Acties:
  • +1Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Bij mij was het een slecht bevestigde slangenklem. Tijdens of na het rijden ook niet. Leek wel of het alleen lekte als de druk eraf was en het waarschijnlijk tegen de normale stroomrichting in liep

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
lolgast schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 17:36:
Bij mij was het een slecht bevestigde slangenklem. Tijdens of na het rijden ook niet. Leek wel of het alleen lekte als de druk eraf was en het waarschijnlijk tegen de normale stroomrichting in liep
Zoiets zou ook kunnen inderdaad. Een ander punt wat het nog zou kunnen zijn is de dop die op de radiator zit. Daar zit een overdruk ventiel die er uit kan klappen als het nodig is. Zou best kunnen dat die de boel laat verdampen. Hopelijk volgende week de motor weer terug, de komende dagen is het toch niet echt lekker weer dus dat scheelt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Nu online

A13X

ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

Freubel schreef op zondag 17 juni 2018 @ 18:07:
[...]
Hou je ons even op de hoogte ? :)
ze zijn weer beschikbaar 8)

ook iets voor jou @wimmel_1

alleen betalen wil weer is niet lukken :S

The tweaker formaldehyde known as Raym09

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01:54
PilatuS schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 17:59:
[...]

Zoiets zou ook kunnen inderdaad. Een ander punt wat het nog zou kunnen zijn is de dop die op de radiator zit. Daar zit een overdruk ventiel die er uit kan klappen als het nodig is. Zou best kunnen dat die de boel laat verdampen. Hopelijk volgende week de motor weer terug, de komende dagen is het toch niet echt lekker weer dus dat scheelt.
Het mag van mij best regenen maar niet morgenochtend want dan moet ik lessen :+

Gamertag: timmie271

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-03 15:11
timmie271 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 18:59:
[...]

Het mag van mij best regenen maar niet morgenochtend want dan moet ik lessen :+
AVB?

Dat is best leuk in de regen. Kan je mooi de grenzen van een motor opzoeken. >:)

• timmie271
Panini schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 19:04:
[...]

AVB?

Dat is best leuk in de regen. Kan je mooi de grenzen van een motor opzoeken. >:)
Yup. Vrees dat de 1e oefening morgen slalommen word... Daar faalde ik best hard in bij de vorige les :+
achtje en bochten maken lukt me dan wel weer goed.

Iemand een tip voor hoe je het makkelijkst kan onthouden in welke versnelling je zit als de motor het niet aangeeft? Had vorige week bij het terugrijden dat ik in z'n 3 zat ipv z'n 2 (wel snel teruggeschakeld :9)

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:03

Ethirty

Who...me?

Raym09 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 18:53:
[...]

Oeh, da's eigenlijk best nice. Komt de zichtbaarheid van de knippers zeker ten goede.

Alleen jammer dat ik dan weer zie dat bij het remmen de led toch heel kort oplicht. Niet dat ik ze achter heb, alleen voor.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +2Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:04

steveman

Comfortabel ten onder

timmie271 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 19:09:
[...]

Yup. Vrees dat de 1e oefening morgen slalommen word... Daar faalde ik best hard in bij de vorige les :+

Iemand een tip voor hoe je het makkelijkst kan onthouden in welke versnelling je zit als de motor het niet aangeeft? Had vorige week bij het terugrijden dat ik in z'n 3 zat ipv z'n 2 (wel snel teruggeschakeld :9)
Goed tellen :+

Als je straks vergroeid bent met je eigen motor voel je het waarschijnlijk prima aan uit jezelf, geluid matchen aan snelheid.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• timmie271
steveman schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 19:12:
[...]

Goed tellen :+

Als je straks vergroeid bent met je eigen motor voel je het waarschijnlijk prima aan uit jezelf, geluid matchen aan snelheid.
Ga m'n best maar doen met tellen morgen :+

Lastige is ook dat je naar beneden moet kijken voor snelheid oid (iets met nog niet echt gevoel vanwege het ineens in de openlucht rijden ipv met dak).. Ondanks dat er veel te zien valt gelukkig.

[Voor 9% gewijzigd door timmie271 op 20-06-2018 19:16]

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@timmie271 Bij de meeste (les)motoren kun je er van uit gaan dat de toerenteller ongeveer de snelheid aangeeft als je in de tweede versnelling rijd. 2000Rpm = ~20Km/h …. 8000Rpm = ~80Km/h :)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• timmie271
wimmel_1 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 19:19:
@timmie271 Bij de meeste (les)motoren kun je er van uit gaan dat de toerenteller ongeveer de snelheid aangeeft als je in de tweede versnelling rijd. 2000Rpm = ~20Km/h …. 8000Rpm = ~80Km/h :)
Ik kan wel heel groot de snelheid aflezen hoor, maar moet dan toch echt even naar beneden kijken :)

Les overigens op een Kawaski er6n 35Kwh wat vanaf volgende week (28 juni word ik 21 *O*) een normale er6n met 50,2Kwh word. Morgen ook maar weer even wat gevoel in het gaspedaal krijgen want draai hem of net niet ver genoeg open of juist te ver wat voor een bak herrie zorgt O-)

pc crashte even midden in het bericht.....

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Komt allemaal goed!! Ik zou overigens wel gewoon met je rechter hand gas geven… Om je voet op dat "pedaal" te zetten vereist nogal wat acrobatische toeren :*)

[Voor 3% gewijzigd door Will_M op 20-06-2018 19:35]

• alexthegrat
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-03 11:24
alexthegrat schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 10:33:
[...]

Ik hoop eigenlijk dat het meevalt, de spiegels en handels waren allemaal nog heel (spiegels wel in een andere stand, maar lijken niet verbogen). Heb de motor tot vrijwel stilstand rechtop kunnen houden, ik denk dat dat een heel stuk scheelt.

Maar goed, ik heb zelf te weinig ervaring met motorschade om het goed te beoordelen, vanmiddag weet ik hopelijk wat meer!
Vanmiddag even goed de schade bekeken met een monteur erbij. Het lijkt erop dat het stuur en de remhandel toch vervangen moeten worden, maar de rest van de motor is nog prima. Zou redelijk snel gefixt moeten worden, dus hopelijk kan ik weer snel opstappen :)

• timmie271
wimmel_1 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 19:34:
Komt allemaal goed!! Ik zou overigens wel gewoon met je rechter hand gas geven… Om je voet op dat "pedaal" te zetten vereist nogal wat acrobatische toeren :*)
Dat doe ik dan weer wel gelukkig, want anders ben ik m'n achterrem ook gelijk kwijt :P

Ach ja. Liet vorige week de motor gelijk vallen bij de 2e bocht.. Een motor is wat zwaarder als ie schuin staat dan een fiets kwam ik achter }:O Was ook even goed voor m'n zelfvertrouwen op dat moment.... Gelukkig ging daarna alles wel gewoon goed.

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-03 07:35
[...]

Toppie, alleen jammer dat je NL niet kunt aanzetten bij verzenden :?

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Freubel schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 20:00:
[...]

Toppie, alleen jammer dat je NL niet kunt aanzetten bij verzenden :?
Kwestie van een stukadoor bellen, toch? 8)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-03 07:35
wimmel_1 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 20:04:
[...]

Kwestie van een stukadoor bellen, toch? 8)
Ik kom uit Volendam, denk dat we hier genoeg stukadoors hebben >:)

*edit, gevonden, we heten daar Holandia :o

[Voor 9% gewijzigd door Freubel op 20-06-2018 20:08]

Een quote is een gebrek aan originaliteit

• Panini
timmie271 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 19:09:
[...]

Hoezo faalde je erin? Is best een leuke oefening trouwens.
Smijten met die motor. :+

Wat inderdaad gezegd wordt: tellen. Ik tel ook nog steeds mijn versnellingen als ik bijvoorbeeld een circuitdag pak. Zit dan tegen mijzelf te praten als ik rondjes aan het rijden ben. En soms mijzelf voor sukkel uit te maken als ik wat verkeerd doe. :9

Als niet motorrijders dat zouden horen wat ik allemaal zeg in mijn helm zouden ze mij voor gek verklaren. Wellicht sommige motorrijders ook wel. Maar het werkt, dus who cares.

• timmie271
Panini schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 20:19:
[...]

Hoezo faalde je erin? Is best een leuke oefening trouwens.
Smijten met die motor. :+

Wat inderdaad gezegd wordt: tellen. Ik tel ook nog steeds mijn versnellingen als ik bijvoorbeeld een circuitdag pak. Zit dan tegen mijzelf te praten als ik rondjes aan het rijden ben. En soms mijzelf voor sukkel uit te maken als ik wat verkeerd doe. :9

Als niet motorrijders dat zouden horen wat ik allemaal zeg in mijn helm zouden ze mij voor gek verklaren. Wellicht sommige motorrijders ook wel. Maar het werkt, dus who cares.
Iets met of te hard gaan, niet snel genoeg sturen of te vroeg sturen :+

Dat word morgen dus maar gewoon versnellingen tellen en hopen dat ik de neutraal wel iedere keer oversla dit keer.

Daarom heb je die helm ook op :+

mag morgen wel mooi 2.5 uur rondcrossen :)

• Panini
timmie271 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 20:22:
[...]

Iets met of te hard gaan, niet snel genoeg sturen of te vroeg sturen :+

Dat word morgen dus maar gewoon versnellingen tellen en hopen dat ik de neutraal wel iedere keer oversla dit keer.

Daarom heb je die helm ook op :+

mag morgen wel mooi 2.5 uur rondcrossen :)
Hoeveel pionnen had je omgekegeld? :+

Veel plezier alvast. AVB vond ik zelf toch wel het leukste aan je A rijbewijs halen.

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:42
Daannh schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 14:33:
[...]

Dank voor je reactie! Qua kwaliteit OK? Krijg snel een vertekend beeld bij Aliexpress haha, zeker als er bedrading bij komt kijken (usb aansluiting).

Prijs maakt mij niet echt uit, zolang de telefoon maar goed stevig zit :+
Heb deze vorige week besteld. Als je kunt wachten dan kan ik een korte review plaatsen wanneer ik de houder binnenkrijg.

• timmie271
Panini schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 20:26:
[...]

Veel plezier alvast. AVB vond ik zelf toch wel het leukste aan je A rijbewijs halen.
Heb er 2 omver getikt in 8 pogingen, maar heb wat pionnen overgeslagen :+ dus in plaats van 6 keer slalommen deed ik het maar 4 keer ofzo. Al was het niet helemaal eerlijk dat ze eerst van bijna 5 meter gelijk naar 3.5 meter ging :X

M'n andere rijinstructeur zij ook dat hard rijden niet moeilijk was, maar vooral dus het AVB gedeelte het lastigste is ivm met motorbeheersing op lage snelheden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Panini schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 20:26:
[...]

Ik kom nog uit de tijd dat die verschillende examenonderdelen niet eens bestonden op het moment dat ik m'n rijbewijs kréég (enige "stempeltje" wat ik tijdens m'n militaire dienstplicht heb mogen laten afstempelen doordat ik "iets" te vaak door de KMAR betrapt werd op 't rondrijden met een Moto-Guzzi V50 tijdens testritten vanuit de werkplaats)…. :/

Maar: @HTT-Thalan was geloof ik wat pillonen aan't regelen zodat we ook eens kunnen oefenen? :+

• Panini
wimmel_1 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 20:30:
[...]

Ik kom nog uit de tijd dat die verschillende examenonderdelen niet eens bestonden op het moment dat ik m'n rijbewijs kréég (enige "stempeltje" wat ik tijdens m'n militaire dienstplicht heb mogen laten afstempelen doordat ik "iets" te vaak door de KMAR betrapt werd op 't rondrijden met een Moto-Guzzi V50 tijdens testritten vanuit de werkplaats)…. :/

Maar: @HTT-Thalan was geloof ik wat pillonen aan't regelen zodat we ook eens kunnen oefenen? :+
Ouwe bok :+

Zou wel leuk zijn. Hoewel ik met mijn huidige motor niet zomaar al die oefeningen uit wil halen denk ik.
Heb jij het achteraf nog wel eens gedaan, ook al was het niet nodig?
timmie271 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 20:29:
[...]

Heb er 2 omver getikt in 8 pogingen, maar heb wat pionnen overgeslagen :+ dus in plaats van 6 keer slalommen deed ik het maar 4 keer ofzo. Al was het niet helemaal eerlijk dat ze eerst van bijna 5 meter gelijk naar 3.5 meter ging :X

M'n andere rijinstructeur zij ook dat hard rijden niet moeilijk was, maar vooral dus het AVB gedeelte het lastigste is ivm met motorbeheersing op lage snelheden.
Mooi om te horen dit. Ag we hebben er, bijna, allemaal zo bij gestaan ;)
Op een aantal oldtimers na.

De snelle AVB oefeningen heb je inderdaad snel onder de knie vond ik. Langzame zijn wel wat lastiger.
Misschien wel leuk om te peilen ook in het topic:

Wat vonden jullie het lastigste AVB onderdeel?

[Voor 31% gewijzigd door Panini op 20-06-2018 20:35]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• lolgast
  • Nu online
Voor mij de achtjes. Dat was echt een haat/liefde verhouding. De ene keer ging het goed, de andere keer niet. Met examen uiteindelijk niet hoeven doen. Alle andere oefeningen had ik eigenlijk niet of nauwelijks problemen mee.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Panini schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 20:33:
[...]
Heb zo'n vermoeden dat dit voor de meeste de langzame slalom zal zijn, voor mij in ieder geval wel.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• alexthegrat
  • Laatst online: 30-03 11:24
[...]

Mooi om te horen dit. Ag we hebben er bijna, allemaal zo bij gestaan ;)
Op een aantal oldtimers na.

De snelle AVB oefeningen heb je inderdaad snel onder de knie vond ik. Langzame zijn wel wat lastiger.
Misschien wel leuk om te peilen ook in het topic:

Voor mij was dat de 180 graden bocht. Op een of andere manier lukte het achtje prima, maar de halve draai lukte maar niet (gelukkig kreeg ik op het examen het achtje, die heb ik ook in 1x gedaan :) )

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Panini
Zal ook even zelf antwoorden. Had eigenlijk precies hetzelfde als lolgast:
lolgast schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 20:34:
Voor mij de achtjes. Dat was echt een haat/liefde verhouding. De ene keer ging het goed, de andere keer niet. Met examen uiteindelijk niet hoeven doen. Alle andere oefeningen had ik eigenlijk niet of nauwelijks problemen mee.
Kon zo een aantal lessen goed gaan en dan de volgende les weer een aantal keer minder.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• timmie271
PilatuS schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 20:35:
[...]

Heb zo'n vermoeden dat dit voor de meeste de langzame slalom zal zijn, voor mij in ieder geval wel.
Daar heb ik nu dus ook moeite mee :+
alexthegrat schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 20:35:
[...]

Voor mij was dat de 180 graden bocht. Op een of andere manier lukte het achtje prima, maar de halve draai lukte maar niet (gelukkig kreeg ik op het examen het achtje, die heb ik ook in 1x gedaan :) )
Scheelt dat ik die 180 graden bocht zowel linksom als rechstom kan :+ (wel in de 1e versnelling en met 8 meter weggebruik)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-03 07:40
Daannh schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 13:19:
Enig idee of onderstaande houder geschikt is (qua montage) voor een kawasaki z750?

https://www.bikeroutfit.n...kit-x-grip-fork-stem.html
Heb zelf een Z750s en hierbij een ram mount. Simpel met een balhoofd. Speciaal voor jou even naar de garage gelopen ;)

[Voor 41% gewijzigd door Robbie T op 20-06-2018 20:40]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

[...]

Ouwe bok :+

Zou wel leuk zijn. Hoewel ik met mijn huidige motor niet zomaar al die oefeningen uit wil halen denk ik.
Heb jij het achteraf nog wel eens gedaan, ook al was het niet nodig?

>>KNIP<<
O-)

Maar: Nee, heb er eigenlijk ook nooit echt veel moeite toe gedaan doordat ik privé, ook op de openbare weg, hoofdzakeljk met SS speelgoed rijd én reed. Zelfs m'n huidige brommer is "onder de kap" gewoon een vermomde SS terwijl er niet eens veel kuipdelen op aanwezig zijn. Er zit dan wel een normaal stuur op maar de stuuruitslag wordt alsnog gewoon begrenst door de nokjes van 't (2017) R1 frame + voorvork.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-03 19:41

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

@Melkunie @HTT-Thalan @wilco1985 en de rest die de TET willen rijden, de nieuwe route staat online.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk | Revit Eclipse doorwaaijas XL nodig? DM mij.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Uberdude
  • Laatst online: 00:02
[...]

Achtje was het moeilijkste, met rijles ging hij steeds fout omdat ik niet goed weg keek en met het examen ging hij gelukkig wel goed

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06:11
Nice, bedankt!

Zo te zien inderdaad echt een hele grote aanpassing aan deel zuid :)

Blauw is oud, oranje is nieuw:

• A13X
  • Nu online

A13X

ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

Ethirty schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 19:10:
[...]
Alleen jammer dat ik dan weer zie dat bij het remmen de led toch heel kort oplicht. Niet dat ik ze achter heb, alleen voor.
Ja had ik ook gezien, maar voor die 18 euro inclusief verzenden neem ik dat voor lief.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:42
@Raym09 Proficiat!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
[...]

De langame slalom. Heeft me echt de meeste moeite gekost die te kunnen.. magische trucje was toch meer gas geven.

Achtje heb ik letterlijk de ochtend van m'n AVB voor het eerst gedaan, moest 'm ook bij m'n examen doen.. had er te weinig over na kunnen denken om 'm te verneuken dus volledig op instinct in 1x goed. Ik weet nog steeds totaal niet hoe. :p
timmie271 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 19:30:
[...]

Ik kan wel heel groot de snelheid aflezen hoor, maar moet dan toch echt even naar beneden kijken :)

Les overigens op een Kawaski er6n 35Kwh wat vanaf volgende week (28 juni word ik 21 *O*) een normale er6n met 50,2Kwh word. Morgen ook maar weer even wat gevoel in het gaspedaal krijgen want draai hem of net niet ver genoeg open of juist te ver wat voor een bak herrie zorgt O-)

pc crashte even midden in het bericht.....
Bij er6n (ik les op de F) is het voelen. Als je in zn 3 zit en terugzakt naar onder de 30km/h gaat de 50Kwh versie bokken. Dan begint ie te trillen en protesteren :p Dat is het signaal dat je terug moet schakelen. Verder heb ik er op de snelweg zelf ook nog moeite mee hoor, ik heb soms geen idee of ik in z'n 4, 5, 6 zit dus dan gooi ik 'm maar omhoog tot ie niet meer kan. op m'n eigen fiets ga ik een Gear Indicator inbouwen. Vind het toch fijn om het zeker te weten, en voor Er-6 is die overal online te vinden.

Wat voor de herrie zorgt kan ook zijn dat je probeert te koppelen terwijl het gas er nog op zit. Dat vindt ie niet leuk, ff gas eraf als je koppelt, scheelt in de herrie. En vlot schakelen natuurlijk. :9

[Voor 55% gewijzigd door SmurfLink op 20-06-2018 21:35]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

SmurfLink schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 21:19:
[...]

De langame slalom. Heeft me echt de meeste moeite gekost die te kunnen.. magische trucje was toch meer gas geven.

Achtje heb ik letterlijk de ochtend van m'n AVB voor het eerst gedaan, moest 'm ook bij m'n examen doen.. had er te weinig over na kunnen denken om 'm te verneuken dus volledig op instinct in 1x goed. Ik weet nog steeds totaal niet hoe. :p
Da's 't énige juiste idee achter het hele spel wat motorrijden genoemd wordt!!! Intuitief volgen van je eigen gevoel >:)

• timmie271
wimmel_1 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 21:21:
[...]

Da's 't énige juiste idee achter het hele spel wat motorrijden genoemd wordt!!! Intuitief volgen van je eigen gevoel >:)
Dat had ik dus ook met het terugrijden van het oefenterrein naar de rijschool (startlocatie). Alles ging gewoon vanzelf en vrijwel probleemloos. Het verkeer moest alleen even wachten bij de stoplichten aangezien ik niet van plan was er steeds als een raket ervandoor te gaan :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• A13X
  • Nu online

A13X

ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

[...]

Is gelukt! Benieuwd wanneer ze binnen zijn :*)

• SmurfLink
  • Niet online
wimmel_1 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 21:21:
[...]

Haha, ik merk dat het wel steeds meer begint te komen. Vandaag weer een les, beetje door het Gooi fietsen. Sommige stukken herkende ik nog van m'n autorijlessen 10 jaar geleden, ik dacht heee we rijden langs het CBR, blijkt dat al 7 jaar dicht te zijn en verhuisd naar andere locatie. Gelukkig kosten voorrangssituaties me niet veel moeite, gezien de rijervaring. Ik moet alleen nog steeds meer als een motorrijder gaan denken volgens de instructeur. :p wat vlotter ervandoor vluchten enzo. Merk wel dat het echt heel vermoeiend is, hopelijk krijg ik sneller de automatismen erin. Nog een maandje als het goed is!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-03 19:41

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

@Melkunie Het stuk dat ik gereden heb van de TET is nu 95% veranderd (Groesbeek-Deurne). Ik ben benieuwd.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk | Revit Eclipse doorwaaijas XL nodig? DM mij.

• timmie271
[...]
Bij er6n (ik les op de F) is het voelen. Als je in zn 3 zit en terugzakt naar onder de 30km/h gaat de 5Kwh versie bokken. Dan begint ie te trillen en protesteren :p Dat is het signaal dat je terug moet schakelen. Verder heb ik er op de snelweg zelf ook nog moeite mee hoor, ik heb soms geen idee of ik in z'n 4, 5, 6 zit dus dan gooi ik 'm maar omhoog tot ie niet meer kan. op m'n eigen fiets ga ik een Gear Indicator inbouwen. Vind het toch fijn om het zeker te weten, en voor Er-6 is die overal online te vinden.

Wat voor de herrie zorgt kan ook zijn dat je probeert te koppelen terwijl het gas er nog op zit. Dat vindt ie niet leuk, ff gas eraf als je koppelt, scheelt in de herrie. En vlot schakelen natuurlijk. :9
Had ik ook snel door toen ik in z'n 3 de bocht door wilde :P

Het gas heb ik ook los zodra ik koppel, maar het probleem is dat ik nog niet echt het gevoel heb in de gashendel. Daardoor draai ik hem gelijk te ver open om vervolgens weer rustig te laten vieren tot het betere punt.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Panini
[...]

Magic motorcycle fairy heeft je geholpen denk ik.

http://sheandmoto.com/wp-content/uploads/2016/03/Skinny_27.jpg

Is het al @Vrijdag? :+
wimmel_1 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 20:44:
[...]

O-)

Maar: Nee, heb er eigenlijk ook nooit echt veel moeite toe gedaan doordat ik privé, ook op de openbare weg, hoofdzakeljk met SS speelgoed rijd én reed. Zelfs m'n huidige brommer is "onder de kap" gewoon een vermomde SS terwijl er niet eens veel kuipdelen op aanwezig zijn. Er zit dan wel een normaal stuur op maar de stuuruitslag wordt alsnog gewoon begrenst door de nokjes van 't (2017) R1 frame + voorvork.
Met een SS zou ik oefeningen zoals achtjes ook wel laten varen :z

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
timmie271 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 21:33:
[...]

Had ik ook snel door toen ik in z'n 3 de bocht door wilde :P

Het gas heb ik ook los zodra ik koppel, maar het probleem is dat ik nog niet echt het gevoel heb in de gashendel. Daardoor draai ik hem gelijk te ver open om vervolgens weer rustig te laten vieren tot het betere punt.
Heb je je hele hand op de gashendel? Als het goed is zit er aan het einde van het stuur een klein stukje, leg daar eens je pink en ringvinger om zodat je alleen nog met je wijs en middelvinger op het gas zit. Dan ga je vanzelf al wat minder gas geven. :) dit kreeg ik iig als advies van m'n instructeur, werkt voor mij erg goed.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

wimmel_1 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 20:30:
Sterker nog, ik heb ze al. Ik neem ze mee naar de volgende tweekmeet.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Panini
SmurfLink schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 21:28:
[...]

Ik moet alleen nog steeds meer als een motorrijder gaan denken volgens de instructeur. :p wat vlotter ervandoor vluchten enzo. Merk wel dat het echt heel vermoeiend is, hopelijk krijg ik sneller de automatismen erin. Nog een maandje als het goed is!
Vermoeiend? Zou toch juist minder vermoeiend moeten zijn?

Sneller weg --> sneller ruimte op kunnen zoeken --> minder overig verkeer --> minder appende mutsen die tegelijkertijd de make-up doen/sjek draaiende bouwvakkers en slapende vrachtwagenchauffers --> minder stress. :*)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• timmie271
SmurfLink schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 21:34:
[...]

Heb je je hele hand op de gashendel? Als het goed is zit er aan het einde van het stuur een klein stukje, leg daar eens je pink en ringvinger om zodat je alleen nog met je wijs en middelvinger op het gas zit. Dan ga je vanzelf al wat minder gas geven. :) dit kreeg ik iig als advies van m'n instructeur, werkt voor mij erg goed.
Die tip heb ik inderdaad gekregen de vorige keer van mijn instructrice, de instructeur gaf dat de 1e keer nog niet aan :+

Maar het blijft nog altijd wennen ten opzichte van het gaspedaal van een auto.. Daar rij ik soms tot 500km op een dag mee als het meezit (wel verspreid over verschillende auto's) :9

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Panini schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 21:38:
[...]

Vermoeiend? Zou toch juist minder vermoeiend moeten zijn?

Sneller weg --> sneller ruimte op kunnen zoeken --> minder overig verkeer --> minder appende mutsen die tegelijkertijd de make-up doen/sjek draaiende bouwvakkers en slapende vrachtwagenchauffers --> minder stress :*)
Vermoeiend is het vooral omdat ik bij elke handeling moet nadenken. Ik heb nog weinig automatismen, dus bij elk kruispunt is het weer net als vroegah met de autorijles, ohja, euh, spiegelen, richting, hee welke versnelling zit ik, hoe hard rij ik, oh even terugschakelen, eh geldt dit als overzichtelijk kruispunt of niet? Toch maar even remmen anders is dat weer een minpuntje, oh er komt niks aan, gasgevennnn, doorschakelen, kijken... Al die ellende.

Met de auto denk ik amper nog bewust na, ik bedien dat ding instinctief. Met de motor heb ik die automatismes nog niet, ik moet overal nog heel bewust over nadenken. En dat is voor mij in ieder geval erg vermoeiend.

• timmie271
SmurfLink schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 21:41:
[...]

Vermoeiend is het vooral omdat ik bij elke handeling moet nadenken. Ik heb nog weinig automatismen, dus bij elk kruispunt is het weer net als vroegah met de autorijles, ohja, euh, spiegelen, richting, hee welke versnelling zit ik, hoe hard rij ik, oh even terugschakelen, eh geldt dit als overzichtelijk kruispunt of niet? Toch maar even remmen anders is dat weer een minpuntje, oh er komt niks aan, gasgevennnn, doorschakelen, kijken... Al die ellende.

Met de auto denk ik amper nog bewust na, ik bedien dat ding instinctief. Met de motor heb ik die automatismes nog niet, ik moet overal nog heel bewust over nadenken. En dat is voor mij in ieder geval erg vermoeiend.
Dat lukt mij gelukkig nog wel redelijk, maar het grootste probleem op de heenweg naar het oefenterrein was toch wel het kijken waar je naartoe wil. Nam een paar mooie ruime bochten zullen we maar zeggen :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
timmie271 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 21:45:
[...]

Dat lukt mij gelukkig nog wel redelijk, maar het grootste probleem op de heenweg naar het oefenterrein was toch wel het kijken waar je naartoe wil. Nam een paar mooie ruime bochten zullen we maar zeggen :+
Haha, dat had ik in het begin enorm met m'n bochtjes naar rechts. :9 Maar dat went ook, gewoon lekker platgooien (niet te plat natuurlijk!) gas erop houden en doorkijken die bocht.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:15
[...]

Langzame slalom. Tótdat je het door hebt en je die fiets gewoon van links naar rechts zwiept. Verder vond ik de uitwijkoefening lastig omdat ik vaak óf te hard óf te zacht aan kwam. Met achtjes had ik dan weer nooit een probleem.

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

timmie271 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 21:45:
[...]

Je moet dus niet (alléén) naar die mooie dames op 't trotoir en 't fietspad kijken, hé…. 8)

Misschien dat een dagje circuit én daarmee 't leren herkennen van een "APEX" (op je eigen weghelft, want: Openbare weg!!) je kan helpen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• timmie271
wimmel_1 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 21:55:
[...]

Je moet dus niet (alléén) naar die mooie dames op 't trotoir en 't fietspad kijken, hé…. 8)

Misschien dat een dagje circuit én daarmee 't leren herkennen van een "APEX" (op je eigen weghelft, want: Openbare weg!!) je kan helpen?
Euhm oeps O-) O-) O-)

Eerst maar even rustig verder lessen denk ik, dan komt het vanzelf ook nog wel wat beter :) Zolang ik de bocht maar inkijk :9

Acties:
  • +7Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-03 16:38
Het decennia met externe kuipframes, stofzuigerslangen op de tank, kleurstellingen als yoghurtbekers en je met een zzr1100 nog de man was :+

Ooit verlieff op :

[Voor 14% gewijzigd door SniperGuy op 20-06-2018 22:32]

Acties:
  • +15Henk 'm!

• A13X
  • Nu online

A13X

ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

Vandaag weer een jaar mogen bijschrijven, en ook weer wat cadeautjes gehad waaronder een paar mooie side bags van moto detail. 8)

Genoeg ruimte om zooi mee te zeulen naar het tweakers weekend O+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• lolgast
  • Nu online
@Raym09 Gefeliciteerd :D (voor zolang de dag nog duurt..)

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:34

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik had de meeste moeite met de langzame slalom. Ik tikte iedere keer met de valbeugels de pionnen om.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:15
Raym09 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 22:29:
Vandaag weer een jaar mogen bijschrijven, en ook weer wat cadeautjes gehad waaronder een paar mooie side bags van moto detail. 8)

[afbeelding]

Genoeg ruimte om zooi mee te zeulen naar het tweakers weekend O+
Mooie dingen! Gefeliciteerd! :Y

/edit: Ik dacht even dat er gestileerd "Raym" boven je nummerplaat stond :D

[Voor 8% gewijzigd door Vrijdag op 20-06-2018 22:52]

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:04

steveman

Comfortabel ten onder

thijsco19 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 21:36:
[...]

Ah, nog iemand die verstandig is en de is-17 heeft vervangen!
Ik heb ook een rpha 70 ervoor in de plaats gekocht. Erg tevreden mee!

[...]

Geweldig!
Helaas/gelukkig nog 2 daagjes rijden en kan ik er ook van genieten!

Hier 2tal foto's van een tussenstopje.
[afbeelding]
[afbeelding]

[...]

Nah.. :+
Je mag door voor de koelkast! :9
Ik was op zoek naar mijn MT-03 piesfoto... Niet gevonden, maar kwam wel deze tegen:

De tijd toen de MT-03 uitsluitend door mafhanzen werd bereden :D

Aha, bewegende beelden zowaar! (telefoon-/tablet-/laptopgebruikers hebben een voordeeltje, maar allemaal het volume wat terugschroeven)

Als ik de kans kreeg zou ik hem zo weer terugkopen denk ik O+

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 31-03 17:34
steveman schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 23:28:
[...]

Ik was op zoek naar mijn MT-03 piesfoto... Niet gevonden, maar kwam wel deze tegen:

[afbeelding]

De tijd toen de MT-03 uitsluitend door mafhanzen werd bereden :D

Aha, bewegende beelden zowaar! (telefoon-/tablet-/laptopgebruikers hebben een voordeeltje, maar allemaal het volume wat terugschroeven)

[video]

Als ik de kans kreeg zou ik hem zo weer terugkopen denk ik O+
Bekend stukje in 2017 geweest en vorige week ook weer heen geweest _/-\o_

Niet mijn video maar van een maatje.
YouTube: Cupra blastinga

• SmurfLink
  • Niet online
Nog gefeliciteerd @Raym09 !

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 31-03 14:44

Least Inkling

Product of the cold war

Moeilijkste onderdeel: klinkt raar maar de noodstop ;)

Kreeg het maar niet voor elkaar fatsoenlijk te remmen. Nu twee vingers in de neus, maar toen was het drama

Feli @Raym09 !

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 30-03 07:24
Moeilijkste vond ik de halve draai naar rechts. Linksom was geen probleem, maar rechts lukte die niet. Tot er ineens een aha momentje was en nooit meer problemen mee gehad.

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020
Net op de snelweg liep er een meisje een beetje verdwaasd/verdwaald over de vluchtstrook te zwerven. Net toen ik wilde stoppen zag ik in de spiegels de politie aankomen met blauw blauw. Dus ben maar door gereden. Ben wel benieuwd wat ze daar aan het doen was. Niet echt een plek voor een ochtendwandeling zou je zeggen :/

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

• Panini
;(

Wat klote zeg. Ik ken het stukje wel, rij er zelf ook redelijk vaak omdat er een lekker stukje in zit met fijne bochten. Tegenliggers kunnen elkaar soms moeilijk zien als ze die tunnel inrijden.
SmurfLink schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 21:41:
[...]

Ah ok, dacht dat je doelde dat enkel het doorrijden vermoeiend was. :)
Hoe lang heb je nu al AVD lessen?

• Furbz4300
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-03 16:08
Zijn ook nog erg jong ook :-(.
Ligt het aan mij of zijn er veel dodelijke ongevallen met motorrijders dit jaar ten opzichte van vorig jaar? Wellicht dat het mij nu meer opvalt, maar het aantal lijkt hoger te liggen.

Corsair 500D - Core I7 3930K - MSI X79A-GD65 (8D) - 1 x MSI GTX1070 - Samsung EVO 940 500GB - OCZ Vertex 3 240GB - 16GB corsair vengeance - 4TB Western digital

• SmurfLink
  • Niet online
Bah.. hoorde het al op het nieuws. De ene motor was nog redelijk heel, de ander volledig in puin. :-( Moet een flinke klap zijn geweest.
Panini schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 09:22:
[...]

Ah ok, dacht dat je doelde dat enkel het doorrijden vermoeiend was. :)
Hoe lang heb je nu al AVD lessen?
Ik heb net m'n 2e les gehad. Instructeur was maand op vakantie na m'n AVB examen dus heeft even stil gelegen. Vorige week weer begonnen. Heb nog 4 lessen staan in het pakket dus hopelijk kan ik direct daarna afrijden.

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

• Panini
SmurfLink schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 09:54:
[...]

Bah.. hoorde het al op het nieuws. De ene motor was nog redelijk heel, de ander volledig in puin. :-( Moet een flinke klap zijn geweest.

[...]

Ik heb net m'n 2e les gehad. Instructeur was maand op vakantie na m'n AVB examen dus heeft even stil gelegen. Vorige week weer begonnen. Heb nog 4 lessen staan in het pakket dus hopelijk kan ik direct daarna afrijden.
Zo, dat is vrij snel al eigenlijk. Hopelijk pak je het snel op.
Heb je al wat succes met het zoeken naar je eerste motor?

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Nou, het algemene advies is dus: veel kilometers maken jongens en meisjes!

Dat kan niet moeilijk zijn;)

• Panini
Least Inkling schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 10:19:

Ik zeg meer MF motortrips 8)

• Ardj
  • Laatst online: 31-03 18:49
Least Inkling schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 10:19:

Ja, maar als je veel kilometers maakt, heb je meer kans dood te gaan in die kilometers. Keuzes, keuzes :+

• SmurfLink
  • Niet online
Panini schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 09:58:
[...]

Zo, dat is vrij snel al eigenlijk. Hopelijk pak je het snel op.
Heb je al wat succes met het zoeken naar je eerste motor?
Hoop het ook, op zich valt het wel mee denk ik. AVB vond ik juist erg lastig omdat het allemaal nieuw was. Nu is het een kwestie van vertrouwd raken met die motor en ff de juiste keuzes leren maken.

Helaas niet echt. Budgettechnisch gaat het me niet lukken om 'm in augustus bij elkaar gespaard te hebben. Ik zou concessies kunnen doen en een ouder model, maar denk niet dat ik daar gelukkiger van word. Dan wacht ik liever nog een maandje (of 2) om toch deze te kopen. Gezien dit al een concessie is op de motor die ik echt wil, maar als ik daarop moet wachten zijn we een jaartje sparen verder. :P

• Panini
SmurfLink schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 10:24:
[...]

Hoop het ook, op zich valt het wel mee denk ik. AVB vond ik juist erg lastig omdat het allemaal nieuw was. Nu is het een kwestie van vertrouwd raken met die motor en ff de juiste keuzes leren maken.

Helaas niet echt. Budgettechnisch gaat het me niet lukken om 'm in augustus bij elkaar gespaard te hebben. Ik zou concessies kunnen doen en een ouder model, maar denk niet dat ik daar gelukkiger van word. Dan wacht ik liever nog een maandje (of 2) om toch deze te kopen. Gezien dit al een concessie is op de motor die ik echt wil, maar als ik daarop moet wachten zijn we een jaartje sparen verder. :P
Jammer, dus dat wordt niet meer genieten van de zomer om te rijden. Beginnen met motorrijden in de winter is nou ook niet echt fijn. Maar begrijp het wel, als je eenmaal een eerste motorfiets in je gedachte hebt dan is het moeilijk daar van af te komen. :+

Hoewel de drang om te kunnen rijden natuurlijk ook kan overwinnen. Heb toen bij mij eerste motor ook wat concessies gedaan uiteindelijk. Geen moment spijt van gehad aangezien ik een geweldige motor vond, en dat nog steeds vind trouwens.

Wat is de motor die je uiteindelijk echt wilt?

• Darkvisje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-03 12:36
[...]

Ik zit precies met het zelfde, hoop voor eind van de zomer het "papiertje" te hebben maar er staan ook nog vakanties op de planning, ik ga dus eind van de winter is kijken wat mijn budget is.
Ik zou voor een naked gaan vanaf een jaartje of 2010. Ik vind een Honda CB600/650 hornet wel heel mooi. voor een leuke prijs 2e hands

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01:01

Destruction

(ex-)Automonteur

RvdH schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 09:46:
[...]

Nou... gaat hem toch niet worden denk ik. Het is over drie weken, en...:
[afbeelding]
Eén stom vingertje gebroken en meteen hele poot in 't gips :/
Know the feel...

Voor een gebroken middenhandsbeentje. Waar de pink aan vast zit :/

:( Don't ask, just don't. Vallen in eigen huis ffs |:( :X :|

[Voor 6% gewijzigd door Destruction op 21-06-2018 11:05]

Citroen Berlingo 2.0HDi '05 | Yamaha FZS600 Fazer '00 | Gravity is a myth, earth sucks.

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

@Destruction jee, zullen we eens stoppen met al die ongevalletjes ;)

Heb je breinaald al klaar liggen voor de jeuk?

Snel herstel, ook jij!

• Thoit
[...]

Als het oktober wordt zou ik gewoon lekker doorsparen en rustig verder kijken tot dat je hét model gevonden hebt. Persoonlijk doe ik de laatste tijd meer in de regio kijken en niet meer ver weg. Als je naar een model gaat kijken wat ver weg staat heb je eerder de drang om het te kopen. Als het in de buurt is rijd ik even na het werk oid langs om te kijken. Heb in marktplaats een alert aanstaan, en mocht er iets nieuws bijkomen kan je het direct even checken.

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-03 07:07
Thoit schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 11:27:
[...]

Als het oktober wordt zou ik gewoon lekker doorsparen en rustig verder kijken tot dat je hét model gevonden hebt. Persoonlijk doe ik de laatste tijd meer in de regio kijken en niet meer ver weg. Als je naar een model gaat kijken wat ver weg staat heb je eerder de drang om het te kopen. Als het in de buurt is rijd ik even na het werk oid langs om te kijken. Heb in marktplaats een alert aanstaan, en mocht er iets nieuws bijkomen kan je het direct even checken.
Meen je dat? Je eerste motor hoeft toch echt niet 'het' model te zijn? Door veel kilometers te doen op je eerste motor leer je precies wat je stoort en wat je leuk vindt, zodat je een betere/andere keuze kan maken voor je tweede motor. Of zo zie ik het.

Ik denk dat het een beter idee is een motor te kopen die na 10-20k km gemakkelijk door te verkopen is zonder al te veel verlies (ninja 300 bijvoorbeeld, of een Honda CB500r/f/x) en daar een tijdje op rond te rijden tot je echt weet wat je wil.

Anders kies je enkel voor de looks, en dat is maar een halve keuze (en kan vies tegenvallen, neem ik aan)

@SmurfLink een jaartje doorsparen zonder te rijden is een jaartje tijd verloren om te weten te komen wat je écht wil. Ik zou asap iets kopen wat je kan betalen en daarop rijden...

[Voor 7% gewijzigd door Dryhte op 21-06-2018 11:35]

• Thoit
Dryhte schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 11:34:
[...]

Meen je dat? Je eerste motor hoeft toch echt niet 'het' model te zijn? Door veel kilometers te doen op je eerste motor leer je precies wat je stoort en wat je leuk vindt, zodat je een betere/andere keuze kan maken voor je tweede motor. Of zo zie ik het.

Ik denk dat het een beter idee is een motor te kopen die na 10-20k km gemakkelijk door te verkopen is zonder al te veel verlies (ninja 300 bijvoorbeeld, of een Honda CB500r/f/x) en daar een tijdje op rond te rijden tot je echt weet wat je wil.

Anders kies je enkel voor de looks, en dat is maar een halve keuze (en kan vies tegenvallen, neem ik aan)

@SmurfLink een jaartje doorsparen zonder te rijden is een jaartje tijd verloren om te weten te komen wat je écht wil. Ik zou asap iets kopen wat je kan betalen en daarop rijden...
Ik bedoelde meer hét model dat qua prijs / staat houding het beste is. Dus als je bij bijv. 3 CB500 gaat kijken, en je er eentje voor minder geld in een veel betere staat kan kopen. Dan is dat hét model. Beetje stom verwoord maar als je meer tijd hebt kan je wat meer motoren bekijken en kom je vaak wat beter spul tegen minder geld tegen.

• SmurfLink
  • Niet online
Panini schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 10:30:
[...]

Jammer, dus dat wordt niet meer genieten van de zomer om te rijden. Beginnen met motorrijden in de winter is nou ook niet echt fijn. Maar begrijp het wel, als je eenmaal een eerste motorfiets in je gedachte hebt dan is het moeilijk daar van af te komen. :+

Hoewel de drang om te kunnen rijden natuurlijk ook kan overwinnen. Heb toen bij mij eerste motor ook wat concessies gedaan uiteindelijk. Geen moment spijt van gehad aangezien ik een geweldige motor vond, en dat nog steeds vind trouwens.

Wat is de motor die je uiteindelijk echt wilt?
Uiteindelijk wil ik een Kawasaki Versys 650 van na 2015, dus met de nieuwe restyling. Ik vind het een prachtmachine maar de oudere edities hebben die ronde koplamp die ik echt niet mooi vind. De nieuwe heeft de ninja look, en die vind ik echt werkelijk prachtig. Heb er op de motorbeurs op gezeten, alles klopte.

Voor nu hou ik het bij een Er-6F uit 2009. De edities ervoor zijn qua techniek ouder(alles analoge meters/display), zien er minder mooi uit (wederom ronde koplamp, tegenover ninja look in 2009), dus dan spaar ik liever nog een maandje door zodat ik de 2009 kan betalen ipv direct aan de 2006-8 beginnen voor 600 euro minder. Dit is overigens ook mijn lesmotor, dus wat dat betreft weet ik al een beetje hoe het rijdt en hoe de zit is.

Ben erg koppig, zoals jullie wellicht al gemerkt hebben. :P dus als ik iets wil dan wil ik het en dan wil ik niks minder of meer, dan heb ik ook wel de discipline om te wachten. Dit is met de meeste dingen in m'n leven zo gegaan, dus ik denk dat het nu ook wel goed komt. Wellicht dat ik in de tussentijd voor een weekendje weg ofzo een motor huur, maarja dat gaat dan weer van het spaargeld af dus is ook wat krom. Hoop in September genoeg geld te hebben dus dan pak ik nog een beetje nazomer mee tot het te koud wordt om te rijden. Als September niet haalbaar is denk ik dat ik beter kan wachten tot het einde van de winter.. Maarja, dat duurt nog heeeeeeeeel lang. :-(
Thoit schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 11:27:
[...]

Ja ik heb mijn grens ook op oktober staan, anders vind ik het zonde. Dan staat ie maar in de berging niks te doen. Goeie tip voor die Marktplaats alerts, daar ga ik zeker even naar kijken!

[Voor 17% gewijzigd door SmurfLink op 21-06-2018 12:38]

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:46

Winkiller

De Mopperpot

SmurfLink schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 12:35:
[...]

Uiteindelijk wil ik een Kawasaki Versys 650 van na 2015, dus met de nieuwe restyling. Ik vind het een prachtmachine --knip--
Geen idee hoe oud je bent maar spaar door haal alle A rijbewijzen en koop er zo een ;) O-)

http://oi67.tinypic.com/6fuozp.jpg

Herhaling is de beste leermeester, LUID IS UIT !

• SmurfLink
  • Niet online
Winkiller schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 12:50:
[...]

Geen idee hoe oud je bent maar spaar door haal alle A rijbewijzen en koop er zo een ;) O-)

[afbeelding]
O+ O+ O+ O+ :9~ _/-\o_

Ik tik volgend jaar het derde decennium aan dus ik heb straks direct m'n A. :p maarja vorig jaar huis gekocht dus de spaarpot is op. En die vult niet heel snel aan door de rijlessen, deze maand laatste termijn dus daarna ga ik wel een stuk meer kunnen sparen, plus minder uitgaven doordat ik de afgelopen maanden al m'n motorspullen heb gekocht.

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

@Winkiller ik vind het ook mooie machines!

• J_oram
  • Registratie: Oktober 2014
  • Niet online
[...]

Als September niet haalbaar is denk ik dat ik beter kan wachten tot het einde van de winter.. Maarja, dat duurt nog heeeeeeeeel lang. :-(

[...]

Ja ik heb mijn grens ook op oktober staan, anders vind ik het zonde. Dan staat ie maar in de berging niks te doen. Goeie tip voor die Marktplaats alerts, daar ga ik zeker even naar kijken!
Nergens voor nodig toch, vaak kan je tot eind december nog heerlijk rijden. Juist de maanden januari, februari en maart zijn koud en niks aan.

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

J_oram schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 13:09:
[...]

Juist de maanden januari, februari en maart zijn koud en niks aan.
Ben ik NIET me je eens, als je goede kleding hebt zweet je de motor af in die maanden bij +5.
Een goed textiel pak + iso en met goede handschoenen en eventueel handvat verwarming doet wonderen.
SmurfLink schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 12:52:
[...]

O+ O+ O+ O+ :9~ _/-\o_

Ik tik volgend jaar het derde decennium aan dus ik heb straks direct m'n A. :p maarja vorig jaar huis gekocht dus de spaarpot is op. En die vult niet heel snel aan door de rijlessen, deze maand laatste termijn dus daarna ga ik wel een stuk meer kunnen sparen, plus minder uitgaven doordat ik de afgelopen maanden al m'n motorspullen heb gekocht.
Wat je nu hebt is (bijna) gelijk aan de Versys 650, dus daarom mijn opmerking over de 1000.

[Voor 43% gewijzigd door Winkiller op 21-06-2018 13:21]

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-03 16:56
Winkiller schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 12:50:
[...]

[afbeelding]
Heb jij een custom zadel? Ziet er anders uit als de stock zadel uit fabriek.
[...]

Nergens voor nodig toch, vaak kan je tot eind december nog heerlijk rijden. Juist de maanden januari, februari en maart zijn koud en niks aan.
Oneens. Ik rijd het hele jaar W/W en vaak heb je in de maanden die je noemt prima weer om te rijden. Het is dan wel geen 20 graden maar daar kan je op kleden. Heb begin dit jaar nog genoeg tochtjes gemaakt.

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

aidanl schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 13:23:
[...]

Ja een Bagster, gel met koudschuim, speciaal voor de langere ritten, gekocht bij Premium Motors.
Zijn zeker mooie machines geworden, de oudere modellen trokken mijn aandacht ook niet.

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:36
Winkiller schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 13:18:
Ben ik NIET me je eens, als je goede kleding hebt zweet je de motor af in die maanden bij +5.
Een goed textiel pak + iso en met goede handschoenen en eventueel handvat verwarming doet wonderen.
Ook bij langere ritten? Ik kan me haast niet voorstellen dat je het aangenaam houdt bij +5 wanneer je een paar uur aan het touren bent, tenzij je ook verwarming in je laarzen en je vest stopt :+ Heb vorig jaar noodgedwongen een paar dagen bij 10 ~ 15'C met af en toe regen gereden en dat was bepaald geen pretje, maar ik zat dan ook in een leren jas en broek.
Wellicht dat ik in de tussentijd voor een weekendje weg ofzo een motor huur, maarja dat gaat dan weer van het spaargeld af dus is ook wat krom.
Ook daarom is het geen slecht plan om alvast een goedkope, goed verkoopbare motor te halen. Mijn vriendin heeft recentelijk een motor gehuurd voor twee dagen en die was iets van 150 euro kwijt. Ik heb twee jaar op mijn Virago gereden en die voor 100 euro minder verkocht dan wat ik ervoor betaald heb. Natuurlijk levert huren minder gedoe op, maar het kost wel een vermogen, dan kun je al snel goedkoper een motor kopen en na een half jaartje weer verkopen.

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Dryhte
FragFrog schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 14:04:
[...]

Ook bij langere ritten? Ik kan me haast niet voorstellen dat je het aangenaam houdt bij +5 wanneer je een paar uur aan het touren bent, tenzij je ook verwarming in je laarzen en je vest stopt :+ Heb vorig jaar noodgedwongen een paar dagen bij 10 ~ 15'C met af en toe regen gereden en dat was bepaald geen pretje, maar ik zat dan ook in een leren jas en broek.

[...]
Woon-werk duurt ook geen uren he ;) een uurtje is goed te doen bij 5+ (kouder = no fun at all, al doe ik 't soms wel). Maar natuurlijk met textiel jas met thermische voering, warme trui, t-shirt, thermisch ondergoed, warme handschoenen,...

[Voor 23% gewijzigd door Dryhte op 21-06-2018 14:09]

• Thoit
[...]

In maart nog in het zwarte woud geweest en was juist heerlijk. Er is dan niemand, ook onze blauwe vrienden niet. Veel relaxter dan treintje rijden in de zomer tussen de laser guns.

Je moet je inderdaad goed kleden, paar kleine dingen kunnen vaak al erg veel uitmaken. Ik had nog nooit koude voeten gehad, maar op de terugreis toen wel. Dus had maar afvalzakjes om mijn voeten gedaan en nergens last van gehad :9

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Die €150,- huur voor twee dagen, met waarschijnlijk een fiets van nog géén jaar oud, moet je ook niet één op één willen vergelijken met een afschrijving van €100,-op een eigen fiets van "tig" jaar oud in twee jaar. Sowieso moet je over de tijd dat je er mee gereden hebt ook de verzekering, het onderhoud en houderschapsbelasting mee gaan tellen, maar dan nog….

In mijn geval: Als ik m'n huidige motor nu bij Yamaha in elkaar "klik" op de site mét daarbij alle originele Yamaha accesoires welke ik er bij heb dan kom ik aan ruim €22.000 …. Daar kan ik volgens mij best vaak een gelijkwaardige fiets voor huren. Nadeel is dan wel dat ik niet zomaar even kan besluiten om nú te gaan rijden als het me nú uitkomt :o

Brommertje heeft in twee jaar tijd nog maar nét 9000Km's afgelegd…. O-)

@TS: Nóg 5 en dan zijn 't er hier ook weer 10K … >:)

[Voor 43% gewijzigd door Will_M op 21-06-2018 15:08]

• J_oram
  • Registratie: Oktober 2014
  • Niet online
Thoit schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 14:12:
[...]

In maart nog in het zwarte woud geweest en was juist heerlijk. Er is dan niemand, ook onze blauwe vrienden niet. Veel relaxter dan treintje rijden in de zomer tussen de laser guns.

Je moet je inderdaad goed kleden, paar kleine dingen kunnen vaak al erg veel uitmaken. Ik had nog nooit koude voeten gehad, maar op de terugreis toen wel. Dus had maar afvalzakjes om mijn voeten gedaan en nergens last van gehad :9
aidanl schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 13:23:
[...]

[...]

Oneens. Ik rijd het hele jaar W/W en vaak heb je in de maanden die je noemt prima weer om te rijden. Het is dan wel geen 20 graden maar daar kan je op kleden. Heb begin dit jaar nog genoeg tochtjes gemaakt.
Ooh zeker, ik zeg ook niet dat je dan niet kan rijden ;) ik zeg alleen dat het dan wat minder is qua weer. Ook ik rij het hele jaar door en ik vind dat toch echt de mindere maanden. (maart wordt het inderdaad al wat beter).

[Voor 21% gewijzigd door J_oram op 21-06-2018 14:16]

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:36
wimmel_1 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 14:13:
Die €150,- huur voor twee dagen, met waarschijnlijk een fiets van nog géén jaar oud, moet je ook niet één op één willen vergelijken met een afschrijving van €100,-op een eigen fiets van "tig" jaar oud in twee jaar.
Was het maar een nieuwe motor; dat ging om een hornet uit iets van '10. Huren kost logischerwijs best veel. Als ik voor hetzelfde geld kan kiezen tussen twee keer een weekendje weg op een nieuwere motor, of een jaar lang rijden op een wat ouder examplaar, zou ik voor een eigen motor gaan. Maargoed, ik heb er ook de ruimte voor, en ik ga ook graag in het weekend of na werk nog een stukje rijden. En ik doe m'n eigen onderhoud natuurlijk, dat scheelt flink in de lasten.
wimmel_1 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 14:13:
Daar kan ik volgens mij best vaak een gelijkwaardige fiets voor huren.
Natuurlijk, afschrijving op een nieuwe motor is flink veel, daarom zei ik ook specifiek een wat oudere motor. Op een exemplaar van een jaar of vijftien schrijf je bijna niks meer af, dan hoef je enkel nog onderhoud en verzekering en belasting te betalen. Dat kan erg snel uit.

[Voor 22% gewijzigd door FragFrog op 21-06-2018 14:40]

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• SmurfLink
  • Niet online
Winkiller schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 13:18:
[...]

[...]

Wat je nu hebt is (bijna) gelijk aan de Versys 650, dus daarom mijn opmerking over de 1000.
Ja klopt het is hetzelfde blok, maar anders afgesteld. En wellicht dat ik inderdaad voor de 1000 ga tegen de tijd dat ik 'm wil aanschaffen. Het wordt sowieso iets voor over een paar jaar, dus dat prijsverschil spaar ik er dan ook wel bij. Beiden zijn prachtige machines.

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Ik weet niet wat jij onder langere ritten verstaat maar dat is verder niet belangrijk, met een goed textiel pak en een goede iso voering krijg ik het niet koud op mijn lichaam bij +5, soms een loopneus en rode wangen. :P

Over het algemeen stop ik meestal even tussendoor bij langere ritten voor koffie met appeltaart. :9
's Winters rij ik geen enorme afstanden, bv. woon werk (+/- 25/100km) is echt geen probleem bij +5.

• Dryhte
SmurfLink schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 14:45:
[...]

Ja klopt het is hetzelfde blok, maar anders afgesteld. En wellicht dat ik inderdaad voor de 1000 ga tegen de tijd dat ik 'm wil aanschaffen. Het wordt sowieso iets voor over een paar jaar, dus dat prijsverschil spaar ik er dan ook wel bij. Beiden zijn prachtige machines.
Ik weet natuurlijk niet hoe het zit met de Versys 650 vs 1000, maar bij de V-strom lees ik overal dat de 1000 en de 650 erg verschillen - en dat men vooral over de 650 enthousiast is.

(natuurlijk is dat de motor waar ik m'n research over gedaan heb, wie weet is het helemaal anders bij de Versys)
Winkiller schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 14:57:
[...]

Ik weet niet wat jij onder langere ritten verstaat maar dat is verder niet belangrijk, met een goed textiel pak en een goede iso voering krijg ik het niet koud op mijn lichaam bij +5, soms een loopneus en rode wangen. :P

Over het algemeen stop ik meestal even tussendoor bij langere ritten voor koffie met appeltaart. :9
's Winters rij ik geen enorme afstanden, bv. woon werk (+/- 25/100km) is echt geen probleem bij +5.
Hier ook, als ik in de winter verder dan 100km moet denk ik wel even na voor ik de motor pak, maar mijn wekelijkse 71km enkele reis is gewoon te doen (krijg 's morgens wel steeds de melding 'wat heb jij weer koude handen' ;) )

[Voor 35% gewijzigd door Dryhte op 21-06-2018 15:01]

Pagina: 1 ... 100 101 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Mee op Motortocht? Zie: GoT Motortocht

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee