• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-03 16:56
Dryhte schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 14:57:
[...]

Ik weet natuurlijk niet hoe het zit met de Versys 650 vs 1000, maar bij de V-strom lees ik overal dat de 1000 en de 650 erg verschillen - en dat men vooral over de 650 enthousiast is.

(natuurlijk is dat de motor waar ik m'n research over gedaan heb, wie weet is het helemaal anders bij de Versys)

[...]
650 en 1000 bij de Versys verschillen ook zeker. De 650 kan je net even iets beter mee gooien en smijten als de 1000. De 650 is dus iets speelser. Daarintegen is de 1000 weer fijner voor langere tourritten.

Beiden overigens erg fijne fietsen!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:46

Winkiller

De Mopperpot

[...]

Ik weet natuurlijk niet hoe het zit met de Versys 650 vs 1000, maar bij de V-strom lees ik overal dat de 1000 en de 650 erg verschillen - en dat men vooral over de 650 enthousiast is.
De Versys 1000 is naast dat het een allrounder is ook nog een beetje Supersport in motor mapping F. >:)
Als je koude handen krijgt bij 5+ is het misschien tijd voor betere handschoenen of handvat verwarming.

Heb je ervaring op de 650 en 1000 @aidanl ? er valt flink te gooien en smijten met een 1000 hoor. ;)

[Voor 9% gewijzigd door Winkiller op 21-06-2018 15:14]

Herhaling is de beste leermeester, LUID IS UIT !

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-03 07:07
Winkiller schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 15:10:
[...]

Als je koude handen krijgt bij 5+ is het misschien tijd voor betere handschoenen of handvat verwarming.

[...]
Goh ja je kan blijven geld tegen je problemen aan gooien, zolang ik het kan verdragen laat ik 't zo. Ook bij -3 tot +5 heb ik koude handen ;) De handkappen hebben al geholpen, ik heb geen zin in de kost en/of het werk die/dat handvatverwarming met zich meebrengt, en ik heb dikkere handschoenen maar daarmee heb ik minder gevoel.

Plus, een beetje doorbijten 'builds character'. Zolang het alleen mijn handen zijn die koud zijn, kan ik er wel tegen.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
FragFrog schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 14:38:
[...]

Natuurlijk, afschrijving op een nieuwe motor is flink veel, daarom zei ik ook specifiek een wat oudere motor. Op een exemplaar van een jaar of vijftien schrijf je bijna niks meer af, dan hoef je enkel nog onderhoud en verzekering en belasting te betalen. Dat kan erg snel uit.
Hier als eerst motor een Hornet gekocht. Niet omdat ik die nou zo mooi vind, maar puur om te leren rijden. Gekocht voor iets van 3500. In 2 jaar tijd zo'n 10k km mee gereden. Qua onderhoud alleen nieuwe banden er op laten leggen. Verkocht voor 250 euro minder dan de aanschaf. Je kan inderdaad met de juiste motor heel goedkoop rijden omdat de afschrijving er vrijwel niet is. Pak er een WA of WA+ verzekering bij en de kosten vallen erg mee.

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
PilatuS schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 15:30:
[...]

Hier als eerst motor een Hornet gekocht. Niet omdat ik die nou zo mooi vind, maar puur om te leren rijden. Gekocht voor iets van 3500. In 2 jaar tijd zo'n 10k km mee gereden. Qua onderhoud alleen nieuwe banden er op laten leggen. Verkocht voor 250 euro minder dan de aanschaf. Je kan inderdaad met de juiste motor heel goedkoop rijden omdat de afschrijving er vrijwel niet is. Pak er een WA of WA+ verzekering bij en de kosten vallen erg mee.
Dat is dus ook mijn plan :) een Er-6F uit 2009 gaat nu voor 3500-4000. Verder hoeft het echt niet sjiek en duur, heb het idee dat sommige mensen dat nu van me denken maar dat is dus totaal niet zo. Ik heb alleen weinig budget nog omdat ik sinds de verhuizing nagenoeg nog niet heb kunnen sparen (was nog lening aan ouders afbetalen, eerste huis dus veel spullen moeten aanschaffen nieuw/2ehands). Daarom duurt het gewoon iets langer. Maar ik hoop dat eind september een goed moment gaat zijn, het hangt er natuurlijk wel af wanneer de motor beschikbaar is wanneer ik het geld heb. Maar er staan er regelmatig op Marktplaats/Motoroccasions/etc, dus dat moet wel goedkomen. Voor de eerste paar jaar is dit een prima beginnersmotor.

• J_oram
  • Registratie: Oktober 2014
  • Niet online
[...]

(natuurlijk is dat de motor waar ik m'n research over gedaan heb, wie weet is het helemaal anders bij de Versys)
Klopt inderdaad, bij de Versys vind ik het zelf precies andersom. Daar vind ik de 1000 een stuk leuker rijden dan de 650.

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-03 19:41

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

@Dryhte en @Winkiller De gevoelstemperatuur bij 5 graden bij een windsnelheid van 80 km/u is -3 graden, bij een buitentemperatuur van 0 graden bij dezelfde windsnelheid is de gevoelstemperatuur -10 graden, buitentemperatuur -5 graden gevoelstemperatuur -17. Als je nog harder rijdt is de gevoelstemperatuur nog kouder.
Als je door rijdt tijdens de winter zijn goede (verwarmde) handschoenen dus wel handig :+.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk | Revit Eclipse doorwaaijas XL nodig? DM mij.

• Dryhte
brrr kunnen we even? Ik stop graag even met aan de koude maanden te denken ;) voel me veeeeeel beter nu!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:15
Hier pak aan. Een film die ontopic is én past bij koude temperaturen:

zoveelste herpost, ik weet :P

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-03 16:56
Winkiller schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 15:10:
[...]

De Versys 1000 is naast dat het een allrounder is ook nog een beetje Supersport in motor mapping F. >:)

Heb je ervaring op de 650 en 1000 @aidanl ? er valt flink te gooien en smijten met een 1000 hoor. ;)
Yes ook mee gereden. Je kan met alle fietsen (oke oke, bijna alle) wel gooien maar bij de 650 vond ik het nog net iets gemakkelijker en leuker gaan als bij de 1000. Misschien dat het iets te maken heeft met het gewicht oid. Maar zoals ik al zei, beide leuke fietsen!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01:54
Bijna alles wat ik moest doen vandaag met lessen ging prima, tot ik weer bij de langzame slalom kwam :+ Heb hem van de 9 pogingen maar 1 keer goed gedaan. Daarentegen ging de snelle slalom een heel stuk beter. Overigens ben ik nog steeds slecht met de langzame dingen :P Alles waar snelheid voor nodig is gaat me beter af.

Maar aldoende weer heel wat geleerd vandaag :)

Gamertag: timmie271

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 31-03 14:44

Least Inkling

Product of the cold war

Blijven doorgaan @timmie271 :)

Als je het langzame beheerst, beheers je ook de motor (y)

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-03 15:11
SmurfLink schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 12:35:
[...]

Uiteindelijk wil ik een Kawasaki Versys 650 van na 2015, dus met de nieuwe restyling. Ik vind het een prachtmachine maar de oudere edities hebben die ronde koplamp die ik echt niet mooi vind. De nieuwe heeft de ninja look, en die vind ik echt werkelijk prachtig. Heb er op de motorbeurs op gezeten, alles klopte.

