro. Heb wel alle AOE removal van Shaman in mijn deck moeten stoppen om er voor te zorgen dat ik niet gestompt wordt in de eerste paar beurten.

Ga ook maar wat proberen met een Mill/Taunt/Fatigue Druid in Wild. Denk dat het vrij consistent kan werken met die Psychmelon.

[ Voor 8% gewijzigd door xelfer op 16-08-2018 10:39 ]

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-10 21:05

skoozie

SCSI

xelfer schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 10:38:
[...]

Heb Noggenfogger ook redelijk wat gespeeld in het verleden idd. Zorgt wel voor mooie games.

Ben alleen Big Priest wel zat na een half seizoen spelen.

Op rank 5 zit ik nu wat aan te klooien met Evolve/Shudderwock Shaman met een hoop battlecries en alle Evolve spells in de game. Werkt nog best oke, ook tegen aggro. Heb wel alle AOE removal van Shaman in mijn deck moeten stoppen om er voor te zorgen dat ik niet gestompt wordt in de eerste paar beurten.

Ga ook maar wat proberen met een Mill/Taunt/Fatigue Druid in Wild. Denk dat het vrij consistent kan werken met die Psychmelon.
Pas geleden een replay gezien van Shudderwock die als een van de eerste Battlecry die van Thrall, Deathseer nam, shudderwock verranderde en dat was het einde :)

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

skoozie schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 10:42:
[...]

Pas geleden een replay gezien van Shudderwock die als een van de eerste Battlecry die van Thrall, Deathseer nam, shudderwock verranderde en dat was het einde :)
Ja dat is het nadeel idd. Maar het is meer een Evolve deck waar Shudderwock in zit dan een Shudderwock deck. Shudderwock is meer een kaart om wat extra battlecries te genereren.

• Piet_Piraat7
Ik hou van Evolve Shaman en ik heb de Shaman legendary spell er voor gecraft. Geen topkaart, maar de fun factor is hoog :)
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 12:41:
Ik hou van Evolve Shaman en ik heb de Shaman legendary spell er voor gecraft. Geen topkaart, maar de fun factor is hoog :)
#metoo. Ik heb de Shaman Legendary Spell en Warlock Legendary Spell als enige kaarten gecraft van deze expansion.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
xelfer schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 14:33:
[...]

#metoo. Ik heb de Shaman Legendary Spell en Warlock Legendary Spell als enige kaarten gecraft van deze expansion.
Golden Whizbang ook gecraft :p erg leuk. Schijnt het ook goed te doen in de huidige brawl.

• Grotman
  • Niet online
xelfer schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 09:01:
[...]

Fyi dit is tegen de TOS van Blizzard.
Dit is inderdaad het geval, dus wees je daarvan bewust. Wij zijn van Tweakers niet verplicht om TOS-en van andere bedrijven te bewaken en dat doen we dus ook niet. Maar je moet je dus wel realiseren dat dit voor Blizzard een reden is om het account te bannen.
Hier nog mensen die een goede run hebben gehad deze Brawl?
Ik zelf uiteindelijk 9-3 met een Spitefull Druid maar de rewards waren een beetje meh maar gelukkig wel van mijn 5 gold af :)

Piet_Piraat7 schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 14:56:
[...]

Golden Whizbang ook gecraft :p erg leuk. Schijnt het ook goed te doen in de huidige brawl.
Die kreeg ik uit mijn preorder reward. Wel een toffe kaart hoewel niet ieder deck eruit leuk is te spelen of goed werkt....

Ook 9-3 gegaan deze Brawl. Vanaf 3-0 heb ik 8 keer tegen Zoo Lock gespeeld....

[ Voor 10% gewijzigd door xelfer op 16-08-2018 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
inderdaad erg veel zoo lock, jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 12:04:
inderdaad erg veel zoo lock, jammer.
Warlock en Druid zijn met afstand de 2 sterkste classes in Hearthstone en hebben ook nog eens de beste kaarten gekregen deze uitbreiding.

Er was eens een tijd dat deze classes ook zwakheden maar daar heeft Blizzard een stokje voor gestoken met Defile, Plague, Spell stones en de 2 beste Deathknights en ga zo maar door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
beuker19 schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 22:27:
[...]

Warlock en Druid zijn met afstand de 2 sterkste classes in Hearthstone en hebben ook nog eens de beste kaarten gekregen deze uitbreiding.

Er was eens een tijd dat deze classes ook zwakheden maar daar heeft Blizzard een stokje voor gestoken met Defile, Plague, Spell stones en de 2 beste Deathknights en ga zo maar door.
Het is alsof mana cheaten, gigantisch veel healen en armor gainen en heel veel kaarten pakken erg goed is. :?

[ Voor 3% gewijzigd door xelfer op 18-08-2018 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-10 17:12

Dhrax

Prog Lord

Je kunt beter naar de Bingo gaan, dan heb je en een leuke avond en de kans om wat te winnen ...
/sarcasm off

Serieus, lees de comments hier ... HS is niet meer het HS van een x aantal jaren terug.
Er worden 2 a 3 decks gespeelt op de ladder en wat varianten daarop. Het meerendeel helaas (nog steeds) hersenloze spam decks. De game is extreem ongebalaceerd en ik zie dit imo zonder extreme aanpassingen niet meer goed komen.

