Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:34
HTT-Thalan schreef op maandag 11 juni 2018 @ 21:48:
Dat eeuwige cardan argument tegen het hanteren van een fucking spuitbus word oud :P.
Het is natuurlijk ietsje meer dan alleen af en toe een spuitbus erbij pakken. Ik woon aan het einde van een onverharde weg, elke keer als ik met de motor op pad ga rij ik minimaal drie kilometer over die zand/grind combinatie, dus ik loop ook regelmatig de ketting schoon te maken. Dan moet je nog regelmatig controleren of'ie juist aangespannen staat (volgens mijn boekje voor elke rit zelfs :+) en of je tandwielen nog wel in orde zijn. Al met al is het wel het onderdeel waar ik de meeste tijd en energie in stop. Het kost niet veel tijd per keer, maar wel vaak wat tijd.

En met mijn vorige motor had ik daar dankzij een cardan-as geen omkijken naar. Eens in de twee jaar nieuwe olie erin en klaar. Als je dat gewend bent is al dat extra gedoe van een ketting behoorlijk suf, en echt grote nadelen kleven er voor mij ook niet aan. Als mijn motor in een versie met cardan-as / riem zou komen, zou ik daar zeker voor gegaan zijn. Liever wat minder performance dan elke week er weer om moeten denken.

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 08:06
lolgast schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 09:13:
Ja maar, in zijn vrij heb je toch geen aandrijving..? Dan draait het wiel bij mij niet hoor :+
Ik heb ook wel dat mijn wiel als die van de grond is in zn vrij nog zachtjes ronddraait, koppelt dus altijd wel een klein beejte maar niet genoeg om het wiel te draaien als er ook maar iets van weerstand is.

🇺🇦

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HTT-Thalan schreef op maandag 11 juni 2018 @ 19:24:
[...]

Ik verwacht ze over een week :9.

BRRAAAP.

[...]

[afbeelding]

[afbeelding]
Toevallig kom ik een half project tegen op ebay..
https://www.ebay.co.uk/it...ksid=p2055119.m1438.l2649

Borg idd...
Zo te zien gaat hij niet verkocht worden ondanks de prijs.. misschien een goedkope bak onderdelen voor jou?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godoftwente
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-08-2021
Nycrea schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 10:50:
[...]

Ik heb ook wel dat mijn wiel als die van de grond is in zn vrij nog zachtjes ronddraait, koppelt dus altijd wel een klein beejte maar niet genoeg om het wiel te draaien als er ook maar iets van weerstand is.
Dat heb ik niet. Wanneer ik de koppeling zelfs half losgelaten heb, rijdt hij nog steeds niet weg in z'n 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Daannh schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 10:41:
Nu ben ik benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met 'aftermarket' (aliexpress) richtingaanwijzers? Scheelt aardig in prijs..
Soms werkt het, soms niet. Soms heb je wat kleurverschil, soms niet. Soms zijn ze te fel, soms juist niet fel genoeg. Kortom: Zoals alles bij Ali! Het is een beetje een gok wat je krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ornathon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-07-2023

Ornathon

PSN: igorvertus

Goedemorgen,

Afgelopen week mijn eerste motor gekocht (Kawasaki z750 -2008).
Nu ben ik benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met 'aftermarket' (aliexpress) richtingaanwijzers? Scheelt aardig in prijs..
Ik ging van normaal lampje naar LED. Had een LED knipperlicht relais nodig, waar ik geen rekening mee had gehouden.

PSN4 igorvertus (Destiny) * Aprilia RSV * Suzuki GSX1300R

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-09 22:41
Goedemorgen,

Ik zou gewoon een goed merk kopen. Ze doen het meestal wel, maar branden véél minder fel dan dat je knippers gebruikt van een merk. Het is ook een stukje veiligheid wat je ermee koopt, daar moet je dus niet op besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:42
ToolkiT schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 11:03:
[...]

Toevallig kom ik een half project tegen op ebay..
https://www.ebay.co.uk/it...ksid=p2055119.m1438.l2649

Borg idd...
Zo te zien gaat hij niet verkocht worden ondanks de prijs.. misschien een goedkope bak onderdelen voor jou?
Veel en veel te veel geld voor een 'bak onderdelen'. We weten niet eens in welke staat alles is.

Ik zou het hem vragen, maar de verkoper staat geen vragen toe: "seller is unable to respond to questions".
Gezien het feit dat de koper voor shipping moet zorgen zou ik er op zijn hoogst 100 pond voor geven met dit risico. Dat wil ik hem wel vertellen, maar dat kan dus niet :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-09 10:48
Godoftwente schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 11:05:
[...]

Dat heb ik niet. Wanneer ik de koppeling zelfs half losgelaten heb, rijdt hij nog steeds niet weg in z'n 1.
Omdat je dan weerstand hebt, maar als je de motor op de paddockstand hebt staan en je revt hem in de neutraal, zal hoogstwaarschijnlijk je wiel iets ronddraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrybobslee
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-09 18:37
Goedemorgen,

ja! hier. Had een setje op m'n XT zitten.
Niemand ziet iets. pas wanneer het donker werd waren ze 'goed' zicthbaar. Heb inmiddels een setje van booster gehaald. 30eur per setje. Flink wat geld maar nu ben ik iig ook zichtbaar overdag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
Barrybobslee schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 12:00:
30eur per setje. Flink wat geld maar nu ben ik iig ook zichtbaar overdag
Dat is nog best netjes, mijn (OEM) knipperlichten kosten 35 euro per stuk :X Dan snap ik ook wel dat mensen met setjes uit China rondrijden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
:)
Op ebay een nieuwe OEM uitlaat gevonden: £13 !
De mijne begint nu erg slecht te worden qua verf die af bladdert (als eerder door dealer opnieuw gespoten maar dat helpt ook maar tijdelijk).. deze kerel had de zijne eraf gehaald toen motor nieuw was en hij er een sportuitlaat onder zette..

Als ik de Fazer ga verkopen scheelt dat weer.. nu ziet hij er wel een beetje erg gebruikt uit.. en het word ook de fazer8 met de meeste miles op de market als ik zo rond kijk.. dus een beetje opknappen kan geen kwaad..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13:29

A13X

Dude

Goedemorgen,

Zoals al die anderen gezegd, verschilt enorm tussen de diverse opties. De mijne gaan eraf, zijn niet te zien overdag. Daarentegen @Joopieboy heeft nu een setje van spirit beast en die zijn juist weer enorm fel.

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
FragFrog schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 12:09:
[...]