Voor nu hou ik het bij een Er-6F uit 2009. De edities ervoor zijn qua techniek ouder(alles analoge meters/display), zien er minder mooi uit (wederom ronde koplamp, tegenover ninja look in 2009), dus dan spaar ik liever nog een maandje door zodat ik de 2009 kan betalen ipv direct aan de 2006-8 beginnen voor 600 euro minder. Dit is overigens ook mijn lesmotor, dus wat dat betreft weet ik al een beetje hoe het rijdt en hoe de zit is.

Ben erg koppig, zoals jullie wellicht al gemerkt hebben. :P dus als ik iets wil dan wil ik het en dan wil ik niks minder of meer, dan heb ik ook wel de discipline om te wachten. Dit is met de meeste dingen in m'n leven zo gegaan, dus ik denk dat het nu ook wel goed komt. Wellicht dat ik in de tussentijd voor een weekendje weg ofzo een motor huur, maarja dat gaat dan weer van het spaargeld af dus is ook wat krom. Hoop in September genoeg geld te hebben dus dan pak ik nog een beetje nazomer mee tot het te koud wordt om te rijden. Als September niet haalbaar is denk ik dat ik beter kan wachten tot het einde van de winter.. Maarja, dat duurt nog heeeeeeeeel lang. :-(
Ik geef je groot gelijk. De oude Versys met de ronde koplamp is veel minder mooi. En een ER-6f is wel zo een beetje de ideale beginnersfiets denk ik. Lekker makkelijk te rijden. Wacht trouwens ook niet te lang met kopen als je pas in september/oktober het geld bij elkaar hebt. In het voorjaar schieten de prijzen vaak weer wat omhoog.

Tip als je wilt huren: https://motoshare.nl/. Is een platform waarop particulieren hun motor kunnen verhuren, echter wel met een all-risk verzekering erbij omdat het platform met hulp van Ohra is opgezet.

Heb daar zelf een keer een Street triple voor 35 euro per dag gehuurd van iemand. Ideaal voor een weekendje weg als je geen eigen motor hebt.

• Daannh
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 15-12-2020
Robbie T schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 20:38:
[...]

Heb zelf een Z750s en hierbij een ram mount. Simpel met een balhoofd. Speciaal voor jou even naar de garage gelopen ;)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Haha topper. Welk RAM mount is dit en wat is precies het verschil met welke ik had gevonden?
Lijkt mij niet dat jij de telefoon oa rechtop kan zetten, maar alleen in 'vlakke stand' kan gebruiken?

Zit inmiddels ook op Aliexpress te kijken op diverse tips uit dit forum, maar begrijp niet helemaal hoe het nou zit qua montage en wat wel en/of niet nodig voor een kawasaki stuur. Stuur is idem als wat jij laat zien.

• PilatuS
  • Niet online
Daannh schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 16:30:
[...]

Haha topper. Welk RAM mount is dit en wat is precies het verschil met welke ik had gevonden?
Lijkt mij niet dat jij de telefoon oa rechtop kan zetten, maar alleen in 'vlakke stand' kan gebruiken?

Zit inmiddels ook op Aliexpress te kijken op diverse tips uit dit forum, maar begrijp niet helemaal hoe het nou zit qua montage en wat wel en/of niet nodig voor een kawasaki stuur. Stuur is idem als wat jij laat zien.
Je hebt 3 dingen nodig. Een RAM kogel die in je motor gaat. Dit verschilt per motor wat er mogelijk is en waar de kogel komt te zitten. Ergens een schroef uitdraaien en daar en schroef met kogel in is het makkelijkste.

Verder heb je een tussenstuk dat de houder met kogel verbind. Hiermee kan je ook de houder een stuk een bepaalde kant op krijgen. Je kan voor een kort tussenstuk of lang tussenstuk gaan. Met een langer stuk heb je wat meer opties om de telefoon verder naar voren en hoger te krijgen.

Als laatste heb je de houder zelf, in dit geval dus een X-Grip. Aangezien er een bol aan de houder zit kan je deze prima 90 graden draaien als je dat zou willen.

Zo zat het op mijn vorige motor met een langer tussenstuk omdat ik de telefoon verder naar voren en hoger wou hebben.

[Voor 19% gewijzigd door PilatuS op 21-06-2018 16:46]

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Wat voor ruitje had je daarop? Ook dubbel bouble of?

Mijne is net binnen, heel verschil:

Kijk nu net onder het ruitje ipv erop. Niet per definitie mooier, maar als het een hoop herrie in de helm scheelt op de snelweg teken ik ervoor...

R&G spul uit Engeland is er nog niet helaas. -O-

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• PilatuS
  • Niet online
Joopieboy schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 16:48:
Wat voor ruitje had je daarop? Ook dubbel bouble of?

Mijne is net binnen, heel verschil:
[afbeelding]
[afbeelding]
Kijk nu net onder het ruitje ipv erop. Niet per definitie mooier, maar als het een hoop herrie in de helm scheelt op de snelweg teken ik ervoor...

R&G spul uit Engeland is er nog niet helaas. -O-
Heb die ruit uit China gehaald toen der tijd. Hier in NL betaalde ik 70 euro voor een ruit. Uit china was 30 euro inclusief verzenden voor 2 stuks. Toen 1tje voor 30 euro verkocht zodat de mijne gratis was. Ergens op Ebay gevonden toen.

Kwam er toen alleen wel achter dat het meer problemen gaf en niet minder. Eerst kwam de luchtstroom netjes op mijn borst, maar met die ruit op de helm. Ging toen van nette schone lucht naar turbulente lucht wat helemaal niets was. Het zag er leuk uit, maar was totaal niet handig. Daarom nu ook maar een lage ruit gekocht die alleen donker getint is. Geen zin meer in die lucht op de helm.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

PilatuS schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 16:53:
[...]

Heb die ruit uit China gehaald toen der tijd. Hier in NL betaalde ik 70 euro voor een ruit. Uit china was 30 euro inclusief verzenden voor 2 stuks. Toen 1tje voor 30 euro verkocht zodat de mijne gratis was. Ergens op Ebay gevonden toen.

Kwam er toen alleen wel achter dat het meer problemen gaf en niet minder. Eerst kwam de luchtstroom netjes op mijn borst, maar met die ruit op de helm. Ging toen van nette schone lucht naar turbulente lucht wat helemaal niets was. Het zag er leuk uit, maar was totaal niet handig. Daarom nu ook maar een lage ruit gekocht die alleen donker getint is. Geen zin meer in die lucht op de helm.
Ja dat verhaal hoor ik meer, ik ga het proberen, ben benieuwd. :)

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:55

Clush

Do as I say...

Dryhte schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 15:25:
Zolang het alleen mijn handen zijn die koud zijn, kan ik er wel tegen.
Dan heb je nog nooit koude handen gehad. :P

... not as I do.

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:46

Winkiller

De Mopperpot

SmurfLink schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 15:34:
[...]

Verder hoeft het echt niet sjiek en duur, heb het idee dat sommige mensen dat nu van me denken maar dat is dus totaal niet zo.
Serieus ? Niet over nadenken. :N
Al zou die motor geheel van de bank zijn, het is toch jouw eigendom. :Y :w

Herhaling is de beste leermeester, LUID IS UIT !

