Nou, ik heb eindelijk de juiste audio-methode gevonden. Toch maar op de Schaaf manier: In foam, in een rugzakje.
Dat is idd een goed idee, kan je aan doen waneer je wil en geen mod op je motor...
btw voor degene die deze nog niet gezien hebben:
harley in "Het grote grappige plaatjes topic Editie 2018"
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Geen toegang tot hk 
Maar een tshirt is ook altijd nice..
[ Voor 47% gewijzigd door darkkingll op 15-06-2018 22:45 ]
darkkingll schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 22:45:
Geen toegang tot hk

@Tankiej Heeft een week of anderhalf geleden een tijdje als laatste rijder van een groepje áchter me gereden waarbij ik helemaal voorop reed. Hij kan je vast wel zeggen of mijn LED+ richtingaanwijzers mét ingeschakelde DRL goed zichtbaar warenRaym09 schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 19:03:
Ok, ik zit met een (luxe) "probleem"
De Yamaha led plus RAW's zijn onderweg, het enige "minpuntje" is dat als de knippers aangaan de drl aanblijft en ze minder zichtbaar zijn.
Daar vond ik bij toeval een mooie oplossing voor deze:
[video]
En daarvan ook de "leverancier" gevonden:
een handige pool
En die leverde dit voor net 2 tientjes:
[afbeelding]
Met nadruk op leverde.... Hij heeft het niet meer te koop staan, ik heb hem al een bericht gestuurd in de hoop wat meer info te krijgen.
Het probleem is echter dat ik geen vergelijkbare oplossingen kan vinden behalve voor auto's. Iemand een tip? Led expert @Joopieboy?
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Volgens mij was het wel prima, kan het me zo niet herinneren. Als het slecht zichtbaar was had ik het me wel herinnerd en ook wel tegen je gezegdwimmel_1 schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 23:03:
[...]
@Tankiej Heeft een week of anderhalf geleden een tijdje als laatste rijder van een groepje áchter me gereden waarbij ik helemaal voorop reed. Hij kan je vast wel zeggen of mijn LED+ richtingaanwijzers mét ingeschakelde DRL goed zichtbaar waren
Nou na een paar uur zwoegen, vloeken, tieren en het uiterste uit mijn crea-bea skills te halen is dit er van gekomen:
en logo nieuwe stijl 
En voor de liefhebbers van een shirt een impressie:

Ik heb trouwens nog geen flauw idee in hoeverre alles technisch mogelijk is qua bedrukking etc.

Ik heb trouwens nog geen flauw idee in hoeverre alles technisch mogelijk is qua bedrukking etc.
[ Voor 25% gewijzigd door Leviathius op 16-06-2018 00:00 ]
Ik vind 't top. Niet zeker van 't zwart op rood maar verder ziet 't er erg goed uit - zeker bovenste. T-shirt wil ik ookLeviathius schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 23:46:
Nou na een paar uur zwoegen, vloeken, tieren en het uiterste uit mijn crea-bea skills te halen is dit er van gekomen:
[afbeelding] en logo nieuwe stijl [afbeelding]
[afbeelding]
@Dryhte Kleuren enzo kunnen uiteraard nog aangepast worden. Het 'tweakers' en '127.0.0.1' in het zilvergrijs is ook netjes heb ik net getest. Daarbij heb ik bij die 'nieuwe stijl' versie de randen van de bogen iets feller gemaakt.
Nogmaals, dit is nog niet definitief wat mij betreft en op- en/of aanmerkingen zijn meer dan welkom!
Nogmaals, dit is nog niet definitief wat mij betreft en op- en/of aanmerkingen zijn meer dan welkom!
Dat klinkt best lekker eigenlijk! Wel een paar decibel te luid lijkt me. Maar who caresHTT-Thalan schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 22:28:
Nou, ik heb eindelijk de juiste audio-methode gevonden. Toch maar op de Schaaf manier: In foam, in een rugzakje.
[video]
Ik heb na een dikke maand wachten eindelijk alles binnen om m'n monsterje te fixen. Stuur hadden ze alleen nog in het goud dus dan maar zo. Handvaatjes en spiegeltjes ook nieuw.
Wel kreeg ik m'n schakelpook ik het zwart en voetrem in het zilver

Nu aan de lader en morgen weer de weg op heuh!

Als letterkleur zou wit/zilver ook wel mooi zijn denk ikLeviathius schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 00:13:
@Dryhte Kleuren enzo kunnen uiteraard nog aangepast worden. Het 'tweakers' en '127.0.0.1' in het zilvergrijs is ook netjes heb ik net getest. Daarbij heb ik bij die 'nieuwe stijl' versie de randen van de bogen iets feller gemaakt.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Zijn dat nou niet deze ?Raym09 schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 20:47:
[...]
Aanbieder van de knipperlichten is Yamaha, even Google op Yamaha led plus, staat nog een gebruikt setje op Ebay.
Die komen alleen zonder die dimfunctieen die heeft hij er wel op zitten. Probleem is die kan ik niet vinden
https://www.customled.com/products/blinker-genie
Een quote is een gebrek aan originaliteit
Ook gelijk maar besteld voor een maatje van meYouk schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 20:51:
Onlangs zijn de grip puppies nog een paar keer ter sprake gekomen. Op Ebay is er momenteel een (te?) mooie aanbieding, klik hier
Ik twijfel aangezien de prijs echt wel heel laag is. Geen verzendkosten wereldwijd. De verkoper is lid van ebay sinds 28 juli 2015 en heeft slechts 6 recensies. Hij biedt momenteel enkel en alleen de grip puppies aan en heeft hiervan de afgelopen 3 dagen 29 sets van verkocht (and counting).
Echter voor het lage bedrag en dus kleine risico heb ik net zelf een bestelling geplaatst voor één setje. Betaald via paypal. We zullen wel zien of dit goed komt of niet.
Als het legit is zijn er misschien wel meer mensen bij gebaat. Ik houd jullie in ieder geval op de hoogte.
Goeie tip ! (als het werkt hahahaha)
Tweakers MC logo begint mooie vormen aan te nemen, good work!
Droplets of yes and no in an ocean of maybe
Het is dan ook een luxe "probleem" of nice to have zeg maar. Vond deze dimmer bij toeval en voor die €20 incl. verzenden is het de aanvulling wel waard. Als ik het niet gevonden krijg gaan ze er alsnog gewoon op met de drl aangesloten.wimmel_1 schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 23:03:
[...]
@Tankiej Heeft een week of anderhalf geleden een tijdje als laatste rijder van een groepje áchter me gereden waarbij ik helemaal voorop reed. Hij kan je vast wel zeggen of mijn LED+ richtingaanwijzers mét ingeschakelde DRL goed zichtbaar waren
@Freubel Helaas, die maken van standaard knippers positie lichten. Continu aan als er geen richting word aangeven en knipperen wanneer wel.
Bij de yamaha's is de drl apart van de richting aanwijzers.
Awesome
@gebruikershaes Mooi dat hij weer terug is, maar de manier waarop is wel schandalig natuurlijk...
Dat gouden stuur, tsjah dat kan, als de keuze is voorgelegd. Maar die pedaaltjes in verschillende kleuren?! Helemaal als je bedenkt dat ze er een ruime maand over hebben gedaan...

@lolgast Ja klopt is een beetje houtje touwtje, maar tbh ben ik gewoon blij dat ik kan rijden dus heb alles er maar onder geschroefd.
Dat stuur was m'n eigen fout. Had eerst een zwarte besteld, maar er zitten gaten in het originele stuur waarvan ik dacht ze ff op het oog over te nemen.. 20 verkeerde gaten verder, het hele stuur verneukt
.
Toen een zilveren besteld, maar de binnendiameter is 12mm en bar end adapters ook 12mm. Dat paste dus niet.
Dus gisteren bij het ophalen van pedalen de enige meegenomen die ze op voorraad hadden. De gouden. Nu wel zorgvuldig de gaten overgenomen. Is nog verdomd lastig! Oude stuur was krom en langer. Plus de buizen zijn rond dus de juiste hoek bepalen was vrijwel onmogelijk. Uiteindelijk een tube van papier gemaakt en de gaten op het oude stuur erdoorheen geprikt. Toen die tube om het nieuwe stuur geschoven en de hoek wederom op gevoel overgenomen.
De voetrem was wel al 3 week binnen, maar schakelpook nog niet. Reden: verhuizing ducati fabriek in Italië. Dus daar ging van alles fout schijnt. Dus ook zwart ipv zilver opgestuurd.
Dat stuur was m'n eigen fout. Had eerst een zwarte besteld, maar er zitten gaten in het originele stuur waarvan ik dacht ze ff op het oog over te nemen.. 20 verkeerde gaten verder, het hele stuur verneukt
Toen een zilveren besteld, maar de binnendiameter is 12mm en bar end adapters ook 12mm. Dat paste dus niet.

Dus gisteren bij het ophalen van pedalen de enige meegenomen die ze op voorraad hadden. De gouden. Nu wel zorgvuldig de gaten overgenomen. Is nog verdomd lastig! Oude stuur was krom en langer. Plus de buizen zijn rond dus de juiste hoek bepalen was vrijwel onmogelijk. Uiteindelijk een tube van papier gemaakt en de gaten op het oude stuur erdoorheen geprikt. Toen die tube om het nieuwe stuur geschoven en de hoek wederom op gevoel overgenomen.
De voetrem was wel al 3 week binnen, maar schakelpook nog niet. Reden: verhuizing ducati fabriek in Italië. Dus daar ging van alles fout schijnt. Dus ook zwart ipv zilver opgestuurd.
[ Voor 8% gewijzigd door gebruikershaes op 16-06-2018 09:41 ]
Top! Dat shirt zou ik zeker kopen!Leviathius schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 23:46:
[afbeelding] en logo nieuwe stijl [afbeelding]
[afbeelding]
Hoe heette die site ook alweer waar je je design op kan zetten en ieder kan zelf een shirt bestellen?
https://www.redbubble.com/ToolkiT schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 09:47:
[...]
Top! Dat shirt zou ik zeker kopen!
Hoe heette die site ook alweer waar je je design op kan zetten en ieder kan zelf een shirt bestellen?
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Dat shirt is ook tof ja.
Ik ga vanmiddag proefrijden op een duke 790 en adventure r 1090

Zo, motor weggebracht voor een klein beurtje. Voordat ik naar het schwarzwald ging was het oliepeil maximaal. Daarna nog een keer gecheckt, niets aan de hand. Donderdag avond: peilglas blijft leeg. Wtf?
Geen olie op de grond, dus het moet wel bijna verbruikt worden. Toch heb ik geen rookpluimen gemerkt of klachten gehoord.
Net rij ik naar de monteur: het waarschuwingslampje (niveausensor) gaat ook daadwerkelijk soms aan.
Ach ja, we gaan het in de gaten houden. Nu dus op de planning:
- Kleine beurt
- setje Metzeler roadtec 01. (Pure nieuwsgierigheid, ben ook super tevreden over de MPR4)
- remschijf+blokjes achter.
Geen olie op de grond, dus het moet wel bijna verbruikt worden. Toch heb ik geen rookpluimen gemerkt of klachten gehoord.
Net rij ik naar de monteur: het waarschuwingslampje (niveausensor) gaat ook daadwerkelijk soms aan.
Ach ja, we gaan het in de gaten houden. Nu dus op de planning:
- Kleine beurt
- setje Metzeler roadtec 01. (Pure nieuwsgierigheid, ben ook super tevreden over de MPR4)
- remschijf+blokjes achter.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Dat van je olie is wel tricky.
Ik hoop stiekem dat het iets simpels was. Bij mijn gixxer was dat toen ik hem kocht ook een kleinigheidje, maar olie en koelvloeistof. Maar alles zat aan de binnenkant van de kuipen.

Het leven is te kort om geduld te hebben!
Hier ook donderdag ook weggebracht voor een beurt. Sinds aankoop eigenlijk niets meer aan gedaan, en meteen laten kijken naar het rare ritmische trillen dat er in kwam vanaf zo'n 70km/u. Blijkt dat de voorband, hoewel op het oog nog prima, een hoogte verschil heeft van 3mm. Dus toch maar direct nieuwe bandjes er op laten zetten, ook al was achter eigenlijk nog prima. Het worden de Heidenau K60 Scouts, dus da's goed nieuws voor de TET-plannen, @HTT-Thalan @MichielK71
Heb jij een oranje triumph? Anders kwam ik je net tegen bij het rotonde in veendam.darkkingll schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 10:29:
Dat shirt is ook tof ja.
Ik ben er achter gekomen vandaag dat there is such a thing as too much power, and it’s called the super duke (gt).
Vond het zo onprettig rijden qua gasreactie dat ik hem maar in de regenmodus heb gezet. Dan was die tenminste handelbaar in bochten. Verder weet ik nu wel zeker dat mijn volgende motor een schermpje krijgt, want was dat heerlijk op de GT!

Ik ben bang dat mijn lak toch niet zo stevig is als ze me hebben beloofd
Bij de tank begint het al te slijten daar waar ik de motor klem met mijn spijkerbroek, en in de zon begin ik al kleurverschil te zien. Maar het zij zo, ik doe het over een jaartje oid wel weer opnieuw
En: Mijn nieuwe knipper zit erop samen met het spatbord dat nog ontbrak:

Die gasreactie is even wennen bij dat blok. Vanuit gas dicht naar gas open moet je het eerste kleine stukje even rustig doen. Zodra je dan ietsjes gas geeft kan je doen wat je wil. Vanuit gas dicht gelijk het gas open doen geeft inderdaad een niet zo prettig effect. Door het eerste stukje rustig te doen gaat het prima vind ik. Heb zelf ook op de GT gereden en vond het een heerlijke motor. De gasreactie was ik al aan gewend bij mijn eigen fiets.Secsytime schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 12:50:
[...]
Ik ben er achter gekomen vandaag dat there is such a thing as too much power, and it’s called the super duke (gt).
Vond het zo onprettig rijden qua gasreactie dat ik hem maar in de regenmodus heb gezet. Dan was die tenminste handelbaar in bochten. Verder weet ik nu wel zeker dat mijn volgende motor een schermpje krijgt, want was dat heerlijk op de GT!
Oh ja? Waar? Als het in de buurt is van Grunn dan hop ik ook misschien langs.darkkingll schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 10:29:
Dat shirt is ook tof ja.
Inderdaad verder een hele prettige motorfiets! Alleen een wereld van verschil vanaf mijn 3 cilinder en de helft aan ccPilatuS schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 14:12:
[...]
Die gasreactie is even wennen bij dat blok. Vanuit gas dicht naar gas open moet je het eerste kleine stukje even rustig doen. Zodra je dan ietsjes gas geeft kan je doen wat je wil. Vanuit gas dicht gelijk het gas open doen geeft inderdaad een niet zo prettig effect. Door het eerste stukje rustig te doen gaat het prima vind ik. Heb zelf ook op de GT gereden en vond het een heerlijke motor. De gasreactie was ik al aan gewend bij mijn eigen fiets.
Ik heb de 1190R. 80 in z'n 6 is echt niet fijn. Ik rijd meestal 80 in z'n 4 en vanaf de 95/100 pas naar de 5e versnelling.Secsytime schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 14:15:
[...]
Inderdaad verder een hele prettige motorfiets! Alleen een wereld van verschil vanaf mijn 3 cilinder en de helft aan cc. Weet niet of ik er ooit aan zou kunnen wennen. Het voelt ook gewoon als overkill. Ik reed 80 in de 6 en hij ging gewoon bokken xD
De 6 gebruik alleen op de snelweg, vanaf 130 km/h.
A yawn is a silent scream for coffee.
Dat blok is ook niet gemaakt om 80 in de 6 te doen. Mijn fiets bokt in de 1 tot 35km/u. Tot 50km/u rij ik in de 1. 80 rij ik in de 2. Tot 100 in de 3. Pas bij 120km/u zit ik in de 4 of 5, waarbij de 5 het net niet is qua lage toeren. De 6 gebruik ik eigenlijk nooit. Bij een normale rit voor mij kom ik sowieso niet verder dan de 4 en op een dijk niet verder dan de 3.Secsytime schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 14:15:
[...]
Inderdaad verder een hele prettige motorfiets! Alleen een wereld van verschil vanaf mijn 3 cilinder en de helft aan cc. Weet niet of ik er ooit aan zou kunnen wennen. Het voelt ook gewoon als overkill. Ik reed 80 in de 6 en hij ging gewoon bokken xD
Het blok loopt pas lekker bij 4500 toeren of meer. Rij ik dan 80 in de 2 zit ik op 5000 toeren. De GT is iets minder extreem, maar 80 in de 6 gaat het niet worden
Haha, that is me jaSecsytime schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 12:50:
[...]
Heb jij een oranje triumph? Anders kwam ik je net tegen bij het rotonde in veendam.
Mulder motoren veendamgebruikershaes schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 14:13:
[...]
Oh ja? Waar? Als het in de buurt is van Grunn dan hop ik ook misschien langs.
Die ken ik niet, ik had cafepress.com in gedachte..
Ik kwam je tegemoet rijden op een witte striple bij het rotonde de n33 afdarkkingll schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 14:47:
[...]
Haha, that is me jazo de 790 nog even rijden. Net de adventure r 1090 gereden, gaaf ding.
Ik heb ook de GT en de R gereden op proef en uiteindelijk toch voor de R gekozen. Ik had absoluut niets aan dat scherm, en al die kappen aan de voorzijde gaf mij een minder “vrij” gevoel. Ik herken mij overigens niet in de gasresponse die jij aangeeft. Maar ik kom ook van een MV agusta! Maar ik ben echt super blij met mijn 1290r, geen moment spijt van!Secsytime schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 12:50:
[...]
Heb jij een oranje triumph? Anders kwam ik je net tegen bij het rotonde in veendam.
Het olie peilen bij Yamaha, en in het bijzonder de super tenere, is al tricky. Komt door de semi wet/dry sump constructie van het blok.Joopieboy schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 10:57:
Dat van je olie is wel tricky.Ik hoop stiekem dat het iets simpels was. Bij mijn gixxer was dat toen ik hem kocht ook een kleinigheidje, maar olie en koelvloeistof. Maar alles zat aan de binnenkant van de kuipen.
Hij maakte zich er nog geen zorgen om. We zagen geen natte plekken in ieder geval, en in de garage heb ik ook nog geen druppel gevonden. Ik heb natuurlijk veel hoogtoerig gereden de laatste tijd. Dat, plus bergachtige wegen schijnen voor olieverbruik te zorgen. Daarna kan het op vlakkere wegen weer normaal worden. Klinkt misschien raar, maar volgens diverse xt1200z bezitters klopt dat wel.
Ik ga het in ieder geval strak in de gaten houden.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Waarschijnlijk omdat je er al goed mee omgaat door je 1290R. Als je en krappe rotonde pakt en het gas dicht doet en dan open zoals je bij een 4 cilinder doet dan schiet het ding lomp vooruit. Zodra je een beetje snelheid hebt is het al een stuk minder.Tribunus schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 17:26:
[...]
Ik herken mij overigens niet in de gasresponse die jij aangeeft.
dit inderdaad, had hem wel in sport staan...PilatuS schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 17:36:
[...]
Waarschijnlijk omdat je er al goed mee omgaat door je 1290R. Als je en krappe rotonde pakt en het gas dicht doet en dan open zoals je bij een 4 cilinder doet dan schiet het ding lomp vooruit. Zodra je een beetje snelheid hebt is het al een stuk minder.
Bij lage toeren pakt het blok heel lomp op als je het gas niet eerst een klein beetje open doet. Zodra je op 5000 toeren zit kan je wel vanuit gas dicht het gas open doen zonder een schok te krijgen. Op lage toeren is het erg tricky. Ben je er aan gewend dan gaat het prima, maar als je zoiets niet verwacht is het nogal heftig. Is helaas het nadeel van een dikke v-twin. Mijn motor heeft het ook nog een stuk erger dan een moderne GT of 1290R. Het blok wat in die fietsen zit heeft zo'n 10 jaar ontwikkeling er in zitten. Mijn blok is meer versie beta 0.7 zegmaardarkkingll schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 17:41:
[...]
dit inderdaad, had hem wel in sport staan...
Het zal ongetwijfeld een stuk beter zijn dan 10 jaar geleden maar het is ook wel een beetje het karakter van de v-twin zoals jezelf ook al aangeeft. Ik vind het echt fantastisch maar ik snap zeker dat er mensen zijn die daar heel anders over denken!PilatuS schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 17:45:
[...]
Bij lage toeren pakt het blok heel lomp op als je het gas niet eerst een klein beetje open doet. Zodra je op 5000 toeren zit kan je wel vanuit gas dicht het gas open doen zonder een schok te krijgen. Op lage toeren is het erg tricky. Ben je er aan gewend dan gaat het prima, maar als je zoiets niet verwacht is het nogal heftig. Is helaas het nadeel van een dikke v-twin. Mijn motor heeft het ook nog een stuk erger dan een moderne GT of 1290R. Het blok wat in die fietsen zit heeft zo'n 10 jaar ontwikkeling er in zitten. Mijn blok is meer versie beta 0.7 zegmaar
Klinkt als een beetje de eigenschap van het blok, en afhankelijk van de boring. Fiesta ST heeft dat met die 2 liters, hoe harder je ermee stampt als die warm is hoe minder olieverbruik ze hebben omdat dan de cilinders pas goed afdichten.DrivinUCrazy schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 17:34:
[...]
Het olie peilen bij Yamaha, en in het bijzonder de super tenere, is al tricky. Komt door de semi wet/dry sump constructie van het blok.
Hij maakte zich er nog geen zorgen om. We zagen geen natte plekken in ieder geval, en in de garage heb ik ook nog geen druppel gevonden. Ik heb natuurlijk veel hoogtoerig gereden de laatste tijd. Dat, plus bergachtige wegen schijnen voor olieverbruik te zorgen. Daarna kan het op vlakkere wegen weer normaal worden. Klinkt misschien raar, maar volgens diverse xt1200z bezitters klopt dat wel.
Ik ga het in ieder geval strak in de gaten houden.
Tsja, ik vond het karakter (lage toeren bokken) gecombineerd met de enorme power en de gasrepsons gewoon te intimiderend om relaxed te kunnen rijden. Verder vond ik de GT heel lekker en comfortabel rijden. Volgens mij heeft de GT trouwens ook nog het niet aangepaste blok van de vorige generatie super dukes. De 2.0 versie heeft een iets ander getuned laag toerengebied.Tribunus schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 17:54:
[...]
Het zal ongetwijfeld een stuk beter zijn dan 10 jaar geleden maar het is ook wel een beetje het karakter van de v-twin zoals jezelf ook al aangeeft. Ik vind het echt fantastisch maar ik snap zeker dat er mensen zijn die daar heel anders over denken!
Hoeft ie niet 'dik' voor te zijn, is bij mij net zo.PilatuS schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 17:45:
Is helaas het nadeel van een dikke v-twin.
Gaat er heel direct "op" zodra je voorbij de slack in de gaskabel bent.
Njah, in de street stand was het ook goed te doen wel..
De 790 mag wel wat hoger, paar keer met de laarzen over het asfalt geschraapt.
Hoe groter de cilinders zijn hoe erger het is. Het is inderdaad wel iets dat iedere v-twin heeft.HTT-Thalan schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 18:11:
[...]
Hoeft ie niet 'dik' voor te zijn, is bij mij net zo.
Gaat er heel direct "op" zodra je voorbij de slack in de gaskabel bent.
Met de tenen op de stepjes ? Waarschijnlijk niet toch ?darkkingll schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 18:26:
Ik wilde net zeggen. Lijkt me simpelweg verkeerde houding van de voeten..PilatuS schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 18:35:
Met de tenen op de stepjes ? Waarschijnlijk niet toch ?
Ik heb maat 45-46, tenen op stepjes doe ik dus vrijwel nooit.;) gewoon ter hoogte van de schakel/rempook
Dan is het ook niet zo vreemd dat je de grond raakt. Hier trouwens maatje 47 en nog nooit de grond geraakt met de laarzen. Zodra ik wat harder door de bocht ga zet ik de voeten dus met de tenen op de stepjes.darkkingll schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 20:15:
Ik heb maat 45-46, tenen op stepjes doe ik dus vrijwel nooit.;) gewoon ter hoogte van de schakel/rempook
Stond je voor de zoveelste keer stil?Rick-Jan schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 18:41:
[...]
[afbeelding]
Afgelopen zaterdag ook een mijlpaal
Vandaag eerste voorzichtige stapjes richting vrouwtje achterop - het is bij 2x het blokje rond gebleven, maar ik tel het als winst 
Edit: in full gear natuurlijk
van mij voorlopig
Edit: in full gear natuurlijk
[ Voor 16% gewijzigd door Dryhte op 17-06-2018 07:51 ]
Slecht excuus, ik rij ook met maat 46darkkingll schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 20:15:
/me Boks ouwe
Lekker leven op grote voet.
Hier ook mt 46, maar de tenen op de stepjes is toch best ver naar achter. Hangt natuurlijk ook af van je lichaamslengte, ik ben 1m93.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Tenen op de stepjes is ook niet helemaal tenen op de stepjes.noes schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 22:11:
[...]
Hier ook mt 46, maar de tenen op de stepjes is toch best ver naar achter. Hangt natuurlijk ook af van je lichaamslengte, ik ben 1m93.
Zoiets is genoeg, zelfs met maat 47:

Zo, operatie "Toerbuffel" is zijn laatste fase ingegaan:

Vario-touring schermpje erop, grip-puppies op de handvaten, een Shad zadel, zadeltassen vervangen door mijn oude Givi's met meer capaciteit (41l versus 21 liter per tas) en dankzij de tip van @ToolkiT, een schapenvachtje van IKEA. Had nog wat kleine spanbandjes liggen, dus een paar kleine sneetjes in het vachtje, bandjes erdoor en onder het zadel langs, lijkt allemaal prima te blijven zitten. Ziet er niet uit, maar lekker boeiend als ik er comfortabeler door zit op m'n komende reis
Morgen eerste testritje maken zo, en als alles goed gaat komende vrijdag op pad; eerst 2000 kilometer via Nederland naar Zuid Duitsland, twee weken later door naar Berlijn, en daarna zie ik wel hoe ik weer terugkom. Helaas voor werk, dus via een ietwat directe route heen, zal redelijk wat snelweg worden. De tassen en de schapenvacht gaan er daarna wel weer af, schermpje moet ik even zien hoe het bevalt.

Vario-touring schermpje erop, grip-puppies op de handvaten, een Shad zadel, zadeltassen vervangen door mijn oude Givi's met meer capaciteit (41l versus 21 liter per tas) en dankzij de tip van @ToolkiT, een schapenvachtje van IKEA. Had nog wat kleine spanbandjes liggen, dus een paar kleine sneetjes in het vachtje, bandjes erdoor en onder het zadel langs, lijkt allemaal prima te blijven zitten. Ziet er niet uit, maar lekker boeiend als ik er comfortabeler door zit op m'n komende reis
Morgen eerste testritje maken zo, en als alles goed gaat komende vrijdag op pad; eerst 2000 kilometer via Nederland naar Zuid Duitsland, twee weken later door naar Berlijn, en daarna zie ik wel hoe ik weer terugkom. Helaas voor werk, dus via een ietwat directe route heen, zal redelijk wat snelweg worden. De tassen en de schapenvacht gaan er daarna wel weer af, schermpje moet ik even zien hoe het bevalt.
Mjah, net even geprobeerd, maar vind dat op mijn triumph aardig oncomfortabel, laat staan op zon kleine duke...
En ik ben dan 182cm, dus niet bijzonder groot ofzo.
[ Voor 20% gewijzigd door darkkingll op 16-06-2018 22:45 ]
Je hoeft ook niet altijd zo te rijden natuurlijk. Op de snelweg heeft zoiets totaal geen nut. Ga je lekker bochten pakken is het wel zo handig om wel op die manier te doen.darkkingll schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 22:44:
Mjah, net even geprobeerd, maar vind dat op mijn triumph aardig oncomfortabel, laat staan op zon kleine duke...
Verder heeft het alles te maken met de afstand van zadel tot rearsets. Hoe groter die afstand hoe meer ruimte je benen hebben en hoe beter het zit met de tenen op de stepjes. Dat een motor groot of klein is zegt vrij weinig over die afstand. Reatsets er op zetten die instelbaar zijn scheelt ook een hoop. Ga je op straat niet op de max rijden mogen de rearsets best 3cm lager zitten. Die 3cm scheelt enorm veel voor de hoek van je knieën.
Dat het voor jouw 182cm al niet prettig zit geeft ook wel aan hoe het voor de mensen boven de 190cm is. Zit zelf op 198cm dus zit op de meeste fietsen enorm opgevouwen met de benen.
Waarom moet je er eigenlijk gaten in boren? Ik dacht dat je alles klemt dmv boutjes?gebruikershaes schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 09:39:
Dat stuur was m'n eigen fout. Had eerst een zwarte besteld, maar er zitten gaten in het originele stuur waarvan ik dacht ze ff op het oog over te nemen.. 20 verkeerde gaten verder, het hele stuur verneukt.
Ik wil binnenkort ook mijn stuur gaan vervangen maar dat is puur de looks.
HTT-Thalan schreef op zondag 17 juni 2018 @ 09:12:
@Joopieboy
"Gixxer" dirt bike.
[video]
Vanaf de helft van de video rijd hij er een stukje mee.
Stiekem wel vet
Op mijn vorige motor moest ik ook gaatjes boren bij mijn sbk ombouw. Er zaten van die pinnetjes aan de handvat-onderdelen om te voorkomen dat alles rond gaat draaien. En dan moet je niet te vaak op de verkeerde plek boren.R0y. schreef op zondag 17 juni 2018 @ 09:33:
[...]
Waarom moet je er eigenlijk gaten in boren? Ik dacht dat je alles klemt dmv boutjes?
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Ok, ik weet dat het overgrote deel van de mensen hier een stofallergie hebben, maar ik kwam er zojuist achter dat de WESS (Red Bull knockout, World Enduro Super Series) in november de final stretch en prijsuitreiking in Scheveningen doet!
Nu zijn ze erg sportief ingesteld.. iedereen die een dirt bike heeft en zin heeft, mag meerijden tegen/met de pro's. Helaas ontbreekt het mij aan het eerste, maar ik wil sowieso wel gaan kijken, lijkt me mega om daarbij te zijn.
Wie wil er mee?
https://iridewess.com/frequently-asked-questions/
Nu zijn ze erg sportief ingesteld.. iedereen die een dirt bike heeft en zin heeft, mag meerijden tegen/met de pro's. Helaas ontbreekt het mij aan het eerste, maar ik wil sowieso wel gaan kijken, lijkt me mega om daarbij te zijn.
Wie wil er mee?
[ Voor 5% gewijzigd door HTT-Thalan op 17-06-2018 10:39 ]
Hehe ja dat dacht ik ook. Plus de vorm, lengte en binnendiameter van stuur bleek ook belangrijk.R0y. schreef op zondag 17 juni 2018 @ 09:33:
[...]
Waarom moet je er eigenlijk gaten in boren? Ik dacht dat je alles klemt dmv boutjes?
Door de lengte van m'n handvaten heb ik alles 1cm verder naar het uiteinde moeten plaatsen tov origineel. Hierdoor kwam er extra spanning op de gaskabel. Dus toen ik de bike voor het eerst starte, liep die stationair op 8000 toeren

En idd dat wat @Ethirty zegt. Je zou er ook voor kiezen om die pinnetjes van de schakelaar units ed weg te vijlen, maar dan heb je de kans dat het gaat ronddraaien. Hoewel ik vermoed dat het best goed vast zit met boutjes alleen.
Mja wat weet ik.. M'n trial en error methode is vaak niet de beste oplossing blijkt.
[ Voor 14% gewijzigd door gebruikershaes op 17-06-2018 14:09 ]
https://www.bol.com/nl/p/...vent-ww/9200000071378129/SmurfLink schreef op zondag 17 juni 2018 @ 11:01:
[...]
Yeaaaaa ik heb astma, lijkt me ook niet verstandig.
Hier, en nou niet zeuren
Lijkt me leuk om mee te gaan! Maar ik kan nu nog geen planning maken voor november, te ver weg.HTT-Thalan schreef op zondag 17 juni 2018 @ 10:37:
Ok, ik weet dat het overgrote deel van de mensen hier een stofallergie hebben, maar ik kwam er zojuist achter dat de WESS (Red Bull knockout, World Enduro Super Series) in november de final stretch en prijsuitreiking in Scheveningen doet!
Wie wil er mee?
Hopelijk dit jaar ook zelf voor de eerste keer crossen.
Zijn er mensen hier die dat toevallig hobbymatig/professioneel doen?
[ Voor 7% gewijzigd door Panini op 17-06-2018 11:16 ]
Wanneer en waar? Ik ben ook hard op zoek naar een dagje echt crossen.Panini schreef op zondag 17 juni 2018 @ 11:12:
[...]
Lijkt me leuk om mee te gaan! Maar ik kan nu nog geen planning maken voor november, te ver weg.
Hopelijk dit jaar ook voor de eerste keer crossen.
Ben momenteel bij twee aanbieders aan het kijken:HTT-Thalan schreef op zondag 17 juni 2018 @ 11:16:
[...]
Wanneer en waar? Ik ben ook hard op zoek naar een dagje echt crossen.
https://www.mxperience.nl/events/
30 juni of 28 juli
https://www.supermotorsch...en/off-road/deelnemen.php
10 augustus
Je bent tussen de 200-300 euro kwijt voor een dagje met instructie. Inclusief huur van de motor.
Dat snapte ikHTT-Thalan schreef op zondag 17 juni 2018 @ 11:06:
[...]
https://www.bol.com/nl/p/...vent-ww/9200000071378129/
Hier, en nou niet zeuren. Die stofallergie was als eufemisme bedoeld
.
En waarom? Nou, gewoon omdat 't kán….HTT-Thalan schreef op zondag 17 juni 2018 @ 09:12:
@Joopieboy
"Gixxer" dirt bike.
[video]
Vanaf de helft van de video rijd hij er een stukje mee.
Vraag me overigens wel af wát er met dat apparaat gebeurt als je er een rondje MX Circuit op normale wedstrijd snelheid mee gaat rijden. De eerste sprong zal nog wel lukken maar de landing kan daarna wel eens érg fout gaan aflopen…..
Ik denk persoonlijk ook niet dat ze er één MX rijder zo gek voor krijgen om er een rondje mee te gaan rijden…
[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 17-06-2018 12:41 ]
Ik had motorcursussen.nl gevonden, 279 euro voor een dag inclusief kleding en huur motor inderdaad, ongeveer hetzelfde. Ik wil weer eens springen, beetje bochtjes (ruts) oefenen en wheelies beginnen maken. Dat zijn de drie zaken die mij meer comfortabel gaan maken bij de wat extremere situaties op de alp bij offroad ritten.Panini schreef op zondag 17 juni 2018 @ 11:27:
[...]
Ben momenteel bij twee aanbieders aan het kijken:
https://www.mxperience.nl/events/
30 juni of 28 juli
https://www.supermotorsch...en/off-road/deelnemen.php
10 augustus
Je bent tussen de 200-300 euro kwijt voor een dagje met instructie. Inclusief huur van de motor.
Ik heb nog best wat grondspeling vergeleken met zo'n "gixxer" en ik zit al snel aan het eind van mijn voorvering als ik een beetje (te) vlot over een landweggetje gawimmel_1 schreef op zondag 17 juni 2018 @ 12:37:
[...]
En waarom? Nou, gewoon omdat 't kán….![]()
Vraag me overigens wel af wát er met dat apparaat gebeurt als je er een rondje MX Circuit op normale wedstrijd snelheid mee gaat rijden. De eerste sprong zal nog wel lukken maar de landing kan daarna wel eens érg fout gaan aflopen…..
Ik denk persoonlijk ook niet dat ze er één MX rijder zo gek voor krijgen om er een rondje mee te gaan rijden…
@HTT-Thalan Die voorvering van dat apparaat ben ik nog niet zo bang voor, is een Kawa KLX voorvork zo te zien en die kan écht veel hebben (het balhoofd van dat GSX-R frame waarschijnlijk al veel minder). Echter: Je zet bij een geslaagde landing normaliter eerst je achterwiel aan de grond en regelt vervolgens met 't gas de mate van impact van 't voorwiel óp de grond. De klap die de achterbrug en dus ook de achtershock te verwerken gaan krijgen is waarschijnlijk echter al méér dan genoeg om die dogbones aan gruzelementen te slaan.waarna het achterwiel zichzelf dóór het subframe zal willen gaan persen 
Als kind zijnde heb ik overigens voldoende met MX speelgoed gereden, 50CC / 70CC / 90CC / 125CC en nog héél even met een 250CC. In die tijd had ieder dorp hier in de regio (Z.O. Brabant) nog gewoon een eigen baan/circuit waar je je machine gewoon te voet naar toe kon duwen (rijden op de openbare weg met zo'n ding was ook hier destijds ten strengste verboden, hé…..
). Als ik nú weer eens op zo'n speeltje zou gaan rijden dan vrees ik overigens ook met grote vrezen dat 't in eerste instantie weer helemaal "fout" gaat aflopen met me als ik er mee zou gaan springen... Balanspunt zoeken tijdens / in een sprong is best wel een dingetje dat wat oefening vereist en is bij iedere machine weer anders. Als je dat niet regelmatig doet dan kun je beter maar weer even héél rustig aan beginnen 
M'n nieuwe gereedschapskistje hier thuis begint inmiddels overigens ook wat meer definitieve vormen aan te nemen. Dekvloer is afgelopen week gestort (met 3 groepen vloerverwarming) en meteen betegelt met vloeistofdichte én olie bestendige tegels + voegen.

Als het goed is komen deze week de deuren vanuit Duitsland deze kant in en kan 't spel eindelijk "dicht".....
Als kind zijnde heb ik overigens voldoende met MX speelgoed gereden, 50CC / 70CC / 90CC / 125CC en nog héél even met een 250CC. In die tijd had ieder dorp hier in de regio (Z.O. Brabant) nog gewoon een eigen baan/circuit waar je je machine gewoon te voet naar toe kon duwen (rijden op de openbare weg met zo'n ding was ook hier destijds ten strengste verboden, hé…..
M'n nieuwe gereedschapskistje hier thuis begint inmiddels overigens ook wat meer definitieve vormen aan te nemen. Dekvloer is afgelopen week gestort (met 3 groepen vloerverwarming) en meteen betegelt met vloeistofdichte én olie bestendige tegels + voegen.

Als het goed is komen deze week de deuren vanuit Duitsland deze kant in en kan 't spel eindelijk "dicht".....
[ Voor 34% gewijzigd door Will_M op 17-06-2018 15:09 ]
Dat moet wel lukken tijdens een dagje crossen denk ik. Beetje aankloten met wheelies maken lijkt mij ook mooi tijdens zo een dag.HTT-Thalan schreef op zondag 17 juni 2018 @ 12:54:
[...]
Ik had motorcursussen.nl gevonden, 279 euro voor een dag inclusief kleding en huur motor inderdaad, ongeveer hetzelfde. Ik wil weer eens springen, beetje bochtjes (ruts) oefenen en wheelies beginnen maken. Dat zijn de drie zaken die mij meer comfortabel gaan maken bij de wat extremere situaties op de alp bij offroad ritten.
[...]
Ik heb nog best wat grondspeling vergeleken met zo'n "gixxer" en ik zit al snel aan het eind van mijn voorvering als ik een beetje (te) vlot over een landweggetje ga. Ik denk dat dit vooral leuk is op vlakke zand tracks, beetje rondjes racen. Maar tof dat iemand het gedaan heeft idd
.
Mocht je meewillen dan kan ik je wel een DM sturen als ik een definitieve datum heb?
Joopieboy schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 04:14:
Ik hoop niet dat ie zolang te koop staat als de ex van @wimmel_1, die heeft op de kop af 2 jaar te koop gestaan
Thoit schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 08:29:
[...]
Erg mooie fiets! Je zou hem ook kunnen aanbieden op de circuitmotor pagina op FB. Blijft volgens mij lastig om een SS te verkopen.

Gisteren verkocht
Nu opzoek naar (waarschijnlijk) een MT-07.
Da's lekker snelEBOOZ schreef op zondag 17 juni 2018 @ 15:10:
[...]
[...]
[afbeelding]
Gisteren verkochtHad ook niet verwacht dat het zó snel zou gaan...
Nu opzoek naar (waarschijnlijk) een MT-07.
Ik had m'n 2012 R6 (met 16K op de teller) in 2016 ingeruild op een fiets welke er toen, op de dag van inruil, nog niet eens was... (MT-10 dus "blind" gekocht en op de dag van de Europeesche introductie uitgeleverd gekregen). M'n R6 zat destijds helemaal "vol" qua optie's waaronder ook een volledig systeem van Akrapovic én een volledige Öhlins set qua vering/demping (TTX36 is niet écht goedkoop) ….. Zal waarschijnlijk wel iets gescheelt hebben in verkoopprijs ten opzichte van jouw fiets en daar kijken de mensen tóch als eerste naar bij het zoeken naar én aanschaffen van een tweedehands fiets.
Ik zit hier nú overigens te wachten op de "T7" van Yamaha (met MT-07 blok). Leuk speeltje voor erbij straks maar levering wordt pas einde van dít jaar verwacht…..
@HTT-Thalan Als het ding gaat zijn wat 't belooft te doen (een opvolger van de échte Ténèré te worden) dan is 't voor jou misschien ook wel wat om er naar te gaan kijken
[ Voor 13% gewijzigd door Will_M op 17-06-2018 15:56 ]
Net bericht gehad van de ebay verkoper, hij is ze aan het maken en ze komen binnenkort weer beschikbaarFreubel schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 06:27:
[...]
Zijn dat nou niet deze ?
https://www.customled.com/products/blinker-genie
Awesome
Panini schreef op zondag 17 juni 2018 @ 15:01:
[...]
Dat moet wel lukken tijdens een dagje crossen denk ik. Beetje aankloten met wheelies maken lijkt mij ook mooi tijdens zo een dag.
Mocht je meewillen dan kan ik je wel een DM sturen als ik een definitieve datum heb?

Eerstvolgende keer dat ik 15k heb liggen gaat het niet op aan een motorwimmel_1 schreef op zondag 17 juni 2018 @ 15:18:
@HTT-Thalan Als het ding gaat zijn wat 't belooft te doen (een opvolger van de échte Ténèré te worden) dan is 't voor jou misschien ook wel wat om er naar te gaan kijken
[ Voor 35% gewijzigd door HTT-Thalan op 17-06-2018 16:11 ]
Hou je ons even op de hoogte ?Raym09 schreef op zondag 17 juni 2018 @ 16:02:
[...]
Net bericht gehad van de ebay verkoper, hij is ze aan het maken en ze komen binnenkort weer beschikbaar
Ik heb er net een keuken van gezetHTT-Thalan schreef op zondag 17 juni 2018 @ 16:10:
[...]
.
[...]
Eerstvolgende keer dat ik 15k heb liggen gaat het niet op aan een motor.

Gefeliciteerd @Joopieboy

Gefeliciteerd @Joopieboy
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Feli @Joopieboy
Ik wist niet dat het plaatsen van een nieuwe keuken zo’n grote mijlpaal was

Da's ook wel een érg leuk verjaardagscadeautjeJoopieboy schreef op zondag 17 juni 2018 @ 18:18:
[...]
Ik heb er net een keuken van gezet![]()
Maar de volgende keer wordt dat een V Strom
Feli!!
Een waar ik ook erg lang plezier van ga hebbenwimmel_1 schreef op zondag 17 juni 2018 @ 19:27:
[...]
Da's ook wel een érg leuk verjaardagscadeautje![]()
Feli!!
Bedankt voor de felicitaties!

Jij toevallig ook een mailtje over gehad?Youk schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 20:51:
Onlangs zijn de grip puppies nog een paar keer ter sprake gekomen. Op Ebay is er momenteel een (te?) mooie aanbieding, klik hier
Ik twijfel aangezien de prijs echt wel heel laag is. Geen verzendkosten wereldwijd. De verkoper is lid van ebay sinds 28 juli 2015 en heeft slechts 6 recensies. Hij biedt momenteel enkel en alleen de grip puppies aan en heeft hiervan de afgelopen 3 dagen 29 sets van verkocht (and counting).
Echter voor het lage bedrag en dus kleine risico heb ik net zelf een bestelling geplaatst voor één setje. Betaald via paypal. We zullen wel zien of dit goed komt of niet.
Als het legit is zijn er misschien wel meer mensen bij gebaat. Ik houd jullie in ieder geval op de hoogte.
Je recente eBay-transactie werd mogelijk uitgevoerd met een misbruikte account
Hallo,
Je was onlangs betrokken bij een transactie voor het volgende object:
253686412599 - Grip Puppies Anti Vibration Motorcycle Handle Bar Foam Grips For BMW
.
Hierbij laten we je weten dat een ongeautoriseerde derde partij mogelijk de account van de verkoper heeft gebruikt om dit object aan te bieden. Het object is van onze site verwijderd en de transactie is geannuleerd. We verzoeken je de volgende voorzorgsmaatregelen te nemen:
Als je al voor het object hebt betaald:
- Neem je direct contact met de gebruikte betalingsservice op om een terugbetaling aan te vragen.
Als je niet voor je object hebt betaald:
- Beschouw deze transactie als geannuleerd en maak geen betaling over.
De betrokken derde heeft geen toegang gehad tot jouw account. eBay volgt specifieke procedures waarmee je account wordt beveiligd. Je vindt meer informatie over het beschermen van je account op:
http://pages.ebay.nl/help/account/protecting.html
Bedankt,
eBay
Beantwoord dit bericht niet. Het is verzonden van een adres dat geen e-mails kan ontvangen.
Hier dito, heb de betaling maar geannuleerd bij PaypalMelkunie schreef op zondag 17 juni 2018 @ 22:11:
[...]
Jij toevallig ook een mailtje over gehad?
[...]
Toch te mooi om waar te zijn dan..Melkunie schreef op zondag 17 juni 2018 @ 22:11:
[...]
[...]
Nog gefeliciteerd @Joopieboy !
Oh, bijna vergeten. Ik kreeg van mijn rijschoolhouder een goodie bag die hij had gekregen voor ons. Daarin zat een editie van MotoPlus. Erg leuk tijdschrijft, heb me er prima mee vermaakt.
[ Voor 36% gewijzigd door SmurfLink op 18-06-2018 08:51 ]
I have stability. The ability to stab.
Nou, ik heb al van één MX baan antwoord, en een uitnodiging om een keer te komen kijken. Hij waarschuwt dat de snelheden daar wel hoog liggen, maar gooit de deur niet dicht
.
Ik kan wel vertellen hij doet het weer.SlideR NL schreef op maandag 11 juni 2018 @ 14:52:
Wat ook leuk is.... een rondje Texel doen op een zaterdag.
Tot dat je na 15 minuten rijden op Texel het oranje lampje ziet branden op de Yamaha TDM 900. Toch maar even de motor uitzetten en kijken wat er aan de hand is. Niks geks te zien. Contact weer om, error code 11. Mmmmm, proberen te starten. Nee dat lukt niet.
ANWB bellen. En ondertussen in de service manual kijken. Nokkenas sensor probleem. Nee dan gaat hij ook niet starten.
ANWB was gearriveerd, motor achterin ze busje geladen. Naar de boot gereden. Motor de boot opgeduwd en in Den Helder er weer af duwen. Daar stond een berger op mij te wachten. Die heeft mijn motor, en mij, weer netjes bij de garage afgeleverd.
Nu maar wachten wat het probleem was en kosten....
Hij was intern toch een tand versprongen. Nu zit er nieuwe kettingspanner, distributie ketting, olie, bougies en nog wat spul (denk ik) in. Maar...... Hij loopt weer als een zonnetje

Spijtig, had er ook graag een willen proberen.Melkunie schreef op zondag 17 juni 2018 @ 22:11:
[...]
[...]

Mits je zoiets weer tegenkomt, laat het maar weten
Yes, heb een KTM EXC 500. In de winter cross ik ermee door de bossen en nu staat die op Supermoto wielen. Nog nooit zoveel fun met een motor gehadPanini schreef op zondag 17 juni 2018 @ 11:12:
[...]
Lijkt me leuk om mee te gaan! Maar ik kan nu nog geen planning maken voor november, te ver weg.
Hopelijk dit jaar ook zelf voor de eerste keer crossen.
Zijn er mensen hier die dat toevallig hobbymatig/professioneel doen?
Ziet er érg goed uit. Volgend voorjaar komt hier ook een nieuwe garage. Echter zonder vloerverwarmingwimmel_1 schreef op zondag 17 juni 2018 @ 13:14:
@HTT-Thalan Die voorvering van dat apparaat ben ik nog niet zo bang voor, is een Kawa KLX voorvork zo te zien en die kan écht veel hebben (het balhoofd van dat GSX-R frame waarschijnlijk al veel minder). Echter: Je zet bij een geslaagde landing normaliter eerst je achterwiel aan de grond en regelt vervolgens met 't gas de mate van impact van 't voorwiel óp de grond. De klap die de achterbrug en dus ook de achtershock te verwerken gaan krijgen is waarschijnlijk echter al méér dan genoeg om die dogbones aan gruzelementen te slaan.waarna het achterwiel zichzelf dóór het subframe zal willen gaan persen
Als kind zijnde heb ik overigens voldoende met MX speelgoed gereden, 50CC / 70CC / 90CC / 125CC en nog héél even met een 250CC. In die tijd had ieder dorp hier in de regio (Z.O. Brabant) nog gewoon een eigen baan/circuit waar je je machine gewoon te voet naar toe kon duwen (rijden op de openbare weg met zo'n ding was ook hier destijds ten strengste verboden, hé…..![]()
). Als ik nú weer eens op zo'n speeltje zou gaan rijden dan vrees ik overigens ook met grote vrezen dat 't in eerste instantie weer helemaal "fout" gaat aflopen met me als ik er mee zou gaan springen... Balanspunt zoeken tijdens / in een sprong is best wel een dingetje dat wat oefening vereist en is bij iedere machine weer anders. Als je dat niet regelmatig doet dan kun je beter maar weer even héél rustig aan beginnen
[afbeelding]
[ Voor 68% gewijzigd door Thoit op 18-06-2018 12:38 ]
OK ik heb mijn besluit (soort van) genomen.. De Fazer gaat eruit en en komt een moto Guzzi V7 voor terug..
Nu alleen nog kiezen welke..
Bij mijn dealer staat
optie 1:
Een 2015 model V7II met ABS, gemaakt in rat bike stijl.. betere vering dan optie2, en high spec remhandle..

De uitlaat vind ik niks zo roestig, dus die moet vervangen worden door een hoge arrow pijp..
Clip on stuur moeten rethal bars worden, en banden moeten knoblies worden..
Eind resultaat word dan een flattracker/scramber stijl custom..
optie 2:
prive verkoper, 2012 V7II geen ABS, maar wat ik heb gezien wel in erg goede staat met weinig KM op de klok.. klein plekje op de tank..

meer details op https://www.autotrader.co...ed/advert/201805216730792
optie 3:
Een nieuwe V7III Rough...
Nieuw, dus duurder... maar wel betere vering, betere versnellingsbak, en zelfs BT integratie..
Poll: Welke Guzzi heeft jouw voorkeur?
• Optie1 (RatBike)
• Optie2 (2ehands rood/wit)
• Optie3 (nieuwe V7III rough)
• anders, namelijk..
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
Bij mijn dealer staat
optie 1:
Een 2015 model V7II met ABS, gemaakt in rat bike stijl.. betere vering dan optie2, en high spec remhandle..

De uitlaat vind ik niks zo roestig, dus die moet vervangen worden door een hoge arrow pijp..
optie 2:
prive verkoper, 2012 V7II geen ABS, maar wat ik heb gezien wel in erg goede staat met weinig KM op de klok.. klein plekje op de tank..
optie 3:
Nieuw, dus duurder... maar wel betere vering, betere versnellingsbak, en zelfs BT integratie..
Poll: Welke Guzzi heeft jouw voorkeur?
• Optie1 (RatBike)
• Optie2 (2ehands rood/wit)
• Optie3 (nieuwe V7III rough)
• anders, namelijk..
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
[ Voor 19% gewijzigd door ToolkiT op 18-06-2018 12:54 ]
Ik zeg ratbike. Maar da's persoonlijk
Dat je uberhaupt denkt aan die eersteToolkiT schreef op maandag 18 juni 2018 @ 12:42:
OK ik heb mijn besluit (soort van) genomen.. De Fazer gaat eruit en en komt een moto Guzzi V7 voor terug..
Bij mijn dealer staat
optie 1:
Een 2015 model met ABS, gemaakt in rat bike stijl.. betere vering dan optie2, en high spec remhandle..
[afbeelding]
[afbeelding]
optie 2:
prive verkoper, 2012 geen ABS, maar wat ik heb gezien wel in erg goede staat met weinig KM op de klok.. klein plekje op de tank..
[afbeelding]
[afbeelding]
optie 3:

Weet niet wat het verschil met de tweede en een nieuwe is, maar als je het geld ervoor hebt. Waarom niet?
Leuk! In je jeugd begonnen bijvoorbeeld of latere leeftijd en lessen genomen oid?Thoit schreef op maandag 18 juni 2018 @ 12:29:
[...]
Yes, heb een KTM EXC 500. In de winter cross ik ermee door de bossen en nu staat die op Supermoto wielen. Nog nooit zoveel fun met een motor gehad
Ga je ook nog wel eens een naar een crossbaan ergens in het land?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Mee op Motortocht? Zie: GoT Motortocht
Mee op Motortocht? Zie: GoT Motortocht