Yep, ook mailtje ontvangen. Heb dan ook maar de betaling geanuleerd. Jammer dat mijn vermoeden correct was maar het was te verwachten. Heb mijn originele post ook maar aangepast.Melkunie schreef op zondag 17 juni 2018 @ 22:11:
[...]
Jij toevallig ook een mailtje over gehad?
[...]
@ToolkiT
Ik zou voor optie 2 gaan. Mooie kleurstelling en volgens mij ga je het ABS niet echt missen. Als ik zo zie dan heeft de huidige eigenaar de motor ook goed onderhouden.
De ratbike look is wel aardig, maar als je die motor ooit weer wil verkopen.. succes
Ik denk dat de markt hiervoor een stuk kleiner is dan een mooie, goed onderhouden motor.
Wat kost een nieuwe V7 Rough precies in de UK? In Nederland ben je bijna 11K euro kwijt
Ik zou voor optie 2 gaan. Mooie kleurstelling en volgens mij ga je het ABS niet echt missen. Als ik zo zie dan heeft de huidige eigenaar de motor ook goed onderhouden.
De ratbike look is wel aardig, maar als je die motor ooit weer wil verkopen.. succes
Wat kost een nieuwe V7 Rough precies in de UK? In Nederland ben je bijna 11K euro kwijt
adviesprijs is ₤8,599 maar er is nu ook een actie gaande..MichielK71 schreef op maandag 18 juni 2018 @ 12:52:
@ToolkiT
De ratbike look is wel aardig, maar als je die motor ooit weer wil verkopen.. succesIk denk dat de markt hiervoor een stuk kleiner is dan een mooie, goed onderhouden motor.
http://www.motoguzzi.com/...ssic/V7-III/V7-III-Rough/
Maar eigenlijk is dat wel meer dan ik wil betalen.. dus liever 2hands..
Trouwens poll toegevoegd aan mijn vorige post
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Vorig jaar gekocht. Vrienden van me hadden er al eentje en was zelf al een tijd aan het rondkijken voor eentje. Wilde iets hebben waarmee ik in de winter door kon rijden en in de zomer het circuit op kon. Dacht eerst aan een Pitbike, maar je mag helaas bijna nergens een kartcircuit op met zo'n ding.Panini schreef op maandag 18 juni 2018 @ 12:46:
[...]
Leuk! In je jeugd begonnen bijvoorbeeld of latere leeftijd en lessen genomen oid?
Ga je ook nog wel eens een naar een crossbaan ergens in het land?
Ben er gewoon mee begonnen, en merk dat ik door het crossen enorm veel beter ben gaan motorrijden. En als je valt heb je meestal hoogstens een smerige broek (en ben veel gevallen afgelopen winter

Poll ingevuldToolkiT schreef op maandag 18 juni 2018 @ 12:57:
[...]
adviesprijs is ₤8,599 maar er is nu ook een actie gaande..
Trouwens poll toegevoegd aan mijn vorige post@Vrijdag @Thoit
Verschil in aanschafprijs tussen een nieuwe en die mooie gebruikte is ongeveer de helft. Voor dat bedrag kan je een hele hoop naar de eigen wensen aanpassen en de motor nog wat meer 'eigen' maken.
Voor wie nieuwsgierig is een korte update en wat foto's. (meer te zien op www.gravelforbreakfast.com)Requiem19 schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 22:10:
Tijdje terug had ik het al aangekondigd, maar nu is het dan echt zo ver. Afgelopen zaterdag samen met mijn vriendin vertrokken vanuit Amsterdam om in december in Nepal te eindigen! Beiden gelukkig een eigen motor, Honda Africa Twin RD07a. Qua vermogen en sturen wel even wennen ivm mijn vorige motor (Multistrada 950), maar voor een machine van 22 jaar oud in mijn geval is het lang niet slecht zo ver!
Op dit moment in de Baltische staten om wat Sovjet vibes mee te krijgen en over 2 weken richting Tsjernobyl ^^.
Voor wie benieuwd is: www.instagram.com/gravelforbreakfast
Via Litouwen en Letland naar Estland gereden, waar we nu even in Tallinn chillen. Africa Twin's hebben in de ochtend wat moeite om wakker te worden, maar na 10 minuutjes lopen ze top. Valt me ook enorm mee hoe zuinig ze rijden. Mijn bike rijdt 1:21 en die van m'n vriendin rijdt 1:19. Het bewijs dat vrouwen meer gas geven
Gisteren door de vrienden waar we blijven hier in Tallinn mee genomen op wat epische wegen langs de kust. Met volle bepakking stuurt het nog acceptabel. Alleen de remmen zijn echt wat ondermaats ivm moderne motoren. Door het grote voorwiel stuurt hij ook wat langzaam in. Verder top.

Off road cursus voor de trip

Goed punt..MichielK71 schreef op maandag 18 juni 2018 @ 13:06:
[...]
Poll ingevuld![]()
Verschil in aanschafprijs tussen een nieuwe en die mooie gebruikte is ongeveer de helft. Voor dat bedrag kan je een hele hoop naar de eigen wensen aanpassen en de motor nog wat meer 'eigen' maken.
Wat me een beetje weerhoud is dat ik eigenlijk naar een scrambler type zat te kijken en deze bijna te glimmend is om mee door het zand/grint te gaan... Maar aan de andere kant rijd ik 90% van de tijd op verharde weg..
Wrappen in camouflage groenToolkiT schreef op maandag 18 juni 2018 @ 13:10:
[...]
Goed punt..
Wat me een beetje weerhoud is dat ik eigenlijk naar een scrambler type zat te kijken en deze bijna te glimmend is om mee door het zand/grint te gaan... Maar aan de andere kant rijd ik 90% van de tijd op verharde weg..
Grappig dat je dat zegt.. ik had net deze op mijn ebay watchlist gezet
Ik begreep dat er niet veel gebieden zijn waar je legaal in de natuur kan rijden? Las iets van een route in Brabant, maar dat was het dan ook wel. Heb je dan wel genoeg variatie en leuke routes tijdens het rijden. Elke keer het zelfde stuk ben je oook snel klaar mee.Thoit schreef op maandag 18 juni 2018 @ 13:00:
[...]
Vorig jaar gekocht. Vrienden van me hadden er al eentje en was zelf al een tijd aan het rondkijken voor eentje. Wilde iets hebben waarmee ik in de winter door kon rijden en in de zomer het circuit op kon. Dacht eerst aan een Pitbike, maar je mag helaas bijna nergens een kartcircuit op met zo'n ding.
Ben er gewoon mee begonnen, en merk dat ik door het crossen enorm veel beter ben gaan motorrijden. En als je valt heb je meestal hoogstens een smerige broek (en ben veel gevallen afgelopen winter). Heb nog niet gecrosst op een baan, wil ik wel een keer doen maar dat is echt bikkelen. Je mag denk ik blij zijn als je een rondje volhoud
Zou zelf enkel op de baan willen gaan crossen als ik ermee begin. Maar eerst maar het financiele plaatje goed bekijken. Zitten nog een hoop kosten aan vast naast de aanschaf.
Dat het fysiek ook retezwaar is geloof ik graag. Daarom eerst maar een dagje met de huurmotor en kijken of dat bevalt.
[ Voor 5% gewijzigd door Panini op 18-06-2018 13:30 ]
Ik ben as we speak de laatste hand aan het leggen aan een legale route rondom Chaam, rechts van Breda.Panini schreef op maandag 18 juni 2018 @ 13:29:
[...]
Ik begreep dat er niet veel gebieden zijn waar je legaal in de natuur kan rijden? Las iets van een route in Brabant, maar dat was het dan ook wel. Heb je dan wel genoeg variatie en leuke routes tijdens het rijden. Elke keer het zelfde stuk ben je oook snel klaar mee.
Zou zelf enkel op de baan willen gaan crossen als ik ermee begin. Maar eerst maar het financiele plaatje goed bekijken. Zitten nog een hoop kosten aan vast naast de aanschaf.
Dat het fysiek ook retezwaar is geloof ik graag. Daarom eerst maar een dagje met de huurmotor en kijken of dat bevalt.
Het is ongeveer 70% onverhard en 30% asfalt, doch de route is nog niet heel uitgebreid, momenteel is het rondje ongeveer een half uur tot max 3 kwartier, afhankelijk van hoe hard je durft te gaan.
Op een later moment ga ik wel verder 'exploren' en kijken of ik er nog een stuk belgie aan vast kan plakken, want dat ligt hier pal naast (eronder, eigenlijk).
Klopt, officieel mag je bijna nergens meer komen. Maar als je een beetje creatief bent en rondzoekt kan je nog best leuke legale stukken vinden. De aanschaf van kleding is idd weer een behoorlijke investering. Er komt veel bescherming bij kijken. Tevens is het onderhoud ook veel meer werk dan een wegmotor. Na elke rit spuit ik de motor af, ketting schoonmaken, invetten en nieuwe luchtfilter. Tevens elke 15 uur nieuwe olie erin etc. Je moet er wat voor over hebbenPanini schreef op maandag 18 juni 2018 @ 13:29:
[...]
Ik begreep dat er niet veel gebieden zijn waar je legaal in de natuur kan rijden? Las iets van een route in Brabant, maar dat was het dan ook wel. Heb je dan wel genoeg variatie en leuke routes tijdens het rijden. Elke keer het zelfde stuk ben je oook snel klaar mee.
Dat local host adres gaat er toch een beetje overDryhte schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 13:47:
[...]
Zijn er nog tweakers die zin hebben om dit samen op touw te zetten? Ik wil wel achter het laten drukken & verzenden aanlopen, maar ben geen grafisch talent (ik neem aan dat een drukkerij een vector tekening nodig zal hebben)
Ik zou willen gaan voor zwarte reflecterende sticker (3M) met witte niet reflecterende opdruk, zodat we 'm op de topkoffer kunnen kleven en er nog iets aan hebben.
Ik heb niet specifiek contacten bij drukkerijen dus als iemand die wel heeft wil ik wel gewoon aankopen ipv laten drukkenmaar ik wil de sticker graag.
Mijn eerste idee was om het MS-DOS lettertype te gebruiken, als iemand een ander 'nerdy' lettertype weet, geef gerust een voorzet. Alternatief: Courier new?
Inhoud: misschien droogweg:
TWEAKERS M.C.
CHAPTER 127.0.0.1
met een kadertje eromheen?
[afbeelding]
Niet echt mijn ding.. de Stornero wel, maar die is een stuk duurder..wimmel_1 schreef op maandag 18 juni 2018 @ 13:40:
@ToolkiT : Ik heb gestemd op "Anders, namelijk…"
Een Griso
Of de V85, maar die komt pas volgend jaar uit..
Dat model, de Stornero, ken ik niet en kan ik ook niet terugvinden. Heb je daar een foto van?ToolkiT schreef op maandag 18 juni 2018 @ 13:50:
[...]
Niet echt mijn ding.. de Stornero wel, maar die is een stuk duurder..
Of de V85, maar die komt pas volgend jaar uit..
De Griso vindt ik ook wel mooi, of de V11 Sport. Erg lekker
sorry is Stornello: http://www.motoguzzi.com/...ndard/V7-II/V7-Stornello/MichielK71 schreef op maandag 18 juni 2018 @ 14:02:
[...]
Dat model, de Stornero, ken ik niet en kan ik ook niet terugvinden. Heb je daar een foto van?
De Griso vindt ik ook wel mooi, of de V11 Sport. Erg lekker
hmmm heb jij ook wel eens voorgereden bij MSL?emmerx schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 15:25:
[...]
10 jaar geleden mijn motor zo bestickerd:
[afbeelding]
Toen waren net de sigarettenmerken in de ban.
Stoner met Marlboro logo zonder letters, Biaggi op een gele kameel en Rossi met Goooo!!!
Ik werkte aan duurzame energie en verwachtte/ hoopte dat de oliemaatschappijen snel in de ban zouden gaan vanwege hun bijdrage aan de CO2 uitstoot. Dat duurt nog wel even.
Ik dacht toen ook dat ik snel een goede elektrische motorfiets voor op het circuit zou hebben (Empulse, Ego). Dus 250 km op een dag rijden met veel remmen en optrekken en weinig laadpauzes. Maar ook dat zou zomaar nog een paar jaar/decennia kunnen gaan duren...
Mooi, da's dus toch ruim een uur lol voor MelkunieHTT-Thalan schreef op maandag 18 juni 2018 @ 13:32:
[...]
Ik ben as we speak de laatste hand aan het leggen aan een legale route rondom Chaam, rechts van Breda.
Het is ongeveer 70% onverhard en 30% asfalt, doch de route is nog niet heel uitgebreid, momenteel is het rondje ongeveer een half uur tot max 3 kwartier, afhankelijk van hoe hard je durft te gaan.
Op een later moment ga ik wel verder 'exploren' en kijken of ik er nog een stuk belgie aan vast kan plakken, want dat ligt hier pal naast (eronder, eigenlijk).
Afhankelijk van het type bandjes dat je eronder hebt mag je er 2 uur bij optellen om op de sleepdiensten te wachten, er zitten wat stukken weiland/diepe modder/mul zand bijMelkunie schreef op maandag 18 juni 2018 @ 14:46:
[...]
Mooi, da's dus toch ruim een uur lol voor Melkunie
Droplets of yes and no in an ocean of maybe
Woendag of donderdag haal ik ze op, dan ben ik benieuwd of het werktHTT-Thalan schreef op maandag 18 juni 2018 @ 15:06:
[...]
Afhankelijk van het type bandjes dat je eronder hebt mag je er 2 uur bij optellen om op de sleepdiensten te wachten, er zitten wat stukken weiland/diepe modder/mul zand bij.

Edit:
Foto van internet trouwens, mijne gaan onder de V-Strom.
Heidenau K60 Scout
[ Voor 9% gewijzigd door Melkunie op 18-06-2018 15:38 ]
Verbruik verschilt gigantisch per twin gek genoeg.Requiem19 schreef op maandag 18 juni 2018 @ 13:10:
[...]
Voor wie nieuwsgierig is een korte update en wat foto's. (meer te zien op www.gravelforbreakfast.com)
Via Litouwen en Letland naar Estland gereden, waar we nu even in Tallinn chillen. Africa Twin's hebben in de ochtend wat moeite om wakker te worden, maar na 10 minuutjes lopen ze top. Valt me ook enorm mee hoe zuinig ze rijden. Mijn bike rijdt 1:21 en die van m'n vriendin rijdt 1:19. Het bewijs dat vrouwen meer gas geven.
Gisteren door de vrienden waar we blijven hier in Tallinn mee genomen op wat epische wegen langs de kust. Met volle bepakking stuurt het nog acceptabel. Alleen de remmen zijn echt wat ondermaats ivm moderne motoren. Door het grote voorwiel stuurt hij ook wat langzaam in. Verder top.
[afbeelding]
[afbeelding]
Off road cursus voor de trip
[afbeelding]
[afbeelding]
Verder niet haten op africa twins he
Vette trip hoor!
Hoewel volksstammen zweren bij deze band vond ik ze echt een ramp.Melkunie schreef op maandag 18 juni 2018 @ 15:35:
[...]
Woendag of donderdag haal ik ze op, dan ben ik benieuwd of het werkt
[afbeelding]
Edit:
Heidenau K60 Scout
Alles net niet en in de regen vond ik ze doodeng

Enige waar ze wel redelijk in waren was het langzame slijten.
Ik geloof dat het wel duidelijk wat de voorkeur is onder de tweakersToolkiT schreef op maandag 18 juni 2018 @ 12:42:
OK ik heb mijn besluit (soort van) genomen.. De Fazer gaat eruit en en komt een moto Guzzi V7 voor terug..
Nu alleen nog kiezen welke..
Bij mijn dealer staat
optie 1:
Een 2015 model V7II met ABS, gemaakt in rat bike stijl.. betere vering dan optie2, en high spec remhandle..
[afbeelding]
[afbeelding]
De uitlaat vind ik niks zo roestig, dus die moet vervangen worden door een hoge arrow pijp..
Clip on stuur moeten rethal bars worden, en banden moeten knoblies worden..
Eind resultaat word dan een flattracker/scramber stijl custom..
optie 2:
prive verkoper, 2012 V7II geen ABS, maar wat ik heb gezien wel in erg goede staat met weinig KM op de klok.. klein plekje op de tank..
[afbeelding]
[afbeelding]
meer details op https://www.autotrader.co...ed/advert/201805216730792
optie 3:
Een nieuwe V7III Rough...
Nieuw, dus duurder... maar wel betere vering, betere versnellingsbak, en zelfs BT integratie..
Poll: Welke Guzzi heeft jouw voorkeur?
• Optie1 (RatBike)
• Optie2 (2ehands rood/wit)
• Optie3 (nieuwe V7III rough)
• anders, namelijk..
Tussenstand:
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Wat zijn dit dan voor banden, lijkt op de Heidenau K60kneusteun schreef op maandag 18 juni 2018 @ 16:11:
[...]
Hoewel volksstammen zweren bij deze band vond ik ze echt een ramp.
Alles net niet en in de regen vond ik ze doodeng![]()
Enige waar ze wel redelijk in waren was het langzame slijten.
Dan kom je er niet meer onderuit vriend, nu moet je mee!Melkunie schreef op maandag 18 juni 2018 @ 15:35:
[...]
Woendag of donderdag haal ik ze op, dan ben ik benieuwd of het werkt
[afbeelding]
Edit:
Heidenau K60 Scout
Wanneer rijden we mijn rondje even proef?
Ik vind die Ratbike echt heel tof! Mooi nog een beetje aanpassen naar je eigen smaak, zoals de uitlaat wrappen bijvoorbeeldToolkiT schreef op maandag 18 juni 2018 @ 16:12:
[...]
Ik geloof dat het wel duidelijk wat de voorkeur is onder de tweakers
[afbeelding]
De uitlaat zoals hij nu is, is al gewrappt.. maar ook heel roestig gemaakt.. dat gaat me wat te ver.. de tank vind ik wel cool.. buiten dat wil ik wel een hoge arrows pijp..CFC-Mathijs schreef op maandag 18 juni 2018 @ 17:34:
[...]
Ik vind die Ratbike echt heel tof! Mooi nog een beetje aanpassen naar je eigen smaak, zoals de uitlaat wrappen bijvoorbeeld
Maar net hoorde ik van de dealer dat ipv de 4-5K ze er 5.5K voor willen hebben... vind ik veel te duur voor wat het is...
Gaan ze er ook niet voor krijgen vermoed ik, tenzij ze net iemand hebben die net zoiets wil...
Ik vind hem ook cool, maar wel voor de goede prijs.. zoals al gezegd bij verkoop heb je best een beperkt publiek..
Vind die Carbon en glans grijze erg mooi! Weet niet of het prijsverschil opweegt tegen de verbeteringen.. die rood witte is ook erg mooi.ToolkiT schreef op maandag 18 juni 2018 @ 12:57:
[...]
adviesprijs is ₤8,599 maar er is nu ook een actie gaande..
Trouwens poll toegevoegd aan mijn vorige post@Vrijdag @Thoit
jupMichielK71 schreef op maandag 18 juni 2018 @ 16:20:
[...]
Wat zijn dit dan voor banden, lijkt op de Heidenau K60
Volgende week maandag het plan om met @yorroy een tourtocht te rijden. We zitten te denken aan deze route:
https://motorroutes.net/routes/langs-dijken-dorpen-en-heide, iemand hier ervaring mee?
Mocht iemand nog een mooie suggestie hebben voor een route van +- 200 KM waarbij het startpunt voor ons beide in het midden ligt (hij woont in Enschede, ik in Heerenveen). Dan hoor ik het ook graag!
https://motorroutes.net/routes/langs-dijken-dorpen-en-heide, iemand hier ervaring mee?
Mocht iemand nog een mooie suggestie hebben voor een route van +- 200 KM waarbij het startpunt voor ons beide in het midden ligt (hij woont in Enschede, ik in Heerenveen). Dan hoor ik het ook graag!
Ik kan je zeker aanraden om richting Wikipedia: Tecklenburg te rijden.Robbie T schreef op maandag 18 juni 2018 @ 19:18:
Volgende week maandag het plan om met @yorroy een tourtocht te rijden. We zitten te denken aan deze route:
Misschien niet midden in, maar wel mooie bochten en heuvels
Dank voor de suggestie :-). Wellicht was het niet duidelijk uit mijn bericht, maar de 200 KM moet een rondrit zijn. Ik zie dat Tecklenburg 200KM enkele reis is vanaf mijn huisadres :-).kneusteun schreef op maandag 18 juni 2018 @ 19:50:
[...]
Ik kan je zeker aanraden om richting Wikipedia: Tecklenburg te rijden.
Misschien niet midden in, maar wel mooie bochten en heuvels
Dat houdt mij ook nog wel wat tegen moet ik zeggen : het eigen onderhoud wat je eraan moet doen. Is vooral het gebrek aan sleutelruimte dan. Toch maar eens tijd om daar wat meer ruimte voor te zoeken.Thoit schreef op maandag 18 juni 2018 @ 13:37:
[...]
Klopt, officieel mag je bijna nergens meer komen. Maar als je een beetje creatief bent en rondzoekt kan je nog best leuke legale stukken vinden. De aanschaf van kleding is idd weer een behoorlijke investering. Er komt veel bescherming bij kijken. Tevens is het onderhoud ook veel meer werk dan een wegmotor. Na elke rit spuit ik de motor af, ketting schoonmaken, invetten en nieuwe luchtfilter. Tevens elke 15 uur nieuwe olie erin etc. Je moet er wat voor over hebben
Maar elke keer een nieuw luchtfilter? Je kan die gewoon wassen + laagje olie er overheen doen toch.
Wel eens.SniperGuy schreef op maandag 18 juni 2018 @ 14:38:
[...]
hmmm heb jij ook wel eens voorgereden bij MSL?
Vandaag nog/weer....

Tijdje tussenuit geweest door crash ....
[ Voor 29% gewijzigd door emmerx op 18-06-2018 20:53 ]
Draadloos laden op onze Zon
Moest toch even lachen toen ik degene achter jou zag op de tweede fotoemmerx schreef op maandag 18 juni 2018 @ 20:49:
[...]
Wel eens.
Vandaag nog/weer....
[afbeelding][afbeelding]
Aparte houding op de fiets.
Aankomende zaterdag is de MTTO. Ook altijd een leuke en zeer goed verzorgde rit. Vaak rond de 250km. Start wel in Oosterwolde (GLD). Rijden wel veel motoren mee, meestal rond de 250 a 300Robbie T schreef op maandag 18 juni 2018 @ 19:18:
Volgens mij heb ik (bijna een decennia geleden) ook wel eens bij jou in het groepje geredenemmerx schreef op maandag 18 juni 2018 @ 20:49:
[...]
Wel eens.
Vandaag nog/weer....
[afbeelding][afbeelding]
Wil ik zeker een keer komen doenHTT-Thalan schreef op maandag 18 juni 2018 @ 16:31:
[...]
Dan kom je er niet meer onderuit vriend, nu moet je mee!
Wanneer rijden we mijn rondje even proef?
Moet alleen nog wel wat extra bescherming bij op de Strom. Ik had al een paar weken een carterplaat in bestelling, maar die heeft de shop afgelopen weekend helaas geannuleerd. De volgende poging moet uit Griekenland komen dus ik hou je op de hoogte
Filters was ik inderdaad. Heb 4 filters liggen, en na elke rit verwissel ik hem voor een schone. Is dus ongeveer 1x maand filters schoonmaken. Indien je geen sleutelruimte hebt, zou ik er even goed over nadenken. Na elke rit moet je de motor goed schoonmaken met een hogedruk reiniger, dit kan je eventueel in een wasstraat doen. Echter staan veel wasstraten hier niet op te wachten. Vervolgens moet je de ketting altijd schoonmaken en invetten en zoals gezegd filter verwisselen. Dit kan opzicht prima op straat. Maar olie verversen vind ik toch wel prettig om in een sleutelruimte te doen. Bij KTM moet je bijv. de motor op de grond leggen en waar de oliefilter komt wat olie inschudden. Ook dit kan natuurlijk op straat, maar het is toch net even wat fijner om dit in je sleutelhok te doen.Panini schreef op maandag 18 juni 2018 @ 20:30:
[...]
Dat houdt mij ook nog wel wat tegen moet ik zeggen : het eigen onderhoud wat je eraan moet doen. Is vooral het gebrek aan sleutelruimte dan. Toch maar eens tijd om daar wat meer ruimte voor te zoeken.Jammer genoeg is een eigen sleutelruimte in Rotterdam erg prijzig.
Maar elke keer een nieuw luchtfilter? Je kan die gewoon wassen + laagje olie er overheen doen toch.
Indien je goede les wil hebben zou ik eens bij Marcel van Drunen vragen, die geeft ook supermoto les. Erg vermakelijk, heb het vorig jaar gedaan. Tevens mag je gerust een keer een rondje op de mijne rijden, moet je alleen naar het zuiden afreizen.
Zou best meewillen, maar dan moet de motor op de aanhanger. Zou wel graag een lichte aanhanger willen hebben, waar ik de KTM op zet en vervolgens met de Pan naar Chaam rijdenHTT-Thalan schreef op maandag 18 juni 2018 @ 13:32:
[...]
Ik ben as we speak de laatste hand aan het leggen aan een legale route rondom Chaam, rechts van Breda.
Ah, ik schrok al even. Als je elke keer ook een nieuwe filter erop zou schroeven dan zou het onderhoud nog een duurder geintje worden.Thoit schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 09:23:
[...]
Filters was ik inderdaad. Heb 4 filters liggen, en na elke rit verwissel ik hem voor een schone. Is dus ongeveer 1x maand filters schoonmaken. Indien je geen sleutelruimte hebt, zou ik er even goed over nadenken. Na elke rit moet je de motor goed schoonmaken met een hogedruk reiniger, dit kan je eventueel in een wasstraat doen. Echter staan veel wasstraten hier niet op te wachten. Vervolgens moet je de ketting altijd schoonmaken en invetten en zoals gezegd filter verwisselen. Dit kan opzicht prima op straat. Maar olie verversen vind ik toch wel prettig om in een sleutelruimte te doen. Bij KTM moet je bijv. de motor op de grond leggen en waar de oliefilter komt wat olie inschudden. Ook dit kan natuurlijk op straat, maar het is toch net even wat fijner om dit in je sleutelhok te doen.
Indien je goede les wil hebben zou ik eens bij Marcel van Drunen vragen, die geeft ook supermoto les. Erg vermakelijk, heb het vorig jaar gedaan. Tevens mag je gerust een keer een rondje op de mijne rijden, moet je alleen naar het zuiden afreizen.
Ja in een wasstraat is niet te doen. De crosser zou namelijk geen kenteken hebben denk ik en dan zou ik elke keer met de aanhanger daar langs moeten. Heel gedoe is dat.
Eventuele sleutelruimte heb ik wel bij mijn ouders, dat is niet zo erg. Maar die zijn op een gegeven moment ook wel klaar met alle motoren die daar staan.

Marcel van Drunen heb ik inderdaad al gevonden, schijnt een erg goede instructeur te zijn. Maat van mij heeft daar een keer de supermotoles gevolgd. Was er ook erg over te spreken. Bedankt voor het aanbod, misschien kom ik wel een keer mee crossen.
Heb ik wel voor je liggen binnenkort, moet je alleen wel naar Rotterdam toe rijden.Thoit schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 09:27:
[...]
Zou best meewillen, maar dan moet de motor op de aanhanger. Zou wel graag een lichte aanhanger willen hebben, waar ik de KTM op zet en vervolgens met de Pan naar Chaam rijdenMoet alleen iemand een lichte motoraanhanger te leen hebben.
Eerst moet er nog een geklapte band van worden vervangen

Die begaf het de vorige keer op de snelweg.
[ Voor 11% gewijzigd door Panini op 19-06-2018 09:57 ]
Op deze route heb je geen carterplaat nodig hoorMelkunie schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 09:12:
Wil ik zeker een keer komen doen
Moet alleen nog wel wat extra bescherming bij op de Strom. Ik had al een paar weken een carterplaat in bestelling, maar die heeft de shop afgelopen weekend helaas geannuleerd. De volgende poging moet uit Griekenland komen dus ik hou je op de hoogte
Die paar kilometer over de snelweg overleeft dat ding toch wel?Thoit schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 09:27:
Zou best meewillen, maar dan moet de motor op de aanhanger. Zou wel graag een lichte aanhanger willen hebben, waar ik de KTM op zet en vervolgens met de Pan naar Chaam rijdenMoet alleen iemand een lichte motoraanhanger te leen hebben.
Kortste route is 113 KM enkel. Als ik dan nog door de zand ga baggeren kan ik als ik thuis ben gelijk een nieuwe zuiger erin stoppenHTT-Thalan schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 09:58:
[...]
Die paar kilometer over de snelweg overleeft dat ding toch wel?
Thoit schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 10:02:
[...]
Kortste route is 113 KM enkel. Als ik dan nog door de zand ga baggeren kan ik als ik thuis ben gelijk een nieuwe zuiger erin stoppen

Wie rijdt er dan ook nog 2-takt! 4-takt kan ook brappen hoor
Het is een 4-taktHTT-Thalan schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 10:39:
[...]
Wie rijdt er dan ook nog 2-takt! 4-takt kan ook brappen hoor.
Thoit schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 10:58:
[...]
Het is een 4-taktMaar ook die hebben onderhoud nodig.
Wie heeft het over jouw route? Gaat om de looks hè, met mijn skills ga ik voorlopig nog geen padje af waar ik dat ding nodig bij ga hebbenHTT-Thalan schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 09:58:
[...]
Op deze route heb je geen carterplaat nodig hoor.
Heren, en dame, kijk eens naar deze schoonheid die in 2019 uit gaat komen. De Indian FTR 1200:

[ Voor 7% gewijzigd door Panini op 19-06-2018 11:17 ]
Ik vind hem niet echt knap :x
"Don't let your dreams be memes"
Alsof je het verschil tussen plastic en metaal ziet met een laag modder eropMelkunie schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 11:12:
[...]
Wie heeft het over jouw route? Gaat om de looks hè, met mijn skills ga ik voorlopig nog geen padje af waar ik dat ding nodig bij ga hebben

[ Voor 10% gewijzigd door HTT-Thalan op 19-06-2018 11:23 ]
Niks mis mee toch?

Die van Duc heeft ook al 1100cc
Wat is er niet mooi aan?Wootlock schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 11:21:
Ik vind hem niet echt knap :x
Kan er de vinger zo niet op leggen, al vind ik scramblers in het algemeen helemaal niets.Panini schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 11:24:
[...]
Niks mis mee toch?![]()
Die van Duc heeft ook al 1100cc
[...]
Wat is er niet mooi aan?
"Don't let your dreams be memes"
Mooi ding zeg, en dat geluid BRAAAAPPPP!!Panini schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 11:16:
Heren, en dame, kijk eens naar deze schoonheid die in 2019 uit gaat komen. De Indian FTR 1200:
[afbeelding]
![]()
[video]
mmm... ik wel.Wootlock schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 11:27:
[...]
Kan er de vinger zo niet op leggen, al vind ik scramblers in het algemeen helemaal niets.

[ Voor 13% gewijzigd door Dryhte op 19-06-2018 11:34 ]
Aan alle geïnteresseerden in een Tweakers MC sticker:Leviathius schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 16:18:
Oke ik moet nu echt photoshop gaan regelen op mijn werk-pc
Zodra we een definitief ontwerp hebben, afmetingen, aantallen, dan kan ik het doorgeven aan mijn vader en kan hij een offerte opstellen.
Ik kreeg zonet de volgende mail van Tweaker @Ginz binnen:
Met andere woorden, het lijkt me dat zolang niemand hier een handeltje probeert uit te slaan, we de toestemming krijgen om het logo te gebruiken voor onze Tweakers MC stickerHoi [...],
Als jij ons beeldmerk of naam commercieel wilt gebruiken, dan geven wij daar geen toestemming voor.
Maar als jij gewoon ergens het logo wilt plakken, of onze naam ergens wilt opschrijven, dan mag jij dat doen, geen probleem.
Met vriendelijke groet,
Ginz / Guido
Communitymanager Tweakers.net
Nou vooruit danHTT-Thalan schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 11:22:
[...]
Alsof je het verschil tussen plastic en metaal ziet met een laag modder erop.
[afbeelding]
Valbeugelbestelling is geplaatst, hopelijk dit weekend binnen en er op en dan zullen we eens een datum prikken
Edit:
Afgelopen week trouwens ook deze tegengekomen:
Promotor Offroad route Oost Nederland
Is geloof ik wel wat ouder dus kan hier en daar ook niet meer goed zijn. Maar wil ik deze zomer ook eens bekijken
[ Voor 24% gewijzigd door Melkunie op 19-06-2018 11:51 ]
Goed nieuws dus! Zijn er nog mensen die toevallig tijd en zin hebben om hun eigen versie van een logo/sticker te ontwerpen? We hebben er al wel een paar, maar meer keuze is beter om tot de ultieme Tweakers MC sticker/logo te komen!Dryhte schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 11:46:
[...]
Aan alle geïnteresseerden in een Tweakers MC sticker:
Ik kreeg zonet de volgende mail van Tweaker @Ginz binnen:
[...]
Met andere woorden, het lijkt me dat zolang niemand hier een handeltje probeert uit te slaan, we de toestemming krijgen om het logo te gebruiken voor onze Tweakers MC sticker
Ik ook, hoewel ik die SWM een lelijke tank vind hebben..
Die Mash heeft alleen wel een klein blok.. maar de VonDutch versie is wel cool..
De SWM heeft hetzelfde blok als de Mash, maar dan een beetje uitgeboord tot 440cc (de Mash heeft 400cc he, 't is geen 125)ToolkiT schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 11:54:
[...]
Ik ook, hoewel ik die SWM een lelijke tank vind hebben..
Die Mash heeft alleen wel een klein blok.. maar de VonDutch versie is wel cool..
Ik ga downsizen, maar terug naar 400cc vind ik wel wat extreem.. maar ik lees goede reviews over die Mash machines..Dryhte schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 12:00:
[...]
De SWM heeft hetzelfde blok als de Mash, maar dan een beetje uitgeboord tot 440cc (de Mash heeft 400cc he, 't is geen 125)
Nog niet! Waarom denk je dat we hem nog moeten gaan narijdenMelkunie schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 11:47:
Nou vooruit dan
Valbeugelbestelling is geplaatst, hopelijk dit weekend binnen en er op en dan zullen we eens een datum prikkenHeb je al een .gpx beschikbaar?
We hebben sowieso een stukje TET beschikbaar, ik wil deze in de komende 2 maanden met wat mensen gaan rijden (gedeelte Arnhem/Belgie of een sectie daarvan).Edit:
Afgelopen week trouwens ook deze tegengekomen:
Promotor Offroad route Oost Nederland
Is geloof ik wel wat ouder dus kan hier en daar ook niet meer goed zijn. Maar wil ik deze zomer ook eens bekijken
Idem hier, vooral die hoge uitlaat en korte kont is niet zo mijn smaak . Dan zie ik veel liever de bobber scout:Wootlock schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 11:27:
Kan er de vinger zo niet op leggen, al vind ik scramblers in het algemeen helemaal niets.

Verwijderd
Zo, nieuwe bandjes besteld, prijsfoutje vermoed ik maar nette prijs betaald
Wat ben je ongeveer kwijt voor een BMW met cardanas voor het laten doen van de banden? Ik twijfel om zelf een stand te halen en het te fixen, ik zit alleen met het achterwiel door die cardanas...
Moet zeggen dat ik dit dan weer helemaal niks vind.FragFrog schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 12:49:
[...]
Idem hier, vooral die hoge uitlaat en korte kont is niet zo mijn smaak . Dan zie ik veel liever de bobber scout:
[afbeelding]
kwijlmachine
Veel te lang, groot, onsportief en weinig grondspeling.
40-70 euro. Hangt er ook vanaf of je op de motor komt of met losse velgen.Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 12:50:
Zo, nieuwe bandjes besteld, prijsfoutje vermoed ik maar nette prijs betaaldWat ben je ongeveer kwijt voor een BMW met cardanas voor het laten doen van de banden? Ik twijfel om zelf een stand te halen en het te fixen, ik zit alleen met het achterwiel door die cardanas...
Hier kan je wat zoeken op aanbieders: https://www.banden-pneus-online.nl/banden-monteren/
Hoe zag je het voor je om dit zelf te doen? Kan je alvast garanderen dat dit een hoop vloeken en tieren op gaat leveren.
[ Voor 38% gewijzigd door Panini op 19-06-2018 13:12 ]
Ik kan sinds een paar jaar wel warm worden van een naked, naast de supersports die ik altijd mooi heb gevonden, maar scramblers of zoiets als hierboven, nee.
Toen ik in de USA rondreed echter, kon ik me weer heel goed voorstellen waarom je daar wel met zoiets zou rijden
Toen ik in de USA rondreed echter, kon ik me weer heel goed voorstellen waarom je daar wel met zoiets zou rijden
Ik vind ze van Indian hierboven alle twee wel mooi eigenlijk
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Bij de BMW dealer (Houtrust, bij Nootdorp) betaal ik 4 tientjes per band. Ik heb een ketting, zal een cardan fiets zoveel meer tijd kosten dan?Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 12:50:
Zo, nieuwe bandjes besteld, prijsfoutje vermoed ik maar nette prijs betaaldWat ben je ongeveer kwijt voor een BMW met cardanas voor het laten doen van de banden? Ik twijfel om zelf een stand te halen en het te fixen, ik zit alleen met het achterwiel door die cardanas...
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Vind ze zelf ook eigenlijk niet heel erg mooi... die bovenste heeft een mega kort kontje, alsof de fiets al ophoudt terwijl het achterwiel nog doorloopt. Zo'n bobber is mij te log. Heb ook niets met Harleys verder. Niet mijn type motor.
Dan zijn er ook weer genoeg mensen die tour/sport en naked motoren niet mooi vinden, dus dat compenseert weer.
Dan zijn er ook weer genoeg mensen die tour/sport en naked motoren niet mooi vinden, dus dat compenseert weer.
I have stability. The ability to stab.
Lekker warm, zo met je been tegen die uitlaatbochten aan. Of zie ik dat verkeerd?Panini schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 11:16:
[afbeelding]
![]()
[video]
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Er zitten hitteschildjes op zodat je er geen last van hebt...DrivinUCrazy schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 13:23:
[...]
Lekker warm, zo met je been tegen die uitlaatbochten aan. Of zie ik dat verkeerd?
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 13:23:
[...]
Lekker warm, zo met je been tegen die uitlaatbochten aan. Of zie ik dat verkeerd?
^^ Hoop dat het voldoende helpt.Dryhte schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 13:26:
[...]
Er zitten hitteschildjes op zodat je er geen last van hebt...
@Dryhte volgens mij is er niet echt een markt voor voor die stickers, dus een handeltje ga nie lukkuh
Wel gaaf van Tweakers, die medewerking!
Wel gaaf van Tweakers, die medewerking!
Ben geen techneut maar weet wel dat die hier zitten dus hierbij mijn vraag.
Kawasaki Z800 2014 19500km op de teller.
Vorige week voor dat ik naar Duitsland ging deed ik een klein rondje op de motor en merkte al dat deze slecht starten.
2 dagen later wilde ik de garage uitrijden naar Duitsland deed m'n motor het niet meer... iemand kwam mij gelukkig helpen de motor aan te duwen.
Ritje naar Duitsland 350km dus accu moet wel weer opgeladen zijn denk ik?
Dag 1 ik rij van het Landal huisje naar de receptie en gebruik de killswitch op mijn motor even uit te zetten, route ingeladen even later wil ik de motor aanzetten om weg te rijden en je raad het al hij start weer niet.
Rest van de vakantie geen last meer gehad.
Motor is toevallig 3 weken geleden langs geweest voor een onderhoudsbeurt maar daar hebben ze niks gedaan met de accu.
Tomtom kabel is losgekoppeld en heeft dus niets tot weinig lekstroom.
Deze winter heeft m'n bike zo'n 4 maanden in de garage gestaan zonder druppellader en werkte hij perfect en daarna ook best wat kms gemaakt dus de accu was zeker niet leeg.
Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
Druppellader is sowieso een goed idee maar wellicht klinkt dit bekend bij iemand? Wil de motor gaan verkopen en wil wel een keurige bike afleveren dus vandaar.
Vorige week voor dat ik naar Duitsland ging deed ik een klein rondje op de motor en merkte al dat deze slecht starten.
2 dagen later wilde ik de garage uitrijden naar Duitsland deed m'n motor het niet meer... iemand kwam mij gelukkig helpen de motor aan te duwen.
Dag 1 ik rij van het Landal huisje naar de receptie en gebruik de killswitch op mijn motor even uit te zetten, route ingeladen even later wil ik de motor aanzetten om weg te rijden en je raad het al hij start weer niet.
Motor is toevallig 3 weken geleden langs geweest voor een onderhoudsbeurt maar daar hebben ze niks gedaan met de accu.
Deze winter heeft m'n bike zo'n 4 maanden in de garage gestaan zonder druppellader en werkte hij perfect en daarna ook best wat kms gemaakt dus de accu was zeker niet leeg.
Druppellader is sowieso een goed idee maar wellicht klinkt dit bekend bij iemand? Wil de motor gaan verkopen en wil wel een keurige bike afleveren dus vandaar.
Verwijderd
Sowieso losse velgen, maar de banden vervangen moet op zich wel te doen zijn met een paar ijzers. Goede tip, ik heb gemaild wat alleen het balanceren zou kosten. Met name het achterwiel van de BMW is een dingetje door die cardanas waardoor je defacto een auto-as-like constructie hebt met een naaf van ~70mmPanini schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 12:52:
40-70 euro. Hangt er ook vanaf of je op de motor komt of met losse velgen.
Hier kan je wat zoeken op aanbieders: https://www.banden-pneus-online.nl/banden-monteren/
Hoe zag je het voor je om dit zelf te doen? Kan je alvast garanderen dat dit een hoop vloeken en tieren op gaat leveren.
@xeoMe heb ik ook gehad met de Kawa 1400 GTR, 4 jaar oud toen.
Wel spanning op het dashboard, maar geen kik. Bleek dat ik champignons aan het kweken was op de accupolen, waardoor de weerstand zo groot werd, dat de fiets het niet meer accepteerde.
Geen idee of dat bij jou ook zo is.
Edit: besef me net dat de eerste en laatste zin elkaar wel heul erg tegenspreken
Wel spanning op het dashboard, maar geen kik. Bleek dat ik champignons aan het kweken was op de accupolen, waardoor de weerstand zo groot werd, dat de fiets het niet meer accepteerde.
Edit: besef me net dat de eerste en laatste zin elkaar wel heul erg tegenspreken
[ Voor 14% gewijzigd door Least Inkling op 19-06-2018 14:12 ]
Als ik in mijn spijkerbroekje op een zomerse dag een beetje gas heb gegeven word het ook aardig heet, maar dat is vooral het blok, niet de uitlaatDryhte schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 13:26:
[...]
Er zitten hitteschildjes op zodat je er geen last van hebt...
noob question hiermee bedoel je corrosie?Least Inkling schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 14:05:
@xeoMe heb ik ook gehad met de Kawa 1400 GTR, 4 jaar oud toen.
^^ noob answer: denk het wel 
ANWB heeft alles opgeschuurd en schoobgemaakt, weer als een zonnetje!
ANWB heeft alles opgeschuurd en schoobgemaakt, weer als een zonnetje!
http://motorcursussen.nl/all-road-training-b
Dit word hem, denk ik. Er zullen hier waarschijnlijk geen liefhebbers zijn, bovendien moet je jezelf al redelijk off-road kunnen redden om mee te mogen doen. En ze zullen er vast niet mee zitten als ik een keer wat meer gas geef over de heuveltjes van de kombaan
.
De motorcross cursus lijkt me óók heel vet, maar dat kan (begrijpelijk) alleen met een crossmotor. Ik twijfel nog wel een beetje. Crossen is net een stukje heftiger en sommige ervaring zal wel overdragen naar allroad.
Dit word hem, denk ik. Er zullen hier waarschijnlijk geen liefhebbers zijn, bovendien moet je jezelf al redelijk off-road kunnen redden om mee te mogen doen. En ze zullen er vast niet mee zitten als ik een keer wat meer gas geef over de heuveltjes van de kombaan

De motorcross cursus lijkt me óók heel vet, maar dat kan (begrijpelijk) alleen met een crossmotor. Ik twijfel nog wel een beetje. Crossen is net een stukje heftiger en sommige ervaring zal wel overdragen naar allroad.
Recentelijk zelfde ervaring gehad met de ER6F van mijn vriendin. Begon steeds slechter te starten, soms wel goed andere keren helemaal niet. Bleek uiteindelijk dat de accu gewoon op was. Ondanks dat brande wel gewoon dashboard verlichting e.d..xeoMe schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 14:00:
Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange
Ik heb dit probleem ook gehad met mijn vorige motor. Dit heb ik opgelost door de accu in de winter niet constant aan de druppellader te hangen. Volgens mij is dat ook nergens goed voor. Paar dagen aan de druppellader en dan een maand of wat niet zou niet erg moeten zijn. Mits de accu gewoon ergens in huis staat en niet in een schuur waar het flink koud kan worden uiteraard.xeoMe schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 14:00:
Ik haal elke winter de accu uit de motor
Meet even of je motor geen lekstroom heeft. En anders controleer je accu en dynamo. Multimeter op de accu aansluiten en meten hoeveel voltage de accu heeft met de motor uit en aan. Hier moet verschil in zitten.xeoMe schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 14:00:
Iets dergelijks had ik op mijn Virago: doorgaans wilde'ie wel starten, maar ook af en toe spontaan niet. In mijn geval was het boutje op een van de accupolen losgetrild, dus die maakte nog maar net contact, en dan afhankelijk van hoe je op het zadel zat net wel / net niet. Even goed vastschroeven en hij liep weer prima.Least Inkling schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 14:05:
Kan natuurlijk sowieso geen kwaad je accupolen even schoon te maken, eventueel wat poolvet erop en dan heb je weer een potentiele oorzaak minder.
Jap, weer een mogelijke oorzaak in het hoofd, mocht het weer niet werken.
Accu kan ook leeg raken, te weinig accuzuur is ook niet goed voor een standaard loodaccu. Kun je bijvullen.
Ik heb de afgelopen tijd een route voorgereden voor de Transalpclub en gisteren de laatste controle gedaan. Sommige werkzaamheden die ik eerder tegen gekomen ben waren afgelopen, maar er was er ook 1 die nog steeds bezig was. Helaas ook een nieuwe plek waar ze aan de weg aan het werken zijn.
Ik denk niet dat ik zelf nog de route ga rijden, heb het nu wel gezien na 3 keer rijden.
Ik heb de afgelopen tijd een route voorgereden voor de Transalpclub en gisteren de laatste controle gedaan. Sommige werkzaamheden die ik eerder tegen gekomen ben waren afgelopen, maar er was er ook 1 die nog steeds bezig was. Helaas ook een nieuwe plek waar ze aan de weg aan het werken zijn.
Ik denk niet dat ik zelf nog de route ga rijden, heb het nu wel gezien na 3 keer rijden.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |
Grubeater schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 15:29:
Accu kan ook leeg raken, te weinig accuzuur is ook niet goed voor een standaard loodaccu. Kun je bijvullen met demiwater.
bij accu's na vulling nooit meer accuzuur bijvullen, alleen demiwater (geen kraanwater!)
[ Voor 3% gewijzigd door A13X op 19-06-2018 18:13 ]
Awesome
Vanmiddag een proefrit gemaakt op een Moto Guzzi V7 III stone.
Echt totaal anders dan de fazer, maar wel super relaxed en leuk rijden..
Guzzi Dealer was onder de indruk van de staat van de Fazer en bood goede inruilprijs.
En met de 0% rente deal en £800 gratis accesoires begint een nieuwe kopen interesant te worden..
Meteen ook langs de yamaha dealer waar de ratbike V7 II staat.. hij bood £100 minder dan de guzzi dealer en wil £5250 voor de V7... ik heb hem gezegd dat dat veel te duur is en ik voor dat geld minstens rethal bars erop wil en eigenlijk ook een Arrows pijp (£750 op ebay ipv £1500 nieuw).. hij ging kijken..
Voor verkoop gaf hij nog eens £600 minder dan de inruil prijs.. gaat hem niet worden dus..
Hopelijk krijg ik een goed bod op autotrader/eBay want dan word de rood/witte weer een optie..
Echt totaal anders dan de fazer, maar wel super relaxed en leuk rijden..
Guzzi Dealer was onder de indruk van de staat van de Fazer en bood goede inruilprijs.
En met de 0% rente deal en £800 gratis accesoires begint een nieuwe kopen interesant te worden..
Meteen ook langs de yamaha dealer waar de ratbike V7 II staat.. hij bood £100 minder dan de guzzi dealer en wil £5250 voor de V7... ik heb hem gezegd dat dat veel te duur is en ik voor dat geld minstens rethal bars erop wil en eigenlijk ook een Arrows pijp (£750 op ebay ipv £1500 nieuw).. hij ging kijken..
Voor verkoop gaf hij nog eens £600 minder dan de inruil prijs.. gaat hem niet worden dus..
Hopelijk krijg ik een goed bod op autotrader/eBay want dan word de rood/witte weer een optie..

Ja, het werd wel tijd voor een nieuws slangetje... water zonder smaakje straks
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
BvG
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Ik wil gaan beginnen met rijlessen en ik ben een rijschool tegengekomen. Deze mensen raden mij een "Try The Bike" aan van 70 euro.
"Tijdens de Try The Bike van 2 uur leer je de basis en het omgaan met een motor, waardoor je direct bij aanvang van de opleiding je focus kan leggen op het rijden en geen tijd kwijt bent aan de basis."
Nodig of onnodig?
"Tijdens de Try The Bike van 2 uur leer je de basis en het omgaan met een motor, waardoor je direct bij aanvang van de opleiding je focus kan leggen op het rijden en geen tijd kwijt bent aan de basis."
Nodig of onnodig?
Onnodig tbh, zou eerder kijken naar een proefles die omgezet wordt naar gratis als je blijft lessen.ndthien schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 18:43:
Ik wil gaan beginnen met rijlessen en ik ben een rijschool tegengekomen. Deze mensen raden mij een "Try The Bike" aan van 70 euro.
Nodig of onnodig?
Verwijderd
Tering, da's een hoop centennoes schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 13:09:
[...]
Bij de BMW dealer (Houtrust, bij Nootdorp) betaal ik 4 tientjes per band. Ik heb een ketting, zal een cardan fiets zoveel meer tijd kosten dan?
Het is niet zozeer moeilijker, maar de cardas zorgt ervoor dat je ipv een as een soort wielnaaf ala een auto hebt. Die naaf is zo'n 70mm groot waardoor de conus van de meeste balanceerstands niet zomaar past. Daar heb of een adapter of een balanceerapparaat voor een auto voor nodig.
Vergeet in ieder geval niet om wat rubber oid tussen de velg en ijzers te doen als je het zelf gaat doen. Zonde als je krassen krijgt op je velgVerwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 14:05:
[...]
Sowieso losse velgen, maar de banden vervangen moet op zich wel te doen zijn met een paar ijzers. Goede tip, ik heb gemaild wat alleen het balanceren zou kosten. Met name het achterwiel van de BMW is een dingetje door die cardanas waardoor je defacto een auto-as-like constructie hebt met een naaf van ~70mm
Ik betaal twee tientjes om een uurtje de werkplaats te mogen gebruiken en dan doe ik het gewoon zelfVerwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 19:09:
[...]
Tering, da's een hoop centenDan koop ik voor eenmalig 8-9 tientjes het materiaal (met normale as -40 euro) wel en fix ik het zelf.
Het is niet zozeer moeilijker, maar de cardas zorgt ervoor dat je ipv een as een soort wielnaaf ala een auto hebt. Die naaf is zo'n 70mm groot waardoor de conus van de meeste balanceerstands niet zomaar past. Daar heb of een adapter of een balanceerapparaat voor een auto voor nodig.
Niet echt nodig. Maar snap wel dat je eerst een keer op de motor gezeten wilt hebben voordat je een heel pakket af gaat nemen als je nog twijfelt. Maar als je zeker ervan bent dat je wilt gaan motorijden kan je net zo goed een pakket nemen ergens.ndthien schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 18:43:
Nodig of onnodig?
En zo een 'Try the bike' iets kan ook wel goedkoper. Eerste hits die ik vind zijn tussen de 50-60 euro voor 2 uur proefles. Enje hebt af en toe ook van die Groupon deals voor motorervaringen.
Leuk gedaan door de heren.
Echt een mooi circuit ook. Zou ik ook wel 3 dagen willen zitten net zoals zij.
Heerlijke baan hebben ze.
[ Voor 16% gewijzigd door Panini op 19-06-2018 19:35 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Mee op Motortocht? Zie: GoT Motortocht
Mee op Motortocht? Zie: GoT Motortocht