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-03 07:40
Daannh schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 16:30:
[...]

Zoals @PilatuS al aangeeft heb je 3 onderdelen nodig. die heb ik dan ook. Het is mogelijk om mijn telefoon helemaal rechtop te zetten. niet handig want dan zie ik er niks van. De onderdelen die ik heb zijn als volgt:
Xgrip: https://www.motoport.nl/e.../Motoport/Products/047592
Balhoofd: https://www.motoport.nl/e.../Motoport/Products/014083 (Een van de schroeven van mijn "stuurhouder" is eruit.
Tussenstuk: https://www.motoport.nl/e.../Motoport/Products/002654

Werkt perfect!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-03 16:00
@Joopieboy @wimmel_1, jullie komen wel eens bij Huybers toch? Jullie zijn hier uitermate tevreden over? Goede zaak naar jullie ervaring?
Heeft een XSR700 staan die ik wel als mogelijke vervanger van mijn Versys zie.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Eoghlear schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 20:34:
@Joopieboy @wimmel_1, jullie komen wel eens bij Huybers toch? Jullie zijn hier uitermate tevreden over? Goede zaak naar jullie ervaring?
Wel eens? :+ @wimmel_1 komt er al sinds klein menneke, en hoort zo ongeveer bij het meubilair. Ik kom er al een 4-5 jaar en ben ook kind aan huis inmiddels, echt super tevreden. :)

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-10-2022
Toen ik nog in die regio woonde ben ik er wel eens geweest voor een nieuwe band. Door een verhuizing is het nu niet meer handig maar mijn indruk was ook dat het een prima vent is. Mocht ik nog in de regio wonen zou ik zonder twijfel weer die kant op gaan voor een band. Onderhoud aan de motor heb ik geen ervaring met hem.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:34

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dryhte schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 15:25:

Plus, een beetje doorbijten 'builds character'. Zolang het alleen mijn handen zijn die koud zijn, kan ik er wel tegen.
Niet om stoer te doen, maar dan heb je het inderdaad nog niet zo koud gehad. Als je verminderd gevoel hebt in je handen en dus ook minder goed kunt doseren, kan dat je vies verrassen op de motor.

Dit is mijn eerste motor met handvatverwarming, maar ik zweer er tegenwoordig ook echt bij. Ik merk dat ik me minder snel door slecht weer laat tegen houden. Plus een niergordel (in mijn protectievest/rugprotector), dat doet ook al wonderen om warm te blijven. Je nieren zijn de kacheltjes van je lichaam. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 31-03 11:11
@Grubeater
Kentekenplaat zit op de Transalp.

Zou graag kennismaken met de Transalpclub en meerijden met de Oostrit. Kan ik me hier nog voor aanmelden?

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-03 19:41

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

MichielK71 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 21:25:
@Grubeater
Kentekenplaat zit op de Transalp.

Zou graag kennismaken met de Transalpclub en meerijden met de Oostrit. Kan ik me hier nog voor aanmelden?
Je kunt je hier aanmelden, als dat niet werk stuur mij even een DM en dan regel ik het.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk | Revit Eclipse doorwaaijas XL nodig? DM mij.

• Eoghlear
Joopieboy schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 20:37:
[...]

Wel eens? :+ @wimmel_1 komt er al sinds klein menneke, en hoort zo ongeveer bij het meubilair. Ik kom er al een 4-5 jaar en ben ook kind aan huis inmiddels, echt super tevreden. :)
Top, eens een chauffeur regelen om me er zaterdag heen te rijden. Heb nog gekneusde ribben en schouder omdat een auto me van de wielrenner heeft geklapt maar dan kan ik in ieder geval vast goed kijken en ff informeren.

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04:46
De vorige motor van mijn vrouw kwam bij Huybers vandaan. Prima motor, nette prijs, goed afgeleverd. Het is dat wij een goede band hebben met een van de monteurs van de zaak hier om de hoek, anders had ik met het volste vertrouwen het onderhoud bij Huybers laten doen :Y

• Dryhte
DrivinUCrazy schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 21:17:
[...]

Niet om stoer te doen, maar dan heb je het inderdaad nog niet zo koud gehad. Als je verminderd gevoel hebt in je handen en dus ook minder goed kunt doseren, kan dat je vies verrassen op de motor.

Dit is mijn eerste motor met handvatverwarming, maar ik zweer er tegenwoordig ook echt bij. Ik merk dat ik me minder snel door slecht weer laat tegen houden. Plus een niergordel (in mijn protectievest/rugprotector), dat doet ook al wonderen om warm te blijven. Je nieren zijn de kacheltjes van je lichaam. :)
Da's toch juist wat ik zeg? Ik heb nog niet gereden bij erge vorst, wel bij ca. -3° en daarvoor voldoen mijn winterhandschoenen (net, toen had ik na een klein uurtje rijden wel een beetje pijnlijke vingers). Maar ik heb een auto, als het echt te koud is pak ik die gewoon...

Voor een beetje woon-werk in de winter vind ik, voor mezelf, verwarming niet nodig. Iemand voor wie de motor de enige optie is denkt daar allicht anders over, en als we eens een erg koude en droge winter krijgen zal ik misschien met tegenzin nu en dan in de file staan...

Acties:
  • +3Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:34

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

@Dryhte Ik weet het, ik had je post al bewust iets uit context getrokken, als waarschuwing naar anderen. De belangrijkste boodschap is: zorg voor je eigen comfort, dat rijdt een stuk prettiger en dus veiliger. In de winter: niet te koud. Maar nu eerst de zomer: genoeg ventileren en drinken!

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Maar idd wat jij zegt @DrivinUCrazy, hvv is al snel best wel lekker om eventjes aan te hebben of om net wat sneller de boel droog te krijgen. Ik gebruik het stiekem erg vaak. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Eoghlear schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 20:34:
Overbodig om nu nog te zeggen na de andere reacties maar: Is een erg fijne zaak waar er ook nog normaal naar de mensen geluisterd wordt. Niet zo'n glazen showroom waar ooit meer bedrijfslijders rondlopen dan dat er personeel is wat het werk doet voor een handjevol klanten. Eigenlijk zijn het twee afzonderlijke bedrijven doordat de werkplaats een andere eigenaar heeft (die ook dág en nacht aan't werk is voor de klanten….).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

wimmel_1 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 08:32:
[...]

Overbodig om nu nog te zeggen na de andere reacties maar: Is een erg fijne zaak waar er ook nog normaal naar de mensen geluisterd wordt. Niet zo'n glazen showroom waar ooit meer bedrijfslijders rondlopen dan dat er personeel is wat het werk doet voor een handjevol klanten. Eigenlijk zijn het twee afzonderlijke bedrijven doordat de werkplaats een andere eigenaar heeft (die ook dág en nacht aan't werk is voor de klanten….).
Een zaak waar je verplicht bent om goeiemorge te zeggen en een bakkie koffie met een praatje te doen :Y En idd, waar knetterhard en 7 dagen in de week 10-12 uur gewerkt wordt om het werk af te krijgen, en goed...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04:48

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Gister vanuit werk in Nijmegen direct naar mijn vriendin in Zwolle gereden, aangezien de weersvoorspelling voor gisteravond en vanochtend geen grote kans op regen voorspelden (in ieder geval de versie die ik heb gezien) besloten om de regenbroek maar thuis te laten liggen. Dus gewoon met een spijkerbroek. Normaal heb ik een motorspijkerbroek aan, maar die was nog niet droog van het wassen, dus een beetje noodgedwongen de keuze gemaakt tussen extra zweet of een keer iets minder veilig op de motor te zitten.