Doe er je voordeel mee zou ik zeggen ;)

PS: lees je even in over Blizzard accounts overnemen (niet doen dus)

[ Voor 4% gewijzigd door Dhrax op 18-08-2018 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal-Roy
Ik heb wel eens eerder Blizzard accounts gekocht en verkocht. Officieel mag het niet... maar de instap voor een spel als Hearthstone is dusdanig hoog dat een nieuw account starten en binnen een paar weken competitief meespelen uitgesloten is tenzij je er echt een fortuin tegenaan gooit. Toch zo'n 100 tal packs van de laatste 3 expansions nodig op z'n minst...

Ik heb bijna 2 jaar niet meer gespeeld maar heb het altijd wel een gaaf spel gevonden, laatste expansion die ik nog heb gespeeld was Mean Streets of Gadgetzan. Ik dacht ik pik het weer eens op... Is het echt zo erg op het moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Royal-Roy schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 11:59:
Ik dacht ik pik het weer eens op... Is het echt zo erg op het moment?
Er zit vrij veel power creep in de game. Veel potjes zijn dus vrij snel beslist. Het grootste gedeelte van mijn tegenstanders speelt daarbij ook nog een aggro deck, waardoor ik veel van mijn collectie aan kaarten niet kan gebruiken in decks.

Het spel draait daardoor vooral om speed cheaten. Ofwel door gigantisch veel minions uit te spelen en daarmee snel te winnen, of door veel value op een andere manier te creëren. Bijvoorbeeld door dezelfde 8/8 minions 20 keer te resurrecten.

Mijn tegenstander in Wild speelde bijvoorbeeld net van turn 4 tot en met turn 8 iedere beurt een Ragnaros (en turn 8 zelfs 2 keer), en dat is niet echt een bijzondere game die je naar Trolden zou sturen voor een highlight reel. Dat is gewoon de game nu.

[ Voor 36% gewijzigd door xelfer op 19-08-2018 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

beuker19 schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 17:08:
Hier nog mensen die een goede run hebben gehad deze Brawl?
Ik zelf uiteindelijk 9-3 met een Spitefull Druid maar de rewards waren een beetje meh maar gelukkig wel van mijn 5 gold af :)
Yes, met Evolve Shaman 12-1, 11-3, 9-3 en 2x 4 wins gehaald. Was een leuke afwisseling nadat ik legend was geworden in Wild met Renolock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasai

Kasai

Legendary

Ik ben 3-3 gegaan met control lock, verloren van het domste deck in het spel; taunt druid. Ook verloren van Warrior, ik had geen antwoord op een magnetic op magnetic mech en als laatste verloren van een Even lock met double ooze en double spellbreaker welke hij uiteraard in zijn hand het op het moment dat het er om ging.

Atlas#22744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-10 10:50
Net een arena run gedaan, omdat ik ranked even zat was en 12-1 gegaan.

Naar mijn mening een average deck en echt niet insane, maar had best 12-0 kunnen gaan.
Ik had 1 game verloren tegen een mage, omdat ik te greedy was met mijn plague en hij er om heen speelde.
Ik dacht persoonlijk dat plague in arena wel mee viel vergeleken met ranked, maar kaart is nog steeds OP naar mijn mening.

Had als reward 410 gold en 2 packs.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zH3KXGa.png

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal-Roy
xelfer schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 15:42:
[...]

Er zit vrij veel power creep in de game. Veel potjes zijn dus vrij snel beslist. Het grootste gedeelte van mijn tegenstanders speelt daarbij ook nog een aggro deck, waardoor ik veel van mijn collectie aan kaarten niet kan gebruiken in decks.
Jammer dat de aggro de huidige META overheerst... Heb het eerdere jaren wel een gaaf spel gevonden waarbij de variatie met iedere expansion toch er wel was, van control decks, midrange of juist aggro.

Ik vrees dat het me toch te veel knaagt om weer te beginnen ;) Al is het wel jammer dat het weer duurder wordt met elke set om competitief te kunnen blijven spelen.

Mocht iemand er even klaar mee zijn wil ik ook wel een tijdje een account babysitten, ik doe de quests en standard ranking maar blijf nejtes van de kaarten af...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smurfinmark
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 04-10 15:29
Royal-Roy schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 15:09:
[...]

Jammer dat de aggro de huidige META overheerst... Heb het eerdere jaren wel een gaaf spel gevonden waarbij de variatie met iedere expansion toch er wel was, van control decks, midrange of juist aggro.

Ik vrees dat het me toch te veel knaagt om weer te beginnen ;) Al is het wel jammer dat het weer duurder wordt met elke set om competitief te kunnen blijven spelen.

Mocht iemand er even klaar mee zijn wil ik ook wel een tijdje een account babysitten, ik doe de quests en standard ranking maar blijf nejtes van de kaarten af...?
De meta valt reuze mee op het moment.

Tuurlijk zijn er aggro decks, maar er zijn ook zat speelbare control/midrange/combo decks, en die kom je ook tegen op de ladder.

Denk aan Control Warrior (ja ja is weer een ding :9 ), Even Warlock, Mindblast Priest, verschillende Druid combo-decks, spell & deathrattle hunter etc.

Variatie genoeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
smurfinmark schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 16:03:
[...]

De meta valt reuze mee op het moment.

Tuurlijk zijn er aggro decks, maar er zijn ook zat speelbare control/midrange/combo decks, en die kom je ook tegen op de ladder.

Denk aan Control Warrior (ja ja is weer een ding :9 ), Even Warlock, Mindblast Priest, verschillende Druid combo-decks, spell & deathrattle hunter etc.

Variatie genoeg ;)
LOL volgens mij spelen wij een heel ander spel.
Warlock en Druid domineren de meta en op R5 tot Legend meer dan 30% warlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mofkees
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-10-2024
beuker19 schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 17:58:
[...]

LOL volgens mij spelen wij een heel ander spel.
Warlock en Druid domineren de meta en op R5 tot Legend meer dan 30% warlock
mwoah, het klopt dat Druids en Warlocks TE aanwezig zijn. Echter heb je bij die classes juist veel decks die goed zijn. Ze hebben beide goeie combo/aggro/control decks ter beschikking.

Andere classes hebben helaas niet zulke luxe, maar de variaties zijn er echt wel hoor.

Veel gasten zijn veel te lui en geven snel op met experimenteren. Kolento speelt b.v. met groot succes zon pogo deck. Er zullen zeker nog zulke voorbeelden komen in de komende weken.

D3 Armory / Battletag NeooeN#2211

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mosselmossel
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 16-09 04:58
Demonic project into Jaraxxus voor je tegenstander. Blijft goud met sacrificial pact.

Battletag: Iigy#2192

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Whizbang geeft af en toe een leuk DR priest deck. Ik heb het echter nog nooit werkend gekregen, mijn tegenstanders waren keer op keer te snel om bij te houden met DR minions. Na beurt 4 of 5 had ik al een achterstand die ik niet in kon halen. Jammer want ik vind de DR mechanic wel leuk.

[ Voor 13% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 21-08-2018 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mosselmossel schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 07:42:
Demonic project into Jaraxxus voor je tegenstander. Blijft goud met sacrificial pact.
Ja, da's wel een heel desparate gamble (of zeer uninformed play). Door Demonic Project is Sacificial Pact opeens een speelbare kaart geworden...da's lang geleden.

Ik ben zelf een beetje aan het prutsen met een mech-Priest deck met White Lady. Best grappig en het doet het best aardig, alleen tegen goede draw aggro redt je het niet.

Mooiste game was tegen een shuffle Rogue die een berg bombs in m'n deck gepropt had (stuk of 7 ofzo) en die aan het taunten was. Gingen er 5 tegelijk af aan het begin van m'n beurt...Chameleon -> Valen (had hij in hand) -> Omega Medic. Volgende beurt nog eentje waarna m'n 2e Omega Medic + Heal me weer op 30 zette (Valen was al stuk). Dit was al richting lege decks, waarna hij dus geen echte threats meer had en ik op 30 stond met nog 1 bomb in m'n deck. Vond 'tie niet zo leuk...

Als White Lady vroeg dropt, is het echt extreem sterk...grappen als 6/6 Wall-E (lifesteal / taunt) waar dan bv. de turn erna een 5/5 magnetic taunt voor 3 mana tegenaan geplakt wordt. Een 11/11 lifesteal / taunt is voor een hoop mensen toch wel een issue. Voor 9 mana heb je ook Unpower + Zilliax voor een 11/11 lifesteal / taunt / rush / divine shield. Dat heeft ook wel hier en daar een swing momentje opgeleverd.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
@Zarhrezz klinkt leuk :) is White Lady goed speelbaar in decks? Ik heb die niet en zou die moeten craften, maar vind de werking ervan wel heel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 11:26:
@Zarhrezz klinkt leuk :) is White Lady goed speelbaar in decks? Ik heb die niet en zou die moeten craften, maar vind de werking ervan wel heel leuk.
Ze is een soort van extra win condition in een deck...als je d'r niet snel pakt, doet ze niets dus als enige win-condition werkt het niet.

Als je d'r vroeg kan spelen, kan dat zonder meer beslissend zijn...0/9 voor 4 -> 9/9, 1/5 voor 3 -> 5/5, etc. Ook dingen als een 8/8 Obsidian statue zijn nogal goed. Wat wel goed werkt is bv. Power Word: Replicate erbij. Een 2/6 lifesteal / taunt geeft een 5/5 lifesteal / taunt extra op tafel, etc. Ik speelde dit deck al als dragon variant, nu voor de grap als mech variant omdat er een paar goede mechs bij gekomen zijn.

De dragon variant is denk ik net iets sterker (Duskbreaker) maar dit is leuk voor de afwisseling. Zonder mogelijkheid om d'r uit je deck te vissen zal het nooit meer worden dan tier 2 of 3, maar ik vermaak me er wel mee.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PCBaas
  • Laatst online: 08:55

5700X | RX 6600 | 4K 150Hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Die puzzels zijn wel geinig :D

• Shmoozer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-10 19:56
Ik hoop dat ze snel wat moeilijker worden. Ik heb ze gisteren een half uur gespeeld, en nog niks ook maar half uitdagends tegen gekomen.
Wel grappig dat het spellpower mage deck uit de Brawl gewoon een ouderwets facemelting aggro deck is met Aluneth en goedkope burn. Blijkbaar is dat de toekomst van mijn geliefde class :(.
xelfer schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 11:22:
Wel grappig dat het spellpower mage deck uit de Brawl gewoon een ouderwets facemelting aggro deck is met Aluneth en goedkope burn. Blijkbaar is dat de toekomst van mijn geliefde class :(.
"De toekomst van mijn geliefde class" is nogal dramatisch gesteld hoor...face-melting is altijd een optie geweest voor Mage. Over de jaren zijn er diverse andere opties viable geweest...Mech-Mage, tempo, Exodia, etc.

Er zijn met de kaarten uit de expansie best andere decks te bedenken...Bliz heeft toevallig de herkenbare face burn in de deck list gestopt. Ik heb de brawl nog niet gedaan, maar ik gok dat Hunter een deathrattle face deck heeft en Warrior een control deck. Idee van dit soort brawls is nieuwe kaarten uitlichten binnen bekende, class-eigen speelstijlen zodat iedereen de kaarten kan ervaren zonder hele nieuwe concepten te hoeven leren.

<GOT> Zarhrezz#2885

Zarhrezz schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 11:33:
[...]

"De toekomst van mijn geliefde class" is nogal dramatisch gesteld hoor...face-melting is altijd een optie geweest voor Mage. Over de jaren zijn er diverse andere opties viable geweest...Mech-Mage, tempo, Exodia, etc.

Er zijn met de kaarten uit de expansie best andere decks te bedenken...Bliz heeft toevallig de herkenbare face burn in de deck list gestopt. Ik heb de brawl nog niet gedaan, maar ik gok dat Hunter een deathrattle face deck heeft en Warrior een control deck. Idee van dit soort brawls is nieuwe kaarten uitlichten binnen bekende, class-eigen speelstijlen zodat iedereen de kaarten kan ervaren zonder hele nieuwe concepten te hoeven leren.
Het Hunter deck waar ik net tegen speelde was een mech deck, net als het Paladin deck waar ik mee speelde. Warrior nog niet gezien, maar ik gok ook mechs met dr Boom :D.

Had wel verwacht dat Mech Mage weer een dingetje zou worden.

Dit is wel een interessante lijst: https://tempostorm.com/he...meta-snapshot-aug-21-2018

Maar is totaal niet viable helaas.

Dit is meer waar mage als class heen is gegaan:
https://tempostorm.com/he...meta-snapshot-aug-21-2018

• Kasai

Kasai

Legendary

Shmoozer schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 10:59:
[...]

Ik hoop dat ze snel wat moeilijker worden. Ik heb ze gisteren een half uur gespeeld, en nog niks ook maar half uitdagends tegen gekomen.
Hoe ver ben je dan?

De laatste 2 'boss' lethal puzzels vind ik erg moeilijk, ook de laatste boss mirror puzzel is moeilijk.

Atlas#22744

• Shmoozer
Kasai schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 11:45:
[...]

Hoe ver ben je dan?

De laatste 2 'boss' lethal puzzels vind ik erg moeilijk, ook de laatste boss mirror puzzel is moeilijk.
Nog niet ver zo te zien. Zoals gezegd, pas een ruim half uur gespeeld, ben nog niet aan de "2de" level begonnen, ben van boven naar beneden aan het werken.

Maar het voelde een beetje aan als zonde van die tijd omdat het zo overduidelijk was wat je moest doen dat dat voor mij overgeslagen mocht worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Shmoozer schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 13:27:
[...]

Nog niet ver zo te zien. Zoals gezegd, pas een ruim half uur gespeeld, ben nog niet aan de "2de" level begonnen, ben van boven naar beneden aan het werken.

Maar het voelde een beetje aan als zonde van die tijd omdat het zo overduidelijk was wat je moest doen dat dat voor mij overgeslagen mocht worden.
Dus je trekt een conclusie op basis van alle 1e puzzelsruns? :) Ja het wordt moeilijker, no worries.
Bij lethal heb ik 2 puzzels gehad waar ik een half uur zoet mee was. Ben nu met de board clears bezig, en zat ook ruim een 40 minuten vast bij boombots.

Wat mij opvalt is dat ik bepaalde plays wel herken van Trolden filmpjes/streamers in het verleden. Dus dat was leuk om terug te zien. Ik kan mij voorstellen dat het voor nieuwe spelers erg lastig kan zijn maar zeker leerzaam.

Het puzzelgevoel is er iig en dat heeft Blizzard wel echt goed gedaan. Props!

• Shmoozer
Nitai schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 14:12:
[...]

Dus je trekt een conclusie op basis van alle 1e puzzelsruns? :) Ja het wordt moeilijker, no worries.
Fair point :)

Ik zelf heb tegenwoordig wat minder tijd, dus als ik dan wat tijd kan spenderen aan zulk soort games zou ik het fijn vinden dat het ook als "nuttig/leuk/uitdagend" zou ervaren, ipv tig keer klik, klik, klik, level klaar, klik, klik, klik, level klaar etc.

Maarrrr.... ik ga er toch wel mee door hoor, ik ben benieuwd hoe ver ik ga komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik speel 22 potjes op een rij tegen aggro decks, maak ik een wall druid..... kom 7 keer op een rij tegen Shudderwock Shaman. |:(

Edit: oh nvm het waren maar 2 verschillende tegenstanders waarvan 1 speler 5 keer.

[ Voor 25% gewijzigd door xelfer op 24-08-2018 12:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PCBaas
Net weer ff rank 5 aangetikt; met Reno Warlock :) :

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/On7wawk.png
AAEBAf0GHjCTAZMErwTeBfIFzgbbBrYHuQ2BDo4Owg/dD5AQnhCtEPARwxbPFuCsAti7AsrDAufLAvfNAvHQAvLQApfTAujnApz4AgAA

[ Voor 35% gewijzigd door PCBaas op 24-08-2018 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PCBaas schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 19:58:
Net weer ff rank 5 aangetikt; met Reno Warlock :) :

[afbeelding]
AAEBAf0GHjCTAZMErwTeBfIFzgbbBrYHuQ2BDo4Owg/dD5AQnhCtEPARwxbPFuCsAti7AsrDAufLAvfNAvHQAvLQApfTAujnApz4AgAA
Wel jammer dat er geen nieuwe kaarten in zitten maar wel bijv. Leeroy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCBaas
Tsja... dat krijg je als de (meeste) nieuwe kaarten niet beter zijn dan de oudere. :P

[ Voor 34% gewijzigd door PCBaas op 25-08-2018 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Heeft iemand weleens met een Hagatha deck gespeeld in Hearthstone? Whizbang gaf me er eentje maar je blijft zóveel kaarten krijgen dat ik constant met een volle hand zat en daardoor goede kaarten zat te burnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PCBaas schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 13:05:
Tsja... dat krijg je als de (meeste) nieuwe kaarten niet beter zijn dan de oudere. :P
Ik heb ook een hoop van mijn oude decks verwijdert en daarna helemaal opnieuw opgebouwd met de nieuwe expansion erbij. De meeste decks zijn eigenlijk nog hetzelfde gebleven :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasai

Kasai

Legendary

Ik kom gewoon niet langs rank 15 omdat ik echt hele bijzondere decks tegen kom xD

Met odd warrior kwam ik espionage Rogue tegen, met aggro mage odd warrior, met even lock kom ik tegen mecha'thun priest welke ik op 3 health had, maar helaas geen van mijn hellfires had getrokken. Moet ik dan echt hyper aggro spelen :')

Atlas#22744

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Kasai schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 22:58:
Moet ik dan echt hyper aggro spelen :')
Hangt er vanaf. Wil je winnen of een leuke tegenstander zijn? :+

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasai

Kasai

Legendary

Zarhrezz schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 23:33:
[...]

Hangt er vanaf. Wil je winnen of een leuke tegenstander zijn? :+
Haha ja precies dat :+

Atlas#22744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Kasai schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 22:58:
Ik kom gewoon niet langs rank 15 omdat ik echt hele bijzondere decks tegen kom xD

Met odd warrior kwam ik espionage Rogue tegen, met aggro mage odd warrior, met even lock kom ik tegen mecha'thun priest welke ik op 3 health had, maar helaas geen van mijn hellfires had getrokken. Moet ik dan echt hyper aggro spelen :')
Ik zou nu dan fun decks spelen en de laatste dagen een deck spelen (of hyper aggro, of een tier 1 of 2 deck met wat aanpassingen) dat op aggro is afgestemd. Men rankt de laatste dag vaak met snelle aggro decks en dan is er geen bijzondere deck te bekennen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Ik doe eigenlijk geen constructed meer, erger me teveel aan alle dezelfde decks continue waar ik al na een paar kaarten weet hoe het potje voor 95% zal gaan verlopen. Dus ja, dan blijft Arena over en dat speel ik dagelijks om mijn questen af te tikken.

Vandaag een leuke reeks: (2 screenies zodat het deck compleet zichtbaar is.

MVP's eigenlijk zoals altijd de Mind Control Tech en ook Oakhart had zijn waarde. Gelukkig had ik hem vrij vroeg in de draw zodat ik wat kleintjes in kon voegen voor hem en hij ook daadwerkelijk steeds 3 minions trok.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/b0rkmWX.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mHHvE3C.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/W3J5hhX.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Ngangatar op 27-08-2018 13:12 ]

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasai

Kasai

Legendary

Nitai schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 10:01:
[...]

Ik zou nu dan fun decks spelen en de laatste dagen een deck spelen (of hyper aggro, of een tier 1 of 2 deck met wat aanpassingen) dat op aggro is afgestemd. Men rankt de laatste dag vaak met snelle aggro decks en dan is er geen bijzondere deck te bekennen :+
Op zich geen gek idee, maar leek me wel weer eens leuk echt fanatiek te klimmen ;(

Atlas#22744

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kasai schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 13:51:
[...]

Op zich geen gek idee, maar leek me wel weer eens leuk echt fanatiek te klimmen ;(
Dan gewoon met een 55% winrate aggro deck gaan spelen. De potjes zijn dan binnen een paar minuten afgelopen en je winrate is niet lager dan bij andere decks.

Of je dan een leuke tijd hebt in HS is wel een hele andere vraag :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheProf82
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-10 17:27
Ik heb gister maar even ~6500 dust uitgegeven om een volledige Odd Warrior deck te craften. Mijn eerste echte control deck sinds Gunther Mage in 2017, geweldig. Lange potjes, maar zeker tegen bepaalde decks ben je zwaar in het voordeel. Leuk alternatief op mijn overige decks als Aluneth Mage of Zoo Warlock :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCBaas
TheProf82 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 16:29:
Ik heb gister maar even ~6500 dust uitgegeven om een volledige Odd Warrior deck te craften. Mijn eerste echte control deck sinds Gunther Mage in 2017, geweldig. Lange potjes, maar zeker tegen bepaalde decks ben je zwaar in het voordeel. Leuk alternatief op mijn overige decks als Aluneth Mage of Zoo Warlock :-).
Hoe ziet die van jouw eruit? Ik zat er toevallig afgelopen weekend ook mee te kloten op rank 25-20 ( :P ) net nadat ik Dr. Boom v2 uit een pack kreeg en ik heb tot nu toe dit:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rdkoGbY.png

AAECAQcE3gXMwwKS+AKe+AINS6ICogSOBZvCAsrDApnHAqLHAsrnArrsAuL4AoP7ArP8AgA=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
TheProf82 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 16:29:
Serieus!!! LETTERLIJK hetzelfde gedaan.. wel iets meer dan 6500 dust.. maar dat was het zeker waard!
Heb al spijt dat ik Dr Boom niet gold heb gecraft! Wat een geweldige kaart!

Al met al heb ik voor het eerst in heeeel lange tijd weer echt fun!
Komt vooral omdat odd warrior alle tyfus agro decks opvreet! en kans heeft tegen control..

Echter is alle met cthun een hard counter.. mja het moet wel rock-paper-sciccorstone blijven he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasai

Kasai

Legendary

Jullie spelen geen Supercollider?

Atlas#22744

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheProf82
PCBaas schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 23:07:
[...]

Hoe ziet die van jouw eruit? Ik zat er toevallig afgelopen weekend ook mee te kloten op rank 25-20 ( :P ) net nadat ik Dr. Boom v2 uit een pack kreeg en ik heb tot nu toe dit:

[afbeelding]

AAECAQcE3gXMwwKS+AKe+AINS6ICogSOBZvCAsrDApnHAqLHAsrnArrsAuL4AoP7ArP8AgA=
Ik speel deze decklist:
https://www.vicioussyndic...rrior/zachos-odd-warrior/

Ik ben daar erg content mee, vooral de tech-opties. Silence is goed tegen cube, Void Lord en incidenteel een Rin. Mind control tech is erg, erg goed en leuk om mee te spelen. En twee Supercolliders, ik zou nooit zonder kunnen. Dat is by far de beste kaart in de deck wat mij betreft; je kan er zo vaak een board mee clearen, niet normaal. De tegenstanders maken ook vaak fouten met positioneren, zelfs op rank 2/1 waar ik nu speel.
Kasai schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 09:50:
Jullie spelen geen Supercollider?
Zie boven. Briljante kaart.

Er zijn een aantal packages als Odd Warrior; eentje met Zola en Azalina (goed tegen control), eentje met veel tech (mijn lijst) en eentje met een rush package (de slechtst performende deck volgens mij). Daarbij goed om te vermelden; er komen nu decks zonder Doctor Boom, en met de quest. Ik heb de quest niet, maar als dat beter gaat zijn tegen de huidige meta zal ik hem denk ik wel craften. Zie bijvoorbeeld deze list: https://hsreplay.net/deck...#gameType=RANKED_STANDARD
Predje schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 08:56:
[...]

Serieus!!! LETTERLIJK hetzelfde gedaan.. wel iets meer dan 6500 dust.. maar dat was het zeker waard!
Heb al spijt dat ik Dr Boom niet gold heb gecraft! Wat een geweldige kaart!

Al met al heb ik voor het eerst in heeeel lange tijd weer echt fun!
Komt vooral omdat odd warrior alle tyfus agro decks opvreet! en kans heeft tegen control..

Echter is alle met cthun een hard counter.. mja het moet wel rock-paper-sciccorstone blijven he
Inderdaad een erg leuke deck! Wel vandaag in de trein een potje van 35 minuten uiteindelijk verloren tegen Rexxar's heropower, dat blijft een pittige matchup.

[ Voor 6% gewijzigd door TheProf82 op 28-08-2018 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
TheProf82 schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:08:
Inderdaad een erg leuke deck! Wel vandaag in de trein een potje van 35 minuten uiteindelijk verloren tegen Rexxar's heropower, dat blijft een pittige matchup.
Het deck is heel flexibel en je hebt elke turn een hoop opties!
Het is ook goed in de verdediging.

Echter kan het deck niet echt druk zetten... dus krijgen decks alle tijd om hun wincondition uit te voeren.
Je moet echt alle value uit elke kaart knijpen. Dat maakt wel dat het deck een hoge(re) skillcealing heeft.

Echter een chtun priest of tauntdruid verlies je 100% tegen (zoals freezemage 100% win van control warrior).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasai

Kasai

Legendary

[...]

Ik speel deze decklist:

Ik ben daar erg content mee, vooral de tech-opties. Silence is goed tegen cube, Void Lord en incidenteel een Rin. Mind control tech is erg, erg goed en leuk om mee te spelen. En twee Supercolliders, ik zou nooit zonder kunnen. Dat is by far de beste kaart in de deck wat mij betreft; je kan er zo vaak een board mee clearen, niet normaal. De tegenstanders maken ook vaak fouten met positioneren, zelfs op rank 2/1 waar ik nu speel.

[...]

Er zijn een aantal packages als Odd Warrior; eentje met Zola en Azalina (goed tegen control), eentje met veel tech (mijn lijst) en eentje met een rush package (de slechtst performende deck volgens mij). Daarbij goed om te vermelden; er komen nu decks zonder Doctor Boom, en met de quest. Ik heb de quest niet, maar als dat beter gaat zijn tegen de huidige meta zal ik hem denk ik wel craften. Zie bijvoorbeeld deze list: https://hsreplay.net/deck...#gameType=RANKED_STANDARD

[...]

Ja is echt geniale kaart, ik heb hoop geprobeerd qua control warrior, ook zonder Baku. Dr Boom zou ik denk ik niet zo snel droppen, er zijn aantal hero powers die grindy games winable maken.

Quest spelen is op zich geen gek idee omdat je inderdaad zelf geen threats speelt, maar dunno dan moet je weer je deck aanpassen om meer taunts te spelen zodat je de quest kan completen.

Atlas#22744

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kasai schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:49:
[...]

Ja is echt geniale kaart, ik heb hoop geprobeerd qua control warrior, ook zonder Baku. Dr Boom zou ik denk ik niet zo snel droppen, er zijn aantal hero powers die grindy games winable maken.

Quest spelen is op zich geen gek idee omdat je inderdaad zelf geen threats speelt, maar dunno dan moet je weer je deck aanpassen om meer taunts te spelen zodat je de quest kan completen.
Quest is leuk als je niet wil nadenken en imo. het meest simpele deck ooit in Hearthstone.

Ik vind het nog steeds moeilijk welke versie nu het beste is maar ik denk dat zeker na de rotatie Dr. Boom insane is.
Ik denk overigens dat in Wild Warrior vele malen slechter is dan in standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasai

Kasai

Legendary

beuker19 schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 12:12:
[...]

Quest is leuk als je niet wil nadenken en imo. het meest simpele deck ooit in Hearthstone.

Ik vind het nog steeds moeilijk welke versie nu het beste is maar ik denk dat zeker na de rotatie Dr. Boom insane is.
Ik denk overigens dat in Wild Warrior vele malen slechter is dan in standaard.
Ik vind quest ook niet leuk inderdaad, heeft niks met control warrior te maken ;(

In Wild had ik pre Boomsday veel succes met een tempo rush warrior deck tot rank 13, maarja in feite speel je gewoon aggro en was ik de meeste decks te snel af :')

Atlas#22744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
  • Laatst online: 09:07
[...]

Ik speel deze decklist:

[...]

[...]
Ik had er al eens eerder over nagedacht om Super Collider te proberen en heb er na jouw post er een in mijn deck gestopt.
Eerste reactie: _/-\o_

Heb er verschillende keren het hele board mee kunnen clearen. Uiteraard was zijn hele board dan maar 2 minions maar het waren wel kantelpunten mid-game.
Ook merk je dat je tegenstander soms gedwongen wordt om inefficiënt te spelen

Louzy#2475

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheProf82
louzy82 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 09:06:
[...]

Ik had er al eens eerder over nagedacht om Super Collider te proberen en heb er na jouw post er een in mijn deck gestopt.
Eerste reactie: _/-\o_

Heb er verschillende keren het hele board mee kunnen clearen. Uiteraard was zijn hele board dan maar 2 minions maar het waren wel kantelpunten mid-game.
Ook merk je dat je tegenstander soms gedwongen wordt om inefficiënt te spelen
:D, leuk om te horen. Ik heb redelijk veel succes met de deck, nog niet erg veel gespeeld. Het is best een pittige deck nog, lijkt makkelijker dan het is. Maar zeker een paar erg leuke wins mee gehad, en inderdaad, de Super Collider is briljant. Sowieso erg leuk om te spelen. Ik denk dat zeker op lagere ranks niemand echt rekening houdt met positioning, dus het gaat je veel wins opleveren :D.Zo had ik gister een speler die naast zijn stealth minion een poisonous plaatste terwijl ik Super Collider al had ge-equipped...."That was a miss".

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:33
Ik ben weer sinds een aantal dagen hearthstone aan het spelen. Eindelijk weer genoeg gold voor Arena en gisteravond na mijn eerste overwinning kom ik een speler tegen welke na een paar beurten niet verder speelt en een kaart blijft hoveren. De rope verschijnt echter niet. Is hier nog wat aan te doen aan dit kinderachtige gedrag? Ik vind het prima dat mensen langzaam spelen, maar dit is wat anders. Ik zat op een ander scherm wat te kijken, maar het duurde wel een uur. ... :.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

MADG0BLIN schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 14:35:
Ik ben weer sinds een aantal dagen hearthstone aan het spelen. Eindelijk weer genoeg gold voor Arena en gisteravond na mijn eerste overwinning kom ik een speler tegen welke na een paar beurten niet verder speelt en een kaart blijft hoveren. De rope verschijnt echter niet. Is hier nog wat aan te doen aan dit kinderachtige gedrag? Ik vind het prima dat mensen langzaam spelen, maar dit is wat anders. Ik zat op een ander scherm wat te kijken, maar het duurde wel een uur. ... :.
Dan heb je zelf een connectie probleem, speelde je toevallig op een tablet/mobile? Dan helpt om even je HS te killen en weer in te loggen, dan kun je weer verder. Wacht je te lang, dan kom je er niet meer in omdat je tegenstander dan wint vanwege je disconnect.
Verschijnt de rope niet, niet wachten, even sluiten en opnieuw opstarten, vaak gaat het dan weer verder :)

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:33
Nitai schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 15:18:
[...]

Dan heb je zelf een connectie probleem, speelde je toevallig op een tablet/mobile? Dan helpt om even je HS te killen en weer in te loggen, dan kun je weer verder. Wacht je te lang, dan kom je er niet meer in omdat je tegenstander dan wint vanwege je disconnect.
Verschijnt de rope niet, niet wachten, even sluiten en opnieuw opstarten, vaak gaat het dan weer verder :)
Hmm, lekker. Dat is wel vreemd, want ik kon nog wel dingen lezen en aanklikken. Ook internet werkte gewoon nog. Zat op de pc.

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

MADG0BLIN schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 15:20:
[...]

Hmm, lekker. Dat is wel vreemd, want ik kon nog wel dingen lezen en aanklikken. Ook internet werkte gewoon nog. Zat op de pc.
Ja is ook hondsirritant, want de connectie met de HS server valt dan gewoon weg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:06
Net even de meest bizarre Arena match van mijn cariaire gespeeld.....

Priest (ik) VS Mage

Het ging tot fatigue waarin ik op het eind geen enkele minion meer op het bord of in mijn hand had en mijn tegenstander wel, en toch heb ik de pot weten te winnen.

liefst kijken vanaf de 20e minuut

https://hsreplay.net/replay/pFsiXx92KrMKpW9SZPFzwh

spoiler:
Dus we zitten in fatigue, ik heb geen enkele minion. Wel had ik een psychic scream in mijn hand en toevallig twee coins, speelt mijn tegenstander toewaggle die hij uit een pinjada had gehaald. Ik kan alle minions op het bord in zijn deck proppen en heb met de coins net genoeg mana om zijn deck te jatten. Toen was het gg, nieteens een friend request gekregen...

at your service

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zit een beetje met een Mage Luna's Pocket Galaxy deck te spelen...best wel lachen eigenlijk. Natuurlijk zal het total miss zijn als de Galaxy pas komt na de key minions, maar ach. Tegen een BM'ende Shaman (21 life) Malygos -> Antonidas -> Coin -> Fireball -> Fireball als finish spelen was toch lekker.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 12:47
Gisteravond nog veel te laat wakker dus nog maar even de quest van vandaag bekijken: 'defeat 3 monsterhunt bosses' voor een pack. Normaal refresh ik die omdat ik monsterhunt niks aan vind maar ja toch maar gedaan: Golden Baron Geddon _0_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

De Rikster schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 09:36:
Gisteravond nog veel te laat wakker dus nog maar even de quest van vandaag bekijken: 'defeat 3 monsterhunt bosses' voor een pack. Normaal refresh ik die omdat ik monsterhunt niks aan vind maar ja toch maar gedaan: Golden Baron Geddon _0_
Supergoed in Control Mage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Rikster schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 09:36:
Die solo adventure quests zijn juist ideaal...in 3 korte games heb je een pack. De 100 gold quests ga je echt niet redden in die tijd als je reguliere games moet spelen.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zarhrezz schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 12:04:
[...]

Die solo adventure quests zijn juist ideaal...in 3 korte games heb je een pack. De 100 gold quests ga je echt niet redden in die tijd als je reguliere games moet spelen.
Ik doe quests altijd tegen mezelf op mijn alt account met een Suicide Warlock deckje. Dan ben je zo klaar met je quests.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:25
zo ik begin tegen het punt op de komen geef mijn portie maar aan fikkie, normaal kon ik me nog wel vermaken met ress big priest

maar wat er nu heerlijk aan het gebeuren is gaat me 2 stappen te ver ladder in wild is echt alleen nog maar smorc smorc smorc (rank 9)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hearthstone begint steeds meer te voelen als MTG vintage/type 1 van vroeger.

Kreeg net voor de 2e keer in 6 potjes op turn 5 een Druid OTK van 42 damage tegen me. Blijkbaar is dat gewoon de standaard :D.

4 mana: pak je hele combo is pretty good....

[ Voor 10% gewijzigd door xelfer op 02-09-2018 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 12:47
Nitai schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 11:13:
[...]

Supergoed in Control Mage!
Ik kom zo'n 2k dust tekort voor een goed control mage deck. Mijn crow mage legendaries heb ik niks aan dan (Aluneth, Thalnos, Antonidas) en die ga ik niet dusten want ook al is dat deck nu shit-tier vind ik het wel leuk om te spelen.
Pagina: 1 ... 18 ... 42 Laatste

Let op:
Als iets niet door de beugel kan, meld het dan hier of door bij de desbetreffende reacties op "rapporteer" te klikken.