Dat is nog best netjes, mijn (OEM) knipperlichten kosten 35 euro per stuk :X Dan snap ik ook wel dat mensen met setjes uit China rondrijden...
€ 35 is nog goedkoop. :P

Uit het expertise-rapport (okt/nov '17) voor m'n cbr600rr ('09):
Raw v r € 145,76
Raw a r € 136,09
De prijzen zijn inclusief btw, exclusief arbeidsloon. _O-

Voorkant zat een klein krasje op, niet vervangen dus. Achter heb ik vervangen door een setje van € 10 van Ali. :+

--
Toen ik nog geen otoplastieken had (ik heb ze nog geen mand :+) gebruikte ik de Moldex Spark Plugs. Ik vond dat fijner dat de dopjes van Alpine omdat ik deze gewoon na een rit/dag kon weggooien (geen gedoe met schoonmaken). Had standaard een 2-3 setjes mee in m'n jaszak. Ik heb er nog een stuk of 150 van liggen (ja, ik heb ze net geteld :P).

Afbeeldingslocatie: https://s.skewl.net/a111uq6m1xeps40-600px
Afbeeldingslocatie: https://s.skewl.net/t10ph0geh8rwgwg-600px

[ Voor 29% gewijzigd door Mawlana op 12-06-2018 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godoftwente
sylvesterrr schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 13:26:
[...]

€ 35 is nog goedkoop. :P

Uit het expertise-rapport (okt/nov '17) voor m'n cbr600rr ('09):

[...]

De prijzen zijn inclusief btw, exclusief arbeidsloon. _O-

Voorkant zat een klein krasje op, niet vervangen dus. Achter heb ik vervangen door een setje van € 10 van Ali. :+
Deze?
https://www.mpartz.nl/kni...2-oem-lv-ra-p-35610m1303y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Ben momenteel aan het orienteren naar een doorwaaijas. Zijn er nog zaken wat men aanbeveelt qua veiligheid (bepaald type materiaal, protectoren e.d. ?)

Aangezien ik de jas voor erbij wil hebben, hoeft het niet een mega dure jas te zijn. Wil echter best wel wat meer betalen als die dan ook stukken beter is.

Zijn er bijv. veel verschillen tussen deze jassen? Zie bijv. bij de eerste jas Knox CE protectoren en bij de tweede Seesmart CE-1 protectoren. Iemand die hier iets nuttigs over kan vertellen of praktijk ervaring over heeft?

https://www.motorkledingcenter.nl/revit-eclipse.html

https://www.motorkledingcenter.nl/revit-torque-motorjas.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkunie
  • Laatst online: 13:30
sylvesterrr schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 13:26:

Toen ik nog geen otoplastieken had (ik heb ze nog geen mand :+) gebruikte ik de Moldex Spark Plugs. Ik vond dat fijner dat de dopjes van Alpine omdat ik deze gewoon na een rit/dag kon weggooien (geen gedoe met schoonmaken). [...]
Huh? Die Alpine-dingen schoonmaken? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Nu online
Melkunie schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 14:08:
[...]

Huh? Die Alpine-dingen schoonmaken? :+
Ben ik de enige die last heeft van oorsmeer? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:43
sylvesterrr schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 14:14:
[...]

Noop, ik kreeg er ook een flesje spray bij om ze af en toe te kunnen schoonmaken / ontvetten.

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Nu online
aidanl schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 14:19:
[...]

Noop, ik kreeg er ook een flesje spray bij om ze af en toe te kunnen schoonmaken / ontvetten.
Gelukkig maar. :P

Met Alpine dopjes bedoel ik trouwens niet de otoplastieken maar de motosafe dopjes. De otoplastieken zijn een stuk makkelijker schoon te maken dan die Alpine motosafe doppen, vandaar dat ik liever die Moldex Spark Plugs gebruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
Thoit schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 13:49:
Ben momenteel aan het orienteren naar een doorwaaijas. Zijn er nog zaken wat men aanbeveelt qua veiligheid (bepaald type materiaal, protectoren e.d. ?)

Aangezien ik de jas voor erbij wil hebben, hoeft het niet een mega dure jas te zijn. Wil echter best wel wat meer betalen als die dan ook stukken beter is.

Zijn er bijv. veel verschillen tussen deze jassen? Zie bijv. bij de eerste jas Knox CE protectoren en bij de tweede Seesmart CE-1 protectoren. Iemand die hier iets nuttigs over kan vertellen of praktijk ervaring over heeft?

Seesmart zijn nieuwer en lichter. Heb beide types her en der in jassen maar geen idee welke betere bescherming biedt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40

De Knox protectoren zijn stugger dan de Seesoft (die zijn gewoon flexibel en volgen je lichaam wat beter. Voor een jas maakt het wat mij betreft niet zo veel uit. Maar bij een broek (met name jeans) is het wel prettiger om een flexibele protector te hebben. Dan valt het niet zo op dat je met een motorjeans rondloopt.

Het grote verschil tussen de Eclipse en de Troque is, voor zover ik kan zien, de waterdichte voering van de Torque. Dat maakt deze jas net war breder inzetbaar. Maar als je al een jas hebt die ook waterdicht is heeft dit minder prioriteit wellicht. En het verschil in kosten natuurlijk. De Torque kost 40 euro meer dan de Eclips.

Verder vind ik het wel mooi dat je de Eclips ook in andere kleuren hebt dan stemmig zwart. Mij lijkt die bruine variant wel mooi in combinatie met een goede motor jeans. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020
sylvesterrr schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 14:14:
[...]

Ik neem ze zo nu en dan mee onder de douche :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Hoe verloopt het prijsverschil van motoren eigenlijk? Ik hoor (en zie) overal dat nu het mooi weer is de prijzen van occasions flink omhoog zijn geschoten, maar wanneer gaan ze weer naar beneden? Is dat redelijk snel na de zomer al, of pas in de winter als 't echhhht koud is?

Zit er wel echt over in of ik 't financieel wel ga redden om eind augustus die motor te kunnen betalen, als ik wat langer wacht heb ik een hoop meer te besteden (want geen rijlessen meer = minder kosten), en als ze dan goedkoper worden zou dat ook nog aardig schelen... gaat wel balen zijn dat ik dan deze zomer niet kan rijden, maarja.. uiteindelijk wellicht wel een mooiere motor voor minder.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:54

Vrijdag

De Zwarte

De Torque is net even wat luxer en Seesmart is fijner dragen. Je hebt dan minder het gevoel dat je protectoren draagt.

De regenliner moet je geen wonderen van verwachten. Dat ding zit ook binnen in de jas, dus met pech loopt alles alsnog je broek in. Dan ben je beter af met een simpele motorregenjas er overheen. Wel fijn van die liner is dat je het mee kan nemen voor als je 's avonds terug moet. Scheelt echt enorm want het houdt de rijwind buiten en je lichaamswarmte binnen.

Extra handig is nog een zomerthermoshirt eronder te dragen. Moet ik ook nog hebben. Dan wordt de warmte nog beter weggevoerd.
Ik heb zelf de Airwave 1 en de Ignition 2 trouwens.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
SmurfLink schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 15:58:
Hoe verloopt het prijsverschil van motoren eigenlijk? Ik hoor (en zie) overal dat nu het mooi weer is de prijzen van occasions flink omhoog zijn geschoten, maar wanneer gaan ze weer naar beneden? Is dat redelijk snel na de zomer al, of pas in de winter als 't echhhht koud is?

Zit er wel echt over in of ik 't financieel wel ga redden om eind augustus die motor te kunnen betalen, als ik wat langer wacht heb ik een hoop meer te besteden (want geen rijlessen meer = minder kosten), en als ze dan goedkoper worden zou dat ook nog aardig schelen... gaat wel balen zijn dat ik dan deze zomer niet kan rijden, maarja.. uiteindelijk wellicht wel een mooiere motor voor minder.
Ik heb er weinig van gemerkt. Was toen het nog kouder was al aan het kijken voor een Pan European en die waren toen duurder dan dat ze nu zijn. Het kán wellicht soms wat verschillen, maar als je er het geld voor hebt gewoon koop en niet maanden wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
wilco1985 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 15:48:
[...]

Ik neem ze zo nu en dan mee onder de douche :+
Je oren of je dopjes? :+

Wat betreft prijzen van motoren. Had van het weekend bij Hans van Wijk even gevraagd wat mijn Versys in de inruil zou opleveren. Motor uit oktober 2015 met 23000km zouden ze nu nog maar 4000-4500 euro voor geven. Nou zie ik ze via motoroccasions nog via dealers weg gaan met dezelfde bouwjaar en km stand voor zo'n 7000 euro. Ik heb wel al via via begrepen dat HvW niet de meest redelijke is wat betreft inruil, maar dat viel toch even vies tegen.

Aankoop prijs nieuw was trouwens (toen nog met rijklaar kosten) 8500 euro. Inruil zou zijn tegen een Yamaha Tracer 900 GT.

[ Voor 62% gewijzigd door aidanl op 12-06-2018 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Wisselt erg. Aanbod is denk ik ook wat groter in de zomer (mensen die hun motor vervangen) dan in de winter (vooral mensen die stoppen met rijden of later een nieuwe kopen). Hangt ook nog es af van model, denk dat een supersport gevoeliger is voor winter/zomer prijsverschillen dan een tour/allroad.

Mijn advies is de markt goed in de gaten houden, dan krijg je wel gevoel welke prijzen redelijk zijn voor de modellen die je interessant vindt. En zodra je een goede deal spot, toeslaan! :Y

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichielK71
@SmurfLink
Een aantal dagen terug reageerde je op een bericht over verschillende motorbedrijven (handelaren).

Ik ben gisteren aan het lezen geslagen op de website van Erik van Lent (nadat die genoemd werd in dit topic) en ben nogal geschrokken over de vele misstanden die er zijn in de motorhandel.

Lees gerust eens wat columns op www.erikvanlent.nl. Kijk goed uit waar je je motor koopt. Dit geldt natuurlijk ook voor andere mede Tweakers die overwegen een motor te kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Thoit schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 16:00:
[...]

Ik heb er weinig van gemerkt. Was toen het nog kouder was al aan het kijken voor een Pan European en die waren toen duurder dan dat ze nu zijn. Het kán wellicht soms wat verschillen, maar als je er het geld voor hebt gewoon koop en niet maanden wachten.
Een Pan is niet echt representatief want populair onder woon-werkers..dij rijden de winter door, op een Pan is dat ideaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
aidanl schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 16:09:
[...]

Wat betreft prijzen van motoren. Had van het weekend bij Hans van Wijk even gevraagd wat mijn Versys in de inruil zou opleveren. Motor uit oktober 2015 met 23000km zouden ze nu nog maar 4000-4500 euro voor geven. Nou zie ik ze via motoroccasions nog via dealers weg gaan met dezelfde bouwjaar en km stand voor zo'n 7000 euro. Ik heb wel al via via begrepen dat HvW niet de meest redelijke is wat betreft inruil, maar dat viel toch even vies tegen.

Aankoop prijs nieuw was trouwens (toen nog met rijklaar kosten) 8500 euro. Inruil zou zijn tegen een Yamaha Tracer 900 GT.
Prive verkopen levert altijd meer op want dealer moet zijn marge en garantiekosten door rekenen.. dat gezegd hebben, best een behoorlijk verschil ja..

Maar moet het een tracer zijn? Niet een fazer met een cilinder meer, ik heb er toevallig 1 te koop ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

De échte piek qua verkoop prijzen zie je aan het begin van het voorjaar (April/Mei). De meeste mensen welke een motor zoeken worden dan pas weer "wakker" en gaan dán ook pas (weer) aan het shoppen. Wil overigens niet zeggen dat de "prijs" in de advertenties veranderd, er is in die periode gewoon minder ruimte om te onderhandelen.voor een potentiële koper.

Als je nú nog een fiets ziet staan welke naar jouw wens is dan staat die fiets er waarschijnlijk over een half jaar nóg en kost 't de verkoper (showroom) ruimte….. En da's dure ruimte.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:54

Secsytime

Automagisch

Vandaag men nieuwe helm binnen gekregen, een HJC RPHA 70. *O* *O* *O* *O* *O*

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Lxxs4jN.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/d2TrX91.jpg

Deze was bij sportsbikeshop in de aanbieding voor 299 GBP, wat neer kwam op 354 € volgens Paypal. Echt een koopje dus, aangezien de goedkoopste in Nederland € 580 was. Wat me meteen opvalt is de pasvorm, deze voelt echt veel meer premium en comfortabel aan (vergeleken met mijn HJC IS-17)! Nu alleen nog kijken voor welke Bluetooth set ik ga, Cardo of Sena.

Verder heb ik laatst ook een Bowtex legging gekocht, is voor mij echt de ideale oplossing om (makkelijker) in pak naar het werk te gaan en toch beschermd te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foelie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:55

Ik heb er 2, 1 leren en 1 textiele. De leren is warmer dan de textiele. Dus tot 30 graden trek ik de leren aan. Boven de 30 graden de textiele. Deze is wel dunner dus beschermt ook weer minder bij een val.
De regenbescherming is meestal minder maar voor een kleine bui voldoende. Zonder regenbescherming door een bui is erg koud dus bij twijfel de regenbescherming wel meenemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

MichielK71 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 16:56:
@SmurfLink
Een aantal dagen terug reageerde je op een bericht over verschillende motorbedrijven (handelaren).

Ik ben gisteren aan het lezen geslagen op de website van Erik van Lent (nadat die genoemd werd in dit topic) en ben nogal geschrokken over de vele misstanden die er zijn in de motorhandel.

Lees gerust eens wat columns op www.erikvanlent.nl. Kijk goed uit waar je je motor koopt. Dit geldt natuurlijk ook voor andere mede Tweakers die overwegen een motor te kopen.
Tja die keuring is ook niet gratis, en die horrorverhalen staan er niet voor niets ;) - als je bang bent voor issues koop je een motor met garantie bij een goede zaak, kost je waarschijnlijk evenveel als de keuring tov particulier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 15:24
[...]

Het gaat niet om de imruilprijs maar wat je moet bijbetalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godoftwente
wd200 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 21:20:
[...]

Het gaat niet om de imruilprijs maar wat je moet bijbetalen
Dat komt toch op hetzelfde neer? :+
De inruilprijs gaat gewoon van het totale koopbedrag af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FragFrog
Is dat redelijk snel na de zomer al, of pas in de winter als 't echhhht koud is?
Ik kan alleen over Zweden spreken, hier houdt 99% het voor gezien rond September / Oktober. Stalling bij een dealer / garage is dan populair (want dan staat'ie boven nul) en dat kost je al snel driehonderd euro per winter, en dat verschil merk je ook gelijk in de prijs.

Sinds vorig jaar September ben ik de prijzen bij gaan houden om een idee te krijgen van wat betaalbaar is, wat voor type ik zou willen en hoeveel ik moet betalen voor een bepaald bouwjaar / kilometerstand. Op de lokale marktplaats zie je ook als iemand zijn prijs aanpast (was: ### nu: ###) en daar stond onder andere een XJ6 die ik volgde voor begin September rond de ~ 4500 euro, die ging eind September naar 4200 euro en mid-eind Oktober kwam'ie uiteindelijk op 3500 euro uit - op dat moment heb ik'm gebeld maar toen had hij net iemand anders gevonden, dus daar zal'ie wel ongeveer voor weggegaan zijn.

Wellicht een beetje extreem geval, maar ik heb er meer gezien die een euro of vier, vijfhonderd scheelden met een vergelijkbare motor in April. Nu zit er sowieso wat variatie in natuurlijk, en het is onmogelijk om twee motoren 1:1 te vergelijken, maar ik gok dat dezelfde motor in Oktober grofweg 10% goedkoper is dan in April / Mei. Maargoed, zoals ik al zei, dat is Zweden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 15:24
Godoftwente schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 22:38:
[...]

Dat komt toch op hetzelfde neer? :+
De inruilprijs gaat gewoon van het totale koopbedrag af.
Natuurlijk niet, als je bij iemand anders nog / meer korting krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
ToolkiT schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 17:51:
[...]

Een Pan is niet echt representatief want populair onder woon-werkers..dij rijden de winter door, op een Pan is dat ideaal..
Ja, het zijn inderdaad fietsen die het hele jaar door gebruikt worden. Echter heb ik met verschillende type motoren ook niet echt een enorm prijsverschil gemerkt. Als je een bepaald model wil hebben moet je gewoon in de gaten houden wat er voorbij komt. Is de prijs goed e.d. gewoon kopen. Niet wachten tot de winter, omdat het dan misschien goedkoper kan zijn. Dan is het aanbod vaak minder, waardoor je zelf ook wel weer veel geduld moet hebben.
Foelie schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 19:46:
[...]
Ik heb er 2, 1 leren en 1 textiele. De leren is warmer dan de textiele. Dus tot 30 graden trek ik de leren aan. Boven de 30 graden de textiele. Deze is wel dunner dus beschermt ook weer minder bij een val.
De regenbescherming is meestal minder maar voor een kleine bui voldoende. Zonder regenbescherming door een bui is erg koud dus bij twijfel de regenbescherming wel meenemen.
Het idee van de doorwaaijas is om deze mee te nemen voor de vakantie naar BRNO over 2 maanden. Heb dan sowieso mijn eigen motorjas mee, dus de regenbescherming komt totaal niet van pas. Dan doe ik wel mijn normale motorjas aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielK71
noes schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 21:06:
[...]

Tja die keuring is ook niet gratis, en die horrorverhalen staan er niet voor niets ;) - als je bang bent voor issues koop je een motor met garantie bij een goede zaak, kost je waarschijnlijk evenveel als de keuring tov particulier.
Dat de keuring niet gratis is lijkt me logisch. De keurmeester moet ook een boterham verdienen. Waar het mij om ging was dat er schijnbaar nogal wat motorzaken zijn die het niet zo nauw nemen met het aanbieden van bagger motoren. Ook is het niet ongebruikelijk dat de kilometerstand niet klopt en dat een toegezegde afleverbeurt (waar je dik voor betaalt) niet of slecht is uitgevoerd.

Jouw pleidooi om bij een goede motorzaak te kopen kan ik daarom volledig onderschrijven. Je bent dan niet voor een koopje klaar, maar de kans op problemen is dan ook een stuk kleiner.

[ Voor 0% gewijzigd door MichielK71 op 13-06-2018 09:14 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardj
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-09 13:47
MichielK71 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 09:12:
[...]

Dat de keuring niet gratis is lijkt me logisch. De keurmeester moet ook een boterham verdienen. Waar het mij om ging was dat er schijnbaar nogal wat motorzaken zijn die het niet zo nauw nemen met het aanbieden van bagger motoren. Ook is het niet ongebruikelijk dat de kilometerstand niet klopt en dat een toegezegde afleverbeurt (waar je dik voor betaalt) niet of slecht is uitgevoerd.

Jouw pleidooi om bij een goede motorzaak te kopen kan ik daarom volledig onderschrijven. Je bent dan niet voor een koopje klaar, maar de kans op problemen is dan ook een stuk kleiner.
Natuurlijk zullen er motorzaken zijn die zo handelen, net als autobedrijven. Je moet gewoon niet voor een duppie op de eerste rij willen zitten, zoals met een hele hoop dingen.

Daarnaast vind ik het wel een beetje preken voor eigen parochie, als 'onafhankelijk keurmeester' motorbedrijven afzeiken. Als hij columns schreef waarin elk bedrijf de hemel in geprezen wordt, zou de beste man daar geen potentiële klanten mee overhalen.

Los daarvan: Goed bedrijf is altijd de beste keuze, maar daar betaal je voor. Anders zou ik 'm net zo graag bij een particulier kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoit
Meestal is het beste om een forum wat over een bepaald model gaat te zoeken. Hierin wordt vaak bijgehouden wat er met een motor is gebeurd. Tevens heeft de betreffende persoon dan vaak ook meer met het model, waardoor die mogelijk beter bijgehouden wordt.

Al met al kan je nooit in de motor kijken en neem je met een tweedehands motor altijd wel een gokje. Met een aantal standaard zaken checken kom je al een heel eind.

Zelf doe ik altijd eerst de motor een beurt geven als ik hem koop. Zo doende weet ik dat het onderhoud vers is, en weet ik hoe de motor in elkaar zit. Dit is natuurlijk niet voor iedereen weggelegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
Ligt er ook maar net aan welke motor. Zoveel verschil maakt het niet, ik ben ongeveer 2-3 jaar de prijzen van de Kawasaki Z1000SX bijgehouden in de hoop op die drop. Maar die is er nooit echt geweest, je merkt wel verschil in prijzen tussen zaken. Sommige zaken zijn eigenlijk altijd wel goedkoper dan anderen. Het blijft natuurlijk een stuk vraag en aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
wd200 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 07:37:
[...]

Natuurlijk niet, als je bij iemand anders nog / meer korting krijgt
Snap nog steeds niet wat je bedoelt. In dit geval ging het om een Versys 650 ten opzichte van een Tracer 900GT:

Nieuwprijs tracer: 14.000
Inruil Versys: 4.000
Verschil: 10.000

Het is uiteraard logisch dat als de inruil waarde van de Versys bijv. 6.000 zou zijn, het bij te betalen verschil kleiner is. Maar waarom zou het dan niet gaan om wat de inruilwaarde zou zijn? Die wil je eigenlijk zo hoog mogelijk hebben om het te betalen verschil kleiner te maken. Als de nieuwe fiets maar 8.000 euro zou kosten, boeit dat nog steeds weinig. De gemelde inruilwaarde van 4.000 euro valt dan nog steeds tegen op basis van de huidige fiets zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
YouTube: Dust Bin Guzzi Build Progress Videos

Wow, stukje ouderwets vakwerk.. met bijpassend taalgebruik..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Zijn er hier mensen geinteresseerd om in de komende weken/maanden een stuk van de TET mee te rijden? Enkele stukken van sectie 2, tussen Arnhem en Belgie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

HTT-Thalan schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 11:55:
Zijn er hier mensen geinteresseerd om in de komende weken/maanden een stuk van de TET mee te rijden? Enkele stukken van sectie 2, tussen Arnhem en Belgie.
Als het een stuk asfalt omgeving Arnhem is stuur je maar een PB. Van het asfalt af ga ik niet aan beginnen :+

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
[...]

Dat is inderdaad echt bizar weinig.. de voorlopers uit 2008 gaan nog voor 3000+ weg! Je hebt er nou ook weer niet zoveel kilometers op... Beetje apart dat ze zo goedkoop inruilen en dan voor anderhalf keer die prijs hem weer in de verkoop gaan zetten (kan mij niet wijsmaken dat ie 'm dan voor 5k gaat verkopen).

Wederom bedankt voor alle tips jongens! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:07

steveman

Comfortabel ten onder

ToolkiT schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 11:42:
YouTube: Dust Bin Guzzi Build Progress Videos

Wow, stukje ouderwets vakwerk.. met bijpassend taalgebruik..
"This morning I installed more pipe than Ron Jeremy on a good day"

_/-\o_ _O-

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
steveman schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 13:10:
[...]

"This morning I installed more pipe than Ron Jeremy on a good day"

_/-\o_ _O-
Er zitten wel meer van dat soort klassiekers in.. er is 1 filmpje met een compilatie van het hele project.. half uur ofzo, erg vermakelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:07

steveman

Comfortabel ten onder

ToolkiT schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 13:28:
[...]

Er zitten wel meer van dat soort klassiekers in.. er is 1 filmpje met een compilatie van het hele project.. half uur ofzo, erg vermakelijk :)
Die had ik aanstaan inderdaad. Gelijk erna volgen er nog meer, wat eigenlijk een beetje afbreuk doet aan d'eerste.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Heel tof! :)
Ik heb van dat deel al wat stukken geprobeerd op de bonnefooi met m'n V-Strom. Officieel niet echt een geschikte motorfiets er voor, zeker met de straatbandjes die er onder zitten, maar was nog best goed te doen met mijn 0 ervaring.
Smaakte naar meer, dus ben nu wat aan het oriënteren voor wat bescherming in de vorm van een carterplaat en valbeugels. Dan nog wat ander rubber er onder en I'm good to go. Heb er alleen nog niet echt een tijdsplanning voor. Carterplaat toevallig wel besteld en betaald, maar na de bevestigingsmail vorige week is het radiostilte vanuit de webshop :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32
Melkunie schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 13:48:
[...]
Carterplaat toevallig wel besteld en betaald, maar na de bevestigingsmail vorige week is het radiostilte vanuit de webshop :+
Die zijn dus vlijtig aan het vouwen, boren, vijlen en plooien geslagen 8)

[ Voor 42% gewijzigd door Dryhte op 13-06-2018 14:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkunie
Dryhte schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 14:48:
[...]

Die zijn dus vlijtig aan het vouwen, boren, vijlen en plooien geslagen 8)
Voor dat geld denk ik het niet. Denk eerder dat ze wachten tot ik contact met ze opneem om vervolgens 'PRIJSFOUT' te piepen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielK71
Lijkt mij ook leuk om te doen. Heb sinds kort ook een Alp, alleen wel op straatbanden en ben nog niet echt ervaren voor mijn gevoel. Als het niet te gek off-road gaat lijkt het me wel leuk om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:26
MichielK71 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 15:15:
[...]

Lijkt mij ook leuk om te doen. Heb sinds kort ook een Alp, alleen wel op straatbanden en ben nog niet echt ervaren voor mijn gevoel. Als het niet te gek off-road gaat lijkt het me wel leuk om te doen.
Als je geen haast hebt dan is het vast prima te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Melkunie schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 13:48:
[...]

Heel tof! :)
Ik heb van dat deel al wat stukken geprobeerd op de bonnefooi met m'n V-Strom. Officieel niet echt een geschikte motorfiets er voor, zeker met de straatbandjes die er onder zitten, maar was nog best goed te doen met mijn 0 ervaring.
Smaakte naar meer, dus ben nu wat aan het oriënteren voor wat bescherming in de vorm van een carterplaat en valbeugels. Dan nog wat ander rubber er onder en I'm good to go. Heb er alleen nog niet echt een tijdsplanning voor. Carterplaat toevallig wel besteld en betaald, maar na de bevestigingsmail vorige week is het radiostilte vanuit de webshop :+
MichielK71 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 15:15:
[...]

Ik weet niet wat voor bandenmaat er onder die Suzuki moet, maar Ad (mijn garagist) heeft nog een extra set van die Mitas banden liggen die ik nu ook heb. 130/80/17 achter en 90/90/21 voor. Voor die Alp van @MichielK71 past het sowieso. En die dingen zijn echt heel erg geschikt voor blubber, kosten geen kont ook, dus dat je ze snel oprookt is niet zo erg.

En als je een andere maat nodig hebt is de kans ook erg groot dat hij gewoon wat heeft liggen :P.

Valbeugels heeft iemand op het Transalp forum zojuist te koop gezet: 45 euro voor een gebruikte set. Hoef je niet krom voor te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09 22:48

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

@MichielK71 Het stuk vanaf Wyler tot Deurne was goed te doen met mijn Heidenau K76 en mijn beperkte offroadervaring. Vanaf Sambeek werd het meer zand en modder. Precies de juiste opbouw van de rit.

@Bommes Je hebt je zwaartepunt wel iets lager liggen met de Vespa, dat scheelt ook een hoop.

[ Voor 21% gewijzigd door Grubeater op 13-06-2018 15:26 ]

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:35
kneusteun schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 15:18:
[...]

Als je geen haast hebt dan is het vast prima te doen
Als het met mijn Vespa op straatbandjes lukt moet dat op een Alp of V-strom helemaal al goed komen.
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2018/06/1528896297-600-x-450px-IMG_20171001_151657.jpg

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
HTT-Thalan schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 15:19:
[...]
Ik weet niet wat voor bandenmaat er onder die Suzuki moet, maar Ad (mijn garagist) heeft nog een extra set van die Mitas banden liggen die ik nu ook heb. 130/80/17 achter en 90/90/21 voor. Voor die Alp van @MichielK71 past het sowieso. En die dingen zijn echt heel erg geschikt voor blubber, kosten geen kont ook, dus dat je ze snel oprookt is niet zo erg.

En als je een andere maat nodig hebt is de kans ook erg groot dat hij gewoon wat heeft liggen :P.

Valbeugels heeft iemand op het Transalp forum zojuist te koop gezet: 45 euro voor een gebruikte set. Hoef je niet krom voor te liggen.
110/80R19 voor, 150/70R17 achter ;)
Welk type Mitas is dat? Kan altijd kijken of ze überhaupt bestaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Melkunie schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 15:33:
[...]

110/80R19 voor, 150/70R17 achter ;)
Welk type Mitas is dat? Kan altijd kijken of ze überhaupt bestaan :)
Ik heb momenteel een E-09 Dakar achter (met de gele streep, is wat stijver de standaard variant) en een E-10 voor. Ik wilde E-09 voor maar die was niet meer beschikbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Bommes schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 15:25:
[...]

Als het met mijn Vespa op straatbandjes lukt moet dat op een Alp of V-strom helemaal al goed komen.
[afbeelding]
Als je je voeten maar op de stepjes houd én wat snelheid behoud dan kun je er ook met een SS gemakkelijk door, hoor :9

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielK71
HTT-Thalan schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 15:19:
[...]

[...]

De bandenmaat is voor mijn motor anders dan die van jou. Ik heb een 19" voorwiel en daar gaat een band om van 100/90-19 en achter 130/80-17. Valbeugels zitten er al op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
SmurfLink schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 13:00:
Dat is inderdaad echt bizar weinig.. de voorlopers uit 2008 gaan nog voor 3000+ weg!
Maar verkoopprijs en inruilwaarde is totaal wat anders. Als je zoveel mogelijk voordeel wil halen is het in 95% van de gevallen het meest gunstig om particulier een motor te verkopen en zonder inruil een motor terug te kopen.

Als je nu een motor wil inruilen dan wordt rond deze periode de kans voor een dealer steeds groter dat hij het hele seizoen met de motor blijft zitten (kost hem ook weer geld). Zo zijn er veel meer afhankelijkheden voor de inruilwaarde. En ook hier... Bij sommige bedrijven krijg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-09 08:32

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

rijden klinkt altijd goed! Zou het graag eens willen proberen om wat meer of road te gaan. Zit doordeweeks in groesbeek/nijmegen. 's weekends zou ook wel eens kunnen..

vstrom 650 met annakee III achterbandje. voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Patrock schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 16:12:
[...]

rijden klinkt altijd goed! Zou het graag eens willen proberen om wat meer of road te gaan. Zit doordeweeks in groesbeek/nijmegen. 's weekends zou ook wel eens kunnen..

vstrom 650 met annakee III achterbandje. voldoende?
Dat moet je zelf weten, maar als ik even snel vergelijk:

Anakee 3:

Afbeeldingslocatie: https://media.michelinman.com/content/dam/motorbike/2W/1-tyres/product/anakee-III/product-page-anakee3.png

Mitas E-09:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MIKI94PUFj191VbFdiSIPR8s/full.jpg

Aangereden paden of grind zul je nog wel doorkomen, maar zodra het zacht word rij je effectief op slicks.

[ Voor 7% gewijzigd door HTT-Thalan op 13-06-2018 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godoftwente
TheBrut3 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 16:07:
[...]

Maar verkoopprijs en inruilwaarde is totaal wat anders. Als je zoveel mogelijk voordeel wil halen is het in 95% van de gevallen het meest gunstig om particulier een motor te verkopen en zonder inruil een motor terug te kopen.

Als je nu een motor wil inruilen dan wordt rond deze periode de kans voor een dealer steeds groter dat hij het hele seizoen met de motor blijft zitten (kost hem ook weer geld). Zo zijn er veel meer afhankelijkheden voor de inruilwaarde. En ook hier... Bij sommige bedrijven krijg
Ik ga er toch vanuit dat iedereen zoveel mogelijk voordeel wil halen.
Dus het doet er wel toe hoeveel de inruilwaarde is :+
Te laag, en particulier verkopen is gewoon verstandiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020
Rij met trailsmarts onder de TA Met een beetje goede wil kom je ook nog wel door mul zand. Natte modder / bagger is kansloos. 8)

[ Voor 17% gewijzigd door wilco1985 op 13-06-2018 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09 22:48

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

@HTT-Thalan Dat weer dat je in Schin op Geul hebt gehad vereist inderdaad offroad banden zoals jou Mitas, Michelin T63 of andere soortgelijke banden. Als het gewoon droog is kun je met 80-20 banden zoals mijn Heidenau K76 of Continental TKC70 uit de voeten, met een 50-50 band (Continental TKC80, Heidenau K60) is het makkelijker.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
Godoftwente schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 16:55:
Dus het doet er wel toe hoeveel de inruilwaarde is :+
Maar dat betwist ik ook helemaal niet, natuurlijk doet inruilwaarde er toe. Ik wilde alleen aangeven dat inruilwaarde niet vergeleken kan worden met de prijzen op marktplaats, inruilwaarde zal in principe altijd minder zijn. Dit simpelweg omdat een dealer ook winst nodig heeft om zijn bedrijf draaiende te houden. Kopen en verkopen van motoren, auto's en bijv. ook keukens blijft toch altijd een spelletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:26
wilco1985 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 17:28:
Rij met trailsmarts onder de TA Met een beetje goede wil kom je ook nog wel door mul zand. Natte modder / bagger is kansloos. 8)
Dat is met veel banden kansloos tenzij je echt goede noppen hebt, anders lost het gewoon niet.
Kleigrond is helemaal de hell

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• HTT-Thalan
Mijn vrouw heeft onlangs de hele achtertuin verbouwd, en nu staan daar zoveel plantjes dat er niks meer bij kan. Dus wilde ze nu aan de voortuin beginnen, dwars in mijn 'route' vanaf mijn 'parkeerplek' naar het tuinhek toe.

Tja, dan zit er maar 1 ding op.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9m84cALufguw7V1wS0E5qPdw/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mpVuXAicdtk3rzLJgKsl9KX3/full.jpg

Mijn eigen tuinhek en oprijlaan 8).

Er komt nog een gereedschapsbak aan de muur met compressortje, olie en andere zaken die ik veel gebruik. Daar gaat dan ook de hoes in als ik hem niet gebruik. Mettertijd word het draaihek vervangen door een dubbel verend klaphek zodat ik binnen en buiten kan rijden zonder af te stappen B-).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:56
HTT-Thalan schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 18:26:

Tja, dan zit er maar 1 ding op.
Mijn eigen tuinhek en oprijlaan 8).

Er komt nog een gereedschapsbak aan de muur met compressortje, olie en andere zaken die ik veel gebruik. Daar gaat dan ook de hoes in als ik hem niet gebruik. Mettertijd word het draaihek vervangen door een dubbel verend klaphek zodat ik binnen en buiten kan rijden zonder af te stappen B-).
Zo iets dus:

[ Voor 26% gewijzigd door R0y. op 13-06-2018 18:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-09 14:49
Was vandaag trouwens in de middag heerlijk weer om te rijden. Even wat dijkjes opgezocht en de teller in totaal op 500 gezet :D. Zodra ik de 800 aan tik mag het gas verder open volgens het boekje O-) :9~

Oh, en overigens gisteren ook een Ram Mount X-grip gekocht. Ideaal voor mijn S8 als navigatie, maar ook weer makkelijk van het stuur te halen (voor de looks doe je het niet :P).

[ Voor 30% gewijzigd door NL-RaVeR op 13-06-2018 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Sinds ik woon-werk met de motor doe, rij ik eigenlijk geen plezier ritjes meer.
Toch binnenkort maar weer doen, heb de nieuwe banden inmiddels genoeg ingereden op het middenvlak lijkt me..

Zit intussen rond te kijken naar een andere auto, de mijne is qua brandstof verbruik echt niet leuk meer.
80 liter benzine op 600 km gemiddeld, dus kijk ik naar een auto met LPG G3 om de brandstofkosten flink omlaag te krijgen. Blijkt mijn auto meer te mogen trekken (1900 kg) dan alles wat ik zie met hetzelfde eigen gewicht of lager. En dat trekvermogen heb ik wel nodig. Lastige keuze....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X

A13X

Dude

AcidBurn schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 20:16:
Sinds ik woon-werk met de motor doe, rij ik eigenlijk geen plezier ritjes meer.
Toch binnenkort maar weer doen, heb de nieuwe banden inmiddels genoeg ingereden op het middenvlak lijkt me..

Zit intussen rond te kijken naar een andere auto, de mijne is qua brandstof verbruik echt niet leuk meer.
80 liter benzine op 600 km gemiddeld, dus kijk ik naar een auto met LPG G3 om de brandstofkosten flink omlaag te krijgen. Blijkt mijn auto meer te mogen trekken (1900 kg) dan alles wat ik zie met hetzelfde eigen gewicht of lager. En dat trekvermogen heb ik wel nodig. Lastige keuze....
1:7,5 :o rij je een dikke Amerikaan of een tank?

Huidige ombouwen naar lpg is ook nog een optie. De kosten voor het inbouwen vallen tegenwoordig nog wel mee, begint vanaf zo'n 1200 dacht ik.

Awesome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Normaal verbruik is tussen de 1:8 en 1:10. Maar als je er een zware aanhanger achter hangt, is het 1:5.
Rij geen dikke Amerikaan, maar een bmw 525 6-cilinder automaat uit 1994. 4WD, ipv de achterwiel aandrijving die normaal is voor de 5-serie. Dat is ook de reden dat het ding zo belachelijk veel mag trekken. De auto heeft een probleem ergens in de draadboom waardoor de luchtmassameter om de haverklap aan strond gaat. Daardoor gaat de boordcomputer in nood-loop, en zuipt hij dus meer dan nodig is.
We weten alleen niet waar het probleem zit, en de hele draadboom eruit trekken doe je niet zomaar even.

Ombouwen naar LPG is helaas ook geen directe optie vanwege het volgende probleem:
Vanaf bouwjaar 1995 kreeg elke nieuwe gas installatie die aan de eisen voldeed het G3 keurmerk.
Bij oudere auto's wordt dat per geval beoordeeld, en ze kunnen niet garanderen dat mijn auto die goedkeuring zou krijgen. Bouwjaar van mijn auto: Februari 1994, km stand 269K.
1700 KG op G2 zou me meer wegenbelasting kosten dan de diesel variant, dat verdien je nooit terug.
Zou men mij de garantie kunnen geven van G3 goedkeuring, zou ik het direct doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Net een plezier rondje met mijn overbuurman gedaan. Overal een beetje harder dan toegestaan maar geen racerij. Ging heel lang goed totdat ik ineens werd ingehaald door een politiemeneer op een politiemotor. Die had ik niet zien aankomen. Ik dacht (aannames zijn dodelijk, ik weet...) dat het een 80KM weg was, waar we tegen de 100 reden. Mijn buurman reed voorop en ik deed het iets rustiger achter hem. De agent rijdt mij voorbij, haalt de buurman in en dirigeert hem naar de kant.

Kwam er op neer dat we tegen de 100 reden, na correctie 34 km te hard. Het was dus een 60KM weggetje. Agent bleef kalm, geen belerend praatje, en wij konden niks anders doen dan de beste man gelijk geven. We gingen te hard. Mijn rijbewijs hoefde de beste man niet te zien, ik ontsnapte de dans omdat hij mij niet gepeild had. De buurman krijgt post van de officier van justitie. Jammer, het was zo'n leuk ritje.

Denk dat ik de buurmanvrouw volgende week maar een bos bloemen doe, ik voel me knap lullig na zo'n voorval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

AcidBurn schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 22:18:
Normaal verbruik is tussen de 1:8 en 1:10. Maar als je er een zware aanhanger achter hangt, is het 1:5.
Rij geen dikke Amerikaan, maar een bmw 525 6-cilinder automaat uit 1994. 4WD, ipv de achterwiel aandrijving die normaal is voor de 5-serie. Dat is ook de reden dat het ding zo belachelijk veel mag trekken. De auto heeft een probleem ergens in de draadboom waardoor de luchtmassameter om de haverklap aan strond gaat. Daardoor gaat de boordcomputer in nood-loop, en zuipt hij dus meer dan nodig is.
We weten alleen niet waar het probleem zit, en de hele draadboom eruit trekken doe je niet zomaar even.

Ombouwen naar LPG is helaas ook geen directe optie vanwege het volgende probleem:
Vanaf bouwjaar 1995 kreeg elke nieuwe gas installatie die aan de eisen voldeed het G3 keurmerk.
Bij oudere auto's wordt dat per geval beoordeeld, en ze kunnen niet garanderen dat mijn auto die goedkeuring zou krijgen. Bouwjaar van mijn auto: Februari 1994, km stand 269K.
1700 KG op G2 zou me meer wegenbelasting kosten dan de diesel variant, dat verdien je nooit terug.
Zou men mij de garantie kunnen geven van G3 goedkeuring, zou ik het direct doen.
Nice, een E34! Bel eens met SPBA, nabij Dordrecht. Schijnt de beste BMW specialist van het land te zijn (volgens mijn BMW gekke maatje die inmiddels: e30, 2x e36, e38, 3x e39, e46, e91 heeft gereden/rijdt).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• EBOOZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 14:19
Mocht iemand nog opzoek zijn naar een Super Sport, ik heb mijn Yamaha R6 te koop staan :)

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/i557Pd/20180613_180931375_i_OS.jpg
https://link.marktplaats.nl/m1294810082

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik hoop niet dat ie zolang te koop staat als de ex van @wimmel_1, die heeft op de kop af 2 jaar te koop gestaan ;)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Nu online

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

@AcidBurn Bel ook eens met AAIS Verkerk in Bunnik, is een LPG-inbouwer/garagehouder die praktisch uit z'n hoofd weet welke blokken waarvoor in aanmerking komen en zelf ook BMW-gek is (op het hoogtepunt van z'n verzameling had 'ie enkele tientallen E30's).

@sypie Dat is behoorlijk zuur. NL lijkt af en toe wel wereldkampioen in het willekeurig gebruiken van snelheden en weginrichtingen...

Kalm aan! En rap een beetje!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:10
@sypie Tsjah die dingen gebeuren. Iedereen is zelf verantwoordelijk voor hoe hard hij/zij rijdt toch :) Mijn schoonvader heeft sinds wij samenrijden ook al 2 keer een boete gehad, ik nog niet. Maar dat zie ik niet als mijn probleem :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardj
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-09 13:47
Joopieboy schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 04:14:
Ik hoop niet dat ie zolang te koop staat als de ex van @wimmel_1, die heeft op de kop af 2 jaar te koop gestaan ;)
Als je maar genoeg korting geeft, kun je 'm wel sneller kwijt >:)

Dus @EBOOZ tegen de tijd dat je 2K gezakt bent, neem ik 'm direct van je over :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thoit
EBOOZ schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 00:14:
Mocht iemand nog opzoek zijn naar een Super Sport, ik heb mijn Yamaha R6 te koop staan :)

[afbeelding]
https://link.marktplaats.nl/m1294810082
Erg mooie fiets! Je zou hem ook kunnen aanbieden op de circuitmotor pagina op FB. Blijft volgens mij lastig om een SS te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 08:39
HTT-Thalan schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 16:17:
[...]

Dat moet je zelf weten, maar als ik even snel vergelijk:

Anakee 3:

[afbeelding]

Mitas E-09:

[afbeelding]

Aangereden paden of grind zul je nog wel doorkomen, maar zodra het zacht word rij je effectief op slicks.
Kzou het nummerbord even weghalen, of mo-tags gebruiken. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
Ah, deze discussie weer :D

Ik weet dat er hier mensen zijn die dit inderdaad doen, om eventuele problemen in de privésfeer te voorkomen. Maar ik ben wel benieuwd wat jouw beweegreden om dat te doen is @Jolke... Ik ben namelijk van mening dat het (bovenstaande reden uitgesloten) nergens voor helpt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 20:49
Ja, inderdaad. Wil het ook graag weten waarom mensen hun kenteken willen verbegen. Zie dat soms ook op marktplaats, terwijl ik graag meer informatie over het voertuig had willen opzoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
sypie schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 22:22:
Net een plezier rondje met mijn overbuurman gedaan. Overal een beetje harder dan toegestaan maar geen racerij. Ging heel lang goed totdat ik ineens werd ingehaald door een politiemeneer op een politiemotor. Die had ik niet zien aankomen. Ik dacht (aannames zijn dodelijk, ik weet...) dat het een 80KM weg was, waar we tegen de 100 reden. Mijn buurman reed voorop en ik deed het iets rustiger achter hem. De agent rijdt mij voorbij, haalt de buurman in en dirigeert hem naar de kant.

Kwam er op neer dat we tegen de 100 reden, na correctie 34 km te hard. Het was dus een 60KM weggetje. Agent bleef kalm, geen belerend praatje, en wij konden niks anders doen dan de beste man gelijk geven. We gingen te hard. Mijn rijbewijs hoefde de beste man niet te zien, ik ontsnapte de dans omdat hij mij niet gepeild had. De buurman krijgt post van de officier van justitie. Jammer, het was zo'n leuk ritje.

Denk dat ik de buurmanvrouw volgende week maar een bos bloemen doe, ik voel me knap lullig na zo'n voorval.
Verschil tussen 80 en 60 wegen is naar mijn weten de strepen in het midden van het wegdek. 60 is over het algemeen 1 wegdek zonder streep in het midden (met stippellijnen aan de buitenrand). 80 heeft een middenstreep. Maar kan natuurlijk vaag zijn geweest.

Wel zuur voor je buur, dat wordt een aardige prent. Maar toch wel fijn dat jij niet gepakt bent. :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Godoftwente
Ardj schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 08:17:
[...]

Als je maar genoeg korting geeft, kun je 'm wel sneller kwijt >:)

Dus @EBOOZ tegen de tijd dat je 2K gezakt bent, neem ik 'm direct van je over :+
Tjah, in de winterperiode maak je wel kans.
Heb afgelopen winter rondgekeken voor een soortelijke r6.
Het is dat ik het rijbewijs nog niet had, maar op autoscout stond een 2007 r6, in bloedmooie kleuren voor 4350.
Heeft er wel een paar maand opgestaan. 7(8)7

Edit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/17vhXmkfnvVYkvB7XBEAbOx7/full.png
Deze :9~

[ Voor 8% gewijzigd door Godoftwente op 14-06-2018 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 14:19
Joopieboy schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 04:14:
Dat hoop ik idd ook niet. En anders gun ik 'em wel aan @Ardj ;)
lolgast schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 08:39:
Ah, deze discussie weer :D

Ik weet dat er hier mensen zijn die dit inderdaad doen, om eventuele problemen in de privésfeer te voorkomen. Maar ik ben wel benieuwd wat jouw beweegreden om dat te doen is @Jolke... Ik ben namelijk van mening dat het (bovenstaande reden uitgesloten) nergens voor helpt :+
Ja, die snap ik ook niet. Ik heb er geen moeite mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Nu online

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VFM7DRwmGdmH9KmieCXkssCh/full.png Klikbaar voor bronpagina.

De grap is dat dit ingevoerd is vlak na ik mijn B had gehaald en dat er verder nooit een grootschalige informatie-campagne over is geweest.

[ Voor 24% gewijzigd door BdK9001 op 14-06-2018 08:53 ]

Kalm aan! En rap een beetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Vooral die 60 wegen zijn rondom Eindhoven erg in trek :')

Kan ik beter een 500cc 2 cilinder halen, dan ben ik met 6000 toeren mijn rbw al niet kwijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 20:49
Joopieboy schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 08:53:
Vooral die 60 wegen zijn rondom Eindhoven erg in trek :')

Kan ik beter een 500cc 2 cilinder halen, dan ben ik met 6000 toeren mijn rbw al niet kwijt...
60? 70 op de centrum-ring en 80 op de stadsring toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
Ja, dat is op de A-/N-weg naar Eindhoven. Niet de binnendoorwegen. De hele omgeving daar, straal van 40km ofzo, is omringt door wegen waar slechts 60 gereden mag worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Xepos schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 08:57:
[...]

60? 70 op de centrum-ring en 80 op de stadsring toch?
Ik zeg rondom ;) Bedoel al die dorpjes en gemeentes eromheen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
Apart blijft dat toch... En dan rij je Duitsland in, waar je 100 mag op wegen die niet veel meer zijn dan een slingerend bospad *O*

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Pagina: 1 ... 94 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Mee op Motortocht? Zie: GoT Motortocht