Leuk rijden hier hoor 

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Stickers en tshirts vallen als ze op aanvraag gemaakt worden dus netjes onder een soort van FUP?Dryhte schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 11:46:
[...]
Aan alle geïnteresseerden in een Tweakers MC sticker:
Ik kreeg zonet de volgende mail van Tweaker @Ginz binnen:
[...]
Met andere woorden, het lijkt me dat zolang niemand hier een handeltje probeert uit te slaan, we de toestemming krijgen om het logo te gebruiken voor onze Tweakers MC sticker
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ik moet zeggen dat ik het mee vind vallen. €40 voor het monteren van een band, inclusief de velgen demonteren en weer monteren? Alles kost tijd en dus ook geld.noes schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 13:09:
[...]
Bij de BMW dealer (Houtrust, bij Nootdorp) betaal ik 4 tientjes per band. Ik heb een ketting, zal een cardan fiets zoveel meer tijd kosten dan?
Je zegt het zelf, gelukkig heb je zelf niks op een deuk in je ego na hoogstens. Materiaal is het minste waar je je om druk hoeft te maken. Hoewel dat vaak wel het eerste is waar je naar kijkt als je onderuit gaat.alexthegrat schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 19:57:
Vandaag voor het eerst gevallen. Domme actie, te hard een bocht in en in een reflex naar de voorrem grijpen.
Resultaat:
[afbeelding]
Al met al veel geluk gehad, zelf helemaal niks, motor lijkt ook weinig schade te hebben. Bijna een boom meegepakt, maar gelukkig nog net kunnen ontwijken.
Leermomentje zullen we maar zeggen
[ Voor 4% gewijzigd door Panini op 19-06-2018 20:21 ]
Flinke schade aan het ego inderdaad. Als de materiële schade een beetje meevalt hoop ik zsm weer op te stappenPanini schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 20:20:
[...]
Je zegt het zelf, gelukkig heb je zelf niks op een deuk in je ego na hoogstens. Materiaal is het minste waar je je om druk hoeft te maken. Hoewel dat vaak wel het eerste is waar je naar kijkt als je onderuit gaat.
Zo snel mogelijk weer opstappen en lekker verder toeren.
Panini schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 20:20:
[...]
Je zegt het zelf, gelukkig heb je zelf niks op een deuk in je ego na hoogstens. Materiaal is het minste waar je je om druk hoeft te maken. Hoewel dat vaak wel het eerste is waar je naar kijkt als je onderuit gaat.
Zo snel mogelijk weer opstappen en lekker verder toeren.
Je ego is een beetje hetzelfde als je motorfiets. De eerst deuk is erg, de tweede is balen, maar na de 10e deuk kan het je geen barst meer schelen hoeveel er nog bij komen en ga je er gewoon voor.alexthegrat schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 20:28:
Flinke schade aan het ego inderdaad. Als de materiële schade een beetje meevalt hoop ik zsm weer op te stappen
[ Voor 16% gewijzigd door HTT-Thalan op 19-06-2018 20:29 ]
Ja zeker
[ Voor 14% gewijzigd door Vrijdag op 19-06-2018 20:44 ]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ah balen man.. foto laat het er wel enorm ernstig uitzien! Was het een gevalletje te hard of meer angst en dat je met goed doorkijken de bocht had kunnen halen?alexthegrat schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 19:57:
Vandaag voor het eerst gevallen. Domme actie, te hard een bocht in en in een reflex naar de voorrem grijpen.
Resultaat:
[afbeelding]
Al met al veel geluk gehad, zelf helemaal niks, motor lijkt ook weinig schade te hebben. Bijna een boom meegepakt, maar gelukkig nog net kunnen ontwijken.
Nice, geniet ervan!Tankiej schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 19:49:
Leuk rijden hier hoor
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik denk dat de bocht opzich wel te doen was, maar inderdaad door een gebrek aan doorkijken (en helemaal dom, de voorrem erbij pakken) toch rechtdoor geschotenSecsytime schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 20:48:
[...]
Ah balen man.. foto laat het er wel enorm ernstig uitzien! Was het een gevalletje te hard of meer angst en dat je met goed doorkijken de bocht had kunnen halen?
Het merendeel van de weggebruikers zal die bocht waarschijnlijk wél in een andere status dóór kunnen komen, toch?alexthegrat schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 20:51:
[...]
Ik denk dat de bocht opzich wel te doen was, maar inderdaad door een gebrek aan doorkijken (en helemaal dom, de voorrem erbij pakken) toch rechtdoor geschoten
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Exact, dit is gewoon de hele motor daar parkeren en klaar terwijl ik wacht (lees: toekijk). Ik weet dat universele lui het goedkoper kunnen, maar de band wordt dan weer goedkoop geleverd door de dealer (op een paar cent na zelfde prijs als goedkoopste webshop). (En ze doen niet moeilijk als je zelf een band meebrengt). Daarbovenop: ik weet dat de dealer secuur is met terugplaatsen achterwiel, ketting spannen etc. en dan combineer ik het meestal met een beurt. Stukje gemaksypie schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 20:18:
[...]
Ik moet zeggen dat ik het mee vind vallen. €40 voor het monteren van een band, inclusief de velgen demonteren en weer monteren? Alles kost tijd en dus ook geld.
Mijn motor is binnenkort ook aan de beurt voor (in ieder geval) een nieuwe achterband. Aangezien ik zelf geen kennis en kunde heb van motoren en auto's laat ik bijna alles wat daar mee te maken heeft doen. Sommige dingen lukken mij zelf best wel, zo lang het maar op YouTube staat
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Ik heb @Joopieboy een jaar of 4 á 5 (?) geleden eens een keer gewezen op een dealer waar 'ie z'n fiets met een gerust hart achter kon laten in de werkplaats …. Ook bandjes zijn daar niet al te duur, ook niet als je ze ter plekke laat wisselen op de motornoes schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 21:02:
[...]
Exact, dit is gewoon de hele motor daar parkeren en klaar terwijl ik wacht (lees: toekijk). Ik weet dat universele lui het goedkoper kunnen, maar de band wordt dan weer goedkoop geleverd door de dealer (op een paar cent na zelfde prijs als goedkoopste webshop). (En ze doen niet moeilijk als je zelf een band meebrengt). Daarbovenop: ik weet dat de dealer secuur is met terugplaatsen achterwiel, ketting spannen etc. en dan combineer ik het meestal met een beurt. Stukje gemak
Deze zomer moet de motor ook weer voor een beurt en komt er ook een nieuwe voorband op.
Heel even wachten, update komt er aanHTT-Thalan schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 12:11:
[...]
We hebben sowieso een stukje TET beschikbaar, ik wil deze in de komende 2 maanden met wat mensen gaan rijden (gedeelte Arnhem/Belgie of een sectie daarvan).
En hoever is dat rijden voor hoeveel euro minder?wimmel_1 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 21:08:
[...]
Ik heb @Joopieboy een jaar of 4 á 5 (?) geleden eens een keer gewezen op een dealer waar 'ie z'n fiets met een gerust hart achter kon laten in de werkplaats …. Ook bandjes zijn daar niet al te duur, ook niet als je ze ter plekke laat wisselen op de motor
Dát dus…. Maar @Joopieboy kwam destijds op de één of andere manier (werk) hier in de regio terecht vanuit Limburg (is 'm ook niet kwalijk te nemen, hé).noes schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 21:18:
[...]
En hoever is dat rijden voor hoeveel euro minder?Nee, ik blijf lekker makkelijk bij mn vaste dealer (zit ook dichtbij namelijk). Als ze nou heel hoge prijs zouden rekenen voor de banden zelf zou ik bandjes en montage wel elders laten doen.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Ah, nog iemand die verstandig is en de is-17 heeft vervangen!Secsytime schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 20:48:
[...]
Update 2: De HJC RPHA 70 bevalt erg goed, veel stiller en comfortabeler dan mijn IS-17! Daarnaast kan ikeindelijk mijn BT S2 horen boven de 100 km/u (en hoger) wat een enorm verschil.
Geweldig!Tankiej schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 19:49:
Leuk rijden hier hoor
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Nah..
[ Voor 8% gewijzigd door thijsco19 op 19-06-2018 21:40 ]
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Doen wij ook (samen met kameraad), tm vrijdag in Oostenrijk en zaterdagochtend vertrekken we naar de Dolomieten, Arabba. Dan daar nog een kleine week rondrijdenKleus schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 20:48:
[...]
Nice, geniet ervan!![]()
Zijn lekker veel bochtjes op de Stelvio maar afhankelijk van het aantal auto's dat er rijdt is het opletten.
Er omheen liggen overigens ook hele mooie wegen.
Zelf in 2016 gecombineerd met een tripje naar de Dolomieten; erg afzien zo'n vakanties...
Uhu….. Tentje wat er in één van die bochten daar zit serveert overigens erg lekker appelgebak
Ja, waardeloos is 't ja.... We proberen 't al jaren daar met de hoop dat 't beter wordt, maar.....
Die rubberwormen in 't asfalt zijn daar echt wel een issue, ja.....Joopieboy schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 21:49:
En dan dat asfalt wat rubber vreet... Die ijle lucht doet ook wat met het verbruik
Oh ja? Welke dealer is dat dan? Ik heb 50 euro per band betaald omdat ik zelf m'n banden had aangeleverd. Dit bij motorport assen want zij zijn de enige ducati 'dealer' in de buurt. Voor de banden heb ik 230 betaald waar motorport 480 506 Inc montage voor wilde hebbenlolgast schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 21:33:
Dichtbij of ver weg, €40 per band is gewoon diefstal. Bij Ducati zit het bij de prijs inbegrepen en daar betaalde ik €25 per band meer dan via internet. Motor inleveren, koffie zetten, lullen met jan en alleman en weer opstappen
Even rondzoeken naar de mogelijkheden. Als je bij een online leverancier van banden kijkt kan je vaak ook alle opties in je omgeving zien als montagepunt.gebruikershaes schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 22:08:
[...]
Oh ja? Welke dealer is dat dan? Ik heb 50 euro per band betaald omdat ik zelf m'n banden had afgeleverd. Dit bij motorport assen wan't zij zijn de enige ducati 'dealer' in de buurt. Voor de banden heb ik 230 betaald waar motorport 480 oid voor wilde hebben
[ Voor 3% gewijzigd door PilatuS op 19-06-2018 22:20 ]
Praten over diefstal is onzin: Prijs is van te voren duidelijk, dus geen oplichting of diefstal. Jij betaalt minder bij jouw dealer, prima. Het verschil betaal je wel weer terug als je je distributie laat doenlolgast schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 21:33:
Dichtbij of ver weg, €40 per band is gewoon diefstal. Bij Ducati zit het bij de prijs inbegrepen en daar betaalde ik €25 per band meer dan via internet. Motor inleveren, koffie zetten, lullen met jan en alleman en weer opstappen
Zeker niet te onderschatten! Met de motor heb ik helaas niet zoveel keuze, er is maar 1 kawasaki garage in de buurt, maar nog geen klachten afgezien van dat ze best duur zijn.noes schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 00:49:
Zoals ik al zei, voor mij telt gemak en vertrouwen ook mee.
Stevig aan de prijs.ndthien schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 18:43:
Ik wil gaan beginnen met rijlessen en ik ben een rijschool tegengekomen. Deze mensen raden mij een "Try The Bike" aan van 70 euro.
"Tijdens de Try The Bike van 2 uur leer je de basis en het omgaan met een motor, waardoor je direct bij aanvang van de opleiding je focus kan leggen op het rijden en geen tijd kwijt bent aan de basis."
Nodig of onnodig?
I have stability. The ability to stab.
Waarschijnlijk gevalletje target fixation. Je bent te hard de bocht in gegaan en door de schrik rechtdoor gekeken? Volgende keer proberen meer door te bocht te kijken, dan valt de snelheid meestal wel mee voor je gevoel.alexthegrat schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 19:57:
Resultaat:
[afbeelding]
Kijk dat is nu al een heel stuk meer in de buurt. Maarheeze rijd ik elke werkdag langs voor het werkMelkunie schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 21:08:
[...]
Heel even wachten, update komt er aan
https://www.facebook.com/...rmalink/1032575743564236/
Specifiek het stuk tussen Groesbeek en Maarheeze.
[ Voor 21% gewijzigd door Thoit op 20-06-2018 08:43 ]
Ik vind de @Leviathius de beste. Maar zou je 't niet zien zitten om een tweede voorbeeld te maken met de letters wit (à la Tweakers) of lichtgrijs? Ik vind 't echt niet kunnen, zwart op donkerrood...Leviathius schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 08:47:
@Vrijdag @Dryhte en @alleanderen: Zijn er nog mensen die het leuk lijken om een gooi te doen naar een sticker ontwerp of MC logo? Of moeten we daarvoor wachten tot het vrijdag is en niemand wilt werken?
Tot nu toe hebben we een viertal inzendingen en dat mogen er wel iets meer zijn. Dan zouden we binnenkort een poll kunnen openen waar mensen kunnen stemmen op het beste ontwerp.
De inzendingen:
Dryhte: [afbeelding]
Ardj:
[afbeelding]
Ari Gold:
[afbeelding][afbeelding]
Leviathius:
[afbeelding]
No problemo señor Dryhte. Sterker nog, ik had er thuis al eentje gemaakt met grijze letters, maar vergeten op het forum te knikkerenDryhte schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 08:53:
[...]
Ik vind de @Leviathius de beste. Maar zou je 't niet zien zitten om een tweede voorbeeld te maken met de letters wit (à la Tweakers) of lichtgrijs? Ik vind 't echt niet kunnen, zwart op donkerrood...
En sorry, ik heb écht geen grafische skills...
Daar loopt de route nu ook al. Dus vanavond ben je iets later thuis?Thoit schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 08:35:
[...]
Kijk dat is nu al een heel stuk meer in de buurt. Maarheeze rijd ik elke werkdag langs voor het werk
Ik ga 't ook niet op de motor plakken maar op de topbox, als dat helptMelkunie schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 08:56:
Aan de ene kant vind ik de stickers heel tof, maar aan de andere kant wil ik eigenlijk geen stickers op m'n motor plakken. Ik heb net na 9 maanden eindelijk die ellendige WARNUNG-stickers er van af. Lastig...
Ik ben absoluut geen photoshop-held, maar ik wil ook nog wel een keertje kijken wat ik kan brouwen, de huidige inzendingen inspireren in ieder geval al. Deze week alleen érg weinig tijd, dus kan goed dat ik er te laat mee ga komen.
-
[...]
Daar loopt de route nu ook al. Dus vanavond ben je iets later thuis?
[afbeelding]
GPX hierrrr
Heb zelf bij rijschool Rypas gelest in Rotterdam. Ik vond het erg prettig lessen daar, maar dat is alweer 7 jaar terug. Wat de kosten waren weet ik niet meer precies.ndthien schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 08:35:
@Secsytime @Panini @SmurfLink Thanks voor de input.
Kent iemand nog een goede rijschool in omgeving Rotterdam?
Droplets of yes and no in an ocean of maybe
Nou... gaat hem toch niet worden denk ik. Het is over drie weken, en...:RvdH schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 13:38:
Zo, na 12 jaar m'n motorrijbewijs te hebben lijkt het dan nu toch eindelijk echt een keertje te gaan gebeuren, ik ga een weekend lang motorrijden in de Eifel
4 dagen lang bochtentraining in de Eifel
[ Voor 21% gewijzigd door Vrijdag op 20-06-2018 09:47 ]
Zolang je maar een ontwerp hebt is het al goed! Dan is er altijd wel iemand die het dan kan digitaliseren en oppoetsen en dergelijke.Vrijdag schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 09:46:
@Leviathius Ik ga vanavond eens aan de klus, nu ben ik geen held met grafische programma's dus misschien maak ik wel een tekening en daar weer een foto vanMet een aardappel
Noooit van gehoord, maar heb even vlug gekeken en ik denk dat als we iemand zouden inschakelen deze man ons goed van dienst zou kunnen zijn: https://bit.ly/2K0Cf6QPanini schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 09:37:
Geen idee anders om op Fiverr een goedkoop logo te laten ontwerpen?
Oei dat is zuur. Hopelijk kan je de deelname annuleren?RvdH schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 09:46:
[...]
Nou... gaat hem toch niet worden denk ik. Het is over drie weken, en...:
[afbeelding]
Eén stom vingertje gebroken en meteen hele poot in 't gips
Mooie stuff maakt ie.Leviathius schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 09:50:
Noooit van gehoord, maar heb even vlug gekeken en ik denk dat als we iemand zouden inschakelen deze man ons goed van dienst zou kunnen zijn: https://bit.ly/2K0Cf6Q
Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.
75 euro voor een standard pakket waarbij je zelf de source file hebt. Zou je dan later alsnog iets willen veranderen, dan kan dat gewoon. Dat moeten we toch wel bij elkaar krijgen met een groepje lijkt me.Leviathius schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 09:50:
[...]
Zolang je maar een ontwerp hebt is het al goed! Dan is er altijd wel iemand die het dan kan digitaliseren en oppoetsen en dergelijke.
[...]
Noooit van gehoord, maar heb even vlug gekeken en ik denk dat als we iemand zouden inschakelen deze man ons goed van dienst zou kunnen zijn: https://bit.ly/2K0Cf6Q
Tipje, ik woon in Assen en ga tegenwoordig naar deze garage. Veel goedkoper dan motoport.gebruikershaes schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 22:08:
[...]
Oh ja? Welke dealer is dat dan? Ik heb 50 euro per band betaald omdat ik zelf m'n banden had aangeleverd. Dit bij motorport assen want zij zijn de enige ducati 'dealer' in de buurt. Voor de banden heb ik 230 betaald waar motorport 480 506 Inc montage voor wilde hebben
Neeeee! Mijn arme ouwe fietsjealexthegrat schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 19:57:
Resultaat:
[afbeelding]
Vanmiddag even bij de garage kijken wat de schade is, het leek voor mij in ieder geval mee te vallen. Inderdaad, goede les om mee te nemen, sturen is belangrijker dan remmen in dit geval =Pwilco1985 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 10:19:
[...]
Neeeee! Mijn arme ouwe fietsje![]()
Veel schade of valt het mee? Geluk gehad met die boom zeg!![]()
Volgende keer gewoon door blijven sturen. Ook al ga je voor je gevoel te hard meestal haal je de bocht alsnog wel. Meestal loopt dat beter af dan in paniek remmen want dan komt de motor recht en haal je de bocht zeker niet meer. Maar goed iets met schade en schande
Zo heb ik dat ook al een aantal keren opgelost ja, gewoon wat verder afschuinen en de motor wat eerder/verder naar binnen trekken in de bocht.wilco1985 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 10:19:
[...]
Neeeee! Mijn arme ouwe fietsje![]()
Veel schade of valt het mee? Geluk gehad met die boom zeg!![]()
Volgende keer gewoon door blijven sturen. Ook al ga je voor je gevoel te hard meestal haal je de bocht alsnog wel. Meestal loopt dat beter af dan in paniek remmen want dan komt de motor recht en haal je de bocht zeker niet meer. Maar goed iets met schade en schande
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Dat gewoon is niet altijd gewoon in zo'n situatieDestruction schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 10:25:
[...]
Zo heb ik dat ook al een aantal keren opgelost ja, gewoon wat verder afschuinen en de motor wat eerder/verder naar binnen trekken in de bocht.
* Destruction komt nog wel 's bochten tegen die toch wat meer knijpen dan ze in eerste instantie lijken te doen
Koppelingshandel en spiegel? Dat zijn de dingen die er het eerst aan gaanalexthegrat schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 10:24:
[...]
Vanmiddag even bij de garage kijken wat de schade is, het leek voor mij in ieder geval mee te vallen. Inderdaad, goede les om mee te nemen, sturen is belangrijker dan remmen in dit geval =P
Komt bekend voor ja. Gewoon doordrukken zullen we maar zeggenDestruction schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 10:25:
[...]
Zo heb ik dat ook al een aantal keren opgelost ja, gewoon wat verder afschuinen en de motor wat eerder/verder naar binnen trekken in de bocht.
[ Voor 5% gewijzigd door wilco1985 op 20-06-2018 10:31 ]
Gisteren met supermoto trouwens nog een leuke gehad. Bij een vriend brak de standaard af, kan je zien hoe erg je gewend bent om de motor op de standaard te zetten. Hij liet hem daarna bijna op de grond donderen omdat hij weer was vergeten dat de standaard er niet meer op zatwilco1985 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 10:29:
[...]
Koppelingshandel en spiegel? Dat zijn de dingen die er het eerst aan gaanMisschien stuur krom? Weet niet hoe hard je door de grond geploegd bent. Materiaal is vervangbaar moet je maar denken. Goed dat je zelf de foto hebt kunnen maken
Ik hoop eigenlijk dat het meevalt, de spiegels en handels waren allemaal nog heel (spiegels wel in een andere stand, maar lijken niet verbogen). Heb de motor tot vrijwel stilstand rechtop kunnen houden, ik denk dat dat een heel stuk scheelt.wilco1985 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 10:29:
[...]
Koppelingshandel en spiegel? Dat zijn de dingen die er het eerst aan gaanMisschien stuur krom? Weet niet hoe hard je door de grond geploegd bent. Materiaal is vervangbaar moet je maar denken. Goed dat je zelf de foto hebt kunnen maken
Dat moet je vooral zo zien te houdenalexthegrat schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 10:33:
[...]
Maar goed, ik heb zelf te weinig ervaring met motorschade om het goed te beoordelen
Vorige week daar bij het restaurant (op de achtergrond) nog wat gegetenthijsco19 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 21:36:
[...]
Ah, nog iemand die verstandig is en de is-17 heeft vervangen!
Ik heb ook een rpha 70 ervoor in de plaats gekocht. Erg tevreden mee!
[...]
Geweldig!
Helaas/gelukkig nog 2 daagjes rijden en kan ik er ook van genieten!
Hier 2tal foto's van een tussenstopje.
[afbeelding]
[afbeelding]
[...]
Nah..![]()
Je mag door voor de koelkast!
Hmmm dat heb ik mezelf al eigen gemaakt. Grappig om te zien dat een bochtentraining datzelfde advies geeftLeast Inkling schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 10:35:
In een bochtentraining in april hebben we geleerd om de omgeving en de weg te lezen.
Hoe lopen de bomen naast de weg? Zie je een patroon waardoor je weet hoe een bocht eruit kan zien.
Ook zijn wegen metronomisch (is dat een woord?) aangelegd, dus bochten lopen dan vloeiend en op dezelfde manier door het landschap. Afwijkingen hier op wordt aangegeven door waarschuwingsbordjes en gevarensignalen op vangrails bijvoorbeeld.
Zoals de instructeur keer op keer zei: "Misschien willen deze bordjes je wel iets zeggen...?"
Uiteindelijk bij twijfel, terugschakelen voor betere handling van de motor en voorzichtig(er) de bocht in.
[ Voor 48% gewijzigd door SniperGuy op 20-06-2018 10:58 ]
Omgeving Rotterdam is erg grootndthien schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 08:35:
[ Voor 24% gewijzigd door aidanl op 20-06-2018 11:51 ]
Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange
Niet omgeving Rotterdam, maar gewoon in Rotterdam: rijschool HERS. Ik heb daar les gehad van Rakesh (volgens mij ook de enige motorinstructeur daar). Ik vond het heel prettig hoe hij les gaf.ndthien schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 08:35:
XBL: DonFrans
Navi in lengte richting scheelt veel, maar ook hoe de bocht knijpt kun je wel zien met wat ervaring:Thoit schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 10:28:
[...]
Dat gewoon is niet altijd gewoon in zo'n situatieIn de Eifel is het ook altijd lastig inschatten hoe een bocht verloopt omdat je niet door de bocht kan heenkijken. Vind het daar altijd wel prettig als iemand voor je rijdt die de wegen kent.
Je kunt er ook eentje bij Ali kopen, kost een heel stuk minder en daarin zit de telefoon ook super stevig. Je hebt ze zelfs met ingebouwde USB aansluiting.Daannh schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 13:19:
Enig idee of onderstaande houder geschikt is (qua montage) voor een kawasaki z750?
https://www.bikeroutfit.n...kit-x-grip-fork-stem.html
Dank voor je reactie! Qua kwaliteit OK? Krijg snel een vertekend beeld bij Aliexpress haha, zeker als er bedrading bij komt kijken (usb aansluiting).Thoit schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 13:54:
[...]
Je kunt er ook eentje bij Ali kopen, kost een heel stuk minder en daarin zit de telefoon ook super stevig. Je hebt ze zelfs met ingebouwde USB aansluiting.
Omdat het een RAM mount is, kan je erg veel verloopstukken kopen om de houder op bijv. het stuur te monteren maar ook op een plaats van een boutje.
De bevestiging in het balhoofd wordt meestal gebruikt bij racers omdat er geen ruimte is op het stuur.Daannh schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 13:19:
Enig idee of onderstaande houder geschikt is (qua montage) voor een kawasaki z750?
Ik heb blijkbaar een afwijking op mn bot (mn ringvinger is gebroken, niet mn pink) - daardoor zit er veel kraakbeen en is hij zwak. Anders had een "buddytape" volstaanSmurfLink schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 09:54:
@RvdH Wauw, pink gebroken en daardoor hele onderarm in het gips? o_O Da's wel een beetje overkill zeg.. waarom was dat nodig?
[ Voor 4% gewijzigd door RvdH op 20-06-2018 14:48 ]
Ziet er nogal complexer uit als dat nodig is. Je kan een Ram balletje krijgen die zo in de houder van je stuur schroeft of in een ander schroef punt:Daannh schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 13:19:
Stuur? Welk stuurD.I.N.G schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 14:34:
[...]
De bevestiging in het balhoofd wordt meestal gebruikt bij racers omdat er geen ruimte is op het stuur.
Een Z750 heeft als ik me niet vergis wel ruimte op het stuur en dat lijkt mij dan ook beter.
https://www.bikeroutfit.n...lder-with-u-bolt-mou.html
Koop geregeld zaken in China, en dit is gewoon een goede houder, telefoon blijft gewoon zitten met 180+Daannh schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 14:33:
[...]
Dank voor je reactie! Qua kwaliteit OK? Krijg snel een vertekend beeld bij Aliexpress haha, zeker als er bedrading bij komt kijken (usb aansluiting).
Prijs maakt mij niet echt uit, zolang de telefoon maar goed stevig zit
Dat heb ik ook op mijn CRB 600 maar dat gaat toch niet werken op een Z750 en daarop wil "Daannh" het gebruiken?Joopieboy schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 15:14:
[...]
Stuur? Welk stuur
[afbeelding]
Beste is nog een fork stem mount met een verlenger ertussen. Ik heb nu een dicht hoesje waar de telefoon in gaat, maar hier na zal ik ook overstappen naar een X Grip en een waterdichte telefoon.
Thoit, heb je een ali houder gelinkt? Ik vind je link niet terugThoit schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 15:30:
[...]
Koop geregeld zaken in China, en dit is gewoon een goede houder, telefoon blijft gewoon zitten met 180+
Zou zelf eerst kijken hoe je het liefste de telefoon gemonteerd wil hebben. Zelf word ik er kriebelig van als het niet in het midden zit (is een tik van mij)
Je moet hem ook niet eruit willen halen tijdens het rijden helolgast schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 15:39:
Ik zie mezelf al vloeken terwijl ik half over die houder hang terwijl ik met mijn handschoenen aan de telefoon niet uit de houder krijg
/me Fervent X-Grip gebruiker
Zo dat is zuur zeg. Hoe lang moet je, de volle 6 weken?RvdH schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 14:48:
[...]
Ik heb blijkbaar een afwijking op mn bot (mn ringvinger is gebroken, niet mn pink) - daardoor zit er veel kraakbeen en is hij zwak. Anders had een "buddytape" volstaan
Thanks voor alle beterwensen!
Nee had geen link geplaatst. Even zoeken op X-grip op Ali en je kunt ze eenvoudig vindenDryhte schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 15:32:
[...]
Thoit, heb je een ali houder gelinkt? Ik vind je link niet terug
Mja zijn ze allemaal even goed? Da's de vraag die ik me dan stel...Thoit schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 15:41:
[...]
Nee had geen link geplaatst. Even zoeken op X-grip op Ali en je kunt ze eenvoudig vinden
Hopelijk niet, volgende week terug voor een scanSmurfLink schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 15:41:
[...]
Zo dat is zuur zeg. Hoe lang moet je, de volle 6 weken?
Dan kun je meteen leren wennen aan 't rijden met korte hendels waarbij je maar maximaal 3 vingers óp de hendel kwijt kunt. Als je eenmaal aan die dingen gewent bent dan wil je niet snel meer iets andersRvdH schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 16:24:
[...]
Hopelijk niet, volgende week terug voor een scanDan hoop ik dat ze 't kunnen vervangen voor buddytape.
Met het gips heeft hij helemaal geen handschoenen meer nodig joh, is toch al lekker stevig zo? En dan alleen de wijzvinger gebruiken voor de hendelwimmel_1 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 16:31:
[...]
Dan kun je meteen leren wennen aan 't rijden met korte hendels waarbij je toch maar maximaal 3 vingers óp de hendel kwijt kunt. Als je eenmaal aan die dingen gewent bent dan wil je niet snel meer iets anders![]()
Probleem met je vingers in een handschoen te krijgen met zo'n "Buddy Spalk / Tape" is wel tijdelijk op te lossen met een schaar…. Wél een goedkope handschoen voor gebruiken, scheelt je het stuque maken van een, waarschijnlijk dure, huidige set
Verwijderd
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Heb bij mij nog nooit 1 druppel op de grond gezien of iets van resten. Ik denk dat er bij mij ergens een punt zit waar het verdampt. Ben wel benieuwd of ze iets kunnen vinden.steveman schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 17:14:
Hmm, mijn Stripple deed ook plasjes in het begon. Had het idee dat het vrij laat begon te druppelen. Bij mij zat een deksel niet op het juiste moment vast.
YouTube: 2017 0719 234055 001 Street Triple RS leak
Begon ook pas na heel lang koelen.
Gewoon weigeren om die US Meuk nog te kopen… Ze willen niet deftig betalen voor degelijk EU / Aziatisch (KRUPP / TATA) staal, dan ook maar géén import meer van het product wat ze er van maken. Genoeg andere fabrikanten in de EU en Azië welke er wél iets moois van kunnen maken zonder importheffing.Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 17:11:
Invoerheffing van 25% extra als reactie op Trump z'n handelsconflict. Dus een Harley (maakt me weinig uit) of Zero (da's een serieuze optie) wordt 25% duurder.
[ Voor 31% gewijzigd door Will_M op 20-06-2018 21:45 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq