Ik wilde een 1-drop minion voor early game, er zijn niet zoveel beastsRule schreef op maandag 23 juli 2018 @ 15:22:
[...]
Lijkt mij leuk! Ga ik denk ik ook eens proberen. Maar waarom die hungry crab?
iemand de patchnotes al gezien (zag ze niet zo snel hier)
https://www.reddit.com/r/...ch_game_mechanics_update/
kleine nerf op kingsbane verder weinig spannends
https://www.reddit.com/r/...ch_game_mechanics_update/
kleine nerf op kingsbane verder weinig spannends
Ik wil maar 1 ding deze expansion en dat is een gouden dr. boom
Atlas#22744
leuke kaarten
volgens mij gaan Mechs in Wild heel hard straks
Die dr boom als warrior kaart lijkt mij ook erg leuk. Kan je misschien gave dingen mee, alleen zn hero power is erg raar, zit een hoop luck bij. Heeft warrior ook genoeg buffs om daarmee te kunnen rushen?
Heb nog nooit een golden legendarry gecraft maar dat ga ik mogelijk wel doen met Whizbang the Wonderfull: je krijgt automatisch een compleet golden deck, gemaakt m.b.v. één van de deck recipes.
Je kan dus ook spelen met cards/decks die je anders niet zou kunnen spelen omdat je collectie niet volledig is. Het zullen wel geen tier-1 deck recipes zijn, maar het heeft wel een hoog fun gehalte. Bovendien worden bij elke expansion de deck recipes weer bijgewerkt
Wie van jullie gaat deze card ook (golden) craften als je hem niet trekt uit een pack? Of verwachten jullie dat hij in het geheel niet viable zal zijn, ook niet op de lower ranks?
Je kan dus ook spelen met cards/decks die je anders niet zou kunnen spelen omdat je collectie niet volledig is. Het zullen wel geen tier-1 deck recipes zijn, maar het heeft wel een hoog fun gehalte. Bovendien worden bij elke expansion de deck recipes weer bijgewerkt
Wie van jullie gaat deze card ook (golden) craften als je hem niet trekt uit een pack? Of verwachten jullie dat hij in het geheel niet viable zal zijn, ook niet op de lower ranks?
Die deck recipes zijn vaak beetje suboptimaal, al is het natuurlijk wel geinig om met een volledig gouden deck te spelen.The_Big_Easy schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 09:36:
Heb nog nooit een golden legendarry gecraft maar dat ga ik mogelijk wel doen met Whizbang the Wonderfull: je krijgt automatisch een compleet golden deck, gemaakt m.b.v. één van de deck recipes.
Wat mij betreft geeft blizzard die kaart aan iedereen, net als Marin the Fox. Elke speler (ook nieuwe spelers) kunnen dan gelijk 18 decks spelen.
Atlas#22744
@The_Big_Easy grappig, nog niet zo over nagedacht. Golden is die kaart best leuk ja, meteen een golden deck
hoe duur is een golden legendary? 3200 dust? Dan ga ik er misschien wel voor.
Nou het enige wat ik tot nu toe zie is dat de huidige Tier 1 decks niks hebben om bang voor te zijn.Rule schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 08:32:
Die dr boom als warrior kaart lijkt mij ook erg leuk. Kan je misschien gave dingen mee, alleen zn hero power is erg raar, zit een hoop luck bij. Heeft warrior ook genoeg buffs om daarmee te kunnen rushen?
En Druid lijkt alleen maar sterker te worden en daar gaan de mech's die ik tot nu toe heb gezien geen verandering in brengen.
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
Heb net de pre-order gedaan. En ik denk dat bovenstaande klopt.beuker19 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 11:48:
[...]
Nou het enige wat ik tot nu toe zie is dat de huidige Tier 1 decks niks hebben om bang voor te zijn.
En Druid lijkt alleen maar sterker te worden en daar gaan de mech's die ik tot nu toe heb gezien geen verandering in brengen.
Battletag: Iigy#2192
Kripp had hier een paar dagen wel een goed punt over gemaakt in een van zijn video's. Elk van die deck recipes is gebouwd rondom een zeer sterk thema/ wincondition, die moet je als nieuwe speler dus wel allemaal begrijpen om er uberhaubt een kans mee te hebben. Als je bij de start van de game dus een paar random kaarten in je hand krijgt, is het voor een nieuwe speler lastig om direct te weten wat de wincondition is en hoe je het deck dient te spelen. Die zouden dus vooraf alle 18 decks moeten bestuderen om een beetje kans te maken.Kasai schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 11:34:
[...]
Die deck recipes zijn vaak beetje suboptimaal, al is het natuurlijk wel geinig om met een volledig gouden deck te spelen.
Wat mij betreft geeft blizzard die kaart aan iedereen, net als Marin the Fox. Elke speler (ook nieuwe spelers) kunnen dan gelijk 18 decks spelen.
Neemt niet weg dat het voor de spelers die al wel een tijdje meelopen, maar geen super uitgebreide collectie hebben een mooie manier is om te kijken of een bepaald type deck leuk is om te spelen voordat je er dust op stuk slaat (al heb je dan natuurlijk maar 1/18 kans om dat deck ook daadwerkelijk te spelen..
De pre order doe ik ook wel alleen moeten er nog wel wat goede kaarten getoond worden wil de meta echt veranderen.mosselmossel schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 12:09:
[...]
Heb net de pre-order gedaan. En ik denk dat bovenstaande klopt.
Wild gaat in ieder geval nooit meer veranderen. In ieder geval niet waarbij de meta beter wordt.beuker19 schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 14:31:
[...]
De pre order doe ik ook wel alleen moeten er nog wel wat goede kaarten getoond worden wil de meta echt veranderen.
De enige opties zijn dat bestaande decks nog overpowered worden of er nieuwe decks zijn die nog meer overpowered zijn dan bestaande decks.
Voor standaard zal het zelfde gelden tot er weer een volledige rotatie plaats zal vinden...
Klopt de power level van KoFT en Cobalts was gewoon veel en veel te hoogxelfer schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 18:55:
[...]
Wild gaat in ieder geval nooit meer veranderen. In ieder geval niet waarbij de meta beter wordt.
De enige opties zijn dat bestaande decks nog overpowered worden of er nieuwe decks zijn die nog meer overpowered zijn dan bestaande decks.
Voor standaard zal het zelfde gelden tot er weer een volledige rotatie plaats zal vinden...
@Kasai erg sterke kaart in een Priest DR deck
leuk
Ik ga hem denk ik craften uit luiheid. Als ik een quest krijg waarbij ik 1x moet winnen met een warrior of rogue deck (waar ik nooit mee speel) dan bouwt Whizzbang voor mij een redelijk goed deck voor die class. Google en netdeckcode kopieren kan ook, maar dit is snellerruurd v. schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 13:24:
[...]
Neemt niet weg dat het voor de spelers die al wel een tijdje meelopen, maar geen super uitgebreide collectie hebben een mooie manier is om te kijken of een bepaald type deck leuk is om te spelen voordat je er dust op stuk slaat (al heb je dan natuurlijk maar 1/18 kans om dat deck ook daadwerkelijk te spelen..).
[ Voor 86% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 25-07-2018 07:34 ]
Daar zou ik Whizzbang dus niet voor gebruiken, je hebt maar 4/18 = 22.2% kans dat je ook daadwerkelijk een Warrior of Rogue deck krijgt van hem en, zoals Kripp ook al in zijn video aangaf, er is een gerede kans dat van die 4 decks er maar 2 echt viable zijn. En dan ben je (waarschijnlijk) ook nog niet echt bekend met dat deck en/of de synergy die er in zit, dus winnen met dat deck zal bepaald niet vanzelfsprekend zijn...Piet_Piraat7 schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 07:27:
[...]
Ik ga hem denk ik craften uit luiheid. Als ik een quest krijg waarbij ik 1x moet winnen met een warrior of rogue deck (waar ik nooit mee speel) dan bouwt Whizzbang voor mij een redelijk goed deck voor die class. Google en netdeckcode kopieren kan ook, maar dit is sneller
Whizzbang moet je puur voor de fun spelen, als je een beetje nieuwe decks/mechanics wil zien/uitproberen waarvoor je de cards zelf niet hebt, om snel je daily quest te completen zou ik gewoon ff een netdeckje pakken als je zelf zo geen deck voor een bepaalde class hebt.
[ Voor 4% gewijzigd door The_Big_Easy op 25-07-2018 08:57 ]
Oh dan heb ik de werking van Whizzbang helemaal verkeerd in mijn hoofd, ik heb er ook nog nauwelijks wat over gelezen moet ik zeggen. Ik dacht dat je bijvoorbeeld een Rogue deck kon aanmaken, Whizzbang er in stoppen als kaart en het verder niet uitmaakt welke overige 29 kaarten je er in stopt. Bij de start van je game krijg je dan een gemaakt Rogue deck. Maar het is dus volledig random ook qua class? Dat maakt hem wat minder interessant voor me helaas.The_Big_Easy schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 08:49:
[...]
Daar zou ik Whizzbang dus niet voor gebruiken, je hebt maar 4/18 = 22.2% kans dat je ook daadwerkelijk een Warrior of Rogue deck krijgt van hem en, zoals Kripp ook al in zijn video aangaf, er is een gerede kans dat van die 4 decks er maar 2 echt viable zijn.
Als je whizzbang in je deck stopt krijg dit deck het plaatje van whizzbang en verwijdert dit ALLE andere kaarten van het deck. Het deck heeft dan 1/1 kaarten.Piet_Piraat7 schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 08:53:
[...]
Oh dan heb ik de werking van Whizzbang helemaal verkeerd in mijn hoofd, ik heb er ook nog nauwelijks wat over gelezen moet ik zeggen. Ik dacht dat je bijvoorbeeld een Rogue deck kon aanmaken, Whizzbang er in stoppen als kaart en het verder niet uitmaakt welke overige 29 kaarten je er in stopt. Bij de start van je game krijg je dan een gemaakt Rogue deck. Maar het is dus volledig random ook qua class? Dat maakt hem wat minder interessant voor me helaas.
Card Clarifications:Piet_Piraat7 schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 08:53:
[...]
Oh dan heb ik de werking van Whizzbang helemaal verkeerd in mijn hoofd, ik heb er ook nog nauwelijks wat over gelezen moet ik zeggen. Ik dacht dat je bijvoorbeeld een Rogue deck kon aanmaken, Whizzbang er in stoppen als kaart en het verder niet uitmaakt welke overige 29 kaarten je er in stopt. Bij de start van je game krijg je dan een gemaakt Rogue deck. Maar het is dus volledig random ook qua class? Dat maakt hem wat minder interessant voor me helaas.
When you add Whizbang to your deck, it replaces your hero, your deck, and renames it to "Whizbang is Wonderful".
Each game you play, one random currently available deck recipe is chosen as your deck. There are 18 choices, 2 for each class.
Blizzard: Smilyfox#21203
Thanks voor de opheldering
toch sterk te twijfelen om deze gold te craften.. opzich de meeste value uit een golden kaart; 18 volledig golden decks
Heb nu 17 potjes gespeeld op rank 10 of beter..... 17 keer tegen een vomit en smorc deck.

Ik heb mijn portie geluk al gebruikt voordat de expansion er is.
2 weken terug had ik back-to- back legendaries uit een witchwood en een classic pack. Hagatha en een golden malygos
Nu slechts een paar packs later 2 legendaries uit een classic pack. Al akir en King crush!
2 weken terug had ik back-to- back legendaries uit een witchwood en een classic pack. Hagatha en een golden malygos
Nu slechts een paar packs later 2 legendaries uit een classic pack. Al akir en King crush!
Louzy#2475

Dit wordt of een enorme meme-kaart of de snelste nerf van de expansie.
Ik denk dat die verbazingwekkend goed gaat uitpakken voor Rogue, maar we zullen het zien. Onderstaande common vind ik echt bizar goed:Zarhrezz schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 00:18:
[afbeelding]
Dit wordt of een enorme meme-kaart of de snelste nerf van de expansie.

Dat is een Druid kaartPiet_Piraat7 schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 07:24:
[...]
Ik denk dat die verbazingwekkend goed gaat uitpakken voor Rogue, maar we zullen het zien. Onderstaande common vind ik echt bizar goed:
[afbeelding]
Ik ben blij met deze kaart;

Mini armorsmith.
Atlas#22744
I know en hij maakt naar mijn mening Taunt Druid nog een stuk sterker.
Hij is wel interessant ja. Er is deels omheen te spelen, dat maakt het behapbaar voor de tegensrander. Tegen big drops is hij erg goed.Piet_Piraat7 schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 08:04:
[...]
Die mini-smith met magnetic enhancements kan erg leuk worden.
Als je daar wat buffs op gooit komt daar ontzettend veel value uit inderdaad. Gecombineerd met wat protection van taunts is dit een goede threat voor de opponent.Zarhrezz schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 08:55:
[...]
Hij is wel interessant ja. Er is deels omheen te spelen, dat maakt het behapbaar voor de tegensrander. Tegen big drops is hij erg goed.
Die mini-smith met magnetic enhancements kan erg leuk worden.
Maar die nieuwe druid kaart

My bad, ik las neutral om de 1 of andere redenPiet_Piraat7 schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 08:04:
[...]
Atlas#22744
Drop naast een minion
Trigger

Drop deze nog een keer tussen de copies
4 copies van een kaart liggen
bv Malygos

Trigger

Drop deze nog een keer tussen de copies

4 copies van een kaart liggen

Ik zie vooralsnog weinig kaarten die voor wild de epische smorcstone kunnen stoppen. Wel een paar leuke kaarten die huidige decks sterker kunnen maken.
En ik zie genoeg smorcy smorc mogelijkheden voor nieuwe mech aggro decks in ieder geval....
Wat ik vooral hoop is dat ze een keer wat aan de class identities gaan doen. Zeker voor wild:
Paladin: Class met de beste legendaries, veel healing en goede midrange? Nope, gewoon smorcy smorc.
Warrior: Class met een defensieve hero power? Enige wat je ziet is smorcy smorc.
Mage: Class met veel creature removal en control? Nope, gewoon face mcface.
etc.
En ik zie genoeg smorcy smorc mogelijkheden voor nieuwe mech aggro decks in ieder geval....
Wat ik vooral hoop is dat ze een keer wat aan de class identities gaan doen. Zeker voor wild:
Paladin: Class met de beste legendaries, veel healing en goede midrange? Nope, gewoon smorcy smorc.
Warrior: Class met een defensieve hero power? Enige wat je ziet is smorcy smorc.
Mage: Class met veel creature removal en control? Nope, gewoon face mcface.
etc.
[ Voor 42% gewijzigd door xelfer op 26-07-2018 14:19 ]
Wat vinden jullie van de art tot nu toe? Ik vind het wel tegenvallen, erg cartoony. Alsof ze totaal nieuwe artists in dienst hebben.
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Het design van alles tot nu toe wijst erop dat ze totaal andere mensen in dienst hebben bij Blizzard. Maar ja, Brode is ook weg natuurlijk en met hem een aantal anderen...Nitai schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 21:17:
Wat vinden jullie van de art tot nu toe? Ik vind het wel tegenvallen, erg cartoony. Alsof ze totaal nieuwe artists in dienst hebben.
Vind de Dr. Boom wel veel lelijker als de 1e versie verder vind ik het nog wel mee vallen.Nitai schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 21:17:
Dat cartoony zit er op zich altijd wel in, maar wat Beuker zegt inderdaad deze dr boom is lelijker.Nitai schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 21:17:
Ik vind deze kaart echt heel ziek;

Atlas#22744

Nieuwe palading legendary.
Note de 1 attack waardoor je deze kunt drawen met de nieuwe pally spell card.
Leuk die dubbele healing, maar wanneer heb je dat nou echt nodig? Als paladin smorc je toch alleen maarRule schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 09:55:
[afbeelding]
Atlas#22744
En met Call to Arms toch? Het is hoe dan ook een enorm sterke drop, wellicht zelfs te sterk. Double healing voor 2 mana...de rest is bonus.Rule schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 09:55:
Er was een tijd dat Paladin een midrange class was...wellicht komt die tijd weer.Kasai schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 10:15:
Leuk die dubbele healing, maar wanneer heb je dat nou echt nodig? Als paladin smorc je toch alleen maar
Wat betreft de art, ik zie geen schokkende verschillen eigenlijk. Er zijn altijd diverse artists geweest met hun eigen stijl. Over de jaren zal daar vast wel meer verloop zijn geweest, dus als we alle expansies naast elkaar gaan zetten zullen soortgelijke verschillen ook wel zichtbaar zijn. Hearthstone is altijd cartoony geweest. De vibe / ondertoon tussen de expansies verschilt iets, maar dat is het wel. Of een individueel karakter uit een eerdere expansie er wel / niet beter uitziet is vooral persoonlijke voorkeur, zeker als het niet dezelfde artist is.
[ Voor 55% gewijzigd door Zarhrezz op 27-07-2018 10:26 ]
Ja call to arms en dezeZarhrezz schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 10:19:
[...]
En met Call to Arms toch? Het is hoe dan ook een enorm sterke drop, wellicht zelfs te sterk. Double healing voor 2 mana...de rest is bonus.
[...]
Er was een tijd dat Paladin een midrange class was...wellicht komt die tijd weer.
Wat betreft de art, ik zie geen schokkende verschillen eigenlijk. Er zijn altijd diverse artists geweest met hun eigen stijl. Over de jaren zal daar vast wel meer verloop zijn geweest, dus als we alle expansies naast elkaar gaan zetten zullen soortgelijke verschillen ook wel zichtbaar zijn. Hearthstone is altijd cartoony geweest. De vibe / ondertoon tussen de expansies verschilt iets, maar dat is het wel. Of een individueel karakter uit een eerdere expansie er wel / niet beter uitziet is vooral persoonlijke voorkeur, zeker als het niet dezelfde artist is.

Dit is een lagere mana cost totaal. Dan kun je eventueel wat andere kaarten spelen zodat je best veel kunt healen.
Er zijn enorm veel goede 1-attack minions, een aantal met Lifesteal. Die combinatie is dus al erg interessant.
De drop zelf past bij full mana naast Lay on Hands: heal 16 en draw 3 voor 2 kaarten in hand.
Benevolent Djinn voor 6 end-of-turn healing. Drakkari Enchanter heeft overigens ook attack 1 en kost maar 3 mana.
Blackguard erbij?
De drop zelf past bij full mana naast Lay on Hands: heal 16 en draw 3 voor 2 kaarten in hand.
Benevolent Djinn voor 6 end-of-turn healing. Drakkari Enchanter heeft overigens ook attack 1 en kost maar 3 mana.
Blackguard erbij?
wel goed dat ze weer eens een control Paladin kaart printen.
De nieuwe generatie HS spelers denken i.d.d. alleen aan aggro als ze over Paladin spreken. Zelfs Tirion wordt niet meer gespeeld in hun decks...
Deze kaart alleen doet nog niet echt veel. Je kunt je niet over healen en Blackguard werkt niet als je al full-health hebt.
Hopelijk zijn er nog meer healing gerelateerde kaarten in deze exp, die ook triggeren als je full health hebt.
De nieuwe generatie HS spelers denken i.d.d. alleen aan aggro als ze over Paladin spreken. Zelfs Tirion wordt niet meer gespeeld in hun decks...
Deze kaart alleen doet nog niet echt veel. Je kunt je niet over healen en Blackguard werkt niet als je al full-health hebt.
Hopelijk zijn er nog meer healing gerelateerde kaarten in deze exp, die ook triggeren als je full health hebt.
D3 Armory / Battletag NeooeN#2211
Het lijkt me ook wel prachtig om DK te droppen en de beurt erna Kangor voor +10 lifesteal smacking.
Deze is ook wel interessant...elemental, dus goede synergy en eindelijk een +2 spell damage die niet of te duur of crap stats is.
Deze is ook wel interessant...elemental, dus goede synergy en eindelijk een +2 spell damage die niet of te duur of crap stats is.

Klopt ja, maar die vind ik persoonlijk een stuk minder interessant. Voor 2 mana is er al een ping 1 all enemies. Gezien het doel (early game zoo control) is Blast dan een stuk interessanter.
Die kaart is vooral een stukje opvulling van de design space: "deze kaart bestond nog niet".Zarhrezz schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 14:19:
Klopt ja, maar die vind ik persoonlijk een stuk minder interessant. Voor 2 mana is er al een ping 1 all enemies. Gezien het doel (early game zoo control) is Blast dan een stuk interessanter.
Yup, duidelijk één van de fillers. Op zich geen onspeelbare, maar we zullen 'em niet zien in tier 1 decks.xelfer schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 15:36:
Die kaart is vooral een stukje opvulling van de design space: "deze kaart bestond nog niet".
Niet zolang het tier 1 mage deck pewpewpewp smorcface is in ieder geval.Zarhrezz schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 15:38:
[...]
Yup, duidelijk één van de fillers. Op zich geen onspeelbare, maar we zullen 'em niet zien in tier 1 decks.
Maar op zich wel een speelbare kaart met spellpower minions...
Ik denk dat ik er wel wat mee ga prutsen...past naast Malygos op turn 10 voor 3x 6 damage op adjacent minions en de 4-drop met +2 spell damage op turn 5 is ook wel aardig.xelfer schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 16:19:
Maar op zich wel een speelbare kaart met spellpower minions...
weer eens gaan spelen met jade druid. Stiekem nog steeds een verdomd sterk deck.
En ik denk dat ik een nieuw lievelingsgevoel heb in dit spel. Kingsbane laten millen. Ge-weldig
En ik denk dat ik een nieuw lievelingsgevoel heb in dit spel. Kingsbane laten millen. Ge-weldig
PSN & XBL: Denkoyugo
Ik wil helemaal niet te negatief of zo zijn maar, als ik zo kijk naar alle kaarten die uitgekomen zijn vraag ik mij af hoe zullen deze kaarten het doen in de huidige Meta en dan denk ik dat we heel veel kaarten niet eerder gaan zien dan na de volgende rotatie.
Welke van deze kaarten zijn bijv goed tegen Shudderwock, Taunt Druid, Odd Rogue en Recruit Hunter en dan blijft er niet veel over.
Er moeten gewoon counters komen tegen Battlecry's, Combo decks en kaarten zoals Hadranox
Welke van deze kaarten zijn bijv goed tegen Shudderwock, Taunt Druid, Odd Rogue en Recruit Hunter en dan blijft er niet veel over.
Er moeten gewoon counters komen tegen Battlecry's, Combo decks en kaarten zoals Hadranox
[ Voor 10% gewijzigd door beuker19 op 27-07-2018 18:07 ]
Ik ben er wel blij mee, geen zin in die vicieuze power creep cirkel.beuker19 schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 18:05:
Ik wil helemaal niet te negatief of zo zijn maar, als ik zo kijk naar alle kaarten die uitgekomen zijn vraag ik mij af hoe zullen deze kaarten het doen in de huidige Meta en dan denk ik dat we heel veel kaarten niet eerder gaan zien dan na de volgende rotatie.
Warrior lijkt wel echt OP kaarten te krijgen, maarja dat krijg je als je FWC onterecht nerfed.
Atlas#22744
Ik denk dit inderdaad. De decks die net genoemd zijn, zijn zo sterk omdat de expansions van vorig jaar enorme power creep hadden. De vorige expansion was in vergelijking daarmee wat underwhelming. Als deze dat ook is en de volgende ook, dan krijgen we misschien volgend jaar een wat genormaliseerde meta.Kasai schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 20:02:
[...]
Ik ben er wel blij mee, geen zin in die vicieuze power creep cirkel.
Wishful thinking waarschijnlijk, maar goed.
Battletag: Iigy#2192
Het kan ook niet eeuwig doorgaan met de smorc powercreep natuurlijk. Lang geleden was Piloted Shredder 1 van de meest overpowered kaarten op turn 4. Nu wil je turn 4 toch wel iets van 15 attack power/damage in play hebben liggen als je smorc speelt. En als je niet smorc speelt wil je het liefste een 3/4, 1/1 en 10/10 neerleggen die beurt.Kasai schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 20:02:
[...]
Warrior lijkt wel echt OP kaarten te krijgen, maarja dat krijg je als je FWC onterecht nerfed.
Voor de verandering weer eens rank 5 gehaald. Uiteindelijk een winrate van 85% van rank 21 naar rank 5 weten te behalen. Niet gek.
[ Voor 9% gewijzigd door xelfer op 27-07-2018 22:05 ]
Natuurlijk wil je dat niet maar het is wel jammer dat je nu een heel jaar aan uitbreidingen eigenlijk voor jan ... mee doet.Kasai schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 20:02:
[...]
Verder is het gewoon voor de mensen die veel spelen gewoon niet leuk om nu al een jaar van bijna dezelfde decks te verliezen.
Je kunt natuurlijk ook zorgen voor goede counters zonder dat je dan echt veel sterkere kaarten moet printen.
[ Voor 9% gewijzigd door beuker19 op 27-07-2018 23:28 ]
Druid in Wild gaat niet meer leuk zijn gok ik zo
erg sterke druid kaarten al voorbij zien komen

Zo nu hoef je geen of 1 UI in je deck te spelen en ben je met een beetje geluk altijd verzekerd dat je de combo pièces op tijd trekt.Piet_Piraat7 schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 08:22:
Druid in Wild gaat niet meer leuk zijn gok ik zoerg sterke druid kaarten al voorbij zien komen
[afbeelding]
Druid is al 1 van de meest saaie classes om tegen te spelen in Wild.... Dit gaat het niet beter maken in ieder geval.Piet_Piraat7 schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 08:22:
Druid in Wild gaat niet meer leuk zijn gok ik zoerg sterke druid kaarten al voorbij zien komen
[afbeelding]
Denk dat deze kaart in Wild voor veel problemen gaat zorgen: 4 mana draw Aviana, Kun, Azalina, Togwaggle?????
[ Voor 11% gewijzigd door xelfer op 28-07-2018 12:19 ]
Ik denk dat hij sowieso problemen gaat geven. Grote kans dat als je 'em vroeg pakt je minimaal 3 minions trekt. Turn 5 Nourish en next turn de 7 of 8 drop. In Standard ook al zat kaarten om te overwegen:xelfer schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 12:18:
Druid is al 1 van de meest saaie classes om tegen te spelen in Wild.... Dit gaat het niet beter maken in ieder geval.
Denk dat deze kaart in Wild voor veel problemen gaat zorgen: 4 mana draw Aviana, Kun, Azalina, Togwaggle?????
10-drop: 2x Sea Giant
9-drop: Alextrasza / Hadronox / Master Oakheart / Ysera / ...
8-drop: Bonemare / Grizzled Guardian / Splintergraft / Lich King / ...
7-drop: Ashmore / 2x Spiteful
In Wild zijn er nog veel ergere drops dan degene die je noemt; N'Zoth, Y'Shaarj, Kel'Thuzad, Ragnaros, Dr. Boom, Malorn, etc. Grote kans op nerf op deze kaart.
Hoe erg gaat dit breken? Ik gok best erg.

Werkt op Fal'dorei Strider, Kingsbane, Academic Espionage, The Darkness (trololol), Dire Frenzy, Elise, Dead Man's Hand, Benedictus en voor complete RNG...Deck of Wonders.

Werkt op Fal'dorei Strider, Kingsbane, Academic Espionage, The Darkness (trololol), Dire Frenzy, Elise, Dead Man's Hand, Benedictus en voor complete RNG...Deck of Wonders.

Ik vind 'm tof
Gave kaart!Piet_Piraat7 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 07:56:
[afbeelding]
Ik vind 'm tofgeen makkelijke trigger lijkt me.
Als Priest zijnde (bijvoorbeeld) moet dus je deck leeg zijn, je laaste 2 kaarten Mecha'Thun en shadow word death, dan zou je het over 2 beurten kunnen doen.
Atlas#22744
Dat is wel uber-meme zeg...ik ben benieuwd welke decks hiervoor gemaakt worden en hoe klein de kans is dat het uiteindelijk lukt.
In Wild zijn er wel wat meer mogelijkheden, hoewel het aantal classes dat dit kan ook beperkt is.
Als je tegenstander zo aardig is er geen silence op te gooien wel ja...Kasai schreef op maandag 30 juli 2018 @ 08:59:
Gave kaart!
Als Priest zijnde (bijvoorbeeld) moet dus je deck leeg zijn, je laaste 2 kaarten Mecha'Thun en shadow word death, dan zou je het over 2 beurten kunnen doen.
In Wild zijn er wel wat meer mogelijkheden, hoewel het aantal classes dat dit kan ook beperkt is.
[ Voor 63% gewijzigd door Zarhrezz op 30-07-2018 09:05 ]
Ik denk dat het meer een last resort is voor heavy control decks.
Als je als warrior in dr. boom bent veranderd is het trouwens een 10/10 met rush
Als je als warrior in dr. boom bent veranderd is het trouwens een 10/10 met rush
Atlas#22744
Er zijn wel mogelijkheden, maar de trigger is zeker niet makkelijk nee. Vergelijkbaar met DK Paladin en zijn 4x hero power. Dat vond ik ook erg leuk moet ik zeggen. Het is me weleens gelukt en voelt toch leuk om te doen.
Ja ok...maar met Augemented Elekk ga je never nooit niet een leeg deck hebben hèKasai schreef op maandag 30 juli 2018 @ 09:05:
Ik denk dat het meer een last resort is voor heavy control decks.
Ik had 'em gisteren op een haar na...tegenstander pakte op 1 HP lethal omdat hij 2 minion buffs kon spelen op een 2-card hand. Turn erna had ik 'em gehad...oh, ik speelde RoguePiet_Piraat7 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 09:06:
Er zijn wel mogelijkheden, maar de trigger is zeker niet makkelijk nee. Vergelijkbaar met DK Paladin en zijn 4x hero power. Dat vond ik ook erg leuk moet ik zeggen. Het is me weleens gelukt en voelt toch leuk om te doen.

Dubbel
[ Voor 97% gewijzigd door Denko op 30-07-2018 10:29 . Reden: Dubbel ]
PSN & XBL: Denkoyugo

Ik denk dat we een flinke Druid meta gaan (blijven) zien
This cannot end well... (but Malygos approves)Piet_Piraat7 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 11:07:
[afbeelding]
Ik denk dat we een flinke Druid meta gaan (blijven) zien
Jade Rogue komt niet mee in Wild, dus daar is een fix voor:

Deze reveal had ik trouwens gemist...Pogo-Hopper and Augmented Elekk approve.

7-mana 3 card combo FTW. Hoeveel Hoppers zouden er trouwens je deck in gaan als je 2 Elekks hebt liggen als je deze combo speelt? Ik gok 9, maar 12 zou ook kunnen.
Oh, hoeveel zetten we in op The Return of the Quest Rogue?

7-mana 3 card combo FTW. Hoeveel Hoppers zouden er trouwens je deck in gaan als je 2 Elekks hebt liggen als je deze combo speelt? Ik gok 9, maar 12 zou ook kunnen.
Is Quest Rogue niet zonde met pogo-hopper? Of heeft de pogo-hopper dan 4/4 en krijgt die daar bovenop nog +2/+2 battlecry?Zarhrezz schreef op maandag 30 juli 2018 @ 12:00:
Volgens mij blijven ze 4/4s.Piet_Piraat7 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 12:14:
[...]
Is Quest Rogue niet zonde met pogo-hopper? Of heeft de pogo-hopper dan 4/4 en krijgt die daar bovenop nog +2/+2 battlecry?
Dus Pogo-hopper rogue wordt soort jade druid, maar is het iets moeilijker en kan je niet infinite gaan.
Atlas#22744
Als je quest completed is, is de basis altijd 4/4. +x/+y komt hier bovenop, dus ze worden wel degelijk groter.Kasai schreef op maandag 30 juli 2018 @ 12:17:
Volgens mij blijven ze 4/4s
De vraag is of het de extra effort waard is. Aan de andere kant is het 1 kaart op turn 1 en grote kans dat je ergens wel completed gaat.
Ah ja, maar inderdaad lijkt mij niet echt nodig 4/4 met charge is veel beter denk ik.Zarhrezz schreef op maandag 30 juli 2018 @ 12:51:
[...]
Als je quest completed is, is de basis altijd 4/4. +x/+y komt hier bovenop, dus ze worden wel degelijk groter.
De vraag is of het de extra effort waard is. Aan de andere kant is het 1 kaart op turn 1 en grote kans dat je ergens wel completed gaat.
Atlas#22744
Ik verwacht ook niet echt dat Quest Rogue hierdoor terugkomt. De 5e Pogo-Hopper die je speelt is een 9/9. Ik ga er even vanuit dat dit de enige is die je op dat moment hebt liggen. Als je dan Quest speelt, wordt het een 12/12 en de volgende wordt een 14/14, etc. Dit tegenover de 9/9 zonder quest waarbij de volgende 11/11 wordt. Ik kan me niet voorstellen dat die extra +3/+3 in de base stats nog echt gaan uitmaken op dat punt in een game. De kaart voor quest en de 5 mana voor quest completion zijn waarschijnlijk beter besteed aan deck cycling richting Elekk en Recruiter.Kasai schreef op maandag 30 juli 2018 @ 13:29:
Ah ja, maar inderdaad lijkt mij niet echt nodig 4/4 met charge is veel beter denk ik.
Edit:
Ik ga overigens 100% zeker die combo in m'n deck proppen, naast Tess en Espionage. Dat gaat het deck compleet onvoorspelbaar en onbetrouwbaar maken, maar 20 1-mana kaarten van een andere class + Auctioneer + Tess is gewoon te leuk om niet te proberen. Myra's Unstable Element en Kingsbane erbij en YOLO.
[ Voor 16% gewijzigd door Zarhrezz op 30-07-2018 14:03 ]

Ik ben eigenlijk wel positief over de kaarten tot nu toe. Ze lijken wat leuks te proberen. Sommige meme kaarten, sommige kaarten nodigen uit tot een andere speelstijl. Erg benieuwd wat het met de meta gaat doen.
Aan de ene kant lijkt ie me heel sterk in zoo lock, effe voor 1 mana veel kaarten trekken en waarschijnlijk direct spelen, maar je hero power helpt al met card draw, dus weet niet.Piet_Piraat7 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 14:26:
[afbeelding]
Ik ben eigenlijk wel positief over de kaarten tot nu toe. Ze lijken wat leuks te proberen. Sommige meme kaarten, sommige kaarten nodigen uit tot een andere speelstijl. Erg benieuwd wat het met de meta gaat doen.
Atlas#22744
Sterke kaart hoor, wellicht zelfs met Quest. Ook met Molten Giant en dergelijke erg sterk. Ik voorzie dat hij in elk Warlock deck gaat zitten.
Good old Ancestral RecallPiet_Piraat7 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 14:26:
[afbeelding]
In MtG kwamen ze er snel achter dat dit soort effecten veel te sterk zijn.
Anders spelletje natuurlijk, ben benieuwd hoe dat naar Hearthstone vertaald.
Deze kaart maakt Zoo straks gewoon tier 1Piet_Piraat7 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 14:26:
[afbeelding]
Ik weet het niet hoor...is zoo nu al tier 1.5? Laten we niet vergeten dat de kans op 1 specifieke kaart trekken de eerste helft van je deck bij hard mulligan niet heel veel groter dan 50% is. Zoolock moet dan al heel dicht tegen tier 1 aanzitten dat 1 kaart het verschil gaat maken.beuker19 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 16:57:
Deze kaart maakt Zoo straks gewoon tier 1
Sorry hoor maar deze kaart is meta brekend in de deck die nu al tier 1 a 2 is.Zarhrezz schreef op maandag 30 juli 2018 @ 18:01:
[...]
Ik weet het niet hoor...is zoo nu al tier 1.5? Laten we niet vergeten dat de kans op 1 specifieke kaart trekken de eerste helft van je deck bij hard mulligan niet heel veel groter dan 50% is. Zoolock moet dan al heel dicht tegen tier 1 aanzitten dat 1 kaart het verschil gaat maken.
Deze kaart is zo goed in bijna alle omstandigheden zoals het zoeken naar Taunt, Buffs, Silence of afmaker en in het minste geval naar een nieuw board waar mee afgerekend moet worden.
Hij moet natuurlijk wel in een Aggro deck gespeeld worden en niet in Cube of Controlock
Die legendary warlock kaart is batshit crazy.. beste legendary spell tot nu toe revealed.
You sure?icemotion schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 08:45:
Die legendary warlock kaart is batshit crazy.. beste legendary spell tot nu toe revealed.

Absoluut; 1 mana, raap 3 kaarten geeft een direct resultaat. Want je hebt daarna nog mana over om de geraapte kaarten te spelen.
Die mage spell doet voor 7 mana niets direct. Het maakt minions in je deck goedkoper.. minions die je vervolgens eerst nog moet rapen om ze te kunnen spelen. Als je op het moment van spelen van die spell niet enige vorm van boardcontrol hebt is dat een heel gevaarlijke turn 7.
Ik heb ook twijfels bij deze kaart. Maar er zit wel héél veel potentie in. Baleful Banker en Archmage Antonidus is al één combo waar ik aan denk. Je kan deze spell ook nog eens discoveren met Primordial Glyph.icemotion schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 09:43:
[...]
Absoluut; 1 mana, raap 3 kaarten geeft een direct resultaat. Want je hebt daarna nog mana over om de geraapte kaarten te spelen.
Die mage spell doet voor 7 mana niets direct. Het maakt minions in je deck goedkoper.. minions die je vervolgens eerst nog moet rapen om ze te kunnen spelen. Als je op het moment van spelen van die spell niet enige vorm van boardcontrol hebt is dat een heel gevaarlijke turn 7.
Daarnaast heeft Mage geen gebrek aan card draw. En een minion deck met Archmage Arugal heeft zeker potentie. Ik zie ook mogelijkheden voor Alexstrazza, Malygos en Syndragosa.
Oh, dat er potentie in de Mage spell zit geloof ik ook wel.. zeker met idd minions als Malygos / Antonidas.Xanthian schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 09:55:
[...]
Ik heb ook twijfels bij deze kaart. Maar er zit wel héél veel potentie in. Baleful Banker en Archmage Antonidus is al één combo waar ik aan denk. Je kan deze spell ook nog eens discoveren met Primordial Glyph.
Daarnaast heeft Mage geen gebrek aan card draw. En een minion deck met Archmage Arugal heeft zeker potentie. Ik zie ook mogelijkheden voor Alexstrazza, Malygos en Syndragosa.
Maar de Warlock spell is beter
@Zarhrezz wat een ontzettend sterke kaart zeg
Druid Quest is ook niet broken, ik denk niet dat dit OP gaat zijn.
Als ik zo kijk naar de Boomsday cards die dusver bekend zijn gemaakt dan zitten daar m.i. meer kaarten in die een impact op de meta gaan hebben dan dat er in The Witchwood zaten, er zitten veel wanna have legendaries en epics tussen!
Ik heb een berg dust overgehouden na de Witchwood launch puur omdat ik veel legendaries van die expansion niet de moeite van het craften waard vond maar dat gaat denk ik niet gebeuren na de launch van Boomsday
Ik heb een berg dust overgehouden na de Witchwood launch puur omdat ik veel legendaries van die expansion niet de moeite van het craften waard vond maar dat gaat denk ik niet gebeuren na de launch van Boomsday
Ik vind het lastig nu een inschatting te maken. Warlock is heel speelbaar maar kans dat je 'em vroeg trekt is minder dan 50%. Verder moet je de kaarten direct spelen...6+ cost wil je dus niet trekken. Een aggro kaart dus die vaak dus niet getrokken gaat worden.icemotion schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 10:02:
Oh, dat er potentie in de Mage spell zit geloof ik ook wel.. zeker met idd minions als Malygos / Antonidas.
Maar de Warlock spell is beter
De Mage is 100% control. Elemental Mage heeft in mijn ervaring enorme draw potential en met DK genoeg heal om een beurt te offeren voor deze spell. De 8-drop die alle elementals +2 attack geeft een paar keer je deck in en je tegenstander kan zich niet veroorloven een paar 1/2's te laten liggen.
OTK combo's zijn ook mogelijk, maar vaak een stuk lastiger te doen. Maar in Wild is good old C'Thun een paar keer extra je deck in plus deze spell en Mage draw potential natuurlijk wel GG.
Verschil is dat Druid quest een aantal high-power drops vereist en maar een deel van je deck gratis maakt. Dit reduceert alles en dat is wat mij betreft sterker.BobbyDgtl schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 10:18:
Druid Quest is ook niet broken, ik denk niet dat dit OP gaat zijn.
Wat bedoel je met deel gratis? het is toch hetzelfde? Alle minions IN DECK naar 0 (ipv naar 1 voor deze spell)Zarhrezz schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 11:05:
[...]
Verschil is dat Druid quest een aantal high-power drops vereist en maar een deel van je deck gratis maakt. Dit reduceert alles en dat is wat mij betreft sterker.
En ja, bij quest moet je meerdere voorwaarden voldoen; maar bij de spell moet je hem draweb; en je moet tijd krijgen om hem te spelen + de nodige carddraw erna.
Ik denk dat deze kaart voor meerdere leuke decks gaat zorgen, maar geen Tier 1/2.
Let op:
Als iets niet door de beugel kan, meld het dan hier of door bij de desbetreffende reacties op "rapporteer" te klikken.
Als iets niet door de beugel kan, meld het dan hier of door bij de desbetreffende reacties op "rapporteer" te klikken.