Gisteren klein regenbuitje, was met een uurtje ook weer droog toen ik bij mijn vriendin zat. Echter vanochtend. Ik stap naar buiten en het sputtert al een klein beetje. Rij de A28 op en het begint te regenen. Onderweg naar Apeldoorn transformeerde de regen in een plensbui. Net na Apeldoorn was het gelukkig droog, echter was het al te laat en zelfs de onderbroek al doorweekt.

Bij Nijmegen bij de stoplichten merkte ik al dat schakelen wat moeilijker ging omdat ik de voet niet meer makkelijk omhoog kon drukken, maar toen ik afgestapt was, en een trappetje op probeerde te lopen naar de voordeur van werk. Lig ik daar languit op de trap omdat ik mijn been niet soepel op kon tillen.

Goed koude benen, maar het meeste van de broek is alweer droog gewaaid op de snelweg. Enkel de broekzakken nog iets klammig.

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:08
@Joopieboy , ik zag je laatst voorbij komen in het 'Helmond en omstreken'-topic op MF. Heb je toevallig ook ervaring met DCA Motorcycles uit Helmond dan? En zo ja, hoe valt de vergelijking voor je uit?

Ben er zelf erg tevreden over, maar heb aan de andere kant 0,0 vergelijkingsmateriaal. Voor mij als redelijke sleutelnoob vooral prettig dat ze graag alles uitleggen wat je vraagt, maar ook nog eens wat je juist niet vraagt.

• MuFFIN 007
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-03 14:53
Weet niet of ik deze vraag hier juist stel, maar ik heb binnenkort AVB examen en beetje rond aan kijken voor eerste motor. Heb nu de Honda CB650F op het oog. Is dat wat als 'beginnersmotor'? Enige is, ik ben vrij lang (1.92) en weet niet of 'ie dan wel aan te raden is. Heb er op gezeten maar heb nog niet de ervaring aan te voelen of het goed is of niet. Alternatieven zijn Yamaha MT-07 en Kawasaki Z650. Zit ik met die Honda goed of kan ik beter voor een van die twee gaan?

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-03 21:22
MuFFIN 007 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 08:56:
Weet niet of ik deze vraag hier juist stel, maar ik heb binnenkort AVB examen en beetje rond aan kijken voor eerste motor. Heb nu de Honda CB650F op het oog. Is dat wat als 'beginnersmotor'? Enige is, ik ben vrij lang (1.92) en weet niet of 'ie dan wel aan te raden is. Heb er op gezeten maar heb nog niet de ervaring aan te voelen of het goed is of niet. Alternatieven zijn Yamaha MT-07 en Kawasaki Z650. Zit ik met die Honda goed of kan ik beter voor een van die twee gaan?
Qua formaat zit je met de CB650F beter dan met de MT-07. De Z650 is sowieso te klein voor je en zou je beter naar een Z800/Z900 moeten gaan kijken. De MT-07 zul je wel gewoon op passen hoor, maar dan zou een MT-09 comfortabeler zijn. Wat ook een verschil is hoe rechtop je zit. De CB650F zit je redelijk recht op, MT-07 ook, maar de Z650 zit dan weer wat sportiever.

Beste is gewoon een proefritje maken en/of proefzitten op de verschillende motoren zodrra je je rijbewijs hebt. Dan weet je het écht zeker :).

Veel succes met het halen van je rijbewijs in ieder geval! d:)b

YouTube: MotorcycleGeek | Kawasaki Vulcan S te koop

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Melkunie schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 08:51:
@Joopieboy , ik zag je laatst voorbij komen in het 'Helmond en omstreken'-topic op MF. Heb je toevallig ook ervaring met DCA Motorcycles uit Helmond dan? En zo ja, hoe valt de vergelijking voor je uit?

Ben er zelf erg tevreden over, maar heb aan de andere kant 0,0 vergelijkingsmateriaal. Voor mij als redelijke sleutelnoob vooral prettig dat ze graag alles uitleggen wat je vraagt, maar ook nog eens wat je juist niet vraagt.
Prima zaak, heb ik mijn motorbagage vandaan, kunnen veel van Rev IT leveren, maar zijn qua motoren wat meer gericht op choppers en customs. Bandjes enzo dikke prima daar maar het is een kleiner zaakje.

• Conteaster
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
A.s. maandag m'n AVD-G(etrapt) examen om van A2 naar A te gaan, ben benieuwd!

Ondertussen dus ook maar rustig aan het kijken naar een andere motor. Heb nu een MT-03 uit 2007, maar weet eigenlijk niet zo goed wat ik wil.. Ik vind bv. een Kawasaki Z800 wel mooi.

Eisen:
- Naked bike
- Kleur: zwart
- Meer dan één cilinder..
- Niet te hoog i.v.m. m'n 173 cm lang/kort. (De MT-03 is eigenlijk net te hoog, een ER6N waar ik op les is voor m'n gevoel een stuk beter/lager).

Iemand die me toevallig op weg kan helpen? En iemand die interesse heeft in een MT-03? Regio Eindhoven/Tilburg ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:30
Conteaster schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 10:51:

Ondertussen dus ook maar rustig aan het kijken naar een andere motor. Heb nu een MT-03 uit 2007, maar weet eigenlijk niet zo goed wat ik wil.. Ik vind bv. een Kawasaki Z800 wel mooi.

Eisen:
- Naked bike
- Niet te hoog i.v.m. m'n 173 cm lang/kort. (De MT-03 is eigenlijk net te hoog, een ER6N waar ik op les is voor m'n gevoel een stuk beter/lager).

Iemand die me toevallig op weg kan helpen? En iemand die interesse heeft in een MT-03? Regio Eindhoven/Tilburg ;)
GSR 750 of GSX-S 750? <3

Weet enkel niet hoe die zwarte uitvoering precies heet.... maar die is er wel. Mat zwart!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dryhte
@Conteaster Street Triple proefrijden :) zalige motors en de SV650 is ook erg leuk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Leviathius
@Conteaster Volledig mee eens met wat Dryhte hierboven zegt. De Z800 is een flink zware motor én een 4cilinder. Dan is een lichte 2 (SV650) of 3 (triumph) cilinder vele malen leuker. Maar misschien nog belangrijker, wat is je budget?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Panini

Eisen:
- Naked bike

Wat is je budget?

• Conteaster
  • Niet online
Bedankt voor de tips!
Heb geen strak budget, maar ik denk dat ik ergens tussen de 6.000 en de 8.000 euro wil uitgeven. Tenzij er een mooie fiets met weinig kilometers voor bv. 500 euro meer aangeboden wordt, dan is dat ook geen probleem.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online

Eisen:
- Naked bike

Is de nieuwe versie van je lesmotor dan wellicht wat? De Z650, mooi beestje. Heeft 2 cilinders dus is wat makkelijker dan de Z800/750 met 4 cilinders.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Panini
Conteaster schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 11:00:
[...]

Bedankt voor de tips!
Heb geen strak budget, maar ik denk dat ik ergens tussen de 6.000 en de 8.000 euro wil uitgeven. Tenzij er een mooie fiets met weinig kilometers voor bv. 500 euro meer aangeboden wordt, dan is dat ook geen probleem.
Drie verschillende fietsen:

Speed triple (1050cc) of Street triple (675cc) --> drie cilinder en rijdt echt heerlijk.
Ducati Streetfighter --> twee cilinder. In mijn optiek, optisch, de mooiste naked voor die prijs.
KTM Duke 690 of Superduke --> één cilinder gekkigheid, maar dat wilde je niet. Waarom?

Aprilia Tuono is ook een leuke fiets in die prijsklasse denk ik. Ga dan wel voor de Factory versie met jouw budget. Is Ohlins afgeveerd en heeft Marchensini velgen. ;)

Elektronica kan daarbij af en toe nog wel eens puntje zijn begreep ik, maar daarvoor zou je even moeten zoeken naar bekende problemen bij de fiets op het Motor-Forum oid.

[Voor 26% gewijzigd door Panini op 22-06-2018 11:18]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Leviathius
Conteaster schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 11:00:
[...]

Bedankt voor de tips!
Voor dat geld is een Yamaha MT-07 een dikke aanrader, erg veel fun! Een street triple kun je ook prima vinden voor dat geld en is een iets sportieve 3-cil naked bike. Een Z650 van Kawasaki is ook erg leuk en is vergelijkbaar met de MT-07. Maarja, zoals altijd met adviezen, ga proefrijden en je komt er gauw genoeg achter wat je voorkeur heeft! In ieder geval voor jouw lengte en voorkeuren is een Z800 (230kg) niet aan te raden, die motor is bijvoorbeeld 50kg zwaarder dan de MT-07 (180kg) en 70kg zwaarder dan de Triumph Street triple (170kg).

Ohja, als je nou 15 juli mee gaat met de Tweakers Motortocht/meeting, dan zijn er genoeg diverse motoren waar je op kunt proefzitten etc! Ook eerder aanbevolen modellen staan er dan tussen (y) .

[Voor 9% gewijzigd door Leviathius op 22-06-2018 11:12]

• Conteaster
  • Niet online
Wow thanks voor de snelle reacties tot nu toe!
Ik zet ze voor nu in een lijstje zodat ik op m'n gemakje kan bekijken wat ik wel/niet wil. Inderdaad wat proefritjes maken is zeker niet verkeerd!
Leviathius schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 11:07:
[...]
Ohja, als je nou 15 juli mee gaat met de Tweakers Motortocht/meeting, dan zijn er genoeg diverse motoren waar je op kunt proefzitten etc! Ook eerder aanbevolen modellen staan er dan tussen (y) .
Ik kan er helaas niet bij zijn dat weekend :(

[Voor 48% gewijzigd door Conteaster op 22-06-2018 11:17]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Je zou bijna denken dat het @Vrijdag is! :P Zo snel als iedereen reageert.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Panini
Aangezien de meeste van ons al wel een keer onderuit zijn gegaan, en soms ook erg knullig, is dit wel een lekkere vrijdag meme:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

SmurfLink schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 11:18:
Nee hoor… Ben hier "KEI HARD" aan't werken… F5 :)

En als je op dat linkje klikt dan zie je dat 't toch wel iets met "refresh" te maken heeft :*)

• Vrijdag
SmurfLink schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 11:18:
Mij treft geen blaam deze keer 8)

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.

• SmurfLink
  • Niet online
Hier was een stroomstoring op de locatie waar onze database en dergelijke services stonden. Alles is net pas herstart, dus na de lunch zou ik wat kunnen gaan doen. Maar de baas werkt thuis vandaag en mijn tickets zijn eigenlijk ook al opgelost... dus tja, ik zou wat nieuws op kunnen pakken, maar het is vrijdag. :p

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Vrijdag

:P

• Panini
SmurfLink schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 11:28:
Hier was een stroomstoring op de locatie waar onze database en dergelijke services stonden. Alles is net pas herstart, dus na de lunch zou ik wat kunnen gaan doen. Maar de baas werkt thuis vandaag en mijn tickets zijn eigenlijk ook al opgelost... dus tja, ik zou wat nieuws op kunnen pakken, maar het is vrijdag. :p
Zou op m'n werk echt direct paniek uitbreken in de avond. :+

Hier ook keihard aan het werk, met studieontwijkend gedrag }:|. Scriptie wilt niet echt lekker lopen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Doe die linker maar... Wordt toch geen lekker weer dit weekend :+

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01:01

Destruction

(ex-)Automonteur

In dit geval de meid. Daar is op te rijden met een hand in het gips :+

:/

Citroen Berlingo 2.0HDi '05 | Yamaha FZS600 Fazer '00 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Destruction schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 11:31:
In dit geval de meid. Daar is op te rijden met een hand in het gips :+

:/
Rodeo Style dan toch wel, hé >:)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Panini schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 11:30:
[...]

Hier ook keihard aan het werk, met studieontwijkend gedrag }:|. Scriptie wilt niet echt lekker lopen.
Was er ook aan de DB kant XD die werden om half 5 hun bed uit gebeld... naar leven.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Panini
Why not both? Gelukkig heeft het weekend genoeg tijd daarvoor. :7

edit: Zo te zien was Smurflink mij net voor.
SmurfLink schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 11:35:
[...]

[afbeelding]

Was er ook aan de DB kant XD die werden om half 5 hun bed uit gebeld... naar leven.
Gelukkig is het salaris er vaak ook naar voor dat soort diensten. Maakt het toch wat aangenamer dan.

[Voor 60% gewijzigd door Panini op 22-06-2018 11:37]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Vrijdag
Panini schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 11:21:
Aangezien de meeste van ons al wel een keer onderuit zijn gegaan, en soms ook erg knullig, is dit wel een lekkere vrijdag meme:

[afbeelding]

Dramatiseren kan je leren :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Panini
Vandaar dat ik er ook bij zette dat we soms heel knullig onderuit zijn gegaan.

Foto's van eigen crashes mogen hier ook altijd gedeeld worden hoor. :+

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Panini schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 11:48:
[...]

Toen hadden we nog geen smartphones... :+

* Least Inkling bekijkt zijn geboortedatum en krabt even op zijn hoofd...

Acties:
  • +6Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:44

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Panini schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 11:48:
[...]

Ik ben tot nog toe alleen in de modder op mijn bek gegaan, en ik heb wat beters dan een foto:

tot twee keer toe die dag. Maar dat was dan ook de allereerste keer dat ik het asfalt verliet sinds het behalen van mijn A. Sindsdien gaat het stukken soepeler :P.

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 30-03 07:24
HTT-Thalan schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 12:06:
[...]

Ik ben tot nog toe alleen in de modder op mijn bek gegaan, en ik heb wat beters dan een foto:

[video]

tot twee keer toe die dag. Maar dat was dan ook de allereerste keer dat ik het asfalt verliet sinds het behalen van mijn A. Sindsdien gaat het stukken soepeler :P.
Hier hetzelfde, ook alleen in de blubber onderuit gegaan. Op de weg één keer met kartbiken, gelukkig nog nooit met de wegmotor.

• Panini
HTT-Thalan schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 12:06:
[...]

[video]

Filmpjes zijn altijd beter *O*

Met deze snelheden in de modder maakt het niet meer uit dan. Kan je vallen wat je wilt maar alles blijft gelukkig heel denk ik.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Panini schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 13:12:
[...]
Filmpjes zijn altijd beter *O*

Met deze snelheden in de modder maakt het niet meer uit dan. Kan je vallen wat je wilt maar alles blijft gelukkig heel denk ik.
Krom schakelpookje, niks wat niet met een flinke tang te fixen was.
Tegenwoordig zit er een wegklappookje op :P.

Met de snelheden die ik tegenwoordig rij is de kans op schade wel wat groter, maar in principe (in theorie, dus) is alles goed beschermd qua motordelen. Zelf natuurlijk ATGATT maar ik heb nog geen MX outfit, dus ook geen verlaagde rugprotector of neckbrace (dingen zijn prijzig!!! :o :/). Komt nog wel zodra er een crosser naast de Alp komt te staan :).

[Voor 31% gewijzigd door HTT-Thalan op 22-06-2018 13:19]

• Panini
HTT-Thalan schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 13:16:
[...]

Mooi, geleerd van het eerste kromme pookje dus. :*)

Krom schakelpookje breek dan al snel af is mijn ervaring trouwens. Dus hoe je dat heel hebt gehouden vind ik knap.

Edit: waarom niet met een normale rugprotector rijden dan? Of doe je dat wel ondertussen.
Als ik op nekbraces zoek begint het al vanaf 30-40 Nekbraces MX. Maar zitten inderdaad ook Alpine pro dingen bij van 200-300 euro en braces rond de 550 euro :o .

[Voor 30% gewijzigd door Panini op 22-06-2018 13:26]

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Panini schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 13:19:
[...]

Mooi, geleerd van het eerste kromme pookje dus. :*)

Krom schakelpookje breek dan al snel af is mijn ervaring trouwens. Dus hoe je dat heel hebt gehouden vind ik knap.

Edit: waarom niet met een normale rugprotector rijden dan? Of doe je dat wel ondertussen.
Als ik op nekbraces zoek begint het al vanaf 30-40 Nekbraces MX. Maar zitten inderdaad ook Alpine pro dingen bij van 200-300 euro en braces rond de 550 euro :o .
Ik heb wel een rugprotector in al mijn jassen, maar crossprotectors lopen veel verder naar onderen door om ook tot aan je stuitje te beschermen. En de neckbraces zag ik voor het eerst bij motorkledingcenter hangen, en daar waren ze allemaal 300 euro of meer. Heb nog niet echt onderzoek gedaan.

Voordeel van een crossfietsje is dat het allemaal wat minder weegt en dus minder snel onder het eigen gewicht bezwijkt. Als de Alp op zijn kant ligt duwt er 200+ kilo plus benzine en eventuele bagage naar onderen in plaats van een 90~110 kilo.

[Voor 11% gewijzigd door HTT-Thalan op 22-06-2018 13:33]

• Panini
HTT-Thalan schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 13:31:
[...]

Ik heb wel een rugprotector in al mijn jassen, maar crossprotectors lopen veel verder naar onderen door om ook tot aan je stuitje te beschermen. En de neckbraces zag ik voor het eerst bij motorkledingcenter hangen, en daar waren ze allemaal 300 euro of meer. Heb nog niet echt onderzoek gedaan.

Voordeel van een crossfietsje is dat het allemaal wat minder weegt en dus minder snel onder het eigen gewicht bezwijkt. Als de Alp op zijn kant ligt duwt er 200+ kilo plus benzine en eventuele bagage naar onderen in plaats van een 90~110 kilo.
Is het de standaard rugprotector van de fabrikant af? Die beschermen soms echt niks trouwens.
Dus dan ben je, ook voor je straatritjes, sowieso beter af met een losse rugprotector. Eigenlijk precies om de reden die jij al aan geeft: het beschermt je hele rug.

En gelukkig kunnen die neckbraces dus wat goedkoper. Om gelijk 300 euro eraan uit te moeten geven :o

Heb zelf dit als rugprotector, en dit is voor mij toch wel de beste aankoop voor op de motor ooit. Aantal keer al gebruik van gemaakt.

[Voor 5% gewijzigd door Panini op 22-06-2018 13:41]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

HTT-Thalan schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 13:31:
[...]

Nadeel van een échte MX machine is dan weer dat je er niet mee op de openbare weg mag komen en dus ook niet op de zandpaden waar je nú met de TransAlp wel komt.

Ik ben absoluut niet bevooroordeelt qua merk motoren maar van Yamaha weet ik toevallig dat de YZ450F én de WR450F ongeveer gelijk zijn. De WR variant heeft alleen wat "fancy" spullen standaard aan boord (of los bijgeleverd) welke je op de YZ versie zal moeten ontberen…. Verlichting / Electrische Starter én de mogelijkheid tot.... Een kenteken 8)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-03 17:21
Panini schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 11:30:
[...]

Je moest hem laatst toch al inleveren?

Ik heb in ieder geval gisteren bericht gekregen dat mijn scriptie een voldoende is :) volgende vrijdag nog verdedigen en dan ben ik helemaal klaar.. tot 1 september heb ik dan veel tijd om motor te rijden. *O*

• Panini
darkkingll schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 15:08:
[...]

Je moest hem laatst toch al inleveren?

Ik heb in ieder geval gisteren bericht gekregen dat mijn scriptie een voldoende is :) volgende vrijdag nog verdedigen en dan ben ik helemaal klaar.. tot 1 september heb ik dan veel tijd om motor te rijden. *O*
Tussentijds was dat. De eerste inlevermogelijkheid voor de volledige scriptie is aanstaande zondag. Moet daarvoor nog even aan de bak na een wijziging in mijn analyse methode.

Gefeliciteerd! Dat betekend dat je in ieder geval al geslaagd bent dan. Nu nog de hoogte van je cijfer.

• darkkingll
Mjah, hier op het Hanze werkt dat helaas niet helemaal zo, ik kan nog steeds zakken als ik de verdediging verpruts.. maar daar gaan we niet van uit.;)
Jij succes nog!

• Panini
darkkingll schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 15:39:
Mjah, hier op het Hanze werkt dat helaas niet helemaal zo, ik kan nog steeds zakken als ik de verdediging verpruts.. maar daar gaan we niet van uit.;)
Jij succes nog!
Ow apart, hoor hier (Erasmus universiteit) altijd dat je pas door mag gaan met verdedigen als het sowieso een voldoende is. Mooi zo, binnenhalen die handel! ;)

Dankje :)

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

Succes de heren hierboven d:)b

• darkkingll
Panini schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 15:53:
[...]

Ow apart, hoor hier (Erasmus universiteit) altijd dat je pas door mag gaan met verdedigen als het sowieso een voldoende is. Mooi zo, binnenhalen die handel! ;)

Dankje :)
Hanze is een HBO, misschien zit daar wat verschil in..maar het klopt sowieso dat ik pas mocht presenteren als de scriptie voldoende is.

Maar we zullen zien, vrijdag om half 3 ben ik aan de beurt...
Een fles bier staat al koud

• Panini
darkkingll schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 16:11:
[...]

Hanze is een HBO, misschien zit daar wat verschil in..maar het klopt sowieso dat ik pas mocht presenteren als de scriptie voldoende is.

Maar we zullen zien, vrijdag om half 3 ben ik aan de beurt...
Een fles bier staat al koud
Het kan dan vaak nog een halve punt omhoog of omlaag gaan, afhankelijk van hoe goed jij de keuzes kan beargumenteren die je maakt in je scriptie. Zo begreep ik het hier.

Die zal lekker smaken dan. 8)
Iets speciaals?

Heb hier een fles wijn staan die open gaat als de scriptie klaar is.

[Voor 5% gewijzigd door Panini op 22-06-2018 16:18]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• darkkingll
Aha, njah, we zullen zien. :)
En ja. De precieze naam weet ik niet meer, maar het zat in een houten doos met een heritage opschrift en was duur genoeg ;)

Wijn is niet zo mijn ding..

Edit: Halve maen heritage edition

[Voor 9% gewijzigd door darkkingll op 22-06-2018 16:40]

• Panini
darkkingll schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 16:39:
Aha, njah, we zullen zien. :)
En ja. De precieze naam weet ik niet meer, maar het zat in een houten doos met een heritage opschrift en was duur genoeg ;)

Wijn is niet zo mijn ding..

Edit: Halve maen heritage edition
Ah, een speciale editie van Straffe Hendrik. Heerlijk bier dat. :9~. Was echt me favoriete biertje achter de bar toen ik nog in de kroeg werkte. De brouwerij is trouwens ook een aanrader om een keer te bezoeken tijdens een dagje Brugge.

Wel echt een aanslag op je nuchterheid met dat alcohol percentage. Maar dat maakt allemaal niet meer uit dan.

Wijn vond ik vroeger ook niks, maar langzaamaan een smaak voor ontwikkeld de afgelopen paar jaren. Ben eigenlijk telkens meer soorten drank lekker gaan vinden.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

* Will_M is stiekem ook meer fan van de wat specialere biertjes al kán 'ie een goede wijn ook wel waarderen op z'n tijd…. :o

Vooral aan de Limburgse kant van de Maas (Arcen) maken ze érg lekker spul wat, na het rijpen in een houten Whiskey/Cognac/Port vat, nog gewoon een paar jaar op fles moet liggen voordat je de kurk er van af laat knallen >:)

[Voor 5% gewijzigd door Will_M op 22-06-2018 17:52]

• Panini
wimmel_1 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 17:34:
* Panini is stiekem ook meer fan van de wat specialere biertjes al kán 'ie een goede wijn ook wel waarderen op z'n tijd…. :o

Vooral aan de Limburgse kant van de Maas (Arcen) maken ze érg lekker spul wat, na het rijpen in een houten Whiskey/Cognac/Port vat, nog gewoon een paar jaar op fles moet liggen voordat je de kurk er van af laat knallen >:)
Enig idee wat de naam ervan is? Op whiskey/cognac vaten gerijpte bieren zijn erg lekker!

Heb een keer een doos van de : Emelisse White Label Imperial Russian Stout (Bruichladdich) gekocht. Werden dus gerijpt op oude Bruichladdich vaten en hadden een heerlijke peated smaak eraan daardoor.

Jammer genoeg niet meer te kopen vrees ik :'(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• darkkingll
wimmel_1 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 17:34:
* darkkingll is stiekem ook meer fan van de wat specialere biertjes al kán 'ie een goede wijn ook wel waarderen op z'n tijd…. :o

Mjah, dat had ik eerst ook met bier, totik bij een ict-bedrijf werkte waar men niet vreemd opkeek als er bier werd gebrouwen op het dakterras. (True story)
Misschien is dat met wijn wel net zo hoor.. ;) maar ik heb ook nog wel wat grand prestiges in kruik, die moeten nog even in de kelder blijven..

• darkkingll
Panini schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 18:09:
[...]

Enig idee wat de naam ervan is? Op whiskey/cognac vaten gerijpte bieren zijn erg lekker!

Heb een keer een doos van de : Emelisse White Label Imperial Russian Stout (Bruichladdich) gekocht. Werden dus gerijpt op oude Bruichladdich vaten en hadden een heerlijke peated smaak eraan daardoor.

mijn vaste handelaar heeft die volgens mij nog wel ;)

• Panini
darkkingll schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 18:15:
[...]

Mjah, dat had ik eerst ook met bier, totik bij een ict-bedrijf werkte waar men niet vreemd opkeek als er bier werd gebrouwen op het dakterras. (True story)
Misschien is dat met wijn wel net zo hoor.. ;) maar ik heb ook nog wel wat grand prestiges in kruik, die moeten nog even in de kelder blijven..
Toevallig Protopics/Topicus? ;)
[...]
Dan zou ik wel eens met de beste man in contact willen komen daarvoor :*) . Zou je mij een DM willen sturen met de webwinkel/website/nummer/winkeladres van de handelaar.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:45
Panini schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 18:09:
[...]

Bourbon en Vanille zijn nog te bestellen;
https://www.hertogjan.nl/vatgerijpt/

Ik heb ze allemaal getest op de proeverij aldaar. VOC en Vanille vond ik persoonlijk het minst lekker. Jeneverbes (uitverkocht) en Bourbon (zonder extra smaakjes behalve de Bourbon dus) heb ik nog liggen en vond ik de 2 beste.

Voor diegene die in regio Eindhoven aanwezig zijn a.s. zaterdag; MotoPort Veldhoven heeft een leuke actie (vandaag ook maar goed...). 21% korting "BTW" op diverse kleding.

Zojuist deze jongen (SHOEI NeoTec 2 Antraciet) opgehaald voor 520 i.p.v. 630;
http://i67.tinypic.com/2j66yqu.jpg

Morgen hopelijk mijn motor ophalen, heeft lekke achterband van afgelopen weekend :(
o Mocht ik bij MotoPort nog aan het Rad van Fortuin draaien (gratis prijzen!)... win ik RideOn Tire Protection (t.w.v. 25 euro) :+

PS: Mocht iemand nog interesse hebben in een 1 jaar oude, zo goed als nieuwe, HJC IS-MAX 2 Magma (XXL) helm, zie Marktplaats -> PM mag ook :X

[Voor 5% gewijzigd door Thalaron op 22-06-2018 19:08]

X-Box ID & PlayStation ID: Thalaron1985 / UnTapped: Thalaron (https://untp.beer/Q4OBy) / SolarEdge 18x Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp

• MuFFIN 007
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-03 14:53
Leviathius schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 09:04:
[...]

Qua formaat zit je met de CB650F beter dan met de MT-07. De Z650 is sowieso te klein voor je en zou je beter naar een Z800/Z900 moeten gaan kijken. De MT-07 zul je wel gewoon op passen hoor, maar dan zou een MT-09 comfortabeler zijn. Wat ook een verschil is hoe rechtop je zit. De CB650F zit je redelijk recht op, MT-07 ook, maar de Z650 zit dan weer wat sportiever.

Beste is gewoon een proefritje maken en/of proefzitten op de verschillende motoren zodrra je je rijbewijs hebt. Dan weet je het écht zeker :).

Veel succes met het halen van je rijbewijs in ieder geval! d:)b
Interessant, wist niet dat de Kawi / Yamaha kleiner waren. En wat denk je van de keus voor 650cc als eerste motor, ok of niet?

• darkkingll
Panini schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 18:23:
[...]

Toevallig Protopics/Topicus? ;)

[...]

Dan zou ik wel eens met de beste man in contact willen komen daarvoor :*) . Zou je mij een DM willen sturen met de webwinkel/website/nummer/winkeladres van de handelaar.
Nope. The big blue. En zie dm ;)

Is zo'n is max veel stiller dan een is17?

@MuFFIN 007 650cc als eerste motor kan prima, cc zegt niet alles hè ;) in Amerika word het afgeraden, maar daar hebben ze dan ook geen fatsoenlijke rij-examens volgens mij...

[Voor 17% gewijzigd door darkkingll op 22-06-2018 19:11]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Eoghlear
@Thalaron is me net voor. De vatgerijpt serie. Bourbon was ook mijn favoriet. En helaas ligt de brouwerij erg dichtbij en kom er nog wel eens.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Eoghlear schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 19:12:
@Thalaron is me net voor. De vatgerijpt serie. Bourbon was ook mijn favoriet. En helaas ligt de brouwerij erg dichtbij en kom er nog wel eens.
De op Cognac vaten gerijpte versie van vorig jaar was érg lekker.... Heb er hier nog een doosje (6 flessen á 75Cl) van in de "kelder" liggen :> Net als dat ik van alle andere versies ook nog wel wat aan voorraad heb voor "momentjes"..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:04

Secsytime

Automagisch

Thalaron schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 19:03:
[...]

Bourbon en Vanille zijn nog te bestellen;
https://www.hertogjan.nl/vatgerijpt/

Ik heb ze allemaal getest op de proeverij aldaar. VOC en Vanille vond ik persoonlijk het minst lekker. Jeneverbes (uitverkocht) en Bourbon (zonder extra smaakjes behalve de Bourbon dus) heb ik nog liggen en vond ik de 2 beste.

Voor diegene die in regio Eindhoven aanwezig zijn a.s. zaterdag; MotoPort Veldhoven heeft een leuke actie (vandaag ook maar goed...). 21% korting "BTW" op diverse kleding.

Zojuist deze jongen (SHOEI NeoTec 2 Antraciet) opgehaald voor 520 i.p.v. 630;
[afbeelding]

Morgen hopelijk mijn motor ophalen, heeft lekke achterband van afgelopen weekend :(
o Mocht ik bij MotoPort nog aan het Rad van Fortuin draaien (gratis prijzen!)... win ik RideOn Tire Protection (t.w.v. 25 euro) :+

PS: Mocht iemand nog interesse hebben in een 1 jaar oude, zo goed als nieuwe, HJC IS-MAX 2 Magma (XXL) helm, zie Marktplaats -> PM mag ook :X
Thanks voor de tip, net 2 bourbon besteld :9

Mooie helm trouwens! Je hebt hem dus nog niet kunnen testen?

Edit:
[...]
Toevallig van Erp? :P

[Voor 7% gewijzigd door Secsytime op 22-06-2018 19:38]

• darkkingll
Nope, Wijnalda in Haren. Maar Van Erp kom ik ook geregeld, voor het wat exclusievere spul.

Morgen weer even klussen :) heb een verrijdbare overkapping/schuur voor de motor, komt nog een plankje in voor de wasspullen.

[Voor 42% gewijzigd door darkkingll op 22-06-2018 19:44]

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

darkkingll schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 19:43:
Nope, Wijnalda in Haren. Maar Van Erp kom ik ook geregeld, voor het wat exclusievere spul.

Morgen weer even klussen :) heb een verrijdbare overkapping/schuur voor de motor, komt nog een plankje in voor de wasspullen.
Thanks, ga ik morgen even wat Emelisse White Label Imperial Russian Stout halen. Ben dol op Bruichladdich whisky!

• darkkingll
Kans is groot dat ze de whisky ook hebben ;)

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

darkkingll schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 19:47:
Kans is groot dat ze de whisky ook hebben ;)
Whisky heb ik al genoeg staan :+

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Thalaron : Ik zit net eens te kijken op de website van dat Ride-On spul waar onder andere @HTT-Thalan hier laatst behoorlijk lyrisch over was.....

Nou heb ik gelukkig niet al te veel ervaring met diverse typen motoren en heb ik nog nooit met vrachtwagens en dergelijken gereden (? >:) ) maar als ik de "calculator" op d'r eigen site ga gebruiken om een hoeveelheid voor m'n 190/55/17 motor bandje te vinden dan kom ik om te beginnen uit op een 22,,5" vrachtwagenwielmaat?

Spul lijkt me sowieso niet écht geschikt voor straat/circuit-fietsen, maar dat laat ik liever aan een ieder voor zich over.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

wimmel_1 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 19:50:
@Thalaron : Ik zit net eens te kijken op de website van dat Ride-On spul waar onder andere @HTT-Thalan hier laatst behoorlijk lyrisch over was.....

Nou heb ik gelukkig niet al te veel ervaring met diverse typen motoren en heb ik nog nooit met vrachtwagens en dergelijken gereden maar als ik de "calculator" op d'r eigen site ga gebruiken om een hoeveelheid voor m'n 190/50/17 motor bandje te vinden dan kom ik om te beginnen uit op een 22,,5" vrachtwagenwielmaat?

Spul lijkt me sowieso niet écht geschikt voor straatfietsen, maar dat laat ik leiver aan een ieder voor zich over.
Er ging 10 stuks van een bepaalde eenheid in mijn 90/90/21 voorband. Ik denk ounces. Ze gaven aan dat 2 flesjes genoeg zijn voor de meeste motoren (er gaat wel meer achterin dan voorin uiteraard, maar 2 flessen totaal dus) tenzij je echt extreem dikke (denk harley oid) banden hebt.

En lyrisch, tja, ik heb er nog niks van gemerkt, maar het is een beetje hetzelfde als een antivirus natuurlijk :P. Doet hij zijn werkt juist goed omdat je niks merkt, of laat hij alles door?

Ik heb nog niet lek gereden, ook niet op een stuk (single track) waar iemand die achter mij reed binnen 10 minuten een lekke voorband had. Had kan zijn dat ik geluk had, maar daar kom ik pas achter als ik de binnenband in mijn handen heb.

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:44

ToolkiT

brit-tweaker

HTT-Thalan schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 13:16:
[...]

Met de snelheden die ik tegenwoordig rij is de kans op schade wel wat groter, maar in principe (in theorie, dus) is alles goed beschermd qua motordelen. Zelf natuurlijk ATGATT maar ik heb nog geen MX outfit, dus ook geen verlaagde rugprotector of neckbrace (dingen zijn prijzig!!! :o :/). Komt nog wel zodra er een crosser naast de Alp komt te staan :).
Over ATGATT gesproken, ik ben vandaag in Madrid. Wat me opvalt dat men meestal met t shirt en gympies rijd, maar wel helm en handschoenen..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

ToolkiT schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 20:00:
[...]

Over ATGATT gesproken, ik ben vandaag in Madrid. Wat me opvalt dat men meestal met t shirt en gympies rijd, maar wel helm en handschoenen..
Kan zijn dat handschoenen verplicht zijn. Is in Belgie het geval voor enkelbedekkend schoeisel.
Pagina: 1 ... 100 101 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Mee op Motortocht? Zie: GoT Motortocht

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee