Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-09 17:26
Leuk rijden hier hoor :D

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fV1D8Szl.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fEsiFT3l.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/c8Gdghdl.jpg

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• alexthegrat
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-09 16:53
Vandaag voor het eerst gevallen. Domme actie, te hard een bocht in en in een reflex naar de voorrem grijpen.
Resultaat:
crash

Al met al veel geluk gehad, zelf helemaal niks, motor lijkt ook weinig schade te hebben. Bijna een boom meegepakt, maar gelukkig nog net kunnen ontwijken.
Leermomentje zullen we maar zeggen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:31

Vrijdag

De Zwarte

Dryhte schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 11:46:
[...]

Aan alle geïnteresseerden in een Tweakers MC sticker:

Ik kreeg zonet de volgende mail van Tweaker @Ginz binnen:

[...]

Met andere woorden, het lijkt me dat zolang niemand hier een handeltje probeert uit te slaan, we de toestemming krijgen om het logo te gebruiken voor onze Tweakers MC sticker :)

d:)b
Stickers en tshirts vallen als ze op aanvraag gemaakt worden dus netjes onder een soort van FUP? :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32
@Vrijdag Seems so. Prima geregeld zo?

[ Voor 17% gewijzigd door Dryhte op 19-06-2018 20:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
noes schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 13:09:
[...]

Bij de BMW dealer (Houtrust, bij Nootdorp) betaal ik 4 tientjes per band. Ik heb een ketting, zal een cardan fiets zoveel meer tijd kosten dan?
Ik moet zeggen dat ik het mee vind vallen. €40 voor het monteren van een band, inclusief de velgen demonteren en weer monteren? Alles kost tijd en dus ook geld.

Mijn motor is binnenkort ook aan de beurt voor (in ieder geval) een nieuwe achterband. Aangezien ik zelf geen kennis en kunde heb van motoren en auto's laat ik bijna alles wat daar mee te maken heeft doen. Sommige dingen lukken mij zelf best wel, zo lang het maar op YouTube staat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:05
alexthegrat schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 19:57:
Vandaag voor het eerst gevallen. Domme actie, te hard een bocht in en in een reflex naar de voorrem grijpen.
Resultaat:
[afbeelding]

Al met al veel geluk gehad, zelf helemaal niks, motor lijkt ook weinig schade te hebben. Bijna een boom meegepakt, maar gelukkig nog net kunnen ontwijken.
Je zegt het zelf, gelukkig heb je zelf niks op een deuk in je ego na hoogstens. Materiaal is het minste waar je je om druk hoeft te maken. Hoewel dat vaak wel het eerste is waar je naar kijkt als je onderuit gaat. :+

Zo snel mogelijk weer opstappen en lekker verder toeren. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Panini op 19-06-2018 20:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexthegrat
Panini schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 20:20:
[...]

Je zegt het zelf, gelukkig heb je zelf niks op een deuk in je ego na hoogstens. Materiaal is het minste waar je je om druk hoeft te maken. Hoewel dat vaak wel het eerste is waar je naar kijkt als je onderuit gaat. :+

Flinke schade aan het ego inderdaad. Als de materiële schade een beetje meevalt hoop ik zsm weer op te stappen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:48
Panini schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 20:20:
[...]

alexthegrat schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 20:28:
Flinke schade aan het ego inderdaad. Als de materiële schade een beetje meevalt hoop ik zsm weer op te stappen :)
Je ego is een beetje hetzelfde als je motorfiets. De eerst deuk is erg, de tweede is balen, maar na de 10e deuk kan het je geen barst meer schelen hoeveel er nog bij komen en ga je er gewoon voor.

[ Voor 16% gewijzigd door HTT-Thalan op 19-06-2018 20:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Ja zeker :Y Als er wat gemaakt wordt zal het toch op basis van inschrijven zijn denk ik. Tenzij Tweakers écht van plan is een MC op te richten. Satudarah is net verboden dus wie weet :+

@alexthegrat poeh, daar ben je goed vanaf gekomen! Sterkte met schadeafhandeling en herstel (van je ego ;) )

[ Voor 14% gewijzigd door Vrijdag op 19-06-2018 20:44 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:18

Secsytime

Automagisch

Resultaat:
[afbeelding]

Ah balen man.. foto laat het er wel enorm ernstig uitzien! Was het een gevalletje te hard of meer angst en dat je met goed doorkijken de bocht had kunnen halen?

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Update 2: De HJC RPHA 70 bevalt erg goed, veel stiller en comfortabeler dan mijn IS-17! Daarnaast kan ikeindelijk mijn BT S2 horen boven de 100 km/u (en hoger) wat een enorm verschil.

Update 3: Heb laatst nieuwe bandjes op de motor gezet, Dunlop Road Smart 3 en daar ook erg tevreden over. Geven veel vertrouwen in alle weersomstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 10:58
Nice, geniet ervan! 8)
Zijn lekker veel bochtjes op de Stelvio maar afhankelijk van het aantal auto's dat er rijdt is het opletten.
Er omheen liggen overigens ook hele mooie wegen.
Zelf in 2016 gecombineerd met een tripje naar de Dolomieten; erg afzien zo'n vakanties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexthegrat
Secsytime schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 20:48:
[...]

Ah balen man.. foto laat het er wel enorm ernstig uitzien! Was het een gevalletje te hard of meer angst en dat je met goed doorkijken de bocht had kunnen halen?
Ik denk dat de bocht opzich wel te doen was, maar inderdaad door een gebrek aan doorkijken (en helemaal dom, de voorrem erbij pakken) toch rechtdoor geschoten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

alexthegrat schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 20:51:
[...]

Ik denk dat de bocht opzich wel te doen was, maar inderdaad door een gebrek aan doorkijken (en helemaal dom, de voorrem erbij pakken) toch rechtdoor geschoten
Het merendeel van de weggebruikers zal die bocht waarschijnlijk wél in een andere status dóór kunnen komen, toch?

Maar wel balen voor je… Jammer dat je je fiets zó in 't bos moest neerleggen ;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

sypie schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 20:18:
[...]

Ik moet zeggen dat ik het mee vind vallen. €40 voor het monteren van een band, inclusief de velgen demonteren en weer monteren? Alles kost tijd en dus ook geld.

Mijn motor is binnenkort ook aan de beurt voor (in ieder geval) een nieuwe achterband. Aangezien ik zelf geen kennis en kunde heb van motoren en auto's laat ik bijna alles wat daar mee te maken heeft doen. Sommige dingen lukken mij zelf best wel, zo lang het maar op YouTube staat :+
Exact, dit is gewoon de hele motor daar parkeren en klaar terwijl ik wacht (lees: toekijk). Ik weet dat universele lui het goedkoper kunnen, maar de band wordt dan weer goedkoop geleverd door de dealer (op een paar cent na zelfde prijs als goedkoopste webshop). (En ze doen niet moeilijk als je zelf een band meebrengt). Daarbovenop: ik weet dat de dealer secuur is met terugplaatsen achterwiel, ketting spannen etc. en dan combineer ik het meestal met een beurt. Stukje gemak :)

Deze zomer moet de motor ook weer voor een beurt en komt er ook een nieuwe voorband op.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

noes schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 21:02:
[...]

Exact, dit is gewoon de hele motor daar parkeren en klaar terwijl ik wacht (lees: toekijk). Ik weet dat universele lui het goedkoper kunnen, maar de band wordt dan weer goedkoop geleverd door de dealer (op een paar cent na zelfde prijs als goedkoopste webshop). (En ze doen niet moeilijk als je zelf een band meebrengt). Daarbovenop: ik weet dat de dealer secuur is met terugplaatsen achterwiel, ketting spannen etc. en dan combineer ik het meestal met een beurt. Stukje gemak :)

Deze zomer moet de motor ook weer voor een beurt en komt er ook een nieuwe voorband op.
Ik heb @Joopieboy een jaar of 4 á 5 (?) geleden eens een keer gewezen op een dealer waar 'ie z'n fiets met een gerust hart achter kon laten in de werkplaats …. Ook bandjes zijn daar niet al te duur, ook niet als je ze ter plekke laat wisselen op de motor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:18
HTT-Thalan schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 12:11:
[...]

We hebben sowieso een stukje TET beschikbaar, ik wil deze in de komende 2 maanden met wat mensen gaan rijden (gedeelte Arnhem/Belgie of een sectie daarvan).
Heel even wachten, update komt er aan :)
https://www.facebook.com/...rmalink/1032575743564236/
Specifiek het stuk tussen Groesbeek en Maarheeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

wimmel_1 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 21:08:
[...]

Ik heb @Joopieboy een jaar of 4 á 5 (?) geleden eens een keer gewezen op een dealer waar 'ie z'n fiets met een gerust hart achter kon laten in de werkplaats …. Ook bandjes zijn daar niet al te duur, ook niet als je ze ter plekke laat wisselen op de motor ;)
En hoever is dat rijden voor hoeveel euro minder? ;) Nee, ik blijf lekker makkelijk bij mn vaste dealer (zit ook dichtbij namelijk). Als ze nou heel hoge prijs zouden rekenen voor de banden zelf zou ik bandjes en montage wel elders laten doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

noes schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 21:18:
[...]

En hoever is dat rijden voor hoeveel euro minder? ;) Nee, ik blijf lekker makkelijk bij mn vaste dealer (zit ook dichtbij namelijk). Als ze nou heel hoge prijs zouden rekenen voor de banden zelf zou ik bandjes en montage wel elders laten doen.
Dát dus…. Maar @Joopieboy kwam destijds op de één of andere manier (werk) hier in de regio terecht vanuit Limburg (is 'm ook niet kwalijk te nemen, hé). >:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Hee doe es rustig ouwe :+ Heb onvrijwillig van mijn 6e tot 23e in Limburg gewoond, en al snel (economisch) gevlucht toen het mogelijk was, en geen spijt van. :+

Ook niet om bij Huybers aan te kloppen met mijn F. ;) Zal idd 4 of al 5 jaar geleden zijn denk ik ja. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:29
Dichtbij of ver weg, €40 per band is gewoon diefstal. Bij Ducati zit het bij de prijs inbegrepen en daar betaalde ik €25 per band meer dan via internet. Motor inleveren, koffie zetten, lullen met jan en alleman en weer opstappen

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• thijsco19
  • Laatst online: 18:05

thijsco19

KTM 990 SMT

Secsytime schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 20:48:
[...]
Update 2: De HJC RPHA 70 bevalt erg goed, veel stiller en comfortabeler dan mijn IS-17! Daarnaast kan ikeindelijk mijn BT S2 horen boven de 100 km/u (en hoger) wat een enorm verschil.
Ah, nog iemand die verstandig is en de is-17 heeft vervangen!
Ik heb ook een rpha 70 ervoor in de plaats gekocht. Erg tevreden mee!
Geweldig!
Helaas/gelukkig nog 2 daagjes rijden en kan ik er ook van genieten!

Hier 2tal foto's van een tussenstopje.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QiPkphs.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BAmk2zI.jpg
Nah.. :+
Je mag door voor de koelkast! :9

[ Voor 8% gewijzigd door thijsco19 op 19-06-2018 21:40 ]

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@thijsco19 = @Piesport >:)

[ Voor 52% gewijzigd door Will_M op 19-06-2018 21:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-09 17:26
Kleus schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 20:48:
[...]

Nice, geniet ervan! 8)
Zijn lekker veel bochtjes op de Stelvio maar afhankelijk van het aantal auto's dat er rijdt is het opletten.
Er omheen liggen overigens ook hele mooie wegen.
Zelf in 2016 gecombineerd met een tripje naar de Dolomieten; erg afzien zo'n vakanties...
Doen wij ook (samen met kameraad), tm vrijdag in Oostenrijk en zaterdagochtend vertrekken we naar de Dolomieten, Arabba. Dan daar nog een kleine week rondrijden :D

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Bekende plek daar ;)
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2016/08/IMG_4963-900x675.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Uhu….. Tentje wat er in één van die bochten daar zit serveert overigens erg lekker appelgebak :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Eten en drinken is daar sowieso al zo slecht :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Joopieboy schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 21:46:
Eten en drinken is daar sowieso al zo slecht :+
Ja, waardeloos is 't ja.... We proberen 't al jaren daar met de hoop dat 't beter wordt, maar..... :+ :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

En dan dat asfalt wat rubber vreet... Die ijle lucht doet ook wat met het verbruik ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Joopieboy schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 21:49:
En dan dat asfalt wat rubber vreet... Die ijle lucht doet ook wat met het verbruik ;)
Die rubberwormen in 't asfalt zijn daar echt wel een issue, ja.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:36
lolgast schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 21:33:
Dichtbij of ver weg, €40 per band is gewoon diefstal. Bij Ducati zit het bij de prijs inbegrepen en daar betaalde ik €25 per band meer dan via internet. Motor inleveren, koffie zetten, lullen met jan en alleman en weer opstappen
Oh ja? Welke dealer is dat dan? Ik heb 50 euro per band betaald omdat ik zelf m'n banden had aangeleverd. Dit bij motorport assen want zij zijn de enige ducati 'dealer' in de buurt. Voor de banden heb ik 230 betaald waar motorport 480 506 Inc montage voor wilde hebben 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
gebruikershaes schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 22:08:
[...]

Oh ja? Welke dealer is dat dan? Ik heb 50 euro per band betaald omdat ik zelf m'n banden had afgeleverd. Dit bij motorport assen wan't zij zijn de enige ducati 'dealer' in de buurt. Voor de banden heb ik 230 betaald waar motorport 480 oid voor wilde hebben 8)7
Even rondzoeken naar de mogelijkheden. Als je bij een online leverancier van banden kijkt kan je vaak ook alle opties in je omgeving zien als montagepunt.

Ik had altijd iemand die aan huis kwam, maar helaas is hij er mee gestopt. Dat was nog geen 70 euro totaal waarbij ik alleen de motor aan de straat moest zetten. Dus voorrijkosten, wielen er uit halen, banden monteren en balanceren voor nog geen 70 euro.

Nu die persoon er mee gestopt is ben ik opzoek gegaan naar een andere goede optie. Ben al eens bij een bedrijf geweest, maar die hadden het balanceren niet goed gedaan. De achterband was gewoon niet helemaal goed gedaan. Vanuit daar verder gaan zoeken naar iemand die er een apparaat voor heeft zodat het 100% zeker goed gedaan zou worden. Haal nu zelf de wielen er uit en betaal 14 euro per band voor monteren en balanceren. Vind dat een prima prijs en kan er zo even langs als het nodig is.

Verder vind ik het ook fijn om zelf nu de wielen er uit te halen. In de handleiding van mijn motor moet dat gedaan worden met de remklauwen los halen en bijvoorbeeld dingen als de voorvork inveren voordat je de 4 schroeven op de vorken vastdraait. Dit is iets wat eigenlijk niemand op die manier doet. Dan kan ik net zo goed zelf aan de slag gaan en alles helemaal volgens het boekje doen. Mijn motor trok ook iets naar rechts met de handen van het stuur voordat ik voor het eerst zelf de wielen gedaan heb. Ik betaal nu voortaan lekker 14 euro per band met balanceren op een dynamisch apparaat. Kost vrijwel niets en dan wordt alles op de juiste manier gedaan.

Wil je wel alles laten doen zijn er vaak genoeg heel veel opties in je omgeving. Dan is het even uitzoeken wat het beste voor je is.

[ Voor 3% gewijzigd door PilatuS op 19-06-2018 22:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
@gebruikershaes Zaltbommel. Niet echt in de buurt dus voor jou :D Zijn regelmatig beste Ducati dealer van NL geworden, maar sinds twee jaar is dat nu MotoPuro in Nuenen. Ook niet in jouw regio :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:36
@lolgast Ha nee dat is niet in de buurt nee.
@PilatuS Klopt. Voor m'n volgende wissel ga ik ook elders kijken, maar ik deed het nu samen met een beurt. Werd die ook opgehaald, teruggebracht en gepoetst. Dus stukje gemak voor die paar tientjes extra is ook lekker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

lolgast schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 21:33:
Praten over diefstal is onzin: Prijs is van te voren duidelijk, dus geen oplichting of diefstal. Jij betaalt minder bij jouw dealer, prima. Het verschil betaal je wel weer terug als je je distributie laat doen ;)

Zoals ik al zei, voor mij telt gemak en vertrouwen ook mee. Door alles bij één zaak te laten doen heb ik ook geen gezeik als er iets mis is (hobbel in de band bijv), en kan ik t mooi combineren met mn beurtjes. En ja, die zijn vast ook duurder dan bij een universeel garage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:00
noes schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 00:49:
Zoals ik al zei, voor mij telt gemak en vertrouwen ook mee.
Zeker niet te onderschatten! Met de motor heb ik helaas niet zoveel keuze, er is maar 1 kawasaki garage in de buurt, maar nog geen klachten afgezien van dat ze best duur zijn.

De auto heb ik inmiddels bij vijf garages gehad voor onderhoud / reparaties, en in elk geval drie daarvan kom ik nooit meer terug, en eentje vertrouw ik ook niet meer nadat ze bij de laatste kleine beurt de bodemplaat niet goed vastgeschroefd hadden zodat die er uitviel toen ik op werk aankwam. De enige garage die altijd alles prima aflevert en goed advies heeft gegeven* is de dealer garage, en als die niet een wachtlijst van een maand hadden voor reparaties liet ik ze graag alles doen.

* onder andere "we raden aan om je distributieriem te vervangen", ik dacht eigenwijs te zijn omdat'ie nog officieel 25k mee kon, en toen zei'ie een half jaar en 5k kilometers later knak en kon ik een nieuwe auto kopen... :X

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
ndthien schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 18:43:
Ik wil gaan beginnen met rijlessen en ik ben een rijschool tegengekomen. Deze mensen raden mij een "Try The Bike" aan van 70 euro.

"Tijdens de Try The Bike van 2 uur leer je de basis en het omgaan met een motor, waardoor je direct bij aanvang van de opleiding je focus kan leggen op het rijden en geen tijd kwijt bent aan de basis."

Nodig of onnodig?
Stevig aan de prijs.

Ik kreeg zelf een GRATIS proefles van een uur, waarop ik de basics heb geleerd. Gewoon bij de rijschool. Dus om nou 70 euro te betalen voor 2 uur.... geldklopperij. De proefles hoort een lokkertje te zijn zodat je bij die school gaat lessen, lijkt me gek om daar meer voor te betalen dan een reguliere les (40-50 euro).

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:41
Resultaat:
[afbeelding]

Waarschijnlijk gevalletje target fixation. Je bent te hard de bocht in gegaan en door de schrik rechtdoor gekeken? Volgende keer proberen meer door te bocht te kijken, dan valt de snelheid meestal wel mee voor je gevoel.
Melkunie schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 21:08:
[...]

Heel even wachten, update komt er aan :)
https://www.facebook.com/...rmalink/1032575743564236/
Specifiek het stuk tussen Groesbeek en Maarheeze.
Kijk dat is nu al een heel stuk meer in de buurt. Maarheeze rijd ik elke werkdag langs voor het werk

[ Voor 21% gewijzigd door Thoit op 20-06-2018 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pl0xs
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23:51
@Secsytime @Panini @SmurfLink Thanks voor de input.

Kent iemand nog een goede rijschool in omgeving Rotterdam? :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:07
@Vrijdag @Dryhte en @alleanderen: Zijn er nog mensen die het leuk lijken om een gooi te doen naar een sticker ontwerp of MC logo? Of moeten we daarvoor wachten tot het vrijdag is en niemand wilt werken? :+

Tot nu toe hebben we een viertal inzendingen en dat mogen er wel iets meer zijn. Dan zouden we binnenkort een poll kunnen openen waar mensen kunnen stemmen op het beste ontwerp.

De inzendingen:
Dryhte: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DWZsUIVtPvZoLjkhkvqey8QE/full.png

Ardj:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MMsQzWH.jpg

Ari Gold:
Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/camo/e87cf1431e8963d69adee2dac6a110c131a0197e/?url=http%3A%2F%2Fi65.tinypic.com%2F2rp4kyu.jpgAfbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/camo/0b2f432eba6559db62114ef61c959ba929f4e3cb/?url=http%3A%2F%2Fi63.tinypic.com%2Fznrgyc.png

Leviathius:
Tweakers mc logo

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Leviathius schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 08:47:
@Vrijdag @Dryhte en @alleanderen: Zijn er nog mensen die het leuk lijken om een gooi te doen naar een sticker ontwerp of MC logo? Of moeten we daarvoor wachten tot het vrijdag is en niemand wilt werken? :+

Tot nu toe hebben we een viertal inzendingen en dat mogen er wel iets meer zijn. Dan zouden we binnenkort een poll kunnen openen waar mensen kunnen stemmen op het beste ontwerp.

De inzendingen:
Dryhte: [afbeelding]

Ardj:
[afbeelding]

Ari Gold:
[afbeelding][afbeelding]

Leviathius:
[afbeelding]
Ik vind de @Leviathius de beste. Maar zou je 't niet zien zitten om een tweede voorbeeld te maken met de letters wit (à la Tweakers) of lichtgrijs? Ik vind 't echt niet kunnen, zwart op donkerrood...

En sorry, ik heb écht geen grafische skills...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
Dryhte schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 08:53:
[...]

Ik vind de @Leviathius de beste. Maar zou je 't niet zien zitten om een tweede voorbeeld te maken met de letters wit (à la Tweakers) of lichtgrijs? Ik vind 't echt niet kunnen, zwart op donkerrood...

En sorry, ik heb écht geen grafische skills...
No problemo señor Dryhte. Sterker nog, ik had er thuis al eentje gemaakt met grijze letters, maar vergeten op het forum te knikkeren 8)7. To be continued later today!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Melkunie
Aan de ene kant vind ik de stickers heel tof, maar aan de andere kant wil ik eigenlijk geen stickers op m'n motor plakken. Ik heb net na 9 maanden eindelijk die ellendige WARNUNG-stickers er van af. Lastig... :9
Ik ben absoluut geen photoshop-held, maar ik wil ook nog wel een keertje kijken wat ik kan brouwen, de huidige inzendingen inspireren in ieder geval al. Deze week alleen érg weinig tijd, dus kan goed dat ik er te laat mee ga komen.

-
Thoit schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 08:35:
[...]
Kijk dat is nu al een heel stuk meer in de buurt. Maarheeze rijd ik elke werkdag langs voor het werk
Daar loopt de route nu ook al. Dus vanavond ben je iets later thuis? :>

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rbm0nf5.jpg
GPX hierrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Melkunie schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 08:56:
Aan de ene kant vind ik de stickers heel tof, maar aan de andere kant wil ik eigenlijk geen stickers op m'n motor plakken. Ik heb net na 9 maanden eindelijk die ellendige WARNUNG-stickers er van af. Lastig... :9
Ik ben absoluut geen photoshop-held, maar ik wil ook nog wel een keertje kijken wat ik kan brouwen, de huidige inzendingen inspireren in ieder geval al. Deze week alleen érg weinig tijd, dus kan goed dat ik er te laat mee ga komen.

-

[...]

Daar loopt de route nu ook al. Dus vanavond ben je iets later thuis? :>

[afbeelding]
GPX hierrrr
Ik ga 't ook niet op de motor plakken maar op de topbox, als dat helpt ;) Een reflecterende sticker kan maar helpen om gezien te worden (één links en één rechts, en misschien één op m'n helm ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Op de topkoffer is een prima idee, die moet ik sowieso nog een keertje een uitzoeken :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panini
ndthien schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 08:35:

Heb zelf bij rijschool Rypas gelest in Rotterdam. Ik vond het erg prettig lessen daar, maar dat is alweer 7 jaar terug. Wat de kosten waren weet ik niet meer precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14:53

Least Inkling

Product of the cold war

@Leviathius ben het met @Dryhte eens, zwarte letters maakt het niet duidelijk

maar jouw ontwerp is favoriet, dan die van @Ari Gold met Henk erin.

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
Geen idee anders om op Fiverr een goedkoop logo te laten ontwerpen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

RvdH schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 13:38:
Zo, na 12 jaar m'n motorrijbewijs te hebben lijkt het dan nu toch eindelijk echt een keertje te gaan gebeuren, ik ga een weekend lang motorrijden in de Eifel 8)

4 dagen lang bochtentraining in de Eifel :9~
Nou... gaat hem toch niet worden denk ik. Het is over drie weken, en...:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xOnawGTl.jpg
Eén stom vingertje gebroken en meteen hele poot in 't gips :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

@Leviathius Ik ga vanavond eens aan de klus, nu ben ik geen held met grafische programma's dus misschien maak ik wel een tekening en daar weer een foto van :P Met een aardappel :+

@RvdH Ai dat is balen zeg! Dan kan je inderdaad helemaal niks meer. Snel herstel gewenst! :>

[ Voor 21% gewijzigd door Vrijdag op 20-06-2018 09:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
Vrijdag schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 09:46:
@Leviathius Ik ga vanavond eens aan de klus, nu ben ik geen held met grafische programma's dus misschien maak ik wel een tekening en daar weer een foto van :P Met een aardappel :+
Zolang je maar een ontwerp hebt is het al goed! Dan is er altijd wel iemand die het dan kan digitaliseren en oppoetsen en dergelijke.
Panini schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 09:37:
Geen idee anders om op Fiverr een goedkoop logo te laten ontwerpen?
Noooit van gehoord, maar heb even vlug gekeken en ik denk dat als we iemand zouden inschakelen deze man ons goed van dienst zou kunnen zijn: https://bit.ly/2K0Cf6Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
@RvdH Dat is wel echt ontzettend zuur zeg! ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

@RvdH damn, overkill gips

Aan de andere kant, gashendel op 1 stand, met je wijsvinger de rem, moet lukken

Dat je snel mag herstellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
RvdH schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 09:46:
[...]

Nou... gaat hem toch niet worden denk ik. Het is over drie weken, en...:
[afbeelding]
Eén stom vingertje gebroken en meteen hele poot in 't gips :/
Oei dat is zuur. Hopelijk kan je de deelname annuleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
@RvdH Wauw, pink gebroken en daardoor hele onderarm in het gips? o_O Da's wel een beetje overkill zeg.. waarom was dat nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Vaak om de pink te stabiliseren en te voorkomen dat hij verkeerd terugroeit.

Been there, done that, schijn eigenwijs te zijn dus mijn pink links heeft een ander modelletje. :+

Boom vs pink 1-0 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 12:44

dread

Sluwe vlaming

Leviathius schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 09:50:

Noooit van gehoord, maar heb even vlug gekeken en ik denk dat als we iemand zouden inschakelen deze man ons goed van dienst zou kunnen zijn: https://bit.ly/2K0Cf6Q
Mooie stuff maakt ie.

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordKnox
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-09 20:43

LordKnox

Opperbaas.

Leviathius schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 09:50:
[...]

Zolang je maar een ontwerp hebt is het al goed! Dan is er altijd wel iemand die het dan kan digitaliseren en oppoetsen en dergelijke.

[...]

75 euro voor een standard pakket waarbij je zelf de source file hebt. Zou je dan later alsnog iets willen veranderen, dan kan dat gewoon. Dat moeten we toch wel bij elkaar krijgen met een groepje lijkt me.

Overigens vind ik de logo's van Dryhte nog het gaafst. Lekker simpel. Ik ben niet zo'n fan van de smiley helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

gebruikershaes schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 22:08:
[...]

Oh ja? Welke dealer is dat dan? Ik heb 50 euro per band betaald omdat ik zelf m'n banden had aangeleverd. Dit bij motorport assen want zij zijn de enige ducati 'dealer' in de buurt. Voor de banden heb ik 230 betaald waar motorport 480 506 Inc montage voor wilde hebben 8)7
Tipje, ik woon in Assen en ga tegenwoordig naar deze garage. Veel goedkoper dan motoport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020
Resultaat:
[afbeelding]

Neeeee! Mijn arme ouwe fietsje :-(
Veel schade of valt het mee? Geluk gehad met die boom zeg! 8)

Volgende keer gewoon door blijven sturen. Ook al ga je voor je gevoel te hard meestal haal je de bocht alsnog wel. Meestal loopt dat beter af dan in paniek remmen want dan komt de motor recht en haal je de bocht zeker niet meer. Maar goed iets met schade en schande 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexthegrat
wilco1985 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 10:19:
[...]

Volgende keer gewoon door blijven sturen. Ook al ga je voor je gevoel te hard meestal haal je de bocht alsnog wel. Meestal loopt dat beter af dan in paniek remmen want dan komt de motor recht en haal je de bocht zeker niet meer. Maar goed iets met schade en schande 8)
Vanmiddag even bij de garage kijken wat de schade is, het leek voor mij in ieder geval mee te vallen. Inderdaad, goede les om mee te nemen, sturen is belangrijker dan remmen in dit geval =P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:22

Destruction

(ex-)Automonteur

wilco1985 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 10:19:
[...]

Zo heb ik dat ook al een aantal keren opgelost ja, gewoon wat verder afschuinen en de motor wat eerder/verder naar binnen trekken in de bocht.

* Destruction komt nog wel 's bochten tegen die toch wat meer knijpen dan ze in eerste instantie lijken te doen :+

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Destruction schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 10:25:
[...]

Zo heb ik dat ook al een aantal keren opgelost ja, gewoon wat verder afschuinen en de motor wat eerder/verder naar binnen trekken in de bocht.

* Destruction komt nog wel 's bochten tegen die toch wat meer knijpen dan ze in eerste instantie lijken te doen :+
Dat gewoon is niet altijd gewoon in zo'n situatie ;) In de Eifel is het ook altijd lastig inschatten hoe een bocht verloopt omdat je niet door de bocht kan heenkijken. Vind het daar altijd wel prettig als iemand voor je rijdt die de wegen kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Pff, zo rijd je zomaar even een week niet, geen probleem, maar als het ding dan bij de garage staat mis je 'm enorm. Net even gebeld of vanavond ophalen ging lukken. Blijkt het nog maar de vraag of de banden vandaag op tijd binnenkomen. Dus mogelijk pas morgen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilco1985
alexthegrat schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 10:24:
[...]

Vanmiddag even bij de garage kijken wat de schade is, het leek voor mij in ieder geval mee te vallen. Inderdaad, goede les om mee te nemen, sturen is belangrijker dan remmen in dit geval =P
Koppelingshandel en spiegel? Dat zijn de dingen die er het eerst aan gaan :+ Misschien stuur krom? Weet niet hoe hard je door de grond geploegd bent. Materiaal is vervangbaar moet je maar denken. Goed dat je zelf de foto hebt kunnen maken 8)
Destruction schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 10:25:
[...]

Komt bekend voor ja. Gewoon doordrukken zullen we maar zeggen 8) Maar een beetje lokale bekendheid is ook wel prettig. Eerst een verkenningsrondje maken kan soms ook geen kwaad.

[ Voor 5% gewijzigd door wilco1985 op 20-06-2018 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
wilco1985 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 10:29:
[...]

Koppelingshandel en spiegel? Dat zijn de dingen die er het eerst aan gaan :+ Misschien stuur krom? Weet niet hoe hard je door de grond geploegd bent. Materiaal is vervangbaar moet je maar denken. Goed dat je zelf de foto hebt kunnen maken 8)
Gisteren met supermoto trouwens nog een leuke gehad. Bij een vriend brak de standaard af, kan je zien hoe erg je gewend bent om de motor op de standaard te zetten. Hij liet hem daarna bijna op de grond donderen omdat hij weer was vergeten dat de standaard er niet meer op zat 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexthegrat
wilco1985 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 10:29:
[...]

Ik hoop eigenlijk dat het meevalt, de spiegels en handels waren allemaal nog heel (spiegels wel in een andere stand, maar lijken niet verbogen). Heb de motor tot vrijwel stilstand rechtop kunnen houden, ik denk dat dat een heel stuk scheelt.

Maar goed, ik heb zelf te weinig ervaring met motorschade om het goed te beoordelen, vanmiddag weet ik hopelijk wat meer!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wilco1985
alexthegrat schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 10:33:
[...]

Maar goed, ik heb zelf te weinig ervaring met motorschade om het goed te beoordelen
Dat moet je vooral zo zien te houden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

In een bochtentraining in april hebben we geleerd om de omgeving en de weg te lezen.

Hoe lopen de bomen naast de weg? Zie je een patroon waardoor je weet hoe een bocht eruit kan zien.
Ook zijn wegen metronomisch (is dat een woord?) aangelegd, dus bochten lopen dan vloeiend en op dezelfde manier door het landschap. Afwijkingen hier op wordt aangegeven door waarschuwingsbordjes en gevarensignalen op vangrails bijvoorbeeld.

Zoals de instructeur keer op keer zei: "Misschien willen deze bordjes je wel iets zeggen...?"

Uiteindelijk bij twijfel, terugschakelen voor betere handling van de motor en voorzichtig(er) de bocht in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:31
thijsco19 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 21:36:
[...]

Ah, nog iemand die verstandig is en de is-17 heeft vervangen!
Ik heb ook een rpha 70 ervoor in de plaats gekocht. Erg tevreden mee!

[...]

Geweldig!
Helaas/gelukkig nog 2 daagjes rijden en kan ik er ook van genieten!

Hier 2tal foto's van een tussenstopje.
[afbeelding]
[afbeelding]

[...]

Nah.. :+
Je mag door voor de koelkast! :9
Vorige week daar bij het restaurant (op de achtergrond) nog wat gegeten :+ 8) _/-\o_
Least Inkling schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 10:35:
In een bochtentraining in april hebben we geleerd om de omgeving en de weg te lezen.

Hoe lopen de bomen naast de weg? Zie je een patroon waardoor je weet hoe een bocht eruit kan zien.
Ook zijn wegen metronomisch (is dat een woord?) aangelegd, dus bochten lopen dan vloeiend en op dezelfde manier door het landschap. Afwijkingen hier op wordt aangegeven door waarschuwingsbordjes en gevarensignalen op vangrails bijvoorbeeld.

Zoals de instructeur keer op keer zei: "Misschien willen deze bordjes je wel iets zeggen...?"

Uiteindelijk bij twijfel, terugschakelen voor betere handling van de motor en voorzichtig(er) de bocht in.
Hmmm dat heb ik mezelf al eigen gemaakt. Grappig om te zien dat een bochtentraining datzelfde advies geeft 8)
Het enige vervelende is heuvel op met gras (of begroeiing) welke hoger is dan de witte (met zwarte streep) Duitse bermpaaltjes. Je hebt dan echt geen idee hoe de weg gaat lopen (als je geen navi hebt) als ook de bomen niet aanwezig zijn.
Of steile afdaling (18%) af met onderaan een knik of haarspeld die je boven op de heuvel NIET kan zien 8)7

[ Voor 48% gewijzigd door SniperGuy op 20-06-2018 10:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

@SniperGuy Heuveltje op kan inderdaad een gokje zijn ;)

Een haarspeld onderaan wordt in Duitsland de meeste keren goed aangegeven met de rode pijlen.
Gezond verstand is hier wel key, doe gewoon wat rustiger aan als je het niet goed kan overzien. Niets stoers aan als je de bocht mist..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-09 17:13

Omgeving Rotterdam is erg groot :+

Als je in de buurt van Pijnacker en omstreken zit, Les bij Dennis. Hele goede relaxte instructeur!

Ik zou inmiddels geld voor de doorverwijzingen aan hem moeten krijgen. Eigenlijk alle vrienden en kenissen hier uit de buurt hebben inmiddels bij hem hun rijbewijs gehaald :P

[ Voor 24% gewijzigd door aidanl op 20-06-2018 11:51 ]

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

Niet omgeving Rotterdam, maar gewoon in Rotterdam: rijschool HERS. Ik heb daar les gehad van Rakesh (volgens mij ook de enige motorinstructeur daar). Ik vond het heel prettig hoe hij les gaf.

XBL: DonFrans

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Thoit schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 10:28:
[...]

Dat gewoon is niet altijd gewoon in zo'n situatie ;) In de Eifel is het ook altijd lastig inschatten hoe een bocht verloopt omdat je niet door de bocht kan heenkijken. Vind het daar altijd wel prettig als iemand voor je rijdt die de wegen kent.
Navi in lengte richting scheelt veel, maar ook hoe de bocht knijpt kun je wel zien met wat ervaring:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannh
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 15-09 12:01
Enig idee of onderstaande houder geschikt is (qua montage) voor een kawasaki z750?

https://www.bikeroutfit.n...kit-x-grip-fork-stem.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:35

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Voor de motor een SP Connect telefoonhouder besteld. Sinds enkele maanden in omgeving Nijmegen veel aan het rijden, en ken nog niet overal de weg. Even snel ergens naar toe rijden is wel handig als je bijv. google maps aan kunt zetten in plaats van continue de tomtom meeslepen.
Ook handig dat ik Flitsmeister kan zien. Benieuwd of het bevalt de telefoon zichtbaar te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Daannh schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 13:19:
Enig idee of onderstaande houder geschikt is (qua montage) voor een kawasaki z750?

Je kunt er ook eentje bij Ali kopen, kost een heel stuk minder en daarin zit de telefoon ook super stevig. Je hebt ze zelfs met ingebouwde USB aansluiting.

Omdat het een RAM mount is, kan je erg veel verloopstukken kopen om de houder op bijv. het stuur te monteren maar ook op een plaats van een boutje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannh
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 15-09 12:01
Thoit schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 13:54:
[...]

Je kunt er ook eentje bij Ali kopen, kost een heel stuk minder en daarin zit de telefoon ook super stevig. Je hebt ze zelfs met ingebouwde USB aansluiting.

Omdat het een RAM mount is, kan je erg veel verloopstukken kopen om de houder op bijv. het stuur te monteren maar ook op een plaats van een boutje.
Dank voor je reactie! Qua kwaliteit OK? Krijg snel een vertekend beeld bij Aliexpress haha, zeker als er bedrading bij komt kijken (usb aansluiting).

Prijs maakt mij niet echt uit, zolang de telefoon maar goed stevig zit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.I.N.G
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 13:32

De bevestiging in het balhoofd wordt meestal gebruikt bij racers omdat er geen ruimte is op het stuur.

Een Z750 heeft als ik me niet vergis wel ruimte op het stuur en dat lijkt mij dan ook beter.

https://www.bikeroutfit.n...lder-with-u-bolt-mou.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

SmurfLink schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 09:54:
@RvdH Wauw, pink gebroken en daardoor hele onderarm in het gips? o_O Da's wel een beetje overkill zeg.. waarom was dat nodig?
Ik heb blijkbaar een afwijking op mn bot (mn ringvinger is gebroken, niet mn pink) - daardoor zit er veel kraakbeen en is hij zwak. Anders had een "buddytape" volstaan :|

Thanks voor alle beterwensen! O+

[ Voor 4% gewijzigd door RvdH op 20-06-2018 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl

Ziet er nogal complexer uit als dat nodig is. Je kan een Ram balletje krijgen die zo in de houder van je stuur schroeft of in een ander schroef punt:
Afbeeldingslocatie: https://www.rammount.com/images/activity/motorcycle_mounts/handlebarclamp_main.jpg

Dan kan je daar op met eventuele extender de grip zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

D.I.N.G schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 14:34:
[...]

De bevestiging in het balhoofd wordt meestal gebruikt bij racers omdat er geen ruimte is op het stuur.

Een Z750 heeft als ik me niet vergis wel ruimte op het stuur en dat lijkt mij dan ook beter.

https://www.bikeroutfit.n...lder-with-u-bolt-mou.html
Stuur? Welk stuur :+
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/03/2018-03-06-19.57.40-Medium.jpg
Beste is nog een fork stem mount met een verlenger ertussen. Ik heb nu een dicht hoesje waar de telefoon in gaat, maar hier na zal ik ook overstappen naar een X Grip en een waterdichte telefoon. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Daannh schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 14:33:
[...]

Dank voor je reactie! Qua kwaliteit OK? Krijg snel een vertekend beeld bij Aliexpress haha, zeker als er bedrading bij komt kijken (usb aansluiting).

Prijs maakt mij niet echt uit, zolang de telefoon maar goed stevig zit :+
Koop geregeld zaken in China, en dit is gewoon een goede houder, telefoon blijft gewoon zitten met 180+

Zou zelf eerst kijken hoe je het liefste de telefoon gemonteerd wil hebben. Zelf word ik er kriebelig van als het niet in het midden zit (is een tik van mij :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.I.N.G
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 13:32
Joopieboy schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 15:14:
[...]

Stuur? Welk stuur :+
[afbeelding]
Beste is nog een fork stem mount met een verlenger ertussen. Ik heb nu een dicht hoesje waar de telefoon in gaat, maar hier na zal ik ook overstappen naar een X Grip en een waterdichte telefoon. :)
Dat heb ik ook op mijn CRB 600 maar dat gaat toch niet werken op een Z750 en daarop wil "Daannh" het gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Thoit schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 15:30:
[...]

Koop geregeld zaken in China, en dit is gewoon een goede houder, telefoon blijft gewoon zitten met 180+

Zou zelf eerst kijken hoe je het liefste de telefoon gemonteerd wil hebben. Zelf word ik er kriebelig van als het niet in het midden zit (is een tik van mij :P )
Thoit, heb je een ali houder gelinkt? Ik vind je link niet terug :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Ik heb zelf deze in gebruik. Werkt perfect en kun je vastschroeven. Dus geen bewegende delen zoals bij de x-grip met veertjes enzo.

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1kUuNX3jN8KJjSZFgq6zjbVXaq/Universal-360-Graden-Rotatie-Fiets-Motorcycle-Stuur-Clip-Stand-Telefoon-Houder-Beugel-Mount-Shockproof-voor-3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Ik zie mezelf al vloeken terwijl ik half over die houder hang terwijl ik met mijn handschoenen aan de telefoon niet uit de houder krijg :+

/me Fervent X-Grip gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
lolgast schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 15:39:
Ik zie mezelf al vloeken terwijl ik half over die houder hang terwijl ik met mijn handschoenen aan de telefoon niet uit de houder krijg :+

/me Fervent X-Grip gebruiker
Je moet hem ook niet eruit willen halen tijdens het rijden he :+. En als je stilstaat en hij moet eruit, doe je toch even 1 handschoen uit? 8)7 En daarbij is het één draai wieltje die je een kwartslag losdraait en je telefoon kan eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
RvdH schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 14:48:
[...]

Ik heb blijkbaar een afwijking op mn bot (mn ringvinger is gebroken, niet mn pink) - daardoor zit er veel kraakbeen en is hij zwak. Anders had een "buddytape" volstaan :|

Thanks voor alle beterwensen! O+
Zo dat is zuur zeg. Hoe lang moet je, de volle 6 weken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Dryhte schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 15:32:
[...]

Thoit, heb je een ali houder gelinkt? Ik vind je link niet terug :?
Nee had geen link geplaatst. Even zoeken op X-grip op Ali en je kunt ze eenvoudig vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Thoit schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 15:41:
[...]

Nee had geen link geplaatst. Even zoeken op X-grip op Ali en je kunt ze eenvoudig vinden :)
Mja zijn ze allemaal even goed? Da's de vraag die ik me dan stel...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

SmurfLink schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 15:41:
[...]

Zo dat is zuur zeg. Hoe lang moet je, de volle 6 weken?
Hopelijk niet, volgende week terug voor een scan :) Dan hoop ik dat ze 't kunnen vervangen voor buddytape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 14:34
Hier inmiddels ook een X-Grip aangeschraft voor mijn S8. Ik heb de versie met de klem op je stuur. Werkt perfect en ook makkelijk er weer af te halen als ik hem niet nodig heb (wel zo mooi voor de looks van mijn Iron :)). Zeker een aanrader.

Inmiddels zit ik op bijna 900 km. Bij 800 km is hij volgens het boekje ingereden dus nu trek ik hem af en toe wat verder open. Wat een heerlijk gevoel geeft dat, laat staan het geluid :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

RvdH schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 16:24:
[...]

Hopelijk niet, volgende week terug voor een scan :) Dan hoop ik dat ze 't kunnen vervangen voor buddytape.
Dan kun je meteen leren wennen aan 't rijden met korte hendels waarbij je maar maximaal 3 vingers óp de hendel kwijt kunt. Als je eenmaal aan die dingen gewent bent dan wil je niet snel meer iets anders :*)

Probleem met je vingers in een handschoen te krijgen met zo'n "Buddy Spalk / Tape" is wel tijdelijk op te lossen met een schaar…. Wél een goedkope handschoen voor gebruiken, scheelt je het stuque maken van een, waarschijnlijk dure, huidige set :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aidanl
wimmel_1 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 16:31:
[...]

Dan kun je meteen leren wennen aan 't rijden met korte hendels waarbij je toch maar maximaal 3 vingers óp de hendel kwijt kunt. Als je eenmaal aan die dingen gewent bent dan wil je niet snel meer iets anders :*)

Probleem met je vingers in een handschoen te krijgen met zo'n "Buddy Spalk / Tape" is wel tijdelijk op te lossen met een schaar…. Wél een goedkope handschoen voor gebruiken, scheelt je het stuque maken van een, waarschijnlijk dure, huidige set :9
Met het gips heeft hij helemaal geen handschoenen meer nodig joh, is toch al lekker stevig zo? En dan alleen de wijzvinger gebruiken voor de hendel :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:27
I'll raise you :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1INsXrI8OgTwuoN1vhdzb7cf/medium.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Net mijn motor maar even weggebracht. Heb al best lang dat er in de uren na het rijden wat koelvloeistof verdwijnt. Was niet zo heel veel opzich, maar toen kwam ik er achter dat ik met de verkeerde soort heb lopen bijvullen. Origineel zat er groen in en ik heb lopen bijvullen met rood. Aangezien de koelvloeistof vervangen bij mijn motor vrij lastig is omdat het voorwiel minimaal 50cm de lucht in de moet om te kunnen ontluchten maar besloten de motor even weg te brengen. Even doorspoelen is ook wel handig dat dit even gebeurt. Heb het in de handleiding opgezocht hoe het gedaan moet worden, maar los van het voorwiel de lucht in zit je ook met iets van 4 punten op het blok waar ontlucht moet worden. Geen simpel klusje helaas.

Dat verlies van koelvloeistof is sowieso erg vaag. Ik kan de hele dag rijden zonder dat er ook maar iets verdwijnt. 1 of zelfs 2 uur stil staan maakt ook niet uit. Pas wanneer de motor helemaal afkoelt verdwijnt er iets uit het reservoir. Is denk ik pas na een uur of 4.

Het bijvullen vond ik nog niet zo erg, maar nu ik dus 2 soorten heb lopen mixen die niet bij elkaar horen en waarbij er gel kan ontstaan moest ie maar even weg. Ben benieuwd of ze wat gaan vinden. Heb dit probleem al eerder gehad omdat de dop op de radiator los ging zitten. Daar toen wat teflontape op gedaan en toen was het over. Een tijd later is de radiator lek gegaan en na het vervangen daarvan was het probleem weer terug. Ook weer telfontape op de dop gedaan maar heeft het niet opgelost.

Wel nog een lift gekregen van iemand die op de motor voorbij kwam. Het was iets van 15 minuten lopen naar het station en toen ik nog geen 1 minuut onderweg was kreeg ik een lift. Scheelde weer dat stuk lopen met deze temps :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Invoerheffing van 25% extra als reactie op Trump z'n handelsconflict. Dus een Harley (maakt me weinig uit) of Zero (da's een serieuze optie) wordt 25% duurder. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:14

steveman

Comfortabel ten onder

Hmm, mijn Stripple deed ook plasjes in het begon. Had het idee dat het vrij laat begon te druppelen. Bij mij zat een deksel niet op het juiste moment vast.

YouTube: 2017 0719 234055 001 Street Triple RS leak
Begon ook pas na heel lang koelen.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
steveman schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 17:14:
Hmm, mijn Stripple deed ook plasjes in het begon. Had het idee dat het vrij laat begon te druppelen. Bij mij zat een deksel niet op het juiste moment vast.

YouTube: 2017 0719 234055 001 Street Triple RS leak
Begon ook pas na heel lang koelen.
Heb bij mij nog nooit 1 druppel op de grond gezien of iets van resten. Ik denk dat er bij mij ergens een punt zit waar het verdampt. Ben wel benieuwd of ze iets kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 17:11:
Invoerheffing van 25% extra als reactie op Trump z'n handelsconflict. Dus een Harley (maakt me weinig uit) of Zero (da's een serieuze optie) wordt 25% duurder. :/
Gewoon weigeren om die US Meuk nog te kopen… Ze willen niet deftig betalen voor degelijk EU / Aziatisch (KRUPP / TATA) staal, dan ook maar géén import meer van het product wat ze er van maken. Genoeg andere fabrikanten in de EU en Azië welke er wél iets moois van kunnen maken zonder importheffing.

Die Tesla's welke hier in Tilburg in elkaar geschroeft worden én ook alleen in NL een success zijn vanwege de nú nog geldende fiscale regels (tót 01-01-2019)…. ;w Dat staal gaat 3 keer de wereld rond voordat 't in Tilburg één auto wordt (alleen assemblage daar, onderdelen komen volledig vanuit de US).

[ Voor 31% gewijzigd door Will_M op 20-06-2018 21:45 ]

Pagina: 1 ... 99 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Mee op Motortocht? Zie: GoT Motortocht