Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 20:49
Oh die wegen!
Ja nu herinner ik het me weer haha. Heb nog met mijn rijles ze platgereden rondom Veldhoven :)

[ Voor 34% gewijzigd door Xepos op 14-06-2018 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Chakotay schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 09:02:
Apart blijft dat toch... En dan rij je Duitsland in, waar je 100 mag op wegen die niet veel meer zijn dan een slingerend bospad *O*
En Duitsers die een stuk beter rijden en niet alleen op de wereld denken te zijn :')

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
BdK9001 schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 08:52:
[afbeelding] Klikbaar voor bronpagina.

De grap is dat dit ingevoerd is vlak na ik mijn B had gehaald en dat er verder nooit een grootschalige informatie-campagne over is geweest.
Het uitblijven van informatiecampagnes bij veranderingen in de verkeersregels vind ik echt bizar. De laatste die ik me kan herinneren waren die Smurfen die piepte 'Geef het door, rechts gaat voor!''. Die blijkt uit 2001 te komen :P

Nou heb ik mijn rijbewijs (A) in 2008 gehaald (B in 2016), maar kan met niet voorstellen dat er in die tijd geen enkele wijziging is geweest. Geen idee wat ik al gemist heb. Zo moeilijk kan het toch ook niet zijn om bijvoorbeeld een berichtje naar iedereen met een rijbewijs te sturen via mijnoverheid.nl oid?

Edit:
lolgast schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 09:01:
Ja, dat is op de A-/N-weg naar Eindhoven. Niet de binnendoorwegen. De hele omgeving daar, straal van 40km ofzo, is omringt door wegen waar slechts 60 gereden mag worden.
Ik rij zelf dagelijks heen en terug over de Sonseweg waar je 60 mag. Hier weigert iedereen, zelfs in de spits, zich aan de snelheid te houdenen effectief wordt deze praktisch 100% gebruikt als 80-weg. Wat er dus toe leidt dat als er iemand 'netjes' 75 rijdt deze vaak wordt ingehaald en zo'n inhaler rijdt dan dus ook vlot 100+.
Gelukkig rijden er maar weinig fietsers :+

[ Voor 26% gewijzigd door Melkunie op 14-06-2018 09:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardj
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-09 13:47
@EBOOZ Succes met verkopen in ieder geval!

@Godoftwente Inderdaad een erg mooi ding! Al moet ik zeggen dat ik die witte van EBOOZ ook redelijk kwijl-waardig vind :)

@Thoit Waarom specifiek supersports? Minder mensen in geïnteresseerd? Duurder qua verzekering e.d.?

Dat kenteken snap ik ook nooit helemaal, ik krijg altijd het gevoel dat mensen iets te verbergen hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
Er was niet al te lang geleden nog wel een campagne voor motoren, incl (sporadisch) borden langs de weg:

Afbeeldingslocatie: http://motorplatform.nl/wp-content/uploads/2015/10/hart_file-200x300.gif

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

@Melkunie dat is een mooie als ze er ineens staan te controleren... Hier de N279 tussen Veghel en Den Bosch hetzelfde. Aangelegd als, en met de bedoeling om er een snelweg van te maken, mooie breed 4 baans met vluchtstrook, nee dan blijft het 80. :D Sterker nog als je er 90 rijdt wordt je nog door vrachtwagens ingehaald ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 14:19
Chakotay schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 09:08:
Er was niet al te lang geleden nog wel een campagne voor motoren, incl (sporadisch) borden langs de weg:

[afbeelding]
Wel heeeel sporadisch dan. Ik heb ze nog nooit gezien :D Ik juich het natuurlijk wel toe, zo'n campagne!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Nu online
@Joopieboy , Ik rij deze nu sinds ik verhuisd ben naar Aarle-Rixtel in november. Sindsdien ben ik inderdaad bang voor controles, dit kan niet goed blijven gaan :P
Ze gaan deze weg komende week trouwens afsluiten, ben benieuwd wat ze er mee gaan doen. Ik denk alleen niet dat ze 'm echt breder gaan maken aangezien ze een paar maanden geleden nieuwe boompjes hebben geplant. Op z'n minst hoop ik dat ze wat gaten in de berm gaan vullen, op sommige punten schiet je ineens 20cm naar beneden. Da's toch heftig met 80 km/u :P

Edit:
@Chakotay Oja die was er ook nog! En natuurlijk de Bob-campagne, maar die is in Nederland blijkbaar ook vanaf 2001 en in België zelfs vanaf 1995.

[ Voor 13% gewijzigd door Melkunie op 14-06-2018 09:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-09 22:41
Ardj schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 09:08:

Waarom specifiek supersports? Minder mensen in geïnteresseerd? Duurder qua verzekering e.d.?

Dat kenteken snap ik ook nooit helemaal, ik krijg altijd het gevoel dat mensen iets te verbergen hebben..
Op dit moment is een supersport niet populair. Na de supersports waren de nakeds heel populair en nu de allroads.

Kenteken verbergen wordt meestal gedaan omdat een boefje met dezelfde motor je kenteken zou kunnen gebruiken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Melkunie
  • Nu online
Thoit schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 09:19:
[...]
Kenteken verbergen wordt meestal gedaan omdat een boefje met dezelfde motor je kenteken zou kunnen gebruiken.
Maar zijn dat soort boefjes niet te lui om allerlei internetpagina's af te struinen op zoek naar een foto van een motorfiets die aan hun eisen voldoet? Denk dat ze dan liever zo'n openbare database als deze opentrekken :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
Melkunie schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 09:23:
[...]

Maar zijn dat soort boefjes niet te lui om allerlei internetpagina's af te struinen op zoek naar een foto van een motorfiets die aan hun eisen voldoet? Denk dat ze dan liever zo'n openbare database als deze opentrekken :P
Snap de ophef ook niet hoor. Waarschijnlijk is er ooit iemand mee begonnen en neemt iedereen het over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Xepos schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 08:43:
Ja, inderdaad. Wil het ook graag weten waarom mensen hun kenteken willen verbegen. Zie dat soms ook op marktplaats, terwijl ik graag meer informatie over het voertuig had willen opzoeken.
In mijn geval heel simpel, privé redenen, ik wil niet dat bepaalde mensen mijn kenteken weten. Zo staat mijn auto ook nergens op internet. :) Na 2x een zijkant open gekrast te hebben vond ik het wel goed zeg maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:39
lolgast schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 08:39:
Ah, deze discussie weer :D

Ik weet dat er hier mensen zijn die dit inderdaad doen, om eventuele problemen in de privésfeer te voorkomen. Maar ik ben wel benieuwd wat jouw beweegreden om dat te doen is @Jolke... Ik ben namelijk van mening dat het (bovenstaande reden uitgesloten) nergens voor helpt :+
Ow, was die er al een keer? :P

Wellicht wat gevoeliger hiervoor geworden sinds ik naar de oosterburen ben verhuisd.
Apart blijft dat toch... En dan rij je Duitsland in, waar je 100 mag op wegen die niet veel meer zijn dan een slingerend bospad *O*
Klopt, daar moet ik af en toe nog steeds aan wennen. Alleen raar als je dan weer in NL rijdt, dat 80 veel te langzaam lijkt. :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-09 11:06
Melkunie schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 09:23:
[...]

Je denkt dat een beetje standaard boefje daar slim genoeg voor is? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Sommige wegen haal je niet eens de snelheid die je mag rijden. Vooral in de Eifel mag je vaak op slingerwegen 100 maar moet je toch echt je best doen om die te halen. Vervelende alleen is dat bij elk zijweggetje de snelheid terug gaat naar 70.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Je moet de wegen hier zien.. standaard is er national speed limit, 60MPH op enkelbaan, 70MPH op meerbaans. Maar overal zijn daar beperkingen op gekomen in de loop de jaren... maar op heel veel plekken is het de moeite niet om dat te doen, dus krijg je geitepaden met een limiet van 60MPH wat je nooit gaat halen..
Wel fijn want je hoeft je iig niet zorgen te maken over boetes..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Melkunie
  • Nu online
Jolke schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 09:54:
[...]
Ik heb hier een aantal onderwerpen in een grafiek gezet gebaseerd op hoe vaak ze hier terugkomen. Werkt met foto's van kentekens, banden, brandstoffen, ketting smeren, navigatie, noem maar op :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:29
@Joopieboy Wat ik zei inderdaad, als er privé redenen zijn kan ik het begrijpen. Maar aangezien ik die niet heb, mag iedereen zien welk kenteken er bij mijn voertuigen hoort hoor
Jolke schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 09:54:
[...]

Wellicht wat gevoeliger hiervoor geworden sinds ik naar de oosterburen ben verhuisd.
Net als alle onderwerpen komt hij eens in de zoveel tijd voorbij. Ergens tussen de 6 en 12 maanden geleden waarschijnlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xepos schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 08:43:
Ja, inderdaad. Wil het ook graag weten waarom mensen hun kenteken willen verbegen. Zie dat soms ook op marktplaats, terwijl ik graag meer informatie over het voertuig had willen opzoeken.
Hier heb je een website waar je de MOT (apk) status kan checken, inclusief geschiedenis met advisories (aandachtspunten), super handig. Maar sommige verkopers verstoppen het nummerbord, erg jammer want het is een goede manier om wat info te krijgen hoe er met motoronderhoud is omgegaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
ToolkiT schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 10:07:
[...]

Je moet de wegen hier zien.. standaard is er national speed limit, 60MPH op enkelbaan, 70MPH op meerbaans. Maar overal zijn daar beperkingen op gekomen in de loop de jaren... maar op heel veel plekken is het de moeite niet om dat te doen, dus krijg je geitepaden met een limiet van 60MPH wat je nooit gaat halen..
Dat zie je (helaas steeds minder) in NL ook nog wel. Kleine weggetjes waar niet de moeite genomen is om borden neer te zetten waar je dus 80 mag zonder inhaal verbod, om vervolgens een grote ruime N-weg op te gaan met een limiet van 70 en doorgetrokken streep 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:21
Jolke schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 08:36:
Kzou het nummerbord even weghalen, of mo-tags gebruiken. :>
Ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online

De grap is dat dit ingevoerd is vlak na ik mijn B had gehaald en dat er verder nooit een grootschalige informatie-campagne over is geweest.
Ja precies dit bedoelde ik. :p Scheelt dat ik in Februari m'n motortheorie heb gehaald en dat het dus vers in het geheugen zit. Van m'n autotheorie (10jaar terug) kon ik het ook niet herinneren...

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZenMeister
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-05-2024
Iemand belang bij complete motorpak? Helm, laarzen etc.
3 circuitdagen gebruikt.Afbeeldingslocatie: https://m.facebook.com/photo.php?fbid=10211738089716695&id=1501875269&set=a.3594247023790.2133355.1501875269&source=44&ref=bookmarks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

In principe zou de "oude" regelgeving met betrekking tot de toegestane maximum snelheden op de Nederlandse wegen niet tot verwarring hebben moeten leiden.
Met andere woorden: Wij van de overheid vinden dat jullie dit gewoon had moeten snappen, maar vooruit, we zullen het nóg duidelijker voor jullie maken, stelletje eppo's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardj
HTT-Thalan schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 10:29:
[...]

[...]

Met andere woorden: Wij van de overheid vinden dat jullie dit gewoon had moeten snappen, maar vooruit, we zullen het nóg duidelijker voor jullie maken, stelletje eppo's.
Moet ook wel vrij verwarrend zijn voor toeristen. Een groene streep in het midden, mag je ineens 100 8)7
Volgens mij is NL überhaupt niet het meest simpele land qua wet- en regelgeving in het verkeer. Voorrangsregels in het bijzonder..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:39
K, snap de hint. I'll shut up. :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
@lolgast
Zou je mij willen toevoeg in de startpost?
Honda Transalp 700 uit 2010 en provincie Gelderland

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ardj schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 10:33:
[...]

Moet ook wel vrij verwarrend zijn voor toeristen. Een groene streep in het midden, mag je ineens 100 8)7
Volgens mij is NL überhaupt niet het meest simpele land qua wet- en regelgeving in het verkeer. Voorrangsregels in het bijzonder..
breek me de bek niet los... als semi-buitenlander vind ik de rechts heef voorrang regel telkens minder logisch..
Het lijkt makkelijk en logisch, maar in de praktijk geeft het alleen verwarring..
Hier in de UK staat elke voorrang situatie gewoon expliciet aangegeven met een streep op de weg simpel..
Staat er niks, dan heeft niemand voorang en moet je het gewoon als gentlemen oplossen onder elkaar.. werkt perfect.. en nooit rare onoverzichtelijke kleine zijweggetjes van rechts die ineens voorrang hebben en dus ook nemen... voor de flow van het verkeer werkt dat veel beter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
SmurfLink schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 08:44:
Verschil tussen 80 en 60 wegen is naar mijn weten de strepen in het midden van het wegdek. 60 is over het algemeen 1 wegdek zonder streep in het midden (met stippellijnen aan de buitenrand). 80 heeft een middenstreep. Maar kan natuurlijk vaag zijn geweest.
Probleem was dat het juist heel duidelijk was aangegeven. De weg was alleen vrij van verkeer, geen drempels of dat soort dingen. Typisch zo'n weg waar een bordje 60 staat en 100 prima kan. Helaas mag het alleen niet...

En ja, het blijft zuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@ToolkiT +1, ik vind het vaak heel tegenstrijdig dat verkeer een zijstraat voorrang heeft. In krappe woonwijken werkt dat vaak niet eens, als dat verkeer linksaf wiel moet je moeilijk om elkaar heen gaan draaien waar bijna geen ruimte voor is. Als degene die rechtdoor wil voor gaat, is het vaak een stuk soepeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godoftwente
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-08-2021
ToolkiT schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 11:27:
[...]

breek me de bek niet los... als semi-buitenlander vind ik de rechts heef voorrang regel telkens minder logisch..
Het lijkt makkelijk en logisch, maar in de praktijk geeft het alleen verwarring..
Hier in de UK staat elke voorrang situatie gewoon expliciet aangegeven met een streep op de weg simpel..
Staat er niks, dan heeft niemand voorang en moet je het gewoon als gentlemen oplossen onder elkaar.. werkt perfect.. en nooit rare onoverzichtelijke kleine zijweggetjes van rechts die ineens voorrang hebben en dus ook nemen... voor de flow van het verkeer werkt dat veel beter..
En als je een botsing hebt, wie is er dan schuldig?
Hier in Nederland is dat simpel, aangezien iedereen zich moet houden aan de regel "rechts gaat voor".

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Godoftwente schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 13:20:
[...]

En als je een botsing hebt, wie is er dan schuldig?
Hier in Nederland is dat simpel, aangezien iedereen zich moet houden aan de regel "rechts gaat voor".
meestal 50/50 maar word per geval bekeken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOL _/-\o_

Vrouw kijkt op telefoon en knalt tegen politiemotor aan

http://www.omroepbrabant....gen+politiemotor+aan.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09 22:48

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

En liegt er glashard over. :+

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11:57

A13X

Dude

*O* gisteren een setje yamaha led plus RAW's met drl gescoord op ebay voor de helft van wat ze nieuw kosten. Met een beetje geluk zijn ze er na het weekend.

Binnenkort maar eens een dagje plannen en spullen regelen om ze te monteren.

Deze knippers:

Awesome

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Uberdude
  • Laatst online: 16-09 21:14
Hoppa, theorie in de pocket. Nog 1 examen te gaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Pff, wat een tokkie zeg... of ze nou op d'r telefoon zat te kutten of aan het inparkeren was, bij beiden is het volgens mij fout als je dan een (politie) motor aanrijdt... en dan doodleuk nog ontkennen ook "want ik heb geen boete gekregen"... 8)7

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HTT-Thalan
*O*.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/p099wlAh2vZ8d1zKkuI4GbS0/full.jpg

Gelijk maar even gemonteerd, want dat zag er makkelijk genoeg uit.
Wel even de Italiaans en in gebroken Engels vertaalde handleiding gebruikt om te controleren of ik het goed deed, uiteraard.

En.... jullie hadden helemaal gelijk _O- (zoals verwacht). Hij maakt net zo veel herrie als de Produro deed, maar wel met de kanttekening dat deze niet schel, hol of lek klinkt (logisch, dat laatste). Eerlijk gezegd klinkt hij nu een paar CC groter dan hij eigenlijk is, een heel volwassen roffel.

Maar goed, er is een certificaat van legaliteit enzo bij, dus ik zorg dat ik dat bewaar, dat ik kan aanwijzen waar op de uitlaat het e-keurmerk ingeslagen is en dat ik een kopie van het certificaat kan tonen. En dan zoeken ze het verder maar uit }:|.

Filmpje met fatsoenlijk geluid volgt nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:06
Kijk kijk, eindelijk een fatsoenlijke uitlaat op die alp! Db-killer wel erin laten zitten he, anders krijg je boze blikken enzo ;)

Ik ben trouwens op jacht naar een Honda MSX125 (de waarom maakt even niet uit :+). En nondejus wat worden die weinig aangeboden of zijn ze snel weg. Staat er nu 1 op marktplaats sinds gisteren, ik had het hoogste bod dus contact gehad enzo. Vroeg ik vanmiddag of ik zondag langs kon komen, zegt hij dat er in de tussentijd iemand had gebeld en zaterdag komt kijken 8)7.

Dat wordt dus weer marktplaats in de gaten houden waarschijnlijk :'(.

[ Voor 63% gewijzigd door Leviathius op 14-06-2018 16:04 ]

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkunie
  • Nu online
Leviathius schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 16:02:
[...]
Ik ben trouwens op jacht naar een Honda MSX125 (de waarom maakt even niet uit :+). [...]
Ik zag net deze op Facebook voorbij komen en hoop dat het er mee te maken heeft :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Melkunie schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 16:12:
[...]

Ik zag net deze op Facebook voorbij komen en hoop dat het er mee te maken heeft :+
Haha dat zou wel geweldig zijn! Gewoon met zo'n GROM even een offroad tocht doen 8).

Nee ik wil zo'n motortje gewoon omdat het super grappig is! Je kan er lekker mee klooien en mijn woon-werk route is 15km met wegen van max 70km/u. Daarvoor is het eigenlijk zonde om mijn MT07 te gebruiken. Eer dat die warm is ben ik op het werk 8)7. Ook is het leuk om filmpjes mee te maken voor op mijn Youtube kanaal.

Dus als iemand ergens een MSX125 te koop weet staan, you know how to find me!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Leviathius schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 16:02:
Kijk kijk, eindelijk een fatsoenlijke uitlaat op die alp! Db-killer wel erin laten zitten he, anders krijg je boze blikken enzo ;)
Deze heeft een (flinke) db-killer tussen de slip-on en de pijp/bocht zitten, dus je kunt hem er ook nog eens niet zo makkelijk uit halen als je dat al zou willen. Ik ga het zeker niet opzoeken in ieder geval.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xfEUge9B57BfbDHj45nIEcaR/full.jpg

Iemand interesse in een produro voor weinig? :+.
Leviathius schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 16:17:
[...]

Haha dat zou wel geweldig zijn! Gewoon met zo'n GROM even een offroad tocht doen 8).

Nee ik wil zo'n motortje gewoon omdat het super grappig is! Je kan er lekker mee klooien en mijn woon-werk route is 15km met wegen van max 70km/u. Daarvoor is het eigenlijk zonde om mijn MT07 te gebruiken. Eer dat die warm is ben ik op het werk 8)7. Ook is het leuk om filmpjes mee te maken voor op mijn Youtube kanaal.

Dus als iemand ergens een MSX125 te koop weet staan, you know how to find me!
Kun je de Duke van @caesar1000 niet overnemen binnenkort :P.

[ Voor 36% gewijzigd door HTT-Thalan op 14-06-2018 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardj
HTT-Thalan schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 16:22:
[...]

Deze heeft een (flinke) db-killer tussen de slip-on en de pijp/bocht zitten, dus je kunt hem er ook nog eens niet zo makkelijk uit halen als je dat al zou willen. Ik ga het zeker niet opzoeken in ieder geval.

[afbeelding]

Iemand interesse in een produro voor weinig? :+.

[...]

Waar blijft dat filmpje? :)

Je zou trouwens een kunnen proberen om je lak met een fijn polijstmiddel te poetsen, waarschijnlijk vlak je dan je sinaasappelhuid wat af. En anders glimt 'ie in ieder geval harder, waardoor het minder opvalt :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7uLImxD.jpg
Voorbeeldje, mijn scooter zag er destijds zo uit. Na het spuiten was het ook een sinaasappel O-)

[ Voor 9% gewijzigd door Ardj op 14-06-2018 16:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
HTT-Thalan schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 16:22:
[...]

Haha nee dat is een totaal andere motor met ander doel dan zo'n Honda MSX125. Met die Honda'tjes kun je lekker debiel rijden zonder dat je echt gevaarlijk loopt te doen. Ook is het gewoon geniaal om op zo'n kleine motor door het verkeer te sjeezen. Iedereen zal je aankijken. Sta je naast een Ducati Supersport? Men zal meer reageren op jouw kleine Hondaatje :9 en de Duc negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Nu online
Wat mag ie kosten? €1.695?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Oke die staat er dus pas sinds gisteren op gok ik, want eerst kwam ik die nergens tegen.

Maar opzich prima prijsje, maar die kilometerstand is al flink hoog voor dat blokje en verder ziet hij er best wel uitgeleefd uit :X. Wel bedankt voor de tip!

Mijn doel is meer om er een te vinden met minder dan 10.000km op de teller. HEb ook al gekeken naar import uit België, maar dat is (nog) niet goedkoper helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corewillem
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-09 20:44
Leviathius schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 16:38:
[...]

Oke die staat er dus pas sinds gisteren op gok ik, want eerst kwam ik die nergens tegen.

Maar opzich prima prijsje, maar die kilometerstand is al flink hoog voor dat blokje en verder ziet hij er best wel uitgeleefd uit :X. Wel bedankt voor de tip!

Mijn doel is meer om er een te vinden met minder dan 10.000km op de teller. HEb ook al gekeken naar import uit België, maar dat is (nog) niet goedkoper helaas..
Uit eigen ervaring kan ik je zeggen dat die blokjes echt wel wat km's aankunnen :P mits goed onderhoud zou ik geen schrik hebben van wat hogere km standen ;) Mijn MSX is (in belgie) vorig jaar verkocht geweest voor 1800 euro. Meestal kan je voor 1800-2200 euro hier wel een goed model vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
corewillem schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 16:41:
[...]

Uit eigen ervaring kan ik je zeggen dat die blokjes echt wel wat km's aankunnen :P mits goed onderhoud zou ik geen schrik hebben van wat hogere km standen ;) Mijn MSX is (in belgie) vorig jaar verkocht geweest voor 1800 euro. Meestal kan je voor 1800-2200 euro hier wel een goed model vinden :)
Klopt helemaal voor wat betreft die bedragen, maar als ik hem dan in Nederland wil importeren komt er nog iets van 200€ bpm bij en 100€ invoerkosten bij de RDW en het is ook flink meer regelwerk dan gewoon in Nederland aanschaffen.

Betekend niet dat ik België afschrijf als optie hoor, ik houd nog gewoon alle kanalen in de gaten! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Leviathius schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 16:38:
[...]

In de UK heb je wel wat keuze:
https://www.autotrader.co...ius=&make=HONDA&model=MSX
Maar vrij aan de prijs idd.. Maar binnenkort komt de nieuwe monkeybike uit, op zelfde basis maar dan classic look. dan word die grom tweedehands wel goedkoper vewacht ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Laatst online: 16-09 21:14
Die pan European sticker is wel erg fout

Acties:
  • +10 Henk 'm!
Zo, de Fazer is nog nooit zo schoon geweest, nieuwe uitlaat en crash bungs erop:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/35296895_10160582858425088_6481193013593767936_n.jpg?_nc_cat=0&oh=8f4ec7bee97a57a58d5f5834bb32adc5&oe=5B790562

Nu kijken of ik er een goede prijs voor kan krijgen..

[ Voor 6% gewijzigd door ToolkiT op 14-06-2018 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxie_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-09 20:16
Nog erg aan het twijfelen tussen de xsr900 en Z900SR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Foxie_s schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 19:12:
Waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardj
Foxie_s schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 19:12:
Die XSR is zo mooi, modern in een heel erg vintage jasje. Die Z900 doet een beetje aan als 'gewoon een oude motor'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32
Ardj schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 19:38:
[...]

Die XSR is zo mooi, modern in een heel erg vintage jasje. Die Z900 doet een beetje aan als 'gewoon een oude motor'.
Mmm die Z900RS all the way. In oranje-bruin vind ik 'm het mooist. O+

[ Voor 5% gewijzigd door Dryhte op 14-06-2018 19:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
ToolkiT schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 19:04:
Zo, de Fazer is nog nooit zo schoon geweest, nieuwe uitlaat en crash bungs erop:
[afbeelding]

Nu kijken of ik er een goede prijs voor kan krijgen..
Wat een prachtig kleurtje zeg... het is dat ik verkocht ben aan Kawasaki, maar de Fazer blijft een mooie fiets. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxie_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-09 20:16
Lijnen van de xsr900 indien ik persoonlijk mooier .. maar de kleine tankinhoud en display vind ik minder.

Acties:
  • +7 Henk 'm!
SmurfLink schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 20:05:
[...]

Wat een prachtig kleurtje zeg... het is dat ik verkocht ben aan Kawasaki, maar de Fazer blijft een mooie fiets. O+
Ja zeker mooie kleur, daar viel ik destijd ook op :)

actie foto's:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/14435291_10157543627685088_5140951018473197643_o.jpg?_nc_cat=0&oh=62a1afb6d77307c3e6d325da2a0bea9f&oe=5BACB189
Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/23472408_10159637352700088_8579814540321356251_n.jpg?_nc_cat=0&oh=ef1f111e8e5d9c94c448477a9cc8940c&oe=5BAF2A3B
Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/23376601_10159637337225088_2427637577853007889_n.jpg?_nc_cat=0&oh=0fe1f57b12b91a2abf4e20a13a297a1e&oe=5BAE5701

[ Voor 11% gewijzigd door ToolkiT op 14-06-2018 20:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
ToolkiT schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 20:30:
[...]

Ja zeker mooie kleur, daar viel ik destijd ook op :)

actie foto's:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat is dat toch met die schapedekjes die ik de laatste tijd bij mensen op hun zadel zie?

Ik maak met mooi weer nog wel een keer een uitgebreide video waar ook de verbouwing op staat, maar hier een impressie van de nieuwe pijp:

[YouTube: https://youtu.be/Vxlns3DOBM0]

[ Voor 10% gewijzigd door HTT-Thalan op 14-06-2018 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HTT-Thalan schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 20:38:
[...]

Wat is dat toch met die schapedekjes die ik de laatste tijd bij mensen op hun zadel zie?
Goedkope versie van een airhawk luchtzadel... Pro-tip: die dingen kosten bij Ikea erg weinig.. gaatjes in maken en wat tywraps en je bent klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
ToolkiT schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 21:05:
[...]

Goedkope versie van een airhawk luchtzadel... Pro-tip: die dingen kosten bij Ikea erg weinig.. gaatjes in maken en wat tywraps en je bent klaar :)
Wat ook goed zit is een 'sit&fly'. Ook lekker luchtig aan 't klokkenspel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Vond de afgelopen 3 dagen al dat mijn motor als een dweil op de weg lag... Vandaag de (bekeurde) buurman even gevraagd om naar mijn achterband te kijken terwijl ik op de motor ga zitten... Als de wangetjes van de band beweging laten zien dan klopt het niet natuurlijk (ben onder de 90 kilo, dat moeten die bandjes toch kunnen hebben zonder plat te worden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvisje
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-04 14:44
[...]

Ik maak met mooi weer nog wel een keer een uitgebreide video waar ook de verbouwing op staat, maar hier een impressie van de nieuwe pijp:

[video]
Breda? misschien zie ik je nog wel is rijden dan als ik me rijbewijs heb :) (werk in breda:))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:58
ToolkiT schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 10:07:
[...]

Dat is me inderdaad ook opgevallen. Wegen
met rechts een rotswand, links een flinke drop-off en achter elkaar blinde bochten, mag je er gewoon 60mph. In NL had je daar misschien max 50kmh mogen rijden. Soms zijn die Engelsen gek :p

Trouwens.. Hele mooie Fazer! Als ik nu in de UK had gewoond had je een dm gehad :9~

[ Voor 5% gewijzigd door aidanl op 14-06-2018 23:03 ]

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 15:24
sypie schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 22:44:
Vond de afgelopen 3 dagen al dat mijn motor als een dweil op de weg lag... Vandaag de (bekeurde) buurman even gevraagd om naar mijn achterband te kijken terwijl ik op de motor ga zitten... Als de wangetjes van de band beweging laten zien dan klopt het niet natuurlijk (ben onder de 90 kilo, dat moeten die bandjes toch kunnen hebben zonder plat te worden.)
Bandjes even op spanning gebracht ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardj
[...]

[video]
Maakt genoeg herrie zo, volgens mij word je gillend gek als je de db-killer eruit haalt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
wd200 schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 22:55:
[...]
Bandjes even op spanning gebracht ?
Nog niet. Morgen met de auto naar het werk, misschien morgenavond even kijken of dat wat gaat worden. Zaterdag wordt ook druk... dus misschien wordt het zelfs zondag of na het weekend pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
sypie schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 23:00:
[...]

Nog niet. Morgen met de auto naar het werk, misschien morgenavond even kijken of dat wat gaat worden. Zaterdag wordt ook druk... dus misschien wordt het zelfs zondag of na het weekend pas.
Zou idd in eerste instantie de spanning controleren, en ff 't oppervlak of er niks geks in zit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chakotay
Ha, gisteren onderweg naar huis de 88888 km aangetikt op de Caponord, op naar de 100k *O* Helaas geen bruikbare foto ervan deze keer, het glas over de teller reflecteerde teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Chakotay schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 08:50:
Ha, gisteren onderweg naar huis de 88888 km aangetikt op de Caponord, op naar de 100k *O* Helaas geen bruikbare foto ervan deze keer, het glas over de teller reflecteerde teveel.
Ik miste onlangs de 30000 ook :( kwam er pas achter op 30099 toen ik stond te tanken. En de 40000 haal ik niet want de CB wordt ingeruild rond half juli. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sypie schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 14:28:
[...]

Ik koop particulier. Een BMW R1100RT. Wordt mijn dagelijkse vervoer zodat de auto kan blijven staan.

Motor moet alleen nog even op naam gezet worden, gaan we zo doen, daarna meteen de verzekering doen en een stuk rijden.

@lolgast Kun je de TS bijwerken?
UserMotormerkMotortypeBouwjaarProvincie
SypieBMWR1100 RT1996Overijssel
Heb je hem al gekocht? anders is dit misschien wel wat voor je..
https://www.ebay.com/itm/132650944902?ul_noapp=true
wel veel KMs maar spotgoedkoop... want 0 bieders..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
aidanl schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 22:54:
[...]

Dat is me inderdaad ook opgevallen. Wegen
met rechts een rotswand, links een flinke drop-off en achter elkaar blinde bochten, mag je er gewoon 60mph. In NL had je daar misschien max 50kmh mogen rijden. Soms zijn die Engelsen gek :p

Trouwens.. Hele mooie Fazer! Als ik nu in de UK had gewoond had je een dm gehad :9~
Ik weet niet wat ze kosten in NL, maar importeren kan een optie zijn..
https://www.ebay.co.uk/itm/323301597038

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 15:24
[...]

Hoeveel tijd kost het om een band op spanning te brengen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
wd200 schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 09:33:
[...]

2 minuten ongeveer :P. Inclusief opruimen spullen en aantrekken schoenen om erheen te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-09 11:06
[...]

Mag hopen dat je dan niet tussendoor niet door gaat rijden op de motor? ;)

Zal de spanning wel zijn, en dat is zo gecheckt. Voor < 50 euro heb je een elektrische pomp trouwens. Die kan je aansluiten op je auto; hoef je ook niet elke keer naar de pomp te rijden daarvoor.

[ Voor 3% gewijzigd door Panini op 15-06-2018 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
wd200 schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 09:33:
[...]

Ligt er nogal aan of je zelf een compressor (of hand/voetpompje) hebt. Zoja, 2 minuten. Zonee, afhankelijk van waar de dichtstbijzijnde pomp is :+

(ja, ik antwoord graag rethorische vragen)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Godoftwente
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-08-2021
Ik wilde een leuke reactie schrijven, en toen dacht ik opeens aan ROOD @Vrijdag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Chakotay schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 09:39:
[...]

Ligt er nogal aan of je zelf een compressor (of hand/voetpompje) hebt. Zoja, 2 minuten. Zonee, afhankelijk van waar de dichtstbijzijnde pomp is :+

(ja, ik antwoord graag rethorische vragen)
Mja voor mij gaat het wel wat langer duren. Voetpompje pakken, tergend trage lift of 4 verdiepingen trap naar beneden, dan de berging in waar m'n fiets komt te staan, bandjes op spanning brengen... voetpomp weer naar boven brengen, spullen aantrekken en gaan. :p Maarja, dan kan ik net zo goed gewoon op een vrije zondag even naar beneden lopen, gelijk m'n auto en gewone fiets ook doen, en weer lui boven gaan hangen... dan weet ik zeker dat het goed zit wanneer ik wil rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
SmurfLink schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 09:43:
[...]

Mja voor mij gaat het wel wat langer duren. Voetpompje pakken, tergend trage lift of 4 verdiepingen trap naar beneden, dan de berging in waar m'n fiets komt te staan, bandjes op spanning brengen... voetpomp weer naar boven brengen, spullen aantrekken en gaan. :p Maarja, dan kan ik net zo goed gewoon op een vrije zondag even naar beneden lopen, gelijk m'n auto en gewone fiets ook doen, en weer lui boven gaan hangen... dan weet ik zeker dat het goed zit wanneer ik wil rijden.
Heb je meteen je sport voor die dag gedaan ;)

Ben het ermee eens, voetpompje zo nu en dan, OF voor een ritje (als je niet dringend ergens moet zijn) snel even bij de pomp langs waar ze gratis lucht verkopen! :) meestal doe ik dat laatste trouwens (wel minder vaak nu ik daar niet meer ga tanken, en waar ik ga tanken is de lucht niet gratis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
SmurfLink schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 09:43:
[...]

12 volt inbouwen op je motor, elektrisch pompje regelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@SmurfLink waarom bewaar je die voetpomp niet in de berging? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Panini schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 09:38:
[...]

Mag hopen dat je dan niet tussendoor niet door gaat rijden op de motor? ;)
Klopt, motor staat nu thuis. Ik ben vandaag met de auto naar m'n werk gegaan.

Misschien toch vanavond nog even checken voor een beetje lucht. Alles wat voor vanavond op de planning stond heb ik gisteravond al gedaan, behalve bier drinken dat moet wel vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
@Chakotay Wilde ik net vragen :+

[ Voor 21% gewijzigd door lolgast op 15-06-2018 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Chakotay schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 09:48:
@SmurfLink waarom bewaar je die voetpomp niet in de berging? :+
Is een gemeenschappelijke fietsenberging. Er zitten nu sloten op de binnendeur waardoor er niet meer random dingen pootjes krijgen of gesloopt worden, maar ik vertrouw het toch niet genoeg om die pomp daar te laten.

@Dryhte Ik vind het vooral irritant dat je een muntje van 50cent in moet werpen. Ik heb amper nog cash dus dat is altijd weer nadenken voor je gaat tanken. Zouden ze ook wel eens contactloos mogen maken.

@HTT-Thalan 12 volt inbouwen wordt sowieso het plan. Ik wil tijdens het rijden mijn telefoon op kunnen laden als deze mij navigeert. Dus dat is een goeie suggestie. Moet ik nog steeds heen en weer lopen tho. :p

[ Voor 36% gewijzigd door SmurfLink op 15-06-2018 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:51
Dryhte schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 08:55:
[...]

Ik miste onlangs de 30000 ook :( kwam er pas achter op 30099 toen ik stond te tanken. En de 40000 haal ik niet want de CB wordt ingeruild rond half juli. ;w
Ja? Dat is nog een maand. Ik zie een uitdaging!

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 09:55:
[...]

Ja? Dat is nog een maand. Ik zie een uitdaging!
33333 is moeilijk maar haalbaar mits ik 'm meer ga gebruiken, 40000 is onmogelijk vrees ik.

EDIT: Aangezien ik 3d/w met de trapfiets kan gaan werken, is 33333 eigenlijk niet echt haalbaar.

[ Voor 15% gewijzigd door Dryhte op 15-06-2018 09:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Dryhte schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 09:58:
[...]

33333 is moeilijk maar haalbaar mits ik 'm meer ga gebruiken, 40000 is onmogelijk vrees ik.

EDIT: Aangezien ik 3d/w met de trapfiets kan gaan werken, is 33333 eigenlijk niet echt haalbaar.
10.000 km in 30 dagen, dat is 333,33 km per dag. Nou hup, rijden maar! Prima te doen :p beetje doorrijden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
SmurfLink schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 09:53:
[...]

Is een gemeenschappelijke fietsenberging. Er zitten nu sloten op de binnendeur waardoor er niet meer random dingen pootjes krijgen of gesloopt worden, maar ik vertrouw het toch niet genoeg om die pomp daar te laten.

@Dryhte Ik vind het vooral irritant dat je een muntje van 50cent in moet werpen. Ik heb amper nog cash dus dat is altijd weer nadenken voor je gaat tanken. Zouden ze ook wel eens contactloos mogen maken.

@HTT-Thalan 12 volt inbouwen wordt sowieso het plan. Ik wil tijdens het rijden mijn telefoon op kunnen laden als deze mij navigeert. Dus dat is een goeie suggestie. Moet ik nog steeds heen en weer lopen tho. :p
Ride-on in je band proppen. Schijnt dat het spanningsverlies dan ook verleden tijd is voor veel mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
HTT-Thalan schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 10:03:
[...]

Ride-on in je band proppen. Schijnt dat het spanningsverlies dan ook verleden tijd is voor veel mensen.
Is dat van die meuk die ervoor zorgt dat je bij de eerstvolgende bandenwissel je velg chemisch kan laten reinigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
HTT-Thalan schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 10:03:
[...]

Jij hebt een hekel aan je bandenmonteur? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-09 09:24

Least Inkling

Product of the cold war

Heb bandenspanningssensors van iets meer dan 2 euri waard...

Ik spuit er niets in, anders dan lucht ;)

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:53

steveman

Comfortabel ten onder

Chakotay schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 08:50:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Ky1VFYO.png

Ik moet nog even!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Least Inkling schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 10:07:
Heb bandenspanningssensors van iets meer dan 2 euri waard...
Dat klinkt leuk, watvoor iets heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
lolgast schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 10:05:
[...]

Is dat van die meuk die ervoor zorgt dat je bij de eerstvolgende bandenwissel je velg chemisch kan laten reinigen?
Nee, het blijft vloeibaar (gel) en vult de band niet, het is een klein laagje aan de loopvlakzijde van je band. Dit is niet zo'n foam die de hele band vult en vernachelt. In mijn geval is en blijft het onzichtbaar, want ik heb binnenbanden. Voordeel is dat ik het dus ook nog eens meeneem naar elke nieuwe band (zolang de binnenband hergebruikt kan worden).

@Chakotay mijn bandenman verkoopt het zelf ook :) om bovenstaande redenen. Het dicht automatisch gaatjes tot 6mm in het loopvlak en ruineert je band niet. Het zorgt ook voor automatische balancering van de band dus loodjes zijn ook niet meer nodig.

Ik heb het er ook in zitten en tussen dat spul en de Dakar zijwandjes moet het wel heel gek lopen wil ik mijn band nog lek rijden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

@SmurfLink BMW spanningssensors, die zijn zo rond de 200 euro per stuk geloof ik, als je die moet vervangen.
Dat ga ik niet vernaggelen met meuk erin spuiten ;)

Krijg je continue de spanning door op je dashboard, ben best wel paranoia wat dat betreft. Een afwijking van 0,1 bar zit bij mij al niet lekker.

Onzin natuurlijk, maar toch ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@steveman fancy dashboard!

@HTT-Thalan het ejaculeert er ook niet in een grote fontein uit zodra je het ventiel eruit trekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Least Inkling schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 10:13:
@SmurfLink BMW spanningssensors, die zijn zo rond de 200 euro per stuk geloof ik, als je die moet vervangen.
Dat ga ik niet vernaggelen met meuk erin spuiten ;)

Krijg je continue de spanning door op je dashboard, ben best wel paranoia wat dat betreft. Een afwijking van 0,1 bar zit bij mij al niet lekker.

Onzin natuurlijk, maar toch ;)
Ah ik las 'm verkeerd.. ik dacht sensoren van iets meer dan 2 euro.. als in een paar euro. :p Dat leek me wel heel goedkoop.

Maar wel fijn om die spanning te weten. Heb ze ook in m'n auto, kan dat via de website van Opel zo bekijken. Op zich wel praktisch, zie gelijk wat het hoort te zijn dus hoef niet meer op te zoeken voor ik ga oppompen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Least Inkling

Least Inkling

Product of the cold war

^^ was een poging om grappig te zijn..;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@SmurfLink waitwhat, je moet op de website van Opel kijken om je bandenspanning te zien? Waarom moet alles tegewoordig toch in de cloud geprakt worden... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Chakotay schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 10:16:
@SmurfLink waitwhat, je moet op de website van Opel kijken om je bandenspanning te zien? Waarom moet alles tegewoordig toch in de cloud geprakt worden... 8)7
Ja hij maakt dan een voertuigdiagnose voor me, met de olielevensduur en hoe vol m'n tank is en alles. Ik heb een Corsa dus ik gok dat het vanaf de Astra gewoon in het dashboard zit, maarja Corsa blijft het kleine broertje dus die krijgt niet alle extra's. :p

En misschien zit het wel ergens in het display maar heb ik het nog niet gevonden. Die kans acht ik zeker aanwezig.

[ Voor 10% gewijzigd door SmurfLink op 15-06-2018 10:19 ]

Pagina: 1 ... 95 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Mee op Motortocht? Zie: GoT Motortocht