Grotman schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 10:29:
[...]
Zie jij geen Warlocks, Hunters en Druids? Vaag, die kom ik ook vaak tegen, zeker Warlocks en Druids. Dat maakt het zo lastig om een goed all round deck te maken waar je lekker mee kan doorklimmen.
En je doet jezelf echt te kort, want ik zie regelmatig legend streamers de klim maken en die halen bij lange na de 90% niet hoor.
Van rank 20 t/m 3 is 17*5 = 85 sterren. Dat zijn veel potjes hoor, ondanks de winstreaks.
Hunters zie ik zelden tot nooit (ongeveer 2%), Warlocks zijn eigenlijk altijd Zoo (in Wild dan) en Druids zie ik af en toe maar dan zijn het Jaids Druids en daar win ik 100% van. Mijn winrate tegen Druid was ook letterlijk 100% tegen Druid vorig seizoen en dit seizoen.
Heb vnl. met 2 decks gespeeld: Anti-Aggro Big Priest en Anti-Aggro Toggwaggle Druid. Daarmee win je vrijwel alles van Aggro decks op basis van je AOE removal en wall taunts.
De meta in Wild voor mij is ongeveer:
- 40% Odd Aggro Paladin. Vnl. de token spam variant.
- 20% Aggro Face Mage.
- 10% Even Shaman.
- 10% Odd Rogue.
- 10% Zoo.
- 10% Overig.
Heel af en toe kom ik een Aggro Hunter tegen of een Pirate Warrior. Reno decks lijken vrijwel volledig uitgestorven.
Aangezien de meta zo eenzijdig gericht is op het uitspugen van veel kleine minions, kan ik mijn decks daar mooi volledig op afstemmen

.
Ik heb in MTG ook een keer een Pro Tour Qualifier gewonnen (+- 200 deelnemers) door een puur anti-deck te spelen. Destijds was de block constructed meta grotendeels Aggro Goblin en ik had een anti-Aggro Goblin deck meegenomen. Van de 9 rondes Swiss moest ik iets van 7 keer tegen Aggro Goblin

.